abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_209391544
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer


Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209391558
De VVD moet gewoon eens naar zijn eigen bestuurders gaan luisteren: https://www.volkskrant.nl(...)idingswet~b045e24eb/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209391587
Wanneer is het zomerreces? Over een maand?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209391604
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:02 schreef Pisces29 het volgende:
Wanneer is het zomerreces? Over een maand?
Voor de kamer vanaf 7 juli.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209392157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
We hebben het hier nog altijd te doen met meerderheden. Niet dat ik als klapvee voor het kabinet-Rutte wil functioneren, maar wat je hier doet is wel een hele klassieke Ad populum hoor.
Op dit moment wil zelfs een meerderheid van de D66-kiezers een inperking van de instroom. Dat is geen Ad populum maar realisme, de politiek doet niet wat de kiezers van het huidige kabinet willen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209392272
twitter
pi_209392312
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
En meneer Knoops denkt dat de samenleving stabieler gaat worden van 1,5 tot 2 jaar een demissionair kabinet? Dan mag hij zelf wel eens een paar lesjes gaan nemen...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209392336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:38 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Op dit moment wil zelfs een meerderheid van de D66-kiezers een inperking van de instroom. Dat is geen Ad populum maar realisme, de politiek doet niet wat de kiezers van het huidige kabinet willen.
Er wordt hier gelukkig niet geregeerd met een dictatuur van de meerderheid. Dus dit is onzin. Er is een regeerakkoord en er is een asielafspraak en de VVD komt beide niet na.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209392342
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er wordt hier gelukkig niet geregeerd met een dictatuur van de meerderheid. Dus dit is onzin. Er is een regeerakkoord en er is een asielafspraak en de VVD komt beide niet na.
Het is goed met je. Als je echt denkt dat je jezelf achter dit soort principes kunt blijven verschuilen in plaats van pragmatisch meedenken, dan vraag je er ook om.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209392418
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is goed met je. Als je echt denkt dat je jezelf achter dit soort principes kunt blijven verschuilen in plaats van pragmatisch meedenken, dan vraag je er ook om.
Waar vraag ik om?

Ja, er is een kans dat de CU op dit punt het kabinet laat vallen. Al denk ik dat de VVD gewoon eindelijk naar de (VVD) bestuurders gaat luisteren en die wet gaat regelen. Congres is geweest, dus het kan nu snel gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209392454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waar vraag ik om?

Ja, er is een kans dat de CU op dit punt het kabinet laat vallen. Al denk ik dat de VVD gewoon eindelijk naar de (VVD) bestuurders gaat luisteren en die wet gaat regelen. Congres is geweest, dus het kan nu snel gaan.
Waar je om vraagt? Amerikaanse toestanden en de totale polarisatie van dit land. Progressief links tegenover een grote cultureel rechtse groep kiezers die er klaar mee is.

Straks wordt dit land ook door populisten bestuurd. En daar heb je dan aan meegeholpen. Alle geweldige principes en regeerakkoorden ten spijt. En veel VVD-kiezers neigen ook steeds meer naar rechts, dat merk ik aan alles.

[ Bericht 4% gewijzigd door PietjePuk2000 op 03-06-2023 22:00:13 ]
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209392558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
En meneer Knoops denkt dat de samenleving stabieler gaat worden van 1,5 tot 2 jaar een demissionair kabinet? Dan mag hij zelf wel eens een paar lesjes gaan nemen...
Veel erger kan het toch niet worden dan de huidige maatschappij ontwrichtende gevolgen van de massa-immigratie. Overigens is de kans groot dat bij vervroegde verkiezingen BBB weer de grootste partij gaat worden en er een rechts kabinet geformeerd kan worden. Dan heeft CU/D66 niets bereikt op stikstof en klimaat en gaat er alsnog een asielstop komen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:03:58 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209392613
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Veel erger kan het toch niet worden dan de huidige maatschappij ontwrichtende gevolgen van de massa-immigratie. Overigens is de kans groot dat bij vervroegde verkiezingen BBB weer de grootste partij gaat worden en er een rechts kabinet geformeerd kan worden. Dan heeft CU/D66 niets bereikt op stikstof en klimaat en gaat er alsnog een asielstop komen.
ik geef D66 weinig kans inderdaad, men is behoorlijk ziek van die combinatie Kaag en Jetten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209392630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, er is een kans dat de CU op dit punt het kabinet laat vallen.
Prima! Zijn we meteen af van dat miezerige clubje dat het land gijzelt op de noodzakelijke aanpassingen op migratie en medische ethische thema's.
pi_209392635
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:00 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Veel erger kan het toch niet worden dan de huidige maatschappij ontwrichtende gevolgen van de massa-immigratie. Overigens is de kans groot dat bij vervroegde verkiezingen BBB weer de grootste partij gaat worden en er een rechts kabinet geformeerd kan worden. Dan heeft CU/D66 niets bereikt op stikstof en klimaat en gaat er alsnog een asielstop komen.
BBB wil al geen asielstop (dus nee) en VVD, BBB, CDA komt momenteel tussen de 50 en 60 zetels.

En massa-immigratie is er, maar dat heeft niks met asielzoekers te maken, maar met de honderdduizenden andere migranten per jaar, ongeveer een miljoen niet asiel-migranten die hier wonen momenteel. CU roept de VVD al heel lang op om daar eens over te gaan praten.

En de CU wil ook best maatregelen nemen. Zeker binnen EU verband. En ze willen juist maatregelen nemen om de oorzaken aan te pakken. Pak de honger en armoede in Afrika eens aan, dan zal er daar ook minder oorlog en geweld zijn. Maar de CU wil geen asielzoekers op straat laten slapen, niet uit internationale verdragen stappen en geen idiote plannen maken om asielzoekers naar één of ander Afrikaans land te vliegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 3 juni 2023 @ 22:08:40 #16
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209392680
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB wil al geen asielstop (dus nee) en VVD, BBB, CDA komt momenteel tussen de 50 en 60 zetels.

een asiel stop is godsonmogelijk dat weet iedereen, het zal nog veel en veel erger worden door de klimaat veranderingen

Maar ga aan de slag , ga woonruimte regelen en werk en opleidingen / scholing regelen

ga een stuk of drie vinex locaties bouwen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209392704
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:

En massa-immigratie is er, maar dat heeft niks met asielzoekers te maken
Hoe vaak ga je deze leugen nog herhalen?
pi_209392713
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
BBB wil al geen asielstop
Acute asielstop noodzakelijk
pi_209392768
quote:
Afgelopen week zei Van der Plas dat het vooral menselijker moest worden, de asielopvang.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209392826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Afgelopen week zei Van der Plas dat het vooral menselijker moest worden, de asielopvang.
:') Soms vraag ik me echt af in wat voor wenswereld jij zit. Zie je die cultuurstrijd nou echt niet? Of hoor je vooral wat je wil horen?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209392899
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:17 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Soms vraag ik me echt af in wat voor wenswereld jij zit. Zie je die cultuurstrijd nou echt niet? Of hoor je vooral wat je wil horen?
Kennelijk wil het bij CU/D66 maar niet landen dat ze de kiezer naar rechts jagen. Je zou zeggen dat de monsteroverwinning van BBB wat realiteitszin zou brengen.
pi_209392939
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:24 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Kennelijk wil het bij CU/D66 maar niet landen dat ze de kiezer naar rechts jagen. Je zou zeggen dat de monsteroverwinning van BBB wat realiteitszin zou brengen.
Ik ben het ook zo spuugzat. Beginnen over een of ander kutakkoord van anderhalf jaar geleden, terwijl er constant aan dat akkoord gemorreld wordt door links die met een paar zeteltjes het hele beleid bepalen.

De tijd heeft het akkoord achterhaald, we moeten de boel op slot gooien hier. Maar men wil niet, ze krijgen het op links gewoon niet uit hun mond.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209392943
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 21:45 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Meneer Knoops knoeit wel graag met z’n leestekens. En corrigeert het klaarblijkelijk ook niet.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Moderator zaterdag 3 juni 2023 @ 22:28:19 #24
236264 crew  capricia
pi_209392948
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:24 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Kennelijk wil het bij CU/D66 maar niet landen dat ze de kiezer naar rechts jagen. Je zou zeggen dat de monsteroverwinning van BBB wat realiteitszin zou brengen.
Ja. Eens.
Dat doet de VVD dan ook weer heel slim. En kleurloos, 'we willen wel een stop, maar ja de coalitie'.
Definitely not CIA
pi_209393484
Juridisch is er gewoon heel weinig wat ze kunnen doen. De Europese Commissie zal een stop niet accepteren want het recht op asiel staat in onder andere de Kwalificatierichtlijn en Opvangrichtlijn. Dat is gewoon afdwingbaar, een rechter zal er een dag later een streep door trekken. Dan heb je nog artikel 111 van de Vreemdelingenwet. Een artikel voor noodgevallen maar ook dat mag niet van de EU volgens de minister (https://www.rijksoverheid(...)n-artikel-111-vw2000)

Vorig jaar heeft het HvJ EU nog geoordeeld dat zelfs een dreigende oorlogssituatie geen grond is om de asielprocedure op te schorten (HvJEU 30 juni 2022, C-27/22).

Als dan zo'n Hermans weer roept dat de instroom binnen de regels moet gebeuren is het eerlijke antwoord dat Nederland vooral moet hopen dat externe gebeurtenissen in ons voordeel uitpakken. We zijn overgeleverd aan de EU-grenslanden en wat Noord-Afrikaanse landen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 4 juni 2023 @ 00:35:04 #26
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209394164
Ik zie niet hoe na maanden van vruchteloze onderhandelingen nu ineens wel een asielakkoord zouden kunnen sluiten met werkbare oplossingen die in alle partijen goed vallen....
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_209394994
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Eens.
Dat doet de VVD dan ook weer heel slim. En kleurloos, 'we willen wel een stop, maar ja de coalitie'.
Einde premierschap van Rutte ja. Als de VVD nu 35-40 zetels zou peilen zou hij zo naar Huis ten Bosch rijden.

En dat hele stabiliteitsargument is BS. Want waarom is een regering die werkelijk op alle dossiers hopeloos verdeeld is en niks voor elkaar krijgt beter dan verkiezingen en een demissionair kabinet?
pi_209395008
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:24 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Kennelijk wil het bij CU/D66 maar niet landen dat ze de kiezer naar rechts jagen. Je zou zeggen dat de monsteroverwinning van BBB wat realiteitszin zou brengen.
Die realiteit snappen we heel goed binnen de CU. Maar hoe we om gaan met de meest kwetsbare mensen in ons land is misschien wel het allerbelangrijkste punt binnen de CU. Zie Bikker: die is nota bene de politiek in gegaan omdat ze niet aan kon zien dat we hier mensen die geen kant op kunnen op straat laten leven. En zie ook Voordewind, niet voor niets was die qua populariteit groter dan partijleider Segers.

Ja, we zien dat er mensen naar rechts gaan. Maar dat is geen reden om als CU leden onze principes overboord te gaan zetten en mee te gaan werken aan dingen die daar recht tegenover staan.

Willen jullie kijken wat er kan met BBB en JA21 (vrij weinig, trouwens, juridisch kan er niet zo veel zonder uit EU en allerlei verdragen te stappen)? Veel succes, maar wij gaan dat beleid niet steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209395012
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2023 07:38 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Einde premierschap van Rutte ja. Als de VVD nu 35-40 zetels zou peilen zou hij zo naar Huis ten Bosch rijden.

En dat hele stabiliteitsargument is BS. Want waarom is een regering die werkelijk op alle dossiers hopeloos verdeeld is en niks voor elkaar krijgt beter dan verkiezingen en een demissionair kabinet?
De VVD peilt inmiddels weer 5/6 zetels groter dan BBB, rond de 30.


En dat laatste: als je nu nog gaat zeggen dat ze niks voor elkaar krijgen... er zijn enkele dossiers die vast liggen, maar dat zegt niet dat de rest ook vast ligt. Blijkbaar is er in de pers niet genoeg aandacht voor wat er wel lukt?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209395051
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 07:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD peilt inmiddels weer 5/6 zetels groter dan BBB, rond de 30.


En dat laatste: als je nu nog gaat zeggen dat ze niks voor elkaar krijgen... er zijn enkele dossiers die vast liggen, maar dat zegt niet dat de rest ook vast ligt. Blijkbaar is er in de pers niet genoeg aandacht voor wat er wel lukt?
Er zijn toch ook nog steeds problemen op feitelijk alle grote dossiers? Ze zijn toch ook compleet verdeeld? D66 en CU willen asiel niet eens een probleem noemen. Het vertrouwen in het kabinet is dramatisch. Daar ga je allemaal aan voorbij met een beroep op een hypothetisch scenario van 2 jaar formeren en “populisten aan de macht”.

Ik wist trouwens niet dat de pers een applausmachine voor het kabinet moest zijn? Het is hier geen Turkije :')
pi_209395086
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 07:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er zijn toch ook nog steeds problemen op feitelijk alle grote dossiers? Ze zijn toch ook compleet verdeeld? D66 en CU willen asiel niet eens een probleem noemen. Het vertrouwen in het kabinet is dramatisch. Daar ga je allemaal aan voorbij met een beroep op een hypothetisch scenario van 2 jaar formeren en “populisten aan de macht”.

Ik wist trouwens niet dat de pers een applausmachine voor het kabinet moest zijn? Het is hier geen Turkije :')
Dat laatste zeg ik ook niet, dat weet je best. Maar een klimaatakkoord, minstens net zo groot als een doorbraak op stikstof zou zijn, komt maar 1 of 2 dagen een beetje in het nieuws. En dat akkoord bewijst juist dat ze er best uit kunnen komen op grote dossiers.
En de pensioenwet hing echt even aan een zijden draad, ook daar is echt nog een consensus gevonden op het laatste moment. Ook daar zie je dus dat ze er nog best uit kunnen komen.

Dat 'alle grote dossiers' gaat eigenlijk alleen over asiel en stikstof. En de CU erkent dat er een probleem is bij asiel. Zie Bikker haar speech gister: https://www.christenunie.(...)olgen-speech-congres

Hier een heel stuk uit die speech waar ze realistisch is over asielbeleid:
quote:
Nou vrienden dan toch even. U heeft de afgelopen week ontzettend veel gehoord over migratie en ik dacht dan moeten we het hier ook over hebben. Er wordt veel over gesproken. En de jongeren van PerspectieF hebben volgens mij wel de vinger op de zere plek gelegd. Het is eigenlijk ondenkbaar dat in ons land mensen buiten slapen, gevlucht, hier aangekomen, niet eens een tentje. Jongeren van PerspectieF hadden nog een tentje, maar niet eens een tentje in Ter Apel vorig jaar. En dat raakt mij in het hart, dat is een stomp in je buik, elke keer opnieuw als dat gebeurt in ons rijke land. En los van hoe je denkt over migratie, over wat ons land aankan en wat goed is en welke mensen hier een veilig toevlucht moeten hebben. Het begint ermee, wij zijn allemaal gemaakt door dezelfde Schepper en zo hebben we elkaar te behandelen, of het nu veel kost of weinig. We zullen voor jou zorgen, dat moet de kern zijn.

En ja er wordt nu gesproken in het kabinet over nieuw beleid, omdat we zien dat er de komende jaren nog heel veel mensen op de vlucht zullen zijn, ook door de klimaatverandering en wat dat betekent voor Nederland, wat dat betekent voor Europa. Dat is ook nodig. Dat kan je niet alleen maar over je heen laten komen. Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar, het moet wel zijn dat wat we afspreken in het kabinet en daar staat de ChristenUnie voor, dat dat juridisch houdbaar is, dat het uitvoerbaar is, dat het een verbetering is van ons huidige asielstelsel. En ja, dan denk ik eigenlijk, dan moeten we ook het kabinet oproepen, wees dan ook eerlijk wat werkt op de lange termijn en op de korte termijn. Dus geen stoere plannetjes die niet niks uitwerken op de korte termijn, wel aan de slag in Europa om met elkaar dat gesprek te voeren over hoe verdelen we eerlijk vluchtelingen die binnenkomen. Hoe zorgen we voor goede aanmeldroutes? En hoe zorgen we ook dat mensen die wel goed in hun eigen land kunnen leven, ook weer teruggaan? Dat is werk aan de winkel voor onze premier. Daar moet onze focus op zijn, op die lange termijn. Om goed te zorgen voor mensen ver weg en om goed te zorgen voor mensen dichtbij. Laten we daarmee aan de slag gaan.

En dat geldt niet alleen voor asiel, maar het geldt ook als gaat om de opvang. Want we weten allemaal. En Karl schreef erover, Karl woont in Winschoten en ziet dat elke dag. Dat te lang Den Haag heeft weg gekeken, over wat het Noorden heeft gedragen al die jaren lang. Er is te weinig geïnvesteerd in de IND en het COA. Dat betekent dat mensen langer in procedures zitten dan nodig is. Zowel als ze hier blijven, als dat ze weer moeten gaan. Dat moet anders. En juist daarom ben ik zo trots op onze mensen, onze lokale mensen die hun nek uitsteken om daar wel werk van te maken. U heeft misschien allemaal wel gezien hoe Joël Voordewind in Alkmaar aan de slag is geweest om juist opvang te regelen. Dat het ook bijna lukte, maar dat het dan weer die politiek van het gehakketak is, van de macht, die dat onmogelijk maakt. En ik denk dat als wij telkens opnieuw toch die moed tonen, zoals Joël dat in Alkmaar gedaan heeft en ik weet van verschillende wethouders en burgemeesters hier die dat ook doen. Dat we zo ook iets kunnen laten zien van de draagkracht van ons land. Want als wij mensen, ook in dorpen, kleinschalig opvangen, dan kunnen ze ook integreren. En ik moedig ook iedere wethouder die daar nog kansen ziet aan om daarin ook het ChristenUnie geluid te laten horen. Ja, als er plaats is in de herberg, zullen we die ook openstellen, zullen we die ook maken.
Dit is heldere taal: geen mensen buiten laten slapen, geen juridisch onhoudbare plannetjes (zie het verbod op nareizen) en niet uit internationale verdragen stappen maar juist samenwerken. Als die heldere taal voor de VVD ondragelijk is, dan moet het kabinet dan inderdaad maar vallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209395104
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Afgelopen week zei Van der Plas dat het vooral menselijker moest worden, de asielopvang.
Fijne open deur.....wie wil dat niet?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209395136
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:12 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Fijne open deur.....wie wil dat niet?
De VVD die COA en IND bijna hebben wegbezuinigd?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 4 juni 2023 @ 08:42:53 #34
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_209395233
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met name omdat de wetenschap zegt dat vluchtelingen die een status krijgen helemaal niet crimineler zijn dan de autochtone Nederlanders: https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
[..]
Dus nee, je zult Bikker de leugen dat ze zo crimineel zijn niet horen verspreiden, inderdaad. Net zo min als de leugen dat het gelukszoekers zijn (dat is maar 4%).

Gelukkig neemt de CU, in tegenstelling tot de rechtse partijen, geen loopje met de waarheid.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Nederland is al jaren één van de slechtste landen om heen te vluchten en toch komt er nog een (klein) deel hier. Dat over de hoofden van mensen die net zoveel rechten hebben als ieder ander mens een punt willen maken, dat is pas misselijkmakend.

Zoals Bikker het zegt: we hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over allemaal individuele mensen die allemaal 100% een menselijke behandeling verdienen. Net zo veel als ieder ander mens dat in Nederland is.
Wat nu als Nederlanders in, bijvoorbeeld Ondiep (Utrecht), Crooswijk (Rotterdam), Voorstad (Deventer), Oud-Oost (Leeuwarden) of Tuinzigt (Breda) zoiets zeggen als: We hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over geluidsoverlast, diefstal, aanranding, dreiging met wapens, wijken die onherkenbaar veranderen en verloederen. Ik ben van mening dat je wel erg makkelijk over de schaduwzijden van immigratie stapt Hanca.
pi_209395252
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:42 schreef Smegma. het volgende:

[..]
[..]
Wat nu als Nederlanders in, bijvoorbeeld Ondiep (Utrecht), Crooswijk (Rotterdam), Voorstad (Deventer), Oud-Oost (Leeuwarden) of Tuinzigt (Breda) zoiets zeggen als: We hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over geluidsoverlast, diefstal, aanranding, dreiging met wapens, wijken die onherkenbaar veranderen en verloederen. Ik ben van mening dat je wel erg makkelijk over de schaduwzijden van immigratie stapt Hanca.
Ik heb net aangetoond dat immigranten niks crimineler zijn dan autochtone Nederlanders. Dat er criminaliteitsproblemen in die wijken zijn klopt volledig. Maar dan moet je dus niet alle asielzoekers daar op aankijken, maar die individuele criminelen aanpakken. Of hun voorvaders nu al 500 jaar hier wonen of dat ze zelf hier net 5 jaar wonen moet dan niks uit maken. Pak de criminaliteit aan, investeer eens in die wijken. En pak de armoede aan, dat maakt het allergrootste verschil.

Ik snap die behoefte om in groepen en hokken te denken sowieso niet. En al helemaal niet als er dus bewezen is dat er niks van klopt, dat zo'n zogenaamde groep helemaal niet crimineler is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209395323
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:42 schreef Smegma. het volgende:

[..]
[..]
Wat nu als Nederlanders in, bijvoorbeeld Ondiep (Utrecht), Crooswijk (Rotterdam), Voorstad (Deventer), Oud-Oost (Leeuwarden) of Tuinzigt (Breda) zoiets zeggen als: We hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over geluidsoverlast, diefstal, aanranding, dreiging met wapens, wijken die onherkenbaar veranderen en verloederen. Ik ben van mening dat je wel erg makkelijk over de schaduwzijden van immigratie stapt Hanca.
Ik ben wel benieuwd in welke provincie en gemeente @Hanca woont. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_209395434
Voor wat betreft de schaduwzijden van de massa-immigratie kunnen we niet alles afschuiven op die allochtonen maar kunnen we ook wel de hand in eigen boezem steken. Je kan je natuurlijk de vraag stellen of we met zaken als matige inburgering en behoud eigen cultuur als uitgangspunt niet ook zelf hebben bijgedragen aan de beschreven gettovorming en andere problematiek.

We hebben zelf ook gewoon lang gedacht dat als we ze in een achterbuurt zouden wegstoppen met een theehuis en een halalslager, het allemaal wel goed zou komen.
pi_209395447
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb net aangetoond dat immigranten niks crimineler zijn dan autochtone Nederlanders. Dat er criminaliteitsproblemen in die wijken zijn klopt volledig. Maar dan moet je dus niet alle asielzoekers daar op aankijken, maar die individuele criminelen aanpakken. Of hun voorvaders nu al 500 jaar hier wonen of dat ze zelf hier net 5 jaar wonen moet dan niks uit maken. Pak de criminaliteit aan, investeer eens in die wijken. En pak de armoede aan, dat maakt het allergrootste verschil.

Ik snap die behoefte om in groepen en hokken te denken sowieso niet. En al helemaal niet als er dus bewezen is dat er niks van klopt, dat zo'n zogenaamde groep helemaal niet crimineler is.
leuk die link maar uiteindelijk zorgen die veiligelanders dus alsnog voor veel overlast.

+ op de langere termijn is een groep verdachten van een misdrijf in NL met een migratieachtergrond groter dan zonder. Dat geeft dan ook, samen met doe berichtgevingen, gewoon bijzonder weinig hoop. https://www.cbs.nl/nl-nl/cijfers/detail/81959NED

Gewoon op zijn minst hele terechte zorgen.
  zondag 4 juni 2023 @ 09:42:47 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_209395540
We weten allemaal wel dat Rutte niks op gaat lossen.
pi_209395800
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 08:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
De VVD die COA en IND bijna hebben wegbezuinigd?
Ik vind het een beetje een loze kreet. Bijvoorbeeld, ik wil dat iedereen gezond is, kan niemand tegen zijn, maar hoe we dat gaan bewerkstelligen laten we voor het gemak in het midden...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_209397351
twitter


Wie gelooft dit nou nog dan :')
pi_209397411
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[ twitter ]

Wie gelooft dit nou nog dan :')
Meer mensen dan jij denkt, in elk geval. Deze wethouders, bijvoorbeeld: https://www.trouw.nl/binn(...)trouwen-in~b05e01d2/

Er moet alleen structureel gewoon veel en veel meer geld naar IND en COA. Dan is dat best haalbaar. Zeker als je gewoon de door de bestuurders gevraagde spreidingswet invoert. En nee, dat extra budget moet niet zoals nu gebruikelijk is van het ontwikkelingssamenwerking budget af, dat budget moet ook fors omhoog.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_209397437
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Meer mensen dan jij denkt, in elk geval. Deze wethouders, bijvoorbeeld: https://www.trouw.nl/binn(...)trouwen-in~b05e01d2/

Er moet alleen structureel gewoon veel en veel meer geld naar IND en COA. Dan is dat best haalbaar. Zeker als je gewoon de door de bestuurders gevraagde spreidingswet invoert. En nee, dat extra budget moet niet zoals nu gebruikelijk is van het ontwikkelingssamenwerking budget af, dat budget moet ook fors omhoog.
Volgens mij zegt de VVD hier dat het voor hen niet te dragen is. Echter, het zal toch moeten. Want het premierschap van Mark hangt ervan af.

Daarmee is het geleuter van die Brekelmans precies niks waard, want er worden toch geen consequenties aan verbonden.
pi_209397471
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Volgens mij zegt de VVD hier dat het voor hen niet te dragen is. Echter, het zal toch moeten. Want het premierschap van Mark hangt ervan af.

Daarmee is het geleuter van die Brekelmans precies niks waard, want er worden toch geen consequenties aan verbonden.
Ah, ik dacht dat jij het artikel eronder bedoelde met ongeloofwaardig.

Nee, dat de VVD al heeft voorgesorteerd om eindelijk die wet in te voeren is duidelijk, niet voor niets werden de moties over dit onderwerp niet in stemming gebracht. Die waren er echt wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 4 juni 2023 @ 16:01:44 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209399097
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 09:42 schreef WheeledWarrior het volgende:
We weten allemaal wel dat Rutte niks op gaat lossen.
tuurlijk niet , de toegezegde ultieme poging lost niets op
en je kunt het ook niet tegen houden , het is een klimaat probleem


Nu komen er 80.000 per jaar
over 5 jaar komen er 1.000 per DAG

Dat het ene land makkelijker is dan het andere is een andere zaak
komende 10 jaar komen er miljoenen vluchtelingen hierheen , ook naar polen en Hongarije

De zoektocht naar drink WATER , naar goede landbouwgronden
https://www.bnnvara.nl/vr(...)-milieuvluchtelingen
quote:
De Verenigde Naties (VN) verwachten dat over vijf jaar vijftig miljoen mensen ontheemd zijn in verband met milieuproblemen.


De stijging van de zeespiegel, woestijnvorming en catastrofale, door het weer veroorzaakte overstromingen leiden nu al tot een toename van het aantal milieuvluchtelingen.


[ Bericht 22% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2023 16:23:08 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209401297
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2023 13:41 schreef Hanca het volgende:
En nee, dat extra budget moet niet zoals nu gebruikelijk is van het ontwikkelingssamenwerking budget af, dat budget moet ook fors omhoog.
Daar hebben we lekker de ruimte voor ja. Stikstof, infrastructuur, woningnood, klimaat, defensie, kinderopvang, stufi, inflatie en looneisen, een krakkemikkige begroting van Sigrid met een fors risico op grote tekorten, stijgende rente, waarom niet nog meer uitgeven? Bezuinigen lijkt me een wenselijker, zo niet noodzakelijk, uitgangspunt dan maar blijven smijten met geld onder het MMT-dogma.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
  zondag 4 juni 2023 @ 19:19:47 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209401396
twitter


https://www.telegraaf.nl/(...)ak-van-tegenpartijen
Rutte wil graag blijven zitten , net als Erdogan
quote:
Als samenleving zijn wij niet blij met deze coalitie van Tegenpartijen, dat blijkt wel uit de overwinning van BBB tijdens de Provinciale Statenverkiezingen.
Maar zelfs het opvallende succes van BBB is kennelijk voor dit kabinet nog geen aanleiding om bij zichzelf te rade te gaan.

Als de samenleving zo'n duidelijk signaal afgeeft dat ze niet op de ingeslagen weg door wil gaan, dan is het je plicht als politicus om er iets mee te doen. Dat is democratie.

Nieuwe verkiezingen
Wat dat betreft doen ze het in Spanje beter. In Spanje gaf de premier ruiterlijk toe dat zijn coalitie zwaar verloren had bij de regionale verkiezingen.
Hij concludeerde terecht dat dit een overduidelijk signaal was dat de Spanjaarden het niet eens waren met het landelijke beleid en schreef meteen nieuwe verkiezingen uit.


[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2023 19:26:59 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  maandag 5 juni 2023 @ 00:41:30 #48
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_209404976
Joh, als er een beetje visie was, was niet alles een crisis.
  Moderator maandag 5 juni 2023 @ 01:07:45 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209405043
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 00:41 schreef BasEnAad het volgende:
Joh, als er een beetje visie was, was niet alles een crisis.
Voor visie moet je naar Specsavers. Aldus de man die 4 verkiezingen op rij in Nederland wint.

Wie is dan de idioot hier? Volgens mij is dat toch echt de kiezer.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 5 juni 2023 @ 01:10:40 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209405053
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2023 01:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Voor visie moet je naar Specsavers. Aldus de man die 4 verkiezingen op rij in Nederland wint.

Wie is dan de idioot hier? Volgens mij is dat toch echt de kiezer.
Rutte roept hypotheekrente aftrek en iedereen stemt weer op hem,, dat weet ie zo goed
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')