abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juni 2023 @ 18:32:01 #276
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_209390137
Zou toch wel weer triest zijn als straks het kabinet valt op het meest zinloze onderwerp van allemaal, tussen alle fiasco's op de serieuze crises door.

Overigens gaat dit:
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik zie Hermans de stekker er wel uittrekken. Juist om te bewijzen dat ze geen tassendrager is.
Natuurlijk niet gebeuren. Dat is politieke zelfmoord voor Hermans.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_209390190
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:32 schreef Janneke141 het volgende:
Zou toch wel weer triest zijn als straks het kabinet valt op het meest zinloze onderwerp van allemaal, tussen alle fiasco's op de serieuze crises door.

Overigens gaat dit:
[..]
Als de stekker er uit gaat komt dat door de CU en dan is dat doordat VVD allerlei onwettige maatregelen wil of tegen verdragen in wil gaan. En dan zou ik dat niet zinloos vinden, daaraan mee werken is gewoon geen optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209390242
Moeten we weer even Law and Order uitstralen ja? :')

Wat een kansloze vertoning. Maak nou eens gewoon werk van fatsoenlijke opvang. Je kunt er donder op zeggen dat immigratie de komende paar decennia aan de orde blijft. Sterker nog, dat mag je hopen. Zo'n schijnprobleem optuigen over de rug van die arme mensen en dan doen alsof je 'het' wel even gaat 'oplossen'.

Misselijkmakend.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:31:37 #279
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209390664
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik zie Hermans de stekker er wel uittrekken. Juist om te bewijzen dat ze geen tassendrager is.
Hermans heeft niets te vertellen.
Put these foolish ambitions to rest.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 19:36:32 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209390740
waarom doet Mark Rutte niets om de asiel instroom te stoppen??

en anders de stekker eruit,

Kjjk ZO doe je dat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209390795
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:32 schreef Janneke141 het volgende:

Overigens gaat dit:
[..]
Net alsof Hermans een politieke toekomst heeft. Hoewel de VVD grossiert in incompetente staatssecretarissen dus daar kan ze nog wel bij.
pi_209390875
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:41 schreef BlackLining het volgende:
Moeten we weer even Law and Order uitstralen ja? :')

Wat een kansloze vertoning. Maak nou eens gewoon werk van fatsoenlijke opvang. Je kunt er donder op zeggen dat immigratie de komende paar decennia aan de orde blijft. Sterker nog, dat mag je hopen. Zo'n schijnprobleem optuigen over de rug van die arme mensen en dan doen alsof je 'het' wel even gaat 'oplossen'.

Misselijkmakend.
Misselijkmakend is de wereldvreemde naïeviteit dat 'opvang op orde brengen' wel een oplossing is. Hoe beter de opvang, hoe hoger de instroom hoe meer opvang hoe meer instroom etc. Zo simpel is het. Er is een reden dat geen migrant naar Roemenie gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2023 19:51:08 ]
pi_209390966
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:50 schreef Confetti het volgende:

[..]
Misselijkmakend is de wereldvreemde naïeviteit dat 'opvang op orde brengen' wel een oplossing is. Hoe beter de opvang, hoe hoger de instroom hoe meer opvang hoe meer instroom etc. Zo simpel is het. Er is een reden dat geen migrant naar Roemenie gaat.
Onzin. Nederland is al jaren één van de slechtste landen om heen te vluchten en toch komt er nog een (klein) deel hier. Dat over de hoofden van mensen die net zoveel rechten hebben als ieder ander mens een punt willen maken, dat is pas misselijkmakend.

Zoals Bikker het zegt: we hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over allemaal individuele mensen die allemaal 100% een menselijke behandeling verdienen. Net zo veel als ieder ander mens dat in Nederland is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:07:21 #284
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209391058
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Onzin. Nederland is al jaren één van de slechtste landen om heen te vluchten en toch komt er nog een (klein) deel hier. Dat over de hoofden van mensen die net zoveel rechten hebben als ieder ander mens een punt willen maken, dat is pas misselijkmakend.

Zoals Bikker het zegt: we hebben het hier niet over cijfers, statistieken en instroom, we hebben het hier over allemaal individuele mensen die allemaal 100% een menselijke behandeling verdienen. Net zo veel als ieder ander mens dat in Nederland is.
misschien moeten we ook woningen in het groen gaan bouwen, in de kwetsbare weilanden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_209391086
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:36 schreef michaelmoore het volgende:
waarom doet Mark Rutte niets om de asiel instroom te stoppen??

en anders de stekker eruit,

Kjjk ZO doe je dat
Oh ja en dan is het inderdaad wél ineens opgelost
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:13:25 #286
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209391126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Oh ja en dan is het inderdaad wél ineens opgelost
j ekunt niet zo door blijven modderen

andere premier en andere minster van volkshuisvesting
pi_209391146
twitter
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_209391181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de stekker er uit gaat komt dat door de CU en dan is dat doordat VVD allerlei onwettige maatregelen wil of tegen verdragen in wil gaan. En dan zou ik dat niet zinloos vinden, daaraan mee werken is gewoon geen optie.
:') Als de stekker eruit gaat is het omdat de VVD het mensonterend slappe gelul van CU en D66 niet meer trekt. Die het probleem niet bij de wortel willen aanpakken maar liever blijven wegkijken.
pi_209391197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
:') Als de stekker eruit gaat is het omdat de VVD het mensonterend slappe gelul van CU en D66 niet meer trekt. Die het probleem niet bij de wortel willen aanpakken maar liever blijven wegkijken.
CU en D66 willen de spreidingswet. Dat is het probleem aanpakken, bij de wortel. Want de instroom is niet het probleem, de waardeloze opvang in Ter Apel is het probleem. Dat is de wortel.
pi_209391267
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
CU en D66 willen de spreidingswet. Dat is het probleem aanpakken, bij de wortel. Want de instroom is niet het probleem, de waardeloze opvang in Ter Apel is het probleem. Dat is de wortel.
Ik was vandaag bij het VVD-congres. Ik kan je 1 ding vertellen: Het broeit daar en het broeit op rechts. De mensen zijn het zo ontzettend zat dat de wil van de Nederlandse bevolking bij het grof vuil wordt gezet. Dit kabinet gaat over een paar weken klappen als dit zo door gaat. En dat is niet de schuld van rechts.
pi_209391353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:31 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik was vandaag bij het VVD-congres. Ik kan je 1 ding vertellen: Het broeit daar en het broeit op rechts. De mensen zijn het zo ontzettend zat dat de wil van de Nederlandse bevolking bij het grof vuil wordt gezet. Dit kabinet gaat over een paar weken klappen als dit zo door gaat. En dat is niet de schuld van rechts.
Als de VVD niet door de bocht komt, de afspraken nu na komt en de spreidingswet (liefst fors versimpeld) snel door de kamer laat komt, dan is het wel hun schuld dat het kabinet gaat vallen. Want nog een jaar dat de VVD over de hoofden van mensen (zowel de vluchtelingen als de inwoners van Ter Apel) zogenaamd stoer een punt wil maken om mensen bij de PVV weg te houden, dat kan de CU inderdaad niet dragen.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:42:15 #292
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_209391384
quote:

[..]
mooi nieuwe verkiezingen

VVD BBB CDA
pi_209391444
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met name omdat de wetenschap zegt dat vluchtelingen die een status krijgen helemaal niet crimineler zijn dan de autochtone Nederlanders: https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
[..]
Dus nee, je zult Bikker de leugen dat ze zo crimineel zijn niet horen verspreiden, inderdaad. Net zo min als de leugen dat het gelukszoekers zijn (dat is maar 4%).

Gelukkig neemt de CU, in tegenstelling tot de rechtse partijen, geen loopje met de waarheid.
De wetenschap :')
Die cijfers zijn onvolledig doordat er een stuk minder incidenten zijn meegeteld. Is niet de eerste keer dat er cijfers onder de pet zijn gehouden. En dan nog, asielzoekers zijn dus volgens je eigen bron 2 tot 4x zo crimineel dan de autochtone Nederlander.

quote:
„Zo is de doelgroep beperkt gebleven tot mensen die tussen 1 januari 2017 en 31 december 2021 op een COA-locatie verbleven en zijn sommige opvangtypes buiten beschouwing gelaten.”
quote:
„Incidenten en misdrijven door personen die ten tijde van het incident al enige tijd niet op een opvang zaten, of zich net tussen opvangvormen bevonden, zijn dus niet meegenomen.”
pi_209391451
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:39 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de VVD niet door de bocht komt, de afspraken nu na komt en de spreidingswet (liefst fors versimpeld) snel door de kamer laat komt, dan is het wel hun schuld dat het kabinet gaat vallen. Want nog een jaar dat de VVD over de hoofden van mensen (zowel de vluchtelingen als de inwoners van Ter Apel) zogenaamd stoer een punt wil maken om mensen bij de PVV weg te houden, dat kan de CU inderdaad niet dragen.
De afspraak was instroombeperking in ruil voor steun van de dwangwet. CU/D66 zijn degene die de afspraken niet nakomen.
pi_209391456
Gezien Rutte vandaag op het congres gaat de VVD het denk ik niet zo ver laten komen. Het bestuur heeft daar niet voor niets tegengehouden dat er een motie over dit onderwerp zou komen. De VVD sorteert al voor op het eindelijk wel nakomen van de afspraken.
pi_209391466
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:48 schreef Gehrman het volgende:

[..]
De afspraak was instroombeperking in ruil voor steun van de dwangwet. CU/D66 zijn degene die de afspraken niet nakomen.
De afspraak was praten in de EU over instroombeperking. Niks anders. En dat is gebeurd en gebeurt nog steeds.
pi_209391468
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd welke landen dan beter zijn. Heel Oost-Europa kun je al schrappen, daar gaat niemand naartoe. Italie en Griekenland mogen geen mensen naartoe. Belgie ook in sommige gevallen. Blijft over wat Scandinavische landen.

Nederland heeft juist een van de beste opvang in de wereld. Zeker omdat subsidiaire bescherming (de B-status) net zoveel rechten geeft als een vluchtelingenstatus. Daarnaast ook een van de beste sociale welvaartssystemen ter wereld.

Dat het hele land in paniek is omdat migranten een nachtje op het gras slapen zegt al genoeg. Dat gebeurt in andere landen iedere dag.
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:51:36 #298
346939 Janneke141
pi_209391477
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 20:15 schreef nostra het volgende:
[ twitter ]
Zo kennen we VWS weer.
pi_209391485
Sowieso gaat de dwangwet niet werken. Gemeenten gaan dat terecht tegenwerken. Tubbergen is daarvan alvast een voorproefje:

twitter
  zaterdag 3 juni 2023 @ 20:53:40 #300
346939 Janneke141
pi_209391490
quote:
De mensen zijn het zo ontzettend zat dat de wil van een gedeelte van de Nederlandse bevolking bij het grof vuil wordt gezet.
We hebben het hier nog altijd te doen met meerderheden. Niet dat ik als klapvee voor het kabinet-Rutte wil functioneren, maar wat je hier doet is wel een hele klassieke Ad populum hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')