abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209371291
Er schijnt nu toch, met hulp van verzekeraars en zelfs Prinses Laurentien, een methode te zijn ontwikkeld om de toeslagenaffaire sneller uit de knoop te trekken: https://www.volkskrant.nl(...)laurentien~b685a5a4/
Een vast bedrag per type schade klinkt prima, maar wat als dat niet dekkend is?

Nou hoop ik dat ze daarbij niet de volgende affaire ontwikkelen: geld uitkeren aan hen die er geen recht op hebben en dat later weer terug moeten vragen... een methode gebaseerd op vertrouwen klinkt leuk, maar is ook gewoon enorm fraudegevoelig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209371792
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 07:04 schreef Hanca het volgende:
Er schijnt nu toch, met hulp van verzekeraars en zelfs Prinses Laurentien, een methode te zijn ontwikkeld om de toeslagenaffaire sneller uit de knoop te trekken: https://www.volkskrant.nl(...)laurentien~b685a5a4/
Een vast bedrag per type schade klinkt prima, maar wat als dat niet dekkend is?

Nou hoop ik dat ze daarbij niet de volgende affaire ontwikkelen: geld uitkeren aan hen die er geen recht op hebben en dat later weer terug moeten vragen... een methode gebaseerd op vertrouwen klinkt leuk, maar is ook gewoon enorm fraudegevoelig.
Het is maar belastingeld, denken de verzekeraars want je kan dus van alles roepen. Alleen klein risico op een steekproef. Dit gaat natuurlijk weer gigantisch misbruikt worden. De overheid had nooit de 'werkelijke' schade moeten willen vergoeden. Dat gebeurt ook vrijwel nooit bij andere slachtoffers. Dit gaat weer gigantisch uit de klauwen lopen qua kosten.
pi_209371977
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 08:21 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het is maar belastingeld, denken de verzekeraars want je kan dus van alles roepen. Alleen klein risico op een steekproef. Dit gaat natuurlijk weer gigantisch misbruikt worden. De overheid had nooit de 'werkelijke' schade moeten willen vergoeden. Dat gebeurt ook vrijwel nooit bij andere slachtoffers. Dit gaat weer gigantisch uit de klauwen lopen qua kosten.
Als alleen de mensen hiervoor in aanmerking komen die worden doorgeschoven vanuit de dienst toeslagen, is er als het goed is al een behoorlijke controle geweest. Die controle vooraf zou ik wel essentieel vinden.

Dat je dan iemand die gecontroleerd is vertrouwt als hij of zij aangeeft dat bepaalde schade komt door de problemen rondom de schulden die hij of zij toen had door de toeslagenaffaire, dat moet dan maar. Dan keer je wellicht die mensen iets teveel uit, maar die mensen zitten nu ook al jaren in de puinzooi veroorzaakt door de overheid.

Er moet natuurlijk wel iets gebeuren om te versnellen, in het huidige tempo zijn ze nog 5,5 jaar bezig. Dat kan niet. Als die controle voor je in het soepelere systeem komt dan maar wel echt grondig is, is een soepeler regime best een optie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209378615
Zie hier het probleem van het loslaten van toetsing voor de toeslagenaffaire: https://nos.nl/artikel/24(...)ets-toeslagenaffaire

De helft van de aanmelders zijn gewoon oplichters. Misschien is het wel gewoon terecht als de overheid de burgers met wantrouwen bekijkt, Nederlanders zijn blijkbaar vrij massaal niet te vertrouwen.
pi_209384929
Vandaag de congressen van VVD en CU.

Waar er bij de VVD geen moties over het asielbeleid zijn (die zouden zijn 'weggepoetst door het bestuur: https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic), is er daar wel stevige discussie over dit onderwerp te verwachten.

Bij de CU is er dan weer een motie in lijn met de oproep van de bestuurders: https://www.volkskrant.nl(...)idingswet~b045e24eb/

Deze motie:
quote:
Het Partijcongres,

in vergadering bijeen te Apeldoorn op 3 juni 2023,

A. constaterende dat:
- ondanks herhaaldelijke oproepen bij eerdere congressen en de inzet van onze Tweede Kamerfractie, er té weinig vooruitgang zit in de landelijke aanpak van de opvangcrisis;
- de uitvoering van de spreidingswet, die een herhaling van de onmenselijke toestanden bij het opvangcentrum in Ter Apel moet voorkomen, keer op keer vertraging oploopt;
- de staatssecretaris ondanks de bezwaren van de Raad van State, provincies, gemeenten en andere betrokken organisaties toch vasthoudt aan de wet in de huidige vorm, zonder zicht op concrete stappen op korte termijn;

B. overwegende dat:
- alles er op wijst dat wij op korte termijn wéér grote problemen in de opvangketen krijgen;
- een belangrijk onderdeel van de uitvoering van de spreidingswet bij de provincies ligt;
- de uitslag van de laatste Provinciale Statenverkiezingen weinig hoop geven op een korte termijn oplossing voor de asielopvang, door de gevolgen van deze uitslag voor de politieke verhoudingen bij Provinciale Staten alsook in de Eerste Kamer;

C. roept de Tweede Kamerfractie op:
- er bij de staatssecretaris bij aan te dringen de spreidingswet aan te passen dan wel deze zelf te amenderen, waarbij het proces wordt verduidelijkt en versimpeld;
- de staatssecretaris aan te zetten dan wel het nodige wettelijk instrumentarium te bieden om op korte termijn vaker over te gaan tot het daadwerkelijk realiseren van broodnodige aanvullende opvanglocaties, bijvoorbeeld door middel van het sneller kunnen inzetten van de aanwijzingsbevoegdheid.

en gaat over tot de orde van de dag.
Het opvallende is dat het pré-advies van het landelijke bestuur is om deze motie over te nemen, hij zal dus zeker worden aangenomen. Ik gok met een enorme meerderheid. En ook is er een motie die oproept om minderjarige asielzoekers beter te beschermen en de zorgplicht beter na te komen. Ook hier is het pré-advies overnemen.

Dan heb je waarschijnlijk dus 2 congressen van regeringspartijen op dezelfde dag met diametraal een andere conclusie. Dit zou wel eens heel veel spanning op kunnen gaan leveren. Dit is nou echt het spannendste onderwerp in de coalitie, niet stikstof. Ik weet niet of CU nog een zomer met buiten op de grond slapende vluchtelingen wel kan dragen.
pi_209386538
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:06 schreef Hanca het volgende:

Waar er bij de VVD geen moties over het asielbeleid zijn (die zouden zijn 'weggepoetst door het bestuur: https://www.leidschdagbla(...)e&utm_medium=organic), is er daar wel stevige discussie over dit onderwerp te verwachten.

Bij de CU is er dan weer een motie in lijn met de oproep van de bestuurders: https://www.volkskrant.nl(...)idingswet~b045e24eb/

Deze motie:
[..]
Het opvallende is dat het pré-advies van het landelijke bestuur is om deze motie over te nemen, hij zal dus zeker worden aangenomen. Ik gok met een enorme meerderheid. En ook is er een motie die oproept om minderjarige asielzoekers beter te beschermen en de zorgplicht beter na te komen. Ook hier is het pré-advies overnemen.

Dan heb je waarschijnlijk dus 2 congressen van regeringspartijen op dezelfde dag met diametraal een andere conclusie. Dit zou wel eens heel veel spanning op kunnen gaan leveren. Dit is nou echt het spannendste onderwerp in de coalitie, niet stikstof. Ik weet niet of CU nog een zomer met buiten op de grond slapende vluchtelingen wel kan dragen.
https://www.telegraaf.nl/(...)s-een-terechte-vraag
Hier heb je je antwoord al.
pi_209387181
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 10:06 schreef Hanca het volgende:
Vergeet de SP niet, allemaal in Apeldoorn ook nog eens!
pi_209387320
twitter

Nieuwe verkiezingen deze zomer. Met de wereldvreemde gristenen valt toch geen zaken te doen.
pi_209387517
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:01 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Nieuwe verkiezingen deze zomer. Met de wereldvreemde gristenen valt toch geen zaken te doen.
Nee joh, dit kabinet gaat echt niet vallen. De VVD wil deze instroom helemaal niet omlaag en vindt het allemaal wel prima. Ze komen vanuit de achterkamertjes met een "daadkrachtig plan" naar de buitenwereld toe om de asielstroom te beteugelen: er worden wat extra Marechaussee en patrouillebusjes ingezet om de grens te bewaken en nog meer van dat soort onzin die geen deuk in een pakje boter slaan maar wel daadkrachtig overkomen naar de achterban. En uiteindelijk wordt er in 2023 wederom een asielrecord verbroken, is er een spreidingswet die van NL een groot AZC maakt en Rutte zit nog steeds in het pluche de ballen uit zijn broek te lachen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209387669
Volkomen eens met dit verhaal van Bikker: https://www.trouw.nl/poli(...)-te-dragen~bb816524/
Prima opvolger van Segers zo. En gelukkig één in de traditie van Voordewind, met hart voor de mensen die dat het allerhardste nodig hebben.
pi_209387782
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Nee joh, dit kabinet gaat echt niet vallen. De VVD wil deze instroom helemaal niet omlaag en vindt het allemaal wel prima. Ze komen vanuit de achterkamertjes met een "daadkrachtig plan" naar de buitenwereld toe om de asielstroom te beteugelen: er worden wat extra Marechaussee en patrouillebusjes ingezet om de grens te bewaken en nog meer van dat soort onzin die geen deuk in een pakje boter slaan maar wel daadkrachtig overkomen naar de achterban. En uiteindelijk wordt er in 2023 wederom een asielrecord verbroken, is er een spreidingswet die van NL een groot AZC maakt en Rutte zit nog steeds in het pluche de ballen uit zijn broek te lachen.
Ik zie Hermans de stekker er wel uittrekken. Juist om te bewijzen dat ze geen tassendrager is.
pi_209387826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:37 schreef Hanca het volgende:
Volkomen eens met dit verhaal van Bikker: https://www.trouw.nl/poli(...)-te-dragen~bb816524/
Prima opvolger van Segers zo. En gelukkig één in de traditie van Voordewind, met hart voor de mensen die dat het allerhardste nodig hebben.
'mensen die het allerhardste nodig hebben': NWS / Asielzoeker gijzelt en verkracht opvang medewerkster
pi_209388798
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:56 schreef Gehrman het volgende:

[..]
'mensen die het allerhardste nodig hebben': NWS / Asielzoeker gijzelt en verkracht opvang medewerkster
En dan scheren we alle mensen over 1 kam?

Gewone blanke man verkracht kleuter: https://www.hartvannederl(...)cel-misbruik-kleuter
Alle blanke mannen dan maar het land uit?
pi_209389116
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 16:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dan scheren we alle mensen over 1 kam?

Gewone blanke man verkracht kleuter: https://www.hartvannederl(...)cel-misbruik-kleuter
Alle blanke mannen dan maar het land uit?
Dat we hier al gekken hebben rondlopen is nog geen argument om maar massaal zulke testosteronbommetjes binnen te halen. Het risico is gewoon te groot. En dit is geen opzichzelfstaand incident. Er is een hele reeks aan verkrachtingen en criminaliteit die dit middeleeuwse volk met zich meebrengt. Daar zul je zo'n luchtfietser als Mirjam Bikker nooit over horen.
pi_209389389
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 15:53 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Ik zie Hermans de stekker er wel uittrekken. Juist om te bewijzen dat ze geen tassendrager is.
Rutte is de alleenheerser binnen de VVD, iedereen die kritiek uit of tegenwerkt ligt eruit en zeg dan maar dag tegen je verdere (politieke) carrière. Gaat dus niet gebeuren.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_209389515
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:03 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Dat we hier al gekken hebben rondlopen is nog geen argument om maar massaal zulke testosteronbommetjes binnen te halen. Het risico is gewoon te groot. En dit is geen opzichzelfstaand incident. Er is een hele reeks aan verkrachtingen en criminaliteit die dit middeleeuwse volk met zich meebrengt. Daar zul je zo'n luchtfietser als Mirjam Bikker nooit over horen.
Met name omdat de wetenschap zegt dat vluchtelingen die een status krijgen helemaal niet crimineler zijn dan de autochtone Nederlanders: https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/

quote:
Ook het idee dat asielzoekers vaak crimineel zijn, is een hardnekkig vooroordeel. Cijfers uit onderzoek van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie en Veiligheid zeggen wat anders. Van alle asielzoekers in Nederland is tussen de twee en vier procent criminaliteitsverdachte. Ter vergelijking: van de Nederlandse bevolking zonder migratieachtergrond is dat één procent.

Maar in een asielzoekerscentrum zijn alleenstaande jonge mannen zonder werk en met weinig geld nogal oververtegenwoordigd, vergeleken met de rest van onze samenleving. Van deze groep asielzoekers werd in 2015 acht procent verdacht van criminaliteit. Bij een groep vergelijkbare Nederlanders (onder meer ook alleenstaand en met weinig te besteden) zonder migratieachtergrond was dat twaalf procent.

Je zou volgens het WODC dus ook kunnen stellen dat asielzoekers juist mínder crimineel zijn. Ook zorgt de komst van een asielzoekerscentrum niet voor meer criminaliteit in de buurt. In de omgeving van asielzoekerscentra had je als gemiddelde Nederlander een kans van 1,4 procent om slachtoffer te worden van criminaliteit. In een vergelijkbare buurt zónder azc was dat net zo veel.
Dus nee, je zult Bikker de leugen dat ze zo crimineel zijn niet horen verspreiden, inderdaad. Net zo min als de leugen dat het gelukszoekers zijn (dat is maar 4%).

Gelukkig neemt de CU, in tegenstelling tot de rechtse partijen, geen loopje met de waarheid.
pi_209389714
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met name omdat de wetenschap zegt dat vluchtelingen die een status krijgen helemaal niet crimineler zijn dan de autochtone Nederlanders: https://www.quest.nl/maat(...)ers-vaker-crimineel/
Twee tot vier keer zo vaak staat daar. Kan je wel gaan inzoomen op een subgroepje for whatever reason, maar twee tot vier zo vaak is niet "helemaal niet crimineler".
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_209389722
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
[..]
Dus nee, je zult Bikker de leugen dat ze zo crimineel zijn niet horen verspreiden, inderdaad. Net zo min als de leugen dat het gelukszoekers zijn (dat is maar 4%).

Gelukkig neemt de CU, in tegenstelling tot de rechtse partijen, geen loopje met de waarheid.
Het argument dat de asielinstroom omlaag moet omdat het allemaal 'criminelen' of 'gelukszoekers' zijn is vrij infantiel ja. Het bekt natuurlijk makkelijker dan wanneer je de 96% die geen crimineel of gelukszoeker is (volgen de verdragen dan) wilt weigeren simpelweg omdat het land vol is.

De discussie over de 96% is moeilijk en niemand brandt zich eraan. De Nederlander staat ook in meerderheid achter opvang voor 'echte vluchtelingen'. Alleen ze hebben geen idee dat daar nog honderden miljoenen van rondlopen.
pi_209389817
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Twee tot vier keer zo vaak staat daar. Kan je wel gaan inzoomen op een subgroepje for whatever reason, maar twee tot vier zo vaak is niet "helemaal niet crimineler".
Ja, een alleenstaande jonge man is vaker crimineel dan een vrouw van 90+ of een kind van 3. Daarom filter je dat weg. Kijken naar subgroepen is dus het enige juiste. En dus zijn al die argumenten van rechts altijd zo verschrikkelijk dom, ze weigeren zich gewoon in te lezen en schreeuwen wat met hun vingers in hun oren. Lekker: "hun fout!" roepen is namelijk makkelijk dan naar jezelf kijken.
pi_209389846
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:51 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het argument dat de asielinstroom omlaag moet omdat het allemaal 'criminelen' of 'gelukszoekers' zijn is vrij infantiel ja. Het bekt natuurlijk makkelijker dan wanneer je de 96% die geen crimineel of gelukszoeker is (volgen de verdragen dan) wilt weigeren simpelweg omdat het land vol is.

De discussie over de 96% is moeilijk en niemand brandt zich eraan. De Nederlander staat ook in meerderheid achter opvang voor 'echte vluchtelingen'. Alleen ze hebben geen idee dat daar nog honderden miljoenen van rondlopen.
De gemiddelde Nederlander haalt helaas zelfs 'migrant' (honderdduizenden per jaar) en 'asielzoeker' (tienduizenden per jaar en een veel groter deel snel weer weg) door elkaar. Gewoon, puur uit desinteresse.
pi_209389848
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, een alleenstaande jonge man is vaker crimineel dan een vrouw van 90+ of een kind van 3. Daarom filter je dat weg. Kijken naar subgroepen is dus het enige juiste. En dus zijn al die argumenten van rechts altijd zo verschrikkelijk dom, ze weigeren zich gewoon in te lezen en schreeuwen wat met hun vingers in hun oren. Lekker: "hun fout!" roepen is namelijk makkelijk dan naar jezelf kijken.
Alleen de AZC’s worden niet bewoond door vrouwen van 90. De overlast van veiligelanders is een bestaand probleem dat aangepakt moet worden. Juist omdat het draagvlak voor andere vluchtelingen er onder lijdt.
zie email 27 oktober
pi_209389891
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen de AZC’s worden niet bewoond door vrouwen van 90. De overlast van veiligelanders is een bestaand probleem dat aangepakt moet worden. Juist omdat het draagvlak voor andere vluchtelingen er onder lijdt.
Ik kan het wel voor je herhalen:

quote:
Ook zorgt de komst van een asielzoekerscentrum niet voor meer criminaliteit in de buurt. In de omgeving van asielzoekerscentra had je als gemiddelde Nederlander een kans van 1,4 procent om slachtoffer te worden van criminaliteit. In een vergelijkbare buurt zónder azc was dat net zo veel.
Het enige probleem zijn de bijzondere AZC's, zoals in Ter Apel. Die vormen inderdaad een serieus probleem en zouden dus veel kleinschaliger moeten en verspreid door het land.
pi_209389951
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan het wel voor je herhalen:
Zet je de verklaring daarvoor (van het WODC) daar ook bij?

quote:
Hoewel asielzoekers vaker daders zijn van criminaliteit, neemt de kans om slachtoffer te worden van een delict niet toe rond een asielzoekerscentrum. Het WODC verklaart dat, doordat de delicten eerder ­gepleegd worden in het centrum zelf, of in de wijdere omgeving.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_209389981
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 juni 2023 18:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Zet je de verklaring daarvoor (van het WODC) daar ook bij?
[..]

Bewijs is er gewoon: asielzoekers zijn eerder minder crimineel dan Nederlanders dan crimineler. Klinkt misschien niet leuk voor rechts, is wel een feit.

Die vereenvoudigde vorm van de spreidingswet, waar ook de VVD bestuurders voor zijn, moet er gewoon zo snel mogelijk komen. Liefst voor 1 juli.
pi_209389991
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')