Wel transfervrij, dat scheelt. Al had ik Ajax er ook voor aangezien 20 miljoen voor zo'n speler neer te leggen.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:26 schreef Landgeld het volgende:
Kansloos wanbeleid. En eerste aankoop is Branco van den Boom
Het probleem is natuurlijk wel dat zonder CL je veel spelers die je nodig hebt gewoon niet aan kan trekken.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:35 schreef Scorpie het volgende:
Volledige renovatie van het elftal is nodig.
Typisch een speler die onder een goede trainer floreert en onder een Heitinga er niets van bakt.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wel transfervrij, dat scheelt. Al had ik Ajax er ook voor aangezien 20 miljoen voor zo'n speler neer te leggen.
Heitinga komt dan ook gewoon tekortquote:Op maandag 29 mei 2023 08:40 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Typisch een speler die onder een goede trainer floreert en onder een Heitinga er niets van bakt.
Maar er moet wel wat meer bij en een trainer.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:44 schreef Malavita het volgende:
[..]
Heitinga komt dan ook gewoon tekort
Verder is een transfervrije vd Boomen een prima speler on erbij te hebben. Hield zich prima staande in Frankrijk.
een stuk meer spelers idd. Denk op elke linie wel 2.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar er moet wel wat meer bij en een trainer.
Onze achterhoede is denk ik de slechtste sinds een jaar of 10?quote:Op maandag 29 mei 2023 08:53 schreef Malavita het volgende:
[..]
een stuk meer spelers idd. Denk op elke linie wel 2.
Zoiets idd. Stel timber blijft en hato ernaast moet je op de flanken wel vervangers hebben. Een nr 6 die wel kan meeverdedigen zou ook fijn zijn.quote:Op maandag 29 mei 2023 08:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Onze achterhoede is denk ik de slechtste sinds een jaar of 10?
Ook voor hun heb je backups nodig, dus achterin kom ik al op 4 spelers, middenveld 2-3, voorin ook 2.quote:Op maandag 29 mei 2023 09:03 schreef Malavita het volgende:
[..]
Zoiets idd. Stel timber blijft en hato ernaast moet je op de flanken wel vervangers hebben. Een nr 6 die wel kan meeverdedigen zou ook fijn zijn.
Tsja, ooit dacht ik dat Ajax met Lasse Schöne een leuke bankzitter had gehaald. Die kwam toen van NEC, toch? Dat verliep ook effe anders.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:16 schreef RamboDirk het volgende:
Sven aan zet: De 28 jarige Branco van den Boomen komt over van het Go Ahead Eagles van de Ligue 1. Maakte eerder furore bij grote clubs als de Graafschap & FC Eindhoven.
[ afbeelding ]
zo zien de meeste Ajacieden deze transfer ook als deze doorgaat.quote:Op maandag 29 mei 2023 09:35 schreef Wertha het volgende:
[..]
Tsja, ooit dacht ik dat Ajax met Lasse Schöne een leuke bankzitter had gehaald. Die kwam toen van NEC, toch? Dat verliep ook effe anders.
VDB kost niks, heeft een goede pass en trap, is een bepalende speler geworden bij Toulouse. In het ergste geval heb je daadwerkelijk een leuke bankzitter gehaald. Kan niet veel mee mis gaan hoor.
Als Branco naar Feyenoord was gegaan had ie het een topaankoop gevondenquote:Op maandag 29 mei 2023 09:47 schreef Malavita het volgende:
[..]
zo zien de meeste Ajacieden deze transfer ook als deze doorgaat.
Hoewel van hanegem het nog maar moet zien en weer van alles te klagen heeft. Echt die vent
Van Hanegem zegt precies zoals ik het een paar dagen geleden ook al verwoordt hebquote:Op maandag 29 mei 2023 10:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Branco naar Feyenoord was gegaan had ie het een topaankoop gevonden
De eerste wedstrijd is pas eind augustus. Dat moet je er wel even bij zeggen.quote:Op zondag 28 mei 2023 22:41 schreef Dale__Cooper het volgende:
Nog een scenario voor rechtstreeks plaatsing van de groepsfase EL in plaats van de play-offs. @:Tjacka
AS Roma dat 5e of 6e in Italië wordt en de Europa League wint. Roma staat nu 6e en 1 punt voor op Juventus. Ze spelen volgende week thuis tegen de nummer 17. Maar goed, als ze woensdag de EL zouden winnen, is het natuurlijk maar zeer de vraag of die nog een beetje fit op het veld staan zondag.
Desalniettemin maar hopen dat Mourinho wint woensdag, jeetje. Scheelt toch dat je in augustus al kwalificatiewedstrijden moet spelen. Dat zou fijn zijn.
Nu vind ik spelers vastleggen omdat ze transfervrij zijn geen doordacht beleid.quote:Op maandag 29 mei 2023 07:31 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wel transfervrij, dat scheelt. Al had ik Ajax er ook voor aangezien 20 miljoen voor zo'n speler neer te leggen.
Silvano Vosquote:Op maandag 29 mei 2023 10:15 schreef klaasweetalles het volgende:
Loopt er bij de jeugd al niet zo een type speler rond?
doet het prima in Frankrijk + transfervrij. Als het al een gok is, dan is het geen grote.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Van Hanegem zegt precies zoals ik het een paar dagen geleden ook al verwoordt heb
Van den Boom is niets anders dan een probeerseltje. Het is een gok en geen zekerheidje
Loopt er bij de jeugd al niet zo een type speler rond?
De meeste voetballers van dit kaliber mislukken bijna altijd bij ajax.
dat lijkt me dan ook niet de enige reden. Wel mooi meegenomen, zeker als je een grote schoonmaak houdt.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu vind ik spelers vastleggen omdat ze transfervrij zijn geen doordacht beleid.
Hij gaat helemaal niet naar Feyenoordquote:Op maandag 29 mei 2023 10:19 schreef Malavita het volgende:
[..]
doet het prima in Frankrijk + transfervrij. Als het al een gok is, dan is het geen grote.
Maar idd, zou die naar feyenoord gaan is het opeens een slimme zet
Ok hansquote:Op maandag 29 mei 2023 10:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij gaat helemaal niet naar Feyenoord
Bij ajax slagen maar 2 type spelers
hele dure buitenlandse spelers of eigen jeugd
Bijna geen enkele speler die uit de eigen competitie slaagt bij ajax
zelfs hele dure spelers uit de competitie mislukken als ze bij 020 terecht komen
een verkeerd passje breed en hij wordt afgeschreven
Ik vind het aantrekken van Van den Boomen ook niet per definitie slecht (al vind ik hem minder dan de vergelijkbare Hans Vanaken en daarvan is het uiteindelijk ook nooit tot een transfer gekomen) maar als er spelers worden aangetrokken op het sentiment van 'straks pakt PSV hem, slaagt hij en roept iedereen dat wij hem hadden moeten halen, laten we dat voor zijn' is dat meestal een voorbode van zeven magere jaren.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:21 schreef Malavita het volgende:
[..]
dat lijkt me dan ook niet de enige reden. Wel mooi meegenomen, zeker als je een grote schoonmaak houdt.
wat ik begrijp is dat ie wordt gehaald op basis van het moneyball principe, iets waar Mislintat idolaat van is. Ander verhaal dat Grillitsch die gewoon gehaald is om feyenoord te pesten (niet erg geluktquote:Op maandag 29 mei 2023 10:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind het aantrekken van Van den Boomen ook niet per definitie slecht (al vind ik hem minder dan de vergelijkbare Hans Vanaken en daarvan is het uiteindelijk ook nooit tot een transfer gekomen) maar als er spelers worden aangetrokken op het sentiment van 'straks pakt PSV hem, slaagt hij en roept iedereen dat wij hem hadden moeten halen, laten we dat voor zijn' is dat meestal een voorbode voor zeven magere jaren.
quote:Op maandag 29 mei 2023 10:34 schreef Malavita het volgende:
Ander verhaal dat Grillitsch die gewoon gehaald is om feyenoord te pesten (niet erg gelukt)
Is goed Ziyech.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:22 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij gaat helemaal niet naar Feyenoord
Bij ajax slagen maar 2 type spelers
hele dure buitenlandse spelers of eigen jeugd
Bijna geen enkele speler die uit de eigen competitie slaagt bij ajax
zelfs hele dure spelers uit de competitie mislukken als ze bij 020 terecht komen
een verkeerd passje breed en hij wordt afgeschreven
Bovendien is Ligue 1 niet echt 'de eigen competitie'.quote:
er stond bijnaquote:
Doe maar. Dubbele regelafstand graag.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
er stond bijna
we kunnen wel het lijstje er bij pakken van alle spelers die mislukten die naar ajax gingen vanuit de eredivisie...
Het er moet wel een idee achter zitten maar om hem nu al af te branden voor hij een bal geraakt is ook wat overdreven, maar goed dat doen vooral de aanhangers van een club waar hij niet heen gaat.quote:Op maandag 29 mei 2023 10:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik vind het aantrekken van Van den Boomen ook niet per definitie slecht (al vind ik hem minder dan de vergelijkbare Hans Vanaken en daarvan is het uiteindelijk ook nooit tot een transfer gekomen) maar als er spelers worden aangetrokken op het sentiment van 'straks pakt PSV hem, slaagt hij en roept iedereen dat wij hem hadden moeten halen, laten we dat voor zijn' is dat meestal een voorbode van zeven magere jaren.
Wat kijken er opeens veel mensen Toulouse de laatste tijd.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het er moet wel een idee achter zitten maar om hem nu al af te branden voor hij een bal geraakt is ook wat overdreven, maar goed dat doen vooral de aanhangers van een club waar hij niet heen gaat.
Lijkt me ook.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik kan wel genieten van die zure kop van Heitinga na de 3-1.
Hoop voor jullie zeker dat ie weggaat, voor mezelf hoop ik dat hij blijft natuurlijk
Maar hij lijkt me onhoudbaar.
Ben wel benieuwd waar Ajax en PSV mee komen, je hebt natuurlijk een veel grotere kans om een slechte keus te maken qua trainer en met Slot zit het bij Feyenoord in ieder geval wel degelijk.quote:
Ik kijk altijd wel (delen van) wedstrijden wanneer SuleyGoat in pathetische superlatieven over een Nederlandse speler begint te oreren ik lucht krijg van een Nederlandse speler in het buitenland die het leuk doet. Het heeft me al eens de bijnaam vlaggetjesproleet opgelevert. (Overigens kijk ik ook wel naar buitenlandse grote talenten)quote:Op maandag 29 mei 2023 11:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wat kijken er opeens veel mensen Toulouse de laatste tijd.
Ik zet in op Peter Bosz en Fredsj.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Ajax en PSV mee komen, je hebt natuurlijk een veel grotere kans om een slechte keus te maken qua trainer en met Slot zit het bij Feyenoord in ieder geval wel degelijk.
Wij feliciteren Feyenoord met het kampioenschap 2023/24quote:
Graag!quote:Op maandag 29 mei 2023 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
er stond bijna
we kunnen wel het lijstje er bij pakken van alle spelers die mislukten die naar ajax gingen vanuit de eredivisie...
Kaplan, die hebben we nog helemaal niet gezien.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Steek stopt ermee.
Dan heb je in goal Rulli, Pasveer, Gorter. In die volgorde. Setford daarachter.
Neem aan dat Gorter vertrekt, en met een ervaren doelman aantrekt a la Boschker, Vonk of Timmer. Verhoevengod.
Achterin zie ik wel veel gebeuren. Timber wil weg, Bassey, Wijndal, Kaplan, Rensch en Sanchez voldoen eigenlijk allemaal niet. Baas, Regeer en Aertssen zullen wel bij Jong blijven of vertrekken.
Nieuwe hoofd scouting zal zijn handen vol hebben.
Ja wordt best moeilijk al ken ik de markt verder niet, PSV kwam ook met Schmidt en dat was ook een trainer die je niet in de eredivisie zou verwachten.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd waar Ajax en PSV mee komen, je hebt natuurlijk een veel grotere kans om een slechte keus te maken qua trainer en met Slot zit het bij Feyenoord in ieder geval wel degelijk.
Van wat ik vooralsnog begrijp, lijkt het me eentje die je niet kan laten lopen als hij gratis is. Wapen bij standaardsituaties, goede pass en trap in de benen.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik kijk altijd wel (delen van) wedstrijden wanneer SuleyGoat in pathetische superlatieven over een Nederlandse speler begint te oreren ik lucht krijg van een Nederlandse speler in het buitenland die het leuk doet. Het heeft me al eens de bijnaam vlaggetjesproleet opgelevert. (Overigens kijk ik ook wel naar buitenlandse grote talenten)
Precies. Non stop geblesseerd omdat het niveau te hoog is.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kaplan, die hebben we nog helemaal niet gezien.
Ik denk dat PSV gewoon Bosz binnenhaalt.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ze hebben met Schmidt een keer wat anders geprobeerd, ik zie eerder Cocu terugkomen.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat PSV gewoon Bosz binnenhaalt.
Het is geen Usain Bolt en vooral ook wat houterig dus hij is wellicht iets sneller dan hij oogt.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Van wat ik vooralsnog begrijp, lijkt het me eentje die je niet kan laten lopen als hij gratis is. Wapen bij standaardsituaties, goede pass en trap in de benen.
Alleen verneem ik dat hij een beetje traag is, en de structuur om hem heen moet kloppen? Klinkt een beetje als de problemen van Ajax dit seizoen, hi ha ho.
bosz zou aleen door ajax binnengehaald kunnen worden als van der Sar vertrektquote:Op maandag 29 mei 2023 11:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik zie Bosz ook wel bij PSV tekenen. Zou wel interessant zijn trouwens en ik zou het wel leuk vinden.
Van Nederlandse opties wel de beste optie voorhanden. Al zegt dat misschien meer over de restquote:Op maandag 29 mei 2023 11:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik zie Bosz ook wel bij PSV tekenen. Zou wel interessant zijn trouwens en ik zou het wel leuk vinden.
Klassieke PSV resultaattrainer dus? Tja, zou misschien nog niet eens zo'n domme zet zijn. Heeft het echt wel goed gedaan in zijn eerste periode, en bij Vitesse ook wel prima.quote:Op maandag 29 mei 2023 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lijkt me niet, ze hebben met Schmidt een keer wat anders geprobeerd, ik zie eerder Cocu terugkomen.
Hun mogelijkheden zijn een stuk minder dan bij Ajax en vcl kan je ook geen voorsprong op nemen want dat is ook nog nooit gelukt dus misschien beter conservatief bouwen en op de klassieke manier de puntjes pakken.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Klassieke PSV resultaattrainer dus? Tja, zou misschien nog niet eens zo'n domme zet zijn. Heeft het echt wel goed gedaan in zijn eerste periode, en bij Vitesse ook wel prima.
Zijn de Bundesliga en Ligue 1 nu zoveel makkelijker geworden? Of hebben spelers als Spierings, Aboukhlal, Boomen, Dallinga, Doukhi, Becker en Thorsby opeens zo'n geweldige ontwikkeling meegemaakt?quote:Op maandag 29 mei 2023 11:21 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Wat kijken er opeens veel mensen Toulouse de laatste tijd.
DallingGod is wel een beetje gemist door de top in Nederlandquote:Op maandag 29 mei 2023 12:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Zijn de Bundesliga en Ligue 1 nu zoveel makkelijker geworden? Of hebben spelers als Spierings, Aboukhlal, Boomen, Dallinga, Doukhi, Becker en Thorsby opeens zo'n geweldige ontwikkeling meegemaakt?
Timber zal wel vertrekken. Het is voor Bassey beter als hij ook vertrekt, op zich is het geen slechte verdediger maar hij past niet bij het spel dat Ajax wil spelen (tenzij een volgende trainer hem totaal anders gaat inzetten).quote:Op maandag 29 mei 2023 11:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Achterin zie ik wel veel gebeuren. Timber wil weg, Bassey, Wijndal, Kaplan, Rensch en Sanchez voldoen eigenlijk allemaal niet. Baas, Regeer en Aertssen zullen wel bij Jong blijven of vertrekken.
Daar zitten verschillende factoren aan vast, wat te uitgebreid is om hier te bespreken. Maar ik denk toch zeker dat wij in Nederland op een heel andere manier naar voetballers kijken dan in het buitenland wordt gedaan. Lucas Ocampos is welhaast exemplarisch. Hier in Nederland wordt hij afgeschilderd als een kasplantje terwijl hij in Sevilla weer de maat bepaalt in de tweede seizoenshelft en woensdag mogelijk met de EL-beker in de handen staat.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Zijn de Bundesliga en Ligue 1 nu zoveel makkelijker geworden? Of hebben spelers als Spierings, Aboukhlal, Boomen, Dallinga, Doukhi, Becker en Thorsby opeens zo'n geweldige ontwikkeling meegemaakt?
Je ziet overal een concentratie van talent. Bayern hamstert, net als PSG. Barcelona en Real. Rest van de clubs worden daardoor beduidend minder.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
Daar hebben we er in Nederland tegenwoordig veel te veel van.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:11 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sommige spelers zijn natuurlijk ook spelers die beter zijn als ze het spel niet hoeven te maken.
Snuifkonijn Lang is een aanvaller VdB is een 8quote:Op maandag 29 mei 2023 11:52 schreef klaasweetalles het volgende:
Je moet je gewoon is goed afvragen of die boomen beter is dan Eithing of Noa Lang
![]()
want dat kan ik gewoon niet geloven
Veroorzaakt door verschillende factoren inderdaad. Thorsby is altijd natuurlijk wel talentvol geweest (Zie bijvoorbeeld ook hoe goed een Filip Kostic in de BL was), Becker heeft ook een beetje een fluke jaar in een goedpresterend team, Toulouse is eigenlijk middenmoot en tegenwoordig zijn we in Nederland al blij met spelers van dergelijk niveau. Zo'n Van den Boomen tikt echt het niveau Piet den Boer/Erwin Koeman niet aan.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:06 schreef CR7 het volgende:
[..]
En dat alles op kosten van Ajax.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:15 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Daar zitten verschillende factoren aan vast, wat te uitgebreid is om hier te bespreken. Maar ik denk toch zeker dat wij in Nederland op een heel andere manier naar voetballers kijken dan in het buitenland wordt gedaan. Lucas Ocampos is welhaast exemplarisch. Hier in Nederland wordt hij afgeschilderd als een kasplantje terwijl hij in Sevilla weer de maat bepaalt in de tweede seizoenshelft en woensdag mogelijk met de EL-beker in de handen staat.
Toulouse scout sowieso hevig op basis van data. In combinatie met de scoutingspraktijken van Mislintat is het niet verbazingwekkend dat hij dan op de radar van Sven verschijnt.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Veroorzaakt door verschillende factoren inderdaad. Thorsby is altijd natuurlijk wel talentvol geweest, Becker heeft ook een beetje een fluke jaar in een goedpresterend team, Toulouse is eigenlijk middenmoot en tegenwoordig zijn we in Nederland al blij met spelers van dergelijk niveau. Zo'n Van den Boomen tikt echt het niveau Piet den Boer/Erwin Koeman niet aan.
Achteraf is het altijd makkelijk maar Botman en Bakker waren op dat moment gewoon niet goed genoeg voor Ajax, het is ook maar net wat je van een speler vraagt, dat ze nu bij een andere club wel floreren is leuk voor ze maar meer niet.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je ziet overal een concentratie van talent. Bayern hamstert, net als PSG. Barcelona en Real. Rest van de clubs worden daardoor beduidend minder.
Om je vraag te beantwoorden, moet je je ook bedenken dat we in Nederland ook heel matige scouts en directie hebben. Een Botman die bij Ajax geen kans krijgt. Doet het goed bij Heerenveen, krijgt nog steeds geen kans bij Ajax. Kampioen in Frankrijk, haalt CL met Newcastle. Maar was niet goed genoeg voor Ajax.
Bakker, niet goed genoeg bevonden bij Ajax, maar wel voor PSG. Daarna ook gewoon vaste waarde in de CL bij Bayer.
Vd Ven en Meijer, werden over het hoofd gezien.
Vd Boomen bijvoorbeeld was helemaal niet slecht in Jong Ajax. Deed het zo goed bij Eindhoven dat Heerenveen hem wilde. Daarna weer top bij Eindhoven en top bij de Graafschap. Dat er geen club in de Eredivisie was die hem een kans gaf, is vreemd.
Hij gaat heus niet de verlosser zijn, maar de scouting in Nederland laat vaak te wensen over.
Ja, ik ben benieuwd wat daar nog meer uit gaat komen en daarom ben ik ook blij dat er eens een frisse blik op het beleid van een Nederlandse topclub wordt losgelaten, zoals ik Schmidt ook een goede keuze van PSV vond en het jammer vond dat die zijn aanpak niet meer steunden.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:24 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Toulouse scout sowieso hevig op basis van data. In combinatie met de scoutingspraktijken van Mislintat is het niet verbazingwekkend dat hij dan op de radar van Sven verschijnt.
Overigens schijnt ook Schuurs het fantastisch te doen bij Torino.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is het altijd makkelijk maar Botman en Bakker waren op dat moment gewoon niet goed genoeg voor Ajax, het is ook maar net wat je van een speler vraagt, dat ze nu bij een andere club wel floreren is leuk voor ze maar meer niet.
Het transferwindow is nog niet eens open toch?quote:Op maandag 29 mei 2023 12:42 schreef Wertha het volgende:
Ik zit bijna te wachten op nieuws over een nieuwe trainer en transfers. Onnozel natuurlijk.
Inderdaad. En reken mee dat alle lekken van Ajax in het binnenland gedicht zijn. Je moet wachten tot buitenlandse media iets melden. En die doen dat als iets in de afrondende fase is.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het transferwindow is nog niet eens open toch?
Die paar keer dat ik Botman heb zien spelen bij Heerenveen vond ik hem toch wel erg goed. In ieder geval vele klassen beter dan Pierie die ze tegelijkertijd van Heerenveen haalden.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Achteraf is het altijd makkelijk maar Botman en Bakker waren op dat moment gewoon niet goed genoeg voor Ajax, het is ook maar net wat je van een speler vraagt, dat ze nu bij een andere club wel floreren is leuk voor ze maar meer niet.
Van de Boomen vond ik voetballend bij Heerenveen ook erg goed, alleen was hij wat traag als ik het me goed herinner. En zeker niet zo productief als nu.quote:Op maandag 29 mei 2023 12:17 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je ziet overal een concentratie van talent. Bayern hamstert, net als PSG. Barcelona en Real. Rest van de clubs worden daardoor beduidend minder.
Om je vraag te beantwoorden, moet je je ook bedenken dat we in Nederland ook heel matige scouts en directie hebben. Een Botman die bij Ajax geen kans krijgt. Doet het goed bij Heerenveen, krijgt nog steeds geen kans bij Ajax. Kampioen in Frankrijk, haalt CL met Newcastle. Maar was niet goed genoeg voor Ajax.
Bakker, niet goed genoeg bevonden bij Ajax, maar wel voor PSG. Daarna ook gewoon vaste waarde in de CL bij Bayer.
Vd Ven en Meijer, werden over het hoofd gezien.
Vd Boomen bijvoorbeeld was helemaal niet slecht in Jong Ajax. Deed het zo goed bij Eindhoven dat Heerenveen hem wilde. Daarna weer top bij Eindhoven en top bij de Graafschap. Dat er geen club in de Eredivisie was die hem een kans gaf, is vreemd.
Hij gaat heus niet de verlosser zijn, maar de scouting in Nederland laat vaak te wensen over.
een jaar of 40-45quote:Op maandag 29 mei 2023 13:56 schreef Heeinz het volgende:
Hoe lang zou het geleden zijn dat er meer spelers van Feyenoord dan van Ajax in de Oranjeselectie zaten?
WK 2014quote:Op maandag 29 mei 2023 13:56 schreef Heeinz het volgende:
Hoe lang zou het geleden zijn dat er meer spelers van Feyenoord dan van Ajax in de Oranjeselectie zaten?
dat zal niet zo lang duren als het al zo isquote:Op maandag 29 mei 2023 12:51 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Inderdaad. En reken mee dat alle lekken van Ajax in het binnenland gedicht zijn. Je moet wachten tot buitenlandse media iets melden. En die doen dat als iets in de afrondende fase is.
Feitelijk zijn er voor juni weinig afrondende transfers. Ajax kwam vorige zomer ook pas in julij op gang (toen we nog blij waren met wijndal brrrrrobbey bassey ohohohohohohoh).
Mike Verweij loopt momenteel rond met zijn ziel onder de arm.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat zal niet zo lang duren als het al zo is
Ff die spaties weggehaald. Volgens mij doe je dat ook echt alleen in dit topic. Beetje zielig.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:32 schreef klaasweetalles het volgende:
Ajax gaat weer bij concurrentie shoppen, de scouting is dood.
Snap niet dat ze voor Xavi Simons gaan. O wacht geld is bijna op
Simons zou ik wel leuk vinden, voor mij wel de verrassing van de eredivisie, zou me verbazen als hij in NL blijft volgend seizoen.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:35 schreef Malavita het volgende:
[..]
Ff die spaties weggehaald. Volgens mij doe je dat ook echt alleen in dit topic. Beetje zielig.
Gaat ajax voor Simons? Of voor iemand anders. Van wie precies e. Welke speler? Iets meer moeite doen mag wel.
zeker, maar lijkt me niet dat die naar Ajax gaatquote:Op maandag 29 mei 2023 14:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
Simons zou ik wel leuk vinden, voor mij wel de verrassing van de eredivisie, zou me verbazen als hij in NL blijft volgend seizoen.
ja want de vraag is of 020 volgend seizoen wel europees voetbal gaat spelenquote:Op maandag 29 mei 2023 14:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
zeker, maar lijkt me niet dat die naar Ajax gaat
Jammer dat je hier helemaal niets over leest van een NL clubwatcher, het blijft toch een heel vreemd verhaal, die transfer die uiteindelijk huur werd. Jongen wordt op een zijspoor gezet en zoek het maar uit maar ondertussen wel 8 miljoen weg.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ocampos voorafgaand de UEL-finale woensdag:
"Als je erover nadenkt, drie maanden geleden trainde ik alleen. Er waren dagen waren dat ik niet kon trainen omdat noch de fysio's noch de fysieke trainers kwamen opdagen om me te trainen."
"Ik heb nooit om een speciale behandeling gevraagd. Ik wilde alleen respect. Ze kunnen duizend dingen over me zeggen, maar ik was altijd een goede professional. Tot de laatste dag. Ik zeurde nooit en had nooit ruzie met iemand."
"Ik ging van hier naar een serieuze, historische club. Ajax is dat, waarheid. Het gebrek aan professionaliteit in die zin was al gek. "
Eens kijken of ik dat in de volgende Pak Schaal Podcast kan krijgen.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Jammer dat je hier helemaal niets over leest van een NL clubwatcher, het blijft toch een heel vreemd verhaal, die transfer die uiteindelijk huur werd. Jongen wordt op een zijspoor gezet en zoek het maar uit maar ondertussen wel 8 miljoen weg.
als ie weggaat gaat simons naar het buitenland.quote:Op maandag 29 mei 2023 14:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ja want de vraag is of 020 volgend seizoen wel europees voetbal gaat spelen
Cl is voor hem nog wel mogelijk bij psv
Zijn vader was een Feyenoorder lijkt me logische dat hij naar 010 komt
Connecties?quote:Op maandag 29 mei 2023 14:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Eens kijken of ik dat in de volgende Pak Schaal Podcast kan krijgen.
Bijzonder verhaal idd. Zou hij mot hebben gehad met Schreuder, a la Blind?quote:Op maandag 29 mei 2023 14:41 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ocampos voorafgaand de UEL-finale woensdag:
"Als je erover nadenkt, drie maanden geleden trainde ik alleen. Er waren dagen waren dat ik niet kon trainen omdat noch de fysio's noch de fysieke trainers kwamen opdagen om me te trainen."
"Ik heb nooit om een speciale behandeling gevraagd. Ik wilde alleen respect. Ze kunnen duizend dingen over me zeggen, maar ik was altijd een goede professional. Tot de laatste dag. Ik zeurde nooit en had nooit ruzie met iemand."
"Ik ging van hier naar een serieuze, historische club. Ajax is dat, waarheid. Het gebrek aan professionaliteit in die zin was al gek. "
Welnee, daar kijk jij helemaal niet naar uit...quote:Op maandag 29 mei 2023 16:20 schreef klaasweetalles het volgende:
ik kijk alweer uit naar kokie en kokie
Je reageerde wat emotioneel gisterenquote:Op maandag 29 mei 2023 16:42 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Welnee, daar kijk jij helemaal niet naar uit...
er staat een artikel daarover op vipro. Alleen geen toegangquote:Op maandag 29 mei 2023 17:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is er moneyball aan die aankoop dan?
Ik ook niet maar een 28 jarige speler die het overigens heel goed doet is toch geen moneyball aankoop want het gaat er ook om wat hij weer oplevert, Frenkie de Jong was er wel eentje, gewoon op basis van het het natte vingerwerk van Marc, daar hield hij wel van.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:41 schreef Malavita het volgende:
[..]
er staat een artikel daarover op vipro. Alleen geen toegang
Moneyball gaat over aankopen op basis van statistieken. Daar lijkt me dit geen voorbeeld van overigens.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook niet maar een 28 jarige speler die het overigens heel goed doet is toch geen moneyball aankoop want het gaat er ook om wat hij weer oplevert, Frenkie de Jong was er wel eentje, gewoon op basis van het het natte vingerwerk van Marc, daar hield hij wel van.
Nouja in Nederland vond blijkbaar iedereen hem te traag en slungelig maar Toulouse haalde hem toch op basis van zijn passend vermogen, en dat bleek goed uit te pakken. Dan krijg je al snel het MONEYBALL stickertje.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Moneyball gaat over aankopen op basis van statistieken. Daar lijkt me dit geen voorbeeld van overigens.
Statistieken zijn daar een onderdeel van maar zoals de naam al zegt gaat het ook om geld genereren dus je haalt spelers die een beetje onder de radar liggen maar die je denkt te kunnen gebruiken en die vermeerderen dan bij jouw club hun waarde.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:48 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Moneyball gaat over aankopen op basis van statistieken. Daar lijkt me dit geen voorbeeld van overigens.
Nee, moneyball gaat niet over geld genereren. Anders waren de Oakland A's nu wel een rijke club.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Statistieken zijn daar een onderdeel van maar zoals de naam al zegt gaat het ook om geld genereren dus je haalt spelers die een beetje onder de radar liggen maar die je denkt te kunnen gebruiken en die vermeerderen dan bij jouw club hun waarde.
het gaat er toch juist om met beperkte middelen op basis van data een zo perfext mogelijk team samen te stellen?quote:Op maandag 29 mei 2023 17:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee, moneyball gaat niet over geld genereren. Anders waren de Oakland A's nu wel een rijke club.
Klinkt goedquote:De middenvelder kon in Engeland naar verluidt 'een veelvoud' van zijn salaris bij Ajax verdienen. Toch kiest hij dus voor een transfer naar Nederland. "Door mijn eerdere periode bij Ajax ken ik de ambities, de grootte en de uitstraling van de club", legt Van den Boomen uit.
Het gesprek met Mislintat dat Van den Boomen onlangs voerde en bijna anderhalf uur duurde beviel 'erg goed'. De technische man van Ajax had de middenvelder al hoog op zijn verlanglijst staan tijdens diens tijd als technisch directeur bij VfB Stuttgart. "Tijdens het gesprek dat ik met hem voerde en mij over de streep trok om voor Ajax te kiezen, zei hij dat mijn data en prestaties bij Toulouse hem toen al geregeld opvielen. Daardoor wist ik helemaal zeker dat ik wilde terugkeren
Dat is belangrijker inderdaad.quote:Op maandag 29 mei 2023 18:10 schreef Malavita het volgende:
Maaegoed, moneyball of niet zal me aan me reet roesten verder. Benieuwd wat ie gaat presteren
ah grappigquote:Op maandag 29 mei 2023 18:12 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Vanaf 07:30 even luisteren. Listen to this episode from Pak Schaal Podcast on Spotify. Ajax won wederom op het tandvlees een wedstrijd in de Eredivisie en Arco liet zich flink gaan op Twitter. Genoeg te bespreken dus voor Freek Jansen en Arco Gnocchi. Vriend van de show Horace Cohen wordt deze week ook opgebeld. Komt het goed met Ajax? Worden de Amsterdammers kampioen? En wil jij ook naar de Europa League of Champions League-finale? Thuisbezorgd.nl biedt die mogelijkheid!Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.
Laten we zeggen, hij staat bovenaan de lijst van de volgende VI directeur.quote:
Eindelijk verlossing van bagger zoals :'Vente in het spoor van Haaland' met zijn goals of 'Olij in uniek rijtje keepers uit top 6 competities'quote:Op maandag 29 mei 2023 18:20 schreef Coco het volgende:
[..]
Laten we zeggen, hij staat bovenaan de lijst van de volgende VI directeur.
Ajax houdt je wel echt bezig he, zo schattig is het.quote:
Klaas slaapt stiekum in een Ajax pyamaquote:Op maandag 29 mei 2023 19:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ajax houdt je wel echt bezig he, zo schattig is het.
Fixedquote:Op maandag 29 mei 2023 19:32 schreef Malavita het volgende:
[..]
Iedereen slaapt stiekum in een Ajax pyama
Kale en Kokkie kijken, dat gaat mij zelfs te ver.quote:
Ik dacht dat hij moneyball-aankoop van Ajax bedoelde. Van Toulouse was het zeker wel een Moneyball-type aankoop ja.quote:Op maandag 29 mei 2023 17:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja in Nederland vond blijkbaar iedereen hem te traag en slungelig maar Toulouse haalde hem toch op basis van zijn passend vermogen, en dat bleek goed uit te pakken. Dan krijg je al snel het MONEYBALL stickertje.
Meeste views komen blijkbaar uit Rotterdamquote:Op maandag 29 mei 2023 19:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ajax houdt je wel echt bezig he, zo schattig is het.
Het is ook gewoon oprecht heerlijke calimero-contentquote:Op maandag 29 mei 2023 20:26 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Meeste views komen blijkbaar uit RotterdamEn dat is geen grap
Nee het is vooral heel sneu dat in een seizoen waar je het uitstekend doet je nog steeds alleen maar naar Ajax kijktquote:Op maandag 29 mei 2023 20:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is ook gewoon oprecht heerlijke calimero-content
Leedvermaak beste vermaak. Laat staan als het van twee dikke tokkies komtquote:Op maandag 29 mei 2023 21:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee het is vooral heel sneu dat in een seizoen waar je het uitstekend doet je nog steeds alleen maar naar Ajax kijkt
deze cirisis bij 020 gaat nog minimaal 4 jaar duren zoals ik het inschatquote:Op maandag 29 mei 2023 21:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee het is vooral heel sneu dat in een seizoen waar je het uitstekend doet je nog steeds alleen maar naar Ajax kijkt
ook dan blijft het sneu om daar tijd aan te bestedenquote:Op maandag 29 mei 2023 21:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Leedvermaak beste vermaak. Laat staan als het van twee dikke tokkies komt
Jij bent de Aad de Mos van dit forum wat betreft voorspellingen en inschattingen. Dus we komen er snel weer bovenop. Mooi.quote:Op maandag 29 mei 2023 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
deze cirisis bij 020 gaat nog minimaal 4 jaar duren zoals ik het inschat
Cirisis?quote:Op maandag 29 mei 2023 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ieder nadeel heeft z'n voordeel.quote:Op maandag 29 mei 2023 22:30 schreef freaky40 het volgende:
Cliffhanger, Kokkie denkt aan stoppen met hun wekelijkse Kale & Kokkie bijdrage. Zal we los lopen want er zijn maar weinig echte supporter analyses op TV en in podcasts het is allemaal met een zweem van belangen want journalisten dus nooit echt gepeperde meningen van de echte supporters, Kale & Kokkie zijn de enige echte en zijn cult geworden binnen en buiten Ajax.
Jou neem ik niet serieus, Jan Pipo de Clown....quote:Op maandag 29 mei 2023 21:18 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk door dat dat geneuzel alleen maar lachers aantrekt?quote:Op maandag 29 mei 2023 22:30 schreef freaky40 het volgende:
Cliffhanger, Kokkie denkt aan stoppen met hun wekelijkse Kale & Kokkie bijdrage. Zal we los lopen want er zijn maar weinig echte supporter analyses op TV en in podcasts het is allemaal met een zweem van belangen want journalisten dus nooit echt gepeperde meningen van de echte supporters, Kale & Kokkie zijn de enige echte en zijn cult geworden binnen en buiten Ajax.
Nee.quote:Op maandag 29 mei 2023 22:51 schreef Caland het volgende:
[..]
Ze hebben eindelijk door dat dat geneuzel alleen maar lachers aantrekt?
FC Midtjylland was eigenlijk de eerste die dit principe in Europa ging toepassen. Niet geheel toevallig van dezelfde eigenaar als Brentford. Maar het is principe is - logischerwijs - niet heilig. Marinus Dijkhuizen naar Brentford wordt overzees nog steeds om gelachen.quote:Op maandag 29 mei 2023 18:20 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Brighton en Brentford zijn betere voorbeelden qua 'moneyball'. Of neem Sahraoui die in de winter is gekocht door Heerenveen.
Spectaculaire aanwinst, PSV en Feyenoord kunnen nu wel inpakken volgend seizoen, Branco is in da Housequote:
quote:Ajax beleefde met een derde plaats na het verlies zondag bij FC Twente het slechtste seizoen in veertien jaar tijd.
Daar hebben ze ook van geleerd, natuurlijk.quote:Op maandag 29 mei 2023 23:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
FC Midtjylland was eigenlijk de eerste die dit principe in Europa ging toepassen. Niet geheel toevallig van dezelfde eigenaar als Brentford. Maar het is principe is - logischerwijs - niet heilig. Marinus Dijkhuizen naar Brentford wordt overzees nog steeds om gelachen.
Echt hé. En de vrouwen hebben toch een schaal naar Amsterdam gebracht?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:31 schreef Houniet het volgende:
[..]. We zijn ook een stelletje verwende wijven hoor.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:34 schreef Simmertje het volgende:
Peter Bosz was toch een grote Cruijff fan? Dus Jordi Cruijff en Peter Bosz binnenkort?
Is dat zo? Bizarre constructies ookquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lees trouwens net dat als Roma de EL wint en 5de of 6de wordt in de serie-A we direct door zijn naar de groepsfase EL, dat zou wel mooi zijn.
lat ligt nou eenmaal hoger bij onsquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:31 schreef Houniet het volgende:
Stabiliteit? Van der Sar was juist het probleem dit jaar dat er totaal geen stabiliteit in de club heerste.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:36 schreef BobW het volgende:
Van mij mocht Sar nog wel blijven voor een beetje stabiliteit. Je kan hem niet de schuld geven van alles, want dan moet je hem ook de credits geven van alles wat goed ging de afgelopen jaren.
Maar nu dus een nieuwe AD, TD, trainer en deel RvC. Hopen dat er geen misbruik van gemaakt gaat worden door sommige types.
Ach kijk naar Bayern, worden voor de 11de keer op rij kampioen en gooien direct de directie eruit.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:31 schreef Houniet het volgende:
Klopt ja, juichen voor Mourinho dus morgenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lees trouwens net dat als Roma de EL wint en 5de of 6de wordt in de serie-A we direct door zijn naar de groepsfase EL, dat zou wel mooi zijn.
Ze moeten nog tegen de nummer 17 en staan op 1 punt van plek 7.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dit ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Hendriks zal wel de opvolger zijn
Weet ik niet, maar weg is weg, nu even afwachten wie het overneemt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:38 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Stabiliteit? Van der Sar was juist het probleem dit jaar dat er totaal geen stabiliteit in de club heerste.
Maar zonder Overmars overduidelijk niet competent gebleken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wel respect, samen met Overmars verantwoordelijk voor een van de meest succesvolle periodes uit de geschiedenis van de club.
Die kunnen er niet zomaar uit hè.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:40 schreef Black-Death het volgende:
Opvolger is te bepalen door de RVC?
Die er bijna weer uitgedonderd zijn?
Dat is zeer de vraag, dat is een gigantische stap om te zetten wat een nieuw verenigingsbestuur echt niet zomaar gaat doen enkel vanwege wat rellende leden om een totaal onzinnige reden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:40 schreef Black-Death het volgende:
Opvolger is te bepalen door de RVC?
Die er bijna weer uitgedonderd zijn?
quote:Spoedig na 1 augustus verwachten we de nieuwe directie-samenstelling bekend te kunnen maken. Onze ambitie daarbij is om iemand met een Ajax-achtergrond in de top toe te voegen."
Bosz incomingquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
https://www.ajax.nl/artik(...)-besluit-te-stoppen/
Wie de fuck heeft die Maurits Hendriks aangenomen? Die mogen ze ook eruit tyfen samen met de personen die daarvoor verantwoordelijk zijnquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:44 schreef manny het volgende:
De Telegraaf:
Kop van jut
Het voortdurend de Kop van Jut zijn, viel Van der Sar steeds zwaarder. En mensen in zijn directe omgeving adviseerden hem de deur bij Ajax achter zich in het slot te gooien. Vooral ook, omdat hij sinds de door zijn strot geduwde komst van chief sports officer Maurits Hendriks steeds minder te vertellen kreeg en aan alles merkte dat de hockeyer op zijn baan aasde.
En dat noemt zich journalisten. Ongelooflijk.
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie krijgen we er voor terug, er zijn toch mensen die wat te vroeg juichen heb ik het idee.
Vooral te veel mensen die denken dat het aan Van der Sar lag dat Ajax zo slecht was.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie krijgen we er voor terug, er zijn toch mensen die wat te vroeg juichen heb ik het idee.
Dat zou jij ook zijn als je hele jaar van alle kanten wordt beschoten en waarschijnlijk intern ook aan je stoelpoten wordt gezaagd.quote:
Dit is wel een goede quote.quote:Het afgelopen seizoen is niet representatief voor de totale periode van Ajax onder zijn leiding. De club heeft heel veel successen meegemaakt, is enorm gegroeid en heeft ook internationaal aan aanzien gewonnen.
Oh iemand stelt zich ietsjes kwetsbaar op nadat hij van alle kanten aangevallen is.quote:
Overmars inderdaad ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Oh iemand stelt zich ietsjes kwetsbaar op nadat hij van alle kanten aangevallen is.
Je zou hem dankbaar moeten zijn wat hij samen met Overmars opgezet heeft.
Zegt genoeg, hij was niet de juiste man op die plek.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou jij ook zijn als je hele jaar van alle kanten wordt beschoten en waarschijnlijk intern ook aan je stoelpoten wordt gezaagd.
Hij is algemeen directeur. Hij is niet verantwoordelijk voor selectie en technische staf. Na vertrek van Overmars en trage handelen van RvC om een nieuwe TD aan te stellen kwam alles op zijn bordje. Het is onterecht om hem daarop af te rekenen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zegt genoeg, hij was niet de juiste man op die plek.
Verder prima kerel hoor. Geen leider voor Ajax.quote:
Hij mag vooral zijn vunzige vriendje bedanken die het nodig vond om foto's van zijn piemel naar collega's door te sturen dacht ik zo.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij is algemeen directeur. Hij is niet verantwoordelijk voor selectie en technische staf. Na vertrek van Overmars en trage handelen van RvC om een nieuwe TD aan te stellen kwam alles op zijn bordje. Het is onterecht om hem daarop af te rekenen.
https://nos.nl/artikel/22(...)iner-en-ik-directeurquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Verder prima kerel hoor. Geen leider voor Ajax.
Het kwam meer door Overmars en Ten Hag, Sar profiteerde mee.
Dat lijkt me duidelijk. Al zijn er hier genoeg users die bereid zijn om dat te 'vergeten'.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Hij mag vooral zijn vunzige vriendje bedanken die het nodig vond om foto's van zijn piemel naar collega's door te sturen dacht ik zo.
Echt te makkelijk en dan ga je voorbij aan de minder zichtbare stappen die Ajax groter hebben gemaakt vooral op commercieel vlak. Bijvoorbeeld dat we nu in de hoogste tier zitten bij Adidas, meer sponsors/sponsorgeld hebben etc.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:53 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Verder prima kerel hoor. Geen leider voor Ajax.
Het kwam meer door Overmars en Ten Hag, Sar profiteerde mee.
Hockey, bobo, loservlucht, baantjesjagerquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:49 schreef Black-Death het volgende:
Waarom is iedereen zo tegen die Hendriks?
Oprechte vraag hoor; ik heb geen idee wat ik van die man moet vinden.
Moet ik nou echt Mourinho gaan aanmoedigen?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:59 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Moet ik nou echt Mourinho gaan aanmoedigen?
Als teammanager, dus beetje hotels boeken, zou het prima zijn. Dat heeft Jorritsma ook jaren bij Oranje gedaan maar zo'n gladde aal en geen voetbalman op zo'n positie zetten is vragen om problemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:58 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hockey, bobo, loservlucht, baantjesjager
Dat is een beetje het frame. Ik heb ook geen idee wat ik van hem moet vinden. Maar de Telegraaf ligt in ieder geval al op ramkoers
sevillagodenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:00 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Maar wat als ik een sterke sympathie voor Sevilla heb?
Ajax boven allesquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:00 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Maar wat als ik een sterke sympathie voor Sevilla heb?
Dat is niet wat er is gebeurd, maar ga lekker door met framen net als de NOS.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
Terecht. Zeker nadat misogynistisch gejank door een supportersvereniging en daar je oren naar laten hangen.
Jorritsma was een bescheiden vakman. Wereldkampioen en alles. Een God in India. Hendriks is in alles het ergste wat een mens kan zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:00 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Als teammanager, dus beetje hotels boeken, zou het prima zijn. Dat heeft Jorritsma ook jaren bij Oranje gedaan maar zo'n gladde aal en geen voetbalman op zo'n positie zetten is vragen om problemen.
Mühren, Maradona, Petrovic.quote:
Je hebt nu eerder mensen nodig die kunnen puinruimen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:07 schreef Scorpie het volgende:
Overigens blij met wat vd Sar en Overmars hebben gedaan voor de club afgelopen 10 jaar. Hopelijk komen er nu mensen binnen die een stap verder kunnen doen.
Jawel hoorquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:15 schreef Black-Death het volgende:
Met Bosz gaan we wel spectaculair voetbal zien, maar geen prijzen winnen.
Welke gemeente gaat er dan ook een huldiging aanbieden aan een team:quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
Terecht. Zeker nadat misogynistisch gejank door een supportersvereniging en daar je oren naar laten hangen.
Vergeet niet dat je ook gewoon voor lul staat omdat er misschien een paar honderd man (vrouw?) op af komtquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Welke gemeente gaat er dan ook een huldiging aanbieden aan een team:
- drie weken na het behalen van de titel;
- op Tweede Pinksterdag als iedereen op de woonboulevard is;
- op de dag van de finale van het tweede bekertoernooi (die het te huldigen team heeft verloren)?
Ajax heeft groot gelijk dat ze hiervoor hebben gepast.
Je vergeet het belangrijkste puntquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Welke gemeente gaat er dan ook een huldiging aanbieden aan een team:
- drie weken na het behalen van de titel;
- op Tweede Pinksterdag als iedereen op de woonboulevard is;
- op de dag van de finale van het tweede bekertoernooi (die het te huldigen team heeft verloren)?
Ajax heeft groot gelijk dat ze hiervoor hebben gepast.
wel een groeimarktquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste punt
Vrouwenvoetbal is geen sport
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:23 schreef Heeinz het volgende:
https://nos.nl/artikel/2476978-ajax-vrouwen-toch-nog-gehuldigd
Dit zou vrij gênant zijn geweest op het Leidseplein
Wel leuk moment voor relschoppers
Wie kent ze nietquote:Er waren optredens van onder anderen Elmer en FeestDJRuud.
Goed moment ook na de verloren finale in de Eredivisie Cup terwijl het momentum van het winnen van het landskampioenschap allang weg isquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:23 schreef Heeinz het volgende:
Als die Hendriks de nieuwe AD wordt, zou dat echt heel slecht zijn. Dat hoop ik toch echt niet.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:44 schreef manny het volgende:
De Telegraaf:
Kop van jut
Het voortdurend de Kop van Jut zijn, viel Van der Sar steeds zwaarder. En mensen in zijn directe omgeving adviseerden hem de deur bij Ajax achter zich in het slot te gooien. Vooral ook, omdat hij sinds de door zijn strot geduwde komst van chief sports officer Maurits Hendriks steeds minder te vertellen kreeg en aan alles merkte dat de hockeyer op zijn baan aasde.
En dat noemt zich journalisten. Ongelooflijk.
Hardop gelachen.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:23 schreef Heeinz het volgende:
Chanant.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hardop gelachen.
Lef van de cameramanvrouw om toch even de zaal in te filmen.
Meid het is watquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
Dan komt hij als cultuurbewaker Cruijff en niets anders. Plus dan ben ik bang dat hij met zijn tengels toch bij de technische kant gaat zitten (omdat hij dat altijd heeft gedaan) terwijl hij als algemeen directeur dan komt.quote:
Mooie kans om rustig te gaan bouwen, met de jeugdopleiding weer als fundament.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:05 schreef Scorpie het volgende:
Vd Sar ook weg, grote schoonmaak. Dat kost wel een paar jaar voordat we hier van terug komen.
Waarom zou hij niet als klankbord voor Mislintat kunnen fungeren?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:41 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dan komt hij als cultuurbewaker Cruijff en niets anders. Plus dan ben ik bang dat hij met zijn tengels toch bij de technische kant gaat zitten (omdat hij dat altijd heeft gedaan) terwijl hij als algemeen directeur dan komt.
Nee ik denk niet dat dat je juiste man op die plek is.
Liever Mennogod
geNOTquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:23 schreef Heeinz het volgende:
En allemaal omdat de beste bestuurder binnen Ajax zonodig een dickpick moest sturen..quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Toch een triest einde van een tijdperk zo.
En dat allemaal door de wokeness en deugness van tegenwoordig. Niet mis met een goede dickpic.Let's gohooo!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En allemaal omdat de beste bestuurder binnen Ajax zonodig een dickpick moest sturen..
Klinkt leuk maar kan (financieel) niet, je moet gewoon zorgen dat je er meteen weer staat, scheelt dat je aankomend seizoen ook 2e kan worden om CL te halen maar je moet gewoon weer kampioen worden.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:49 schreef PicoMMP het volgende:
Na elke piek komt weer een dal en vice versa. Wie had gedacht dat Feyenoord twee keer in zes jaar kampioen zou worden na al die dramatische jaren?
Dit was een heel slecht seizoen ja, maar als je zelfs in een rampzalig seizoen derde wordt en de bekerfinale haalt dan zegt dat ook veel over de laatste jaren waarin we veel wonnen en goed voetbal speelden.
Nu tijd om weer rustig te bouwen inderdaad. Minder met geld smijten, kijken naar de jeugd, misschien weer eens in Denemarken en Brazilië rondkijken voor talenten zoals Eriksen en Antony in het verleden.
Zou wel kunnen, maar we zoeken geen klankenbord. We zoeken een algemeen directeur.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou hij niet als klankbord voor Mislintat kunnen fungeren?
Zou ik Daphne Koster op termijn ook een leuke optie vinden.
Dit ja maar de onderbuik en sociale media regeert, wat afgelopen seizoen wel aan het licht kwam is dat hij niet enorm doortastend heeft opgetreden, zo'n Schreuder had voor het WK al weggemoeten bijvoorbeeld en Halsema had hij meteen voor lul moeten zetten met haar Leidsplein act die domme kut.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 09:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hij is algemeen directeur. Hij is niet verantwoordelijk voor selectie en technische staf. Na vertrek van Overmars en trage handelen van RvC om een nieuwe TD aan te stellen kwam alles op zijn bordje. Het is onterecht om hem daarop af te rekenen.
Een stilstaande klok heeft ook twee keer per dag gelijkquote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:18 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik heb maar I ding te zeggen
ZIe vorige topic titel
Ajax luistert naar mij 😀😀😀😀😀😀😀
wat is behalve zijn naam eigenlijk de ajax-achtergrond van Jordi Cruijff?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
RvC zegt wel nadrukkelijk dat ze iemand zoeken met een Ajax achtergrond, dat lijkt mij dan toch te duiden op een Jordi want heb geen idee wie anders een Ajax achtergrond heeft en Algemeen directeur kan worden (waar ik overigens ook bij Jordi al mijn twijfels over heb).
Nu ik het zeg overigens, Kluivert zou natuurlijk kunnen.
Dat vroeg ik me ook al afquote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
wat is behalve zijn naam eigenlijk de ajax-achtergrond van Jordi Cruijff?
Zo'n enorme Ajax achtergrond heeft hij toch ook niet, een paar jaar in de jeugd gespeeld, that's it.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
RvC zegt wel nadrukkelijk dat ze iemand zoeken met een Ajax achtergrond, dat lijkt mij dan toch te duiden op een Jordi want heb geen idee wie anders een Ajax achtergrond heeft en Algemeen directeur kan worden (waar ik overigens ook bij Jordi al mijn twijfels over heb).
In de jeugd er gespeeld.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Geen, maar ze lullen altijd maar een beetje raak in de voetballerij wat betreft functievereisten.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:20 schreef aTypisch het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Precies, uiteindelijk is de club al diverse vlakken enorm gegroeid de afgelopen jaren en een eervol afscheid zou hem beter sierenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:51 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Toch een triest einde van een tijdperk zo.
Er zijn wel Ajax mensen die het zouden kunnen maar dan moet je die wel zoeken bij de leden, zal niet iemand zijn die in Ajax 1 furore heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tot nu toe heeft Jordi alleen maar technisch directeur / sportief directeur gespeeld. Lijkt me niet perse opvolger van Van der Sar. Eerder de functie van Mislintat.
Die deed eerst nog effe een aperolletje in het zonnetje.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Heeft Sneijder zich al aangeboden?
Sindsdien is de structuur wel wat veranderd, de ledenraad heeft niet meer de macht die het had, dat heeft Johan wel goed gedaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:23 schreef aTypisch het volgende:
zijn pa kon al niet zonder dolken in de rug wat uithalen bij ajax
wat denk je dat er met zijn zoontje gaat gebeuren als hij nog een officiële positie inneemt ook?
Mwa, kent de Nederlandse voetbalcultuur, weet hoe het er in bestuurskamers in de top aan toe gaat en heeft een met Ajax overeenstemmende voetbalvisie.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:23 schreef Frozen-assassin het volgende:
Tot nu toe heeft Jordi alleen maar technisch directeur / sportief directeur gespeeld. Lijkt me niet perse opvolger van Van der Sar. Eerder de functie van Mislintat.
Algemeen directeur lijkt me toch best een andere functie. Meer achterkamertjespolitiek, lullen met bobo's en sponsoren, taken delegeren, cultuur bewaken.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwa, kent de Nederlandse voetbalcultuur, weet hoe het er in bestuurskamers in de top aan toe gaat en heeft een met Ajax overeenstemmende voetbalvisie.
Ook hij moet zich gedragenquote:Op dinsdag 30 mei 2023 10:56 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En allemaal omdat de beste bestuurder binnen Ajax zonodig een dickpick moest sturen..
Daar kun je wel ingroeien.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Algemeen directeur lijkt me toch best een andere functie. Meer achterkamertjespolitiek, lullen met bobo's en sponsoren, taken delegeren, cultuur bewaken.
Heeft heibel bij Volendamquote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:36 schreef TornadoDK het volgende:
Is de baantjesgeile keje molenaar nog niet genoemd?
Misschien dat hij in de bestuursraad komt of doet hij nog wat bij Volendam?quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:36 schreef TornadoDK het volgende:
Is de baantjesgeile keje molenaar nog niet genoemd?
Molenaar breekt met FC Volendam en doet aangifte: 'Allemaal lijntjes binnen het dorp'quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien dat hij in de bestuursraad komt of doet hij nog wat bij Volendam?
quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Molenaar breekt met FC Volendam en doet aangifte: 'Allemaal lijntjes binnen het dorp'
Keje Molenaar heeft zich teruggetrokken als adviseur van FC Volendam. De oud-speler en advocaat doet bovendien aangifte tegen raad van commissarissen-lid Elma de Koekkoek wegens smaad en laster.
Afgelopen februari
Maatje van Sjaak hè en dat is weer 1 van de ereleden met een stem voor de bestuursraad.quote:Op dinsdag 30 mei 2023 11:42 schreef Black-Death het volgende:
Met die Molenaar is ook altijd wat aan de hand. Die mag wegblijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |