abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 09:27:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209285336
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:34:07 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209285388
Medvedev zegt dat de oorlog nog jaren gaat duren, dat betekent dat ze er in Rusland inmiddels bijna klaar mee zijn.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_209285470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
De Russen trekken zich echt niet terug als je de Russen geen perspectief biedt. Doorgaan met het huidige sanctiebeleid kan nog wel eens heel vervelend aflopen voor West-Europa. Ik sluit niet uit dat Rusland kernaanvallen uit uitvoeren op Berlin, Den Haag, Paris, London of Los Angeles (laatste vanuit het Russisch Verre Oosten) of dat Rusland geheel Europa in een soort van lockdown duwt waarbij er geen internet en elektriciteit meer is, net zo lang totdat de EU/VS ingaat op de eisen van Rusland, zoals erkenning van De Krim en eventueel de Donbass als Russisch grondgebied.
Je vergeet dat alles wat Rusland kan, het Westen ook kan.. en beter. Dus tenzij ze hun eigen land ook volledig naar de verdoemenis willen helpen zullen ze niet full retard gaan en blijft het slechts bij speldenprikjes.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:49:34 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209285514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:44 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Je vergeet dat alles wat Rusland kan, het Westen ook kan.. en beter. Dus tenzij ze hun eigen land ook volledig naar de verdoemenis willen helpen zullen ze niet full retard gaan en blijft het slechts bij speldenprikjes.
Maar dat is redelijk voorspelbaar, voor mensen die rus staats TV kijken. Daar is het ook we nuken dit, dat, zus zo.

En maar heel af en toe merkt er iemand op dat rus dan echt terug genuked gaat worden. Maar meestal niet.
&lt;signature here&gt;.
pi_209285577
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat is redelijk voorspelbaar, voor mensen die rus staats TV kijken. Daar is het ook we nuken dit, dat, zus zo.

En maar heel af en toe merkt er iemand op dat rus dan echt terug genuked gaat worden. Maar meestal niet.
Niet alleen dat, de VS hebben een tijd geleden al duidelijk gemaakt, door zowel Blinken als Biden, dat een nucleaire inzet niet geaccepteerd zal worden, en dat de VS dan vernietigend (met conventionele wapens) op zal treden tegen het Russische leger n Oekrane.
Wat dan in feite zal betekenen dat het Russische leger volledig vernietigd wordt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209285595
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet alleen dat, de VS hebben een tijd geleden al duidelijk gemaakt, door zowel Blinken als Biden, dat een nucleaire inzet niet geaccepteerd zal worden, en dat de VS dan vernietigend (met conventionele wapens) op zal treden tegen het Russische leger n Oekrane.
Wat dan in feite zal betekenen dat het Russische leger volledig vernietigd wordt.
en dan?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 mei 2023 @ 09:58:03 #7
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209285615
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en dan?
Lekker in je ligstoel ploffen en van een afstandje toekijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 09:58:29 #8
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209285619
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en dan?
Dan is het voor oekraine een walk in the park om al haar terrein terug te pakken.
&lt;signature here&gt;.
pi_209285626
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:55 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Niet alleen dat, de VS hebben een tijd geleden al duidelijk gemaakt, door zowel Blinken als Biden, dat een nucleaire inzet niet geaccepteerd zal worden, en dat de VS dan vernietigend (met conventionele wapens) op zal treden tegen het Russische leger n Oekrane.
Wat dan in feite zal betekenen dat het Russische leger in Oekrane volledig vernietigd wordt.
Zo klopt 'ie ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209285655
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zo klopt 'ie ;)
Als dat weg is is er defacto berhaupt amper iets van het leger over.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209285664
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en dan?
Dan moet je aan Biden en Blinken vragen, die zeiden dat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209285730
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 18:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Iedereen die beetje kritisch denkt, ziet dat het hele bricks verhaal nog grotere onzin is, dan dat de aarde plat is.
Het is eerder vergelijkbaar met Stellantis: stop alle losers uit de markt bij elkaar en dan lijkt het tenminste nog iets.
pi_209285793
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar dat is redelijk voorspelbaar, voor mensen die rus staats TV kijken. Daar is het ook we nuken dit, dat, zus zo.

En maar heel af en toe merkt er iemand op dat rus dan echt terug genuked gaat worden. Maar meestal niet.
Zoals @StateOfMind al opmerkt: je kan eerder een hele zware maar conventionele reactie verwachten. Ben ervan overtuigd dat een nucleaire aanval, waar dan ook, echt de rode lijn is voor directe betrokkenheid NAVO.
pi_209285847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:39 schreef Erno-BE het volgende:
Duitse Democratische Republiek
Polen
Tsjechi
Slowakije
Hongarije
Sloveni
Kroati
Montenegro
Albani
Kosovo
Noord-Macedoni
Roemeni
Bulgarije
Moldavi
Oekrane
Georgi
Estland
Letland
Litouwen

Allemaal direct of indirect voormalige Russiche territoria die nu in Westerse invloedsferen liggen. Als straks nog Armeni en Kazachstan erbij komen heeft Rusland miljoenen vierkante kilometers grondgebied verloren binnen 40 jaar tijd. Geen wonder dat de Russen een hekel hebben aan het Westen. Ze lijven voormalige Russische territoria in en de Russen zijn bang dat ze in de toekomst enkel nog Moskou als Russisch gebied overhouden en dat de rest allemaal onder Westerse invloedsferen valt.
Dingen die voor wappies logisch zijn, zijn dat voor veel anderen niet. Zo zijn er maar weinig mensen in NL heel boos dat we meer dan 95% van ons grondgebied zijn kwijtgeraakt door de VS. De oorlogen met Duitsland hebben de val van het Britse rijk ingezet, maar ze gaan bevriend met elkaar om. Rusland is dezelfde kans geboden, maar ze hebben zelf de keuze gemaakt om die deur dicht te slaan met meerdere barbaarse oorlogen met verschroeide aarde.

Inlijven impliceert dat je met geweld of de dreiging daarvan je zin doorzet. De VS zet niet het mes op de keel van Polen, of van Kazachstan, het is juist Rusland dat dat doet. Rusland lijft landen dus in in westerse invloedssferen. In de jaren 90 en begin jaren 0 was het Russische leger zo zwak dat ze de landen in centraal Europa niet konden stoppen. De landen die konden renden zo snel als ze durfden naar de EU en NAVO. Na deze nieuwe mislukte koloniale oorlog gok ik dat weer hetzelfde gaat gebeuren maar deze keer met de toevoeging van China.

Oh en je bent aan het goedpraten dat de grootste bondgenoot van nazi Duitsland aan de start van de oorlog haar territoriumwinst aan het einde van de oorlog eigenlijk voor eeuwig zou mogen houden. Klinkt een beetje nazi hoor.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:25:38 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209285858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:20 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Zoals @:StateOfMind al opmerkt: je kan eerder een hele zware maar conventionele reactie verwachten. Ben ervan overtuigd dat een nucleaire aanval, waar dan ook, echt de rode lijn is voor directe betrokkenheid NAVO.
Ondank het nucleaire ge-circeljerk van wat usual suspects, is het weinig realistisch. Met tactische nucleaire wapens vaag je weliswaar een aantal km2 weg maar dan is oekraine nog niet verslagen. En strategisch, op Kyiv bv, krijg je een nog veel fellere reactie. Maar er bestaat simpelweg geen scenario waarin dat het tij op he slagveld doet keren.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:30:15 #16
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209285901
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:05 schreef Erno-BE het volgende: [..] Ik hoop dat Rusland door blijft vechten tot het Westen aan de onderhandelingstafel terugkeert. Voor Rusland is het volgende het belangrijkste: -Sancties van tafel (m.u.v. wapens en onderdelen om wapens mee te maken) -Erkenning van De Krim en de Donbass als Russisch grondgebied De bovenste twee zaken zijn belangrijk om de militaire operatie in Oekrane te beindigen. De bal ligt nu echt bij de EU/VS om de militaire operatie in Oekrane te beindigen.
De bal ligt nog steeds bij Rusland.
Zij hebben de keuze gemaakt om binnen te vallen.
Dus kunnen ze ook de keuze maken om weer op te rotten.

De eu heeft tig keer een aantal diplomaten heen gestuurd.
En alsnog viel men binnen.

Dus er valt gewoon verder niet mee te praten.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209285944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 21:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Halsema de ophitser die zonder schaamte durft te stellen dat Russische tanks hier ''met nog veel meer zouden zijn" als ze niet werden tegengehouden door de Oekraners is abject op talloze fronten, maar het is geen landverraad.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat? :') heeft ze dat echt gezegd?
Amsterdam (haar taak gaat helemaal naar de kloten.

En nu beweert ze dat Europeanen zwak en incapabel zijn tegen de Russen en een paar arme Oekraners middels geld omkopen om de Russen tegen te houden? _O-
Nee, dat heeft ze niet gezegd, beluister het filmpje zelf en nauwkeurig. Het gaat niet letterlijk over Amsterdam en ook niet over "hier".

Ze zegt:
"In Oekraiene staan nog duizenden Russische tanks en als niet zouden tegenhouden worden door Oekrainers zouden zouden ze veel meer pleinen als deze oprijden."

En dat klopt volledig met wat Putin zelf in zijn speeches heeft gezegt: hij verlangt terug naar de glorie van het Sovjet tijdperk met o.a. de rest van Oekraine, de Balische staten, Polen, Georgie en meer. Oftewel, Russische tanks op meer pleinen als het plein in Amsterdam.

Laat het een les zijn: als iemand iets opvallends of belachelijks schrijft over wat een ander gezegd zou hebben, check dan zelf even of het wel klopt voordat je conclusies trekt. In dit geval was verifieren zo simpel, de link stond erbij!

[ Bericht 3% gewijzigd door cynicus op 26-05-2023 12:26:50 ]
pi_209286061
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:34 schreef cynicus het volgende:

[..]
[..]
Nee, dat heeft ze niet gezegd, beluister het filmpje zelf en nauwkeurig. Het gaat niet letterlijk over Amsterdam en ook niet over "hier".

Ze zegt:
"In Oekraiene staan nog duizenden Russische tanks en als niet zouden tegenhouden worden door Oekrainers zouden zouden ze veel meer pleinen als deze oprijden."

En dat klopt volledig met wat Putin zelf in zijn speeches heeft gezegt: hij verlangt terug naar de glorie van het Sovjet tijdperk met o.a. de Balische staten, Polen, Georgie en meer. Oftewel, Russische tanks op meer pleinen als het plein in Amsterdam.

Laat het een les zijn: als iemand iets opvallends of belachelijks schrijft over wat een ander gezegd zou hebben, check dan zelf even of het wel klopt voordat je conclusies trekt. In dit geval was verifieren zo simpel, de link stond erbij!
Ja, goed punt maar laten we niet doen alsof "pleinen als deze" (die in Amsterdam) niet ook impliciet, en miss juist in het bijzonder, Nederlandse pleinen (inclusief 'deze') omhelst, of kan omhelzen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209286132
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, goed punt maar laten we niet doen alsof "pleinen als deze" (die in Amsterdam) niet ook impliciet, en miss juist in het bijzonder, Nederlandse pleinen (inclusief 'deze') omhelst, of kan omhelzen.
:')

Echt waar, is dat je verdediging? Dat met "pleinen als deze" pleinen in Nederland bedoeld worden?

Wellicht moeten we Halsema een berichtje sturen dat ze wat minder impliciet moet zijn want anders geeft dat teveel ruimte voor bizarre interpretaties ...
pi_209286149
Alsof het westen zo dom is om Oekrane kernwapens gaat geven. :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft

Als het Westen kernwapens geeft aan Oekrane, zal Rusland een preventieve aanval lanceren. Die dreigende woorden werden uitgesproken door de voormalige Russische president Dmitry Medvedev.

“Er zijn onomkeerbare oorlogswetten”, citeerden Russische persbureaus hem. “Als het om kernwapens gaat, zal er een preventieve aanval moeten plaatsvinden.” Volgens Medvedev zal, als er dus kernwapens naar Oekrane gaan (wat nog geen enkel land heeft voorgesteld), als reactie een preventieve aanval vanuit Rusland komen. Hij stelt dat de 'Angelsaksen' (lees: Britten) dit niet zullen zien aankomen, maar dat het dan er wel van zal komen.

De voormalige president staat bekend om zijn sterke uitspraken. Zo heeft hij het Westen al meerdere keren gedreigd met 'totale vernietiging' en noemde hij de Oekraense regering 'een infectie'. Medvedev was tussen 2008 en 2012 president van Rusland en presenteerde zichzelf toen nog als liberale hervormer.

Na de Oekraense onafhankelijkheid in 1991 bleven er oude Sovjet-kernwapens achter in het grondgebied van de jonge staat. In een deal met de VS en Rusland uit 1994 gaf Oekrane die kernwapens terug aan Moskou, in ruil voor erkenning van de territoriale integriteit van Oekrane.
mon citoyens vous serez unis.
pi_209286174
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:43 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, goed punt maar laten we niet doen alsof "pleinen als deze" (die in Amsterdam) niet ook impliciet, en miss juist in het bijzonder, Nederlandse pleinen (inclusief 'deze') omhelst, of kan omhelzen.
Je bedoelt behelzen ,
en ‘kan’ is niet het zelfde als ‘is’.
Goed Nederlands luisteren, begrijpen, spreken en schrijven is toch niet zo moeilijk? Expres verkeerd begrijpen en beschrijven om mensen boos te maken en stevige reacties uit te lokken is typische trollerij.

Om een plein te kunnen omhelzen heb je best lange armen nodig.

[ Bericht 2% gewijzigd door la_perle_rouge op 26-05-2023 13:34:38 ]
pi_209286196
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:49 schreef cynicus het volgende:

[..]
:')

Echt waar, is dat je verdediging? Dat met "pleinen als deze" pleinen in Nederland bedoeld worden?

Wellicht moeten we Halsema een berichtje sturen dat ze wat minder impliciet moet zijn want anders geeft dat teveel ruimte voor bizarre interpretaties ...
Je kan haar inderdaad vragen om minder ophitsende retorica te hanteren, maar ik vermoed dat ze je teleur zal stellen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209286232
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan haar inderdaad vragen om minder ophitsende retorica te hanteren, maar ik vermoed dat ze je teleur zal stellen.
Je bedoelt retoriek.
pi_209286237
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan haar inderdaad vragen om minder ophitsende retorica te hanteren, maar ik vermoed dat ze je teleur zal stellen.
Er was helemaal niets ophitsend aan haar retorica.
Alleen die wappie schaapjes maken er direct een hele bombarie van omdat ze de hersencellen missen om begrijpend te luisteren.

Ze zij alleen maar dat ze anders doorrijden naar het volgende plein en weer allemaal ellende veroorzaken. Dat kan net zo goed het volgende plein in hetzelfde kleine dorp zijn.
Alleen de wappie schaapjes doen net alsof ze daar WO3 mee bedoelde.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:56:40 #25
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_209286254
hmmm kan ik niet echt tegenin gaan, het verbieden van russische taal, pro-russische meningen in Donetsk, Lugansk komt bij gewoon ook als erg ''nazi-achtig'' over

so be it als Donetsk, Lugansk altijd al pro-russisch zijn, die lui daar in Kyiv kunnen echt niet regionale regeringen de mond snoeren qua eigen meningen

ook al zo'n bullshit dat sommige oekrainse artiesten gecancelt worden als ze toevallig in rusland hebben opgetreden :{

ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_209286267
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Om een plein te kunnen omhelzen heb je best lange armen nodig.
*Madurodam entered the chat :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209286273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
Om een plein te kunnen omhelzen heb je best lange armen nodig.
Als omhelst behelst moet zijn, dan gaat het om de omschrijving wat iets behelst.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 10:58:43 #28
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209286290
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan haar inderdaad vragen om minder ophitsende retorica te hanteren, maar ik vermoed dat ze je teleur zal stellen.
Nouja, hier zit dus het probleem. Ze zegt iets anders dan wat jij hoort. Maar het frame loslaten waar jij je mening opgebaseerd hebt, lukt je niet. Dus blijf je in je cirkeltje beredeneren.

Wat altijd wel weer grappig is bij mensen die pretenderen neutraal en vrijdenkend te zijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 10:58:51 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209286295
Kijk ze rennen _O- _O- _O- _O- _O-
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209286303
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:51 schreef HSG het volgende:
Alsof het westen zo dom is om Oekrane kernwapens gaat geven. :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft

Als het Westen kernwapens geeft aan Oekrane, zal Rusland een preventieve aanval lanceren. Die dreigende woorden werden uitgesproken door de voormalige Russische president Dmitry Medvedev.

“Er zijn onomkeerbare oorlogswetten”, citeerden Russische persbureaus hem. “Als het om kernwapens gaat, zal er een preventieve aanval moeten plaatsvinden.” Volgens Medvedev zal, als er dus kernwapens naar Oekrane gaan (wat nog geen enkel land heeft voorgesteld), als reactie een preventieve aanval vanuit Rusland komen. Hij stelt dat de 'Angelsaksen' (lees: Britten) dit niet zullen zien aankomen, maar dat het dan er wel van zal komen.

De voormalige president staat bekend om zijn sterke uitspraken. Zo heeft hij het Westen al meerdere keren gedreigd met 'totale vernietiging' en noemde hij de Oekraense regering 'een infectie'. Medvedev was tussen 2008 en 2012 president van Rusland en presenteerde zichzelf toen nog als liberale hervormer.

Na de Oekraense onafhankelijkheid in 1991 bleven er oude Sovjet-kernwapens achter in het grondgebied van de jonge staat. In een deal met de VS en Rusland uit 1994 gaf Oekrane die kernwapens terug aan Moskou, in ruil voor erkenning van de territoriale integriteit van Oekrane.
Lijkt me prima om Oekrane kernwapens te geven met het voornemen dat als Rusland ze gebruikt ze er een terug kunnen verwachten.
pi_209286326
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:53 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je kan haar inderdaad vragen om minder ophitsende retorica te hanteren, maar ik vermoed dat ze je teleur zal stellen.
Ok, my bad, ik wist nog niet dat er geen zinnige vorm van discussie met jou te voeren valt.

In de speecht van Halsema komt helemaal niks ophitsend voor. En al in de verste verte niet vergelijkbaar met de dagelijkse stroom dreigementen uit Moskou.
pi_209286343
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
hmmm kan ik niet echt tegenin gaan, het verbieden van russische taal, pro-russische meningen in Donetsk, Lugansk komt bij gewoon ook als erg ''nazi-achtig'' over

so be it als Donetsk, Lugansk altijd al pro-russisch zijn, die lui daar in Kyiv kunnen echt niet regionale regeringen de mond snoeren qua eigen meningen

ook al zo'n bullshit dat sommige oekrainse artiesten gecancelt worden als ze toevallig in rusland hebben opgetreden :{

ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
Ik zou Oekrane ook niet steunen als ik zou geloven in door Rusland verzonnen feiten die niet waar zijn.

Zelenski zijn eerste taal is Russisch en hij is er zomaar president mee geworden ipv in de gevangenis te belanden.
pi_209286368
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er was helemaal niets ophitsend aan haar retorica.
Alleen die wappie schaapjes maken er direct een hele bombarie van omdat ze de hersencellen missen om begrijpend te luisteren.

Ze zij alleen maar dat ze anders doorrijden naar het volgende plein en weer allemaal ellende veroorzaken. Dat kan net zo goed het volgende plein in hetzelfde kleine dorp zijn.
Alleen de wappie schaapjes doen net alsof ze daar WO3 mee bedoelde.
En als ze WO3, bedoelt mag je ruslands doel niet benoemen, vernietigen van het westen?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:04:36 #35
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209286375
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:59 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Lijkt me prima om Oekrane kernwapens te geven met het voornemen dat als Rusland ze gebruikt ze er een terug kunnen verwachten.
Dat die knakker zulke taal bezigt is voor eigen tribune. Uitgesloten dat Oekrane die meuk krijgt en gelukkig maar..
pi_209286395
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Nouja, hier zit dus het probleem. Ze zegt iets anders dan wat jij hoort. Maar het frame loslaten waar jij je mening opgebaseerd hebt, lukt je niet. Dus blijf je in je cirkeltje beredeneren.

Wat altijd wel weer grappig is bij mensen die pretenderen neutraal en vrijdenkend te zijn.
Wat blijft staan is dat de omschrijving 'pleinen als deze' de ruimte geeft voor deze of een meer vergoelijkende interpretatie. Dat is ook precies waarom ik het retorisch vind.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:07:48 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209286421
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
hmmm kan ik niet echt tegenin gaan, het verbieden van russische taal, pro-russische meningen in Donetsk, Lugansk komt bij gewoon ook als erg ''nazi-achtig'' over

so be it als Donetsk, Lugansk altijd al pro-russisch zijn, die lui daar in Kyiv kunnen echt niet regionale regeringen de mond snoeren qua eigen meningen

ook al zo'n bullshit dat sommige oekrainse artiesten gecancelt worden als ze toevallig in rusland hebben opgetreden :{

ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
Je bent ervan op de hoogte dat heel wat pro-russische mensen niet meer pro-russisch zijn nu ze de russische verwoesting, bloedbaden en ellende hebben gezien? Zelfs (lokale) politici van pro-rusland partijen hebben de wapens opgepakt om hun land te beschermen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209286422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
hmmm kan ik niet echt tegenin gaan, het verbieden van russische taal, pro-russische meningen in Donetsk, Lugansk komt bij gewoon ook als erg ''nazi-achtig'' over

so be it als Donetsk, Lugansk altijd al pro-russisch zijn, die lui daar in Kyiv kunnen echt niet regionale regeringen de mond snoeren qua eigen meningen

ook al zo'n bullshit dat sommige oekrainse artiesten gecancelt worden als ze toevallig in rusland hebben opgetreden :{

ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
Dit is natuurlijk totale onzin, een complete verdraaiing van de feiten.

Maar omgekeerd heb je natuurlijk helemaal gelijk. Rusland ontkent het recht op de Oekrainse staat, het bestaan van de Oekraiense taal en cultuur enzovoort enzovoort.

Laten we even naar de feiten kijken:
In 2012, voor de Russische inval in de Krim/Donbas/Luhansk provincies werd de volgende wet aangenomen:
quote:
The 2012 law On the principles of the State language policy [uk] granted regional language status to Russian and other minority languages. It allowed the use of minority languages in courts, schools and other government institutions in areas of Ukraine where the national minorities exceed 10% of the population.
Na de Russische agressie tegen Oekraiene werd de volgende wet aangenomen:
quote:
In April 2019, the Ukrainian parliament voted a new law, the law "On supporting the functioning of the Ukrainian language as the State language". The law made the use of Ukrainian compulsory (totally or within quotas) in more than 30 spheres of public life, including public administration, electoral process, education, science, culture, media, economic and social life, health and care institutions, and activities of political parties. The law did not regulate private communication.
De oplettende lezer merkt op dat de Russische taal helemaal niet verboden was (en pro-Russische meningen waren ook niet verboden, hoewel dat helemaal niet zo vreemd zou zijn na alle Russische agressie). Rijst de vraag, hoe kom je aan die onzin?

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door cynicus op 26-05-2023 12:08:38 ]
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:08:52 #39
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209286436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wat blijft staan is dat de omschrijving 'pleinen als deze' de ruimte geeft voor deze of een meer vergoelijkende interpretatie. Dat is ook precies waarom ik het retorisch vind.
Je fantaseert minimaal de helft erbij zodat het in je plaatje past. Ik kan er geen juiste term bij bedenken om dit te beschrijven. Maar ik vind het mindblowing achterlijk en angstaanjagend dat je stemrecht hebt (al zou dat laatste onjuist kunnen zijn gezien je taalbeheersing).
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:10:57 #40
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209286472
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
en dan?
Dan moet Rusland beslissen of ze nukes willen inzetten tegen een NAVO land.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209286480
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Er was helemaal niets ophitsend aan haar retorica.
Alleen die wappie schaapjes maken er direct een hele bombarie van omdat ze de hersencellen missen om begrijpend te luisteren.

Ze zij alleen maar dat ze anders doorrijden naar het volgende plein en weer allemaal ellende veroorzaken. Dat kan net zo goed het volgende plein in hetzelfde kleine dorp zijn.
Alleen de wappie schaapjes doen net alsof ze daar WO3 mee bedoelde.
Ze zei niet "naar het volgende plein", en sprak nadrukkelijk over het tegenhouden ervan door Oekraners, wat de ruimte geeft voor de interpretatie dat het om pleinen die 'achter' Oekrane liggen gaat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:15:48 #42
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_209286543
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:51 schreef HSG het volgende:
Alsof het westen zo dom is om Oekrane kernwapens gaat geven. :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft

Als het Westen kernwapens geeft aan Oekrane, zal Rusland een preventieve aanval lanceren. Die dreigende woorden werden uitgesproken door de voormalige Russische president Dmitry Medvedev.

“Er zijn onomkeerbare oorlogswetten”, citeerden Russische persbureaus hem. “Als het om kernwapens gaat, zal er een preventieve aanval moeten plaatsvinden.” Volgens Medvedev zal, als er dus kernwapens naar Oekrane gaan (wat nog geen enkel land heeft voorgesteld), als reactie een preventieve aanval vanuit Rusland komen. Hij stelt dat de 'Angelsaksen' (lees: Britten) dit niet zullen zien aankomen, maar dat het dan er wel van zal komen.

De voormalige president staat bekend om zijn sterke uitspraken. Zo heeft hij het Westen al meerdere keren gedreigd met 'totale vernietiging' en noemde hij de Oekraense regering 'een infectie'. Medvedev was tussen 2008 en 2012 president van Rusland en presenteerde zichzelf toen nog als liberale hervormer.

Na de Oekraense onafhankelijkheid in 1991 bleven er oude Sovjet-kernwapens achter in het grondgebied van de jonge staat. In een deal met de VS en Rusland uit 1994 gaf Oekrane die kernwapens terug aan Moskou, in ruil voor erkenning van de territoriale integriteit van Oekrane.
Moet Oekrane wat kernwapens in Rusland gaan halen, dan zal Rusland zichzelf nuken, toch?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:21:06 #43
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209286622
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:58 schreef Starhopper het volgende:
Kijk ze rennen _O- _O- _O- _O- _O- [ twitter ]
Waarom rennen die lui? Alle 20476 HIMARS launchers zijn vernietigd. Dit kan dus niet gevaarlijk zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209286630
Waarschijnlijk gewoon een startsein voor gratis wodka geweest B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209286634
Dan rent Igor wel *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:25:01 #46
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209286684
Rennen voor himars terwijl ze allemaal vernietigd zijn door het leger is een belediging van de Russische strijdkrachten. Eigenlijk horen die lui nu in de cel.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:31:08 #47
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209286757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:29 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Hooggelerdheid
Laaggeleterdheid

Probeer je jezelf op de hak te nemen?
Nee, dat laat ik aan anderen over, dat is 1; 2 is dat ik in staat ben mijn eigen fouten te zien, en die te corrigeren, ipv dat anderen dat voor mij doen ;)
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:32:07 #48
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209286774
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:


ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
Dat hoeft ook niet, dat kunnen de Ukrainers prima zelf.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:34:14 #49
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209286798
Terwijl Tajikistan geen onderdeel is van de rus federatie....

twitter
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:35:08 #50
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209286820
Rusland heeft weer eens een ziekenhuis aangevallen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:36:24 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209286837
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209286862
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, dat laat ik aan anderen over, dat is 1; 2 is dat ik in staat ben mijn eigen fouten te zien, en die te corrigeren, ipv dat anderen dat voor mij doen ;)
Haha, jij denkt dat je met deze aanpassing jezelf afdoende gecorrigeerd hebt?

quote:
Maar nee h, hooggeleterdheid is een deugd, laaggeleterdheid is een zwakte.
:D
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_209286869
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:34 schreef ExTec het volgende:
Terwijl Tajikistan geen onderdeel is van de rus federatie....

[ twitter ]
Er zijn nogal wat Tajiken die in Rusland werken, want in Tajikistan zelf is vrij weinig te doen op het telen van katoen na. Je zou er natuurlijk je eigen bedrijfje kunnen starten, maar als je te succesvol word komt de afvaardiging van de dictator je zaak overnemen. :') :r
Overigens worden Tajiken in Rusland als stront behandeld (volgens de Tajiken die ik ken), dus ik sta er dan ook niet van te kijken dat ze worden opgeladen om te gaan vechten voor Vlad's dromen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:26 #54
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287074
twitter


Goed gespeeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:51:32 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209287075
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:39 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er zijn nogal wat Tajiken die in Rusland werken, want in Tajikistan zelf is vrij weinig te doen op het telen van katoen na. Je zou er natuurlijk je eigen bedrijfje kunnen starten, maar als je te succesvol word komt de afvaardiging van de dictator je zaak overnemen. :') :r
Overigens worden Tajiken in Rusland als stront behandeld (volgens de Tajiken die ik ken), dus ik sta er dan ook niet van te kijken dat ze worden opgeladen om te gaan vechten voor Vlad's dromen.
Leuk inzicht, maar dan vraag ik me nog steeds af wat de dictator er van vind, dat putin z'n volk als meat aan het inzetten is.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 11:52:20 #56
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287090
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leuk inzicht, maar dan vraag ik me nog steeds af wat de dictator er van vind, dat putin z'n volk als meat aan het inzetten is.
Hangt zijn lot af van Poetin?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209287092
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:59 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Lijkt me prima om Oekrane kernwapens te geven met het voornemen dat als Rusland ze gebruikt ze er een terug kunnen verwachten.
Geef er gelijk maar een paar aan Jemen.
mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 11:54:41 #58
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209287120
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hangt zijn lot af van Poetin?
Dat denk ik niet, daar volgens mij ook die knakker laatst op die meeting was met Xi.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:02:59 #59
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287254
twitter


China haakt definitief af.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 mei 2023 @ 12:03:39 #60
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_209287260
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:02 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

China haakt definitief af.
China doet gewoon wat het beste is voor China. En het beste voor China is een zwak Rusland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_209287319
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Leuk inzicht, maar dan vraag ik me nog steeds af wat de dictator er van vind, dat putin z'n volk als meat aan het inzetten is.
Heb geen antwoord op je vraag maar ik vraag me wel af hoe relevant de vraag is (3x :9 ). Je bent immers niet voor niets dictator....
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:10:28 #62
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287377
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
China doet gewoon wat het beste is voor China. En het beste voor China is een zwak Rusland.
Ik denk dat ze de conclusie hebben getrokken dat Rusland geen betrouwbare leverancier zal zijn. En dat het waarschijnlijker is dat ze onbetrouwbaarder gaan worden. Of doordat het land in elkaar klapt. Of door hun arrogantie en corruptie. Of ze zijn afgeschrikt door mogelijke sancties en maken het westen liever niet boos . Of een combinatie daarvan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:13:25 #63
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209287415
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:07 schreef cynicus het volgende:

[..]
Heb geen antwoord op je vraag maar ik vraag me wel af hoe relevant de vraag is (3x :9 ). Je bent immers niet voor niets dictator....
Eh, eens, maar op z'n minst zou je kunnen redeneren dat de dictator die meat zelf wil in kunnen zetten voor iets? ;)

En los van die factor, of dat specifieke land an sich, kun je nu verwachten dat buitenlandse studenten nu en masse rus gaan verlaten.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:15:55 #64
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287463
Op zich een goed idee. Poetin keek laatst goedkeuren naar een kaart waarop her woord Rusland ook niet voorkwam.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209287623
Tja, Rusland is natuurlijk niet ineens zo'n enorm land en smeltkroes van 'rassen' en culturen geworden. Moscovia doet al honderden jaren aan kolonialisme en niets wijst erop dat dit na de val van de Sovjet unie ineens bij de huidige landsgrenzen stopt, behalve: NATO of een andere militaire regionale grootmacht (China).
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:33:50 #66
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209287744
=

[ Bericht 99% gewijzigd door Ulx op 26-05-2023 12:35:11 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:43:35 #67
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209287919
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:49:59 #68
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:51:20 #69
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209288065
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:51 schreef HSG het volgende:
Alsof het westen zo dom is om Oekrane kernwapens gaat geven. :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft

Als het Westen kernwapens geeft aan Oekrane, zal Rusland een preventieve aanval lanceren. Die dreigende woorden werden uitgesproken door de voormalige Russische president Dmitry Medvedev.

“Er zijn onomkeerbare oorlogswetten”, citeerden Russische persbureaus hem. “Als het om kernwapens gaat, zal er een preventieve aanval moeten plaatsvinden.” Volgens Medvedev zal, als er dus kernwapens naar Oekrane gaan (wat nog geen enkel land heeft voorgesteld), als reactie een preventieve aanval vanuit Rusland komen. Hij stelt dat de 'Angelsaksen' (lees: Britten) dit niet zullen zien aankomen, maar dat het dan er wel van zal komen.

De voormalige president staat bekend om zijn sterke uitspraken. Zo heeft hij het Westen al meerdere keren gedreigd met 'totale vernietiging' en noemde hij de Oekraense regering 'een infectie'. Medvedev was tussen 2008 en 2012 president van Rusland en presenteerde zichzelf toen nog als liberale hervormer.

Na de Oekraense onafhankelijkheid in 1991 bleven er oude Sovjet-kernwapens achter in het grondgebied van de jonge staat. In een deal met de VS en Rusland uit 1994 gaf Oekrane die kernwapens terug aan Moskou, in ruil voor erkenning van de territoriale integriteit van Oekrane.
Terwijl Rusland afgelopen week nog kernraketten in witrusland heeft geplaatst.

Maar goed details he.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:52:04 #70
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:54:44 #71
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288139
ClaudeInstant AI:
====================
There are a few reasons why the Gripen fighter jet can take off and land on normal roads but the F-16 cannot:

Wing design - The Gripen has slightly relaxed stability and highly maneuverable delta wings. This allows it to rotate its nose up for takeoff and landings within short distances. The F-16 has conventional tapered wings that require a longer runway.

Landing gear - The Gripen has specially designed wide-track landing gear that can handle uneven surfaces and distribute weight evenly. The F-16 has more narrow landing gear optimized for conventional runways.

Steering capability - The Gripen's nose wheel and main landing gear can turn up to 70 degrees, letting the plane maneuver and align itself with almost any surface it lands on. The F-16 has more limited nosewheel steering.

Thrust-to-weight ratio - The Gripen's engine generates a higher thrust-to-weight ratio, giving it enough power to take off within a very short distance. The F-16's engines are less powerful relative to its weight.

Control systems - The Gripen has digital fly-by-wire flight controls optimized for low-speed handling and short takeoffs and landings. The F-16 has analog controls that are not optimized for those maneuvers.

Aerodynamics - The Gripen's delta wing design produces vortices that help generate extra lift at low speeds, aiding short takeoffs. The F-16's wing design does not provide that benefit.

So in summary, a combination of the Gripen's wings, landing gear, steering ability, higher power-to-weight ratio, specialized flight controls and aerodynamics allow it to operate from improvised airfields. The F-16 lacks these design features and optimizations, limiting it to traditional runways for takeoffs and landings.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:56:29 #72
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209288159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zou Oekrane ook niet steunen als ik zou geloven in door Rusland verzonnen feiten die niet waar zijn.

Zelenski zijn eerste taal is Russisch en hij is er zomaar president mee geworden ipv in de gevangenis te belanden.
Je weet dat Rusland bijna bij alles liegt he..
En iedereen constant bedreigt met bombarderen en nukes en invallen etc..

Wat vind je daar van Yoda?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209288160
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]
China doet gewoon wat het beste is voor China. En het beste voor China is een zwak Rusland.
Moet je voorstellen: Sovjets die bij Mao komen bedelen _O-
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 12:56:39 #74
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209288164
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:54 schreef slashdotter3 het volgende:
ClaudeInstant AI:
====================
There are a few reasons why the Gripen fighter jet can take off and land on normal roads but the F-16 cannot:


I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 12:57:28 #75
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288180
The Netherlands may hand over F-16 fighter jets to Ukraine immediately after pilot training, — Bloomberg
https://bloomberg.com/new(...)?srnd=premium-europe

The Netherlands and Denmark lead a coalition for the training of Ukrainian pilots with the support of Great Britain and Belgium. According to the publication, the Dutch government is already studying and discussing with its allies possible plans to transfer aircraft to Ukraine. Despite the government's willingness to do this "as soon as possible", pilot training, deployment planning and logistics could take many months.

Currently, the Netherlands has 42 F-16 fighter jets in service, 24 of which are used by the Dutch army and cannot be sent to Ukraine until mid-2024. A dozen of the other 18 planes were to be sold to Draken International
https://t.me/c/1233777422/51855
, but the government delayed the transfer of the planes in December without explanation, citing commercial confidentiality.

twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:02:09 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209288259
quote:
Ach, strikt genomen zegt de AI "normal roads". Maar zorg je er bv dat lantaarnpalen niet in de weg zitten, kan een F16 op elke voor de rest normale weg landen.

Gaan we nu ook weer het fabeltje krijgen dat oekraine geen luchthavens heeft waar F16s kunnen landen?
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:03:56 #77
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288292
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 11:34 schreef ExTec het volgende:
Terwijl Tajikistan geen onderdeel is van de rus federatie....

[ twitter ]
Studenten hadden toch allemaal vrijstelling van dienstplicht...
pi_209288322
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Studenten hadden toch allemaal vrijstelling van dienstplicht...
nazis vinden het niet erg om een beetje te discrimineren.
pi_209288357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 09:27 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Vernietigingskampen in de Donbas?
Vernietigingskamp is wat zwaar aangezet maar er staat wel degelijk een concentratiekamp in de Donbas.
https://www.raamoprusland(...)pa-ligt-in-de-donbas
Voor meer informatie.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:07:00 #80
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209288364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Studenten hadden toch allemaal vrijstelling van dienstplicht...
Ja in Moskou inderdaad.
Alle regionen er omheen niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:08:33 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288401
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:51 schreef HSG het volgende:
Alsof het westen zo dom is om Oekrane kernwapens gaat geven. :')

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft

Als het Westen kernwapens geeft aan Oekrane, zal Rusland een preventieve aanval lanceren. Die dreigende woorden werden uitgesproken door de voormalige Russische president Dmitry Medvedev.

“Er zijn onomkeerbare oorlogswetten”, citeerden Russische persbureaus hem. “Als het om kernwapens gaat, zal er een preventieve aanval moeten plaatsvinden.” Volgens Medvedev zal, als er dus kernwapens naar Oekrane gaan (wat nog geen enkel land heeft voorgesteld), als reactie een preventieve aanval vanuit Rusland komen. Hij stelt dat de 'Angelsaksen' (lees: Britten) dit niet zullen zien aankomen, maar dat het dan er wel van zal komen.

De voormalige president staat bekend om zijn sterke uitspraken. Zo heeft hij het Westen al meerdere keren gedreigd met 'totale vernietiging' en noemde hij de Oekraense regering 'een infectie'. Medvedev was tussen 2008 en 2012 president van Rusland en presenteerde zichzelf toen nog als liberale hervormer.

Na de Oekraense onafhankelijkheid in 1991 bleven er oude Sovjet-kernwapens achter in het grondgebied van de jonge staat. In een deal met de VS en Rusland uit 1994 gaf Oekrane die kernwapens terug aan Moskou, in ruil voor erkenning van de territoriale integriteit van Oekrane.
Hoe meer nukes in omloop, hoe groter de kans op een kern oorlog. No way dat het Westen ooit nukes aan Ukraine geeft. Tis veel slimmer om Rusland te laten instorten door sancties, isolement en demografische instorting (bevolking vergrijst, alle productieve mensen vluchten)
pi_209288410
twitter
pi_209288446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 08:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Die Z zijn fake, photoshop.

[ afbeelding ]

Het feit dat tijdens de winterspelen de russische vlag gewoon werd gedragen op de tenues zegt natuurlijk wel genoeg.

https://www.cbssports.com(...)flag-on-jackets/amp/

gewoon geen russische sporters toelaten
Je vergelijkt een plaatje uit een openingsceremonie op de OS met een viering van de gewonnen medailles in Rusland bij thuiskomst.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:14:41 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288547
quote:
Ik weet niet wat ik met die Peter Zeihan aan moet. De Youtube algo blijft 'm maar pushen maar hij lijkt vol van zichzelf te zitten en presenteert grootse geostrategische vooruitzichten. Wat maakt hem nou een autoriteit waar ik naar moet luisteren?
pi_209288593
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Terwijl Rusland afgelopen week nog kernraketten in witrusland heeft geplaatst.

Maar goed details he.
Dat suggereren ze maar is het zeker? Ik zie veel woorden en wat bewegingen maar zijn er beelden uit Wit-Rusland gekomen? Je zet niet zomaar even kernwapens in een ander land, dan moet je zeker zijn dat je ze goed kunt beveiligen en dat betekent niet alleen een paar Russische soldaten als beveiliging...
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:22:09 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209288627
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:17 schreef cynicus het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik met die Peter Zeihan aan moet. De Youtube algo blijft 'm maar pushen maar hij lijkt vol van zichzelf te zitten en presenteert grootse geostrategische vooruitzichten. Wat maakt hem nou een autoriteit waar ik naar moet luisteren?
Hij heeft meerdere geopolitics boeken geschreven en wordt regelmatig uitgenodigd door het Amerikaanse leger en de CIA om daar te spreken.

Zijn er andere mensen met dezelfde credentials die je kan aanraden?

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 26-05-2023 13:28:31 ]
pi_209288682
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:10 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Je vergelijkt een plaatje uit een openingsceremonie op de OS met een viering van de gewonnen medailles in Rusland bij thuiskomst.
Die viering was vlak voor de invasie (volgens mij net voor Poetin z'n befaamde speach gaf) ook toen droegen ze nog geen Z.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 13:33:08 #89
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209288771
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ach, strikt genomen zegt de AI "normal roads". Maar zorg je er bv dat lantaarnpalen niet in de weg zitten, kan een F16 op elke voor de rest normale weg landen.

Gaan we nu ook weer het fabeltje krijgen dat oekraine geen luchthavens heeft waar F16s kunnen landen?
De Oekraners vliegen in centraal Oekrane vooral vanaf snelwegen. Gewoon om de toestellen niet op een kluitje te hebben. Dat zullen ze met de F16 ook wel doen. Je parkeert ze niet allemaal bij elkaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De F16 neerzetten op een modderig en besneeuwd grasveld vol kuilen zal inderdaad lastiger zijn door de wat kleinere en dunnere banden. Maar gewoon op de weg is niet een heel groot probleem als je maar zorgt dat er geen rotzooi ligt. Maar dat is gewoon te organiseren. Een of twee straatvegers en je bent er al.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:42:56 #90
290202 cynicus
pi_209288973
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 12:57 schreef slashdotter3 het volgende:
The Netherlands may hand over F-16 fighter jets to Ukraine immediately after pilot training, — Bloomberg
https://bloomberg.com/new(...)?srnd=premium-europe

The Netherlands and Denmark lead a coalition for the training of Ukrainian pilots with the support of Great Britain and Belgium. According to the publication, the Dutch government is already studying and discussing with its allies possible plans to transfer aircraft to Ukraine. Despite the government's willingness to do this "as soon as possible", pilot training, deployment planning and logistics could take many months.

Currently, the Netherlands has 42 F-16 fighter jets in service, 24 of which are used by the Dutch army and cannot be sent to Ukraine until mid-2024. A dozen of the other 18 planes were to be sold to Draken International
https://t.me/c/1233777422/51855
, but the government delayed the transfer of the planes in December without explanation, citing commercial confidentiality.

[ twitter ]
In before nuclear bomb on The Hague threats on Russian national television *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door cynicus op 26-05-2023 13:53:53 ]
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:49:12 #91
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209289066
"Medvedev: Rusland zal preventieve aanval uitvoeren als Westen Oekrane kernwapens geeft"

https://www.telegraaf.nl/(...)ine-kernwapens-geeft

Juistem, wat dit daar in het voedsel / water? :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:51:45 #92
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209289112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:56 schreef TheVoice4ever het volgende:
hmmm kan ik niet echt tegenin gaan, het verbieden van russische taal, pro-russische meningen in Donetsk, Lugansk komt bij gewoon ook als erg ''nazi-achtig'' over

ook al zo'n bullshit dat sommige Oekranse artiesten gecanceld worden als ze toevallig in rusland hebben opgetreden :{

ik weet dat oekraine heel veel onschuldige slachtoffers heeft in deze invasie, ok dat is sneu maar ik kan oekraine niet 110% gaan verdedigen, sorry
twitter

The bullshit is yours: filmpje van optreden Zelenskyy in Rusland, kijk Solovyov eens vrolijk meedoen. Is hij daarvoor gecanceld? Iemand met overweldigende meerderheid als president kiezen, is wel een heel aparte manier van ‘cancellen’.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 26-05-2023 16:22:09 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 13:52:59 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289127
twitter


Nice.Ik denk dat de Russen hun spullen echt buiten bereik van de Stormshadows moeten neerzetten, want dit werkt niet. Dus gewoon 300km achter het front de spullen opslaan.

Nou ja, 300km. Geen idee of de exportvariant van de Taurus minder dan 500km vliegt. De Koreaanse versie is wat lichter, en die heeft 400km bereik. Dus misschien is de munitie en brandstof voor de zekerheid op 600 kilometer van het front zetten een beter idee. Scheelt weer een keer de boel inpakken.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:53:17 #94
290202 cynicus
pi_209289133
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hij heeft meerdere geopolitics boeken geschreven en wordt regelmatig uitgenodigd door het Amerikaanse leger en de CIA om daar te spreken.

Zijn er andere mensen met dezelfde credentials die je kan aanraden?
Zijnde een auteur is an-sich geen argument voor autoriteit. Zie [insert random History Channel aliens docu screenshot here] voor het bewijs daarvan.

En 'adviseur' dekt een zeer brede lading. Ik kan me goed voorstellen dat de CIA met heel veel verschillende mensen met heel veel verschillende meningen praat, die zich allemaal 'adviseur' kunnen noemen. Dat wil nog niet zeggen dat Peter Zeihan een belangrijke of invloedrijke stem in de CIA/MoD heeft.

Kortom, ik ben nog niet overtuigd.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 13:58:17 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209289213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:53 schreef cynicus het volgende:

[..]
Zijnde een auteur is an-sich geen argument voor autoriteit. Zie [insert random History Channel aliens docu screenshot here] voor het bewijs daarvan.

En 'adviseur' dekt een zeer brede lading. Ik kan me goed voorstellen dat de CIA met heel veel verschillende mensen met heel veel verschillende meningen praat, die zich allemaal 'adviseur' kunnen noemen. Dat wil nog niet zeggen dat Peter Zeihan een belangrijke of invloedrijke stem in de CIA/MoD heeft.

Kortom, ik ben nog niet overtuigd.
Dat is prima, kan je iemand aanraden waarvan je wel overtuigd bent? :)
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:04:42 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209289330
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 13:53 schreef cynicus het volgende:
Kortom, ik ben nog niet overtuigd.
Ik vind het opzich wel een grappig figuur, z'n inzichten over china zijn wel boeiend.

Maar dit is toch geen zwart-wit materie?

Je vind wat die te melden heeft interessant, of niet ;)
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:08:23 #97
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289402
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:12:52 #98
502347 spicymchaggis
pi_209289483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 10:49 schreef cynicus het volgende:

[..]
:')

Echt waar, is dat je verdediging? Dat met "pleinen als deze" pleinen in Nederland bedoeld worden?

Wellicht moeten we Halsema een berichtje sturen dat ze wat minder impliciet moet zijn want anders geeft dat teveel ruimte voor bizarre interpretaties ...
Dan laten we Halsema gewoon nog even wat extra tekst en uitleg geven zodat schuimbekkende wappies, anti-westerse collaborateurs en boomers met een sovjetfetisj het ook snappen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:14:38 #99
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289500
twitter


Het kan natuurlijk ook een false flag zijn om geld af te troggelen van goedgelovige poetinisten in dat land.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:15:36 #100
290202 cynicus
pi_209289510
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind het opzich wel een grappig figuur, z'n inzichten over china zijn wel boeiend.

Maar dit is toch geen zwart-wit materie?
Zeker niet, maar ik vraag waarom zijn (regelmatig best wel extreme) inzichten serieus genomen moeten worden. Opleiding? Specifieke ervaring?

quote:
Je vind wat die te melden heeft interessant, of niet ;)
Nou, hij doet vrij extreme voorspellingen zoals deze in de video hieronder: Chinese demografie is catastofaal. Zulke opmerkingen kun je zeker interessant noemen. Maar wat ik wil weten: welke inzichten/kennis erkenning bij andere experts ligt daaronder? De opmerkingen van Baudet over reptilians zijn ook interessant...maar niet gebaseerd op kunde of feitelijkheid.


en

Edit: volgens 'het internet' roept Zeihan dit al sinds 2005, nu zal het toch echt binnen deze decade nog gebeuren. Ik twijfel...

[ Bericht 6% gewijzigd door cynicus op 26-05-2023 14:24:23 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:17:40 #101
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289531
Ik denk dat ik gelijk ga krijgen met mijn bewering dat NL als eerste zal gaan leveren.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:18:31 #102
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209289542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:17 schreef Ulx het volgende:
Ik denk dat ik gelijk ga krijgen met mijn bewering dat NL als eerste zal gaan leveren.

[ twitter ]
Dat hangt al tijden in de lucht niet?
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:19:43 #103
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat hangt al tijden in de lucht niet?
Nederland zei in januari al dat ze die wilden sturen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:24:34 #104
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209289620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nederland zei in januari al dat ze die wilden sturen.
Ja daarom. We lopen natuurlijk ook aardig voorop met het ontvangen van f35's. Zodat we ruimte hebben te geven.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:29:42 #105
54618 3rr0r
pi_209289706
Gedoetje rondom tank op Leidse

quote:
De directeur van debatcentrum De Balie, Yoeri Albrecht, ging gisteren even behoorlijk tekeer tegen een journalist nadat hem een aantal kritische vragen werden gesteld. Op sociale media is een video te zien waar Albrecht de journalist aanvliegt en de microfoon uit zijn handen rukt. Nadat het vandaag online kwam duurde het niet lang voordat Albrecht zijn excuses aanbood.

Op het Leidseplein werd donderdag door De Balie samen met burgemeester Halsema een Russische tank onthuld die door Oekraense soldaten kapot is gemaakt. Het doel van het debatcentrum is om het gesprek aan te wakkeren over democratie en de kwetsbaarheid daarvan. De meningen hierover liepen uiteen, waarbij het kritische geluid vond dat de stad hiermee een partijdig standpunt inneemt.

Burgemeester Halsema gaf een speech, waarna er een discussie ontstond. Albrecht zei toen tegen AT5: "Het gesprek komt op gang. Het is hartstikke goed dat we hier het recht hebben om ons uit te spreken. Laten we ons bewust zijn van het feit dat dat een groot goed is."

Later vroeg een journalist van Left Laser aan de directeur van De Balie over hun geldstromen. "Hebben jullie projectfinanciering uit de Navo?", vroeg hij. Hier reageerde Albrecht op dat hij de journalist graag een andere keer ziet, andere dingen moest doen, zich omdraaide en richting De Balie aan de overkant van de straat liep. De journalist ging achter hem aan en zei, "maar even serieus open kaart, hier voor het debatcentrum De Balie." Dit schoot bij Albrecht kennelijk in het verkeerde keelgat, hij greep de verslaggever in zijn nek en trok de microfoon hardhandig uit zijn handen.
AT5

  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:32:15 #106
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289746
Ik vond het jammer dat ik niet op dat ding mocht klimmen om eens lekker op het dak te pissen. Wel begrijpelijk natuurlijk, als iedereen dat zou doen gaat die tank misschien stuk.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:32:38 #107
54618 3rr0r
pi_209289753
Tien, zo zo.

quote:
F-16-trainingen beginnen deze zomer met tien Oekraners

De F-16-trainingen voor Oekraense piloten beginnen in eerste instantie met een tiental vliegers, heeft commandant der strijdkrachten Onno Eichelsheim gezegd in het televisieprogramma Op1. Later zullen meer Oekraners getraind worden. "Maar je kunt niet heel groot beginnen. Je moet ook gewoon zien wat voor vlees je in de kuip hebt", zegt Eichelsheim.

Het is volgens Eichelsheim aan Oekrane om een keuze te maken wie er getraind zullen worden. Het zijn vliegers die gewend zijn te opereren met MiG-gevechtsvliegtuigen van de voormalige Sovjet-Unie. "Dus er zit zeker kwaliteit in deze mannen, en mogelijk ook vrouwen", zegt Eichelsheim.

De trainingen beginnen deze zomer. In welke maand precies is nog niet bekend. Nederland en Denemarken zullen de trainingen gaan leiden. Volgens Eichelsheim zijn er "nog best veel elementen die een plek moeten krijgen". Het zal volgens hem vervolgens maanden duren voordat de Oekraense vliegers klaar zijn om met de F-16-gevechtsvliegtuigen deel te nemen aan missies.
NOS
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:32:51 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209289757
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat hangt al tijden in de lucht niet?
pun intended?
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:35:57 #109
57482 Simmertje
pi_209289798
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:29 schreef 3rr0r het volgende:
Gedoetje rondom tank op Leidse
[..]
AT5

[ afbeelding ]
https://leftlaser.com/

"kritische journalist."

Extreem links en rechts. :r
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:38:18 #110
502347 spicymchaggis
pi_209289833
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:32 schreef Ulx het volgende:
Ik vond het jammer dat ik niet op dat ding mocht klimmen om eens lekker op het dak te pissen. Wel begrijpelijk natuurlijk, als iedereen dat zou doen gaat die tank misschien stuk.
Pissen op het graf van Russische oorlogsmisdadigers. _O_
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:38:52 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209289840
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:29 schreef 3rr0r het volgende:
Gedoetje rondom tank op Leidse
twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:40:03 #112
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209289858
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:32 schreef 3rr0r het volgende:
Tien, zo zo.
[..]
NOS
Hier staat 'tientallen'. Overschrijffoutje bij een van de twee?

"Het gaat in eerste instantie om opleidingen voor “tientallen” vliegers, zegt Eichelsheim."

Later in het bericht: "De eerste trainingen worden gegeven aan een kleine groep Oekraense piloten. “Een tiental” of “tientallen”, denkt Eichelsheim,"

https://wnl.tv/2023/05/25(...)e-voor-kleine-groep/
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:42:28 #113
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209289898
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hier staat 'tientallen'. Overschrijffoutje bij een van de twee?

"Het gaat in eerste instantie om opleidingen voor “tientallen” vliegers, zegt Eichelsheim."

Later in het bericht: "De eerste trainingen worden gegeven aan een kleine groep Oekraense piloten. “Een tiental” of “tientallen”, denkt Eichelsheim,"

https://wnl.tv/2023/05/25(...)e-voor-kleine-groep/
Zou kunnen. Het kan even duren voordat de benodigde capaciteit beschikbaar is. Dan kun je daarop wachten, of je begint met een kleinere groep.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:42:47 #114
484669 Korenfok
pi_209289900
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:15 schreef cynicus het volgende:

[..]
Zeker niet, maar ik vraag waarom zijn (regelmatig best wel extreme) inzichten serieus genomen moeten worden. Opleiding? Specifieke ervaring?
[..]
Nou, hij doet vrij extreme voorspellingen zoals deze in de video hieronder: Chinese demografie is catastofaal. Zulke opmerkingen kun je zeker interessant noemen. Maar wat ik wil weten: welke inzichten/kennis erkenning bij andere experts ligt daaronder? De opmerkingen van Baudet over reptilians zijn ook interessant...maar niet gebaseerd op kunde of feitelijkheid.


en

Edit: volgens 'het internet' roept Zeihan dit al sinds 2005, nu zal het toch echt binnen deze decade nog gebeuren. Ik twijfel...
Maar misschien is het Internet niet helemaal correct zonder dat ze het deze claim (dat hij dit zogenaamd roept vanaf 2005), want dit soort opmerkingen zijn heel makkelijk te bewijzen. Maar moeilijk te ontkrachten
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:42:51 #115
54618 3rr0r
pi_209289902
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
[ twitter ]
Redelijk bizar dat je je zo laat kennen als directeur. Zo'n journalist met zo'n vraag wimpel je toch zo af met een simpel antwoord.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 14:45:16 #116
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209289936
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:29 schreef 3rr0r het volgende:
Gedoetje rondom tank op Leidse
[..]
AT5

[ afbeelding ]
Deze kon ik wel waarderen _O- _O-
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:45:44 #117
54618 3rr0r
pi_209289941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hier staat 'tientallen'. Overschrijffoutje bij een van de twee?

"Het gaat in eerste instantie om opleidingen voor “tientallen” vliegers, zegt Eichelsheim."

Later in het bericht: "De eerste trainingen worden gegeven aan een kleine groep Oekraense piloten. “Een tiental” of “tientallen”, denkt Eichelsheim,"

https://wnl.tv/2023/05/25(...)e-voor-kleine-groep/
Dat is wel een flink verschil. Heb het verder niet gezien toen hij het zei, of het sloeg op Nederland of alle landen die gaan trainen. Lijkt me Nederland alleen dan als het tien is. Dat ze dan mikken op 40-45 F-16's in het begin stond toch ergens van de week?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:46:51 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209289953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:40 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Hier staat 'tientallen'. Overschrijffoutje bij een van de twee?

"Het gaat in eerste instantie om opleidingen voor “tientallen” vliegers, zegt Eichelsheim."

Later in het bericht: "De eerste trainingen worden gegeven aan een kleine groep Oekraense piloten. “Een tiental” of “tientallen”, denkt Eichelsheim,"

https://wnl.tv/2023/05/25(...)e-voor-kleine-groep/
"We zullen klein met een tiental vliegers beginnen"

twitter


Tevens:

quote:
F16's leveren?

De trainingen zijn niet per definitie een voorschot op het leveren van F16's aan Oekrane, benadrukt Eichelsheim. "Je moet de trainingen beginnen om voor te bereiden op de mogelijke levering van F16's." Het leveren van de jagers is op dit moment niet aan de orde, zegt hij. "Dat is ook een stap waar de Verenigde Staten wat over te zeggen heeft, want zij zijn eigenaar van de F16."

Maar "Nederland heeft altijd gezegd dat er geen taboe is, ook niet op het leveren van vliegtuigen", zegt Eichelsheim. "Die keuze zal op termijn moeten worden gemaakt. Maar hoe je het ook wendt of keert: je moet beginnen met de training. Voor Nederland en Denemarken was het belangrijk om daarmee te beginnen, zodat je vooruit kunt kijken naar wat er straks nodig is om Oekrane te verdedigen. Het is goed dat we het proces nu kunnen starten."
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:49:43 #119
54618 3rr0r
pi_209289978
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
"We zullen klein met een tiental vliegers beginnen"

[ twitter ]

Tevens:
[..]

Vreemd dat hij dat zo zegt, de VS heeft immers al toestemming gegeven aan die landencoalitie om F-16's te leveren.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:52:28 #120
470577 Joppiez
pi_209290009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:49 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Vreemd dat hij dat zo zegt, de VS heeft immers al toestemming gegeven aan die landencoalitie om F-16's te leveren.
Zal wel weer iets zijn als:
We gaan leveren! Uhm, wacht ff.. We gaan leveren! Maar wacht even... we gaan toch leveren!

Zoals met de tanks enz :')
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:53:24 #121
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209290025
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:49 schreef 3rr0r het volgende:
Vreemd dat hij dat zo zegt, de VS heeft immers al toestemming gegeven aan die landencoalitie om F-16's te leveren.
Daar zitten natuurlijk wel wat voorwaarden aan lijkt me, de VS zal zeker een vinger in de pap willen hebben vwb gevoelige apparatuur.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:54:02 #122
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_209290030
twitter


:r :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 26 mei 2023 @ 14:56:08 #123
470577 Joppiez
pi_209290051
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

:r :r
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 15:07:20 #124
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209290175
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar zitten natuurlijk wel wat voorwaarden aan lijkt me, de VS zal zeker een vinger in de pap willen hebben vwb gevoelige apparatuur.
Maar hoe hebben ze dat dan gedaan bij die twaalf die al verkocht waren aan een of ander bedrijf? Ik neem aan dat de VS daarvoor ook toestemming moest geven. NL heeft die verkoop gestopt in december, en tenzij het lege hulzen waren, lijkt het mij logisch dat die twaalf geleverd gaan worden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:11:34 #125
484669 Korenfok
pi_209290229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
Russische logica:
Ziekenhuizen kunnen militairen verzorgen en behandelen. Genezen militairen vechten tegen rusland. dus vernietig alle ziekenhuizen is demilitairizeren van oekraine.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 15:13:26 #126
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209290245
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
Het is echt geen onverschilligheid, het is opzet. Rusland ziet ziekenhuizen als een legitiem doelwit, in Syri bombardeerden ze ze ook om de haverklap. Ze hebben toen ook het akkoord dat ze ziekenhuizen niet zouden aanvallen verscheurd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:13:27 #127
54618 3rr0r
pi_209290246
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Daar zitten natuurlijk wel wat voorwaarden aan lijkt me, de VS zal zeker een vinger in de pap willen hebben vwb gevoelige apparatuur.
Ja maar die uitspraak doet lijken alsof die stap opzich nog niet zeker is. Terwijl de VS juist van de week al de toezegging heeft gedaan
quote:
Het leveren van de jagers is op dit moment niet aan de orde, zegt hij. "Dat is ook een stap waar de Verenigde Staten wat over te zeggen heeft, want zij zijn eigenaar van de F16."
quote:
The US says it will allow its Western allies to supply Ukraine with advanced fighter jets, including American-made F-16s, in a major boost for Kyiv.

National security adviser Jake Sullivan said President Joe Biden "informed his G7 counterparts" of the decision at the bloc's summit in Japan on Friday.

US troops will also train Kyiv's pilots to use the jets, Mr Sullivan said.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65649471

Of die uitspraak is oud en niet van gisteren.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 mei 2023 @ 15:15:55 #128
408813 crew  trein2000
pi_209290280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:18 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Dat hangt al tijden in de lucht niet?
Nee. Ze staan in de loods.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:17:54 #129
54618 3rr0r
pi_209290311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:11 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Russische logica:
Ziekenhuizen kunnen militairen verzorgen en behandelen. Genezen militairen vechten tegen rusland. dus vernietig alle ziekenhuizen is demilitairizeren van oekraine.
Niet eens dat, het was blijkbaar een instelling voor psychische hulp en dierenkliniek

twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:18:55 #130
54618 3rr0r
pi_209290319
2 doden 23 gewonden nu overigens
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:20:48 #131
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_209290351
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:13 schreef 3rr0r het volgende:

Ja maar die uitspraak doet lijken alsof die stap opzich nog niet zeker is. Terwijl de VS juist van de week al de toezegging heeft gedaan

https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65649471

Of die uitspraak is oud en niet van gisteren.
Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat de CDS op de hoogte is van de laatste stand van zaken. ;)
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:28:41 #132
290202 cynicus
pi_209290428
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar misschien is het Internet niet helemaal correct zonder dat ze het deze claim (dat hij dit zogenaamd roept vanaf 2005), want dit soort opmerkingen zijn heel makkelijk te bewijzen. Maar moeilijk te ontkrachten
Je hebt gelijk, stellingen vragen om bewijzen (doe ik ook). Bij deze dan, Zeihan voorspelt de instorting van de Chinese economie in 2005, in een persbericht uit februari 2005:
quote:
An Austin-based intelligence research firm with a strong reputation for on-target forecasts sees the world price of oil will dropping to under $30 a barrel later this year.

The price decline will coincide with economic collapse in China, according to Strategic Forecasting Inc., referred to in the information industry as "Stratfor."
Bron: https://webcache.googleus(...)/21/newscolumn1.html
Wat gebeurde er in 2005: China's economie groeide met bijna 10% dat jaar en het jaar later in 2006 met 10.6%.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:30:15 #133
-1 #ANONIEM
pi_209290445
quote:
Een aantal Europese landen overweegt om de momenteel door Kyiv gecontroleerde gebieden toe te laten treden tot de NAVO, in navolging van de Bondsrepubliek Duitsland, die in 1955 tot de alliantie werd toegelaten.
Isa vanachter z'n slotje.

Eens.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:33:44 #134
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209290481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:52 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Zal wel weer iets zijn als:
We gaan leveren! Uhm, wacht ff.. We gaan leveren! Maar wacht even... we gaan toch leveren!

Zoals met de tanks enz :')
Ja, wat een theater h.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:34:39 #135
290202 cynicus
pi_209290488
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
En dan wordt er op Fok! geklaagd over Oekrainse drones die 2 of meer granaten op dezelfde Russische soldaat aan de frontlinie gooien. Dat zou dan een oorlogsmisdaad zijn, volgens de VN definitie (die heel losjes gedefineerd zijn, dus iedereen heeft gelijk). :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 15:36:35 #136
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209290516
twitter


Edit, even hun eigen account gebruiken. Wel zo fair.

[ Bericht 25% gewijzigd door Ulx op 26-05-2023 15:43:03 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:48:15 #137
54618 3rr0r
pi_209290638
twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:48:22 #138
57482 Simmertje
pi_209290639
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Edit, even hun eigen account gebruiken. Wel zo fair.
Zou toch mooi zijn als ze uiteindelijk een groot deel van Rusland kunnen bereiken en dat meer mensen de wil en durf krijgen om op te staan tegen dat regime.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 15:53:44 #139
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209290694
twitter


De plek waar deze ene explodeerde is wel erg vervelend. De kans dat de schroef en het roer een dreun hebben gehad en niet meer goed werken is behoorlijk groot. Die mag zeker het droogdok in. Een zo'n drone heeft ongeveer evenveel explosieven aan boord als het bootje wat een gat sloeg in de USS Cole. Zijn er twee inslagen geweest dan geef ik ze weinig kans het schip te redden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:55:43 #140
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209290716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:48 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
twitter
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:55:53 #141
54618 3rr0r
pi_209290719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De plek waar deze ene explodeerde is wel erg vervelend. De kans dat de schroef en het roer een dreun hebben gehad en niet meer goed werken is behoorlijk groot. Die mag zeker het droogdok in.
twitter


twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 15:58:21 #142
54618 3rr0r
pi_209290751
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ twitter ]
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:02:22 #143
54618 3rr0r
pi_209290796
Dit wil Rusland doen geloven, nul schade aan de verf zelfs :s)

twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:02:50 #144
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209290804
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:02 schreef 3rr0r het volgende:
Dit wil Rusland doen geloven, nul schade aan de verf zelfs :s)

[ twitter ]
Ergo: het ding is gezonken.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:13:37 #145
54618 3rr0r
pi_209290932
Ze blijven toch wel redelijke aantallen sturen deze dagen

twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:14:35 #146
57482 Simmertje
pi_209290944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:13 schreef 3rr0r het volgende:
Ze blijven toch wel redelijke aantallen sturen deze dagen

[ twitter ]
Voornamelijk die klote dingen uit Iran. Jammer dat Israel nog niet die fabriek heeft kunnen bombarderen.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:16:29 #147
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209290963
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:24:30 #148
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_209291064
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:38:07 #149
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209291207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:02 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ergo: het ding is gezonken.
Hopelijk wel. Het liefst met man en muis.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:41:13 #150
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209291249
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:43:43 #151
470221 Jemoederniet
pi_209291282
Gemoederen lopen hard op rond de Russische tank op het Leidseplein. Yoeri Albrecht van debatcentrum de Balie reageert agressief na vragen over de projectfinanciering door de NAVO. Ook vragen over de oppositie in Oekrane kon meneer Albrecht niet waarderen. De journalist werd daarna als Poetin-aanhanger weggezet.

  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:46:23 #152
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209291323
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:43 schreef Jemoederniet het volgende:
Gemoederen lopen hard op rond de Russische tank op het Leidseplein. Yoeri Albrecht van debatcentrum de Balie reageert agressief na vragen over de projectfinanciering door de NAVO. Ook vragen over de oppositie in Oekrane kon meneer Albrecht niet waarderen. De journalist werd daarna als Poetin-aanhanger weggezet.

Toen dat ding hier in de buurt stond waren er al kut kneusjes die er een z op hadden gekladderd.

Dit gaat wel wat verder though. Waarom laat je jezelf zo gaan
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:50:33 #153
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209291381
quote:
8s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:54 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

:r :r
#russiaisaterroriststate
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:51:06 #154
401907 Raw85
pi_209291384
Wonderlijke wijze van debatteren wel voor een voorzitter van een debatcentrum
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:51:42 #155
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209291393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:56 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland ziekenhuizen al snel als legitiem doel ziet omdat er mogelijk militairen geholpen kunnen worden. Bij een kleine vermoeden gooien ze er vast ook wel een bom op.

Ik denk dat een hoop mensen genocide verwarren met totale onverschilligheid.
Nee. Dit is gewoon een bewussie hoor. Dit doen ze om angst te zaaien onder de bevolking. "Je bent nergens veilig"
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 16:52:01 #156
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209291398
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 15:53 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De plek waar deze ene explodeerde is wel erg vervelend. De kans dat de schroef en het roer een dreun hebben gehad en niet meer goed werken is behoorlijk groot. Die mag zeker het droogdok in. Een zo'n drone heeft ongeveer evenveel explosieven aan boord als het bootje wat een gat sloeg in de USS Cole. Zijn er twee inslagen geweest dan geef ik ze weinig kans het schip te redden.
"4 drowned in the engine room". Als dat klopt doet 'ie voorlopig even niks meer. Prutsmarine.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 16:55:10 #157
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209291443
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
"4 drowned in the engine room". Als dat klopt doet 'ie voorlopig even niks meer. Prutsmarine.
Als er in de motorruimte genoeg water staat om in te verdrinken, dan zal die wel gezonken zijn lijkt mij?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:00:54 #158
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209291535
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er in de motorruimte genoeg water staat om in te verdrinken, dan zal die wel gezonken zijn lijkt mij?
Niet noodzakelijk. Maar veel meer dan slechts dobberen doet 'ie even niet meer. En met zoveel water in de machinekamer kun je er donder op zeggen dat ook andere compartimenten water hebben gemaakt waardoor verschillende systemen ook niet meer werken.

En dat ze eerst een foto van een mijnenveger, en daarna oude filmpjes van dit schip laten zien als 'bewijs' dat ze ongedeerd is, doet mij vermoeden dat ze langzaam een waterig graf tegemoet aan het gaan is.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:01:16 #159
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_209291542
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Toen dat ding hier in de buurt stond waren er al kut kneusjes die er een z op hadden gekladderd.

Dit gaat wel wat verder though. Waarom laat je jezelf zo gaan
Dan zijn we streekgenoten denk ik, ik woon in de regio Nijmegen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 17:01:58 #160
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209291554
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er in de motorruimte genoeg water staat om in te verdrinken, dan zal die wel gezonken zijn lijkt mij?
Zijn er twee drones ontploft tegen het schip aan dan is het denk ik wel einde oefening. De kans dat er dan in meerdere compartimenten veel water staat is groot. En dat er dan kritische systemen uitgevallen zijn lijkt me niet onwaarschijnlijk. En het schip is niet supergroot.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:09:24 #161
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209291684
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn er twee drones ontploft tegen het schip aan dan is het denk ik wel einde oefening. De kans dat er dan in meerdere compartimenten veel water staat is groot. En dat er dan kritische systemen uitgevallen zijn lijkt me niet onwaarschijnlijk. En het schip is niet supergroot.
Al met al blijft het hilarisch dat Oekrane, dat amper iets heeft dat je marine kunt noemen, weer een Russisch marineschip heeft weten te raken, ongeacht wat de schade is. Ik blijf het gewoon zeggen: prutsmarine :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:13:19 #162
108676 Aether
pi_209291749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Al met al blijft het hilarisch dat Oekrane, dat amper iets heeft dat je marine kunt noemen, weer een Russisch marineschip heeft weten te raken, ongeacht wat de schade is. Ik blijf het gewoon zeggen: prutsmarine :')
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:15:03 #163
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209291775
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:13 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 17:16:51 #164
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209291803
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:01 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zijn er twee drones ontploft tegen het schip aan dan is het denk ik wel einde oefening. De kans dat er dan in meerdere compartimenten veel water staat is groot. En dat er dan kritische systemen uitgevallen zijn lijkt me niet onwaarschijnlijk. En het schip is niet supergroot.
Een klein schip zal wel niet veel compartimenten hebben neem ik aan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 17:17:43 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209291819
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Al met al blijft het hilarisch dat Oekrane, dat amper iets heeft dat je marine kunt noemen, weer een Russisch marineschip heeft weten te raken, ongeacht wat de schade is. Ik blijf het gewoon zeggen: prutsmarine :')
Hopelijk raken ze de volgende keer wat groters. Het zinken van een schip die raketten op Oekraine vuurt lijkt mij wel nuttig :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:23:08 #166
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209291946
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een klein schip zal wel niet veel compartimenten hebben neem ik aan?
Een schip in die klasse? Niet echt nee. Machinekamer, ballast, systems op, mess hall & keuken, slaapverblijven, brug en comms centre. Dat is het wel zo'n beetje.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:25:09 #167
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209291983
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een klein schip zal wel niet veel compartimenten hebben neem ik aan?
In principe kan je ieder schip in waterdichte compartimenten indelen. Maar dan moeten de schanieren van de waterdichte deuren niet gejat, en omgesmolten, zijn tot Dildo of Consequences.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:29:05 #168
335449 BEFEM
pi_209292068
Niet veel nieuws van 'de flanken van Bakhmut' de laatste dagen of wel? Ze zullen gestopt zijn denk ik?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:29:54 #169
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209292082
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
In principe kan je ieder schip in waterdichte compartimenten indelen. Maar dan moeten de schanieren van de waterdichte deuren niet gejat, en omgesmolten, zijn tot Dildo of Consequences.
Dat zouden ze noooooit doen toch?

Wait.

Russian Navy Commander Stole Two 13-Ton Bronze Propellers From His Own Destroyer

_O- :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:38:40 #170
54618 3rr0r
pi_209292238
twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:45:37 #171
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209292340
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:43 schreef Jemoederniet het volgende:
Gemoederen lopen hard op rond de Russische tank op het Leidseplein. Yoeri Albrecht van debatcentrum de Balie reageert agressief na vragen over de projectfinanciering door de NAVO. Ook vragen over de oppositie in Oekrane kon meneer Albrecht niet waarderen. De journalist werd daarna als Poetin-aanhanger weggezet.

Er wordt wel iets meer aangewakkerd dan alleen het gesprek zo te zien.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 17:46:44 #172
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209292352
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Een klein schip zal wel niet veel compartimenten hebben neem ik aan?
Geen idee hoeveel ze er hebben. Het heeft een verplaatsing van 4000 ton en is 95 meter lang. Meestal zijn compartimenten een meter of 12-15 lang las ik,

Als n zo'n drone een gat van een meter of 15 slaat in het schip - en dat deed 300 kilo C4 bij de USS Cole in 2000- dan overleeft ze een tweede inslag niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 17:47:58 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209292376
quote:
15s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Er wordt wel iets meer aangewakkerd dan alleen het gesprek zo te zien.
Een idioot met een microfoon en een camera is nog geen journalist behalve bij een bepaald type user dat begint met een W.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:54:52 #174
475083 Lospedrosa
$
pi_209292476
Wordt een vervelend item zo, die hele oorlog.
Vakman pur sang
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:59:52 #175
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209292542
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Wordt een vervelend item zo, die hele oorlog.
Ja, ik zal vava zo ff bellen, of die niet kan kappen.
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 17:59:52 #176
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209292543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 14:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
pun intended?
Niet eens, maar als ik na ga hoe verrekte grappig ik ben, verbaast het me niets !
B-)
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:07:07 #177
401907 Raw85
pi_209292605
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Wordt een vervelend item zo, die hele oorlog.
Je schrijft ‘was altijd al vervelend’ verkeerd
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:10:00 #178
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209292633
quote:
Hihi :D
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 18:14:57 #179
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209292683
quote:
Wat? :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 18:14:58 #180
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209292685
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:38 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
"Want als jullie dit accepteren accepteren jullie een invasie van Taiwan toch ook wel? Anders zouden jullie hypocriet zijn. Dus accepteer dit nou please please pretty please with fortune cookie on top."
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:14:59 #181
-1 #ANONIEM
pi_209292686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:38 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Dit is ook wat de wappies met 'vrede' bedoelen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:23:55 #182
335449 BEFEM
pi_209292781
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
"Want als jullie dit accepteren accepteren jullie een invasie van Taiwan toch ook wel? Anders zouden jullie hypocriet zijn. Dus accepteer dit nou please please pretty please with fortune cookie on top."
Gelukskoekjes zijn Amerikaans en niet Chinees.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 18:29:14 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209292836
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:23 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Gelukskoekjes zijn Amerikaans en niet Chinees.
Pech voor ze.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:34:15 #184
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209292888
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hihi :D
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat? :') :')
Dit is waarom ik al vanaf het begin van de invasie weinig vertrouwen had in de effectiviteit van het Russische leger. Corruptie is daar zo normaal dat simpele logistieke supply lines zo dood als disco zijn. En bij die prutsmarine is het gewoon nog erger.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:46:04 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209293001
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:09 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Al met al blijft het hilarisch dat Oekrane, dat amper iets heeft dat je marine kunt noemen, weer een Russisch marineschip heeft weten te raken, ongeacht wat de schade is. Ik blijf het gewoon zeggen: prutsmarine :')
En toch vraag ik me af... kijken onze Westerse krijgsmachten hier gniffelend na in de wetenschap dat dit bij ons nooit voor zou kunnen komen, want volledig op voorbereid?
Of ziet men hierin een bevestiging van de kwetsbaarheid van oppervlakteschepen in z'n algemeen anno 2023?

Slaat een LCF of OPV een aanval als dit met twee vingers in de neus van zich af?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 18:49:06 #186
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209293032
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En toch vraag ik me af... kijken onze Westerse krijgsmachten hier gniffelend na in de wetenschap dat dit bij ons nooit voor zou kunnen komen, want volledig op voorbereid?
Of ziet men hierin een bevestiging van de kwetsbaarheid van oppervlakteschepen in z'n algemeen anno 2023?

Slaat een LCF of OPV een aanval als dit met twee vingers in de neus van zich af?
Die geef ik een grotere overlevingskans ja. Alleen al omdat men veel meer samenwerkt qua verdediging in de diepte, en betere detectiesystemen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 18:51:55 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209293065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En toch vraag ik me af... kijken onze Westerse krijgsmachten hier gniffelend na in de wetenschap dat dit bij ons nooit voor zou kunnen komen, want volledig op voorbereid?
Of ziet men hierin een bevestiging van de kwetsbaarheid van oppervlakteschepen in z'n algemeen anno 2023?

Slaat een LCF of OPV een aanval als dit met twee vingers in de neus van zich af?
We letten meer op op dit soort dingen sinds de Uss Cole.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:06:36 #188
117098 Hathor
Effe niet
pi_209293254
quote:
84s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:14 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat? :') :')
Ja, hoeveel dozen vodka denk jij dat je kan kopen als je even 26 ton koper aan een koperboer kan versjacheren? :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:09:58 #189
117098 Hathor
Effe niet
pi_209293293
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Dit is waarom ik al vanaf het begin van de invasie weinig vertrouwen had in de effectiviteit van het Russische leger. Corruptie is daar zo normaal dat simpele logistieke supply lines zo dood als disco zijn. En bij die prutsmarine is het gewoon nog erger.
Dan vraag je je toch af in wat voor staat hun kernarsenaal is, want dat vereist intens onderhoud.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:11:53 #190
117098 Hathor
Effe niet
pi_209293318
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En toch vraag ik me af... kijken onze Westerse krijgsmachten hier gniffelend na in de wetenschap dat dit bij ons nooit voor zou kunnen komen, want volledig op voorbereid?
Of ziet men hierin een bevestiging van de kwetsbaarheid van oppervlakteschepen in z'n algemeen anno 2023?

Slaat een LCF of OPV een aanval als dit met twee vingers in de neus van zich af?
Het is vooral een wijze les om te leren hoe het beter kan. Just sit back and enjoy the show.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:15:09 #191
458283 ipa84
pi_209293372
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Dit is waarom ik al vanaf het begin van de invasie weinig vertrouwen had in de effectiviteit van het Russische leger. Corruptie is daar zo normaal dat simpele logistieke supply lines zo dood als disco zijn. En bij die prutsmarine is het gewoon nog erger.
Als je echt wilt lachen moet je dit filmpje kijken over de Moskva van af 11.10 ofzo gaat hij in wat dat schip heeft doen zinken. Het mooiste is dat er een onderhoudsreport van dat schip was en bijna alles bleek kapot te zijn of werkte amper. Bijvoorbeeld dat de radar niet aanstond omdat die in conflict raakte met het interne communicatie systeem...
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:30:10 #192
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209293576
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, hoeveel dozen vodka denk jij dat je kan kopen als je even 26 ton koper aan een koperboer kan versjacheren? :')
Meer dan 10k dozen :X Genoeg voor een paar feestjes op dat schip met de hele bemanning.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:33:56 #193
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_209293641
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Meer dan 10k dozen :X Genoeg voor een paar feestjes op dat schip met de hele bemanning.
Neejoh, of ik overschat de prijs van een doos wodka :P . Maar je zit dan op iets minder dan 15 euro per doos.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:39:42 #194
54618 3rr0r
pi_209293750
twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:40:24 #195
458283 ipa84
pi_209293766
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:33 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Neejoh, of ik overschat de prijs van een doos wodka :P . Maar je zit dan op iets minder dan 15 euro per doos.
Die prijs overschat je inderdaad flink. Wodka is heel makkelijk en goedkoop om te produceren. Er zit vooral veel accijns op. Het is niet zoals bij whisky en cognac waar je veel verliest door dat het op fust gelegen heeft een paar jaar.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 19:41:58 #196
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209293808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Meer dan 10k dozen :X Genoeg voor een paar feestjes op dat schip met de hele bemanning.
Hele bemanning? U is een grapjas.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:43:04 #197
108676 Aether
pi_209293832
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 17:38 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
"China zal maar moeten accepteren dat Taiwan geen onderdeel van China is."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 19:43:23 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_209293840
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die prijs overschat je inderdaad flink. Wodka is heel makkelijk en goedkoop om te produceren. Er zit vooral veel accijns op. Het is niet zoals bij whisky en cognac waar je veel verliest door dat het op fust gelegen heeft een paar jaar.
Mijn ervaring in Oekraine was dat wodka (en dat zal in Rusland vermoedelijk niet anders zijn) goedkoper was dan bronwater in de supermarkt. Ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit van die wodka was, het bronwater was overigens prima.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:45:21 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209293889
Dit is toch dat spul dat de Russen slikken?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:46:51 #200
359329 Discombobulate
pi_209293935
In een willekeurig ander topic: "Van andermans spullen blijf je gewoon af!"

Over Yoeri Albrecht: "Heeuj, kut interviewer bwhahaaha"

Grappig hoe vermoeiend inconsistent jullie soms zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:49:22 #201
54618 3rr0r
pi_209293977
quote:
Brazilian President Luiz Incio Lula da Silva has rejected an invitation from his counterpart Vladimir Putin to visit Russia, he said Friday. Lula said Putin invited him over the phone to visit the International Economic Forum in St. Petersburg.

"I replied I cannot go to Russia right now, but I repeated Brazil's availability to, along with India, Indonesia and China, to talk with both sides of the conflict in search for peace," Lula tweeted.

In turn, Putin said Russia is open "to dialogue on the political and diplomatic track, which is still blocked by Kiev and its Western sponsors," the Kremlin said in a statement Friday, adding the phone call was initiated by the Brazilian side.
CNN
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:50:26 #202
401907 Raw85
pi_209294000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
In een willekeurig ander topic: "Van andermans spullen blijf je gewoon af!"

Over Yoeri Albrecht: "Heeuj, kut interviewer bwhahaaha"

Grappig hoe vermoeiend inconsistent jullie soms zijn.
Kom maar door met die quotes. Met je ‘jullie’
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:51:10 #203
34114 vipergts
pi_209294015
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
En toch vraag ik me af... kijken onze Westerse krijgsmachten hier gniffelend na in de wetenschap dat dit bij ons nooit voor zou kunnen komen, want volledig op voorbereid?
Of ziet men hierin een bevestiging van de kwetsbaarheid van oppervlakteschepen in z'n algemeen anno 2023?

Slaat een LCF of OPV een aanval als dit met twee vingers in de neus van zich af?
Nou dat zag je aan dat Zuid-Koreaanse schip.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:54:17 #204
412081 Anton91
pi_209294089
twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:55:49 #205
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294131
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dan vraag je je toch af in wat voor staat hun kernarsenaal is, want dat vereist intens onderhoud.
Als ze 15% kunnen lanceren van hun gehele arsenaal zal ik verrast zijn.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:59:26 #206
128271 Slayage
INFP
pi_209294194
This is the way
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 26 mei 2023 @ 19:59:56 #207
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:15 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als je echt wilt lachen moet je dit filmpje kijken over de Moskva van af 11.10 ofzo gaat hij in wat dat schip heeft doen zinken. Het mooiste is dat er een onderhoudsreport van dat schip was en bijna alles bleek kapot te zijn of werkte amper. Bijvoorbeeld dat de radar niet aanstond omdat die in conflict raakte met het interne communicatie systeem...
Ja, had ik gezien. Dit is wat er gebeurt als door corruptie problemen niet opgelost worden. En op een schip zijn die problemen 10X zo gevaarlijk. Dat weet men. Maar ze geven gewoon geen neuk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:01:01 #208
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_209294227
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als ze 15% kunnen lanceren van hun gehele arsenaal zal ik verrast zijn.
Wat nog ruimschoots genoeg is voor einde der tijden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:02:11 #209
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat nog ruimschoots genoeg is voor einde der tijden.
Neuh. Wel voor Rusland zelf.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 20:02:50 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209294262
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat nog ruimschoots genoeg is voor einde der tijden.
Rusland heeft volgens de laatste New-Start inspecties zo'n 1200 kernkoppen over. Met 150-200 stuks kom je er niet.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:05:03 #211
484669 Korenfok
pi_209294307
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:43 schreef Aether het volgende:

[..]
"China zal maar moeten accepteren dat Taiwan geen onderdeel van China is."
taiwan moet dan ook accepeteren dat 'China' geen onderdeel is van Taiwan.

Beide zien zich zElf als rechtmatige regering over China.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:06:36 #212
335449 BEFEM
pi_209294355
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ja, had ik gezien. Dit is wat er gebeurt als door corruptie problemen niet opgelost worden. En op een schip zijn die problemen 10X zo gevaarlijk. Dat weet men. Maar ze geven gewoon geen neuk.
Nee dit is geen goed voorbeeld, niet volledig tenminste. Uit het rapport zou juist moeten blijken dat het schip in goede conditie was. Het verbaast me dat het rapport wel de waarheid vertelde.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:10:56 #213
64288 Bensel
Ladderzat
pi_209294429
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat nog ruimschoots genoeg is voor einde der tijden.
nou ja, 15% lanceren. Hoeveel daarvan landen door allerlei issues in rusland zelf? Hoeveel zullen daadwerkelijk richting target gaan. En als ze eenmaal arriveren en niet al neergeschoten zijn, hoeveel zullen er daadwerkelijk detoneren? En als ze detoneren, hoeveel zullen nog daadwerkelijk een kernreactie starten, ipv een vuile bom worden?

grootste issue met de nukes van rusland zal een grote hoeveelheid radioavtief materiaal zijn die in de atmosfeer komt.

Ze blijven gevaarlijk, maar gezien de staat van het leger en de moskva vermoed ik dat de corruptie veel schade heeft veroorzaakt, ook bij de nukes. Men zegt wel heel veel te hebben, maar is dat getal niet behoorlijk overdreven (om maar meer geld te kunnen wegsluizen)

Anyway,nog leedvermaak nieuws van het inepte russische leger in oekraine? Zijn ze al aan een nieuwe aanval begonnen op een dorp van meer dan 10.000 man inmiddels?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:11:48 #214
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294447
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Nee dit is geen goed voorbeeld, niet volledig tenminste. Uit het rapport zou juist moeten blijken dat het schip in goede conditie was. Het verbaast me dat het rapport wel de waarheid vertelde.
Hoe bedoel je?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:13:29 #215
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
nou ja, 15% lanceren. Hoeveel daarvan landen door allerlei issues in rusland zelf? Hoeveel zullen daadwerkelijk richting target gaan. En als ze eenmaal arriveren en niet al neergeschoten zijn, hoeveel zullen er daadwerkelijk detoneren? En als ze detoneren, hoeveel zullen nog daadwerkelijk een kernreactie starten, ipv een vuile bom worden?

grootste issue met de nukes van rusland zal een grote hoeveelheid radioavtief materiaal zijn die in de atmosfeer komt.

Ze blijven gevaarlijk, maar gezien de staat van het leger en de moskva vermoed ik dat de corruptie veel schade heeft veroorzaakt, ook bij de nukes. Men zegt wel heel veel te hebben, maar is dat getal niet behoorlijk overdreven (om maar meer geld te kunnen wegsluizen)

Anyway,nog leedvermaak nieuws van het inepte russische leger in oekraine? Zijn ze al aan een nieuwe aanval begonnen op een dorp van meer dan 10.000 man inmiddels?
Er staan 10.000 Armata's klaar geloof ik.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:18:07 #216
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209294588
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Als ze 15% kunnen lanceren van hun gehele arsenaal zal ik verrast zijn.
Het is niet dat ze hier echt zuinig omgaan met kernwapens… Was er laatst nog een hier in NL waarbij de halve staart eraf gereden was :') Of was dat uiteindelijk een oefenmodel? Niets meer van gehoord
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:19:47 #217
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_209294613
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
nou ja, 15% lanceren. Hoeveel daarvan landen door allerlei issues in rusland zelf? Hoeveel zullen daadwerkelijk richting target gaan. En als ze eenmaal arriveren en niet al neergeschoten zijn, hoeveel zullen er daadwerkelijk detoneren? En als ze detoneren, hoeveel zullen nog daadwerkelijk een kernreactie starten, ipv een vuile bom worden?

grootste issue met de nukes van rusland zal een grote hoeveelheid radioavtief materiaal zijn die in de atmosfeer komt.

Ze blijven gevaarlijk, maar gezien de staat van het leger en de moskva vermoed ik dat de corruptie veel schade heeft veroorzaakt, ook bij de nukes. Men zegt wel heel veel te hebben, maar is dat getal niet behoorlijk overdreven (om maar meer geld te kunnen wegsluizen)

Anyway,nog leedvermaak nieuws van het inepte russische leger in oekraine? Zijn ze al aan een nieuwe aanval begonnen op een dorp van meer dan 10.000 man inmiddels?
Er was toch gewoon dat Atoomwaakhond o.i.d. Die hebben ze toch geteld?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 20:22:44 #218
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209294653
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:19 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Er was toch gewoon dat Atoomwaakhond o.i.d. Die hebben ze toch geteld?
De VS wegens New-Start. Maar Rusland weigert ze nu toe te laten. De kans dat dat wegens de deplorabele staat van hun arsenaal is os groter dan dat zie iets niet willen laten zien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:24:46 #219
458283 ipa84
pi_209294687
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mijn ervaring in Oekraine was dat wodka (en dat zal in Rusland vermoedelijk niet anders zijn) goedkoper was dan bronwater in de supermarkt. Ik durf niet te zeggen wat de kwaliteit van die wodka was, het bronwater was overigens prima.
Ik sta er niet van te kijken. Zolang ze er geen gekke vloeistoffen aan toevoegen wat in Rusland wel is gebeurd in het verleden zijn zal het gewoon te drinken zijn. Of de smaak goed is geen idee ik ben geen wodka liefhebber. Maar wodka kan je van alles maken eigenlijk. Het is niet zoals met whisky dat het mout moet zijn of druiven bij cognac moet zijn. Dus van alle gewassen waar je een alcoholische drank van kan maken kan je daarna distilleren en terug brengen naar het gewenste percentage met water (vaak 40 of 43% in die landen). Het hoef ook niet op een fust gelagerd te worden waar weer een gedeelte verdampt wat de Schoten de Angels share noemen. Dus het is gewoon heel goedkoop te maken alleen in Nederland en veel andere landen zit er gewoon een berg accijns op.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:31:28 #220
128271 Slayage
INFP
pi_209294808
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:43 schreef Jemoederniet het volgende:
Gemoederen lopen hard op rond de Russische tank op het Leidseplein. Yoeri Albrecht van debatcentrum de Balie reageert agressief na vragen over de projectfinanciering door de NAVO. Ook vragen over de oppositie in Oekrane kon meneer Albrecht niet waarderen. De journalist werd daarna als Poetin-aanhanger weggezet.

Geen idee wie die "journalist" is maar het is dezelfde techniek wat pow news deed (doet?) in het verleden. Zuigen, zuigen, provoceren en hopen op een zwak moment van de genterviewde. En je hebt een headline te pakken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:32:22 #221
335449 BEFEM
pi_209294824
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Hoe bedoel je?
Het schip was verrot, veel werkte niet etc. Komt onder andere door corruptie. Maar in een echte corrupte situatie zou uit de rapporten moeten blijken dat het schip wl heel was, oftewel een vals rapport. Daarom verbaast het me dus dat het rapport over het schip blijkbaar wel de waarheid vertelde.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:37:17 #222
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209294898
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:32 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Het schip was verrot, veel werkte niet etc. Komt onder andere door corruptie. Maar in een echte corrupte situatie zou uit de rapporten moeten blijken dat het schip wl heel was, oftewel een vals rapport. Daarom verbaast het me dus dat het rapport over het schip blijkbaar wel de waarheid vertelde.
Heb je misschien een punt idd, maar ik blijf van mening dat ieder bericht en/of rapport uit Rusland, goed of slecht, per definitie niet geloofwaardig is tbh.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 20:38:44 #223
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209294922
twitter


Zo, da's een beste knal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:41:36 #224
359329 Discombobulate
pi_209294970
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:01 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Wat nog ruimschoots genoeg is voor einde der tijden.
Bijzonder dom wel dat mensen dit totaal niet beseffen. Echt totaal niet. Dan ben je echt oliedom zeg.

Zie ook: https://www.nature.com/articles/d41586-020-00794-y
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 20:45:56 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209295037
twitter


LOL, 60 kilometer van de grens. Die zijn alweer terug in Rusland.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:47:03 #226
493881 Akathisia
pi_209295059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:31 schreef Slayage het volgende:
Geen idee wie die "journalist" is maar het is dezelfde techniek wat pow news deed (doet?) in het verleden. Zuigen, zuigen, provoceren en hopen op een zwak moment van de genterviewde. En je hebt een headline te pakken.
Wel leuk hoe snel de man die begint over vrijheid, democratie en vrede zich zo makkelijk laat verleiden om tot geweld over te gaan door een paar irritante vragen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:47:18 #227
499090 PietjePuk2000
pi_209295063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 18:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
[..]
Dit is waarom ik al vanaf het begin van de invasie weinig vertrouwen had in de effectiviteit van het Russische leger. Corruptie is daar zo normaal dat simpele logistieke supply lines zo dood als disco zijn. En bij die prutsmarine is het gewoon nog erger.
Waarom was dit in de Tweede Wereldoorlog dan wel goed?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:48:17 #228
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_209295089
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom was dit in de Tweede Wereldoorlog dan wel goed?
Supply werd toen gefixt door de Amerikanen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:48:34 #229
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209295097
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom was dit in de Tweede Wereldoorlog dan wel goed?
Lend lease, de VS verschafte ze in principe de logistiek.
Plus het is niet dat men toen echt effectief vocht aan die zijden de K/D ratio tegenover de Duitsers is 1 op 20 of zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:48:37 #230
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209295100
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

LOL, 60 kilometer van de grens. Die zijn alweer terug in Rusland.
No fuckery surprises me any more, man... :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:49:33 #231
499090 PietjePuk2000
pi_209295114
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:43 schreef Jemoederniet het volgende:
Gemoederen lopen hard op rond de Russische tank op het Leidseplein. Yoeri Albrecht van debatcentrum de Balie reageert agressief na vragen over de projectfinanciering door de NAVO. Ook vragen over de oppositie in Oekrane kon meneer Albrecht niet waarderen. De journalist werd daarna als Poetin-aanhanger weggezet.

Waar staat Albrecht eigenlijk in het debat? Dacht altijd dat het een zeer rechtse jongen was.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:49:48 #232
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209295121
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waarom was dit in de Tweede Wereldoorlog dan wel goed?
Gap...echt...het was goed toen? Dit kun je niet serieus geloven.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:50:39 #233
499090 PietjePuk2000
pi_209295133
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:48 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Supply werd toen gefixt door de Amerikanen.
Moesten duizenden kilometers door de steppe ploegen van Stalingrad tot Berlijn. Neem aan dat de Amerikanen toch weinig met de supply lijnen van doen hadden.

Of bedoel je wapenleveranties?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:50:52 #234
499090 PietjePuk2000
pi_209295136
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Gap...echt...het was goed toen? Dit kun je niet serieus geloven.
Het Russische leger bedoel ik.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:52:06 #235
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209295162
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moesten duizenden kilometers door de steppe ploegen van Stalingrad tot Berlijn. Neem aan dat de Amerikanen toch weinig met de supply lijnen van doen hadden.

Of bedoel je wapenleveranties?
Die leverde alle trucks, vliegtuigen, schepen etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 mei 2023 @ 20:54:46 #236
12587 oheng
pi_209295218
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:24 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Betoog over alcohol
Username checks out.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:00:47 #237
493881 Akathisia
pi_209295319
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel leuk hoe snel de man die begint over vrijheid, democratie en vrede zich zo makkelijk laat verleiden om tot geweld over te gaan door een paar irritante vragen.
Haha, het is ook wel tekenend dat de man aangesteld om ht debatcentrum van Nederland te runnen niet verder komt dan "jE steUnT een DicTatoooRr''.

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of de NAVO inderdaad De Balie sponsort. Hij schoot direct in een geweldsreflex, en eenmaal gekalmeerd wist ie er alleen uit te krijgen dat ze ''door heel veel *inaudible* worden gefinancierd".

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 26-05-2023 21:06:22 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:02:24 #238
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209295336
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:59 schreef Slayage het volgende:
This is the way [ twitter ]
Half Europa rijdt dadelijk in dat ding. Mooi spul.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:02:32 #239
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209295339
Superinteressant artikel
twitter


[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 26-05-2023 21:18:16 ]
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:04:06 #240
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_209295357
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moesten duizenden kilometers door de steppe ploegen van Stalingrad tot Berlijn. Neem aan dat de Amerikanen toch weinig met de supply lijnen van doen hadden.

Of bedoel je wapenleveranties?
Wapens, tanks, vliegtuigen, vrachtwagens, schoenen, eten..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 21:05:45 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209295372
twitter


Heldere taal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:07:58 #242
359329 Discombobulate
pi_209295392
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Waar staat Albrecht eigenlijk in het debat? Dacht altijd dat het een zeer rechtse jongen was.
BFF of fanboy van Fortuijn iig vroeger.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:09:46 #243
359329 Discombobulate
pi_209295405
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel leuk hoe snel de man die begint over vrijheid, democratie en vrede zich zo makkelijk laat verleiden om tot geweld over te gaan door een paar irritante vragen.
Even met de platte hand een flinke tik geven.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:09:49 #244
128271 Slayage
INFP
pi_209295406
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel leuk hoe snel de man die begint over vrijheid, democratie en vrede zich zo makkelijk laat verleiden om tot geweld over te gaan door een paar irritante vragen.
Klopt heel dom. Maar zoals ik zei een zwak moment en uiteraard, iedereen heeft een moment wanneer de emmer overloopt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 21:13:59 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209295453
Moet hij dan thee gaan drinken of zo? Jeezz....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:15:02 #246
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209295468
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 21:15:36 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209295480
Het is weer onrustig in de Onafhankelijke Volksrepubliek Bilhorod.

twitter


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:15:40 #248
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_209295481
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:10 schreef Bensel het volgende:

[..]
nou ja, 15% lanceren. Hoeveel daarvan landen door allerlei issues in rusland zelf? Hoeveel zullen daadwerkelijk richting target gaan. En als ze eenmaal arriveren en niet al neergeschoten zijn, hoeveel zullen er daadwerkelijk detoneren? En als ze detoneren, hoeveel zullen nog daadwerkelijk een kernreactie starten, ipv een vuile bom worden?

grootste issue met de nukes van rusland zal een grote hoeveelheid radioavtief materiaal zijn die in de atmosfeer komt.

Ze blijven gevaarlijk, maar gezien de staat van het leger en de moskva vermoed ik dat de corruptie veel schade heeft veroorzaakt, ook bij de nukes. Men zegt wel heel veel te hebben, maar is dat getal niet behoorlijk overdreven (om maar meer geld te kunnen wegsluizen)

Anyway,nog leedvermaak nieuws van het inepte russische leger in oekraine? Zijn ze al aan een nieuwe aanval begonnen op een dorp van meer dan 10.000 man inmiddels?
Zelfs met een kleine kern oorlog komt de wereldse supply chain volledig in de war, miljoenen zullen verhongeren.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:16:01 #249
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209295486
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Haha, het is ook wel tekenend dat de man aangesteld om ht debatcentrum van Nederland te runnen niet verder komt dan "jE steUnT een DicTatoooRr''.

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk of de NAVO inderdaad De Balie sponsort. Hij schoot direct in een geweldsreflex, en eenmaal gekalmeerd wist ie er alleen uit te krijgen dat ze ''door heel veel *inaudible* worden gefinancierd".
Hoeveel Roebels krijg jij van Putin?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 21:16:26 #250
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209295491
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:15 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
Zelfs met een kleine kern oorlog komt de wereldse supply chain volledig in de war, miljoenen zullen verhongeren.
Goed tegen de overbevolking.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:19:59 #251
493881 Akathisia
pi_209295541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:09 schreef Slayage het volgende:

[..]
Klopt heel dom. Maar zoals ik zei een zwak moment en uiteraard, iedereen heeft een moment wanneer de emmer overloopt.
Als dit hem al tot geweld doet overgaan, zou je je kunnen afvragen hoe ie zich zou gedragen als staatshoofd (proef je de ironie al?). Het is gewoon een zwakke man die niet in staat is zijn (schijn)waarden hoog te houden eenmaal buiten zijn bubbel gevuld met ja-knikkers.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 21:20:05 #252
236264 crew  capricia
pi_209295544
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:47 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Wel leuk hoe snel de man die begint over vrijheid, democratie en vrede zich zo makkelijk laat verleiden om tot geweld over te gaan door een paar irritante vragen.
Ik kon altijd slecht hoogte krijgen van wat hij nou zelf vond.
Hij had ook van die wappies in zijn programmering, zonder dat het een wappie kanaal werd alla BlckBx.
En bijv een compleet obsceen kunstenaars collectief zoals Kirac (ik ben fan van Kirac). Maar ook de dag erna de huisfilosoof van Forum voor Democratie, Sid Lukassen.

Waar hij nou zelf staat was me altijd onduidelijk.
Definitely not CIA
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:21:23 #253
12587 oheng
pi_209295558
Waarom hebben jullie telkens discussies over totale Nederlandse nobodies.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:22:14 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209295573
De bedoeling was dus Hostomel innemen wat op 20km van Kyiv ligt, als de luchtbrug er eenmaal ligt kunnen ze eindeloos troepen invliegen en Kyiv overnemen. Een operatie van max 3 dagen.

https://english.nv.ua/nat(...)rofile-50327313.html
Russia’s key objective at the start of the campaign was to seize the Hostomel airfield near Kyiv. It was there that the Russians’ first landing group arrived to ensure the arrival of dozens of Il-76 heavy lifters with a large number of troops on board. "Everything was supposed to end, according to the Russians' calculations, no later than at the end of the third day. The Russians were supposed to raise their flag over Kyiv, change the leadership of Ukraine, and in fact, create a new country," Budanov reflects.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:23:12 #255
493881 Akathisia
pi_209295585
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:20 schreef capricia het volgende:
Ik kon altijd slecht hoogte krijgen van wat hij nou zelf vond.
Hij had ook van die wappies in zijn programmering, zonder dat het een wappie kanaal werd alla BlckBx.
En bijv een compleet obsceen kunstenaars collectief zoals Kirac (ik ben fan van Kirac). Maar ook de dag erna de huisfilosoof van Forum voor Democratie, Sid Lukassen.
Dat spreekt dan wel weer voor hem. Ik denk dat niets daarvan iets hoeft te zeggen over waar ie zelf staat. T.a.v. deze oorlog is het echter wel heel goed duidelijk geworden.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:24:05 #256
401907 Raw85
pi_209295598
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat spreekt dan wel weer voor hem. Ik denk dat niets daarvan iets hoeft te zeggen over waar ie zelf staat. T.a.v. deze oorlog is het echter wel heel goed duidelijk geworden.
Ja je zou inderdaad maar een partij hebben gekozen in deze oorlog, schandalig zeg
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:25:27 #257
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209295614
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:45 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

LOL, 60 kilometer van de grens. Die zijn alweer terug in Rusland.
60 mijl begreep ik, maar ze schijnen inderdaad alweer terug in Rusland te zijn.
twitter

Wonderbaarlijk hoe gemakkelijk ook gezochte misdadigers de Russische grens overwippen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:26:18 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209295626
Een hoge Amerikaanse militair had een ontmoeting met Budanov in maart 2022, ze wisten toen nog niet of het zin had om Ukraine te steunen. Uit het gesprek kwam dat Budanov betrouwbaar was en dat gaf de doorslag.

https://english.nv.ua/nat(...)rofile-50327313.html
Vadym Ivchenko, a member of the Parliamentary Committee on National Security, met Budanov in March 2022. A U.S. soldier who previously conducted special operations in Iraq, wanted to contact the head of the HUR, and Ivchenko arranged the meeting. Then there were several more rendezvous, and as a result, the U.S. citizen played an important role in organizing military aid to Ukraine.

"That American later admitted to me: if he hadn't sensed Budan's sincerity, and had not seen that he really wanted to carry out the most complex operations, he wouldn't have helped. But the fact is that with his assistance, we advanced certain things in the U.S. Congress and intelligence community," Ivchenko explained.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:28:10 #259
493881 Akathisia
pi_209295652
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ja je zou inderdaad maar een partij hebben gekozen in deze oorlog, schandalig zeg
Zeker niet, maar het komt de objectiviteit overduidelijk niet ten goede.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:30:37 #260
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209295689
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:22 schreef slashdotter3 het volgende:
De bedoeling was dus Hostomel innemen wat op 20km van Kyiv ligt, als de luchtbrug er eenmaal ligt kunnen ze eeindeloos troepen invliegen en Kyiv overnemen. Een operatie van max 3 dagen.

https://english.nv.ua/nat(...)rofile-50327313.html
Russia’s key objective at the start of the campaign was to seize the Hostomel airfield near Kyiv. It was there that the Russians’ first landing group arrived to ensure the arrival of dozens of Il-76 heavy lifters with a large number of troops on board. "Everything was supposed to end, according to the Russians' calculations, no later than at the end of the third day. The Russians were supposed to raise their flag over Kyiv, change the leadership of Ukraine, and in fact, create a new country," Budanov reflects.
Dit is wel heel oud ouds.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator vrijdag 26 mei 2023 @ 21:32:24 #261
236264 crew  capricia
pi_209295719
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zeker niet, maar het komt de objectiviteit overduidelijk niet ten goede.
Ik ben niet overtuigd dat ik dit incident perse moet zien in het licht van deze oorlog pur sang.
De mate van irritatie had wellicht ook bij een ander onderwerp plaats kunnen vinden.

Ik weet niet waar zijn irritatie lag.
Definitely not CIA
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:34:49 #262
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209295752
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:38:18 #263
493881 Akathisia
pi_209295799
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:32 schreef capricia het volgende:
Ik ben niet overtuigd dat ik dit incident perse moet zien in het licht van deze oorlog pur sang.
De mate van irritatie had wellicht ook bij een ander onderwerp plaats kunnen vinden.

Ik weet niet waar zijn irritatie lag.
Ik denk voornamelijk bij (de intentie achter) de vraag m.b.t. de financiering, en dat, waar het nu op lijkt althans, het eerlijke antwoord alleen had kunnen bevestigen dat De Balie als hijzelf geen neutraal plein kunnen bieden voor een discussie over de oorlog. Bovenal geeft het natuurlijk een propagandistisch smaakje aan het 'kijk een tank van de vijand op ons plein staan'-projectje.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:42:51 #264
164004 TargaFlorio
pi_209295877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zeker niet, maar het komt de objectiviteit overduidelijk niet ten goede.
Ieder weldenkend mens kiest in deze oorlog de kant van Oekrane.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:44:19 #265
401907 Raw85
pi_209295898
De vragenstellers wekken ook niet bepaald de indruk onafhankelijk en objectief te zijn met dit soort logo’s op hun site:
https://leftlaser.com/
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:55:04 #266
475083 Lospedrosa
$
pi_209296078
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Even met de platte hand een flinke tik geven.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 21:57:30 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209296127
twitter


In Bilhorod?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:58:20 #268
54618 3rr0r
pi_209296147
:+

twitter
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:58:29 #269
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209296151
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:28 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Zeker niet, maar het komt de objectiviteit overduidelijk niet ten goede.
Welke objectiviteit? Dat Rusland zomaar een soeverein buurland is binnengevallen, iets wat ze al vaker hebben gedaan met andere soevereine landen? Ondanks meerdere verdragen om die soevereiniteit te erkennen? Die objectiviteit?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 21:59:31 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209296171
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:00:02 #271
493881 Akathisia
pi_209296179
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef Barbusse het volgende:
Dat Rusland zomaar
:')!
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:00:58 #272
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209296207
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef 3rr0r het volgende:
:+

[ twitter ]
Dit gelooft natuurlijk helemaal niemand.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:01:15 #273
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209296216
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:')!
Laat me raden, oprukkende NAVO, verbod op rus spreken, heb ik het goed? :s)
&lt;signature here&gt;.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 22:01:22 #274
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209296219
quote:
Heerlijke klassieker wel. :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:01:45 #275
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_209296222
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:')!
Ik stel slechts vragen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:02:13 #276
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209296229
quote:
Weer oud nieuws, september 2020. https://www.bbc.com/news/world-europe-54338785.amp

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:04:11 #277
502306 Lt.Bookman
NYPL
pi_209296271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:')!
Ga terug naar Twitter Niemller.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:04:57 #278
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_209296282
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:57 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

In Bilhorod?
Белгород (RU) - Білгород (UA)

Bjelgorod - Bilgorod in het Nederlands.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:05:23 #279
493881 Akathisia
pi_209296288
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:44 schreef Raw85 het volgende:
De vragenstellers wekken ook niet bepaald de indruk onafhankelijk en objectief te zijn met dit soort logo’s op hun site:
https://leftlaser.com/
Ik vind ze wel grappig:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:06:14 #280
484669 Korenfok
pi_209296307
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik kon altijd slecht hoogte krijgen van wat hij nou zelf vond.
Hij had ook van die wappies in zijn programmering, zonder dat het een wappie kanaal werd alla BlckBx.
En bijv een compleet obsceen kunstenaars collectief zoals Kirac (ik ben fan van Kirac). Maar ook de dag erna de huisfilosoof van Forum voor Democratie, Sid Lukassen.

Waar hij nou zelf staat was me altijd onduidelijk
.
Ik ken de man niet, heb het bewuste intervieuw moment niet gezienn wel over gelezen:
Maar dan is het een goede debat leider.
Maar zelf een zeer slechte geintervieuwd te worden en of zijn eigen mening beschaafd te beargumenteren (kijkend naar het gedram, rondom hem de laatste 2 dagen)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 26 mei 2023 @ 22:09:01 #281
408813 crew  trein2000
pi_209296359
twitter

Ah. Het aanvallen van militaire ziekenhuizen is legaal volgens de Russen. :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:12:12 #282
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_209296425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 21:58 schreef 3rr0r het volgende:
:+

[ twitter ]
Je herhaalt jezelf.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 16:02 schreef 3rr0r het volgende:
Dit wil Rusland doen geloven, nul schade aan de verf zelfs :s)

[ twitter ]
Waarom? Denk je dat we dit eerder (ongeveer 4 uur geleden) niet gezien of niet gelezen en gemist hebben?
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:12:36 #283
493881 Akathisia
pi_209296431
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:31 schreef Slayage het volgende:
Geen idee wie die "journalist" is maar het is dezelfde techniek wat pow news deed (doet?) in het verleden
Communistische Pow meets Rechtse pow

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:16:23 #284
54618 3rr0r
pi_209296505
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:12 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Je herhaalt jezelf.
[..]
Waarom? Denk je dat we dit eerder (ongeveer 4 uur geleden) niet gezien of niet gelezen en gemist hebben?
Het zijn andere beelden grapjas. Bekijk het eerst voor je komt oreren met 'je herhaalt jezelf'. Ga iemand anders de maat nemen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:16:45 #285
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_209296513
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Moesten duizenden kilometers door de steppe ploegen van Stalingrad tot Berlijn. Neem aan dat de Amerikanen toch weinig met de supply lijnen van doen hadden.

Of bedoel je wapenleveranties?
Beiden, het is natuurlijk niet zo dat die wapens alvast in berlijn gezet werden.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:19:52 #286
360805 luxerobots
pi_209296561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 20:31 schreef Slayage het volgende:

[..]
Geen idee wie die "journalist" is maar het is dezelfde techniek wat pow news deed (doet?) in het verleden. Zuigen, zuigen, provoceren en hopen op een zwak moment van de genterviewde. En je hebt een headline te pakken.
Ik heb ook het idee dat deze ''journalist'' verstandelijk beperkt is. Hij begint al over een neergeschoten tank op het plein (neergeschoten tank?) en loopt continu irritant achter mensen aan.

En dan is hij ontzettend kritisch op de NAVO en zeurt over geld (zoals uit het playbook van Poetin), maar is desgevraagd ook kritisch op Poetin. :')
  Overall beste user 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 22:24:26 #287
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209296641
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:04 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Белгород (RU) - Білгород (UA)

Bjelgorod - Bilgorod in het Nederlands.
Maar da's in de taal van Moscovia. Bilhorod is het in de oorspronkelijke landstaal.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:24:42 #288
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209296650
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:30:41 #289
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_209296740
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar da's in de taal van Moscovia. Bilhorod is het in de oorspronkelijke landstaal.
Belgorod is echter van oorsprong een Russisch fort wat gebruikt werd om het gebied te verdedigen tegen de Pools-Litouwers en Tartaren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 22:39:33 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209296843
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 19:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja, hoeveel dozen vodka denk jij dat je kan kopen als je even 26 ton koper aan een koperboer kan versjacheren? :')
Geef ieder bemanningslid een fles vodka en ze houden hun bek :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:43:29 #291
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209296886
Geen geld, als je een tankie bent.

https://store.kyliebitkin(...)anister?product=1370
&lt;signature here&gt;.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 22:55:46 #292
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297035
quote:
Southpark heeft nog betere animaties.
_O-
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 26 mei 2023 @ 22:59:55 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209297085
Ik kom net weer een foto van de muurschildering van Milana in Mariupol tegen. Ik zit weer te janken hier :'( Russen zijn klootzakken. Allemaal.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:08:08 #294
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209297203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Southpark heeft nog betere animaties.
_O-
Doen ze expres, een paar maanden geleden hadden ze filmpjes waar Zelensky en Putin er veel realistischer eruit zagen maar dat had een uncanny valley effect en ikzelf (en waarschijnlijk vele anderen) vond het maar niets. Nu is het weer back to cheesy supersimpele figuurtjes en animaties
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:08:23 #295
490112 SnertMetChoco
pi_209297209
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 22:55 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Southpark heeft nog betere animaties.
_O-
:? South Park is een miljoenenproductie, hoewel, toegegeven, dit wel heel matig is.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:16:48 #296
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297319
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
:? South Park is een miljoenenproductie, hoewel, toegegeven, dit wel heel matig is.
Ik dacht er nog aan om seizoen 1 van Southpark te noemen :P
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:21:46 #297
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297362
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:08 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Doen ze expres, een paar maanden geleden hadden ze filmpjes waar Zelensky en Putin er veel realistischer eruit zagen maar dat had een uncanny valley effect en ikzelf (en waarschijnlijk vele anderen) vond het maar niets. Nu is het weer back to cheesy supersimpele figuurtjes en animaties
Het mag wel simpel, maar dit is wel een beetje over de top. Een paard loopt nog menselijker dan dit.
:D
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:21:48 #298
490112 SnertMetChoco
pi_209297364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik dacht er nog aan om seizoen 1 van Southpark te noemen :P
Heh, dat was wel wat anders ja.

Toen het nog niet ging over actualiteit. Knap wat ze keer op keer al meer dan 2 decennia doen, maar wel jammer dat ze dat kwijt zijn geraakt na een paar seizoenen ... wel begrijpelijk echter.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:23:32 #299
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 mei 2023 23:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Heh, dat was wel wat anders ja.

Toen het nog niet ging over actualiteit. Knap wat ze keer op keer al meer dan 2 decennia doen, maar wel jammer dat ze dat kwijt zijn geraakt na een paar seizoenen ... wel begrijpelijk echter.
Toen ging het meer over kleinburgelijke actualiteiten. Grapdichtheid was veel hoger omdat ze niet in korte tijd een aflevering probeerden te rammen.
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:24:16 #300
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297377
Maar dit is vast weer off topic
  vrijdag 26 mei 2023 @ 23:24:36 #301
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_209297378
Terug naar de oorlog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')