Balkan DirkGODquote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:31 schreef GGMM het volgende:
Ik zou het wel lullig vinden voor Tadic als Heitinga weg gaat.
Heitinga is samen met Ten Hag en Schreuder de beste trainer met wie hij ooit heeft samengewerkt.
Ik heb dit grapje tegen mijn vrienden gezegd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:31 schreef GGMM het volgende:
Heitinga is samen met Ten Hag en Schreuder de beste trainer met wie hij ooit heeft samengewerkt.
Je vergeet de Servische bondscoach, want die heeft hij vast ook genoemd.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:31 schreef GGMM het volgende:
quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
John: Groningen speelde zijn beste wedstrijd van het seizoen, dan wordt het lastig.
Binnen een paar maanden Getafeball erin geslepen met spelers die het toch vooral gewend zijn aanvallend voetbal te spelen. Dat vind ik knap. Als ze nu gericht spelers gaan inkopen, zoals in Portugal of in Zuid-Amerika, die passen bij die spelfilosofie kan Heitinga zomaar de nieuwe Mourinho worden. Die heeft ook gewoon de Conference League gewonnen he!quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel mee eens ja, Heitinga moet eigenlijk gewoon vanaf begin volgend seizoen ook de kans krijgen. Anders ga je echt schandalig met zo'n clubicoon om.
Ook wel lekker uitgestapt door supertalent Timberquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[ twitter ]
Ik zie het doelpunt nu en weet niet zeker of je hier Heitinga de schuld van kan geven
Doe je zo je best 4de te worden win je alsnog, arme Kudus.
naja, een trainer die er wat aan doet zou wel fijn zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[ twitter ]
Ik zie het doelpunt nu en weet niet zeker of je hier Heitinga de schuld van kan geven
Timber heeft wat meer begeleiding nodig, is alsnog een enorm talentquote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook wel lekker uitgestapt door supertalent Timber
Dit weet je van te voren. Kudus kan niet verdedigen. Ergo hij kan alleen in spits.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[ twitter ]
Kudus speelt echt voor FC Kudus die moet je zsm verkopen nu er iets van hype is.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[ twitter ]
Kudus moet je gewoon verkopen, die gozer is met zijn hoofd al bij de uitgang.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 18:26 schreef Littlerabbit het volgende:
[ twitter ]
Ik mag toch hopen van niet, zowel niet voor de club als voor John. Die is er nog helemaal niet klaar voor joh.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Is John serieus nog een optie? Dieptriest.
Tadic zou altijd rood moeten krijgen.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:17 schreef tong80 het volgende:
'Met zijn treffers en assists is Tadic op dit moment weer de meest waardevolle speler van de Eredivisie. Het verbaast hem niet. „Hoe kan ik dit zeggen zonder arrogant te zijn? Maar ik vind het normaal, omdat het elk jaar hetzelfde is, ook in dit slechte seizoen.'
Mweh ik vind die Kevin behoorlijk calimero op Twitter. Daar ga ik niet naar luisteren.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 22:13 schreef freaky40 het volgende:
Pantalic Podcast wedstrijd editie is weer spot on en een must listen.
Hij heeft ook gelijk. De allerbeste speler van Ajax over de afgelopen 5 jaar en nu nog steeds trouwens. Het is gewoon een enorme mongool. Ik haat dat inschieten voor de wedstrijd en ik haat hem dit jaar vanwege alles eigenlijk, maar het blijft een enorme klasbak. Kudus kan heel wat leren van zijn productiviteit.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:17 schreef tong80 het volgende:
'Met zijn treffers en assists is Tadic op dit moment weer de meest waardevolle speler van de Eredivisie. Het verbaast hem niet. „Hoe kan ik dit zeggen zonder arrogant te zijn? Maar ik vind het normaal, omdat het elk jaar hetzelfde is, ook in dit slechte seizoen.'
Kevin was in de normale aflevering te horen, de wedstrijd editie werd door Bart Sanders en Lars gedaan. Beschreven precies hoe ik de wedstrijd beleefde.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:02 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mweh ik vind die Kevin behoorlijk calimero op Twitter. Daar ga ik niet naar luisteren.
Zijn allemaal calimero's. Eerste keer in 13 jaar dat ik geen wedstrijd kan zien van Ajax.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:51 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Kevin was in de normale aflevering te horen, de wedstrijd editie werd door Bart Sanders en Lars gedaan. Beschreven precies hoe ik de wedstrijd beleefde.
Dit is wartaal meneer.quote:Op woensdag 17 mei 2023 00:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Zijn allemaal calimero's. Eerste keer in 13 jaar dat ik geen wedstrijd kan zien van Ajax.![]()
manmanman. elke volwassene zelfs met een supporter mist er elk jaar wel weer 1.
Ik vind zowel Kevin, Lars als Bart wel prima hoor. Zij noemen het beestje bij zijn naam als er dingen fout gaan. Ze zijn duidelijk over de pijnpunten (trainer en beleid van vd Sar) van Ajax. Ik heb dat juist minder met Jan (nieuwe), die zwetst maar wat zonder duidelijk te verwoorden wat er precies fout gaat bij Ajax.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:12 schreef manny het volgende:
[..]
Dit is wartaal meneer.
Inzake de Pantelic Podcast:
Kevin stopt er mee na dit seizoen. Is geen Calimero, en vond ik in ieder geval nog wel een aardige blik erop hebben, en zeer geďnteresseerd in jeugdvoetbal. Tevens gaat ie naar alle wedstrijden en praat echt als supporter.
De podcast is inmiddels een soort rouwverwerking geworden ook; Die Bart Sanders trek ik zelf het slechtst, maar dat is meer omdat ie overal doorheen tettert en uiteindelijk net niets zegt (vind ik). Maar leuk dat ze er zoveel tijd en moeite in stoppen.
Pak Schaal is wat mij betreft inmiddels wel de weg kwijt, dat gaat alleen nog over verbouwingen, muizen in huis en avonturen op het schoolplein. Jammer, want dat was prima te luisteren, nu is het alleen de moeite waard als Freek een rant afsteekt.
Jan heeft wat minder een mening, en probeert de grotere lijnen te zien. Hij gaat bijvoorbeeld eens kijken wat Ajax nou eigenlijk heeft opgeschreven als beleid en doelstellingen en kijkt dan of een TD of nieuwe trainer daar binnen past. Komt daarom ook met minder harde oordelen. Maar vind em wel een aardige toevoeging.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:25 schreef Harderwijk190 het volgende:
[..]
Ik vind zowel Kevin, Lars als Bart wel prima hoor. Zij noemen het beestje bij zijn naam als er dingen fout gaan. Ze zijn duidelijk over de pijnpunten (trainer en beleid van vd Sar) van Ajax. Ik heb dat juist minder met Jan (nieuwe), die zwetst maar wat zonder duidelijk te verwoorden wat er precies fout gaat bij Ajax.
quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:12 schreef manny het volgende:
[..].
De podcast is inmiddels een soort rouwverwerking geworden ook;
Inderdaad, het is gewoon nog even 20 jaar wachten tot hij er 32 IQ-punten bij heeft. Geduld is een schone zaak, maar dan: bohhh.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 19:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet, zowel niet voor de club als voor John. Die is er nog helemaal niet klaar voor joh.
Als je stokpaardje inzet is en je spelers doen dat ook al niet dan houdt het wel op.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:47 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Inderdaad, het is gewoon nog even 20 jaar wachten tot hij er 32 IQ-punten bij heeft. Geduld is een schone zaak, maar dan: bohhh.
Ik moet altijd lachen om die podcast host die met een extreem provinciaals klaagt over het gebrek aan branie.quote:Op woensdag 17 mei 2023 08:12 schreef manny het volgende:
[..]
Dit is wartaal meneer.
Inzake de Pantelic Podcast:
Kevin stopt er mee na dit seizoen. Is geen Calimero, en vond ik in ieder geval nog wel een aardige blik erop hebben, en zeer geďnteresseerd in jeugdvoetbal. Tevens gaat ie naar alle wedstrijden en praat echt als supporter.
De podcast is inmiddels een soort rouwverwerking geworden ook; Die Bart Sanders trek ik zelf het slechtst, maar dat is meer omdat ie overal doorheen tettert en uiteindelijk net niets zegt (vind ik). Maar leuk dat ze er zoveel tijd en moeite in stoppen.
Pak Schaal is wat mij betreft inmiddels wel de weg kwijt, dat gaat alleen nog over verbouwingen, muizen in huis en avonturen op het schoolplein. Jammer, want dat was prima te luisteren, nu is het alleen de moeite waard als Freek een rant afsteekt.
Jij hebt de afslag opvoeding gemist.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 15:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja die drang om zo'n gast dan maar strenger te straffen is gewoon zielig, het voorkomt niets maar bevredigt hooguit een rare drang van mensen om elkaar harder te straffen
Als je goed bent opgevoed en logisch kan nadenken ga je niet een batterij of een aansteker naar iemand gooien. Of je nou in je Ajax of Anderlecht shirt staat, eens?quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:09 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Als je afstraffen aan opvoeding gelijk stelt heb je ergens een opvoedkundige afslag gemist
Daar gaat het niet overquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als je goed bent opgevoed en logisch kan nadenken ga je niet een batterij of een aansteker naar iemand gooien. Of je nou in je Ajax of Anderlecht shirt staat, eens?
Volgens mij betwist niemand dat, zou nog eens teruglezen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Als je goed bent opgevoed en logisch kan nadenken ga je niet een batterij of een aansteker naar iemand gooien. Of je nou in je Ajax of Anderlecht shirt staat, eens?
Zeker, keihard aanpakken. Maar dat is het verschil tussen jullie en mij denk ik. We hoeven er ook niet uit te komen he.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:13 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die zieke bemoeizucht en vragen om excessief straffen als opvoeding bestempelen
koekoek
nee, maar ben wel benieuwd naar het doel van een hardere straf voor zo'n gastquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:18 schreef Houniet het volgende:
[..]
Zeker, keihard aanpakken. Maar dat is het verschil tussen jullie en mij denk ik. We hoeven er ook niet uit te komen he.
Een statement naar de rest. Als je maar van dit soort laffe straffen uitdeelt gaan we nergens komen in Nederland. Kijk naar Engeland bijvoorbeeld. Dat moeten we toch ook in NL hebben.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
nee, maar ben wel benieuwd naar het doel van een hardere straf voor zo'n gast
behalve vergelding
In EnGeLanD GeBeUrT nOoIt IeTs!quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Een statement naar de rest. Als je maar van dit soort laffe straffen uitdeelt gaan we nergens komen in Nederland. Kijk naar Engeland bijvoorbeeld. Dat moeten we toch ook in NL hebben.
Daar weten ze bij AZ inmiddels alles van.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
Een statement naar de rest. Als je maar van dit soort laffe straffen uitdeelt gaan we nergens komen in Nederland. Kijk naar Engeland bijvoorbeeld. Dat moeten we toch ook in NL hebben.
Ja kijk, als je het over opvoeding hebt en je wil dan iemand straffen om een statement te maken naar de rest..quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
We hebben nu dus iemand waarbij zijn werkgever is opgezocht en bedreigd, zijn familie heeft moeten onderduiken, zijn buren de ruiten ingegooid ten onrechte, een taakstraf, stadionverbod, boete. Maar het moet allemaal nog veel harder als statement naar de rest volgens sommigen voor het gooien van een aansteker.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja kijk, als je het over opvoeding hebt en je wil dan iemand straffen om een statement te maken naar de rest..
Dan kunnen we er inderdaad niet uitkomen
ja wen er maar aan, nog meer criminaliseren die vuile voetbalbezoekjes van jequote:Op woensdag 17 mei 2023 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben nu dus iemand waarbij zijn werkgever is opgezocht en bedreigd, zijn familie heeft moeten onderduiken, zijn buren de ruiten ingegooid ten onrechte, een taakstraf, stadionverbod, boete. Maar het moet allemaal nog veel harder als statement naar de rest volgens sommigen voor het gooien van een aansteker.
Ik denk dat we doodstraf moeten overwegen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
We hebben nu dus iemand waarbij zijn werkgever is opgezocht en bedreigd, zijn familie heeft moeten onderduiken, zijn buren de ruiten ingegooid ten onrechte, een taakstraf, stadionverbod, boete. Maar het moet allemaal nog veel harder als statement naar de rest volgens sommigen voor het gooien van een aansteker.
Laten we beginnen met stenigen op de middenstipquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:30 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik denk dat we doodstraf moeten overwegen.
Dat is toch niet hetzelfde jongen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:25 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ja kijk, als je het over opvoeding hebt en je wil dan iemand straffen om een statement te maken naar de rest..
Dan kunnen we er inderdaad niet uitkomen
Actie, reactie. Maar hij gooit iets bewust het veld op richting de spelers. Dus ik heb echt geen medelijden met zo'n idioot. Wat dan mensen op eigen houtje gaan doen is niet goed te praten maar we hebben het nu over een officiële straf en niet deze bijkomstigheid.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:27 schreef Caland het volgende:
[..]
die bijkomstigheden worden in nederland meegenomen in de strafmaatquote:Op woensdag 17 mei 2023 09:40 schreef Houniet het volgende:
[..]
Actie, reactie. Maar hij gooit iets bewust het veld op richting de spelers. Dus ik heb echt geen medelijden met zo'n idioot. Wat dan mensen op eigen houtje gaan doen is niet goed te praten maar we hebben het nu over een officiële straf en niet deze bijkomstigheid.
Wat een totale onzin.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
die bijkomstigheden worden in nederland meegenomen in de strafmaat
Een gedeelte van een straf is nou eenmaal vergelding en als mensen dat op eigen houtje gaan doen of bijvoorbeeld al hun baan zijn kwijtgeraakt wordt dat meegenomen in de uiteindelijke straf. Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op woensdag 17 mei 2023 09:40 schreef Houniet het volgende:
[..]
Actie, reactie. Maar hij gooit iets bewust het veld op richting de spelers. Dus ik heb echt geen medelijden met zo'n idioot. Wat dan mensen op eigen houtje gaan doen is niet goed te praten maar we hebben het nu over een officiële straf en niet deze bijkomstigheid.
Kan ook alleen maar in NL, ik vind dat niet normaal. Maar dat is het verschil in onze discussiequote:Op woensdag 17 mei 2023 09:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Een gedeelte van een straf is nou eenmaal vergelding en als mensen dat op eigen houtje gaan doen of bijvoorbeeld al hun baan zijn kwijtgeraakt wordt dat meegenomen in de uiteindelijke straf. Lijkt me niet meer dan normaal.
Neuh, in praktisch elk beschaafd land wordt dat wel meegenomen in de strafmaat.quote:Op woensdag 17 mei 2023 10:22 schreef Houniet het volgende:
[..]
Kan ook alleen maar in NL, ik vind dat niet normaal. Maar dat is het verschil in onze discussie.
Bart Sanders. Dacht toen ik hem voor het eerst hoorde dat hij uit de buurt van de lampjes kwam en dacht dat hij verdwaald was. Maar hij komt dus uit Gelderland en is wel degelijk een Ajacied. Die heb je daar dus ook gewoonquote:Op woensdag 17 mei 2023 08:54 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ik moet altijd lachen om die podcast host die met een extreem provinciaals klaagt over het gebrek aan branie.
Wie is dat.
Hij gaat pas lachen als hij er 3 maakt zei hij zelf dus dat lijkt me prima.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Wat vinden jullie? Moet Brobbey juichen na een goal, of mag hij dit zelf weten? Maaskant zegt dat er een slechte cultuur heerst omdat Brobbey niet juicht na het scoren van een doelpunt. Al kwam deze goal ook niet op zijn naam, toch?
Dolberg deed het ook altijd op deze manier. Weinig emotie.
Heb 'm vaak genoeg flink zien juichen na een goal, dus deze hele ophef slaat weer eens nergens op.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Wat vinden jullie? Moet Brobbey juichen na een goal, of mag hij dit zelf weten? Maaskant zegt dat er een slechte cultuur heerst omdat Brobbey niet juicht na het scoren van een doelpunt. Al kwam deze goal ook niet op zijn naam, toch?
Ook al win je de komende 2 wedstrijden met 20-0 en 0-20 dan nog valt er niets te juichen dus dat heeft Brobbey goed gezien.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb 'm vaak genoeg flink zien juichen na een goal, dus deze hele ophef slaat weer eens nergens op.
Cruijff en de kromme ook niet.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:14 schreef freaky40 het volgende:
Inderdaad, Dolberg deed dat ook niet. Zit gewoon in de persoon denk ik.
Ik zie juist graag wat minder gejuich. Vooral afmakers die na een inpisser de hekken in gaan alsof ze de wereldcup hebben gewonnen nadat ze 5 wedstrijden droog stonden, al twee goede kansen hebben gemist en het daarom slechts de gelijkmaker was tegen een rechterrijtjer. Het is je werk, een verdediger gaat ook niet na elke goede tackle uit zijn dak. Ja, als je als verdediger een keer in de 100 wedstrijden eens een mooie poeier hebt of er echt een ontlading is, maar in het algemeen: stel je niet zo aan en doe er zeker niet mee aan zelfmarketing.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
VOETBAL IS EMOTIEquote:Op woensdag 17 mei 2023 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie juist graag wat minder gejuich. Vooral afmakers die na een inpisser de hekken in gaan alsof ze de wereldcup hebben gewonnen nadat ze 5 wedstrijden droog stonden, al twee goede kansen hebben gemist en het daarom slechts de gelijkmaker was tegen een rechterrijtjer. Het is je werk, een verdediger gaat ook niet na elke goede tackle uit zijn dak. Ja, als je als verdediger een keer in de 100 wedstrijden eens een mooie poeier hebt of er echt een ontlading is, maar in het algemeen: stel je niet zo aan en doe er zeker niet mee aan zelfmarketing.
Daar kan ik mij niet echt druk om maken.quote:Op woensdag 17 mei 2023 11:13 schreef GwaiLow het volgende:
Wat een onzin, laat mensen zelf kiezen of ze blij zijn met een goal en willen juichen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie juist graag wat minder gejuich. Vooral afmakers die na een inpisser de hekken in gaan alsof ze de wereldcup hebben gewonnen nadat ze 5 wedstrijden droog stonden, al twee goede kansen hebben gemist en het daarom slechts de gelijkmaker was tegen een rechterrijtjer. Het is je werk, een verdediger gaat ook niet na elke goede tackle uit zijn dak. Ja, als je als verdediger een keer in de 100 wedstrijden eens een mooie poeier hebt of er echt een ontlading is, maar in het algemeen: stel je niet zo aan en doe er zeker niet mee aan zelfmarketing.
dit vooral. Boeit me echt niks als brobbey wel of niet juicht. Maar media maken er weer een ding vanquote:Op woensdag 17 mei 2023 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat een onzin, laat mensen zelf kiezen of ze blij zijn met een goal en willen juichen.
Dat doe ik, alleen heb ik een voorkeur voor een vinger of hand in de lucht, een beetje stijl en geen aanstellerij en opklopperij onder het mom van 'emotie'. Emoties hebben we allemaal, dat is geen excuus om debiel te doen. @Tjackaquote:Op woensdag 17 mei 2023 15:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Wat een onzin, laat mensen zelf kiezen of ze blij zijn met een goal en willen juichen.
Tag je mij omdat ik vaak debiel doe?quote:Op woensdag 17 mei 2023 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doe ik, alleen heb ik een voorkeur voor een vinger of hand in de lucht, een beetje stijl en geen aanstellerij en opklopperij onder het mom van 'emotie'. Emoties hebben we allemaal, dat is geen excuus om debiel te doen. @:Tjacka
Nee, omdat ik ook op jou reageerde.quote:
Gelukkig scoor jij de goals niet maar zit je lekker op FOK te typen.quote:Op woensdag 17 mei 2023 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doe ik, alleen heb ik een voorkeur voor een vinger of hand in de lucht, een beetje stijl en geen aanstellerij en opklopperij onder het mom van 'emotie'. Emoties hebben we allemaal, dat is geen excuus om debiel te doen. @:Tjacka
Bergkamp kon zo mooi juichen. Een klein hupje en arm in de lucht. Niet meer en niet minder.quote:Op woensdag 17 mei 2023 14:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zal weinig lachen de komende jarenquote:Op woensdag 17 mei 2023 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij gaat pas lachen als hij er 3 maakt zei hij zelf dus dat lijkt me prima.
quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Hij zal weinig lachen de komende jaren
Ik snap het ook wel dat hij niet juichtquote:
Ik heb toch even niks te doen dus kan wel reageren, is echt wel een talent hoor, wat ik wel vind is dat hij er blijkbaar te weinig aan doet, of iig te laat er wat aan doet, bedoel als je 21 bent en je gaat nu pas extra trainen dan valt het kwartje wel heel laat.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel dat hij niet juicht
hij is na 60 minuten al uitgeput
Ik vind het een aardige spits voor de middenmoot in engeland. lekker rennen en op kracht spelen. Hij zou daar best wel veel kunnen scoren. Hij is er het type voor. Het is geen ajax spits die kan combineren, de bal kan terug kaatsen enzovoorts. Technische te beperkt.
Voor 020 ongeschikt.
wamt 020 streeft Champions Ligue nivo na....
Vind toch dat Ajax wel iets beters in de spits zou moeten hebben hoor. Voorlopig overtuigt hij absoluut niet.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch even niks te doen dus kan wel reageren, is echt wel een talent hoor, wat ik wel vind is dat hij er blijkbaar te weinig aan doet, of iig te laat er wat aan doet, bedoel als je 21 bent en je gaat nu pas extra trainen dan valt het kwartje wel heel laat.
Maar verder klopt er weinig van wat je stelt, je kan hem juist in spelen in de dekking, dat hij nu wat druistig is heeft meer met gebrek aan vertrouwen te maken, dat komt vanzelf wel weer terug, net als de goals.
Denk dat de problemen bij Ajax vooral elders liggen maar een goeie concurrent erbij zou wel lekker zijn, Haller werd ook enorm onderschat maar daar was het toch wel fijn mee voetballen zo blijkt.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Vind toch dat Ajax wel iets beters in de spits zou moeten hebben hoor. Voorlopig overtuigt hij absoluut niet.
Dat eerste wel mee eens hoor, maar vond Haller wel een behoorlijk stuk beter dan Brobbey (voorlopig).quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat de problemen bij Ajax vooral elders liggen maar een goeie concurrent erbij zou wel lekker zijn, Haller werd ook enorm onderschat maar daar was het toch wel fijn mee voetballen zo blijkt.
Hoe kan een speler die heel zijn leven bij ajax gezeten heeft te weinig conditie hebben?quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb toch even niks te doen dus kan wel reageren, is echt wel een talent hoor, wat ik wel vind is dat hij er blijkbaar te weinig aan doet, of iig te laat er wat aan doet, bedoel als je 21 bent en je gaat nu pas extra trainen dan valt het kwartje wel heel laat.
Maar verder klopt er weinig van wat je stelt, je kan hem juist in spelen in de dekking, dat hij nu wat druistig is heeft meer met gebrek aan vertrouwen te maken, dat komt vanzelf wel weer terug, net als de goals.
Vorig seizoen waren er veel die er anders over Haller vs Brobbey dachten, Brobbey maakte dan ook wel wat belangrijke goals in de 2e seizoenshelft maar met Haller voetbalde het team beter.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:42 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat eerste wel mee eens hoor, maar vond Haller wel een behoorlijk stuk beter dan Brobbey (voorlopig).
Heeft lucca een kans gehad?quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Vorig seizoen waren er veel die er anders over Haller vs Brobbey dachten, Brobbey maakte dan ook wel wat belangrijke goals in de 2e seizoenshelft maar met Haller voetbalde het team beter.
Ook wat dat betreft hebben ze afgelopen transferzomer maar wat gedaan, dat Haller weg zou gaan was al lang bekend, om dan met Lucca aan te komen, tja, niks tegen die jongen verder maar dat is niet het niveau wat je na moet streven.
Ik had Lucca graag vaker aan het werk gezien, een echte concurrentiestrijd voor de n9.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:04 schreef -XOR- het volgende:
Lucca is echt een stuk minder dan Brobbey, maar dat Haller altijd zo kritisch werd bekeken is tamelijk apart.
Ik voel een Shining-esque mededeling aankomen binnenkort.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al zicht op een nieuwe trainer intussen?
RIP seizoen 2023/2024.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik voel een Shining-esque mededeling aankomen binnenkort.
ga jij maar weer terug naar de klb, want hier heb je ook geen kijk op.quote:Op donderdag 18 mei 2023 12:07 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Ik had Lucca graag vaker aan het werk gezien, een echte concurrentiestrijd voor de n9.
Echt spitsen in de spits
Kudus ook weer centraalmid
Waardeloos seizoen maar het is meer een gebrek aan vertrouwen en instelling (geweest) dan kwaliteit. Hoe hij wegdraait en vervolgens zich vrijspeelt is een goede specifieke kwaliteit waar heel veel dreiging van komt in ieder geval.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:37 schreef fetX het volgende:
[..]
Vind toch dat Ajax wel iets beters in de spits zou moeten hebben hoor. Voorlopig overtuigt hij absoluut niet.
We gaan het doen met deze selectie en trainerquote:Op donderdag 18 mei 2023 12:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
Al zicht op een nieuwe trainer intussen?
"Trainer"quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
We gaan het doen met deze selectie en trainer
Echt niet.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wat een armoede.quote:Op donderdag 18 mei 2023 15:14 schreef DeeBee het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Eindelijk van Stekelenburg af. Werd tijd ook na 10 jaar aankloten, die heeft sinds zijn eerste Ajax-periode echt nergens meer wat laten zien. En nog aardig geblunderd in zijn nadagen toen hij geen zin meer had om naar de grond te gaan.
announce trainer + nieuwe selectiequote:Op vrijdag 19 mei 2023 01:10 schreef freaky40 het volgende:
Nou Svenke, snaveltjes toe straks an die arbeit. Oh wacht, dat was je al...oder nicht?
Waren wel z'n 15 seconds of fame, kan moeilijk een speler verwijten dat hij een keer z'n werk doet.quote:
Nee maar goed, als ik de naam hoor of lees schiet mijn brein in storing.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 07:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waren wel z'n 15 seconds of fame, kan moeilijk een speler verwijten dat hij een keer z'n werk doet.
Daar doen ze dat dan blijkbaar voorquote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:55 schreef dimmak het volgende:
[..]
Nee maar goed, als ik de naam hoor of lees schiet mijn brein in storing.
Sven weet wat hem te doen staat.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 08:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
...meer van dit soort wedstrijden spelen...
Verwacht maar gewoon dat Heitinga gaat blijven. Dat is toch wel in de lijn van het beleid van afgelopen jaar.quote:
Dat was niet echt een lijn, meer een vrije val.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:27 schreef henkklaas1994 het volgende:
[..]
Verwacht maar gewoon dat Heitinga gaat blijven. Dat is toch wel in de lijn van het beleid van afgelopen jaar.
Maar Haller was wel al wat ouder.quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk dat de problemen bij Ajax vooral elders liggen maar een goeie concurrent erbij zou wel lekker zijn, Haller werd ook enorm onderschat maar daar was het toch wel fijn mee voetballen zo blijkt.
Hij is nog vrij jong en heeft potentie.quote:Op donderdag 18 mei 2023 14:30 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Waardeloos seizoen maar het is meer een gebrek aan vertrouwen en instelling (geweest) dan kwaliteit. Hoe hij wegdraait en vervolgens zich vrijspeelt is een goede specifieke kwaliteit waar heel veel dreiging van komt in ieder geval.
Alleen de arrogantie spatte er van af, als je dan een trainer hebt die je niet kan inspireren en je het blijkbaar heel normaal vindt dat je bij het Nederlands elftal zit terwijl momenteel Michiel Kramer een beter seizoen draait dan valt het kwartje echt niet. Maar goed, misschien nu wel.
Brobbey.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 10:55 schreef Oostblokkert het volgende:
[..]
Maar Haller was wel al wat ouder.
Bij Brubbey moet ik denken aan zo'n Zivkovic, Kluivert en Lang, die zichzelf enorm overschatten en denken niet teveel moeite te hoeven doen.
Al die spelers op Zivkovic na kunnen echt wel ballen, maar toch niet die topvoetballer mentaliteit ervoor of hoe je het ook wil noemen.
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/RWU0tinj8NM[/youtube]quote:
quote:Op vrijdag 19 mei 2023 11:56 schreef Simmertje het volgende:
[..]
[youtube]https://www.youtube.com/shorts/RWU0tinj8NM[/youtube]
Shorts werkt nog niet op fok forum? Naja dan maar zelf even kopiëren en plakken.
Ah ik snapte dat hele brubbey gedoe al niet. Hopelijk schiet de Brub er volgend jaar 25 in.quote:
FC Twente-uit wordt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 13:54 schreef manny het volgende:
Alles 14:30 deze zondag. Mooi.
Eens kijken of we ons ten schande gaan maken, of gewoon winnen en dan wordt het nog spannend zat die laatste pot in Enschede.
Dat lijkt me nou exact de verkeerde volgordequote:Op vrijdag 19 mei 2023 13:23 schreef Bugno3 het volgende:
Ergens hoop je inderdaad dat de nieuwe trainer allang rond was, maar niet aangekondigd kon worden voor de officiële eerste werkdag van Misintlat. Helaas..
wat zou de prijs moeten zijn volgens jou? Ik heb 111 euro betaald voor mijn pp, zit/sta wel volgens mij op 1 van de goedkoopste plekken op zuid2.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:01 schreef Simmertje het volgende:
Benieuwd wat Ajax durft te vragen volgend jaar voor een pas partout EL (of CCL). Mag toch hopen dat ze het uit hun hoofd laten om CL prijzen te gaan vragen.
denk wel meer vingers nodigquote:Op vrijdag 19 mei 2023 14:12 schreef Tjacka het volgende:
Volgend jaar weer met drie vingers in de neus kampioen
In mijn vak was dit 140 euro, een groepsfase wedstrijd EL is in mijn eigen ogen niet meer waard dan zo'n 30 euro. CCL is van het niveau bekerwedstrijden.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 16:28 schreef Malavita het volgende:
[..]
wat zou de prijs moeten zijn volgens jou? Ik heb 111 euro betaald voor mijn pp, zit/sta wel volgens mij op 1 van de goedkoopste plekken op zuid2.
Wellicht wordt dat rond de 80 voor 3, ook prima
we gaan het zien. Zou er niet teveel van verwachtenquote:Op vrijdag 19 mei 2023 17:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
In mijn vak was dit 140 euro, een groepsfase wedstrijd EL is in mijn eigen ogen niet meer waard dan zo'n 30 euro. CCL is van het niveau bekerwedstrijden.
Ok. Ik moest lachen.quote:
Ja, en toen werd je wakker. Dat soort uitslagen zie ik in de staat waarin we nu verkeren niet, of ze moeten hun keeper thuis laten.quote:
Wie moet ze maken?quote:
Zou mooi zijn voor iedereenquote:Op zondag 21 mei 2023 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://twitter.com/i/web/status/1660255196096745472
Florian Plettenberg
@:Plettigoal
News #Alvarez: BVB bosses fully focused on the title race now. Next concrete talks about a possible transfer are planned for the days after the match against Mainz next Saturday.
Dortmund wants him and Alvarez is very open to join #BVB as he’s impressed about the quality and development of the club. #Ajax is aware of the interest from Dortmund. No negotiations yet.
Verkopen is prima. Het is tijd voor hem om te gaan.quote:Op zondag 21 mei 2023 14:17 schreef Alaphilippe_ het volgende:
https://twitter.com/i/web/status/1660255196096745472
Florian Plettenberg
@:Plettigoal
News #Alvarez: BVB bosses fully focused on the title race now. Next concrete talks about a possible transfer are planned for the days after the match against Mainz next Saturday.
Dortmund wants him and Alvarez is very open to join #BVB as he’s impressed about the quality and development of the club. #Ajax is aware of the interest from Dortmund. No negotiations yet.
Dat hoeven ze allebei niet te leren, kwestie van vorm en een goed team om hen heenquote:Op zondag 21 mei 2023 15:12 schreef BobW het volgende:
Kan je nagaan als Brobbey en Bergwijn leren scoren
Dat is het hele seizoen al zo. Van die 9 gelijke spelen had je er 7 eenvoudig moeten winnen.quote:Op zondag 21 mei 2023 15:13 schreef freaky40 het volgende:
Gebrek aan scherpte en juiste afronding anders had het al lachend 3/4-0 gestaan.
Dan blijft Heitinga dus ik weet niet of dat hoopgevend is..quote:Op zondag 21 mei 2023 15:27 schreef Malavita het volgende:
Dan krijg je nog hoop dat we 2e worden ook
Maak je maar geen illusies hoorquote:Op zondag 21 mei 2023 15:27 schreef Malavita het volgende:
Dan krijg je nog hoop dat we 2e worden ook
Wat een onzinquote:Op zondag 21 mei 2023 15:41 schreef bbuddybb het volgende:
Hato heeft zijn leeftijd mee, maar verdedigend is het vooralsnog niet geweldig.
Ja wij zijn altijd heel blij met een tweede plekquote:Op zondag 21 mei 2023 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
1 goaltje en je zou volgende week weleens heel blij kunnen zijn.
En met Sjons langere verblijfquote:Op zondag 21 mei 2023 16:00 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ja wij zijn altijd heel blij met een tweede plek
Dat zou geen invloed moeten zijn. Het is gedaan voor John.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:02 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ongeacht de plek op de ranglijst denk ik dat dat sowieso al gaat gebeuren
Had het toen nog gezegd. mongolen bij Ajax zegquote:Op donderdag 27 januari 2022 14:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
SonGOD gaat dat varkentje wel even wassen
trouwens moet Ajax Kim Min-jae halen, ook wel 'het monster' genoemd.
Twente én AZ zijn in aardige vorm dus ik verwacht eigenlijk bij beide wedstrijden puntverlies. Maar het wordt heel close.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:28 schreef Heeinz het volgende:
Tweede, derde of vierde na de laatste speelronde, bizar
In elke wedstrijd is er puntverlies, voor 1 of beide teams, dus wat wil je zeggen?quote:Op zondag 21 mei 2023 16:32 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Twente én AZ zijn in aardige vorm dus ik verwacht eigenlijk bij beide wedstrijden puntverlies. Maar het wordt heel close.
ajax gaat europese toptrainer binnen halenquote:Op zondag 21 mei 2023 16:58 schreef freaky40 het volgende:
John is weg kon ik uit het gesprek met Kraaij merken...volgende week na de wedstrijd meer duidelijkheid.
neuh, doe ik ook niet. Maar zolang het kan ervoor strijden.quote:
wat zei die dan?quote:Op zondag 21 mei 2023 16:58 schreef freaky40 het volgende:
John is weg kon ik uit het gesprek met Kraaij merken...volgende week na de wedstrijd meer duidelijkheid.
Ik zeg doenquote:Op zondag 21 mei 2023 17:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ajax gaat europese toptrainer binnen halen
Waar men zich zoal mee bezig houdt..quote:Op zondag 21 mei 2023 17:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zeg doen![]()
Lekker dat salarishuis nog wat verder opblazen
Moet jij je opa niet uitstrooien in een fontein ofzo?quote:Op zondag 21 mei 2023 17:26 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Ik zeg doen![]()
Lekker dat salarishuis nog wat verder opblazen
Helemaal niets. Alleen dat er volgende week meer duidelijkheid is. Dus misschien mag hij blijven als Ajax tweede wordt.quote:
quote:Op zondag 21 mei 2023 17:39 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Helemaal niets. Alleen dat er volgende week meer duidelijkheid is. Dus misschien mag hij blijven als Ajax tweede wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.RED ONS HENNIEGOD
Het is inderdaad de vraag wie de grootste choker is, ouwe reus.quote:Op zondag 21 mei 2023 17:59 schreef DeeBee het volgende:
Volgende week lekker CL wegchoken wanneer PSV verliest genot
Ga jij ff lekker met je capuchonnetje amateurvoetballers opwachten ouwe reusquote:Op zondag 21 mei 2023 17:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Moet jij je opa niet uitstrooien in een fontein ofzo?
Het was gewoon weer slechtquote:Op zondag 21 mei 2023 18:02 schreef Malavita het volgende:
Zag wel weer wat leven in de ploeg vandaag. Wie weet kunnen we dat volgende week weer laten zien. Wordt lastig zat.
Ajax was zeker op het afmaken na, lekker bezig vandaag. Zag zelfs wat pit bij Taylor, zeker eerste helft. Jammer dat je niet eerder die 2e maakt, met al die open kansen en zelfs een bal op de paal had het makkelijk gekund.quote:Op zondag 21 mei 2023 18:02 schreef Malavita het volgende:
Zag wel weer wat leven in de ploeg vandaag. Wie weet kunnen we dat volgende week weer laten zien. Wordt lastig zat.
ooit gedacht aan hulp zoeken klaasje?quote:Op zondag 21 mei 2023 18:30 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het was gewoon weer slecht
er wordt nu een mooi verhaal van gemaakt door 020 journalisten
maar utrecht had gewoon de kans op 2-2 door die bal op de paal
Een 5-1 had ook gekund. Maar die pit was wel fijn om te zien idd.quote:Op zondag 21 mei 2023 18:40 schreef Omega het volgende:
[..]
Ajax was zeker op het afmaken na, lekker bezig vandaag. Zag zelfs wat pit bij Taylor, zeker eerste helft. Jammer dat je niet eerder die 2e maakt, met al die open kansen en zelfs een bal op de paal had het makkelijk gekund.
die mis je wel echt idd.quote:Op zondag 21 mei 2023 19:01 schreef Ramboetan het volgende:
Wat een goal van Haller. Die werd dit seizoen ook veel meer gemist dan ik van tevoren had gedacht.
Dat viel wel mee. Was daarnaast ook een heel goed aanspeelpunt.quote:Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maakte voor Ajax vrijwel alleen maar intikkers. Brobbey-goals dus, mis je niet veel aan.
A: Valt echt wel meequote:Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maakte voor Ajax vrijwel alleen maar intikkers. Brobbey-goals dus, mis je niet veel aan.
Brobbey schiet die dan meestal naastquote:Op zondag 21 mei 2023 19:11 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is geen choken te noemen, maar gewoon een groot gebrek aan kwaliteit/vorm. AZ en Twente lijken mij zelfs de favorieten volgende week.quote:Op zondag 21 mei 2023 18:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is inderdaad de vraag wie de grootste choker is, ouwe reus.
Juist de vooractie is wat een goede spits maakt. Voor de man komen, slim positie kiezen. Bovendien is goed kunnen afronden ook een kwaliteit (of resultaat van verschillende kwaliteiten) die weinigen bezitten.quote:Op zondag 21 mei 2023 19:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
A: Valt echt wel mee
B: Op de juiste plek staan om intikkertjes te scoren is een vrij belangrijke kwaliteit voor een spits.
Wat lees ikquote:Op zondag 21 mei 2023 17:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Behalve twee maanden geleden, toen was ajax volgens sommigen hier ruimschoots kampioen geworden zonder Schreuderquote:Op zondag 21 mei 2023 20:57 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Het is geen choken te noemen, maar gewoon een groot gebrek aan kwaliteit
dat zou het afmaken idd. Maar zou me niks verbazen als het toch plek 4 wordtquote:Op zondag 21 mei 2023 21:41 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval fijn dat die simpele opmerkingen van sommige PSV'ers om bewust van AZ te verliezen om Ajax de Conference League in te krijgen een karmashot hebben gekregen vandaag.
Het kan volgende week natuurlijk alsnog plek 4 zijn, maar voorronde CL zou toch een mooie pleister zijn
Ik riep ook al “eerst maar plek 2 veilig” stellen ja. Dat je daarna je concurrent zo pijn had kunnen doen was een ander verhaal, maar als club moet je dat niet willen natuurlijk.quote:Op zondag 21 mei 2023 21:41 schreef TheVulture het volgende:
In ieder geval fijn dat die simpele opmerkingen van sommige PSV'ers om bewust van AZ te verliezen om Ajax de Conference League in te krijgen een karmashot hebben gekregen vandaag.
Het kan volgende week natuurlijk alsnog plek 4 zijn, maar voorronde CL zou toch een mooie pleister zijn
Nou nou nou nou nou…..quote:Op zondag 21 mei 2023 17:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je krijgt steeds meer de indruk dat de club Heitinga wil belonen bij een tweede plek inderdaad. En dan heb je er nog niets aan want vlieg je er in augustus gewoon uit.quote:Op maandag 22 mei 2023 06:32 schreef manny het volgende:
Redelijk Arco na gisteren. Zoveel wat er mis kan gaan volgende week:
- 4e worden
- 3e worden
- Weer verliezen van Jans
- en zeker nog wat wat ik vergeten ben. Loopt vast een oud ajacied rond bij Twente die de winnende kan maken, of Luuk 96+5, dat soort dingen.
En stel we worden 2e dan kleven daar ook risico's aan:
- PSV ogen geopend en van Nistelrooij eruit.
- Ajax zand in ogen en Heitinga blijft
Er is maar 1 recept dat okay is: 2e worden, warm ontvangst bij de Arena maar geen huldiging of dat soort onzin, en dan alsnog Heitinga bedanken voor de moeite en evt assistent maken.
Gezien de algehele trend van dit seizoen zal het een combinatie van ellende worden.
waar is die indruk op gebaseerd dan?quote:Op maandag 22 mei 2023 07:10 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je krijgt steeds meer de indruk dat de club Heitinga wil belonen bij een tweede plek inderdaad. En dan heb je er nog niets aan want vlieg je er in augustus gewoon uit.
Doe dat vooral! Ben dan vervolgens benieuwd hoe hier weer recht geluld gaat worden dat dat TOTAAL ANDERS is dan Feyenoord in 11/12quote:Op maandag 22 mei 2023 06:32 schreef manny het volgende:
Er is maar 1 recept dat okay is: 2e worden, warm ontvangst bij de Arena maar geen huldiging of dat soort onzin,
Of ze door gaan met Heitinga hangt denk ik niet zozeer van de 2e plek af, tenminste ze zouden gek zijn als ze zich door supporters sentiment en scorebord journalistiek laten beinvloeden.quote:Op maandag 22 mei 2023 06:32 schreef manny het volgende:
Redelijk Arco na gisteren. Zoveel wat er mis kan gaan volgende week:
- 4e worden
- 3e worden
- Weer verliezen van Jans
- en zeker nog wat wat ik vergeten ben. Loopt vast een oud ajacied rond bij Twente die de winnende kan maken, of Luuk 96+5, dat soort dingen.
En stel we worden 2e dan kleven daar ook risico's aan:
- PSV ogen geopend en van Nistelrooij eruit.
- Ajax zand in ogen en Heitinga blijft
Er is maar 1 recept dat okay is: 2e worden, warm ontvangst bij de Arena maar geen huldiging of dat soort onzin, en dan alsnog Heitinga bedanken voor de moeite en evt assistent maken.
Gezien de algehele trend van dit seizoen zal het een combinatie van ellende worden.
Fixed.quote:Op maandag 22 mei 2023 06:32 schreef manny het volgende:
Er is maar 1 recept dat okay is: 2e worden, warm ontvangst bij de Arena maar geen huldiging of dat soort onzin met het schaamrood op je kaken het seizoen afsluiten, en dan alsnog Heitinga bedanken voor de moeite en evt assistent maken.
Denk eigenlijk niet dat Twente het rustig aan gaat doenquote:Op maandag 22 mei 2023 08:46 schreef Black-Death het volgende:
Wel spannend einde van de competitie zo.
Wordt een interessante laatste speelronde.
Hopen dat AZ er vol op knalt tegen PSV. AZ moet sowieso winnen willen ze die 3e plek nog kunnen pakken.
Aan de andere kant doet FC Twente het misschien wat rustiger aan, omdat zij sowieso playoffs gaan spelen.
Maar volgens het recept van dit seizoen worden we volgende week vierde
Nee, dat doet mij altijd weer denken aan Graafschap, die moesten daarna voor de degradatie/promotie playoffs spelen. Namen geen rust, haalde resultaat waar iedereen in het land trots op was en vervolgens verloren ze inderdaad en degradatie was een feit.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk niet dat Twente het rustig aan gaat doen
Die doen het altijd rustig aan tegen Ajax, loerend op de kansjes die komen, tenminste ik kan me niet herinneren dat Twente een wedstrijd van Ajax dominant gewonnen heeft, zeker sinds Jans daar trainer is.quote:Op maandag 22 mei 2023 08:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk eigenlijk niet dat Twente het rustig aan gaat doen
Eens. Maar ja, zoals je kon lezen was ik al in Arco modus, en dus voorbereid op het ergste. Goede correctie.quote:
Twente uit is sowieso al een lastige pot. Laten we hopen dat ze met het oog op de play-offs ook niet helemaal meer volle bak willen gaan uit angst voor blessures en kaarten. Al moet ik zeggen dat onze trackrecord tegen clubs die nergens meer om spelen niet al te best is (hoi De Graafschap).quote:Op maandag 22 mei 2023 09:03 schreef Black-Death het volgende:
Probleem is vooral dat Twente behoorlijk in vorm is. Goals vielen daar makkelijk gisteren..
Die wissel was wel jammer ja, als ik het mag geloven. Heb de wedstrijd niet live gezien (alleen samenvatting), maar klopte het dat het halve elftal werd omgegooid? Wijndal --> Klaassen betekent nogal wat volgens mij..quote:Op maandag 22 mei 2023 09:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Twente uit is sowieso al een lastige pot. Laten we hopen dat ze met het oog op de play-offs ook niet helemaal meer volle bak willen gaan uit angst voor blessures en kaarten. Al moet ik zeggen dat onze trackrecord tegen clubs die nergens meer om spelen niet al te best is (hoi De Graafschap).
Verder denk ik dat Bergwijn op 10 best wel eens op de lange termijn een optie kan zijn. Je hebt nu met hem en Brobbey een dubbel balvast aanspeelpunt op de lange bal/inspeelpass vanuit achteruit. Verder denk ik dat je nu serieus niet zoveel geld meer hoeft uit te geven voor die positie van linker centrale verdediging. Natuurlijk moet er wat bij als Hato geblesseerd raakt, maar die moet je nu vooral als eerste keus vertrouwen geven.
Zelfs bij Wijndal begint het weer voorzichtig ergens op te lijken, jammer dat ie uitviel.
Vooral leuk voor Haller als die kampioen worden.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:17 schreef Black-Death het volgende:
Overigens zou Dortmond op hele korte termijn 40 mio bieden op Alvarez.
Dat deed Alfredje ook vaak. 1 wissel betekende in praktijk wel 4 positiewisselingenquote:Op maandag 22 mei 2023 09:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die wissel was wel jammer ja, als ik het mag geloven. Heb de wedstrijd niet live gezien (alleen samenvatting), maar klopte het dat het halve elftal werd omgegooid? Wijndal --> Klaassen betekent nogal wat volgens mij..
Ja, Hato naar de back, Alvarez centraal achterin en Davy erbij op het middenveld. Ik denk dat het ook kwam omdat er sowieso scorend vermogen bij moest omdat het op dat moment 1-1 was. Ik denk dat er anders enkel een positionele wisseling voor Wijndal was geweest.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:27 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Die wissel was wel jammer ja, als ik het mag geloven. Heb de wedstrijd niet live gezien (alleen samenvatting), maar klopte het dat het halve elftal werd omgegooid? Wijndal --> Klaassen betekent nogal wat volgens mij..
Ja, al was het nu vooral door de stand van de wedstrijd een optelsom. Schreuder haalde dit soort fratsen bijvoorbeeld uit als je dik voor stond waardoor het helemaal in elkaar donderde.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat deed Alfredje ook vaak. 1 wissel betekende in praktijk wel 4 positiewisselingen
quote:Op zondag 21 mei 2023 17:34 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 mei 2023 11:25 schreef klaasweetalles het volgende:
wamt 020 streeft Champions Ligue nivo na....
Van die doorstroom heeft die de afgelopen maanden weinig laten merken en ik zie niet in waarom dat opeens zou veranderen onder hem. Ik had dat juist verwacht dat die meteen wat van de jeugd zou proberen in te passen, maar pas nu, nu het seizoen toch al naar de klote is, is die dat een klein beetje aan het doen.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:43 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds niet tegen een verlenging voor Heitinga. Ik denk juist dat hij als er voor de doorstroom vanuit de jeugd wordt gekozen (Hato, Vos, Godts etc) wel eens de juiste man op de plek kan zijn. Onder een nieuwe (buitenlandse) trainer blijft het maar de vraag of die jongens voldoende kansen zullen krijgen. Neemt niet weg dat er natuurlijk wel wat aankopen bij moeten, maar idealiter zou dan de backup al het talent moeten zijn, en niet een andere duurbetaalde speler.
Het is toch logisch dat je eerst met het materiaal wat er was het eea probeert, zeker omdat de druk er al meteen vol op stond en er een inhaalrace moest plaatsvinden. Hij heeft naar mijn idee al een paar jongens veel dichter bij Ajax 1 gebracht en met Hato al een behoorlijk hoofdpijndossier opgelost, doordat je daar nu niet meer afhankelijk bent van de opbouwende capriolen van Bassey.quote:Op maandag 22 mei 2023 09:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Van die doorstroom heeft die de afgelopen maanden weinig laten merken en ik zie niet in waarom dat opeens zou veranderen onder hem. Ik had dat juist verwacht dat die meteen wat van de jeugd zou proberen in te passen, maar pas nu, nu het seizoen toch al naar de klote is, is die dat een klein beetje aan het doen.
Die straalt al een tijdje uit dat hij weg wil en dat lijkt me ook geen punt voor de juiste prijs.quote:Op maandag 22 mei 2023 10:52 schreef Black-Death het volgende:
En Kudus zou een voorstel tot contractverlenging naast zich neer leggen en willen vertrekken. Doei.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die straalt al een tijdje uit dat hij weg wil en dat lijkt me ook geen punt voor de juiste prijs.
In de Arena eerder dit seizoen waren ze wel vrij dominantquote:Op maandag 22 mei 2023 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die doen het altijd rustig aan tegen Ajax, loerend op de kansjes die komen, tenminste ik kan me niet herinneren dat Twente een wedstrijd van Ajax dominant gewonnen heeft, zeker sinds Jans daar trainer is.
Dat was tegen 10 man.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
In de Arena eerder dit seizoen waren ze wel vrij dominant
(Maar toen wonnen ze dan weer niet)
Nee toch? Ze waren dominant en kregen kans na kans tegen 11 man en waren het opeens volledig kwijt toen het 11 tegen 10 werdquote:
Die wedstrijden onder schreuder zijn al helemaal uit m'n geheugen gewistquote:Op maandag 22 mei 2023 11:15 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee toch? Ze waren dominant en kregen kans na kans tegen 11 man en waren het opeens volledig kwijt toen het 11 tegen 10 werd
Arsenal lijkt me wel een geschikte alhoewel ik alsnog denk dat het sportief gezien voor Kudus beter is om 150 eredivisie wedstrijden in de benen te hebben. Maar goed dat telt denk ik voor meer jonge spelers.quote:Op maandag 22 mei 2023 10:52 schreef Black-Death het volgende:
En Kudus zou een voorstel tot contractverlenging naast zich neer leggen en willen vertrekken. Doei.
Kudus komt voor een hoger niveau alles te kort. Dat gaat een grote flop worden buiten Ajax.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Arsenal lijkt me wel een geschikte alhoewel ik alsnog denk dat het sportief gezien voor Kudus beter is om 150 eredivisie wedstrijden in de benen te hebben. Maar goed dat telt denk ik voor meer jonge spelers.
Talent heeft hij, maar hij is tactisch wat lui, verdedigt slecht mee, staat te vaak buitenspel.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:20 schreef Wotte het volgende:
[..]
Arsenal lijkt me wel een geschikte alhoewel ik alsnog denk dat het sportief gezien voor Kudus beter is om 150 eredivisie wedstrijden in de benen te hebben. Maar goed dat telt denk ik voor meer jonge spelers.
Dat laatstequote:Op maandag 22 mei 2023 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Talent heeft hij, maar hij is tactisch wat lui, verdedigt slecht mee, staat te vaak buitenspel.
Bij Arsenal lachen ze hem uit joh.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Talent heeft hij, maar hij is tactisch wat lui, verdedigt slecht mee, staat te vaak buitenspel.
Prima. Maar toch wel een niveautjes of twee minder dan Hakim Ziyech,quote:Op maandag 22 mei 2023 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet je toch nooit, aan de bal is hij wel sterk.
En uiteindelijk zegt dat niets. Je weet echt niet hoe hij zich gaat ontwikkelen bij een andere club.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Prima. Maar toch wel een niveautjes of twee minder dan Hakim Ziyech,
Moeilijk te vergelijken, denk dat hij beter op z'n plek is bij een PL middenmoter, een sterk verdedigingsblok en hij op 10 of zo er voor, een beetje zoals Grealish speelde bij Aston Villa, dat ligt hem wel denk ik.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Prima. Maar toch wel een niveautjes of twee minder dan Hakim Ziyech,
quote:Op maandag 22 mei 2023 11:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Moeilijk te vergelijken, denk dat hij beter op z'n plek is bij een PL middenmoter, een sterk verdedigingsblok en hij op 10 of zo er voor, een beetje zoals Grealish speelde bij Aston Villa, dat ligt hem wel denk ik.
Zelfs bij ons is het niet geschikt voor 10. * Tjacka neemt vanaf nu jullie beiden niet meer serieusquote:Op maandag 22 mei 2023 11:33 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En uiteindelijk zegt dat niets. Je weet echt niet hoe hij zich gaat ontwikkelen bij een andere club.
Er zijn er wel meer spelers weggegaan die heel veel sterker zijn geworden waarvan 'men' het niet verwachtte.
Ajax is al een hoog niveau. En hij was één van de uitblinkers op het WK.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:21 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Kudus komt voor een hoger niveau alles te kort. Dat gaat een grote flop worden buiten Ajax.
Bij Arsenal heb ik nog wel het idee dat ze jonge spelers de kans geven om zich aan te passen. Vandaar dat ik meen dat het wel een geschikte club is. Verder eens hoor. Dat mee verdedigen was laatst schrijnend. Ik snap ook niet dat je dat pikt als trainer.quote:Op maandag 22 mei 2023 11:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Een aanvaller op z'n meeverdedigen beoordelenquote:Op maandag 22 mei 2023 12:31 schreef Wotte het volgende:
[..]
Bij Arsenal heb ik nog wel het idee dat ze jonge spelers de kans geven om zich aan te passen. Vandaar dat ik meen dat het wel een geschikte club is. Verder eens hoor. Dat mee verdedigen was laatst schrijnend. Ik snap ook niet dat je dat pikt als trainer.
Al meen ik nog steeds dat Kudus een zes is ;-)
Welkom in 2023 Herman.quote:Op maandag 22 mei 2023 12:34 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een aanvaller op z'n meeverdedigen beoordelen
James Rodriguez ookquote:Op maandag 22 mei 2023 12:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ajax is al een hoog niveau. En hij was één van de uitblinkers op het WK.
Ziyech en James Rodriguez zijn slecht vergelijkingsmateriaal. Dat zijn spelers voor een in de PL niet-bestaande positie.quote:
Schitterend toch, loop je daar as in een fontein te pleuren tussen de ponypacks en blikken bier. Twee dagen later pompen ze dat ding leeg en ligt opa op het stortquote:
Dat soort seizoen zullen er altijd tussenzitten.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:33 schreef Intint het volgende:
Bizar dat het ajax van Duitsland ook naast de titel lijkt te gaan grijpen.
Robben heeft altijd ongeluk gebracht.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:33 schreef Intint het volgende:
ach zonder slot en met van nistelrooy worden wij volgend jaar zelfs met down met johnny kampioenquote:Op maandag 22 mei 2023 14:33 schreef Intint het volgende:
Hebben een voormalig keeper die niet fantastisch schijnt te functioneren als AD.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:33 schreef Intint het volgende:
ik zie toch weer veel gelijkenissen met ajaxquote:Op maandag 22 mei 2023 14:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Hebben een voormalig keeper die niet fantastisch schijnt te functioneren als AD.
Schijnt dat Thommy Tuchel wel nog op pole position staat voor het trainerschap aankomend seizoen.
Dit was dan ook een heel vreemd seizoen met dat WK er tussen, het valt me nog mee wat er aan verrassingen zijn in Europa maar bijvoorbeeld zoveel serieA clubs zo ver in Europa is toch ook wel een verrassing, tenminste voor mij dan.quote:Op maandag 22 mei 2023 14:35 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Dat soort seizoen zullen er altijd tussenzitten.
Wat moet die man gaan doen dan bij ons?quote:Op maandag 22 mei 2023 15:42 schreef Houniet het volgende:
Komen al die Cruijff geruchten weer boven water.
Waar lees je die?quote:Op maandag 22 mei 2023 15:42 schreef Houniet het volgende:
Komen al die Cruijff geruchten weer boven water.
voetbalprimeur, vorige week toen hij aankondigde dat ie bij Barca weg zou gaan had ik al zo'n voorgevoel, van der Sar word gewipt, tijd voor veranderingquote:Binnen Ajax doet een gerucht de ronde dat Jordi Cruijff de macht gaat krijgen. Dat vertelt NOS-commentator Jeroen Grueter in de voetbalpodcast van de omroep. Bij de Amsterdammers moeten belangrijke functies worden ingevuld en Cruijff zou een belangrijke kandidaat zijn.
"In de wandelgangen wordt er gezegd dat Jordi Cruijff straks de boel gaat overnemen daar", begint Grueter, die het lastig vindt om in te schatten hoe betrouwbaar de verhalen zijn. "Daarom zijn het ook nadrukkelijk wandelgangen, maar het zou inderdaad gewoon een machtsovername kunnen betekenen. Ik zeg het met enige voorbehoud en aarzeling, maar het komt van iemand die het wel zou kunnen weten."
Welke rol Cruijff moet krijgen binnen Ajax is niet bekend. De 49-jarige Nederlander kondigde onlangs zijn vertrek aan bij FC Barcelona, waar hij als sportief directeur werkzaam is. Samen met directeur voetbalzaken Mateu Alemany gaat hij onder meer over het transferbeleid in Camp Nou. In de Johan Cruijff Arena is Sven Mislintat onlangs begonnen als technische baas.
De zoon van Johan Cruijff werd na het vertrek van Marc Overmars al eens met Ajax in verband gebracht. Dat werd echter nooit concreet. "Ajax is natuurlijk wel een speciale club, dat is duidelijk. Er is altijd wel een warme band, maar ik zit nu hier", zei hij ruim een jaar geleden. Als het daadwerkelijk een machtsovername betreft, dan lijkt Edwin van der Sar te moeten vrezen. De algemeen directeur is de gebeten hond onder de Ajax-fans en werd zondag nog uitgefloten.
Ajax moet ondertussen meerdere belangrijke functies gaan invullen. Het is nog de vraag wie de nieuwe trainer, nieuwe hoofd jeugdopleiding en nieuwe hoofdscout worden bij de Amsterdammers.
Niet dat er alleen Italianen in de Serie A spelen, maar Italië deed niet mee aan het WK. Zou het toch effect hebben gehad?quote:Op maandag 22 mei 2023 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit was dan ook een heel vreemd seizoen met dat WK er tussen, het valt me nog mee wat er aan verrassingen zijn in Europa maar bijvoorbeeld zoveel serieA clubs zo ver in Europa is toch ook wel een verrassing, tenminste voor mij dan.
Ik geloof er niet zoveel van, maar we gaan het zien, zelf zegt hij dat hij per 30/06 wat anders gaat doen maar of dat bij Ajax is betwijfel ik.quote:Op maandag 22 mei 2023 15:57 schreef michiel_merk het volgende:
'In wandelgangen wordt gezegd dat Cruijff de boel gaat overnemen bij Ajax'
[..]
voetbalprimeur, vorige week toen hij aankondigde dat ie bij Barca weg zou gaan had ik al zo'n voorgevoel, van der Sar word gewipt, tijd voor verandering
Een verrassing is het zeker, maar dat ze de laatste jaren aan een ongelooflijke opmars bezig zijn is niet te ontkennen.quote:Op maandag 22 mei 2023 15:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit was dan ook een heel vreemd seizoen met dat WK er tussen, het valt me nog mee wat er aan verrassingen zijn in Europa maar bijvoorbeeld zoveel serieA clubs zo ver in Europa is toch ook wel een verrassing, tenminste voor mij dan.
We gaan vierde worden hoor.quote:
Same here. Zal wel weer een deceptie wordenquote:
Maar die voorronde heb je toch ook op plek 3 maar dan voor eventuele EL of Conference League?quote:Op maandag 22 mei 2023 17:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Plek 2 is uiteindelijk alleen maar leuk als je ook door die twee voorrondes heenkomt, anders kun je net zo goed Conference League spelen. Ajax is meestal enorm ruk op de laatste speeldag dus ik ga ook uit van plek 3 of 4, niet van plek 2.
ach we zijn natuurlijk wel gewoon geplaatstquote:Op maandag 22 mei 2023 17:01 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Same here. Zal wel weer een deceptie worden
Maar zou wel een hoop schelen qua aantrekken van een trainer en spelers.
Plek 2 derde voorronde Champions Leaguequote:Op maandag 22 mei 2023 17:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar die voorronde heb je toch ook op plek 3 maar dan voor eventuele EL of Conference League?
Dan blijft plek 2 toch gewoon het beste ook al haal je CL niet, enige voordeel met plek 3 is dat je een weekje later aan de voorbereiding kan beginnen.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Plek 2 derde voorronde Champions League
Plek 3 play-offs Europa League
Plek 4 derde voorronde Conference League
Uitschakeling in voorronde Champions League zal wel naar de EL leiden gok ik.
als je 2e kan worden moet je er voor gaan natuurlijk. Lukt het niet wordt je 3e of 4e. Het is wat het isquote:Op maandag 22 mei 2023 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan blijft plek 2 toch gewoon het beste ook al haal je CL niet, enige voordeel met plek 3 is dat je een weekje later aan de voorbereiding kan beginnen.
het is wat het is....quote:Op maandag 22 mei 2023 18:21 schreef Malavita het volgende:
[..]
als je 2e kan worden moet je er voor gaan natuurlijk. Lukt het niet wordt je 3e of 4e.
Plek 2 is 8/9 augustus beginnen met de 3e voorronde CL. Verlies is rechtstreeks naar groepsfase Europa League.quote:Op maandag 22 mei 2023 17:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan blijft plek 2 toch gewoon het beste ook al haal je CL niet, enige voordeel met plek 3 is dat je een weekje later aan de voorbereiding kan beginnen.
Waar is die kleine kans op gebaseerd?quote:Op maandag 22 mei 2023 19:34 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Plek 2 is 8/9 augustus beginnen met de 3e voorronde CL. Verlies is rechtstreeks naar groepsfase Europa League.
Plek 3 is 24 augustus beginnen met play-offs EL of zelfs nog een kleine kans op rechtstreekse toelating aan de groepsfase.
Oei.quote:Op maandag 22 mei 2023 19:38 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Fiorentina als winnaar van de ECL en winnaar van de Italiaanse beker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |