abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209171334
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En ik bedoel: als je nergens een huis kan vinden, dan is het niet raar dat de leeftijd waarop mensen gaan samenwonen stijgt.
Dat klopt voor de laatste 3/4 jaar, maar die stijgende leeftijd zien we al 20 jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 16 mei 2023 @ 11:18:41 #102
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_209171607
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, wat ik zeg komt uit een uitgebreid rapport van de overheid zelf, waarin ze dus haar fouten toegaf. Heb dat rapport destijds hier ook gelinkt, maar ik kan het helaas niet weer vinden.

Jammer ben oprecht geïnteresseerd.
quote:
Het kan zijn dat het niet overal op deze manier mis is gegaan, maar dat men veel te weinig rekening heeft gehouden met het feit dat je voor 2 30-jarigen nu 2 woningen nodig hebt ipv 1 en dat je voor een gemiddeld gezin tegenwoordig 2 gezinswoningen met voldoende slaapkamers nodig hebt, is wel echt een feit en geen klinklare onzin.

Dat ben ik met je eens maar dat werd in 2005 al onderkend. Sterker nog ik heb daar in die periode gewoon les over gehad inclusief mogelijke oplossingsrichtingen
quote:
De bevolkingsgroei valt ook wel mee en is prima tegenop te bouwen, de groei in het aantal huishoudens is veel groter. En nee, ik zeg niet dat we maatregelen moeten nemen om die ontwikkeling te stoppen oid. Maar het is wel iets waar we meer rekening mee moeten houden.

En dus moet je flexibel zijn. Ik vind het dan ook prima als een regering 10 jaar vooruit kijkt, maar als je 30 jaar vooruit gaat kijken zit je volgens mij puur aan een soort waarzeggerij te doen. Niemand in de jaren 80 (toen zo ver vooruit kijken heel gangbaar was) had ook maar iets goed over 2010.
Punt is alleen dat je dat bij het plannen van steden en huizenbouw wel moet doen. Dat heeft vaak een doorlooptijd van 10 of 20 jaar. Dat is niet nu een idee bedenken en morgen bouwen.

Overigens ontwikkel ik verpleeghuizen en mijn vraag en aanbod cyclus loopt tot 2060 en ik hou daar ook rekening mee. Je moet natuurlijk altijd de onzekerheden van de modellen onderkennen en waar nodig aanpassen.
Als ik in 2028 ene verpleeghuis in een wijk moet hebben dan moet ik daar in 2020 (of eerder) mee begonnen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 16-05-2023 11:45:59 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_209173590
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 10:51 schreef Gunner het volgende:
Ja, maar als je nu 35 bent, waarom kon je dan tien jaar geleden geen huis vinden? Toen was de woningmarkt nog niet zo overspannen.
Blaming the victim?
pi_209174263
In mijn geval is dat omdat ik op kamers heb gezeten. Vrienden van me die dat niet gedaan hebben, hebben nu eigenlijk allemaal wel een eigen huis. Dat is echt een vrij duidelijke scheidingslijn.

Daar staat wel tegenover dat de mensen die wel op kamers hebben gezeten een enorm waardevolle hoeveelheid levenservaring hebben opgedaan. Dat zijn toch wel de types die ook wat makkeliijker dealen met tegenslag bijvoorbeeld. Naar mijn idee ook financieel wat meer verantwoordelijkheid tonen ondanks de poverty-trap waar ze in zitten met hun huurhuis.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  dinsdag 16 mei 2023 @ 15:03:36 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_209174453
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:44 schreef BlackLining het volgende:
In mijn geval is dat omdat ik op kamers heb gezeten. Vrienden van me die dat niet gedaan hebben, hebben nu eigenlijk allemaal wel een eigen huis. Dat is echt een vrij duidelijke scheidingslijn.

Daar staat wel tegenover dat de mensen die wel op kamers hebben gezeten een enorm waardevolle hoeveelheid levenservaring hebben opgedaan. Dat zijn toch wel de types die ook wat makkeliijker dealen met tegenslag bijvoorbeeld. Naar mijn idee ook financieel wat meer verantwoordelijkheid tonen ondanks de poverty-trap waar ze in zitten met hun huurhuis.
Types die niet op kamers gaan zodat ze lekker kunnen sparen voor een eigen huis zijn de saaiste droplullen die er bestaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_209174710
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Types die niet op kamers gaan zodat ze lekker kunnen sparen voor een eigen huis zijn de saaiste droplullen die er bestaan.
Maar ze hebben wel een huis op hun 35e, liever saai dan bij je moeder wonen op die leeftijd. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2023 15:28:56 ]
pi_209175217
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 15:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dank je :P

Maar ik kocht op mijn 22e wel een huis :)
Was op mijn 18e al aan het werk als assistent-accountant, trouwens. De eeuwige studenten van mijn generatie (ik ben nu 35) hebben inderdaad een probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_209176301
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 16:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dank je :P

Maar ik kocht op mijn 22e wel een huis :)
Was op mijn 18e al aan het werk als assistent-accountant, trouwens. De eeuwige studenten van mijn generatie (ik ben nu 35) hebben inderdaad een probleem.
Zie, daar heb je het al :+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209176319
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:54 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zie, daar heb je het al :+
Ja, dat ik saai ben wil ik best toegeven hoor. Zie dat ook absoluut niet als een belediging.

Maar de meeste mensen van nu 35 hebben echt wel de mogelijkheid gehad om een fatsoenlijke woning te kopen of te huren. Ook de wat minder saaie.
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2023 @ 18:00:38 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209176352
Ja dat gemiste boot argument lijkt verdomd veel op de crypto hossana, je had toen echt niet kunnen voorzien dat alles zo scheef zou groeien.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 13:43 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Blaming the victim?
Dit dus.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209176479
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
Ja dat gemiste boot argument lijkt verdomd veel op de crypto hossana, je had toen echt niet kunnen voorzien dat alles zo scheef zou groeien.
Dat klopt natuurlijk, maar er wordt nu soms gedaan alsof het gros van de 30-35 jarigen niks heeft kunnen kopen of huren. Dat zijn wel allemaal mensen die op hun 25-30e nog thuis woonden, dat is echt niet de meerderheid van die groep.

De meeste slachtoffers zie ik meer in de categorie 20-30. En nee, dat maakt het voor de mensen die niks kunnen kopen in andere categorieën niet minder vervelend.
pi_209176495
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 17:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, dat ik saai ben wil ik best toegeven hoor. Zie dat ook absoluut niet als een belediging.

Maar de meeste mensen van nu 35 hebben echt wel de mogelijkheid gehad om een fatsoenlijke woning te kopen of te huren. Ook de wat minder saaie.
Kopen niet.
pi_209176507
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kopen niet.
Natuurlijk wel, 8 jaar geleden (toen die mensen 27 waren en dus al jaren afgestudeerd) was er nog niks aan de hand.
  Forum Admin dinsdag 16 mei 2023 @ 18:14:55 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_209176538
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat klopt natuurlijk, maar er wordt nu soms gedaan alsof het gros van de 30-35 jarigen niks heeft kunnen kopen of huren. Dat zijn wel allemaal mensen die op hun 25-30e nog thuis woonden, dat is echt niet de meerderheid van die groep.

De meeste slachtoffers zie ik meer in de categorie 20-30. En nee, dat maakt het voor de mensen die niks kunnen kopen in andere categorieën niet minder vervelend.
Ah zo, dan heb ik dat niet helemaal juist opgevat. Want wat je zegt klopt. :Y
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_209176577
En belangrijker, ook voor de huizenmarkt: Adema verwacht dat er morgen een hoofdlijnenakkoord ligt van de landbouwtafel: https://www.ad.nl/politie(...)er-weiland~a548d614/

quote:
,,We streven ernaar dat er morgen een scenario ligt, waarbij partijen op hoofdlijnen akkoord zijn’’, aldus Landbouwminister Piet Adema bij monde van zijn woordvoerder. ,,Er wordt echt dag en nacht gewerkt om te zorgen dat er een akkoord komt, waarbij er een goed verdienmodel is voor boeren en dat ook goed is voor de water-, lucht-, en bodemkwaliteit.’’
pi_209176602
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit dus.
Hangt wel met dezelfde onderliggende reden samen, de geldpersen die massaal stonden te printen. De waarde van activa over het algemeen is de afgelopen 10 jaar compleet geëxplodeerd door die ongein. De ironie is dat de mensen die probeerden te sparen voor een huis daardoor dubbel gestraft zijn, nauwelijks rente op het gespaarde geld en uiteindelijk stegen de prijzen zodanig dat ze hetzelfde bedrag (of zelfs meer) moesten lenen wanneer ze klaar waren om te kopen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2023 18:22:52 ]
pi_209176887
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, 8 jaar geleden (toen die mensen 27 waren en dus al jaren afgestudeerd) was er nog niks aan de hand.
Niks aan de hand? De prijzen waren toen ook alweer flink aan het stijgen en de schaarste nam alleen maar toe.
pi_209177362
Voor de mensen die het AD artikel niet kunnen lezen, of gewoon voor een andere invalshoek, hieŕ het RTL artikel over het landbouwakkoord: https://www.rtlnieuws.nl/(...)zamer-en-gaat-natuur

Volledig duurzame landbouw, dat klinkt prima.
pi_209177856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toen was er ook geen reden om aan te nemen dat een paar jaar huren, vaak omdat simpelweg nog niet zeker is wat je levenspad gaat zijn, zo'n groot probleem zou vormen op den duur.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 20:16:10 #120
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_209177921
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:44 schreef BlackLining het volgende:

Hopelijk heb je wel een leuke tijd gehad.
Ik heb ooit op kamers gezeten in Arnhem, gezellige stad. Een van de betere periodes uit mijn leven.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_209178227
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 20:16 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hopelijk heb je wel een leuke tijd gehad.
Ik heb ooit op kamers gezeten in Arnhem, gezellige stad. Een van de betere periodes uit mijn leven.
Ja hoor, absoluut. Heel erg veel geleerd ook.

Gezien de situatie zoals die nu is, met ruim boven de 1000 euro die ik per maand mag overmaken aan huur, is dat wel een beetje zuur. Maar ik zou het waarschijnlijk opnieuw zo gedaan hebben als ik het opnieuw had kunnen doen.

Alleen was ik dan waarschijnlijk wat meer campagne gaan voeren voor normale partijen als GL of PvdA ofzo :X
  dinsdag 16 mei 2023 @ 23:16:02 #122
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_209179979
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 19:30 schreef Hanca het volgende:
Voor de mensen die het AD artikel niet kunnen lezen, of gewoon voor een andere invalshoek, hieŕ het RTL artikel over het landbouwakkoord: https://www.rtlnieuws.nl/(...)zamer-en-gaat-natuur

Volledig duurzame landbouw, dat klinkt prima.
Duurzaam klinkt leuk en lekker groen maar het gaat natuurlijk om de uitvoering. Mag toch wel hopen dat de kalender landbouw van tafel gaat. Per se zaaien en oogsten op bepaalde data, ongeacht kwaliteit van de gewassen, ik vrees dat daar weinig duurzaam aan is. Voedsel zal daarmee ook duurder worden.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 17 mei 2023 @ 00:15:04 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209180208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 18:18 schreef Hanca het volgende:
En belangrijker, ook voor de huizenmarkt: Adema verwacht dat er morgen een hoofdlijnenakkoord ligt van de landbouwtafel: https://www.ad.nl/politie(...)er-weiland~a548d614/
[..]

Kan het CDA dan eindelijk de heronderhandelingen aanzwengelen?
Of wordt dat het project voor het zomerreces?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_209180780
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 23:16 schreef Tlaloc het volgende:

[..]
Voedsel zal daarmee ook duurder worden.
Duurder voedsel vind ik niet echt een argument. In 2020 gaven we slechts 8% van ons inkomen uit aan voedsel: https://www.lto.nl/nederlander-overschat-uitgaven-voedsel/
In 1980 was dat nog 16%, in 1960 30%, maar zelfs in 2011 was het nog 11%. Nu is het de laatste 2 jaar natuurlijk wel gestegen, maar dat we structureel een groter deel van ons inkomen uit zouden moeten geven aan voedsel ben ik eigenlijk wel voor. En als dat voor een deel van de mensen niet te betalen is, moeten we kijken naar de redenen daarvan en naar waar de rest van hun geld heen gaat, niet naar het per sé belachelijk goedkoop houden van voedsel.
pi_209180783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2023 00:15 schreef rubbereend het volgende:

[..]
Kan het CDA dan eindelijk de heronderhandelingen aanzwengelen?
Of wordt dat het project voor het zomerreces?
Het CDA ging het met namen om de plannen vanuit de provincies, volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')