Veel succes en motivatie voor de moeilijke momenten toegewenstquote:Op zaterdag 20 mei 2023 09:36 schreef Speedfight het volgende:
Zo was even zoeken naar dit topic, ik dacht al dat er ergens een topic voor moest zijn
Vanaf morgen begin ik met een weekmenu dieet, calorieën tellen en gerichte oefeningen. Dit wil ik doen door een combinatie sportschool, het volgen van boek killerbody en de app lifesum.
Gewoon meer bewegen en op mijn voeding letten zorgt voor weinig tot geen resultaat.
Als beloning voor mijzelf, ter extra motivatie, mag ik een nieuwe BH kopen als de eerste 8 kilo eraf zijn.
Ik vind alcoholvrije gin tonic light wel erg lekker. En dan kan je nog variëren met verschillende diepvriesfruit er in.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 11:07 schreef exode het volgende:
Zoek nog wel lekkere zomerse drankjes zonder alcohol en zo weinig mogelijk kcal.
AV Gin tonic vind ik inderdaad ook erg goed te drinken.quote:Op zondag 21 mei 2023 12:12 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind alcoholvrije gin tonic light wel erg lekker. En dan kan je nog variëren met verschillende diepvriesfruit er in.
Ik ga deze tactiek ook maar proberen geloof ik.quote:Op zondag 21 mei 2023 16:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik zocht een leuke korte broek tot op mijn knieën. Maar bijna alle korte broeken in de winkels waren of super kort of driekwart. En toen ik eindelijk de gewenste lengte vond was de broek stom, te strak om mijn bovenbenen of veel te wijd van bovenIk wilde een winkel uit lopen en liep langs de heren....en daar hingen best leuke korte broeken die er wat langer uitzagen. Mee naar de kleedkamer: zit perfect, ziet er leuk uit en ik heb nu een medium voor mijn grote achterwerk
Loseweightwen en Easydailyfood hebben lekker recepten op hun Insta pagina!quote:Op maandag 22 mei 2023 20:47 schreef Nanuke het volgende:
O: bolletje met kaas
T: koffie met suiker, handje druiven
L: 2 boterhammen, 2 eieren geroerbakt met ui, ham en tomaat, 2 plakjes kaas
A: witlofschotel
Hebben jullie nog lekkere overnight oats recepten die ik kan uitproberen? Ik ben niet zo'n broodeter en ben op zoek naar alternatieven die makkelijk zijn mee te nemen.
https://minimalistbaker.com/peanut-butter-overnight-oats/quote:Op maandag 22 mei 2023 20:47 schreef Nanuke het volgende:
O: bolletje met kaas
T: koffie met suiker, handje druiven
L: 2 boterhammen, 2 eieren geroerbakt met ui, ham en tomaat, 2 plakjes kaas
A: witlofschotel
Hebben jullie nog lekkere overnight oats recepten die ik kan uitproberen? Ik ben niet zo'n broodeter en ben op zoek naar alternatieven die makkelijk zijn mee te nemen.
Ja ik doe het heel goed op diequote:Op maandag 22 mei 2023 20:48 schreef Donna het volgende:
[..]
Loseweightwen en Easydailyfood hebben lekker recepten op hun Insta pagina!
Ja zo lekker!quote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja ik doe het heel goed op die
150 skyr
50 philadelphia light
20 oats
klein beetje water
en eventueel in de ochtend een topping er op
Dat klinkt lekker.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 08:06 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja ik doe het heel goed op die
150 skyr
50 philadelphia light
20 oats
klein beetje water
en eventueel in de ochtend een topping er op
Ik kijk ook veel op @loseweightwen, ben ook fan van haar ontbijtjes. Ik skip skyr, want ik vind het spul niet te hachelen, maar wat ik vanochtend hadquote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:13 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker.
Doen jullie dan nog iets van honing erdoor of kruiden? Ik ga nog vanalles uitproberen maar ik ben altijd benieuwd naar aanraders.
Proteïne intake is echt key voor mij. Wereld van verschil als ik daar op let. Dus dit ontbijt werkt _voor mij_ zoveel beter dan crackers.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:48 schreef exode het volgende:
Ik vind die Skyr etc ook lekker klinken maar als ik zo'n combinatie maak, is dat het dubbele in kcal ten opzichte van mijn 2 volkoren crackers.
Nu ik weer een beetje losser mag eten, ga ik maar eens starten met een calorien app, niet dagelijks, maar juist de afwijkingen, om eens te zien welke keuzes ik maak. Zoals die Skyr combi, die kan ik dan doen, maar dan moet ik met avondeten even opletten.
Of extra hard sporten
Het is vooral dat ik af en toe eens een ander ontbijt wil. Ik moet zeggen dat ik geen honger heb etc. Vandaag ook niet, 2 crackers op en daarna 10 kilometer gefietst. De oude exode zou dan flauw van de honger aankomen op kantoor, maar ik bedacht me om 11 uur pas dat ik trek kreeg.quote:Op dinsdag 23 mei 2023 20:36 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Proteïne intake is echt key voor mij. Wereld van verschil als ik daar op let. Dus dit ontbijt werkt _voor mij_ zoveel beter dan crackers.
Je vind je weg wel! Zo goed bezig al. Knap hoor.
Te hoog wattage?quote:Op dinsdag 23 mei 2023 19:56 schreef S_E het volgende:
[..]
Ik kijk ook veel op @:loseweightwen, ben ook fan van haar ontbijtjes. Ik skip skyr, want ik vind het spul niet te hachelen, maar wat ik vanochtend had:
150 gr magere kwark
50 gr zuivelspread light
60 gr aardbeien
3 lotus koekjes
Swirl gesmolten Nutella
GODDELIJK, en maar 291 kcal.
Even een ander puntje: mijn magnetron slaat op tilt als ik nutella/speculoos etc probeer te smelten. Bakje is magnetron bestendig, maar toch klinkt het alsof er een soort kernontploffing op komst is. Herkenbaar? Of: wat doe ik verkeerd?
Ik ga het proberen!quote:
Jij ook lekker bezigquote:Op woensdag 24 mei 2023 09:26 schreef Sarabi het volgende:
-1.3 kilo tegenover vorige week. Meteen ook weer het laagste gewicht van dit jaar.
Gebruik je altijd hetzelfde bakje? Toch misschien een andere proberen? Dat het te snel te heet wordt in dat bakje ofzo? Geen idee.quote:Op woensdag 24 mei 2023 08:15 schreef S_E het volgende:
[..]
Ik ga het proberen!
Edit: nope, dat is het niet![]()
Whaaaa, super goed!quote:Op woensdag 24 mei 2023 09:26 schreef Sarabi het volgende:
-1.3 kilo tegenover vorige week. Meteen ook weer het laagste gewicht van dit jaar.
Een goed begin is het halve werk, vocht of niet, als je eenmaal bent gestart, ben je gewoon al goed bezig.quote:Op woensdag 24 mei 2023 10:46 schreef Speedfight het volgende:
Eerste kilo was er af, in een paar dagen. Ik vertelde t een vriendin van mij in de sportschool, dat dat mij motiveerde en zij begon helemaal sarcastisch mij te overtuigen dat dat niet kan en t wel vocht zou zijn.
Nou enwees gewoon blij voor mij
Gewoon blij zijnquote:Op woensdag 24 mei 2023 10:46 schreef Speedfight het volgende:
Eerste kilo was er af, in een paar dagen. Ik vertelde t een vriendin van mij in de sportschool, dat dat mij motiveerde en zij begon helemaal sarcastisch mij te overtuigen dat dat niet kan en t wel vocht zou zijn.
Nou enwees gewoon blij voor mij
quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:44 schreef S_E het volgende:
Vanochtend 6.5 km gewandeld in uur en 2 minuten. Dus echt geen slakkentempo. 2 actieve minuten gekregen van Fitbit![]()
Nu moet ik dus weer overnieuw![]()
Grapje, grapje. Maar ik vind het stom. Daar gaan m'n statistieken.
Nou idd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:07 schreef BE het volgende:
[..]Dat is echt bizar want als ik dat doe krijg ik er veel meer!
Of je hebt gewoon een mega-fit hart dat keurig laag blijft, dan ziet fitbit de activity sws niet.
Maar het gaat wel echt goed vooruitquote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef Donna het volgende:
Wajooooo. Had gehoopt de 82 te zien en hij stond even op 82,9.
Kwam helaas toch op 83 uit.
Fijn zeg!quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik had gisteren een super goede dag. Mijn moeder was jarig. En ik gaf mezelf altijd 'toestemming' op zo'n verjaardag om gewoon helemaal los te gaan. Maar dat werkt niet zo best, want dan blijf ik daar weken in hangenDus ik had nu een plan gemaakt. Met gezonde dingen, maar ook gewoon 2x taart en lekkere hapjes. Geen alcohol
Daar moet ik nog wel iets mee, want ik vond het zo wel wat saai en had best zin in dingen. Maar alcohol = remmen los en heel veel in mijn mond stoppen. En dat deed ik dus helemaal niet. Incl soep, hapjes en taart vanmorgen 3 ons zwaarder. Dat is echt héél bijzonder voor mij
En vandaag dus ook niet de neiging om het hele plan los te laten en ongezonde zooi naar binnen te proppen.
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Geen alcohol zou me echt zo 1340192 kilo schelen
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:37 schreef S_E het volgende:
[..]
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.
Ik zei ook helemaal niet dat ze dat zou moeten doen. Ik zou denk ik ook niet stoppen als ik er niet 3 dagen van af zou liggenquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Ik herken dit.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
Van tevoren thuis al wat eten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
Voor een etentje of bbq?quote:
Ja, goede tipquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:45 schreef BE het volgende:
Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.
Ja voor een etentje is zondequote:Op donderdag 1 juni 2023 20:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor een etentje of bbq?Voor een verjaardag snap ik wel.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:59 schreef Donna het volgende:
Ik wilde probeer typen en ik typte gewoon probleem. Dat zegt genoeg.
Mijn schoonfamilie is Indo. Als ze me zien zonder eten in m'n hand of mond begint het 'lekker eten jongens, je moet wel wat eten hoor' al.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:00 schreef Isabeau het volgende:
Sociaal eten is echt een struikelblok voor mij. Ik wil ook niet overkomen alsof ik 'op dieet' benHerkenbaar?
Oh wat goedquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
Ik eet die van de ah en de lidl en ik heb nu een paar keer ook de kh-arme bollen van de jumbo gehad en die vind ik ook echt heel goed te eten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben weer strikt in mijn 4 eetmomenten, en dat levert meteen al wat gewichtsverlies op.
Afgelopen weekend wel door omstandigheden 2 keer frietjes gegeten, maar gezien voldoende beweging en verder opgelet met eten, deed dat weinig kwaad.
Ik heb nu ook voor het eerst koolhydraatbeperkt () brood van AH. Ik vind het eigenlijk echt wel lekker. Jammer dat het best duur is, maar ik bemerk dat ik nu eenmaal graag brood eet. En dat uitbannen wil ik ook helemaal niet. Dus nu maar eens op deze manier proberen.
Wie eet er nog meer brood met minder koolhydraten? En welke neem je dan?
Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
Daar is natuurlijk maar één antwoord op hè!quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar BE... hoe voel je je nu écht..?
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:15 schreef BE het volgende:
Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'
Ja eh... omdat ik een kleuter ben en als ik chocola wil, dan wil ik chocola! En wel nu! Weetikveel verder. Er zit voor mijn gevoel echt niet zo'n enorme diepere laag onder. Behalve dan slaapgebrek.
Aan podcast app toegevoegd!quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.
Ik ben eigenlijk ook vooral benieuwd hoe zoiets nu werkt, zo'n interventie. En ik hoop andere mensen wel te kunnen motiveren en ondersteunen(en het gaat vanzelf weer 'mis' in die 2 jaar, dus ik hoop dat ze er dan voor mij zijn).
Wat betreft de psychologie achter het geheel heb ik de podcast TheChangeAcademy ontdekt en die zijn goed!Echt wow. Ik heb al zoveel nieuwe en verfrissende inzichten gehoord. Ze hebben het ook over die kleuter
Maar ook hoe je die aan kan.
https://changeacademypodcast.com/ (vooral gewoon bij de eerste beginnen)
Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ikquote:
Echt een fijne podcast idd!quote:Op woensdag 7 juni 2023 19:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoop dat je er net zoveel aan hebt als ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |