abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator/colorchick woensdag 24 mei 2023 @ 11:58:36 #151
382129 crew  Donna
pi_209262361
quote:
7s.gif Op woensdag 24 mei 2023 11:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gewoon blij zijn *O*
Idd. Je bent gewoon lichter, punt.
pi_209263619
Vanochtend 6.5 km gewandeld in uur en 2 minuten. Dus echt geen slakkentempo. 2 actieve minuten gekregen van Fitbit -O-

Nu moet ik dus weer overnieuw :P

Grapje, grapje. Maar ik vind het stom. Daar gaan m'n statistieken.
pi_209268499
Ik heb gisteren voor het eerst meegedaan met een sportgroepje. Was wel voor herhaling vatbaar, dus ik heb me maar opgegeven. Ik dacht dat ik vreselijke spierpijn zou krijgen, maar eigenlijk valt dat mee.
O: brood met speculoos pasta
T: appel
L: brood met ham, kaas
T: stukje chocola, komkommer
D: courgette soep, pitabroodje met shoarma en mais, kwark
pi_209273565
Ritme!

O: 2 boterhammen smeerkaas
L: 4 crackers met kipfilet en tuinkruiden, eitje
T: havermoutkoekjes
A: tomatensoep met gevuld stokbrood, fruit na
B: hopelijk sporten

En voor de statistieken, hier ook alleen maar vocht kwijt in 2 weken. -1,6 :p

*O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 25 mei 2023 @ 12:07:35 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209274996
quote:
1s.gif Op woensdag 24 mei 2023 13:44 schreef S_E het volgende:
Vanochtend 6.5 km gewandeld in uur en 2 minuten. Dus echt geen slakkentempo. 2 actieve minuten gekregen van Fitbit -O-

Nu moet ik dus weer overnieuw :P

Grapje, grapje. Maar ik vind het stom. Daar gaan m'n statistieken.
:o Dat is echt bizar want als ik dat doe krijg ik er veel meer!
Of je hebt gewoon een mega-fit hart dat keurig laag blijft, dan ziet fitbit de activity sws niet. :+
  Moderator/colorchick donderdag 25 mei 2023 @ 12:15:39 #156
382129 crew  Donna
pi_209275082
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2023 12:07 schreef BE het volgende:

[..]
:o Dat is echt bizar want als ik dat doe krijg ik er veel meer!
Of je hebt gewoon een mega-fit hart dat keurig laag blijft, dan ziet fitbit de activity sws niet. :+
Nou idd. :7
  Moderator/colorchick zaterdag 27 mei 2023 @ 09:27:38 #157
382129 crew  Donna
pi_209299138
Wajooooo. Had gehoopt de 82 te zien en hij stond even op 82,9.
Kwam helaas toch op 83 uit. _O-
pi_209303337
Nog 800 gram en dan zit ik weer op m'n laagste gewicht deze afvalpoging. Was toch echt helaas wel 2,5 kilo vet die ik eraan had gegeten. Ben nu ook echt wat strenger voor mezelf, even een paar weken hapjes én vooral drankjes skippen. Ben nu wel echt klaar met 2,5 maand op hetzelfde gewicht hangen.
pi_209310742
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef Donna het volgende:
Wajooooo. Had gehoopt de 82 te zien en hij stond even op 82,9.
Kwam helaas toch op 83 uit. _O-
Maar het gaat wel echt goed vooruit ^O^

Hier wint de chocola het meestal toch weer, maar er zit weer wat beweging in de weegschaal, na weken 78,1 zag ik net 77,7.
  Moderator zondag 28 mei 2023 @ 09:43:36 #160
5428 crew  miss_sly
pi_209311148
Mijn meting afgelopen donderdag was zoals ik al verwachtte: hetzelfde. Onsje afgevallen, onsje vet meer en spier minder, maar allemaal dusdanig minimaal dat je niet van een verandering kan spreken.

Vandaag een bruiloft en hierna ga ik weer even hard op de rem. Eens kijken of ik met de nieuwe oefeningen voor krachttraining en beter op mijn eten letten weer eens een beetje vooruitgang kan boeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_209311500
De tonic light met crodino was een goede tip. Lekkere afwisseling van koffie, thee en water :)
pi_209332666
Lastig weekend. En bloed helpt niet. :( Gelukkig wel beweging van het een en ander. Morgen weer gewoon doen. En hierna lekker normale weekenden.

Plan:
O: muesli met Griekse yoghurt
L: sla met tonijn, appel, olijf en tomaatjes, beetje dressing
T: liga of haverkoekjes
A: patat met frikandel en ketchup, fruit toe
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator/colorchick woensdag 31 mei 2023 @ 09:58:01 #163
382129 crew  Donna
pi_209346793
Yes, de 82 nu in beeld. _O_

Ben al 3 jaar niet meer zo licht geweest. Mijn vorige afvalrace in 2016 startte ik op 81,3, dus heb nog wel een weg te gaan. :X
pi_209347100
Knap hoor Donna!

Ik zit gezellig in mijn maandelijkse periode en heb dus meer honger en bluh. Maar ik doe het goed, gisteren ipv een zak chips leegvreten omdat ik mezelf erg zielig vond, een halve bak kwark gegeten.
pi_209347157
Ik had gisteren een super goede dag. Mijn moeder was jarig. En ik gaf mezelf altijd 'toestemming' op zo'n verjaardag om gewoon helemaal los te gaan. Maar dat werkt niet zo best, want dan blijf ik daar weken in hangen :X Dus ik had nu een plan gemaakt. Met gezonde dingen, maar ook gewoon 2x taart en lekkere hapjes. Geen alcohol :') Daar moet ik nog wel iets mee, want ik vond het zo wel wat saai en had best zin in dingen. Maar alcohol = remmen los en heel veel in mijn mond stoppen. En dat deed ik dus helemaal niet. Incl soep, hapjes en taart vanmorgen 3 ons zwaarder. Dat is echt héél bijzonder voor mij :D En vandaag dus ook niet de neiging om het hele plan los te laten en ongezonde zooi naar binnen te proppen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator/colorchick woensdag 31 mei 2023 @ 10:49:25 #166
382129 crew  Donna
pi_209347226
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2023 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik had gisteren een super goede dag. Mijn moeder was jarig. En ik gaf mezelf altijd 'toestemming' op zo'n verjaardag om gewoon helemaal los te gaan. Maar dat werkt niet zo best, want dan blijf ik daar weken in hangen :X Dus ik had nu een plan gemaakt. Met gezonde dingen, maar ook gewoon 2x taart en lekkere hapjes. Geen alcohol :') Daar moet ik nog wel iets mee, want ik vond het zo wel wat saai en had best zin in dingen. Maar alcohol = remmen los en heel veel in mijn mond stoppen. En dat deed ik dus helemaal niet. Incl soep, hapjes en taart vanmorgen 3 ons zwaarder. Dat is echt héél bijzonder voor mij :D En vandaag dus ook niet de neiging om het hele plan los te laten en ongezonde zooi naar binnen te proppen.
Fijn zeg!
Goed bezig.

Alcohol drink ik nu inderdaad ook niet. Maar dronk al nooit zoveel en in onze families is het ook niet 'normaal' om op verjaardagen alcohol te drinken, dus dat scheelt alweer.
Bij vrienden dan weer wel, haha.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:24:48 #167
217702 Lonaa
Honger!
pi_209347567
Geen alcohol zou me echt zo 1340192 kilo schelen ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209347681
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Geen alcohol zou me echt zo 1340192 kilo schelen ;(
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.
pi_209347694
Ik drink geen alcohol, sinds een jaar of 4. Het hielp niet om af te vallen maar nu helpt het me wel echt om vol te houden.
Door alcohol krijg ik zin in bitterballen, shoarma en friet.
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:43:18 #170
217702 Lonaa
Honger!
pi_209347735
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:37 schreef S_E het volgende:

[..]
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_209347761
Ik drink normaal op feestjes en verjaardagen van de familie samen met de vriendin van mijn neefje. Maar die mocht even geen alcohol 8-) *O*

Maar ja, alcohol maakt me ook heel erg snackerig (jaaaa, bitterballen O+ ). Dus het scheelt enorm om niet te drinken. Terwijl ik dat ook wel erg saai vind :') Wat ook wat stom is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_209347807
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Ik zei ook helemaal niet dat ze dat zou moeten doen. Ik zou denk ik ook niet stoppen als ik er niet 3 dagen van af zou liggen ;(
  woensdag 31 mei 2023 @ 11:59:54 #173
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_209347904
quote:
2s.gif Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik herken dit.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_209348487
Ik vind het altijd wel grappig, als ik zeg dat ik geen alcohol meer drink denken mensen meteen aan de AA etc. Ik was altijd een gezelligheidsdrinker, maar toen kwam de lockdown.
En ik ben gewoon nooit meer gestart en mis het totaal niet. Het was heerlijk om met Carnaval helemaal uit mijn dak te gaan en de volgende dag weer fris uit bed te komen.

Maar goed, ik reageer niet lekker op bier, tenminste mijn darmen reageren er niet leuk op. Dus dat maakt het makkelijker denk ik. Op feestjes is er vaak alleen bier of vieze wijn dan is nee zeggen erg makkelijk.

Maar nu met afvallen is het wel een blessing ja, alcohol gaat bij mij hand in hand met vet en veel eten. En er zijn zoveel alcoholvrije alternatieven tegenwoordig :P
pi_209366104
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
  donderdag 1 juni 2023 @ 19:45:45 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209366436
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.
  donderdag 1 juni 2023 @ 20:12:06 #177
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209366914
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Van tevoren thuis al wat eten? :D
pi_209367736
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:12 schreef Morgane89 het volgende:

Van tevoren thuis al wat eten? :D
Voor een etentje of bbq? :o Voor een verjaardag snap ik wel.
pi_209367743
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2023 19:45 schreef BE het volgende:

Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.
Ja, goede tip :Y Geen stokbrood pakken en zo. Daar krijg ik ook alleen maar meer trek van.
  donderdag 1 juni 2023 @ 20:58:12 #180
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209367753
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Voor een etentje of bbq? :o Voor een verjaardag snap ik wel.
Ja voor een etentje is zonde ;) en dan bij de bbq hopen dat er ook groente is :+
  Moderator/colorchick donderdag 1 juni 2023 @ 20:58:43 #181
382129 crew  Donna
pi_209367763
Op verjaardagen neem ik taart als het super lekker eruit ziet en dan geen hapjes.

Bij BBQ en etentjes probleem ik de koolhydraten idd te beperken en sowieso geen calorieën te drinken.
  Moderator/colorchick donderdag 1 juni 2023 @ 20:59:08 #182
382129 crew  Donna
pi_209367774
Ik wilde probeer typen en ik typte gewoon probleem. Dat zegt genoeg. :7
pi_209367807
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 20:59 schreef Donna het volgende:
Ik wilde probeer typen en ik typte gewoon probleem. Dat zegt genoeg. :7
~O>
pi_209367818
Sociaal eten is echt een struikelblok voor mij. Ik wil ook niet overkomen alsof ik 'op dieet' ben :') Herkenbaar?
  Moderator/colorchick donderdag 1 juni 2023 @ 21:04:21 #185
382129 crew  Donna
pi_209367870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2023 21:00 schreef Isabeau het volgende:
Sociaal eten is echt een struikelblok voor mij. Ik wil ook niet overkomen alsof ik 'op dieet' ben :') Herkenbaar?
Mijn schoonfamilie is Indo. Als ze me zien zonder eten in m'n hand of mond begint het 'lekker eten jongens, je moet wel wat eten hoor' al.
Dusja. Herkenbaar. :P

Maar bij vrienden valt het ze niet op. Ik ben niet een enorm grote eter eigenlijk. Meer een (emo) snaaier en dat zien ze al nooit. :P
pi_209374421
Ik kreeg de tip van mijn coach om bij dat soort etentjes inderdaad geen calorien te drinken en probeer te blijven hangen bij kip/vis/groente.
MAAR vooral: compenseer het overdag. Dus ik eet dan overdag minder.

Lastige week voor mij merk ik. Maandag ongesteld geworden en voor het eerst sinds ik startte in januari had ik honger. Rommelende buik honger. Voel me niet energiek en constant trek in chips en chocolade. Echt met moeite gesport ook vanochtend.
Ik geef er een beetje in toe, ik heb niet gesnaaid of gesnoept maar wel meer gegeten.
Hopelijk volgende week weer een normale week, voordeel is wel extra beweging volgende week want Avondvierdaagse.
  Moderator/colorchick woensdag 7 juni 2023 @ 12:41:29 #187
382129 crew  Donna
pi_209430081
Yes, 81 in beeld. *O*
pi_209430395
Wow, goed Donna!

Ik ga volgende week pas weer wegen. Mijn schema is aardig in de war. Sinds zaterdag blaasontsteking, dus amper beweging, sporten maandag ook afgezegd en geen avondvierdaagse. Gelukkig zorgt de antibiotica ervoor dat ik ook geen zin heb om te snoepen of uberhaupt eten. Na het weekend pak ik het weer op iig. Even mijn lichaam bij laten komen van de ontsteking en die gore AB.
Ik krijg wel liters vocht binnen, zit zo'n beetje aan een waterinfuus thuis. Nog nooit zoveel gedronken volgens mij.

Hoe gaat het met iedereen hier? Ik vind het als het mooier weer wordt lastig merk ik altijd. Geen zin om te koken, wel zin in ijsjes en zout eten.
pi_209430605
Mijn weegschaal gaf een week lang 77,7 aan en sinds gisteren 78,4. Ja hallo, da’s de verkeerde richting hoor, er was een dalende trend ingezet. Nah, komt vast deze week wel weer goed. De variatie in de tussendoortjes nekt me elke keer, ik weet hoe het moet en dat het ook echt werkt, maar pak dan toch weer net te veel chocola. Ik vergat net Griekse yoghurt mee te nemen bij de Aldi, dan maar gewone yoghurt met honing en walnoten pakken vanmiddag
  Moderator/colorchick woensdag 7 juni 2023 @ 13:29:20 #190
382129 crew  Donna
pi_209430644
Om 1 of andere vreemde reden heb ik met warm weer altijd meer moeite met veel drinken, irritant. Moet mezelf echt dwingen nu.
pi_209430762
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
pi_209430770
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
Oh wat goed
  Moderator woensdag 7 juni 2023 @ 13:44:57 #193
5428 crew  miss_sly
pi_209430814
Ik ben weer strikt in mijn 4 eetmomenten, en dat levert meteen al wat gewichtsverlies op.
Afgelopen weekend wel door omstandigheden 2 keer frietjes gegeten, maar gezien voldoende beweging en verder opgelet met eten, deed dat weinig kwaad.

Ik heb nu ook voor het eerst koolhydraatbeperkt ( :') ) brood van AH. Ik vind het eigenlijk echt wel lekker. Jammer dat het best duur is, maar ik bemerk dat ik nu eenmaal graag brood eet. En dat uitbannen wil ik ook helemaal niet. Dus nu maar eens op deze manier proberen.

Wie eet er nog meer brood met minder koolhydraten? En welke neem je dan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:13:59 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209431761
quote:
7s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben weer strikt in mijn 4 eetmomenten, en dat levert meteen al wat gewichtsverlies op.
Afgelopen weekend wel door omstandigheden 2 keer frietjes gegeten, maar gezien voldoende beweging en verder opgelet met eten, deed dat weinig kwaad.

Ik heb nu ook voor het eerst koolhydraatbeperkt ( :') ) brood van AH. Ik vind het eigenlijk echt wel lekker. Jammer dat het best duur is, maar ik bemerk dat ik nu eenmaal graag brood eet. En dat uitbannen wil ik ook helemaal niet. Dus nu maar eens op deze manier proberen.

Wie eet er nog meer brood met minder koolhydraten? En welke neem je dan?
Ik eet die van de ah en de lidl en ik heb nu een paar keer ook de kh-arme bollen van de jumbo gehad en die vind ik ook echt heel goed te eten. :Y
  woensdag 7 juni 2023 @ 15:15:32 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209431775
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'
Ja eh... omdat ik een kleuter ben en als ik chocola wil, dan wil ik chocola! En wel nu! Weetikveel verder. Er zit voor mijn gevoel echt niet zo'n enorme diepere laag onder. Behalve dan slaapgebrek.
pi_209431861
Maar BE... hoe voel je je nu écht..?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_209432707
Sinds ik besloten had weer normaal te doen kwam het ene na het andere slechte nieuws. En helaas ga ik daar dus nog steeds niet op een gezonde manier mee om -O-
Ik probeer nu dus maar vooral te focussen op in ieder geval genoeg gezonde dingen binnen te krijgen. Dat is tenminste iets. In andere slechte periodes ga ik juist van gezonde dingen minder eten om meer ruimte over te houden voor slecht eten.
Nu doe ik het maar gewoon allebei :+ krijg ik tenminste ook nog vitamine binnen.
  woensdag 7 juni 2023 @ 17:18:06 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209433289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar BE... hoe voel je je nu écht..?
Daar is natuurlijk maar één antwoord op hè! :D

Nog steeds dik! :7
pi_209434403
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 15:15 schreef BE het volgende:

Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'
Ja eh... omdat ik een kleuter ben en als ik chocola wil, dan wil ik chocola! En wel nu! Weetikveel verder. Er zit voor mijn gevoel echt niet zo'n enorme diepere laag onder. Behalve dan slaapgebrek.
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.

Ik ben eigenlijk ook vooral benieuwd hoe zoiets nu werkt, zo'n interventie. En ik hoop andere mensen wel te kunnen motiveren en ondersteunen :+ (en het gaat vanzelf weer 'mis' in die 2 jaar, dus ik hoop dat ze er dan voor mij zijn).

Wat betreft de psychologie achter het geheel heb ik de podcast TheChangeAcademy ontdekt en die zijn goed! :o Echt wow. Ik heb al zoveel nieuwe en verfrissende inzichten gehoord. Ze hebben het ook over die kleuter ;) Maar ook hoe je die aan kan.

https://changeacademypodcast.com/ (vooral gewoon bij de eerste beginnen)
  woensdag 7 juni 2023 @ 19:07:58 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_209434613
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2023 18:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.

Ik ben eigenlijk ook vooral benieuwd hoe zoiets nu werkt, zo'n interventie. En ik hoop andere mensen wel te kunnen motiveren en ondersteunen :+ (en het gaat vanzelf weer 'mis' in die 2 jaar, dus ik hoop dat ze er dan voor mij zijn).

Wat betreft de psychologie achter het geheel heb ik de podcast TheChangeAcademy ontdekt en die zijn goed! :o Echt wow. Ik heb al zoveel nieuwe en verfrissende inzichten gehoord. Ze hebben het ook over die kleuter ;) Maar ook hoe je die aan kan.

https://changeacademypodcast.com/ (vooral gewoon bij de eerste beginnen)
Aan podcast app toegevoegd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')