quote:Op woensdag 24 mei 2023 13:44 schreef S_E het volgende:
Vanochtend 6.5 km gewandeld in uur en 2 minuten. Dus echt geen slakkentempo. 2 actieve minuten gekregen van Fitbit![]()
Nu moet ik dus weer overnieuw![]()
Grapje, grapje. Maar ik vind het stom. Daar gaan m'n statistieken.
Nou idd.quote:Op donderdag 25 mei 2023 12:07 schreef BE het volgende:
[..]Dat is echt bizar want als ik dat doe krijg ik er veel meer!
Of je hebt gewoon een mega-fit hart dat keurig laag blijft, dan ziet fitbit de activity sws niet.
Maar het gaat wel echt goed vooruitquote:Op zaterdag 27 mei 2023 09:27 schreef Donna het volgende:
Wajooooo. Had gehoopt de 82 te zien en hij stond even op 82,9.
Kwam helaas toch op 83 uit.
Fijn zeg!quote:Op woensdag 31 mei 2023 10:41 schreef Isabeau het volgende:
Ik had gisteren een super goede dag. Mijn moeder was jarig. En ik gaf mezelf altijd 'toestemming' op zo'n verjaardag om gewoon helemaal los te gaan. Maar dat werkt niet zo best, want dan blijf ik daar weken in hangenDus ik had nu een plan gemaakt. Met gezonde dingen, maar ook gewoon 2x taart en lekkere hapjes. Geen alcohol
Daar moet ik nog wel iets mee, want ik vond het zo wel wat saai en had best zin in dingen. Maar alcohol = remmen los en heel veel in mijn mond stoppen. En dat deed ik dus helemaal niet. Incl soep, hapjes en taart vanmorgen 3 ons zwaarder. Dat is echt héél bijzonder voor mij
En vandaag dus ook niet de neiging om het hele plan los te laten en ongezonde zooi naar binnen te proppen.
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:24 schreef Lonaa het volgende:
Geen alcohol zou me echt zo 1340192 kilo schelen
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:37 schreef S_E het volgende:
[..]
Dit. Daarom nu ook een halt daarop. Ook omdat ik er totaal niet meer tegen kan en na 2 glazen al een halve nacht wakker lig en de dag erna compleet gesloopt ben.
Ik zei ook helemaal niet dat ze dat zou moeten doen. Ik zou denk ik ook niet stoppen als ik er niet 3 dagen van af zou liggenquote:Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Ik herken dit.quote:Op woensdag 31 mei 2023 11:43 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kan er vrij goed tegen en ik ben niet van plan het op te geven om eerlijk te zijn. Ietsje minder kan geen kwaad though. Maar ja.
Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
Van tevoren thuis al wat eten?quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:25 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn agenda de komende weken dus best vol met bbq's, verjaardagen en etentjes. Iemand nog ultieme tips om niet los te gaan? (behalve dan geen alcohol drinken)
Voor een etentje of bbq?quote:
Ja, goede tipquote:Op donderdag 1 juni 2023 19:45 schreef BE het volgende:
Wat mij het beste helpt is wegblijven bij de carbs. Dan blijft de snaaitrek iig nog een beetje ingeperkt.
Ja voor een etentje is zondequote:Op donderdag 1 juni 2023 20:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor een etentje of bbq?Voor een verjaardag snap ik wel.
quote:Op donderdag 1 juni 2023 20:59 schreef Donna het volgende:
Ik wilde probeer typen en ik typte gewoon probleem. Dat zegt genoeg.
Mijn schoonfamilie is Indo. Als ze me zien zonder eten in m'n hand of mond begint het 'lekker eten jongens, je moet wel wat eten hoor' al.quote:Op donderdag 1 juni 2023 21:00 schreef Isabeau het volgende:
Sociaal eten is echt een struikelblok voor mij. Ik wil ook niet overkomen alsof ik 'op dieet' benHerkenbaar?
Oh wat goedquote:Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
Ik eet die van de ah en de lidl en ik heb nu een paar keer ook de kh-arme bollen van de jumbo gehad en die vind ik ook echt heel goed te eten.quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:44 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben weer strikt in mijn 4 eetmomenten, en dat levert meteen al wat gewichtsverlies op.
Afgelopen weekend wel door omstandigheden 2 keer frietjes gegeten, maar gezien voldoende beweging en verder opgelet met eten, deed dat weinig kwaad.
Ik heb nu ook voor het eerst koolhydraatbeperkt () brood van AH. Ik vind het eigenlijk echt wel lekker. Jammer dat het best duur is, maar ik bemerk dat ik nu eenmaal graag brood eet. En dat uitbannen wil ik ook helemaal niet. Dus nu maar eens op deze manier proberen.
Wie eet er nog meer brood met minder koolhydraten? En welke neem je dan?
Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'quote:Op woensdag 7 juni 2023 13:39 schreef Isabeau het volgende:
Het gaat hier heel goed. Ik ben afgelopen maandag met zo'n gecombineerde leefstijl interventie begonnen en dat gaat het komende half jaar een bron van vermaak worden. En hopelijk veel motivatie van de leuke mensen!
Daar is natuurlijk maar één antwoord op hè!quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maar BE... hoe voel je je nu écht..?
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.quote:Op woensdag 7 juni 2023 15:15 schreef BE het volgende:
Ik had helaas niet zo'n heel enthousiaste groep en verder wist ik eigenlijk alles al wel wat ze vertelde. Niks nieuws onder de zon zeg maar. En ik werd heel ongelukkig van de persoonlijke gesprekken 'wat deed dat met je' en 'waarom deed je dat?'
Ja eh... omdat ik een kleuter ben en als ik chocola wil, dan wil ik chocola! En wel nu! Weetikveel verder. Er zit voor mijn gevoel echt niet zo'n enorme diepere laag onder. Behalve dan slaapgebrek.
Aan podcast app toegevoegd!quote:Op woensdag 7 juni 2023 18:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook met 'bron van vermaak' dat er dus echt mensen tussen zitten waarbij ik direct al zag dat ze de groepsdynamiek ernstig gaan verstoren en demotiverend gaan werken. Kan er zo in het openbaar natuurlijk verder niet op in gaan, maar omg.
Ik ben eigenlijk ook vooral benieuwd hoe zoiets nu werkt, zo'n interventie. En ik hoop andere mensen wel te kunnen motiveren en ondersteunen(en het gaat vanzelf weer 'mis' in die 2 jaar, dus ik hoop dat ze er dan voor mij zijn).
Wat betreft de psychologie achter het geheel heb ik de podcast TheChangeAcademy ontdekt en die zijn goed!Echt wow. Ik heb al zoveel nieuwe en verfrissende inzichten gehoord. Ze hebben het ook over die kleuter
Maar ook hoe je die aan kan.
https://changeacademypodcast.com/ (vooral gewoon bij de eerste beginnen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |