SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik bedoel dat het raar is als Oekrane het westen zou passeren wat handel betreft.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:02 schreef Tengano het volgende: [..] Trots, trots? We hebben gewoon lithium nodig in de wereld. Punt. En het liefst had Poetin dat aan China verhandeld, maar de conclusie is, dat hem dat na 438? dagen toch niet gaat lukken, zo lijkt het. Maar die lithium is wel nodig met waar we met de ontwikkeling naartoe willen. Dus waarom zou je het dan niet af willen nemen van een sympathieke, diplomatieke, bescheiden en betrouwbare Zelensky die zat van dat spul heeft liggen? We moeten gewoon vooruit, want stilstand is achteruitgang; ook voor China. Als het China geld gaat kosten gaan ze gewoon participeren omdat de handel belangrijker is dat het spelletje 'wie de grootste heeft'. Het is gewoon niet volwassen en mature wat Rusland doet en ik denk toch dat China daar gewoon geen zin in heeft. En daarnaast Rusland kan toch niet bepalen met wie China zaken doet
![]()
Putin leeft in waan dat oorlog nog steeds te winnen is met een onuitputelijke bron aan mensenlevens. Dat die mensenlevens net zo gemotiveerd zijn als tegen de Duitsers in 45.. Ook zijn consveratisme lijkt uit de jaren 40 te komenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:53 schreef Barbusse het volgende: [..] Nu ja, het moge duidelijk zijn dat Putin z'n hand echt volledig overspeeld heeft met deze invasie, diplomatiek gezien. Wie vertrouwd Rusland nu nog?
De kaarten hadden iets anders gelegen als hij na 3 dagen het hele land had overgenomen, Zelensky had afgevoerd naar het Russische achterland en kans had gezien de gehele Oekrainse bevolking te onderdrukken en richten zoals hij dat ook met zijn eigen russen doet.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
Putin leeft in waan dat oorlog nog steeds te winnen is met een onuitputelijke bron aan mensenlevens. Dat die mensenlevens net zo gemotiveerd zijn als tegen de Duitsers in 45.. Ook zijn consveratisme lijkt uit de jaren 40 te komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 02-05-2023 18:22:44 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Tis een beetje zoals Hitler die dacht dat de oorlog nog te winnen was toen Berlijn omsingeld was.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Putin leeft in waan dat oorlog nog steeds te winnen is met een onuitputelijke bron aan mensenlevens. Dat die mensenlevens net zo gemotiveerd zijn als tegen de Duitsers in 45.. Ook zijn consveratisme lijkt uit de jaren 40 te komen
Dit zijn wss de afleidingsmaneuvres om Rusland op het verkeerde spoor te zetten.quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg niet alles. Kun je iets meer info geven wat dat inhield?
LOL Straks gaat China nog drones aan Oekraine leverenquote:
En met zulke vrienden...quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:24 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ twitter ]
Alleen Belarus, Noord Korea Syrie en Nicaragua waren tegen net als uiteraard Rusland.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:43 schreef Tengano het volgende:
Hier moet je toch wel nerveus van worden als je rus bent
[ afbeelding ]
Dus al dat gebral en gedreig over kernwapens wordt dan wss ook niet zo gewaardeerd.quote:
Maar wat bezielt Nicaragua?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 18:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En met zulke vrienden...
Edit: zelfs Iran heeft gewoon geen stem ingebracht
Zou wel cool zijn als Belarus ook afwezig wasquote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:12 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dus al dat gebral en gedreig over kernwapens wordt dan wss ook niet zo gewaardeerd.
Die dude pas wel op, voor je het weet flikkert ie uit het raam :-)quote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zou wel cool zijn als Belarus ook afwezig was
Goede vraag, echt geen idee. Misschien alleen vanwege de VS die Oekrane steunt?quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 17:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik volg niet alles. Kun je iets meer info geven wat dat inhield?
quote:Op maandag 1 mei 2023 13:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ok China stemt in VN verband voor een resolutie waarmee Rusland als agressor erkend wordt... Sinds Xi in Moskou is geweest begint de eindeloze vriendschap barsten te vertonen. Ze waren in Moskou ook "not amused" over het telefoontje van Xi aan Zelensky.
- de Terra unit heeft gewoon hun eigen Youtube kanaal, geweldigquote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
Laatst was er hier een post met een stukje uit deze film, gooien handgranaat naar Wagner soldaat. Lange versie met uitleg erbij en tentoonstellen dronedropprojectielen: (uncensored versie via telegram)
Nicaragua = Daniel Ortega. Het is het aloude standaard riedeltje; commie wordt dictator.quote:
Die trench was ook wel een beetje understaffedquote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
Laatst was er hier een post met een stukje uit deze film, gooien handgranaat naar Wagner soldaat. Lange versie met uitleg erbij en tentoonstellen dronedropprojectielen: (uncensored versie via telegram)
Ze halen zelfs Cuba rechts in.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Nicaragua = Daniel Ortega. Het is het aloude standaard riedeltje; commie wordt dictator.
En de reden voor hun anti Oekraine standpunt? Amerika.
Sorry als je een diepgaande, ethische, historische beredenering verwacht van het pro Kremlin krapuul.
Donaties ophalen gaat wat makkelijker zo en als je content uitbrengtquote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:57 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
- de Terra unit heeft gewoon hun eigen Youtube kanaal, geweldig
- de beelden zijn zo stabiel dat je gewoon vergeet dat het door een drone in de lucht is opgenomen.
Op hun Telegram channel kan je de ongeblurrede versie vinden (maar helaas weer geen Engelse subtitles):quote:Op dinsdag 2 mei 2023 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
Klopt, zei ik alquote:Op dinsdag 2 mei 2023 20:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Op hun Telegram channel kan je de ongeblurrede versie vinden:
https://t.me/terraops/181
quote:
CNNquote:A criminal investigation was launched after a Russian-installed deputy head of a regional police department was hospitalized by an explosive device in the occupied southern Ukrainian city of Melitopol on Tuesday, Russia's Investigative Committee said in a statement.
The incident happened at the gate of a residential building, the statement added.
"An improvised explosive device was planted, which was set off when the deputy head of the Russian Central Internal Affairs Directorate for the Zaporizhzhia region opened the gate on his way to work. As a result, the man suffered a mine-explosive injury. The victim was admitted to a medical facility," it said. The statement did not name him.
Ja er zijn her en der wel meer van dit soort claims. Zoals Oekrainsche terreinwinst in het noorden van Bakhmut Stad, ten westen van Vuhledar/Pavlivka, en op een paar andere plaatsen in Zaporizhia Oblast. Zelfs russische bronnen melden meer en meer activiteit aan het Zaporizhia front.quote:
quote:Never before has Russia found itself in such international isolation. Neither under the kings, nor under the general secretaries. And the President of the Russian Federation V. Putin bears personal responsibility for this, since, according to Article 86 of the Constitution of the Russian Federation, it is the President of the Russian Federation who directs the foreign policy of the Russian Federation.
But unfortunately, most of our fellow citizens are sure of the opposite. They believe that it was under Putin that the Russian Federation gained unprecedented influence on the world stage. They are convinced that it was under him that she got up from her knees and can dictate her will to anyone.
And I am very afraid of the consequences of that catastrophe, when these millions of people fooled by propaganda will finally realize that they were simply deceived, but in fact Russia is in an extremely humiliated and helpless state. When it dawns on them that she has no allies and no friends. And that no one will lend her a helping hand and support in this difficult situation.
Ik zei het een paar weken geleden al: de 6 maanden contracten van de gevangenen lopen af.quote:
Over het hele zuiden lijkt Oekrane het niemandsland te pakken. Zou hier ook wel eens aan de hand kunnen zijn.quote:
quote:"We are committed to protecting human rights. Our brands are taking steps to restrict access to their services in Russia and will complete their withdrawal from the Russian market by June 30, 2023," Match Group said in its Annual Impact Report published on Monday.
Dat maakt de implosie van Rusland wel af zeg..quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:30 schreef 3rr0r het volgende:
Tijdje geduurd eer Tinder die human rights schendingen van dat land zag.
[..]
Dit is niet zo erg, want ik zit die POW interviews van Zolkin te kijken, en ik denk dat rusland toch meer een Grindr land is.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Ik dacht dat al die gevangenen als kanonnenvoer werden ingezet. Of is er ook een groot deel ervan ingezet voor andere zaken waardoor ze niet naar de frontlinie hoefden? 🤔quote:
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:37 schreef oheng het volgende:
[..]
Dit is niet zo erg, want ik zit die POW interviews van Zolkin te kijken, en ik denk dat rusland toch meer een Grindr land is.
ik denk dat er via tinder heel wat info te delen was , dus er zal wel een andere waarheid bij zittenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Met apps, programma's of bedrijven zoals microsoft vraag ik mij soms ook wel af of er misschien niet meer bij komt kijken. Als inlichtingendiensten kunnen meekijken kan ik mij voorstellen dat meer belangen meespelen en dat het juist goed kan zijn om een bepaalde dienst in Rusland actief te houden.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oei. Hopelijk blijft het nog wel mogelijk voor Russen in Oekrane om te tinderen.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Volledige tekstquote:
Vertaald.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 20:02 schreef kibo het volgende:
[..]
Die trench loopgraaf was ook wel een beetje understaffed onderbezet.
Ik was eerst! Nee ik!quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
That move came after a Ukrainian banker publicly offered 20 million hryvnias (about $545,000) to anyone who can design a drone--ideally painted with "Glory to Ukraine!"--that will land on Moscow's Red Square in the middle of the parade.
Nou ja onderbezet dan.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:30 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij was niet onbemand. Tevens is onbemand niet de vertaling van understaffed.
Die starten straks gewoon een staatsfokprogramma. Indien te weinig mannen selecteren ze dat eer ze insemineren.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)money_become_scarce/
Russia's population pyramid has traditionally been shaped like a very lopsided Christmas tree.
...
Iedereen kan Engels, dus niet nodig.quote:
Dans ce pays, on parle nerlandais. De plus, les Nerlandais ne sont pas trs bons avec la langue anglaise. Cette moiti anglaise moiti nerlandaise avec des mots anglais invents qui n'existent pas vous rend risible.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Iedereen kan Engels, dus niet nodig.
Als je Russische filmpjes en artikelen kan vertalen die hier wel eens langs komen dan graag!
Dat versta ik namelijk niet.
quote:Op dinsdag 2 mei 2023 21:54 schreef slashdotter3 het volgende:
That move came after a Ukrainian banker publicly offered 20 million hryvnias (about $545,000) to anyone who can design a drone--ideally painted with "Glory to Ukraine!"--that will land on Moscow's Red Square in the middle of the parade.
Zou crashen ook tellen?quote:
Die zullen in een pod zitten die vast wel onder een Mi te sleutelen valt.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:48 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Wat betreft die Hydra 70 raketten; van welk platform zouden de Oekraners die gaan schieten?
Of zijn eigen helikopters om te sleutelen voor het gebruik van die dingen?
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ze hadden toch niks meer zei je?
Ze geven al subsidie voor kindergeboortes, wat overigens vrij normaal is in Oost-Europa.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:48 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Die starten straks gewoon een staatsfokprogramma. Indien te weinig mannen selecteren ze dat eer ze insemineren.
Nouja. Ik kan me niet voor stellen dat uncle Sam het leuk vindt als al die Abrams linea recta het mijnenveld in planken.quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Het zouden enorme sukkelaars zijn als ze het wel zouden doen maar toch: goddank !
Natuurlijk niet, maar niemand wordt blij als men die dingen in een Russische hinderlaag plankt, omdat de een of andere Amerikaanse puistenkop, met iets te veel clearance, plannen loopt te lekken aan zijn vriendjes.quote:Op woensdag 3 mei 2023 00:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja. Ik kan me niet voor stellen dat uncle Sam het leuk vindt als al die Abrams linea recta het mijnenveld in planken.
Er zijn nog geen Abrams in Oekrane. Dat duurt nog maanden.quote:Op woensdag 3 mei 2023 00:10 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nouja. Ik kan me niet voor stellen dat uncle Sam het leuk vindt als al die Abrams linea recta het mijnenveld in planken.
Mooi fikkie weer! Over een paar dagen weer een olieopslag?quote:
quote:Poetin mag videobellen, anders dreigt arrestatie in Zuid-Afrika
Zuid-Afrika heeft Moskou gewaarschuwd dat het genoodzaakt zal zijn Vladimir Poetin te arresteren als hij besluit lijfelijk aanwezig te zijn bij een conferentie van de BRICS-landen, die in augustus in Durban gehouden zal worden. Dit vanwege het arrestatiebevel tegen de Russische president dat door het Internationaal Strafhof (ICC) in Den Haag werd uitgevaardigd.
“We hebben niet de keuze om Poetin niet te arresteren”, liet een woordvoerder van de regering weten. “Als hij komt moeten we hem arresteren”.
Vorige week benoemde de Zuid-Afrkaanse president Cyril Ramaphosa een speciale commissie onder leiding van vicepresident David Mabuza om het arrestatiebevel te bestuderen. De commissie zou nu geconcludeerd hebben dat er geen mogelijkheden gevonden zijn om Poetin toe te staan de conferentie bij te wonen. “De enige optie die we hebben is dat hij de top virtueel via Teams of Zoom bijwoont vanuit Moskou”.
Ramaphosa had in eerste instantie na de uitvaardiging van het arrestatiebevel laten weten dat Zuid-Afrika zich uit het Statuut van Rome, waar het Internationaal Strafhof onder valt, terug zou trekken. Later trok hij die woorden in.
Pretoria onderhandelt momenteel met het Kremlin om Poetin te bewegen alleen virtueel aan de conferentie deel te nemen. Het Kremlin liet weten dat er nog geen beslissing is genomen of Poetin naar Durban af zal reizen.
Het Internationaal Strafhof vaardigde in maart een arrestatiebevel uit tegen de Poetin en Maria Lvova-Belova, de Russische kinderombudsvrouw. Ze worden ervan beschuldigd Oekraense kinderen naar Rusland ontvoerd te hebben.
Het maakt op mij een beetje de indruk dat Oekraine nog gewoon afwacht tot al het materieel er is en hun aanvalssterkte maximaal of iig meer dan voldoende is. In de tussentijd kun je de situatie voor Rusland verstoren door hun logistiek te ontregelen en verzwakken door onder andere dit soort lokaties te vernietigen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:01 schreef Starhopper het volgende:
Mooi fikkie weer! Over een paar dagen weer een olieopslag?![]()
quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het past ook helemaal niet meer in een wereld waar we met zijn allen meer bezig moeten zijn hoe we ons best moeten doen om deze planeet met alle klimaatproblemen en vervuiling nog een beetje leefbaar kunnen houden.
Of even de logistiek naar de tering schieten vlak voor het offensief van start gaat? Er zijn vannacht ook twee Russische vliegvelden gebombardeerd vannacht.quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het maakt op mij een beetje de indruk dat Oekraine nog gewoon afwacht tot al het materieel er is en hun aanvalssterkte maximaal of iig meer dan voldoende is. In de tussentijd kun je de situatie voor Rusland verstoren door hun logistiek te ontregelen en verzwakken door onder andere dit soort lokaties te vernietigen.
Ondertussen zie je in de wereld dat de houding richting rusland steeds meer begint te verschuiven en rusland zich daarmee isoleert als een soort ongewenste einzelganger, waar je als succesvol land eigenlijk geen goeie vriendjes mee wilt zijn omdat dat ook van jou gaat afstralen. Tijd speelt in deze in het nadeel voor rusland. En zelfs dat arrestatiebevel begint blijkbaar wat leverage te krijgen.
rusland graaft zich dus niet alleen steeds verder in in de loopgraven op Oekraiens grondgebied, maar ondergraaft ook steeds meer haar eigen positie op het internationele speelveld met haar rigide, agressieve en ongepaste arrogante houding.
En het past ook helemaal niet meer in een wereld waar we met zijn allen meer bezig moeten zijn hoe we ons best moeten doen om deze planeet met alle klimaatproblemen en vervuiling nog een beetje leefbaar kunnen houden.
De barbaarse en groteske houding van rusland is gewoon niet meer van deze tijd.
Dit afwachten heeft niet alleen invloed op ons ongeduld en onzekerheid maar vooral op die van rusland. En ik denk dat dat er tevens achter zit. Als je als soldaat maandenlang in zo'n loopgraf (in de kou) full alert af zit te wachten tot 'de vijand' komt, dan doet dat iets met je. It wears you down.quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:39 schreef Starhopper het volgende:
Of even de logistiek naar de tering schieten vlak voor het offensief van start gaat? Er zijn vannacht ook twee Russische vliegvelden gebombardeerd vannacht.
Lees: meer moeten betalen. Want op een of andere manier is er in geslopen dat vooral geld van de samenleving magisch voor een betere wereld zorgt...quote:Op woensdag 3 mei 2023 07:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Klopt. Als je ziet wat je moet betalen aan rioolrechten schrik je toch? Je kunt je stront net zo makkelijk direct naar een gracht of riviertje laten stromen in dit waterland. Maar nee hoor, de roverheid wil dat niet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees: meer moeten betalen. Want op een of andere manier is er in geslopen dat vooral geld van de samenleving magisch voor een betere wereld zorgt...
Als er 1 wereldleider een onrealistische angst van corona heeft dan is het Poetin wel.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:19 schreef StateOfMind het volgende:
Lockdown 😱
Alcoholverbod na 20.00u 😱
Was uw Ruzzen stuk 😱
Die FvD idioten hebben net voldoende werkende hersencellen om niet de keuken onder te schijten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als er 1 wereldleider een onrealistische angst van corona heeft dan is het Poetin wel.
Toch raar dat al die FvD-wappies achter hem aan blijven lopen.
Is dit wel slim om dit soort informatie zo de wereld in te slingeren? En dan heb ik het dus over deze youtuber Historylegends.quote:
Ik mag toch hopen (of eigenlijk ook niet) dat de Russische legerleiding/inlichtingendienst iets beter in de materie zit dan een random youtuber.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dit wel slim om dit soort informatie zo de wereld in te slingeren? En dan heb ik het dus over deze youtuber Historylegends.
Die puistenkop uit de VS wilde ook graag stoer doen dat hij het allemaal wist, maar dat hindert wel de operatie die je voor ogen hebt.
Dag 442 van de 3 daagse oorlog.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:42 schreef zuchtje het volgende:
Ik mag toch hopen (of eigenlijk ook niet) dat de Russische legerleiding/inlichtingendienst iets beter in de materie zit dan een random youtuber.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Hij geeft idd wel heel gedetailleerde analyses die de Russen op ideeen brengt...quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dit wel slim om dit soort informatie zo de wereld in te slingeren? En dan heb ik het dus over deze youtuber Historylegends.
Die puistenkop uit de VS wilde ook graag stoer doen dat hij het allemaal wist, maar dat hindert wel de operatie die je voor ogen hebt.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dag 442 van de 3 daagse oorlog.Je geeft wat wisselende signalen afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
"maakt grapje over misrekening"
"maar niet de vijand onderschatten!"
Een armleuninggeneraal met een camera kan best nuttige informatie verschaffen, maar het zal toch niet zo zijn dat een legertje generaals dit niet aan ziet komen? Hoe corrupt ze ook zijn. Ik neem aan dat de verantwoordelijke Rus voor de Kherson regio er op hamert dat de grote aanval bij hem komt, en daar ook relevantie argumenten voor op tafel legt.
Deze had betrekking dat ik rusland niet al te hoog inschat op het gebied van slimme tactische/strategische moves met betrekking tot hun speciale operatie. Dus hulp van een slimme youtuber die daar vanwege zijn passie veel beter, vaker inzit is dan gewoon ongewenst.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:00 schreef zuchtje het volgende:
Je geeft wat wisselende signalen af![]()
"maakt grapje over misrekening"
Ik had het hier vooral over het niet onderschatten van de 'random' youtuber of armleuninggeneraal zoals jij hem noemt.quote:"maar niet de vijand onderschatten!"
Als je echt wilt dat Oekraine gaat winnen, dan moet je gewoon met dit soort informatie die mensen (die wel hun leven op het spel moeten zetten) niet voor de voeten lopen met je bijdehante ideeen.quote:Een armleuninggeneraal met een camera kan best nuttige informatie verschaffen, maar het zal toch niet zo zijn dat een legertje generaals dit niet aan ziet komen? Hoe corrupt ze ook zijn. Ik neem aan dat de verantwoordelijke Rus voor de Kherson regio er op hamert dat de grote aanval bij hem komt, en daar ook relevantie argumenten voor op tafel legt.
En het slepen met de AA systemen wat de Russen nu moeten natuurlijk. Best wel kut een groot land hebben in deze tijden van goedkope drones.quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:39 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Of even de logistiek naar de tering schieten vlak voor het offensief van start gaat? Er zijn vannacht ook twee Russische vliegvelden gebombardeerd vannacht.
Pangpangquote:
Je onderschat de vijand.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:06 schreef Tengano het volgende:
Deze had betrekking dat is rusland niet al te hoog inschat op het gebied van slimme tactische/strategische moves met betrekking tot hun speciale operatie. Dus hulp van een slimme youtuber die daar vanwege zijn passie veel beter, vaker inzit is dan gewoon ongewenst.
Goedbedoelde analyses zou je juist wel moeten onderschatten. Hij speculeert er op los en je hecht er (teveel?) waarde aan. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik er mee oneens ben, maar in mijn ogen is het een van de vele mogelijkheden. Maar zo'n rivier oversteken is wel een stukje riskanter dan via het land. Het gaat allemaal wat stroever, en bruggen(hoofden) zijn best fragiel.quote:Ik had het hier vooral over het niet onderschatten van de 'random' youtuber of armleuninggeneraal zoals jij hem noemt.
Daar ben ik het op zich wel mee eens. Maar dan kunnen we deze reeks ook wel sluitenquote:Als je echt wilt dat Oekraine gaat winnen, dan moet je gewoon met dit soort informatie die mensen (die wel hun leven op het spel moeten zetten) niet voor de voeten lopen met je bijdehandte ideeen.
#mijnMening
Hoe meer analyses en info etc van allerlei experts behalve Oekrainse officials zelf hoe beter....uiteindelijk draagt het juist bij aan informatieverwarring van de Russen en moeten zij een risicoanalyse maken en kiezen waar het het beste is om hun verdediging strategisch op te stellen. En rekening maar dat Oekraine met de beste intelligence van bondgenoten zo nauw mogelijk volgt hoe de Russen op de grond zich positioneren ter voorbereiding op waar de Russen denken dat de kans het grootst is dat het offensief zich zal concentreren.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:37 schreef Tengano het volgende:
Als er berhaupt nog een offensief komt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:29 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Hoe meer analyses en info etc van allerlei experts behalve Oekrainse officials zelf hoe beter....uiteindelijk draagt het juist bij aan informatieverwarring van de Russen en moeten zij een risicoanalyse maken en kiezen waar het het beste is om hun verdediging strategisch op te stellen. En rekening maar dat Oekraine met de beste intelligence van bondgenoten zo nauw mogelijk volgt hoe de Russen op de grond zich positioneren ter voorbereiding op waar de Russen denken dat de kans het grootst is dat het offensief zich zal concentreren.
Jij houdt rekening met de mogelijkheid dat rusland zich op eigen initiatief netjes gaat gedragen en zich achter zijn grenzen terugtrekt?quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er berhaupt nog een offensief komt.
Welke andere keuze heeft Oekrane dan? Zich overgeven?quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Filmpje inmiddels (vluchtig) bekeken. Deze persoon vind het een goed idee om de kerncentrale te gebruiken als bruggenhoofd, denkende dat het de Russen weerhoud om er op te schieten. Is dat niet een nogal naeve houding?quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Juist ! Maanden lang zeuren om tanks en support. Russen waar signalen vandaan komen dat het niet zo lekker loopt. Westerse wereld die afwacht wanneer en hoe het verlopen zal met het offensief. Hevig hypen..quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe beter het weer wordt, des te gunstiger het wordt om het veld in te gaan.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:41 schreef Nebelwerfer het volgende:
Juist ! Maanden lang zeuren om tanks en support. Russen waar signalen vandaan komen dat het niet zo lekker loopt. Westerse wereld die afwacht wanneer en hoe het verlopen zal met het offensief. Hevig hypen..
Maar de kans is groot dat, zodra ze lekker in het lentezonnetje zitten, men de stekker eruit trekt.
Nee van mij mogen ze de Russen achter de grenzen (2014) trappen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Welke andere keuze heeft Oekrane dan? Zich overgeven?
Pas een filmpje van hem over ww1 zitten kijken, kwam hij verre van overtuigend in over.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:40 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Filmpje inmiddels (vluchtig) bekeken. Deze persoon vind het een goed idee om de kerncentrale te gebruiken als bruggenhoofd, denkende dat het de Russen weerhoud om er op te schieten. Is dat niet een nogal naeve houding?
En Kajaks, want die zijn stil.. Echt? met zijn tween een half uurtje roeien om daarna te gaan vechten. En wat ga je doen als je onder vuur komt te liggen? Omdraaien?
Nadeel is dat ze met opgerolde mouwen over de Russen heenlopen, de propaganda weer paralellen gaat trekken met de nazi’s.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe beter het weer wordt, des te gunstiger het wordt om het veld in te gaan.
Het scheelt al een hele berg als je 'leefomstandigheden' gunstiger zijn en je niet hoeft te vechten tegen de kou.
Lospedrosa heeft stiekem een enorme positieve kijk op zaken wil je zeggen?quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij houdt rekening met de mogelijkheid dat rusland zich op eigen initiatief netjes gaat gedragen en zich achter zijn grenzen terugtrekt?
En Poetin zich vrijwillig in Den Haag komt melden.
Dankzij de raketten maken ze de bevolking juist strijdlustiger. Bijvoorbeeld een filmpje bij een van de raketten laatst. Iemand die alles (familie en huis) kwijtgeraakt is. Die heeft zich nu aangemeld bij het leger.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee van mij mogen ze de Russen achter de grenzen (2014) trappen.
Ik denk dat de (lucht) aanvallen van de afgelopen dagen een boodschap waren en de vliegtuigen gevuld waren met merendeels dummy’s als waarschuwing voor het offensief. Boodschap is dat de volgende keren er ook bimtapijten onder hangen om complete steden in puin te leggen.
Dan zijn de Russen met veel tijd ingegraven op de huidige front linie grenzen.
Men zal zich in Kiev flink beraden wat te doen.
De bevolking zal je ook achter je moeten houden.
Het blijft een ding dat het Russische leger met flinke overschotten aan materieel erin zit.
Misschien beginnen zich er nu wel onderhandelingen plaats te vinden.
Waarom denk je dat niet?quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:35 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
enige waar dit filmpje nut voor heeft is dat rusland nu dit ook als mogelijk aanvalspunt ziet en moiet gaan verdedigen, met alle logistieke moeilijkheden van dien en het feit dat ze andere plekken dan minder kunnen verdedigenquote:Op woensdag 3 mei 2023 11:44 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Pas een filmpje van hem over ww1 zitten kijken, kwam hij verre van overtuigend in over.
Hij zit ook een beetje op het zelfde niveau als wij met elkaar wat analyseren betreft; je kan een hoop verzinnen, maar je hebt geen idee hoe de verhoudingen precies liggen en waar Oekrane toe in staat is.
Yeah. Hoewel veel te veel info om echt ergens op in te springen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:50 schreef Bensel het volgende:
[..]
enige waar dit filmpje nut voor heeft is dat rusland nu dit ook als mogelijk aanvalspunt ziet en moiet gaan verdedigen, met alle logistieke moeilijkheden van dien en het feit dat ze andere plekken dan minder kunnen verdedigen
Mooie uiteenzetting.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom denk je dat niet?
Oekraine heeft juist momenteel een voordeel aangezien ze meer toegang tot wapenleveringen krijgen, en een groot aantal troepen in de laatste maanden door het westen opgeleid zijn.
Rusland zit in de problemen omdat hun logistiek niet goed loopt, de kosten van de enorme mobilisatie behoorlijk hoog zijn en ze juist een enorm tekort aan geavanceerde technieken hebben (maar ook bv kogellagers, die zowel voor militaire inzet, maar ook essentieel voor treinen is:
https://www.bearing-news.(...)conflict-april-2022/ https://www.forbes.com/si(...)ine/?sh=34de8aef23f2 )
Wl is het voor de Oekraine een risisco dat ze zouden aangaan:
Zodra het offensief fullscale start moeten ze ook relatief snel sucessen boeken... ze kunnen niet zoals de russen 10 maanden om een paar meter in een relatieve shithole als Bakhmut zitten te kutten...
Ik vermoed dat een primary target als Melitopol of Mariupol (de twee essentiele knooppunten die ze in het zuiden zullen moeten terugveroveren om het zuidelijke front ineen te doen stortten ) eigenlijk binnen 30 dagen bereikt zou moeten worden..
als dat te lang gaat duren gaan de bondgenoten nerveus worden en kan het altijd ertoe komen dat ook deze de oekrainers dwingen aan de onderhandelingstafel plaats te nemen en bereidheid te tonen toezeggingen qua gebied aan de russen te doen.
Oekraine zal nu niet overhaasten het offensief te beginnen, juist vanwege die noodzaak snel door te kunnen breken... ik zou het zelfs niet eens heel vreemd vinden als de grote aanval mischien pas in juni of zelfs heel mischien juli plaatsvind (vorafgaand aan een lange tijd van aanvallen op russische logistiek)
Wat gaat China kunnen doen om nog van invloed te zijn op dat offensief dan?quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mooie uiteenzetting.
Dat zou inderdaad wmb kunnen gaan gebeuren.
Even afhankelijk van de sterkte van alle 2 de partijen, je kunt er met de beschikbare media geen touw aan vastknopen.
Alleen gezien alle westerse levering en opleiding moet daar wel behoorlijk wat zijn opgebouwd. Alleen dan is ook de westerse verantwoordelijkheid op falen groter. Als intelligence inschat dat alles binnen 30 dagen tevergeefs is geweest zal de stap ook groter worden om door te zetten.
Dat alles nog even afgezien van de huidige (verwachte) inmenging van China, want geen idee wat daarvan te verwachten.
Wapens en munitie leveren richting rusland als ze ineens toch duidelijker partij gaan kiezen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat gaat China kunnen doen om nog van invloed te zijn op dat offensief dan?
Jawel, maar ik geloof niet dat Rusland dat spul vervolgens op tijd op de juiste plek heeft.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wapens en munitie leveren richting rusland als ze ineens toch duidelijker partij gaan kiezen.
China is vooral een land dat je op hun daden moet geloven en niet op wat ze roepen.
verwachte inmenging van china is voor mij totaal nieuw.... heb ik wat gemist?quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:15 schreef Lospedrosa het volgende:
huidige (verwachte) inmenging van China
Maar een grote slome bomber is natuurlijk instant toast, als die boven oekrainse steden hangt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Boodschap is dat de volgende keren er ook bimtapijten onder hangen om complete steden in puin te leggen.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
verwachte inmenging van china is voor mij totaal nieuw.... heb ik wat gemist?
Ik dacht juist dat dat bezoek van Xi aan moskou als een catastrofe verlopen is en daarna overduidelijk de chinezen op afstand van rusland gegaan zijn.
de recente stem voor een toewijzing van rusland als aggressor in dit conflict bij de VN, waarbij zowel India als China tegen rusland stemde was ook overduidelijk: https://www.euronews.com/(...)ression-against-ukra
Al heb ik met de Wijk het idee dat ie ook maar wat roept en helemaal geen intel heeft.quote:. Het gesprek tussen de Oekraense president Zelenski en de Chinese leider Xi Jinping is een nederlaag voor het Westen. ‘Wij kunnen dit dus kennelijk helemaal niet zelf oplossen. Het gebeurt in onze achtertuin, maar China moet erbij komen voor een oplossing.’ Dat zegt Rob de Wijk, defensiespecialist en directeur van het Haags Centrum voor Strategische Studies (HCSS) in de podcast Boekestijn en De Wijk.
‘China kan zich blijkbaar permitteren om zichzelf als vredesstichter te gaan profileren’, zegt De Wijk. ‘Ik vind het prima maar je moet je wel realiseren dat China hier een rol op zich neemt die tot voor kort was weggelegd voor het Westen. Dat dit naar China verschuift is heel bijzonder en voor het Westen is het een soort nederlaag. China heeft eerder successen geboekt in het Midden-Oosten met de toenadering tussen Iran en Saudi-Arabi. Je ziet dat de wereldorde verschuift.’
Na het gesprek tussen Xi en Zelenski is besloten dat een bemiddelaar naar Oekrane zal gaan, die zowel met de Russen als met de Oekraners zal gaan praten. Een belangrijke ontwikkeling, denken podcastmakers De Wijk en Arend Jan Boekestijn. ‘Maar meeste experts zeggen ook dat we er niet te veel van moeten verwachten. Rusland is voor China veel belangrijker dan Oekrane.’ Daarbij merkt Boekestijn wel op dat China in 2019 de grootste handelspartner van Oekrane was.
‘Het gebeurt in onze achtertuin, maar China moet erbij komen voor een oplossing’
Rob de Wijk
Tegelijkertijd ziet De Wijk ook een nieuwe propagandaoorlog. ‘Poetin is helemaal niet bereid om te gaan onderhandelen, dat zegt hij zelf ook. Tegelijkertijd zijn de Russen vooral defensief bezig, los van Bachmoet.’ Volgens De Wijk is het onduidelijk hoe de situatie in Oekrane nu echt is, ‘behalve dat we wachten op een Oekraens offensief en dat Rusland zich ingraaft.’
Tegenoffensief essentieel voor Westen
Volgens Boekestijn en De Wijk is een Oekraens tegenoffensief van essentieel belang voor het Westen. ‘Geen klinkende overwinning heeft immense risico’s. Er zijn veel mensen die bang zijn dat dat niet gaat gebeuren’, zegt Boekestijn. ‘Dan zal Zelenski onder druk worden gezet om te gaan praten met de Russen’, zegt De Wijk, die constateert dat Oekrane al naar het tweede plan wordt geduwd.
‘Als Oekrane niet succesvol is, dan heeft het Westen ook verloren. Want daarna wordt het heel erg lastig voor het Westen om berhaupt door te gaan met het leveren van steun in de vorm van nieuw materieel en nieuwe munitievoorraden, want ze zijn er gewoon bijna niet meer. De schappen raken leeg.’
Een Oekraens offensief zou in mei moeten gaan plaatsvinden. ‘Dat is wel logisch’, zegt De Wijk. ‘We weten eigenlijk al maanden dat de meeste zware wapens tanks dan binnen zijn, de eenheden zijn geformeerd en de winterprut is opgedroogd. En we weten dat het het offensief van Rusland weinig heeft opgeleverd. Dat is dan wel een tijd waarin dit kan gaan gebeuren.’
Ze weten nu precies waar de luchtafweer zich bevind door dummy’s af te schieten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar een grote slome bomber is natuurlijk instant toast, als die boven oekrainse steden hangt.
Weer weinig doordacht argument, Lospetrollos.
rusland heeft china expliciet om wapens en munitie gevraag en china heeft dat tot nog toe geweigerd... China is bereid tot meer handel en leveren van technieken ("non-lethal support", bv satelietbeelden, halfgeleiders en bepaalde civiele drones), maar niet daadwerkelijk wapenmaterieel en munitie ("lethal support").quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wapens en munitie leveren richting rusland als ze ineens toch duidelijker partij gaan kiezen.
China is vooral een land dat je op hun daden moet geloven en niet op wat ze roepen.
Heb je wel eens van mobiele anti-air gehoord?quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze weten nu precies waar de luchtafweer zich bevind door dummy’s af te schieten.
Tenminste dat zou kunnen. Zeg ook niet dat dat perse zo is.
begrijp je dat een claim van china als 'vredesonderhandelaar'zich te profileren helemaal geen enkele invloed op een gepland offensief zal hebben... ?quote:
De Wijk heeft natuurlijk veel meer kennis en informatie over internationale betrekkingen en conflicten dan de gemiddelde bron die hier wordt aangedragen. China is natuurlijk itt tot de VS/EU geen partij in dit conflict maar dat China door beide partijen gaccepteerd zou worden als vredesstichter is natuurlijk onzin.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Al heb ik met de Wijk het idee dat ie ook maar wat roept en helemaal geen intel heeft.
Er gingen 17 props en 3 van die supersonische de lucht in 3 dagen terug.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Heb je wel eens van mobiele anti-air gehoord?
Je realiseert je dat oekraine ook nog een redelijk functionele luchtmacht heeft?
Die rus bombers zijn turbo props. Zijn supertraag ivm een straaljager.
China als vredesonderhandelaar is daarnaast een absolute no-go voor de VS. De VS die klauwen met geld heeft gestoken met een beoogd eindresultaat en dan toezien dat China als held op het podium komt te staan.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:38 schreef RM-rf het volgende:
begrijp je dat een claim van china als 'vredesonderhandelaar'zich te profileren helemaal geen enkele invloed op een gepland offensief zal hebben... ?
in tegendeel zelfs, het zal voor oekraine de druk wl heel snel resultaten qua herovering te willen boeken groter maken als er meer partijen druk zetten op onderhandelen.
(warbij het de oekrainers aan hun reet zal roesten wat de chinezen doen, hooguit risicovol voor hen zou zijn als hun westerse bondgenoten naar de mogelijkheid van onderhandelen zouden draaien, maar zoals in dat verhaal ook duidelijk aangegeven staat is de rol die china ook inneemt, deels veroorzaakt door het westen juist expliciet weigert enige ondersteuning of druk op onderhandelingen te zetten; China neemt een ruimte in die het westen hier momenteel enorm openlaat)
Hallucinant vat het wat beter samen. Net als dat hij dacht dat als bahmut zou vallen zelensky wel de handdoek in de ring zou gooien.quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:49 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Lospedrosa heeft stiekem een enorme positieve kijk op zaken wil je zeggen?
Dit. Het is elke keer hetzelfde riedeltje bij de man.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:31 schreef speknek het volgende:
Rob de Wijk weet doorgaans veel minder dan wij, en roept zo nu en dan wat gebakken lucht om in de media te geraken.
Hij zegt zeker wel goeie dingen. Alleen weer dat sterke hellen naar 1 kant. Ja het offensief wordt spannend en falen gaat gevolgen hebben. Alleen is het vervolgens weer zwaar de nadruk op het falen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Al heb ik met de Wijk het idee dat ie ook maar wat roept en helemaal geen intel heeft.
Nee dan begrijp je het niet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hallucinant vat het wat beter samen. Net als dat hij dacht dat als bahmut zou vallen zelensky wel de handdoek in de ring zou gooien.
Al je materieel zal wegzakken in de modder. Zit je weer met diezelfde problemen als voor de winter. Moet alles weer over verharde wegen en is alles weer een schietschijf voor vliegtuigen (drones meegeteld).quote:Op woensdag 3 mei 2023 11:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
Hoe beter het weer wordt, des te gunstiger het wordt om het veld in te gaan.
Het scheelt al een hele berg als je 'leefomstandigheden' gunstiger zijn en je niet hoeft te vechten tegen de kou.
Ja, hyperbool expres niet begrijpen is altijd wel handig, voor je dagelijkse rondje paniek voetbal.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee dan begrijp je het niet.
Ik zei dat ik de opmerking van Zel niet begreep, zou gebruiken.
“De toekomst van Oekrane is afhankelijk van de uitkomst in Bakhmut”
https://www.nd.nl/nieuws/(...)slist-welke-toekomst
Maak je toch niet zo druk joh.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hyperbool expres niet begrijpen is altijd wel handig, voor je dagelijkse rondje paniek voetbal.
https://nos.nl/artikel/24(...)ord-stream-explosiesquote:Russische marineschepen die operaties onder water kunnen uitvoeren, zijn in de buurt geweest van de plek waar in september vorig jaar explosies werden gemeld bij de gaspijpleidingen Nord Stream 1 en 2. Dat zeggen journalisten van de Deense, Noorse, Zweedse en Finse publieke omroepen na gezamenlijk onderzoek.
quote:President Zelensky makes surprise visit to Finland
Ukrainian President Volodymyr Zelensky has arrived in Finland for his meeting with Finnish and other Nordic counterparts.
A live stream of his arrival showed him standing with the Finnish President Sauli Niinisto outside the Presidential Palace listening to the Ukrainian national anthem and later shaking hands with Finnish dignitaries.
quote:Supermarket attack: The Ukrainian Ministry of Internal Affairs has announced that three people have lost their lives, and a further five were injured as a result of a Russian missile strike on a supermarket in the city of Kherson. Writing on Telegram, the Ministry said the rocket hit at 11 a.m. local time (4 a.m. ET) in the “only working hypermarket” in the city.
Zeker 150 winkelwagentjes uitgeschakeld. Tactische meesterzet van de Russen.quote:
Wel tof dat we de laatste tijd een boel Oekraense drones in Rusland zien.quote:
Poetin neemt al voorzorgsmaatregelen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wel tof dat we de laatste tijd een boel Oekraense drones in Rusland zien.![]()
That's warcrime nr....I lost countquote:
Zou nog toffer zijn als ze daar een flinke boel schade aanrichten.quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:52 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Poetin neemt al voorzorgsmaatregelen.
[ twitter ]
If you want to wrestle with a pig, you have to deal with the mudquote:
Helaas dus niet alleen winkelkarretjesquote:Op woensdag 3 mei 2023 13:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zeker 150 winkelwagentjes uitgeschakeld. Tactische meesterzet van de Russen.
Of Russische drones in Ruslandquote:Op woensdag 3 mei 2023 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
nuja, ik betwijfel ook of china werkelijk veel voordel heeft bij politieke instabiliteit in het gebied waar ze juist sterk inzetten met hun Belt and Road Initiative ...quote:Op woensdag 3 mei 2023 13:18 schreef Nattekat het volgende:
China wil het beste voor China, en dat is een zwakkere VS bevenop het reeds verzwakte Rusland. Tuurlijk gaan die op de onderhandelingstroon zitten. Die samenwerking tussen Rusland en Iran is ook door hen mede mogelijk gemaakt terwijl die landen samen tegengestelde doelen hebben in die regio. Een sterk Iran is zeer ongunstig voor het westen, dus dat ziet China wel zitten.
Ik hoop voor Rusland dat ze kunnen leveren op credit of afbetaling.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
rusland heeft china expliciet om wapens en munitie gevraag en china heeft dat tot nog toe geweigerd... China is bereid tot meer handel en leveren van technieken ("non-lethal support", bv satelietbeelden, halfgeleiders en bepaalde civiele drones), maar niet daadwerkelijk wapenmaterieel en munitie ("lethal support").
Ongetwijfeld zal china enigszins hiermee spelen als drukmiddel, onderhandelingsmateriaal om de VS te bewegen meer handel toe te laten. Maar china heeft verder eerder weinig te winnen om rusland grootschalig en structureel te steunen.
Het zal volgens mij zeker ook geen 'doorslaggevende' rol willen spelen als dat enkel de VS vervolgens meer mogelijkheden geeft de handel met china verder te dwarsbomen en extra handelsbarrieres op te leggen (wat de amerikanen sowieso al langer willen)
Of Rusland heeft net wat speelgoed van zoontje van rijke oligarch kapot geknald.quote:
Slaat op stront wat je zegt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 10:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Als je ziet wat je moet betalen aan rioolrechten schrik je toch? Je kunt je stront net zo makkelijk direct naar een gracht of riviertje laten stromen in dit waterland. Maar nee hoor, de roverheid wil dat niet.
China heeft geen probleem ermee zich in olie, gas of zelfs kolen uit te laten betalen..quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik hoop voor Rusland dat ze kunnen leveren op credit of afbetaling.
De Russische credit card is al enige tijd geblokkeerd.
Ik vind het er maar gek uitzien. Hopelijk is het echt en doet Poetin het in zn broekquote:
En hoe krijgen ze die?quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
China heeft geen probleem ermee zich in olie, gas of zelfs kolen uit te laten betalen..
En daar heeft Rusland juist recentelijk veel afzet zien afspringen.
Fukking dik!quote:
Ah, excuus.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Starhopper in NWS / Oorlog in Oekrane #737 Ik haat Putin
De hele basis van het Belt and Road Initiative van China is nu juist de handel via Rusland en centraal-Azie uit te breiden en infrastructuur daar te controleren.quote:
500k aan bier en bitterballenquote:Op woensdag 3 mei 2023 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Fukking dik!![]()
Bier en bitterballen voor de mensen die hier verantwoordelijk voor zijn!
.quote:“Two unmanned aerial vehicles were aimed at the Kremlin. As a result of timely actions taken by the military and special services using radar warfare systems, the devices were disabled,” the publication says.
Als je goed kijkt zie "Liebe Gre von Mathias Rust" op de linker vleugel staan.quote:
Of om de bevolking wat betreft de 'wil' om voor rusland te strijden te begunstigen. A la: Zie je nou wel!quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:41 schreef Gehrman het volgende:
Zou me niets verbazen als de Russen dit zelf hebben gedaan om vervolgens nog meer Oekraense burgerdoelen aan te vallen.
Neh das zwakte, dan eerder een bus schoolkinderen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:50 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of om de bevolking wat betreft de 'wil' om voor rusland te strijden te begunstigen. A la: Zie je nou wel!
Nou, hyperbool. Het woord "uitkomst" is nogal multi-interpretabel.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, hyperbool expres niet begrijpen is altijd wel handig, voor je dagelijkse rondje paniek voetbal.
Tot nu toe een klein brandje..quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:58 schreef TLC het volgende:
JAAAAAAAAAA ze komen al in de buurt van putler, dat het kremlin ook maar helemaal plat gegooid gaat worden
Nee, dat is contra productief. Deze aanval met zeer zwakke explosieven is precies goed.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:55 schreef Kukelecucktsju10 het volgende:
Leuk die droontjes, maar ik wil godverdomme eens een flinke raket op dat Kremlin zien vallen. Rook die ranzige vleermuis z'n grot uit !!
Gedeeltelijk waar.quote:
Goed tankweer.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:19 schreef skysherrif het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Grote boem nabij donetsk
quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:41 schreef Gehrman het volgende:
Zou me niets verbazen als de Russen dit zelf hebben gedaan om vervolgens nog meer Oekraense burgerdoelen aan te vallen.
quote:Oekrane: wij hebben niets te maken met droneaanval
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-69121271
Een hoge Oekraense functionaris zegt dat Oekrane niets te maken heeft met de droneaanval op het Kremlin in Moskou. Een aanval zou nergens toe leiden en zou Rusland juist uitdagen om "nog radicalere acties" te nemen, zegt presidentieel adviseur Podoljak.
De Russische aantijging kan volgens Podoljak betekenen dat Rusland ergens in de komende dagen een grootschalige "terreuraanval" op Oekrane wil plegen.
voor wie?quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Lijkt me een uiterst precaire situatie dit..
Er was toch een drone zoek? Is dat niet deze?quote:
Voor de gehele situatie. Maar dit kan voor de Russen ook 'de druppel' zijn om zwaardere bommen in te gaan zetten. Ze voelen zich tenslotte bedreigd op eigen grondgebied.quote:
Jij juicht voor een false-flag actie van Rusland?quote:
QEDquote:Op woensdag 3 mei 2023 15:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij juicht voor een false-flag actie van Rusland?
Dr zit nog geen deuk in die antenne man, en vanavond weer cruise-missiles op cherson en Kiev.
Alsof Putin een reden nodig heeft om zich te misdragen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Voor de gehele situatie. Maar dit kan voor de Russen ook 'de druppel' zijn om zwaardere bommen in te gaan zetten. Ze voelen zich tenslotte bedreigd op eigen grondgebied.
Het gaat niet om putin. Het gaat erom dat de moscovieten, de rijke kring in moskou, de elite, gaat beseffen dat zij niet veilig zijn. Als het al lukt om het kremlin te bereiken, zijn de buitenwijken zelf totaal niet veilig. Daardoor onstaan spanningen in het circuit rondom poetin, want ze willen dan actie gaan zien vanuit het kremlin. En deels zal dat rich7ting oekraine zijn, maar een deel zal ook hu macht in het kremlin willen versterken of afzwakken, afhankelijk van de personen zelf. Deze drones zorgt voor politieke reuring, zeker omdat rusland blijkbaar niet in staat is om het luchtruim voldoende te beschermenquote:Op woensdag 3 mei 2023 15:39 schreef koemleit het volgende:
alsof het ook maar iets uithaalt om met een drone attack putin aan te vallen.
Die man zit zo goed verstopt dat je die nog niet raakt met raketten joh.
Sowieso hoe zie ik me dit voor me? zo'n drone stijgt op in Oekrane, vliegt helemaal naar Moskou.. gaat daar richting Kremlin om daar met een kamakaze bon, precies op de kamer waar Putin zit te storen?
das toch gewoon onmogelijk? en at weten de Oekries ook. Lijkt me dus of verzonnen, of gewoon een stel opstandige russen die in de buurt van Kremlin met drones aan het filmen oid zijn geweest.
Nee, maar dit is een stuk makkelijker te beargumenteren voor zichzelf, zijn achterban en het Russische volk.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alsof Putin een reden nodig heeft om zich te misdragen.
Tuurlijk alles ontkennen is het beste. Of dit een false flag was om iets grootschaligs te doen vanuit de Russen zal moeten blijken.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:51 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2473443#UPDATE-container-69121271
UA zegt er niets mee te maken te hebben.
Die dingen hoeven natuurlijk niet uit Oekraene op te stijgen. Rusland is groot zat om een SMO uit te voeren.quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus Rusland wil iedereen doen laten geloven dat meerdere drones vanaf Oekrane ongestoord naar Moskou hebben kunnen vliegen en pas vlakbij het Kremlin zijn onderschept?![]()
![]()
Of partizanenquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die dingen hoeven natuurlijk niet uit Oekraene op te stijgen. Rusland is groot zat om een SMO uit te voeren.
Dit oogt wel als een heel onschuldige "aanslag"quote:
Ik denk dat, als Rusland er niet zelf achter zit, de kans groter is dat het een anti-Putin groepering uit Rusland zelf isquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die dingen hoeven natuurlijk niet uit Oekraene op te stijgen. Rusland is groot zat om een SMO uit te voeren.
dan gaan wij dat niet te zien krijgen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:24 schreef descon het volgende:
Ik verwacht niet dat het Oekrane is. Je bereikt niks met deze actie.
Zou het wel mooi vinden als tijdens die parade allemaal Slava Oekraine vlaggetjes naar beneden vallen ofzo.
Of mooie blauw/gele snippers.
Net als allemaal verschillende camera's die precies de goede kant uitkijkenquote:Op woensdag 3 mei 2023 16:19 schreef PzKpfw het volgende:
Die twee gappies die toevallig net dat dak opklimmen maken het ook totaal niet verdacht
Dit dus. Walgelijke tyfushonden zijn het.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:15 schreef Vijf_voor het volgende:
Hele steden platleggen en dan huilen om een paar dakpannen die in de fik staan
Onderschept?quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Dus Rusland wil iedereen doen laten geloven dat meerdere drones vanaf Oekrane ongestoord naar Moskou hebben kunnen vliegen en pas vlakbij het Kremlin zijn onderschept?![]()
![]()
Dat er security cameras op het Kremlin gericht zijn is niet zo verrassend wat mij betreft. De mannetjes en de kleine lading van de drones zijn wel vreemd als het van Oekrane kunnen komen. Het is lastig te zien maar ik vind de drones ook niet direct van een formaat dat het mogelijk maakt honderden kilometers te vloeren.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als allemaal verschillende camera's die precies de goede kant uitkijken
Vooral die kleine lading idd. Als Oekrane putin om zou willen leggen met een drone dan weten ze ook wel dat een lading als dat nooit zou werken. Vrij ongeloofwaardig allemaal.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:37 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Dat er security cameras op het Kremlin gericht zijn is niet zo verrassend wat mij betreft. De mannetjes en de kleine lading van de drones zijn wel vreemd als het van Oekrane kunnen komen. Het is lastig te zien maar ik vind de drones ook niet direct van een formaat dat het mogelijk maakt honderden kilometers te vloeren.
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:58 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Russen liegen altijd. Russen geven Oekraine de schuld, ergo het was Rusland zelf.
Met zo'n babydrone op het dak ook terwijl iedereen weet dat hij in een bunker zit.
Lijkt me sterk. Hij staat voor lul dat die dingen zijn kantoor weten te raken. En dan had men al concreet staan wijzen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
Ik deed eerst natuurlijk een klein dansje van vreugde hier op kantoor, maar ik begin er toch stevig van overtuigd te raken dat deze drones uit het kamp van Putler zelf komen.
al stoppen ze er een 500ton bom in, putin zullen ze er heus nooit mee te pakken krijgen...quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:00 schreef over_hedge het volgende:
Vooral die kleine lading idd. Als Oekrane putin om zou willen leggen met een drone dan weten ze ook wel dat een lading als dat nooit zou werken. Vrij ongeloofwaardig allemaal.
Grappig is dat he. En als er weer een journalist of oppositielid wordt afgetuigd of omgelegd, zijn er geen beelden of de camera’s zijn “uit voor onderhoud”quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Net als allemaal verschillende camera's die precies de goede kant uitkijken
Lijkt me ook. We horen er niet veel van maar er zijn ook behoorlijk veel Russen die Poetin en z'n kliek al tijden zat zijn en daar ook naar handelen. Soort van verzet, met dito gevaren.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:08 schreef theguyver het volgende:
Ik vermoed eerder dat er in het binnenland gewoon wat organisaties bezig zijn, aangezien veel militaire overheidsgebouwen en ander spul regelmatig in de brand vliegt.
Oekrane zou kunnen maar die houden zich gewoon wijselijk stil want dit is beetje tegen de afspraken in wat men heeft met het westen, een ammo dump of vliegveld is namelijk wel wat anders dan het huis van Poetin.
Jongh, dit is de Rijksdagbrand van 2023.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
Ik deed eerst natuurlijk een klein dansje van vreugde hier op kantoor, maar ik begin er toch stevig van overtuigd te raken dat deze drones uit het kamp van Putler zelf komen.
Ik zag ook een Russische bron dat aangeeft dat de oekrinse offensief is begonnenquote:Op woensdag 3 mei 2023 17:09 schreef Mansjester het volgende:
Volgens deze vent begint het
[ twitter ]
Ik neem aan dat we het wel door hebben als ze los gaan.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:17 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik zag ook een Russische bron dat aangeeft dat de oekrinse offensief is begonnen
Stuk aannemelijker dan dat Oekrane dit heeft gedaan. Schieten daar namelijk totaal niks mee op. Het is al discutabel dat een drone ongezien naar het Kremlin vliegt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:24 schreef BeriBeri het volgende:
[..]
Ja hoor, dat heeft Rusland zelf gedaan, net zoals ze hun eigen pijpleiding hebben opgeblazen
quote:Op woensdag 3 mei 2023 17:38 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
neem met korrel zout voorlopig
Ik weet het nog niet. Wat is zijn motief? Als zijn motief draagvlak creren is, had hij er beter voor kunnen kiezen om die drone een basisschool of druk winkelcentrum binnen te laten vliegen. Daarmee had je een enorm gevoel van urgentie en haat richting Oekrane kunnen aanwakkeren. Nu is het toch vooral een plofje van niets waarvan zijn eigen bevolking niet onder de indruk raakt, plus het signaal dat Rusland kennelijk niet in staat is de meest belangrijke plekken te beschermen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
Wel geinig dat Rusland dit weg wil zetten als 'een mislukte poging om Putin te doden'quote:
Nou ja, disabled zijn ze wel. In die zin dat ze nu niks meer doen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 14:40 schreef oheng het volgende:
Hmm dat is vreemd. Het Kremlin ziet waarschijnlijk andere beelden dan wij. /s
[..]
.
Bron: RIA
De vlag bovenop het Kremlin is het meest symbolische wat er is voor het video materiaal.quote:Op woensdag 3 mei 2023 18:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik weet het nog niet. Wat is zijn motief? Als zijn motief draagvlak creren is, had hij er beter voor kunnen kiezen om die drone een basisschool of druk winkelcentrum binnen te laten vliegen. Daarmee had je een enorm gevoel van urgentie en haat richting Oekrane kunnen aanwakkeren. Nu is het toch vooral een plofje van niets waarvan zijn eigen bevolking niet onder de indruk raakt, plus het signaal dat Rusland kennelijk niet in staat is de meest belangrijke plekken te beschermen.
Als het Oekrane zelf is geweest, snap ik niet waarom ze een stevig dak als doel kiezen en niet gewoon door een raam naar binnen vliegen. Ik heb eerder de indruk dat dit een enigszins amateuristische actie is van Pro-Oekranse of simpelweg anti-Poetin-kringen binnen Rusland.
De Wijks verdienmodel is de totale ondergang van het westen prediken, voor oplossingen voor de problemen en vraagstukken waar de westerse wereld mee geconfronteerd wordt ben je bij hem aan het verkeerde adres.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit. Het is elke keer hetzelfde riedeltje bij de man.
Wij doen het niet goed, we gaan ten onder, we moeten luisteren naar, dit is gevaarlijk, zie je nu wel.
Doodvermoeiend. Ondertussen heeft een defecte klok het per dag vaker bij het juiste eind dan vd wijk.
Ze zien ze nu allemaal vliegen, laatst hadden bewoners een dronemelding gedaan bij de politie, bleken het sterren te zijn. Daarna duiven.quote:
Daar zou nou een jaarlijkse prijs voor moeten zijnquote:Op woensdag 3 mei 2023 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zelfs voor de speld een hele goede.
Net zoals die 86 vorige keren waar Poetin het Westen voor waarschuwde?quote:Op woensdag 3 mei 2023 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar dit kan voor de Russen ook 'de druppel' zijn om zwaardere bommen in te gaan zetten. Ze voelen zich tenslotte bedreigd op eigen grondgebied.
Die gaat dit jaar al naar deze toe.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zou nou een jaarlijkse prijs voor moeten zijn
Qua plaatsnamen ia het echt een drama maar stel je voor dat er een oorlog in China gevoerd wordt. Hoe moeten we het dan ooit volgenquote:Op woensdag 3 mei 2023 17:41 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
dat kan hier zijn
of
[ afbeelding ]
Als de Russen zichzelf gaan bombarderen kan ik dat alleen maar toejuichen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 16:32 schreef xpompompomx het volgende:
Van mij mag het ook hoor. Alleen ik denk niet dat het verstandig is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
Die drones maken me wel een beetje onrustig, waarschijnlijk omdat ik het niet kan plaatsen en ik sowieso al toenemende spanning voel door het komende Oekraense offensief.
Van mij mag dat hele Kremlin in as gelegd worden, volstrekt legitiem. Weten de Russen ook hoe dat voelt.
Gaat hij niet doen. Hij is niet sucidaal.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:06 schreef myShizzle het volgende:
Iemand nog jodiumpillen over?
[ twitter ]
Nee maar vlgs mijn info wel dodelijk ziek en wil graag een hoofdstuk in toekomstige geschiedenisboekjes hebben.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat hij niet doen. Hij is niet sucidaal.
Whaaat? Nooowaaaay, for fucking sake.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:06 schreef myShizzle het volgende:
Iemand nog jodiumpillen over?
[ twitter ]
Misschien over een tijdje wel. Als je toch al wellicht kanker hebt kun je er voor gaan. Je weet het niet.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gaat hij niet doen. Hij is niet sucidaal.
Precies, dit is ook een reden waarom China absoluut geen wapens wil leveren. Het is een uitgelezen kans om prominentie op het wereldtoneel te tonen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Hij zegt zeker wel goeie dingen. Alleen weer dat sterke hellen naar 1 kant. Ja het offensief wordt spannend en falen gaat gevolgen hebben. Alleen is het vervolgens weer zwaar de nadruk op het falen.
Ook wat China betreft. Natuurlijk kunnen die zich opwerpen als vredestichter, maar dat vooral omdat de VS met het westen indirect 1 van de conflictpartijen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |