Ik ga dat nu kijkenquote:Op zaterdag 22 april 2023 12:40 schreef Nielsch het volgende:
Wie heeft ook gekeken tot na de pokercredits?
Natuurlijkquote:Op zaterdag 22 april 2023 12:40 schreef Nielsch het volgende:
ya hierzo. maar zonder wetenschap van de post credits scene. zat gewoon te genieten van het gezellige pokershotquote:Op zaterdag 22 april 2023 12:40 schreef Nielsch het volgende:
Een willekeurig schip of een nieuw schip vernoemen naar Picard was een mooi en passend gebaar geweest.quote:Op zaterdag 22 april 2023 05:38 schreef SiGNe het volgende:
Toen op het eind de nieuwe naam van de TItan aangekondigd werd hoote ik ergens dat het de U,S.S. Picard zou worden maar Enterprise-G was ook OK.
Alleen hebben we amper iets van de Enterprise F gezien (ik vond zelf de E wel mooi)
Een schip hernoemen brengt overigens ook ongeluk volgens bijgeloof dus het was sowieso niet zo heel slim.quote:Op zaterdag 22 april 2023 17:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een willekeurig schip of een nieuw schip vernoemen naar Picard was een mooi en passend gebaar geweest.
Maar de Titan hernoemen? Nee, dat schip heeft net een prominente rol gespeeld in het voorkomen van een beschavings-eindigende Borg overname, haar kapitein heeft z'n eigen leven opgeofferd in het proces en als dank wordt de Titan hernoemd? Nah.. nee, niet helemaal okay.
En de Enterprise F mag in het rijtje met de Enterprise C, we weten er niet zo heel veel van.
Overigens diende de F wel als doel om de Odyssey class canon te maken.
Mooi klein eerbetoon om de zoon van Pavel dezelfde voornaam als Anton Yelchin te gevenquote:Op zondag 23 april 2023 00:29 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Walter Koenig als president Anton Chekov, alleen audio, maar absoluut herkenbaar
Dat is (behalve bij Strange New Worlds & Lower Decks) heel erg Star Trek eigen op dit moment.quote:Op zondag 23 april 2023 08:09 schreef Nielsch het volgende:
De nostalgie in de laatste 2 afleveringen was natuurlijk erg fijn maar het verhaal heeft er wel onder geleden wat mij betreft. Ineens ging alles veel te snel en het oplossen van het grote probleem ging veel te makkelijk. Maar goed, zeker het allertofste seizoen van Picard!
Snw doet dat natuurlijk elke aflevering, omdat er in dat format niet meer tijd is.quote:Op zondag 23 april 2023 13:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat is (behalve bij Strange New Worlds & Lower Decks) heel erg Star Trek eigen op dit moment.
Discovery doet dat, Picard in eerste twee seizoenen ook. Zelfs Prodigy heeft daar last van
Een seizoen opbouw en dan laatste aflevering afraffelen.
Dit was het laatste seizoen.quote:Op zaterdag 29 april 2023 18:18 schreef Netsplitter het volgende:
Aaaaaarrrrggghhhhh.... dat einde van Picard.
Zo vals dat we moeten wachten.
Wat @Aether al zei, dit was het definitieve slot van ST Picard.quote:Op zaterdag 29 april 2023 18:18 schreef Netsplitter het volgende:
Aaaaaarrrrggghhhhh.... dat einde van Picard.
Zo vals dat we moeten wachten.
Top seizoen. Alleen jammer dat S2 er totaal niks mee van doen heeft.
Het is ook maar de vraag of dat in afzienbare tijd te realiseren is. Starfleet Academy staat in de steigers en daar is budget aan toegekend, maar voor een mogelijke Legacy spin off is geen budget gealloceerd.quote:Op zondag 30 april 2023 11:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat @:aether al zei, dit was het definitieve slot van ST Picard.
Dat einde was slechts een potentiële achterdeur voor een geheel nieuwe Star Trek serie. En nee, die heeft Paramountplus (nog?) niet besteld.
Discovery is eerder klaar. Laatste seizoen is al gefilmd en wordt begin 2024 uitgebracht.quote:Op zondag 30 april 2023 15:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het is ook maar de vraag of dat in afzienbare tijd te realiseren is. Starfleet Academy staat in de steigers en daar is budget aan toegekend, maar voor een mogelijke Legacy spin off is geen budget gealloceerd.
Paramount heeft geen oneindige zakken en met SNW, DIS, ACA, LOW, PRO en een Section 31 film in productie is er aan content ook geen gebrek.
Wellicht 2025/2026 nadat DIS (eindelijk) klaar is?
Dat besef ik ook, een realistische tijdlijn is nog steeds op z'n vroegst 2025.quote:Op zondag 30 april 2023 15:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Discovery is eerder klaar. Laatste seizoen is al gefilmd en wordt begin 2024 uitgebracht.
Dat is volgens mij ook wel de heersende mening hier. Leuke fan service, maar ga er niet te kritisch naar kijken.quote:Op zondag 30 april 2023 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Alhoewel pic seizoen 3 wel erg leuk was was het verhaal wel extreem mager, vooral die omwisseling van shapeshifters naar borg was wel erg kort door de bocht, afleveringen lang bekommeren om de shapeshifters en dan in een aflevering ze volledig uit beeld nemen en vervangen voor de borg.
Ook hoe jack bij de borg kwam en er weer uit toch wel mager eigenlijk.
Het voelt allemaal wel heel makkelijk ofzo.
Het is vooral de cast (incl. Schepen) die het bijzonder maakte, niet persee het verhaal.
Jij doet het vast heel leuk op feestjesquote:Op zondag 30 april 2023 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Alhoewel pic seizoen 3 wel erg leuk was was het verhaal wel extreem mager, vooral die omwisseling van shapeshifters naar borg was wel erg kort door de bocht, afleveringen lang bekommeren om de shapeshifters en dan in een aflevering ze volledig uit beeld nemen en vervangen voor de borg.
Het is vooral de cast (incl. Schepen) die het bijzonder maakte, niet persee het verhaal.
Klopt maar heb ervan genoten.quote:Op zondag 30 april 2023 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Odo is overledenquote:Op maandag 1 mei 2023 10:04 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Ik zeg dat ze nu maar een DS9 sequel serie moeten maken
Aron Eisenberg (Nog) ookquote:Op maandag 1 mei 2023 10:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Odo is overleden
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Auberjonois
Kai Winn ook dood
https://nl.wikipedia.org/wiki/Louise_Fletcher
Avery Brooks is ook nog wel een dingetje hoor, volgens Cirroc Lofton staat ie op een zwarte lijst wat betreft Hollywood, heeft geen agent en geen acting credits sinds 2001-ish.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Aron Eisenberg (Nog) ook
Dat Winn dood is maakt niet zoveel uit. Die stierf in de laatste aflevering van de serie.
Odo is om heen te werken, laat hem lekker in de Great Link (hij had een korte foto en mention cameo in afgelopen seizoen van Picard)
Maar de dood van Aron Eisenberg is wel jammer in dat opzicht. Die had al captain kunnen zijn. De terugkeer van halfgod Sisko zou wel boeiende tv opleveren
Trill Captain Dax (met o.a. herinneringen van Jadziaquote:Op maandag 1 mei 2023 12:04 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Aron Eisenberg (Nog) ook
Dat Winn dood is maakt niet zoveel uit. Die stierf in de laatste aflevering van de serie.
Odo is om heen te werken, laat hem lekker in de Great Link (hij had een korte foto en mention cameo in afgelopen seizoen van Picard)
Maar de dood van Aron Eisenberg is wel jammer in dat opzicht. Die had al captain kunnen zijn. De terugkeer van halfgod Sisko zou wel boeiende tv opleveren
Oei dat wist ik niet. Avery Brooks is wel nodig. DS9 had genoeg neven figuren dat er wel iets mee te maken valt. Een reünie a la TNG zit er echter niet in, maar DS9 is ook minder iconisch.quote:Op maandag 1 mei 2023 12:17 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Avery Brooks is ook nog wel een dingetje hoor, volgens Cirroc Lofton staat ie op een zwarte lijst wat betreft Hollywood, heeft geen agent en geen acting credits sinds 2001-ish.
quote:
DS9 is naar mijn mening de beste Star Trek serie. Dat Avery Brooks een beetje weird is wist ik, maar zwarte lijst?quote:Op maandag 1 mei 2023 13:41 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Oei dat wist ik niet. Avery Brooks is wel nodig. DS9 had genoeg neven figuren dat er wel iets mee te maken valt. Een reünie a la TNG zit er echter niet in, maar DS9 is ook minder iconisch.
FTFYquote:Op maandag 1 mei 2023 15:27 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
DS9 is naar mijn mening de beste Star Trek serie in het Star Trek universum. Dat Avery Brooks een beetje weird is wist ik, maar zwarte lijst?
Wat is het verschil?quote:
Star Trek is van origine een serie met een positief toekomst beeld. Ik heb DS9 altijd een buitenbeentje gevonden door dat hele Dominion oorlog gebeuren (inclusief de Klingons die dan weer voor, dan weer tegen en uiteindelijk toch weer voor waren).quote:
Het is en blijft gewoon een Star Trek serie, niet perse een serie in het Star Trek universum, juist omdat het positieve toekomstbeeld uit TOS en TNG onder druk komt te staan (die ook hun rauwe kantjes kende, denk aan strijd met Klingons, Romulans, Cardassians en de Borg).quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Star Trek is van origine een serie met een positief toekomst beeld. Ik heb DS9 altijd een buitenbeentje gevonden door dat hele Dominion oorlog gebeuren (inclusief de Klingons die dan weer voor, dan weer tegen en uiteindelijk toch weer voor waren).
Toen het uitkwam vond ik het eigenlijk niet zo veel aan. Pas jaren later ben ik het gaan waarderen als een eigenlijk best wel hele goeie serie.
Quark en Garak, The Way of the Warriorquote:Let me tell you something about Hew-mons, Nephew. They're a wonderful, friendly people, as long as their bellies are full and their holosuites are working. But take away their creature comforts, deprive them of food, sleep, sonic showers, put their lives in jeopardy over an extended period of time and those same friendly, intelligent, wonderful people... will become as nasty and as violent as the most bloodthirsty Klingon. You don't believe me? Look at those faces. Look in their eyes.
Eddington tegen Sisko, For the Causequote:Quark: I want you to try something for me. Take a sip of this.
Garak: What is it?
Quark: A human drink; it's called root beer.
Garak: I dunno...
Quark: Come on. Aren't you just a little bit curious?
Garak takes a sip, wincing as he tastes it.
Quark: What do you think?
Garak: It's vile!
Quark: I know. It's so bubbly, cloying...and happy.
Garak: Just like the Federation.
Quark: And you know what's really frightening? If you drink enough of it, you begin to like it.
Garak: It's insidious.
Quark: Just like the Federation.
DS9 laat zien, en erkent, wat er achter dat laagje perfectie zit en is wat dat betreft realistischer. Maar blijft daarbij volledig trouw aan lorequote:I know you. I was like you once. But then I opened my eyes. Open your eyes, Captain. Why is the Federation so obsessed with the Maquis? We've never harmed you. And yet we're constantly arrested and charged with terrorism. Starships chase us through the Badlands, and our supporters are harassed and ridiculed. Why? Because we've left the Federation, and that's the one thing you can't accept. Nobody leaves Paradise, everyone should want to be in the Federation! Hell, you even want the Cardassians to join. You're only sending them replicators because one day, they can take their rightful place on the Federation Council. You know, in some ways, you're even worse than the Borg. At least they tell you about their plans for assimilation. You're more insidious, you assimilate people - and they don't even know it.
ik ben bijna klaar met tng rewatch. Dan zou ik eindelijk ds9 eens moeten kijken. Naarmate ik ouder word krijg ik steeds meer moeite met de federation, ds9 lijkt me ergens eerily actueel:)quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Het is en blijft gewoon een Star Trek serie, niet perse een serie in het Star Trek universum, juist omdat het positieve toekomstbeeld uit TOS en TNG onder druk komt te staan (die ook hun rauwe kantjes kende, denk aan strijd met Klingons, Romulans, Cardassians en de Borg).
DS9 kaart dit juist heel goed aan in bijv Paradise Lost, waar martial law op aarde, het paradijs zeg maar, komt. Met alle gevolgen van dien.
Of deze dialogen, van Quark en Eddington:
Quark, The Siege of AR-558
[..]
Quark en Garak, The Way of the Warrior
[..]
Eddington tegen Sisko, For the Cause
[..]
DS9 laat zien, en erkent, wat er achter dat laagje perfectie zit en is wat dat betreft realistischer. Maar blijft daarbij volledig trouw aan lore
TNG en DS9 gaan op een gegeven moment samen op.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 18:59 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik ben bijna klaar met tng rewatch. Dan zou ik eindelijk ds9 eens moeten kijken. Naarmate ik ouder word krijg ik steeds meer moeite met de federation, ds9 lijkt me ergens eerily actueel:)
Geen idee eigenlijk. Ik heb hem zelf.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:27 schreef stinkie het volgende:
B5 ergens gestreamed? Wat dat was wat ik echt volgde vroeger. Mijn trekkie periode is pas een paar jaar geleden begonnen met rewatches
Niet in NL in elk geval.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 19:27 schreef stinkie het volgende:
B5 ergens gestreamed? Wat dat was wat ik echt volgde vroeger. Mijn trekkie periode is pas een paar jaar geleden begonnen met rewatches
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
Helaas moeten streamingsdiensten stevig de financiële broekriem aanhalen, ivm achterblijvende winstgevendheid... gezien het prijskaartje van een Star Trek show acht ik het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat deze spin off er komtquote:Op maandag 22 mei 2023 00:29 schreef Gehrman het volgende:
Picard seizoen 3Wat een verschil met seizoen 1 en 2.
Ik hoop dat er een spin-off gaat komen met deze crew. Gezien de seizoensfinale zal dat wel goed komen.
Nou dit dus, ik blijf niet aan de gang.quote:Op donderdag 1 juni 2023 19:05 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Juist, dat wordt een alternatieve methode van kijken dus.
Ik vind het met Netflix, Disney+, Prime en HBO MAX wel genoeg intussen...
Nice ik zag Klingons.quote:
Ik zag Boimler en Mariner!quote:
Door omstandigheden pas gisteren gekeken.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:57 schreef wolfrolf het volgende:
ik had wel iets meer snw liefde verwacht hier
fok! is echt dood
Vind het vooral jammer dat het via Showtime gaat, geen zin om dat hiervoor weer aan te schaffen.quote:Op zaterdag 17 juni 2023 09:57 schreef wolfrolf het volgende:
ik had wel iets meer snw liefde verwacht hier
fok! is echt dood
Die had je voor het verhaal nodig. Daarnaast, Measure of a Man, wordt beschouwd als 1 van de betere TNG afleveringen, was eigenlijk een rechtbankdramaquote:Op woensdag 28 juni 2023 20:39 schreef wolfrolf het volgende:
[ twitter ]Mweh ik kan hier nou niet erg enthousiast van worden
Vond aflevering 2 trouwens meer een rechtbankdrama dan Star Trek, maargoed. Hopelijk gaan ze in aflevering 3 daadwerkelijk weer eens reizen in de ruimte
Naar Shakespearequote:Op donderdag 29 juni 2023 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Wel bijzonder de volgende aflevering heet tommorow and tommorow and tommorow zou dat een directe link zijn naar het boek?
Of gewoon naar Shakespeare
https://www.goodreads.com(...)omorrow-and-tomorrowquote:Op zaterdag 1 juli 2023 14:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Naar Shakespeare
Welk boek dacht jij?
Mooi om Kirk zo in actie te zien. Goede verwijzingen ook. "This all supposed to happen in 1992"
Klopt! Drie zeer puike afleveringen tot nu toe!quote:Op dinsdag 4 juli 2023 23:27 schreef Kleffe_Dop het volgende:
SNW weet de kwaliteit weer goed hoog te houden, S2 is heel fijn tot nu toe.
Moest ff denken aan die TNG aflevering over Data met Picard al advocaat.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 22:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Eindelijk begonnen aan seizoen 2 van SNW ben inmiddels bij aflevering 2 en die vond ik erg sterk. Dat is toch wel een beetje klassieke trek die focus op ethiek. Het is inderdaad een beetje een rechtbank drama maar dat pas prima bij star trek.
quote:Op woensdag 5 juli 2023 05:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Moest ff denken aan die TNG aflevering over Data met Picard al advocaat.
quote:Op donderdag 29 juni 2023 08:14 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Die had je voor het verhaal nodig. Daarnaast, Measure of a Man, wordt beschouwd als 1 van de betere TNG afleveringen, was eigenlijk een rechtbankdrama
Het voelt ook echt aan als een ensemble serie, waarbij niet álles om Pike draait, maar juist de ondersteunende karakters interessant en uitgewerkt zijn waardoor ik als kijker ook meer over ze te weten wil komen. (Looking at you Discovery)quote:Op woensdag 5 juli 2023 05:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Klopt! Drie zeer puike afleveringen tot nu toe!
Zelfde ook een beetje met Uhura, Spock, M'Benga en Chapelquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het wel enigsinds jammer dat je al weet wat er met pike gaat gebeuren en nog vervelender dat hij dat zelf ook al weet. Daardoor kan hij ongelimiteerd risico nemen omdat hij toch weet dat hij nu nog niet dood gaat.
Dat is natuurlijk nog lang niet zeker, in een serie met tijdreizigers, Q en alternatieve tijdlijnen enzoquote:Op woensdag 5 juli 2023 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het wel enigsinds jammer dat je al weet wat er met pike gaat gebeuren en nog vervelender dat hij dat zelf ook al weet. Daardoor kan hij ongelimiteerd risico nemen omdat hij toch weet dat hij nu nog niet dood gaat.
Maar zij weten dat zelf niet, pike wel.quote:Op woensdag 5 juli 2023 13:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Zelfde ook een beetje met Uhura, Spock, M'Benga en Chapel
Van die weten we dat ze in TOS era nog leven zijn
Dus als ze dreigen te sterven, dan weten we dat het goed komt
Spoiler ep4quote:Op woensdag 5 juli 2023 17:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar zij weten dat zelf niet, pike wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 17:51 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Spoiler ep4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou Prodigy links laten liggen, is gecanceld.
Yup.quote:
Lower decks zou ik in ieder geval niet overslaan, vervolgens zou mijn volgorde Picard (voor de nostalgie) Discovery (om goed de intro naar SNW) en Strange New Worlds (om het leukste voor het laatst te houden) zijn.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:31 schreef jpg97 het volgende:
Ik wil ook weer eens met Star Trek beginnen.
Met al die nieuwe series weet ik niet waar ik nu moet beginnen. Laatste serie die ik heb gezien is Startrek Enterprise en daarna nog de Kelvin films.
Met welke serie kan ik dan nu het beste beginnen?
- Discovery
- Picard
- Lower Decks
- Prodigy
- Strange new Worlds
Qa'Plah!
Als je niet veel tijd hebt:quote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:31 schreef jpg97 het volgende:
Ik wil ook weer eens met Star Trek beginnen.
Met al die nieuwe series weet ik niet waar ik nu moet beginnen. Laatste serie die ik heb gezien is Startrek Enterprise en daarna nog de Kelvin films.
Met welke serie kan ik dan nu het beste beginnen?
- Discovery
- Picard
- Lower Decks
- Prodigy
- Strange new Worlds
Qa'Plah!
^Wat deze man zegt.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 16:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als je niet veel tijd hebt:
Picard S3
Strange New Worlds
Als je wat meer tijd hebt:
Picard S1 en S3 (S2 echt skippen)
Discovery S1 en S2
Strange New Worlds
Overigens is Discovery op dit moment niet legaal meer te streamen in NL (stond eerst op Netflix). Picard staat op Prime en SNW op SkyShowTime.
Niet per sé, anders had ik met ENT moeten beginnenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:49 schreef Netsplitter het volgende:
Ik zou Prodigy links laten liggen, is gecanceld.
Wil je de officiële tijdlijn volgen?
Introquote:Op maandag 24 juli 2023 21:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Haha nu aan t kijken. Had aan t begin echt ff een wtf moment.
an sich zijn de gebeurtenissen van de pilot (The Cage) al geweestquote:Op dinsdag 25 juli 2023 06:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh zijn we al bij E7 ik moet E6 nog kijken, vind het wel weer een leuke serie, inderdaad leuk die focus op de crewleden. Vind het ook leuk dat SNW verklaart waarom Spock in de pilot van de Original Series nog een beetje losser is
Ohja natuurlijk maar we zien nu dus hoe spock spock uit TOS wordt.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
an sich zijn de gebeurtenissen van de pilot (The Cage) al geweest
Dat zeer zeker. Werd ook in afgelopen aflevering nog aan gerefereerdquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:30 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ohja natuurlijk maar we zien nu dus hoe spock spock uit TOS wordt.
Was dat E5 of E6 (ik heb die waar spock even volledig mens wordt net gezien)quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Dat zeer zeker. Werd ook in afgelopen aflevering nog aan gerefereerd
E6 en E7 hier ook back-to-back kijken genot.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 06:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Oh zijn we al bij E7 ik moet E6 nog kijken, vind het wel weer een leuke serie, inderdaad leuk die focus op de crewleden. Vind het ook leuk dat SNW verklaart waarom Spock in de pilot van de Original Series nog een beetje losser is
Episode 5 was dat. Charadesquote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was dat E5 of E6 (ik heb die waar spock even volledig mens wordt net gezien)
En we weten nu waar TOS voor staatquote:Op zaterdag 29 juli 2023 08:09 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
E7 was álles en chaotische Boimler was geweldig.
In feite de personificatie van de gemiddelde enthousiaste kijker.
Ja die was echt superquote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:48 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Echt, heerlijke crossover aflevering, heb genoten
Dat is een stuk makkelijkerquote:Op zondag 30 juli 2023 09:24 schreef Aether het volgende:
Nu nog een crossover waarin Pike Lower Decks bezoekt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
ikke wel, leuke liedjes ook, sommigen vind ik echt van de topkwaliteit a la Wicked, Frozenquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:37 schreef Karina het volgende:
Die musical episode heb ik niet eens gekeken, snel doorgespoeld, vreselijk dat soort afleveringen.
Prima aflevering gewoon! Alleen de autotune werd wel iets te heftig ingezetquote:Op maandag 14 augustus 2023 17:37 schreef Karina het volgende:
Die musical episode heb ik niet eens gekeken, snel doorgespoeld, vreselijk dat soort afleveringen.
Amazon heeft volgens mij nog steeds de rechten voor o.a. Europa.quote:Op maandag 4 september 2023 10:16 schreef avotar het volgende:
Lower Decks S4 komt vast niet op Prime zeker?
Ik zie daar alleen de eerste twee seizoenen?quote:Op maandag 4 september 2023 10:46 schreef Aether het volgende:
[..]
Amazon heeft volgens mij nog steeds de rechten voor o.a. Europa.
Apart, vorige week heb ik nog afleveringen van seizoen 3 gekeken.quote:Op dinsdag 5 september 2023 07:22 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik zie daar alleen de eerste twee seizoenen?
Ik slinger Sonarr wel weer aan, als het zo moet...quote:Op dinsdag 5 september 2023 08:06 schreef Aether het volgende:
[..]
Apart, vorige week heb ik nog afleveringen van seizoen 3 gekeken.
Dan is er een kans dat seizoen 4 inderdaad niet op Prime komt.
De laatste is echt sterk. De musical aflevering, tsja, ik ben zelf absoluut geen musical fan, maar vond dit niet tegenvallen. Als je goed naar de songteksten luistert dan krijg je aardig wat character development mee.quote:Op maandag 4 september 2023 16:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb mezelf er nog steeds niet toegezet om de laatste twee afleveringen van SNW te kijkenLater deze week toch maar eens doen.
Neen. Zelfs seizoen 3 niet.quote:Op zondag 10 september 2023 12:33 schreef zoefschildpad het volgende:
Is seizoen 4 van Lower Decks ergens te streamen? Ik kan hem niet vinden op legale kanalen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door wolfrolf op 10-09-2023 17:43:44 ]lekker faxen heel de dag echt genot
Pfff dit is zo frustrerend, die versnippering. Als je op al die diensten de hele tijd van abo moet wisselen, om een serie (star trek) te kijken... ze weten gewoon dat trekkies alles wel willen zien maar spelen de kanalen tegen elkaar uit om allemaal wat te laten zien.quote:Op zondag 10 september 2023 12:33 schreef zoefschildpad het volgende:
Is seizoen 4 van Lower Decks ergens te streamen? Ik kan hem niet vinden op legale kanalen.
Kun je die shorts krijgen zonder iets van Strange New Worlds gezien te hebben?quote:
Ja,quote:Op donderdag 28 september 2023 11:11 schreef avotar het volgende:
[..]
Kun je die shorts krijgen zonder iets van Strange New Worlds gezien te hebben?
En daarmee is Takei's "Oh My" eindelijk Star Trek in-universe gewordenquote:
Fijn!quote:Op woensdag 11 oktober 2023 20:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Prodigy krijgt toch een tweede seizoen die samen met de eerste op Netflix uitgezonden gaat worden.
Er werd gesproken over 5 Very Short Treks, dus er mistte blijkbaar eentje in dit topicquote:
All good things..... don't come to an endquote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:24 schreef Aether het volgende:
Patrick Stewart Reveals New Star Trek Movie Script Featuring Jean-Luc Picard Is In The Works
https://trekmovie.com/202(...)ard-is-in-the-works/
quote:Op zaterdag 6 januari 2024 11:24 schreef Aether het volgende:
Patrick Stewart Reveals New Star Trek Movie Script Featuring Jean-Luc Picard Is In The Works
https://trekmovie.com/202(...)ard-is-in-the-works/
In het geval van TNG hebben we al gehad:quote:Op zaterdag 6 januari 2024 23:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Of een legacy-film? ipv serie?
Ik dacht dat Picard en de rest van de TNG crew een mooie send-off hadden gekregen.
Aan de andere kant, de TOS crew had dat ook (VI: The Undiscovered Country), maar daar waren Spock, Scotty, Chekov en uiteindelijk ook Kirk, toch nog weer, en voor Kirk zeker een tweede send-off in Generations
huh?quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:02 schreef stinkie het volgende:
Nu ik klaar ben met (re) watch TNG (want meeste had ik nooit gezien), hoeveel verhalen over semi criminele zonen van Picard hebben we wel niet gehad zeg
1 heuse criminele kloon, een vermeende-zoon, echte zoon Jack Crusher, en nog een gekloond lichaam met de mind van Picard.quote:Op vrijdag 2 februari 2024 15:02 schreef stinkie het volgende:
Nu ik klaar ben met (re) watch TNG (want meeste had ik nooit gezien), hoeveel verhalen over semi criminele zonen van Picard hebben we wel niet gehad zeg
Klopt, maar dat kwam wel heel erg overeen met een vermeende zoon uit laatste seizoen tngquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
huh?
Picard heeft maar 1 zoon en die duikt pas op in het 3e seizoen van Picard. In TNG zit daar niets over
prime video heeft pagina's voor 4 seizoen Discovery, maar er is niks te loadenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:21 schreef wolfrolf het volgende:
Ben erg benieuwd of star trek discovery in maart dan eindelijk eens op skyshowtime wordt geplaatst
Shinzon wil ik niet meerekenen, maar Jason Vigo was ik inderdaad vergetenquote:Op vrijdag 2 februari 2024 19:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
1 heuse criminele kloon, een vermeende-zoon, echte zoon Jack Crusher, en nog een gekloond lichaam met de mind van Picard.
quote:SkyShowtime onthult vandaag dat het vijfde seizoen van Star Trek: Discovery vanaf 5 april exclusief te streamen is op het platform. Seizoenen één tot en met vier van de serie zullen vanaf maart te zien zijn, voorafgaand aan de lancering van het nieuwe seizoen.
Breuls in F&S / [SkyShowtime] Paramount, Universal, Showtime, Peacock, DreamWorks #2
Het was al half te lezen in het persbericht over de nieuwe tarieven, maar godsamme dat werd eens tijd!quote:
Ik las ergens dat je via Mijn Ziggo je Skyshowtime add-on kan koppelen aan je Skyshowtime account. Is sowieso aan te raden want anders kijk je via Ziggo Go alles in de verkeerde framerate en is dus alles 4% versneld. inclusief het geluid. Zal wel een beperking zijn van die mediabox troep ofzo.quote:Op woensdag 13 maart 2024 20:56 schreef JaapB het volgende:
Ik zit net te kijken naar Skyshowtime als extra pakket bij Ziggo maar zie wel Strange New Worlds maar geen Discovery staan.
Of krijgt Ziggo niet alle series toebedeeld van SkyShowTiime?
Discovery 1,2,3 is te zien bij Skyshowtime. Op TV van Ziggo via mininext en op de laptopquote:Op woensdag 13 maart 2024 20:56 schreef JaapB het volgende:
Ik zit net te kijken naar Skyshowtime als extra pakket bij Ziggo maar zie wel Strange New Worlds maar geen Discovery staan.
Of krijgt Ziggo niet alle series toebedeeld van SkyShowTiime?
Wanneer?quote:
Seizoen 1-3: 8 maartquote:
zin in!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:45 schreef Aether het volgende:
Filming On The ‘Star Trek: Section 31’ Streaming Movie Has Wrapped
https://trekmovie.com/202(...)g-movie-has-wrapped/
Poahquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:29 schreef Aether het volgende:
[ afbeelding ]
Ik neem aan dat S5 Discovery vanaf 5 april wordt vertoond 1 aflevering per weekquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:32 schreef wolfrolf het volgende:
En voordat mensen hier op 4 april in een paniekstuip schieten: de dag erna dus op Skyshowtime. 5 april.
En als je wel toegang hebt tot Paramount+ via VPN ofzo vanaf 9 uur in de morgen op 4 april dus
op 5 april aflevering 1 en 2 en daarna wekelijks 1 aflevering elke vrijdag als ze Paramount+ volgen met hun uitzendschema.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik neem aan dat S5 Discovery vanaf 5 april wordt vertoond 1 aflevering per week
Al sinds 1961quote:
1966 hoorquote:
Och ik was in de war met de Beatlesquote:Op vrijdag 12 april 2024 18:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
1966 hoor(1965 als je The Cage mee rekent)
Pertinent onwaarquote:
Leuk voor snw jammer voor lower decksquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:46 schreef Aether het volgende:
‘Star Trek: Strange New Worlds’ Renewed For Season 4; ‘Lower Decks’ To End With Season 5
https://trekmovie.com/202(...)o-end-with-season-5/
Grootste onzin!quote:
quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Grootste onzin!
Star Trek is altijd een serie geweest die maatschappelijke zaken aankaartte. Niet pas sinds Discovery!
Niet zo zwart wit.quote:Op zaterdag 13 april 2024 19:31 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
1968 schokkend !! interraciale kus in Star Trek....
woke volgens de normen van toen in Amerika ???
https://en.wikipedia.org/wiki/Kirk_and_Uhura%27s_kiss
Blijf lekker leven in je wereld van waanzin leugens en bedrog, maar wat je zegt slaat als een kut op een tang.quote:Op zaterdag 13 april 2024 18:49 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Grootste onzin!
Eerste interraciale kus in TOS,
zowel homoseksualiteit als genderidentiteit werd in TNG's The Outcast al aangestipt
Dax en Lenara Kahn kustten elkaar in DS9 Rejoined
Enterprise had Stigma, een aflevering over hoe je door de samenleving werd behandeld na een bepaalde ziekte (T'Pol had die opgelopen na een onvrijwillige mindmeld), dat stipte verkrachting en AIDS patienten en hun stigma aan. Paste Tense van DS9 ging over armoede en hoe daar verkeerd mee wordt omgegaan, met alle gevolgen van dien.
Vrouwen als officiers, een Rus en een Japanner en een Afro-Amerikaan aan boord in TOS, in fucking jaren 60!
Star Trek is altijd een serie geweest die maatschappelijke zaken aankaartte. Niet pas sinds Discovery!
Het is een serie die zich in de toekomst afspeelt, je zou denken dat ze tegen die tijd toch wat minder bekrompen zijn.quote:Op zaterdag 13 april 2024 21:04 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Blijf lekker leven in je wereld van waanzin leugens en bedrog, maar wat je zegt slaat als een kut op een tang.
Er is een verschil tussen 1 aflevering besteden aan het idee van een samenleving waarin mensen geen geslacht meer hebben, of moedwillig je casting selecteren op kenmerken van genderdysforie.
En dan noemt Paramount+ zich the home of star trekquote:Op zaterdag 13 april 2024 14:46 schreef Aether het volgende:
‘Star Trek: Strange New Worlds’ Renewed For Season 4; ‘Lower Decks’ To End With Season 5
https://trekmovie.com/202(...)o-end-with-season-5/
De lijst is ellenlangquote:Op zaterdag 13 april 2024 21:04 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Blijf lekker leven in je wereld van waanzin leugens en bedrog, maar wat je zegt slaat als een kut op een tang.
Er is een verschil tussen 1 aflevering besteden aan het idee van een samenleving waarin mensen geen geslacht meer hebben, of moedwillig je casting selecteren op kenmerken van genderdysforie.
Bespaar me aub dit soort infantiele discussies, totaal geen (star) trek in.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:06 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
De lijst is ellenlang
Hoezo wereld van waanzin, leugens en bedrog? Het is niet 1 aflevering. TOS was voor die tijd bijv iedere aflevering. En de maatschappij-kritische afleveringen kwamen ook nadien met enige regelmaat voorbij. Wat dacht je van Avery Brooks als lead voor DS9, of alle hierboven genoemde voorbeelden.
Als iemand blijkbaar Star Trek nooit heeft gezien voor wat het daadwerkelijk was, en met oogkleppen of vooroordelen lijkt te kijken, dan ben jij het wel.
Maar gezien je UI denk ik dat we tegen de plank aanpraten die je voor je bekrompen hoofd hebt. Je wil blijkbaar niet horen wat de meesten hier zeggen, en alleen maar zeiken op de huidige Star Trek series, of nee, eigenlijk alleen Discovery.
Misschien moet je dan geen infantiele opmerkingen in dit topic gooien. Als je iets ongefundeerds vermeld, kun je reactie verwachten. Helemaal niet raar op een forum, een plek waar het juist gaat om discussies en reagerenquote:Op zaterdag 13 april 2024 23:56 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Bespaar me aub dit soort infantiele discussies, totaal geen (star) trek in.
Wat kom je hier doen dan butje.quote:Op zaterdag 13 april 2024 23:56 schreef Viesdik het volgende:
Bespaar me aub dit soort infantiele discussies, totaal geen (star) trek in.
grappig wel deze opsommingquote:Op dinsdag 16 april 2024 00:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Discovery S5 bijgekeken tot aflevering 3, het ziet er naar uit dat dit seizoen daadwerkelijk goed is. Valt tot nu toe niet tegen.
S1 was rommelig maar had Jason Isaacs en Philippa Georgiou, de timesetting en veranderde esthetics kon ik echt niets mee
S2 meer van hetzelfde, maar dan zonder Isaacs. Echter, het Enterprise trio maakte de boel redelijk goed en het resulteerde in de verplaatsing van Discovery naar de toekomst, waar het meer tot haar recht kwam. SNW liet uiteindelijk zien hoe je Star Trek in die periode WEL moet maken
S3 was het oplossen van het burn-raadsel, alles kwam net als S2 neer op de laatste aflevering, alsof de rest van het seizoen alleen maar filler was, en de conclusie was gewoonweg bagger
S4 rondom Booker en die extra-terrestrials, het had wel wat, maar ook hier weer ging alles uiteindelijk om de laatste aflevering van het seizoen
S5 lijkt zelfde stomme format te hebben, maar qua verhaal, vertellen, interactie en verwijzingen lijkt het eindelijk een beetje tot zijn recht te komen
s1 vind ik leuk. S2 was wat minder, 3 ben ik mee gestoptquote:Op dinsdag 16 april 2024 12:32 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
grappig wel deze opsomming
voor mij in een korte notendop
Seizoen 1 kan ik me nauwelijks herinneren. Ja iets met een stomme klingon oorlog ofzo.
Seizoen 2 en 3 vond ik geloof wel vet, dikke scifi heb die seizoenen aardig rap achter elkaar gebinged wat misschien ook wel hielp.
Serie 4, zonder netflix geld. Dat was voor mijn gevoel te zien. veel te veel pratende hoofden en een big bad die extreem oninteressant was.
Seizoen 5 alleen aflevering 1 nog gezien. Veelbelovend begin in elk geval.
Seizoen 2 heb ik hard van genoten juist, dankzij Captain Pike.quote:Op dinsdag 16 april 2024 13:13 schreef stinkie het volgende:
[..]
s1 vind ik leuk. S2 was wat minder, 3 ben ik mee gestopt
Skyshowtime heeft zijn licenties echt pijnlijk slecht op orde.quote:Op maandag 24 juni 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
Ineens verdween Deep Space Nine van skyshowtime.
Ik kon de serie nog terugvinden bij Netflix
Wat een heerlijk preview van SNW seizoen 3quote:
Er is nog geen datum, alleen 2025/2026.quote:Op maandag 21 oktober 2024 11:06 schreef Bluesdude het volgende:
De tv-serie starfleet academy seizoen 1 is nog niet op de Amerikaanse tv geweest ?
Geen idee, laatste seizoen Lower Decks is bijvoorbeeld nog nergens te zien in Nederland.quote:En komt het via Paramount + ook te zien op sky showtime ?
Is nog nergens te zien. 24 oktober komt laatste seizoen van Lower Decks uitquote:Op maandag 21 oktober 2024 11:11 schreef Aether het volgende:
[..]
Geen idee, laatste seizoen Lower Decks is bijvoorbeeld nog nergens te zien in Nederland.
Ik bedoelde eigenlijk seizoen 4 (van vorig jaar), maar idd onduidelijk geschreven.quote:Op maandag 21 oktober 2024 16:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Is nog nergens te zien. 24 oktober komt laatste seizoen van Lower Decks uit
25 minuten. Is er een samenvatting?quote:
Maar dat is een streaming movie toch? Geen seriequote:Op zondag 22 december 2024 07:36 schreef Aether het volgende:
Star Trek: Section 31 vanaf vrijdag 7 februari op SkyShowtime.
1 film begreep ik...quote:Op zondag 22 december 2024 13:52 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Maar dat is een streaming movie toch? Geen serie
Jup, 1 film, via streaming diensten, dus niet in de bioscoop.quote:Op dinsdag 24 december 2024 14:35 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
1 film begreep ik...
Nu is die evil emperor niet een geschikt karakter voor een hele nieuwe startrekserie.
Mensen willen een good guy in de hoofdrol. Daarbij is sectie 31 in andere series weggezet als een bunch bad guys. Ik zou als producer ook niet een startrek serie sectie 31 produceren.
Ik ga wel kijken
En ik denk dat het goed is dat dat zo is. En daarna weer even een paar niets.quote:Op vrijdag 20 december 2024 19:56 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Zijn we nu op het punt dat er maar 1 serie daadwerkelijk running is? Wauw
Jammer alleen dat SNW daarmee ook beetje wankel wordtquote:Op woensdag 25 december 2024 16:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
'Star Trek: Discovery' Officially Erased From Canon
Ik heb ook nooit begrepen waarom de klingons van Discovery er anders uitzagen en geen engels meer spraken.quote:Op woensdag 25 december 2024 16:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Was het niet zo dat ze in de originele ST neutrale gezichten hadden? Volgens mij was daar op een gegeven moment wel uitleg voor, maar ik kan het me niet meer herinneren.quote:Op woensdag 25 december 2024 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen waarom de klingons van Discovery er anders uitzagen en geen engels meer spraken.
In ENT experimenteren de Klingons met DNA van human augments, waardoor miljoenen hun headridges verliezen. En dat was natuurlijk een prequel dus zo werd uitgelegd dat Klingons in TOS geen headridges hadden.quote:Op woensdag 25 december 2024 22:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze in de originele ST neutrale gezichten hadden? Volgens mij was daar op een gegeven moment wel uitleg voor, maar ik kan het me niet meer herinneren.
De Klingons waren het enige goede aan ST:D, in het eerste seizoen. Verder was die serie echt verschrikkelijk, kon mezelf niet dwingen verder te kijken. Maar goed, we hebben dat ook hier helemaal kapotgediscussieerd.
Is er overigens een echte bron hiervoor, buiten een tweet?
Kijk op 3.35 Worf geeft geen duidelijkheid over de vermenselijkte klingonsquote:Op woensdag 25 december 2024 22:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze in de originele ST neutrale gezichten hadden? Volgens mij was daar op een gegeven moment wel uitleg voor, maar ik kan het me niet meer herinneren.
De Klingons waren het enige goede aan ST:D, in het eerste seizoen. Verder was die serie echt verschrikkelijk, kon mezelf niet dwingen verder te kijken. Maar goed, we hebben dat ook hier helemaal kapotgediscussieerd.
Is er overigens een echte bron hiervoor, buiten een tweet?
Wat deed Worf in het Kirktijdperk ? Zie Deep Space Nine S5/afl6quote:the Klingon augment virus was a hybridized form of Levodian flu that threatened to wipe out the Klingon race in the mid-22nd century. It was inadvertently created by Klingon researchers who were attempting to bio-engineer enhanced warriors using DNA from genetically-modified Human embryos left over from Earth's Eugenics Wars.
Indien waar: Goed nieuws om 2024 mee af te sluiten.quote:Op woensdag 25 december 2024 16:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik heb later nog een serie van seth Macfarlane gekeken, een soort kluchtige parodie op Star Trek. Die evolueerde naar een vorm die meer Star Trek was dan Discovery, op een wat platte manier.quote:Op donderdag 26 december 2024 01:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Indien waar: Goed nieuws om 2024 mee af te sluiten.
Discovery begon nog wel aardig en piekte met de introductie van Pike, maar daarna nul ST gevoel bij gehad. Generic scifi look and feel.
Haha, nav dat ene korte gimmickje in Lower Decks?quote:Op woensdag 25 december 2024 16:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Klingon als taal was er natuurlijk al langerquote:Op woensdag 25 december 2024 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen waarom de klingons van Discovery er anders uitzagen en geen engels meer spraken.
Klopt. Sterker nog, enkele klingons zonder ridges in TOS verschenen met ridges in DS9quote:Op woensdag 25 december 2024 22:23 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Toekomstige startrek scriptschrijvers kunnen in een film of een serie het verhaal verwerken dat de mislukte genetische manipulatie van de kirk-klingons bij andere klingons anders uitwerkten. Bijv de discovery-klingons . Beide groepen leeften in dezelfde periode, immers .quote:Op donderdag 26 december 2024 14:00 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Maar dat geeft nog geen verklaring voor het uiterlijk van de klingons in Discovery. Volgens mij is een gangbare theorie dat ze er zo uitzagen omdat ze in oorlog waren ofzo.
Ik vond de verklaring gegeven in Enterprise inderdaad wel een mooiequote:Op donderdag 26 december 2024 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toekomstige startrek scriptschrijvers kunnen in een film of een serie het verhaal verwerken dat de mislukte genetische manipulatie van de kirk-klingons bij andere klingons anders uitwerkten. Bijv de discovery-klingons . Beide groepen leeften in dezelfde periode, immers .
En dan tussen neus en lippen door noemen dat die veranderingen ook in het mirror-universum gebeurde
Zo de inconstitenties in de startreksaga verwijderen zal best wel goed vallen bij veel fans.
Bij mij wel
seizoen 4/aflevering 16 divergencequote:Op donderdag 26 december 2024 20:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik vond de verklaring gegeven in Enterprise inderdaad wel een mooie
Sodemieter op ????quote:Op vrijdag 27 december 2024 08:41 schreef wolfrolf het volgende:
Hou toch eens op met dat gejank over continuïteitsporno
Slap gezeik dat Klingons er anders uit zien. Sodemieter op man. Nobody cares.
Ik herhaal: Sodemieter op. Kijk dan gewoon niet.
Ik spui enkel feiten!!!!1!1!1 Discovery verdient veel meer krediet.quote:Op vrijdag 27 december 2024 10:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Sodemieter op ????
Nou ja... lees dit topic dan niet .. als je zo lichtgeraakt bent dat anderen het niet met je eens zijn.
Daarbij is het wel beleefd en opbouwend als jij jouw mening netjes formuleert. svp.. niet zo tyranniek dumpt
Ik kraak Discovery niet af. Ik heb alle afl gezien en best wel met plezier.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik spui enkel feiten!!!!1!1!1 Discovery verdient veel meer krediet.
Ik vond het een goede set om aan het eind van seizoen 2 Discovery een time-jump te laten maken, zodat het qua continuïteit veel meer ruimte had.quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:14 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik spui enkel feiten!!!!1!1!1 Discovery verdient veel meer krediet.
Probeer ook Prodigy. Zeker seizoen 2 was echt goed (vooral een aanvulling op liefhebbers van Voyager)quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:04 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb discover s5 nog niet weten te vinden dus kan daar niet over meepraten. Ik wil die nog wel een keer kijken. Ik vind zowel DIS als SNW als LWD als PIC best lekker wegkijken, maar memorabel vind ik het allemaal niet. Ik denk dat ik DIS 3 wel het leukste vond maar het is allemaal wat veel, een beetje hap snap en echt erin komen doe ik nog niet. Maar dat komt ook door het veranderde landschap ik probeerde het wel kijken als het uitkwam elke week een aflevering, maar ik verval toch te snel weer in we bingen het er wel door, en dan beklijft het niet zo als vroegah.
Dat komt ook doordat ik vroeger de "oplossingen" echt super tof vond en oprecht verrast was door dingen, inmiddels benader je het toch veel meer in de trant van hmm dit is variatie op dat. Maar dat heeft ook meer met leeftijd te maken en welke dingen je al kent.
Heb S1 wel gezien, dacht dat het toen gestopt was.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:15 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Probeer ook Prodigy. Zeker seizoen 2 was echt goed (vooral een aanvulling op liefhebbers van Voyager)
De serie werd gecanceld toen het tweede seizoen al was gemaakt. Het duurde even, maar afgelopen najaar is het alsnog uitgebrachtquote:Op vrijdag 27 december 2024 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb S1 wel gezien, dacht dat het toen gestopt was.
S1 goed, s2 leuk, 3 ging echt padje af.quote:Op vrijdag 27 december 2024 14:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Ik vond het een goede set om aan het eind van seizoen 2 Discovery een time-jump te laten maken, zodat het qua continuïteit veel meer ruimte had.
Dat maakte ook dat de serie zich naar mijn idee beter kon ontwikkelen. Qua feeling, qua looks etc.
De retcon (alle techniek en bestaan Discovery verwijderen uit archieven en geheimhouding) werkte naar mijn idee prima.
Seizoen 2 was vooral goed door Pike en Spock.
Pluspunten aan de serie was naar mijn idee vooral Saru
En inderdaad, Discovery maakte het mogelijk dat er een grote diversiteit aan series kwam, waar we afgelopen jaren van hebben genoten.
Maar ik heb ook kritiek, en dat mag er ook zijn.
- zoals gezegd, de continuiteitsproblematiek. De serie (seizoen 1 en 2) had nooit in deze time period moeten worden gezet. En als je dat al doet, spring dan goed om met de al vastgestelde lore. je zegt het zelf al, strakke SF die toevallig Star Trek in de naam heeft staan. Maak dan geen Star Trek, of zet het in een tijdsperiode waarin je meer vrijheid hebt (wat ze uiteindelijk hebben gedaan). Toen TNG startte hebben ze het niet voor niets 80 jaar na TOS geplaatst.
- het was vooral een show rondom Burnham. De rest van de cast kreeg amper tijd en mogelijkheid om te shinen. Wat hebben we nu leren kennen van Owoshekun? Of Dethmer? Er zijn een paar uitzonderingen. Maar het leek ook soms dat er even een backstory nodig was, voor 1 aflevering, waar verder niet meer op door werd gegaan. Sterkste voorbeeld, die robotdame, ik moest haar naam zelfs opzoeken: Airiam
Wel goed neergezet en goede ontwikkeling qua personage: Saru, Tilly. Maar het was vooral de Michael Burnham show
- Ieder seizoen, en daar had Picard ook last van, had het format van een centraal plot, waar iedere aflevering naar de oplossing werkte, wat vaak afgeraffeld werd in de laatste aflevering van het seizoen. Daardoor voelde een gebrek aan continuïteit tussen de seizoen. Maar eigenlijk alsof je naar 5 (of in geval van Picard 3) losse verhalen keek. En de afronding was vaak een beetje een teleurstelling. Opbouw, opbouw, opbouw en dan mwah. Grote uitzondering: seizoen 2 van Discovery en seizoen 3 van Picard.
Al met al, ik heb de serie volledig gekeken en het was televisie die goed genoeg was om af te kijken. Ik waardeer het voor wat het heeft gezorgd. Maar het heeft mij nooit volledig weten te bekoren
Seizoen 6, aflevering 13 van wat?quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:06 schreef Adrie072 het volgende:
Seizoen 6, aflevering 13, was dat Kai Winn?
Voyager bedoelde ik.quote:Op zaterdag 11 januari 2025 00:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Seizoen 6, aflevering 13 van wat?
Ds9?
Dat is Far Beyond The Stars, geniale aflevering, maar zonder Louise Fletcher.
“It’s dead, Jim.”quote:Op dinsdag 28 januari 2025 22:34 schreef wolfrolf het volgende:
Ik heb Section 31 maar uitgezet na 25 minuten.
Snap er geen zak van en het is gewoon niet leuk, vind ik.
Jammer!
Dat je die drek überhaupt hebt afgekekenquote:Op vrijdag 11 april 2025 20:26 schreef Its_Muppet het volgende:
Pffff, net Section 31 doorgeakkerd. Ik ben blij dat Gene Roddenberry dat niet meer heeft hoeven meemaken. Het verbaast me ook dat Michelle Yeoh zich daar aan heeft verbonden, maar dat zal vast iets met contracten te maken hebben. @:Bluesdude, nee, ook als losstaande SciFi is hij niet boeiend.
Dan heb ik meer Star Trek geken dan jijquote:Op dinsdag 15 april 2025 16:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Tot nu toe heb ik (behalve The Animated Series) alles van Star Trek ooit gezien, maar Section 31 (nog) niet. Maar er is weinig daaraan wat me trekt om het te gaan kijken. Ook als ik jullie zo hoor
quote:Op dinsdag 15 april 2025 16:27 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Dat je die drek überhaupt hebt afgekeken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |