abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 22:11:34 #1
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_208831673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende: Allereerst: waarom? Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik. Ten tweede: hoe? Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na). Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig! Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst? En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden. Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in. Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft. Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Niet mijn klacht, niet mijn OP dit is deel 2 van KLB / Statiegeld op blikjes
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 22:11:54 #2
Belg
pi_208831682
Op naar deel 2 dus
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_208831769
Ik flikker alles bij restafval. Ik ben geen vuilnissorteerder.
pi_208831937
Ze verzinnen steeds wat nieuws maar mijn levensstandaard gaat alleen maar achteruit door de inflatie
pi_208831986
Geen reeksen in KLB!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator woensdag 19 april 2023 @ 22:31:59 #6
Belg
pi_208832031
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
Geen reeksen in KLB!
Waar staat dit?
pi_208832165
Geld ligt praktisch nooit op de grond

maar dan mensen die labiel zijn ( maar wel goed van karakter ) gaan wellicht bukken om een op te rapen en hebben niet in de gaten dat de grond vaak vies is of dat er wellicht vieze mensen uit het blikje of flesje hebben zitten drinken?

goed voor het mileu, maar slecht voor een bepaald type mens?
  Spellchecker woensdag 19 april 2023 @ 22:47:35 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208832221
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:
Geld ligt praktisch nooit op de grond

maar dan mensen die labiel zijn ( maar wel goed van karakter ) gaan wellicht bukken om een op te rapen en hebben niet in de gaten dat de grond vaak vies is of dat er wellicht vieze mensen uit het blikje of flesje hebben zitten drinken?

goed voor het mileu, maar slecht voor een bepaald type mens?
-Hakuna- in NWS / In april statiegeld op blikjes
pi_208832521
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 22:28 schreef Mortaxx het volgende:
Geen reeksen in KLB!
JAWEL!!!!!!!!!!
People assume too much.
pi_208832589
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2023 23:26 schreef very het volgende:

[..]
JAWEL!!!!!!!!!!
Ik dacht dat na zoveel linkse domheid alles wel gezegd was.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208832608
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2023 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ik dacht dat na zoveel linkse domheid alles wel gezegd was.
|:)
People assume too much.
  donderdag 20 april 2023 @ 00:56:05 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208832786
statiegeld is om zwerfvuil tegen te gaan
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_208832842
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 00:56 schreef sturmpie het volgende:
En jij denkt dat dat helpt. Het blikje wat vroeger niet in de container verdween, komt daar nu ook niet in terecht. Het is gewoon een ordinaire belasting.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_208833222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 00:56 schreef sturmpie het volgende:
O rly...
People assume too much.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:00:55 #15
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208836458
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
En jij denkt dat dat helpt. Het blikje wat vroeger niet in de container verdween, komt daar nu ook niet in terecht. Het is gewoon een ordinaire belasting.
ik las online dat statiegeld zwerfafval tot 98% kan terugdringen, dat is eerder gebleken met plastic flessen
pi_208836687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik las online dat statiegeld zwerfafval tot 98% kan terugdringen, dat is eerder gebleken met plastic flessen
Maar plastic flessen hebben dus als voordeel dat je ze dicht kunt doen en ze dus niet in een tas/jaszak liggen te lekken en te stinken. Dat voordeel hebben (de meeste) blikjes (nog) niet.
People assume too much.
  donderdag 20 april 2023 @ 14:31:14 #17
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208836900
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef very het volgende:

[..]
Maar plastic flessen hebben dus als voordeel dat je ze dicht kunt doen en ze dus niet in een tas/jaszak liggen te lekken en te stinken. Dat voordeel hebben (de meeste) blikjes (nog) niet.
ik vind 't ook 'n hele rare gedachte om blikjes met statiegeld te introduceren, maar ja, de reden is 't tegen gaan van zwerfafval
pi_208836928
quote:

[..]
Vrij simpel, stapel ze rechtop (2 hoog) in een klapkrat van bijvoorbeeld de AH. Dat ze er dan bij de supermarkt een grote plakzooi door krijgen is hun probleem.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Spellchecker donderdag 20 april 2023 @ 14:33:45 #19
197773 crew  maily
pi_208836945
quote:

[..]
Minder blikjes verkopen zal ook een gevolg zijn. ^O^
pi_208837053
quote:

[..]
En bierflesjes dan? Ik koop ze niet altijd in een krat, en doe de lege flesjes dus ook in een bigshopper (die ik alleen voor statiegeld gebruik). Die kunnen ook niet dicht, en met dat stinken valt het echt wel mee.

In Duitsland al sinds 2003 statiegeld op blikjes (0,25 euro). Wordt ook geen probleem (meer) van gemaakt.

Na een jaar is iedereen eraan gewend joh, ook jij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Spellchecker donderdag 20 april 2023 @ 14:42:50 #21
197773 crew  maily
pi_208837088
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:41 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
En bierflesjes dan? Ik koop ze niet altijd in een krat, en doe de lege flesjes dus ook in een bigshopper (die ik alleen voor statiegeld gebruik). Die kunnen ook niet dicht, en met dat stinken valt het echt wel mee.

In Duitsland al sinds 2003 statiegeld op blikjes (0,25 euro). Wordt ook geen probleem (meer) van gemaakt.

Na een jaar is iedereen eraan gewend joh, ook jij.
Bierflesjes kun je ondersteboven in de gootsteen zetten en die lopen dan helemaal leeg.
Dat werkt met blik niet zo ...

Maar inderdaad; even aan wennen ^O^
pi_208837105
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:42 schreef maily het volgende:

[..]
Bierflesjes kun je ondersteboven in de gootsteen zetten en die lopen dan helemaal leeg.
Dat werkt met blik niet zo ...
Ja oké, maar die paar druppels die er in blijven zitten verdampen dan ook wel vanzelf.
pi_208837696
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:00 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik las online
Ik las online dat je dikke moeder een relatie met je dove pijpoma heeft
pi_208837716
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Vrij simpel, stapel ze rechtop (2 hoog) in een klapkrat van bijvoorbeeld de AH. Dat ze er dan bij de supermarkt een grote plakzooi door krijgen is hun probleem.
Ik pis er nog eens goed overheen voor ik ze inlever.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:29:00 #25
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208837819
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ik las online dat je dikke moeder een relatie met je dove pijpoma heeft
ik las online dat vogeltjesdans pijpoma op 'n zolderkamertje is, haha, pijpoma
nee maar serieus die statiegeld op blikjes is om zwerfafval te voorkomen, snap je
pi_208838049
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:29 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik las online dat vogeltjesdans pijpoma op 'n zolderkamertje is, haha, pijpoma
nee maar serieus die statiegeld op blikjes is om zwerfafval te voorkomen, snap je
Dat is de bedoeling ja. Maar het werkt in de praktijk heel anders en dat weten ze verdomd goed.

Ze weten heel goed dat een groot deel van die met statiegeld verkochte blikjes toch nooit teruggebracht gaat worden. En dat dat dus gewoon extra ordinaire inkomsten op belasting is.
  donderdag 20 april 2023 @ 15:46:39 #27
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208838111
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Dat is de bedoeling ja. Maar het werkt in de praktijk heel anders en dat weten ze verdomd goed.

Ze weten heel goed dat een groot deel van die met statiegeld verkochte blikjes toch nooit teruggebracht gaat worden. En dat dat dus gewoon extra ordinaire inkomsten op belasting is.
ik denk dat de helft van die statiegeldblikjes nooit ingeleverd worden, of omdat ze gedeukt zijn op de barcode, of omdat men ze gewoon weg gooit omdat blikjes inleveren 'n vies gedoe is. dan nog voorkomen ze 50% zwerfafval.
en dat niet uitgekeerde statiegeld, wat zou daarmee gebeuren ? gaat dat naar 'n speciaal potje oid of beland dat in de belastingpot ?
pi_208838240
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:42 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

En hoezo is dat de schuld van de overheid? Is toch je eigen domme schuld als consument dat je te lui bent om je statiegeld op te halen?

Overigens denk ik dat het wel meevalt, tenminste, na de gewenningsperiode.
pi_208839386
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 14:31 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik vind 't ook 'n hele rare gedachte om blikjes met statiegeld te introduceren, maar ja, de reden is 't tegen gaan van zwerfafval
Ik snap dat dat de reden is (duh) maar ik verwacht slechts een minimale afname.
People assume too much.
pi_208839390
Ik heb ze tot dusver elke keer weggegooid
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_208839508
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:46 schreef sturmpie het volgende:

[..]
ik denk dat de helft van die statiegeldblikjes nooit ingeleverd worden, of omdat ze gedeukt zijn op de barcode, of omdat men ze gewoon weg gooit omdat blikjes inleveren 'n vies gedoe is. dan nog voorkomen ze 50% zwerfafval.
en dat niet uitgekeerde statiegeld, wat zou daarmee gebeuren ? gaat dat naar 'n speciaal potje oid of beland dat in de belastingpot ?
Dat laatste dus. En dat weten ze en daarom is het ingevoerd.
pi_208839525
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
En hoezo is dat de schuld van de overheid? Is toch je eigen domme schuld als consument dat je te lui bent om je statiegeld op te halen?
:O

Alsof mensen ineens blikjes gaan verzamelen. En dat weet de overheid, en de overheid voert dat statiegeld in, dus ja het is de schuld van de overheid.

quote:
Ik niet. Gedrag verander je niet. En weet je waarom niet? Omdat het gedrag is.
  donderdag 20 april 2023 @ 18:30:46 #33
396386 sturmpie
for night & nature
pi_208839701
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 17:58 schreef very het volgende:

[..]
Ik snap dat dat de reden is (duh) maar ik verwacht slechts een minimale afname.
't maakt nu weinig uit wat je koopt, in plastic fles of blikje, voor beiden geldt statiegeld, dus ik denk dat 't weinig gaat uitmaken qua afname. veel kans dat er blikjes in 't pmd en restafval blijven belanden en dat 't statiegeld niet wordt opgehaald, dat geld gaat blijkbaar in de belastingpot. statiegeld vermindert zwerfafval dus qua doel zal 't wel 'n functie hebben. blikjes inleveren is 'n extra handeling en 'n gewoonte, 't is nu raar en 't voelt omslachtig maar op de lange termijn zal 't wel geaccepteerd worden als normaal. 't is 'n heel gedoe maar zwerfafval opruimen is ook 'n gedoe dus als je 't zo bekijkt heeft 't wel nut. 't statiegeld dat in de belastingpot beland kan bijv. gebruikt worden om zwerfafval op te ruimen.
pi_208846710

Ik wens de Albert Heijn bezorgers veel plezier. Bedankt Rutte
  vrijdag 21 april 2023 @ 03:20:03 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_208847430
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Alsof mensen ineens blikjes gaan verzamelen. En dat weet de overheid, en de overheid voert dat statiegeld in, dus ja het is de schuld van de overheid.
[..]
Ik ben altijd heel kritisch op de overheid (ik sta inmiddels bekend als complotdenker hier.) Maar mensen hebben echt jarenlang de tijd gehad hun eigen rotzooi op te ruimen, maar dat doen ze niet. En statiegeld werkt om zwerfvuil te verminderen, we moeten het er mee doen nu.
pi_208849768
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 18:13 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

[..]
1. Mensen gaan sowieso naar de winkel.
2. Mensen gooien sowieso een leeg blikje weg.
3. Mensen gaan daarna sowieso weer naar de winkel.

Waar zit, bij punt 2, vervolgens de moeite om het in een tas/zak/kratje te gooien ipv de afvalbak. Punt 3 gebeurt sowieso dus kan je dan meteen even alles in de statiegeldautomaat droppen.

Niks "ineens gaan verzamelen".

quote:
Maar goed, laat maar. :')
pi_208857809
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 23:54 schreef gajonkohalen het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wens de Albert Heijn bezorgers veel plezier. Bedankt Rutte
:D

Blikjes met en zonder statiegeld en dan inleveren bij de thuisbezorging van AH.

Zuiplap!
pi_208869210
Alleen tokkies die de ganse dag cola of bier drinken hebben deze struggles. Kortom, problemen voor lowlifers die niks met de natuur hebben. Onterechte klacht dus.
De heer is mijn herder, maar honderd euro brengt me verder.
pi_208870356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 03:20 schreef BasEnAad het volgende:

[..]
Ik ben altijd heel kritisch op de overheid (ik sta inmiddels bekend als complotdenker hier.) Maar mensen hebben echt jarenlang de tijd gehad hun eigen rotzooi op te ruimen, maar dat doen ze niet. En statiegeld werkt om zwerfvuil te verminderen, we moeten het er mee doen nu.
Dat het werkt is inmiddels bewezen.

quote:
Werkt statiegeld in andere landen?
Duitsland heeft al jaren een statiegeldsysteem voor blik. Volgens de statistieken heeft dat goed gewerkt om zwerfafval tegen te gaan. In 2014 werd 97 procent van alle blikjes ingeleverd, blijkt uit een rapport waarin het statiegeldsysteem in verschillende landen werd vergeleken.

Ook Denemarken heeft een vergelijkbaar systeem. Daar werd 89 procent van de blikken teruggebracht. In andere Scandinavische landen worden eveneens inleverpercentages van boven de 90 procent gemeld.
https://nos.nl/artikel/23(...)eel-helpt-statiegeld

Vogeltjesdana is een luie huillie die niet om het milieu geeft. Hij probeert het ook met argumenten als ‘verdienmodel’ etc, niet snappende dat je die 15 cent gewoon terug krijgt.
pi_208876674
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 01:01 schreef KlapMongeaul het volgende:
Alleen tokkies die de ganse dag cola of bier drinken hebben deze struggles. Kortom, problemen voor lowlifers die niks met de natuur hebben. Onterechte klacht dus.
Ik drink graag een paar biertjes na een dag hard werken. Wegens mijn beperking kan ik geen auto rijden, en een kratje meenemen op de brommer is erg onhandig en gevaarlijk. Waar ik normaal al mijn bierblikken netjes in de PMD container deponeerde, kan ik nu dus met al die stinkzooi terug naar de supermarkt. Enorm kut, totaal onnodige maatregel.
  Spellchecker zondag 23 april 2023 @ 17:07:39 #41
197773 crew  maily
pi_208876750
quote:
9s.gif Op zondag 23 april 2023 17:02 schreef gajonkohalen het volgende:

[..]
Ik drink graag een paar biertjes na een dag hard werken. Wegens mijn beperking kan ik geen auto rijden, en een kratje meenemen op de brommer is erg onhandig en gevaarlijk. Waar ik normaal al mijn bierblikken netjes in de PMD container deponeerde, kan ik nu dus met al die stinkzooi terug naar de supermarkt. Enorm kut, totaal onnodige maatregel.
Thuis laten bezorgen en ophalen?
pi_208876943
quote:
9s.gif Op zondag 23 april 2023 17:02 schreef gajonkohalen het volgende:

[..]
150 miljoen blikjes in het milieu ieder jaar . Dat terugdringen vind ik wat heel wat belangrijker dan iemand met een beperking die gewoon boodschappen kan laten bezorgen door een vriend of de winkel zelf.
pi_208876961
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 17:07 schreef maily het volgende:

[..]
Thuis laten bezorgen en ophalen?
Of met de winkelwagen naar huis wandelen, of gewoon met het kratje naar huis wandelen. Of een collega van zijn werk vragen. Maar nee, ik heb een beperking dus het komt me niet uit . :|W
pi_208878891
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 17:24 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
150 miljoen blikjes in het milieu ieder jaar . Dat terugdringen vind ik wat heel wat belangrijker dan iemand met een beperking die gewoon boodschappen kan laten bezorgen door een vriend of de winkel zelf.
en jij denkt dat een scholier geen blikje weggooit omdat hij 15 cent terugkrijgt als hij dat niet doet? lol
pi_208878988
quote:

[..]
Op het gebied van recycling verwacht Thoden van Velzen geringe winst. "Het huidige verpakkings- en recyclesysteem werkt al best goed. Met statiegeld verwachten we dat het een klein beetje beter gaat; van 73 procent hergebruik tot 77 procent, in die orde van grootte moet je denken."
People assume too much.
pi_208879077
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2023 20:05 schreef gajonkohalen het volgende:

[..]
en jij denkt dat een scholier geen blikje weggooit omdat hij 15 cent terugkrijgt als hij dat niet doet? lol
Dan is ie 15 cent armer, en aangezien de jeugd toch al amper geld heeft snijden ze zichzelf in de vingers :W
pi_208879090
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 20:14 schreef very het volgende:

[..]
Op het gebied van recycling verwacht Thoden van Velzen geringe winst. "Het huidige verpakkings- en recyclesysteem werkt al best goed. Met statiegeld verwachten we dat het een klein beetje beter gaat; van 73 procent hergebruik tot 77 procent, in die orde van grootte moet je denken."
4 procent op 150 miljoen blikjes scheelt sowieso al weer.
  zondag 23 april 2023 @ 22:05:08 #48
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208880092
Zijn er serieus denken dat mensen echt moeite gaan doen voor die 15 cent lol misschien de arme mensen of de skeere onder ons maar dat is echt minder dan <1% . Tijd en moeite, hebben de meeste niet eens voor 15 cent lol.

En al die percentages in Duitsland/scandinavie van boven de 90% en soms wel 95%?! Tsja ben benieuwd of er users zijn die hier iemand kennen die het wel/niet inlevert. Ik ken er geen.

Is gewoon een prijsstijging niets meer niets minder
graag op anoniem
  Moderator zondag 23 april 2023 @ 22:23:11 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_208880251
nou als het bij 1 blikje en 15 cent blijft zou ik het ook weggooien in een week zit ik al ruim over de 2 euro denk ik en dat vind ik wel de moeite waard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_208880548
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 22:05 schreef KingRoland het volgende:
Zijn er serieus denken dat mensen echt moeite gaan doen voor die 15 cent lol misschien de arme mensen of de skeere onder ons maar dat is echt minder dan <1% . Tijd en moeite, hebben de meeste niet eens voor 15 cent lol.

En al die percentages in Duitsland/scandinavie van boven de 90% en soms wel 95%?! Tsja ben benieuwd of er users zijn die hier iemand kennen die het wel/niet inlevert. Ik ken er geen.

Wat een geleuter. Dit is alleen een issue voor paupers die de hele dag door aan de blikjes zitten en te lui zijn om het in te leveren. Als jij er en toe een blikje drinkt dan lever je die gewoon netjes in. Blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om hun tokkie levensstijl om te gooien ten behoeve van een beter milieu.
  zondag 23 april 2023 @ 23:10:17 #51
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208880669
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 22:52 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Wat een geleuter. Dit is alleen een issue voor paupers die de hele dag door aan de blikjes zitten en te lui zijn om het in te leveren. Als jij er en toe een blikje drinkt dan lever je die gewoon netjes in. Blijkbaar is het voor veel mensen moeilijk om hun tokkie levensstijl om te gooien ten behoeve van een beter milieu.
Als je het niet inlevert is het een prijsstijging. Leer lezen.
graag op anoniem
  zondag 23 april 2023 @ 23:12:34 #52
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_208880684
En dan like je nog iemand die het ook niet inlevert precies voor de reden die ik net benoem
graag op anoniem
pi_208880725
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:10 schreef KingRoland het volgende:

[..]
En die blikjes van 25cl zitten alweer op de prijs van de 33cl blikjes.

:r

Hoerencoca cola.
pi_208881528
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2023 23:10 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Dat is je eigen probleem dan. Het is in dat geval belasting voor de luie en domme mensen en niet voor de normale mens. Dat kunnen we alleen maar toejuichen.

[ Bericht 10% gewijzigd door KlapMongeaul op 24-04-2023 06:59:33 ]
pi_208881622
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 06:44 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Dat is je eigen probleem dan. Het is in dat geval belasting voor de luie en domme mensen en niet voor de normale mens. Dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Ohja, vergeten dat mensen die blikjes bewaren om op een later moment in te leveren tegen 15 cent niet als erg praktisch ervaren, dat die mensen dom zijn. Niet normaal iig. Jij wel. Jij bent wel normaal. :')
People assume too much.
pi_208882137
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 07:22 schreef very het volgende:

[..]
Ohja, vergeten dat mensen die blikjes bewaren om op een later moment in te leveren tegen 15 cent niet als erg praktisch ervaren, dat die mensen dom zijn. Niet normaal iig. Jij wel. Jij bent wel normaal. :')
wat een struggles, een paar blikjes inleveren.
pi_208882500
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2023 22:05 schreef KingRoland het volgende:

Nederlander in Duitsland hier. Hier thuis droppen we gewoon alle blikjes in dezelfde plastic zak die dan de volgende keer mee gaat naar de supermarkt. 25ct statiegeld overigens.
Binnen mijn vriendengroep (nee, niet representatief) gooit niemand blikjes of andere statiegeldflessen weg.

En overigens, veel Duitse steden maken gebruik van een sticker "Statiegeld naast de afvalbak" die op openbare prullenbakken wordt geplakt. Soms zijn er zelfs houders voor op de afvalbakken gezet. Veel mensen die bijv. blikjes of flesjes bier drinken, in het park of andere openbare plekken, worden zo aangespoord om deze dan naast de prullenbakken te plaatsen.
Armere mensen, zogenoemde "Flaschensammler" (statiegeldverzamelaars), halen dit op als extra zakcentje.
Werkt echt top!

"Flaschensammler" is overigens een echt begrip in Duitsland: https://de.wikipedia.org/wiki/Flaschensammeln
pi_208882594
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:05 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
wat een struggles, een paar blikjes inleveren.
:')

Als je brein niet eens in staat is om te snappen dat dit in de praktijk weinig effect gaat hebben, wie is er dan dom?

Stel; je loopt door een bos of iets. Het is warm en er staat een kraampje die blikjes verkoopt.
Ga jij dan de rest van de middag met dat blikje in je hand of in je jaszak blijven lopen om 15 cent te scoren of gooi je het alsnog gewoon in de prullenbak, want onhandig om de hele tijd bij je te dragen?

Ik heb het hier ook niet over blikjes die je thuis drinkt. Die eindigden namelijk ook doorgaans niet op straat.
People assume too much.
pi_208882607
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:40 schreef Hojdhopper het volgende:
Armere mensen, zogenoemde "Flaschensammler" (statiegeldverzamelaars), halen dit op als extra zakcentje.
Werkt echt top!

"Flaschensammler" is overigens een echt begrip in Duitsland: https://de.wikipedia.org/wiki/Flaschensammeln
Dit is het enige dat ik me voor kan stellen waar de winst te behalen valt.
People assume too much.
  maandag 24 april 2023 @ 10:31:25 #60
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208882954
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2023 03:20 schreef BasEnAad het volgende:
mensen hebben echt jarenlang de tijd gehad hun eigen rotzooi op te ruimen, maar dat doen ze niet.
Beter: dat doen ze lang niet allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kopiko op 24-04-2023 11:06:24 ]
  maandag 24 april 2023 @ 10:38:10 #61
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208883020
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 15:55 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik denk dat het na die gewenningsperiode makkelijker wordt voor (o.a.) de slonzen onder ons om een statiegeldblikje weg te gooien ipv in te leveren.
pi_208883299
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:51 schreef very het volgende:

[..]

Als je brein niet eens in staat is om te snappen dat dit in de praktijk weinig effect gaat hebben, wie is er dan dom?

Stel; je loopt door een bos of iets. Het is warm en er staat een kraampje die blikjes verkoopt.
Ga jij dan de rest van de middag met dat blikje in je hand of in je jaszak blijven lopen om 15 cent te scoren of gooi je het alsnog gewoon in de prullenbak, want onhandig om de hele tijd bij je te dragen?

Ik heb het hier ook niet over blikjes die je thuis drinkt. Die eindigden namelijk ook doorgaans niet op straat.
Kraampjes ergens midden in het bos? Dan zal er vast ook een wandelroute met vuilnisbakken zijn. Daarbij kan je met een voorbeeld als dit komen, feit is dat het in de praktijk minder zwerfafval oplevert zoals in andere landen al is gebleken.
pi_208883338
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 10:59 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Kraampjes ergens midden in het bos? Dan zal er vast ook een wandelroute met vuilnisbakken zijn.
Prullenbakken die statiegeld teruggeven? Joh?
Of gewone prullenbakken waar je dus gewoon 15 cent weggooit? Zeg maar wat het hele onderwerp is van dit topic :')

quote:
Daarbij kan je met een voorbeeld als dit komen, feit is dat het in de praktijk minder zwerfafval oplevert zoals in andere landen al is gebleken.
4% minder is de verwachting. Nou nou, poe poe. Dat is de moeite zeg.
Daar betaald een ieder natuurlijk weer graag wat extra's voor.
People assume too much.
pi_208883498
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:03 schreef very het volgende:

[..]
Prullenbakken die statiegeld teruggeven? Joh?
Of gewone prullenbakken waar je dus gewoon 15 cent weggooit? Zeg maar wat het hele onderwerp is van dit topic :')
[..]
4% minder is de verwachting. Nou nou, poe poe. Dat is de moeite zeg.
Daar betaald een ieder natuurlijk weer graag wat extra's voor.
Want 4% van 150 miljoen is niks toch? :')

En als jij je blikje weg wil gooien omdat je er niet mee wil lopen dan kan dat in een vuilnisbak ja. Je komt zelf met het voorbeeld dat mensen het weg gaan gooien :|W
pi_208883566
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:21 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Want 4% van 150 miljoen is niks toch? :')

Dat is 6 miljoen, en dat betekent dat er nog 144 miljoen overblijft.
Dus in dat licht valt het inderdaad te bezien ja.

quote:
En als jij je blikje weg wil gooien omdat je er niet mee wil lopen dan kan dat in een vuilnisbak ja. Je komt zelf met het voorbeeld dat mensen het weg gaan gooien :|W
:') Ik zei toch ook weggooien in een prullenbak :')
Snap je het zelf nog?

Tokkies die hun zooi normaliter gewoon op straat flikkeren ga je al helemaal niet bereiken, gok ik.
People assume too much.
pi_208884135
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 11:28 schreef very het volgende:

[..]
Dat is 6 miljoen, en dat betekent dat er nog 144 miljoen overblijft.
Dus in dat licht valt het inderdaad te bezien ja.
[..]
:') Ik zei toch ook weggooien in een prullenbak :')
Snap je het zelf nog?

Tokkies die hun zooi normaliter gewoon op straat flikkeren ga je al helemaal niet bereiken, gok ik.
6 miljoen blikjes minder zwerfafval, goede maatregel dus ^O^
pi_208884172
Hallo, kan ik hier mijn blikje inleveren?
pi_208884190
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 12:33 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
6 miljoen blikjes minder zwerfafval, goede maatregel dus ^O^
144 miljoen blikjes blijven nog liggen, onzinmaatregel dus :{w
People assume too much.
pi_208885014
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:51 schreef very het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 09:52 schreef very het volgende:

[..]
Dit is het enige dat ik me voor kan stellen waar de winst te behalen valt.
quote:
5s.gif Op maandag 24 april 2023 10:38 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Ik denk dat het na die gewenningsperiode makkelijker wordt voor (o.a.) de slonzen onder ons om een statiegeldblikje weg te gooien ipv in te leveren.
Laten we er een gewoonte van maken om die blikjes (of plastic flestjes) die je niet mee wil dragen naast de afvalbakken te plaatsen. Dan kan iemand anders er tenminste nog 15 cent voor vangen.

Ik bedoel, als je al het geld uitgeeft aan een blikje drinken bij een kraampje is dat meestal al 2 of 3x zo duur dan wanneer je het in de supermarkt koopt. Kan kan je je die 15ct ook wel veroorloven én dan doe je nog wat voor een ander ook.

Overigens ben ik zo opgegevoed dat ik zelf geproduceerd afval (snoepwikkel, blikje, etc.) meeneem tot ik het ergens kan weggooien.
pi_208885218
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 12:40 schreef very het volgende:

[..]
144 miljoen blikjes blijven nog liggen, onzinmaatregel dus :{w
Een beter milieu begint bij jezelf :)
pi_208885481
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik gooide altijd al mijn zooi gewoon netjes weg.
People assume too much.
pi_208886000
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:06 schreef very het volgende:

[..]
Ik gooide altijd al mijn zooi gewoon netjes weg.
Ik ben blij dat je het dan met me eens bent dat het goed is dat we 6 miljoen minder blikjes in het milieu gaan krijgen volgens verwachting ^O^
pi_208886482
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 14:38 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Ik ben blij dat je het dan met me eens bent dat het goed is dat we 6 miljoen minder blikjes in het milieu gaan krijgen volgens verwachting ^O^
Als jij graag iets in je reet wilt stoppen, laat mij je dan niet tegenhouden :*
People assume too much.
pi_208886904
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:00 schreef very het volgende:

[..]
Als jij graag iets in je reet wilt stoppen, laat mij je dan niet tegenhouden :*
Al drama om 15 cent statiegeld en een blikje mee moeten nemen naar de supermarkt :')
  maandag 24 april 2023 @ 15:32:57 #75
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_208886918
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 13:54 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Man lul niet, ik ben van een uitstekend milieu.
pi_208887097
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:31 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Al drama om 15 cent statiegeld en een blikje mee moeten nemen naar de supermarkt :')
het punt nog steeds niet snappen :')
Dom zijn :')
People assume too much.
pi_208887354
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 15:53 schreef very het volgende:

[..]
het punt nog steeds niet snappen :')
Dom zijn :')
Je hebt nergens een punt, je bent een jankbal.
pi_208887502
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:13 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Je hebt nergens een punt, je bent een jankbal.
Dat is dus wat jij denkt omdat jouw hersenen het allemaal niet aankunnen.
People assume too much.
  maandag 24 april 2023 @ 16:28:26 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208887551
Lees net dit met grote verbazing:

quote:
Supermarkten
Bemande tankstations
Bioscoop
Sportverenigingen
Evenementen
Zorginstellingen
Let op: alleen supermarkten groter dan 200 m2 en bemande tankstations langs de snelweg geven het statiegeld (¤ 0,15 per blikje) rechtstreeks terug. Andere plaatsen mogen zelf bepalen of ze het statiegeld aan u betalen of aan een goed doel geven.
Dan gooi je t toch heel gemakkelijk in de 1ste prullenbak die je tegenkomt nietwaar ? :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Spellchecker maandag 24 april 2023 @ 18:18:10 #80
197773 crew  maily
pi_208888687
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:28 schreef deedeetee het volgende:
Lees net dit met grote verbazing:
[..]
Dan gooi je t toch heel gemakkelijk in de 1ste prullenbak die je tegenkomt nietwaar ? :P
Of je koopt een flesje?

En jij leest dit toevallig.
De meeste blikjeskopers lezen dit niet. :+
pi_208888901
quote:

[..]
Waarvan 149.999.500 uit andere landen :')

OT ik pleur ze weg en ik drink best wat blikjes per week.

Ga toch niet zitten kutten bij zo'n domme machine om blikjes in te leveren :')
pi_208888945
Na twee blikjes liep de boel vast.... :(
pi_208889143
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 16:23 schreef very het volgende:

[..]
Dat is dus wat jij denkt omdat jouw hersenen het allemaal niet aankunnen.
pi_208889284
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 19:03 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
People assume too much.
  maandag 24 april 2023 @ 21:12:32 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_208891397
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 18:18 schreef maily het volgende:

[..]
Of je koopt een flesje?

En jij leest dit toevallig.
De meeste blikjeskopers lezen dit niet. :+
Het komt zelden voor dat ik iets te drinken koop voor onderweg. Als ik het al doe ga ik voor een flesje en als dat leeg is gaat dat in de eerste prullenbak waar ik langsloop.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_208904476
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 18:40 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

OT ik pleur ze weg en ik drink best wat blikjes per week.

Ga toch niet zitten kutten bij zo'n domme machine om blikjes in te leveren :')
Dat komt mij dan heel goed uit, als iedereen zo denkt en ze weg pleurt haal ik dagelijks hele tassen statiegeld blikken op. Red Bull en ander energie drankjes daarvan vind ik er nu al enkele tientallen per dag. Was begin april nog maar hooguit 1 of 2.

En ga ik netjes bij die domme machine inleveren. :) Ja toch! :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_208910211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 april 2023 06:58 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]
Dat komt mij dan heel goed uit, als iedereen zo denkt en ze weg pleurt haal ik dagelijks hele tassen statiegeld blikken op. Red Bull en ander energie drankjes daarvan vind ik er nu al enkele tientallen per dag. Was begin april nog maar hooguit 1 of 2.

Succes met het uit de ondergrondse bak te vissen. Ik gooi ze gewoon thuis of op werk weg haha.

Nee maar zonder gekkigheid. Alleen maar goed voor jou dan toch.
  woensdag 26 april 2023 @ 15:41:05 #88
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_208910298
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 18:44 schreef -Sigaartje het volgende:
Na twee blikjes liep de boel vast.... :(
Had gráág de blik in je ogen gezien.
  Spellchecker woensdag 26 april 2023 @ 16:21:32 #89
197773 crew  maily
pi_208910792
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2023 15:41 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Had gráág de blik in je ogen gezien.
_O-
pi_208914014
Ik keur dat beleid geen blik waardig.
pi_208924018
Gewoon je blikjes bij de Poolse supermarkt halen, die tegenwoordig in elk dorp wel zit. Goedkoper en geen last van statiegeld.
pi_208930862
quote:

[..]

Kan je als je je best doet ff 13.000 euro mee verdienen (per zomerseizoen).
  vrijdag 28 april 2023 @ 12:15:04 #93
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_208931058
Wie geen palletsorteerder wil worden kan nog altijd blikjesraper worden. *O* _O-
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 20 mei 2023 @ 13:48:10 #94
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_209217932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:45 schreef Paul het volgende:
Ok even een update

- kwam er laatst achter dat ze nu toch echt op alles statiegeld hebben gedaan, had dus wat blikjes per ongeluk weggegooid met statiegeld

-Vind het maar stom en kut dat statiegeld op blikjes, idd vies in je tas en gedoe

Dat was het :D
dit dus
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 21 mei 2023 @ 12:00:29 #95
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_209227187
Bonusklacht:

Door statiegeld op blikjes staat er soms zo'n figuur urenlang de emballage bezet te houden omdat die hele zakken vol met blikjes één voor één door dat ding aant duwen is. :{ met alle tussentijdse storingen omdat ze de band achterin moeten vrij maken en al die keren dat die nog een keer moet proberen omdat de barcode niet goed leesbaar was enzo...
  donderdag 22 juni 2023 @ 10:45:52 #96
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_209601942
quote:
haal ik dagelijks hele tassen statiegeld blikken op. Red Bull en ander energie drankjes daarvan vind ik er nu al enkele tientallen per dag. Was begin april nog maar hooguit 1 of 2.
Hoe gaan de zaken nu, inmiddels?
pi_209602335
Kut overheid met hun blikjes geneuzel, dit kost de samenleving alleen maar welvaart.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209602440
Sta je verdomme een kwartier te wachten op zo'n riekende klaploper in zo'n reflecterende oranje jas die een hele tas in die machine moet legen en constant loopt te pochen over z'n "gratis geld" :') gaat toch heen joh vieze Nederlander.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator donderdag 22 juni 2023 @ 12:22:40 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_209603204
Machines zijn ook vaak kapot en idd vaak mensen met 80 items in de rij voor je :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_209613635
quote:
5s.gif Op donderdag 22 juni 2023 10:45 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Hoe gaan de zaken nu, inmiddels?
Goed, meer kan ik momenteel niet zeggen .

De score is per dag inmiddels ruim 100/150 flessen en blikken per dag (vaak zelfs veel meer!).
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 23 juni 2023 @ 07:36:08 #101
80791 crew  Paul
pi_209613649
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 12:22 schreef sp3c het volgende:
Machines zijn ook vaak kapot en idd vaak mensen met 80 items in de rij voor je :')
Dit was het stomste idee ooit in NL :'(
pi_209620881
Als dit een pijnpunt in je leven is dan heb je echt tokkie struggles _O-
  vrijdag 23 juni 2023 @ 20:29:00 #103
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_209621754
Als je zes blikjes koopt moet je er gewoon vijf scannen, heb je de kosten van de statiegeld eruit en niemand heeft wat door, kan je het gewoon thuis weggooien.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_209621806
Ik ken 2 mensen die dagelijks statiegeld blikjes en flessen verzamelen , wat die binnen halen qua geld is verbazend, soms 200 euro in een paar uur
pi_209621862
Vind de 15ct te weinig. Ik irriteer mij mateloos dat die pleurisjeugd er zo'n puinhoop van maakt als ze hier weer eens samenkomen bij een bruggetje om daar vanaf te springen en te beroerd zijn om dr zooi 10m verderop in een prullenbak te deponeren maar alles klakkeloos op de grond achterlaat.

Die 15ct boeit ze dus niet.
pi_209621957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:22 schreef NaarMensje het volgende:
Sta je verdomme een kwartier te wachten op zo'n riekende klaploper in zo'n reflecterende oranje jas die een hele tas in die machine moet legen en constant loopt te pochen over z'n "gratis geld" :') gaat toch heen joh vieze Nederlander.
Hier durf jewel..?? In de rij stond je te beven van angst toen ik hoi tegen je zei _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_209621988
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:33 schreef Cupfighter het volgende:
Ik ken 2 mensen die dagelijks statiegeld blikjes en flessen verzamelen , wat die binnen halen qua geld is verbazend, soms 200 euro in een paar uur
Ja, die staan in de winkel zeker aan de andere kant van de machine :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209622152
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:47 schreef Geerd het volgende:

[..]
Ja, die staan in de winkel zeker aan de andere kant van de machine :') :') :') :') :')
Nee die verzamelen ze in het centrum van de stad, ze weten goed de plekken waar veel te vinden valt
pi_209622274
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:59 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nee die verzamelen ze in het centrum van de stad, ze weten goed de plekken waar veel te vinden valt
Bedoel je niet 20euro? 200 euro zijn 1333 blikjes...weet niet maar...in een paar uur.
Ik zwaai naar dieren.
pi_209622410
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:08 schreef Geerd het volgende:

[..]
Bedoel je niet 20euro? 200 euro zijn 1333 blikjes...weet niet maar...in een paar uur.
Het is echt zo, ik heb de bonnetje gezien er zitten dan ook flessen van 25 cent bij he
pi_209622509
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:15 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het is echt zo, ik heb de bonnetje gezien er zitten dan ook flessen van 25 cent bij he
Dan zijn het nog 800 flessen. In een paar uur? En hoe dragen ze die 800 flessen dan? Komen ze die met een vrachtwagen brengen via het laadplatform?

Vertel mij alsjeblieft waar ik 800 flessen kan vinden in een paar uur, dan ga ik er elke dag heen, klinkt een stuk productiever dan werken.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_209622966
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 20:45 schreef Geerd het volgende:

[..]
Hier durf jewel..?? In de rij stond je te beven van angst toen ik hoi tegen je zei _O- _O- _O- _O- _O-
Niet ouwehoeren hier Geerd, irl zou ik je keihard uitlachen met je KTM.
#freeWillemM
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" &gt;woensdag 14 juni 2023 19:05&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" &gt;timmmmm&lt;/a&gt; het volgende:[/b]
pi_209622973
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:22 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dan zijn het nog 800 flessen. In een paar uur? En hoe dragen ze die 800 flessen dan? Komen ze die met een vrachtwagen brengen via het laadplatform?

Vertel mij alsjeblieft waar ik 800 flessen kan vinden in een paar uur, dan ga ik er elke dag heen, klinkt een stuk productiever dan werken.
In zakken waar men het plastic afval in doet en het zijn meerdere inlever momenten natuurlijk
pi_209623028
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:53 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
In zakken waar men het plastic afval in doet en het zijn meerdere inlever momenten natuurlijk
Precies dit ja :D hele zakken vol en daar sta je dan verdomme te wachten met je 10 flessen.
#freeWillemM
pi_209623064
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:56 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Precies dit ja :D hele zakken vol en daar sta je dan verdomme te wachten met je 10 flessen.
Ja dat is inderdaad irritant, de flessenautomaat heeft dan ook nog regelmatig problemen met het scannen van de blikjes
pi_209623236
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:52 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Niet ouwehoeren hier Geerd, irl zou ik je keihard uitlachen met je KTM.
Je zou willen dat je er een had
Ik zwaai naar dieren.
pi_209623337
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 22:09 schreef Geerd het volgende:

[..]
Je zou willen dat je er een had
Voor m'n dooie dood niet. Ik wil een Kawa of een Suzu.
#freeWillemM
pi_209623459
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 22:16 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Voor m'n dooie dood niet. Ik wil een Kawa of een Suzu.
Saaie rijstkokers :') :') :') :') :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209625355
Vroeger.. toen zat er nog een gulden statiegeld op plastic flessen. In de zomer, rond etenstijd even met een tas naar de recreatieplas 2 km verderop en je had zo 5-10 gulden verdiend. Niet verkeerd als 10-jarige.

Of even een rondje doen op festivals. Had je binnen een paar rondjes je ticker er wel uit als het meezat.

Dr mag van mij meer statiegeld op die dingen. Het is echt achterlijk hoe mensen ermee omgaan. Zelfs de jeugd is te beroerd om dr zooi op te ruimen Ze moeten dat statiegeld ook in gaan voeren op andere dingen dan plastic flessen en blikjes.
  Spellchecker vrijdag 7 juli 2023 @ 17:21:18 #120
197773 crew  maily
pi_209799017
StatieHeld

Je leest het goed: Statie-Held. ^O^
Nee, geen Zeeuw :D

quote:
Ruben (25) heeft dé oplossing voor gehannes met statiegeld: ‘Nooit meer zo'n plakkend blikje in je tas’
Ergens een blikje of flesje frisdrank kopen, statiegeld betalen, maar het na de laatste slok nergens in kunnen leveren. Het irriteerde Edenaar Ruben Autsema mateloos. Daarom bedacht hij er een oplossing voor.
Filmpje in de link.
pi_209799053
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:21 schreef maily het volgende:
StatieHeld

[..]
Filmpje in de link.
Goed idee, maar wie betaalt je dan dat geld terug?
People assume too much.
  Spellchecker vrijdag 7 juli 2023 @ 17:28:38 #122
197773 crew  maily
pi_209799109
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:24 schreef very het volgende:

[..]
Goed idee, maar wie betaalt je dan dat geld terug?
Kijk en luister het filmpje; je krijgt het op je telefoon terug
pi_209799181
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:28 schreef maily het volgende:

[..]
Kijk en luister het filmpje; je krijgt het op je telefoon terug
Ja, dat heb ik dus gedaan. Van wie krijg je dat geld terug?
People assume too much.
  Spellchecker vrijdag 7 juli 2023 @ 17:36:25 #124
197773 crew  maily
pi_209799192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:35 schreef very het volgende:

[..]
Ja, van wie?
van dat apparaat

Statie-Held
pi_209799202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:36 schreef maily het volgende:

[..]
van dat apparaat

Statie-Held
Ok, en die brengt vervolgens weer die blikjes weg om dat geld weer van een andere partij terug te krijgen?
Wat is het verdienmodel erachter dan? Want mooi initiatief, maar zonder verdienmodel gaat het hem waarschijnlijk niet worden.
People assume too much.
pi_209799308
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 01:52 schreef Inbox het volgende:
Vroeger.. toen zat er nog een gulden statiegeld op plastic flessen. In de zomer, rond etenstijd even met een tas naar de recreatieplas 2 km verderop en je had zo 5-10 gulden verdiend. Niet verkeerd als 10-jarige.

Of even een rondje doen op festivals. Had je binnen een paar rondjes je ticker er wel uit als het meezat.

Dr mag van mij meer statiegeld op die dingen. Het is echt achterlijk hoe mensen ermee omgaan. Zelfs de jeugd is te beroerd om dr zooi op te ruimen Ze moeten dat statiegeld ook in gaan voeren op andere dingen dan plastic flessen en blikjes.
Dan ben je vast ook voor de plastictaks dat op 1 juli is ingevoerd. Graag gedaan, de overheid. :s)

Mag van mij best op 1 euro voor mensen die voor meer statiegeld zijn.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 18:07:58 #127
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209799619
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2023 11:14 schreef ludovico het volgende:
Kut overheid met hun blikjes geneuzel, dit kost de samenleving alleen maar welvaart.
De vraag is waarom dit soort dingen in talloze landen prima werken maar het in Nederland zo vaak enorm gezeik en veel problemen oplevert.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 18:09:11 #128
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209799639
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 01:52 schreef Inbox het volgende:

Dit dus. 15 cent is een raar en onhandig bedrag. Gewoon 1 euro voor elk flesje/blikje en het probleem is opgelost.
  vrijdag 7 juli 2023 @ 18:10:28 #129
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_209799657
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:21 schreef maily het volgende:
StatieHeld

[..]
Filmpje in de link.
Hij gaat dit in Engeland op de markt brengen? Ik zie alleen maar Engelse tekst op zijn meuk staan.
pi_209803230
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 17:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Dan ben je vast ook voor de plastictaks dat op 1 juli is ingevoerd. Graag gedaan, de overheid. :s)

Mag van mij best op 1 euro voor mensen die voor meer statiegeld zijn.
Weet niet precies wat die inhoudt eigenlijk?

Vind dat er gerust op zooi dat veel op straat gedumpt wordt statiegeld mag komen. Verplicht bedrijven als McDonalds bijv maar op statiegeld op dr bekers en al die meuk.

Niet tof voor de klanten, maar ik ergere gigantisch aan de hoeveelheid zooi die die junkfoodtokkies achterlaten en zo uit dr auto kieperen.

Statiegeld van 1 euro voor een flesje vind ik weliswaar wat veel, maar verder helemaal prima. Ik ben niet te beroerd om dat wat ik mee heen kan nemen ook weer terug te nemen.

Die taks, ik zie het vooral een lucratieve manier voor winkels om dr omzet te verhogen als het tenminste hetzelfde is als op bijv patatbakjes.

[ Bericht 13% gewijzigd door Inbox op 07-07-2023 22:15:49 ]
pi_209815224
Bij mij lopen de zaken ook redelijk goed, toch dagelijks 10-15 euro en mijn 3e slaapkamer, hal en balkon staat geheell vol met grote zaken flessen en vooral veel blik. :)

Ook Deutsche Pfandflaschen und -dosen heb ik hele voorraden van staan. :)
  zaterdag 8 juli 2023 @ 20:22:57 #132
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_209815318
Blikjes gaan inmiddels gewoon bij het restafval, bekijk het maar met je afval scheiden. Als ik extra moet gaan betalen, bepaal ik ook zelf wel wat ik met die dingen ga doen. En ik ga geen lege blikjes meenemen, alles komt onder de zooi te zitten en wordt plakkerig.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_209819032
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 18:07 schreef Rostrup het volgende:

[..]
De vraag is waarom dit soort dingen in talloze landen prima werken maar het in Nederland zo vaak enorm gezeik en veel problemen oplevert.
Zzzzzzz
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_209843012
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 20:16 schreef -Hakuna- het volgende:
Bij mij lopen de zaken ook redelijk goed, toch dagelijks 10-15 euro en mijn 3e slaapkamer, hal en balkon staat geheell vol met grote zaken flessen en vooral veel blik. :)

Waarom hoard je dat? Sta je straks anderhalf uur die automaat bezig te houden 8)7
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Spellchecker maandag 10 juli 2023 @ 18:31:20 #135
197773 crew  maily
pi_209843037
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:29 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Waarom hoard je dat? Sta je straks anderhalf uur die automaat bezig te houden 8)7
Moet je toch niet aan denken dat je hele huis vol staat met die plakzooi?
En alles in een keer wegbrengen is een beetje ingewikkeld _O-
pi_209843049
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:31 schreef maily het volgende:

[..]
Nee bah. Ik heb een klein canvas tasje van de Action, als die vol zit gaat hij mee naar de supermarkt. Blikjes omspoelen en flesjes met de dop er op. En NOG is het tasje vies :')
pi_209843050
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 20:16 schreef -Hakuna- het volgende:

kijk ik vind het prima wat je doet.

maar waarom bewaar je het? nu staat je halve huis vol blik, waarom breng je ze niet weg?
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 juli 2023 @ 18:32:51 #138
80791 crew  Paul
pi_209843058
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 20:22 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Blikjes gaan inmiddels gewoon bij het restafval, bekijk het maar met je afval scheiden. Als ik extra moet gaan betalen, bepaal ik ook zelf wel wat ik met die dingen ga doen. En ik ga geen lege blikjes meenemen, alles komt onder de zooi te zitten en wordt plakkerig.
Ik doe altijd water in het blikje, klein beetje, gaat goed, net als bij een flesje
CC: @Harrie
  Spellchecker maandag 10 juli 2023 @ 18:32:52 #139
197773 crew  maily
pi_209843059
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Nee bah. Ik heb een klein canvas tasje van de Action, als die vol zit gaat hij mee naar de supermarkt. Blikjes omspoelen en flesjes met de dop er op. En NOG is het tasje vies :')
Ik koop geen blikjes.
pi_209843086
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:32 schreef maily het volgende:

[..]
Ik koop geen blikjes.
Ik wel, vind het lekkerder dan uit een glas (lees; anderhalf liter fles)
  Spellchecker maandag 10 juli 2023 @ 18:34:48 #141
197773 crew  maily
pi_209843096
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:34 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik wel, vind het lekkerder dan uit een glas (lees; anderhalf liter fles)
Sja. Er zijn ook kleine flesjes met dop.
pi_209843137
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:34 schreef maily het volgende:

[..]
Sja. Er zijn ook kleine flesjes met dop.
Ik bedoel, ik kan kostentechnisch beter een anderhalf liter fles kopen en dat in een glas schenken. Maar ik drink nou eenmaal liever uit een blikje :+ Dat smaakt toch anders, beter, in mijn geval.

Edit; drinken uit een 330 of 500ml flesje vind ik ook niet nét zo lekker als uit blik.
  Spellchecker maandag 10 juli 2023 @ 18:50:09 #143
197773 crew  maily
pi_209843325
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:37 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik bedoel, ik kan kostentechnisch beter een anderhalf liter fles kopen en dat in een glas schenken. Maar ik drink nou eenmaal liever uit een blikje :+ Dat smaakt toch anders, beter, in mijn geval.

Edit; drinken uit een 330 of 500ml flesje vind ik ook niet nét zo lekker als uit blik.
Sjaaa :P
pi_209845483
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:32 schreef Paul het volgende:

[..]
Ik doe altijd water in het blikje, klein beetje, gaat goed, net als bij een flesje
CC: @:harrie
Ik schud mijn lege blikjes altjid even extra om boven de gootsteen en zet ze vervolgens in een leeg tray en als er 24 in zitten pak ik de volgende lege tray want die heb ik toevallig een tijd lang bewaard. De blikjes staan recht geen lekkende stinkende zooi en mijn vrienden van picnic nemen ze gewoon mee.

Oke laatste keer toen ik 200 blikjes meegegeven had was het wel een dingetje dat ze er maar 99 in kunnen voeren in de retour app maar uiteindelijk ook goed gekomen.

GEEN kans dat ik die dingen mee ga nemen naar een supermarkt en er daar achter komen dat de automaat kapot is of god weet wat allemaal.

de persoon die dit bedacht heeft hoeven ze van mij niet kapot te schieten, die breek ik liever eigenhandig zijn/haar nek voor het leed wat al geleden is.

**ik heb verder geen enkele reactie gelezen dus als ik in herhaling van is dat omdat ik nog te nuchter ben)**

Alex, je bent een eikel :*
pi_209850676
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:29 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hoarden van die dingen lijkt me ook niks, maar het verzamelen en inleveren vind ik juist een goede ontwikkeling.

Neem hierbij een voorbeeld aan Duitsland. Het "Flaschensammeln" (of als je het doet ben je een Flaschensammler) is een heel gebruikelijke nevenverdienst. Het zijn voornamelijk wat armere mensen en met name gepensioneerden die niet genoeg AOW krijgen (eigenlijk triest natuurlijk). Maar voor hen is het juist een uitkomst.

Het is ook gebruikelijk dat als je een blikje of iets bij je hebt, op straat, in het park, waar dan ook, je deze naast de prullenbak zet zodat anderen het kunnen verzamelen en inleveren.

Beetje een soort circulariteit: mensen kopen drankjes, chillen in het park, zetten hun statiegeld bij de prullenbakken neer, wordt opgehaald door Flaschensammler met als resultaat een relatief schoon park.
Win - win!

Zal nog wel even duren voordat dat in NL ook gaat gebeuren (vanwege gewenning, omslag, hoe je het ook wil noemen) maar dat komt wel.

In Duitsland hanteren ze echter deze kosten:
Glazen (bier)fles: 8 cent
Glazen (bier)fles met beugel: 15 cent
Plastic flessen: 25 cent
Blikjes: 25 cent
pi_209850850
Ook zo leuk, ga je naar de supermarkt om je flessen in te leveren staan er 3 zwervers met ieder 2 volle vuilniszakken met flesjes/blikjes voor je :{
  Spellchecker dinsdag 11 juli 2023 @ 12:49:37 #147
197773 crew  maily
pi_209850869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:48 schreef ReplaR het volgende:
Ook zo leuk, ga je naar de supermarkt om je flessen in te leveren staan er 3 zwervers met ieder 2 volle vuilniszakken met flesjes/blikjes voor je :{
En dan minimaal een keer de automaat op storing ^O^
pi_209851237
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 12:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]
Hoarden van die dingen lijkt me ook niks, maar het verzamelen en inleveren vind ik juist een goede ontwikkeling.

Zeker wel, ik recycle ook alles netjes. Ik vroeg me alleen af waarom Hakuna zakken vol in en om het huis heeft staan..
pi_209851552
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 18:31 schreef maily het volgende:

[..]
Deze persoon drinkt ook de restjes uit flessen die ze in het park vindt. Ik denk niet dat ze zoveel last heeft van een kamer vol plakkerige zooi.
pi_209851569
Mensen die blikjes kopen :') viesdikke mensen. Is toch allemaal suikerhoudende rotzooi

Niet gewoon water drinken :')
pi_209851613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:35 schreef rups33 het volgende:
Mensen die blikjes kopen :') viesdikke mensen. Is toch allemaal suikerhoudende rotzooi

Niet gewoon water drinken :')
Laat ieder zijn ding doen, ik drink regelmatig rotzooi maar weeg nog geen 70KG met 1,76m :W
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:41:33 #152
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209851664
Niks mis met een blikje suiker na intens sporten. :{w
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209851682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:41 schreef Rodgrod het volgende:
Niks mis met een blikje suiker na intens sporten. :{w
Een bakkwark met fruit zou je beter doen
Ik zwaai naar dieren.
pi_209851700
Gymfaggots
lol
  dinsdag 11 juli 2023 @ 13:47:58 #155
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209851757
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:42 schreef Geerd het volgende:

[..]
Een bakkwark met fruit zou je beter doen
Ik denk het niet met lactose intolerantie :')
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209851900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:47 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Ik denk het niet met lactose intolerantie :')
Een volkorenbrood met zooi kip en paprika gekookte eitjes?
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:01:36 #157
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209851942
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 13:58 schreef Geerd het volgende:

[..]
Een volkorenbrood met zooi kip en paprika gekookte eitjes?
Dan valt iets zichzelf aan. ( coeliakie )
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209851980
quote:
16s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:01 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dan valt iets zichzelf aan. ( coeliakie )
Tering man .....wat kun je wel vreten dan :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_209851992
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:05 schreef Geerd het volgende:

[..]
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:07:28 #160
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209852001
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:05 schreef Geerd het volgende:

[..]
Vlees.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209852006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:07 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Vlees.
:9
pi_209852025
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:07 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Vlees.
En dan ga je suikerwater drinken :') ben je braddie ofzo :')
Ik zwaai naar dieren.
  dinsdag 11 juli 2023 @ 14:13:29 #163
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_209852065
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:09 schreef Geerd het volgende:

[..]
En dan ga je suikerwater drinken :') ben je braddie ofzo :')
Nee al hebben we beide wel grote borsten, maar dat weet jij ook wel, Geerd.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_209852082
Borsten? Pics :9
pi_209852088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 14:13 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Nee al hebben we beide wel grote borsten, maar dat weet jij ook wel, Geerd.
Geil!!!!!
Ik zwaai naar dieren.
pi_209871011
Die statiegeldblikjes kan je dus gewoon op straat gooien. De ¤0,15 is een vergoeding voor de jutter die ze weer opraapt.
#omdenken
pi_209929275
Je ziet steeds meer foto's en filmpjes van mensen die met giga zakken blikjes/flesjes in de supermarkt staan. Ik begrijp de mensen die hierover klagen echter niet zo; dit is toch het gewenste effect van statiegeld op die blikjes?

Ik was zaterdag bij de Vierdaagsefeesten en ook daar diverse mensen bezig gezien met het openmaken van de grote opvangzakken voor blikjes en flesjes. Laat die mensen lekker de boel opruimen en er wat aan over houden denk ik dan.
pi_209931005
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je ziet steeds meer foto's en filmpjes van mensen die met giga zakken blikjes/flesjes in de supermarkt staan. Ik begrijp de mensen die hierover klagen echter niet zo; dit is toch het gewenste effect van statiegeld op die blikjes?

Ik was zaterdag bij de Vierdaagsefeesten en ook daar diverse mensen bezig gezien met het openmaken van de grote opvangzakken voor blikjes en flesjes. Laat die mensen lekker de boel opruimen en er wat aan over houden denk ik dan.
Ik heb gemiddeld denk ik drie producten waar statiegeld op zit per week. Elke keer als ik boodschappen doe staat er minstens één junkachtig persoon twee of meer volle zakken blikjes in te leveren, vaker nog staat er een rij. Ook de Chinees van het restaurantje in de buurt stuurt regelmatig een jochie om de lege flesjes en blikjes in te leveren.

Ik geef mijn spul gewoon aan iemand die aan het wachten is, want ik ga niet 20 minuten wachten om 45 cent terug te krijgen.

En de prullenbakken in het park worden constant geplunderd, waardoor het zwervend afval alleen maar erger is geworden. Het is gewoon belachelijk.

Het is een extra motivatie om niet alleen blikjes, maar ook petflessen, die ik eerder wel inleverde, maar gewoon weg te gooien omdat er altijd een rij staat voor die apparaten.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2023 16:44:13 ]
pi_209931075
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:36 schreef Viezig het volgende:

[..]

Het is gewoon belachelijk.
Wat is precies belachelijk? Wat doen de 'junks' of bedrijven die deze grootschaliger verzamelen precies verkeerd? Het is echt zo typisch Nederlands om hierover te klagen.
pi_209931135
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat is precies belachelijk? Wat doen de 'junks' of bedrijven die deze grootschaliger verzamelen precies verkeerd? Het is echt zo typisch Nederlands om hierover te klagen.
Voor die junkies vind ik het fijn, die doen niets verkeerd. Maar als ik een colafles en twee blikjes wil inleveren maar er staan twee van die personen met drie volle vuilniszakken, dan ga ik niet wachten. Het resultaat is dus dat je je statiegeld kwijt bent behalve als je bereid bent er een half uur voor te wachten. Het zal natuurlijk wel verschillen per gebied hoeveel dit speelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2023 16:48:26 ]
pi_209931142
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:47 schreef Viezig het volgende:

[..]
Voor die junkies vind ik het fijn, die doen niets verkeerd. Maar als ik een colafles en twee blikjes wil inleveren maar er staan twee van die personen met drie volle vuilniszakken, dan ga ik niet wachten. Het resultaat is dus dat je je statiegeld kwijt bent behalve als je bereid bent er een half uur voor te wachten. Het zal natuurlijk wel verschillen per gebied hoeveel dit soeelt.
Je kunt het zelf ook 1 maand opsparen toch? Waarom zou je elke week die paar flesjes meenemen?
pi_209931175
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je kunt het zelf ook 1 maand opsparen toch? Waarom zou je elke week die paar flesjes meenemen?
Dan sta ik een keer per maand een half uur te wachten voor twee euro? Als ik het een keer per jaar doe sta ik een half uur te wachten voor 25 euro terwijl die troep een jaar in mijn huis ligt.

Als je vlakbij het centrum van een grote stad woont is het echt niet meer te doen om even wat flesjes of blikjes terug te brengen.

Ik vind het idee goed, maar het resultaat dat ik zie is dat de openbare vuilnisbakken overhoop getrokken worden en dat "normale" klanten hun spul niet meer zelf inleveren.

Er staat hier werkelijk nooit een "normaal" persoon meer bij de automaat. Alleen maar junkies en kleine kinderen, die door hun ouders die een eettentje hebben worden gestuurd. Wat denk je dat er gebeurt met de flessen en blikjes van de mensen die het eerder even in hun boodschappenrondje snel inleverden?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2023 17:15:38 ]
  maandag 17 juli 2023 @ 18:29:05 #173
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_209932285
Ik ben weer flesjes gaan drinken ipv blikjes. Puur omdat de flesjes niet indeuken en de dop erop kan zodat mijn tas niet zo vies wordt. Nu wel meer volume om op te sparen en meer moeite.
To BG or not to BG!
  maandag 17 juli 2023 @ 19:09:47 #174
335476 oppiedoppie
pi_209932791
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2023 16:36 schreef Viezig het volgende:

[..]
Ik heb gemiddeld denk ik drie producten waar statiegeld op zit per week. Elke keer als ik boodschappen doe staat er minstens één junkachtig persoon twee of meer volle zakken blikjes in te leveren, vaker nog staat er een rij. Ook de Chinees van het restaurantje in de buurt stuurt regelmatig een jochie om de lege flesjes en blikjes in te leveren.

Ik geef mijn spul gewoon aan iemand die aan het wachten is, want ik ga niet 20 minuten wachten om 45 cent terug te krijgen.

En de prullenbakken in het park worden constant geplunderd, waardoor het zwervend afval alleen maar erger is geworden. Het is gewoon belachelijk.

Het is een extra motivatie om niet alleen blikjes, maar ook petflessen, die ik eerder wel inleverde, maar gewoon weg te gooien omdat er altijd een rij staat voor die apparaten.
Dat heb ik nog nooit gezien, waar ik woon zijn (zichtbaar) geen 'junkies'. Ik lever ongeveer eens per maand statiegeld in en heb nog nooit hoeven wachten op iemand.

Verder is het leven natuurlijk kut hier in Drenthe hoor.
To BG or not to BG!
pi_209932999
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 19:09 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dat heb ik nog nooit gezien, waar ik woon zijn (zichtbaar) geen 'junkies'. Ik lever ongeveer eens per maand statiegeld in en heb nog nooit hoeven wachten op iemand.

Verder is het leven natuurlijk kut hier in Drenthe hoor.
Ik hoop dat het in de toekomst zo fijn blijft in jouw plaatsje in Drenthe. Twintig jaar geleden had ik me ook niet kunnen voorstellen dat dit soort taferelen zich hier zouden afspelen.
pi_209936055
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 18:29 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik ben weer flesjes gaan drinken ipv blikjes. Puur omdat de flesjes niet indeuken en de dop erop kan zodat mijn tas niet zo vies wordt. Nu wel meer volume om op te sparen en meer moeite.
Bewaar ze rechtop in een krat
  maandag 17 juli 2023 @ 23:30:29 #177
335476 oppiedoppie
pi_209936081
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Bewaar ze rechtop in een krat
Heb nu even geen ruimte voor een krat. Straks waarschijnlijk wel weer.
To BG or not to BG!
  Moderator maandag 14 augustus 2023 @ 20:09:27 #178
Belg
pi_210285545
Wel een beetje kut voor de toerist in NL vooral de dagjestoeristen die vanuit België komen. Zo was ik vandaag in Vlissingen. Had paar flesjes in de vuilnisbak gegooid. Maar in België hebben we PMD waar die in hoort maar in Nederland zou je die moeten ruilen voor geld.

Daar ben je als toerist toch te lui voor :D
  Moderator / Miss SHO maandag 14 augustus 2023 @ 20:32:02 #179
22592 crew  Ole
pi_210285800
Zet blikjes en flesjes naast vuilnisbak. Binnen paar minuten weg
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_210816230
  Moderator maandag 2 oktober 2023 @ 20:08:27 #181
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_210816661
Zouden ze hier in apenland Spanje ook moeten doen.
De hoeveelheid blikjes en plastic flesjes die je hier op straat en in bosjes ziet liggen is echt stuitend. Mensen geven geen fuck. :')

Maar als er statiegeld op zou zitten, let maar eens op hoe snel ze het dan gaan inleveren.
  Moderator / Miss SHO maandag 2 oktober 2023 @ 20:16:59 #182
22592 crew  Ole
pi_210816743
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zouden ze hier in apenland Spanje ook moeten doen.
De hoeveelheid blikjes en plastic flesjes die je hier op straat en in bosjes ziet liggen is echt stuitend. Mensen geven geen fuck. :')

Maar als er statiegeld op zou zitten, let maar eens op hoe snel ze het dan gaan inleveren.
En anders zijn er wel mensen die er een inkomen aan hebben
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')