Niet mijn klacht, niet mijn OP dit is deel 2 van KLB / Statiegeld op blikjesquote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende: Allereerst: waarom? Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik. Ten tweede: hoe? Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na). Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig! Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst? En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden. Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in. Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft. Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Waar staat dit?quote:
-Hakuna- in NWS / In april statiegeld op blikjesquote:Op woensdag 19 april 2023 22:43 schreef realnice11 het volgende:
Geld ligt praktisch nooit op de grond
maar dan mensen die labiel zijn ( maar wel goed van karakter ) gaan wellicht bukken om een op te rapen en hebben niet in de gaten dat de grond vaak vies is of dat er wellicht vieze mensen uit het blikje of flesje hebben zitten drinken?
goed voor het mileu, maar slecht voor een bepaald type mens?
Ik dacht dat na zoveel linkse domheid alles wel gezegd was.quote:
quote:Op woensdag 19 april 2023 23:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik dacht dat na zoveel linkse domheid alles wel gezegd was.
En jij denkt dat dat helpt. Het blikje wat vroeger niet in de container verdween, komt daar nu ook niet in terecht. Het is gewoon een ordinaire belasting.quote:Op donderdag 20 april 2023 00:56 schreef sturmpie het volgende:
statiegeld is om zwerfvuil tegen te gaan
O rly...quote:Op donderdag 20 april 2023 00:56 schreef sturmpie het volgende:
statiegeld is om zwerfvuil tegen te gaan
ik las online dat statiegeld zwerfafval tot 98% kan terugdringen, dat is eerder gebleken met plastic flessenquote:Op donderdag 20 april 2023 01:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En jij denkt dat dat helpt. Het blikje wat vroeger niet in de container verdween, komt daar nu ook niet in terecht. Het is gewoon een ordinaire belasting.
Maar plastic flessen hebben dus als voordeel dat je ze dicht kunt doen en ze dus niet in een tas/jaszak liggen te lekken en te stinken. Dat voordeel hebben (de meeste) blikjes (nog) niet.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:00 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik las online dat statiegeld zwerfafval tot 98% kan terugdringen, dat is eerder gebleken met plastic flessen
ik vind 't ook 'n hele rare gedachte om blikjes met statiegeld te introduceren, maar ja, de reden is 't tegen gaan van zwerfafvalquote:Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef very het volgende:
[..]
Maar plastic flessen hebben dus als voordeel dat je ze dicht kunt doen en ze dus niet in een tas/jaszak liggen te lekken en te stinken. Dat voordeel hebben (de meeste) blikjes (nog) niet.
Vrij simpel, stapel ze rechtop (2 hoog) in een klapkrat van bijvoorbeeld de AH. Dat ze er dan bij de supermarkt een grote plakzooi door krijgen is hun probleem.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef very het volgende:
[..]
Maar plastic flessen hebben dus als voordeel dat je ze dicht kunt doen en ze dus niet in een tas/jaszak liggen te lekken en te stinken. Dat voordeel hebben (de meeste) blikjes (nog) niet.
Minder blikjes verkopen zal ook een gevolg zijn.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef very het volgende:
[..]
En bierflesjes dan? Ik koop ze niet altijd in een krat, en doe de lege flesjes dus ook in een bigshopper (die ik alleen voor statiegeld gebruik). Die kunnen ook niet dicht, en met dat stinken valt het echt wel mee.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:18 schreef very het volgende:
[..]
Bierflesjes kun je ondersteboven in de gootsteen zetten en die lopen dan helemaal leeg.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:41 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En bierflesjes dan? Ik koop ze niet altijd in een krat, en doe de lege flesjes dus ook in een bigshopper (die ik alleen voor statiegeld gebruik). Die kunnen ook niet dicht, en met dat stinken valt het echt wel mee.
In Duitsland al sinds 2003 statiegeld op blikjes (0,25 euro). Wordt ook geen probleem (meer) van gemaakt.
Na een jaar is iedereen eraan gewend joh, ook jij.
Ja oké, maar die paar druppels die er in blijven zitten verdampen dan ook wel vanzelf.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:42 schreef maily het volgende:
[..]
Bierflesjes kun je ondersteboven in de gootsteen zetten en die lopen dan helemaal leeg.
Dat werkt met blik niet zo ...
Ik las online dat je dikke moeder een relatie met je dove pijpoma heeftquote:
Ik pis er nog eens goed overheen voor ik ze inlever.quote:Op donderdag 20 april 2023 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vrij simpel, stapel ze rechtop (2 hoog) in een klapkrat van bijvoorbeeld de AH. Dat ze er dan bij de supermarkt een grote plakzooi door krijgen is hun probleem.
ik las online dat vogeltjesdans pijpoma op 'n zolderkamertje is, haha, pijpomaquote:Op donderdag 20 april 2023 15:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik las online dat je dikke moeder een relatie met je dove pijpoma heeft
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |