Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 10:46 schreef very het volgende:
Allereerst: waarom?
Want als ik Albert mag geloven, dan recyclen we al 95% van al het gebruikte blik.
Ten tweede: hoe?
Flessen kan je nog dichtmaken. Blikjes uiteraard niet (op uitzonderingen na).
Dat gaat natuurlijk een onwijze bende worden. Lekkende schimmelende stinkzooi in je verzamel tas....geweldig!
Je kunt ze uiteraard uitspoelen, maar dat is dan weer waterverspilling. Weegt die verspilling op tegen de mogelijke (kleine) winst?
En dan kan je de blikjes ook nog eens niet plat maken, want dan kan de barcode niet meer gescand worden.
Dus het neemt ook nog onnodig veel ruimte in.
Ik vrees dat dit gewoon effectief weer een prijsverhoging zal zijn en verder weinig tot geen effectief nut heeft.
Maar op papier stond het natuurlijk heel goed, en dan is het prima.
Hippie gespotquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.
Blikjes stinken zelf niet nee, het is vaak de inhoud die stinkt. Dom van me inderdaadquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Blikje stinken niet, verder zijn rondslingerende blikjes met hun metalen, een grote bron voor bodemvervuiling. Recycling is hard nodig en dus is dit een goed maatregel, m.a.w. onterechte klacht.
https://dier-en-natuur.in(...)of-valt-het-mee.htmlquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:08 schreef very het volgende:
[..]
Blikjes stinken zelf niet nee, het is vaak de inhoud die stinkt. Dom van me inderdaad
En blikjes zijn een grote bron voor bodemvervuiling? Waar haal je die info vandaan? Het is namelijk niet waar. Het breekt pas na 200 jaar af, dus het is hooguit straatvervuiling.
Verder: De OP quoten![]()
Tevens: de OP blijkbaar niet lezen en/of begrijpen
Ja, bedankt voor deze link die ongeveer omschrijft wat ik zojuist tegen je zeiquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:18 schreef blomke het volgende:
[..]
https://dier-en-natuur.in(...)of-valt-het-mee.html
Ik koop vooral blikjes bier.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:20 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso, wie koopt nog blikjes of flesjes fris?
¤2,50- ¤3 voor een blikje fris bij een tankstation..
Daar koop je 3 Liter voor in de winkel.
Ik neem altijd een bidon van huis mee, die vul ik met eigen drinken.
Inhoudelijk nog wat in te brengen of blijft het bij deze ad hominem?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:24 schreef Näsenbar het volgende:
Hmmm interessant. Klinkt als een complot om de gewone burger te benadelen door middel van hypocrisie van het grootkapitaal.
[ afbeelding ]
Wat was er niet inhoudelijk aan mijn post?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:25 schreef very het volgende:
[..]
Inhoudelijk nog wat in te brengen of blijft het bij deze ad hominem?
Wat wel?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:26 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Wat was er niet inhoudelijk aan mijn post?
50 cent voor een halve liter blik bij de Aldi. Lekker drinken op je witte tuinstoel in de voortuin en af en toe roepen naar je buurvrouw.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:20 schreef Toine51 het volgende:
Sowieso, wie koopt nog blikjes of flesjes fris?
¤2,50- ¤3 voor een blikje fris bij een tankstation..
Daar koop je 3 Liter voor in de winkel.
Ik neem altijd een bidon van huis mee, die vul ik met eigen drinken.
Ga je nou zomaar beschuldigingen roepen omdat je geen antwoord hebt?quote:
Zomaar? Jij ziet er een mogelijk complot in van het grootkapitaal, dus dan zal je wel een wappie zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:31 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ga je nou zomaar beschuldigingen roepen omdat je geen antwoord hebt?
Ik herhaal letterlijk wat jij in de OP zet dus je bent zelf een wappie.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:32 schreef very het volgende:
[..]
Zomaar? Jij ziet er een mogelijk complot in van het grootkapitaal, dus dan zal je wel een wappie zijn.
Zo gaat dat toch?
Jij weet dus niet wat het woord "letterlijk" betekent.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:34 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Ik herhaal letterlijk wat jij in de OP zet dus je bent zelf een wappie.
You assume too much.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:35 schreef very het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat het woord "letterlijk" betekent.
En daarbij heb je blijkbaar ook weer veel moeite met begrijpend lezen.
Maar hey, what else is new
Nee, je doet foutieve aannames die vanuit je cisgender conservatieve wereldbeeld komen.quote:
Nee hoor.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:43 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Nee, je doet foutieve aannames die vanuit je cisgender conservatieve wereldbeeld komen.
Gast, nobody cares. Ik zit gewoon te vissen naar ziedende reacties van jou.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:55 schreef very het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik zal hem even voor je uiteenzetten, want jij bent een speciale jongen die speciale aandacht nodig heeft:
Mijn claim dat je niet weet wat letterlijk betekent komt voor uit het feit dat je niet exact in je post had staan wat ik in mijn post had staan, ondanks dat je stelde dat je mijn post "letterlijk" herhaalde.
Betekenis 'letterlijk'
let·ter·lijk (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1. precies zoals het er staat: iets letterlijk opvatten; iets letterlijk vertalen.
(bron)
Mijn tweede claim over dat je de moeite hebt met begrijpend lezen komt voor uit het feit dat je dus insinueert dat ik een vermoeden van een complot zou hebben, hetgeen een onjuiste aanname is.
Dat vermoeden heb ik niet en ik snap ook eerlijkheidshalve niet hoe iemand tot deze conclusie zou kunnen komen TENZIJ men natuurlijk het eerder opgedane onderbuikgevoel volgt dat men heeft bij de schrijver. Vandaar ook mijn vraag of je inhoudelijk nog iets op de genoemde argumenten in te brengen had of dat je het zou beperken tot deze ad hominem.
You don't sayquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:57 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Gast, nobody cares. Ik zit gewoon te vissen naar ziedende reacties van jou.
Waarom faal ik daarin?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:01 schreef very het volgende:
[..]
You don't say
Jammer dat je ook daarin dan weer faalt hč?
Omdat er geen ziedende reacties van mijn kant zijn.quote:
Als er iemand kwijlend op zijn toetsenbord zit om iets te weerleggen ben jij het welquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:09 schreef very het volgende:
[..]
Omdat er geen ziedende reacties van mijn kant zijn.
Kon je die vraag zelf niet beantwoorden?
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Jij weet dus niet wat het woord "ziedend" betekent.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:11 schreef Näsenbar het volgende:
[..]
Als er iemand kwijlend op zijn toetsenbord zit om iets te weerleggen ben jij het wel
https://www.denhaag.nl/nl(...)niet-altijd-meer.htmquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.
Tja, daarvoor moet je bij nasibal zijn.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:20 schreef Plompzakker het volgende:
Wat een pracht van een topic is dit weer geworden
Het is ook altijd die ander inderdaadquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:21 schreef very het volgende:
[..]
Tja, daarvoor moet je bij nasibal zijn.
Want hij was niet bezig met een troll poging?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:23 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is ook altijd die ander inderdaad
Misschien dat ze juist wel eens proberen een zogenaamde trollpoging te doen omdat dat in heel veel gevallen best wel resultaat oplevertquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:25 schreef very het volgende:
[..]
Want hij was niet bezig met een troll poging?
En ik bleef daar niet beleefd en rustig op reageren?
Of mag ik helemaal niet reageren omdat het anders sowieso weer mijn schuld is?
Kan je een voorbeeld geven welke deze (kromme) hypothese ondersteunt?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:32 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Misschien dat ze juist wel eens proberen een zogenaamde trollpoging te doen omdat dat in heel veel gevallen best wel resultaat oplevert
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit isquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:35 schreef very het volgende:
[..]
Kan je een voorbeeld geven welke deze (kromme) hypothese ondersteunt?
Een "enorme strijd"quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit is
Ben ik met je eens , edoch die "achterlijk domme asociale tokkies" kan je alleen met een financiėle prikkel (statiegeld dus) tot ander gedrag (= inleveren, i.p.v. rondslingeren) aanzetten.quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:12 schreef NaarMensje het volgende:
Je kunt de blikjes gewoon recyclen door ze bij het PMD te gooien. Dat het overgrote deel van Nederland nou achterlijk domme asociale tokkies zijn doet daar niets aan af.
Maar toch nog effe hoor, want jij bent natuurlijk een Mod hier. Dat ik het dan toch even goed begrijp:quote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:38 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat je in dit topic alweer een enorme strijd om niks aan het voeren bent tegen een user die er (naar jouw zeggen) op uit is
Statiegeld op hoofden van mensen daarentegenquote:Op vrijdag 17 maart 2023 11:04 schreef Fushia2 het volgende:
Statiegeld op blikjes
Statiegeld op plastic flessen
Een paar van je stappen zijn net even wat anders waardoor het hele verhaal eigenlijk niet meer accuraat isquote:Op vrijdag 17 maart 2023 12:59 schreef very het volgende:
[..]
Maar toch nog effe hoor, want jij bent natuurlijk een Mod hier. Dat ik het dan toch even goed begrijp:
-TS maakt topic zonder overduidelijke grapjes en/of grollen.
-Persoon X komt trollen.
-TS blijftrustig de pogingen van de troll beantwoorden met feitelijke juistheden en weerlegd onjuistheden.
-Mod komt klagen over de kwaliteit van het verloop van het topic.
-TS wijst op troll.
-Mod legt reden voor troll in schuld van TS.
-TS is daarmee de reden voor het verloop van het topic. Ondanks bovenstaande?
Misschien dit even opnemen in het reglement, want logica is hier niet echt op toepasbaar.
Kun je dit dan ook onderbouwen zodat het voor mij ook duidelijk is?quote:Op vrijdag 17 maart 2023 13:10 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Een paar van je stappen zijn net even wat anders waardoor het hele verhaal eigenlijk niet meer accuraat is
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |