Laat ieder zijn ding doen, ik drink regelmatig rotzooi maar weeg nog geen 70KG met 1,76mquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:35 schreef rups33 het volgende:
Mensen die blikjes kopenviesdikke mensen. Is toch allemaal suikerhoudende rotzooi
Niet gewoon water drinken
Een bakkwark met fruit zou je beter doenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:41 schreef Rodgrod het volgende:
Niks mis met een blikje suiker na intens sporten.
Ik denk het niet met lactose intolerantiequote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:42 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een bakkwark met fruit zou je beter doen
Een volkorenbrood met zooi kip en paprika gekookte eitjes?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:47 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik denk het niet met lactose intolerantie
Dan valt iets zichzelf aan. ( coeliakie )quote:Op dinsdag 11 juli 2023 13:58 schreef Geerd het volgende:
[..]
Een volkorenbrood met zooi kip en paprika gekookte eitjes?
Tering man .....wat kun je wel vreten danquote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:01 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Dan valt iets zichzelf aan. ( coeliakie )
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tering man .....wat kun je wel vreten dan
Vlees.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:05 schreef Geerd het volgende:
[..]
Tering man .....wat kun je wel vreten dan
Nee al hebben we beide wel grote borsten, maar dat weet jij ook wel, Geerd.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:09 schreef Geerd het volgende:
[..]
En dan ga je suikerwater drinkenben je braddie ofzo
Geil!!!!!quote:Op dinsdag 11 juli 2023 14:13 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Nee al hebben we beide wel grote borsten, maar dat weet jij ook wel, Geerd.
Ik heb gemiddeld denk ik drie producten waar statiegeld op zit per week. Elke keer als ik boodschappen doe staat er minstens één junkachtig persoon twee of meer volle zakken blikjes in te leveren, vaker nog staat er een rij. Ook de Chinees van het restaurantje in de buurt stuurt regelmatig een jochie om de lege flesjes en blikjes in te leveren.quote:Op maandag 17 juli 2023 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
Je ziet steeds meer foto's en filmpjes van mensen die met giga zakken blikjes/flesjes in de supermarkt staan. Ik begrijp de mensen die hierover klagen echter niet zo; dit is toch het gewenste effect van statiegeld op die blikjes?
Ik was zaterdag bij de Vierdaagsefeesten en ook daar diverse mensen bezig gezien met het openmaken van de grote opvangzakken voor blikjes en flesjes. Laat die mensen lekker de boel opruimen en er wat aan over houden denk ik dan.
Wat is precies belachelijk? Wat doen de 'junks' of bedrijven die deze grootschaliger verzamelen precies verkeerd? Het is echt zo typisch Nederlands om hierover te klagen.quote:
Voor die junkies vind ik het fijn, die doen niets verkeerd. Maar als ik een colafles en twee blikjes wil inleveren maar er staan twee van die personen met drie volle vuilniszakken, dan ga ik niet wachten. Het resultaat is dus dat je je statiegeld kwijt bent behalve als je bereid bent er een half uur voor te wachten. Het zal natuurlijk wel verschillen per gebied hoeveel dit speelt.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat is precies belachelijk? Wat doen de 'junks' of bedrijven die deze grootschaliger verzamelen precies verkeerd? Het is echt zo typisch Nederlands om hierover te klagen.
Je kunt het zelf ook 1 maand opsparen toch? Waarom zou je elke week die paar flesjes meenemen?quote:Op maandag 17 juli 2023 16:47 schreef Viezig het volgende:
[..]
Voor die junkies vind ik het fijn, die doen niets verkeerd. Maar als ik een colafles en twee blikjes wil inleveren maar er staan twee van die personen met drie volle vuilniszakken, dan ga ik niet wachten. Het resultaat is dus dat je je statiegeld kwijt bent behalve als je bereid bent er een half uur voor te wachten. Het zal natuurlijk wel verschillen per gebied hoeveel dit soeelt.
Dan sta ik een keer per maand een half uur te wachten voor twee euro? Als ik het een keer per jaar doe sta ik een half uur te wachten voor 25 euro terwijl die troep een jaar in mijn huis ligt.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt het zelf ook 1 maand opsparen toch? Waarom zou je elke week die paar flesjes meenemen?
Dat heb ik nog nooit gezien, waar ik woon zijn (zichtbaar) geen 'junkies'. Ik lever ongeveer eens per maand statiegeld in en heb nog nooit hoeven wachten op iemand.quote:Op maandag 17 juli 2023 16:36 schreef Viezig het volgende:
[..]
Ik heb gemiddeld denk ik drie producten waar statiegeld op zit per week. Elke keer als ik boodschappen doe staat er minstens één junkachtig persoon twee of meer volle zakken blikjes in te leveren, vaker nog staat er een rij. Ook de Chinees van het restaurantje in de buurt stuurt regelmatig een jochie om de lege flesjes en blikjes in te leveren.
Ik geef mijn spul gewoon aan iemand die aan het wachten is, want ik ga niet 20 minuten wachten om 45 cent terug te krijgen.
En de prullenbakken in het park worden constant geplunderd, waardoor het zwervend afval alleen maar erger is geworden. Het is gewoon belachelijk.
Het is een extra motivatie om niet alleen blikjes, maar ook petflessen, die ik eerder wel inleverde, maar gewoon weg te gooien omdat er altijd een rij staat voor die apparaten.
Ik hoop dat het in de toekomst zo fijn blijft in jouw plaatsje in Drenthe. Twintig jaar geleden had ik me ook niet kunnen voorstellen dat dit soort taferelen zich hier zouden afspelen.quote:Op maandag 17 juli 2023 19:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat heb ik nog nooit gezien, waar ik woon zijn (zichtbaar) geen 'junkies'. Ik lever ongeveer eens per maand statiegeld in en heb nog nooit hoeven wachten op iemand.
Verder is het leven natuurlijk kut hier in Drenthe hoor.
Bewaar ze rechtop in een kratquote:Op maandag 17 juli 2023 18:29 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik ben weer flesjes gaan drinken ipv blikjes. Puur omdat de flesjes niet indeuken en de dop erop kan zodat mijn tas niet zo vies wordt. Nu wel meer volume om op te sparen en meer moeite.
En anders zijn er wel mensen die er een inkomen aan hebbenquote:Op maandag 2 oktober 2023 20:08 schreef dick_laurent het volgende:
Zouden ze hier in apenland Spanje ook moeten doen.
De hoeveelheid blikjes en plastic flesjes die je hier op straat en in bosjes ziet liggen is echt stuitend. Mensen geven geen fuck.![]()
Maar als er statiegeld op zou zitten, let maar eens op hoe snel ze het dan gaan inleveren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |