Precies. Jeangu was gewoon goed. Alleen sloeg het nummer niet aan. Maar dat is wat anders.quote:Op zondag 16 april 2023 11:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat heeft Jeangu hiermee te maken. Die was ook echt niet slecht.
Waarschijnlijk ben je zelf woke als je dat durft te vragen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb een voorgevoel dat ik geen duidelijk uitgetypte zinnen terug krijg....
Ik zie ineens meer van die woke berichten langskomen, wat blijkt: door jouw reactie staan die ineens in m'n tijdlijn.quote:Op zondag 16 april 2023 12:08 schreef Momo het volgende:
Ik heb een aantal van die figuren gevraagd wat er woke is aan de inzending, eens zien of er een zinnig antwoord uitkomt.
Roxette, woke avant la lettre.quote:Op zondag 16 april 2023 11:59 schreef Prego het volgende:
[..]
Kennelijk is het al woke tegenwoordig wanneer de man langer haar heeft dan de vrouw ofzo
Zal niet meer vragenquote:Op zondag 16 april 2023 12:23 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik zie ineens meer van die woke berichten langskomen, wat blijkt: door jouw reactie staan die ineens in m'n tijdlijn.
Dat nummer vooral en dat eerste nummer was beter dan het werkelijke tweede nummer. S10 werd telkens beter.quote:Op zondag 16 april 2023 11:58 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat heeft Jeangu hiermee te maken. Die was ook echt niet slecht.
Leuk als ze het wil doen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:15 schreef Guanabana het volgende:
Ik blijf het zeggen, volgend jaar gewoon Davina Michelle sturen. Dan heb je geen enkel probleem met kunnen zingen. Lekker een commercile knaller en geen geneuzel.
Nee ze heeft ook al gezegd het niet te doen, maar dat is alweer een paar jaar geleden volgens mij.quote:Op zondag 16 april 2023 12:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuk als ze het wil doen.
Als ik haar was zou ik het echter nooit doen. Lekker professioneel blijven en niet met spektakels als dit meedoen.
quote:"Mijn team en ik hebben met z'n allen zoiets van: het moment is er misschien gewoon nog niet", zegt de 25-jarige Davina. "Ik zeg nooit nooit, maar ik heb nu gewoon niet het gevoel dat dit het moment is om het te doen."
"Wat als ze me zouden vragen? Dan zou ik voor dit jaar wel om de tafel willen maar ik denk dat ik 'm oversla", aldus Davina.
Daar denken artiesten als Maneskin en Rosa Linn wel anders over met mee doen aan "spektakels".quote:Op zondag 16 april 2023 12:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik haar was zou ik het echter nooit doen. Lekker professioneel blijven en niet met spektakels als dit meedoen.
Geen idee of die al naam hadden voor de deelname. (Geen idee ook wie Rosa Linn is.)quote:Op zondag 16 april 2023 12:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Daar denken artiesten als Maneskin en Rosa Linn wel anders over met mee doen aan "spektakels".
Inderdaad laat dat ESF lekker aan Loreen, Voyager, Marco Mengoni en dat soort goedwillende amateurs.quote:Op zondag 16 april 2023 12:29 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En in welke hitlijst stond Loreen al die jaren sinds haar deelname?quote:Op zondag 16 april 2023 12:39 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Inderdaad laat dat ESF lekker aan Loreen, Voyager, Marco Mengoni en dat soort goedwillende amateurs.
Waarom zou de meest gestreamde artiest in Sloveni Joker Out mee willen doen dit jaar? Waarom doet Marco Mengoni mee terwijl hij al 70 platinum platen heeft in Itali ? De meeste artiesten die mee doen hebben veel meer meters al achter de rug in de muziekwereld dan een Mia en Dion en toch zien heel veel de kansen als 200 miljoen mensen je live zien. Nu doe je net alsof landen enkel nobody's sturen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:37 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Geen idee of die al naam hadden voor de deelname. (Geen idee ook wie Rosa Linn is.)
Waarom zou een Stefania weer mee willen doen? Voor een ander land ook nog. Meid zonder carrire hunkert naar meer.
Davina is hartstikke goed, die heeft het niet nodig.
Daarbij heeft Davina al die act tussendoor mogen doen.
Ik ken al deze artiesten niet.quote:Op zondag 16 april 2023 12:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zou de meest gestreamde artiest in Sloveni Joker Out mee willen doen dit jaar? Waarom doet Marco Mengoni mee terwijl hij al 70 platinum platen heeft in Itali ? De meeste artiesten die mee doen hebben veel meer meters al achter de rug in de muziekwereld dan een Mia en Dion en toch zien heel veel de kansen als 200 miljoen mensen je live zien. Nu doe je net alsof landen enkel nobody's sturen.
Nou, die discussie loste zichzelf makkelijk opquote:Op zondag 16 april 2023 12:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En in welke hitlijst stond Loreen al die jaren sinds haar deelname?Nu weer door de nieuwe deelname in de kijker.
Ze heeft nota bene al opgetreden op Eurovisie. Wat nou, je naam er niet aan willen verbinden?quote:Op zondag 16 april 2023 12:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ken al deze artiesten niet.
Ik zeg dat ik als ik Davina was niet mee zou willen doen.
Ik zou m’n naam er niet aan willen verbinden.
Zo een act tussendoor vind ik iets anders als je land vertegenwoordigen.quote:Op zondag 16 april 2023 12:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ze heeft nota bene al opgetreden op Eurovisie. Wat nou, je naam er niet aan willen verbinden?
Je ziet in landen ook wel een mix van ervaring en jong talent. Al is het wel fijn als er iets van ervaring is met grotere optredens of een tour ofzo. Anders is het wel een beetje gok hoe het uitpakt. Je kan als artiest ook weer over de hill zijn zoals bijvoorbeeld een Bonnie Tyler.quote:Op zondag 16 april 2023 12:44 schreef Guanabana het volgende:
Het gaat ook niet per se om 'nodig' hebben toch. ESF kan een springplank zijn voor jong onbekend talent, en het is leuk als dat zo is, maar Anouk had het ook niet 'nodig'. (Wij haar wel).
Davina heeft ook in een talkshow gezegd, dat ze graag mee zou willen doen aan het ESF.quote:Op zondag 16 april 2023 12:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ken al deze artiesten niet.
Ik zeg dat ik als ik Davina was niet mee zou willen doen.
Ik zou m’n naam er niet aan willen verbinden.
Leuk als ze wil gaan.quote:Op zondag 16 april 2023 12:51 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Davina heeft ook in een talkshow gezegd, dat ze graag mee zou willen doen aan het ESF.
Aiquote:Op zondag 16 april 2023 12:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Op twitter is z'n laatste ESF gerelateerde post van 1 maart:
[ twitter ]
Geen van deze 5 had het lef om nee te zeggen tegen Duncan.quote:Carolien Borgers (39) en Hila Noorzai (30) zijn toegevoegd aan de selectiecommissie van het Eurovisie Songfestival. Dat betekent dat de twee mogen meebeslissen over welke artiest gaat meedoen aan het songfestival
Hila en Carolien voegen zich bij Eric van Stade (algemeen directeur AVROTROS), Cornald Maas (commentator, songfestivalexpert), Jan Smit (commentator, presentator) en Sander Lantinga
Allemaal juichaapjes. Niks ten nadele van Cornald Maas maar wordt t niet eens tijd hem daar weg te halen? Wat vervanging van iemand die er al heel lang zitquote:Op zondag 16 april 2023 13:15 schreef superniger het volgende:
[..]
Geen van deze 5 had het lef om nee te zeggen tegen Duncan.
Nee hoor, het is mijn smaak. Maar dat ligt hier heel gevoelig als je iets niet-heel positiefs over ESF zegt.quote:Op zondag 16 april 2023 13:10 schreef Em31 het volgende:
Dat het nu fout gaat betekent niet meteen dat je het zo vreselijk verschrikkelijk is dat je je naam aan dit spektakel verbindt. Alsof De Diepte bijna 50 miljoen streams had gehad zonder het Songfestival. En heel wat meer mensen kennen S10 nu.
Davina vond het daarnaast gewoon geweldig om die interval act te doen, dus die zie ik ook nog weleens meedoen. Zij snappen namelijk ook wel dat ze dan in n klap een grote groep mensen buiten Nederland kunnen bereiken.
Het probleem hier bij Mia en Dion is live niet goed zijn, wat wij helemaal niet meer gewend zijn omdat dat blijkbaar zo belangrijk was voor onze commissie. Een wat matig nummer vergeven Nederlanders je nog wel. En daarnaast heeft iedereen tot nu toe elk jaar nog laten weten hoe geweldig het is om mee te mogen doen, het is geen straf ofzo. En inderdaad sinds Arcade met bijna een miljard streams, Mneskin en Rosa Linn zou 'ik zou mijn naam er niet aan willen verbinden' al helemaal een belachelijke instelling zijn.
Kan het zijn dat ze op andere locaties wel heel goed gezongen hebben? Ik snap het niet, die single klinkt meer dan prima.quote:Op zondag 16 april 2023 13:15 schreef superniger het volgende:
[..]
Geen van deze 5 had het lef om nee te zeggen tegen Duncan.
Ja de single. Daar kun je in de productie een hoop wegpoetsen natuurlijk.quote:Op zondag 16 april 2023 13:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kan het zijn dat ze op andere locaties wel heel goed gezongen hebben? Ik snap het niet, die single klinkt meer dan prima.
Je krijgt voorbeelden en die tellen vervolgens niet 'omdat je ze niet kent'. Het ligt dus helemaal niet gevoelig, je wil vooral zelf gewoon niet anders horen.quote:Op zondag 16 april 2023 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee hoor, het is mijn smaak. Maar dat ligt hier heel gevoelig als je iets niet-heel positiefs over ESF zegt.
Je kunt snel bekend worden, je kunt als jonge twintiger ook op eigen kracht beroemd worden. Ik zou de kans willen om het zelf te proberen. Daar ging het mij om. Davina is niet 50 en needy.
Niet elke grote artiest wil meedoen, dat sommige landen dat wel doen, laat zien dat elke bekende artiest een andere smaak heeft. Exact mijn punt. En niet 'belachelijk'.![]()
Dus als ik het goed begrijp wil elke grote en kleine artiest meedoen. Knap bedacht.quote:Op zondag 16 april 2023 13:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je krijgt voorbeelden en die tellen vervolgens niet 'omdat je ze niet kent'. Het ligt dus helemaal niet gevoelig, je wil vooral zelf gewoon niet anders horen.
Ik ook niet. Sneu als het enkel zenuwen zijn.quote:Op zondag 16 april 2023 13:22 schreef Dave het volgende:
Kan me bijna niet voorstellen dat als ze het live voor de selectiecommissie hebben gezongen zo heeft geklonken als in Madrid/Amsterdam.
Die filmpjes uit de galmbak waren ook ok. (Of was het juist die galmbak om dingen te verbloemen, je zoekt nu overal wat achter…)
Anyway, misschien is het de spanning om voor zoveel mensen tegelijk op te treden, maar je mag hopen dat ze dat vaker hebben gedaan en dat dat gecheckt is. Lijkt me ondoenlijk om zoiets er nog in 3 weken uit te krijgen. Die gaan me straks een partijtje zenuwachtig zijn.
Waar wordt dat tegen je gezegd dan? Meerdere users geven je voorbeelden van hoe het ook kan lopen (nogmaals, waar zegt iemand tegen je dat ELKE artiest mee wil doen?) en je enige reactie is 'die ken ik niet'.quote:Op zondag 16 april 2023 13:25 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp wil elke grote en kleine artiest meedoen. Knap bedacht.
Ik zou geen reden kunnen verzinnen voor Davina Michelle om niet mee te doen. Het is geen underground artiest die misschien wat van haar street cred verliest als ze aan zoiets meedoet. Het is ook niet zo'n grote artiest dat ze Eurovisie niet kan gebruiken om een groter platform te krijgen. En ze houdt van de bombast die het op Eurovisie vaak goed doet.quote:Op zondag 16 april 2023 13:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee hoor, het is mijn smaak. Maar dat ligt hier heel gevoelig als je iets niet-heel positiefs over ESF zegt.
Je kunt snel bekend worden, je kunt als jonge twintiger ook op eigen kracht beroemd worden. Ik zou de kans willen om het zelf te proberen. Daar ging het mij om. Davina is niet 50 en needy.
Niet elke grote artiest wil meedoen, dat sommige landen dat wel doen, laat zien dat elke bekende artiest een andere smaak heeft. Exact mijn punt. En niet 'belachelijk'.![]()
Dat is ook een discussie zonder einde.quote:Op zondag 16 april 2023 13:37 schreef ijs_beer het volgende:
Of niet, en da's dan ook prima. Maar het stigma dat het slecht voor je carrire is, ook als je al wat gevestigd bent ,is er toch wel af heur.
Psies, eindeloos! En daarom wat je zegt persoonlijke overwegingen!quote:Op zondag 16 april 2023 13:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is ook een discussie zonder einde.
Ik schrijf dat ik het niet zou doen, met redenen erbij. En daar laat ik het bij vandaag.Ik ga een lied voor Davina schrijven.
Maar dan wel onder pseudoniemquote:Op zondag 16 april 2023 13:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ga een lied voor Davina schrijven.
Uiteraard.quote:Op zondag 16 april 2023 13:54 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Maar dan wel onder pseudoniem![]()
"Ik zou m’n naam er niet aan willen verbinden."
Dat is sowieso haar probleem, vind ik. Ze heeft een dijk van een stem, maar zingt eigenlijk nooit een aansprekend eigen nummer.quote:
Nederland moet weer goed wordenquote:Op zondag 16 april 2023 13:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is ook een discussie zonder einde.
Ik schrijf dat ik het niet zou doen, met redenen erbij. En daar laat ik het bij vandaag.Ik ga een lied voor Davina schrijven.
Als Mia en Dion niet meer vals zingen, hebben we een prima inzending.quote:
Electric Light helemaal gemist? Enne, de schrijver van Eye of the tiger, slechts twee hits op zijn naam, is schathemeltjerijk en lacht de ballen uit zijn broek in zijn villa.quote:Op zondag 16 april 2023 10:39 schreef Cupfighter het volgende:
Misschien schop ik nu tegen heilige huisjes maar wat heeft Duncan gepresteerd sinds Arcade, one hit wonder lijkt het, en dat krijgt dan de verantwoordelijkheid om de inzending van dit jaar te mogen bepalen, met alle respect het liedje is erg saai en de artiesten stralen ook weinig uit, nu kunnen ze dus ook op een of andere manier niet zuiver live zingen dus er is inderdaad heel wat fout gegaan, wat doen deze onervaren artiesten in Liverpool zeg
En dan te bedenken dat ze als duo meedoen. Daarom had ik het zeker niet verwacht.quote:Op zondag 16 april 2023 14:06 schreef summer52 het volgende:
Zo sneu voor Mia en Dion. Ze stonden zo verloren op dat podium.
En natuurlijk extra zenuwachtig na dat debacle in Madrid en al dat commentaar daarna.
Nou er is antwoord hoor:quote:Op zondag 16 april 2023 12:00 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ik zag het iemand anders ook al woke noemen ja, toch even gevraagd wat diegene er precies woke aan vindt.
quote:Een dude die er uit ziet als een vrouw en een vrouw die er uit ziet als een dude misschien?
Vroeger waren er ook geen mannen met lang haar in rockbands enzo en schijnbaar zijn ze niet bekend met het kortpittige kapsel dat zowat de helft van de Nederlandse vrouwen boven de 50 jaar heeft.quote:
quote:
Ze weten waarschijnlijk bij god niet wat hun overkomen is.quote:Is de act uit jullie comfort zone?
Dion: Als ik kijk naar dit hele proces is het eigenlijk een soort leuke mengelmoes van iets wat heel echt en eigen voelt en iets wat buiten je comfort zone ligt, waarin je gevraagd wordt om te groeien, je aan te passen en mee te bewegen, dus dat is eigenlijk elk moment van deze hele reis het geval.
Mia: En hoe dan ook, ikzelf heb nog nooit voor zoveel mensen opgetreden, dus dat op zichzelf is al lichtelijk uit m'n comfort zone, dus dat is ook een uitdaging.
Het is Twitter.quote:Op zondag 16 april 2023 14:38 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Deze mensen zijn bekrompener dan Nederland in de jaren '50. Echt ongelooflijk.
Het lijken me een paar naeve ongeleide projectielen die het wel lollig leek om dit te doen.quote:Op zondag 16 april 2023 14:37 schreef Dave het volgende:
[..]
[..]
Ze weten waarschijnlijk bij god niet wat hun overkomen is.
Dit ja, vooral Mia van wat ik van haar heb gezien.quote:Op zondag 16 april 2023 14:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Het lijken me een paar naeve ongeleide projectielen die het wel lollig leek om dit te doen.
Op zich eens, maar Heartbeat is wel een goede single, ik dacht zelfs even: zou ze die niet in hebben gestuurd dit jaar, maar dan hadden ze denk ik niet voor Mia & Dion gekozenquote:Op zondag 16 april 2023 13:57 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is sowieso haar probleem, vind ik. Ze heeft een dijk van een stem, maar zingt eigenlijk nooit een aansprekend eigen nummer.
Dat filmpje rond de introductie met Duncan, Mia en Dion die snel de auto in gingen met een enorme misplaatste arrogantie was al een voorbode van deze ellende.quote:Op zondag 16 april 2023 14:09 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als Mia en Dion niet meer vals zingen, hebben we een prima inzending.![]()
Of je het zelf luistert, staat er los van.
Ja maar met Dion in een galmende ruimte klonk het ookquote:Op zondag 16 april 2023 14:53 schreef Zigsky het volgende:
Zucht, lukt niet om het te plaatsen, maar Mia en die vrouw klonken veel beter. Plak de link hier maar https://vm.tiktok.com/ZMYnoJyju/
Is ook zo, maar wellicht is die andere vrouw een achtergrondzangeres?quote:Op zondag 16 april 2023 14:54 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ja maar met Dion in een galmende ruimte klonk het ook
Nee hoor, waar zie jij dat?quote:Op zondag 16 april 2023 14:54 schreef Nattekat het volgende:
Het meest interessante is nog wel dat ze de finale gewoon gaan halen als je de bookmakers mag geloven. Hoe erg is de rest dan wel niet
I knew it.quote:Op woensdag 1 maart 2023 19:24 schreef Kinga het volgende:
[..]
En hele goede vocalen. 1 vals nootje en je hangt.
Volgend jaar weer Zweden dus.quote:Op zondag 16 april 2023 15:02 schreef Guanabana het volgende:
Denk dat hij de overall odds bedoelt?
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision
Daar vind ik 16e plaats ook nog behoorlijk aan de hoge kant inderdaad
Maar daar wordt ook bijna geen geld meer ingegooid rond deze plekken. Je krijgt alleen geld als je de winnaar goed hebt. Als je nu geld op Nederland zet of een paar van die landen die daar om ons heen staan kun je net zo goed je geld in de ton gooien. Zo staat Portugal boven ons in de odds voor kwalificatie maar een stuk onder ons in deze lijst.quote:Op zondag 16 april 2023 15:02 schreef Guanabana het volgende:
Denk dat hij de overall odds bedoelt?
Daar vind ik 16e plaats ook nog behoorlijk aan de hoge kant inderdaad
Het zou me niet eens meer verbazen als het wel zo wasquote:Op zondag 16 april 2023 14:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Op zich eens, maar Heartbeat is wel een goede single, ik dacht zelfs even: zou ze die niet in hebben gestuurd dit jaar, maar dan hadden ze denk ik niet voor Mia & Dion gekozen
Ja dat is wel een zekerheidje zo lijkt het (helaas voor het kijkplezier niet meer echt spannend).quote:
Het klopt bijna altijd wel toch? Ergens is dat altijd wel jammer.quote:Op zondag 16 april 2023 15:08 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja dat is wel een zekerheidje zo lijkt het (helaas voor het kijkplezier niet meer echt spannend).
De laatste jaren vanaf 2018/2019 wel ja. En ja, vind ik ook.quote:Op zondag 16 april 2023 15:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Het klopt bijna altijd wel toch? Ergens is dat altijd wel jammer.
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-1quote:Op zondag 16 april 2023 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Bovenaan kun je ook op Semi-final 1 klikkenquote:Op zondag 16 april 2023 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 april 2023 14:53 schreef Zigsky het volgende:
Zucht, lukt niet om het te plaatsen, maar Mia en die vrouw klonken veel beter. Plak de link hier maar https://vm.tiktok.com/ZMYnoJyju/
Nog steeds aardig hoogquote:Op zondag 16 april 2023 15:11 schreef Momo het volgende:
[..]
https://eurovisionworld.com/odds/eurovision-semi-final-1
Odds voor kwalificatie staan hier
In de dagen voorafgaand obv repetities veranderd er meestal nog wel het een en het ander (zo daalde vorig jaar Itali nog van 2 naar 5 toen Blanco niet zuiver bleek te kunnen zingen vanwege oververmoeidheid oid) en ik zou dit jaar zeker Finland niet onderschatten.quote:Op zondag 16 april 2023 15:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Het klopt bijna altijd wel toch? Ergens is dat altijd wel jammer.
Ik denk iemand die wil bewijzen dat t niet aan Mia ligtquote:Op zondag 16 april 2023 15:25 schreef Momo het volgende:
[..]
Is die Sophie een vocal coach of gewoon een vriendin ofzo?
Is dat een compliment of een belediging?quote:Op zondag 16 april 2023 15:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zij lijkt op Isabelle, de vrouw van Johan Derksen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |