Dat was om meerdere redenen logisch, Prins Hendrik was me er eentje....quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:27 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Jawel, ook Bernhard zou eventueel regent worden. Maar echt groot was het koningshuis toen niet dus de keuze was beperkt.
Een generatie eerder echter zou bij het wegvallen van Wilhelmina en een minderjarige Juliana niet haar man Hendrik regent worden maar haar moeder Emma (die had daar al ervaring mee dus was ook wel logisch)
Prins Philip stond ook in de line of succession toen hij met Elizabeth trouwdequote:Op woensdag 3 mei 2023 21:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, dat zou ik zeker bij de Britse troon niet uitsluiten, nu er met "burgermeisjes" getrouwd wordt wellicht wel, maar wetende dat er meer dan 5000 mensen op die lijst staan, waaronder bijvoorbeeld de dochters van Friso, kun je niet uitsluiten dat een aangetrouwde koningin ook op de line of succession staat.
Dat verklaart wel waarom hij regent zou kunnen worden als Elizabeth weggevallen was voor Charles 18 wasquote:Op woensdag 3 mei 2023 21:33 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Prins Philip stond ook in de line of succession toen hij met Elizabeth trouwde
Wel interesse, alleen er zijn veel mensen die 'nee' zullen antwoorden op de stelling.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 03:30 schreef AnneX het volgende:
[..]
Absolutely not interested = No? Tijdgebrek?
Tijdgebrek?quote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik mis mijn optie: ik wil graag maar kan niet
Nee, niet echt. Ik ben aan het werk. Ik schaar dat niet onder tijdgebrek,quote:
Ik ookquote:Op vrijdag 5 mei 2023 08:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik mis mijn optie: ik wil graag maar kan niet
Het Verenigd Koningkrijk... alle landen die daar onder vallen.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:54 schreef HiZ het volgende:
Heeft die kroning nou alleen betrekking op het VK of ook op de andere gebieden/landen?
Wat een zelfvertrouwen straalt Amalia uit! Fijn dat ze de fijne kneepjes van het vak zo van oma kan leren. 🥰quote:
Yup, gelukkig is het praktisch om de hoek.quote:Op vrijdag 5 mei 2023 20:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Voor maar 3 uurtjes naar je werk komen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geeft hij nou prinses Beatrix een kus op haar hand? Omdat hij op die manier haar hand vast houdt? Wel een gentlemen hoor, mocht dat het geval zijn.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 00:39 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:23 schreef AnneX het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:23 schreef AnneX het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Lijkt me ook handiger om daar verder te praten over de kroning in plaats van in dit topic. Ook om later nog eens posts terug te zoeken/lezen over deze historische gebeurtenis.quote:Op zaterdag 6 mei 2023 10:20 schreef maily het volgende:
Hier meer info over vandaag:
TV / [NPO1/BBC] Kroning koning Charles III #1
Het was bedoeld als kijktipquote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:27 schreef Viv het volgende:
[..]
Lijkt me ook handiger om daar verder te praten over de kroning in plaats van in dit topic. Ook om later nog eens posts terug te zoeken/lezen over deze historische gebeurtenis.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:12 schreef SilverEyes het volgende:
[..]Wat is dat met spoilersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.love & heet
Anne draagt een uniform vanwege haar speciale rol tijdens de kroning, toen ze in de processie terug naar het paleis te paard achter de gouden koets reed. Ze was ‘Gold-Stick-in-Waiting’, een positie die historisch gezien de veiligheid van de koning verzekert.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:15 schreef Molo het volgende:
Zonde dat ze die man niet even langs de kapper hebben gestuurd. Geen porem, zo'n onverzorgde bejaarde in die outfit
Die dame tweede op rechts rockt de boel hard trouwens![]()
Weet iemand ook waarom Anne in een behoorlijk mannelijk aandoende pak staat?
Van links naar rechts: The Duke of Kent, the Duchess of Gloucester, the Duke of Gloucester, Vice Admiral Sir Tim Laurence, the Princess Royal, King Charles III, Queen Camilla, the Prince of Wales, the Princess of Wales, the Duchess of Edinburgh, Princess Alexandra, the Hon. Lady Ogilvy, the Duke of Edinburghquote:
Harry zo te zien niet. Mag je niet eens op de foto met je vader omdat je geen royal meer bent?quote:
Alleen de 'working royals' staan op foto. Andrew ontbreekt daardoor ook. Harry was sowieso lastig geworden want die zat op het moment dat deze foto genomen werd alweer in het vliegtuig naar huis.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Harry zo te zien niet. Mag je niet eens op de foto met je vader omdat je geen royal meer bent?
Of hij wordt gewoon wat ouder. Hij is toch al 76?quote:Op maandag 8 mei 2023 19:43 schreef Tegan het volgende:
De laatste jaren hebben Charles geen goed gedaan qua looks. Als je zijn gezicht vergelijkt met die gezinsfoto uit 2018. Of hij was gewoon heel moe...
Kijk het verschil nou eens:quote:Op maandag 8 mei 2023 19:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die twee kronen zijn veel te kolossaal om mooi bij iemand te kunnen staan. Ze lijken bij Charles en Camilla wel gephotoshopt
Bij Camilla staat ie echt vreselijkquote:Op maandag 8 mei 2023 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk het verschil nou eens:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Een kroon staat vooral niet bij Charles en Camilla imo.
En leeftijd is het punt ook niet:
[ afbeelding ]
Ja, ze is al niet zo'n mooie vrouw, maar dit doet haar helemaal geen goed.quote:
Ja misschien heb je een punt.quote:Op maandag 8 mei 2023 19:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Of hij wordt gewoon wat ouder. Hij is toch al 76?
Edit: 74
Net of ze de PG afdeling van het verpleeghuis een dagje naar Volendam hebben meegenomen voor zo'n fotoshoot in volkskledij. Echt, vreselijkquote:Op maandag 8 mei 2023 19:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kijk het verschil nou eens:
Een kroon staat vooral niet bij Charles en Camilla imo.
En leeftijd is het punt ook niet:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 mei 2023 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Net of ze de PG afdeling van het verpleeghuis een dagje naar Volendam hebben meegenomen voor zo'n fotoshoot in volkskledij. Echt, vreselijk
En Elisabeth, tot aan het einde prachtig
DIT! Zo DIT!quote:Op maandag 8 mei 2023 20:21 schreef Molo het volgende:
Net of ze de PG afdeling van het verpleeghuis een dagje naar Volendam hebben meegenomen voor zo'n fotoshoot in volkskledij. Echt, vreselijk
Dat zie ik ook wel.quote:Op maandag 8 mei 2023 22:39 schreef Tegan het volgende:
Ik had een beetje Leia / Star Wars vibes van Charlotte trouwens, en ik was niet de enige volgens mij.
[ afbeelding ]
Lijkt wel carnavalquote:Op maandag 8 mei 2023 19:10 schreef sportfreak het volgende:
De officiële staatsiefoto's:
[afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 8 mei 2023 20:21 schreef Molo het volgende:
[..]
En Elisabeth, tot aan het einde prachtig
Zijn paarse hemd vind ik geen succes ....quote:Op maandag 8 mei 2023 19:10 schreef sportfreak het volgende:
De officiele staatsiefoto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Charles heeft het maar zwaar met zijn kroon
De liplezer kwam ook nog met een ander pareltje – koning Charles zou tijdens de balkonscčne tegen zijn vrouw hebben gezegd: 'Ik zie helemaal niks door deze kroon. Ik kan niet omhoog kijken.' Koningin Camilla antwoordde daarop: 'Ik zie ook niks, mijn kroon valt er zo af.'
Ook een koninklijk leven gaat niet over rozen, zo blijkt.
Wordt het dan niet weer zo'n Queen Mother constructie?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als Charles eerder komt te overlijden dan Camilla?
Wordt William koning en Camilla prinses?
Nee, ze wordt Dowager Queen en zal nog gewoon Queen Camilla genoemd worden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als Charles eerder komt te overlijden dan Camilla?
Wordt William koning en Camilla prinses?
Ze is dan niet de moeder van de koningquote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:25 schreef Meke het volgende:
I
[..]
Wordt het dan niet weer zo'n Queen Mother constructie?
Ja dat eerste zat ik me ook al te bedenken, dat dat een beetje raar zou zijnquote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is dan niet de moeder van de koning
Plus dat ze niet dezelfde naam heeft als de dan zittende Queen (consort), dus dan zijn er gewoon 2 koninginnen, een weduwe en een gemalin.
Maar heeft ze dan nog wel dezelfde taken als dat ze nu heeft? Of pakt Kate die dan op?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze wordt Dowager Queen en zal nog gewoon Queen Camilla genoemd worden.
Dat The Queen Mother zo genoemd werd is omdat ze ook Elizabeth heette en je anders 2 Queen Elizabeths had: een Dowager Queen (consort) en een Queen Elizabeth die eigenlijk de rol van koning had.
Je hebt in die situatie dus een Queen Camilla en een Queen Catherine.
Ze heeft nu de taken die de gemalin van de regerend vorst heeft, zou een beetje raar zijn als ze die als weduwe van de overleden vorst zou blijven doen en daarmee de gemalin van de regerend vorst in de weg zou zitten.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar heeft ze dan nog wel dezelfde taken als dat ze nu heeft? Of pakt Kate die dan op?
Waarschijnlijk nodig om de kroningsmantel en de sleep goed te laten hangen.quote:
Zou Elizabeth ook wijdbeens hebben gezeten?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nodig om de kroningsmantel en de sleep goed te laten hangen.
Geen idee ik ga ff opzoeken. Maar die had wel een lange jurk aan dat is wat anders toch ?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Zou Elizabeth ook wijdbeens hebben gezeten?![]()
#156quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geen idee ik ga ff opzoeken. Maar die had wel een lange jurk aan dat is wat anders toch ?
Iets beters kan ik niet vinden en van opzij is t dus een ander plaatje.quote:
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Iets beters kan ik niet vinden en van opzij is t dus een ander plaatje.
Ik heb alleen z'n hoofd nodig. Handig wel!quote:Op zaterdag 13 mei 2023 17:35 schreef Molo het volgende:
Charles lijkt wel (slecht) opgezet![]()
@:-spring kun jij er nog iets van maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |