quote:Charles heeft het maar zwaar met zijn kroon
De liplezer kwam ook nog met een ander pareltje – koning Charles zou tijdens de balkonscène tegen zijn vrouw hebben gezegd: 'Ik zie helemaal niks door deze kroon. Ik kan niet omhoog kijken.' Koningin Camilla antwoordde daarop: 'Ik zie ook niks, mijn kroon valt er zo af.'
Ook een koninklijk leven gaat niet over rozen, zo blijkt.
Wordt het dan niet weer zo'n Queen Mother constructie?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als Charles eerder komt te overlijden dan Camilla?
Wordt William koning en Camilla prinses?
Nee, ze wordt Dowager Queen en zal nog gewoon Queen Camilla genoemd worden.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk als Charles eerder komt te overlijden dan Camilla?
Wordt William koning en Camilla prinses?
Ze is dan niet de moeder van de koningquote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:25 schreef Meke het volgende:
I
[..]
Wordt het dan niet weer zo'n Queen Mother constructie?
Ja dat eerste zat ik me ook al te bedenken, dat dat een beetje raar zou zijnquote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze is dan niet de moeder van de koning
Plus dat ze niet dezelfde naam heeft als de dan zittende Queen (consort), dus dan zijn er gewoon 2 koninginnen, een weduwe en een gemalin.
Maar heeft ze dan nog wel dezelfde taken als dat ze nu heeft? Of pakt Kate die dan op?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ze wordt Dowager Queen en zal nog gewoon Queen Camilla genoemd worden.
Dat The Queen Mother zo genoemd werd is omdat ze ook Elizabeth heette en je anders 2 Queen Elizabeths had: een Dowager Queen (consort) en een Queen Elizabeth die eigenlijk de rol van koning had.
Je hebt in die situatie dus een Queen Camilla en een Queen Catherine.
Ze heeft nu de taken die de gemalin van de regerend vorst heeft, zou een beetje raar zijn als ze die als weduwe van de overleden vorst zou blijven doen en daarmee de gemalin van de regerend vorst in de weg zou zitten.quote:Op zaterdag 13 mei 2023 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Maar heeft ze dan nog wel dezelfde taken als dat ze nu heeft? Of pakt Kate die dan op?
Waarschijnlijk nodig om de kroningsmantel en de sleep goed te laten hangen.quote:
Zou Elizabeth ook wijdbeens hebben gezeten?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarschijnlijk nodig om de kroningsmantel en de sleep goed te laten hangen.
Geen idee ik ga ff opzoeken. Maar die had wel een lange jurk aan dat is wat anders toch ?quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:46 schreef maily het volgende:
[..]
Zou Elizabeth ook wijdbeens hebben gezeten?![]()
#156quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Geen idee ik ga ff opzoeken. Maar die had wel een lange jurk aan dat is wat anders toch ?
Iets beters kan ik niet vinden en van opzij is t dus een ander plaatje.quote:
quote:Op zaterdag 13 mei 2023 16:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Iets beters kan ik niet vinden en van opzij is t dus een ander plaatje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |