Maximaquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:34 schreef sportfreak het volgende:
Staatsbezoek van de Franse president Macron aan Nederland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zijn die Fransen kleinquote:Op dinsdag 11 april 2023 20:34 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
[ [url=https://media.gettyimages.com/id/1251609301/photo/netherlands-france-politics-diplomacy-royals.jpg?s=2048x2048&w=gi&k=20&c=qmrZffVKa15lbtyqStaeci_UvR5kLIzm22qG1OCycMQ=]afbeelding/url] ]
Heeft Macron zijn moeder meegenomen?quote:Op dinsdag 11 april 2023 20:34 schreef sportfreak het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is zijn vrouw. Maar je bedoelde het vast sarcastischquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heeft Macron zijn moeder meegenomen?
Ze schelen 25 jaar dus het zou kunnenquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:11 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Heeft Macron zijn moeder meegenomen?
Nee, ik was niet sarcastisch dusquote:Op vrijdag 21 april 2023 16:15 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat is zijn vrouw. Maar je bedoelde het vast sarcastisch![]()
Ohquote:Op vrijdag 21 april 2023 17:24 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee, ik was niet sarcastisch dus
Toen hij 17 was zei hij dat hij met haar zou trouwen, en aldus geschiedde.quote:Op vrijdag 21 april 2023 18:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Oh![]()
Zij was volgens mij zijn lerares. En toen sprong blijkbaar de vonk over.
Wat een mooie dames, ik vind Ariane zo leuk!quote:Op zaterdag 22 april 2023 20:45 schreef Tourniquet het volgende:
Recent bij het Koningsdagconcert:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.vogue.nl/cult(...)ncert-amalia-ariane/
Zij had examens toch?quote:Op donderdag 27 april 2023 10:18 schreef Mrmime het volgende:
Alexia had er geen zin in dit jaar. Groot gelijk
Leuk! ik hou d'r van, de combinatie van Ariane vind ik ook erg leuk. Wat een leuk meisje is datquote:
Dit! Kleurenquote:Op donderdag 27 april 2023 10:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Leuk! ik hou d'r van, de combinatie van Ariane vind ik ook erg leuk. Wat een leuk meisje is dat
Jij kijkt toch vanaf de bank?quote:Op donderdag 27 april 2023 10:47 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dit! KleurenMooi op elkaar afgestemd ook.
Wij gaan zo naar de vrijmarkt op de Beijerlandselaan. Dat ligt een beetje achter de Afrikaanderwijk. Misschien dat we even gaan kijken, maar ik gok dat er geen doorkomen aan is.quote:
Weer groen en roze; Doe Maar-kleuren!quote:Op donderdag 27 april 2023 10:06 schreef bloempje-moi het volgende:
Koningsdagen dit topic staat ergens onderaan
![]()
[ afbeelding ]
Ze zijn duidelijk voor Finland dit jaar.
Succes, en veel plezier!quote:Op donderdag 27 april 2023 10:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wij gaan zo naar de vrijmarkt op de Beijerlandselaan. Dat ligt een beetje achter de Afrikaanderwijk. Misschien dat we even gaan kijken, maar ik gok dat er geen doorkomen aan is.
Heb via werk weleens met Bernard te maken en dat is ook echt een oetlulquote:Op donderdag 27 april 2023 20:40 schreef Fietsertje70 het volgende:
[ afbeelding ]
Prins Bernard heeft er ook zin in....
dat zie je toch ook al aan die bril....quote:Op donderdag 27 april 2023 20:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb via werk weleens met Bernard te maken en dat is ook echt een oetlul
Nu pas? Je vond de suggestie dat H&M een kind gekocht hadden nog wel gaan?quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:27 schreef girlnextdoor. het volgende:
Nederlands koningshuis: heerlijk die felle kleurtjes die de dames gisteren aanhadden. Voor het eerst vond ik ze allemaal smaakvol gekleed
Engelse royals: hoewel ik het heerlijk vind om alle bizarre theorieën over H&M te lezen (guilty pleasure..) van kinderen die via een suggoraatmoeder ter wereld zijn gekomen of zelfs geleend of gekocht zouden zijn tot Meghan die yacht girl zou zijn geweest terwijl prince Andrew op een van die jachten zou zijn verbleven, kom ik nu op eenpunt waar ik het allemaal wat ver vind gaan. Stop met elkaar door het slijk te halen. Overigens vind ik wel dat Harry zijn moeder nog steeds overidoliseerd, vooral in zijn boek. Diana was echt geen heilige en wist de media heel goed te bespelen . Ik vind haar blikken op sommige foto's van vroeger ook ronduit eng. Ik hoop echt dat hij ooit in harmonie komt met zichzelf.
Nee niet per se, ik vind het meer fascinerend hoe mensen daar toch bij komen. Het zit m bij mij meer in hoe mensen in staat zijn dit soort dingen te verzinnen.quote:Op vrijdag 28 april 2023 13:53 schreef Pippalena het volgende:
[..]
Nu pas? Je vond de suggestie dat H&M een kind gekocht hadden nog wel gaan?
Net zoals mensen van alles over zijn moeder verzinnen en vinden dat hij, nadat zijn moeder door de pers vermoord is, haar niet mag idoliseren.quote:Op vrijdag 28 april 2023 15:43 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Nee niet per se, ik vind het meer fascinerend hoe mensen daar toch bij komen. Het zit m bij mij meer in hoe mensen in staat zijn dit soort dingen te verzinnen.
Mijn vader was vorige week met mijn jongste zoon in Londen en die hebben nog wel wat meegekregen van de oefeningen voor komende zaterdag.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zaterdag is het zover. De dag waarvan velen van ons dachten ons hele leven dachten dat hij nooit zou komen. De BBC zal wel weer helemaal los gaan...
Mooie kleding. Vooral Amalia vind ik er heel mooi uitzien in deze creatie.quote:Op zaterdag 22 april 2023 20:45 schreef Tourniquet het volgende:
Recent bij het Koningsdagconcert:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.vogue.nl/cult(...)ncert-amalia-ariane/
Wtf gaan ze een dag van tevoren hun eigen dochter feliciteren op Twitterquote:Op maandag 1 mei 2023 23:37 schreef DavidTwente het volgende:
Je hoeft niet te vragen wie haar papa is. [ twitter ]
*hemquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Net zoals mensen van alles over zijn moeder verzinnen en vinden dat hij, nadat zijn moeder door de pers vermoord is, haar niet mag idoliseren.
Weet je, misschien was zij wel gewoon een leuke moeder, en die is haar* ontnomen en hij mag daar tot in de lengte van dagen van vinden wat hij wil.
Wel opletten als het een Engelse timetable isquote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef E.T. het volgende:
Is de timetabel voor zaterdag ergens te zien? Dan kan ik m'n activiteiten en boodschappen plannen
https://www.dailymail.co.(...)gs-historic-day.htmlquote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef E.T. het volgende:
Is de timetabel voor zaterdag ergens te zien? Dan kan ik m'n activiteiten en boodschappen plannen
O das zeker leuk. Maar ook leuk dat je pa met kleinzoon naar London is geweest, 🥰.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vader was vorige week met mijn jongste zoon in Londen en die hebben nog wel wat meegekregen van de oefeningen voor komende zaterdag.
Ik ben benieuwd, ik vind het vooral leuk voor mijn 12-jarige dat hij een hoop gaat herkennen.
Maar Camilla wordt dus officieel koningin? Dus als Charles overlijdt dan wordt William niet direct Koning? Of wel?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:37 schreef sportfreak het volgende:
de kroningsceremonie zal, zoals het al eeuwen gaat, uit de volgende onderdelen bestaan:
- De erkenning, de aanwezigen wordt opgeroepen de koning te erkennen als hun vorst
- De eed, de koning legt eed af waarin hij belooft de wetten en het geloof te handhaven
- De zalving, de aartsbisschop van Canterbury zalft de koning met gewijde olie, buiten de camera's
- De kroning, de koning ontvangt de regalia en de kroon van St.Edward wordt door de aartsbisschop op het hoofd geplaatst
- De hommage, vroeger zweerden de adel en geestelijkheid allemaal één voor één trouw aan de koning, nu doen alleen de aartsbisschop en de Prins van Wales dat.
- De zalving en kroning van koningin Camilla
Jawel, Camilla is alleen koningin omdat haar man koning is (queen consort). Ze kan de titel niet erven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar Camilla wordt dus officieel koningin? Dus als Charles overlijdt dan wordt William niet direct Koning? Of wel?
Is dat hier ook niet zo?quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Jawel, Camilla is alleen koningin omdat haar man koning is (queen consort). Ze kan de titel niet erven.
Zou Wim-Lex met pensioen gaan op zijn 67ste? Dan is het voor Amalia op haar 31ste al zover.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:25 schreef maily het volgende:
[..]
Als Willem-Alexander overlijdt wordt Amalia koningin.
Ja, de echtgenoot van de koning of koningin kan nooit zelf staatshoofd worden. Hoogstens regent(es), zoals koningen Emma was toen Wilhelmina nog minderjarig was. Maar aangezien Amalia al meerderjarig is, is dat ook niet relevant.quote:
Ik denk eerder dat Prince Harry dan de klos is. Maar hier was bij de kroning wel bekend dat Maxima regentes zou worden totdat Amalia meerderjarig zou zijn, met Constantijn als reserve.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, de echtgenoot van de koning of koningin kan nooit zelf staatshoofd worden. Hoogstens regent(es), zoals koningen Emma was toen Wilhelmina nog minderjarig was. Maar aangezien Amalia al meerderjarig is, is dat ook niet relevant.
Het is ook niet gezegd dat de regent(es) per se de echtgenoot van de koning(in) moet zijn. Stel dan Charles en William het loodje leggen en George wordt koning, dan weet ik niet of Kate dan automatisch regentes wordt.
Inderdaad Harry - maar dan moet hij wel in het VK wonen… anders wordt het Andrewquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Prince Harry dan de klos is. Maar hier was bij de kroning wel bekend dat Maxima regentes zou worden totdat Amalia meerderjarig zou zijn, met Constantijn als reserve.
Dat zou echt bizar zijn als het Andrew zou worden, ik neem aan dat Charles wel stappen onderneemt om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Inderdaad Harry - maar dan moet hij wel in het VK wonen… anders wordt het Andrewof anders Beatrice. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Regency_Acts
Het gaat dan ook niet wie op de troon komt als de koning en kroonprins wegvallen, maar over wie regent(es) wordt als dat gebeurt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
Daar hebben ze genoeg mensen die op de troon zouden kunnen komen in geval van teveel vroegtijdige overlijdens. Hier is de spoeling lange tijd redelijk dun geweest.
Is die sowieso niet al uitgesloten?quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou echt bizar zijn als het Andrew zou worden, ik neem aan dat Charles wel stappen onderneemt om dat te voorkomen.
Nee ik zit ook even te zoeken, maar het gaat vooral over dat hij op dit moment geen koninklijke verantwoordelijkheden heeft, en nergens meer in functie bij is. Hij lijkt niet officieel geen troonopvolger meer te zijn. Maar het lijkt me wel gek als hij dat ineens toch zou zijnquote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Regency_Acts#Regency_Act_1937quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:37 schreef Meke het volgende:
[..]
Nee ik zit ook even te zoeken, maar het gaat vooral over dat hij op dit moment geen koninklijke verantwoordelijkheden heeft, en nergens meer in functie bij is. Hij lijkt niet officieel geen troonopvolger meer te zijn. Maar het lijkt me wel gek als hij dat ineens toch zou zijn
Als je deze eisen in aanmerking zou nemen zou dat inderdaad betekenen dat Andrew regent wordt als Charles en William nu plotseling wegvallen.quote:The Act required that the regent should be the next person in the line of succession who was:
over the age of 21
a British subject domiciled in the United Kingdom
capable of succeeding to the Crown under the terms of the Act of Settlement 1701
Waarnemen tot de hoger geplaatste troonopvolger meerderjarig is.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:01 schreef Tegan het volgende:
Een queen regent die tevens in lijn der troonopvolging zit? Dat volg ik even niet.
Dat lijkt mij niet, want Harry staat hoger in de rang van troonopvolgers dan Andrew.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:44 schreef sportfreak het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Regency_Acts#Regency_Act_1937
[..]
Als je deze eisen in aanmerking zou nemen zou dat inderdaad betekenen dat Andrew regent wordt als Charles en William nu plotseling wegvallen.
Er zijn in het verleden echter ook vaak genoeg aparte wetten voor een specifiek gevallen. In 1953 zou volgens bovenstaande bepalingen prinses Margaret regent worden, maar er werd een aparte wet aangenomen die bepaalde dat mocht het nodig zijn prins Philip regent zou worden.
Nu lijkt het me dat als er nu zoiets nodig zou zijn dat er een wet komt en Catherine lijkt mij dan de meest logische kandidaat.
Een regentes zoals Emma dat was, en Maxima zou zijn als WA zou wegvallen voor Amalia meerderjarig was.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:01 schreef Tegan het volgende:
Een queen regent die tevens in lijn der troonopvolging zit? Dat volg ik even niet.
Het gaat om een regentschap, niet de opvolging. Als Charles en William wegvallen is George per direct koning, maar minderjarig dus een regent nodig.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat lijkt mij niet, want Harry staat hoger in de rang van troonopvolgers dan Andrew.
Sterker nog; in principe is Andrew helemaal geen troonopvolger van Charles, dat is hij pas als William, Harry en hun kinderen wegvallen.
Klopt, maar daarmee stel je in feite ook dat Harry in zo'n situatie niet naar het VK terug zou verhuizen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:27 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Het gaat om een regentschap, niet de opvolging. Als Charles en William wegvallen is George per direct koning, maar minderjarig dus een regent nodig.
Dan zou Harry daarvoor de eerst aangewezene zijn, maar hij woont niet in het VK, de volgende in de lijn van opvolging die volwassen is is vervolgens Andrew.
Omdat ze een vrouw is en dat verschil is pas in 2013 opgeheven, maar niet met terugwerkende kracht.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:39 schreef SaskiaR het volgende:
Waarom staat Anne zo laag in de line of succession? Zij lijkt me wel een goede regentes.
quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:18 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Waarnemen tot de hoger geplaatste troonopvolger meerderjarig is.
Sorry, ik las de quote hierboven ("The Act required that the regent should be the next person in the line of succession who was:") alsof dat over de queen regent ging.quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een regentes zoals Emma dat was, en Maxima zou zijn als WA zou wegvallen voor Amalia meerderjarig was.
Die hoeft dan dus niet in de lijn van troonopvolging te zitten, hoewel Emma grappig genoeg wel weer een nakomeling van Willem van Oranje was
Ja, voor het VK dat staat dus allemaal in die wet, gewoon volgens de lijn van succession. In Nederland moet dit geloof ik per aparte wet bepaald worden https://www.parlement.com/id/vicrdi0f6rmo/regentschapquote:Op woensdag 3 mei 2023 20:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik las de quote hierboven ("The Act required that the regent should be the next person in the line of succession who was:") alsof dat over de queen regent ging.
Er is geen wet die defineert wie de tijdelijke regent is bij een minderjarige troonopvolger?
Dat is die wet: https://en.wikipedia.org/wiki/Regency_Acts#Regency_Act_1937quote:Op woensdag 3 mei 2023 20:54 schreef Tegan het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik las de quote hierboven ("The Act required that the regent should be the next person in the line of succession who was:") alsof dat over de queen regent ging.
Er is geen wet die defineert wie de tijdelijke regent is bij een minderjarige troonopvolger?
Dat is wat ik niet begreep. Geen enkele aangetrouwde koningin voldoet toch aan de eis "in lijn van de troon" voor de rol queen regent?quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:04 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, voor het VK dat staat dus allemaal in die wet, gewoon volgens de lijn van succession. In Nederland moet dit geloof ik per aparte wet bepaald worden https://www.parlement.com/id/vicrdi0f6rmo/regentschap
Klopt, en als er in Nederland iets onverwachts gebeurd en er is geen aparte wet hebben we altijd nog de grondwet, artikel 38:quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:04 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, voor het VK dat staat dus allemaal in die wet, gewoon volgens de lijn van succession. In Nederland moet dit geloof ik per aparte wet bepaald worden https://www.parlement.com/id/vicrdi0f6rmo/regentschap
quote:Zolang niet in de uitoefening van het koninklijk gezag is voorzien, wordt dit uitgeoefend door de Raad van State.
Dat klopt, de wet uit 1937 is ook bedoeld voor als er verder niks geregeld is. Het parlement kan altijd een wet aannemen om die uit 1937 te overrulen en kan eigenlijk iedereen tot regent benoemen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is wat ik niet begreep. Geen enkele aangetrouwde koningin voldoet toch aan de eis "in lijn van de troon" voor de rol queen regent?
Nee, in het VK wordt het dus niet de aangetrouwde koning(in) die regent wordt. In Nederland is dat blijkbaar wel de gewoonte.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is wat ik niet begreep. Geen enkele aangetrouwde koningin voldoet toch aan de eis "in lijn van de troon" voor de rol queen regent?
Dank voor dit antwoord.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:13 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Dat klopt, de wet uit 1937 is ook bedoeld voor als er verder niks geregeld is. Het parlement kan altijd een wet aannemen om die uit 1937 te overrulen en kan eigenlijk iedereen tot regent benoemen.
Ah duidelijk dank. Hier zat mijn verwarring dus.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee, in het VK wordt het dus niet de aangetrouwde koning(in) die regent wordt. In Nederland is dat blijkbaar wel de gewoonte.
Mwah, niet specifiek de gewoonte, er wordt echt wel gekeken naar geschiktheid, ik vraag me zelfs af of Bernhard regent zou zijn geworden als Juliana weg zou vallen voor Beatrix meerderjarig was.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:18 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Nee, in het VK wordt het dus niet de aangetrouwde koning(in) die regent wordt. In Nederland is dat blijkbaar wel de gewoonte.
Jawel, ook Bernhard zou eventueel regent worden. Maar echt groot was het koningshuis toen niet dus de keuze was beperkt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, niet specifiek de gewoonte, er wordt echt wel gekeken naar geschiktheid, ik vraag me zelfs af of Bernhard regent zou zijn geworden als Juliana weg zou vallen voor Beatrix meerderjarig was.
Ik gok dat ze Wilhelmina dan gevraagd hadden die taak op zich te nemen.
Mwah, dat zou ik zeker bij de Britse troon niet uitsluiten, nu er met "burgermeisjes" getrouwd wordt wellicht wel, maar wetende dat er meer dan 5000 mensen op die lijst staan, waaronder bijvoorbeeld de dochters van Friso, kun je niet uitsluiten dat een aangetrouwde koningin ook op de line of succession staat.quote:Op woensdag 3 mei 2023 21:09 schreef Tegan het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |