Mijn vader was vorige week met mijn jongste zoon in Londen en die hebben nog wel wat meegekregen van de oefeningen voor komende zaterdag.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zaterdag is het zover. De dag waarvan velen van ons dachten ons hele leven dachten dat hij nooit zou komen. De BBC zal wel weer helemaal los gaan...
Mooie kleding. Vooral Amalia vind ik er heel mooi uitzien in deze creatie.quote:Op zaterdag 22 april 2023 20:45 schreef Tourniquet het volgende:
Recent bij het Koningsdagconcert:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.vogue.nl/cult(...)ncert-amalia-ariane/
Wtf gaan ze een dag van tevoren hun eigen dochter feliciteren op Twitterquote:Op maandag 1 mei 2023 23:37 schreef DavidTwente het volgende:
Je hoeft niet te vragen wie haar papa is. [ twitter ]
*hemquote:Op vrijdag 28 april 2023 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Net zoals mensen van alles over zijn moeder verzinnen en vinden dat hij, nadat zijn moeder door de pers vermoord is, haar niet mag idoliseren.
Weet je, misschien was zij wel gewoon een leuke moeder, en die is haar* ontnomen en hij mag daar tot in de lengte van dagen van vinden wat hij wil.
Wel opletten als het een Engelse timetable isquote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef E.T. het volgende:
Is de timetabel voor zaterdag ergens te zien? Dan kan ik m'n activiteiten en boodschappen plannen
https://www.dailymail.co.(...)gs-historic-day.htmlquote:Op dinsdag 2 mei 2023 22:29 schreef E.T. het volgende:
Is de timetabel voor zaterdag ergens te zien? Dan kan ik m'n activiteiten en boodschappen plannen
O das zeker leuk. Maar ook leuk dat je pa met kleinzoon naar London is geweest, 🥰.quote:Op maandag 1 mei 2023 00:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vader was vorige week met mijn jongste zoon in Londen en die hebben nog wel wat meegekregen van de oefeningen voor komende zaterdag.
Ik ben benieuwd, ik vind het vooral leuk voor mijn 12-jarige dat hij een hoop gaat herkennen.
Maar Camilla wordt dus officieel koningin? Dus als Charles overlijdt dan wordt William niet direct Koning? Of wel?quote:Op dinsdag 2 mei 2023 23:37 schreef sportfreak het volgende:
de kroningsceremonie zal, zoals het al eeuwen gaat, uit de volgende onderdelen bestaan:
- De erkenning, de aanwezigen wordt opgeroepen de koning te erkennen als hun vorst
- De eed, de koning legt eed af waarin hij belooft de wetten en het geloof te handhaven
- De zalving, de aartsbisschop van Canterbury zalft de koning met gewijde olie, buiten de camera's
- De kroning, de koning ontvangt de regalia en de kroon van St.Edward wordt door de aartsbisschop op het hoofd geplaatst
- De hommage, vroeger zweerden de adel en geestelijkheid allemaal één voor één trouw aan de koning, nu doen alleen de aartsbisschop en de Prins van Wales dat.
- De zalving en kroning van koningin Camilla
Jawel, Camilla is alleen koningin omdat haar man koning is (queen consort). Ze kan de titel niet erven.quote:Op woensdag 3 mei 2023 00:23 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar Camilla wordt dus officieel koningin? Dus als Charles overlijdt dan wordt William niet direct Koning? Of wel?
Is dat hier ook niet zo?quote:Op woensdag 3 mei 2023 08:59 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Jawel, Camilla is alleen koningin omdat haar man koning is (queen consort). Ze kan de titel niet erven.
Zou Wim-Lex met pensioen gaan op zijn 67ste? Dan is het voor Amalia op haar 31ste al zover.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:25 schreef maily het volgende:
[..]
Als Willem-Alexander overlijdt wordt Amalia koningin.
Ja, de echtgenoot van de koning of koningin kan nooit zelf staatshoofd worden. Hoogstens regent(es), zoals koningen Emma was toen Wilhelmina nog minderjarig was. Maar aangezien Amalia al meerderjarig is, is dat ook niet relevant.quote:
Ik denk eerder dat Prince Harry dan de klos is. Maar hier was bij de kroning wel bekend dat Maxima regentes zou worden totdat Amalia meerderjarig zou zijn, met Constantijn als reserve.quote:Op woensdag 3 mei 2023 12:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja, de echtgenoot van de koning of koningin kan nooit zelf staatshoofd worden. Hoogstens regent(es), zoals koningen Emma was toen Wilhelmina nog minderjarig was. Maar aangezien Amalia al meerderjarig is, is dat ook niet relevant.
Het is ook niet gezegd dat de regent(es) per se de echtgenoot van de koning(in) moet zijn. Stel dan Charles en William het loodje leggen en George wordt koning, dan weet ik niet of Kate dan automatisch regentes wordt.
Inderdaad Harry - maar dan moet hij wel in het VK wonen… anders wordt het Andrewquote:Op woensdag 3 mei 2023 18:45 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat Prince Harry dan de klos is. Maar hier was bij de kroning wel bekend dat Maxima regentes zou worden totdat Amalia meerderjarig zou zijn, met Constantijn als reserve.
Dat zou echt bizar zijn als het Andrew zou worden, ik neem aan dat Charles wel stappen onderneemt om dat te voorkomen.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:01 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Inderdaad Harry - maar dan moet hij wel in het VK wonen… anders wordt het Andrewof anders Beatrice. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Regency_Acts
Het gaat dan ook niet wie op de troon komt als de koning en kroonprins wegvallen, maar over wie regent(es) wordt als dat gebeurt.quote:Op woensdag 3 mei 2023 19:16 schreef Fietsertje70 het volgende:
Daar hebben ze genoeg mensen die op de troon zouden kunnen komen in geval van teveel vroegtijdige overlijdens. Hier is de spoeling lange tijd redelijk dun geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |