Doe de wachtkamer maar de groetjes van mijquote:Op maandag 20 maart 2023 11:04 schreef Lonaa het volgende:
Groetjes vanaf de wachtkamer van de huisarts.
Wie weet had iemand acute ernstige kiespijn of een tandongeluk, als jou dat betreft wil je ook zsm geholpen worden!quote:Op maandag 20 maart 2023 11:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja. Echt top. En altijd zelf haasten om op tijd te zijn
Het is de huisartsquote:Op maandag 20 maart 2023 11:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wie weet had iemand acute ernstige kiespijn of een tandongeluk, als jou dat betreft wil je ook zsm geholpen worden!
Snap je niet dat dit een enorm dom bericht is?quote:Op maandag 20 maart 2023 11:36 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Wie weet had iemand acute ernstige kiespijn of een tandongeluk, als jou dat betreft wil je ook zsm geholpen worden!
Don't feed the troll.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snap je niet dat dit een enorm dom bericht is?
Erg vervelend dat het jou allemaal zo enorm tegenzit vandaag!quote:Op maandag 20 maart 2023 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Snap je niet dat dit een enorm dom bericht is?
Ik heb ook wel goede opmerkingen voorbij zien komen, dus tja.quote:
Actief wachten is nog niet een ding geloof ik nee.quote:
Ha, dan kan je het bakje wat ik over de poort gooi straks toch nog zelf opvangenquote:Op maandag 20 maart 2023 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Mijn huisarts loopt altijd flink uit, want ze neemt de tijd wat op zich een pluspunt is, maar mijn afspraak was om 11 en de mevrouw voor me is nog binnen.
Afhankelijk van hoe lang ik nog zit te wachten jaquote:Op maandag 20 maart 2023 11:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Ha, dan kan je het bakje wat ik over de poort gooi straks toch nog zelf opvangen
Ook die hebben wel eens spoed toch? Als je een beetje op Twitter mee leest wat die beroepsgroep voor de kiezen krijgt allemaal dan vind ik een kleine uitloop niet echt erg want ze zullen je echt niet expres lang laten wachten.quote:
En nu is het de vraag of de huisarts nog leeft of dat je in een aflevering van The Last of Us zit ?quote:Op maandag 20 maart 2023 11:42 schreef Lonaa het volgende:
Mijn huisarts loopt altijd flink uit, want ze neemt de tijd wat op zich een pluspunt is, maar mijn afspraak was om 11 en de mevrouw voor me is nog binnen.
Ze leeft nog, ze riep zonet de patiënt die ook nog voor me is naar binnen...quote:Op maandag 20 maart 2023 11:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
En nu is het de vraag of de huisarts nog leeft of dat je in een aflevering van The Last of Us zit ?
Absoluut. Maar ik vind dat daar dus een taak voor de assistente weggelegd is. En als er ALTIJD zoveel uitloop is, moet je misschien iets doen aan je planningquote:Op maandag 20 maart 2023 11:48 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ook die hebben wel eens spoed toch? Als je een beetje op Twitter mee leest wat die beroepsgroep voor de kiezen krijgt allemaal dan vind ik een kleine uitloop niet echt erg want ze zullen je echt niet expres lang laten wachten.
Je zou zeggen mouw omhoog en de spuit laten zetten door de assistent.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Absoluut. Maar ik vind dat daar dus een taak voor de assistente weggelegd is. En als er ALTIJD zoveel uitloop is, moet je misschien iets doen aan je planning
En bij een huisarts bijna een uur uitloop noem ik geen kleine uitloop meer
Als de uitloop meer dan een kwartier is, hoort dat gewoon netjes gemeld te worden.
Ik had pas dat er iemand met hartklachten binnenkwam en die ging (uiteraard) voor. Ik kwam voor het laten zetten van een griepprik. Als je dan 45 minuten zit te wachten voor een behandeling van 30 seconden voordat er iemand komt melden dat er uitloop is door een spoedgeval, ben ik ook niet meer de leukste. Zeker niet als je wel een no-showtarief moet betalen als je zelf een minuut te laat bent (daarom zit ik altijd RUIM op tijd in de wachtkamer en wacht ik altijd nog langer dan alleen maar de uitloop).
Overigens zei ik gewoon "geef mij die spuit maar, dan ram ik hem zelf wel in mijn arm" en toen werd snel een andere assistente geregeld die hem ging zetten![]()
![]()
Ah, dat is wel heel kut. Kunnen ze je nog ergens tussendoor proppen?quote:Op maandag 20 maart 2023 12:01 schreef Lonaa het volgende:
Godverdomme zeg. Ze hebben gewoon m'n afspraak niet opgeschreven.
Nee. De assistente was niet vriendelijk. Morgen 8:55 bij een andere huisarts.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ah, dat is wel heel kut. Kunnen ze je nog ergens tussendoor proppen?
Sjezus.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:01 schreef Lonaa het volgende:
Godverdomme zeg. Ze hebben gewoon m'n afspraak niet opgeschreven.
Ja, mijn huisarts kwam het me zelf zeggen. "Ik zie je al een tijdje zitten maar je staat niet in mijn agenda of die van een collega"quote:
Die heeft dan meer fatsoen dan de assistentequote:Op maandag 20 maart 2023 12:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, mijn huisarts kwam het me zelf zeggen. "Ik zie je al een tijdje zitten maar je staat niet in mijn agenda of die van een collega"
Ja wie maakt er nou de fouten hier?quote:Op maandag 20 maart 2023 12:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. De assistente was niet vriendelijk. Morgen 8:55 bij een andere huisarts.
Sowieso. Ik vind mijn huisarts fantastisch, maar ben deels zorgmijdend door de assistente. Afspraak maken is ook altijd verschrikkelijk.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die heeft dan meer fatsoen dan de assistente
Hier moet je dus sochtends om 8:00 bellen en dan hopen dat de triage voldoende plek heeft opengehouden voor het niet chronisch langskomende deel van de praktijkbevolking.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:25 schreef Troel het volgende:
Hier is de standaard inmiddels om online een afspraak te maken. Heel fijn, dan ontloop je de assistente die door de telefoon al een diagnose kan stellen waardoor je geen afspraak meer nodig hebt.
Dat is wel ideaal. Toen ik een paar jaar geleden een dubbele longontsteking had vond de assistent mij eigenlijk ook nog niet ziek genoeg klinken aan de telefoon. Terwijl ik geen 3 woorden kon zeggen zonder naar adem te snakken.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:25 schreef Troel het volgende:
Hier is de standaard inmiddels om online een afspraak te maken. Heel fijn, dan ontloop je de assistente die door de telefoon al een diagnose kan stellen waardoor je geen afspraak meer nodig hebt.
Ik stop nooit schimmige reisgenoten in mijn tas en normaal ga ik op vliegbestemmingen niet naar supermarkten daarvoor, dat door ik met de auto.quote:Op maandag 20 maart 2023 09:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Je neemt toch ook zut mee naar huis vanuit supermarkt, obscure winkeltjes en schimmige reisgenoten?![]()
Wierrook bedoel je?quote:Op maandag 20 maart 2023 12:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik stop nooit schimmige reisgenoten in mijn tas en normaal ga ik op vliegbestemmingen niet naar supermarkten daarvoor, dat door ik met de auto.
Behalve die 2 wokken ooit uit Thailand in de rugzak, maar die waren licht en de tas ook.
Tevens haat ik obscure winkeltjes met passie.
Heb je wel een schone grond verklaring?quote:Op maandag 20 maart 2023 12:24 schreef Myraela het volgende:
Ik ben trouwens de laatste te vaak enthousiast over Marktplaats, maar ik ga het toch nog een keertje doen. We hebben dus grote plantenbakken verkocht, maar nu hadden we een berg aarde over. Gezocht of we een container konden huren, maar onwijs duur. Daarna op Marktplaats een advertentie van iemand die het op komt halen, maar die vroeg er toch ook nog best geld voor. Zelf een advertentie op Marktplaats gezet om gratis op te halen, en nu komt iemand het ophalen voor in zijn moestuin.
Nee alle obscure winkels.quote:
Ik heb even geen bodemonderzoek in een plantenbak uit laten voeren.quote:Op maandag 20 maart 2023 12:54 schreef derLudolf het volgende:
Heb je wel een schone grond verklaring?
Is hoe dat werkt. Ik deed vanochtend eerste "revalidatie"training en het was naar en stom omdat ik minder kon zonder pijn dan ik dacht. En ik had m'n verwachtingen al naar beneden bijgeschaald.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:22 schreef Troel het volgende:
Geen zin om te sporten omdat mijn heup zeurde, maar kon toch pas om 14 uur naar huis omdat de jongste mee moest rijden, nu wel blij dat ik gewoon gesport heb.
Kutquote:Op maandag 20 maart 2023 13:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is hoe dat werkt. Ik deed vanochtend eerste "revalidatie"training en het was naar en stom omdat ik minder kon zonder pijn dan ik dacht. En ik had m'n verwachtingen al naar beneden bijgeschaald.
Ja ik zit moed te verzamelen voor een ronde boodschappen.quote:Op maandag 20 maart 2023 13:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Kut![]()
Ik zit nu even in een massagestoel en dan straks boodschappen doen en niet te veel rare dingen kopen
Ja, dat laatste zei mijn weegschaal vanmorgen ookquote:Op maandag 20 maart 2023 13:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Kut![]()
Ik zit nu even in een massagestoel en dan straks boodschappen doen en niet te veel rare dingen kopen
|Heb jij een weegschaal met AI en spraak ?quote:Op maandag 20 maart 2023 13:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, dat laatste zei mijn weegschaal vanmorgen ook
Mijn weegschaal zei vanochtend geen rare dingen gelukkigquote:Op maandag 20 maart 2023 13:30 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ja, dat laatste zei mijn weegschaal vanmorgen ook
Vanavond zuurkoolschotel. En ik heb heel erg zin om in bad te gaanquote:Op maandag 20 maart 2023 15:30 schreef Lonaa het volgende:
Goed, nog even met Dora en dan Heel Heet Douchen en dikke middelvinger naar de rest van de dag.
Oh ja en koken. Natuurlijk.
Nou ja zeg, vergeten kan natuurlijk, maar dan geef je excuses en regel wat! Had ik een tijd geleden ook, hebben ze me er tussen gezet. En er werd ook de tijd genomen (en ik heb maar 1 huisarts)quote:Op maandag 20 maart 2023 12:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Nee. De assistente was niet vriendelijk. Morgen 8:55 bij een andere huisarts.
Tomatensaus met kip, paprika en chorizo. Met rijst en brood.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Vanavond zuurkoolschotel. En ik heb heel erg zin om in bad te gaan
Van mijn vriendin is het altijd kiezen tussen rijst of brood bij een dergelijk gerecht.quote:Op maandag 20 maart 2023 15:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Tomatensaus met kip, paprika en chorizo. Met rijst en brood.
Ja, parelcouscous, gekookte bietjes, appel, ei, hollandse nieuwe. Aanmaken met iets mayo/zure room achtigs. Potentieel dille erop.quote:
Eenmaal ter plaatse aangekomen stond ik ongeveer zo oenig te kijken als Viking84 ooit, die op zoek naar de IKEA de ganse IKEA kwijt wasquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:07 schreef minilot het volgende:
Volgens mij heb ik echt nog nooit in mijn leven gedacht: gut, wat zou het handig zijn als ik nu onmiddelijk kokend water uit een kraan zou kunnen krijgen. Maar wellicht is het net als met vaatwassers en bone conduction-oordopjes, dat als het eenmaal in je bezit is je liever je rechterarm opgeeft dan ooit nog zonder te moeten. Hm. Het overpeinzen waard!
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen met het beengeleidertje. Incl merk en model. Kan je een recentie geven?quote:Op maandag 20 maart 2023 17:47 schreef sigme het volgende:
Ik stond op het punt m'n rechterarm af te hakken, maar besloot toch eerst even bij de koude blauwe langs te gaan.
[..]
Eenmaal ter plaatse aangekomen stond ik ongeveer zo oenig te kijken als Viking84 ooit, die op zoek naar de IKEA de ganse IKEA kwijt was. De nieuwe Coolblue zit ongeveer bij de nieuwe IKEA
Morgen mag ik een nieuw beengeleiderje halen, dus m'n rechterarm hoeft niet afgeknaagd te worden.
Toen ik er toch was gelijk maar even een mooi goudkleurig macbookje meegenomen
Okee, dit klinkt positief, mede door mr.Annex. Dank voor de inputquote:Op maandag 20 maart 2023 19:51 schreef sigme het volgende:
Shokz, Open run
https://www.coolblue.nl/product/901674/shokz-openrun-zwart.html
[ afbeelding ]
Review: zoals @:minilot al zei: ik geef liever m'n rechterarm op dan m'n beengeleidertje.
Ik gebruik 'm vooral voor vergaderingen. Voor de rest luister ik sowieso niet veel, maar als ik iets luister als een podcast of youtubeje dan ook via de jukbeenderen. Het is voor mij echt heerlijk heerlijk om m'n oren gewoon open te houden.
Edit: en navigatie! Navigatie op botjes is ge_wel_dig!
Ik heb dezelfde als sigme en ik gebruik bijna niets anders meer. Helemaal fantastisch.quote:Op maandag 20 maart 2023 18:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik ben reuze benieuwd naar je ervaringen met het beengeleidertje. Incl merk en model. Kan je een recentie geven?
Okee! Ik voorzie een kado voor mezelf binnenkortquote:Op maandag 20 maart 2023 20:17 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb dezelfde als sigme en ik gebruik bijna niets anders meer. Helemaal fantastisch.
Ook op sigme's advies gekocht.
Ga je geen spijt van krijgen. Ik heb hem destijds vooral aangeschaft omdat hij en onder mijn fietshelm kan en mijn oren vrij zijn om verkeer te horen. Nu draag ik deze bijna altijd als ik ergens naar luister. Behalve in de trein, dan mijn noise cancelling koptelefoon.quote:Op maandag 20 maart 2023 20:22 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Okee! Ik voorzie een kado voor mezelf binnenkort
Ben benieuwd hoe lang de uitloop vandaag isquote:
Ze hebben iedereen al naar huis gestuurd vanwege de uitloopquote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Niemand in de wachtkamer. Dus het ziet er goed uit.
Of ze zijn dicht.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Ik gok van wel, want anders was het hier minder stil geweestquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:02 schreef Myraela het volgende:
Nu gaan we bijna zelf in spanning zitten. Zal Lonaa al opgehaald zijn in de wachtkamer? Hopelijk horen we snel meer.
Ik ben qua plaids dol op Blumtal. Heb nu voor mijnv riendlief zoiets liggen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:18 schreef Candaasje het volgende:
stelletje sadisten
Ik ga zo eens tegels ophalen en dat gelijk maar combineren aan een bezoekje aan wat woonwinkels. Geen idee nog welke precies en waar, maar ik ben op zoek naar wat kussens en een plaid. (On line wel genoeg kussentjeswalhalla's gevonden, maar ik vind dat toch lastiger. Bekijk het liever in het echt, en niet altijd staan de materialen er goed bij vermeld.)
/zwaarleven
In Hengelo heb je ook prima artsen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Deze huisarts is ook wel lief. Huisarts zei zelf direct sorry voor gisteren. Verwijzing in the pocket. Voor Hengelo want wachttijd van 28 dagen ipv 128 in Enschede.
Eerst maar eens kijken of je op de agenda staat. Wie weet zijn ze gewoon dicht vandaag of zoquote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Met de Medisch Centrum West tune op de achtergrondquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:02 schreef Myraela het volgende:
Nu gaan we bijna zelf in spanning zitten. Zal Lonaa al opgehaald zijn in de wachtkamer? Hopelijk horen we snel meer.
Ja die zijn heerlijk zacht en warm! wij hebben iets soortgelijks liggen, maar die kwam helaas wel iets minder mooi uit de was. Maar goed, dat is het levenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben qua plaids dol op Blumtal. Heb nu voor mijnv riendlief zoiets liggen.
[ afbeelding ]
(Ik gebruikte het dekentje dat de kat gebruikte, dus heb haar het dekentje teruggegeven. Nu heeft ze die van mij ingepikt (en ik vind het prima)
Ah dat is wel tofquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Deze huisarts is ook wel lief. Huisarts zei zelf direct sorry voor gisteren. Verwijzing in the pocket. Voor Hengelo want wachttijd van 28 dagen ipv 128 in Enschede.
Ik heb thuis de gewone fleecevariant liggen. Die blijven ook mooi in de was. (Ik had twee kleuren besteld, want wist niet zeker of de ene kleur zou passen qua kleur, maar mocht uiteindelijk beide kleuren houden en de andere kleur aan iemand schenken die het volgens mij kon gebruiken. Ik vond dat heel erg gaaf! Dat is ook wel de reden waarom ik dus nu heel graag eerst bij dat merk kijkquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja die zijn heerlijk zacht en warm! wij hebben iets soortgelijks liggen, maar die kwam helaas wel iets minder mooi uit de was. Maar goed, dat is het leven.
Ik wil ook even kijken of ik een beetje stevig/iets minder dik maar goed wasbaar plaid kan vinden. Als we straks die logee-hond hebben mag ie van mij prima op de bank erbij, maar ik vrees altijd een beetje voor de nagels.
(De stof van de bank is dichtgeweven aan de achterkant, dus ik vrees niet zoveel voor zand ofzo)
En ik wil sowieso even snuffelen in winkels. Wat ideeën op doen ook vooral, ook om zelf weer wat gerichter op Marktplaats e.d. te zoeken naar een salontafel enzo.
Ja, wij kijken ook altijd bij wie het meest terug kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Trouwens, lucratieve business, dat belastingaangifte doen en fiscaal partner zijn![]()
Mijn inkomen is kennelijk laag genoeg () om het voordeliger te maken alle aftrekposten naar mijn inkomen te schuiven. (Je zakt dan ook in volksverzekering e.d.)
Dus nu moet mijn vriend flink terugbetalen aan de BD, en krijg ik nog een veel flinker bedrag teruggestort op mijn spaarrekening.
Arme vriend, hij alle lasten, ik de lusten
Ik ben natuurlijk maar in mijn eentje, dus kan geen voordeel halen uit dat soort regelingen helaas.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wij kijken ook altijd bij wie het meest terug kunnen krijgen.Al maakt dat tegenwoordig niet echt verschil meer. Maar door twee huizen krijgen we dit jaar alsnog echt een bak met geld.
Stom ook dat het voelt als krijgen, we hebben het ergens ook moeten betalen natuurlijk.
Yay voor adequaat consult bij huisartsquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Er zat een andere assistente aan de balie want reken maar dat ik daar naar keek bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Yay voor adequaat consult bij huisartsEn excuus van de huisarts is ook mooi. Jammer dat de assistente geen sorry kwam zeggen
Nu mis ik de 'vind ik niet leuk'-knop heel erg.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy shit. 250 euro voor onderzoek bloed en urine
Yep niet grappigquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Au. 😢😢quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het wel aardig aan de prijs Lucky. Ik heb even bij ons gekeken, en dan een behoorlijk uitgebreid onderzoek gekozen, maar zelfs als ik de consultkosten van een eerstelijnskliniek erbij optel, kom ik nog zo'n 40-50 euro goedkoper uit.
Krijg je wel nu gelijk de uitslag, of moeten ze het naar een extern lab sturen?
Die hoeven patiënten niet te onderzoeken en te scherenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Au. 😢😢
Dat kost het niet eens bij een humaan lab
Nee, die hebben wel veel minder werk aan het verkrijgen en vergeet ook niet dat een praktijk niet gesubisdeerd wordt zoals humane zorgquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Au. 😢😢
Dat kost het niet eens bij een humaan lab
Ah ok, ik weet niet helemaal wat er in een Plus Panel zit, maar met de schildklierbepaling erbij komt het wel meer overeen met de kosten die wij (excl consult, want dat is bij ons veel duurder) zouden rekenen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.
De bon:
Controle consult: 31
Urine analyse inc sediment: 21
Bloed-afname + verwerken kat: 17.50
Haematologie bloedonderzoek 27.70
Diagnosis Plus Panel: 69.65
Totaal T4 schildklier bepaling: 49.50
Totaal: 250.85
Ze verwerken intern. Ik krijg straks telefonisch de uitslag.
Bedankt voor het uitzoekenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, die hebben wel veel minder werk aan het verkrijgen en vergeet ook niet dat een praktijk niet gesubisdeerd wordt zoals humane zorg
[..]
Ah ok, ik weet niet helemaal wat er in een Plus Panel zit, maar met de schildklierbepaling erbij komt het wel meer overeen met de kosten die wij (excl consult, want dat is bij ons veel duurder) zouden rekenen.
Het blijft natuurlijk veel geld, maar ik denk niet dat je dierenarts per se heel duur is.
(EDIT: foutje met consult type)
Hebben ze geen zorgplan bij jou in de praktijk? Dat hadden we in Utrecht, en dat kon voor senior katten nog wel eens voordelig zijn.
Het is zeker veel geldquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitzoeken![]()
Ik heb een potje voor noodkosten. Het is gewoon veel alles bij elkaar. Dat maakt niet dat ik het niet wil betalen of dat die kosten onterecht zijn. Het is gewoon heel veel geld. Alleen die Solensia is al 1344 euro per jaar. Het is maar goed dat J tegenwoordig een stuk meer verdient. Anders hadden we toch wel heel flink moeten bezuinigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien mis ik iets, maar als ik dit bij elkaar op tel kom ik op ¤216,35?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.
De bon:
Controle consult: 31
Urine analyse inc sediment: 21
Bloed-afname + verwerken kat: 17.50
Haematologie bloedonderzoek 27.70
Diagnosis Plus Panel: 69.65
Totaal T4 schildklier bepaling: 49.50
Totaal: 250.85
Ze verwerken intern. Ik krijg straks telefonisch de uitslag.
Jeetje dure Piep zegquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitzoeken![]()
Ik heb een potje voor noodkosten. Het is gewoon veel alles bij elkaar. Dat maakt niet dat ik het niet wil betalen of dat die kosten onterecht zijn. Het is gewoon heel veel geld. Alleen die Solensia is al 1344 euro per jaar. Het is maar goed dat J tegenwoordig een stuk meer verdient. Anders hadden we toch wel heel flink moeten bezuinigen.
Je hebt gelijk, ik heb iets overgeslagen en iets verkeerd opgeschreven.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets, maar als ik dit bij elkaar op tel kom ik op ¤216,35?
Of stond er nog meer op.
Wel duur idd. Ik had twee weken geleden consult, urine aanprikken en analyse en dat was ¤118, vond ik ook al best veel. Moet die factuur alleen nog bekijken wat nou precies daar allemaal in zat.
Ah, jammer, ik hoopte vooral voor je dat zij verkeerd hadden gerekendquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb iets overgeslagen en iets verkeerd opgeschreven.
Haematologie: 34.50
SAA bloedonderzoek: 27.70
Gewoon slim inslaan bij de AH deze week, weer veel 2e gratis.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb mijn Foodello-bestelling maar weggeklikt. Dat is sowieso verstandig.
Helaas niet echt leuke aanbiedingenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gewoon slim inslaan bij de AH deze week, weer veel 2e gratis.
Het is een beetje magertjes he tov andere rondes maar ik pak altijd wel wat mee (heksenkaas, spekblokjes hamburgers, chocomel, Hak zakken vind ik wel chill om een snelle salade te maken etc.) Allemaal tweede gratis.quote:
Voor mij ook matige aanbiedingen. Alleen die Lotus Biscoff will ik wel eens proberen. Ik moet er toch naar toe voor nieuwe SodaStream cilinders maar anders zou ik AH overslaan deze week.quote:
Door jou heb ik gister anders wel besteldquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb mijn Foodello-bestelling maar weggeklikt. Dat is sowieso verstandig.
Dit klinkt als "Kijken wat een willekeurige Fok SC ervan vindt"quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Door jou heb ik gister anders wel besteld![]()
Vooral drinken.quote:
Ik heb dat met sommige onderzoeken op mijn werk.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
Ik dacht echt dat ik na bijna een jaar wel alles wist hier op mijn werk. Maar nu ben ik bezig met de jaarstukken en er zijn zoveel vraagtekens. Ik word er oprecht naar van.
Nouja, ik ben dus nu inderdaad allemaal stukken aan het verzamelen en bedenk dan "ow, dat moet ik even opschrijven, want daar komt binnenkort wat van binnen en dan kan ik dat meteen klaar zetten voor de cijfers van het huidige jaar".quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb dat met sommige onderzoeken op mijn werk.
Die weinig voorkomen, wel een protocol hebben, en dat dan blijkt dat t protocol verouderd is.![]()
Voor je het dan kloppend hebt, de hele logistiek incl welk bed, afdeling, labformulieren, intussen, spullen, voorbereiding voor de patiënt.
Checken bij de verpleegafdeling, de teamleider aldaar, onze arts(en) die ook vaak wisselend zijn in hoe het zou moeten![]()
Enz enz enz
Vervolgens kun je daar dus zo een uur mee bezig zijn.
Kunst is om het niet naar te vinden (mijn eerste reactie, want WAAROM KLOPT HET PROTOCOL NIET) maar het als uitdaging te zien om t goed te regelen en meteen een opzet te maken voor het nieuwe protocol.
Makkelijk werk hoor zo'n poli
'even een afspraakje inplannen'![]()
Hey, maar nu weet je wel weer hoe het moetquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:23 schreef Blues het volgende:
Ik had zoiets dus een paar weken geleden, zo'n zeldzaam voorkomend onderzoek.
Alles geregeld wat denk je?
Belt de patiënt af![]()
Vivera zou normaal nog wel interessant zijn voor ons. Maar we hebben onze vriezer al gevuld toen het de week zonder vlees was.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor mij ook matige aanbiedingen. Alleen die Lotus Biscoff will ik wel eens proberen. Ik moet er toch naar toe voor nieuwe SodaStream cilinders maar anders zou ik AH overslaan deze week.
Ja moest daar idd aan denken qua nierenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Over een paar maanden 15. Ze heeft wel de leeftijd voor seniorenkwalen.
Verwijzing voor?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:30 schreef AnneX het volgende:
Wat een narigheid voor Piep.Voor het goede zorgen van het baasje
![]()
Tijdens het snelwandelen door een Zwitserse alpenwei sprongen er opeens verstoorde schaapjes in beeld, die daar liepen te grazen.
En ik schrok ook nog
Beterschap!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef fietsie het volgende:
Hier al hele dag ziek; gisternacht amper geslapen, vannacht idem en vanmorgen te misselijk en te veel koppijn om weer te gaan werken.
Geslapen tot 14:00 en nu net toch maar normaal gegeten..
/liefdagboek
https://www.lockride.nl/quote:
?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:07 schreef AnneX het volgende:
Jasses @:Troel
En voorspoedig herstel @:fietsie 💐 Take five? Even rust?
@:Lucky_Strike KvW gezien over piri piri, die geen piri piri meer is in Nederland.!?
Is het @:Vanyel van het telen van de diverse soorten peper? Deze ook?
Kijk anders even naar KvW.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik wist niet eens dat dat ook een peper was
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:07 schreef AnneX het volgende:
Jasses @:Troel
En voorspoedig herstel @:fietsie 💐 Take five? Even rust?
@:Lucky_Strike KvW gezien over piri piri, die geen piri piri meer is in Nederland.!?
Is het @:Vanyel van het telen van de diverse soorten peper? Deze ook?
Je tante was haar tijd ver vooruit.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.
Wij vonden dat toen maar een rare naam en van pepers heb ik nooit wat moeten hebben.
Ik zag de uitzending vanavond en vertelde dat verhaal aan mijn eega.
Blijken die pepers echt uit Afrika te komen, na hun eerdere overtocht vanuit Midden Amerika…
Mijn oom werkte in Zaïre bij de lokale tak van Heineken, Bralima bier.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 22:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je tante was haar tijd ver vooruit.
Als Per Seconde Wijzer pauze heeft, kijken we de KvW weer bij. Deze aflevering klinkt als same old, same old: In Nederland doen we iets en dat is niet authentiek, shocking ende drama.
Ik had een huisgenoot toen ik op kamers zat die in ik dacht Rwanda stage had gelopen. Die had toen een of andere peperolie mee genomen toen ze terug was. Als we wraps gingen eten was ging het tegen elkaar op wie de meeste druppels op z'n eten aan konquote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.
Wij vonden dat toen maar een rare naam en van pepers heb ik nooit wat moeten hebben.
Ik zag de uitzending vanavond en vertelde dat verhaal aan mijn eega.
Blijken die pepers echt uit Afrika te komen, na hun eerdere overtocht vanuit Midden Amerika…
Nee nog niet. We moeten ook nog 5 weken wachten. Weten nog niet eens welke reu het gaat worden. De fokker beslist.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Leuke naam ook, Odin!
Had je het al ergens anders gemeld? Wat voor type hond enzo? *nieuwsgierig*
Uit het overvolle asiel?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee nog niet. We moeten ook nog 5 weken wachten. Weten nog niet eens welke reu het gaat worden. De fokker beslist.
Maar het wordt een Golden retriever. Toch weer een retriever. Maar nu geen labje.
Er staat nota bene fokker in de post die je quotequote:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vind het gewoon niet oké dat mensen nog steeds gaan fokken met honden/katten terwijl er een overschot aan deze dieren is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 06:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat nota bene fokker in de post die je quote. Daarbij is er volgens mij een enorm verschil met het aanbod honden in een asiel en aanbod katten/kittens, waarbij er heel veel aanbod is als je een kat (kitten) zonder issues zoekt en niet bijster veel als je een hond zonder issues zoekt, al helemaal als je niet een hond wil van 9 jaar of ouder. Even los van dat die natuurlijk ook allemaal een baasje verdienen enzo, maar niet iedereen kan of wil een oude hond of eentje die heel waaks is/niet met kinderen kan/niet alleen kan blijven oid.
Reminder: De fontein stopt om 17 uur.quote:Op woensdag 22 maart 2023 07:15 schreef Barreltje het volgende:
vanuit de trein tussen Romont en Genève.. eens zien of we de fontein kunnen zien
Er is ook een overschot aan mensen, nog steeds wordt er geld aan ontwikkelingshulp gegevenquote:Op woensdag 22 maart 2023 07:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vind het gewoon niet oké dat mensen nog steeds gaan fokken met honden/katten terwijl er een overschot aan deze dieren is.
En tuurlijk is het schattig en wil je zo'n babydier, dat snap ik best.
Werken
Zin maken
Zo komen de beestjes met issues natuurlijk ook in het asiel.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:21 schreef derLudolf het volgende:
Als je gewoon een normale hond of kat wilt zonder gekke angsten of gedrag voedt je zelf toch een op?
Wat @Tuindier al zegt - een schattige puppy willen is natuurlijk een compleet ander argument dan niet een hond willen die je niet langer dan een half uur alleen kunt laten of een hond die is afgestaan omdat 'ie niet te vertrouwen is rond kinderen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 07:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vind het gewoon niet oké dat mensen nog steeds gaan fokken met honden/katten terwijl er een overschot aan deze dieren is.
En tuurlijk is het schattig en wil je zo'n babydier, dat snap ik best.
Werken
Zin maken
Mijn eerste kat zat 6 weken achter het fornuis en daarna meestal achter de boekenkast. Behalve wanneer we met z’n tweeën waren. En dat was goedquote:Op woensdag 22 maart 2023 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, beesten houden is nou eenmaal veel werk. Je broertje had dat er blijkbaar niet voor over.
Ook met een designerbeest weet je niet wat je in huis haalt. Vandaar dat ook die te vaak in een asiel komen. Waarna ze weer doodsbang bij iemand anders achter de warmtepomp terechtkomen die het dan toch maar liever inruilt voor iets waarvan ze denken dat het maakbaar is. And so on.
Uit ervaring weet ik dat dit onwaar is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:21 schreef derLudolf het volgende:
[..] Als je gewoon een normale hond of kat wilt zonder gekke angsten of gedrag voedt je zelf toch een op?
Werkt dit ook voor beenvet?quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:42 schreef Vanyel het volgende:
Geen hond nemen is natuurlijk de beste oplossing![]()
Jul liet me net een foto zien van Heleen van Royen na buikvetbevriezing en 5 weken trainen en NU MOET IK OOK EEN BUIKVETBEVRIEZING!
Ik hoor net van iemand die het geprobeerd heeft dat het überhaupt voor geen meter werkt. Dus ik ben nu gedesillusioneerd.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Werkt dit ook voor beenvet?
Ik vraag dit voor een vriend.
Ik neem "wij van WC-eend"-argumenten toch altijd minder serieus.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik hoor net van iemand die het geprobeerd heeft dat het überhaupt voor geen meter werkt. Dus ik ben nu gedesillusioneerd.
Maar volgens de klinieken werkt het ook voor beenvet.
Dat is ook gewoon goed. Sneu natuurlijk voor dat beestje dat het een trauma heeft. Maar verder is geen mens of beest verplicht om altijd maar bij een ander mens in de buurt te zijn, laat staan bij vreemden.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mijn eerste kat zat 6 weken achter het fornuis en daarna meestal achter de boekenkast. Behalve wanneer we met z’n tweeën waren. En dat was goed
De ervaringsdeskundige deed wel maar 1 behandelingquote:Op woensdag 22 maart 2023 08:50 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik neem "wij van WC-eend"-argumenten toch altijd minder serieus.
Als ontbijt? Tosti ham/kaasquote:Op woensdag 22 maart 2023 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Goed, de grote levensvraag op dit moment: tosti ham-kaas of tosti rauweham-pesto-geitenkaas?
Dat laatste.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:50 schreef Lonaa het volgende:
Goed, de grote levensvraag op dit moment: tosti ham-kaas of tosti rauweham-pesto-geitenkaas?
Wordt er aangegeven dat je er meer nodig hebt voor resultaat?quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
De ervaringsdeskundige deed wel maar 1 behandeling
Ik kan heel veel eten als ontbijt, maar geitenkaas en pesto zou me echt tegenstaan.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:53 schreef Lonaa het volgende:
Hm.
Hoezo maakt het uit of het ontbijt is of niet @:Myraela
Oh. Er staat mij maar weinig tegen als ontbijtquote:Op woensdag 22 maart 2023 08:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan heel veel eten als ontbijt, maar geitenkaas en pesto zou me echt tegenstaan.
Ja, nee, niet beide. Maar het is nog vroeg ds wie weet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik stem ook voor rauwe ham geitenkaas.
Of allebei, maar dat is zeker niet de bedoeling?
Ik zou ook zo een bak lasagne eten, of den halve rijsttafel. Maar geitenkaas? Meh. En vis ook niet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:00 schreef Lonaa het volgende:
Oh. Er staat mij maar weinig tegen als ontbijt
Nouja, wat ik in eerste instantie vond was buikzone -> 4 behandelingen. Dus ik denk dat ze met 1 niet klaar denken te zijn.quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wordt er aangegeven dat je er meer nodig hebt voor resultaat?
Ik ben GEK op gore verhalen!quote:Op woensdag 22 maart 2023 08:55 schreef Clubsoda het volgende:
Ik stem ook voor optie 2.
Sorry jongens, ik heb echt nog heel weinig input behalve gore dingen en verhalen, maar stemmen over voedsel kan ik aan
Oh. Hm. Ja. Ok.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nouja, wat ik in eerste instantie vond was buikzone -> 4 behandelingen. Dus ik denk dat ze met 1 niet klaar denken te zijn.
Dag K,quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:18 schreef Kreator het volgende:
Goedemorgen,
Hoe is het met mijn favoriete fokclubje.
Groetjes,
K.
+1quote:
Erg knap dat je dat weetquote:Op woensdag 22 maart 2023 08:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, beesten houden is nou eenmaal veel werk. Je broertje had dat er blijkbaar niet voor over.
Waarom niet? Dat beest moet zelf weten wat hij uitvoert, hij is je niets verplicht.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Erg knap dat je dat weetAls er na 3 week niets verandert, wie zegt je dan dat het wel verbeterd? Je hebt geen kat om niet meer dan z'n rug achter de warmtepomp te zien en 's nachts de boel te laten vernielen.
Ik heb maandag en dinsdag naar Bladel gereden en dat is een kuteind rijden. Vandaag naar Venlo, dat is ook niet om de hoek en morgen weer naar Bladel en dat is wederom een kuteind rijden.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dag K,
Ik heb net een tosti met rauwe ham gegeten.
Hoe is het met jou?
Groetjes,
L.
Drie weken is natuurlijk helemaal geen lange periode wanneer je een VERLEGEN kat uit het asiel haalt. Mijn hemel, als je dat niet begrijpt en die tijd er niet in wil steken (en ja, er is altijd het risico dat een dier vanuit stress gedrag gaat vertonen dat je als mens liever niet ziet) neem dan alsjeblieft geen dier in huis.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Erg knap dat je dat weetAls er na 3 week niets verandert, wie zegt je dan dat het wel verbeterd? Je hebt geen kat om niet meer dan z'n rug achter de warmtepomp te zien en 's nachts de boel te laten vernielen.
Ik had in mijn hoofd dat Loebes een golden was, maar geen idee waaromquote:Op dinsdag 21 maart 2023 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Nee nog niet. We moeten ook nog 5 weken wachten. Weten nog niet eens welke reu het gaat worden. De fokker beslist.
Maar het wordt een Golden retriever. Toch weer een retriever. Maar nu geen labje.
De vragen des levens.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:38 schreef Kreator het volgende:
Hoe eet je trouwens een tosti met rauwe ham. Bak je dan de tosti en doe je de ham er achteraf in, of was de rauwe ham meegebakken en daardoor warm en niet meer rauw, wanneer is rauw rauw en wanneer niet meer.
Zat er ook rauwe kaas in? En was die nog rauw na het maken van de tosti?
Tevens: team curry.
Ja, JIJ welquote:Op woensdag 22 maart 2023 09:08 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben GEK op gore verhalen!
Enne, misschien ben jij wel in voor een buikvetvriezer nuAls je samen gaat is het halve prijs, lijkt het
Klopt. Kun je nagaan op welk niveau mijn brein op normale tijdstippen werkt.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:47 schreef Candaasje het volgende:
Maar godnondeju, daar is het toch nog veel te vroeg voor?
Je wil gewoon even horen hoe goddelijk je bent hè?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:00 schreef Kreator het volgende:
[..]
Klopt. Kun je nagaan op welk niveau mijn brein op normale tijdstippen werkt.
Dan moeten ze langer "garantie" geven dan drie weken.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Drie weken is natuurlijk helemaal geen lange periode wanneer je een VERLEGEN kat
Daarin is het asiel dan tekort geschoten. Ja hier kwam ie altijd bij ons, kopjes geven etc.quote:Kwestie van je goed laten informeren
De rauwe ham is nog steeds rauw.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:38 schreef Kreator het volgende:
Hoe eet je trouwens een tosti met rauwe ham. Bak je dan de tosti en doe je de ham er achteraf in, of was de rauwe ham meegebakken en daardoor warm en niet meer rauw, wanneer is rauw rauw en wanneer niet meer.
Zat er ook rauwe kaas in? En was die nog rauw na het maken van de tosti?
Tevens: team curry.
Alle katten die ik gehad heb waren bedt sociaal na verloop van tijd. Alleen Nika trok zich terug, ook bij mij. Maar er is een partner van een vriendin die bij geen van de katten iets goeds kon doen. Er werd uitgehaald, soms gebeten. Verder bij niemand alleen bij haar. Het niet sociaal zijn kan ook asn de mens liggenquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moeten ze langer "garantie" geven dan drie weken.
[..]
Daarin is het asiel dan tekort geschoten. Ja hier kwam ie altijd bij ons, kopjes geven etc.
Tot wanneer dan? Een half jaar? een jaar? Drie jaar? Dat is toch voor een asiel niet haalbaar?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moeten ze langer "garantie" geven dan drie weken.
[..]
Daarin is het asiel dan tekort geschoten. Ja hier kwam ie altijd bij ons, kopjes geven etc.
Nee, maar dat hoeft toch ook niet? Soms kan het heel goed zijn om te agree-en te disagree-en. Als we allemaal hetzelfde zouden denken zou de wereld ook maar saai zijn en zouden jullie allemaal verliefd zijn op mij! (of allemaal niet op mij, maar op één ander: ook niet leefbaar)quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:12 schreef Lonaa het volgende:
Lieverds, Ludolf gaat nooit hetzelfde tegen huisdieren aankijken als jullie.
Ja maar ik heb hongerquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:12 schreef Lonaa het volgende:
Ja, nee, maar dit is een terugkerend gesprek en thema, al jaren. En die gesprekken verlopen altijd hetzelfde, namelijk zo.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar dat hoeft toch ook niet? Soms kan het heel goed zijn om te agree-en te disagree-en. Als we allemaal hetzelfde zouden denken zou de wereld ook maar saai zijn en zouden jullie allemaal verliefd zijn op mij! (of allemaal niet op mij, maar op één ander: ook niet leefbaar)
Ja, nee, ho, ik begrijp je helemaal, maar ik denk dat er grotere kans is om andere mensen met die denkbeelden te overtuigen dan Ludolf.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja maar ik heb honger![]()
Ik ben vooral tegen de niet gefundeerde informatieverspreiding dat alle asielkatten en honden mongolgenbeesten zijn. Dat is gewoon echt niet waar en dat houdt de fok (en de broodfok en de marktplaatshandel) in stand.
Ja, maar de fok blijft sowieso wel in stand? Want je hebt altijd mensen die voor een specifieke soort gaan.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben vooral tegen de niet gefundeerde informatieverspreiding dat alle asielkatten en honden mongolgenbeesten zijn. Dat is gewoon echt niet waar en dat houdt de fok (en de broodfok en de marktplaatshandel) in stand.
True true. Nouja, hopelijk lezen en leren die gewoon even mee danquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, ho, ik begrijp je helemaal, maar ik denk dat er grotere kans is om andere mensen met die denkbeelden te overtuigen dan Ludolf.
Ik heb overigens alleen maar mongolenbeesten gehad en die kwamen allemaal niet uit het asiel. Dus. Ook niet van MP of de broodfok trouwens.
Op zich is er, vind ik, ook niks mis met fok voor het behoud/instant houden/gezond houden van een ras. Met wel wat mitsen en maren.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar de fok blijft sowieso wel in stand? Want je hebt altijd mensen die voor een specifieke soort gaan.
Ja, Dora is wel een mongolenbeest. Gebruiksaanwijzing langer dan die van m'n wasmachine. Poes1 is altijd een mongolenbeest geweest. Die kwam van een fokker en is toen als herplaatser bij mij terecht gekomen. Die kwam uit een lijn "waar we misschien achteraf niet mee hadden moeten fokken, want we hebben wel veel klachten gekregen". Poes2 is op d'r eigen manier een enorm mongolenbeest. In menselijke vorm was ze wel met het kleine busje naar school gegaan zeg maar.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:19 schreef Candaasje het volgende:
[..]
True true. Nouja, hopelijk lezen en leren die gewoon even mee dan![]()
Noem je Dora nu een mongool?![]()
Wel een hele leuke dan
Ik ben wel heel blij dat er voor de vereniging waar die honden van mijn ouders bijzitten er gewoon ook een opvangnet is. Die beesten belanden dus niet in het asiel. En er zijn echt regels voor het mag pas bij zo oud, maximaal zoveel nestjes en er zijn ook eisen voor wat betreft de ouderdieren. Deze hond gaat dus ook naar Duitsland voor de kerel omdat daar een hond zit die qua bloedlijn en dergelijke fijn is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:19 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Op zich is er, vind ik, ook niks mis met fok voor het behoud/instant houden/gezond houden van een ras. Met wel wat mitsen en maren.
Heb ik gezegd dat het allemaal mongolenbeesten zijn? De andere twee die die nu heeft komen via MP. Die gedragen zich gewoon als kadden zich in mijn ogen horen te gedragen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:16 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Geen idee, maar tot wanneer de experts zeggen dat ze gewend zijn. En wees anders eerlijk en zeg dat ie maar muizen moet gaan vangen op een boerderij.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Tot wanneer dan? Een half jaar? een jaar? Drie jaar? Dat is toch voor een asiel niet haalbaar?
Uiteraard ban je het niet volledig uit, maar het idee dat je in het asiel niks leuks kunt vinden, helpt natuurlijk niet mee.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:18 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar de fok blijft sowieso wel in stand? Want je hebt altijd mensen die voor een specifieke soort gaan.
Het gaat als mis bij je 'zoals kadden zich horen te gedragen'.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Heb ik gezegd dat het allemaal mongolenbeesten zijn? De andere twee die die nu heeft komen via MP. Die gedragen zich gewoon als kadden zich in mijn ogen horen te gedragen.
Maar goed, als iemand graag een kat wil voor achter de wasmachine/warmtepomp of onder de bank, Ter Maarsse oid in Stadskanaal
Wonen ze in jouw regio niet allemaal in een boerderij?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, maar tot wanneer de experts zeggen dat ze gewend zijn. En wees anders eerlijk en zeg dat ie maar muizen moet gaan vangen op een boerderij.
Er stond toch bij dat 'ie verlegen was?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:29 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee, maar tot wanneer de experts zeggen dat ze gewend zijn. En wees anders eerlijk en zeg dat ie maar muizen moet gaan vangen op een boerderij.
Fucking briljant hoe jij ze omschrijftquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, Dora is wel een mongolenbeest. Gebruiksaanwijzing langer dan die van m'n wasmachine. Poes1 is altijd een mongolenbeest geweest. Die kwam van een fokker en is toen als herplaatser bij mij terecht gekomen. Die kwam uit een lijn "waar we misschien achteraf niet mee hadden moeten fokken, want we hebben wel veel klachten gekregen". Poes2 is op d'r eigen manier een enorm mongolenbeest. In menselijke vorm was ze wel met het kleine busje naar school gegaan zeg maar.
Ludolf ziet overal babi pangang in aanbouw inquote:Op woensdag 22 maart 2023 10:12 schreef Lonaa het volgende:
Ik had voordat ik dat postte op ikzoekbaas gekeken. Daar de herders, Bulldogs, Staffords, berghonden en veedrijvers eruit gefilterd. Vervolgens bij het filter speciale zorg aangeklikt nee, medicijnen, dieetvoer en onbekend (alle honden waar al van is aangegeven dat er behandeling is voor gedragsproblemen zitten er dus niet meer tussen). Bij leeftijd alles aangeklikt behalve 9 jaar en ouder. Dan bleven er 27 honden over. Daarvan waren er 9 toch een Stafford, pitbull of herder. Van de overgebleven 18 heb ik de helft bekeken. Daar zaten er twee tussen met weinig of niks aan de hand (chronisch ontstoken oren en nog weinig opvoeding gehad, en nog punten op de i nodig bij socialisatie). Van de overige 7 hebben er 4 überhaupt nog nooit in een huis gewoond en vinden alles spannend en de andere 3 kunnen niet met jonge kinderen of überhaupt niet bij kinderen tenzij ervaring met terughoudende honden en vinden ook alles spannend.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:39 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Verder ben ik geen fan van de fok (hoewel ik het idee van een eigen pup grootbrengen wel snap), en vind ik het idee dat er ongeveer enkel probleemhonden in asiels zouden zitten echt lachwekkend en triest tegelijkertijd. Het ligt 9 van de 10 keer ook echt niet aan het dier, maar aan de mensen waarmee hij/zij is, en of het klikt. Vooral dat laatste. Een hond kan 180 graden draaien bij de juiste metgezel en voldoende geduld en gepaste verwachtingen.
Ik ben zoals gezegd niet per se van het fokken van dieren, maar met dit soort bewustere fok heb ik veel minder problemen. Ik vond het topic van Miss Isis ook best leuk om te volgen. (Ik heb soms wat moeite met de gedwongen voortplantingsrituelen, maar de manier waarop zij de pups socialiseerde en fokte op gezondheid, dat kan ik enkel toejuichen).quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben wel heel blij dat er voor de vereniging waar die honden van mijn ouders bijzitten er gewoon ook een opvangnet is. Die beesten belanden dus niet in het asiel. En er zijn echt regels voor het mag pas bij zo oud, maximaal zoveel nestjes en er zijn ook eisen voor wat betreft de ouderdieren. Deze hond gaat dus ook naar Duitsland voor de kerel omdat daar een hond zit die qua bloedlijn en dergelijke fijn is.
Maar dat doe dat dan wel pas nadat jij je eigen hebt ok?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:44 schreef Myraela het volgende:
Ach, we fokken ook allemaal voor een eigen kind. Dat uitbannen is de volgende stap.
Dat snap ik heel goed!quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben enkel vooral tegen de hardnekkige misverstanden die er rondgaan.
Tuurlijk, misschien zelfs twee. Dus we geven het nog wat tijd.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:45 schreef Troel het volgende:
Maar dat doe dat dan wel pas nadat jij je eigen hebt ok?
In spoiler dan?quote:
Als ik weer voor een Labje zou kiezen. Zou dat weer een blonde worden. En nou ja dat wil ik nu gewoon niet met Loebes. Ik mis die hond echt nog vreselijk en dat zou voelen als vervanging.quote:Op woensdag 22 maart 2023 09:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had in mijn hoofd dat Loebes een golden was, maar geen idee waarom![]()
Specifieke redenen dat jullie nu voor een golden gaan ipv lab?
Je zou haast denken dat het ondanks een beperkt geestelijk vermogen, bewust elke keer zo wordt ingezet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:16 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, nee, maar dit is een terugkerend gesprek en thema, al jaren. En die gesprekken verlopen altijd hetzelfde, namelijk zo.
Wat je hoort staat je niet aan, dus moet ik me maar stil houden?quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het gaat als mis bij je 'zoals kadden zich horen te gedragen'.
En dat verdere getroll mag je lekker achterwege laten
Ik denk dat ik vooral problemen heb met het idee dat een asielhond perfect moet zijn, en het idee heerst dat een pup volledig maakbaar is en dan wel perfect in het ideale gezinsplaatje zal passen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:41 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik had voordat ik dat postte op ikzoekbaas gekeken. Daar de herders, Bulldogs, Staffords, berghonden en veedrijvers eruit gefilterd. Vervolgens bij het filter speciale zorg aangeklikt nee, medicijnen, dieetvoer en onbekend (alle honden waar al van is aangegeven dat er behandeling is voor gedragsproblemen zitten er dus niet meer tussen). Bij leeftijd alles aangeklikt behalve 9 jaar en ouder. Dan bleven er 27 honden over. Daarvan waren er 9 toch een Stafford, pitbull of herder. Van de overgebleven 18 heb ik de helft bekeken. Daar zaten er twee tussen met weinig of niks aan de hand (chronisch ontstoken oren en nog weinig opvoeding gehad, en nog punten op de i nodig bij socialisatie). Van de overige 7 hebben er 4 überhaupt nog nooit in een huis gewoond en vinden alles spannend en de andere 3 kunnen niet met jonge kinderen of überhaupt niet bij kinderen tenzij ervaring met terughoudende honden en vinden ook alles spannend.
Dat zijn misschien geen heel ernstige problemen of problemen die niet met geduld en training te overkomen zijn. Maar het is wel wat anders dan een goed opgevoede en gesocialiseerde hond. Ik zou het als beginner met 1 hond van die 9 misschien aandurven, en bij de rest zou ik niet het vertrouwen hebben dat ik ze kan bieden wat ze nodig hebben.
Daar baseerde ik op wat ik zei over grotendeels honden met issues. Misschien geen issues waardoor ervaren mensen afgeschrikt zouden worden, of mensen zonder kinderen of kinderwens met veel tijd thuis, maar veel anderen wel.
Nu zijn er misschien ook nog andere asielen, die ik niet ken, waar het anders ligt - dat geef ik direct toe. Maar ik snap wel het idee om als beginner, of persoon met kinderen of kinderwens, liever een goed gesocialiseerde pup bij een goede fokker vandaan te halen dan uit een asiel. En uiteraard daar dan ook mee op cursus moeten en opvoeden etcetera.
Was in elk geval niet vervelend bedoeld over asieldieren - mijn katjes komen ook uit het asiel en ik zou het de honden in het asiel ook vreselijk gunnen om geadopteerd te worden door baasjes die wél weten waar ze mee bezig zijn en die al die issues niet als probleem zien
Ik had het over je getroll dat die kat in het stadskanaal zou liggen. Ik ging er vanuit dat dat een flauwe grap was. Mag ik toch hopen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:50 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat je hoort staat je niet aan, dus moet ik me maar stil houden?![]()
Nou ja, zoals ik vind dat ze zich horen te gedragen van ervaring met andere kadden. En daar zit natuurlijk nog wel wat variatie in, maar daar viel deze duidelijk buiten.
Weet ook niet of verlegen werd gezegd of rustig.
quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had het over je getroll dat die kat in het stadskanaal zou liggen. Ik ging er vanuit dat dat een flauwe grap was. Mag ik toch hopen.
Ter Marse is een dierentehuis in de gemeente Stadskanaal.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik had het over je getroll dat die kat in het stadskanaal zou liggen. Ik ging er vanuit dat dat een flauwe grap was. Mag ik toch hopen.
Oh is DIE van jullie? Die zit hier regelmatig in de tuin. (Ik gok dat er niet heel veel katten rondlopen hier met halve staartjes).quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:53 schreef Kreator het volgende:
Onze kater heeft een halve staart, maar weegt alsnog wel 7 kilo. Soms is hij een irritante mongool die de hele avond jankt om eten en soms een schattig aanhalig diertje.
En vd week ging ik naar bed en zag ik hem onder de tafel op een onmogelijke plek een hoeveelheid kotsen waar je als mens nog van zou zeggen zo, dat is een boel.
Tot slot heeft hij ook een muis als speeltje en dat speeltje begon laatst enorm te kraken toen hij erop zat te kauwen en toen bleek dit een echte te zijn. Zijn toch momenten van trots als ouders zijnde.
pps: als hij straks niet meer door het XXL luik naar binnen kan, kan hij niet meer bij zijn eten. Dit probleem lost zich dus ook vanzelf op.
Oh...quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:57 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ter Marse is een dierentehuis in de gemeente Stadskanaal.
Ik snap de verwarring wel met Ludolf, echt verbazen zou 'deze humor' ook weer niet.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh...
Mea Culpa @:derLudolf . Ik begreep hem even verkeerd
Echt? Ik heb hem nog nooit vriendelijk zien doen tegen andere katten.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:57 schreef Candaasje het volgende:
Hij is een soort maatjes met een lapje hier.
Zie mijn EDIT, is toch een andere. Die hier zit is ook een dikkertje, maar veel witter qua vacht. Wel dus ook een half staartjequote:Op woensdag 22 maart 2023 11:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Echt? Ik heb hem nog nooit vriendelijk zien doen tegen andere katten.
Er is ook geen woord aan gelogen.quote:Op woensdag 22 maart 2023 10:33 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Fucking briljant hoe jij ze omschrijft![]()
![]()
(En ik blijf het tof vinden hoe jij je tijd en energie zo voor ze inzet)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |