Ik gok van wel, want anders was het hier minder stil geweestquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:02 schreef Myraela het volgende:
Nu gaan we bijna zelf in spanning zitten. Zal Lonaa al opgehaald zijn in de wachtkamer? Hopelijk horen we snel meer.
Ik ben qua plaids dol op Blumtal. Heb nu voor mijnv riendlief zoiets liggen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:18 schreef Candaasje het volgende:
stelletje sadisten
Ik ga zo eens tegels ophalen en dat gelijk maar combineren aan een bezoekje aan wat woonwinkels. Geen idee nog welke precies en waar, maar ik ben op zoek naar wat kussens en een plaid. (On line wel genoeg kussentjeswalhalla's gevonden, maar ik vind dat toch lastiger. Bekijk het liever in het echt, en niet altijd staan de materialen er goed bij vermeld.)
/zwaarleven
In Hengelo heb je ook prima artsen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Deze huisarts is ook wel lief. Huisarts zei zelf direct sorry voor gisteren. Verwijzing in the pocket. Voor Hengelo want wachttijd van 28 dagen ipv 128 in Enschede.
Eerst maar eens kijken of je op de agenda staat. Wie weet zijn ze gewoon dicht vandaag of zoquote:Op dinsdag 21 maart 2023 08:51 schreef Lonaa het volgende:
Niemand in de wachtkamer. Dus het ziet er goed uit.
Met de Medisch Centrum West tune op de achtergrondquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:02 schreef Myraela het volgende:
Nu gaan we bijna zelf in spanning zitten. Zal Lonaa al opgehaald zijn in de wachtkamer? Hopelijk horen we snel meer.
Ja die zijn heerlijk zacht en warm! wij hebben iets soortgelijks liggen, maar die kwam helaas wel iets minder mooi uit de was. Maar goed, dat is het levenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:21 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik ben qua plaids dol op Blumtal. Heb nu voor mijnv riendlief zoiets liggen.
[ afbeelding ]
(Ik gebruikte het dekentje dat de kat gebruikte, dus heb haar het dekentje teruggegeven. Nu heeft ze die van mij ingepikt (en ik vind het prima)
Ah dat is wel tofquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Deze huisarts is ook wel lief. Huisarts zei zelf direct sorry voor gisteren. Verwijzing in the pocket. Voor Hengelo want wachttijd van 28 dagen ipv 128 in Enschede.
Ik heb thuis de gewone fleecevariant liggen. Die blijven ook mooi in de was. (Ik had twee kleuren besteld, want wist niet zeker of de ene kleur zou passen qua kleur, maar mocht uiteindelijk beide kleuren houden en de andere kleur aan iemand schenken die het volgens mij kon gebruiken. Ik vond dat heel erg gaaf! Dat is ook wel de reden waarom ik dus nu heel graag eerst bij dat merk kijkquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:34 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja die zijn heerlijk zacht en warm! wij hebben iets soortgelijks liggen, maar die kwam helaas wel iets minder mooi uit de was. Maar goed, dat is het leven.
Ik wil ook even kijken of ik een beetje stevig/iets minder dik maar goed wasbaar plaid kan vinden. Als we straks die logee-hond hebben mag ie van mij prima op de bank erbij, maar ik vrees altijd een beetje voor de nagels.
(De stof van de bank is dichtgeweven aan de achterkant, dus ik vrees niet zoveel voor zand ofzo)
En ik wil sowieso even snuffelen in winkels. Wat ideeën op doen ook vooral, ook om zelf weer wat gerichter op Marktplaats e.d. te zoeken naar een salontafel enzo.
Ja, wij kijken ook altijd bij wie het meest terug kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:42 schreef Candaasje het volgende:
Trouwens, lucratieve business, dat belastingaangifte doen en fiscaal partner zijn![]()
Mijn inkomen is kennelijk laag genoeg () om het voordeliger te maken alle aftrekposten naar mijn inkomen te schuiven. (Je zakt dan ook in volksverzekering e.d.)
Dus nu moet mijn vriend flink terugbetalen aan de BD, en krijg ik nog een veel flinker bedrag teruggestort op mijn spaarrekening.
Arme vriend, hij alle lasten, ik de lusten
Ik ben natuurlijk maar in mijn eentje, dus kan geen voordeel halen uit dat soort regelingen helaas.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, wij kijken ook altijd bij wie het meest terug kunnen krijgen.Al maakt dat tegenwoordig niet echt verschil meer. Maar door twee huizen krijgen we dit jaar alsnog echt een bak met geld.
Stom ook dat het voelt als krijgen, we hebben het ergens ook moeten betalen natuurlijk.
Yay voor adequaat consult bij huisartsquote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
Er zat een andere assistente aan de balie want reken maar dat ik daar naar keek bij binnenkomst.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:12 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Yay voor adequaat consult bij huisartsEn excuus van de huisarts is ook mooi. Jammer dat de assistente geen sorry kwam zeggen
Nu mis ik de 'vind ik niet leuk'-knop heel erg.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Holy shit. 250 euro voor onderzoek bloed en urine
Yep niet grappigquote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Au. 😢😢quote:Op dinsdag 21 maart 2023 11:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:03 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind het wel aardig aan de prijs Lucky. Ik heb even bij ons gekeken, en dan een behoorlijk uitgebreid onderzoek gekozen, maar zelfs als ik de consultkosten van een eerstelijnskliniek erbij optel, kom ik nog zo'n 40-50 euro goedkoper uit.
Krijg je wel nu gelijk de uitslag, of moeten ze het naar een extern lab sturen?
Die hoeven patiënten niet te onderzoeken en te scherenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Au. 😢😢
Dat kost het niet eens bij een humaan lab
Nee, die hebben wel veel minder werk aan het verkrijgen en vergeet ook niet dat een praktijk niet gesubisdeerd wordt zoals humane zorgquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:10 schreef AnneX het volgende:
[..]
Au. 😢😢
Dat kost het niet eens bij een humaan lab
Ah ok, ik weet niet helemaal wat er in een Plus Panel zit, maar met de schildklierbepaling erbij komt het wel meer overeen met de kosten die wij (excl consult, want dat is bij ons veel duurder) zouden rekenen.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.
De bon:
Controle consult: 31
Urine analyse inc sediment: 21
Bloed-afname + verwerken kat: 17.50
Haematologie bloedonderzoek 27.70
Diagnosis Plus Panel: 69.65
Totaal T4 schildklier bepaling: 49.50
Totaal: 250.85
Ze verwerken intern. Ik krijg straks telefonisch de uitslag.
Bedankt voor het uitzoekenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, die hebben wel veel minder werk aan het verkrijgen en vergeet ook niet dat een praktijk niet gesubisdeerd wordt zoals humane zorg
[..]
Ah ok, ik weet niet helemaal wat er in een Plus Panel zit, maar met de schildklierbepaling erbij komt het wel meer overeen met de kosten die wij (excl consult, want dat is bij ons veel duurder) zouden rekenen.
Het blijft natuurlijk veel geld, maar ik denk niet dat je dierenarts per se heel duur is.
(EDIT: foutje met consult type)
Hebben ze geen zorgplan bij jou in de praktijk? Dat hadden we in Utrecht, en dat kon voor senior katten nog wel eens voordelig zijn.
Het is zeker veel geldquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitzoeken![]()
Ik heb een potje voor noodkosten. Het is gewoon veel alles bij elkaar. Dat maakt niet dat ik het niet wil betalen of dat die kosten onterecht zijn. Het is gewoon heel veel geld. Alleen die Solensia is al 1344 euro per jaar. Het is maar goed dat J tegenwoordig een stuk meer verdient. Anders hadden we toch wel heel flink moeten bezuinigen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien mis ik iets, maar als ik dit bij elkaar op tel kom ik op ¤216,35?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het ook echt aan de prijs. En we geven al maandelijks 112 euro daar uit voor de Solensia. Er stond net iemand aan de balie die zijn dieren uit kwam schijven vanwege de hoge kosten. Ik kon het gesprek niet meer horen omdat toen de assistente Piep terug kwam brengen.
De bon:
Controle consult: 31
Urine analyse inc sediment: 21
Bloed-afname + verwerken kat: 17.50
Haematologie bloedonderzoek 27.70
Diagnosis Plus Panel: 69.65
Totaal T4 schildklier bepaling: 49.50
Totaal: 250.85
Ze verwerken intern. Ik krijg straks telefonisch de uitslag.
Jeetje dure Piep zegquote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bedankt voor het uitzoeken![]()
Ik heb een potje voor noodkosten. Het is gewoon veel alles bij elkaar. Dat maakt niet dat ik het niet wil betalen of dat die kosten onterecht zijn. Het is gewoon heel veel geld. Alleen die Solensia is al 1344 euro per jaar. Het is maar goed dat J tegenwoordig een stuk meer verdient. Anders hadden we toch wel heel flink moeten bezuinigen.
Je hebt gelijk, ik heb iets overgeslagen en iets verkeerd opgeschreven.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 12:46 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Misschien mis ik iets, maar als ik dit bij elkaar op tel kom ik op ¤216,35?
Of stond er nog meer op.
Wel duur idd. Ik had twee weken geleden consult, urine aanprikken en analyse en dat was ¤118, vond ik ook al best veel. Moet die factuur alleen nog bekijken wat nou precies daar allemaal in zat.
Ah, jammer, ik hoopte vooral voor je dat zij verkeerd hadden gerekendquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb iets overgeslagen en iets verkeerd opgeschreven.
Haematologie: 34.50
SAA bloedonderzoek: 27.70
Gewoon slim inslaan bij de AH deze week, weer veel 2e gratis.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb mijn Foodello-bestelling maar weggeklikt. Dat is sowieso verstandig.
Helaas niet echt leuke aanbiedingenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:26 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Gewoon slim inslaan bij de AH deze week, weer veel 2e gratis.
Het is een beetje magertjes he tov andere rondes maar ik pak altijd wel wat mee (heksenkaas, spekblokjes hamburgers, chocomel, Hak zakken vind ik wel chill om een snelle salade te maken etc.) Allemaal tweede gratis.quote:
Voor mij ook matige aanbiedingen. Alleen die Lotus Biscoff will ik wel eens proberen. Ik moet er toch naar toe voor nieuwe SodaStream cilinders maar anders zou ik AH overslaan deze week.quote:
Door jou heb ik gister anders wel besteldquote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb mijn Foodello-bestelling maar weggeklikt. Dat is sowieso verstandig.
Dit klinkt als "Kijken wat een willekeurige Fok SC ervan vindt"quote:
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:49 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Door jou heb ik gister anders wel besteld![]()
Vooral drinken.quote:
Ik heb dat met sommige onderzoeken op mijn werk.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 14:11 schreef Troel het volgende:
Ik dacht echt dat ik na bijna een jaar wel alles wist hier op mijn werk. Maar nu ben ik bezig met de jaarstukken en er zijn zoveel vraagtekens. Ik word er oprecht naar van.
Nouja, ik ben dus nu inderdaad allemaal stukken aan het verzamelen en bedenk dan "ow, dat moet ik even opschrijven, want daar komt binnenkort wat van binnen en dan kan ik dat meteen klaar zetten voor de cijfers van het huidige jaar".quote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik heb dat met sommige onderzoeken op mijn werk.
Die weinig voorkomen, wel een protocol hebben, en dat dan blijkt dat t protocol verouderd is.![]()
Voor je het dan kloppend hebt, de hele logistiek incl welk bed, afdeling, labformulieren, intussen, spullen, voorbereiding voor de patiënt.
Checken bij de verpleegafdeling, de teamleider aldaar, onze arts(en) die ook vaak wisselend zijn in hoe het zou moeten![]()
Enz enz enz
Vervolgens kun je daar dus zo een uur mee bezig zijn.
Kunst is om het niet naar te vinden (mijn eerste reactie, want WAAROM KLOPT HET PROTOCOL NIET) maar het als uitdaging te zien om t goed te regelen en meteen een opzet te maken voor het nieuwe protocol.
Makkelijk werk hoor zo'n poli
'even een afspraakje inplannen'![]()
Hey, maar nu weet je wel weer hoe het moetquote:Op dinsdag 21 maart 2023 15:23 schreef Blues het volgende:
Ik had zoiets dus een paar weken geleden, zo'n zeldzaam voorkomend onderzoek.
Alles geregeld wat denk je?
Belt de patiënt af![]()
Vivera zou normaal nog wel interessant zijn voor ons. Maar we hebben onze vriezer al gevuld toen het de week zonder vlees was.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 13:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Voor mij ook matige aanbiedingen. Alleen die Lotus Biscoff will ik wel eens proberen. Ik moet er toch naar toe voor nieuwe SodaStream cilinders maar anders zou ik AH overslaan deze week.
Ja moest daar idd aan denken qua nierenquote:Op dinsdag 21 maart 2023 16:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Over een paar maanden 15. Ze heeft wel de leeftijd voor seniorenkwalen.
Verwijzing voor?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 09:20 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op dinsdag 21 maart 2023 17:30 schreef AnneX het volgende:
Wat een narigheid voor Piep.Voor het goede zorgen van het baasje
![]()
Tijdens het snelwandelen door een Zwitserse alpenwei sprongen er opeens verstoorde schaapjes in beeld, die daar liepen te grazen.
En ik schrok ook nog
Beterschap!quote:Op dinsdag 21 maart 2023 18:01 schreef fietsie het volgende:
Hier al hele dag ziek; gisternacht amper geslapen, vannacht idem en vanmorgen te misselijk en te veel koppijn om weer te gaan werken.
Geslapen tot 14:00 en nu net toch maar normaal gegeten..
/liefdagboek
https://www.lockride.nl/quote:
?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:07 schreef AnneX het volgende:
Jasses @:Troel
En voorspoedig herstel @:fietsie 💐 Take five? Even rust?
@:Lucky_Strike KvW gezien over piri piri, die geen piri piri meer is in Nederland.!?
Is het @:Vanyel van het telen van de diverse soorten peper? Deze ook?
Kijk anders even naar KvW.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:29 schreef Vanyel het volgende:
Ik wist niet eens dat dat ook een peper was
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:07 schreef AnneX het volgende:
Jasses @:Troel
En voorspoedig herstel @:fietsie 💐 Take five? Even rust?
@:Lucky_Strike KvW gezien over piri piri, die geen piri piri meer is in Nederland.!?
Is het @:Vanyel van het telen van de diverse soorten peper? Deze ook?
Je tante was haar tijd ver vooruit.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.
Wij vonden dat toen maar een rare naam en van pepers heb ik nooit wat moeten hebben.
Ik zag de uitzending vanavond en vertelde dat verhaal aan mijn eega.
Blijken die pepers echt uit Afrika te komen, na hun eerdere overtocht vanuit Midden Amerika…
Mijn oom werkte in Zaïre bij de lokale tak van Heineken, Bralima bier.quote:Op dinsdag 21 maart 2023 22:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je tante was haar tijd ver vooruit.
Als Per Seconde Wijzer pauze heeft, kijken we de KvW weer bij. Deze aflevering klinkt als same old, same old: In Nederland doen we iets en dat is niet authentiek, shocking ende drama.
Ik had een huisgenoot toen ik op kamers zat die in ik dacht Rwanda stage had gelopen. Die had toen een of andere peperolie mee genomen toen ze terug was. Als we wraps gingen eten was ging het tegen elkaar op wie de meeste druppels op z'n eten aan konquote:Op dinsdag 21 maart 2023 21:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Zo'n 45 jaar geleden nam mijn tante 'piri piri' pepers mee uit Zaïre (tegenwoordig Congo), waar ze woonde.
Wij vonden dat toen maar een rare naam en van pepers heb ik nooit wat moeten hebben.
Ik zag de uitzending vanavond en vertelde dat verhaal aan mijn eega.
Blijken die pepers echt uit Afrika te komen, na hun eerdere overtocht vanuit Midden Amerika…
Nee nog niet. We moeten ook nog 5 weken wachten. Weten nog niet eens welke reu het gaat worden. De fokker beslist.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:49 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Leuke naam ook, Odin!
Had je het al ergens anders gemeld? Wat voor type hond enzo? *nieuwsgierig*
Uit het overvolle asiel?quote:Op dinsdag 21 maart 2023 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee nog niet. We moeten ook nog 5 weken wachten. Weten nog niet eens welke reu het gaat worden. De fokker beslist.
Maar het wordt een Golden retriever. Toch weer een retriever. Maar nu geen labje.
Er staat nota bene fokker in de post die je quotequote:
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vind het gewoon niet oké dat mensen nog steeds gaan fokken met honden/katten terwijl er een overschot aan deze dieren is.quote:Op woensdag 22 maart 2023 06:29 schreef vlindertje89 het volgende:
Er staat nota bene fokker in de post die je quote. Daarbij is er volgens mij een enorm verschil met het aanbod honden in een asiel en aanbod katten/kittens, waarbij er heel veel aanbod is als je een kat (kitten) zonder issues zoekt en niet bijster veel als je een hond zonder issues zoekt, al helemaal als je niet een hond wil van 9 jaar of ouder. Even los van dat die natuurlijk ook allemaal een baasje verdienen enzo, maar niet iedereen kan of wil een oude hond of eentje die heel waaks is/niet met kinderen kan/niet alleen kan blijven oid.
Reminder: De fontein stopt om 17 uur.quote:Op woensdag 22 maart 2023 07:15 schreef Barreltje het volgende:
vanuit de trein tussen Romont en Genève.. eens zien of we de fontein kunnen zien
Er is ook een overschot aan mensen, nog steeds wordt er geld aan ontwikkelingshulp gegevenquote:Op woensdag 22 maart 2023 07:20 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik weet dat ik er geen vrienden mee maak, maar ik vind het gewoon niet oké dat mensen nog steeds gaan fokken met honden/katten terwijl er een overschot aan deze dieren is.
En tuurlijk is het schattig en wil je zo'n babydier, dat snap ik best.
Werken
Zin maken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |