quote:Op zondag 19 maart 2023 08:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Haha, dikke vingers en een hoestbui
Boek is dikke prima
Ja, daar heeft deze schrijver een liefde voor. Vond American Psycho erg goedquote:Op zondag 19 maart 2023 11:50 schreef Pugg het volgende:
[ link | afbeelding ]
Drugs, zuipen, sex, in alle soorten......
Dit speelt zich af voor de andere boeken, spannend.quote:Op zondag 19 maart 2023 13:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, daar heeft deze schrijver een liefde voor. Vond American Psycho erg goed
quote:
quote:Op donderdag 23 maart 2023 15:16 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen uitgelezen, ik vond het voor een boekenweekgeschenk heel geslaagd.
(oh en ik heb 'Lessen' van Ian McEwan dus uit: dat was heel mooi!)
Leest lekker weg, leuk om te lezen. Af en toe wat dingen opzoeken, maar daar houd ik van, verdieping is heerlijk vind ik.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:12 schreef Sumppi het volgende:
[..]
In de boekenweek heb ik er mee in m'n handen gestaan, maar uiteindelijk heb ik toch andere boeken gekozen. Het is een dikke pil! Ik was bang dat ik het misschien te droog zou vinden, maar als ik de reacties zo lees is dat helemaal niet zo?
Kneitergoed boek, hartverscheurend verhaal eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 15:16 schreef Kanaroe het volgende:
N.a.v. dit topic lees ik nu: 'Leerschool' van Tara Westover.
Intrigerende autobiografie over een Noord-Amerikaans meisje/jonge vrouw die opgroeit in een geļsoleerd Mormonengezin met een bipolaire vader. Heftig verhaal tot nu toe.
Wat vond je ervan? Ik vind Lucas Hirsch eigenlijk niet zo'n fijne schrijver om te lezen. Heb me een beetje door het boek geworsteld.quote:
Ja. Was jij dat die het hier eerder postte?quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kneitergoed boek, hartverscheurend verhaal eigenlijk.
oeh, lang geleden dat ik dat las, lijkt me ook wel aardig om nog eens te herlezen!quote:Op zondag 26 maart 2023 20:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Fahrenheit 451 (1953), Ray Bradbury
[ afbeelding ]
Een beangstigend actuele roman over een maatschappij waarin boeken worden verbrand
De nabije toekomst. Televisie heeft het boek verdrongen en zelf nadenken is uit den boze. Guy Montag is brandweerman; maar in plaats dat hij branden blust, moet hij ze aansteken. Zo vernietigt hij het meest illegale bezit dat je kunt hebben: boeken. De gewetensvraag van een tienermeisje en de zelfmoordpoging van zijn vrouw brengen Montags overtuiging aan het wankelen: hij begint boeken te verstoppen. Wanneer hij ontmaskerd wordt moet hij vluchten voor zijn leven.
Die staat hier ook nog te wachtenquote:Op dinsdag 28 maart 2023 23:38 schreef drakin het volgende:
Aan een klassiek werk begonnen
[ afbeelding ]
Blij te lezen dat ik niet de enige ben. Het is moeilijk om kritiek te hebben op zo'n verhaal.quote:Op dinsdag 28 maart 2023 16:04 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kneitergoed boek, hartverscheurend verhaal eigenlijk.
[..]
Wat vond je ervan? Ik vind Lucas Hirsch eigenlijk niet zo'n fijne schrijver om te lezen. Heb me een beetje door het boek geworsteld.
Beknopte (144 pagina's) geschiedenis over de oorlog in voormalig Joegoslaviė.quote:An accessible illustrated introduction to the brutal conflict in the former Yugoslavia, one of the greatest yet least understood tragedies of the 20th century. In 1991, an ethnically diverse and peaceful region of Europe descended into violence, lawlessness, bitter hatred and chaos, almost overnight to the bewilderment of international observers. Communities fractured along lines of ethnic and religious affiliation, and the ensuing fighting was deeply personal, resulting in horrific brutality, rape, torture and genocide, causing the deaths of thousands of people. Drawing on the latest research for this new edition, Alastair Finlan examines the internal upheavals of the former Yugoslavia and their international implications, including the failure of the Vance-Owen plan; the first use of NATO in a combat role and in peace enforcement; and the war in Kosovo, unsanctioned by the UN but prosecuted by NATO forces to prevent the ethnic cleansing of the region. Updated and revised, with specially commissioned colour maps and all new images throughout, this is a concise overview of the tragic conflict in former Yugoslavia and its significant consequences.
Deel 2 van de Bernie Gunther-reeks.quote:In de lange hete zomer van 1938, terwijl iedereen met spanning afwacht of Hitler een nieuwe oorlog zal ontketenen, heeft Bernie Gunther zijn handen vol aan zijn eigen problemen. Niet alleen is hij zeer recent door een rijke weduwe ingehuurd met betrekking tot een akelige chantagezaak, maar hij wordt ook onder druk gezet door zijn voormalige collega’s van de Kriminal Polizei.
De Kripo werkt al een tijd aan een aantal gruwelijke moorden, en heeft geprobeerd een onschuldige Joodse man de schuld in de schoenen te schuiven. Daarin gedwarsboomd wil de hoofdcommissaris dat de zaak zo snel mogelijk wordt opgelost, en om dat doel te bereiken schrikt de Kripo er niet voor terug om Bernie te chanteren…
Ik vond de vierde man, 1 van zijn beste werken!quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:02 schreef Mrs.Peel het volgende:
De avonden, Gerard Reve
Klassieker, maar nog nooit gelezen.
[ afbeelding ]
De avonden is een van de belangrijkste boeken uit de Nederlandse literatuur; het is klassiek geworden als de aangrijpende beschrijving van de saaiheid die Nederland in de naoorlogse jaren beheerste. In Frits van Egters weerspiegelt zich de jeugd, die zijn leven ziet verlopen in zinloosheid, eentonigheid en eenzaamheid. humor en de hoop dat er toch een hoger en groter Iets bestaat, houden hem op de been. De geluiden van afschuw over dit boek, bijvoorbeeld door Godfried Bomans, die meende dat Reves geestelijke gezondheid 'bij een langer aanhouden van deze gesteldheid ernstig gevaar loopt', zijn inmiddels ernstig tegengesproken door de velen voor wie De Avonden het mooiste boek is dat ze ooit lazen.
Ik toch wel zijn brievenboeken: Op weg naar het einde, Nader tot u en Taal der Liefde in het bijzonder.quote:Op zaterdag 1 april 2023 19:08 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Ik vond de vierde man, 1 van zijn beste werken!
Weer worden de politiek en media genadeloos op de hak genomen. Vlijmscherp worden deze gefileerd.quote:Europa heeft de grenzen gesloten. Miljoenen vluchtelingen zitten vast in gigantische kampen ten zuiden van de Sahara. Zonder toekomst en zonder hoop. Wanneer de Duitse tv-ster Nadeche Hackenbusch de grootste van deze kampen bezoekt, grijpt de jonge vluchteling Lionel deze unieke kans met beide handen aan. Voor het oog van de camera’s begint hij met 150.000 anderen aan een mars naar Europa. De televisiester en de vluchteling worden in Duitsland een hit. Terwijl de live-uitzendingen een recordaantal kijkers trekken, reageert de Duitse politiek door hulpeloos weg te kijken. Als de colonne vluchtelingen Europa steeds dichter nadert, neemt de druk op de minister van Binnenlandse Zaken Joseph Leubl toe. De regering en het Duitse volk zullen twee urgente vragen moeten beantwoorden: hoe gaan we dit oplossen? En in wat voor land willen we eigenlijk leven?
Deze lees je in het Duits?quote:Op zondag 2 april 2023 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]
Het tweede boek van de journalist Timur Vermes, na zijn eerste satirische roman, Er ist Wieder Da over de terugkeer van Hitler in de moderne tijd.
[..]
Weer worden de politiek en media genadeloos op de hak genomen. Vlijmscherp worden deze gefileerd.
jaquote:
Het Duitse luisterboek van Er ist wieder da wordt voorgelezen door Christoph Maria Herbst, dat doet in de stem van Hitler, geeft het geheel een andere dimensie die je elders mist. Neemt niet weg dat zijn beide boeken heel erg grappige zwarte humor hebben. Loont zich ook in vertaling.quote:Ik heb de verfilming van Er ist wieder da gezien, die vond ik erg goed. Deze auteur kan op het lijstje, maar dan wel de vertalingen voor mij.
Geweldig leuk boek, maar heet het niet, a walk in the woods?quote:
helaas nog niet gelezen.quote:Op zondag 2 april 2023 05:50 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik toch wel zijn brievenboeken: Op weg naar het einde, Nader tot u en Taal der Liefde in het bijzonder.
Volgens mij had ik hem hier voorbij zien komen... En dacht toen... Toevallig kwam ik hem tegen in de kringloop van de week.quote:
Leuk boek, lees nu een Klein Eiland van Bill Bryson, een beschrijving van een 7 weken durende treinreis door Engeland.quote:
Inmiddels wel:quote:Op woensdag 5 april 2023 12:54 schreef trui het volgende:
[..]
Meervoud? Ik dacht dat het ‘spaar de spotvogel’ was.
Klopt, dit is de eerste vertalingquote:Op woensdag 5 april 2023 13:04 schreef livelink het volgende:
[..]
Inmiddels wel:
De eerste Nederlandse vertaling Spaar de spotvogels door Hans Edinga verscheen in 1961 bij de Utrechtse uitgeverij De Fontein en uitgeverij Westland in Merksem. In 2010 kwam er een nieuwe vertaling uit van Ko Kooman onder de titel Spaar de spotvogel bij uitgeverij De Bezige Bij met een inleiding van Kristien Hemmerechts over rassendiscriminatie.
'Jij mag alles zijn' vond ik heel indrukwekkend.quote:Op maandag 3 april 2023 15:38 schreef trui het volgende:
Boekenweekgeschenk was snel uit, goed verhaal wel.
Daarna 'Jij mag alles zijn' van Griet Op de Beeck gelezen, en nu verder in 'Het Koninklijk Huis' van Herman Koch.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja ik vond het ook mooi! ik heb het alleen wel gelezen op een E-reader en daar waren de plaatjes niet goed te zien. Die heb ik achteraf pas kunnen bekijken toen ik 't E-book nog eens opende op mijn PC (en die waren wel een belangrijke toevoeging, vond ik).quote:Op donderdag 6 april 2023 21:01 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
'Jij mag alles zijn' vond ik heel indrukwekkend.
Wat vond je ervan? Gezien de toepassing van massamedia en technologie om te dehumaniseren en controle uit te oefenen en het gevaar dat schuilt in een ongeletterde bevolking vond ik het verhaal een stuk relevanter dan bijvoorbeeld 1984. De schrijfstijl daarentegenquote:Op zondag 26 maart 2023 20:59 schreef Mrs.Peel het volgende:
Fahrenheit 451 (1953), Ray Bradbury
[ afbeelding ]
Een beangstigend actuele roman over een maatschappij waarin boeken worden verbrand
De nabije toekomst. Televisie heeft het boek verdrongen en zelf nadenken is uit den boze. Guy Montag is brandweerman; maar in plaats dat hij branden blust, moet hij ze aansteken. Zo vernietigt hij het meest illegale bezit dat je kunt hebben: boeken. De gewetensvraag van een tienermeisje en de zelfmoordpoging van zijn vrouw brengen Montags overtuiging aan het wankelen: hij begint boeken te verstoppen. Wanneer hij ontmaskerd wordt moet hij vluchten voor zijn leven.
Helemaal mee eens, ontzettend relevant en visionair ook eigenlijk gezien het publicatiejaar. Het voelde als een vreemde droom, filmisch beschreven. De schrijfstijl was niet je van het, maar ik heb de vertaling gelezen, dus misschien lag het daar wat aan?quote:Op vrijdag 7 april 2023 15:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat vond je ervan? Gezien de toepassing van massamedia en technologie om te dehumaniseren en controle uit te oefenen en het gevaar dat schuilt in een ongeletterde bevolking vond ik het verhaal een stuk relevanter dan bijvoorbeeld 1984. De schrijfstijl daarentegen
quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
Tommy Wieringa, 'Dit is mijn moeder'
Best een 'gekke mama' had hij
Klopt.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:59 schreef Kanaroe het volgende:
Tommy Wieringa, 'Dit is mijn moeder'
Best een 'gekke mama' had hij
Vind het een van zijn beste, zoniet het beste van hemquote:Op vrijdag 7 april 2023 14:02 schreef M90 het volgende:
[ afbeelding ]
eerste boek dat ik lees van King, tot nu toe geweldig
Ik vond het ook een wat voorspelbaar afgeraffeld verhaaltje.quote:Op vrijdag 7 april 2023 19:04 schreef Samhain het volgende:
Van de week gelezen. Vond 'm nogal tegenvallen, jammer wel.
Ja, zonde.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond het ook een wat voorspelbaar afgeraffeld verhaaltje.
Ah, fatfobia is racistisch.quote:Op vrijdag 7 april 2023 22:52 schreef CharlesKinbote het volgende:
[ afbeelding ]
Interessante kijk op de zaken voor iedereen met een intersectionele blik
Net uit , geweldig boek. Als je nog tips hebt voor andere boeken van hem houd ik me aanbevolenquote:Op vrijdag 7 april 2023 21:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Vind het een van zijn beste, zoniet het beste van hem
IT obviouslyquote:Op zondag 9 april 2023 09:20 schreef M90 het volgende:
[..]
Net uit , geweldig boek. Als je nog tips hebt voor andere boeken van hem houd ik me aanbevolen
Kijk ook eens naar zijn Richard Bachman boeken. Ik heb deze thuis:quote:Op zondag 9 april 2023 09:20 schreef M90 het volgende:
[..]
Net uit , geweldig boek. Als je nog tips hebt voor andere boeken van hem houd ik me aanbevolen
Nee, ik heb de Engelse versie gelezen, de schrijfstijl was daar net zo inconsistent.quote:Op vrijdag 7 april 2023 16:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, ontzettend relevant en visionair ook eigenlijk gezien het publicatiejaar. Het voelde als een vreemde droom, filmisch beschreven. De schrijfstijl was niet je van het, maar ik heb de vertaling gelezen, dus misschien lag het daar wat aan?
Mwah,ik vind 1984 toch wel een profetisch boek gebleken.quote:Op zondag 9 april 2023 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind 1984 een vreselijk overschat boek, als het een andere titel had gehad, had het in de jaren 80 geen revival gehad en kende iedereen Orwell alleen van Animal Farm
Zijn beste boek vind ik trouwens Down and Out in Paris and London. Geen roman, autobiografisch werk over de bitter armoede waarin hij leefde in Parijs en Londen tijdens het interbellum.
Ik vond het een goed boek. De paranoia ben ik nog in geen enkel ander boek tegengekomen. De manier waarop totalitarisme elk onderdeel van je leven beheerst, van linguļstiek tot je liefdesleven.quote:Op zondag 9 april 2023 14:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vind 1984 een vreselijk overschat boek, als het een andere titel had gehad, had het in de jaren 80 geen revival gehad en kende iedereen Orwell alleen van Animal Farm
Zijn beste boek vind ik trouwens Down and Out in Paris and London. Geen roman, autobiografisch werk over de bitter armoede waarin hij leefde in Parijs en Londen tijdens het interbellum.
Ik vind Brave New World van Huxley vele malen meer de spijker op de kop treffen en profetischer.quote:Op maandag 10 april 2023 21:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Mwah,ik vind 1984 toch wel een profetisch boek gebleken.
Een machthebber die via een scherm bepaald wat we te zien krijgen en luisteren, de publieke opinie voedt en ons op gepaste manier laat afreageren en ons via datzelfde scherm bij alles wat we doen kan volgen.....
En we geven ons allemaal met liefde er aan over.
Goed, het is geen 1984 en de machthebber is niet de overheid, maar het grote geld wat ook de overheid beheerst, maar zo heel ver zat Orwell er niet naast
Om met de deur in huis te vallen: deze roman over de familie van de schrijfster viel erg tegen. De familiegeschiedenis is interessant maar door de schrijfstijl sprak het mij niet aan, een onsamenhangend verhaal.quote:Een hartverscheurende familiegeschiedenis in Oekraļne
Lisa Weeda reist in opdracht van haar vierennegentigjarige grootmoeder Aleksandra naar Loegansk, op zoek naar het graf van haar oom Kolja, die sinds 2015 is verdwenen. Lisa weet de grenspost van het oorlogsgebied te trotseren en in haar vlucht tuimelt ze terug in de tijd. Ze belandt in het paleis van de Sovjets, waar haar overgrootvader Nikolaj al sinds zijn eigen dood in 1953 wacht op Aleksandra. Na Aleksandra's deportatie in 1942 naar Duitlsand heeft hij haar nooit meer gezien. Samen met Nikolaj dwaalt Lisa door het paleis, dit limbo waar ook Kolja zich schuilhoudt, en wekt ze de geschiedenis van haar Don Kozakken-familie tot leven.
Aleksandra is het verhaal van een familie tussen Oost en West die maar niet loskomt van een gebied dat nooit rust lijkt te vinden. Lisa Weeda vond de vorm en de stem om dit indringende verhaal op een grandioze manier te vertellen.
Ik ken haar helemaal niet, wat is het voor stijl?quote:Op maandag 17 april 2023 14:35 schreef herverwijderd het volgende:
[ afbeelding ]
Zit even in een Waugh-fase. Lekker hoor.
Het was een man.quote:Op maandag 17 april 2023 16:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik ken haar helemaal niet, wat is het voor stijl?
Markt en strijd uitgelezen; het hoogtepunt de disco scene zal me nog wel even bijblijven. Dat bittere cynisme kan ik wel waarderen.quote:Op zondag 23 april 2023 15:12 schreef synsysterstylo het volgende:
Zojuist uitgelezen: gebroeders karamazov
Gisteren begonnen aan mijn eerste Houellebecq; de wereld als markt en strijd
Bevalt ‘ie goed?quote:Op woensdag 29 maart 2023 08:57 schreef herverwijderd het volgende:
[ afbeelding ]
Net aan begonnen, ben benieuwd.
Deel 3 van de Bernie Gunther-reeks.quote:‘Vrede’ is in het naoorlogse Wenen een kwetsbaar begrip. De Amerikanen, Britten en Russen hebben het voor het zeggen en het enige grote verschil is dat de geheime politie van de Sovjets er nu verantwoordelijk voor is als er mensen verdwijnen, in plaats van de nazi’s.
Als een hooggeplaatste sovjet-functionaris Bernie Gunther benadert met de vraag of hij de naam van een politieman wil zuiveren die ervan wordt beschuldigd een Amerikaanse officier te hebben vermoord, durft hij dan ook niet te weigeren. De beschuldigde is een voormalige collega van Bernie die betrokken is bij een geheim genootschap van nazi-jagers. Bernie infiltreert in het genootschap en al snel stapelen de problemen zich in alarmerend tempo op…
Afrika is geen land ga ik vandaag of morgen aan beginnen.quote:Op zondag 30 april 2023 20:06 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb deze drie nu op mijn actieve luisterplank.
quote:Op maandag 17 april 2023 12:55 schreef SEMTEX het volgende:
Rondje bieb leverde dit op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben ook net met Jules Verne onderweg geweest, alleen dan onder zee 20.000 mile om precies te zijn.quote:
Met jouw usernaam zou ik eerder 20.000 mijlen onder zee verwachten....quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een jeugdfavoriet aan het herlezen
[ afbeelding ]
Leuk boek inderdaad!quote:Op zaterdag 6 mei 2023 17:48 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een jeugdfavoriet aan het herlezen
[ afbeelding ]
Daar ben ik ook in bezigquote:
quote:Vanaf de donkere dagen van de Tweede Wereldoorlog tot aan de Koude Oorlog was Sergej A. Kondrasjev een belangrijke speler in het beruchte Russische KGB-spionageapparaat. Door hard te werken en goed te begrijpen hoe het spionage- en politieke spel gespeeld wordt, "behandelde" hij Amerikaanse en Britse overlopers, rekruteerde hij westerse agenten als dubbelagenten, werkte hij als hoge officier op de Oost-Berlijnse en Weense KGB-bureaus en voerde hij speciale opdrachten van het Kremlin uit.
Tijdens een televisieprogramma over voormalige spionagemeesters in 1994 ontmoette Kondrashev een voormalige vijand, ex-CIA-officier Tennent H. "Pete" Bagley, die de Rus vroeg te helpen bij het schrijven van zijn memoires.
Omdat Bagley veel van Kondrasjevs carričre wist (ze hadden bij verschillende operaties tegenover elkaar gestaan), onthullen zijn indringende vragen en inzichten stukken nooit geopenbaarde spionagegeschiedenis die kunnen wedijveren met alles wat te vinden is in de pagina's van Ian Fleming, Len Deighton of John le Carré: huiveringwekkende verhalen over het overleven van Stalin's zuiveringen terwijl superieuren en collega's dat niet deden, over samenzweringen om de Berlijnse tunnel te onthullen, over het neerslaan van de Hongaarse Revolutie en de onafhankelijkheidsbewegingen van de "Praagse Lente", en over het helpen bij het regelen van de definitieve verwijdering van de lijken van Adolf Hitler en Eva Braun. Kondrashev geeft ook details over de even fascinerende propaganda en desinformatie van de KGB die de westerse houding tijdens de Koude Oorlog heeft bepaald.
Omdat publicatie van deze memoires door het regime van Poetin werd verboden, beloofde Bagley Kondrashev ze in het Westen te laten publiceren. Ze zijn nu beschikbaar voor iedereen die gefascineerd is door levendige verhalen over internationale intriges.
quote:Humoristische correctie van de aannames over het continentAfrika, een continent van bijna 1,5 miljard mensen, 54 landen en meer dan 2000 talen, wordt regelmatig gereduceerd tot één simpel verhaal.
Afrika is geen land dicht de gaten.
Al te vaak wordt Afrika voorgesteld als een droog, rood safarilandschap, geteisterd door hongersnood, armoede en conflicten. In dit verrijkende en bij vlagen humoristische boek corrigeert Dipo Faloyin deze beperkte blik en presenteert hij een gelaagd en multidimensionaal beeld van het continent. Hij neemt ons mee naar het zinderende stadsleven in Lagos, schetst de levendige West-Afrikaanse rivaliteit over wie de beste jollofrijst maakt en verhaalt over democratie in zeven dictaturen. Tegelijk laat hij zien hoe willekeurig de landsgrenzen door witte Europese kolonisatoren getrokken werden, legt hij bloot hoe negentig procent van het materiėle cultureel erfgoed tijdens het koloniale tijdperk werd gestolen – en hoe moeilijk het tot op de dag van vandaag is om dat terug te krijgen.
Wat is er mis met een luisterboek?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:50 schreef Starflyer het volgende:
In ieder geval allebei beter dan een luisterboek.
Ik mis de helft als ik niet geconcentreerd aan het luisteren ben. Dus ik moet er niets anders naast doen. Dan lees ik liever.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er mis met een luisterboek?
Dit heb ik ook. Als ik podcasts luister terwijl ik andere dingen aan het doen ben op het internet mis ik ontzettend veel. Daarom luister ik ze ook altijd als ik in bed lig 's avonds. Even een uurtje en dan in slaap vallen.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik mis de helft als ik niet geconcentreerd aan het luisteren ben. Dus ik moet er niets anders naast doen. Dan lees ik liever.
Dus als ik in de auto een luisterboek luister, hoor ik niet alles of ben ik een gevaar op de weg. Lijkt me geen goede combinatie.
Lijkt me een probleem bij jou en niet bij luisterboeken, toch?quote:Op zaterdag 20 mei 2023 20:33 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik mis de helft als ik niet geconcentreerd aan het luisteren ben. Dus ik moet er niets anders naast doen. Dan lees ik liever.
Dus als ik in de auto een luisterboek luister, hoor ik niet alles of ben ik een gevaar op de weg. Lijkt me geen goede combinatie.
Zeker. Ik vind fysieke boeken en ebooks beter dan luisterboeken. Dat is ook wat ik bedoelde.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 21:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Lijkt me een probleem bij jou en niet bij luisterboeken, toch?
Mijn lievelingsboek als kind in de jaren 70, kwam er pas een paar jaar geleden achter dat er een deel 2 en 3 was. Gelijk gekocht, genieten. Helaas waren delen 2 en 3 in zwart wit, en de prachtige kleurenplaten van Carl Hollander kwamen niet over. Een prachtige queeste van de kleine kapitein, die aan het roer staat, Bange Toontje die het dek moet zwabberen, Marinka die pannekoeken bakt en Dikke Druif is de kolenstoker.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 21:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik lees de laatste weken boeken voor van Paul Biegel voor aan mijn dochter. Het valt me niet tegen
- De kleine kapitein, een grandioos boek/trilogie
Ronit Palache is niet de dochter van Ischa, gap.quote:Op donderdag 18 mei 2023 21:38 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Stukken over Van Gaal uit het verleden, aangevuld door stukjes er om heen. Dit was het 'cadeau' van Willem Vissers aan het land toen hij 25 jaar in het vak zat.
Toevalling ook begonnen met
[ afbeelding ]
Ook een bloemlezing, samengesteld door zijn dochter Ronit Palache
En als verhaal nu bezig in
[ afbeelding ]
Je zet de sfeer en het verhaal perfect neer en dank voor de mooie post.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 21:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn lievelingsboek als kind in de jaren 70, kwam er pas een paar jaar geleden achter dat er een deel 2 en 3 was. Gelijk gekocht, genieten. Helaas waren delen 2 en 3 in zwart wit, en de prachtige kleurenplaten van Carl Hollander kwamen niet over. Een prachtige queeste van de kleine kapitein, die aan het roer staat, Bange Toontje die het dek moet zwabberen, Marinka die pannekoeken bakt en Dikke Druif is de kolenstoker.
Een verhaal over vriendschap, niet alleen tussen de kinderen, maar ook tussen de matrozen die men redt.
Door dit boek wilde ik naar zee. Heb ook een aantal jaren gevaren. Romantiek, Havens. hard werken en avonturen.
Ik werk in het Literatuur- en Kinderboekenmuseum en daar worden momenteel alle toiletten vernieuwd e ze krijgen allemaal een kinderboekenthema. Eén van de toiletten krijgt dus het thema van De Kleine Kapitein. Ik kan niet wachten tot het af is.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 21:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Mijn lievelingsboek als kind in de jaren 70, kwam er pas een paar jaar geleden achter dat er een deel 2 en 3 was. Gelijk gekocht, genieten. Helaas waren delen 2 en 3 in zwart wit, en de prachtige kleurenplaten van Carl Hollander kwamen niet over. Een prachtige queeste van de kleine kapitein, die aan het roer staat, Bange Toontje die het dek moet zwabberen, Marinka die pannekoeken bakt en Dikke Druif is de kolenstoker.
Een verhaal over vriendschap, niet alleen tussen de kinderen, maar ook tussen de matrozen die men redt.
Door dit boek wilde ik naar zee. Heb ook een aantal jaren gevaren. Romantiek, Havens. hard werken en avonturen.
Heb ik ook geprobeerd. Kreeg ik bij een boek van Celeste Ng Marian Mudder als voiceover. Nehhh.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 18:50 schreef Starflyer het volgende:
In ieder geval allebei beter dan een luisterboek.
Wat de hell hoe dik is dat boek? Of is alle verhalen gewoon een titel.quote:Op woensdag 24 mei 2023 14:53 schreef cafca het volgende:
Eline Vere uit, was wel een mooi boek.
Nu begonnen in:
[ afbeelding ]
Liefde in tijden van cholera heeft hij ook nog. Ook best een dikkertjequote:Op woensdag 24 mei 2023 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat de hell hoe dik is dat boek? Of is alle verhalen gewoon een titel.
Ik ken alleen honderd jaar eenzaamheid en dat is al een dikke pil opzich.
dat lijkt me inderdaad niet zo prettig in de hand liggen, zo'n verzameld-werk-boek. Maar misschien zijn dit alleen de kortere verhalen?quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zei al voor de grap toen ik dit kocht: "nu kan ik al zijn andere boeken wegdoen"quote:Op woensdag 24 mei 2023 16:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Pardon, ik zie nu pas dat je me iets gevraagd had.quote:Op vrijdag 28 april 2023 19:16 schreef synsysterstylo het volgende:
[..]
Bevalt ‘ie goed?
Ben ook net aan Houellebecq’s werk begonnen, bevalt me tot dusver best goed. Dat cynische ligt wel in mijn straatje.
haha gelukkig maar!quote:Op woensdag 24 mei 2023 18:08 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik zei al voor de grap toen ik dit kocht: "nu kan ik al zijn andere boeken wegdoen"
Maar dit is een verzameling van zijn korte verhalen, een bundeling van 4 eerder verschenen verhalenbundels, plus een paar losse verhalen.
Die andere 20-25 boeken kregen ze er niet bijgepropt....
Echo, Thomas Olde Heuveltquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand nog spannende thrillers (NL) over berg beklimmen of andere outdoor activiteiten? Duiken, bos hike, zulke dingen.
De Camino van Anya Niewierra.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef roos94 het volgende:
Weet iemand nog spannende thrillers (NL) over berg beklimmen of andere outdoor activiteiten? Duiken, bos hike, zulke dingen.
Frank van Zwol - Niemandslandquote:Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef roos94 het volgende:
Die gaat op de lijstquote:Op maandag 29 mei 2023 15:09 schreef trui het volgende:
Ik ben gestart in 'Waarachtige beschrijvingen uit de permafrost' van Donald Niedekker.
[ afbeelding ]
Ah, fijn! Ik heb hem gereserveerd bij de bibliotheek. Het onderwerp spreekt me aan, en de recensie in de Volkskrant trok me over de streep. Goede tip!quote:Op dinsdag 30 mei 2023 08:29 schreef trui het volgende:
[..]
ik ben nog niet zo ver maar ik ben al erg onder de indruk van de schrijfstijl!
De grote angst in de bergen van Charles-Ferdinand Ramuz. Beregoed en berespannend.quote:Op donderdag 25 mei 2023 16:03 schreef roos94 het volgende:
Jonathan Coe is mijn favoriete schrijver, maar ik vind dit tot nu toe de minste. Wel met vlagen super goed hoor, maar ik weet nog niet zo goed waar het naar toe gaat. Ik mis wat lijn in het verhaal en heb het idee dat het nog steeds niet echt begonnen is, terwijl ik al op 1/3 zit en er al twee mensen dood zijnquote:
quote:Warschau, jaren dertig: Jakub Shapiro, een jonge, getalenteerde bokser uit de jodenbuurt, wordt de vertrouweling van Kaplica, de Godfather van de stad. Het nationaal-socialisme is in opkomst, aanhangers beramen een machtsgreep tegen de Poolse regering en schuiven Kaplica een politieke moord in de schoenen. Wanneer die wordt opgepakt breekt er een regelrechte oorlog uit in de onderwereld. Shapiro neemt het heft in handen, begint een fatale affaire met de dochter van de officier van justitie en moet tegelijkertijd zijn vrouw en kinderen tegen toenemende jodenhaat beschermen.
De koning is een spectaculaire, filmische roman over de opkomst van een onweerstaanbare criminele held, te midden van chaos en geweld, glamoureuze hoeren en charismatische gangsters.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |