quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor de vierde keer aan het herlezen, heerlijke trilogie
[ afbeelding ]
Ja goed boek maar In recent years, To Kill a Mockingbird has been challenged or removed in such places as Accomack County, Virginia, in 2016 (briefly); Biloxi, Mississippi, in 2017; and Burbank, California, in 2020. A Biloxi school board member said the book's language made some people "uncomfortable."quote:Op maandag 3 juli 2023 16:05 schreef Kanaroe het volgende:
Een klassieker: 'Spaar de spotvogels' (To kill a mockingbird) van Harper Lee.
Leest fijn weg en het thema blijft actueel.
De boekverbieders is dit inmiddels zuur opgestoten nu om dezelfde reden in scholen in Utah de bijbel wordt verboden.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja goed boek maar In recent years, To Kill a Mockingbird has been challenged or removed in such places as Accomack County, Virginia, in 2016 (briefly); Biloxi, Mississippi, in 2017; and Burbank, California, in 2020. A Biloxi school board member said the book's language made some people "uncomfortable."
Tja maakt mensen oncomfortabel. Dat is nou eenmaal de bedoeling van het boek. Stelletje idioten die boeken willen bannen.
Gottegot, wat een idiotie weer. Gelukkig woon ik in Nederlandquote:Op maandag 3 juli 2023 16:33 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja goed boek maar In recent years, To Kill a Mockingbird has been challenged or removed in such places as Accomack County, Virginia, in 2016 (briefly); Biloxi, Mississippi, in 2017; and Burbank, California, in 2020. A Biloxi school board member said the book's language made some people "uncomfortable."
Tja maakt mensen oncomfortabel. Dat is nou eenmaal de bedoeling van het boek. Stelletje idioten die boeken willen bannen.
Het is nu niet meer het geval maar het was lang zo dat er in Nederland allerlei boeken niet verkocht werden door Gristelijke of Katholieke boekwinkels, de ballonstrip is ook enige tijd verboden geweest, om daar onder door te komen werden strips voorzien van een aparte tekst onder de plaatjes, dan was het een geïllustreerd verhaal.quote:Op maandag 3 juli 2023 16:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Gottegot, wat een idiotie weer. Gelukkig woon ik in Nederland![]()
Jep, bedankt. Bob Evers even gegoegeld trouwens.quote:Op maandag 3 juli 2023 17:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het is nu niet meer het geval maar het was lang zo dat er in Nederland allerlei boeken niet verkocht werden door Gristelijke of Katholieke boekwinkels, de ballonstrip is ook enige tijd verboden geweest, om daar onder door te komen werden strips voorzien van een aparte tekst onder de plaatjes, dan was het een geïllustreerd verhaal.
Slecht voor de jeugd was vaak ook een argument, daarom waren bv de Bob Evers serie niet te koop bij de meeste boekwinkels, maar wel bij V&D
Heerlijke serie jongensboeken met een fanatieke fanbase.quote:Op maandag 3 juli 2023 18:49 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jep, bedankt. Bob Evers even gegoegeld trouwens.
Dan ga je deze graphic novel ook heel gaaf vinden:quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:06 schreef MaJo het volgende:
[ afbeelding ]
Net deze uit, wat een prachtig boekVoor iedereen die geïnteresseerd is in Amerikaanse geschiedenis een must read. Het verhaal speelt zich af tijdens de Great Depression en de Dust Bowl (stofstormen) waardoor honderdduizenden mensen ontheemd raakten.
Mijn favoriete Houellebecq.quote:Op woensdag 5 juli 2023 14:46 schreef synsysterstylo het volgende:
Houellebecq- De Mogelijkheid van een Eiland
Grappig, ik heb nog nooit een graphic novel gelezen maar uitgerekend deze staat al een aantal jaar op mijn must read lijstquote:Op donderdag 6 juli 2023 06:39 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Dan ga je deze graphic novel ook heel gaaf vinden:
[ afbeelding ]
Inmiddels aan deel 2 van de trilogie bezig.quote:Op zaterdag 1 juli 2023 21:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Voor de vierde keer aan het herlezen, heerlijke trilogie
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 mei 2023 22:42 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je zet de sfeer en het verhaal perfect neer en dank voor de mooie post.
Kwam er achter dat er een heel mooie editie in het Duits verschenen is, heb die gekocht en cadeau gedaan aan de kleinkinderen van mijn zus, die worden nu door hun moeder er uit voorgelezen en ze vinden het allemaal een geweldig boek.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 23:34 schreef Samhain het volgende:
[..]
Ik werk in het Literatuur- en Kinderboekenmuseum en daar worden momenteel alle toiletten vernieuwd e ze krijgen allemaal een kinderboekenthema. Eén van de toiletten krijgt dus het thema van De Kleine Kapitein. Ik kan niet wachten tot het af is.
Wat vind je ervan? Ik weet dat er mensen echt van walgden maar ik vond het een mooi boek. Het geeft zo goed de triestheid van het (gelovige) plattelandsleven aan. Ik denk er nog regelmatig aanquote:Op donderdag 6 juli 2023 07:50 schreef herverwijderd het volgende:
Ik lees eindelijk dit boek eens, en het doet me erg denken aan "Het smelt" van Lize Spit.
[ afbeelding ]
[..]
Mijn favoriete Houellebecq.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |