https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Waar niet is eerder de vraagquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Denk dat BBB ook in Gelderland wel de grootste gaat worden
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Idd zeg, potverdorie anders begin ik deze reeks volgende x in TVquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Revanches het volgende:
Dit is het live topic, het andere nabeschouwing.
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Verwachten jullie nou echt concreet veel veranderingen, nu het lijkt dat BBB veruit de grootste partij van NL gaat worden?
Kloptquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!
quote:Eerste uitslag bekend
Schiermonnikoog heeft woensdag rond 21.30 uur als eerste gemeente de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen doorgegeven aan de Verkiezingsdienst van het ANP. BBB is de grootste partij geworden met 24 procent van de stemmen, gevolgd door de PvdA die 15,6 procent van de stemmen kreeg.
Nederlands Dagblad
exact dat. Je snapt nog steeds niet waarom bbb de grootste is. #sneuquote:
Dit soort dingen gaat altijd wel mis met meerdere leden die dan niet capabel blijken te zijn. De vraag is hoe erg het wordt. Bij fvd is 80 procent van de mensen al vertrokken in vergelijking met 4 jaar geledenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef monkyyy het volgende:
Jongens en meisjes, beetje vertrouwen in het bestuursniveau van BBB houden he, ze hebben namelijk cursussen en veel teambuilding gedaan!
zal wel een andere stikstofwet komen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.
Nou nou nouquote:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Mededeling voor de posters:
We houden dit topic er gewoon in.
Einde mededeling.
[/modbreak]
Trots op jequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Jaaa BBB heeft gewonnenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Dees!quote:
Ik gok dat 2030 wel naar 2035 zal schuivenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Verwachten jullie nou echt concreet veel veranderingen, nu het lijkt dat BBB veruit de grootste partij van NL gaat worden?
BBB gaat met gemak de grootste partij worden.quote:
We zijn aangekomen in een tijd dat de persoon er geen reet toedoet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:27 schreef Confetti het volgende:
Absurd dat één mevrouw zoveel zetels kan binnenhalen. Maar dat doet Rutte al jaren.
Het gepeupel kan niet meer dan 1 partijlid van BBB noemen vermoed ik.
Schaf deze schetsvertoning toch af.
Helaas, dat is voor velen in dat soort kringen echt te veel gevraagd. Men kan slechts schuimbekkend afgeven op de niet hoogopgeleide en niet Randstedelijke medemens. Zelfreflectie is juist iets dat alleen voor die groep zou moeten gelden. Immers zij zijn te dom om de genialiteit in te zien van de fantastische ideeën van partijen zoals GroenLinks, D66 en Volt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gros van het volk is gewoon klaar met dat moralisme, dat politiek correcte en dat arrogante verheven Randstedelijke toontje. De provincie geeft nu haar weerwoord.
Kun je allemaal wegzetten als domme paupers met domme ideeën, misschien zou het ook eens uit kunnen nodigen tot wat reflectie.
Schiermonnikoogquote:
Nee, maar is er überhaupt een partij waarbij je dat wel zou verwachten?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Kan die andere ook niet vinden in POL...quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
BBB aan de macht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Bossche Bollen en worstenbroodjesquote:
Maar ook veel versoepeling van veel regelgeving want in strijd met regels EUquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.
FOK! Democratiequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voorstel van moderator @:capricia is democratisch afgewezen
Aldus iemand die FVD fan wasquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Als de BBB hier groter is dan in NH, is dit land failliet
Moet je eens voorstellen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Aldus iemand die FVD fan was
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kan die andere ook niet vinden in POL...
Nee, niet meer. Mijn vertrouwen in de politiek in met deze uitslag niet per se verbeterd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Nee, maar is er überhaupt een partij waarbij je dat wel zou verwachten?
Interessantquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
In alle drie de exitpolls heeft Forum voor Democratie exact 2,7% van de stemmen. Ik zie een complot, hier is gefraudeerd.
Mij zijn ze kwijt sinds die NSB streken bij Pieterquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef Haags het volgende:
Ben ik de enige FOK!ker welke op het CDA heeft gestemd ofwa?
ik verwacht 2 zetelsquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef LordVoldermort het volgende:
Het valt mij echt nog mee hoeveel stemmen FVD krijgt.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef Nattekat het volgende:
Oh god, dit wordt een grotere flopshow dan NH
Ik vind het opmerkelijker dat 2,7% van de bevolking uit volslagen gestoorde wappies bestaatquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
In alle drie de exitpolls heeft Forum voor Democratie exact 2,7% van de stemmen. Ik zie een complot, hier is gefraudeerd.
saaiquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijkt er ook nog iemand voetbal?
2,7 procent van de bevolking is door een Bill Gates gevoerde extreem rechtse bot, trap er niet in!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat vind ik totaal niet verwonderlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijker dat 2,7% van de bevolking uit volslagen gestoorde wappies bestaat
Elk stem is teveelquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef LordVoldermort het volgende:
Het valt mij echt nog mee hoeveel stemmen FVD krijgt.
Ja, met alleen wappies had ik het nog verwacht, maar Putin supertoren is next level.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:42 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Elk stem is teveel
Net als Max Verstappenquote:
Stel je toch niet zo aan manquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Erg mooi dit, Brabant heeft redelijk stand gehouden tegen de boerenterreur.
r/thenetherlands is de meest achterlijke echokamer van het Nederlandse internet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef PirE het volgende:
De mensjes op de Nederlandse reddit zijn helemaal overstuur. Wie zijn al die mensen toch lees je vaak.
Ik heb weinig met BBB maar vind het altijd wel mooi als bubbels waarin mensen leven uit elkaar spatten.
Ramptoerismegenot.
Maar 1 op de 5 stemmen naar BBBquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Genieten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef LordVoldermort het volgende:
D66In elke provincie ook zo treurig.
Volt zonder zichtbare campagne. Overal aan het stijgen. Ik vind dat opvallend.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:42 schreef Nattekat het volgende:
Oh, JA21 en Volt goden hebben nog een lekker percentage.
Wie moeten ze anders kiezen? Wilders en Baudet niet mogelijk? Dit is het alternatief.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef Caland het volgende:
Ik snap echt niet hoe zo’n FvD light met baantjeshopper Eerdmans en die dikke nog zoveel kiezers weet te trekken
op naar ruzie met de EUquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef -XOR- het volgende:
Als dit Tweedekamerverkiezingen waren dan was Cawolijn premier.
alle stikstof partijen zijn failiet , er gaan weer woningen gebouwd wordenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef -XOR- het volgende:
Als dit Tweedekamerverkiezingen waren dan was Cawolijn premier.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:43 schreef Nattekat het volgende:
Huizen bouwen is erg anti boer.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
alle stikstof partijen zijn failiet , er gaan weer woningen gebouwd worden
[ afbeelding ]
Ik zie ze juist vrij veel voorbij komen, misschien dat we net in een andere targetgroep oid zittenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Volt zonder zichtbare campagne. Overal aan het stijgen. Ik vind dat opvallend.
De verwachtingen waren niet al te best, dan is dit nog een meevallerquote:
zonder stikstof problemen kan je weer bouwen toch >>quote:
Populair onder studenten. Brabant heeft er daar wel wat van natuurlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het zou mogen van de EU wel ja...quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nee joh, de natuur kan gewoon kapot in plaats van minder weilandenquote:
Wat had je anders gedacht na al het gewap en de hoer van Rusland spelen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef FireFox1 het volgende:
Heerlijk om te zien dat de FvD keihard onderuit gaat.
Kun je zien hoe raar die provinciale verkiezingen zijn. Vier jaar geleden gaf de Fvd hetzelfde beeld. Totdat Thierry ging ratelen. Over vier jaar is die BBB ook nergens meer en is alles hersteld.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef FireFox1 het volgende:
Heerlijk om te zien dat de FvD keihard onderuit gaat.
Teletekst 818quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:46 schreef Tijn het volgende:
Ja leuk, die exitpolls maar ik wil echte uitslagen zien
Ik vraag me nu ineens af of ze wel meededen in Zeeland, zo zichtbaar was de campagne van Volt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:44 schreef capricia het volgende:
[..]
19.5%, koekoek. Wat een weerstand.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat de Brabantse steden nog enige weerstand hebben geboden tegen de eigenbelang terreur van boeren.
Hugo is blij dat weer weeer gebouwd kan gaan worden , voor de statushoudersquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef Aberkullie het volgende:
Al eens gedacht aan een succesvolle partij, Hugo?
Je weet dat de grote steden nog geen 30% van het totaal vormen samen?quote:
Op landbouwgebieden?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zonder stikstof problemen kan je weer bouwen toch >>
PROEST...quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:46 schreef Hexagon het volgende:
Gelukkig dat de Brabantse steden nog enige weerstand hebben geboden tegen de eigenbelang terreur van boeren.
Dan nogquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet dat de grote steden nog geen 30% van het totaal vormen samen?
Hamburger!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef Pisces29 het volgende:
Ja meid het gaat over de burger. Uhhuh
Hun standpunt:quote:
Ik voorzie minimaal 10 1mans fracties in de komende 4 jaarquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:48 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat legendarisch worden.
Precies de Nederlandse kiezer trapt er elke keer opnieuw in. Gelukkig zijn we beschermd tegen BBB door onder andere de EU.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Kun je zien hoe raar die provinciale verkiezingen zijn. Vier jaar geleden gaf de Fvd hetzelfde beeld. Totdat Thierry ging ratelen. Over vier jaar is die BBB ook nergens meer en is alles hersteld.
Ze krijgen veel te veel zetels voor het aantal mensen dat ze daadwerkelijk hebben. Dus dan wordt er een blik clowns opengetrokken om al die posities te vullen. En dan is het een grote interne ruzie over een paar maanden. Het is de LPF all over again.quote:
Dit trek ik in twijfel, want er gaan nu mensen in het Provinciehuis en Eerste Kamer komen die minimaal gescreend zijn, minimale ervaring of minimale kennis hebben. Of een combinatie van dat alles.quote:
Beter gewoon lachen om de Nederlandse politiek want als je het allemaal nog serieus neemt heb je een zwaar leven. Een grote poppenkast daar.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze krijgen veel te veel zetels voor het aantal mensen dat ze daadwerkelijk hebben. Dus dan wordt er een blik clowns opengetrokken om al die posities te vullen. En dan is het een grote interne ruzie over een paar maanden. Het is de LPF all over again.
Slecht. De EU regeert met ijzeren vuist als het om EU-wetgeving gaat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:51 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ja, ik ben heel benieuwd hoe dat nu gaat lopen.
Heb nog steeds spijt dat ik 4 jaar geleden op die sukkels heb gestemd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Kun je zien hoe raar die provinciale verkiezingen zijn. Vier jaar geleden gaf de Fvd hetzelfde beeld. Totdat Thierry ging ratelen. Over vier jaar is die BBB ook nergens meer en is alles hersteld.
Rutte heeft zijn zin, de Linkse Wolk kan provinciaal buitenspel gezet worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef capricia het volgende:
Is dit een vroegtijdig einde van de coalitie?
Er valt geen wet meer te passeren in de EK, denk ik zo.
Harry Wijnschenk krijgt een opvolger.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ze krijgen veel te veel zetels voor het aantal mensen dat ze daadwerkelijk hebben. Dus dan wordt er een blik clowns opengetrokken om al die posities te vullen. En dan is het een grote interne ruzie over een paar maanden. Het is de LPF all over again.
Dat is eigenlijk nog wel het mooiste van deze uitslag.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte heeft zijn zin, de Linkse Wolk kan provinciaal buitenspel gezet worden.
Veel succes met het negeren van zo'n groot deel van het electoraat. Ik ben geen supporter van BBB maar dit kun je niet negeren. Dan pakken ze bij de eerstvolgende verkiezingen alleen maar meer stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef OmniRocket het volgende:
ik zie BBB nergens in een meerderheidscoalitie terecht komen. Stikstof breekpunt
Ik denk dat CDA het kabinet zal laten vallen om het vertrouwen van het volk terug te winnenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef capricia het volgende:
Maar dan moeten kabinetspartijen in een coalitie met BBB, dat wrijft natuurlijk enorm. Het kan zijn dat BBB verder groeit, maar dat is bij andere partijen ook niet gebeurd die genegeerd werd (alhoewel die niet zo groot waren als de BBB nu)quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef beantherio het volgende:
[..]
Veel succes met het negeren van zo'n groot deel van het electoraat. Ik ben geen supporter van BBB maar dit kun je niet negeren. Dan pakken ze bij de eerstvolgende verkiezingen alleen maar meer stemmen.
Ik vrees van niet want uiteindelijk bepaalt de rechter volgens wetjes van Brussel het beleid en de illusie dat we hier ergens nog over kunnen stemmen is vooral het signaal afgeven dat het een poppenkast is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Net als die Poetin lover.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wopke H. en Mark R. laten hun gezicht niet zien
Al die baantjeshoppers die niet voor niks bij andere partijen zijn gewieberd en nu bij BBB een tweede, derde of vierde politieke leven denken te krijgen. Popcorntijdquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zodra ze merken dat er wetgeving ligt waardoor Carolientje niets waar kan maken van wat ze in de campagne heeft lopen roeptoeteren kan het wel eens gaan rommelen ja.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef TheVulture het volgende:
Die teksten als "Nederland wil wat anders", er is nog altijd geen absolute meerderheid van de BBB of heb ik wat gemist
De coalitie wacht gewoon even rustig af of die BBB-bubble niet totaal uit elkaar gaat klappen... er zullen een hoop kiezers van de BBB toch teleurgesteld gaat worden
Dat denk ik ook. De komende tijd een beetje aankutten met de BBB en ondertussen gebeurt er geen zak en lacht de VVD in z'n vuistje.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tenzij Nexitquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees van niet want uiteindelijk bepaalt de rechter volgens wetjes van Brussel het beleid en de illusie dat we hier ergens nog over kunnen stemmen is vooral het signaal afgeven dat het een poppenkast is.
Ik gok dat men nog steeds wat kan over links/progressief: GL/PvdA/Pvddquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat dat misschien nog wel meevalt. Extreemrechts (PVV,FvD) doet het ook vrij slecht dus die hebben dan minder blokkeermacht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef capricia het volgende:
Protest stem. Net als 4 jaar geledenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Iemand een idee waarom BBB zo groot is? Met al die protesten had ik dit niet verwacht. Zijn mensen gewoon dit politieke beleid zat?
1. De teloorgang van de oude boerenpartij CDAquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Iemand een idee waarom BBB zo groot is? Met al die protesten had ik dit niet verwacht. Zijn mensen gewoon dit politieke beleid zat?
zit wat in inderdaadquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef monkyyy het volgende:
Provinciale verkiezingen en eerste kamer verkiezingen moeten uit elkaar gehaald worden.
Stikstof hoeft helemaal geen breekpunt te zijn voor BBB, er zijn echter meerdere wegen naar Rome.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:50 schreef OmniRocket het volgende:
ik zie BBB nergens in een meerderheidscoalitie terecht komen. Stikstof breekpunt
Je blijft mensquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Paul het volgende:
Thierry had training gehad om verlies om te buigen naar positiviteit
[ afbeelding ]
Samenvattend: verschuiving van centrum rechts naar rechts, omdat VVD en CDA D66-beleid uitvoeren. Hoewel die mensen persoonlijk niet zullen vinden dat ze meer rechts zijn geworden, maar vinden dat VVD en CDA links zijn geworden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
4. Een proteststem tegen de regering?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1. De teloorgang van de oude boerenpartij CDA
2. De teloorgang van de oude populistenpartij FvD
3. Een zeer sterke boerenlobby
Nee, geeeeeeeeeeeeen idee!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Dat valt onder 2.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
4. Een proteststem tegen de regering?
Dat maar dan ook specifiek de verlammende werking van het stikstofbeleid. Alles wordt op slot gegooid daardoor, waaronder de woningmarkt wat nu wel echt uit de klauwen begint te lopen. Mensen zijn dat zat.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Uh, wat? Die protesten tonen juist aan dat er veel animo is voor zoiets als BBB. Wat ik op zich wel snap, want het is natuurlijk compleet van de pot gerukt van de regering om domweg te roepen dat de meerderheid van de veelteelt de deuren maar moet sluiten, zonder verder enige hulp te bieden. Als je een opstand wil kweken, is dit wel de manier, ja. En dat zie je nu in de uitslagen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
Iemand een idee waarom BBB zo groot is? Met al die protesten had ik dit niet verwacht.
De woningprijzen dalen juist.....quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:56 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat maar dan ook specifiek de verlammende werking van het stikstofbeleid. Alles wordt op slot gegooid daardoor, waaronder de woningmarkt wat nu wel echt uit de klauwen begint te lopen. Mensen zijn dat zat.
Dus dan gaan ze over links. Zal wel moeten ja.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat dat misschien nog wel meevalt. Extreemrechts (PVV,FvD) doet het ook vrij slecht dus die hebben dan minder blokkeermacht.
Je moet dan ook wel echt een gigantisch naieve geest zijn om te denken dat samenwerken leidt tot meer stemmen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voor de PvdA en GL is dit ook rampzalig, niks geen ruk naar links en nieuw elan.
En boeren uitkopen kan juist een oplossing zijn voor het woningprobleem.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
De woningprijzen dalen juist.....
De VVD heeft ook wel een probleem, want ik zie en hoop dat Rutte niet nog eens keer premier wil worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:56 schreef TjjWester het volgende:
Rutte profiteert hiervan. Caroline gaat komende twee jaar de partij naar de klote helpen.
Uiteindelijk komen mensen weer uit bij de traditionele partijen voor de tweede kamer.
Druk met roebels tellen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Thierry heeft nog niks getweet
de politiek bepaalt de stikstof percentages, daar heeft brussel niets mee te makenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vrees van niet want uiteindelijk bepaalt de rechter volgens wetjes van Brussel het beleid en de illusie dat we hier ergens nog over kunnen stemmen is vooral het signaal afgeven dat het een poppenkast is.
De Uil van Minerva is weggevlogen!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
De rente stijgt/is gestegen, dus zoveel betaalbaarder worden die woningen nietquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Allicht want die zijn momenteel echt onbetaalbaar. En als er niks bij gebouwd wordt dan zullen die prijzen nooit zodanig dalen dat ze weer betaalbaar worden.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ja die is al bijna weer op niveau....quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Precies, behalve dat je elkaar nu een beetje in een rare spagaat houdt. Ze zijn er geen fuck mee opgeschoten.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Voor de PvdA en GL is dit ook rampzalig, niks geen ruk naar links of nieuw elan.
Momenteel, ja, maar het einde is wel aardig in zicht van de daling. En zolang het aanbod niet sterk toeneemt zal het probleem blijven.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik verwacht vanavond geen speech over witte boreale mensen neequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Toch heb ik meer vertrouwen in een Caroline dan in Thierry, als het gaat om explosieve groei. Die laatste is zo narcistisch als wat, dus was het alleen de vraag wanneer die het zelfdestructieve in gang zou zetten.
Caroline heb ik wat dat betreft hoger zitten.
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Krijgen we niet zoals bij de Gemeenteraadsvergaderingen de uitslagen per gemeente? Of per provincie?
Caroline is in ieder geval wel wat sympathieker jaquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Toch heb ik meer vertrouwen in een Caroline dan in Thierry, als het gaat om explosieve groei. Die laatste is zo narcistisch als wat, dus was het alleen de vraag wanneer die het zelfdestructieve in gang zou zetten.
Ik ga ervanuit dat ze gewoon per gemeente worden gepubliceerd. Gaat bij verkiezingen voor de tweede kamer ook zo.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Krijgen we niet zoals bij de Gemeenteraadsvergaderingen de uitslagen per gemeente? Of per provincie?
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Nog steeds onbetaalbaar. Moet nog een heel pak vanaf voordat het weer op oude niveau is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Neequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja die is al bijna weer op niveau....
Waarom moeten wij de hele wereld voeden?? We zijn de tweede exporteur, achter de VS.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, wat? Die protesten tonen juist aan dat er veel animo is voor zoiets als BBB. Wat ik op zich wel snap, want het is natuurlijk compleet van de pot gerukt van de regering om domweg te roepen dat de meerderheid van de veelteelt de deuren maar moet sluiten, zonder verder enige hulp te bieden. Als je een opstand wil kweken, is dit wel de manier, ja. En dat zie je nu in de uitslagen.
Precies dezelfde reden waarom FvD vier jaar geleden zo groot werdquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef Kiwi7 het volgende:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dat waren ze dus.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet dan ook wel echt een gigantisch naieve geest zijn om te denken dat samenwerken leidt tot meer stemmen.
Al besproken.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)e-statenverkiezingen
Wel dat de verkiezingen zijn gefraudeerdquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik verwacht vanavond geen speech over witte boreale mensen nee
ik denk het wel, maar pas vannachtquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Er is geen enkele nieuwe partij die dit kan managen... en Caroline zal de aandacht moeten delen. Ik gok dat ze dat niet zomaar kan verkroppen...quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
De geschiedenis leert dat zo'n megagroei vrijwel altijd tot chaos leidt. Zo erg als bij FVD zal het niet worden maar de coalitievormingen zullen uiterst stroperig gaan en dan krijg je afsplitsingen van leden die weigeren water bij de wijn te doen wbt stikstof.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
En da's niet omdat er meer woningen zijn maar dat naast dat tekort, het nog minder te betalen is.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:57 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein beetje de hoop dat er een hoop redelijke mensen zitten die in de praktijk minder rechts populistisch blijken te zijn dan ze tot nu toe doen voorkomen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Natuurlijk gaat hij wederom een gooi doen naar het premierschap, maar ik denk dat Nederland wel een beetje klaar is met hemquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De VVD heeft ook wel een probleem, want ik zie en hoop dat Rutte niet nog eens keer premier wil worden.
de BBB gaat het platteland vooropstellen en woningbouw gaat er weer komen aan de randen van de dorpenquote:Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef Nattekat het volgende:
Dit is alleen leuk omdat de coalitie weggevaagd gaat worden
Om de Quote 500 in stand te houden /cynische modusquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom moeten wij de hele wereld voeden?? We zijn de tweede exporteur, achter de VS.
Ik bedoelde dat Caroline niet met zoiets zou komen. Thierry kan zo meteen ook over marsmannetjes beginnen, die is knettergek.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wel dat de verkiezingen zijn gefraudeerd
Als de BBB iets te zeggen heeft, gaat er helemaal niet meer gebouwd worden. Maar ze zoeken het maar lekker uit in die boerenprovincies, heb ik geen last van.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de BBB gaat het platteland vooropstellen en woningbouw gaat er weer komen aan de randen van de dorpen
Alles wat de coalitie fantaseert zal keihard worden neergesabeld in de eerste kamer
Ik denk ook niet dat het slecht is om minder veeteelt te hebben in Nederland. Maar van de ene op de andere dag zeggen dat een derde van de bedrijven in die sector maar moet sluiten en meer dan de helft moet inkrimpen, zonder verder enige hulp te bieden, is natuurlijk een clownesque manier van politiek bedrijven. Natuurlijk zijn die mensen boos, dat zou ik ook zijn als er opeens vanuit de andere kant van het land wordt geroepen dat ik maar wat anders moet gaan doen voor de kost.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Waarom moeten wij de hele wereld voeden?? We zijn de tweede exporteur, achter de VS.
Ik zie Caroline ook niet snel haar goddelijke lijf tentoonspreiden terwijl ze aan een zakje snuift en gaat kakelen over het poesje van Venus.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:58 schreef Pvt.Webster het volgende:
Marcel Vink van de Telegraaf (uiteraard) is er.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:01 schreef PirE het volgende:
Zijn er überhaupt camera's bij Thierry? Die zal wel met een kilo coke in zijn Fuhrerbunker zitten ragen.
In deze boereale wereld.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:59 schreef monkyyy het volgende:
Gaat Caroline ook nog speechen? De koe uit Moddergat strekt zijn poten vroeg in de morgen
Volgens kieskompas is BBB ongeveer net zo links als D66 alleen wat conservatiever dus vraag me af hoe je aan deze logica komtquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
25 miljard is zonder enige hulp? Nou, dat zie ik dan toch wel anders en dat is ook wel een rare voorstelling van zaken die je daar neerzet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het slecht is om minder veeteelt te hebben in Nederland. Maar van de ene op de andere dag zeggen dat een derde van de bedrijven in die sector maar moet sluiten en meer dan de helft moet inkrimpen, zonder verder enige hulp te bieden, is natuurlijk een clownesque manier van politiek bedrijven. Natuurlijk zijn die mensen boos, dat zou ik ook zijn als er opeens vanuit de andere kant van het land wordt geroepen dat ik maar wat anders moet gaan doen voor de kost.
Was er niet nog maar 1 FVD'er over in de 1e Kamerquote:
Juist de BBB bewijst dat dit soort protest stemmen slecht aflopen, PVV en fvd zijn haar voorgegaan.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:00 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat hij wederom een gooi doen naar het premierschap, maar ik denk dat Nederland wel een beetje klaar is met hem
Ze gaan meestal vanuit dat partijen in provincies ook voor zelfde partij stemmen in EK.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:02 schreef heywoodu het volgende:
Wat is deze exitpoll EK? Daar hebben we toch niet op gestemd? Of is dit een soort algehele nationale uitslag?
Ik denk dat dit echt helemaal niets te maken heeft met de daadwerkelijke EK verkiezingen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:02 schreef heywoodu het volgende:
Wat is deze exitpoll EK? Daar hebben we toch niet op gestemd? Of is dit een soort algehele nationale uitslag?
Welke hulp krijgen die ex-boeren nou echt? Ze mogen hun bedrijf verkopen om daarmee hun banklening af te betalen. En wat dan? Ergens gaan solliciteren op een kantoorbaan ofzo?quote:Op woensdag 15 maart 2023 22:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
25 miljard is zonder enige hulp? Nou, dat zie ik dan toch wel anders en dat is ook wel een rare voorstelling van zaken die je daar neerzet.
Ja inderdaad !quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:54 schreef monkyyy het volgende:
Provinciale verkiezingen en eerste kamer verkiezingen moeten uit elkaar gehaald worden.
Gadverdammequote:Op woensdag 15 maart 2023 22:03 schreef TheVulture het volgende:
VVD/D66/CDA/CU/GL/PvdA hebben een ruime meerderheid in de Eerste kamer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |