https://www.tvgids.nl/nie(...)d-kiest-de-uitslagenquote:Rob Trip en Simone Weimans analyseren de uitslagen van Provinciale Statenverkiezingen 2023
NPO 1 ·
VANAVOND ·
20:34 - 01:01
De hele avond zijn op NPO1 uitslagen, prognoses en duiding te zien van de Provinciale Statenverkiezingen. Rob Trip en Simone Weimans spreken met politiek duiders en schakelen met verslaggevers; Malou Petter bedient het uitslagenbord.
Een spannende avond voor landelijke en provinciale politici: Nederland heeft gestemd voor de Provinciale Staten, met gevolgen voor het lokale bestuur, maar ook voor de samenstelling van de Eerste Kamer. Ze moeten wel geduld hebben, want de uitslagen van de steden druppelen vaak pas rond middernacht binnen.
Nederland Kiest: De Uitslagen
Wel is er om 21.00 uur een exitpoll met een indicatie van de uitslagen in Overijssel, Noord-Brabant en Noord-Holland en de nieuwe samenstelling van de senaat. Daarna volgen de eerste echte uitslagen, vaak van kleinere gemeentes. Malou Petter brengt het in beeld op het uitslagenbord.
Rob Trip en Simone Weimans
Verder voeren Rob Trip en Simone Weimans gesprekken met politiek duiders Marleen de Rooy, Arjan Noorlander en Xander van der Wulp, en met verslaggevers op de partijbijeenkomsten.
Waar niet is eerder de vraagquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Dutch_view het volgende:
Denk dat BBB ook in Gelderland wel de grootste gaat worden
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb de volste vertrouwen in Noord-Brabant dat ze die Noord-Hollandse flopshow niet na gaan doen.
Idd zeg, potverdorie anders begin ik deze reeks volgende x in TVquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Revanches het volgende:
Dit is het live topic, het andere nabeschouwing.
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Verwachten jullie nou echt concreet veel veranderingen, nu het lijkt dat BBB veruit de grootste partij van NL gaat worden?
Kloptquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Daar durf jij geen krat bier op te verwedden!
quote:Eerste uitslag bekend
Schiermonnikoog heeft woensdag rond 21.30 uur als eerste gemeente de uitslag van de Provinciale Statenverkiezingen doorgegeven aan de Verkiezingsdienst van het ANP. BBB is de grootste partij geworden met 24 procent van de stemmen, gevolgd door de PvdA die 15,6 procent van de stemmen kreeg.
Nederlands Dagblad
exact dat. Je snapt nog steeds niet waarom bbb de grootste is. #sneuquote:
Dit soort dingen gaat altijd wel mis met meerdere leden die dan niet capabel blijken te zijn. De vraag is hoe erg het wordt. Bij fvd is 80 procent van de mensen al vertrokken in vergelijking met 4 jaar geledenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:36 schreef monkyyy het volgende:
Jongens en meisjes, beetje vertrouwen in het bestuursniveau van BBB houden he, ze hebben namelijk cursussen en veel teambuilding gedaan!
zal wel een andere stikstofwet komen?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.
Nou nou nouquote:
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Mededeling voor de posters:
We houden dit topic er gewoon in.
Einde mededeling.
[/modbreak]
Trots op jequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Jaaa BBB heeft gewonnenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Dees!quote:
Ik gok dat 2030 wel naar 2035 zal schuivenquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Verwachten jullie nou echt concreet veel veranderingen, nu het lijkt dat BBB veruit de grootste partij van NL gaat worden?
BBB gaat met gemak de grootste partij worden.quote:
We zijn aangekomen in een tijd dat de persoon er geen reet toedoet.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:27 schreef Confetti het volgende:
Absurd dat één mevrouw zoveel zetels kan binnenhalen. Maar dat doet Rutte al jaren.
Het gepeupel kan niet meer dan 1 partijlid van BBB noemen vermoed ik.
Schaf deze schetsvertoning toch af.
Helaas, dat is voor velen in dat soort kringen echt te veel gevraagd. Men kan slechts schuimbekkend afgeven op de niet hoogopgeleide en niet Randstedelijke medemens. Zelfreflectie is juist iets dat alleen voor die groep zou moeten gelden. Immers zij zijn te dom om de genialiteit in te zien van de fantastische ideeën van partijen zoals GroenLinks, D66 en Volt.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het gros van het volk is gewoon klaar met dat moralisme, dat politiek correcte en dat arrogante verheven Randstedelijke toontje. De provincie geeft nu haar weerwoord.
Kun je allemaal wegzetten als domme paupers met domme ideeën, misschien zou het ook eens uit kunnen nodigen tot wat reflectie.
Schiermonnikoogquote:
Nee, maar is er überhaupt een partij waarbij je dat wel zou verwachten?quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef VersKers het volgende:
Kan die andere ook niet vinden in POL...quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
BBB aan de macht.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:38 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Einde mededeling.
[/modbreak]
Bossche Bollen en worstenbroodjesquote:
Maar ook veel versoepeling van veel regelgeving want in strijd met regels EUquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Er gaat geen stikstofwet meer door de eerste kamer komen.
FOK! Democratiequote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Voorstel van moderator @:capricia is democratisch afgewezen
Aldus iemand die FVD fan wasquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:34 schreef Nattekat het volgende:
Als de BBB hier groter is dan in NH, is dit land failliet
Moet je eens voorstellen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef LordVoldermort het volgende:
[..]
Aldus iemand die FVD fan was
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Kan die andere ook niet vinden in POL...
Nee, niet meer. Mijn vertrouwen in de politiek in met deze uitslag niet per se verbeterd.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Nee, maar is er überhaupt een partij waarbij je dat wel zou verwachten?
Interessantquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
In alle drie de exitpolls heeft Forum voor Democratie exact 2,7% van de stemmen. Ik zie een complot, hier is gefraudeerd.
Mij zijn ze kwijt sinds die NSB streken bij Pieterquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef Haags het volgende:
Ben ik de enige FOK!ker welke op het CDA heeft gestemd ofwa?
ik verwacht 2 zetelsquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef LordVoldermort het volgende:
Het valt mij echt nog mee hoeveel stemmen FVD krijgt.
quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef Nattekat het volgende:
Oh god, dit wordt een grotere flopshow dan NH
Ik vind het opmerkelijker dat 2,7% van de bevolking uit volslagen gestoorde wappies bestaatquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
In alle drie de exitpolls heeft Forum voor Democratie exact 2,7% van de stemmen. Ik zie een complot, hier is gefraudeerd.
saaiquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Kijkt er ook nog iemand voetbal?
2,7 procent van de bevolking is door een Bill Gates gevoerde extreem rechtse bot, trap er niet in!quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:40 schreef Koffieplanter het volgende:
Dat vind ik totaal niet verwonderlijk.quote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik vind het opmerkelijker dat 2,7% van de bevolking uit volslagen gestoorde wappies bestaat
Elk stem is teveelquote:Op woensdag 15 maart 2023 21:41 schreef LordVoldermort het volgende:
Het valt mij echt nog mee hoeveel stemmen FVD krijgt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |