Er was ook geloof in een bepaalde ideologie, waarvan we nu zeker weten dat die kansloos was, maar die ideologie motiveerde ze wel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huidige regime is vooral kleptocratischer. De S-U had nog redelijke landbouwindustrien bijvoorbeeld, tegenwoordig moet alle technologie voor een tractor uit het buitenland komen
Geen idee maar het lijkt spul uit de jaren 70.quote:
Dat is hier ook. Nederlandse leiders denken NL=EUquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
Moah, ik weet niet hoor.
Zo had de USSR het Warschaupact.
rusland heeft... de CSTO.... Dat is bijna hetzelfde.![]()
Ondertussen, 3 uur geleden..... Armeni weigert de CSTO post van "deputy secretary general".
Naja ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat huidig rusland aan absolute schim is van de USSR. Daarom is het ook zo zielig om te zien dat veel russen doen alsof rusland=USSR.
Dat valt verder ook weinig meer te ontkennen. EU bepaalt al voor een groot deel hoe wij de regels in moeten vullen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat is hier ook. Nederlandse leiders denken NL=EU
Machinaal, vooral, denk ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zelfs al zouden het er 100 zijn, dan is het nog een enorm aantal. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zoveel mensen om zeep te moeten helpen.
Ja? Niet met de handen wurgen?quote:
quote:
Leyland DAFquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen idee maar het lijkt spul uit de jaren 70.
quote:
Voor sommige mensen moet je dingen drie keer vertellenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Leyland DAF
Uit de UK fabriek van Leyland komen rollen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze zien er idd vreemd uit voor DAF trucks, maar dit is een DAF Leyland leger vrachtwagen uit de jaren 90.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
These trucks are normally referred to as Leyland but occasionally DAF or Leyland DAF, with most vehicles being badged Leyland DAF.
Dat zal het zijn inderdaad, uit de Leyland fabriek.
Random tweet, met een video erbij waarin de tekst heel anders isquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
4 uur geleden:
[ twitter ]
Overigens heeft Israel de afgelopen weken Iran al aangevallen, maar goed.
Meh video niet zelf gezien want ik ben theoretisch aan het werk, slaat nergens op idd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:14 schreef byah het volgende:
[..]
Random tweet, met een video erbij waarin de tekst heel anders is
Laatst nog een bericht dat de communistische partij in Slovakia het leveren tegenhoudt dus denk het nietquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:
Is er nou een Pools - Slowaakse deal over het leveren van wat Mig-29's?
Bericht heeft het over een quota maar het wordt verder niet duidelijk wat ermee bedoeld wordtquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
Moah, ik weet niet hoor.
Zo had de USSR het Warschaupact.
rusland heeft... de CSTO.... Dat is bijna hetzelfde.![]()
Ondertussen, 3 uur geleden..... Armeni weigert de CSTO post van "deputy secretary general".
Naja ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat huidig rusland aan absolute schim is van de USSR. Daarom is het ook zo zielig om te zien dat veel russen doen alsof rusland=USSR.
De vertaling is een beetje meh, maar het punt is dat Armenie recht heeft op die positie, en dat ze daar vanaf zien. Het rommelt al heel erg lang in de CSTO, en er zijn vrijwel dagelijks grote problemen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bericht heeft het over een quota maar het wordt verder niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Voor sommige mensen moet je dingen drie keer vertellen
Het is een apatisch en onderdanig volk en hun eigenaren (of die zich nu tsaar, Stalin of Poetin noemen) zien hen als biologisch afval dat alleen maar dient als brandstof voor de kleptocratie. En de Russen zelf schikken zich met groot plezier in die rol.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:08 schreef StateOfMind het volgende:
Onvoorstelbaar dat die Russen zich gedwee als lemmingen de dood in storten.
Ik bedoel maar, ze weten dat ze hun dood tegemoet lopen.
Waarom organiseren ze zich niet en keren ze zich massaal tegen hun meerderen?
Dood gaan ze toch.
Dit is echt waanzin van de Russen. Ze laten Oekrane de voorwaarden en condities van gewapend treffen bepalen. Dat is echt het slechtste wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)grote-verliezen.html
Oekrane blijft doorvechten in Bakhmut ondanks grote verliezen
Oekrane geeft de strijd om Bakhmut nog niet op. Door te blijven vechten, hopen de Oekraners Rusland te ontdoen van zijn beste militairen. Dat zegt Mykhailo Podolyak, adviseur van de Oekraense president Volodymyr Zelensky, vrijdag.
Russische troepen en het huurlingenleger van de Wagner-groep proberen Bakhmut al ruim een half jaar in te nemen. Sinds enkele weken zijn Oekraense troepen er van drie kanten ingesloten. Bij de maandenlange strijd zijn aan beide kanten duizenden militairen omgekomen.
Hoewel de Russen steeds dichter bij de eerste militaire overwinning in een half jaar lijken te komen, weigeren de Oekraners zich volgens Podolyak terug te trekken. Eerder sloten de Oekraners een tactische terugtrekking niet uit.
"Rusland is van strategie veranderd. Het grootste deel van zijn getrainde leger en de overblijfselen van het huurlingenleger is naar Bakhmut gestuurd", zegt Podolyak.
Vanwege deze strategiewijziging wil Oekrane de hoeveelheid capabele Russische troepen zoveel mogelijk uitdunnen en vertragen. "Zo helpen we ons tegenoffensief in de lente", zegt de adviseur van Zelensky.
Bakhmut is het hoofddoel van het Russische winteroffensief. Tot dusver is het de Russen gelukt om het oosten van de stad en delen van het noorden en zuiden in te nemen. Maar een complete omcirkeling van de stad is nog niet gelukt.
Ik kan de kop van die kerel niet meer zien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
Twitter bericht verwwijderd.
In plaats hiervan, de treurwilgen van het russische Kanaal 1. Fascinerend hoe de toon is omgeslagen na 1 jaar.
Hij ziet er wel steeds slechter uit. Verder is het wel grappig dat iemand tijdens een betoog (de victorie niet ontnemen aan onze soldaten) zijn gezicht achter zijn handen verbergt. Een ander lijkt wel staand in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan de kop van die kerel niet meer zien.
Als de berichten kloppen dat Iran qua uranium verrijking inmiddels ongeveer een jaar nog maar verwijderd is van een nucleair wapen gaat Isral 100% dit jaar nog aanvallen ja en goed ook. National security zaak nummer 1 dat voor ze met grote stip. En de vorige aanvallen en uitblijven van reactie erop door Iran nodigt sowieso naar meer uit. Een grootschalige aanval is overigens funest ook voor Rusland want ze kunnen elk Iraans wapen hard gebruiken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:01 schreef Simmertje het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)e-weapons/index.html
"Russia has been capturing some of the US and NATO-provided weapons and equipment left on the battlefield in Ukraine and sending them to Iran, where the US believes Tehran will try to reverse-engineer the systems, four sources familiar with the matter told CNN."
Denk dat Isral binnenkort wel groenlicht krijgt om een speciale militaire operatie in Iran te beginnen.
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer h !
Miljoenen besteed men eraan! Panzer ! Het moet zo effectief mogelijk zijn, mag niet teveel wegen en moet verschillende soorten munitie tegenhouden..
En toch moet men blijkbaar standaard met de luiken los rijden !!
Wat een gemakzucht en tankverspilling zodra de drones komen !
Regel 1 op tankschool zou toch moeten zijn: ten alle tijden luiken dicht !
Ik wil best gastspreker zijn. Eerst 20 dronefilmpjes laten zien en dan een open vraag stellen.. “what to do?” Hmm..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.
quote:Tegenoffensief op Slowaakse scholen tegen Russische desinformatie
https://nos.nl/artikel/24(...)sische-desinformatie
Slowakije probeert zich te weren tegen wijdverbreide nepnieuwsoperaties, vooral uit Rusland. Dat probeert sinds de oorlog de steun voor Oekrane in buurland Slowakije met behulp van desinformatie te ondermijnen.
De Slowaakse autoriteiten zijn een harde tegencampagne begonnen. Honderden scholen zetten speciale lesprogramma's in om ook kinderen weerbaar te maken. Om de aandacht op het probleem te vestigen, nodigde president Zuzana Čaputov als onderdeel van het staatsbezoek zelfs koning Willem-Alexander en koningin Mxima uit op een school in Liptovsk Mikul, een stadje in het noorden van het land. Daar is het probleem aan de orde van de dag.
En dan zeggen zij op hun beurt: En, heb je ook al verzonnen hoe wij meer kunnen zien vanuit onze tank met de luiken dicht?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik wil best gastspreker zijn. Eerst 20 dronefilmpjes laten zien en dan een open vraag stellen.. “what to do?” Hmm..
Wie zegt dat het plaatje daadwerkelijk daarvan is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer h !
Miljoenen besteed men eraan! Panzer ! Het moet zo effectief mogelijk zijn, mag niet teveel wegen en moet verschillende soorten munitie tegenhouden..
OS Parijs 2024 zit er desondanks niet in denk ik. Ook niet onder neutrale vlag.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:23 schreef Jemoederniet het volgende:
Rus krijgt vliegles.
https://www.reddit.com/r/(...)g_to_fly_in_ukraine/
Hij klinkt meer als een Michael Wittmannquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.
tldw: met de luiken dicht is het net alsof je door een rietje kijktquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ook die heeft last van openstaande luiken:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij klinkt meer als een Michael Wittmann
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook die heeft last van openstaande luiken:
[ afbeelding ]
Onzin, deze kerel doet net alsof de episcopen de enige middelen zijn waardoor je naar buiten kijkt, weet je wat voor waarnemingsmiddelen een tank heeft?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: met de luiken dicht is het net alsof je door een rietje kijkt
Als het allemaal volgens plan gaat voor Oekrane waarom maken ze het dan publiek? Kunnen ze dan niet beter in de media roepen:"We houden het nog maar net, als de Russen nog net wat sterker worden dat Bakhmut vallen!"quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is echt waanzin van de Russen. Ze laten Oekrane de voorwaarden en condities van gewapend treffen bepalen. Dat is echt het slechtste wat je kunt doen.
Ik vind dat prima, dat wel weer.
Onder pantser gaan is dan ook gewoon de standaard procedure op het moment dat vijand contact mogelijk is...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer h !
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook die heeft last van openstaande luiken:
[ afbeelding ]
Heb je de afgelopen weken de velen mensen gemist die hier op fok! allemaal vragen hadden over de drones die wel heel makkelijk granaten kunnen droppen door openstaande luiken?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onder pantser gaan is dan ook gewoon de standaard procedure op het moment dat vijand contact mogelijk is...
Heb er niet heel erg op gelet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat al die mooie "treffers" allemaal verlaten en stilstaande tanks waren... Volgens mij was dat al eens eerder geconstateerd, een beetje oefenen op verlaten spul en na honderd keer lukt het eens... En dan gauw dat soort filmpjes posten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Heb je de afgelopen weken de velen mensen gemist die hier op fok! allemaal vragen hadden over de drones die wel heel makkelijk granaten kunnen droppen door openstaande luiken?
Ok, misschien waren het niet velen mensen, maar precies 1, maar de vragen waren er !
Dat viel diegene ( ok, it was i ) ook al op. Maar waarom zo’n ding verlaten met de luiken open?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb er niet heel erg op gelet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat al die mooie "treffers" allemaal verlaten en stilstaande tanks waren... Volgens mij was dat al eens eerder geconstateerd, een beetje oefenen op verlaten spul en na honderd keer lukt het eens... En dan gauw dat soort filmpjes posten.
Ik gok dat ze alle kritische apparatuur eruit gehaald/vernietigd hebben en die tank van voor tot achter hebben volgebouwd met valstrikken, luik openlaten zodat de tegenstander er lekker makkelijk in kan klimmen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat viel diegene ( ok, it was i ) ook al op. Maar waarom zo’n ding verlaten met de luiken open?
Om hem zelf te kunnen vernietigen?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"pro-Ukrainian forces near Vladivostok"
Yeah, right...
Ik herinner me Timboektoe vooral maar wie weet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar gaat Donald Duck toch altijd heen?
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:04 schreef 3rr0r het volgende:
Ik herinner me Timboektoe vooral maar wie weet.
Ik heb gisteren ofzo al een voorbeeld gegeven van waarom de luiken openstaan, maar hier is dan een voorbeeld van vandaag. BMP-1 met openstaande luiken, het hele verhaal.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer h !
Binnenkort heet het (weer) Zeekomkommerbaai:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...
Maar Vladivostok was ook zoiets uit een strip volgens mij.
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.quote:
Ah, zou goed kunnen en verklaart denk ik ook dat je vaak ziet dat er een hoop lijkt te springen zodra er een granaatje invalt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik gok dat ze alle kritische apparatuur eruit gehaald/vernietigd hebben en die tank van voor tot achter hebben volgebouwd met valstrikken, luik openlaten zodat de tegenstander er lekker makkelijk in kan klimmen.
'Pro-Ukrainian force' kan ook een Rus of welke nationaliteit dan ook zijn dus wat jij beschrijft hoeft niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.
Blitzkrieg, zeg maarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.
Snap ik, maar lijkt me allemaal beetje sterk. Vrachtwagenlading zout.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
'Pro-Ukrainian force' kan ook een Rus of welke nationaliteit dan ook zijn dus wat jij beschrijft hoeft niet.
Dat kan toch prima liggen aan het soort bommetje dat ze droppen icm de munitie die er nog inzit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah, zou goed kunnen en verklaart denk ik ook dat je vaak ziet dat er een hoop lijkt te springen zodra er een granaatje invalt.
Dit is natuurlijk wel een ander voorbeeld dan die gevallen waar een schijnbaar verlaten tank met alle luiken open om granaten staat te schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ofzo al een voorbeeld gegeven van waarom de luiken openstaan, maar hier is dan een voorbeeld van vandaag. BMP-1 met openstaande luiken, het hele verhaal.
Zo die heeft een flinke drive. Kan me ergens voorstellen dat als je eenmaal daar gevochten hebt dat je het gevoel hebt dat je de mensen in de steek laat als je niet weer meehelpt. Met je tweede leven. 7 te gaan?quote:
Hoeveel salto's zal die maken straks?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
De MT-LB met een marine geschutskoepel uit 1940 erop geflikkerd zijn nu gesignaleerd in rusland en on the move.
Twee weken geleden al als ik me niet vergis...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
De MT-LB met een marine geschutskoepel uit 1940 erop geflikkerd zijn nu gesignaleerd in rusland en on the move.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
Dit is ook een hele interessante configuratie die de afgelopen dagen de ronde doet.
[ afbeelding ]
Verweggistan?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...
Maar Vladivostok was ook zoiets uit een strip volgens mij.
https://twitter.com/search?q=Volodymyr+Zelensky+oscarsquote:
Komt hier uit:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://twitter.com/search?q=Volodymyr+Zelensky+oscars
Ik kan niets vinden over huidskleur maar het lijkt me dat de Oscars niet gebruikt moeten worden voor politiek. Anders open je de deur voor gezeik over China vs Taiwan, Israel vs Iran, etc...
quote:But not everyone is onboard with giving Zelenskyy more airtime. Last year, Oscars producer Will Packer nixed a Zelenskyy appearance. Sources say Packer expressed concerns that Hollywood was only showering Ukraine with attention because those affected by the conflict are white. By contrast, Hollywood has ignored wars around the globe that impact people of color, he argued. Packer did not respond to a request for comment.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Regel 1 op tankschool onderzeeerschool zou toch moeten zijn: ten alle tijden luiken dicht !
Wacht watquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
Als je jezelf realiseert dat de .50 feitelijk meer dan 100 jaar oud is maar dat dan wel weer als een enorme winst oid gepresenteerd wordt...quote:
Ik ben absoluut geen wapenexpert, want ik was slechts kokkie in de marine. Maar is materieel uit WOII niet hopeloos verouderd qua snelheid en bepantsering?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je jezelf realiseert dat de .50 feitelijk meer dan 100 jaar oud is maar dat dan wel weer als een enorme winst oid gepresenteerd wordt...
[ twitter ]
Ah shit, ik werd halverwege het lezen van je post gestoord door koters en wou Verweggistan aandragen. Zei je al zie ik nu.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verweggistan, Timboektoe en Afgelegerije Afgelegen oorden uit de Donald Duck
Dan is het nu een kwestie van tijd voordat ie door het Kremlin afgemaakt wordt. Tis duidelijk dat ze hem niet meer moetenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Prygozhyn is 'completely cut off' by Putin.
'To get me to stop asking for ammunition, all the hotlines to offices, to departments, etc., have been cut off from me.'
Hangt er natuurlijk vanaf waar je het tegen wil gaan gebruiken. Ook dat WW2 marine kanon kan de uitgestegen infanterie een enorm slechte dag bezorgen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:11 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben absoluut geen wapenexpert, want ik was slechts kokkie in de marine. Maar is materieel uit WOII niet hopeloos verouderd qua snelheid en bepantsering?
En waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"pro-Ukrainian forces near Vladivostok"
Yeah, right...
Uiteraard, maar wat voor kans hebben ze tegen een soldaat met een Javelin of NLAW?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf waar je het tegen wil gaan gebruiken. Ook dat WW2 marine kanon kan de uitgestegen infanterie een enorm slechte dag bezorgen.
Multicooker zag ik voorbijkomenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er kwam een bericht voorbij van een Russische commandant die een vrouw een bos bloemen gaf en een blender. De zoon van de vrouw was omgekomen bij de oorlog tegen Oekraine.
Iemand die dit kan bevestigen?
Daar hebben de latere tanks ook problemen mee niet?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wat voor kans hebben ze tegen een soldaat met een Javelin of NLAW?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Multicooker zag ik voorbijkomen
[ afbeelding ]
Gisteren zag ik meerdere videos op Telegram van vrouwen die letterlijk drie (3) tulpen kregen. En geen blender noch multicooker. En ook geen plastic zak met boekweit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er kwam een bericht voorbij van een Russische commandant die een vrouw een bos bloemen gaf en een blender. De zoon van de vrouw was omgekomen bij de oorlog tegen Oekraine.
Heb je gelijk in natuurlijk. Maar toch denk ik, als ik zou kunnen kiezen als tankie, ik liever in bv een Leopard zit dan een T-34. Noem me verwendquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Daar hebben de latere tanks ook problemen mee niet?
Niet geraakt worden lijkt me belangrijker dan je panzer tegenwoordig.
En verouderde wapens zijn nog dikwijls nuttig in Oekrane.
Als je die Oekranse kinderen dan toch wil gebruiken in je propaganda, gun ze dan ook het lolletje die keukenmeuk aan te bieden aan de moeders van de verse bemesting voor de eerste krokussen van het jaar.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als legerleiding zou ik liever een goedgetrainde tanker in de Leopard zetten dan een 3e ranks kokkie. Noem me verwendquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:57 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Heb je gelijk in natuurlijk. Maar toch denk ik, als ik zou kunnen kiezen als tankie, ik liever in bv een Leopard zit dan een T-34. Noem me verwend
Als je in Bachmut met een voorraadje WW1 Browning M1917A1 aan komt zetten, maak je 100 jaar na introductie nog steeds snel nieuwe vrienden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hangt er natuurlijk vanaf waar je het tegen wil gaan gebruiken. Ook dat WW2 marine kanon kan de uitgestegen infanterie een enorm slechte dag bezorgen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als legerleiding zou ik liever een goedgetrainde tanker in de Leopard zetten dan een 3e ranks kokkie. Noem me verwend![]()
En beledigend wat betreft het 3e ranks.
Zou ik ook nooit doen hoor ! Opdat je maar het beste kookgerei tot je beschikking mocht hebben !quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Militairen moeten ook eten he? Niet haten op kokkies!
Het is inderdaad een publiciteitsstunt, oftewel propaganda. Putin nodigde eerder al moeders van overleden soldaten uit aan zijn lange tafel. Putin begrijpt dat het verlies van een kind met niets vergelijkbaar is. Misschien dat hij daarom de kindertehuizen in Oekraine heeft laten bombarderen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:58 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als je die Oekranse kinderen dan toch wil gebruiken in je propaganda, gun ze dan ook het lolletje die keukenmeuk aan te bieden aan de moeders van de verse bemesting voor de eerste krokussen van het jaar.
Je had pas natuurlijk die grote fuif in dat stadion waar ze weeskinderen lieten opdraven om te knuffelen met ratten enzo. Een mixer uit laten delen lijkt me meer gepast.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het is inderdaad een publiciteitsstunt, oftewel propaganda. Putin nodigde eerder al moeders van overleden soldaten uit aan zijn lange tafel. Putin begrijpt dat het verlies van een kind met niets vergelijkbaar is. Misschien dat hij daarom de kindertehuizen in Oekraine heeft laten bombarderen.
Ja maar gebruik dan een technical.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:54 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En verouderde wapens zijn nog dikwijls nuttig in Oekrane.
Hangt er vanaf hoe zichtbaar ze zijn en hoe gedekt de opstelling is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:49 schreef Barbusse het volgende:
Uiteraard, maar wat voor kans hebben ze tegen een soldaat met een Javelin of NLAW?
Eens, dit lijkt teveel op een hobby projectje. Zeker voor de Russen zou dit te min moeten zijn.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:11 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja maar gebruik dan een technical.
Of als je dan perse een oud AA kanon wil gebruiken, zet dan niet de hele koepel achterop een MT-LB trekker. Volgens mij valt dit ding meteen om bij een bocht, heuveltje, of als je vuurt.
Het lijkt wel een tank design uit 1920. En er is een reden waarom van dit soort ontwerpen is afgezien.
Oh en dan is dit ook nog eens het 2e leger van de hele wereld. Dit is iets wat je verwacht van Afrikaanse warlords.
Nee, onze gedoneerde YPR'en met de .50 koepel want de 25mm was te agressief voor Joegoslavie systemen zijn natuurlijk een stuk beter...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:11 schreef oheng het volgende:
Ja maar gebruik dan een technical.
Of als je dan perse een oud AA kanon wil gebruiken, zet dan niet de hele koepel achterop een MT-LB trekker. Volgens mij valt dit ding meteen om bij een bocht, heuveltje, of als je vuurt.
Het lijkt wel een tank design uit 1920. En er is een reden waarom van dit soort ontwerpen is afgezien.
Oh en dan is dit ook nog eens het 2e leger van de hele wereld. Dit is iets wat je verwacht van Afrikaanse warlords.
Nou,quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, onze gedoneerde YPR'en met de .50 koepel want de 25mm was te agressief voor Joegoslavie systemen zijn natuurlijk een stuk beter...
Zijn beide drie keer niks hoor. De YPR is van aluminium en pur schuim want moest kunnen varen. Daar schiet je met 7.62 AP (zwarte punt) doorheen...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:26 schreef ExTec het volgende:
Nou,
Welk van de 2 heeft de betere bepantsering?
Tijdje terug had Mark Felton daar een filmpje over dat beide kanten nog wel is wapens gebruikt uit WO2. Vaak is het om gaten op te vullen en geld het voor troepen achter het front en vooral met de gedachten beter een oud wapen dan geen wapen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen wapenexpert, want ik was slechts kokkie in de marine. Maar is materieel uit WOII niet hopeloos verouderd qua snelheid en bepantsering?
Gaat zo’n ding niet enorme kuren hebben wat betreft het draaien van die koepel en dat alles meer.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:16 schreef AchJa het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe zichtbaar ze zijn en hoe gedekt de opstelling is.
En als we dan toch de "ja maar, dat en dat wapensysteem dan?" kant opgaan, die soldaat met de Javelin of NLAW maakt weer geen kans tegen inkomende artillerie granaten of cruise missiles...
Het punt is dat een MTLB met eoa oud kut kanon wsl effectiever is (want 25mm en dubbelloops) dan een YPR met een 12.7MM (nog veel ouder)...
Het is ook een onzinnige discussie natuurlijk. Stel dat ik nu op de Noord Duitse laagvlakte zou liggen met een schootsveld van 5 kilometer diep dan zou ik tien keer liever met de Lee-Enfield (1895) worden bewapend dan met de Colt C7 (2009)...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:38 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Tijdje terug had Mark Felton daar een filmpje over dat beide kanten nog wel is wapens gebruikt uit WO2. Vaak is het om gaten op te vullen en geld het voor troepen achter het front en vooral met de gedachten beter een oud wapen dan geen wapen.
En mogen ze die ook houden? Of moeten ze na het fotomoment weer ingeleverd, zoals bontmantels?quote:Op vrijdag 10 enmaart 2023 18:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgt AFU binnenkort de kans om al die mannen van Wagner uit te schakelen. Als ze geen munitie hebben zie ik mogelijkheden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
'To get me to stop asking for ammunition, all the hotlines to offices, to departments, etc., have been cut off from me.'
Gaat lekker daar.![]()
Wagner group on 'tactical pause.'![]()
Als het werkt dan werkt het. Die Oekraiense drones zijn ook allemaal geimproviseerd, daar wordt ook niet heel lacherig over gedaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:43 schreef Nebelwerfer het volgende:
Gaat zo’n ding niet enorme kuren hebben wat betreft het draaien van die koepel en dat alles meer.
Ook is het in dekking geraken voor Jan in de koepel niet zo makkelijk lijkt me.
Ik snap oheng wel als hij zegt dat dit meer knutselen is voor een paar halve militairen in de een of andere woestijn dan voor een zichzelf hoog aanslaand leger.
Raketinstallaties op een pickup voor een leger, dat de strijd in ging met molotovcocktails en de oproep een wapen te komen halen als je geen zin in Russen had, is n ding. Maar dit staat gewoon niet zo best, zeker niet als dat ding volgende week staat te branden, met alle beelden op het net die daarbij horen.
Ik heb enige moeite met dit naratief. Zou het misschien misinformatie zijn of is rusland er echt zo slecht aan toe, dat poetin (zoals veel dictoren doen) zijn kop diep in zijn eigen reet aan het soppen is (zodat hij het slechte nieuws niet kan horen)quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Gaat lekker daar.![]()
Volgens mij zaag je een Russische jaren vijftig APC met een .50 AP ook wel doormidden. Zeker van dichtbij.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn beide drie keer niks hoor. De YPR is van aluminium en pur schuim want moest kunnen varen. Daar schiet je met 7.62 AP (zwarte punt) doorheen...
Yup, geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:49 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij zaag je een Russische jaren vijftig APC met een .50 AP ook wel doormidden. Zeker van dichtbij.
De T-72?quote:
Natuurlijk, maar die drones zijn ietwat goedkoper en het kost je geen levens als ze halverwege de geest geven.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het werkt dan werkt het. Die Oekraiense drones zijn ook allemaal geimproviseerd, daar wordt ook niet heel lacherig over gedaan.
Ik kan je iig verklappen dat ik liever niet aan de ontvangende kant sta van een twin 25mm kanon... Ongeacht of dat ding nou uit 1940 of 2020 komt of dat dat ding de modeshow heeft gewonnen of niet. Die 25mm's komen net zo hard aan.
Ik heb al foto's voorbij zien komen met BMP's van Oekrane waar van die helikopter raketwerpers op gelast waren (geen idee hoe die dingen heten). Oorlog maakt mensen gewoon creatief en je merkt vanzelf wel of het werkt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het werkt dan werkt het. Die Oekraiense drones zijn ook allemaal geimproviseerd, daar wordt ook niet heel lacherig over gedaan.
Ik kan je iig verklappen dat ik liever niet aan de ontvangende kant sta van een twin 25mm kanon... Ongeacht of dat ding nou uit 1940 of 2020 komt of dat dat ding de modeshow heeft gewonnen of niet. Die 25mm's komen net zo hard aan.
quote:Wagner opent rekruteringscentra in 42 Russische steden
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-67989061
Huurlingenleger Wagner heeft rekruteringscentra geopend in 42 steden in Rusland. Dat maakt de eigenaar van Wagner, Jevgeni Prigzojin, bekend op het Telegramkanaal van zijn persdienst. Vorig jaar werd bekend dat Wagner gevangenen rekruteerde voor het front. De gevangenen konden zich vrijwillig aanmelden in ruil voor vervroegde vrijlating.
Vorige maand liet Wagner weten te zijn gestopt met het werven van gevangenen, nadat de onafhankelijke Russische nieuwssite Mediazona had bericht dat Wagner nauwelijks nieuwe gevangenen meer aantrok doordat zij niet meer geloven in de beloftes van Wagner.
Prigozjin noemde geen aantallen van nieuwe rekruten, maar zei zich zorgen te maken over het gebrek aan beschikbare munitie. Dat geldt volgens hem voor zowel zijn troepen als het reguliere leger. De afgelopen weken beschuldigde Prigozjin de Russische overheid ervan de Wagnertroepen opzettelijk niet te bevoorraden. Nu spreekt hij over schaarste voor beide partijen. Tegelijkertijd zegt Prigozjin dat er grote hoeveelheden munitie worden geleverd die dit jaar geproduceerd zijn.
Ik vraag me af of deze fittie echt is of dat het in scene is gezet om de Oekraine en het westen zand in de ogen te strooien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Gaat lekker daar.![]()
Ik googelen omdat dit zomaar grappig bedoeld had kunnen zijn. Niet dus, maar tijdens strijd zijn deze backup tanks vaak wel leeg en gebruikt het voertuig de brandstof uit de tank die heel verstandig tussen de manschappen is geplaatst.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Yup, geen enkel probleem.
En als je een beetje slim bent schiet je op de achterdeuren van de BMP's, dat zijn nl. brandstoftanks.
Ja inderdaad, Russen laten nooit wat los en dit wordt al weken breed uitgemeten in het nieuws, en het moet van Russische kant komen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af of deze fittie echt is of dat het in scene is gezet om de Oekraine en het westen zand in de ogen te strooien.
Nou, ik weet nog wel dat ze met onversleutelde hobby walkie-talkies aan het communiceren waren.quote:
Nou ja bewust dan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou, ik weet nog wel dat ze met onversleutelde hobby walkie-talkies aan het communiceren waren.
Joris Voorhoeve en/of de VVD gaf toe aan die belachelijke eis van de serven IIRC.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, onze gedoneerde YPR'en met de .50 koepel want de 25mm was te agressief voor Joegoslavie systemen zijn natuurlijk een stuk beter...
Dat was toch bewust? Ze moesten wel omdat hun eigen systeem niet werkte.quote:
Bewust info lekken..kom op je begrijpt het welquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat was toch bewust? Ze moesten wel omdat hun eigen systeem niet werkte.
Het kan inderdaad dat ze dachten dat Oekrane het niet zou merken. Dat kan. Ik weet niet of dat een compliment is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:15 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bewust info lekken..kom op je begrijpt het wel
Ahh een blender....altijd makkelijk als je even snel een Black Russian wil mixen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
De 25mm Oerlikon paste niet in het blauwe VN "peacekeeping" concept...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:13 schreef oheng het volgende:
Joris Voorhoeve en/of de VVD gaf toe aan die belachelijke eis van de serven IIRC.
Die .50 koepel zit overigens ook niet in het midden maar aan de rechterkant. En verder maakt de locatie niet heel veel uit bij dit soort systemen, tenzijn je 45 graden omhoog tegen de berg op staat oid.quote:Maar er is weinig mis met de YPR koepel, die is kleiner (lichter) en zit in het midden. Dit russische bakbeest brengt het middelpunt naar achteren en veel hoger. En de zichtbaarheid is een vraagteken.
Een vierling is denk ik wat teveel van het goede, teveel terugslag en een shtiload aan munitieverbruik.quote:Ze hadden beter een iets moderner systeem erop kunnen zetten, zoals de KPV.
Zoals ik al zei, als het werkt dan werkt het. Het kan er belachelijk uitzien maar de kogels komen net zo hard aan.quote:Maar goed, ik juich dit soort Frankenstein ontwerpen bij de russen alleen maar toe. En het is zo dat een wapen beter is dan geen wapen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:23 schreef Ulx het volgende:
Ik zit te wachten tot de weduwe van iemand die bij Bakhmut is gesneuveld een gehaktmolen krijgt.
Met of zonder vlees?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:23 schreef Ulx het volgende:
Ik zit te wachten tot de weduwe van iemand die bij Bakhmut is gesneuveld een gehaktmolen krijgt.
ik hoop dat ie een deel van de militairen mee krijgt , een fijne burgeroorlog zou wonderen doenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Gaat lekker daar.![]()
En iedere woensdag serveer ik blauwe hapquote:Op vrijdag 10 maart 2023 19:04 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zou ik ook nooit doen hoor ! Opdat je maar het beste kookgerei tot je beschikking mocht hebben !
Ik, als leek, moest even googlen, maar ik snap waarom je deze aanhaalt ! Goeie bezigheid !quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En iedere woensdag serveer ik blauwe hap
Ik zeg: stuur gewoon Blackwater (of hoe ze nu dan ook mogen heten) er op afquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:45 schreef Buitendam het volgende:
Kan Amerika dat Wagner niet het dubbele aan salaris bieden? Zo veel principes hebben ze volgens mij niet.
Wagner is natuurlijk al in positie.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zeg: stuur gewoon Blackwater (of hoe ze nu dan ook mogen heten) er op af
Ik vraag mij af hoe dat zit. Die gasten regelen hun wapens en munitie doorgaans toch zelf? Of leveren ze alleen de mensen en hopen ze dat ze een beetje leuk materiaal van hun opdrachtgever krijgen? Dat laatste lijkt mij wat onverstandig in dit vakgebied. En toch precies wat het geval is met Wagner daar in Oekrane.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zeg: stuur gewoon Blackwater (of hoe ze nu dan ook mogen heten) er op af
die wagner recruiten zijn voor het overgrote deel , dom crimineel volk zonder trainingquote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:45 schreef Buitendam het volgende:
Kan Amerika dat Wagner niet het dubbele aan salaris bieden? Zo veel principes hebben ze volgens mij niet.
Kan zijn. Maar momenteel moeten ze vechten terwijl verloning blijkbaar niet heel soepel loopt. Je kan ze ook wat geld bieden om simpel te stoppen met vechten. Zijn er vast wel een paar vatbaar voor.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die wagner recruiten zijn voor het overgrote deel , dom crimineel volk zonder training
die wil je niet hebben , die zijn niet gewend aan discipline die geven geen zak om hun mede strijders en ook niet om hun commandant
die stelen gewoon door tijdens de dienst
Hoe ga je ze betalen als SWIFT niet werkt?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je kan ze ook wat geld bieden om simpel te stoppen met vechten. Zijn er vast wel een paar vatbaar voor.
Zwaar spul aanhouden zoals artillerie, vliegtuigen, etc, is zo ongeveer voor geen enkele PMC op te brengen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe dat zit. Die gasten regelen hun wapens en munitie doorgaans toch zelf? Of leveren ze alleen de mensen en hopen ze dat ze een beetje leuk materiaal van hun opdrachtgever krijgen? Dat laatste lijkt mij wat onverstandig in dit vakgebied. En toch precies wat het geval is met Wagner daar in Oekrane.
tuurlijkquote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:37 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Kan zijn. Maar momenteel moeten ze vechten terwijl verloning blijkbaar niet heel soepel loopt. Je kan ze ook wat geld bieden om simpel te stoppen met vechten. Zijn er vast wel een paar vatbaar voor.
Och ik zei bieden..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:39 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoe ga je ze betalen als SWIFT niet werkt?
Blauwe hap ftw!quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:49 schreef Barbusse het volgende:
En iedere woensdag serveer ik blauwe hap
Daar heb je geen reet aan want die schieten echt alleen maar mis.quote:
Die lui moet je in een schuur met landbouw voertuigen drukken. Wat betreft de scheepskanonnen op bmp’s kun je dan vuur met vuur bestrijden.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar heb je geen reet aan want die schieten echt alleen maar mis.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 20:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik, als leek, moest even googlen, maar ik snap waarom je deze aanhaalt ! Goeie bezigheid !
Tijdens een woeste zee, na de maaltijd, kan deze mening misschien anders zijn lijkt me.
Kijk, deze ijzervreter weetquote:
Dat moet iedereen zeggen van z'n spindoctor natuurlijk, ongeacht of ze er nou wel of niets mee te maken hebben. Die woorden zijn niks waard. Rutte lult bijvoorbeeld ook de boel mooi bij elkaar.quote:
Grijs gebied denk ik. Boven en onderwereld lopen door elkaar heen in die kringen. Sowieso zijn de meeste PMC's een beetje crimineel. Wagner staat wel bovenaan.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 21:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik vraag mij af hoe dat zit. Die gasten regelen hun wapens en munitie doorgaans toch zelf? Of leveren ze alleen de mensen en hopen ze dat ze een beetje leuk materiaal van hun opdrachtgever krijgen? Dat laatste lijkt mij wat onverstandig in dit vakgebied. En toch precies wat het geval is met Wagner daar in Oekrane.
Gaat om wat hij zegt in het filmpje.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:33 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat moet iedereen zeggen van z'n spindoctor natuurlijk, ongeacht of ze er nou wel of niets mee te maken hebben. Die woorden zijn niks waard. Rutte lult bijvoorbeeld ook de boel mooi bij elkaar.
En dan produceren ze inderdaad iets wat lijkt op wat de Russen in de strijd gooien momenteelquote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:03 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die lui moet je in een schuur met landbouw voertuigen drukken. Wat betreft de scheepskanonnen op bmp’s kun je dan vuur met vuur bestrijden.
Als ze de Leopards invliegen misschien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:34 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Met Russisch spul nog nooit zo blij geweest! Gaat hij er nu mee op leopard jacht?
CNNquote:Republican presidential candidate Nikki Haley defended United States support of Ukraine at an event in Iowa Friday after she was interrupted by someone in the crowd arguing Ukraine isn’t an ally of the US.
“Ukraine’s not our ally, why are we doing this?” an audience member at a foreign policy forum hosted by the Bastion Institute shouted out as Haley was speaking.
Haley responded that although Ukraine is not a direct ally, “we had no better ally at the United Nations than Ukraine," and argued losing the war in Ukraine could lead to a world war.
Haley argued how the US response to the war in Ukraine could impact how other international situations play out, namely concerns about tension between China and Taiwan.
“China’s watching what we do with Ukraine. They're watching who we've sanctioned. They're watching what other countries are joining us. If they see us stay true on Ukraine with our allies, they will hold off on Taiwan. That's the big issue of why this all matters," she said.
The US will have committed more than $32 billion to Ukraine since the start of the war more than one year ago. The latest package worth about $400 million was announced by officials last Friday.
Some context: The moment highlights a divide within the Republican party over the level of involvement the US should have in Ukraine, now more than a year since the war started.
There is a split among possible GOP 2024 hopefuls on the issue, with some, like Florida Gov. Ron DeSantis, arguing the US is too involved in supporting Ukraine’s efforts and others, former Secretary of State Mike Pompeo, arguing the US should be doing as much as possible to aid the nation.
Republicans, who control the House of Representatives, are bitterly divided on Capitol Hill over whether to continue sending weapons and aid to the nation.
Tja achja heeft die theorie over valstrikken enzo.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 23:49 schreef 3rr0r het volgende:
Create your own Leopard
[ twitter ]
3! open luikjes![]()
[ twitter ]
Tja, dat dit "strategische bombardement" een idioot idee was, hadden de meesten al ergens in oktober al door.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:50 schreef slashdotter3 het volgende:
Elke raket kost rond de 100 miljoen
https://qr.ae/prJqc3
Kinzhal Hypersonic missiles
• Putin is using hypersonic missiles when artillery could be used.
• Putin is using hypersonic missiles to hit his next door neighbor.
• Putin is using hypersonic missiles to hit non-military targets like infrastructure
Conclusion?
Putin is running out of ammunition and ordinary missiles and is have to used 6 missiles costing up to $106 million each according to Pentagon estimates to do what ordinary artillery or a missile could do.
Daarom natuurlijk dat keukengerei voor de weduwen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 00:59 schreef Gehrman het volgende:
100 miljoen, weet je hoeveel Lada's je daarvan kunt kopen.
Dat er in de winter niet heel veel kon en zou bereikt worden hadden we ook in oktober al door.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:01 schreef oheng het volgende:
Bovendien is de winter nu vrijwel voorbij, en er is niks bereikt.
Ik had het over het strategische bombardement, dat was gedoemd te mislukken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:20 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat er in de winter niet heel veel kon en zou bereikt worden hadden we ook in oktober al door.
Dat is makkelijk te oordelen naderhand. Ik denk dat het vooral te denken is aan de Oekranse luchtafweer en reparatieorganisatie dat het land overeind bleef.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:39 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik had het over het strategische bombardement, dat was gedoemd te mislukken.
Nee, we hebben het hier destijds over gehad. De consensus was: Strategische bombardementen op burgerdoelen werken zelden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is makkelijk te oordelen naderhand. Ik denk dat het vooral te denken is aan de Oekranse luchtafweer en reparatieorganisatie dat het land overeind bleef.
Laten we wel wezen, als het de Russen was gelukt het stroomnetwerk voor langere perioden uit te schakelen dan had Oekrane echt een enorm probleem gehad.
De luchtafweer die het westen geleverd heeft speelt hierbij denk ik ook een zeer belangrijke rol.
Strategische bombardementen op burgerdoelen werken enkel als de mate van destructie een bepaald niveau kan overschrijden, zie de kernbommen op Japan bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:49 schreef oheng het volgende:
Nee, we hebben het hier destijds over gehad. De consensus was: Strategische bombardementen op burgerdoelen werken zelden.
Dit gaat niet echter verder op mijn stelling verder. Het electriciteitsnetwerk is wel degelijk een groot probleem geweest en dat is vanwege de goede luchtafweer voorkomen.quote:Zelfs om de Oekriansche oorlogsindustrie te beschadigen is dit zinloos: wapenproductie ligt immers voornamelijk in het veilige buitenland.
En om het moreel van de burgers te ondermijnen is dit zinloos; het maakt ze eerder meer vastberaden. Als de tapijtbombardementen van vroeger dit niet konden bewerkstelligen, dan kunnen een paar Iraanse drones en een paar raketten dit zeker niet. Dus wat wil je nou bereiken?
Rusland heeft nooit de capaciteiten gehad voor een lange strategische bombardements campagne diep in vijandelijk gebied. Zie om te beginnen maar naar het falen om luchtoverwicht te verkrijgen.
Kijk mijn posts maar terug. Ik zei dit vanaf het begin al. Net zoals deze hele invasie; Oekraine is een maatje te groot, en rusland heeft zich gigantisch verslikt.
Als men het niet voor elkaar had gekregen om simpelweg 50% of meer van de rakketten uit de lucht te halen en de cruciale plekken te beschermen, had dit heel anders af kunnen lopen.quote:Until now, blackouts have generally been limited to a few hours, but more Russian attacks could lead to longer periods without power. Fixing the damaged infrastructure is also becoming more difficult.
Je weet niet wat ze raken met die hypersonische raketten. Kan best zijn dat er een aantal beginnende wapenfabrieken of zulks steeds geraakt worden. Of andere strategische doelen die om Begrijpelijke redenen niet gemeld worden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:49 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, we hebben het hier destijds over gehad. De consensus was: Strategische bombardementen op burgerdoelen werken zelden.
Zelfs om de Oekriansche oorlogsindustrie te beschadigen is dit zinloos: wapenproductie ligt immers voornamelijk in het veilige buitenland.
En om het moreel van de burgers te ondermijnen is dit zinloos; het maakt ze eerder meer vastberaden. Als de tapijtbombardementen van vroeger dit niet konden bewerkstelligen, dan kunnen een paar Iraanse drones en een paar raketten dit zeker niet. Dus wat wil je nou bereiken?
Rusland heeft nooit de capaciteiten gehad voor een lange strategische bombardements campagne diep in vijandelijk gebied. Zie om te beginnen maar naar het falen om luchtoverwicht te verkrijgen.
Kijk mijn posts maar terug. Ik zei dit vanaf het begin al. Net zoals deze hele invasie; Oekraine is een maatje te groot, en rusland heeft zich gigantisch verslikt.
Ook dat een 20 tal Russische vrouwen een bontjas kregen voor hun omgekomen zoon van die commandantquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar als er Russen in een voertuig zitten dan heb je wel de garantie dat dat voertuig door de lucht zal vliegen en op zijn dak terecht zal komen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 22:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar heb je geen reet aan want die schieten echt alleen maar mis.
Klopt niet helemaal, bijvoorbeeld die Lada was gekocht met een nabestaanden uitkering.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 08:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ook dat een 20 tal Russische vrouwen een bontjas kregen voor hun omgekomen zoon van die commandant
en iedere Russische man krijgt een lada
En de bontjas moesten ze na de foto inleverenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, bijvoorbeeld die Lada was gekocht met een nabestaanden uitkering.
Bloemen waren voor de Veteranendag en oh ja, uw zoon is omgekomen. Even lachen naar de camera
Ik vind het sowieso nogal een risico om een grootschalige wapenindustrie om NATO krijgsmachten van wapens te voorzien op te zetten in een buurland van Rusland. Dat kan alleen wanneer Oekrane weer de beschikking krijgt over kernwapens waarmee het zich kan vergelden wanneer de Rus weer voet op Oekranse bodem zet.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 01:11 schreef slashdotter3 het volgende:
Die hypersonische raketten zijn een duidelijke reden waarom er nooit een tankfabriek in Ukraine zal komen. Maakt niet uit wat voor luchtverdediging je hebt, het houdt dit soort raketten niet tegen en je mooie fabriek wordt in puin geschoten.
quote:Wagner Groep heeft oosten van Bachmoet, Oekraners het westen
De huurlingen van de Wagner Groep hebben de oevers van de Bachmoetka-rivier bereikt in het centrum van Bachmoet. Aan de overkant van het water, zo'n 200 tot 800 meter verder naar het westen zitten Oekraense soldaten, zo zeggen Britse analisten.
De Oekraeners hebben de bruggen over de rivier vernietigd. Omdat aan de oevers van de rivier vooral open terrein ligt, kunnen zij vanaf de overkant vanuit versterkte gebouwen een groot gebied onder vuur houden. Dat maakt een verdere opmars van de Wagner Groep riskant.
Eerder al maakten de Britten de inschatting dat het huurlingenleger wacht op versterking met Russische troepen, alvorens te proberen de opmars voort te zetten.
De positie van de Oekraners is niet al te rooskleurig. Het gevaar van flankaanvallen vanuit het zuiden en het noorden is reel.
Hoogtekaartje:quote:Op zaterdag 11 maart 2023 11:13 schreef michaelmoore het volgende:
Bloedige toestand daar
https://www.telegraaf.nl/(...)n-bachmoet-in-handen
[..]
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Maar als er Russen in een voertuig zitten dan heb je wel de garantie dat dat voertuig door de lucht zal vliegen en op zijn dak terecht zal komen.
En die bontmantel moeste ze na de spasiba, spasiba -opname teruggeven.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal, bijvoorbeeld die Lada was gekocht met een nabestaanden uitkering.
Bloemen waren voor de Veteranendag en oh ja, uw zoon is omgekomen. Even lachen naar de camera
Wel mooi dat Finland en Zweden al gewoon meedoen met NATO in de oefeningen.quote:
Blijkbaar ja. Door heel Rusland touren zodat ze niet in Oekrane ingezet hoeven wordenquote:
Die zitten de facto ook al gewoon in de NATO, alleen de jure nog niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel mooi dat Finland en Zweden al gewoon meedoen met NATO in de oefeningen.
Het zijn naar beneden bijgestelde T-90s. Dus T-90s die niet meer alle functionaliteit hebben die ze op papier hebben. Dus bv slechtere optics, die normaal in een T-72 zitten.quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waarom deel jij Twitter van de meest gezochte man achter MH17
quote:Op zondag 18 september 2022 23:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik dacht jij wel lang genoeg in deze reeks meepost om te weten dat dit niet dezelfde Igor Girkin is.
En zelfs de echte is een interessante om te volgen. Zijn weinigen die zo zwaar negatief zijn over het kunnen van het orc leger.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
En die is te volgen op Telegramquote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
En zelfs de echte is een interessante om te volgen. Zijn weinigen die zo zwaar negatief zijn over het kunnen van het orc leger.
Dat is niets nieuwsquote:Op zaterdag 11 maart 2023 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel mooi dat Finland en Zweden al gewoon meedoen met NATO in de oefeningen.
Waarom zeik je over de informatie van andere users terwijl je zelf vrijwel nooit nuttige informatie plaatst?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:28 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soms post hij wel eens wat van rob de wijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zeik je over de informatie van andere users terwijl je zelf vrijwel nooit nuttige informatie plaatst?
Bedoel je deze? Rob 'onderhandelen met Rusland' de Wijk?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Soms post hij wel eens wat van rob de wijk.
Maar ik plaats heel nuttige info.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:52 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarom zeik je over de informatie van andere users terwijl je zelf vrijwel nooit nuttige informatie plaatst?
Rob stelt weer niet teleur.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bedoel je deze? Rob 'onderhandelen met Rusland' de Wijk?
[ twitter ]
En voor de rest nietszeggende bagger.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Soms post hij wel eens wat van rob de wijk.
Hij heeft gelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vragen om bans levert een ban op, als je pech hebt.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:58 schreef kibo het volgende:
[..]
En voor de rest nietszeggende bagger.
Scheelt hoop scrollwerk in dit topic als die gast een ban zou krijgen.
Onderhandelen is toegeven aan genocide.quote:
Kijk, dat allerhande FOK volk nu bij aanhoudende stilte gaan wurmen "DAT HET FRONT BEVROREN IS, WE MOETEN ON-DER-HAN-DE-LEN!" valt ze te vergeven, want wij zijn maar voorbij gangers.quote:
Hij zit er wel, laatst bij het overleg van de Baltische Staten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kijk, dat allerhande FOK volk nu bij aanhoudende stilte gaan wurmen "DAT HET FRONT BEVROREN IS, WE MOETEN ON-DER-HAN-DE-LEN!" valt ze te vergeven, want wij zijn maar voorbij gangers.
Maar die eikel wordt er voor betaald.
Vertel?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zit er wel, laatst bij het overleg van de Baltische Staten.
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Vertel?
Ik weet het niet, dus ben benieuwd.
Wat heeft hij gezegd daar? Dat de Baltische staten in gesprek moeten blijven met hun lieve buurman?quote:
Mooie opsomming van keynote speakers, mooie lijst van welke instituten er aan schuiven, maar meneer de wijk is geen keynote speaker, en zijn instituut staat niet vermeld.quote:
Hij zegt dat de toon van de Baltische Staten verandert van strategie.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mooie opsomming van keynote speakers, mooie lijst van welke instituten er aan schuiven, maar meneer de wijk is geen keynote speaker, en zijn instituut staat niet vermeld.
Misschien dat hij aan mocht schuiven als comic relief, ik weet het niet.
Laat ik het samenvatten dat je in een setting waar het merendeel vind dat we niet vandaag maar eergisteren al hadden op moeten stomen naar moskou, je niet de handen op elkaar krijgt met "we moeten on-der-han-de-len!".
Dat is toch niet vreemd met zo'n agressieve en genocidale buurman?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zegt dat de toon van de Baltische Staten verandert van strategie.
Uh huh,quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zegt dat de toon van de Baltische Staten verandert van strategie.
Ja je begrijpt wat ik bedoel, van alles terugveroveren naar niet mogelijk en beste situatie overwinnen en dan onderhandelen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat is toch niet vreemd met zo'n agressieve en genocidale buurman?
En dan verwijzen naar de Britten. Maar die zeggen niet eens dat er nieuwere achter de hand worden gehoudenquote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maar die man gelooft blijkbaar ook in het 5D schaken! van het kremlin, waar de 1000en armata's blijkbaar ergens in een loods staan te wachten tot het moment.
[ twitter ]
Die man is bij voortduring zo bedroevend dat ik heilig geloof dat mijn moeder het op die positie beter zou doen.
Dat is dan gek dat hij wordt gezien als een van de betere duiders van het conflict.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maar die man gelooft blijkbaar ook in het 5D schaken! van het kremlin, waar de 1000en armata's blijkbaar ergens in een loods staan te wachten tot het moment.
[ twitter ]
Die man is bij voortduring zo bedroevend dat ik heilig geloof dat mijn moeder het op die positie beter zou doen.
Ja, klein detail h?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En dan verwijzen naar de Britten. Maar die zeggen niet eens dat er nieuwere achter de hand worden gehouden
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Daar weten ze heel goed dat onderhandelen met Rusland kansloos is en ze hebben ook alle belang bij de vernedering van Rusland.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja je begrijpt wat ik bedoel, van alles terugveroveren naar niet mogelijk en beste situatie overwinnen en dan onderhandelen.
Ja, door jou.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is dan gek dat hij wordt gezien als een van de betere duiders van het conflict.
We kunnen wel lachen over mobiks die vervoerd worden in veewagons alsof het schapen zijn...quote:
Dat het uiteindelijk zoiets wordt, is niet ondenkbaar, maar dat is aan de oekrainers, en niet aan 'onze rob'.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:25 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik kan mij daar niets bij voorstellen. Daar weten ze heel goed dat onderhandelen met Rusland kansloos is en ze hebben ook alle belang bij de vernedering van Rusland.
Wat? Dit is een grap toch?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 14:27 schreef oheng het volgende:
[..]
We kunnen wel lachen over mobiks die vervoerd worden in veewagons alsof het schapen zijn...
Maar ondertussen heeft rusland wl een supercoole promotie video gemaakt over hun treinen:
[ twitter ]
Je ziet dat iedereen blij is om mee te spelen in dit naspelen van de Amerikaanse burgeroorlog en Boerenoorlog.
Iedereen staat klaar om een aanval van een divisie elanden of eekhoorns af te slaan.
Ik zeg net, ik ben geen fan, maar door de media in NL, waar zat hij niet aan tafel?quote:
Het ergerlijke aan Rob is niet dat hij best wel kennis van zaken heeft en af en toe goede info heeft. Het ergerlijke aan Rob is dat hij zichzelf echt fantastisch vindt. Hij laat anderen niet uitpraten, kan niet ophouden te benoemen welke mensen hij allemaal wel niet spreekt of gesproken heeft en omdat hij had verwacht dat Oekrane in no time zou vallen voert hij elke voortgang van Rusland op als een soort bewijs dat hij uiteindelijk gelijkt gaat krijgen. Elke ontwikkeling die zijn eerdere beweringen lijkt tegen te spreken wordt gebagatelliseerd en zijn repertoire zit vol oude doctrines. Ik heb het idee dat zijn podcastpartner (Boekestijn) hem af en toe ook spuugzat is.quote:
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het ergerlijke aan Rob is niet dat hij best wel kennis van zaken heeft en af en toe goede info heeft. Het ergerlijke aan Rob is dat hij zichzelf echt fantastisch vindt. Hij laat anderen niet uitpraten, kan niet ophouden te benoemen welke mensen hij allemaal wel niet spreekt of gesproken heeft en omdat hij had verwacht dat Oekrane in no time zou vallen voert hij elke voortgang van Rusland op als een soort bewijs dat hij uiteindelijk gelijkt gaat krijgen. Elke ontwikkeling die zijn eerdere beweringen lijkt tegen te spreken wordt gebagatelliseerd en zijn repertoire zit vol oude doctrines. Ik heb het idee dat zijn podcastpartner (Boekestijn) hem af en toe ook spuugzat is.
Haha, goed dat je dit even deelt. Rob, stikjaloers op Isa die af en toe (ook) inside informatie deelde en populair werd in medialand.quote:
Klinkt als de Ivo Niehe onder de geopolitieke analisten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Het ergerlijke aan Rob is niet dat hij best wel kennis van zaken heeft en af en toe goede info heeft. Het ergerlijke aan Rob is dat hij zichzelf echt fantastisch vindt. Hij laat anderen niet uitpraten, kan niet ophouden te benoemen welke mensen hij allemaal wel niet spreekt of gesproken heeft en omdat hij had verwacht dat Oekrane in no time zou vallen voert hij elke voortgang van Rusland op als een soort bewijs dat hij uiteindelijk gelijkt gaat krijgen. Elke ontwikkeling die zijn eerdere beweringen lijkt tegen te spreken wordt gebagatelliseerd en zijn repertoire zit vol oude doctrines. Ik heb het idee dat zijn podcastpartner (Boekestijn) hem af en toe ook spuugzat is.
Welnee, Boekestijn is een blij ei en veel te monter om zich te ergeren. Die vindt De Wijk als cynische tegenpool vooral vermakelijk. De Wijk is wat angstig, maar hij weet natuurlijk best wel hoe internationale politiek werkt en ik vind hem, wanneer je door zijn angst heen kijkt, altijd wel een fijn realistisch tegenwicht bieden aan de hosanna-stemming over de Oekraiense successen het meegaan met de Oekraiense persberichten die gewoon notoir onbetrouwbaar zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer laten zien dat hij er naast zit. Volgens hem zou Oekrane geen schijn van kans hebben. Volgens hem zouden de VS nooit raketten leveren die verder dan de 30 km. van de HIMARS reikten. Volgens hem zou men wel slim genoeg zijn om geen Leopards te leveren (die rode lijn waar hij keer op keer over begon), etc. etc. Dan zou je verwachten dat je iets gereserveerder zou worden in je beweringen over wat er wel en niet staat te gebeuren. Maar dat gebeurt niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welnee, Boekestijn is een blij ei en veel te monter om zich te ergeren. Die vindt De Wijk als cynische tegenpool vooral vermakelijk. De Wijk is wat angstig, maar hij weet natuurlijk best wel hoe internationale politiek werkt en ik vind hem, wanneer je door zijn angst heen kijkt, altijd wel een fijn realistisch tegenwicht bieden aan de hosanna-stemming over de Oekraiense successen het meegaan met de Oekraiense persberichten die gewoon notoir onbetrouwbaar zijn.
Dat Oekraine geen schijn van kans zou hebben was niet bepaald een gekke gedachte. Die rode lijn wat betreft 30km range en Leopard-leveringen kwamen voort uit wensdenken. Rob is zo bang voor EsCaLaTiE dat het zijn blik een beetje vertroebeltquote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:27 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Hij heeft al een paar keer laten zien dat hij er naast zit. Volgens hem zou Oekrane geen schijn van kans hebben. Volgens hem zouden de VS nooit raketten leveren die verder dan de 30 km. van de HIMARS reikten. Volgens hem zou men wel slim genoeg zijn om geen Leopards te leveren (die rode lijn waar hij keer op keer over begon), etc. etc. Dan zou je verwachten dat je iets gereserveerder zou worden in je beweringen over wat er wel en niet staat te gebeuren. Maar dat gebeurt niet.
Precies dat. Snap het gezeik niet zo over de Wijk eigenlijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Welnee, Boekestijn is een blij ei en veel te monter om zich te ergeren. Die vindt De Wijk als cynische tegenpool vooral vermakelijk. De Wijk is wat angstig, maar hij weet natuurlijk best wel hoe internationale politiek werkt en ik vind hem, wanneer je door zijn angst heen kijkt, altijd wel een fijn realistisch tegenwicht bieden aan de hosanna-stemming over de Oekraiense successen het meegaan met de Oekraiense persberichten die gewoon notoir onbetrouwbaar zijn.
Die stemming gaat meer over de enorme faal die het Russische leger heet. Oekrane heeft hun opmars vorig voorjaar gestopt en ze in het najaar weer teruggeslagen. En dat was nog voordat ze modern spul om mee te vechten hadden en voordat er enkele tienduizenden soldaten een training in westerse tactieken hadden gekregen. Rusland raakt elke dag in Oekrane verder weg van een overwinning, Oekrane komt elke dag een stap dichterbij. Oekrane heeft geen reden om te stoppen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:21 schreef -XOR- het volgende:
een fijn realistisch tegenwicht bieden aan de hosanna-stemming over de Oekraiense successen
Als Putin verdwenen is? Er zitten in het Kremlin idioten die nog erger zijn dan Putin. Medvedev is al helemaal een drama. Maw onderhandelingen zie ik er niet van komen. Menselijk gezien zouden zo snel mogelijk onderhandelingen moeten starten. Het menselijk leed is natuurlijk een drama. Maar zolang de Russen hun oorlog economisch kunnen betalen blijft het maar doorgaan. De hoop voor Oekrane is blijvende westerse steun en hopen dat Rusland hun oorlog economisch niet meer aankan. Mogelijk dat dan onderhandelingen kunnen starten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:22 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Onderhandelen kan zodra Putin verdwenen is.
Dat gelul over stante pede onderhandelingen van Robbie is dan ook wat vermoeiend, maar de verhaaltjes van de Oekraiense communicatieafdeling neem ik echt met een korreltje zout. Ja, de Russen zijn lachwekkend incompetent en zouden worden weggeblazen door samenwerkende EU-troepen, zelfs zonder inmenging van de VS, maar ze hebben zo'n groot personeel overschot dat er een grote kans is dat ze op de lange termijn grote gebieden veroveren, en hoeveel risico wil Zelensky nemen om dat te laten gebeuren en hoeveel jonge mannen is Oekraine bereid op te offeren voor gebieden waar ze jaren niet naar om hebben gekeken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die stemming gaat meer over de enorme faal die het Russische leger heet. Oekrane heeft hun opmars vorig voorjaar gestopt en ze in het najaar weer teruggeslagen. En dat was nog voordat ze modern spul om mee te vechten hadden en voordat er enkele tienduizenden soldaten een training in westerse tactieken hadden gekregen. Rusland raakt elke dag in Oekrane verder weg van een overwinning, Oekrane komt elke dag een stap dichterbij. Oekrane heeft geen reden om te stoppen.
Maar ook regelmatig emotioneel doorslaat.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Haha, goed dat je dit even deelt. Rob, stikjaloers op Isa die af en toe (ook) inside informatie deelde en populair werd in medialand.
Die Isa lult ook gewoon uit z'n nek. Als je 1000 dingen roept heb je vast wel eens gelijk.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:19 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Haha, goed dat je dit even deelt. Rob, stikjaloers op Isa die af en toe (ook) inside informatie deelde en populair werd in medialand.
Hoeveel jonge mannen wil Poetin door de gehaktmolen gooien voor een beetje terreinwinst?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat gelul over stante pede onderhandelingen van Robbie is dan ook wat vermoeiend, maar de verhaaltjes van de Oekraiense communicatieafdeling neem ik echt met een korreltje zout. Ja, de Russen zijn lachwekkend incompetent en zouden worden weggeblazen door samenwerkende EU-troepen, zelfs zonder inmenging van de VS, maar ze hebben zo'n groot personeel overschot dat er een grote kans is dat ze op de lange termijn grote gebieden veroveren, en hoeveel risico wil Zelensky nemen om dat te laten gebeuren en hoeveel jonge mannen is Oekraine bereid op te offeren voor gebieden waar ze jaren niet naar om hebben gekeken.
Desnoods de halve Russische mannelijke bevolking zolang het zijn dierbaren niet zijn, maar Poetin is een debiel. De vraag is hoelang de Russische bevolking dat pikt, maar door de politiek apathische volksaard zie ik die voorlopig nog niet massaal in protest komen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoeveel jonge mannen wil Poetin door de gehaktmolen gooien voor een beetje terreinwinst?
Dus ook risico voor Poetinquote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Desnoods de halve Russische bevolking zolang het zijn dierbaren niet zijn, maar Poetin is een debiel. De vraag is hoelang de Russische bevolking dat pikt, maar door de politiek apathische volksaard zie ik die voorlopig nog niet massaal in protest komen.
Waarom zou iemand in het Kremlin een paleiscoup doen om daarna de oorlog voort te zetten? Dat is onzin. Dat is niet te verkopen, je bent geen alternatief -dus wat schieten anderen met je op?- en je plaatst jezelf dus in een veel kwetsbaardere positie.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als Putin verdwenen is? Er zitten in het Kremlin idioten die nog erger zijn dan Putin. Medvedev is al helemaal een drama. Maw onderhandelingen zie ik er niet van komen. Menselijk gezien zouden zo snel mogelijk onderhandelingen moeten starten. Het menselijk leed is natuurlijk een drama. Maar zolang de Russen hun oorlog economisch kunnen betalen blijft het maar doorgaan. De hoop voor Oekrane is blijvende westerse steun en hopen dat Rusland hun oorlog economisch niet meer aankan. Mogelijk dat dan onderhandelingen kunnen starten.
Nauwelijks, hij heeft de boel echt nog te makkelijk onder controle. Die kan voorlopig nog wack-a-mole spelen met de opstandjes terwijl hij een sigaret rookt.quote:
Naast de komende militaire nederlaag. Hij zal over een paar weken een beetje trots lopen verkondigen dat Bakhmut is veroverd, maar daarna krijgt zijn leger wel weer een enorme dreun ergens anders.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:51 schreef -XOR- het volgende:
Het grootste risico voor Poetin is overigens een instortende economie, dat kan echt een lont in het kruitvat zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
het is wel in hun ogen Heilige Grond wat ze pakken. Een beetje zoals ze in Frankrijk begin Eerste Wereldoorlog dachten over waarom ze Duitsland moesten aanvallen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hoeveel jonge mannen wil Poetin door de gehaktmolen gooien voor een beetje terreinwinst?
Kleine kanttekening hierbij is natuurlijk wel dat het simpele domme bommen strooien met grote langzame bommenwerpers al een tijdje uit de mode is geraakt, zelfs bij de Russen, die zetten hun strategische luchtvloot ook alleen maar in met stand-off wapens.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 02:49 schreef oheng het volgende:
Ik help het je hopen, maar de beter wordende weersomstandigheden zijn in het voordeel van Rusland. Troepenverplaatsing gaat makkelijker en fouten worden minder hard afgestraft. Ik zou echt graag meer Westerse inmenging zien, desnoods eerst door dreigen met het zenden van troepen en duidelijk te zijn dat de schending van de territoriale integriteit een inbreuk is op internationale verdragen en de internationale gemeenschap alle recht heeft om de Russische invasie terug te drukken.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Naast de komende militaire nederlaag. Hij zal over een paar weken een beetje trots lopen verkondigen dat Bakhmut is veroverd, maar daarna krijgt zijn leger wel weer een enorme dreun ergens anders.
En dat is een voordeel voor Rusland en niet voor Oekrane want.....?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar de beter wordende weersomstandigheden zijn in het voordeel van Rusland. Troepenverplaatsing gaat makkelijker en fouten worden minder hard afgestraft.
Omdat het om relatieve voordelen gaat. Rusland moet meer troepen verplaatsen en maakt meer fouten, dat slechte weer heeft een hefboomwerking, als dat wegvalt hebben de Russen daar dus relatief meer profijt van.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is een voordeel voor Rusland en niet voor Oekrane want.....?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gok ergens langs de zee van Azov. Melitioplo, Mariopol, die contreien.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:10 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Ik gok dat dat niet in de buurt van Bakhmut zal zijn.
De kill-ratio gaat van 7 dode russen voor 1 Oekraner naar 4 dode Russen per Oekraner? Zoiets? Je kunt daar een positieve spin aan geven. Dat is waar.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat het om relatieve voordelen gaat. Rusland moet meer troepen verplaatsen en maakt meer fouten, dat slechte weer heeft een hefboomwerking, als dat wegvalt hebben de Russen daar dus relatief meer profijt van.
Ja een normale Boomer dusquote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:09 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad, en dan is de vraag hoelang Oekraine dat kan houden en dat gaat echt niet eeuwig zijn. Uiteindelijk zijn de Russen wel dom, maar zit er een gerede kans in dat ze niet dusdanig incompetent zijn dat ze in een langere oorlog een land met minder dan 3x hun eigen aantal inwoners niet aan zouden kunnen als ze daar echt hun zinnen op zetten.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
De kill-ratio gaat van 7 dode russen voor 1 Oekraner naar 4 dode Russen per Oekraner? Zoiets? Je kunt daar een positieve spin aan geven. Dat is waar.
Oh dat verhaal. Gaat niet gebeuren. Russische soldaten zijn de oorlog zat aan het worden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het inderdaad, en dan is de vraag hoelang Oekraine dat kan houden en dat gaat echt niet eeuwig zijn. Uiteindelijk zijn de Russen wel dom, maar zit er een gerede kans in dat ze niet dusdanig incompetent zijn dat ze in een langere oorlog een land met minder dan 3x hun eigen aantal inwoners niet aan zouden kunnen als ze daar echt hun zinnen op zetten.
O ja joh? Hoe dan? Die hebben iets om voor te vechten. Hun bestaan.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:30 schreef -XOR- het volgende:
Tevens is het makkelijker om het moreel in Oekraine te breken dan in Rusland.
Wcpotten wasmachines en vodka.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
O ja joh? Hoe dan? Die hebben iets om voor te vechten. Hun bestaan.
Wat hebben de Russen voor reden?
Omdat Rusland is afgegleden naar een echte dictatuur waar de overheid het complete narratief kan bepalen en de Russen zien nauwelijks wat er in Oekraine gebeurt. Bovendien sturen die rustig karrevrachten aan Altaische jongens de gehaktmolen in en dat vindt de Europese Rus geen enkel probleem, die kent hij immers toch niet. De Oekraieners zien van dichtbij hun eigen familieleden sneuvelen en hun steden gebombardeerd worden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
O ja joh? Hoe dan? Die hebben iets om voor te vechten. Hun bestaan.
Wat hebben de Russen voor reden?
En je denkt dat ze daardoor de moed in de schoenen zal zinken? Serieus? Je denkt niet dat die soldaten dan zo verschrikkelijk kwaad gaan worden op de Russen die dat flikken dat ze ze allemaal hoogstpersoonlijk de strot willen afsnijden?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:40 schreef -XOR- het volgende:
De Oekraieners zien van dichtbij hun eigen familieleden sneuvelen en hun steden gebombardeerd worden.
Het probleem is juist dat je je net niet genoeg kunt verdedigen om dat platbranden en verkrachten te voorkomen dus dan ben je eerder geneigd je over te geven en dan maar bezet te worden door Rusland. Dan stoppen namelijk de bombardementen en verkrachtingen. Dat was ook de reden dat Nederland en Belgie, maar ook Petain, zich overgaven/ onderhandelden.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
En je denkt dat ze daardoor de moed in de schoenen zal zinken? Serieus? Je denkt niet dat die soldaten dan zo verschrikkelijk kwaad gaan worden op de Russen die dat flikken dat ze ze allemaal hoogstpersoonlijk de strot willen afsnijden?
Wat zou jij doen als je familie door een horde moordende, brandschattende, verkrachtende barbaarse plunderaars wordt bedreigd? Ga je bibberen als een bitch en laat je je moeder, zus en dochter verkrachten en vader, broer of zoon laten martelen? Of ga je vechten?
Is dat zo? Waarom vinden ze dan martelkamers en massagraven met gemartelde en gecastreerde burgers in de gebieden waar de Rus is verjaagd?quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:51 schreef -XOR- het volgende:
Dan stoppen namelijk de bombardementen en verkrachtingen.
Dit dus, pak alleen maar BALTOPS (sinds 1971) als voorbeeld:quote:
quote:Since 1993 it has been a major contributor to the NATO programme Partnership for Peace, which aims to strengthen and create trust amongst former Soviet Union states (Estonia, Latvia, Lithuania) its former satellites (Bulgaria, Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Slovakia and Slovenia) and NATO. All these states have since joined NATO.
Common participants are (but not limited to): Canada, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Latvia, Lithuania, Netherlands, Poland, Russia, Sweden, United Kingdom, United States of America (commanding country)
quote:Op zaterdag 11 maart 2023 13:57 schreef Starhopper het volgende:
Zolang het westen Oekrane blijft steunen, is het vooruitzicht van Rusland dat ze deze oorlog niet kunnen winnen. Militair en economisch niet.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 15:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die stemming gaat meer over de enorme faal die het Russische leger heet. Oekrane heeft hun opmars vorig voorjaar gestopt en ze in het najaar weer teruggeslagen. En dat was nog voordat ze modern spul om mee te vechten hadden en voordat er enkele tienduizenden soldaten een training in westerse tactieken hadden gekregen. Rusland raakt elke dag in Oekrane verder weg van een overwinning, Oekrane komt elke dag een stap dichterbij. Oekrane heeft geen reden om te stoppen.
En in Europa kwamen we erachter dat de Duitsers alle Joden de oven in hadden gegooid en een hele hoop Polen hadden vermoord. Uiteindelijk hebben zelfs de Grieken zichzelf overgegeven. De Russen gaan dat natuurlijk niet van tevoren aankondigen. Ook zullen ze de Oekrainers niet uitmoorden, maar waarschijnlijk deels verplaatsen en 'heropvoeden'. Medvedev schijnt momenteel naar verluidt met STAP-subsidie de door Xi Jinping gegeven LOI-cursus 'Heropvoeden van subversieve minderheden' te volgen.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 16:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom vinden ze dan martelkamers en massagraven met gemartelde en gecastreerde burgers in de gebieden waar de Rus is verjaagd?
Leuk dat Sunak dat roept. Maarre.....quote:
Voor de mensen die alleen de titel lezen. De man die mensen ziet sterven, ziet dus Russische soldaten sterven.quote:Op zaterdag 11 maart 2023 17:13 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)en-sterven~a1069633/
Oekraense soldaten vragen zich af waar ze nog voor vechten in Bachmoet: Ik heb nog nooit zo veel mensen recht in een kogelregen zien lopen en sterven
(...)
Een andere soldaat beschrijft de bloedige strijd om elke positie. "De Russen kwamen tot op 30 meter van ons. Ik heb nog nooit zo veel mensen recht in een kogelregen zien lopen en gewoon zien sterven. Twintig tegelijk. Niets bereidde me voor op dergelijke scnes," zegt de Oekraense verdediger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |