Klopt omdat er vraag naar is. Wat in China wordt geproduceerd kunnen wij in Europa ook maar niemand heeft zin om een paar Euro extra neer te gaan leggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 08:58 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Overal zit tegenwoordig chinesium in, daar valt nu eenmaal niet aan te ontsnappen.
Al worden veel bedrijven wel een beetje zenuwachtig van de grilligheid van China de afgelopen jaren. Het bedrijf waar ik werk heeft ook een deel van de productie gesloten in China en verhuisd naar Vietnam.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat er vraag naar is. Wat in China wordt geproduceerd kunnen wij in Europa ook maar niemand heeft zin om een paar Euro extra neer te gaan leggen.
Andersom komt ook voor helaas. Ik werk voor een grote Duitse toko ,met fabrieken in Duitsland, en wij hebben juist weer veel last van goedkope Chinese namaak zooi. (Die vaak nog van slechte kwaliteit is ook, maar dat is niet ons probleem)quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:13 schreef HSG het volgende:
[..]
Klopt omdat er vraag naar is. Wat in China wordt geproduceerd kunnen wij in Europa ook maar niemand heeft zin om een paar Euro extra neer te gaan leggen.
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met loonstijgingen in China en de dreiging van wegvallende importheffingsuitzonderingen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Al worden veel bedrijven wel een beetje zenuwachtig van de grilligheid van China de afgelopen jaren. Het bedrijf waar ik werk heeft ook een deel van de productie gesloten in China en verhuisd naar Vietnam.
Klinkt bijna too good to be true.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zelfs al zouden het er 100 zijn, dan is het nog een enorm aantal. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zoveel mensen om zeep te moeten helpen.
Daarnaast een onbetrouwbare (veel te machtige) overheid is wel gebleken tijdens de corona crisis. Hele steden en fabrieken afsluiten waardoor onze productie maandenlang enorm verstoord is geweest.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met loonstijgingen in China en de dreiging van wegvallende importheffingsuitzonderingen.
Als je het maar niet in mijn dorpje gaat uitproberen 😱quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zelfs al zouden het er 100 zijn, dan is het nog een enorm aantal. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zoveel mensen om zeep te moeten helpen.
Niet voor niets dat zo'n Oekraïense soldaat aangaf dat het voelde alsof hij in een zombie film zat.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Gewoon lopende band werk.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Het begint te komen. De oproer politie zou al zijn ingezet rond Vuhledar.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:08 schreef StateOfMind het volgende:
Onvoorstelbaar dat die Russen zich gedwee als lemmingen de dood in storten.
Ik bedoel maar, ze weten dat ze hun dood tegemoet lopen.
Waarom organiseren ze zich niet en keren ze zich massaal tegen hun meerderen?
Dood gaan ze toch.
Niet zo raar ook dat de meer elite troepen uiteindelijk genoeg hebben van hun man en materieel richting een zo goed als zekere nutteloze dood gestuurd te worden. Hopelijk hebben ze genoeg boeren stand-by staan daar op tanks weg te slepen als het front daar weg is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het begint te komen. De oproer politie zou al zijn ingezet rond Vuhledar.
Onvoorstelbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
ww1/2 taferelen. Bizarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Kennelijk zit men daar zo op aantallen waar de gemiddelde psychopathische seriemoordenaar stinkend jaloers op zou worden. Dat laat de gemiddelde mens van binnen ook niet geheel koud lijkt me.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:44 schreef Peligrosso het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar inderdaad.
Er was een aantal weken geleden (volgens mij rondom dat gebeuren bij Vuhledar) een verhaal van een Oekraïnse sniper die er in twee dagen 20 ofzo had afgeschoten.
Die werd van die aantallen al bijkans misselijk.
Hangt ervan af wat voor spullen. Veel spullen zoals computerkabeltjes of schoenen worden voor een habbekrats gekocht uit China. En hier in Europa verkocht voor het tien of twintig-voudige.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:13 schreef HSG het volgende:
[..]
De VS is net zo goed zo achterlijk, die hebben ook nog een prachtige burgeroorlog gehad. Heeft niet heel veel met cultuur te maken. De oude Soviet elite werd gewoon de nieuwe Russische elite, daar is geen schoon schip gemaakt. Dus onderaan de streep heb je hetzelfde corrupte systeem als de SU momenteel, maar gewoon onder een andere naam. Dat los je alleen op met een stevige revolutie zoals nu ook gaande is in Iran. En daar zit wel een cultuur dingetje waar het fout gaat: ze geven te snel op.quote:Op donderdag 9 maart 2023 19:20 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Neuh, de onderdanige en apatische Russische volksaard vormt de ideale voedingsbron voor een dictatuur. Door hun achterlijke cultuur hoeft de dictatuur van dienst ook niet bepaald het onderste uit de kan te halen wanneer het om het niveau van de voor de bevolking bestemde propaganda gaat. "Roesja stronk, west bad!" en het volk laat zich zielsgelukkig naar de slachtbank leiden.
Verstand op nul en niet over nadenken lijkt me. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, bij die Amerikaanse sniper Chris Kyle, die in Irak meer dan 150 confirmed kills had ging het op den duur ook knagen en spoken in zijn hoofd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Er is een taboe op de term ontmenselijken maar in zulke omstandigheden kun je niet anders dan de vijand als onmensen zien die je verdelgt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Ah ja, maar dat doet me weer denken aan die vreselijke kutfilm die ik na 10 minuten maar heb uitgezet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verstand op nul en niet over nadenken lijkt me. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, bij die Amerikaanse sniper Chris Kyle, die in Irak meer dan 150 confirmed kills had ging het op den duur ook knagen en spoken in zijn hoofd.
Nou nee, laat hem dat maar eens nader toelichten, want ik ben nu toch wel benieuwd.quote:
Je hebt gelijk, maar sommigen commentaren zijn zo far out there dat het fascinerend wordt.quote:
Het hele wappie fenomeen is ook fascinerend, maar als hij gaat uitleggen komt dezelfde onzin weer op tafel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar sommigen commentaren zijn zo far out there dat het fascinerend wordt.
Hier wordt ook duurzamer geproduceerd. Daarnaast, althans dat vroeger zo, kwalitatief. Wij hebben nog een broodrooster uit de jaren 60. Werkt nog uitstekend. Probeer dat maar eens met de huidgie apparaten. Tegenwoordig gaat het om kwantiteit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:51 schreef Belugastroop het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat voor spullen. Veel spullen zoals computerkabeltjes of schoenen worden voor een habbekrats gekocht uit China. En hier in Europa verkocht voor het tien of twintig-voudige.
Het verschil is dat ze wrl beter opletten op Qualitycheck.
Dankzij mijn zunige Zeeuwse mevrouw xpompompomx hebben wij thuis nog allerlei oranje/bruin jaren 70 plastic spul in de keuken in gebruik. Doet het nog prima, ziet er wel achterhaald uit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:03 schreef HSG het volgende:
[..]
Hier wordt ook duurzamer geproduceerd. Daarnaast, althans dat vroeger zo, kwalitatief. Wij hebben nog een broodrooster uit de jaren 60. Werkt nog uitstekend. Probeer dat maar eens met de huidgie apparaten. Tegenwoordig gaat het om kwantiteit.
Ben wel benieuwd of we nog uitleg gaan krijgen van @Belugastroop .quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar sommigen commentaren zijn zo far out there dat het fascinerend wordt.
Nee postjes zijn verwijderd, dus kunnen het er beter bij laten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd of we nog uitleg gaan krijgen van @:Belugastroop .
Huidige situatie is beduidend erger dan de SU.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De VS is net zo goed zo achterlijk, die hebben ook nog een prachtige burgeroorlog gehad. Heeft niet heel veel met cultuur te maken. De oude Soviet elite werd gewoon de nieuwe Russische elite, daar is geen schoon schip gemaakt. Dus onderaan de streep heb je hetzelfde corrupte systeem als de SU momenteel, maar gewoon onder een andere naam. Dat los je alleen op met een stevige revolutie zoals nu ook gaande is in Iran. En daar zit wel een cultuur dingetje waar het fout gaat: ze geven te snel op.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Huidige situatie is beduidend erger dan de SU.
In de SU was er tenminste ideologie, anders dan zakken vullen, en het prospectus dat je elk moment uit elke hoek gewipt kon worden hield iedereen scherp.
Nu is er geen ideologie meer en een absolute tsaar.
Nee, jij zit er naast.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga het verleden van de SU niet bespreken en dergelijke, want daar heb ik geen zin in, maar je zit er keihard naast.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij zit er naast.
En net als jij heb ik ook geen zin om daar verder op in te gaan,
Wilde je alleen ff laten weten dat niet ik, maar jij er naast zit.
American sniper?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah ja, maar dat doet me weer denken aan die vreselijke kutfilm die ik na 10 minuten maar heb uitgezet.
Laat ik daar nou net een chronische slappe van krijgen. Helemaal als er ook nog constant Amerikaanse vlaggen in beeld moeten zijn( zoals bij die laatste Top Gunquote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
American sniper?
De enige scene die me bij is gebleven is met dat kind. Voor de rest was het inderdaad HUAH CAN DO SIR USMC YEAH!1 flopshow
Ik ging er wel in met de verwachting dat het een grote usa show ging worden maar zelfs toen viel het me tegen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laat ik daar nou net een chronische slappe van krijgen. Helemaal als er ook nog constant Amerikaanse vlaggen in beeld moeten zijn( zoals bij die laatste Top Gun) .
The Americans (serie) is daarentegen wel heel erg goedquote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ging er wel in met de verwachting dat het een grote usa show ging worden maar zelfs toen viel het me tegen.
Als je echt een hele saaie wil zien moet je "the american" kijken. Zou het in de naam zitten..
Ik vond het veel storender hoe Hollywood die film over de U-571 heeft neergezet. Ik snap dat je entertainment en realiteit niet moet verwarren, maar het laten lijken alsof de Amerikanen de Duitse Enigma codes hebben gekraakt inplaats van de Britten is toch wel vreselijk tenenkrommende geschiedenisvervalsing.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ging er wel in met de verwachting dat het een grote usa show ging worden maar zelfs toen viel het me tegen.
Als je echt een hele saaie wil zien moet je "the american" kijken. Zou het in de naam zitten..
Voordeel van Oekraine is wel dat ze meer redenen hebben om te vechten; ze verdedigen hun vrouw, moeder, kinderen, en/of land. Dat kan helpen het trauma te verzachten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Verstand op nul en niet over nadenken lijkt me. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, bij die Amerikaanse sniper Chris Kyle, die in Irak meer dan 150 confirmed kills had ging het op den duur ook knagen en spoken in zijn hoofd.
Orecies, vooral omdat Polen de eerste versies al in 1932 had gekraakt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik vond het veel storender hoe Hollywood die film over de U-571 heeft neergezet. Ik snap dat je entertainment en realiteit niet moet verwarren, maar het laten lijken alsof de Amerikanen de Duitse Enigma codes hebben gekraakt inplaats van de Britten is toch wel vreselijk tenenkrommende geschiedenisvervalsing.
Ze zien er idd vreemd uit voor DAF trucks, maar dit is een DAF Leyland leger vrachtwagen uit de jaren 90.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
[ afbeelding ]
Dit zijn alleen geen vrachtwaggies van DAF hoor.
Het huidige regime is vooral kleptocratischer. De S-U had nog redelijke landbouwindustrieën bijvoorbeeld, tegenwoordig moet alle technologie voor een tractor uit het buitenland komenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Huidige situatie is beduidend erger dan de SU.
In de SU was er tenminste ideologie, anders dan zakken vullen, en het prospectus dat je elk moment uit elke hoek gewipt kon worden hield iedereen scherp.
Nu is er geen ideologie meer en een absolute tsaar.
These trucks are normally referred to as Leyland but occasionally DAF or Leyland DAF, with most vehicles being badged Leyland DAF.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze zien er idd vreemd uit voor DAF trucks, maar dit is een DAF Leyland leger vrachtwagen uit de jaren 90.
@roos94?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 11:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dankzij mijn zunige Zeeuwse mevrouw xpompompomx hebben wij thuis nog allerlei oranje/bruin jaren 70 plastic spul in de keuken in gebruik. Doet het nog prima, ziet er wel achterhaald uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |