Er was ook geloof in een bepaalde ideologie, waarvan we nu zeker weten dat die kansloos was, maar die ideologie motiveerde ze wel.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het huidige regime is vooral kleptocratischer. De S-U had nog redelijke landbouwindustrieën bijvoorbeeld, tegenwoordig moet alle technologie voor een tractor uit het buitenland komen
Geen idee maar het lijkt spul uit de jaren 70.quote:
Dat is hier ook. Nederlandse leiders denken NL=EUquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
Moah, ik weet niet hoor.
Zo had de USSR het Warschaupact.
rusland heeft... de CSTO.... Dat is bijna hetzelfde.![]()
Ondertussen, 3 uur geleden..... Armenië weigert de CSTO post van "deputy secretary general".
Naja ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat huidig rusland aan absolute schim is van de USSR. Daarom is het ook zo zielig om te zien dat veel russen doen alsof rusland=USSR.
Dat valt verder ook weinig meer te ontkennen. EU bepaalt al voor een groot deel hoe wij de regels in moeten vullen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:29 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Dat is hier ook. Nederlandse leiders denken NL=EU
Machinaal, vooral, denk ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 09:57 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]
Zelfs al zouden het er 100 zijn, dan is het nog een enorm aantal. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zoveel mensen om zeep te moeten helpen.
Ja? Niet met de handen wurgen?quote:
quote:
Leyland DAFquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen idee maar het lijkt spul uit de jaren 70.
quote:
Voor sommige mensen moet je dingen drie keer vertellenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[..]
Leyland DAF
Uit de UK fabriek van Leyland komen rollen.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Ze zien er idd vreemd uit voor DAF trucks, maar dit is een DAF Leyland leger vrachtwagen uit de jaren 90.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 12:33 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
These trucks are normally referred to as Leyland but occasionally DAF or Leyland DAF, with most vehicles being badged Leyland DAF.
Dat zal het zijn inderdaad, uit de Leyland fabriek.
Random tweet, met een video erbij waarin de tekst heel anders isquote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
[..]
4 uur geleden:
[ twitter ]
Overigens heeft Israel de afgelopen weken Iran al aangevallen, maar goed.
Meh video niet zelf gezien want ik ben theoretisch aan het werk, slaat nergens op idd.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:14 schreef byah het volgende:
[..]
Random tweet, met een video erbij waarin de tekst heel anders is
Laatst nog een bericht dat de communistische partij in Slovakia het leveren tegenhoudt dus denk het nietquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef Ulx het volgende:
Is er nou een Pools - Slowaakse deal over het leveren van wat Mig-29's?
Bericht heeft het over een quota maar het wordt verder niet duidelijk wat ermee bedoeld wordtquote:Op vrijdag 10 maart 2023 13:00 schreef oheng het volgende:
Moah, ik weet niet hoor.
Zo had de USSR het Warschaupact.
rusland heeft... de CSTO.... Dat is bijna hetzelfde.![]()
Ondertussen, 3 uur geleden..... Armenië weigert de CSTO post van "deputy secretary general".
Naja ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat huidig rusland aan absolute schim is van de USSR. Daarom is het ook zo zielig om te zien dat veel russen doen alsof rusland=USSR.
De vertaling is een beetje meh, maar het punt is dat Armenie recht heeft op die positie, en dat ze daar vanaf zien. Het rommelt al heel erg lang in de CSTO, en er zijn vrijwel dagelijks grote problemen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:36 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Bericht heeft het over een quota maar het wordt verder niet duidelijk wat ermee bedoeld wordt
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
Voor sommige mensen moet je dingen drie keer vertellen
Het is een apatisch en onderdanig volk en hun eigenaren (of die zich nu tsaar, Stalin of Poetin noemen) zien hen als biologisch afval dat alleen maar dient als brandstof voor de kleptocratie. En de Russen zelf schikken zich met groot plezier in die rol.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 10:08 schreef StateOfMind het volgende:
Onvoorstelbaar dat die Russen zich gedwee als lemmingen de dood in storten.
Ik bedoel maar, ze weten dat ze hun dood tegemoet lopen.
Waarom organiseren ze zich niet en keren ze zich massaal tegen hun meerderen?
Dood gaan ze toch.
Dit is echt waanzin van de Russen. Ze laten Oekraïne de voorwaarden en condities van gewapend treffen bepalen. Dat is echt het slechtste wat je kunt doen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:55 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)grote-verliezen.html
Oekraïne blijft doorvechten in Bakhmut ondanks grote verliezen
Oekraïne geeft de strijd om Bakhmut nog niet op. Door te blijven vechten, hopen de Oekraïners Rusland te ontdoen van zijn beste militairen. Dat zegt Mykhailo Podolyak, adviseur van de Oekraïense president Volodymyr Zelensky, vrijdag.
Russische troepen en het huurlingenleger van de Wagner-groep proberen Bakhmut al ruim een half jaar in te nemen. Sinds enkele weken zijn Oekraïense troepen er van drie kanten ingesloten. Bij de maandenlange strijd zijn aan beide kanten duizenden militairen omgekomen.
Hoewel de Russen steeds dichter bij de eerste militaire overwinning in een half jaar lijken te komen, weigeren de Oekraïners zich volgens Podolyak terug te trekken. Eerder sloten de Oekraïners een tactische terugtrekking niet uit.
"Rusland is van strategie veranderd. Het grootste deel van zijn getrainde leger en de overblijfselen van het huurlingenleger is naar Bakhmut gestuurd", zegt Podolyak.
Vanwege deze strategiewijziging wil Oekraïne de hoeveelheid capabele Russische troepen zoveel mogelijk uitdunnen en vertragen. "Zo helpen we ons tegenoffensief in de lente", zegt de adviseur van Zelensky.
Bakhmut is het hoofddoel van het Russische winteroffensief. Tot dusver is het de Russen gelukt om het oosten van de stad en delen van het noorden en zuiden in te nemen. Maar een complete omcirkeling van de stad is nog niet gelukt.
Ik kan de kop van die kerel niet meer zien.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:08 schreef oheng het volgende:
Twitter bericht verwwijderd.
In plaats hiervan, de treurwilgen van het russische Kanaal 1. Fascinerend hoe de toon is omgeslagen na 1 jaar.
Hij ziet er wel steeds slechter uit. Verder is het wel grappig dat iemand tijdens een betoog (de victorie niet ontnemen aan onze soldaten) zijn gezicht achter zijn handen verbergt. Een ander lijkt wel staand in slaap te vallen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik kan de kop van die kerel niet meer zien.
Als de berichten kloppen dat Iran qua uranium verrijking inmiddels ongeveer een jaar nog maar verwijderd is van een nucleair wapen gaat Israël 100% dit jaar nog aanvallen ja en goed ook. National security zaak nummer 1 dat voor ze met grote stip. En de vorige aanvallen en uitblijven van reactie erop door Iran nodigt sowieso naar meer uit. Een grootschalige aanval is overigens funest ook voor Rusland want ze kunnen elk Iraans wapen hard gebruiken.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 14:01 schreef Simmertje het volgende:
https://edition.cnn.com/2(...)e-weapons/index.html
"Russia has been capturing some of the US and NATO-provided weapons and equipment left on the battlefield in Ukraine and sending them to Iran, where the US believes Tehran will try to reverse-engineer the systems, four sources familiar with the matter told CNN."
Denk dat Israël binnenkort wel groenlicht krijgt om een speciale militaire operatie in Iran te beginnen.
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer hè !
Miljoenen besteed men eraan! Panzer ! Het moet zo effectief mogelijk zijn, mag niet teveel wegen en moet verschillende soorten munitie tegenhouden..
En toch moet men blijkbaar standaard met de luiken los rijden !!
Wat een gemakzucht en tankverspilling zodra de drones komen !
Regel 1 op tankschool zou toch moeten zijn: ten alle tijden luiken dicht !
Ik wil best gastspreker zijn. Eerst 20 dronefilmpjes laten zien en dan een open vraag stellen.. “what to do?” Hmm..quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.
quote:Tegenoffensief op Slowaakse scholen tegen Russische desinformatie
https://nos.nl/artikel/24(...)sische-desinformatie
Slowakije probeert zich te weren tegen wijdverbreide nepnieuwsoperaties, vooral uit Rusland. Dat probeert sinds de oorlog de steun voor Oekraïne in buurland Slowakije met behulp van desinformatie te ondermijnen.
De Slowaakse autoriteiten zijn een harde tegencampagne begonnen. Honderden scholen zetten speciale lesprogramma's in om ook kinderen weerbaar te maken. Om de aandacht op het probleem te vestigen, nodigde president Zuzana Čaputová als onderdeel van het staatsbezoek zelfs koning Willem-Alexander en koningin Máxima uit op een school in Liptovský Mikulá¨, een stadje in het noorden van het land. Daar is het probleem aan de orde van de dag.
En dan zeggen zij op hun beurt: En, heb je ook al verzonnen hoe wij meer kunnen zien vanuit onze tank met de luiken dicht?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik wil best gastspreker zijn. Eerst 20 dronefilmpjes laten zien en dan een open vraag stellen.. “what to do?” Hmm..
Wie zegt dat het plaatje daadwerkelijk daarvan is.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer hè !
Miljoenen besteed men eraan! Panzer ! Het moet zo effectief mogelijk zijn, mag niet teveel wegen en moet verschillende soorten munitie tegenhouden..
OS Parijs 2024 zit er desondanks niet in denk ik. Ook niet onder neutrale vlag.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:23 schreef Jemoederniet het volgende:
Rus krijgt vliegles.
https://www.reddit.com/r/(...)g_to_fly_in_ukraine/
Hij klinkt meer als een Michael Wittmannquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zeg Heinz Guderian, ga anders zelf les geven aan tankbemanningen.
tldw: met de luiken dicht is het net alsof je door een rietje kijktquote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Ook die heeft last van openstaande luiken:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hij klinkt meer als een Michael Wittmann
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook die heeft last van openstaande luiken:
[ afbeelding ]
Onzin, deze kerel doet net alsof de episcopen de enige middelen zijn waardoor je naar buiten kijkt, weet je wat voor waarnemingsmiddelen een tank heeft?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef slashdotter3 het volgende:
tldw: met de luiken dicht is het net alsof je door een rietje kijkt
Als het allemaal volgens plan gaat voor Oekraïne waarom maken ze het dan publiek? Kunnen ze dan niet beter in de media roepen:"We houden het nog maar net, als de Russen nog net wat sterker worden dat Bakhmut vallen!"quote:Op vrijdag 10 maart 2023 15:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit is echt waanzin van de Russen. Ze laten Oekraïne de voorwaarden en condities van gewapend treffen bepalen. Dat is echt het slechtste wat je kunt doen.
Ik vind dat prima, dat wel weer.
Onder pantser gaan is dan ook gewoon de standaard procedure op het moment dat vijand contact mogelijk is...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer hè !
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ook die heeft last van openstaande luiken:
[ afbeelding ]
Heb je de afgelopen weken de velen mensen gemist die hier op fok! allemaal vragen hadden over de drones die wel heel makkelijk granaten kunnen droppen door openstaande luiken?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Onder pantser gaan is dan ook gewoon de standaard procedure op het moment dat vijand contact mogelijk is...
Heb er niet heel erg op gelet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat al die mooie "treffers" allemaal verlaten en stilstaande tanks waren... Volgens mij was dat al eens eerder geconstateerd, een beetje oefenen op verlaten spul en na honderd keer lukt het eens... En dan gauw dat soort filmpjes posten.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef Nebelwerfer het volgende:
Heb je de afgelopen weken de velen mensen gemist die hier op fok! allemaal vragen hadden over de drones die wel heel makkelijk granaten kunnen droppen door openstaande luiken?
Ok, misschien waren het niet velen mensen, maar precies 1, maar de vragen waren er !
Dat viel diegene ( ok, it was i ) ook al op. Maar waarom zo’n ding verlaten met de luiken open?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb er niet heel erg op gelet eerlijk gezegd. Ik weet wel dat al die mooie "treffers" allemaal verlaten en stilstaande tanks waren... Volgens mij was dat al eens eerder geconstateerd, een beetje oefenen op verlaten spul en na honderd keer lukt het eens... En dan gauw dat soort filmpjes posten.
Ik gok dat ze alle kritische apparatuur eruit gehaald/vernietigd hebben en die tank van voor tot achter hebben volgebouwd met valstrikken, luik openlaten zodat de tegenstander er lekker makkelijk in kan klimmen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:56 schreef Nebelwerfer het volgende:
Dat viel diegene ( ok, it was i ) ook al op. Maar waarom zo’n ding verlaten met de luiken open?
Om hem zelf te kunnen vernietigen?
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"pro-Ukrainian forces near Vladivostok"
Yeah, right...
Ik herinner me Timboektoe vooral maar wie weet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daar gaat Donald Duck toch altijd heen?
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:04 schreef 3rr0r het volgende:
Ik herinner me Timboektoe vooral maar wie weet.
Ik heb gisteren ofzo al een voorbeeld gegeven van waarom de luiken openstaan, maar hier is dan een voorbeeld van vandaag. BMP-1 met openstaande luiken, het hele verhaal.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
En weer hè !
Binnenkort heet het (weer) Zeekomkommerbaai:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...
Maar Vladivostok was ook zoiets uit een strip volgens mij.
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.quote:
Ah, zou goed kunnen en verklaart denk ik ook dat je vaak ziet dat er een hoop lijkt te springen zodra er een granaatje invalt.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik gok dat ze alle kritische apparatuur eruit gehaald/vernietigd hebben en die tank van voor tot achter hebben volgebouwd met valstrikken, luik openlaten zodat de tegenstander er lekker makkelijk in kan klimmen.
'Pro-Ukrainian force' kan ook een Rus of welke nationaliteit dan ook zijn dus wat jij beschrijft hoeft niet.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.
Blitzkrieg, zeg maarquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
We hebben een enorme opmars van Oekraine gemist zie ik. 7000km in een minuut, door Kazachstan en Mongolie heen.
Snap ik, maar lijkt me allemaal beetje sterk. Vrachtwagenlading zout.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
'Pro-Ukrainian force' kan ook een Rus of welke nationaliteit dan ook zijn dus wat jij beschrijft hoeft niet.
Dat kan toch prima liggen aan het soort bommetje dat ze droppen icm de munitie die er nog inzit.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:15 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ah, zou goed kunnen en verklaart denk ik ook dat je vaak ziet dat er een hoop lijkt te springen zodra er een granaatje invalt.
Dit is natuurlijk wel een ander voorbeeld dan die gevallen waar een schijnbaar verlaten tank met alle luiken open om granaten staat te schreeuwen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ofzo al een voorbeeld gegeven van waarom de luiken openstaan, maar hier is dan een voorbeeld van vandaag. BMP-1 met openstaande luiken, het hele verhaal.
Zo die heeft een flinke drive. Kan me ergens voorstellen dat als je eenmaal daar gevochten hebt dat je het gevoel hebt dat je de mensen in de steek laat als je niet weer meehelpt. Met je tweede leven. 7 te gaan?quote:
Hoeveel salto's zal die maken straks?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
De MT-LB met een marine geschutskoepel uit 1940 erop geflikkerd zijn nu gesignaleerd in rusland en on the move.
Twee weken geleden al als ik me niet vergis...quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
De MT-LB met een marine geschutskoepel uit 1940 erop geflikkerd zijn nu gesignaleerd in rusland en on the move.
quote:Op zaterdag 4 maart 2023 13:21 schreef ExTec het volgende:
Dit is ook een hele interessante configuratie die de afgelopen dagen de ronde doet.
[ afbeelding ]
Verweggistan?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, samen met Verweggistan...
Maar Vladivostok was ook zoiets uit een strip volgens mij.
https://twitter.com/search?q=Volodymyr+Zelensky+oscarsquote:
Komt hier uit:quote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:50 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
https://twitter.com/search?q=Volodymyr+Zelensky+oscars
Ik kan niets vinden over huidskleur maar het lijkt me dat de Oscars niet gebruikt moeten worden voor politiek. Anders open je de deur voor gezeik over China vs Taiwan, Israel vs Iran, etc...
quote:But not everyone is onboard with giving Zelenskyy more airtime. Last year, Oscars producer Will Packer nixed a Zelenskyy appearance. Sources say Packer expressed concerns that Hollywood was only showering Ukraine with attention because those affected by the conflict are white. By contrast, Hollywood has ignored wars around the globe that impact people of color, he argued. Packer did not respond to a request for comment.
quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
Regel 1 op tankschool onderzeeerschool zou toch moeten zijn: ten alle tijden luiken dicht !
Wacht watquote:Op vrijdag 10 maart 2023 17:24 schreef oheng het volgende:
Als je jezelf realiseert dat de .50 feitelijk meer dan 100 jaar oud is maar dat dan wel weer als een enorme winst oid gepresenteerd wordt...quote:
Ik ben absoluut geen wapenexpert, want ik was slechts kokkie in de marine. Maar is materieel uit WOII niet hopeloos verouderd qua snelheid en bepantsering?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je jezelf realiseert dat de .50 feitelijk meer dan 100 jaar oud is maar dat dan wel weer als een enorme winst oid gepresenteerd wordt...
[ twitter ]
Ah shit, ik werd halverwege het lezen van je post gestoord door koters en wou Verweggistan aandragen. Zei je al zie ik nu.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Verweggistan, Timboektoe en Afgelegerije Afgelegen oorden uit de Donald Duck
Dan is het nu een kwestie van tijd voordat ie door het Kremlin afgemaakt wordt. Tis duidelijk dat ze hem niet meer moetenquote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:15 schreef Jemoederniet het volgende:
Prygozhyn is 'completely cut off' by Putin.
'To get me to stop asking for ammunition, all the hotlines to offices, to departments, etc., have been cut off from me.'
Hangt er natuurlijk vanaf waar je het tegen wil gaan gebruiken. Ook dat WW2 marine kanon kan de uitgestegen infanterie een enorm slechte dag bezorgen.quote:Op vrijdag 10 maart 2023 18:11 schreef Barbusse het volgende:
Ik ben absoluut geen wapenexpert, want ik was slechts kokkie in de marine. Maar is materieel uit WOII niet hopeloos verouderd qua snelheid en bepantsering?
En waarom zou dat niet kunnen?quote:Op vrijdag 10 maart 2023 16:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
"pro-Ukrainian forces near Vladivostok"
Yeah, right...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |