abonnement Unibet Coolblue
pi_208149393


Zeg je Melodifestivalen, dan zeg je Zweden. Zeg je Zweden, dan reageert elke (echte) Eurovisiefan met: "Oh, dat land van Melodifestivalen!" Het is zonder twijfel de bekendste nationale voorronde naast San Remo, en het heeft een bijzonder lange geschiedenis. Ook wel een succesvolle geschiedenis, vooral ook in de laatste 10-11 jaar. Twee keer winst op het ESF, een lading top 5 plekken. Never change a winning formula, en dat doet de SVT dan ook niet. Behalve op detail niveau, want regels zijn er uiteraard om te veranderen. Niet altijd ten goede, maar zolang de kijkcijfers bijna hoger zijn dan die van het ESF (in Zweden dan) heeft de SVT wel wat speelruimte.

Kritiek is er ook: de steeds maar weer terugkerende namen, vrijwel kansloze inzendingen als opvulmateriaal zodat de grote kanshebbers er beter uitkomen, en vooral de eenheidsworst qua muziekgenres. We hebben het dan met name over veel te gladde, overgeproduceerde pop. Nu is de Zweedse muziekindustrie ook gewoon vreselijk goed in het maken van popmuziek, maar het is zonde dat andere genres niet veel ruimte lijken te hebben . Er is namelijk zeker wel een markt voor op het Eurovisie podium, en ook niet zonder kansen. Het is de vraag of we dit jaar wat meer variatie gaan zien, of dat de SVT gewoon lekker zo doorgaat.

De opzet is dit jaar hier en daar wat aangepast, maar in grote lijnen gelijk met wat we gewend zijn. Er zijn zes show, onderverdeeld in vier heats, een halve finale en grote finale. Zoals vanouds (lees voor de corona jaren) zijn de shows in zes verschillende steden. Er zullen ook dit jaar weer 28 deelnemers zijn, waardoor er in elke heat zeven artiesten zullen staan. Uiteindelijk blijven daar 12 nummers van over, die het tegen elkaar opnemen in de grote finale. De beste twee nummers per heat gaan direct naar de finale, de nummers 3 en 4 gaan naar de halve finale (vroeger heette dit nog gewoon Andra Chansen, bring it back SVT). Hier zien we meteen ook de grootste verandering. Voorgaande jaren waren er in de halve finale vier duels, waardoor nog vier nummers naar de finale gingen. Vanaf dit jaar zijn de duels afgeschaft, en gaan gewoon de beste vier naar de finale. Wel zo overzichtelijk, en de kans dat een populair nummer sneuvelt omdat het toevallig in een duel staat tegenover een ander populair nummer is hiermee weggevallen.

Dan de deelnemers. Elk jaar weer de vraag welke artiesten terugkeren, welke nieuwe namen een kans krijgen, en of er eindelijk meer ruimte is voor andere genres. We kijken er elk jaar met spanning naar uit, en gelukkig hoeven we niet langer te wachten. De SVT heeft vandaag (29 november) de eerste 14 artiesten bekend gemaakt, morgen volgt de andere helft. Ook is meteen duidelijk in welke heats ze staan, en welke nummers het dus tegen elkaar opnemen. De songtitels zijn ook meteen bekend, maar zoals gebruikelijk moeten we nog een tijdje wachten tot we de nummers kunnen horen. Deze worden waarschijnlijk vrijgegeven in de week voor het eerste optreden.

Deelnemers per heat:

Heat 1: Gothenburg, zaterdag 4 februari
1. Victor Crone - "Diamonds"
2. Rejhan - "Haunted"
3. Loulou LaMotte - "Inga Sorger"
4. Eva Rydberg & Ewa Roos - "Länge Leve Livet"
5. Elov & Beny - "Raggen Går"
6. Tone Sekelius - "Rhythm Of My Show"
7. Jon Henrik Fjällgren, Arc North Ft. Adam Woods - "Where You Are (Sávečan)"

Heat 2: Linköping, zaterdag 11 februari
1. Wiktoria - "All My Life (Where Have You Been)"
2. Eden - "Comfortable"
3. Uje Brandelius - "Grytan"
4. THEOZ - "Mer Av Dig"
5. Maria Sur - "Never Give Up"
6. Tennessee Tears - "Now I Know"
7. Panetoz - "On My Way"

Heat 3: Lidköping, zaterdag 18 februari
1. Marcus & Martinus - "Air"
2. Melanie Wehbe - "For The Show"
3. Ida-Lova - "Låt Hela Stan Se På"
4. Paul Rey - "Royals"
5. Nordman - "Släpp Alla Sorger"
6. Laurell - "Sober"
7. Casanovas - "Så Kommer Känslorna Tillbaka"

Heat 4: Malmö, zaterdag 25 februari
1. Signe & Hjördis - "Edelweiss"
2. Axel Schylström - "Gorgeous"
3. Emil Henrohn - "Mera Mera Mera"
4. Mariette - "One Day"
5. Smash Into Pieces - "Six Feet Under"
6. Loreen - "Tattoo"
7. Kiana - "Where Did You Go"





De halve finale wordt gehouden in Örnsköldsvik, op zaterdag 4 maart, en de grote finale is zoals gewoonlijk in de Friends Arena te Stockholm, op zaterdag 11 maart.
Hotapnyc
pi_208149399
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 23:20 schreef grazz het volgende:
ESF-kenner Patty Brard weet het zeker: Loreen gaat dit jaar het ESF winnen.
Zij heeft toch ooit het Sanremo gepresenteerd? :D
Hotapnyc
pi_208149404
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 02:02 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Zij heeft toch ooit het Sanremo gepresenteerd? :D
leven zoals het leven is
pi_208149978
Bizar dat je de laatste voorronde met daarin ook de grote favoriet zo sterk laten zijn. Dit niveau hoop je over de gehele breedte te zien, maar spreid op z'n minst de goede nummers.

Nu inhoudelijk. Ik vond Loreen vooral zangtechnisch echt flink tegenvallen en dat gevoel heb ik niet echt eerder bij haar gehad. Het nummer staat wel als een huis, al vond ik die 'yououou' stukken wel echt te veel lijken op die uit het nummer van Robin Stjernberg van tien jaar geleden.

Ik vond Mariette verrassend goed. Op basis van die snippet was het nogal underwhelmimg, maar dit was echt goed vond ik.

Volgende week Theoz, Mariette, Tennessee Tears en Kiana nog naar de finale en dan staat er echt een goede lineup.
pi_208150089
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 09:01 schreef TheArt het volgende:
Bizar dat je de laatste voorronde met daarin ook de grote favoriet zo sterk laten zijn. Dit niveau hoop je over de gehele breedte te zien, maar spreid op z'n minst de goede nummers.

Nu inhoudelijk. Ik vond Loreen vooral zangtechnisch echt flink tegenvallen en dat gevoel heb ik niet echt eerder bij haar gehad. Het nummer staat wel als een huis, al vond ik die 'yououou' stukken wel echt te veel lijken op die uit het nummer van Robin Stjernberg van tien jaar geleden.
Het hele liedje klinkt toch als iets van Katy Perry of Lady Gaga van 10 of 15 jaar terug? Dat hoeft verder geen probleem te zijn, aangezien een Voilā ook 70 jaar terug gemaakt had kunnen worden, maar het is niet echt vernieuwend.

quote:
Ik vond Mariette verrassend goed. Op basis van die snippet was het nogal underwhelmimg, maar dit was echt goed vond ik.
Ja, uiteindelijk op 1 punt door naar de herkansingsronde. Hopelijk komt het goed.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208151011
YouTube weergaven update van de kanshebbers:

Loreen 250K
Marcus & Martinus 55K
Tone Sekelius 17K
Jon Henrik Fjallgren 16K
Maria Sur 15K
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 11:13:50 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_208151115
Nu een paar keer gekeken en het nummer vind ik gewoon echt niet boeiend genoeg om het al die hype te rechtvaardigen.
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 12:02:40 #8
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208151597
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:13 schreef Cee het volgende:
Nu een paar keer gekeken en het nummer vind ik gewoon echt niet boeiend genoeg om het al die hype te rechtvaardigen.
Ja het nummer op zichzelf is niet een winnaar, maar aan de andere kant Mans won ook met een geweldige show met redelijk goed maar geen briljant nummer. :P
  ESF Reporter zondag 26 februari 2023 @ 12:03:59 #9
87554 Cee
Welluk?
pi_208151610
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:02 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja het nummer op zichzelf is niet een winnaar, maar aan de andere kant Mans won ook met een geweldige show met redelijk goed maar geen briljant nummer. :P
Ja, da’s ook wel zo. En dat zelfs in een vrij sterk jaar.
pi_208151683
Ik vind Tattoo gewoon irritant in z'n voorspelbaarheid. Het is het couplet van The Winner Takes It All, en dat dan eindeloos herhalen. Met ook nog een fluttekst en veel te bombastische productie. En een vreemde Marokkaanse break erin om het nog iets authentieks te geven.

Ze brengt het wel heel erg goed, dat is waarom het nog wat lijkt.
pi_208152732
Overigens hoop ik zelf dat Marcus & Martinus winnen. Dat nummer is echt beter dan die van Loreen.
pi_208152845
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind Tattoo gewoon irritant in z'n voorspelbaarheid. Het is het couplet van The Winner Takes It All, en dat dan eindeloos herhalen. Met ook nog een fluttekst en veel te bombastische productie. En een vreemde Marokkaanse break erin om het nog iets authentieks te geven.

Ze brengt het wel heel erg goed, dat is waarom het nog wat lijkt.
Ja dit vind ik eigenlijk ook. Maar het zou wel Melfest moeten winnen, want betere opties hebben ze eigenlijk niet :)
  Moderator zondag 26 februari 2023 @ 13:49:03 #13
375570 crew  Cyan9
pi_208153022
Dankzij heat 4 heb ik toch nog drie nummers aan m'n playlist kunnen toevoegen.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 26 februari 2023 @ 22:54:55 #14
263417 Keyos
Like a Boss
pi_208160254
Wil het nummer niet verpesten voor iedereen, maar die ademhaling in die microfoon elke 5 seconde van het nummer kan eigenlijk écht niet. Als je erop gaat letten is het niet te harden…
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  maandag 27 februari 2023 @ 08:29:25 #15
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208161466
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind Tattoo gewoon irritant in z'n voorspelbaarheid. Het is het couplet van The Winner Takes It All, en dat dan eindeloos herhalen. Met ook nog een fluttekst en veel te bombastische productie. En een vreemde Marokkaanse break erin om het nog iets authentieks te geven.

Ze brengt het wel heel erg goed, dat is waarom het nog wat lijkt.
die break deed mij gelijk aan Frozen van Madonna denken ..
... en huiver mee
pi_208163973
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind Tattoo gewoon irritant in z'n voorspelbaarheid. Het is het couplet van The Winner Takes It All, en dat dan eindeloos herhalen. Met ook nog een fluttekst en veel te bombastische productie. En een vreemde Marokkaanse break erin om het nog iets authentieks te geven.

Ze brengt het wel heel erg goed, dat is waarom het nog wat lijkt.
Ik snap dit soort kritiek nooit zo goed. Bijna elk ESF nummer kan teruggetraceerd worden naar een bekend nummer. Zelfs Arcade, Zitti e buoni, etc. Hoor je nou echt nog echt iets unieks en origineels op het ESF wat nog nooit eerder gedaan is? :@
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 13:07:57 #17
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208165111
twitter
pi_208165278
Het zal hoe dan ook om de eindzege mee gaan doen, zeker jury's zullen dit minimaal in de top 3 zetten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208168111
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:22 schreef TheVulture het volgende:
Het zal hoe dan ook om de eindzege mee gaan doen, zeker jury's zullen dit minimaal in de top 3 zetten.
Ja, de jury’s zullen hier zeker enthousiast voor zijn, want Zweden en een oude bekende dat is natuurlijk een gelukkige combinatie.

Het publiek vind ik in deze fase van de strijd lastiger in te schatten. Met name in Oost-Europa verwacht ik sowieso dat Finland en Oekraīne wel beter gaan scoren, en dan heb je nog de categorie Noorwegen, Kroatië en (Moldavië) die nog flink in de smaak kunnen vallen. Dat zijn wel allemaal uptempo/vrolijke inzendingen die minder jury-vriendelijk zijn. Wat dat betreft is het grootste gevaar een nog te presenteren sterke en rustige, maar televotingvriendelijke inzending. Dat zou Nederland kunnen zijn, al heb ik meer het idee dat UK nog weleens met zoiets zou kunnen komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208168360
twitter

twitter
pi_208168366
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 12:10 schreef blackswangreen het volgende:
Ik vind Tattoo gewoon irritant in z'n voorspelbaarheid. Het is het couplet van The Winner Takes It All, en dat dan eindeloos herhalen. Met ook nog een fluttekst en veel te bombastische productie. En een vreemde Marokkaanse break erin om het nog iets authentieks te geven.

Ze brengt het wel heel erg goed, dat is waarom het nog wat lijkt.
Vind het nummer ook vrij ongeīnspireerd. Ik vond Statements erg gaaf van haar, maar dat was toch iets te apart om aan te slaan, dus is er maar gekozen om een Euphoria-kloon aan te leveren. Verder overigens geen slecht nummer, maar had toch meer van haar gehoopt
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208168401
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:30 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik snap dit soort kritiek nooit zo goed. Bijna elk ESF nummer kan teruggetraceerd worden naar een bekend nummer. Zelfs Arcade, Zitti e buoni, etc. Hoor je nou echt nog echt iets unieks en origineels op het ESF wat nog nooit eerder gedaan is? :@
Je hoeft ook niet de originaliteitsprijs te winnen, maar dit nummer is wel het andere uiterste. Volgens mij gaat dat de mensen thuis ook opvallen.
pi_208168853
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:52 schreef Fascination het volgende:
een Euphoria-kloon
Dit dus.
Ik kan en ga ook niet mee in de hype, Loreen is een prima performer maar ik vind dit eerlijk gezegd een beetje te goedkoop en makkelijk.
pi_208169920
twitter
pi_208170922
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 19:42 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
99.113 streams op 25 februari (slechts een paar uur beschikbaar), 711.272 streams op 26 februari (eerste volledige 24 uur). Op 26 februari werd Tattoo dus vaker gestreamd op Spotify dan alle al gekozen nummers voor Eurovisie 2023.

twitter

Ook interessant is dat bijna de helft van de streams van buiten Zweden komen.
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 20:30:07 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208170983
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:25 schreef Funhouse het volgende:

[..]
99.113 streams op 25 februari (slechts een paar uur beschikbaar), 711.272 streams op 26 februari (eerste volledige 24 uur). Op 26 februari werd Tattoo dus vaker gestreamd op Spotify dan alle al gekozen nummers voor Eurovisie 2023.

[ twitter ]
Ook interessant is dat bijna de helft van de streams van buiten Zweden komen.
Denk dat de test vooral in de komende dagen zit. Blijven mensen er naar luisteren of kwamen veel mensen checken omdat het in veel landen ook in het nieuws was.
pi_208171069
Kirkorov bemoeit zich ook met deze Westerse muziekwedstrijd. Schaamteloos dat hij doet alsof er niks aan de hand is...


(En Finland)
  Moderator maandag 27 februari 2023 @ 20:39:17 #28
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208171098
quote:
18s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:37 schreef Nashipeer het volgende:
Kirkorov bemoeit zich ook met deze Westerse muziekwedstrijd. Schaamteloos dat hij doet alsof er niks aan de hand is...
[ afbeelding ]

(En Finland)
[ afbeelding ]
Nou daar moet je blij mee zijn als artiest _O-
pi_208171110
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat de test vooral in de komende dagen zit. Blijven mensen er naar luisteren of kwamen veel mensen checken omdat het in veel landen ook in het nieuws was.
Ja precies, iedereen die ‘iets’ met het ESF heeft wil toch even weten hoe de veelbesproken nieuwe inzending van Loreen klinkt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208172187
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 20:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat de test vooral in de komende dagen zit. Blijven mensen er naar luisteren of kwamen veel mensen checken omdat het in veel landen ook in het nieuws was.
Dit, precies dit.
pi_208176436
twitter

twitter
pi_208176525
Kijk haar gaan _O_ trots
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208176604
Zelfs Billboard besteedt een klein beetje aandacht aan Tattoo:

quote:
Swedish pop star and former Eurovision winner Loreen is back with a dramatic, nitro-fueled anthem that hopefully previews her first proper project since 2017’s Ride. “Tattoo” represents the cinematic, string-supported dance-pop sound that has historically struggled to connect with American audiences but tops charts overseas; hopefully, U.S. listeners will make an exception, and embrace a song as epic as “Tattoo.” – J. Lipshutz
https://www.billboard.com(...)chvrches-1235261535/

en het live optreden is ondertussen al meer dan een miljoen keer bekeken
pi_208184836
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 11:30 schreef Nexum het volgende:

[..]
Ik snap dit soort kritiek nooit zo goed. Bijna elk ESF nummer kan teruggetraceerd worden naar een bekend nummer. Zelfs Arcade, Zitti e buoni, etc. Hoor je nou echt nog echt iets unieks en origineels op het ESF wat nog nooit eerder gedaan is? :@
Salvador was redelijk uniek, zeker gegeven het jaar waarin het gebracht werd. Jamala zou ik ook als uniek beschrijven.
pi_208190696
Loreen met 'Tattoo' komt bij mij over als plagiaat? Nog iemand dit gevoel?
Cindy De Vuyst
pi_208211459
twitter

Oh my god _O-
  PR en moderator donderdag 2 maart 2023 @ 21:17:34 #37
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_208211535
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:13 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Oh my god _O-
Oh nee die arme stem van haar _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_208214681
Tattoo staat bij ons in de New Music Friday playlist op Spotify
pi_208214850
tiktok


Hahahahahahh
pi_208219146
Ze gaat echt als een malle _O_

twitter
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208219549
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 14:53 schreef Nexum het volgende:
Ze gaat echt als een malle _O_

[ twitter ]
Ze staat ook in de New Music-playlists vandaag, dus dat wordt alleen maar meer :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208219571
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2023 08:21 schreef Em31 het volgende:
Tattoo staat bij ons in de New Music Friday playlist op Spotify
Oh ik was weer eens te laat :+ _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208219579
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2023 21:13 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Oh my god _O-
Holy fuck _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 09:58:52 #44
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208231794
Vanavond is Andra Chansen

Running Order

Theoz – "Mer av dig"
Mariette – "One Day"
Victor Crone – "Diamonds"
Tennessee Tears – "Now I Know"
Elov & Beny – "Raggen går"
Melanie Wehbe – "For the Show"
Nordman – "Släpp alla sorger"
Kiana – "Where Did You Go"

Volgens mij gaan gewoon de beste 4 door, in het verleden deden ze aan duels, maar dat is dus niet meer. Bookies denken dat Kiana, Nordman en Theoz sowieso door gaan, voor de andere finaleplaats zitten de odds dicht bij elkaar.
pi_208238054
Ik heb dit waarschijnlijk als 5e scherm van de avond staan.
pi_208238146
Heb de video voor deze op ESC Plus wel aanstaan, maar het is nog maar de vraag of het geluid ook aan gaat.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 maart 2023 @ 17:44:16 #47
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208238159
Enige wat ik leuk vind in deze ronde is Mer av dig, maar ook niet voor de winst.
pi_208240113
Zweden begint
pi_208240142
:W
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240145
Present. :)

Efkes chips/nootjes/drinken pakken.
Hotapnyc
pi_208240149
Ben benieuwd of ik nog een hidden gem heb gemist.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240158
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:03 schreef koffieleuk het volgende:
Ben benieuwd of ik nog een hidden gem heb gemist.
Het is Zweden, dus niet echt
pi_208240194
Hoi Axel :W
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:06:56 #54
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240213
Hallooooooooooooooooooooooooooooooooooo
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:06 schreef Strani het volgende:
Hallooooooooooooooooooooooooooooooooooo
He
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:07:50 #56
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240237
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:07 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
He
Hé. Kom jij hier vaker?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:08:07 #57
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240239
Ondertussen springt er wat glazuur van m'n tanden af.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240241
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:07 schreef Strani het volgende:

[..]
Hé. Kom jij hier vaker?
Kun je zelf checken opzich :)
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240247
Typisch Zeeds nummer
pi_208240249
Denk dat ik Som du vil beter vind, maar niet veel mis mee.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:09:06 #61
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240257
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:06 schreef Strani het volgende:
Hallooooooooooooooooooooooooooooooooooo
hoi
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:09:24 #62
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240264
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:09 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
hoi
hé hoi hallo alles goed?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:09:44 #63
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240269
Dit is weinig verheffend.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:10:02 #64
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240275
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:09 schreef Strani het volgende:

[..]
hé hoi hallo alles goed?
Beter dan gisteren. :P
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:10:12 #65
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240278
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:09 schreef ijs_beer het volgende:
Dit is weinig verheffend.
Prima opening voor een tv-show voor kinderen maar dat is het dan ook wel.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240283
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Beter dan gisteren. :P
Hey, da's fijn *O*
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:10:35 #67
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240286
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:10 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Beter dan gisteren. :P
Ik hoop dat morgen dan wederom beter is dan vandaag en zo verder!
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240296
Arm publiek.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:11:28 #69
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240301
Humor om te lachen
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240310
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:11 schreef koffieleuk het volgende:
Arm publiek.
Het zou me niet verrassen als ze bewust daar neer gezet zijn voor dat stukje.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:11:51 #71
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240311
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:11 schreef koffieleuk het volgende:
Arm publiek.
Dit gaat Zweden plekken kosten op de geluks-index.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240314
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:11 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Het zou me niet verrassen als ze bewust daar neer gezet zijn voor dat stukje.
Yes, maar was ook letterlijk bedoeld :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:13:02 #73
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_208240329
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:12 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Yes, maar was ook letterlijk bedoeld :D
De avond is nog vroeg, we zitten nog niet op jouw niveau :@
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_208240346
Dat is het nadeel van veel oud-deelnemers die terugkeren, hun betere inzendingen zitten in m'n achterhoofd en dan valt het deze keer gewoon tegen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:14:46 #75
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240356
Ja dit is prima. Maar dat is dan ook wel.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240364
ik kan hier niet veel over zeggen, en dat is niet goed.
pi_208240374
Mariette heeft gewoon betere nummers gehad. Vind dit ook meer bij Anna Bergendahl passen trouwens.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:17:17 #78
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240400
Oh @Cee Victor Krone. Dat was jouw favoriet toch
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240407
Van Victor en zijn nummer krijg ik de rillingen. :@
Hotapnyc
pi_208240414
Ze heeft wel bij al haar deelnames de finale gehaald, zou wat zijn als ze die statistiek kan voortzetten.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240420
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:17 schreef Cirilico het volgende:
Van Victor en zijn nummer krijg ik de rillingen. :@
Zo gladjes? Of zo prachtig? :D
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240431
Voor mij veel te glad
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:18:54 #83
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240442
Dit hebben we al 100 keer gehoord in MF
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240446
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:18 schreef Sableheart het volgende:
Voor mij veel te glad
Thialf na een dweilbeurt is er niets bij.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240451
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:18 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Zo gladjes? Of zo prachtig? :D
:D
Gladjes, glibberig & slijmerig.
Hotapnyc
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:19:28 #86
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240457
Zou ie gaan met Jorien Voorhuis?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:21:47 #87
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240516
Misschien zometeen maar schakelen naar IJsland
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240526
Alliteraties zijn meestal wel fijn.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240542
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:21 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien zometeen maar schakelen naar IJsland
Als het op dit tempo doorgaat, hebben we precies alles gehad voordat de uitzending daar begint!
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240551
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:21 schreef ijs_beer het volgende:
Misschien zometeen maar schakelen naar IJsland
Ik heb Moldavie moeten opgeven omdat die te veel haperde, dus heb ik slechts 4 schermen naast elkaar open staan.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:24:15 #91
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240568
Dit is wel hele basic country pop
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240569
Beste tot nu toe, maar we zijn de categorie redelijk nog niet ontstegen
pi_208240570
Voor de diversiteit alleen mag deze al wel door.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:24:25 #94
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240575
en af en toe vals.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:25:32 #95
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240603
misschien de zangeres inwisselen. :+
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240627
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:22 schreef koffieleuk het volgende:

[..]
Als het op dit tempo doorgaat, hebben we precies alles gehad voordat de uitzending daar begint!
Daar hoop ik dus op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:23 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Ik heb Moldavie moeten opgeven omdat die te veel haperde, dus heb ik slechts 4 schermen naast elkaar open staan.
Ik ook. Maar inmiddels werkt het weer gewoon (YT).
Hotapnyc
pi_208240670
Culinaire tip trouwens: sjips dippen in witte wijn. c_/
Hotapnyc
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:29:54 #98
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240688

Wat is dit
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240707
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:29 schreef ijs_beer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit
Een redelijke inzending in de Zweedse Andra Chancen
pi_208240711
quote:
9s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:29 schreef ijs_beer het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dit
Carpool Karaoke testrun
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:33:07 #101
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240757
Het is toch een voordeel als je de taal begrijpt, blijkt na gisteren maar weer. _O-
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240820
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:33 schreef ijs_beer het volgende:
Het is toch een voordeel als je de taal begrijpt, blijkt na gisteren maar weer. _O-
Gewoon Zweeds leren, dat lost dat probleem op.
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:36:01 #103
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240829
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:35 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Gewoon Zweeds leren, dat lost dat probleem op.
Goeie tip. Zal proberen voor volgend jaar.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240848
:O
pi_208240893
Stukje Stad i ljus is altijd fijn O+
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240918
Eindelijk iets dat niet volledig glad gepolijst is.
pi_208240931
Familie van de draailier?
Hotapnyc
  Moderator zaterdag 4 maart 2023 @ 20:41:48 #108
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_208240953
Dit is best prima eigenlijk. Iig wel als finalemateriaal MF he.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_208240962
Hier wordt ik best vrolijk van, mag gerust door.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208240993
IJsland begint ook bijna, het sluit ook weer precies aan _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208241040
En we gaan weer terug naar gladgepolijst :(
pi_208241061
7. Nordman – "Släpp alla sorger"

4. Tennessee Tears – "Now I Know"
5. Elov & Beny – "Raggen går"
2. Mariette – "One Day"
1. Theoz – "Mer av dig"
6. Melanie Wehbe – "For the Show"
8. Kiana – "Where Did You Go"
3. Victor Crone – "Diamonds"

Maar alles anders dan nummer 7 boeit me niet, dus de volgorde daarvan is ook redelijk uitwisselbaar.
pi_208241129
Doe dan maar Mariëtte, Dat countryduo, dat feelgood nummer, en Theoz.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208241130
Deze is best leuk. :) Prettig voor in je shufflelijst.
Hotapnyc
pi_208241144
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:48 schreef Cirilico het volgende:
Deze is best leuk. :) Prettig voor in je shufflelijst.
:Y
Denk dat zij bijvoorbeeld nog wel eens met een beter nummer gaat meedoen.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208241263
Theoz, Mariette, Tennessee, Nordman kies ik.
Hotapnyc
pi_208241371
Winnaar Moldavie treedt nu op.
Hotapnyc
pi_208241656
Nordman, Kiana, Theoz en.....
Hotapnyc
pi_208241699
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:05 schreef Cirilico het volgende:
Nordman, Kiana, Theoz en.....
Mariette was de vierde, maar ik kreeg de indruk dat het nog niet definitief was
pi_208241746
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:07 schreef Sableheart het volgende:

[..]
Mariette was de vierde, maar ik kreeg de indruk dat het nog niet definitief was
Ah ok. Kennelijk nog niet nee. :D Wat een gedoe allemaal.
Hotapnyc
pi_208242021
Nu wel een uitslag
pi_208242072
nvm
pi_208242170
ze kondigen per leeftijdscategorie aan wie er 12 punten krijgt, dus weten we nog steeds niet echt iets
pi_208242230
Nordman als eerste door
pi_208242235
:')
Hotapnyc
pi_208242254
Theoz ook door
pi_208242277
Kiana als 3e
pi_208242301
En Mariette

dus toch wat ze eerder aankondigden
pi_208242314
Mariette, 5 uit 5 finales gehaald _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_208242389
Netjes.

Hierna Dragrace Sverige? :o Heb t er maar druk mee, met Belgie gisteren, VS vannochtend en dan Zweden nu.
Hotapnyc
pi_208242471
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:30 schreef Cirilico het volgende:
Netjes.

Hierna Dragrace Sverige? :o Heb t er maar druk mee, met Belgie gisteren, VS vannochtend en dan Zweden nu.
En hij staat nu online (in de Wow-app)!
Hotapnyc
pi_208242779
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 21:28 schreef koffieleuk het volgende:
Mariette, 5 uit 5 finales gehaald _O_
Mooi dat het gelukt is. Dat Tennessee Tears er meteen achter was denk ik degene waar ik van deze 8 het minste mee had.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208244332
Toch jammer dat Elov & Benny niet door zijn. Gewoon voor de variatie :D

Bij het nummer van Theoz moet ik aan een ander nummer denken van een Zweedse zangeres. Ik kom er alleen niet op welk nummer dat is...
pi_208245830
Running order finale

~The present is all there is~
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 00:33:23 #135
87554 Cee
Welluk?
pi_208245924
Geef gewoon de winst aan haar, bespaar de moeite. :D
  zondag 5 maart 2023 @ 00:48:33 #136
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208246024
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:33 schreef Cee het volgende:
Geef gewoon de winst aan haar, bespaar de moeite. :D
Maar hiermee halen ze wel geld op voor Oekraīne :)

Spannend is het niet inderdaad :P
pi_208246285
Tattoo gaat trouwens nog steeds enorm hard op Spotify. Het nummer werd gisteren 726.741 keer gestreamd, wat nog steeds meer is dan wat de al gekozen nummers per dag krijgen. Ben echt benieuwd wat dat gaat doen na de finale volgende week.
pi_208247226
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 00:24 schreef grazz het volgende:
Running order finale

[ afbeelding ]
Zelfs uit de startvolgorde is elke vorm van originaliteit gesloopt :')
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208247900
Eigenlijk weten we al wat er gaat gebeuren in mei als Loreen volgende week wordt gekozen. En ik vind het ergens irritant dat waarschijnlijk zo’n best ‘simpel’ nummer gaat winnen.

En toch als het langskomt op Spotify vind ik het ook heerlijk _O- :+
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 10:54:06 #140
375570 crew  Cyan9
pi_208247981
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:45 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk weten we al wat er gaat gebeuren in mei als Loreen volgende week wordt gekozen. En ik vind het ergens irritant dat waarschijnlijk zo’n best ‘simpel’ nummer gaat winnen.

En toch als het langskomt op Spotify vind ik het ook heerlijk _O- :+
Ik vind het ESF altijd het leukst als er geen uitgesproken favoriet is, dus ik herken het wel.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208248005
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:45 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk weten we al wat er gaat gebeuren in mei als Loreen volgende week wordt gekozen. En ik vind het ergens irritant dat waarschijnlijk zo’n best ‘simpel’ nummer gaat winnen.

En toch als het langskomt op Spotify vind ik het ook heerlijk _O- :+
Eens. Ik zou het eeuwig zonde vinden als dit nummer het van Finland zou winnen.

Maarrrr, ik volg op Reddit wat over het ESC en uit vele reacties blijkt toch dat Finland beter ligt dan Zweden. Mocht Laureen de voorrondes winnen natuurlijk.
pi_208248038
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens. Ik zou het eeuwig zonde vinden als dit nummer van Finland zou winnen.

Maarrrr, ik volg op Reddit wat over het ESC en uit vele reacties blijkt toch dat Finland beter ligt dan Zweden.
De televote wordt gewonnen door Finland, dat kan bijna niet anders. Het is alleen de vraag of de jury ze een beetje goed gezind is, die gaan liever voor de nietszeggende Chanels van deze wereld.

Ik vind Tattoo trouwens echt niet beter dan onze eigen inzending, puur qua liedje. Fascinerend hoeveel invloed het feit dat het Loreen is, en de performance, en alles eromheen dan hebben op de ontvangst van zo'n nummer.
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 11:59:55 #143
87554 Cee
Welluk?
pi_208248799
Tattoo wordt een beetje de Je Me Casse van dit jaar, althans voor mij. Een oké pop-nummer dat echter door fans en media zo de hemel in wordt gehyped dat het me tegen gaat staan.
pi_208248823
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Eens. Ik zou het eeuwig zonde vinden als dit nummer het van Finland zou winnen.

Maarrrr, ik volg op Reddit wat over het ESC en uit vele reacties blijkt toch dat Finland beter ligt dan Zweden. Mocht Laureen de voorrondes winnen natuurlijk.
De voorrondes winnen zal Laureen wel lukken, mede daardoor staat ze nu op 2.44 voor de winst. Ter vergelijking, een Duncan Lorence stond in deze fase van de strijd (10 maart) op 4.1.

Op dit moment voldoet Zweden het best aan het totaalplaatje voor een goede score bij zowel jury als publiek. Finland en Oekraīne hebben om uiteenlopende redenen goede kans om het bij de televoting beter te doen, maar als Zweden daarbij redelijk in het spoor kan blijven, is het maar zeer de vraag wat de jury doet. De Rick Vols of Carlo Boszhards van deze wereld kunnen net zo makkelijk Cha Cha Cha 24e zetten, hoe ergerniswekkend dat ook is.

De rest is eigenlijk geen serieuze concurrentie, want dan kom je meteen in de groep van Noorwegen en Tsjechië enzo, wat toch van die traditionele subtopnummers zijn.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 12:03:11 #145
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208248838
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 11:59 schreef Cee het volgende:
Tattoo wordt een beetje de Je Me Casse van dit jaar, althans voor mij. Een oké pop-nummer dat echter door fans en media zo de hemel in wordt gehyped dat het me tegen gaat staan.
Ja dat gevoel heb ik ook. Je Me Casse werd door Maltees geld onder andere toen op nummer 1 in de odds gedrukt. En er ontstond een echte hype. Maar vooral in de televote bleek dat wel anders te liggen. Denk dat jury´s eigenlijk misschien nog wel vatbaarder zijn voor hype. Maar nog steeds Je Me Casse en Tattoo van Loreen zijn beide prima nummers die wel de top 10 waard zijn. Maar winnaar?
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 12:17:03 #146
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208248998
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:01 schreef Fred_B het volgende:

[..]
De voorrondes winnen zal Laureen wel lukken, mede daardoor staat ze nu op 2.44 voor de winst. Ter vergelijking, een Duncan Lorence stond in deze fase van de strijd (10 maart) op 4.1.

Op dit moment voldoet Zweden het best aan het totaalplaatje voor een goede score bij zowel jury als publiek. Finland en Oekraīne hebben om uiteenlopende redenen goede kans om het bij de televoting beter te doen, maar als Zweden daarbij redelijk in het spoor kan blijven, is het maar zeer de vraag wat de jury doet. De Rick Vols of Carlo Boszhards van deze wereld kunnen net zo makkelijk Cha Cha Cha 24e zetten, hoe ergerniswekkend dat ook is.

De rest is eigenlijk geen serieuze concurrentie, want dan kom je meteen in de groep van Noorwegen en Tsjechië enzo, wat toch van die traditionele subtopnummers zijn.
Als ik kijk naar de top 5 van odds van nummers die al wel bekend zijn:

Finland, televote magneet, jury gaat inderdaad wel een ding zijn, de internationale jury tijdens UMK was best postief, al zette de VK jury het volgens mij onder aan.
Oekraīne, ik zie een redelijk televote potentieel om daarvan in de top15 te komen (diaspora, redelijk nummer). Maar het is ook niet echt een jury nummer. Hoort niet in de bovenste gedeelte odds.
Noorwegen, ik zie dit nummer meer als een televote nummer dan jury nummer. Al kan de whistle noot ook zeker wel jury binnen vissen.
Tsjechië, even vanuit gaande dat de act er meer uit ziet als hun clip en niet optreden in kleine studio in Praag. Ik vind dit wel echt een jury nummer (top3), misschien iets minder televote?
Spanje, hate or love it. Denk dat er wel genoeg love is voor een redelijke televote en jury score. Al zal dat in veel landen ook vrijwel geen punten opleveren als maar 1 of 2 juryleden het geweldig vinden.
pi_208249068
Zweden gaat winnen, fantastisch nummer Loreen!!!
pi_208249340
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 12:17 schreef Momo het volgende:

[..]
Als ik kijk naar de top 5 van odds van nummers die al wel bekend zijn:

Finland, televote magneet, jury gaat inderdaad wel een ding zijn, de internationale jury tijdens UMK was best postief, al zette de VK jury het volgens mij onder aan.
Oekraīne, ik zie een redelijk televote potentieel om daarvan in de top15 te komen (diaspora, redelijk nummer). Maar het is ook niet echt een jury nummer. Hoort niet in de bovenste gedeelte odds.
Noorwegen, ik zie dit nummer meer als een televote nummer dan jury nummer. Al kan de whistle noot ook zeker wel jury binnen vissen.
Tsjechië, even vanuit gaande dat de act er meer uit ziet als hun clip en niet optreden in kleine studio in Praag. Ik vind dit wel echt een jury nummer (top3), misschien iets minder televote?
Spanje, hate or love it. Denk dat er wel genoeg love is voor een redelijke televote en jury score. Al zal dat in veel landen ook vrijwel geen punten opleveren als maar 1 of 2 juryleden het geweldig vinden.
Die Finse jury-score voor Cha Cha Cha in de nationale voorronde vind ik lastig om te gebruiken. Het was voor een NSF een uitstekend deelnemersveld, maar op een echt ESF ligt de lat toch wel een stuk hoger, en kan je als jurylid best dingen als pak ‘em beet Italië, Frankrijk, Estland of Tsjechië hoger zetten, zonder dat het heel onredelijk wordt. En van dat niveau was die nationale concurrentie ook weer niet.

Oekraīne is geen briljant liedje, maar als Cesar Sampson voor Oostenrijk de jury kan winnen, kan dit met wat sentimentele/politieke stemmen best onderste helft Top 10 scoren bij de jury. Om te winnen heeft dat toch het publiek nodig.

Voor het ESF zou het vooral bevorderlijk zijn als de uitslag volgende week een stuk nipter is dan verwacht, al zijn daar nu geen voortekenen voor.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208250223
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 10:45 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk weten we al wat er gaat gebeuren in mei als Loreen volgende week wordt gekozen. En ik vind het ergens irritant dat waarschijnlijk zo’n best ‘simpel’ nummer gaat winnen.

En toch als het langskomt op Spotify vind ik het ook heerlijk _O- :+
Met Finland als concurrentie en Frankrijk, Tsjechie en Noorwegen als outsider is de strijd nog niet gestreden. Ik denk dat men dit ook snel met Euphoria gaan vergelijken. Dat kan flink in haar nadeel werken
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 13:45:14 #150
87554 Cee
Welluk?
pi_208250263
Net voor het eerst met m’n koptelefoon geluisterd en dat instrumentale halverwege werkt wel lekker hoor. En die beat blijft het op gang brengen, da’s ook wel nodig.
pi_208251046
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 13:42 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Met Finland als concurrentie en Frankrijk, Tsjechie en Noorwegen als outsider is de strijd nog niet gestreden. Ik denk dat men dit ook snel met Euphoria gaan vergelijken. Dat kan flink in haar nadeel werken
Mwah Finland zal de televote wel winnen, maar daar zal Loreen ook wel in de top 3 komen. De jury zie ik haar wel winnen.
  Moderator zondag 5 maart 2023 @ 14:44:40 #152
375570 crew  Cyan9
pi_208251056
Het nummer wordt wat mij betreft ook naar een hoger plan getild door de manier hoe Loreen zingt. Dat mysterieuze, dat maakt het voor mij heel goed.
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208251511
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208252643
Sorry hoor maar als Finland Esc wint dan gaat het festival weer een stap in de richting waar het niet heen zou moeten. Kwaliteit zou dan verliezen van de meeste gekke act.

Het zal de Televote wel winnen maar juries? Echt niet. Ik denk dat Cha Cha Cha een Konstrakta gaat doen kwa resultaat. 11de/12de bij de juries maar naar de top 4 geduwd door de televote.
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 16:43:50 #155
87554 Cee
Welluk?
pi_208253188
Welke kwaliteit zou er verliezen dan? Cha Cha Cha is meer dan alleen gekkigheid als je het verhaal weet. (Dit is het Zweden topic dus on-topic: ik zou willen dat er in Zweden eens iets ‘geks’ (lees: anders) wint om de boel daar wat wakker te schudden. En op te schudden).
pi_208256774
Tattoo komt deze week op 37 binnen in de UK Top 40.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter zondag 5 maart 2023 @ 20:12:32 #157
87554 Cee
Welluk?
pi_208257011
quote:
11s.gif Op zondag 5 maart 2023 19:55 schreef Fred_B het volgende:
Tattoo komt deze week op 37 binnen in de UK Top 40.
Het is niet de ķfficiele officiële Official Top 40, maar is tegenwoordig iets nog officieel? :P
pi_208257358
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 20:12 schreef Cee het volgende:

[..]
Het is niet de ķfficiele officiële Official Top 40, maar is tegenwoordig iets nog officieel? :P
Het is in elk geval een teken dat ze aandacht krijgt :Y
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208258094
quote:
84s.gif Op zondag 5 maart 2023 14:44 schreef Cyan9 het volgende:
Het nummer wordt wat mij betreft ook naar een hoger plan getild door de manier hoe Loreen zingt. Dat mysterieuze, dat maakt het voor mij heel goed.
Dat vind ik ook. Ondanks dat ze niet duidelijk articuleert, brengt ze het gewoon erg goed en zet ze haar lichaam goed in.
  zondag 5 maart 2023 @ 21:42:29 #160
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208258576
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:43 schreef Cee het volgende:
Welke kwaliteit zou er verliezen dan? Cha Cha Cha is meer dan alleen gekkigheid als je het verhaal weet. (Dit is het Zweden topic dus on-topic: ik zou willen dat er in Zweden eens iets ‘geks’ (lees: anders) wint om de boel daar wat wakker te schudden. En op te schudden).
In a dimman zou echt een toffe en afwisselende act geweest voor Zweden _O_
pi_208259513
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:21 schreef EmVee97 het volgende:
Sorry hoor maar als Finland Esc wint dan gaat het festival weer een stap in de richting waar het niet heen zou moeten. Kwaliteit zou dan verliezen van de meeste gekke act.

Het zal de Televote wel winnen maar juries? Echt niet. Ik denk dat Cha Cha Cha een Konstrakta gaat doen kwa resultaat. 11de/12de bij de juries maar naar de top 4 geduwd door de televote.
Finland heeft kwalitatief een beter nummer dan Loreen. Het heeft meer inhoud, is gewaagder, is een meer integer stukje muziek en is niet speciaal geschreven volgens het Eurovisie-handboek.
pi_208259678
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 21:42 schreef molloot200 het volgende:

[..]
In a dimman zou echt een toffe en afwisselende act geweest voor Zweden _O_
Dat was natuurlijk wel een behoorlijke rip-off van Bella Ciao :P

En dan hadden we Cornelia niet gehad O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_208260820
Cha Cha Cha kwalitatief beter dan Tattoo? Kom op. Cha Cha Cha is eerst een boel herrie gevolgd door een oke 2de deel. En de live performance is gewoon een nee voor mij. Als je van de rare bekken moeten gaan trekken dan ben je mij al kwijt.

Kan mij weinig schelen of een nummer uniek is of niet, te mainstream of niet. Een goed nummer is een goed nummer. Tegenwoordig word een nummer al "generiek" geniemd als het maar het kleinste mainstream elementje heeft en word bijna elk nummer overhyped met de kleinste ethnisch element.

Ik sta hier duidelijk alleen in en dus zal ik her daarbij laten. Ik wens jullie allen nog een fijn, en hopelijk een leuke en positieve, Melfest week toe. Dit is niet de plek voor mij dus tot ziens! 😬
  maandag 6 maart 2023 @ 07:17:48 #164
478909 molloot200
alles muziek.
pi_208261194
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 23:14 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat was natuurlijk wel een behoorlijke rip-off van Bella Ciao :P

En dan hadden we Cornelia niet gehad O+
Ja, oké, Cornelia had ik niet willen missen, maar ondanks dat In a dimman een Bella Ciao ripoff was, had het wel laten zien dat je ook van de gebaande paden af kunt gaan als Zweed ;)

Cornelia was ook een goede winnaar en ik hoopte dat dat ervoor zou zorgen dat minder van dezelfde schrijvers weer op de lijst zouden komen maar nee :P
pi_208261281
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 03:07 schreef EmVee97 het volgende:
Cha Cha Cha kwalitatief beter dan Tattoo? Kom op. Cha Cha Cha is eerst een boel herrie gevolgd door een oke 2de deel. En de live performance is gewoon een nee voor mij. Als je van de rare bekken moeten gaan trekken dan ben je mij al kwijt.

Kan mij weinig schelen of een nummer uniek is of niet, te mainstream of niet. Een goed nummer is een goed nummer. Tegenwoordig word een nummer al "generiek" geniemd als het maar het kleinste mainstream elementje heeft en word bijna elk nummer overhyped met de kleinste ethnisch element.

Ik sta hier duidelijk alleen in en dus zal ik her daarbij laten. Ik wens jullie allen nog een fijn, en hopelijk een leuke en positieve, Melfest week toe. Dit is niet de plek voor mij dus tot ziens! 😬
Nee hoor. Sta je niet alleen in. Ik kan me ook niet vinden in die obsessie met originaliteit en gewaagdheid.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 08:00:51 #166
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208261384
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 03:07 schreef EmVee97 het volgende:
Cha Cha Cha kwalitatief beter dan Tattoo? Kom op. Cha Cha Cha is eerst een boel herrie gevolgd door een oke 2de deel. En de live performance is gewoon een nee voor mij. Als je van de rare bekken moeten gaan trekken dan ben je mij al kwijt.

Kan mij weinig schelen of een nummer uniek is of niet, te mainstream of niet. Een goed nummer is een goed nummer. Tegenwoordig word een nummer al "generiek" geniemd als het maar het kleinste mainstream elementje heeft en word bijna elk nummer overhyped met de kleinste ethnisch element.

Ik sta hier duidelijk alleen in en dus zal ik her daarbij laten. Ik wens jullie allen nog een fijn, en hopelijk een leuke en positieve, Melfest week toe. Dit is niet de plek voor mij dus tot ziens! 😬
Kom op, iedereen kan daar toch anders in staan, welk nummer beter is? En ook hier zie je verschillende meningen daarover. Hoezo voel je dat dit niet de plek is voor jou?
pi_208264218
Tattoo kwam vanochtend voorbij op Radio 2 w/
pi_208264363
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:56 schreef Em31 het volgende:
Tattoo kwam vanochtend voorbij op Radio 2 w/
Die moet ik dan net gemist hebben. Hoe laat was dat ongeveer?
pi_208264419
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 12:56 schreef Em31 het volgende:
Tattoo kwam vanochtend voorbij op Radio 2 w/
De Nederlandse 12 punten zijn binnen _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208264434
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:08 schreef TheArt het volgende:

[..]
Die moet ik dan net gemist hebben. Hoe laat was dat ongeveer?
Ik ging de precieze tijd voor je opzoeken in de lijst maar hij staat er niet tussen :o sowieso tussen 10 en 11 was het!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 13:17:30 #171
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208264441
Eerste keer dat ik Tattoo hoorde dacht ik "meh".

Toen een paar dagen later gekeken met beeld er bij en toen dacht ik wel meteen "winnaar".

Ik kan leven met Zweden of FInland als winnaar :P Stockholm uurtje rijden, Helsinki een paar uur met de boot. Hopen dat ze niet opeens in Malmö gaan zitten, want dat is kut :P
  maandag 6 maart 2023 @ 13:22:51 #172
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208264511
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 03:07 schreef EmVee97 het volgende:
Cha Cha Cha kwalitatief beter dan Tattoo? Kom op. Cha Cha Cha is eerst een boel herrie gevolgd door een oke 2de deel. En de live performance is gewoon een nee voor mij. Als je van de rare bekken moeten gaan trekken dan ben je mij al kwijt.

Kan mij weinig schelen of een nummer uniek is of niet, te mainstream of niet. Een goed nummer is een goed nummer. Tegenwoordig word een nummer al "generiek" geniemd als het maar het kleinste mainstream elementje heeft en word bijna elk nummer overhyped met de kleinste ethnisch element.

Ik sta hier duidelijk alleen in en dus zal ik her daarbij laten. Ik wens jullie allen nog een fijn, en hopelijk een leuke en positieve, Melfest week toe. Dit is niet de plek voor mij dus tot ziens! 😬
Misschien moet je even in het Finland topic kijken. Daar staan genoeg reacties van mensen die het verschrikkelijk vinden (waaronder ik).
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208264718
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:16 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik ging de precieze tijd voor je opzoeken in de lijst maar hij staat er niet tussen :o sowieso tussen 10 en 11 was het!
Als ie daar nog niet in de computer staat, komt ie niet in de lijst. Maar heb het gevonden, dankje!
pi_208265121
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 13:17 schreef Evenstar het volgende:
Eerste keer dat ik Tattoo hoorde dacht ik "meh".

Toen een paar dagen later gekeken met beeld er bij en toen dacht ik wel meteen "winnaar".

Ik kan leven met Zweden of FInland als winnaar :P Stockholm uurtje rijden, Helsinki een paar uur met de boot. Hopen dat ze niet opeens in Malmö gaan zitten, want dat is kut :P
Ik geloof wel dat die zaal Globen in Stockholm volgend jaar een langdurige sluiting heeft wegens een verbouwing. Dat las ik op Twitter ergens.

Misschien kan het Kiruna worden. Daar komen ook weleens MF- voorrondes vandaan :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 14:27:51 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208265247
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 14:17 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat die zaal Globen in Stockholm volgend jaar een langdurige sluiting heeft wegens een verbouwing. Dat las ik op Twitter ergens.

Misschien kan het Kiruna worden. Daar komen ook weleens MF- voorrondes vandaan :P
Kiruna kan dat niet aan joh :P

Tele2 Arena misschien een optie? Anders zal het wel verhuizen naar Göteborg of Malmö. Het noorden is echt wel wat lastiger qua infrastructuur.

.... maar goed lopen een beetje ver vooruit _O-
pi_208268860
Ik ga zo hard lachen als Marcus & Martinus winnen
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 19:30:07 #177
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208268976
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga zo hard lachen als Marcus & Martinus winnen
Die hebben wel een hele horde aan televote fangirls in ieder geval.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 20:08:53 #178
375570 crew  Cyan9
pi_208269931
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga zo hard lachen als Marcus & Martinus winnen
Waarom zou je lachen om mijn lijden?
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208269993
quote:
9s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Waarom zou je lachen om mijn lijden?
Dan komt er een lekkere #ophef :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 maart 2023 @ 20:22:39 #180
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208270194
Ik hoor net Statements uit 2017 en denk weer "hoe the fuck heeft dat het niet gehaald".
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 20:22:46 #181
375570 crew  Cyan9
pi_208270197
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:11 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Dan komt er een lekkere #ophef :D
Ongeīnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_208270234
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoor net Statements uit 2017 en denk weer "hoe the fuck heeft dat het niet gehaald".
Vooral dat het niet eens de finale haalde _O- :')
  ESF Reporter maandag 6 maart 2023 @ 20:41:05 #183
87554 Cee
Welluk?
pi_208270476
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 20:22 schreef Evenstar het volgende:
Ik hoor net Statements uit 2017 en denk weer "hoe the fuck heeft dat het niet gehaald".
Ja, dat vragen mensen zich aan de lopende band af.
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 21:03:34 #184
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208270862
quote:
10s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:24 schreef NailQueen het volgende:
Ik ga zo hard lachen als Marcus & Martinus winnen
Ook al vind ik Tattoo een goed nummer en denk dat mijn gezicht dan ook zo staat
  Moderator maandag 6 maart 2023 @ 21:04:39 #185
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208270883
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 19:30 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Die hebben wel een hele horde aan televote fangirls in ieder geval.
Ze stemmen wel in leeftijd categorieën in Melfest, de jeugd zou wel voor M&M zijn. 30+ voor Loreen gok ik zo?
pi_208271319
Vandaag het nummer meermaals tijdens mijn werk beluisterd en het landde eindelijk. Lekker meeblčren ~:)

Evengoed stem ik eerder op Käärijä dan Loreen, dat dan weer wel.

Käärijä laat mij voelen als een opgefokte malloot, dat doet Loreen niet en dat verdient een stem voor Finland :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door Meridiaan op 06-03-2023 21:55:02 ]
pi_208276707
De schrijvers en liedjes:
twitter
pi_208279797
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 08:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Kom op, iedereen kan daar toch anders in staan, welk nummer beter is? En ook hier zie je verschillende meningen daarover. Hoezo voel je dat dit niet de plek is voor jou?
Ik vind er persoonlijk maar een negatieve sfeer hangen na meerdere topics gevolgd te hebben. Geeft me een beetje Songfestivalweblog comments vibes. Maar dat zal wel aan mij liggen 🫣😬
pi_208279880
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef EmVee97 het volgende:

[..]
Ik vind er persoonlijk maar een negatieve sfeer hangen na meerdere topics gevolgd te hebben. Geeft me een beetje Songfestivalweblog comments vibes. Maar dat zal wel aan mij liggen 🫣😬
Doe je zelf toch net zo goed (misschien wel extremer) aan mee?
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2023 03:07 schreef EmVee97 het volgende:
Cha Cha Cha kwalitatief beter dan Tattoo? Kom op. Cha Cha Cha is eerst een boel herrie gevolgd door een oke 2de deel. En de live performance is gewoon een nee voor mij. Als je van de rare bekken moeten gaan trekken dan ben je mij al kwijt.
Je kunt hier al jaren gewoon zeggen wie je favoriet is en wie je matig vindt en volgens mij is daar echt nog nooit gedoe over geweest. Misschien valt het je op omdat het net over jouw favorieten gaat en het dan minder prettig is om te lezen.
pi_208279931
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 13:45 schreef Nashipeer het volgende:
De schrijvers en liedjes:
[ twitter ]
Beetje tragisch _O- over de 2000 nummers, maar he wat een toeval Jimmy Joker was weer eens 7 keer de beste!
pi_208279963
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:31 schreef EmVee97 het volgende:

[..]
Ik vind er persoonlijk maar een negatieve sfeer hangen na meerdere topics gevolgd te hebben. Geeft me een beetje Songfestivalweblog comments vibes. Maar dat zal wel aan mij liggen 🫣😬
Valt reuze mee. Behalve als je Cha Cha Cha niet leuk vind, dan staat @Greys met een groen-zwart latexpakje en een Fins zakmes ‘s nachts boven je bed ;)
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  ESF Reporter dinsdag 7 maart 2023 @ 21:59:31 #192
87554 Cee
Welluk?
pi_208283043
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2023 18:48 schreef Nexum het volgende:

[..]
Valt reuze mee. Behalve als je Cha Cha Cha niet leuk vind, dan staat @:Greys met een groen-zwart latexpakje en een Fins zakmes ‘s nachts boven je bed ;)
Dit klopt wel. @EmVee97, we zijn niet zo zuur hier hoor. Meer af en toe wat teleurgesteld en plagerig, iedereen mag hier lekker vinden wat ze vinden van een nummer en men mag het daar weer niet mee eens zijn. Daar is het een forum voor. Het zou ook retesaai zijn als iedereen het zelfde leuk vindt, dat zou een ESF ook niet ten goede komen. En onze meningen kunnen zelfs veranderen, het is zelfs een uitdaging om de een de ander proberen te overtuigen van waarom iets écht wel tof is. Zo proberen we @Nexum al jarenlang warm te laten lopen voor de ingetogen mannenballades, ooit, OOIT lukt het, ooit!

Maar verder zijn we hier zo flexibel als een Loreen onder een LED-scherm (damn girl is bijna 40 en ze beweegt nog als een elastiek, ik ben jaloers).
pi_208285623
twitter
De Sahara is zonder meer erg droog.
  woensdag 8 maart 2023 @ 09:44:23 #194
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_208285752
Weer Loreen op radio2
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208294897
Met het falen van Israël en het Verenigd Koninkrijk vandaag is Zweden de topfavoriet op een odd van 2. De kans dat we volgend jaar naar Zweden gaan wordt dus op 50% geschat.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208295906
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 21:45 schreef Fred_B het volgende:
Met het falen van Israël en het Verenigd Koninkrijk vandaag is Zweden de topfavoriet op een odd van 2. De kans dat we volgend jaar naar Zweden gaan wordt dus op 50% geschat.
Heel eerlijk denk ik dat het voor de rest ook wel game over is als Loreen gaat. Ik zie Zweden de juryvote niet verliezen van een van de andere favorieten, en dat het gat vrij groot zal zijn. In de televote zal dit ook niet dusdanig onderuit gaan dat ze de andere favorieten nog een realistische kans geeft.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 15:11:55 #197
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208301392
twitter
pi_208302019
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2023 23:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Heel eerlijk denk ik dat het voor de rest ook wel game over is als Loreen gaat. Ik zie Zweden de juryvote niet verliezen van een van de andere favorieten, en dat het gat vrij groot zal zijn. In de televote zal dit ook niet dusdanig onderuit gaan dat ze de andere favorieten nog een realistische kans geeft.
Ja, de jury kan altijd iets geks doen en collectief voor iets onbenulligs gaan zoals Oostenrijk 2018 of Noord-Macedonië 2019, dat ze nu opeens fanatiek voor Zwitserland of Israël ofzo gaan. Maar de echte concurrenten voor de winst zijn puur televotingnummers, en het is maar de vraag of die in staat zijn een gat van meer dan 100 punten te dichten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 9 maart 2023 @ 22:26:45 #199
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208316325
Is hier vanavond de juryfinale, net zoals bij normale eurovision? of is dat ook morgenavond?
  ESF Reporter vrijdag 10 maart 2023 @ 19:48:25 #201
87554 Cee
Welluk?
pi_208317332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2023 18:30 schreef Thrts het volgende:
Is hier vanavond de juryfinale, net zoals bij normale eurovision? of is dat ook morgenavond?
Die is nu bezig.
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 20:40:07 #202
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208318384
Het kan bijna niet anders toch dan dat Loreen wint? Ik weet nog dat in 2020 Dotter de favoriet was en toen uiteindelijk niet won (fandom verloor toen hun calm), even gekeken wat toen de odds waren.
quote:
According to the editors of ESCDaily and the bookmakers, the final of Melodifestivalen 2020 will be won by Dotter and her song 'Bulletproof'. The bookmakers even scale her winning chances as high as 46 percent.
Loreen staat nu op 84 procent!
pi_208320417
https://eurovoix.com/2023/03/10/🇸;🇪-sweden-melodifestivalen-2023-final-exit-poll/

Loreen ruim aan kop!
  Moderator vrijdag 10 maart 2023 @ 23:28:16 #204
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208320961
twitter
pi_208322760
Vandaag is de dag dat Loreen gaat winnen en Stockholm 2024 een feit wordt _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_208323230
Dit gaat nu rond (dit stuk lijkt er wel heel erg op, maar de rest wat erna komt niet)
twitter
  ESF Reporter zaterdag 11 maart 2023 @ 10:37:55 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_208323482
Copy-paste muziek antigenot.
pi_208324359
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 09:21 schreef Nexum het volgende:
Vandaag is de dag dat Loreen gaat winnen en Stockholm 2024 een feit wordt _O_
Oke. Hoewel ik vind dat er betere nummers zijn heb ik liever dat Loreen wint dan nog een keer Oekraīne.
pi_208325848
Ik had helemaal gemist dat Tattoo gisteren voor het eerst in de Nederlandse Spotify chart stond
  zaterdag 11 maart 2023 @ 16:01:46 #210
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_208327193
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 11:51 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Oke. Hoewel ik vind dat er betere nummers zijn heb ik liever dat Loreen wint dan nog een keer Oekraīne.
ik heb me er al bij neergelegd dat er geen spanning meer zal zijn tot 2024 :W
... en huiver mee
pi_208328205
Ik vind nu al het leukste dat Jann vandaag ook komt optreden en Blanca gisteren :') .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208328278
twitter
pi_208328471
Denken jullie dat dit net zo'n monsterzege wordt als bij Kaarija?
pi_208328516
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Denken jullie dat dit net zo'n monsterzege wordt als bij Kaarija?
Ja denk het wel gezien haar positie bij de bookmakers.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208328595
Ja en denk dat Zweden ook wel weer wil winnen, dus deze keer zullen ze wel niet zo dom zijn.
pi_208329641
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 17:30 schreef NailQueen het volgende:
Denken jullie dat dit net zo'n monsterzege wordt als bij Kaarija?
Het systeem met een jury en het stemmen via de app maakt een monsterzege wat onwaarschijnlijker.

(Niet dat ik verder twijfel aan de winnaar uiteraard).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208331134
Ik zit er in ieder geval klaar voor
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 19:49:42 #218
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331147
Running Order

Jon Henrik Fjällgren, Arc North feat. Adam Woods – "Where You Are (Sáve¸an)"
Tone Sekelius – "Rhythm of My Show"
Mariette – "One Day"
Marcus & Martinus – "Air"
Panetoz – "On My Way"
Maria Sur – "Never Give Up"
Smash Into Pieces – "Six Feet Under"
Kiana – "Where Did You Go"
Nordman – "Släpp alla sorger"
Loreen – "Tattoo"
Theoz – "Mer av dig"
Paul Rey – "Royals"
pi_208331233
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 19:48 schreef Sableheart het volgende:
Ik zit er in ieder geval klaar voor
Ik ook. *O*

Nu nog ff Keira en Ruta MUR luisteren. Mijn repeat-favorieten. O+
Hotapnyc
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:01:36 #220
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331476
God kväll
pi_208331488
De tune!
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:01:58 #222
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331489
Te Deum!
pi_208331493
Nu kör vig *O* Hup Loreen
~The present is all there is~
pi_208331495
Mit Tjoen
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:02:34 #225
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331508
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:02 schreef grazz het volgende:
Nu kör vig *O* Hup Loreen
Ik denk dat het niet echt meer kijken is met de vraag wie zal winnen :P
  ESF Reporter zaterdag 11 maart 2023 @ 20:02:52 #226
87554 Cee
Welluk?
pi_208331518
Nou hup, hopen op een wonder. *O*
pi_208331536
Ach, als Zweden wint hebben we volgend jaar tenminste een strakke organisatie en Petra Mede. We kunnen het erger treffen (Turijn)
pi_208331549
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:02 schreef Cee het volgende:
Nou hup, hopen op een wonder. *O*
Welk nummer zou dat voor jou zijn?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:03:52 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331553
Zo, als een echte Zweed zit ik er klaar voor :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:04:31 #230
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331571
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:02 schreef Cee het volgende:
Nou hup, hopen op een wonder. *O*
Why, Loreen hoort dit gewoon te winnen, anders is het echt totaal gestoord.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:04:34 #231
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331573
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:02 schreef Cee het volgende:
Nou hup, hopen op een wonder. *O*
Ik heb nog wel een zak popcorn liggen in huis als Marcus en Martinus toch winnen :@
pi_208331575
Gezellig :D .
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208331576
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:03 schreef Evenstar het volgende:
Zo, als een echte Zweed zit ik er klaar voor :D
Jij woont in Zweden? :)
pi_208331579
Ik wil toch ook wel zo'n nationale finale hoor (ja i know al 300.000 keer gezegd) :o
~The present is all there is~
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:05:16 #235
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331591
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:04 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jij woont in Zweden? :)
:Y sinds vorig jaar :D
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:05:33 #236
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331596
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:04 schreef grazz het volgende:
Ik wil toch ook wel zo'n nationale finale hoor (ja i know al 300.000 keer gezegd) :o
Wat wij zouden krijgen zou het waarschijnlijk niet eens halen bij Moldavië
pi_208331602
Hej, jag är här
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208331618
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:05 schreef Evenstar het volgende:

[..]
:Y sinds vorig jaar :D
Ah zo :)
Leeft de Loreen-hype een beetje in Zweden?
pi_208331622
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:04 schreef grazz het volgende:
Ik wil toch ook wel zo'n nationale finale hoor (ja i know al 300.000 keer gezegd) :o
Met nadruk op ‘zo’n’. :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208331637
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:04 schreef grazz het volgende:
Ik wil toch ook wel zo'n nationale finale hoor (ja i know al 300.000 keer gezegd) :o
Ja, ik ben ook benieuwd wat voor show we zouden hebben als we het weer eens proberen.
Maar ik denk dat het erg zal tegenvallen. :P
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:07:10 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331638
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:06 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ah zo :)
Leeft de Loreen-hype een beetje in Zweden?
:Y

Yup, als je er op let wel :D Iedereen hier zegt ook dat het echt niet anders kan :D
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:08:23 #242
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331666
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
:Y

Yup, als je er op let wel :D Iedereen hier zegt ook dat het echt niet anders kan :D
In 2020 was Dotter ook toptopfavoriet, die werd toen tweede. Al waren haar odds 46% en die van Loreen nu 80%.
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:08:48 #243
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208331679
Heel spannend gaat het niet worden voor de uitslag maar ze weten in Zweden toch altijd een goede show neer te zetten.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:09:05 #244
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331685
Ik hoop nog wel een keer Jon Hendrik Fjallgren te zien in ESF, maar dit is niet het jaar.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:09:43 #245
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331705
Voor hem jammer dat Keiino al naar ESF is gegaan met joik.
pi_208331721
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:07 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Ja, ik ben ook benieuwd wat voor show we zouden hebben als we het weer eens proberen.
Maar ik denk dat het erg zal tegenvallen. :P
Als Belgie een prima show kan samenstellen zouden wij dat ook kunnen doen. Maar ik vrees dat we een jury krijgen met Carlo Boszhard, Frits Huffnagel, Johnny Logan en Rene Froger. -O-
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:10:35 #247
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208331727
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:07 schreef Evenstar het volgende:

[..]
:Y

Yup, als je er op let wel :D Iedereen hier zegt ook dat het echt niet anders kan :D
Op de Nederlandse radio draaien ze (of Bart dan) het ook al regelmatig
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208331735
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:09 schreef Momo het volgende:
Ik hoop nog wel een keer Jon Hendrik Fjallgren te zien in ESF, maar dit is niet het jaar.
Dit is ook niet het nummer
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208331750
Ik weet dat die Jon Hendrik dit al een lang tijd doet maar dit trucje is inmiddels wel irritant te noemen.
pi_208331751
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:09 schreef Momo het volgende:
Voor hem jammer dat Keiino al naar ESF is gegaan met joik.
Voor hen vooral jammer dat het op zijn Zweeds is gladgestreken en daarmee alle aantrekkingskracht voor publieksstemmen kwijt is.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:11:59 #251
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331759
Dit nummer klopt gewoon niet.

Stijlvolle van zo'n taal en dan zo'n Backstreet Boys look en vibe voor de rest.
pi_208331769
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:09 schreef Momo het volgende:
Ik hoop nog wel een keer Jon Hendrik Fjallgren te zien in ESF, maar dit is niet het jaar.
In 2015 had hij van mij wel mogen gaan. :@
pi_208331770
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:10 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Als Belgie een prima show kan samenstellen zouden wij dat ook kunnen doen. Maar ik vrees dat we een jury krijgen met Carlo Boszhard, Frits Huffnagel, Johnny Logan en Rene Froger. -O-
België was inderdaad hooguit prima. :D
Hotapnyc
pi_208331780
Keino van AliExpress,haha.
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208331782
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:10 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Als Belgie een prima show kan samenstellen zouden wij dat ook kunnen doen. Maar ik vrees dat we een jury krijgen met Carlo Boszhard, Frits Huffnagel, Johnny Logan en Rene Froger. -O-
Koude rillingen lopen al over mn rug...
pi_208331813
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:12 schreef Cirilico het volgende:

[..]
België was inderdaad hooguit prima. :D
En dankzij de ””””vak””””jury en het publiek een vrij bizarre winnaar.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208331825
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:12 schreef Lamballert het volgende:

[..]
Koude rillingen lopen al over mn rug...
Als de talkshows jaar in jaar uit geen fatsoenlijke songfestivalfan kan uitnodigen, dan vrees ik ervoor.
pi_208331834
Bij ons zou nu de vakjury commentaar geven op liedje 1. :'(
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:14:34 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331839
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:13 schreef Fred_B het volgende:

[..]
En dankzij de ””””vak””””jury en het publiek een vrij bizarre winnaar.
Vakjury zijn ook maar mensen he, en hebben vaak ook nog eens eens een saaie smaak dat is wel zo vaak gebleken.
pi_208331847
Zij had vorig jaar een prima nummer. Maar dit is gewoon een slap aftreksel van Fuego/SloMo
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:15:24 #261
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331858
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:14 schreef Fred_B het volgende:
Bij ons zou nu de vakjury commentaar geven op liedje 1. :'(
Patty Brard die zegt dat de zanger zo een schat lijkt en ze er zo op zou dansen in club de roze tijger.
pi_208331875
Je spreekt het uit als Tuuune. Ik zeg steeds Toon :@
pi_208331886
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:15 schreef NailQueen het volgende:
Zij had vorig jaar een prima nummer. Maar dit is gewoon een slap aftreksel van Fuego/SloMo
Melodifestivalen is ook niet echt een plek voor originele, gewaagde muziek.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:16:26 #264
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331890
Dit had niet gehoeven.
pi_208331892
Dat jasje is wel mooi
pi_208331906
Henriette :D

Ik zat de verkeerde zender te kijken |:)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:17:09 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331913
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:16 schreef Arth_NL het volgende:

[..]
Melodifestivalen is ook niet echt een plek voor originele, gewaagde muziek.
Ook alles in deze finale is geschreven door songwriters die ook ten minste 1 ander nummer in de finale hebben.
pi_208331915
Dit valt een beetje uit de tone inderdaad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208331916
Maargoed ondanks dat het gaaf zou zijn als we ook zoiets zo zouden houden in Nederland, en dan heb ik het wel over een echte overhaul, ben ik bang dat het gewoon weer van E-mail to berlin niveau gaat zijn.
pi_208331921
Dit is idd wat ik in een Zweedse voorronde zou verwachten. :O
pi_208331934
Ik ga warme chocolademelk maken.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:18:08 #272
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331940
zzzz
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:18:34 #273
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331956
Ik zit nog vol van de sushi

twitter
pi_208331977
Heb ik er al 2 gemist :(
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:19:20 #275
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208331979
Hey nog een nummer geschreven door Thomas G-son
pi_208331997
Wie zouden jullie graag de voorselectie zien doen voor een nationaal songfestival?
Hotapnyc
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:19:51 #277
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208331999
Die Farah is één van de weinige Zweden die ik al bijna helemaal kan volgen _O-
pi_208332006
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:19 schreef GeorgeM het volgende:
Heb ik er al 2 gemist :(
Ach wat is missen..
pi_208332021
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:18 schreef Evenstar het volgende:
zzzz
Kun jij het volgen taaltechnisch?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208332026
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:19 schreef Cirilico het volgende:
Wie zouden jullie graag de voorselectie zien doen voor een nationaal songfestival?
Edsilia. Of bedoel je niet de presentatie?
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:20:55 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208332036
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:19 schreef Cirilico het volgende:
Wie zouden jullie graag de voorselectie zien doen voor een nationaal songfestival?
Als in de nummers selecteren?
  zaterdag 11 maart 2023 @ 20:21:27 #282
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_208332048
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:17 schreef Lamballert het volgende:
Maargoed ondanks dat het gaaf zou zijn als we ook zoiets zo zouden houden in Nederland, en dan heb ik het wel over een echte overhaul, ben ik bang dat het gewoon weer van E-mail to berlin niveau gaat zijn.
Om zoiets als Melodifestivalen of San Remo in Nederland te doen heb je een lange adem nodig.
En dat zie ik ook niet gebeuren.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_208332051
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Als in de nummers selecteren?
Ja. Stond er wat onduidelijk misschien. :D
Hotapnyc
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:21:36 #284
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208332056
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef GeorgeM het volgende:

[..]
Kun jij het volgen taaltechnisch?
Ligt er aan wie er kletst :D

Farah kan ik goed volgen. De mannelijke host wat minder.
pi_208332069
Mariette O+
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_208332078
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ach wat is missen..
Okee. Niet gezien dan :P
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:22:16 #287
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208332083
Niet slecht, maar ik haak na een minuut af ofzo, trekt je aandacht niet.
pi_208332085
Mariëtte heeft wel betere nummers gehad.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_208332087
Vind Mariette erg leuk maar dit is haar minste inzending van de vijf.
pi_208332091
Dit zou best een goed nummer zijn als er een beetje emotie uit zou stralen.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:22:24 #291
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208332092
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ja. Stond er wat onduidelijk misschien. :D
Denk een mix van de commissie nu en wat mensen die meer van underground muziek zijn in Nederland.
pi_208332102
Meh..
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_208332105
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Ja. Stond er wat onduidelijk misschien. :D
Oh dan Cornald en Hila.
pi_208332113
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ligt er aan wie er kletst :D

Farah kan ik goed volgen. De mannelijke host wat minder.
Oh, je had het er 2 posts voor de mijne al over :D
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208332115
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:20 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Edsilia. Of bedoel je niet de presentatie?
Ik bedoelde in de selectiecommissie, zodat wij niet 10 ballades/country nummers krijgen. :D
Hotapnyc
pi_208332128
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:21 schreef usagi414 het volgende:

[..]
Om zoiets als Melodifestivalen of San Remo in Nederland te doen heb je een lange adem nodig.
En dat zie ik ook niet gebeuren.
Ook dat, en dan moet je natuurlijk zure nederlanders ook als risico meenemen. We hebben altijd iets te zeuren.
  Moderator zaterdag 11 maart 2023 @ 20:24:29 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_208332145
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:23 schreef Lamballert het volgende:

[..]
Ook dat, en dan moet je natuurlijk zure nederlanders ook als risico meenemen. We hebben altijd iets te zeuren.
Ja, van die zure Gerda's klagen altijd wat je doet of stuurt.
pi_208332150
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk een mix van de commissie nu en wat mensen die meer van underground muziek zijn in Nederland.
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:22 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Oh dan Cornald en Hila.
Oh, ik vind ze juist onbekwaam daarvoor. :@
Hotapnyc
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 11 maart 2023 @ 20:25:16 #299
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_208332164
Moest gniffelen om Palestina grapje :D
pi_208332173
Waarom wordt het nou ineens ondertiteld?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_208332183
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 maart 2023 20:24 schreef Cirilico het volgende:

[..]
[..]
Oh, ik vind ze juist onbekwaam daarvoor.
Onbekwaam is niet het juiste woord, de inzendingen die we de laatste jaren sturen zijn goed genoeg voor de finale. Het is vooral risico dat ontbreekt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')