abonnement Unibet Coolblue
pi_208141955
quote:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.



"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Niet mijn OP, wel mijn hobby.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208142011
Als je geen geld meer heb om te eten.
Ga je van zelf stelen.

Maar maak je niet druk de winkel heeft dit voorzien .
Dus word de prijzen verhoogt voor hun geluk.

Diefstal is al ingecalculeerd in de prijs .
Niks voor niks dat de producten 3x over de kop gaan voor het verkocht word .
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:56:23 #3
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142018
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:48 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ja sneu hè? Een eckte neemt het gewoon mee zonder blikken of blozen. Ik schaam me nu ook wel een beetje.
Een 'eckte' dief neemt het inderdaad gewoon mee.
pi_208142041
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:56 schreef Repentless het volgende:

[..]
Een 'eckte' dief neemt het inderdaad gewoon mee.
Daarom.... dit maak ik ook wel weer goed aankomende week, heb iets naar mezelf te bewijzen!
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:04:22 #5
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als je geen geld meer heb om te eten.
Ga je van zelf stelen.

Maar maak je niet druk de winkel heeft dit voorzien .
Dus word de prijzen verhoogt voor hun geluk.

Diefstal is al ingecalculeerd in de prijs .
Niks voor niks dat de producten 3x over de kop gaan voor het verkocht word .
Als je in Nederland geen geld meer hebt om te eten, ga je allereerst kijken waar dat aan ligt. Daarna ga je kijken of het mogelijk is om daarin iets te veranderen, zodat je wel geld hebt om eten te kunnen kopen. Is daarin echt niets mogelijk (wat vrij onwaarschijnlijk is in dit land), ga je naar de voedselbank voor je voedselvoorziening.

Stelen als uiterste optie om aan je eten te komen, is daar vaak nog heel wat stations van verwijderd.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:06:11 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142133
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:58 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Daarom.... dit maak ik ook wel weer goed aankomende week, heb iets naar mezelf te bewijzen!
Top. :) Ik hoop dat je gesnapt wordt en een winkelverbod krijgt.
pi_208142152
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:06 schreef Repentless het volgende:

[..]
Top. :) Ik hoop dat je gesnapt wordt en een winkelverbod krijgt.
Hoop maar tot je een ons weegt _O-
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208142163
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:04 schreef Repentless het volgende:

[..]
Als je in Nederland geen geld meer hebt om te eten, ga je allereerst kijken waar dat aan ligt. Daarna ga je kijken of het mogelijk is om daarin iets te veranderen, zodat je wel geld hebt om eten te kunnen kopen. Is daarin echt niets mogelijk (wat vrij onwaarschijnlijk is in dit land), ga je naar de voedselbank voor je voedselvoorziening.

Stelen als uiterste optie om aan je eten te komen, is daar vaak nog heel wat stations van verwijderd.
Vertelt dat de zwerver maar .
En de mensen die nu al in de stront zitten.

Oja .
Omdat de inkomen is gestegen lig je er uit bij de voedselbank.
Wow je heb 10 euro meer te besteden .
Ondertussen mis je veel van de voedselbank

Man je weet niet eens wat er gebeurt in Nederland zelf .
Tot dat je het zelf overkomt .

Wel lullen hoe het volgens de nieuws of wet geving.
Maar dat krijg je niet zomaar daar gaat nog een tijd voor af.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:09:46 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142179
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:07 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Hoop maar tot je een ons weegt _O-
Nee hoor, die hoop spreek ik slechts voor nu uit als reactie op jou. Daarna houd ik me er niet meer mee bezig. :)
pi_208142193
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als je geen geld meer heb om te eten.
Ga je van zelf stelen.

Maar maak je niet druk de winkel heeft dit voorzien .
Dus word de prijzen verhoogt voor hun geluk.

Diefstal is al ingecalculeerd in de prijs .
Niks voor niks dat de producten 3x over de kop gaan voor het verkocht word .
*zucht* Koop dan wat aandelen Ahold. Dan deel je mee in hun geluk.
Wie dit leest is gek
pi_208142210
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:09 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee hoor, die hoop spreek ik slechts voor nu uit als reactie op jou. Daarna houd ik me er niet meer mee bezig. :)
Tuurlijk vriend, tuurlijk! ^O^
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:21:38 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142303
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:08 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vertelt dat de zwerver maar .
En de mensen die nu al in de stront zitten.

Oja .
Omdat de inkomen is gestegen lig je er uit bij de voedselbank.
Wow je heb 10 euro meer te besteden .
Ondertussen mis je veel van de voedselbank

Man je weet niet eens wat er gebeurt in Nederland zelf .
Tot dat je het zelf overkomt .

Wel lullen hoe het volgens de nieuws of wet geving.
Maar dat krijg je niet zomaar daar gaat nog een tijd voor af.
Wat moet ik die zwerver vertellen? Dat hij met een briefadres een uitkering kan krijgen, waarmee hij dus in staat is om eten te kopen?

Wat moet ik die mensen die nu al in de stront zitten vertellen? Dat het goed is om te kijken hoe ze daarin verzeild zijn geraakt en hoe dat op termijn op te lossen is, naar hun maandelijkse inkomsten en uitgaven te kijken, te bepalen wat echt essentieel is voor hun levensonderhoud (waar eten dus zo'n beetje bovenaan staat) en wat niet, zodat ze voldoende budget hebben om hun basisbehoeften te kunnen betalen?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 18:23:28 #13
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208142324
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:12 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Tuurlijk vriend, tuurlijk! ^O^
Ik ben je vriend niet. ^O^
pi_208142332
https://radar.avrotros.nl(...)fstal-te-bestrijden/

Stukje uit de bron.

Er kunnen signalen zijn waardoor mensen er eerder worden uitgepikt. Bijvoorbeeld dat ze vorige keer weinig boodschappen hadden afgerekend, al is het lastig die informatie te koppelen als een klant geen bonuskaart of mobiele telefoon gebruikt.’


Geweldige .
Vandaar dat ik elke keer tussen uit word gepikt

Bezit een koelkast van 35liter .
Dus ik haal vaak kleiner bootschappen door de week.

En nee grote koelkast is geen optie op de boot .
Daar is geen ruimte voor namelijk.
pi_208142458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:08 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vertelt dat de zwerver maar .
En de mensen die nu al in de stront zitten.

Oja .
Omdat de inkomen is gestegen lig je er uit bij de voedselbank.
Wow je heb 10 euro meer te besteden .
Ondertussen mis je veel van de voedselbank

Man je weet niet eens wat er gebeurt in Nederland zelf .
Tot dat je het zelf overkomt .

Wel lullen hoe het volgens de nieuws of wet geving.
Maar dat krijg je niet zomaar daar gaat nog een tijd voor af.
De meeste zwervers zullen nu toch wel weten, dat zij voor geld om eten en drinken te kunnen kopen moeten bedelen bij de paus en zijn paters en pastoors? En niet bedelen bij mensen die niet geloven.
  Spellchecker zaterdag 25 februari 2023 @ 22:04:22 #16
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208146671
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)fstal-te-bestrijden/

Stukje uit de bron.

Er kunnen signalen zijn waardoor mensen er eerder worden uitgepikt. Bijvoorbeeld dat ze vorige keer weinig boodschappen hadden afgerekend, al is het lastig die informatie te koppelen als een klant geen bonuskaart of mobiele telefoon gebruikt.’

Geweldige .
Vandaar dat ik elke keer tussen uit word gepikt

Bezit een koelkast van 35liter .
Dus ik haal vaak kleiner bootschappen door de week.

En nee grote koelkast is geen optie op de boot .
Daar is geen ruimte voor namelijk.
Dan ga je gewoon bij de kassa afrekenen.
pi_208149508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat moet ik die zwerver vertellen? Dat hij met een briefadres een uitkering kan krijgen, waarmee hij dus in staat is om eten te kopen?

Wat moet ik die mensen die nu al in de stront zitten vertellen? Dat het goed is om te kijken hoe ze daarin verzeild zijn geraakt en hoe dat op termijn op te lossen is, naar hun maandelijkse inkomsten en uitgaven te kijken, te bepalen wat echt essentieel is voor hun levensonderhoud (waar eten dus zo'n beetje bovenaan staat) en wat niet, zodat ze voldoende budget hebben om hun basisbehoeften te kunnen betalen?
Jouw mening is niet zo interessant, Pieteke Pedant :)
J’ai faim.
  zondag 26 februari 2023 @ 10:23:04 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208150629
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 03:39 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Jouw mening is niet zo interessant, Pieteke Pedant :)
Hé, daar hebben we weer iemand op een online discussieforum, een plek waar iedereen gewoon zijn mening kan geven, die denkt dat 'ie een scherpzinnige opmerking maakt door te zeggen dat iemands mening "niet zo interessant" is.

Ik heb niet de illusie dat mijn mening interessant is, er werd me iets gevraagd en daar gaf ik antwoord op. Dat gebeurt binnen discussies. Maar jij vindt het dan leuk om volledig uit het niets slechts "jouw mening is niet interessant! :)" tegen iemand te zeggen. Tja, het is maar wat je hobby is. :')
pi_208153850
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit klopt wel inderdaad.

Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.

Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.

Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.
Vandaag bij de lokale AH, steekproef, maar weer maar 4-5 artikelen.

Geen stempel trouwens :P
  maandag 27 februari 2023 @ 08:55:55 #20
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_208161759
Ik heb gisteren per ongeluk een halfje bruin extra meegenomen. Had er 3 in mijn mandje en maar 2 gescand zag ik achteraf }:|
  woensdag 1 maart 2023 @ 21:30:13 #21
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208197563
Ik ben sinds vandaag ook een dief.
Heb een zakje sla (1 euro) niet gescand. (Alleen dat uit 25 producten.)
Waarschijnlijk wel ervoor gehouden maar niet gecheckt of hij hem gepakt heeft.

Ik ga dit echt niet melden hoor! :N
  woensdag 1 maart 2023 @ 23:54:14 #22
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208200312
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:30 schreef Bocaj het volgende:
Ik ben sinds vandaag ook een dief.
Heb een zakje sla (1 euro) niet gescand. (Alleen dat uit 25 producten.)
Waarschijnlijk wel ervoor gehouden maar niet gecheckt of hij hem gepakt heeft.

Ik ga dit echt niet melden hoor! :N
Dan ben je geen dief. Iedereen kan een fout maken of iets verzuimen te doen in de veronderstelling dat wel te hebben gedaan. Een caissière, die duizenden boodschappen per dag scant, kan er ook wel eens eentje missen. Daar zal een bedrijf echt geen grote schade op ondervinden als je het niet meldt, gezien de marge die ze voor de rest op je maken voor alle andere keren dat je gewoon netjes al je boodschappen scant en afrekent.

Als je er bewust mee bezig bent om bij elk bezoek een aantal artikelen niet af te rekenen, dan ben je een dief.
  maandag 27 maart 2023 @ 22:37:00 #23
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208562660
Ze gaan maatregelen nemen. Bij AH & Vomar.
Vomar wil misschien wel stoppen ermee.

https://www.telegraaf.nl/(...)h-vomar-trapt-op-rem Helaas wel Premium.

Misschien waren de Supers te goed van vertrouwen?
pi_208564795
De supermarkten hebben zelf de dienstverlening en de menselijke interactie er tussenuit gehaald en van boodschappen doen een surveillance-aangelegenheid gemaakt. Nu is het gewoon een kwestie van afzetters, dieven en oplichters onder elkaar. Gefeliciteerd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208566196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 21:30 schreef Bocaj het volgende:
Ik ben sinds vandaag ook een dief.
Heb een zakje sla (1 euro) niet gescand. (Alleen dat uit 25 producten.)
Waarschijnlijk wel ervoor gehouden maar niet gecheckt of hij hem gepakt heeft.

Ik ga dit echt niet melden hoor! :N
Een klantcontact kost snel 12 euro. Ik zou het wel doen.

quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:37 schreef Bocaj het volgende:
Ze gaan maatregelen nemen. Bij AH & Vomar.
Vomar wil misschien wel stoppen ermee.

Misschien waren de Supers te goed van vertrouwen?
Ik ergerde me juist aan het veranderen van wat prima werk was, boodschappen afrekenen en een klant te woord staan, in in feite beveiligingswerk. Het is dus eerder een systeem gebaseerd op wantrouwen en controleren of de klant een dief is. Het is misschien wel meer een minachting van vertrouwen.

Ik vind het ook nogal wat anders om een mens van vlees en bloed dat achter de kassa zit te bedonderen, dan een computersysteem. Als je dan ook nog aldoor moet opletten dat je niet opgelicht wordt, terwij de supers allemaal van de inflatieverwarring profiteren door je grandioos af te zetten, is de moraliteit er voor mij ook wel een beetje vanaf. Als het een soort spelletje wordt van wie elkaar het meest kan benadelen dan willen mensen winnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208566693
Door de ondernemers-die geld eisen voor het geven van de eerste levensbehoeften-is er nergens meer een menselijke maat te vinden.
pi_208566970
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:37 schreef Bocaj het volgende:
Ze gaan maatregelen nemen. Bij AH & Vomar.
Vomar wil misschien wel stoppen ermee.

https://www.telegraaf.nl/(...)h-vomar-trapt-op-rem Helaas wel Premium.

Misschien waren de Supers te goed van vertrouwen?
Ik ben er zelf ook mee gestopt. Ben het gewoon zat dat je zo nu en dan weer moet uitpakken voor controle. Eerst alles scannen, dan afrekenen en daarna inpakken heb ik ook geprobeerd maar dat voelt ook niet fijn. Ga dus gewoon weer aan de lopende band staan.
pi_208567188
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik ben er zelf ook mee gestopt. Ben het gewoon zat dat je zo nu en dan weer moet uitpakken voor controle. Eerst alles scannen, dan afrekenen en daarna inpakken heb ik ook geprobeerd maar dat voelt ook niet fijn. Ga dus gewoon weer aan de lopende band staan.
Precies dit, al ben ik er ook achter dat je rond 15:00-16:00 meer controles hebt dan rond 09:00 tot 14:00. Ik denk zelf dat het komt doordat er een middelbare school in de buurt staat.

Sta al een tijdje weer bij de gewone kassa en dan vragen ze me vriendelijk om naar de zelfscan te gaan. Ik bedank met de mededeling dat ik haast heb en geen tijd voor controles…
  dinsdag 28 maart 2023 @ 17:46:52 #29
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_208569306
De oplossing: Gewoon weer afschaffen en meer kassa's openen. Beter voor zowel klant als personeel, en het werkte de afgelopen pakweg 70 jaar prima.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
pi_208569396
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als je geen geld meer heb om te eten.
Ga je van zelf stelen.

Maar maak je niet druk de winkel heeft dit voorzien .
Dus word de prijzen verhoogt voor hun geluk.

Diefstal is al ingecalculeerd in de prijs .
Niks voor niks dat de producten 3x over de kop gaan voor het verkocht word .
Wat een belachelijke reactie.
pi_208569414
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Precies dit, al ben ik er ook achter dat je rond 15:00-16:00 meer controles hebt dan rond 09:00 tot 14:00. Ik denk zelf dat het komt doordat er een middelbare school in de buurt staat.

Sta al een tijdje weer bij de gewone kassa en dan vragen ze me vriendelijk om naar de zelfscan te gaan. Ik bedank met de mededeling dat ik haast heb en geen tijd voor controles…
Alle 80-jarigen staan idd altijd bij de gewone kassa.
Voor een 80-jarige is dat idd langzamer om te doen via zelfscan.
pi_208569440
Zelfscan is zo fijn en vaak ook gewoon veel sneller.
Misschien 1 op de 10 keer een controle? En je hoeft er niets voor uit te pakken dus perfect.

Ik zal ongetwijfeld wel eens iets vergeten zijn, maar ik zou niet eens durven bewust te stelen.
Maar de zelfscan is idd wel een gigantisch risico voor supermarkten, sowieso dat er veel door gestolen wordt.
pi_208569752
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alle 80-jarigen staan idd altijd bij de gewone kassa.
Voor een 80-jarige is dat idd langzamer om te doen via zelfscan.
We wisselen hier ervaringen uit. Het is geen wedstrijdje wie het meeste gelijk heeft. En als het dat wel zou zijn ben je nu af met een dergelijk argument.

Het gaat niet alleen om snelheid, sommige mensen vinden het niet fijn dat een medewerker aan een brood in je tas gaat lopen knijpen en scheuren bijvoorbeeld. Snel weer de winkel uit is prettig maar met je boodschappen heel en netjes is veel belangrijker. Ja, het zal voor sommige mensen vervelden zijn dat ze even goedendag en dankjewel moeten zeggen maar ik vind dat eigenlijk ook wel weer gezellig.
pi_208569840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:46 schreef Boezeidekoe het volgende:
De oplossing: Gewoon weer afschaffen en meer kassa's openen. Beter voor zowel klant als personeel, en het werkte de afgelopen pakweg 70 jaar prima.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
We hebben hier niet zoveel nette mensen om aan de kassa's te zetten. Moeilijk is het dus wel, ondanks dat nette mensen aan de kassa's een verrijking zou zijn voor een streek.
pi_208569934
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alle 80-jarigen staan idd altijd bij de gewone kassa.
Voor een 80-jarige is dat idd langzamer om te doen via zelfscan.
En voor Ootje.
pi_208569952
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 17:54 schreef bianconeri het volgende:
Zelfscan is zo fijn en vaak ook gewoon veel sneller.
Misschien 1 op de 10 keer een controle? En je hoeft er niets voor uit te pakken dus perfect.

Ik zal ongetwijfeld wel eens iets vergeten zijn, maar ik zou niet eens durven bewust te stelen.
Maar de zelfscan is idd wel een gigantisch risico voor supermarkten, sowieso dat er veel door gestolen wordt.
1 op de 10? -O-
  dinsdag 28 maart 2023 @ 18:43:47 #37
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208569997
Dat is inmiddels wel wat meer geworden.
pi_208571762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
We wisselen hier ervaringen uit. Het is geen wedstrijdje wie het meeste gelijk heeft. En als het dat wel zou zijn ben je nu af met een dergelijk argument.

Het gaat niet alleen om snelheid, sommige mensen vinden het niet fijn dat een medewerker aan een brood in je tas gaat lopen knijpen en scheuren bijvoorbeeld. Snel weer de winkel uit is prettig maar met je boodschappen heel en netjes is veel belangrijker. Ja, het zal voor sommige mensen vervelden zijn dat ze even goedendag en dankjewel moeten zeggen maar ik vind dat eigenlijk ook wel weer gezellig.
Zelfscan is vaak gewoon sneller (wat ik al aangaf dus hoezo geen degelijk argument?)
Er is weinig controle.
Daardoor komt het ook zelden voor dat een medewerker aan je boodschappen zit, en daarnaast? Wie denk je dat al die spullen in de schappen legt? Dat is een medewerker..... Dus lekker boeiend dat iemand even je brood scant?
Bij ons staan er altijd medewerkers bij de zelfscan die je altijd even aanspreken en weer doei wensen.
pi_208586400
quote:
Uitgescholden en bedreigd: jonge zelfscanmedewerkers voelen zich onveilig
Producten die naar je hoofd worden gegooid, uitgescholden worden en dreigementen. Zelfscanmedewerkers krijgen er geregeld mee te maken. NOS Stories sprak met tientallen jonge medewerkers over hun ervaringen en verspreidde een vragenlijst die zo'n duizend zelfscanmedewerkers hebben ingevuld. Een groot deel van hen voelt zich geregeld onveilig tijdens het werk.

Eline van 20 kreeg dit weekend nog te maken met een vervelende klant. "Hij had acht dingen niet gescand. Ik zag dat, dus ik vroeg of ik het bonnetje mocht zien. Toen probeerde hij langs me te komen, Uiteindelijk ging hij echt intimideren. Hij duwde me en toen heb ik hem teruggeduwd."

Vakbond FNV herkent het beeld dat zelfscanmedewekers zich niet altijd veilig voelen, zegt vakbondsbestuurder Fatma Bugdayci. "Wij krijgen ook verhalen van jongeren die zeggen: 'ik moet een klant die net gestolen heeft aanspreken, die gewoon groter of ouder is dan ik.'"

Supermarkten zetten veelal jonge medewerkers in bij de zelfscankassa's, zegt de vakbond. En dat baart hen zorgen. "Dan sta je als zestienjarige bij de zelfscan en de teamleider die je moet helpen is twintig.
https://nos.nl/artikel/24(...)voelen-zich-onveilig
:o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208586594
quote:
Vakbond FNV herkent het beeld dat zelfscanmedewekers zich niet altijd veilig voelen, zegt vakbondsbestuurder Fatma Bugdayci. "Wij krijgen ook verhalen van jongeren die zeggen: 'ik moet een klant die net gestolen heeft aanspreken, die gewoon groter of ouder is dan ik.'"
Waarom blijft zo'n medewerker daar dan nog werken, terwijl hij/zij duidelijk niet geschikt is voor een baan in een supermarkt?
pi_208586633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Waarom blijft zo'n medewerker daar dan nog werken, terwijl hij/zij duidelijk niet geschikt is voor een baan in een supermarkt?
Een baantje in de supermarkt zou niet moeten inhouden dat je beveiliger moet spelen. Het is in de eerste plaats schandalig dat "klanten" zo reageren; als dat niet voorkomen kan worden moet de supermarkt maar een beveiliger aannemen.

Of wil je alleen potige 21+'ers bij de AH? Bereid je dan maar vast voor op een flinke prijsverhoging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrewyn op 29-03-2023 21:54:01 ]
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:41:04 #42
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208586637
Ik ken iemand die op bijvoorbeeld biefstuk een bonnetje van de fruit en groente plakt van 0,35 cent bijvoorbeeld. Zo lijkt het of hij alles scant. Werkt ook wel goed bij hem.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 29 maart 2023 @ 21:44:55 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208586689
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:41 schreef britneycheers het volgende:
Ik ken iemand die op bijvoorbeeld biefstuk een bonnetje van de fruit en groente plakt van 0,35 cent bijvoorbeeld. Zo lijkt het of hij alles scant. Werkt ook wel goed bij hem.
Jij kent rare mensen.

Snap je dat dit soort lui het voor de rest verpesten?
pi_208586783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 13:35 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik ben er zelf ook mee gestopt. Ben het gewoon zat dat je zo nu en dan weer moet uitpakken voor controle. Eerst alles scannen, dan afrekenen en daarna inpakken heb ik ook geprobeerd maar dat voelt ook niet fijn. Ga dus gewoon weer aan de lopende band staan.
Ik laat ze zelf de tas openen en alles weer terug in de tas doen. Al scheelt het dat ik standaard met een lege tas heen ga.

Misschien eens een dikke dildo in de tas stoppen voor de sfeer. Staat er zo'n 16 jarige met de XXL penetrator te zwaaien bij de Appie....en ik er schaamteloos bij te glimlachen.
  woensdag 29 maart 2023 @ 22:04:05 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208586879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2023 18:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
1 op de 10? -O-
Zelfscan zou goedkoper zijn omdat het loonkosten zou besparen.
Dus supermarkten moeten niet janken als er gestolen wordt door de zelfscan. Dat hebben ze al uitgespaard.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208587011
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zelfscan zou goedkoper zijn omdat het loonkosten zou besparen.
Dus supermarkten moeten niet janken als er gestolen wordt door de zelfscan. Dat hebben ze al uitgespaard.
Maar de laatste tijd is gebleken dat vanwege toegenomen diefstallen bij de zelfscankassa's het aantal steekproeven flink zijn opgevoerd. En die controles leiden niet zelden tot intimidatie en fysiek geweld tegen 16-jarige kassameisjes. En die zijn dat op een gegeven moment ook zat waarna de supermarkt weer een groter personeelsprobleem heeft.

Dus of die extra diefstallen en het geweld tegen het personeel wel opweegt tegen die besparing in personeelskosten is maar de vraag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  FOK!fotograaf woensdag 29 maart 2023 @ 22:31:52 #47
842 Zorro
Z
pi_208587083
quote:
15s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:o
Voor het gemak laten ze maar weg waar dit vooral gebeurt. Of zal het in pakweg Vlagtwedde er ook zo aan toegaan?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208587105
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:31 schreef Zorro het volgende:

[..]
Voor het gemak laten ze maar weg waar dit vooral gebeurt. Of zal het in pakweg Vlagtwedde er ook zo aan toegaan?
Even gegoogled of ze uberhaupt een supermarkt in Vlagtwedde hebben, maar er blijkt een Jumbo te zijn.
Dus ja, mogelijk :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  FOK!fotograaf woensdag 29 maart 2023 @ 22:35:47 #49
842 Zorro
Z
pi_208587114
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Even gegoogled of ze uberhaupt een supermarkt in Vlagtwedde hebben, maar er blijkt een Jumbo te zijn.
Dus ja, mogelijk :P
Allemaal de schuld van de BBB!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208587129
quote:
5s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:40 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Een baantje in de supermarkt zou niet moeten inhouden dat je beveiliger moet spelen. Het is in de eerste plaats schandalig dat "klanten" zo reageren; als dat niet voorkomen kan worden moet de supermarkt maar een beveiliger aannemen.

Of wil je alleen potige 21+'ers bij de AH? Bereid je dan maar vast voor op een flinke prijsverhoging.
Iedereen die bij een supermarkt gaat werken weet toch dat er conflicten tussen klanten met klanten en met supermarkteigenaren kunnen ontstaan?

Daarbij de prijzen van de producten van supermarkten gaan ieder jaar wegens de gestegen kosten toch omhoog. Op prijsverhogingen dit jaar en volgend jaar ben ik dus al voorbereid.
  woensdag 29 maart 2023 @ 23:48:39 #51
168739 Red_85
'echt wel'
pi_208587529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Maar de laatste tijd is gebleken dat vanwege toegenomen diefstallen bij de zelfscankassa's het aantal steekproeven flink zijn opgevoerd. En die controles leiden niet zelden tot intimidatie en fysiek geweld tegen 16-jarige kassameisjes. En die zijn dat op een gegeven moment ook zat waarna de supermarkt weer een groter personeelsprobleem heeft.

Dus of die extra diefstallen en het geweld tegen het personeel wel opweegt tegen die besparing in personeelskosten is maar de vraag.
Haal t weg dan en neem weer een paar kassadames aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:13:19 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208587600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 23:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Haal t weg dan en neem weer een paar kassadames aan.
En dus toegeven aan de winkeldieven? Beetje de omgekeerde wereld. Niet alles is een economische rekensom.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:14:42 #53
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208587603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En dus toegeven aan de winkeldieven? Beetje de omgekeerde wereld. Niet alles is een economische rekensom.
Het hele concept zelfscan is een economische rekensom.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:16:15 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208587605
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het hele concept zelfscan is een economische rekensom.
Dan sla je het wel heel erg plat. Het is ook een stuk service en winkelgemak naar je klanten toe. (Zeker bij handscanners).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:17:12 #55
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208587607
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dan sla je het wel heel erg plat. Het is ook een stuk service en winkelgemak naar je klanten toe. (Zeker bij handscanners).
Dat is een mooie bijkomstigheid, ja. Maar niet de primaire reden dat het ooit bedacht is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:20:31 #56
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208587615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is een mooie bijkomstigheid, ja. Maar niet de primaire reden dat het ooit bedacht is.
Maar dan blijft het punt dat velen het prettig vinden op die manier te winkelen, en dat we dus niet dat zomaar weer moeten wegnemen van die groep omdat een deel misbruik maakt van de gelegenheid.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:24:29 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_208587618
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar dan blijft het punt dat velen het prettig vinden op die manier te winkelen, en dat we dus niet dat zomaar weer moeten wegnemen van die groep omdat een deel misbruik maakt van de gelegenheid.
Daar gaan 'we' niet over, dat is een afweging die de supermarkten maken. En uiteindelijk is die afweging geheel financieel: als het aantal klanten dat niet wegloopt + de besparing op caissières het wint van het bedrag aan diefstal dan blijft het wel bestaan, en als het afschaffen van zelfscan de ketens onderaan de streep meer oplevert dan doen ze dat.

Daarnaast is het over een paar jaar een non-issue. Dan loop je gewoon naar buiten met je boodschappen en wordt het verschuldigde bedrag automatisch afgeschreven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:28:00 #58
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208587622
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Daar gaan 'we' niet over, dat is een afweging die de supermarkten maken. En uiteindelijk is die afweging geheel financieel: als het aantal klanten dat niet wegloopt + de besparing op caissières het wint van het bedrag aan diefstal dan blijft het wel bestaan, en als het afschaffen van zelfscan de ketens onderaan de streep meer oplevert dan doen ze dat.

Helemaal eens, maar ik mag het toch vervelend vinden dat profiteurs dan op die manier mooie systemen onmogelijk maken?

quote:
Daarnaast is het over een paar jaar een non-issue. Dan loop je gewoon naar buiten met je boodschappen en wordt het verschuldigde bedrag automatisch afgeschreven.
Ik kan niet wachten 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:35:16 #59
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208587628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:08 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Vertelt dat de zwerver maar .
En de mensen die nu al in de stront zitten.

Oja .
Omdat de inkomen is gestegen lig je er uit bij de voedselbank.
Wow je heb 10 euro meer te besteden .
Ondertussen mis je veel van de voedselbank

Man je weet niet eens wat er gebeurt in Nederland zelf .
Tot dat je het zelf overkomt .

Wel lullen hoe het volgens de nieuws of wet geving.
Maar dat krijg je niet zomaar daar gaat nog een tijd voor af.
Ik ben dakloos geweest en weet uit ervaring dat je niets hoeft te stelen en ook geen geld op straat hoeft te vragen. Er zijn genoeg opvangcentra waar je terecht kunt, nadat je je hebt aangemeld bij een centrale organisatie. Ja, dan moet je je natuurlijk wel aan de regels houden, maar met klusjes doen krijg je vaak heerlijke maaltijden en na een paar weken, krijg je gewoon een uitkering (die wel gekort wordt omdat je geen huur betaalt.

Wel veel daklozen gezien, die niet in de opvangcentra willen zitten en zogenaamd 'helemaal vrij zijn buiten en dat niet meer kwijt willen', om vervolgens dingen te gaan stelen en te bedelen op straat.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:38:21 #60
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208587631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 18:24 schreef suijkerbuijk het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)fstal-te-bestrijden/

Stukje uit de bron.

Er kunnen signalen zijn waardoor mensen er eerder worden uitgepikt. Bijvoorbeeld dat ze vorige keer weinig boodschappen hadden afgerekend, al is het lastig die informatie te koppelen als een klant geen bonuskaart of mobiele telefoon gebruikt.’

Geweldige .
Vandaar dat ik elke keer tussen uit word gepikt

Bezit een koelkast van 35liter .
Dus ik haal vaak kleiner bootschappen door de week.

En nee grote koelkast is geen optie op de boot .
Daar is geen ruimte voor namelijk.
Bij een normale kassa werd je altijd al gecheckt, dus ik snap die mensen niet die dat vervelend vinden. Het is echt zo voorbij en ze zouden het veel meer moeten doen, als men er toch zo vaak mee weg komt. Overigens vind ik het echt walgelijk dat er mensen zijn die lachend staan te vertellen dat ze iets uit de supermarkt meenemen zo nu en dan zonder het te betalen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_208587635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Bij een normale kassa werd je altijd al gecheckt, dus ik snap die mensen niet die dat vervelend vinden. Het is echt zo voorbij en ze zouden het veel meer moeten doen, als men er toch zo vaak mee weg komt. Overigens vind ik het echt walgelijk dat er mensen zijn die lachend staan te vertellen dat ze iets uit de supermarkt meenemen zo nu en dan zonder het te betalen.
De zelf scan kassa is dat je snel weer weg bent.
En niet omdat je kaas koop en brood op eens moet wachten wegens een steek proef

Ik noem kaas op omdat veel kaas word gestoken uit de winkels.
Maar goed de kaasprijs van nu is ook diefstal van je portemonnee.
Ik zie rustige prijzen van 16 euro voor een kilo kaas.
Terwijl Nederland een van de grootste kaasfabriek hebben staan in hoogeveen .
pi_208587646
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zelfscan zou goedkoper zijn omdat het loonkosten zou besparen.
Dus supermarkten moeten niet janken als er gestolen wordt door de zelfscan. Dat hebben ze al uitgespaard.
Ik ben gewoon twee van de drie keer de lul bij de zelfscan, dan gaan de meiden tennissen en doe ik ondertussen boodschappen. Maar tussen 15:00-16:00 met snoep, chips en cola ben ik altijd de Sjaak.

Ik heb daar gewoon geen zin in. Daarnaast zit de Aldi, zonder dit gezeik.

Ik heb het vroeger echt slecht gehad maar dan nog nooit niet gejat, nog geen snoepje. Nu hebt ik geld zat, en krijg je dit… en dan zo’n kutstempel als je niet gejat hebt, :r krijg je een vieze reep chocolade.
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:49:44 #63
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208587647
quote:
15s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:o
Verdomme, wat worden veel mensen toch een stel klootzakken als ze eventjes iets meer verantwoordelijkheid worden toegedicht. Al iemand boos wordt, omdat men komt controleren, dan is ie echt rijp om eens een psycholoog te gaan bezoeken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 30 maart 2023 @ 00:50:57 #64
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208587649
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:41 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
De zelf scan kassa is dat je snel weer weg bent.
En niet omdat je kaas koop en brood op eens moet wachten wegens een steek proef

Ik noem kaas op omdat veel kaas word gestoken uit de winkels.
Maar goed de kaasprijs van nu is ook diefstal van je portemonnee.
Ik zie rustige prijzen van 16 euro voor een kilo kaas.
Terwijl Nederland een van de grootste kaasfabriek hebben staan in hoogeveen .
Nee, die kassa is er om kosten te besparen op personeel en om lange rijen te voorkomen. Het is echt heel normaal dat je gecontroleerd wordt, wat een kolder om daar boos over te worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_208587696
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Verdomme, wat worden veel mensen toch een stel klootzakken als ze eventjes iets meer verantwoordelijkheid worden toegedicht. Al iemand boos wordt, omdat men komt controleren, dan is ie echt rijp om eens een psycholoog te gaan bezoeken.
Ok…

Ik heb geen tijd voor een klapjosti die ff komt kijken of ik alles netjes heb gescant. Een keer prima, twee keer is vervelend maar 1 van de 2 keer irritant. Hele tas weer overhoop. Geen zin in dus sneller bij de bejaarden kassa.

Jij weer boos en dat interesseert me niks.
  donderdag 30 maart 2023 @ 01:37:02 #66
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_208587699
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ok…

Ik heb geen tijd voor een klapjosti die ff komt kijken of ik alles netjes heb gescant. Een keer prima, twee keer is vervelend maar 1 van de 2 keer irritant. Hele tas weer overhoop. Geen zin in dus sneller bij de bejaarden kassa.

Jij weer boos en dat interesseert me niks.
Het is alsnog sneller dan een rij bij de kassa. Je leest toch dat veel mensen stelen? Ja, dan is het niet gek als er meer gecontroleerd wordt en natuurlijk gaan ze niet zeggen : 'Na een keer gecontroleerd te worden, hoef je nooit meer gecontroleerd te worden', het gaat juist om het idee dat je elk moment controle kan krijgen die de meeste mensen toch niet laat stelen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_208587704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 01:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is alsnog sneller dan een rij bij de kassa. Je leest toch dat veel mensen stelen? Ja, dan is het niet gek als er meer gecontroleerd wordt en natuurlijk gaan ze niet zeggen : 'Na een keer gecontroleerd te worden, hoef je nooit meer gecontroleerd te worden', het gaat juist om het idee dat je elk moment controle kan krijgen die de meeste mensen toch niet laat stelen.
nee, er staat hier geen rij bij de twee gewone kassa’s. En ik kan de producten precies zo op de band gooien dan mijn tassen kloppen.
pi_208587809
Sneller, sneller, als het maar sneller gaat!
We hebben gvd allemaal haast vuile trutten, tijd is geld :o

Wat een verschrikkelijk droevige wereld is het ook die we er van gemaakt hebben
J’ai faim.
pi_208587875
Uiteindelijk zie je hier net zoiets als in de trein. Vóór de OV-chipkaart en gesloten poortjes werd je bijna altijd door een conducteur gecontroleerd en kwam agressie tijdens controles relatief minder voor. Je wist gewoon dat je gecontroleerd ging worden en hield daar rekening mee. Nu wordt je één keer per maand door een conducteur gecontroleerd en loopt de agressie tijdens controles de spuigaten uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dan sla je het wel heel erg plat. Het is ook een stuk service en winkelgemak naar je klanten toe. (Zeker bij handscanners).
Er is een onderzoek geweest waaruit bleek dat zelfscannen op een zelfscanplein gemiddeld meer tijd kost dan gewoon bij een kassa aansluiten, omdat het kassameisje vele malen sneller scant dan een klant. Het enige verschil was de beleving: bij de kassa sta je te niksen en lijkt het lang te duren, bij de zelfscan ben je bezig...
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208587887
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 05:52 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er is een onderzoek geweest waaruit bleek dat zelfscannen op een zelfscanplein gemiddeld meer tijd kost dan gewoon bij een kassa aansluiten, omdat het kassameisje vele malen sneller scant dan een klant. Het enige verschil was de beleving: bij de kassa sta je te niksen en lijkt het lang te duren, bij de zelfscan ben je bezig...
Ik ben er zo'n eentje die op mijn gemakje alles scant daar, ik heb ook nooit haast als ik boodschappen ga doen. Krijg het heen en weer maar met je haast :7
Totaal ook gevoelloos ben ik voor de boze en geïrriteerde blikken achter me. Bestel je boodschappen dan maar of leer beter plannen :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 30 maart 2023 @ 07:11:04 #71
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208588036
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 05:52 schreef stavromulabeta het volgende:
Uiteindelijk zie je hier net zoiets als in de trein. Vóór de OV-chipkaart en gesloten poortjes werd je bijna altijd door een conducteur gecontroleerd en kwam agressie tijdens controles relatief minder voor. Je wist gewoon dat je gecontroleerd ging worden en hield daar rekening mee. Nu wordt je één keer per maand door een conducteur gecontroleerd en loopt de agressie tijdens controles de spuigaten uit.
[..]
Er is een onderzoek geweest waaruit bleek dat zelfscannen op een zelfscanplein gemiddeld meer tijd kost dan gewoon bij een kassa aansluiten, omdat het kassameisje vele malen sneller scant dan een klant. Het enige verschil was de beleving: bij de kassa sta je te niksen en lijkt het lang te duren, bij de zelfscan ben je bezig...
Ik prefereer dan ook handscanner boven zelfscanplein. Dat laatste biedt niet enorm veel voordeel, behalve dat de rijen er vaak korter zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208588040
Supermarkten sparen bakken met geld. 1 mannetje van 15 jaar en 10 scan-machines, in plaats van 10 medewerkers die producten scannen.

Als het zo problematisch is moeten ze meer mensen in dienst nemen om te controleren, maar dat doen ze liever ook niet.
pi_208588577
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2023 22:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Iedereen die bij een supermarkt gaat werken weet toch dat er conflicten tussen klanten met klanten en met supermarkteigenaren kunnen ontstaan?

Daarbij de prijzen van de producten van supermarkten gaan ieder jaar wegens de gestegen kosten toch omhoog. Op prijsverhogingen dit jaar en volgend jaar ben ik dus al voorbereid.
Je kunt van 16-jarigen niet verwachten dat zij met conflicten met agressieve volwassenen kunnen omgaan. Die zijn inderdaad ouder en vaak veel groter. Zoals ik al zei, klanten horen geen agressief gedrag te vertonen, maar als dat toch blijkt op te spelen, moet de werkgever zorgen dat er iemand staat die er wel mee om kan gaan. Dat kan een grote, ervaren medewerker zijn of een beveiliger.

Of, als je per se wil dat tieners de confrontatie aangaan met winkeldieven, zou daar een cursus voor moeten worden gegeven (wellicht gebeurt dat al?).
pi_208588594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 07:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik prefereer dan ook handscanner boven zelfscanplein. Dat laatste biedt niet enorm veel voordeel, behalve dat de rijen er vaak korter zijn.
Ik doe meestal boodschappen voor een week. Ik vind het prettig om dan op mijn eigen tempo mijn spullen in mijn tassen te kunnen doen, in mijn zelfgekozen volgorde (zodat de zware spullen niet op de eieren/chips komen). Bij een zelfscankassa val ik andere klanten daar niet mee lastig en dat is voor mezelf ook wel zo relaxed.
pi_208588678
Er is nu eenmaal ingezet op contactloos winkelen, dat gaan ze echt niet meer terugdraaien. Over 5-10 jaar volgen we het concept van de "pick & go" supermarkten zoals die van Amazon, waarbij alles wordt vastgelegd via camera's en slimme scanners. Zijn we ook van dit probleem af.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage donderdag 30 maart 2023 @ 09:25:54 #76
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208588711
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 03:39 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Jouw mening is niet zo interessant, Pieteke Pedant :)
En jouw sneer is helemaal niet interessant, je voegt niets toe aan de discussie, maar verziekt hem op deze manier.

Laten we voorop stellen dat het triest is dat mensen stelen omdat ze wellicht voelen geen andere uitweg te hebben. Toch is er voldoende vangnet om dit soort mensen te helpen. Dat kan zowel in reactieve maatregelen zoals uitkeringen, voedselbank, Leger des Heils etc, maar ook preventief door mensen te leren hoe ze met geld moeten omgaan. 'Ik moet eten' als excuus gebruiken voor stelen is nooit een terecht excuus, niet in Nederland in ieder geval.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage donderdag 30 maart 2023 @ 09:27:31 #77
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_208588722
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 00:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
En dus toegeven aan de winkeldieven? Beetje de omgekeerde wereld. Niet alles is een economische rekensom.
Een gemiddelde supermarkt bespaart zo 2 fte met handscanners/zelfscankassa's. Dat is een paar duizend euro per maand en je laat de klanten zelf het werk doen. Zodra de derving uit diefstal groter wordt dan het besparen op de je fte's dan zou ik gewoon teruggaan naar normale kassa's.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_208588757
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Een gemiddelde supermarkt bespaart zo 2 fte met handscanners/zelfscankassa's. Dat is een paar duizend euro per maand en je laat de klanten zelf het werk doen. Zodra de derving uit diefstal groter wordt dan het besparen op de je fte's dan zou ik gewoon teruggaan naar normale kassa's.
Je moet dus gewoon jouw deel van die bespaarde kassa-fte’s jatten?
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:02:41 #79
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208588955
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:27 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Een gemiddelde supermarkt bespaart zo 2 fte met handscanners/zelfscankassa's. Dat is een paar duizend euro per maand en je laat de klanten zelf het werk doen. Zodra de derving uit diefstal groter wordt dan het besparen op de je fte's dan zou ik gewoon teruggaan naar normale kassa's.
Ja, nogmaals, dat is de puur economische afweging waarvan ik snap dat die ook gemaakt wordt.

Maar dan ga je voorbij aan het feit dat dan dus mensen zoals ik een stukje comfort ontnomen wordt omdat sommigen niet met verantwoordelijkheid overweg kunnen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 30 maart 2023 @ 10:03:31 #80
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208588959
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:07 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ik doe meestal boodschappen voor een week. Ik vind het prettig om dan op mijn eigen tempo mijn spullen in mijn tassen te kunnen doen, in mijn zelfgekozen volgorde (zodat de zware spullen niet op de eieren/chips komen). Bij een zelfscankassa val ik andere klanten daar niet mee lastig en dat is voor mezelf ook wel zo relaxed.
Weekboodschappen laat ik uiteraard bezorgen 8-)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208589048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:04 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Je kunt van 16-jarigen niet verwachten dat zij met conflicten met agressieve volwassenen kunnen omgaan. Die zijn inderdaad ouder en vaak veel groter. Zoals ik al zei, klanten horen geen agressief gedrag te vertonen, maar als dat toch blijkt op te spelen, moet de werkgever zorgen dat er iemand staat die er wel mee om kan gaan. Dat kan een grote, ervaren medewerker zijn of een beveiliger.

Of, als je per se wil dat tieners de confrontatie aangaan met winkeldieven, zou daar een cursus voor moeten worden gegeven (wellicht gebeurt dat al?).
Als supermarktmedewerkers niet kunnen omgaan met agressieve klanten zijn zij toch nooit geschikt voor een baan bij een supermarkt?
pi_208589116
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Als supermarktmedewerkers niet kunnen omgaan met agressieve klanten zijn zij toch nooit geschikt voor een baan bij een supermarkt?
:')

Ik denk dat verreweg het grootste gedeelte van supermarktpersoneel (of welk personeel dan ook waar klanten binnenkomen zoals winkels of horeca) niet goed kan omgaan met agressiviteit. En nee, dat zou ook niet in hun functieomschrijving thuishoren.
pi_208589391
quote:
10s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:26 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
:')

Ik denk dat verreweg het grootste gedeelte van supermarktpersoneel (of welk personeel dan ook waar klanten binnenkomen zoals winkels of horeca) niet goed kan omgaan met agressiviteit. En nee, dat zou ook niet in hun functieomschrijving thuishoren.
Nogmaals, als het supermarktpersoneel niet kan omgaan met agressieve klanten, dan zouden zij een baan moeten zoeken, waar geen agressieve klanten willen zijn.
pi_208589484
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 10:56 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogmaals, als het supermarktpersoneel niet kan omgaan met agressieve klanten, dan zouden zij een baan moeten zoeken, waar geen agressieve klanten willen zijn.
Dus alleen gespecialiseerd beveiligingspersoneel met kerels van 2x2 meter zou nog bij de zelfscankassa's moeten staan? :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208589683
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus alleen gespecialiseerd beveiligingspersoneel met kerels van 2x2 meter zou nog bij de zelfscankassa's moeten staan? :')
Ja.
pi_208589752
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus alleen gespecialiseerd beveiligingspersoneel met kerels van 2x2 meter zou nog bij de zelfscankassa's moeten staan? :')
Nee, in de gehele supermarkt, want er zou wel eens klant agressief kunnen worden omdat 'ie snel een zakje geraspte kaas moet hebben.



Mensen moeten normaal doen in een winkel. En niet stelen.
pi_208589777
quote:
4s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:24 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Nee, in de gehele supermarkt, want er zou wel eens klant agressief kunnen worden omdat 'ie snel een zakje geraspte kaas moet hebben.

[ afbeelding ]

Mensen moeten normaal doen in een winkel. En niet stelen.
Precies, maar nee laten we het omdraaien en jeugdig personeel dat een zakcentje wil verdienen hun baantjes ontnemen :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2023 @ 11:34:42 #88
3542 Gia
User under construction
pi_208589872
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 07:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ik prefereer dan ook handscanner boven zelfscanplein. Dat laatste biedt niet enorm veel voordeel, behalve dat de rijen er vaak korter zijn.
Ik ook. Pak tijdens het winkelen de gescande boodschappen ook meteen in, in twee openstaande tassen. Hoef ik daarna alleen maar af te rekenen. Krijg ik een controle, dan nemen ze uit beide tassen enkele producten, scannen die en dan is het goed. Wordt echt niet flink overhoog gegooid. En anders pakken ze het ook weer netjes in, zoals het was.
pi_208589974
En dan de ergernis van de alcohol controle en er niemand in de buurt is om die te doen. Sta je met je ouwe lijf te wachten op een tiener die moet beoordelen of ik wel 18 ben.

Als ik weinig boodschappen heb dan scande ik het gewoon opnieuw bij de kassa ernaast als ik aan de beurt ben voor controle. Geen zin om een paar minuten te wachten.

Maar goed, tegenwoordig sluit ik aan in de rij bij de normale kassa. Gaat vrijwel even snel.
pi_208590387
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus alleen gespecialiseerd beveiligingspersoneel met kerels van 2x2 meter zou nog bij de zelfscankassa's moeten staan? :')
In ieder geval geen ongetrainde 16jarigen. Een controle bij de zelfscan heeft een negatieve setting en zal sneller tot problemen leiden als een normale kassa.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:18:59 #91
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208590679
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:44 schreef Gunner het volgende:

[..]
Jij kent rare mensen.

Snap je dat dit soort lui het voor de rest verpesten?
Voor de andere die stelen? Vroeger was daar geen zelfscan voor nodig. Gewoon in het gangpad je tas en jas volgooien :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:19:52 #92
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208590692
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:18 schreef britneycheers het volgende:
door de andere die stelen?
Nee natuurlijk niet slimpie. De kosten van diefstal worden gedragen voor diegene die wel netjes betalen. In de winkelprijs
  donderdag 30 maart 2023 @ 13:29:15 #93
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_208590778
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef descon het volgende:
In ieder geval geen ongetrainde 16jarigen. Een controle bij de zelfscan heeft een negatieve setting en zal sneller tot problemen leiden als een normale kassa.
Een 16-jarige wegzetten geeft in ieder geval al een fijnere setting dan een ingehuurde kleerkast die je tas even komt controleren. Daarnaast zouden geen enkele controles bij de zelfscan onrealistisch zijn in deze samenleving. Ik vind dat je erg overdrijft met 'negatieve setting' bij de zelfscan.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_208590996
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:29 schreef Kaizen_ het volgende:

[..]
Een 16-jarige wegzetten geeft in ieder geval al een fijnere setting dan een ingehuurde kleerkast die je tas even komt controleren. Daarnaast zouden geen enkele controles bij de zelfscan onrealistisch zijn in deze samenleving. Ik vind dat je erg overdrijft met 'negatieve setting' bij de zelfscan.
Controle is per definitie nooit positief. Het geeft indirect aan dat je de persoon niet vertrouwt.

Daarnaast is het hele idee van een zelfscan kassa dat je weer zo snel mogelijk de winkel uit bent. Dan kost die extra controle weer tijd wat ook niet helpt aan de setting.

Belangrijkste is dat degene die de controle doet hier bewust van is.

Merk hier lokaal dat de oudere kassamedewerkers dit beter afhandelen. Begrip tonen dat het niet leuk is om gecontroleerd te worden en gewoon rustig/vriendelijk de boel verder afhandelen en een prettige dag wensen.

De jongere generatie pakt dit veel ongeïnteresseerder aan. Dan escaleert het ook sneller. Denk dat hier veel meer aandacht aan gegeven moet worden.

En dan wat potige mensen op afroep als iemand echt vervelend/aggressief word. Ze lopen toch allemaal al met oortjes in tegenwoordig.
pi_208591028
Nog nooit gedaan, enige wat ik steel is soms illegaal series kijken. :@
pi_208591098
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef descon het volgende:

[..]
In ieder geval geen ongetrainde 16jarigen. Een controle bij de zelfscan heeft een negatieve setting en zal sneller tot problemen leiden als een normale kassa.
Mwa, die controles zijn er nou eenmaal. Moeten ze af en toe 4-5 artikelen scannen. Hup en door. Om daar nou agressief over te worden. Het is een maatschappelijk probleem (aan het worden), geen probleem van de supermarkten of het personeel dat ze daar neerzetten vind ik.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208591113
Wanneer is het opzettelijk diefstal bij de zelfscan?

Heeft u alles kunnen scannen?
Ja mevrouw!
We moeten een steekproef doen. Oh u heeft 2 items niet gescand. We bellen nu de politie.

Wanneer is dit per ongeluk en wanneer ben je een winkeldief? En hoe willen ze dat beoordelen of bestraffen?

Je bent pas een dief als je iets onbetaald de winkel mee uit hebt genomen. Dus als bij een steekproef in de winkel naar voren komt dat je boodschappen niet allemaal gescand zijn, dan heb je technisch nog niets gestolen.

Of gaan ze je dan beschuldigen van diefstal? Zelfs als het echt een foutje was? Ik vind dit een dubieus systeem.

Als iemand mij van winkeldiefstal beschuldigt, dan mag ie alle boodschappen houden en dan ben ik weg. Knappe jongen die mij belet de winkel te verlaten..
pi_208591153
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, die controles zijn er nou eenmaal. Moeten ze af en toe 4-5 artikelen scannen. Hup en door. Om daar nou agressief over te worden. Het is een maatschappelijk probleem (aan het worden), geen probleem van de supermarkten of het personeel dat ze daar neerzetten vind ik.
Mee eens dat het agressieve wel steeds vaker voorkomt (en ook nergens op slaat)

Aan de andere kant is de supermarkt is wel verantwoordelijk voor hun personeel. Als je weet dat de gemiddelde klant agressiever is moet je personeel daar ook op trainen/voorbereiden.
pi_208591167
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:04 schreef descon het volgende:

[..]

Aan de andere kant is de supermarkt is wel verantwoordelijk voor hun personeel. Als je weet dat de gemiddelde klant agressiever is moet je personeel daar ook op trainen/voorbereiden.
Dat werd gisteren op tv dan ook besproken door de supermarkt branche, inclusief een hoger salaris dat er tegenover moet staan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208591223
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 14:01 schreef Deepcage het volgende:

Als iemand mij van winkeldiefstal beschuldigt, dan mag ie alle boodschappen houden en dan ben ik weg. Knappe jongen die mij belet de winkel te verlaten..
Ja leuk, maar via camera's wordt je gewoon in de gaten gehouden en als blijkt dat je (per ongeluk) iets vergeet te scannen en in je tas stopt ben je gewoon strafbaar. Schakelen ze de politie in en heb je gewoon mee te werken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2023 @ 14:34:27 #101
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_208591454
De winkels moeten slimmer zijn: bij mijn super staat vaak een gigantisch lekker ding te controleren. Dan hoop je als man (en vast veel vrouwen) gewoon dat je gecontroleerd moet worden zodat zij zich over jouw tas moet buigen...

:9~ :9~ :9~
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_208592611
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mwa, die controles zijn er nou eenmaal. Moeten ze af en toe 4-5 artikelen scannen. Hup en door. Om daar nou agressief over te worden. Het is een maatschappelijk probleem (aan het worden), geen probleem van de supermarkten of het personeel dat ze daar neerzetten vind ik.
De werkgevers dienen hun personeel te voorzien van een gezonde en veilige werkplek. Hebben niet voor niets een zorgplicht.
pi_208592849
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 09:25 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
En jouw sneer is helemaal niet interessant, je voegt niets toe aan de discussie, maar verziekt hem op deze manier.
Bemoei je dan lekker met je eigen zaken :)
J’ai faim.
pi_208592855
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:06 schreef torentje het volgende:

[..]
De werkgevers dienen hun personeel te voorzien van een gezonde en veilige werkplek. Hebben niet voor niets een zorgplicht.
Natuurlijk, maar ondanks dat kun je niet voorkomen dat je werknemer in aanraking komt met agressieve klanten. Dat geldt niet alleen in de supers
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208593099
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar ondanks dat kun je niet voorkomen dat je werknemer in aanraking komt met agressieve klanten. Dat geldt niet alleen in de supers
Voorkomen kan wel als men maar wil.
pi_208593131
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:06 schreef torentje het volgende:

[..]
De werkgevers dienen hun personeel te voorzien van een gezonde en veilige werkplek. Hebben niet voor niets een zorgplicht.
Ik denk dat jij eens moet gaan werken. Het allerliefste in een supermarkt O+
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_208594015
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 18:03 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik denk dat jij eens moet gaan werken. Het allerliefste in een supermarkt O+
Waarom zou ik zo dom zijn om langer dan noodzakelijk te blijven op een onveilige werkplek?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 30 maart 2023 @ 19:24:08 #108
408813 crew  trein2000
pi_208594084
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 12:39 schreef descon het volgende:

[..]
In ieder geval geen ongetrainde 16jarigen. Een controle bij de zelfscan heeft een negatieve setting en zal sneller tot problemen leiden als een normale kassa.
Och weet ik niet. Volgens mij gaat het het overgrote meerendeel van de tijd wel gewoon goed.

Wat mij veel belangrijker lijkt is dat er iemand is om op terug te vallen. Alleen de chef-winkel na een uurtje of 18 en in het weekend is vaak zelf amper meerderjarig.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 30 maart 2023 @ 20:23:26 #109
3542 Gia
User under construction
pi_208595214
Ze moeten gewoon naam en adres noteren bij een eerste keer betrappen. 2de keer is niet meer per ongeluk.
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:43:55 #110
3542 Gia
User under construction
pi_208600802
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:46 schreef qajariaq het volgende:
En dan de ergernis van de alcohol controle en er niemand in de buurt is om die te doen. Sta je met je ouwe lijf te wachten op een tiener die moet beoordelen of ik wel 18 ben.

Als ik weinig boodschappen heb dan scande ik het gewoon opnieuw bij de kassa ernaast als ik aan de beurt ben voor controle. Geen zin om een paar minuten te wachten.

Maar goed, tegenwoordig sluit ik aan in de rij bij de normale kassa. Gaat vrijwel even snel.
Mijn zoon wordt 29, heeft een baard waarmee ie zo de moskee in kan, maar wordt nog elke keer gecontroleerd. ID laten zien!! Echt zo onzinnig. Alsof hij nog voor 18 kan doorgaan! Als je er wat van zegt, zeggen ze: "Ja maar die controle is tot 25 jaar! En we kunnen niet zien of je 25 bent of 28."
Het gaat erom dat hij ouder dan 18 is!! Muts.
pi_208600889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn zoon wordt 29, heeft een baard waarmee ie zo de moskee in kan, maar wordt nog elke keer gecontroleerd. ID laten zien!! Echt zo onzinnig. Alsof hij nog voor 18 kan doorgaan! Als je er wat van zegt, zeggen ze: "Ja maar die controle is tot 25 jaar! En we kunnen niet zien of je 25 bent of 28."
Het gaat erom dat hij ouder dan 18 is!! Muts.
Een baard zegt niets over iemand zijn leeftijd. Die controle is er niet voor niets. Als je daar een probleem van maakt moet je eens in de spiegel kijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 31 maart 2023 @ 11:55:54 #112
3542 Gia
User under construction
pi_208600903
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een baard zegt niets over iemand zijn leeftijd. Die controle is er niet voor niets. Als je daar een probleem van maakt moet je eens in de spiegel kijken.
18 of 28 is nogal een verschil! Daarbij hoef je maar tot je 25ste hieraan mee te werken.
pi_208600937
Zo'n zelfscan alleen toestaan bij klanten met een (kortings)pas van de winkel zelf.

Bij een eerste vergrijp kan je het dan (systeemtechnisch) zo regelen dat de betreffende klant dan (bv) de eerstvolgende 3 keren volledig gecontroleerd wordt.

Gaat hij daarna weer in de fout, dan bv 5 of 10 keer volledig controleren.

Bij een 3e vergrijp kan die pas niet meer gebruikt worden voor de zelfscan.

En daarbij dan dat bij goed gedrag na verloop van tijd (3 maanden of zo) een overtreding uit het systeem geschrapt wordt.

Tis maar een idee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_208601029
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
18 of 28 is nogal een verschil! Daarbij hoef je maar tot je 25ste hieraan mee te werken.
Ja dus? Toen ik 16 was kon ik oudere mensen ook slecht inschatten. Bij twijfel gewoon controleren en niet zo moeilijk doen over het tonen van je ID wat letterlijk 3 seconden duurt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 31 maart 2023 @ 12:12:45 #115
3542 Gia
User under construction
pi_208601038
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja dus? Toen ik 16 was kon ik oudere mensen ook slecht inschatten. Bij twijfel gewoon controleren en niet zo moeilijk doen over het tonen van je ID wat letterlijk 3 seconden duurt.
En wat als je die niet bij je hebt, omdat je aan het werk bent en je ID in je kluisje op het werk ligt? 28 is 28 en dat hoef je niet te bewijzen. Alle borden zeggen 25. En dat is al ruim boven de 18 jaar, waar het werkelijk over gaat. Dat je het verschil niet ziet tussen 25 en 28, dat kan, maar je ziet echt wel dat iemand van 28 zeker ouder is dan 18.
pi_208601055
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat als je die niet bij je hebt, omdat je aan het werk bent en je ID in je kluisje op het werk ligt? 28 is 28 en dat hoef je niet te bewijzen. Alle borden zeggen 25. En dat is al ruim boven de 18 jaar, waar het werkelijk over gaat. Dat je het verschil niet ziet tussen 25 en 28, dat kan, maar je ziet echt wel dat iemand van 28 zeker ouder is dan 18.
Dan heb je pech en moet je geen alcohol kopen en/of krijg je het niet mee. Overigens moet je altijd je ID bij hebben, maar oké. Wat jij hier nu typt is een typisch voorbeeld van hoe het mis kan gaan in de supermarkt omdat iemand dus op z'n teentjes getrapt is over zoiets pietluttigs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_208601114
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2023 22:37 schreef Bocaj het volgende:
Ze gaan maatregelen nemen. Bij AH & Vomar.
Vomar wil misschien wel stoppen ermee.

https://www.telegraaf.nl/(...)h-vomar-trapt-op-rem Helaas wel Premium.

Misschien waren de Supers te goed van vertrouwen?
Hoop niet dat ze er mee stoppen want dan moet ik weer met die trage bejaarden in de kassarij gaan staan.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208601129
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat als je die niet bij je hebt, omdat je aan het werk bent en je ID in je kluisje op het werk ligt? 28 is 28 en dat hoef je niet te bewijzen. Alle borden zeggen 25. En dat is al ruim boven de 18 jaar, waar het werkelijk over gaat. Dat je het verschil niet ziet tussen 25 en 28, dat kan, maar je ziet echt wel dat iemand van 28 zeker ouder is dan 18.
Tis wat hee. Maar wat als je die niet bij je hebt? Nou uh of alsnog gaan halen of gewoon je verlies nemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_208601146
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn zoon wordt 29, heeft een baard waarmee ie zo de moskee in kan, maar wordt nog elke keer gecontroleerd. ID laten zien!! Echt zo onzinnig. Alsof hij nog voor 18 kan doorgaan! Als je er wat van zegt, zeggen ze: "Ja maar die controle is tot 25 jaar! En we kunnen niet zien of je 25 bent of 28."
Het gaat erom dat hij ouder dan 18 is!! Muts.
Nou nou, doe eens rustig joh. En graag on-topic want dit heeft niets met de zelfscan te maken. Open anders een KLB topic ofzo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 31 maart 2023 @ 12:58:26 #120
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208601479
Ik werd laatst ook voor het eerst gecontroleerd, waarschijnlijk omdat ik een zakje broodjes had waarvan ik het aantal handmatig moest invoeren en ze dat niet vertrouwden of zo.
pi_208601889
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Een baard zegt niets over iemand zijn leeftijd.
Dat is niet waar. :P

Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik had op mijn 15e een baard.
pi_208602751
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan heb je pech en moet je geen alcohol kopen en/of krijg je het niet mee. Overigens moet je altijd je ID bij hebben, maar oké. Wat jij hier nu typt is een typisch voorbeeld van hoe het mis kan gaan in de supermarkt omdat iemand dus op z'n teentjes getrapt is over zoiets pietluttigs.
Zoiets is niet iets pietlulligs, want men dringt het gezeik wegens een id op aan fysiek niet-sterke mensen.
pi_208604450
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:14 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dan heb je pech en moet je geen alcohol kopen en/of krijg je het niet mee. Overigens moet je altijd je ID bij hebben, maar oké. Wat jij hier nu typt is een typisch voorbeeld van hoe het mis kan gaan in de supermarkt omdat iemand dus op z'n teentjes getrapt is over zoiets pietluttigs.
Als er een rij staat zeg ik het gewoon "hebben jullie allemaal je ID in de aanslag?". Altijd weer van die studenten die zich er duidelijk boven de 18 vinden uitzien en dan nog moeten gaan graven wanneer de kassiere ze ernaar vraagt. Die kunnen niks anders, die zijn er niet voor opgeleid om leeftijd in te schatten en moeten hele ruime marges hanteren. Als ze ernaast zitten kan de winkel een flinke boete krijgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208604552
Net voor 100 euro boodschappen gedaan bij de AH en vergeten een zakje dipsaus van 0.49 cent te scannen. Waarom ben ik niet die blok kaas van 12 euro vergeten?

:N

Wel een enorme adrenalinerush nu natuurlijk.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  zaterdag 1 april 2023 @ 16:08:52 #125
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208616159
Was net bij de Dirk en een rij (jong en oud) bij de normale kassa en van de 5 zelf-scans 1tje bezet. :')
Hier zijn de mensen er dus wel een beetje klaar mee, zo lijkt het.
  zaterdag 1 april 2023 @ 16:13:36 #126
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208616185
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 17:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
...vergeten een zakje dipsaus van 0.49 cent te scannen
Foei!

Ik betrap mij er wel eens op als ik 2 dingen tegelijk pak uit de kar om te scannen, dat ik er dan 1tje scan en beiden in de tas doe.
Volgens mij komt dat door de 'beep' zo van oh gescand en klaar!
Ik herstel het wel hoor, want ik ben écht geen diefje!
pi_208616201
Ik vergat een blokje kaas van een tientje :@ oopsie. Wel een gemiste kans, want ik wilde een sixpack Grand Prestige in de tas meenemen, maar er was steeds een medewewerker in het bierengangpad. Zag dat de zelfscan vrij was van medewerkers dus heb wel een lekkere Streeckgenoten aspergesoep en wat chocolade chamallows meegepakt zonder te scannen, maar was de Grand Prestige helemaal vergeten _O- ach ja volgende keer beter.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 1 april 2023 @ 16:24:37 #128
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208616268
quote:
15s.gif Op woensdag 29 maart 2023 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
:o
Ergens in de commentaren:
quote:
Bij de AH XL waar ik werk, weet ik dat we sowieso minimaal 10.000 euro per week verliezen aan gestolen items. Is echt wel veel :(
:') Kunnen ze beter weer (minimumloon) personeel nemen.
pi_208616366
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 11:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Mijn zoon wordt 29, heeft een baard waarmee ie zo de moskee in kan, maar wordt nog elke keer gecontroleerd. ID laten zien!! Echt zo onzinnig. Alsof hij nog voor 18 kan doorgaan! Als je er wat van zegt, zeggen ze: "Ja maar die controle is tot 25 jaar! En we kunnen niet zien of je 25 bent of 28."
Het gaat erom dat hij ouder dan 18 is!! Muts.
Wees blij dat hij er schijnbaar jong uit ziet. Toen de leeftijdsgrens nog 16 jaar was en ik 32, moest ik ook mijn ID laten zien in de tabakswinkel (ondanks dat ik al 'last' had van grijze haren). Diegene achter de kassa schaamde zich rot, ik kon er alleen maar om lachen.

Dus: wees blij dat hij nog jong geschat wordt.
pi_208616908
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:08 schreef Bocaj het volgende:
Was net bij de Dirk en een rij (jong en oud) bij de normale kassa en van de 5 zelf-scans 1tje bezet. :')
Hier zijn de mensen er dus wel een beetje klaar mee, zo lijkt het.
Bij de Drik zijn de klanten te dom om de zelfscankassa te snappen.
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:13:17 #131
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_208617565
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 16:08 schreef Bocaj het volgende:
Was net bij de Dirk en een rij (jong en oud) bij de normale kassa en van de 5 zelf-scans 1tje bezet. :')
Hier zijn de mensen er dus wel een beetje klaar mee, zo lijkt het.
In vergelijking met de AH of Lidl vind ik dat ze hier bij de Dirk het zelfscan concept wat minder doen.
Je wordt veel vaker gecontroleerd. Er staat vaak wel personeel maar er is hier maar 1 persoon die je kan controleren waardoor je constant oogcontact maakt met personeel wat je verder niet helpt en het allemaal lang duurt.

Dan ga ik ook liever bij de kassa staan, als het daar sneller/soepeler gaat..
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  zaterdag 1 april 2023 @ 18:40:52 #132
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208617918
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Bij de Drik zijn de klanten te dom om de zelfscankassa te snappen.
Ik winkel er en gebruik de zelfscan. Dus dan ben ik dom?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_208618082
De Dirk is, op de Hoogvliet na uiteraard, de beste supermarkt van NL.
Heeft verder niets met de zelfscan te maken, maar goed.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:10:52 #134
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208618297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 17:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Bij de Drik zijn de klanten te dom om de zelfscankassa te snappen.
ik haat zelfscan kassa s

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208618306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik haat zelfscan kassa s
/dagboek
  zaterdag 1 april 2023 @ 19:34:25 #136
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208618604
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2023 17:33 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Bemoei je dan lekker met je eigen zaken :)
Je bent wel een ijzersterk debater zeg.

"Jouw mening is niet interessant" + schelden > Antwoord dat dit soort prietpraat niets toevoegt aan de discussie en hem verziekt + inhoudelijk verhaal. > Jouw enige reactie: "Bemoei je dan lekker met je eigen zaken. :) "

Als je geen zin hebt in een inhoudelijke discussie en, waarom reageer je dan? Uiteraard moet je dat allemaal zelf weten, maar wat voegt het voor jezelf toe?
pi_208618737
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Dirk is, op de Hoogvliet na uiteraard, de beste supermarkt van NL.
Heeft verder niets met de zelfscan te maken, maar goed.
Krijgt men daar dan zonder een tegenprestatie te hoeven leveren, de eerste levensbehoeftes mee?
pi_208619890
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:42 schreef torentje het volgende:

[..]
Krijgt men daar dan zonder een tegenprestatie te hoeven leveren, de eerste levensbehoeftes mee?
Ik denk niet dat daar gratis vrouwen zijn.
pi_208620445
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:34 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je bent wel een ijzersterk debater zeg.

"Jouw mening is niet interessant" + schelden > Antwoord dat dit soort prietpraat niets toevoegt aan de discussie en hem verziekt + inhoudelijk verhaal. > Jouw enige reactie: "Bemoei je dan lekker met je eigen zaken. :) "

Als je geen zin hebt in een inhoudelijke discussie en, waarom reageer je dan? Uiteraard moet je dat allemaal zelf weten, maar wat voegt het voor jezelf toe?
Christus, gaan we hier nou nog steeds op door? Ontopic, mensen!
J’ai faim.
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 21:23:13 #140
249559 crew  Lavenderr
pi_208620601
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik haat zelfscan kassa s

[ afbeelding ]
Ik ook. Vind het veel fijner bij een gewone kassa met een vriendelijke medewerker.
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 1 april 2023 @ 21:29:56 #141
206731 Mortaxx
Doomer
pi_208620738
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ik ook. Vind het veel fijner bij een gewone kassa met een vriendelijke medewerker.
Dat vriendelijke gebeurt niet vaak
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  zaterdag 1 april 2023 @ 21:31:16 #142
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208620758
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:16 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Christus, gaan we hier nou nog steeds op door? Ontopic, mensen!
Als je 'ontopic' zo belangrijk vindt, dan is het verstandig om zelf niet met nietszeggende prietpraat te reageren die geen verband houdt met het onderwerp.
  Moderator zaterdag 1 april 2023 @ 21:32:23 #143
249559 crew  Lavenderr
pi_208620781
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2023 21:29 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Dat vriendelijke gebeurt niet vaak
Nee? Oh, ik vind het meestal wel aardig, al is er één die de spullen zowat naar je toe gooit :D
pi_208621228
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:48 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Ik denk niet dat daar gratis vrouwen zijn.
Ik dacht meer aan bier en tabak en toebehoren?
pi_208621512
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 18:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De Dirk is, op de Hoogvliet na uiteraard, de beste supermarkt van NL.
Heeft verder niets met de zelfscan te maken, maar goed.
De Hoogvliet :') wat een overbodige kutsupermarkt is dat zeg. Bizar dat de C1000, Super de Boer en de Golff zijn opgehouden met bestaan, maar die merkwaardige supermarkt nog steeds niet is overgenomen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  woensdag 3 mei 2023 @ 17:24:57 #146
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_208991545
Hihi Haha, bij de Jumbo krijg je een spaarkaart voor stroopwafels als je 6 keer gecontroleerd bent! :')
pi_209002478
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2023 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ook. Pak tijdens het winkelen de gescande boodschappen ook meteen in, in twee openstaande tassen. Hoef ik daarna alleen maar af te rekenen. Krijg ik een controle, dan nemen ze uit beide tassen enkele producten, scannen die en dan is het goed. Wordt echt niet flink overhoog gegooid. En anders pakken ze het ook weer netjes in, zoals het was.
Tegenwoordig halen ze met gemak ALLE boodschappen uit je al reeds ingepakte tas. Zelf meegemaakt en ook bij anderen gezien. Is weer wat nieuws.

Hier bij de Action zijn trouwens alle zelfscan kassa's weggehaald. Reden konden ze niet vertellen, maar die kennen we: het vele gejatm
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_209002575
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:31 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Tegenwoordig halen ze met gemak ALLE boodschappen uit je al reeds ingepakte tas. Zelf meegemaakt en ook bij anderen gezien. Is weer wat nieuws.

Hier bij de Action zijn trouwens alle zelfscan kassa's weggehaald. Reden konden ze niet vertellen, maar die kennen we: het vele gejatm
Jatten bij Action is erg sneu. Moet je dat gereedschap dat ze verkopen eens op internet opzoeken. Kost de helft ofzo bij Action.
pi_209003902
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2023 16:43 schreef BokitoHarambe het volgende:

[..]
Jatten bij Action is erg sneu. Moet je dat gereedschap dat ze verkopen eens op internet opzoeken. Kost de helft ofzo bij Action.
Maar ja, door die jattende paupers kan ik nu weer in de rij staan bij de Action. En het is daar altijd druk.
De goeden moeten weer onder de kwaden lijden, zoals altijd.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_209005606
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Maar ja, door die jattende paupers kan ik nu weer in de rij staan bij de Action. En het is daar altijd druk.
De goeden moeten weer onder de kwaden lijden, zoals altijd.
En worden de prijzen hoger. Bah.
pi_209016239
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2023 18:45 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Maar ja, door die jattende paupers kan ik nu weer in de rij staan bij de Action. En het is daar altijd druk.
De goeden moeten weer onder de kwaden lijden, zoals altijd.
Dan zou men toch eens maatregelen moeten nemen, zodat de ondernemers niet alles op één hoop kunnen gooien?
pi_209016273
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:01 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan zou men toch eens maatregelen moeten nemen, zodat de ondernemers niet alles op één hoop kunnen gooien?
Hoezo? Het lijkt me het recht van de ondernemer dit terug te draaien naar 'normale' kassa's.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209016332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Hoezo? Het lijkt me het recht van de ondernemer dit terug te draaien naar 'normale' kassa's.
Ik reageerde meer op de opmerking dat het bij de action altijd druk is.
pi_209016349
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik reageerde meer op de opmerking dat het bij de action altijd druk is.
Wat heeft die 'alles op één hoop gooien' dan voor toegevoegde waarde?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209016739
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wat heeft die 'alles op één hoop gooien' dan voor toegevoegde waarde?
Alle producten die mensen nodig hebben, liggen toch op grote hopen?
pi_209016777
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Alle producten die mensen nodig hebben, liggen toch op grote hopen?
Leuk geprobeerd kerel :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_209016806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2023 16:50 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Leuk geprobeerd kerel :')
Wat heb ik leuk geprobeerd?
pi_209059029
Als eenzame Fokker ga ik langs de kassa. #hoi zeggen tegen kassameisje #sociale interactie
  maandag 8 mei 2023 @ 19:56:13 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209062894
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:00 schreef Montagui het volgende:
Zo'n zelfscan alleen toestaan bij klanten met een (kortings)pas van de winkel zelf.

Bij een eerste vergrijp kan je het dan (systeemtechnisch) zo regelen dat de betreffende klant dan (bv) de eerstvolgende 3 keren volledig gecontroleerd wordt.

Gaat hij daarna weer in de fout, dan bv 5 of 10 keer volledig controleren.

Bij een 3e vergrijp kan die pas niet meer gebruikt worden voor de zelfscan.

En daarbij dan dat bij goed gedrag na verloop van tijd (3 maanden of zo) een overtreding uit het systeem geschrapt wordt.

Tis maar een idee.
En wie gaat dat handhaven? Nee, diefstal meteen politie bellen. Het bestaat niet dat je zogenaamd iets vergeet te scannen. En zo wel, dan leg je dat maar uit aan politie en die gaan dan wel kijken of je zulke dingen vaker doet.

Ik kom soms twee keer per dag bij de AH, nog nooit iets vergeten te scannen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209062939
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 19:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wie gaat dat handhaven? Nee, diefstal meteen politie bellen. Het bestaat niet dat je zogenaamd iets vergeet te scannen. En zo wel, dan leg je dat maar uit aan politie en die gaan dan wel kijken of je zulke dingen vaker doet.

Ik kom soms twee keer per dag bij de AH, nog nooit iets vergeten te scannen.
Je mag best wat gratis meenemen je bespaard de ondernemer immers op personeel.
  maandag 8 mei 2023 @ 20:02:20 #161
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209063021
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 19:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Je mag best wat gratis meenemen je bespaard de ondernemer immers op personeel.
:')

Ik mag toch hopen dat je aan het trollen bent.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 09:16:39 #162
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209204483
Het lijkt erop dat je bij de DIRK altijd gecontroleerd wordt.
Ik merk dat het bij mij 9 van de 10 keer raak is...

Als het zo moet dan maar liever weer de normale kassa.

:r
  vrijdag 19 mei 2023 @ 09:19:13 #163
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209204505
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 12:00 schreef Montagui het volgende:
Zo'n zelfscan alleen toestaan bij klanten met een (kortings)pas van de winkel zelf.

Bij een eerste vergrijp kan je het dan (systeemtechnisch) zo regelen dat de betreffende klant dan (bv) de eerstvolgende 3 keren volledig gecontroleerd wordt.

Gaat hij daarna weer in de fout, dan bv 5 of 10 keer volledig controleren.

Bij een 3e vergrijp kan die pas niet meer gebruikt worden voor de zelfscan.

En daarbij dan dat bij goed gedrag na verloop van tijd (3 maanden of zo) een overtreding uit het systeem geschrapt wordt.

Tis maar een idee.
Ik zou er wel voor zijn.
Vooral goed gedrag belonen ipv altijd maar weer die controle.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 19-05-2023 11:14:30 ]
pi_209205398
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 19:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wie gaat dat handhaven? Nee, diefstal meteen politie bellen. Het bestaat niet dat je zogenaamd iets vergeet te scannen. En zo wel, dan leg je dat maar uit aan politie en die gaan dan wel kijken of je zulke dingen vaker doet.

Ik kom soms twee keer per dag bij de AH, nog nooit iets vergeten te scannen.
Je denkt dat je nog nooit iets vergeten bent te scannen. Dat is de grap aan iets vergeten: dat doe je niet bewust en je weet dus ook niet dat je iets vergeten bent. Als je het wel wist, was je het niet vergeten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 mei 2023 @ 11:04:17 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209205423
Ik heb net gesteeldieft bij de AH. De broodjes kon ik niet vinden op het scherm dus heb ik maar de goedkoopste kaiserbroodjes aangetikt :@ :@
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:06:22 #166
117098 Hathor
Effe niet
pi_209205440
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 09:16 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt erop dat je bij de DIRK altijd gecontroleerd wordt.
Ik merk dat het bij mij 9 van de 10 keer raak is...

Als het zo moet dan maar liever weer de normale kassa.

:r
Klopt, bij Dirk hier bij mij in de buurt staat er permanent iemand bij de zelfscan en bij het poortje waardoor je de zaak verlaat. Geeft tevens wel een beetje aan hoeveel er gestolen word.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_209205452
Ik word iedere keer door de Albert Heijn bestolen bij de zelfscankassa.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:08:55 #168
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209205460
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 10:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Je denkt dat je nog nooit iets vergeten bent te scannen. Dat is de grap aan iets vergeten: dat doe je niet bewust en je weet dus ook niet dat je iets vergeten bent. Als je het wel wist, was je het niet vergeten.
Nee, ik weet het zeker. Haal alles een voor een uit het mandje, scan het en leg het op het tafeltje. Zo moeilijk is het echt niet.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209205487
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2023 19:56 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wie gaat dat handhaven? Nee, diefstal meteen politie bellen. Het bestaat niet dat je zogenaamd iets vergeet te scannen. En zo wel, dan leg je dat maar uit aan politie en die gaan dan wel kijken of je zulke dingen vaker doet.

Ik kom soms twee keer per dag bij de AH, nog nooit iets vergeten te scannen.
Dit soort mensen :')
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:13:10 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209205505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:11 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Dit soort mensen :')
Je bent toch geen kleuter? Of maak je ook allerlei kinderlijke fouten op je werk? Je pakt het een voor een en scant het. Hoe kun je dan een fout maken? Er staat daar duidelijk aangegeven dat het aan de politie wordt gemeld. Dan ga je daar maar de discussie aan of je het vergeten bent, want anders krijg je bij elke klant die dingen niet heeft gescand 'ja het was een fout'. Als je het niet aandurft kun je beter in de rij voor de kassa gaan staan. Vergeet je dan ook je boodschappen op de lopende band te leggen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:16:29 #171
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209205538
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb net gesteeldieft bij de AH. De broodjes kon ik niet vinden op het scherm dus heb ik maar de goedkoopste kaiserbroodjes aangetikt :@ :@
Lekkere 'Passie en Liefde' broodjes voor een klein prijsje! :D
pi_209205579
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 09:16 schreef Bocaj het volgende:
Het lijkt erop dat je bij de DIRK altijd gecontroleerd wordt.
Ik merk dat het bij mij 9 van de 10 keer raak is...

Als het zo moet dan maar liever weer de normale kassa.

:r
Bij 1 van de AH's bij mij in de buurt ook.
Wat een vreselijke baan lijkt me dat....heel de dag klanten wantrouwend bespieden of ze niet jatten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:20:46 #173
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209205580
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 10:59 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Je denkt dat je nog nooit iets vergeten bent te scannen. Dat is de grap aan iets vergeten: dat doe je niet bewust en je weet dus ook niet dat je iets vergeten bent. Als je het wel wist, was je het niet vergeten.
Ik ben gvd nu echt iets vergeten, niet vergeten te scannen maar vergeten te kopen!

KOFFIE... is wel iets essentieels wat je dagelijks wil. c_/ c_/
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:22:45 #174
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209205593
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:06 schreef Hathor het volgende:

[..]
Klopt, bij Dirk hier bij mij in de buurt staat er permanent iemand bij de zelfscan en bij het poortje waardoor je de zaak verlaat. Geeft tevens wel een beetje aan hoeveel er gestolen word.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij 1 van de AH's bij mij in de buurt ook.
Wat een vreselijke baan lijkt me dat....heel de dag klanten wantrouwend bespieden of ze niet jatten.
Ben je klaar, druk je op 'Pinnen' staat er GVD weer 'Wacht op assistentie!' (DIRK)
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 mei 2023 @ 11:22:47 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209205594
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Lekkere 'Passie en Liefde' broodjes voor een klein prijsje! :D
Nee deze.

Voor 25 cent ipv een euro. Best een goede deal _O-

https://www.ah.nl/product(...)h-desem-pistolet-wit
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:24:57 #176
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209205610
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij 1 van de AH's bij mij in de buurt ook.
Wat een vreselijke baan lijkt me dat....heel de dag klanten wantrouwend bespieden of ze niet jatten.
En blijkbaar is het nodig, omdat er zo ontzettend veel kinderachtige mensen zijn die een beetje verantwoordelijkheid niet aankunnen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 19 mei 2023 @ 11:26:01 #177
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209205616
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee deze.

Voor 25 cent ipv een euro. Best een goede deal _O-

https://www.ah.nl/product(...)h-desem-pistolet-wit
:9 :9 kopje c_/ erbij. :Y
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 mei 2023 @ 11:29:01 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209205635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:26 schreef Bocaj het volgende:

[..]
:9 :9 kopje c_/ erbij. :Y
Mag thee ook? :@

Straks een beetje opwarmen in de oven. Cacao, tomaat, mozzarella, pesto. Jummie *O* *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209205661
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En blijkbaar is het nodig, omdat er zo ontzettend veel kinderachtige mensen zijn die een beetje verantwoordelijkheid niet aankunnen.
Ik heb deel 1 van dit topic geopend en daarin geef ik al vaker aan geen voorstander te zijn van de zelfscankassa's.
Wat mij betreft was die er nooit gekomen en is de volgende stap automatisch betalen. Oftewel winkels waar je niet af hoeft te rekenen, maar waar je automatisch betaald bij het verlaten van de winkel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209205682
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:22 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee deze.

Voor 25 cent ipv een euro. Best een goede deal _O-

https://www.ah.nl/product(...)h-desem-pistolet-wit
Vuile smerige crimineel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 19 mei 2023 @ 11:36:26 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209205696
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:34 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vuile smerige crimineel.
Moeten ze maar dat ding in t schermnzetten :6
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209205832
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij 1 van de AH's bij mij in de buurt ook.
Wat een vreselijke baan lijkt me dat....heel de dag klanten wantrouwend bespieden of ze niet jatten.
Men kan toch ook de boodschappen laten bezorgen? dan hoeft men toch niet zelf meer de boodschappen bij elkaar te zoeken.
Is wel iets duurder maar dan heeft men meer rust.
pi_209205884
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Je bent toch geen kleuter? Of maak je ook allerlei kinderlijke fouten op je werk? Je pakt het een voor een en scant het. Hoe kun je dan een fout maken? Er staat daar duidelijk aangegeven dat het aan de politie wordt gemeld. Dan ga je daar maar de discussie aan of je het vergeten bent, want anders krijg je bij elke klant die dingen niet heeft gescand 'ja het was een fout'. Als je het niet aandurft kun je beter in de rij voor de kassa gaan staan. Vergeet je dan ook je boodschappen op de lopende band te leggen?
Het is goed met je chef _O-

Jezus Christus _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 12:13:37 #184
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209206025
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:56 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Het is goed met je chef _O-

Jezus Christus _O-
Haha, blijkbaar kun je niet een voor een iets uit een mand of wagen halen. Mijn 9-jarige dochter heeft er ook geen problemen mee.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209206147
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 12:13 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha, blijkbaar kun je niet een voor een iets uit een mand of wagen halen. Mijn 9-jarige dochter heeft er ook geen problemen mee.
Man man man

Dus jij weet zeker dat je nooit wat vergeten bent _O- en je dochter erbij halen _O-
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 12:29:10 #186
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209206154
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 12:28 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Man man man

Dus jij weet zeker dat je nooit wat vergeten bent _O- en je dochter erbij halen _O-
Ja dat weet ik 100%, word ook regelmatig gecontroleerd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209206187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 12:29 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja dat weet ik 100%, word ook regelmatig gecontroleerd.
Dat kan jij niet zeker weten anders was je het niet vergeten chef _O-

Anyway ze zoeken het maar uit ij betaal alles netjes maar dan moet ik geen gezeur van 16-jarigen krijgen
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  vrijdag 19 mei 2023 @ 12:59:56 #188
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209206502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 12:31 schreef BoneThugss het volgende:

[..]
Dat kan jij niet zeker weten anders was je het niet vergeten chef _O-

Anyway ze zoeken het maar uit ij betaal alles netjes maar dan moet ik geen gezeur van 16-jarigen krijgen
Tuurlijk wel, het is geen raketleer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209208546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:08 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Nee, ik weet het zeker. Haal alles een voor een uit het mandje, scan het en leg het op het tafeltje. Zo moeilijk is het echt niet.
Bij routinematige handelingen gaat ongeveer 1x/1000 handelingen fout, ook als het een getraind en uitgeslapen persoon is, dat is gewoon een feit. Of het nou een handeling bij een vliegtuiglanding, een rood sein op het spoor of een zelfscanner betreft. Het kan in iets simpels zitten als een streepjescode die niet gepakt wordt een waarvan jij het niet door hebt vanwege alle andere bliebjes om je heen.

Als jij écht nooit fouten maakt, zou ik heel snel laten onderzoeken wat je wel bent, want een mens kan het niet zijn. Maar tot die tijd houd ik het op een variant van het Dunning-Kruger-effect.

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 19-05-2023 16:39:51 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 19 mei 2023 @ 17:02:12 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_209208879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 16:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Bij routinematige handelingen gaat ongeveer 1x/1000 handelingen fout, ook als het een getraind en uitgeslapen persoon is, dat is gewoon een feit. Of het nou een handeling bij een vliegtuiglanding, een rood sein op het spoor of een zelfscanner betreft. Het kan in iets simpels zitten als een streepjescode die niet gepakt wordt een waarvan jij het niet door hebt vanwege alle andere bliebjes om je heen.

Als jij écht nooit fouten maakt, zou ik heel snel laten onderzoeken wat je wel bent, want een mens kan het niet zijn. Maar tot die tijd houd ik het op een variant van het Dunning-Kruger-effect.
Ik maak zeker wel fouten, maar bij het een voor een uit een mandje halen vind ik het totaal ongepast om daar het over fouten te hebben. Wat gaat er fout dan? Dat je een product per ongeluk in je mandje laat liggen? Kan niet, dan let je niet op. Dat je het niet scant? Je hebt het toch in je handen gehad? Bij AH kunnen ze natuurlijk niet bij elke constatering op 'niet gescande artikelen' gaan geloven dat het een fout was. Beetje naïef. Daar stellen ze gewoon dat ze het aan de politie melden. Overigens gaat het vaak niet om een artikel, maar meerdere artikelen. Dat kun je moeilijk vergeten zijn.

Gewoon opletten. Pak het uit je mand, scan het, kijk op het schermpje, het is echt niet zo moeilijk. Misschien moeten ze anders personeel neerzetten die uitleggen hoe het werkt.

Ja, je kan altijd een foutje maken in je leven, maar niet dagelijks bij de kassa. Of is het normaal dat je elke keer per ongeluk iets vergeet? Ik ben ook wel eens ergens mijn sleutel vergeten, maar dat was dan toch echt mijn eigen fout.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_209215129
Ik vind het eigenlijk wel goed dat mensen gewoon gecontroleerd worden. Mensen zijn onbetrouwbaar.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209215152
quote:
17s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Mag thee ook? :@

Straks een beetje opwarmen in de oven. Cacao, tomaat, mozzarella, pesto. Jummie *O* *O*
Cacao?
  Moderator zaterdag 20 mei 2023 @ 09:55:49 #193
18653 crew  D.
pi_209215783
quote:
84s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:04 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb net gesteeldieft bij de AH. De broodjes kon ik niet vinden op het scherm dus heb ik maar de goedkoopste kaiserbroodjes aangetikt :@ :@
Tokkie gespot
  zaterdag 20 mei 2023 @ 10:03:08 #194
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_209215876
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Lekkere 'Passie en Liefde' broodjes voor een klein prijsje! :D
AH heeft er ook een heel klein prijsje voor betaald denk ik
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_209215958
Albert Heijn/Delhaize is een schijtbedrijf.
pi_209216528



:') Denk je ook nog weg te komen met een kar vol red bull. simpele

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2023 11:26:16 ]
pi_209216546
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]

:') Denk je ook nog weg te komen met een kar vol red bull. simpele
Wat probeert ie eigenlijk, het bonnetje terug in de printer duwen?
pi_209216553
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:26 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Wat probeert ie eigenlijk, het bonnetje terug in de printer duwen?
Ja, die arme jongen snapt niet zo goed hoe het werkt. hij wou echt niks stelen hoor.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2023 11:27:23 ]
pi_209216575
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb deel 1 van dit topic geopend en daarin geef ik al vaker aan geen voorstander te zijn van de zelfscankassa's.
Wat mij betreft was die er nooit gekomen en is de volgende stap automatisch betalen. Oftewel winkels waar je niet af hoeft te rekenen, maar waar je automatisch betaald bij het verlaten van de winkel.
Echt, de rillingen lopen over mijn rug, een afschuwelijk idee.
pi_209216603
Supermarkten zullen dit ook wel weten, maar het pikken zal waarschijnlijk minder kosten dan de hele dag een paar kassajuffrouwen in dienst houden
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_209216656
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik heb deel 1 van dit topic geopend en daarin geef ik al vaker aan geen voorstander te zijn van de zelfscankassa's.
Wat mij betreft was die er nooit gekomen en is de volgende stap automatisch betalen. Oftewel winkels waar je niet af hoeft te rekenen, maar waar je automatisch betaald bij het verlaten van de winkel.
Dat probeert Aldi al een tijd in Utrecht en het loopt voor geen meter.
pi_209216885
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 07:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel goed dat mensen gewoon gecontroleerd worden. Mensen zijn onbetrouwbaar.
Klopt en die onbetrouwbare mensen hebben allemaal een auto. Meer controle in supermarkten is dus heel wenselijk.
pi_209217345
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:24 schreef PS. het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:') Denk je ook nog weg te komen met een kar vol red bull. simpele
Hoe is dit afgelopen?
Is die gesnapt?
En wat doet hij nu eigenlijk?
pi_209217366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:45 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Hoe is dit afgelopen?
Is die gesnapt?
En wat doet hij nu eigenlijk?
Ja hij is gepakt samen met een ander, die had iets afgerekend, en het bonnetje niet gescand, dus hij met de kar red bull had het bonnetje om uit te lopen. Hij doet dus even snel alsof hij wat afrekent, maar uiteindelijk doet hij niks en loopt er uit.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 12:49:28 #205
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_209217385
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:28 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Echt, de rillingen lopen over mijn rug, een afschuwelijk idee.
Er is ook een tussenstap die je nu ziet bij kleding winkels:

Je dumpt je hele lading producten in een bak en alles wordt in 1 keer gescanned, maar dit werkt natuurlijk niet met barcodes.

Ik vind zelf scannen echt een genot maar dat komt ook omdat er 10 machines kunnen staan op de plek van 2 traditionele kassa's met lopende band. Dus vrijwel nooit een rij.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_209217392
Ik begrijp niet hoe iemand serieus kan denken dat je met je wagen volgeladen zo de winkel uit kunt lopen?
Dat je met de handscanner een dingetje 'vergeet' af te scannen dat hoor je vaker maar dat je een hele kar RB hebt en dan zo denkt er mee weg te komen, dat vind ik bizar.
pi_209217407
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:50 schreef ZanneG het volgende:
Ik begrijp niet hoe iemand serieus kan denken dat je met je wagen volgeladen zo de winkel uit kunt lopen?
Dat je met de handscanner een dingetje 'vergeet' af te scannen dat hoor je vaker maar dat je een hele kar RB hebt en dan zo denkt er mee weg te komen, dat vind ik bizar.
Waarschijnlijk eerder al eens gelukt met 1 blikje, toen 1 traytje, toen 2 enzovoort. Dan willen ze steeds meer, want het ging de vorige keren ook zo makkelijk.
pi_209217421
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Er is ook een tussenstap die je nu ziet bij kleding winkels:

Je dumpt je hele lading producten in een bak en alles wordt in 1 keer gescanned, maar dit werkt natuurlijk niet met barcodes.

Ik vind zelf scannen echt een genot maar dat komt ook omdat er 10 machines kunnen staan op de plek van 2 traditionele kassa's met lopende band. Dus vrijwel nooit een rij.
Op die manier is het wel voorstelbaar, ik dacht aan een soort totalitair betaalsysteem waarbij het gekoppeld wordt aan jou als persoon en ook automatisch afgeschreven wordt etc.
pi_209217424
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:34 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Dat probeert Aldi al een tijd in Utrecht en het loopt voor geen meter.
Dat zal ook met de keuzes van Aldi te maken hebben.
• Als ik door de gemiddelde Aldi loop (wat ik met enige regelmaat doe) straalt het gemiddelde publiek niet uit dat ze van experimenten de meest vernieuwende techniek zijn. De gemiddelde Albert Heijn-klant staat er naar mijn idee meer voor open.
• Tot een paar weken terug kon je alleen maar met creditcard betalen. Niet echt de meest gebruikelijke betalingswijze in Nederland;
• Binnen 3 minuten lopen ben je bij meerdere Albert Heijns, een Jumbo en een Plus. Op de fiets ben je in minder dan 5 minuten bij een normale Aldi. Sneller dan dat je de noodzakelijke app geïnstalleerd hebt, ben je in een normale supermarkt.
• De Aldi ligt midden in de binnenstad, zonder al te veel vaste bewoners vlakbij, je kunt je fiets er niet fatsoenlijk kwijt en de winkel zal het dus van eenmalig langslopend publiek moeten hebben die even snel iets willen kopen. Die lopen dan wel door naar de Albert Hein 50 m verderop in plaats van met creditcard en app te gaan klooien voor iets eenmaligs.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_209217442
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Er is ook een tussenstap die je nu ziet bij kleding winkels:

Je dumpt je hele lading producten in een bak en alles wordt in 1 keer gescanned, maar dit werkt natuurlijk niet met barcodes.

Ik vind zelf scannen echt een genot maar dat komt ook omdat er 10 machines kunnen staan op de plek van 2 traditionele kassa's met lopende band. Dus vrijwel nooit een rij.
Moet je eens naar de AH op Utrecht centraal komen, daar staan er voglens mij 50 en af en toe staat er een rij die de hele winkel doorloopt.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 13:26:31 #211
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209217697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 11:30 schreef nils_22 het volgende:
Supermarkten zullen dit ook wel weten, maar het pikken zal waarschijnlijk minder kosten dan de hele dag een paar kassajuffrouwen in dienst houden
twitter

NOS artikel van vanochtend heeft wat cijfers:

Financieel retailspecialist Marshoek heeft becijferd dat er in 2022 per winkel gemiddeld 66.300 euro aan producten onbetaald mee naar buiten werd genomen. Dat is zo'n 20.000 euro meer dan een jaar eerder [...]

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar het gemiddelde bedrag aan onbetaalde producten wat meegenomen wordt in een supermarkt zónder zelfscan kassa's.

En is die 66k inkoop of verkoopwaarde? Ik neem even aan dat men praat over het laatste.
Voor dat bedrag kan je prima twee full time kassamedewerkers in dienst nemen (¤1.850,- bruto per maand + ruimte voor marge ivm daadwerkelijke werkgeverslasten) én die ene medewerker die nu de controle doet, ook achter een kassa schoppen.

Als ik dan kijk naar de AH hier om de hoek, dan kunnen die het grootste deel van de dag uit de voeten met twee caissières, op piekmomenten wordt geschakeld naar vier of vijf.

[ Bericht 3% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-05-2023 13:34:47 ]
pi_209217830
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ twitter ]
NOS artikel van vanochtend heeft wat cijfers:

Financieel retailspecialist Marshoek heeft becijferd dat er in 2022 per winkel gemiddeld 66.300 euro aan producten onbetaald mee naar buiten werd genomen. Dat is zo'n 20.000 euro meer dan een jaar eerder [...]

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar het gemiddelde bedrag aan onbetaalde producten wat meegenomen wordt in een supermarkt zónder zelfscan kassa's.

En is die 66k inkoop of verkoopwaarde? Ik neem even aan dat men praat over het laatste.
Voor dat bedrag kan je prima twee full time kassamedewerkers in dienst nemen (¤1.850,- bruto per maand + ruimte voor marge ivm daadwerkelijke werkgeverslasten) én die ene medewerker die nu de controle doet, ook achter een kassa schoppen.

Als ik dan kijk naar de AH hier om de hoek, dan kunnen die het grootste deel van de dag uit de voeten met twee caissières, op piekmomenten wordt geschakeld naar vier of vijf.
Ik mag toch hopen dat iemand voor een fulltime baan dus 36-40 uur per week dit niet bruto verdiend??
Zelfs netto zou het niet al te veel zijn, voor een fulltime baan.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 14:11:43 #213
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209218166
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:39 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Ik mag toch hopen dat iemand voor een fulltime baan dus 36-40 uur per week dit niet bruto verdiend??
Zelfs netto zou het niet al te veel zijn, voor een fulltime baan.
Hoeveel verdient een Kassamedewerker gemiddeld in Nederland? bijgewerkt: 20 mei 2023

Ongeschoold werk hè. Vaak een bijbaantje of part-time naast het huishouden.
pi_209218393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Hoeveel verdient een Kassamedewerker gemiddeld in Nederland? bijgewerkt: 20 mei 2023

Ongeschoold werk hè. Vaak een bijbaantje of part-time naast het huishouden.
oh ja ik zie het,
jee dat is wel erg weinig voor 40 uur werken en dan ook nog eens bruto, dat is netto nog erger dus
pi_209218434
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 14:31 schreef ZanneG het volgende:

[..]
oh ja ik zie het,
jee dat is wel erg weinig voor 40 uur werken en dan ook nog eens bruto, dat is netto nog erger dus
Om dan net aan rond te komen legt de maatschappij de rest bij via toeslagen.
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:43:08 #216
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209218889
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ twitter ]
NOS artikel van vanochtend heeft wat cijfers:

Financieel retailspecialist Marshoek heeft becijferd dat er in 2022 per winkel gemiddeld 66.300 euro aan producten onbetaald mee naar buiten werd genomen. Dat is zo'n 20.000 euro meer dan een jaar eerder [...]

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar het gemiddelde bedrag aan onbetaalde producten wat meegenomen wordt in een supermarkt zónder zelfscan kassa's.

En is die 66k inkoop of verkoopwaarde? Ik neem even aan dat men praat over het laatste.
Voor dat bedrag kan je prima twee full time kassamedewerkers in dienst nemen (¤1.850,- bruto per maand + ruimte voor marge ivm daadwerkelijke werkgeverslasten) én die ene medewerker die nu de controle doet, ook achter een kassa schoppen.

Als ik dan kijk naar de AH hier om de hoek, dan kunnen die het grootste deel van de dag uit de voeten met twee caissières, op piekmomenten wordt geschakeld naar vier of vijf.
quote:
"Zelfscan lijkt diefstal in de hand te werken", staat in het onderzoek. Tot nu toe wogen de voordelen van de zelfscan op tegen de toenemende diefstal, "maar je ziet nu zo'n enorme stijging dat het wel begint te knellen", zegt Kievit.
Het begin van het einde! :Y
66k diefstal per winkel houd je niet vol lijkt mij?
Dirkje liet mij vanmorgen gaan zonder controle... :') (De vergeten koffie + de rest.)
quote:
Ondernemers worstelen er enorm mee. Henry Hubers van de Coop-supermarkt in Vinkel (bij Den Bosch) heeft twee weken geleden nog veertien camera's laten plaatsen. "Elk hoekje van de winkel is nu in beeld, en ook buiten nog. Of het helpt? We moeten het zien." Het was een investering van 6000 euro voor Hubers. "Het is toch eigenlijk triest dat het zou moeten."
Dan valt die 6k investering nog mee...
quote:
Verdacht gedrag
Wirner van Aanholt constateert ook veel diefstal in zijn Jumbo in Gorinchem. "We komen bijvoorbeeld tegen dat mensen voor 27 euro afrekenen en voor 150 euro in hun karretje hebben zitten." Hij heeft nu een nieuw systeem in zijn winkel dat via de camera's meldt als iemand verdacht gedrag vertoont.
Die kant gaat het wel uit... Slimme techniek! ;)
  zaterdag 20 mei 2023 @ 15:57:49 #217
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_209219035
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:45 schreef ZanneG het volgende:

[..]
Hoe is dit afgelopen?
Is die gesnapt?
En wat doet hij nu eigenlijk?
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 12:47 schreef PS. het volgende:

[..]
Ja hij is gepakt samen met een ander, die had iets afgerekend, en het bonnetje niet gescand, dus hij met de kar red bull had het bonnetje om uit te lopen. Hij doet dus even snel alsof hij wat afrekent, maar uiteindelijk doet hij niks en loopt er uit.
Is ook alweer 2,5 jaar geleden.

pi_209220598
Net bij EenVandaag een item over zelfscannen.

Stelen bij de supermarkt is van alle tijden. In de vorige eeuw werkte ik ook bij de AH: Er werd vooral gestolen door de oudere medemens. Nog snel een handje bonen in het zakje doen na het wegen, tijdschriften verstoppen tussen de post uit de brievenbus, 11 flesjes pakken en dan bij de kassa zeggen: Ik heb er 10 meegenomen. Etc etc. Sommige mensen werden extra in de gaten gehouden of kregen winkelverbod. Zelfs dames van ver in de 90 :-).


Ik vind het opvallend (ook na kijken van item) hoe 'normaal' men het vind om niet of deels af te rekenen of om de verkeerde prijs te scannen.

Waarom wordt dit geaccepteerd? Waarom is het normaal om te stelen? Waarom is het normaal om een goedkoop broodje te scannen en een duur broodje mee te nemen? Ik kon het broodje niet vinden in de rij is toch een vreemde redenatie? Je kan toch een medewerker om hulp vragen.
pi_209221172
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 18:48 schreef Irri-tante het volgende:
Net bij EenVandaag een item over zelfscannen.

Stelen bij de supermarkt is van alle tijden. In de vorige eeuw werkte ik ook bij de AH: Er werd vooral gestolen door de oudere medemens. Nog snel een handje bonen in het zakje doen na het wegen, tijdschriften verstoppen tussen de post uit de brievenbus, 11 flesjes pakken en dan bij de kassa zeggen: Ik heb er 10 meegenomen. Etc etc. Sommige mensen werden extra in de gaten gehouden of kregen winkelverbod. Zelfs dames van ver in de 90 :-).

Ik vind het opvallend (ook na kijken van item) hoe 'normaal' men het vind om niet of deels af te rekenen of om de verkeerde prijs te scannen.

Waarom wordt dit geaccepteerd? Waarom is het normaal om te stelen? Waarom is het normaal om een goedkoop broodje te scannen en een duur broodje mee te nemen? Ik kon het broodje niet vinden in de rij is toch een vreemde redenatie? Je kan toch een medewerker om hulp vragen.
De bovenkant van de samenleving geeft niet het goede voorbeeld aan de jongere generaties De jongere generaties zien dat men door oneerlijk te zijn veel meer geld en status krijgt.
pi_209222654
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 18:48 schreef Irri-tante het volgende:
Net bij EenVandaag een item over zelfscannen.

Stelen bij de supermarkt is van alle tijden. In de vorige eeuw werkte ik ook bij de AH: Er werd vooral gestolen door de oudere medemens. Nog snel een handje bonen in het zakje doen na het wegen, tijdschriften verstoppen tussen de post uit de brievenbus, 11 flesjes pakken en dan bij de kassa zeggen: Ik heb er 10 meegenomen. Etc etc. Sommige mensen werden extra in de gaten gehouden of kregen winkelverbod. Zelfs dames van ver in de 90 :-).


Ik vind het opvallend (ook na kijken van item) hoe 'normaal' men het vind om niet of deels af te rekenen of om de verkeerde prijs te scannen.

Waarom wordt dit geaccepteerd? Waarom is het normaal om te stelen? Waarom is het normaal om een goedkoop broodje te scannen en een duur broodje mee te nemen? Ik kon het broodje niet vinden in de rij is toch een vreemde redenatie? Je kan toch een medewerker om hulp vragen.
Tja waarom. Omdat de mens egoïstisch is van nature en altijd excuses zoekt voor slecht gedrag. De reden waarom een basisinkomen ook nooit zal gaan werken. De reden waarom allerlei lekker vrij onderwijs voor geen meter werkt. De reden waarom open relaties niet werken.

Mensen hebben discipline nodig en een soort dreiging van straf of gesnapt kunnen worden hoort daar blijkbaar bij anders ontstaan vrijwel onmiddelijk excessen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_209379562
quote:
Duizenden winkelverboden per jaar voor diefstal: 'Ik vergat het keukenpapier'
Zelfscankassa's zijn populair bij winkeldieven. Supermarkten en winkelketens nemen daarom steeds meer maatregelen om de dieven te stoppen. Dat kan een boete zijn, maar ook een winkelverbod. Exacte cijfers zijn niet bekend. "Maar je kunt wel spreken over duizenden per jaar", zegt Arie Jan van Os, directeur bij Soda, een organisatie die de winkelverboden afhandelt.

Marieke* uit Amsterdam kreeg een winkelverbod opgelegd van twaalf maanden. "Ik mocht een jaar lang de winkel niet in omdat ik een keukenrol was vergeten te scannen", zegt ze.

'Er werd een kopie van mijn identiteitsbewijs gemaakt'
Het gebeurde zonder opzet, verzekert ze. "Ik stond enorm te hannesen met die scanner. Toen een beveiliger vroeg of hij mijn bon mocht controleren, bleek het keukenpapier er niet op te staan."

"Vervolgens moest ik een formulier invullen met mijn gegevens en werd een kopie van mijn identiteitsbewijs gemaakt. Ik mocht een jaar lang niet meer komen. Als ik toch kwam zouden ze de politie bellen, omdat ik dan huisvredebreuk zou plegen."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)od-albert-heijn-lidl
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209379829
Toevallig deze week nog gesnapt. Mijn vriendin had een tomaat afgewogen naast de zelfscan om vervolgens te vergeten om diezelfde tomaat te scannen. Moest alles opnieuw gescanned worden.

Maar geen winkelontzegging oid :P
Conscience do cost.
pi_209380214
quote:
8s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:14 schreef ems. het volgende:
Toevallig deze week nog gesnapt. Mijn vriendin had een tomaat afgewogen naast de zelfscan om vervolgens te vergeten om diezelfde tomaat te scannen. Moest alles opnieuw gescanned worden.

Maar geen winkelontzegging oid :P
Oeh, daar heeft ze geluk.
Je zou maar een winkelverbod krijgen bij je vaste supermarkt vanwege een tomaat :%
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209380315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oeh, daar heeft ze geluk.
Je zou maar een winkelverbod krijgen bij je vaste supermarkt vanwege een tomaat :%
Genoeg andere supermarkten. Ik heb sowieso een broertje dood aan albert heijn dus dat zullen we wel overleven.

Besefte me later wel dat we mijn bonuskaart gebruikte. Ben benieuwd of er nu een rood lichtje gaat branden als ik weer wat probeer af te rekenen bij de zelfscan :P
Conscience do cost.
pi_209383947
Bij de action halen ze de zelfscan kassa weg zag ik gisteren ff snel op tv.
Dat je dan zelfs bij de action moet stelen whut?
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:04:33 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 10 juni 2023 @ 12:09:43 #227
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_209462548
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 20:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dus omdat een beveiliger haar bon controleerde ipv een 16-jarig kassameisje kreeg deze dame een winkelverbod van 12 maanden opgelegd vanwege een verpakking keukenrollen?
Ik krijg het gevoel dat er nogal wat details ontbreken aan dit verhaal...
pi_209463199
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 12:04 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)store_with_only_two/
https://edition.cnn.com/2(...)wo-aisles/index.html
Walgreens unveils Chicago store with only two aisles and most products kept out of sight
Dat komt niet door de zelfscankassa maar doordat winkeldiefstal niet meer vervolgd wordt. Ze lopen gewoon met volle karren de winkel uit.
pi_209463213
Ik ging alcohol halen bij gal en hal. Heb je ook een zelfscan. Ik via dat dus doen, maar medewerker moest mijn ID zien. Ik snap wel waarom, maar als de medewerker als nog met jou een interactie moet doen kun je dat ding net zo goed weg doen :')
pi_210542236
Ik doe mijn boodschappen de laatste weken alleen nog bij Dirk.
Scan alles via de zelfscan en wordt nooit meer gecontroleerd.
Of ze hebben de controle flink teruggeschroefd of ze kennen mij nu wel.
Al zeggen ze nog altijd dat de controle random gaat.
Zouden ze dan toch mee zitten kijken via een camera?
pi_210542943
Van een vriendin met een kledingzaak hoorde ik dat er ook weer flink gestolen word. Apple AirTags worden ook hierbij gebruikt.
Kleding waar de beveiligingslabels onklaar/verwijderd zijn gaan in een plastic tas met AirTag in de vuilnisbak in de winkel. Dief gaat weg uit de winkel en wacht en kijkt op de telefoon wanneer de vuilnisbak de container in gaat en vist hem vervolgens de buit er uit.
Is weer wat anders dan tassen met aluminiumfolie of labelknippers of magneten gebruiken. Of vorken. Wat mensen al niet verzinnen om te jatten.
pi_210543059
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:44 schreef Bocaj het volgende:
Ik doe mijn boodschappen de laatste weken alleen nog bij Dirk.
Scan alles via de zelfscan en wordt nooit meer gecontroleerd.
Of ze hebben de controle flink teruggeschroefd of ze kennen mij nu wel.
Al zeggen ze nog altijd dat de controle random gaat.
Zouden ze dan toch mee zitten kijken via een camera?
Dirk is sowieso een goede supermarkt. Veel beter dan een AH of Jumbo hoewel filialen onderling bij elke keten nogal eens verschillen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_210543796
Ik ga ook liever naar de gewone kassa, zelfscan is voor mij niet sneller of zo en die controles kunnen me gestolen worden.
pi_210543970
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2023 11:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Bij 1 van de AH's bij mij in de buurt ook.
Wat een vreselijke baan lijkt me dat....heel de dag klanten wantrouwend bespieden of ze niet jatten.
Dat is nou typisch zo'n baan die prima op minimumloon kan blijven. Ik heb weleens bij een naderende controle de spullen (was een zak chips) laten liggen bij de zelfscan en ben toen de winkel uitgelopen *O*

Als ik over de schreef ga ben ik mijn goedbetaalde baan kwijt...
pi_210544905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dirk is sowieso een goede supermarkt. Veel beter dan een AH of Jumbo hoewel filialen onderling bij elke keten nogal eens verschillen.
Yep, Dirk is fijn. Al kan ik niet echt de vinger erop leggen over het waarom.
Misschien toch de juiste dagelijkse producten en prijzen voor mij. (Zal bij een ander weer anders zijn.)
pi_210576681
Sinds dat ze bij de Action hier in den Haag de zelfscan hebben verwijderd heb ik geen snoep meer gehaald. Veel te lange rijen ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210576721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:44 schreef Bocaj het volgende:
Ik doe mijn boodschappen de laatste weken alleen nog bij Dirk.
Scan alles via de zelfscan en wordt nooit meer gecontroleerd.
Of ze hebben de controle flink teruggeschroefd of ze kennen mij nu wel.
Al zeggen ze nog altijd dat de controle random gaat.
Zouden ze dan toch mee zitten kijken via een camera?
Las laatst een artikel. Ging de zelfscan bij Ah meen ik. Schijnt dat dieven langer bezig zijn in de supermarkt. Dus als je lang doet over je boodschappen loop je meer kans op controle. Het is deels random kennelijk. Wat ik wel begrijp. Als je bij elke controle blijkt dat je dingen "vergeet" te scannen is het niet meer dan logisch dat ze je blijven controleren. Weet alleen niet of ze dat doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_210576806
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
Las laatst een artikel. Ging de zelfscan bij Ah meen ik. Schijnt dat dieven langer bezig zijn in de supermarkt. Dus als je lang doet over je boodschappen loop je meer kans op controle. Het is deels random kennelijk. Wat ik wel begrijp. Als je bij elke controle blijkt dat je dingen "vergeet" te scannen is het niet meer dan logisch dat ze je blijven controleren. Weet alleen niet of ze dat doen.
Zou me ook niet verbazen als ze met locatie bepaling werken. Als jij bij de steaks ff blijft stil staan en niks gescand hebt is de kans groter dat je toch steak vergat te scannen.

Idem met loop routes van klanten. Zit vaak een bepaalde logica in. Als die niet klopt met de producten die je gescand hebt zou de kans op vergeten ook groter zijn.

Anonieme bonuskaart zal ook vast eerder een controle geven. Heb zelf het idee dat 1 product met de zelfscan ook eerder een controle meld.
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:41:01 #240
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_210576966
Ik gebruik de zelfscan ook niet meer. Drie keer gedaan en ook alle drie de keren eruit gepikt voor een 'steekproef'. Kun je alsnog al die zooi weer op de band gooien.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210577028
Ik gebruik altijd en immer de zelfscan, zelfs als ik een flinke lading boodschappen heb. Hoef ik me ook niet meer te ergeren aan mensen die teveel aura claimen in de rijen bij de kassa.

En voor de mensen die zelfscanner allemaal veel te spannend vinden of verwachten dat een steekproef uitgevoerd wordt op basis van een tattoo kunnen gelukkig gewoon naar de normale kassa.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 9 september 2023 @ 10:56:42 #242
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_210577171
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:16 schreef Slayage het volgende:

[..]
Las laatst een artikel. Ging de zelfscan bij Ah meen ik. Schijnt dat dieven langer bezig zijn in de supermarkt. Dus als je lang doet over je boodschappen loop je meer kans op controle. Het is deels random kennelijk. Wat ik wel begrijp. Als je bij elke controle blijkt dat je dingen "vergeet" te scannen is het niet meer dan logisch dat ze je blijven controleren. Weet alleen niet of ze dat doen.
De belangrijkste trigger blijft de combinatie van artikelen in het mandje, men weet immers heel goed wat de meest gestolen items zijn, of welke doelgroep die items koopt (hallo frikandelbroodje + Red Bull blikje).

Duur van het winkelbezoek en locatiebepaling vind ik lastiger. Dat vraagt om gebruik van een handscanner, wat het relatief makkelijk te monitoren maakt. Maar wanneer ik m'n artikelen pas scan bij de zelfscan kassa dan weet de AH toch niet hoe lang ik in de winkel ben geweest?
Óf ze moeten gebruik maken van gezichts/biometrische herkenning, maar dat lijkt me wel erg ver gaan en problematisch op vele privacy vlakken, dat zou een PR fiasco zijn wat op de loer ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 09-09-2023 14:09:59 ]
  zaterdag 9 september 2023 @ 12:10:24 #243
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_210578039
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 10:56 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
De belangrijkste trigger blijft de combinatie van artikelen in het mandje, men weet immers heel goed wat de meest gesloten items zijn, of welke doelgroep die items koopt (hallo frikandelbroodje + Red Bull blikje).

Duur van het winkelbezoek en locatiebepaling vind ik lastiger. Dat vraagt om gebruik van een handscanner, wat het relatief makkelijk te monitoren maakt. Maar wanneer ik m'n artikelen pas scan bij de zelfscan kassa dan weet de AH toch niet hoe lang ik in de winkel ben geweest?
Óf ze moeten gebruik maken van gezichts/biometrische herkenning, maar dat lijkt me wel erg ver gaan en problematisch op vele privacy vlakken, dat zou een PR fiasco zijn wat op de loer ligt.
Gaat hier om zelfscan met die handscanners denk ik.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_210583388
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 september 2023 12:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Gaat hier om zelfscan met die handscanners denk ik.
Dat denk ik niet. Ik heb namelijk nog nooit een handscanner gebruikt.

Ik werd soms ook zelf gecontroleerd, vooral bij Action. Nooit iets "vergeten te scannen" en of betrapt. Heb wel eens gevraagd waar die verdomde camera hangt zodat ik een bepaald vinger kon laten zien. De laatste paar keren in ieder geval geen controle gehad. *O*

Bij Dirk was het de laatste 2x zelfs zo dat ze meteen op akkoord tikten zonder echt de tas te controleren. |:)
pi_210584316
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2023 13:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
[ twitter ]
NOS artikel van vanochtend heeft wat cijfers:

Financieel retailspecialist Marshoek heeft becijferd dat er in 2022 per winkel gemiddeld 66.300 euro aan producten onbetaald mee naar buiten werd genomen. Dat is zo'n 20.000 euro meer dan een jaar eerder [...]

Ik ben nu wel benieuwd geworden naar het gemiddelde bedrag aan onbetaalde producten wat meegenomen wordt in een supermarkt zónder zelfscan kassa's.

En is die 66k inkoop of verkoopwaarde? Ik neem even aan dat men praat over het laatste.
Voor dat bedrag kan je prima twee full time kassamedewerkers in dienst nemen (¤1.850,- bruto per maand + ruimte voor marge ivm daadwerkelijke werkgeverslasten) én die ene medewerker die nu de controle doet, ook achter een kassa schoppen.

Als ik dan kijk naar de AH hier om de hoek, dan kunnen die het grootste deel van de dag uit de voeten met twee caissières, op piekmomenten wordt geschakeld naar vier of vijf.
Je vergeet de loonkosten nog. Maak er het dubbele van.
pi_210584499
Ik krijg best veel controle bij de zelfscan wat irritant is , niet dat ik steek maar het wachten tot dat er iemand bij je is duurt net zolang als in de rij staan bij de gewone kassa
pi_210584526
Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee, maar bij de Appie gaan ze toch wel vaak gewoon álles in je tas scannen.
Daarna alles weer geprakt zien worden of compleet verkeerd en anders in je tas gezet worden, roept weer op tot ergernis. |:)

Maar als je geen herscan hebt, een dikke rij ziet staan terwijl jij in 1 minuut betaalt en wegloopt voelt wel erg satisfying. _O_
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_210585881
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 21:13 schreef Pisces29 het volgende:
Gelukkig valt het tegenwoordig wel mee, maar bij de Appie gaan ze toch wel vaak gewoon álles in je tas scannen.
Daarna alles weer geprakt zien worden of compleet verkeerd en anders in je tas gezet worden, roept weer op tot ergernis. |:)

Maar als je geen herscan hebt, een dikke rij ziet staan terwijl jij in 1 minuut betaalt en wegloopt voelt wel erg satisfying. _O_
Extreme satisfying?

|:)
pi_210585939
Je moet het ook gewoon tactisch aanpakken. Alles wat je niet hebt gescand stop je voordat je op betalen drukt al in je rugtas, terwijl je alle goedkope artikelen die je wel wil afrekenen in de shopper stopt. Op het moment dat je de rugtas weer om hebt druk je op betalen en als je dan controle krijgt controleren ze alleen de shopper of de artikelen die je hebt liggen als het er niet zoveel zijn, zoals in mijn geval.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_210587925
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:52 schreef NaarMensje het volgende:
Je moet het ook gewoon tactisch aanpakken. Alles wat je niet hebt gescand stop je voordat je op betalen drukt al in je rugtas, terwijl je alle goedkope artikelen die je wel wil afrekenen in de shopper stopt. Op het moment dat je de rugtas weer om hebt druk je op betalen en als je dan controle krijgt controleren ze alleen de shopper of de artikelen die je hebt liggen als het er niet zoveel zijn, zoals in mijn geval.
Ik ben geen 12, ik loop niet met een rugtas.
Heb verder ook niet de wens om te stelen trouwens.
pi_210587936
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:48 schreef ExtremeSatisfication het volgende:

[..]
Extreme satisfying?

|:)
For sure, bruh. :7
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_210588051
quote:
8s.gif Op dinsdag 5 september 2023 19:46 schreef quirina het volgende:
Van een vriendin met een kledingzaak hoorde ik dat er ook weer flink gestolen word. Apple AirTags worden ook hierbij gebruikt.
Kleding waar de beveiligingslabels onklaar/verwijderd zijn gaan in een plastic tas met AirTag in de vuilnisbak in de winkel. Dief gaat weg uit de winkel en wacht en kijkt op de telefoon wanneer de vuilnisbak de container in gaat en vist hem vervolgens de buit er uit.
Is weer wat anders dan tassen met aluminiumfolie of labelknippers of magneten gebruiken. Of vorken. Wat mensen al niet verzinnen om te jatten.
Vuilnisbakken in kledingwinkels. Is dat iets nieuws?
pi_210594102
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 08:53 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik ben geen 12, ik loop niet met een rugtas.
Heb verder ook niet de wens om te stelen trouwens.
Ik noem het liever een verbeurdverklaring.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zondag 10 september 2023 @ 19:38:08 #254
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_210594157
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 19:33 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Ik noem het liever een verbeurdverklaring.
Noem het zoals je wil. Het is gewoon diefstal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_210594161
quote:
0s.gif Op zondag 10 september 2023 19:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Noem het zoals je wil. Het is gewoon diefstal.
Helemaal mee eens.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  maandag 11 september 2023 @ 09:06:44 #256
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210599471
quote:
1s.gif Op zondag 10 september 2023 08:53 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik ben geen 12, ik loop niet met een rugtas.
Sinds wanneer lopen alleen 12-jarigen met een rugtas? :?

Het is een beetje off-topic maar het valt me de laatste jaren wel op dat sommige mensen een soort van doodsangst lijken te hebben voor het gebruik van tassen. En dan specifiek rugtassen.
  maandag 11 september 2023 @ 09:24:15 #257
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210599607
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 22:52 schreef NaarMensje het volgende:
Je moet het ook gewoon tactisch aanpakken. Alles wat je niet hebt gescand stop je voordat je op betalen drukt al in je rugtas, terwijl je alle goedkope artikelen die je wel wil afrekenen in de shopper stopt. Op het moment dat je de rugtas weer om hebt druk je op betalen en als je dan controle krijgt controleren ze alleen de shopper of de artikelen die je hebt liggen als het er niet zoveel zijn, zoals in mijn geval.
Dat zal je hier bij de jumbo niet lukken, dat dieventrucje is bekend. Daar controleren ze juist ook je rugtas. :Y
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_210600366
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:06 schreef beantherio het volgende:

[..]
Sinds wanneer lopen alleen 12-jarigen met een rugtas? :?

Het is een beetje off-topic maar het valt me de laatste jaren wel op dat sommige mensen een soort van doodsangst lijken te hebben voor het gebruik van tassen. En dan specifiek rugtassen.
Ik heb altijd een tas bij me, niks engs aan.
pi_210600375
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 09:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat zal je hier bij de jumbo niet lukken, dat dieventrucje is bekend. Daar controleren ze juist ook je rugtas. :Y
Als je rugtassen moet controleren dan werkt dat hele zelfscankassa systeem toch niet?
  maandag 11 september 2023 @ 11:07:19 #260
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_210600393
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 11:03 schreef mootie het volgende:

[..]
Ik heb altijd een tas bij me, niks engs aan.
Mee eens en ik ben vooral dol op goeie rugzakken. Maar ik merk dat er bij sommige mensen een bepaalde aversie tegen bestaat. Mijn jongere broer weigert ze zelfs in de meest onhandige situaties te gebruiken. En het valt me bijvoorbeeld bij supermarkten regelmatig op (om deze discussie toch maar weer terug te brengen naar het oorspronkelijke onderwerp) dat er zoveel mensen met de armen vol met boodschappen de winkel uitlopen. Gebruik dan gewoon een tas zou ik zeggen.

Tot zover deze off-topic rant.
  maandag 11 september 2023 @ 11:18:23 #261
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210600479
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:05 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Als je rugtassen moet controleren dan werkt dat hele zelfscankassa systeem toch niet?
Als ze je boodschappentas controleren doen ze dat ook bij je rugzak. Zou beetje dom zijn om bij de controle alleen in
de ene tas te kijken en in de andere die je bij hebt niet.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_210600686
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:18 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Als ze je boodschappentas controleren doen ze dat ook bij je rugzak. Zou beetje dom zijn om bij de controle alleen in
de ene tas te kijken en in de andere die je bij hebt niet.
Wat ik meer bedoel is dat je nog steeds personeel nodig hebt om te controleren. Dan hadden ze net zo goed een extra normale kassa bij kunnen zetten. Het schiet zijn doel nogal voorbij.
  maandag 11 september 2023 @ 12:07:47 #263
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_210600957
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Wat ik meer bedoel is dat je nog steeds personeel nodig hebt om te controleren. Dan hadden ze net zo goed een extra normale kassa bij kunnen zetten. Het schiet zijn doel nogal voorbij.
Hier zijn er 3 in de jumbo en in de plus 4 van die kassa's en daar hoeft maar 1 personeelslid bij te staan. Dat is dus wel een voordeel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211666746
quote:
Goed bezig deze dame. Sowieso is het niet netjes om je af te reageren op een functionaris als je kwaad bent op een systeem of bedrijf.

Mijn grootste ergernis is het scheuren aan je boodschappen bij een controle. Dat heb ik ondervangen door eerst af te rekenen en dan pas inpakken. Helaas is het werkvlaak daar vaak wat klein voor.

Tot nog toe twee keer niet vlekkeloos door een controle gekomen. De eerste keer scande de controleur twee maal de zelfde fles wijn en het waren echt twee verschillende. Dat ze daar achter kwam heeft ze netjes excuus aangeboden. Een andere keer had ik drie exemplaren van iets (< euro) en bleek er maar een gescand te zijn. Het apparaat had wel gepiept maar kennelijk niet geregistreerd. Daar werd niet moeilijk over gedaan.
pi_211906882
quote:
Zelfscankassa feest voor winkeldieven, opsporing steeds slimmer
Experts zijn het erover eens: sinds de introductie van zelfscankassa's wordt er meer gestolen in de supermarkt. Klanten gebruiken de meest creatieve trucs om te stelen. Tegelijkertijd zijn de opsporingsmethoden ook een stuk geavanceerder.

De meeste spullen worden gestolen bij de zelfscankassa, zegt vertelt Erik Hemmes, marktkenner van Retail Advies. "Bij een kassa met personeel is het lastiger om iets mee te nemen."

Supermarkten willen dit niet bevestigen, PLUS laat wel aan RTL Nieuws weten dat er een toename is in het aantal winkeldiefstallen. "In financieel lastigere tijden komt het helaas vaker voor dan anders", beaamt concurrent Dirk. De ketens willen geen cijfers delen.

Retaildeskundige Hemmes denkt dat kwaadwillenden vooral bij de zelfscankassa hun slag kunnen slaan. "Mensen komen met z'n tweeën. Eentje rekent er af en gaat met zijn bonnetje door het poortje, gevolgd door de ander met zijn of haar boodschappen", geeft hij als voorbeeld.

"Of een fles frisdrank wel scannen en de tweede niet", vervolgt Hemmes. "En zo bewust de boel oplichten." En soms gaat het ook per ongeluk of uit gemakzucht als klanten een bepaald product niet snel genoeg vinden en dan maar een goedkopere variant aanslaan.

De ketens houden met medewerkers toezicht bij de zelfscankassa's en doen steekproeven om dieven op te sporen. Of ze plaatsen veel producten die vaak gestolen worden in het zicht van medewerkers.

Een andere methode om die te beveiligen is het verstoppen van een chip in de verpakking, bijvoorbeeld onder een sticker onder vlees, vertelt een bron uit de beveiligingsbranche die liever anoniem blijft. Als je het product afrekent, wordt de chip gedeactiveerd. Doe je het niet, dan gaat er een alarm af. Net als bij parfum of elektronica.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-met-creatieve-trucs
Hard tegen hard.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 3 januari 2024 @ 19:25:34 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211906915
Zelfscankassa's :')
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211906964
Als ik kaas moet hebben reken ik altijd af via de zelfscan. Anders meestal via de normale.
U MAD?
pi_211907187
AH had mij bijna genaaid bij de zelfscan kassa. Vorige week voor kerst/oud en nieuw wat boodschappen gedaan bij de zelfscan kassa en ik vroeg aan een medewerker of hij de bonuskaart kon scannen want die ik gebruik (https://bonuskaartah.nl/) werkte niet. Toen vroeg hij of ik nog eens kon proberen, toen lukte het wel en had ik de boodschappen afgerekend, komt diezelfde gast mij controleren en is er in die zelfscan kassa die ik gebruikte binnen 15 seconden een heel nieuw boodschappenlijstje komen te staan met items die ik allemaal niet had en zeker niet had gescand. ¤54 euro afgerekend terwijl de spullen die ik had ongeveer ¤50 euro waren dus ik vond het ook in eerste instante geen raar bedrag, maarja je voelt toch even kloten als je eruit gepikt word terwijl je geen enkel item waarmee je naar buiten wil lopen hebt afgerekend.
  woensdag 3 januari 2024 @ 19:52:16 #270
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211907292
Pot Koningsvogel Sambal badjak (extra heet) meegenomen zonder te betalen! Voelde me wel bad-ass toen ik erachter kwam hoor, hij zal nu vast nog beter smaken :9
pi_211907449
quote:
Op woensdag 3 januari 2024 19:52 schreef leolinedance het volgende:
Pot Koningsvogel Sambal badjak (extra heet) meegenomen zonder te betalen! Voelde me wel bad-ass toen ik erachter kwam hoor, hij zal nu vast nog beter smaken :9
Niet betrapt, maar er tóch gloeiend bij.
pi_211907508
Laatst raakte ik aan de praat met iemand en ben ik zonder na te denken of te betalen de HEMA uitgelopen met een koekenpan. Er zitten daar ook geen poortjes ofzo.

Eerlijk gezegd ben ik alleen terug gelopen om te betalen omdat ik met mijn dochter stond 😎. Maar het stelen was anders echt alleen voor de sport geweest uiteraard.
pi_211908282
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Laatst raakte ik aan de praat met iemand en ben ik zonder na te denken of te betalen de HEMA uitgelopen met een koekenpan. Er zitten daar ook geen poortjes ofzo.

Eerlijk gezegd ben ik alleen terug gelopen om te betalen omdat ik met mijn dochter stond 😎. Maar het stelen was anders echt alleen voor de sport geweest uiteraard.
T6
Ik heb wel eens gehad dat ik pas een dag later er achter kwam dat de pintransactie mislukt was. Toen ben ik ook terug gegaan. Een betere maatschappij begint bij mijzelf.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211908307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
T6
Ik heb wel eens gehad dat ik pas een dag later er achter kwam dat de pintransactie mislukt was. Toen ben ik ook terug gegaan. Een betere maatschappij begint bij mijzelf.
Super.
  woensdag 3 januari 2024 @ 21:21:19 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211908621
.

(verkeerde topic)
  woensdag 3 januari 2024 @ 21:42:10 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211909072
quote:
1s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:52 schreef leolinedance het volgende:
Pot Koningsvogel Sambal badjak (extra heet) meegenomen zonder te betalen! Voelde me wel bad-ass toen ik erachter kwam hoor, hij zal nu vast nog beter smaken :9
Koningsvogel Madame Jeanette sambal was beter geweest. :Y)
  woensdag 3 januari 2024 @ 22:15:16 #277
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211909830
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 19:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Hard tegen hard.
Bier kon je een tijd terug makkelijk meenemen.
En als je gepakt werd gewoon met stemverheffing verontwaardigd claimen dat je dacht dat je het had gescand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 22:16:59 #278
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211909897
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bier kon je een tijd terug makkelijk meenemen.
En als je gepakt werd gewoon met stemverheffing verontwaardigd claimen dat je dacht dat je het had gescand.
Oh wow, een self proclaimed proleet hier :+
Lach met een schone bips
  woensdag 3 januari 2024 @ 22:17:40 #279
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211909917
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:16 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Oh wow, een self proclaimed proleet hier :+
Een watte?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 3 januari 2024 @ 22:20:04 #280
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_211910002
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bier kon je een tijd terug makkelijk meenemen.
En als je gepakt werd gewoon met stemverheffing verontwaardigd claimen dat je dacht dat je het had gescand.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 22:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een watte?
Reclame maken voor proletarisch bier shoppen :)
Lach met een schone bips
pi_211912168
Ze waren met de feestdagen slim hier bij de AH. Meeste zelfscankassa’s buiten gebruik, en de genen die werkten kregen sowieso controle. Hoorde van een zoontje van een vriendin die bij de appie werkt “dat ze flink wat mensen gepakt hebben”.
Dus AH let echt wel goed op qua jatters.
  donderdag 4 januari 2024 @ 07:16:37 #282
3542 Gia
User under construction
pi_211912266
Ooit bij een gewone kassa vergeten een kratje bier te melden dat onderin de winkelwagen zat. Gewoon door drukte, afgeleid. Kwam erachter met de boodschappen in de auto zetten. Ben terug gegaan en alsnog afgerekend.
Ik kan me voorstellen dat je iets vergeet te scannen en dan is het super lullig als dat bij een controle opvalt. Daarom probeer ik er altijd mijn aandacht bij te houden. Vind persoonlijk die scankassa's ideaal, omdat je geen tijd meer kwijt bent aan het op de band zetten van je boodschappen, dan snel inpakken, want degene na jou zit te pushen, tussendoor ook nog je pinpas zoeken, afrekenen, nog wat inpakken en weg. Vond dat best stressvol.
Nu scan ik tijdens boodschappen doen, doe het meteen in de tas, kom bij de kassa, scan apparaat wegzetten, kaart (op mijn phone) scannen en afrekenen. Eventuele controle is zo gebeurd. En gelukkig nog nooit iets vergeten te scannen.

Ik vind het ideaal en alleen daarvoor heb ik al niet de neiging iets 'per ongeluk' niet te scannen.
pi_211913096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 07:16 schreef Gia het volgende:
Ooit bij een gewone kassa vergeten een kratje bier te melden dat onderin de winkelwagen zat. Gewoon door drukte, afgeleid. Kwam erachter met de boodschappen in de auto zetten. Ben terug gegaan en alsnog afgerekend.

Ergens ver terug in de vorige eeuw een keer twee krattenbier gewoon op elkaar boven in de winkelwagen laten staan en de rest wel op de band. De cassier had het zo druk met naar mooie meiden kijken dat ie mijn bier over het hoofd zag. Dat heb ik dus lekker laten gaan. Meer vanwege het gedrag van die knul dan om er rijker van te worden. Hoe kan je nu twee kratten bier over het hoofd zien??? Ik moest er helemaal omheen buigen om te kunnen betalen.
pi_211917871
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 05:56 schreef quirina het volgende:
Ze waren met de feestdagen slim hier bij de AH. Meeste zelfscankassa’s buiten gebruik, en de genen die werkten kregen sowieso controle. Hoorde van een zoontje van een vriendin die bij de appie werkt “dat ze flink wat mensen gepakt hebben”.
Dus AH let echt wel goed op qua jatters.
Wat een zegen die zelfscan! :D

Was net bij de Dirk.
Alle zelfscan kassa's staan op 100% controle. (Niet 3 producten checken maar 6 of 8..)
Medewerkers ook zo schichtig (Oh, die zal wel stelen...) als maar zijn kan.

Kan niet anders dan dat er instructies van hogerhand zijn uitgedeeld! :')
pi_211918331
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 17:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Wat een zegen die zelfscan! :D

Was net bij de Dirk.
Alle zelfscan kassa's staan op 100% controle. (Niet 3 producten checken maar 6 of 8..)
:')
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van zelfscannen? Zowel voor de klant als qua benodigd personeel is een ouderwetse kassa dan sneller en voordeliger.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 4 januari 2024 @ 18:52:19 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211918403
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van zelfscannen? Zowel voor de klant als qua benodigd personeel is een ouderwetse kassa dan sneller en voordeliger.
Sowieso chanant om als klant voor het werk op te draaien. En dan ook nog als bedankje door het bedrijf als crimineel behandeld te worden.

Walgelijk idee die dingen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_211918413
Er is al software die kan bijhouden wat je uit het schap haalt en evt weer terug zet. De volgende stap zal wel zijn dat supermarkten vol gehangen worden met camera's en die software. Dan kan er super gericht gecontroleerd worden bij het afrekenen.

De laatste tijd valt het hier wel weer mee met het controleren maar nog steeds ga ik pas inpakken na het afrekenen.
  donderdag 4 januari 2024 @ 19:37:50 #288
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211918932
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:53 schreef qajariaq het volgende:
Er is al software die kan bijhouden wat je uit het schap haalt en evt weer terug zet. De volgende stap zal wel zijn dat supermarkten vol gehangen worden met camera's en die software. Dan kan er super gericht gecontroleerd worden bij het afrekenen.

De laatste tijd valt het hier wel weer mee met het controleren maar nog steeds ga ik pas inpakken na het afrekenen.
Dat gaat natuurlijk nooit werken. Of je staat in de baan van die camera, of je zet het product verkeerd terug. Of persoon A pakt het product en persoon B zet het terug. Dat gaat echt een drama worden.
pi_211919044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van zelfscannen? Zowel voor de klant als qua benodigd personeel is een ouderwetse kassa dan sneller en voordeliger.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sowieso chanant om als klant voor het werk op te draaien. En dan ook nog als bedankje door het bedrijf als crimineel behandeld te worden.

Walgelijk idee die dingen.
Mag hopen dat het hooguit een paar dagen zal zijn.
Het komt ook door die Jumbo berichtgeving.
Jatten gebeurt in elke super.
pi_211919213
quote:
0s.gif Op woensdag 3 januari 2024 21:09 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
T6
Ik heb wel eens gehad dat ik pas een dag later er achter kwam dat de pintransactie mislukt was. Toen ben ik ook terug gegaan. Een betere maatschappij begint bij mijzelf.
Ik ben weleens terug gegaan om een krat bier af te rekenen die ik onderop mn karretje had staan en had vergeten af te rekenen. Ik kwam erachter toen ik bij de auto stond.
pi_211919801
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Sowieso chanant om als klant voor het werk op te draaien. En dan ook nog als bedankje door het bedrijf als crimineel behandeld te worden.

Walgelijk idee die dingen.
Volgens mij is jouw manier van denken walgelijker dan een zelfscankassa.

Waarom staat voor jou een controle als het behandeld worden als een crimineel?
Wat is er precies walgelijk aan zo'n zelfscankassa voor jou?
pi_211919809
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:53 schreef qajariaq het volgende:
Er is al software die kan bijhouden wat je uit het schap haalt en evt weer terug zet. De volgende stap zal wel zijn dat supermarkten vol gehangen worden met camera's en die software. Dan kan er super gericht gecontroleerd worden bij het afrekenen.

De laatste tijd valt het hier wel weer mee met het controleren maar nog steeds ga ik pas inpakken na het afrekenen.
Snap niet dat een supermarkt dit toestaat. Je verliest ermee het overzicht en vergroot juist de kans op diefstal door dit toe te staan.
pi_211919844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 18:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Wat is dan nog de toegevoegde waarde van zelfscannen? Zowel voor de klant als qua benodigd personeel is een ouderwetse kassa dan sneller en voordeliger.
Volgens mij bedoelt ie dat die 100% controle is in geval van een steekproef.
Kan me niet voorstellen dat elke zelfscan namelijk bij elke afrekenronde gecontroleerd moet worden. Daar hebben ze gewoon te weinig personeel voor en bovendien is het nut van de zelfscankassa dan weg.

Echter, ik snap wel dat je als winkelier eens in de zoveel tijd als verrassingseffect en ter ontmoediging veel strenger controleert dan normaal. Of dat je als winkelier juist de taak geeft bepaalde artikelen te scannen, bijv dat als er gecontroleerd moet worden, dat je dan de opdracht geeft om bijv. een vleesproduct te checken of bijv. een kaas als je die erin ziet liggen.
pi_211919883
Ik vind die zelfscandingen niet erg fijn. Daarom ga ik niet meer naar de Jumbo maar naar de Aldi ertegenover. Is minder druk en volgens mij ook goedkoper. Ooit was er een Dirk op loopafstand, waar helaas dus Jumbo voor in de plaats kwam. Nooit een fijne supermarkt gevonden, duur en zelden leuke aanbiedingen.
pi_211919966
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:42 schreef Inbox het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelt ie dat die 100% controle is in geval van een steekproef.
Kan me niet voorstellen dat elke zelfscan namelijk bij elke afrekenronde gecontroleerd moet worden. Daar hebben ze gewoon te weinig personeel voor en bovendien is het nut van de zelfscankassa dan weg.

Echter, ik snap wel dat je als winkelier eens in de zoveel tijd als verrassingseffect en ter ontmoediging veel strenger controleert dan normaal. Of dat je als winkelier juist de taak geeft bepaalde artikelen te scannen, bijv dat als er gecontroleerd moet worden, dat je dan de opdracht geeft om bijv. een vleesproduct te checken of bijv. een kaas als je die erin ziet liggen.
5 zelfscan kassa's, en alle 5 stonden op 'Controle, wacht op assistentie.' na drukken op betalen.
Het duurde ook wel even voordat er iemand kwam want ander personeel stond bij de normale kassa en klantenbalie. (Ook daar stonden mensen te wachten.)
pi_211919999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind die zelfscandingen niet erg fijn. Daarom ga ik niet meer naar de Jumbo maar naar de Aldi ertegenover. Is minder druk en volgens mij ook goedkoper. Ooit was er een Dirk op loopafstand, waar helaas dus Jumbo voor in de plaats kwam. Nooit een fijne supermarkt gevonden, duur en zelden leuke aanbiedingen.
De Aldi valt tegenwoordig qua prijs heel erg tegen. Als ik artikelen vergelijk zijn ze vaak op de cent nauwkeurig even duur als bij de Jumbo. En in enkele gevallen (zonnebloemolie..) zelfs fors duurder bij de Aldi. Het enige wat nog goedkoop is, is de uitstraling van de winkels.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_211920072
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
De Aldi valt tegenwoordig qua prijs heel erg tegen. Als ik artikelen vergelijk zijn ze vaak op de cent nauwkeurig even duur als bij de Jumbo. En in enkele gevallen (zonnebloemolie..) zelfs fors duurder bij de Aldi. Het enige wat nog goedkoop is, is de uitstraling van de winkels.
Ja, klopt wel.
Soms is vlees (kipfilet) wel wat goedkoper.
Maar het is inderdaad niet meer 'standaard' goedkoper dan de rest.
Weet niet hoe het met Lidl zit. Kom daar nooit. (Te ver weg voor mij.)
pi_211920221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 20:58 schreef Bocaj het volgende:

[..]
5 zelfscan kassa's, en alle 5 stonden op 'Controle, wacht op assistentie.' na drukken op betalen.
Het duurde ook wel even voordat er iemand kwam want ander personeel stond bij de normale kassa en klantenbalie. (Ook daar stonden mensen te wachten.)
Bizar!

Dan heeft de zelfscan pakken ook een stuk minder zin als klant zijnde.

Echter, wel goed als je het mij vraagt als je af en toe flink meer controle invoert.
pi_211920285
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 19:37 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Dat gaat natuurlijk nooit werken. Of je staat in de baan van die camera, of je zet het product verkeerd terug. Of persoon A pakt het product en persoon B zet het terug. Dat gaat echt een drama worden.
Ik ga er niet naar zoeken maar ik heb filmpjes gezien dat er in de US mee wordt geëxperimenteerd bij kleinere (avond) winkels. Je laat je creditcard scannen bij binnenkomst en als je de winkel verlaat krijg je een bonnetje ter controle en wordt het bedrag automatisch afgeschreven. Dat gaan NL'rs niet aan mee doen verwacht ik.

Ik suggereerde dan ook dat een dergelijk camera- en softwaresysteem in NL ingezet kan worden als voorselectie voor controle. Dus als de software verschil heeft met de kassa dan een controle door personeel. Een foutje is dan geen enkel probleem en je controles worden zo veel effectiever dat je er veel minder hoeft te doen.

Gevonden:
pi_211920353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 05:56 schreef quirina het volgende:
Ze waren met de feestdagen slim hier bij de AH. Meeste zelfscankassa’s buiten gebruik, en de genen die werkten kregen sowieso controle. Hoorde van een zoontje van een vriendin die bij de appie werkt “dat ze flink wat mensen gepakt hebben”.
Dus AH let echt wel goed op qua jatters.
Mooi, kan ik alleen maar toejuichen. Gelijk boete, winkelverbod en eigenlijk vind ik dat supermarkten de foto's van degenen die gepakt zijn en echt doelbewust jatten, met elkaar delen om ze nog wat extra te straffen.
pi_211920415
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:33 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik ga er niet naar zoeken maar ik heb filmpjes gezien dat er in de US mee wordt geëxperimenteerd bij kleinere (avond) winkels. Je laat je creditcard scannen bij binnenkomst en als je de winkel verlaat krijg je een bonnetje ter controle en wordt het bedrag automatisch afgeschreven. Dat gaan NL'rs niet aan mee doen verwacht ik.

Ik suggereerde dan ook dat een dergelijk camera- en softwaresysteem in NL ingezet kan worden als voorselectie voor controle. Dus als de software verschil heeft met de kassa dan een controle door personeel. Een foutje is dan geen enkel probleem en je controles worden zo veel effectiever dat je er veel minder hoeft te doen.

Gevonden:
De Aldi heeft volgens mij nog steeds een filiaal hier in Utrecht waar ze dit doen. Liep nog niet storm vanwege de verplichte creditcard:
https://nos.nl/regio/utre(...)sjes-op-de-noordpool
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')