abonnement Unibet Coolblue
pi_208094817
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.



"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_208094831
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
pi_208094911
Arme supermarkten :'(

Maar: Als je steelt, ben je gewoon een lul. De kosten worden betaald door je collega-supermarktklanten.

Oh, wacht.... Amsterdam... tja...wat verwacht je dan als Supermarkt zijnde? Dat iedereen netjes scant? Hahaha _O-
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 23:21:42 #4
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_208094937
Vroeger deed je kratje bier in dat traytje voor je winkelwagentje en liep je gewoon door.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_208094944
Waarom maken ze de straffen dan niet hoger? Direct naar de gevangenis, ga niet langs start.
pindazakje
pi_208094961
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
pi_208094970
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
pindazakje
pi_208095026
quote:
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad."
Als je uitgelegd moet worden dat diefstal bestraft wordt -en zwaarder bij recidive- is er niet alleen iets mis met je morele kompas.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 23:28:19 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_208095028
Goh, wat een verrassing!
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_208095078
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30
  dinsdag 21 februari 2023 @ 23:33:31 #11
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_208095092
Tijd voor gezichtsherkenning
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_208095095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:32 schreef PS. het volgende:

[..]
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
pi_208095097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef inslagenreuring het volgende:
Tijd voor gezichtsherkenning
Klopt
pi_208095114
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
Lijkt me sterk. Meeste filialen zijn ook franchise. Dit soort dingen worden nooit landelijk bepaald.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 23:35:14 #15
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208095118
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.

Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 23:36:36 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208095140
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Wat is dan het nut van een zelfscan?
Ik heb alles in tassen, dus moet zo;n medewerker alles er uit gaan halen om nog even te scannen.
Kan ik net zo goed bij de lopende band staan toch?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208095244
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.

Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
Proletarisch winkelen wie eine Kampioen.
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 23:50:31 #18
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208095285
Hier gisteren in een kleine wijk Albert Heijn hadden ze gewoon de twee normale kassa's afgesloten en moest iedereen langs de zelfscan, ook de bejaarde medeburger die er eigenlijk geen zin in had (werd wel bij het scannen geholpen door de zelfscanmedewerker)...
Ik werd ook gecontroleerd, waarschijnlijk omdat ik maar drie keer een aanbieding had en verder niets...volgens mij ging ze inderdaad controleren of het allemaal dezelfde producten waren en niet een andere variant tussen zat.

Bij de Lidl zag ik vandaag allemaal post-it's op de dozen, die waren waarschijnlijk de hele winkel aan het inventariseren en tellen..kijken of daar nog verandering bij de zelfscankassa's komt, of misschien had het ook niets met de zelfscankassa's te maken en was het gewoon routine.
Bij de Jumbo krijg je in elk geval nog een "stempeltje voor goed gedrag" als je gecontroleerd wordt en het klopt en mag je na een paar keer een gratis product meenemen op de stempelkaart.
Dat zouden ze bij meer winkels moeten doen, want nu voel ik mij bij elke controle als potentiële dief benaderd, ze blinken namelijk ook vaak niet echt uit in vriendelijkheid.
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:02:11 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208095313
quote:
"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje.
https://www.ah.nl/product(...)-zalm-op-huid-1-stuk

https://www.ah.nl/product(...)nijnstukken-in-water

:?
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:13:20 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_208095349
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_208095404
Tja je vraagt je ook af of terugbrengen van de cassiere niet gewoon veel beter zou zijn. Je ziet nu hele peletons medewerkers bij de zelfscan staan om de boel in de gaten te houden. en zometeen moeten ze ipv een steekproef al je boodschappen gaan scan-checken. Dan kun je die medewerkers netzogoed achter de lopende band zetten, dat is dan veel efficienter, en je hebt veel minder diefstal.
pi_208095427
Dat komt omdat je tegenwoordig niet meer mag etnisch profileren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:51:38 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208095447
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen :+

Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:55:56 #26
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208095453
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:25 schreef Farenji het volgende:
Tja je vraagt je ook af of terugbrengen van de cassiere niet gewoon veel beter zou zijn. Je ziet nu hele peletons medewerkers bij de zelfscan staan om de boel in de gaten te houden. en zometeen moeten ze ipv een steekproef al je boodschappen gaan scan-checken. Dan kun je die medewerkers netzogoed achter de lopende band zetten, dat is dan veel efficienter, en je hebt veel minder diefstal.
'Mijn' Plus is een jaar of 4 geleden volledig verbouwd met allerlei moderne dingen zoals een keuken waar verse maaltijden worden bereid enzo, maar geen zelfscan. Naar verluid omdat de eigenaar te veel diefstal had verwacht en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Blijkbaar geen slechte zet geweest.
pi_208095455
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen :+

Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.

(En etnisch profileren)
-nee-
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:59:14 #28
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_208095464
Allemaal karma. Iets jatten van 5 euro en dan raar opkijken dat je band lek is van je fiets. Iets jatten voor 20 euro en dan begeven je schoenen het opeens.Het komt altijd dubbel zo hard terug.Of je maakt tandartskosten ermee.Of je laat je telefoon uit je klauwen tippen.Of en of en etc
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 22 februari 2023 @ 00:59:35 #29
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208095465
Albert Heijn heeft toch al van die diepgaande algoritmes die ze op de gegevens van de bonuskaarten loslaten? Kunnen ze daar niet iets mee? Bijvoorbeeld dat als jij om de 2 weken telkens tandpasta koopt, en dan ineens een keer niet, dat hij dan gewoon altijd om een steekproef vraagt?
  woensdag 22 februari 2023 @ 01:00:33 #30
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_208095466
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:56 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.

(En etnisch profileren)
Weet die zelfscan dan wat voor kleur/ras/afkomst er voor het apparaat staat? Hoe kan deze etnisch profileren?
  woensdag 22 februari 2023 @ 01:01:10 #31
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208095467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef Hahug13 het volgende:
Albert Heijn heeft toch al van die diepgaande algoritmes die ze op de gegevens van de bonuskaarten loslaten? Kunnen ze daar niet iets mee? Bijvoorbeeld dat als jij om de 2 weken telkens tandpasta koopt, en dan ineens een keer niet, dat hij dan gewoon altijd om een steekproef vraagt?
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 22 februari 2023 @ 01:04:24 #32
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_208095472
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.

Ik weet het ook niet. Ik gebruik mijn bonuskaart alleen als ik ook producten in de bonus koop en zelfs als ik hem niet gebruik wordt ik bijna nooit gecontroleerd.

Zou zo'n cassiere ook handmatig een steekproef kunnen aangeven? Wanneer iemand haar verdacht lijkt ofzo? Dat ze gewoon kan aanklikken dat kassa 2 zo op steekproef moet springen.
  Moderator woensdag 22 februari 2023 @ 01:18:25 #33
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_208095485
Stop diefstal!
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_208095506
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:04 schreef Hahug13 het volgende:

[..]
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.

Ik weet het ook niet. Ik gebruik mijn bonuskaart alleen als ik ook producten in de bonus koop en zelfs als ik hem niet gebruik wordt ik bijna nooit gecontroleerd.

Zou zo'n cassiere ook handmatig een steekproef kunnen aangeven? Wanneer iemand haar verdacht lijkt ofzo? Dat ze gewoon kan aanklikken dat kassa 2 zo op steekproef moet springen.
Er kan een steekproef handmatig aangevraagd worden :Y

Snap die steekproeven vaak niet. Ik denk dat zo'n steekproef alleen effect heeft als je een bepaald percentage moet checken. Maar steevast zie ik ze dan de bovenste artikelen pakken. Dan denk ik, wat heeft dat voor zin ? Een boefje zal het spul dat ie jat, waarschijnlijk onderop in zn tas stoppen want die weet dat ook wel. Dat pak zalm wat ie wil jatten,zal ie dus niet bovenop leggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Inbox op 22-02-2023 01:58:27 ]
pi_208095521
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.

En dat laatste, dat snapte ik dus niet. Pak gewoon minumaal de helft ofzo als er een grote hoeveelheid boodschappen is. En pak ook vooral artikelen onderop de kar/mandje/tas!
pi_208095952
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Broodjes wel. Sterker, ik word naar mijn idee vaker gecontroleerd als ik (alleen) verse broodjes heb gehaald.
pi_208096008
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef EenAndereWeg het volgende:
Allemaal karma. Iets jatten van 5 euro en dan raar opkijken dat je band lek is van je fiets. Iets jatten voor 20 euro en dan begeven je schoenen het opeens.Het komt altijd dubbel zo hard terug.Of je maakt tandartskosten ermee.Of je laat je telefoon uit je klauwen tippen.Of en of en etc
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208096020
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Kun je net zo goed weer terug naar bemande kassas _O-
pi_208096127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Je moet er een beetje ervaring mee krijgen daarna gaat het steeds makkelijker.
  woensdag 22 februari 2023 @ 07:44:51 #40
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208096165
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.

Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
Klok bier zeker?
  woensdag 22 februari 2023 @ 07:46:14 #41
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_208096172
Gister ging ik ook ff nadenken toen ik bij de zelfscan stond, maar ik ben gedisciplineerd genoeg om niet in te gaan op die gedachten.
  Spellchecker woensdag 22 februari 2023 @ 07:46:46 #42
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208096174
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:

Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Ze lezen hier ook mee natuurlijk. Win-win ^O^
pi_208096176
Vaak genoeg gedaan. Die tieners zo breed als een lucifer durven mij toch niet te controleren. Ze pakken dan ook vaak ter controle de 65+’er.
U MAD?
pi_208096581
Ik vraag me af wat er door iemands hoofd gaat als diegene met gejat spul door de poortjes gaat. Een gevoel van triomf? Zo van, kijk mij de badass een biefstukje jatten *O* ?


Zelfscan regelmatig en nog nooit in mijn hoofd gehaald om wat te stelen. Hoe teringduur de boodschappen ook zijn tegenwoordig. Kwestie van niet durven, maar ook een geweten hebben. Ik zou niet bepaald trots op mezelf zijn als ik mijn kind naar school stuur met gejatte pindakaas tussen haar boterhammen.
pi_208096632
Ze hadden toch al ingecalculeerd dat zo'n kleine 10 procent niet afgerekend zou worden op deze manier.
En daarnaast betaal je toch voor service?! niet dat ik het goedkeur dat je gratis spullen meeneemt maar ik kies 99% van de tijd voor een kassa met een glimlach (ja die krijg ik heel vaak terug) en daar betaal ik ook voor!!

En de natuur van de mens is niet altijd positief ;)
Just say hi!
  woensdag 22 februari 2023 @ 08:44:42 #46
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208096650
Ik weet het niet hoor maar het komt niet in me op om iets niet te scannen.
pi_208096656
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
Met dat ze nog eens belachelijke prijzen hanteren en woekerwinsten draaien.

Fuck de grootgrutters op het moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208096949
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
En dan elke keer koopzegels kopen voor die slimme gast die zijn bonuskaart bovenaan google heeft gekregen. _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 22 februari 2023 @ 09:17:33 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208096966
Arme Appie toch :'( . Straks gaan ze failliet omdat jullie allemaal frikandelbroodjes stelen!

Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft vorig jaar 2,5 miljard euro winst geboekt. Met een winststijging van 13 procent schreef Albert Heijns moederbedrijf de hoogste nettowinst bij in zeker tien jaar tijd.

https://nos.nl/artikel/24(...)ize-ondanks-inflatie
Huilen dan.
  woensdag 22 februari 2023 @ 09:25:10 #50
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_208097037
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:03 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.
Prettig leven ga je krijgen.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_208097308
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.
Prettig leven ga je krijgen.
In karma geloven :')
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208097329
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
Het stelen is ingecalculeerd.

plus minus is het winst door besparing van personeel. Het probleem is dat er mensen stelen, niet dat ze zelfkassa's hebben. :)
  woensdag 22 februari 2023 @ 09:56:26 #53
438527 MissButterflyy
Fladderend vlindertje
pi_208097385
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 02:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.

En dat laatste, dat snapte ik dus niet. Pak gewoon minumaal de helft ofzo als er een grote hoeveelheid boodschappen is. En pak ook vooral artikelen onderop de kar/mandje/tas!
Het valt me inderdaad op dat ze bij mij in de supermarkt vaak niet eens alles checken. Want dan heb ik alles gescand en in m’n tas zitten moet alles weer eruit en weer in de tas, terwijl er een rij achter me staat die ook nog boodschappen willen scannen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_208097425
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Bij Dirk (Misschien ook wel bij anderen) heb je gewoon kans dat er controle komt. (Staat ook op beeldscherm)
Je kunt dan ook niet verder met betalen totdat er een medewerker komt.
Die scant dan 3 willekeurige producten.
Als die goed zijn dan mag je door...
Vind die 3 producten wel wat karig op de misschien wel 50 die je gekocht hebt.

Heb wel het idee dat iemand (in een kantoortje) met een camera je in de smiezen houdt!
pi_208097443
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
Dan is het inderdaad schering en inslag bij de AH.
pi_208097451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:50 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het stelen is ingecalculeerd.

plus minus is het winst door besparing van personeel. Het probleem is dat er mensen stelen, niet dat ze zelfkassa's hebben. :)
Ik controleer weleens bij de zelfscan en wij hebben nog niet zo lang geleden intern bericht gekregen dat er nu meer producten per klant in staan om te checken. Dat heb ik ook gemerkt, want meestal waren het er over het algemeen een stuk of 3 en nu kunnen het er makkelijk 10 zijn.
pi_208097482
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
pi_208097490
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Weet die zelfscan dan wat voor kleur/ras/afkomst er voor het apparaat staat? Hoe kan deze etnisch profileren?
Halal producten...
pi_208097504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Hoe ziet die er dan uit?
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_208097508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 07:44 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Klok bier zeker?
Klokklokklokklokklok.... Ahhhhhhh Lekker!
pi_208097511
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Dat laatste is dus bullshit. Hoeveel oudjes al de diefstal-revue zijn gepasseerd. Of mensen met geld.

Ik heb ooit in een vinexwijk gewerkt en daar werd ook ontzettend veel gestolen. Zo veel dat het net niet genoeg was om iemand rond te laten lopen.
pi_208097534
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:07 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Hoe ziet die er dan uit?
Trainingspak met klein tasje... :D
Maar ook wel keurig in pak mensen denk ik!
pi_208097540
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Je kan digitaal koopzegels sparen dus als je niet oplet dan betaal je 10 cent extra per euro die je uit geeft.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_208097546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:10 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Trainingspak met klein tasje... :D
Dat gezeik heb je ook nog eens bij de zelfscan. 'Je controleert me zeker omdat ik een kleurtje heb hè?' Euh nee, ik controleer jou omdat dat apparaat zegt dat ik dat moet doen.
pi_208097578
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 08:44 schreef Gunner het volgende:
Ik weet het niet hoor maar het komt niet in me op om iets niet te scannen.
Ik ook niet. Ik ga ook altijd langs de cassiere. Tegelijkertijd vind ik de supermarkten zelf ook rovers.
pi_208097579
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.
Prettig leven ga je krijgen.
In elk geval erg kort en dat is best een prettige gedachte.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208097583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
apparaat zegt dat
Ik denk dat als je dat laat zien ze wel inbinden!
pi_208097597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:14 schreef Dutchguy het volgende:
supermarkten zelf ook rovers.
Rovers van ons geld inderdaad...
pi_208097693
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Ik denk dat als je dat laat zien ze wel inbinden!
"Jouw apparaat ies racist!"

:P
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_208097722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:50 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Het stelen is ingecalculeerd.

plus minus is het winst door besparing van personeel. Het probleem is dat er mensen stelen, niet dat ze zelfkassa's hebben. :)
Dus omdat de diefstal is ingecalculeerd, ben je een dubbele dief van je eigen portemonnee om dus niet te gaan jatten. Je hebt er immers al voor betaald.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208097732
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dus omdat de diefstal is ingecalculeerd, ben je een dubbele dief van je eigen portemonnee om dus niet te gaan jatten. Je hebt er immers al voor betaald.
Denk je dat criminelen zo denken? Dat dit uberhaupt nieuws is, natuurlijk wordt er gejat. Alleen is het bij een AH niet zo zielig omdat het al miljarden winsten maakt.
pi_208097736
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het valt me inderdaad op dat ze bij mij in de supermarkt vaak niet eens alles checken. Want dan heb ik alles gescand en in m’n tas zitten moet alles weer eruit en weer in de tas, terwijl er een rij achter me staat die ook nog boodschappen willen scannen.
Langzamer en nog irritanter gaan doen.
Ze zullen jou niet aankijken, dat personeel wil jou immers controleren....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208097794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Denk je dat criminelen zo denken? Dat dit uberhaupt nieuws is, natuurlijk wordt er gejat. Alleen is het bij een AH niet zo zielig omdat het al miljarden winsten maakt.
Jatten is van alle tijden. Paar keer iemand ook gepakt toen ik nog werkte als vakkenvuller.

Alleen met die zelfscan wordt het inderdaad wel erg makkelijk gemaakt. Door 4 broodjes te tikken ipv 5. Het goedkopere broodje wat er naast staat aan te slaan. Artikel niet scannen 'in de gauwigheid'. Bij lidl, aldi of de fucking vomar ofso is en blijft het zielig, dit doen bij de appie? Who fucking cares met hun ¤2,5miljard winst.

Hoeveel belasting hebben ze betaald over hun omzet en winst?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_208097816
Waarom niet het systeem van de declathon invoeren. Dat je alles in een bak pleurt en het automatisch alles berekent zonder individuele scan. :Y
pi_208097888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Dat vraag ik me af. Volgens mij zit er wel een algoritme in dat de risico's op basis van de gescande producten inschat.

Als ik alleen maar gezonde zooi, biologische yoghurt, groenten en vleesvervangers koop, krijg ik nooit controle. Koop ik een keer een worstebroodje en kant-en-klaar pizza, heb ik ineens wel controle.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208097924
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom niet het systeem van de declathon invoeren. Dat je alles in een bak pleurt en het automatisch alles berekent zonder individuele scan. :Y
haha ja, die bak registreert vaak de helft niet.
En zelfs ik, die altijd correct alles scant bij de appie, denk na 3x inleggen "ja dan lekker niet".
pi_208098132
M'n vader is bij controles al drie of vier keer betrapt met een item dat niet gescand was. Tot nu toe aanvaarden ze telkens dat het een vergissing was. Misschien omdat ie 92 jaar is, of omdat ze al zo vaak z'n pinpas gevonden hebben en dus weten dat ie regelmatig fouten maakt..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:05:25 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208098156
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:29:42 #79
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208098436
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:14 schreef Dutchguy het volgende:
Tegelijkertijd vind ik de supermarkten zelf ook rovers.
Mjah two wrongs don't make a right
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:37:02 #80
3542 Gia
User under construction
pi_208098544
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen :+

Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Ze kunnen toch zo zien of die op de lijst staan! Dat zijn stuks prijzen.

Zag vorige week een beveiliger bij 2 jongemannen, jaar of 23 staan. Die jongens echt, vrij hard ook: "Nee, ik heb het echt over het hoofd gezien, het was echt niet onze bedoeling het te stelen! Echt niet." De beveiliger weer zacht terug praten en die jongens weer hard in de verdediging.

Tja, wat moet je dan? Het kan altijd voorkomen dat je iets verkeerd scant, maar ik zou in geval van 'niet gescand' en meer waarde dan 5 euro, echt gegevens noteren, bij wijze van waarschuwing. Een volgende keer justitie inschakelen.

Ik heb zelf een keer gehad dat er shampoo in de bonus was, combineren mogelijk. Ik pak 2 verschillende flessen, zelfde merk, even groot, scan er 1 en druk op het plusje. Netjes 2 gescand.
Kom ik bij de kassa, controle, is iets niet goed. Wat blijkt, er zat wel een prijsverschil in, maar ik had de duurste gescand, schijnbaar en daardoor zag de controle die goedkopere niet. Scan dus nu alles, of het moet echt exact hetzelfde zijn, wil ik op het plusje drukken.
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:38:12 #81
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_208098560
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom niet het systeem van de declathon invoeren. Dat je alles in een bak pleurt en het automatisch alles berekent zonder individuele scan. :Y
Ik was onlangs in Portugal en daar hadden ze zo'n systeem bij de zelfscan, die bak is dan een weegschaal en het gewicht van het product wat je er in legt moet kloppen met wat je gescand hebt. Nadeel is alleen dat het niet werkt voor producten die weinig wegen ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_208098569
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:01 schreef crystal_meth het volgende:
M'n vader is bij controles al drie of vier keer betrapt met een item dat niet gescand was. Tot nu toe aanvaarden ze telkens dat het een vergissing was. Misschien omdat ie 92 jaar is, of omdat ze al zo vaak z'n pinpas gevonden hebben en dus weten dat ie regelmatig fouten maakt..
Dat kan gebeuren. Is mij ook ooit overkomen waar ik dacht iets gescaned te hebben bleek dat niet zo te zijn. Het hoeft dus niet altijd opzet te zijn. Sinds die tijd kijk ik goed op het schermpje(controle) of het goed gescaned is.
  woensdag 22 februari 2023 @ 11:41:08 #83
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_208098609
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Dit is precies de bias waar je voor op moet passen bij automatische systemen.

Zelf ook jaren bij de appie gewerkt en zoveel diefstallen meegemaakt. Je zal je verbazen hoeveel netjes uitziende oudjes stelen bijvoorbeeld. Die stelen soms niet eens omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze de prijs 'belachelijk' vinden.

Uiteraard zijn er ook genoeg types waarvan je het verwacht, maar ook een hoop niet.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_208098660
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Dit is precies de bias waar je voor op moet passen bij automatische systemen.

Zelf ook jaren bij de appie gewerkt en zoveel diefstallen meegemaakt. Je zal je verbazen hoeveel netjes uitziende oudjes stelen bijvoorbeeld. Die stelen soms niet eens omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze de prijs 'belachelijk' vinden.

Uiteraard zijn er ook genoeg types waarvan je het verwacht, maar ook een hoop niet.
Bij de plus waar ik winkel val je meestal onder de steekproef. Maar uiteindelijk weten medewerkers ook wel als je daar vaak komt of het opzet is of niet.
pi_208098718
quote:
80s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"

Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.

[ afbeelding ]

"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.

Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.

"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."

Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk

Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Ik heb echt heel vaak zo een steekproef, of er staat iemand op 1,5 meter te kijken hoe ik scan, of allebei.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_208098727
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
Dat vraag ik mij ook af. Het is een zeldzaamheid dat ik niet onder een steekproef val.
pi_208098816
Mjah, als ik niet veel dingetjes heb ga ik altijd naar de zelfscan tenzij er bij de Kassa geen rij staat.

Ik vraag me wel eens af wat ze zouden doen als je er eentje vergeten bent, maar dan ook echt per ongeluk.
Of ze je dan gelijk aangeven of dat het coulance wordt of dat ze daar iets van bijhouden? Geen idee.
Kan me indenken dat als je een zak worteltjes vergeten hebt maar de zalm niet dat ze dan meer begrip hebben dan andersom...

Anyway, geen idee hoeveel het voorkomt en of het totaal meer zou zijn dan dat ze daar mee een Kassa besparen.

Dat het meer gaat voorkomen omdat het makkelijker wordt lijkt me aannemelijk ja.
pi_208098830
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
Met jouw note-aantallen controleren we je posts ook vaker dus als je hetzelfde gedrag in de supermarkt vertoond lijkt me dat niet meer dan logisch natuurlijk
pi_208099093
Eén keer een zelfscankassa gebruikt (In de Action), maar één item scande twee keer, en het duurde uren (ok, minuten) voordat iemand kwam om het te corrigeren. Dan wacht ik liever aan de gewone kassa.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_208099195
Is stelen via de gewone kassa niet veel makkelijker? Daar wordt nooit een controle uitgevoerd, bij de zelfscankassa kun je net pech hebben...
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 22 februari 2023 @ 12:40:40 #91
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208099439
quote:
6s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Met jouw note-aantallen controleren we je posts ook vaker dus als je hetzelfde gedrag in de supermarkt vertoond lijkt me dat niet meer dan logisch natuurlijk
Een zeldzame blik in de inner workings van het FOK!-forum. Hoe gaat dan, hebben jullie bij iedere user het aantal notes staan of moet je dat dan handmatig opzoeken?
pi_208099484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:01 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Heb wel het idee dat iemand (in een kantoortje) met een camera je in de smiezen houdt!
Blijkbaar wordt er dus zoveel gestolen dat het rendabel is om iemand de hele dag in een kantoortje de camerabeelden te laten checken?
pindazakje
pi_208099612
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:45 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Blijkbaar wordt er dus zoveel gestolen dat het rendabel is om iemand de hele dag in een kantoortje de camerabeelden te laten checken?
:D @ikweethetookniet meer
pi_208099715
Zo jammer dit. Ik vind het hele scangebeuren fantastisch. Scheelt toch weer een keer in- en uitladen, niet in de rij staan, geen simpele vragen als "wilt u zegeltjes en dit en dat en dit" beantwoorden.

En dan komen er weer een stel van die proleten die het verpesten. Hopelijk ondervinden ze er flink gevolgen van.
pi_208099718
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
Misschien ligt dat aan je uiterlijk.....
pi_208099822
quote:
11s.gif Op woensdag 22 februari 2023 12:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Een zeldzame blik in de inner workings van het FOK!-forum. Hoe gaat dan, hebben jullie bij iedere user het aantal notes staan of moet je dat dan handmatig opzoeken?
Aantal staat er standaard bij.
pi_208099942
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:17 schreef Isdatzo het volgende:
Arme Appie toch :'( . Straks gaan ze failliet omdat jullie allemaal frikandelbroodjes stelen!

Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft vorig jaar 2,5 miljard euro winst geboekt. Met een winststijging van 13 procent schreef Albert Heijns moederbedrijf de hoogste nettowinst bij in zeker tien jaar tijd.

https://nos.nl/artikel/24(...)ize-ondanks-inflatie
'Maar ze droeg een kort rokje! :('
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:21:19 #98
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208099959
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:04 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Misschien ligt dat aan je uiterlijk.....
Onmogelijk. Ik ben dan wel lelijk maar ik kleed me wel goed (omdat ik lelijk ben).
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:23:03 #99
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_208099989
Heb nog nooit een zelfscankassa gebruikt, weet dus ook niet eens hoe dat werkt. Omdat ik niet als één of andere snotneus gecontroleerd wil worden ga ik dat dus ook niet doen.
pi_208100059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 02:01 schreef Inbox het volgende:

[..]
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.

En dat laatste, dat snapte ik dus niet. Pak gewoon minumaal de helft ofzo als er een grote hoeveelheid boodschappen is. En pak ook vooral artikelen onderop de kar/mandje/tas!
Nou, als ik 1 of 2 keer heb meegemaakt dat ze al mijn ingepakte boodschappen weer overhoop halen dan sluit ik de volgende keer wel weer bij de normale kassa aan hoor... Dan ben ik waarschijnlijk nog goedkoper uit ook want die kassameiden vergeten over het algemeen meer te scannen dan ik zelf.

Ze hebben er natuurlijk ook baat bij om de zelfscankassa's toegankelijk te houden. Dat doe je niet door klanten lastig te vallen en alle boodschappen opnieuw te scannen.
pi_208100092
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Arme supermarkten :'(

Maar: Als je steelt, ben je gewoon een lul. De kosten worden betaald door je collega-supermarktklanten.

Oh, wacht.... Amsterdam... tja...wat verwacht je dan als Supermarkt zijnde? Dat iedereen netjes scant? Hahaha _O-
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.
pi_208100115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:32 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.
Ja, dat is inderdaad nog een bijkomend voordeel van zelfscannen. Minder kans op besmettingen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 13:38:46 #103
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_208100170
Ik ga ook weleens de fout in bij de zelfscan met de wekelijkse boodschappen, eigenlijk altijd met losse artikelen (broodjes, fruit) en afgeleid zijn op het moment dat ik ze had moeten scannen. Daar staat tegenover dat ik vrijwel elke week weer producten heb waarvan de prijs niet klopt of die bij thuiskomst bedorven blijken te zijn. Per saldo denk ik dat mijn supermarkt meer aan mij verdient door de fouten die zij maken, dan andersom. Schuldig kan ik me er daarom niet over voelen als ik eens iets vergeet, en fair is fair, ze maken er ook geen probleem van.
Never explain, never apologize.
pi_208100296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:32 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.
Als je ziet wat sommigen stelen...dat is echt niet om te overleven.

Die stelen echt geen babypoeder en brood....
pi_208100590
Ik vind het altijd een chaos bij die zelfscan, daarom kies ik ervoor om gewoon bij een normale kassa aan te sluiten en lekker ouderwets mijn boodschappen op de band te leggen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208100595
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:21 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Onmogelijk. Ik ben dan wel lelijk maar ik kleed me wel goed (omdat ik lelijk ben).
Een groot mondkapje opzetten dat verhult je lelijkheid.
pi_208100611
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:16 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het altijd een chaos bij die zelfscan, daarom kies ik ervoor om gewoon bij een normale kassa aan te sluiten en lekker ouderwets mijn boodschappen op de band te leggen.
Wel de leukste kassière uitzoeken he dan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:18:44 #108
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208100616
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 13:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
'Maar ze droeg een kort rokje! :('
:?
Huilen dan.
pi_208100629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:18 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wel de leukste kassière uitzoeken he dan.
Het zijn altijd hoofddoekjes, geen interesse in.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_208100864
Overigens is zelfscanapparaat die je meeneemt tijdens het winkelen echt goddelijk _O_

Scannen, gelijk in je tas en daarna gelijk bij de kassa betalen :Y geen gezeik met in en uitpakken en nooit wachten :Y
  woensdag 22 februari 2023 @ 14:49:55 #111
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_208100952
Moet eerlijk toegeven dat tijdens het zelfscannen bij de kassa steeds vaker de gedachte bij me opkomt: Goh, zal ik eens wat "vergeten" te scannen...maar durf het niet, zodra de gedachte me bekruipt denk ik meteen dat er tientallen mensen over m'n schouder meekijken...
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:00:29 #112
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208101069
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
Nou ja, dat dus. Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren. Iets vergeten of over het hoofd zien staat niet gelijk aan diefstal.
pi_208101097
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
:?
Als je maar goed kunt praten.

Ik kan best begrip hebben voor mensen die stelen om te overleven. Maar stelen omdat een bedrijf (te)veel(?) winst maakt is natuurlijk een heel ander verhaal.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208101138
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
Moet eerlijk toegeven dat tijdens het zelfscannen bij de kassa steeds vaker de gedachte bij me opkomt: Goh, zal ik eens wat "vergeten" te scannen...maar durf het niet, zodra de gedachte me bekruipt denk ik meteen dat er tientallen mensen over m'n schouder meekijken...
En waarom zou je dat doen? Heb je het heel moeilijk, zit je financieel bijna aan de grond? Of gewoon voor de kick?
pi_208101233
Gewoon afrekenen bij de normale kassa.

Zelfscan moet ik het zelf doen, aangekeken worden alsof je wat steelt en dan ook nog de volle prijs betalen.

Nee dit is geen vooruitgang.
pi_208101241
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Als je maar goed kunt praten.

Ik kan best begrip hebben voor mensen die stelen om te overleven. Maar stelen omdat een bedrijf (te)veel(?) winst maakt is natuurlijk een heel ander verhaal.
Van die winsten kopen/huren die bedrijven wel ruimte om alles wat zij kopen/hamsteren op te kunnen slaan, dat laatste kunnen mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen nog steeds niet.
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:21:08 #117
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_208101243
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En waarom zou je dat doen? Heb je het heel moeilijk, zit je financieel bijna aan de grond? Of gewoon voor de kick?
Ik denk omdat ik sommige producten wel erg duur vind geworden...
  woensdag 22 februari 2023 @ 15:23:26 #118
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_208101266
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:21 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]
Ik denk omdat ik sommige producten wel erg duur vind geworden...
Zou je ze dan beter niet in het geheel laten liggen? Het is geen reden om het te stelen.
pi_208101281
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:20 schreef torentje het volgende:

[..]
Van die winsten kopen/huren die bedrijven wel ruimte om alles wat zij kopen/hamsteren op te kunnen slaan, dat laatste kunnen mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen nog steeds niet.
Als je moet stelen om te eten dan zou ik dat erg triest vinden en zou ik je graag helpen.

Maar in veel gevallen is dat gewoon niet zo.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208101295
Het wordt pas echt erg als ze de zelfscankassa's zelf gaan stelen :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:07:38 #121
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208101746
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Als je maar goed kunt praten.

Ik kan best begrip hebben voor mensen die stelen om te overleven. Maar stelen omdat een bedrijf (te)veel(?) winst maakt is natuurlijk een heel ander verhaal.
Waar keur ik dat goed :? .
Huilen dan.
pi_208101770
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar keur ik dat goed :? .
:')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:18:42 #123
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208101865
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:09 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
:')
Je ergens niet heel erg druk over maken en iets goedkeuren zijn twee verschillende dingen.
Huilen dan.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:21:02 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208101887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
Overigens is zelfscanapparaat die je meeneemt tijdens het winkelen echt goddelijk _O_

Scannen, gelijk in je tas en daarna gelijk bij de kassa betalen :Y geen gezeik met in en uitpakken en nooit wachten :Y
Ja dit dus :). Al dat herhaaldelijk in en uitladen van winkelmandje etc slaat nergens op. Snap niet dat mensen nog gewoon bij een normale kassa gaan staan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208102066
Bij de appie waar ik altijd kwam stond er standaard een medewerkster bij die zelfscans, om de boel in de gaten te houden
pi_208102069
quote:
8s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:19 schreef Terrorizer het volgende:
Gewoon afrekenen bij de normale kassa.

Zelfscan moet ik het zelf doen, aangekeken worden alsof je wat steelt en dan ook nog de volle prijs betalen.

Nee dit is geen vooruitgang.
Mijn grootste bezwaar is dat je van cassieres, wat gewoon een prima eerzaam bijbaantje is waarbij je van mij niets dan vriendelijkheid krijgt, werknemers hebt gemaakt die een soort beveiligers zijn. Je gaat van vertrouwen naar wantrouwen. Ze kunnen het ook helemaal niet. Beveiligers zijn in het algemeen al incompetent, maar die hebben er tenminste voor gekozen en doen het met enige overtuiging. Als je politie-agentje speelt moet je wel in de peiling proberen te krijgen wie er nou een potentiele dief is en wie niet. Dus dan heb je ineens een hele chagrijnige toestand met een voormalig prima kassameisje omdat ik ook niet zomaar alles pik. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:42:26 #127
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208102101
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef Tijn het volgende:

Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren.
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 februari 2023 @ 16:44:02 #128
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_208102121
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Mijn grootste bezwaar is dat je van cassieres, wat gewoon een prima eerzaam bijbaantje is waarbij je van mij niets dan vriendelijkheid krijgt, werknemers hebt gemaakt die een soort beveiligers zijn.
Waarom twee keer een salaris uitbetalen als dat niet hoeft en het jou verder niet heel veel raakt. Daarom mogen mongoloïde boa's ook steeds meer doen.
pi_208102136
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nou ja, dat dus. Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren. Iets vergeten of over het hoofd zien staat niet gelijk aan diefstal.
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen. _O-
pi_208102282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
Dit
pi_208102284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:45 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen. _O-
En dit
pi_208102294
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef BeriBeri het volgende:
Bij de appie waar ik altijd kwam stond er standaard een medewerkster bij die zelfscans, om de boel in de gaten te houden
Hier standaard 2 man altijd. Wel grote AH.
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:10:24 #133
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_208102325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.
pi_208102331
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2023 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Als je moet stelen om te eten dan zou ik dat erg triest vinden en zou ik je graag helpen.

Maar in veel gevallen is dat gewoon niet zo.
Slechts de rijken hebben geen dagelijkse strijd om te kunnen overleven.
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:54 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_208102352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
Soms ben je in gesprek met iemand, of ben je om een andere reden even afgeleid of er niet helemaal bij. Ik heb ook weleens iets niet/verkeerd gescand. En ook wel eens in het voordeel van de supermarkt: niet de afgeprijsde code scannen, maar de reguliere.

Mensen maken fouten. Deal with it. Als je niet wil dat de klanten de fouten maken, dan moet je ze niet zelf laten scannen maar dat door het personeel laten doen.
Huilen dan.
pi_208102376
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 16:45 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen. _O-
Met de maatschappij? Ja eens.
Sicker than your average.
pi_208102493
Ik weiger mee te doen aan het hele zelfscan gebeuren. Buiten het feit dat ik meerdere malen eruit ben gepikt voor een “random” controle gun ik de kassamedewerkers ook gewoon een baan.
Ze hebben mij nog een aantal keer verzocht om toch echt zelf te scannen maar ik weiger het gewoon.
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:31:48 #138
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208102503
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:

Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen?
Ja
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 februari 2023 @ 17:37:29 #139
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208102546
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:31 schreef Chivaz het volgende:
Ik weiger mee te doen aan het hele zelfscan gebeuren. Buiten het feit dat ik meerdere malen eruit ben gepikt voor een “random” controle
Ik werd in het begin 4x achter elkaar ofzo eruit gepikt voor een random controle door het Lidl computer systeem. Dat was wel grappig, Misschien omdat het systeem ingesteld was op mensen die bij de zelfscan ver boven de 15 producten scannen oid.

Enfin na die 4x nooit meer een random controle gehad. Vreemd...
pi_208102574
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.
Och er zijn mensen die denken noooooit fouten te maken. Of die voeren geen klap uit of schuiven hun fouten af op anderen.
pi_208102606
Zijn er eigenlijk winkels met diefstalalarm aan de kassa (of aan de uitgang) die ook zelfscankassa's hebben? Lijkt me moeilijk combineerbaar. Tenzij ze overstappen op RFID tags (maw security tags die ook het product identificeren), dan biedt het wel voordelen: kunnen ze het taggen beperken tot goederen die vaak gestolen worden, en als de rfid detector een produkt detecteert maar de klant scant het niet in, dan weet je welk produkt je zoekt maar kan je doen alsof de controle een random steekproef is.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_208102630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:31 schreef Chivaz het volgende:
Ik weiger mee te doen aan het hele zelfscan gebeuren. Buiten het feit dat ik meerdere malen eruit ben gepikt voor een “random” controle gun ik de kassamedewerkers ook gewoon een baan.
Ze hebben mij nog een aantal keer verzocht om toch echt zelf te scannen maar ik weiger het gewoon.
Automatisering levert banen op in plaats van dat het banen kost. Dat is toch onderhand wel bekend? En bovendien is er een chronisch personeelstekort.
pi_208102947
Net bij Editie NL: Albert Heijn gaat komende weken extra maatregelen nemen om diefstal tegen te gaan.
pi_208102980
Reacties supermarkten
Supermarktketen Albert Heijn gaat extra maatregelen nemen tegen het toegenomen aantal winkeldiefstallen. "Helaas hebben wij, net als andere winkels in Nederland, te maken met diefstal. We zien dat het aantal diefstallen de afgelopen periode is toegenomen", laat woordvoerder Anoesjka Aspeslagh aan Editie NL weten. "We nemen extra maatregelen, o.a. bij zelfscan, om diefstal terug te dringen. Dat doen we op uiteenlopende manieren, in de winkel zelf en in samenwerking met gemeente en politie."

Jumbo Supermarkten en Lidl Nederland laten aan Editie NL weten niet in te willen gaan op dit onderwerp.
pi_208103237
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 14:16 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het altijd een chaos bij die zelfscan, daarom kies ik ervoor om gewoon bij een normale kassa aan te sluiten en lekker ouderwets mijn boodschappen op de band te leggen.
Als ik een veel artikelen heb, gaat de ouderwetse kassa meestal sneller dan wanneer ik het zelf scan. En in de wachtrij kan ik Fok!ken.

Er is ook ooit een onderzoek naar uitgevoerd: meestal is de normale kassa sneller dan de zelfscan, alleen lijkt de zelfscan gevoelsmatig sneller omdat je dan zelf bezig bent ipv te wachten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208103354
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe :N
J’ai faim.
  woensdag 22 februari 2023 @ 18:59:51 #147
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_208103387
Word ik daarom de laatste tijd vaker gecontroleerd?
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:03:51 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208103436
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:

Er is ook ooit een onderzoek naar uitgevoerd: meestal is de normale kassa sneller dan de zelfscan, alleen lijkt de zelfscan gevoelsmatig sneller omdat je dan zelf bezig bent ipv te wachten.
Daar geloof ik geen kloot van. Tenminste niet als je zelf de scanner meeneemt. Er is wel een groei van mensen die hun mandje volgooien en dan pas bij de 'kassa' alles gaan scannen. Dat is a) fucking annoying voor andere klanten en b) je gooit een groot deel van je tijdswinst weg.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:05:59 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208103459
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe :N
Wat is dit voor hysterisch betoog? :')

Jij betaalt ook alles nog contant, zeker? Het is 2023, ffs.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:17:05 #150
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208103590
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe :N
Welnee. Als een schaapje mee schuifelen in die lange wachtrijen voor de kassa, dat is pas vernederend!
"Een trots mens doet zelf zijn scans."
pi_208103774
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe :N
Het is al vernederend dat mensen voor eten en drinken betalen moeten.
  Beste debater 2022 woensdag 22 februari 2023 @ 19:34:26 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_208103821
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat is dit voor hysterisch betoog? :')

Jij betaalt ook alles nog contant, zeker? Het is 2023, ffs.
Contant betalen begint wel de voorkeur te krijgen in ieder geval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:58:32 #153
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104305
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Als ik een veel artikelen heb, gaat de ouderwetse kassa meestal sneller dan wanneer ik het zelf scan. En in de wachtrij kan ik Fok!ken.

Er is ook ooit een onderzoek naar uitgevoerd: meestal is de normale kassa sneller dan de zelfscan, alleen lijkt de zelfscan gevoelsmatig sneller omdat je dan zelf bezig bent ipv te wachten.
Jup. Ik vind het alleen super irritant om bij de normale kassa alles weer in m'n winkelwagentje te flikkeren en dan een paar meter verder op weer alles eruit te halen om in boodschappentassen te doen. En als je een mandje hebt dan moet je die bij de kassa achterlaten. En als je geen muntje hebt voor zo'n karretje dan moet je wel een mandje nemen.
  woensdag 22 februari 2023 @ 19:59:41 #154
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208104331
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe :N
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.
pi_208104392
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Daar geloof ik geen kloot van. Tenminste niet als je zelf de scanner meeneemt. Er is wel een groei van mensen die hun mandje volgooien en dan pas bij de 'kassa' alles gaan scannen. Dat is a) fucking annoying voor andere klanten en b) je gooit een groot deel van je tijdswinst weg.
a) like I give a fuck en b) like I give a fuck.
pi_208104410
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.
Same
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:04:02 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208104415
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef Farenji het volgende:

[..]
a) like I give a fuck en b) like I give a fuck.
Verbaast me niks. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208104525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Verbaast me niks. :')
Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 22 februari 2023 @ 20:13:19 #159
186611 Haags
pi_208104562
Je bent wel echt een smerige pauper als je je boodschappen niet kunt betalen en dus maar gaat jatten bij een supermarkt.

Torenhoge boetes + winkelverbod voor het leven geven aan dit soort zwervers.
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 22 februari 2023 @ 20:23:24 #160
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208104719
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:11 schreef Farenji het volgende:

Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.
:O
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_208104762
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:11 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.
Niet iedereen heeft genoeg geld ter beschikking om de boodschappen te laten bezorgen.
pi_208105155
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.
Je kunt het toch ook bij de kassa direct in tassen stoppen?
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208105171
Ik had vanavond opeens ook een 100% controle

Komt wel erg dichtbij zo :{
pi_208105280
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Wat is dit voor hysterisch betoog? :')

Jij betaalt ook alles nog contant, zeker? Het is 2023, ffs.
Wow, wat een argument, ik ben om.
J’ai faim.
pi_208105313
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik had vanavond opeens ook een 100% controle

Komt wel erg dichtbij zo :{
Is nieuw sinds deze week en 1 van de nieuwe maatregelen. Is landelijk deze week bij de AH.

Plus meer controlles.
pi_208105385
Is toch makkelijk, je scant het duurste artikel niet en als ze je pakken zeg je dat je het 'toch echt wel gescand had dacht ik'. Laat ze de politie maar bellen, die lachen ze uit. Als je je halve karretje niet gescand hebt, ja dan heb je een probleem.
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:14:51 #167
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_208105469
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:04 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
Wow, wat een argument, ik ben om.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart
Dan heb je wel issues. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:21:27 #168
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208105596
quote:
10s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:55 schreef NaarMensje het volgende:

[..]
Je kunt het toch ook bij de kassa direct in tassen stoppen?
Nope, want je wilt de zwaarste spullen onderin zetten en het lichtste bovenop. Dat sorteren kost tijd. En je wilt niet de cassiere en de andere klanten ophouden terwijl je aan het prutsen bent.

[ Bericht 1% gewijzigd door slashdotter3 op 22-02-2023 21:37:04 ]
  woensdag 22 februari 2023 @ 21:23:32 #169
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_208105628
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is toch makkelijk, je scant het duurste artikel niet en als ze je pakken zeg je dat je het 'toch echt wel gescand had dacht ik'. Laat ze de politie maar bellen, die lachen ze uit. Als je je halve karretje niet gescand hebt, ja dan heb je een probleem.
Ik weet niet of het technisch kan maar ik zou een vinkje in het systeem bij die klant zetten dat ie in de toekomst vaker gesteekproeft moet worden.
pi_208105651
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:23 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik weet niet of het technisch kan maar ik zou een vinkje in het systeem bij die klant zetten dat ie in de toekomst vaker gesteekproeft moet worden.
Gebeurt ook, ik heb de richtlijnen bij een grote supermarkt in Nederland ingezien. 1x wordt 'door de vingers' gezien, zolang het niet overduidelijk is. De 2e keer krijg je of een winkelverbod of wordt de politie gebeld, afhankelijk van wat er die keer niet gescand is. De rechter bepaald vervolgens wel wat redelijk of onredelijk is.
pi_208105846
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
[..]
Dan heb je wel issues. :')
Jij hebt sowieso een issue met andermans mening.
J’ai faim.
pi_208105971
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.
Ook AH houdt rekening met dat mensen weleens fouten maken. ALs jij dus een keertje een product verkeerd of niet scant, zal je echt niet gelijk beschuldigd worden van diefstal. Maar als jij keer op keer een artikel of meerdere artikelen niet gescand hebt, dan heb je wel een probleem en heb je wel wat uit te leggen.

Hoe moeilijk is het nou om te kijken of het artikel is bijgeschreven op je handscanner of te luisteren naar het piepje dat de scanner afgeeft?
pi_208106074
ik zet eerst de zware dingen (bv melk, vlees etc) op de loopband en de kwetsbare dingen (bv eieren, chips) gaan als laatste op de band.
Daarna zet ik de boodschappentas(sen) klaar en zo gauw het eerste item de kassière voorbij is doe ik het in de tas, als de kassière klaar is met scannen betaal ik en ga daarna weer verder met inpakken als dat nog niet klaar is, mensen achter mij wachten nog maar even.
pi_208106101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 09:49 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
In karma geloven :')
Ik geloof alleen in groepjes die zichzelf iemands karma noemen.
pi_208106543
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 20:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Niet iedereen heeft genoeg geld ter beschikking om de boodschappen te laten bezorgen.
Nou dan ga je gewoon naar de supermarkt en wacht je maar in de rij tot mensen zoals ik al hun producten bij de scankassa op hun gemak hebben ingescand. Zal je net zien dat ik ook nog een steekproef krijg. Zwaar leven!
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 23 februari 2023 @ 11:33:09 #176
319979 Fok-it
All is well
pi_208110304
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:06 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Is nieuw sinds deze week en 1 van de nieuwe maatregelen. Is landelijk deze week bij de AH.

Plus meer controlles.
Erg mooi.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_208110987
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2023 22:28 schreef Farenji het volgende:

[..]
Nou dan ga je gewoon naar de supermarkt en wacht je maar in de rij tot mensen zoals ik al hun producten bij de scankassa op hun gemak hebben ingescand. Zal je net zien dat ik ook nog een steekproef krijg. Zwaar leven!
Een beetje minder vijandig mag ook wel.
pi_208111035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:25 schreef torentje het volgende:

[..]
Een beetje minder vijandig mag ook wel.
Vijandig? Ik denk dat je dingen leest die er niet zijn.
pi_208111250
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:29 schreef Farenji het volgende:

[..]
Vijandig? Ik denk dat je dingen leest die er niet zijn.
Je zegt toch zelf dat de mensen die geen geld genoeg hebben om de boodschappen te laten bezorgen, maar achter in de rij moeten gaan wachten totdat mensen zoals jij klaar zijn in de supermarkt.
Dat komt bij mij vijandig over.
pi_208111304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is toch makkelijk, je scant het duurste artikel niet en als ze je pakken zeg je dat je het 'toch echt wel gescand had dacht ik'. Laat ze de politie maar bellen, die lachen ze uit. Als je je halve karretje niet gescand hebt, ja dan heb je een probleem.
Ik heb ook al elders gelezen dat mensen zeggen "oh, maar die producten wilde ik via mijn andere pas betalen"
En zo komen ze er weer onderuit als ze gecheckt worden en de helft is niet gescanned :P
Twiddel
pi_208111316
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Je zegt toch zelf dat de mensen die geen geld genoeg hebben om de boodschappen te laten bezorgen, maar achter in de rij moeten gaan wachten totdat mensen zoals jij klaar zijn in de supermarkt.
Dat komt bij mij vijandig over.
Weet je wat vijandig overkomt? Mensen die boos op mij worden omdat ik "pas" bij de kassa scan en daarmee hun "kostbare tijd verdoe". :')
pi_208111593
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Dus na de zelfscan alsnog langs de gewone kassa.

Prima plan.
pi_208111659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:

Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Dan vermijd je in dit geval wel een discussie over etnisch profileren of etnisch discrimineren.
pi_208111746
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus na de zelfscan alsnog langs de gewone kassa.

Prima plan.
Yes.
pi_208112009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 21:25 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Gebeurt ook, ik heb de richtlijnen bij een grote supermarkt in Nederland ingezien. 1x wordt 'door de vingers' gezien, zolang het niet overduidelijk is. De 2e keer krijg je of een winkelverbod of wordt de politie gebeld, afhankelijk van wat er die keer niet gescand is. De rechter bepaald vervolgens wel wat redelijk of onredelijk is.
Nee, de rechter bepaalt of er een strafbaar feit is gepleegd volgens de wet. En dat is nog best wel lastig aangezien zowel van wegnemen als het oogmerk van wederrechtelijke toeëigening sprake moet zijn.

Ten eerste mogen ze niet in je tas kijken. Ze moeten duidelijk aangeven dat je verplicht bent tassencontrole toe te laten, maar die verplichting om daartoe toestemming te geven is slechts civielrechtelijk en bij in gebreke blijven is een winkelverbod geven eigenlijk het enige wat de winkel kan doen. Mijn verplichting is niet hun recht om in mijn tas te kijken.

Ze kunnen je staande houden om de politie erbij te halen die in het kader van het strafrechtelijke onderzoek wel in je tas mogen kijken. Maar daarvoor moet er een concrete verdenking van diefstal zijn, een vermoeden van schuld dat redelijk is, in de zin van rationeel, uit de menselijke rede voortvloeiend. Je moet producten wegnemen, wat nou precies wegneming is was ooit een uiterst boeiend leerstuk, ook ivm benzinedieven, maar is in de jurisprudentie teruggebracht tot het uit de macht van de rechthebbende brengen, de rechthebbende is dan de winkel tot je betaald hebt. In het mandje is nog in de macht van de rechthebbende want die kan het zien, in een tas of binnenzak is dat niet. Dus op het moment dat je iets in je tas laat glijden is dat wegneming, indien die tas gevoerd is met aluminiumfolie levert het oogmerk op wederrechtelijke toeeigening ook geen bewijsprobleem op.

Bij de zelfscan staan ze te kijken, dus wanneer wordt het dan uit de macht van de rechthebbende gebracht? Als je het in je tas stopt of als je door het poortje loopt? Als zij het civielrechtelijke recht hebben om te controleren is het dan nog in hun macht, of juist niet omdat je daartegen nee mag zeggen? Wat is het wegnemingsmoment? En waar leiden ze redelijkerwijs het oogmerk uit af?

Ik was 6 items van het hetzelfde product aan het aanschaffen, dus ik scan er eentje en plus er vijf. Maar dat scherm draait op windows 97 en is niet erg responsief, dus die tikt door, en ik tikte hem weer terug naar het juiste aantal. De ooit prima cassiere getriggerd en die begon mijn tas te controleren en kreeg dus letterlijk een tik op haar vingers. Hoe kun je nou op diefstal dan wel correcte betaling controleren als ik nog niet klaar ben met scannen? Ik moet immers zelf nog nagaan of het scherm klopt met wat er in de tas zit, of de kortingen eraf zijn, of deze vestiging weer eens andere prijzen rekende dan bij het product stond, en of ik niks vergeten ben te halen. Dus nadat ik dat ostentatief had gedaan terwijl zij stond te wachten vroeg ik haar of zij toestemming wilde vragen om in mijn tas te kijken en kreeg ze het grootste deel van bovenstaande informatie te verwerken. Helaas had ik geen aanleiding om de 3 verschillende theoriën over de wegnemingshandeling aan te stippen. Hoe dan ook was het een chagrijnig gebeuren. Zij was onbeschoft en incompetent, en ik defensief, bazig en pedant.

Het krijg je puur door het systeem. Ook toen het ingevoerd werd, ik had al besloten dat ik dat helemaal niet wilden. Staat er een rij voor de kassa, proberen ze je naar de zelfscan te duwen met de vraag "kunt u pinnen?" De laatste keer dat ik niet kon pinnen was in 1991, ik weet hoe het moet. Waarom zou ik de rij voor de kassa gaan staan als ik wil zelfscannen? Het is een onbeschofte vraag en het is een verkeerder vraag, en dat zeg ik dan ook. Ik maak hun werkdag niet vervelender, dat doet het systeem, net als mijn winkelervaring.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208112013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 17:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Slechts de rijken hebben geen dagelijkse strijd om te kunnen overleven.
Dat is op zich nog best een interessante uitspraak.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_208112024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:


Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Nou, dit is bij ons niet aan de orde. Wel meer producten checken tijdens een steekproef, maar niet alles en zeker niet bij alle klanten die op dat moment gebruik maken van de zelfscan. Dat is volgens mij ook flink doorwerken in je eentje.

Edit: ik zie meer personeel. Dan is het wel te doen.
pi_208112160
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:51 schreef Farenji het volgende:

[..]
Weet je wat vijandig overkomt? Mensen die boos op mij worden omdat ik "pas" bij de kassa scan en daarmee hun "kostbare tijd verdoe". :')
Ja, zal wel.
pi_208112943
Hier nu ook controlles van alles als je controlle krijgt. Net gehad.
  donderdag 23 februari 2023 @ 23:34:30 #190
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208121073
Als ik nu zou willen stelen zou ik alles onder de kinderwagen gooien en het “vergeten” of in een trolley wat die oude mensen doen. Lekker makkelijk.

Laat de politie dan maar bewijzen dat het opzet was.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  donderdag 23 februari 2023 @ 23:36:15 #191
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_208121096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef summer2bird het volgende:

[..]
Ik heb ook al elders gelezen dat mensen zeggen "oh, maar die producten wilde ik via mijn andere pas betalen"
En zo komen ze er weer onderuit als ze gecheckt worden en de helft is niet gescanned :P
Dat is best wel slim eigenlijk.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_208121245
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nou, dit is bij ons niet aan de orde. Wel meer producten checken tijdens een steekproef, maar niet alles en zeker niet bij alle klanten die op dat moment gebruik maken van de zelfscan. Dat is volgens mij ook flink doorwerken in je eentje.

Edit: ik zie meer personeel. Dan is het wel te doen.
Dit klopt wel inderdaad.

Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.

Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.

Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2023 23:54:13 ]
pi_208121297
Wat een droefenis toch, en dat allemaal om je caissières van de loonlijst te kunnen schrappen :D
J’ai faim.
pi_208121702
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit klopt wel inderdaad.

Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.

Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.

Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.

Nee tegen gezegd, ik vind het onbeschoft en zo’n stempel voelt als een stickertje voor goed gedrag.
pi_208121730
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 03:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.

Nee tegen gezegd, ik vind het onbeschoft en zo’n stempel voelt als een stickertje voor goed gedrag.
Wat vind je onbeschoft :?
pi_208121734
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 04:13 schreef PS. het volgende:

[..]
Wat vind je onbeschoft :?
Dat gegraai in mijn tas met boodschappen, ik vind zo’n steekproef echt vervelend.
pi_208121737
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 04:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat gegraai in mijn tas met boodschappen, ik vind zo’n steekproef echt vervelend.
Ik heb er geen hekel aan, dat weet je nou eenmaal als je de zelfscan gebruikt.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2023 @ 07:17:19 #198
842 Zorro
Z
pi_208121971
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 04:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Dat gegraai in mijn tas met boodschappen, ik vind zo’n steekproef echt vervelend.
Ik heb me zojuist in post #185 van @Weltschmerz hierboven laten vertellen dat dat dus niet mag.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_208121977
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 19:58 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jup. Ik vind het alleen super irritant om bij de normale kassa alles weer in m'n winkelwagentje te flikkeren en dan een paar meter verder op weer alles eruit te halen om in boodschappentassen te doen. En als je een mandje hebt dan moet je die bij de kassa achterlaten. En als je geen muntje hebt voor zo'n karretje dan moet je wel een mandje nemen.
Je kan een muntje bij de kassa halen en je spullen na het afrekenen meteen in je tas stoppen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_208122829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 04:17 schreef PS. het volgende:

[..]
Ik heb er geen hekel aan, dat weet je nou eenmaal als je de zelfscan gebruikt.
Dat ga ik nu ook niet meer doen.
pi_208122859
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:52 schreef PS. het volgende:

[..]
Dit klopt wel inderdaad.

Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.

Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.

Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.
Hier verbaasden we ons deze week ook over de steekproef. Het bleef maar door gaan. Het vervelende was dat dat meisje alles weer uit de tassen haalde en ze vervolgens weer onhandig terug in de tas deed zodat het niet meer goed paste. Konden we de tassen weer helemaal opnieuw tetrissen. We gaan denk ik maar weer aan de 'gewone' kassa als we veel boodschappen hebben.

En nee, we kregen geen stempel. Ik zou het eigenlijk wel beledigend vinden. Alsof ik een kleuter ben die stempeltjes nodig heeft voor goed gedrag!
  vrijdag 24 februari 2023 @ 09:56:42 #202
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_208123038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 03:49 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.

Nee tegen gezegd, ik vind het onbeschoft en zo’n stempel voelt als een stickertje voor goed gedrag.
Eens met dat laatste, al zal de intentie goed zijn. Je hoeft geen beloning om je gewoon aan de wet te houden. Verder vind ik een door een computer gegenereerde willekeurige steekproef niet zo erg. Wel echt vervelend vind ik het als je als nietsvermoedende klant door een medewerker wordt teruggeroepen voor een controle omdat je bijvoorbeeld een rugzak draagt. Dat voelt veel persoonlijker en kan voor mij wel een reden zijn om niet terug te komen.
pi_208124160
Met de huidige techniek ga je de strijd met diefstal niet winnen en ben je terug bij af. Steekproeven tot 100% van alle producten zorgen voor een enorme vertraging en heel veel extra personeel bij de zelfscankassa's met politiepet.

Dat kan je een student van 16 tot 21 jaar niet aandoen.

Of terug naar de kassa of het slimme systeem van Amazon waar je de winkelkar gekoppeld staat met je wallet en bij weglopen uit de supermarkt een automatische afschrijving en slimme cameras die elke handeling meten bij aanraking van een product.
pi_208124428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:18 schreef Drass het volgende:
Met de huidige techniek ga je de strijd met diefstal niet winnen en ben je terug bij af. Steekproeven tot 100% van alle producten zorgen voor een enorme vertraging en heel veel extra personeel bij de zelfscankassa's met politiepet.

Dat kan je een student van 16 tot 21 jaar niet aandoen.

Of terug naar de kassa of het slimme systeem van Amazon waar je de winkelkar gekoppeld staat met je wallet en bij weglopen uit de supermarkt een automatische afschrijving en slimme cameras die elke handeling meten bij aanraking van een product.
Of diefstal wordt geaccepteerd. Dat zie ik eerder gebeuren
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208126312
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of diefstal wordt in de prijs berekend. Dat zie ik eerder gebeuren
Ftfy

Hier in Utrecht heb je een ah waar je je mandje in een speciaal vak moet zetten waar een camera boven hangt, vraag me af of iemand de hele tijd zit te kijken of je wel alles gescand hebt.
pi_208126816
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:01 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Ftfy

Hier in Utrecht heb je een ah waar je je mandje in een speciaal vak moet zetten waar een camera boven hangt, vraag me af of iemand de hele tijd zit te kijken of je wel alles gescand hebt.
Ik denk dat het diefstal wel een stuk spannender maakt.
pi_208126977
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;

twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208126982
Nog meer boze mensen;

twitter
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208127023
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;

[ twitter ]
Dat moeten zij weten...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208127036
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:59 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat moeten zij weten...
Maar natuurlijk.

Maar ik vind het dan weer grappig.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_208127044
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 15:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Maar natuurlijk.

Maar ik vind het dan weer grappig.
Dat is de enige juiste reactie en dan ga je weer door
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208127379
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:55 schreef SpaceOddity het volgende:
Nog meer boze mensen;

[ twitter ]
Woke reactie. Vermoeiend. Dus bij een blanke man was het wel prima geweest?
pi_208127533
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;

[ twitter ]
Dat is bij een XL, de Appie Akbar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_208127865
Gaat niet direct over dit topic, maar als je in zo'n foto iets racistisch ziet, dan ben je dus zelf een racistische denker. .
pi_208128002
Is toch haske inclusief. Ik zou denken dat zij nooit iets zou stelen. Knap en lieflijk.
Are you woke, Annie?
Go hard or go home
pi_208128027
Annie are you wo-ke, are you wo-ke, are you wo-ke Annie?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 17:55:53 #217
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208128886
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;

[ twitter ]
Zo heerlijk hoe die uiterst geforceerde politiek-correcte quota in de praktijk dan weer uitpakken. Bij veel nieuwsberichten waarbij men stockfoto's gebruikt, zie je tegenwoordig onevenredig veel gebruik van multi-culti. Is het bijvoorbeeld een totaal ander bericht over supermarkten, dan zie je een lachende caissière met hoofddoek die een donkere klant helpt (ik noem maar iets). Voelt allemaal uiterst geforceerd aan, maar goed. Dan is het allemaal super, 'divers' en 'inclusief', zodat daar niet meer over geklaagd kan worden.

In dit geval naar alle waarschijnlijkheid dus ook weer een beeldredactie die opdracht krijgt om een foto bij een bericht over zelfscankassa's te zoeken en volgens die geforceerde quota werkt. Ah mooi, een foto van een dame met hoofdddoek bij de zelfscankassa, we zijn weer divers en inclusief genoeg!

Maar dan blijkt het bericht zelf over diefstal te gaan bij de zelfscankassa en dan is het opeens niet goed om zo'n stockfoto te gebruiken, omdat het 'stigmatiserend' werkt ofzo. :') Uitermate vermakelijk in welke bochten men zich moet wringen om dit soort figuren tevreden te houden.
pi_208129012
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;

[ twitter ]
Als je aanstoot neem aan deze foto bij een dergelijk bericht dan zegt dat volgens mij vooral iets over je eigen vooroordelen....kortom: lekker bezig DENK _O-
pi_208129167
Alles moet multiculti ademen want anders voelen mensen zich gepasseerd. Zo is de samenleving nou eenmaal.

Helemaal prima, ik kan daar best in komen. Maar dan moet alles multiculti zijn. Niet alleen de leuke dingen.
pi_208129186
Dubbel
pi_208129197
Ik heb in de regel erg weinig medelijden met miljarden bedrijven die boehoe doen over dit soort dingen en ondertussen miljarden winst uitkeren aan hun aandeelhouders. We hebben het hier niet over een buurt supertje die op omvallen staat omdat alles wordt leeggestolen.

Verder geen behoefte aan om te stelen, maar als iets niet wil scannen om wat voor reden dan ook dan verdwijnt het ook gewoon in m'n tas. Daar lig ik echt geen seconde wakker van.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_208129226
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb in de regel erg weinig medelijden met miljarden bedrijven die boehoe doen over dit soort dingen en ondertussen miljarden winst uitkeren aan hun aandeelhouders. We hebben het hier niet over een buurt supertje die op omvallen staat omdat alles wordt leeggestolen.

Verder geen behoefte aan om te stelen, maar als iets niet wil scannen om wat voor reden dan ook dan verdwijnt het ook gewoon in m'n tas. Daar lig ik echt geen seconde wakker van.
Die tas moet je ook scannen trouwens, oh wee je gebeente!!
pi_208133811
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 09:38 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Hier verbaasden we ons deze week ook over de steekproef. Het bleef maar door gaan. Het vervelende was dat dat meisje alles weer uit de tassen haalde en ze vervolgens weer onhandig terug in de tas deed zodat het niet meer goed paste. Konden we de tassen weer helemaal opnieuw tetrissen. We gaan denk ik maar weer aan de 'gewone' kassa als we veel boodschappen hebben.

En nee, we kregen geen stempel. Ik zou het eigenlijk wel beledigend vinden. Alsof ik een kleuter ben die stempeltjes nodig heeft voor goed gedrag!
Het is dat je waarschijnlijk nog wel vaker in die super wilt komen maar je krijgt toch bijna zin om de inhoud dan uit je tas te gooien en weg te lopen :')
  vrijdag 24 februari 2023 @ 23:21:46 #224
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208134041
Vandaag ook bij mij 100% controle gehad
Schijnt nogal wat teweeggebracht brengen al die media-aandacht :D
Alles in orde dus geen probleem hier alleen wat extra tijd kwijt -O-
pi_208134152
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 23:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vandaag ook bij mij 100% controle gehad
Schijnt nogal wat teweeggebracht brengen al die media-aandacht :D
Alles in orde dus geen probleem hier alleen wat extra tijd kwijt -O-
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassen ;)?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 00:23:04 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208135045
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 23:28 schreef Newone82 het volgende:
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassen ;)?
Had alles nog niet eens ingepakt lag nog los op de nieuwe tas ;)
pi_208135457
Ik heb gewoon weer bij de cassiere afgerekend. Toen ik stond te wachten werd er zelfs een extra kassa geopend.
pi_208135479
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 23:28 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassen ;)?
Gast, lul niet. Er is helemaal niks Landelijk.

Behalve dan meer producten scannen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 04:31:34 #229
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208135967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.

We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
met een petje en een vierkante zonnebril
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208136137
Weer zo'n typische schreeuwende krantenkop.
De diefstal is niet populair onder het merendeel van de klanten, wel onder een klein bepaald soort.
pi_208136355
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Zelfde hier ja. :') Het voelt nu bijna alsof je iets mist waarvan je zelf nooit meegeprofiteerd hebt. Wist niet dat het zo populair was.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zaterdag 25 februari 2023 @ 08:28:08 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_208136405
In Tokkieville zeker.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 09:01:28 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208136611
Das leuk boodschappen doen daar

veel geld naar reclame en de boodschappen door de klant laten scannen Ha HA Ha Ha
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208136711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 07:35 schreef nomina het volgende:
Weer zo'n typische schreeuwende krantenkop.
De diefstal is niet populair onder het merendeel van de klanten, wel onder een klein bepaald soort.
Hier bleek bij een intensieve controle dag dat het voornamelijk jongeren zijn die stelen. Die zijn vaak niet klein trouwens.
pi_208136764
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2023 14:39 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Ik denk dat het diefstal wel een stuk spannender maakt.
In nieuw Zeeland moet je het op een speciaal vlak zetten en wordt alles gewogen,
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208136832
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
In nieuw Zeeland moet je het op een speciaal vlak zetten en wordt alles gewogen,
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.
pi_208137052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.
Dit was ook irritant want vaker niet dan wel werkte dat en weigerde het apparaat af te rekenen omdat de bagging area niet klopte.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_208137166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Hoezo een sulletje? Je laat juist zien dat je een opvoeding hebt gehad en geen vieze jatmoos bent.
pi_208137185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 10:55:04 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208137558
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?
De gelegenheid maakt de dief , er komt een punt dat men de winkeldief niet meer mag straffen als het zo makkelijk wordt gemaakt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:00:47 #241
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_208137626
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.

Dit is nog een stap verder.
We have always been at war with Eastasia.
pi_208137680
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 09:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Hier bleek bij een intensieve controle dag dat het voornamelijk jongeren zijn die stelen. Die zijn vaak niet klein trouwens.
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zien :')
J’ai faim.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:14:25 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208137749
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zien :')
De eertse keer dat ik zelf scande , ging er een signaal en kwamer iemand mijn 6 boodschappen controleren, maar alles was goed uiteraard
Ik vind het helemaal niks dat zelfscannen, ik zie er het nut niet van , anders dan mensen laten stelen

Ik doe het ook nooit meer.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208138059
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zien :')
Meestal staan al de bejaarden bij de enige bemande kassa.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:49:50 #245
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138077
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Meestal staan al de bejaarden bij de enige bemande kassa.
ja even in de BH van de kassa dame kijken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 februari 2023 @ 11:53:36 #246
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208138124
Ik had gisteren voor het eerst dat mijn hele tas (vooraf al) gecontroleerd moest worden in plaats van 3-4 artikelen bij de appie. Is dat aan de hand van dit soort berichten of was dat al langer zo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208138146
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst dat mijn hele tas (vooraf al) gecontroleerd moest worden in plaats van 3-4 artikelen bij de appie. Is dat aan de hand van dit soort berichten of was dat al langer zo?
Nee, pas sinds een week. AH heeft aangekondigd dat ze hun beleid aanpassen naar aanleiding van de gestegen diefstallen bij de zelfscan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:03:01 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208138201
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nee, pas sinds een week. AH heeft aangekondigd dat ze hun beleid aanpassen naar aanleiding van de gestegen diefstallen bij de zelfscan.
Ah oke. Nouja ik ging altijd naar de zelfscan omdat het gewoon een stuk sneller is bij enkele boodschappen maar merk nu dat er regelmatig niemand staat bij de bemande kassa(‘s) en genoeg mensen bij de zelfscan. Bemande kassa is dan wel een stuk sneller

Grappig hoe dat werkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208138217
Ik pak altijd pas mijn tas in als ik heb afgerekend. Scheelt een hoop gedoe. Voor de rest is de zelf scan kassa heerlijk. Geen rijen, lekker snel. Steekproeven zijn irritant, maar als het moet dan moet het.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_208138227
Ik pak vaak bewust de bemande kassa, want ik heb geen zin om zelf het werk te moeten doen als daar ook iemand zit die ervoor betaald wordt :{w
Somebody that I used to know
pi_208138243
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hoezo een sulletje? Je laat juist zien dat je een opvoeding hebt gehad en geen vieze jatmoos bent.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyaenidae op 25-02-2023 12:13:08 ]
pindazakje
pi_208138301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
[..]
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.
Door de extra controlles kan je nu toch niks meer jatten ;)
pi_208138328
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
[..]
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
Wat betreft goederen kun je je benadeeld voelen ja. Maar wat betreft karakter hoef je je zeker niet benadeeld te voelen. Stelen is gewoon not done en ontzettend aso. Ik zou ook persoonlijk niet van mijn gejatte etenswaren/drinken kunnen genieten.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:16:25 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
[..]
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.
ik betaal ook altijd hoor, al heb ik niet veel nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:17:18 #255
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138334
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:05 schreef Postbus100 het volgende:
Ik pak vaak bewust de bemande kassa, want ik heb geen zin om zelf het werk te moeten doen als daar ook iemand zit die ervoor betaald wordt :{w
en het is niet goed om werk te doen waar ook een leuk meisje van betaald kan worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208138362
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 04:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
met een petje en een vierkante zonnebril
Grote eeltige handen en een fors postuur hebben de echte winkeldieven
pi_208138387
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
[..]
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.
Heb je dit vaker als je verhalen leest over criminaliteit? Bv drugshandel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_208138457
Toevallig vandaag eens geprobeerd bij de zelfscankassa mét het gebruik van de bonuskaart (uiteraard alles uit mijn mandje netjes gescand, de rest zat al in m'n tas) en ja hoor, steekproef *) ik begin het systeem door te krijgen geloof ik.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
pi_208138467
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:28 schreef NaarMensje het volgende:
Toevallig vandaag eens geprobeerd bij de zelfscankassa mét het gebruik van de bonuskaart (uiteraard alles uit mijn mandje netjes gescand, de rest zal al in m'n tas) en ja hoor, steekproef *) ik begin het systeem door te krijgen geloof ik.
Hoe bedoel je, wat zou het systeem dan zijn? Totaal geen logica in deze post
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 12:47:19 #260
367000 roos94
pi_208138611
Ik kocht een schoonmaakspray bij action, deed die in tas en toen naar ah spullen gekocht. Uiteraard weer controle. Dus ik zeg: spray heb ik bij de action gekocht. Ze gaat door met uitpakken reageert niet. Ze pakt de spray. Ik heb die bij action gekocht, bon bij me zeg ik nogmaals wat luider. Ze SCANT de spray ¿¿¿ Kijkt lang naar dr scherm. Legt spray terug :') die spray verkoopt appie geneens :') loopt vervolgens weg zonder iets te zeggen en zonder mijn spullen terug in tas te doen. Bedankt!
pi_208138669
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Heb je dit vaker als je verhalen leest over criminaliteit? Bv drugshandel.
Nee, want dat is maar een veel kleiner deel van de bevolking.
Maar door dit soort artikelen krijg ik het gevoel dat 80% dit doet?
pindazakje
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:54:22 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138685
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:47 schreef roos94 het volgende:
Ik kocht een schoonmaakspray bij action, deed die in tas en toen naar ah spullen gekocht. Uiteraard weer controle. Dus ik zeg: spray heb ik bij de action gekocht. Ze gaat door met uitpakken reageert niet. Ze pakt de spray. Ik heb die bij action gekocht, bon bij me zeg ik nogmaals wat luider. Ze SCANT de spray ¿¿¿ Kijkt lang naar dr scherm. Legt spray terug :') die spray verkoopt appie geneens :') loopt vervolgens weg zonder iets te zeggen en zonder mijn spullen terug in tas te doen. Bedankt!
als jij zo bij mij deed dan zou ik je spullen ook niet terug in je tas doen

ik zou denken verrot maar trut

Dat kan dat meisje toch niet weten , die weet het pas zeker als de scan het niet pakt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 12:55:33 #263
367000 roos94
pi_208138695
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als jij zo bij mij deed dan zou ik je spullen ook niet terug in je tas doen

ik zou denken verrot maar trut

Dat kan dat meisje toch niet weten , die weet het pas zeker als de scan het niet pakt
Ze reageerde helemaal niet op mij :) lekker vooroordelend ook dat het een meisje was. Deze vrouw was minstens 60 jaar.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 12:57:19 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138708
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:55 schreef roos94 het volgende:

[..]
Ze reageerde helemaal niet op mij :) lekker vooroordelend ook dat het een meisje was. Deze vrouw was minstens 60 jaar.
al was ze 90

je moet beleefd doen, en zij had moeten zeggen , ik moet alles scannen mevrouw , dat is voorschrift
teveel mensen komen met de smoes dat ze elders iets gekocht hebben
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_208138726
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:29 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je, wat zou het systeem dan zijn? Totaal geen logica in deze post
Oh... daar baal ik wel behoorlijk van.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 12:59:43 #266
367000 roos94
pi_208138729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
al was ze 90

je moet beleefd doen, en zij had moeten zeggen , ik moet alles scannen mevrouw , dat is voorschrift
teveel mensen komen met de smoes dat ze elders iets gekocht hebben
Prima maar ik zei gewoon heel beleefd, de spray komt van elders. Meerdere keren met de bon in mijn hand.maar ze negeerde mij compleet. Boeit verder niet. Is een zure taart
pi_208138740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:52 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Nee, want dat is maar een veel kleiner deel van de bevolking.
Maar door dit soort artikelen krijg ik het gevoel dat 80% dit doet?
ik lees weleens artikelen, kijk waar gebeurde films en heb weleens in een wijjk gewoond waarin ik het gevoel krijg dat drugshandel heel normaal is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:01:29 #268
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_208138746
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:

[..]
Prima maar ik zei gewoon heel beleefd, de spray komt van elders. Meerdere keren met de bon in mijn hand.maar ze negeerde mij compleet. Boeit verder niet. Is een zure taart
volgende keer doet een ander precies zo, dat is de procedure
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 13:02:19 #269
367000 roos94
pi_208138751
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
volgende keer doet een ander precies zo, dat is de procedure
Precies niet. Ik kom daar zo vaak. Dit gebeurt nooit.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:09:39 #270
21467 franske19
Hit the deck!
pi_208138850
Bepaalde AH filialen zijn wel de controles aan het uitbreiden. Ik gebruik de zelfscan al jaren omdat ik redelijk vaak naar de winkel ga voor een paar boodschappen. Ben nog nooit iets vergeten te scannen en tot voor kort had ik misschien één keer in de maand een controle van een paar producten en nu in twee weken moest twee keer alles gescand worden. Ga daardoor toch dat filiaal vermijden want het is irritant.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_208138878
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:09 schreef franske19 het volgende:
Bepaalde AH filialen zijn wel de controles aan het uitbreiden. Ik gebruik de zelfscan al jaren omdat ik redelijk vaak naar de winkel ga voor een paar boodschappen. Ben nog nooit iets vergeten te scannen en tot voor kort had ik misschien één keer in de maand een controle van een paar producten en nu in twee weken moest twee keer alles gescand worden. Ga daardoor toch dat filiaal vermijden want het is irritant.
Je hoeft toch geen filiaal te vermijden omdat ze strenger toezien op eventuele winkeldiefstallen? Als je het irrirtant vindt om alles weer uit te pakken, dan kan je toch gewoon naar de reguliere kassa?

Beloon nou alsjeblieft de winkels die hun controles goed op orde hebben. Daarmee blijft het op den duur ook houdbaar voor alle andere klanten. (want diefstal kost een winkel bakken met geld).
Somebody that I used to know
pi_208139377
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 12:47 schreef roos94 het volgende:
Ik kocht een schoonmaakspray bij action, deed die in tas en toen naar ah spullen gekocht. Uiteraard weer controle. Dus ik zeg: spray heb ik bij de action gekocht. Ze gaat door met uitpakken reageert niet. Ze pakt de spray. Ik heb die bij action gekocht, bon bij me zeg ik nogmaals wat luider. Ze SCANT de spray ¿¿¿ Kijkt lang naar dr scherm. Legt spray terug :') die spray verkoopt appie geneens :') loopt vervolgens weg zonder iets te zeggen en zonder mijn spullen terug in tas te doen. Bedankt!
Volgens mij selecteren ze personeel daar op. Want ik heb vrijwel hetzelfde gehad. Eerst wat spullen bij de AH gekocht vervolgens naar de Jumbo, allemaal AH-huismerk dus dat leek mij geen probleem. Het kostte me enige overtuigingskracht om de controlemiep aan het verstand te brengen dat de Jumbo toch echt geen AH-huismerk verkoopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  zaterdag 25 februari 2023 @ 13:56:43 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208139393
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:55 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Volgens mij selecteren ze personeel daar op.
Met name het oudere personeel is laaggeschoold uiteraard, hoef je ook weer niet zo neerbuigend over te doen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208139398
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:56 schreef Caland het volgende:

[..]
Met name het oudere personeel is laaggeschoold uiteraard, hoef je ook weer niet zo neerbuigend over te doen.
Welnee. Ik ben 40 en ik heb MBO 4. Of is dat ook laaggeschoold?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:03:07 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208139468
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Welnee. Ik ben 40 en ik heb MBO 4. Of is dat ook laaggeschoold?
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?

Het ging in dat voorbeeld om iemand van rond de 60 die werkzaam is als caissière. Denk dat je daar wel in zijn algemeenheid van kan zeggen dat ze vaak geen of weinig opleiding hebben genoten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208139626
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?

Het ging in dat voorbeeld om iemand van rond de 60 die werkzaam is als caissière. Denk dat je daar wel in zijn algemeenheid van kan zeggen dat ze vaak geen of weinig opleiding hebben genoten.
Kweet niet. Ik vraag mijn collega's niet naar hun diploma's :P
pi_208139698
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:03 schreef Caland het volgende:

[..]
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?

Het ging in dat voorbeeld om iemand van rond de 60 die werkzaam is als caissière. Denk dat je daar wel in zijn algemeenheid van kan zeggen dat ze vaak geen of weinig opleiding hebben genoten.
Precies, maar er zijn weinigen die de vinger op de zere plek leggen en zeggen dat het onderwijs heeft gefaald.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 14:30:22 #278
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208139717
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, maar er zijn weinigen die de vinger op de zere plek leggen en zeggen dat het onderwijs heeft gefaald.
Ach, die mensen heb je ook gewoon nodig

Als ik een keer een vraag heb in de supermarkt ga ik veel liever naar een wat oudere medewerker dan een scholiertje, je moet alleen wel goed zoeken dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208139730
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:12 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Je hoeft toch geen filiaal te vermijden omdat ze strenger toezien op eventuele winkeldiefstallen? Als je het irrirtant vindt om alles weer uit te pakken, dan kan je toch gewoon naar de reguliere kassa?

Beloon nou alsjeblieft de winkels die hun controles goed op orde hebben. Daarmee blijft het op den duur ook houdbaar voor alle andere klanten. (want diefstal kost een winkel bakken met geld).
Je komt bij een zelfscan omdat het lekker werkt en vaak snel is. Waarom zou je dan die overkill aan controles accepteren? En nee, die gewone kassa wil je juist niet, je komt juist voor die zelfscan. :)

Maar ik bestel boodschappen momenteel online, dus heb het probleem nu niet, maar werd er in mijn vaste supermarkt gek van.
Elke keer 3 minuten wachten tot Truus komt scannen. :') Elke keer je zorgvuldig geplaatste boodschappen in de tas geprakt zien worden. ;(
Herscan: ja. Maar niet 19 van de 20 keer. :{
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208139762
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Ach, die mensen heb je ook gewoon nodig

Als ik een keer een vraag heb in de supermarkt ga ik veel liever naar een wat oudere medewerker dan een scholiertje, je moet alleen wel goed zoeken dan.
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.
Nu kunnen de meisjes van 18 niet het wisselgeld netjes terugrekenen.
Maar dat doe ik dan zelf wel als herscan check. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208139877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.
Nu kunnen de meisjes van 18 niet het wisselgeld netjes terugrekenen.
Maar dat doe ik dan zelf wel als herscan check.
Het is ook niet de bedoeling dat je contant betaalt hoor! :+
pi_208139901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:43 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Het is ook niet de bedoeling dat je contant betaalt hoor! :+
Doe ik zelden, maar soms moet het. ;)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_208139953
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:

[..]
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zien :')
Er was een dag lang iedereen gecontroleerd. Met politie erbij dus. De overgrote meerderheid was dus jeugd zoals ik al zei.

Ik denk niet dat het algoritme voor wel of geen controle ook op leeftijd selecteert.
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 14:51:08 #284
367000 roos94
pi_208139983
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:33 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.
Nu kunnen de meisjes van 18 niet het wisselgeld netjes terugrekenen.
Maar dat doe ik dan zelf wel als herscan check. :+
Boomer gespot
pi_208140221
Hier gaan ze over tot meer controles en zeker boven de 10 producten.
pi_208140263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:12 schreef Jaroon het volgende:
Hier gaan ze over tot meer controles en zeker boven de 10 producten.
Maar ook alle boodschappentassen controleren?
pi_208140418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 15:17 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Maar ook alle boodschappentassen controleren?
Geen idee. Lijkt mij weer wat verder gaan. Maar ook dit meisje was zich zeer bewust van het feit dat er veel gestolen wordt bij die kassa's. Lachwekkend veel.....
  zaterdag 25 februari 2023 @ 16:40:06 #288
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_208141257
Geen medelijden mee. Ze willen toch zo graag besparen op personeel dan moeten ze ook de consequenties daarvan accepteren. ^O^
Aan het typen.....
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:14:47 #289
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208141600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 16:40 schreef Yasmin__x het volgende:
Geen medelijden mee. Ze willen toch zo graag besparen op personeel dan moeten ze ook de consequenties daarvan accepteren. ^O^
Je vindt dat er geen gemak aan jou als klant wordt geboden met de zelfscankassa, of de handscanners/scannen via je mobiel?

Zie je de zelfscankassa uitsluitend als een kostenbesparing op personeel, waardoor jouw winkelervaring minder is? Heb je die boodschappen liever drie keer in je handen alvorens je ermee de deur uitloopt en vind je in de rij staan bij de kassa fijner?
pi_208141615
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 14:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Je komt bij een zelfscan omdat het lekker werkt en vaak snel is. Waarom zou je dan die overkill aan controles accepteren? En nee, die gewone kassa wil je juist niet, je komt juist voor die zelfscan. :)

Maar ik bestel boodschappen momenteel online, dus heb het probleem nu niet, maar werd er in mijn vaste supermarkt gek van.
Elke keer 3 minuten wachten tot Truus komt scannen. :') Elke keer je zorgvuldig geplaatste boodschappen in de tas geprakt zien worden. ;(
Herscan: ja. Maar niet 19 van de 20 keer. :{
Bedank hier je mede-klanten maar voor. Blijkbaar is het nodig.
Somebody that I used to know
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:22:10 #291
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_208141666
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2023 23:58 schreef rododendronneke het volgende:
Wat een droefenis toch, en dat allemaal om je caissières van de loonlijst te kunnen schrappen :D
Dat ze het maar goed mogen voelen. ^O^
Aan het typen.....
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:27:15 #292
450322 Yasmin__x
Hoi mijn naam is Yasmin
pi_208141707
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je vindt dat er geen gemak aan jou als klant wordt geboden met de zelfscankassa, of de handscanners/scannen via je mobiel?

Zie je de zelfscankassa uitsluitend als een kostenbesparing op personeel, waardoor jouw winkelervaring minder is? Heb je die boodschappen liever drie keer in je handen alvorens je ermee de deur uitloopt en vind je in de rij staan bij de kassa fijner?
Gemak :') Kom nou zeg, ze verdienen al genoeg geld aan de boodschappen die ik doe en dan mag ik die ook nog eens zelf gaan scannen... :') :') En dat omdat ze te gierig zijn om een caissière te betalen.

Ik sta gewoon lekker in de rij bij de kassajuffrouw, al is de rij van hier tot aan Tokio. :') 8)7
Aan het typen.....
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:30:57 #293
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208141747
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:27 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Gemak :') Kom nou zeg, ze verdienen al genoeg geld aan de boodschappen die ik doe en dan mag ik die ook nog eens zelf gaan scannen... :') :') En dat omdat ze te gierig zijn om een caissière te betalen.

Ik sta gewoon lekker in de rij bij de kassajuffrouw, al is de rij van hier tot aan Tokio. :') 8)7
Prima. Die keuze heb je nu. Je kunt afrekenen bij de caissière of bij de zelfscankassa. Ik ervaar de zelfscankassa wel als groot gemak, ik word niet gedwongen om er gebruik van te maken. Die keuze maak ik zelf.
  Miss 200.000.000! zaterdag 25 februari 2023 @ 17:35:45 #294
367000 roos94
pi_208141803
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:27 schreef Yasmin__x het volgende:

[..]
Gemak :') Kom nou zeg, ze verdienen al genoeg geld aan de boodschappen die ik doe en dan mag ik die ook nog eens zelf gaan scannen... :') :') En dat omdat ze te gierig zijn om een caissière te betalen.

Ik sta gewoon lekker in de rij bij de kassajuffrouw, al is de rij van hier tot aan Tokio. :') 8)7
50 jarige gespot
pi_208141814
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:16 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Bedank hier je mede-klanten maar voor. Blijkbaar is het nodig.
Dat probleem is veroorzaakt door ondernemers, die willen namelijk veel drukte bij de levensmiddelen..
pi_208141849
Veel mensen gooien het telkens op 'gierigheid' van de supermarkt vanwege kostenbesparing op personeel, maar blijkbaar wil het maar niet doordringen dat er ook echt genoeg klanten zijn die het zelfscannen een stuk efficiënter vinden. Ik ben in ieder geval veel sneller de supermarkt weer uit met de winkelwagen. Maar blijf vooral in de kassarij staan, ieder z'n ding verder.
pi_208141850
Is het technisch te moeilijk om net zoals bij kledingwinkels poortjes te hebben die afgaan als niet iets is gescand?
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:41:33 #298
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_208141859
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:40 schreef De_Onstopbare het volgende:
Veel mensen gooien het telkens op 'gierigheid' van de supermarkt vanwege kostenbesparing op personeel, maar blijkbaar wil het maar niet doordringen dat er ook echt genoeg klanten zijn die het zelfscannen een stuk efficiënter vinden. Ik ben in ieder geval veel sneller de supermarkt weer uit met de winkelwagen. Maar blijf vooral in de kassarij staan, ieder z'n ding verder.
Het is een beetje van beiden denk ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_208141870
Was vandaag toch ook voor het eerst een beetje huiverig. Heb wel 2 bakjes met garnalen meegenomen, maar heb de sixpack met dubbel weer teruggezet.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:47:16 #300
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_208141925
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:42 schreef NaarMensje het volgende:
Was vandaag toch ook voor het eerst een beetje huiverig. Heb wel 2 bakjes met garnalen meegenomen, maar heb de sixpack met dubbel weer teruggezet.
:')
pi_208141945
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
:')
Ja sneu hè? Een eckte neemt het gewoon mee zonder blikken of blozen. Ik schaam me nu ook wel een beetje.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')