Als je uitgelegd moet worden dat diefstal bestraft wordt -en zwaarder bij recidive- is er niet alleen iets mis met je morele kompas.quote:Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad."
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:
Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30
Lijkt me sterk. Meeste filialen zijn ook franchise. Dit soort dingen worden nooit landelijk bepaald.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
Wat is dan het nut van een zelfscan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Proletarisch winkelen wie eine Kampioen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.
Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
https://www.ah.nl/product(...)-zalm-op-huid-1-stukquote:"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje.
Dit is voor arme mensen...quote:
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
'Mijn' Plus is een jaar of 4 geleden volledig verbouwd met allerlei moderne dingen zoals een keuken waar verse maaltijden worden bereid enzo, maar geen zelfscan. Naar verluid omdat de eigenaar te veel diefstal had verwacht en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Blijkbaar geen slechte zet geweest.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:25 schreef Farenji het volgende:
Tja je vraagt je ook af of terugbrengen van de cassiere niet gewoon veel beter zou zijn. Je ziet nu hele peletons medewerkers bij de zelfscan staan om de boel in de gaten te houden. en zometeen moeten ze ipv een steekproef al je boodschappen gaan scan-checken. Dan kun je die medewerkers netzogoed achter de lopende band zetten, dat is dan veel efficienter, en je hebt veel minder diefstal.
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen
Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Weet die zelfscan dan wat voor kleur/ras/afkomst er voor het apparaat staat? Hoe kan deze etnisch profileren?quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.
(En etnisch profileren)
Ik pak altijd een random bonuskaart van Googlequote:Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef Hahug13 het volgende:
Albert Heijn heeft toch al van die diepgaande algoritmes die ze op de gegevens van de bonuskaarten loslaten? Kunnen ze daar niet iets mee? Bijvoorbeeld dat als jij om de 2 weken telkens tandpasta koopt, en dan ineens een keer niet, dat hij dan gewoon altijd om een steekproef vraagt?
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Er kan een steekproef handmatig aangevraagd wordenquote:Op woensdag 22 februari 2023 01:04 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.
Ik weet het ook niet. Ik gebruik mijn bonuskaart alleen als ik ook producten in de bonus koop en zelfs als ik hem niet gebruik wordt ik bijna nooit gecontroleerd.
Zou zo'n cassiere ook handmatig een steekproef kunnen aangeven? Wanneer iemand haar verdacht lijkt ofzo? Dat ze gewoon kan aanklikken dat kassa 2 zo op steekproef moet springen.
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Broodjes wel. Sterker, ik word naar mijn idee vaker gecontroleerd als ik (alleen) verse broodjes heb gehaald.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef EenAndereWeg het volgende:
Allemaal karma. Iets jatten van 5 euro en dan raar opkijken dat je band lek is van je fiets. Iets jatten voor 20 euro en dan begeven je schoenen het opeens.Het komt altijd dubbel zo hard terug.Of je maakt tandartskosten ermee.Of je laat je telefoon uit je klauwen tippen.Of en of en etc
Kun je net zo goed weer terug naar bemande kassasquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Je moet er een beetje ervaring mee krijgen daarna gaat het steeds makkelijker.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Klok bier zeker?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.
Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
Ze lezen hier ook mee natuurlijk. Win-winquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Met dat ze nog eens belachelijke prijzen hanteren en woekerwinsten draaien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
En dan elke keer koopzegels kopen voor die slimme gast die zijn bonuskaart bovenaan google heeft gekregen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:03 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.
In karma gelovenquote:Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.
Prettig leven ga je krijgen.
Het stelen is ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Het valt me inderdaad op dat ze bij mij in de supermarkt vaak niet eens alles checken. Want dan heb ik alles gescand en in m’n tas zitten moet alles weer eruit en weer in de tas, terwijl er een rij achter me staat die ook nog boodschappen willen scannen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 02:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.
En dat laatste, dat snapte ik dus niet. Pak gewoon minumaal de helft ofzo als er een grote hoeveelheid boodschappen is. En pak ook vooral artikelen onderop de kar/mandje/tas!
Bij Dirk (Misschien ook wel bij anderen) heb je gewoon kans dat er controle komt. (Staat ook op beeldscherm)quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Dan is het inderdaad schering en inslag bij de AH.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
Ik controleer weleens bij de zelfscan en wij hebben nog niet zo lang geleden intern bericht gekregen dat er nu meer producten per klant in staan om te checken. Dat heb ik ook gemerkt, want meestal waren het er over het algemeen een stuk of 3 en nu kunnen het er makkelijk 10 zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:50 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het stelen is ingecalculeerd.
plus minus is het winst door besparing van personeel. Het probleem is dat er mensen stelen, niet dat ze zelfkassa's hebben.
Halal producten...quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:00 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Weet die zelfscan dan wat voor kleur/ras/afkomst er voor het apparaat staat? Hoe kan deze etnisch profileren?
Hoe ziet die er dan uit?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
De controle is te willekeurig en dus de pakkans voor het tuig te laag.
We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Klokklokklokklokklok.... Ahhhhhhh Lekker!quote:
Dat laatste is dus bullshit. Hoeveel oudjes al de diefstal-revue zijn gepasseerd. Of mensen met geld.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
We weten allemaal hoe de gemiddelde winkeldief eruitziet. Selecteer daar dan ook op.
Trainingspak met klein tasje...quote:
Je kan digitaal koopzegels sparen dus als je niet oplet dan betaal je 10 cent extra per euro die je uit geeft.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat gezeik heb je ook nog eens bij de zelfscan. 'Je controleert me zeker omdat ik een kleurtje heb hè?' Euh nee, ik controleer jou omdat dat apparaat zegt dat ik dat moet doen.quote:
Ik ook niet. Ik ga ook altijd langs de cassiere. Tegelijkertijd vind ik de supermarkten zelf ook rovers.quote:Op woensdag 22 februari 2023 08:44 schreef Gunner het volgende:
Ik weet het niet hoor maar het komt niet in me op om iets niet te scannen.
In elk geval erg kort en dat is best een prettige gedachte.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:25 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.
Prettig leven ga je krijgen.
Ik denk dat als je dat laat zien ze wel inbinden!quote:
Rovers van ons geld inderdaad...quote:
"Jouw apparaat ies racist!"quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:14 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dat laat zien ze wel inbinden!
Dus omdat de diefstal is ingecalculeerd, ben je een dubbele dief van je eigen portemonnee om dus niet te gaan jatten. Je hebt er immers al voor betaald.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:50 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Het stelen is ingecalculeerd.
plus minus is het winst door besparing van personeel. Het probleem is dat er mensen stelen, niet dat ze zelfkassa's hebben.
Denk je dat criminelen zo denken? Dat dit uberhaupt nieuws is, natuurlijk wordt er gejat. Alleen is het bij een AH niet zo zielig omdat het al miljarden winsten maakt.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dus omdat de diefstal is ingecalculeerd, ben je een dubbele dief van je eigen portemonnee om dus niet te gaan jatten. Je hebt er immers al voor betaald.
Langzamer en nog irritanter gaan doen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het valt me inderdaad op dat ze bij mij in de supermarkt vaak niet eens alles checken. Want dan heb ik alles gescand en in m’n tas zitten moet alles weer eruit en weer in de tas, terwijl er een rij achter me staat die ook nog boodschappen willen scannen.
Jatten is van alle tijden. Paar keer iemand ook gepakt toen ik nog werkte als vakkenvuller.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:26 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Denk je dat criminelen zo denken? Dat dit uberhaupt nieuws is, natuurlijk wordt er gejat. Alleen is het bij een AH niet zo zielig omdat het al miljarden winsten maakt.
Dat vraag ik me af. Volgens mij zit er wel een algoritme in dat de risico's op basis van de gescande producten inschat.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
haha ja, die bak registreert vaak de helft niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom niet het systeem van de declathon invoeren. Dat je alles in een bak pleurt en het automatisch alles berekent zonder individuele scan.
Mjah two wrongs don't make a rightquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:14 schreef Dutchguy het volgende:
Tegelijkertijd vind ik de supermarkten zelf ook rovers.
Ze kunnen toch zo zien of die op de lijst staan! Dat zijn stuks prijzen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen
Ik was onlangs in Portugal en daar hadden ze zo'n systeem bij de zelfscan, die bak is dan een weegschaal en het gewicht van het product wat je er in legt moet kloppen met wat je gescand hebt. Nadeel is alleen dat het niet werkt voor producten die weinig wegenquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:34 schreef Duiveltja het volgende:
Waarom niet het systeem van de declathon invoeren. Dat je alles in een bak pleurt en het automatisch alles berekent zonder individuele scan.
Dat kan gebeuren. Is mij ook ooit overkomen waar ik dacht iets gescaned te hebben bleek dat niet zo te zijn. Het hoeft dus niet altijd opzet te zijn. Sinds die tijd kijk ik goed op het schermpje(controle) of het goed gescaned is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:01 schreef crystal_meth het volgende:
M'n vader is bij controles al drie of vier keer betrapt met een item dat niet gescand was. Tot nu toe aanvaarden ze telkens dat het een vergissing was. Misschien omdat ie 92 jaar is, of omdat ze al zo vaak z'n pinpas gevonden hebben en dus weten dat ie regelmatig fouten maakt..
Dit is precies de bias waar je voor op moet passen bij automatische systemen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
Bij de plus waar ik winkel val je meestal onder de steekproef. Maar uiteindelijk weten medewerkers ook wel als je daar vaak komt of het opzet is of niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit is precies de bias waar je voor op moet passen bij automatische systemen.
Zelf ook jaren bij de appie gewerkt en zoveel diefstallen meegemaakt. Je zal je verbazen hoeveel netjes uitziende oudjes stelen bijvoorbeeld. Die stelen soms niet eens omdat ze het niet kunnen betalen, maar omdat ze de prijs 'belachelijk' vinden.
Uiteraard zijn er ook genoeg types waarvan je het verwacht, maar ook een hoop niet.
Ik heb echt heel vaak zo een steekproef, of er staat iemand op 1,5 meter te kijken hoe ik scan, of allebei.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Diefstal bij de zelfscankassa populair: "Het is gewoon heel makkelijk"
Winkeldiefstal neemt toe, dat blijkt uit navraag van NH Nieuws bij het Centraal Bureau van Levensmiddelenhandel (CBL). Door de inflatie en geringe controle lijken de zelfscankassa's in supermarkten de populairste plek om te pikken, met name onder studenten en jongeren. Maar volgens strafrechtadvocaat Julia Mekkes zien zij helemaal niet in wat voor consequenties stelen met zich mee kan brengen.
[ afbeelding ]
"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje. Dan scannen mensen dat weleens niet", vertelt een jongen op straat in Amsterdam, vlak voor de Albert Heijn. "Ik pak gewoon wat ik wil", geeft een ander iemand toe.
Gevangenisstraf
Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad." Daarnaast heb je een kans dat je geen Verklaring Omtrent Gedrag meer kunt krijgen, wat er weer voor zorgt dat je sommige banen niet meer kan krijgen.
"Bij de jongeren die ik bijsta, zie ik vooral dat zij in groepsverband bij de zelfscankassa's staan", vertelt Mekkes. "Dan fokken ze elkaar op, en dan gaan ze bepaalde producten niet scannen." Maar als je met z'n tweeën steelt, dan wordt de straf alleen maar hoger. "Omdat je het dan samen bekokstooft, en dat werkt strafverzwarend."
Mekkes vermoedt dat de stijging in het aantal winkeldiefstallen te maken heeft met de inflatie en de geringe controle bij de zelfscankassa's. Het zijn dan ook vaak de duurdere producten die daar niet worden gescand. Volgens Mekkes gaat het dan om tandpasta, wasmiddel, vlees en vis, populaire producten onder de jongeren om vooral niet af te rekenen. Mekkes: "En wat ook een populaire is, is de burrata of mozzarella."
https://www.nhnieuws.nl/n(...)ewoon-heel-makkelijk
Andere bron:
https://www.ad.nl/economi(...)ormen-aan~a12db1f02/
Dat vraag ik mij ook af. Het is een zeldzaamheid dat ik niet onder een steekproef val.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
Met jouw note-aantallen controleren we je posts ook vaker dus als je hetzelfde gedrag in de supermarkt vertoond lijkt me dat niet meer dan logisch natuurlijkquote:Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Ik word zo vaak gecontroleerd. Is het wel een willekeurige steekproef eigenlijk?
Een zeldzame blik in de inner workings van het FOK!-forum. Hoe gaat dan, hebben jullie bij iedere user het aantal notes staan of moet je dat dan handmatig opzoeken?quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Met jouw note-aantallen controleren we je posts ook vaker dus als je hetzelfde gedrag in de supermarkt vertoond lijkt me dat niet meer dan logisch natuurlijk
Blijkbaar wordt er dus zoveel gestolen dat het rendabel is om iemand de hele dag in een kantoortje de camerabeelden te laten checken?quote:Op woensdag 22 februari 2023 10:01 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Heb wel het idee dat iemand (in een kantoortje) met een camera je in de smiezen houdt!
quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Blijkbaar wordt er dus zoveel gestolen dat het rendabel is om iemand de hele dag in een kantoortje de camerabeelden te laten checken?
Misschien ligt dat aan je uiterlijk.....quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:05 schreef Twiitch het volgende:
Aantal staat er standaard bij.quote:Op woensdag 22 februari 2023 12:40 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Een zeldzame blik in de inner workings van het FOK!-forum. Hoe gaat dan, hebben jullie bij iedere user het aantal notes staan of moet je dat dan handmatig opzoeken?
'Maar ze droeg een kort rokje!quote:Op woensdag 22 februari 2023 09:17 schreef Isdatzo het volgende:
Arme Appie toch. Straks gaan ze failliet omdat jullie allemaal frikandelbroodjes stelen!
Supermarktconcern Ahold Delhaize heeft vorig jaar 2,5 miljard euro winst geboekt. Met een winststijging van 13 procent schreef Albert Heijns moederbedrijf de hoogste nettowinst bij in zeker tien jaar tijd.
https://nos.nl/artikel/24(...)ize-ondanks-inflatie
Onmogelijk. Ik ben dan wel lelijk maar ik kleed me wel goed (omdat ik lelijk ben).quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:04 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Misschien ligt dat aan je uiterlijk.....
Nou, als ik 1 of 2 keer heb meegemaakt dat ze al mijn ingepakte boodschappen weer overhoop halen dan sluit ik de volgende keer wel weer bij de normale kassa aan hoor... Dan ben ik waarschijnlijk nog goedkoper uit ook want die kassameiden vergeten over het algemeen meer te scannen dan ik zelf.quote:Op woensdag 22 februari 2023 02:01 schreef Inbox het volgende:
[..]
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.
En dat laatste, dat snapte ik dus niet. Pak gewoon minumaal de helft ofzo als er een grote hoeveelheid boodschappen is. En pak ook vooral artikelen onderop de kar/mandje/tas!
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:19 schreef Het_Bokje het volgende:
Arme supermarkten![]()
Maar: Als je steelt, ben je gewoon een lul. De kosten worden betaald door je collega-supermarktklanten.
Oh, wacht.... Amsterdam... tja...wat verwacht je dan als Supermarkt zijnde? Dat iedereen netjes scant? Hahaha![]()
Ja, dat is inderdaad nog een bijkomend voordeel van zelfscannen. Minder kans op besmettingen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.
Als je ziet wat sommigen stelen...dat is echt niet om te overleven.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:32 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste collega-supermarkten klanten interesseert het niet dat de mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen kunnen sterven aan de pest of een andere dodelijke besmettelijke ziekte.
Een groot mondkapje opzetten dat verhult je lelijkheid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:21 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Onmogelijk. Ik ben dan wel lelijk maar ik kleed me wel goed (omdat ik lelijk ben).
Wel de leukste kassière uitzoeken he dan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:16 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het altijd een chaos bij die zelfscan, daarom kies ik ervoor om gewoon bij een normale kassa aan te sluiten en lekker ouderwets mijn boodschappen op de band te leggen.
quote:Op woensdag 22 februari 2023 13:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
'Maar ze droeg een kort rokje!'
Het zijn altijd hoofddoekjes, geen interesse in.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel de leukste kassière uitzoeken he dan.
Nou ja, dat dus. Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren. Iets vergeten of over het hoofd zien staat niet gelijk aan diefstal.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Als je maar goed kunt praten.quote:
En waarom zou je dat doen? Heb je het heel moeilijk, zit je financieel bijna aan de grond? Of gewoon voor de kick?quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
Moet eerlijk toegeven dat tijdens het zelfscannen bij de kassa steeds vaker de gedachte bij me opkomt: Goh, zal ik eens wat "vergeten" te scannen...maar durf het niet, zodra de gedachte me bekruipt denk ik meteen dat er tientallen mensen over m'n schouder meekijken...
Van die winsten kopen/huren die bedrijven wel ruimte om alles wat zij kopen/hamsteren op te kunnen slaan, dat laatste kunnen mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen nog steeds niet.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je maar goed kunt praten.
Ik kan best begrip hebben voor mensen die stelen om te overleven. Maar stelen omdat een bedrijf (te)veel(?) winst maakt is natuurlijk een heel ander verhaal.
Ik denk omdat ik sommige producten wel erg duur vind geworden...quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En waarom zou je dat doen? Heb je het heel moeilijk, zit je financieel bijna aan de grond? Of gewoon voor de kick?
Zou je ze dan beter niet in het geheel laten liggen? Het is geen reden om het te stelen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:21 schreef Boezeidekoe het volgende:
[..]
Ik denk omdat ik sommige producten wel erg duur vind geworden...
Als je moet stelen om te eten dan zou ik dat erg triest vinden en zou ik je graag helpen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Van die winsten kopen/huren die bedrijven wel ruimte om alles wat zij kopen/hamsteren op te kunnen slaan, dat laatste kunnen mensen die moeten zien te overleven van een minimuminkomen nog steeds niet.
Waar keur ik dat goedquote:Op woensdag 22 februari 2023 15:03 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je maar goed kunt praten.
Ik kan best begrip hebben voor mensen die stelen om te overleven. Maar stelen omdat een bedrijf (te)veel(?) winst maakt is natuurlijk een heel ander verhaal.
quote:
Je ergens niet heel erg druk over maken en iets goedkeuren zijn twee verschillende dingen.quote:
Ja dit dusquote:Op woensdag 22 februari 2023 14:41 schreef koffiekoekjes het volgende:
Overigens is zelfscanapparaat die je meeneemt tijdens het winkelen echt goddelijk
Scannen, gelijk in je tas en daarna gelijk bij de kassa betalengeen gezeik met in en uitpakken en nooit wachten
Mijn grootste bezwaar is dat je van cassieres, wat gewoon een prima eerzaam bijbaantje is waarbij je van mij niets dan vriendelijkheid krijgt, werknemers hebt gemaakt die een soort beveiligers zijn. Je gaat van vertrouwen naar wantrouwen. Ze kunnen het ook helemaal niet. Beveiligers zijn in het algemeen al incompetent, maar die hebben er tenminste voor gekozen en doen het met enige overtuiging. Als je politie-agentje speelt moet je wel in de peiling proberen te krijgen wie er nou een potentiele dief is en wie niet. Dus dan heb je ineens een hele chagrijnige toestand met een voormalig prima kassameisje omdat ik ook niet zomaar alles pik. .quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:19 schreef Terrorizer het volgende:
Gewoon afrekenen bij de normale kassa.
Zelfscan moet ik het zelf doen, aangekeken worden alsof je wat steelt en dan ook nog de volle prijs betalen.
Nee dit is geen vooruitgang.
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef Tijn het volgende:
Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren.
Waarom twee keer een salaris uitbetalen als dat niet hoeft en het jou verder niet heel veel raakt. Daarom mogen mongoloïde boa's ook steeds meer doen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn grootste bezwaar is dat je van cassieres, wat gewoon een prima eerzaam bijbaantje is waarbij je van mij niets dan vriendelijkheid krijgt, werknemers hebt gemaakt die een soort beveiligers zijn.
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, dat dus. Je kunt niet van klanten verwachten dat ze het werk van de supermarktmedewerkers accuraat kunnen uitvoeren. Iets vergeten of over het hoofd zien staat niet gelijk aan diefstal.
Ditquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
En ditquote:Op woensdag 22 februari 2023 16:45 schreef XSbig het volgende:
[..]
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen.
Hier standaard 2 man altijd. Wel grote AH.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:40 schreef BeriBeri het volgende:
Bij de appie waar ik altijd kwam stond er standaard een medewerkster bij die zelfscans, om de boel in de gaten te houden
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Fucking hell.....als je dat al niet kunt, moet je misschien gewoon niet meer de deur uitgaan.
Slechts de rijken hebben geen dagelijkse strijd om te kunnen overleven.quote:Op woensdag 22 februari 2023 15:25 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Als je moet stelen om te eten dan zou ik dat erg triest vinden en zou ik je graag helpen.
Maar in veel gevallen is dat gewoon niet zo.
Soms ben je in gesprek met iemand, of ben je om een andere reden even afgeleid of er niet helemaal bij. Ik heb ook weleens iets niet/verkeerd gescand. En ook wel eens in het voordeel van de supermarkt: niet de afgeprijsde code scannen, maar de reguliere.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Met de maatschappij? Ja eens.quote:Op woensdag 22 februari 2023 16:45 schreef XSbig het volgende:
[..]
Als het overgrote gedeelte van de maatschappij dit soort dingen al niet meer kan (even het product scannen voor je het in je eigen tas doet), is het misschien handig om er bij voorbaat maar mee te stoppen.
Jaquote:Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen?
Ik werd in het begin 4x achter elkaar ofzo eruit gepikt voor een random controle door het Lidl computer systeem. Dat was wel grappig, Misschien omdat het systeem ingesteld was op mensen die bij de zelfscan ver boven de 15 producten scannen oid.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:31 schreef Chivaz het volgende:
Ik weiger mee te doen aan het hele zelfscan gebeuren. Buiten het feit dat ik meerdere malen eruit ben gepikt voor een “random” controle
Och er zijn mensen die denken noooooit fouten te maken. Of die voeren geen klap uit of schuiven hun fouten af op anderen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.
Automatisering levert banen op in plaats van dat het banen kost. Dat is toch onderhand wel bekend? En bovendien is er een chronisch personeelstekort.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:31 schreef Chivaz het volgende:
Ik weiger mee te doen aan het hele zelfscan gebeuren. Buiten het feit dat ik meerdere malen eruit ben gepikt voor een “random” controle gun ik de kassamedewerkers ook gewoon een baan.
Ze hebben mij nog een aantal keer verzocht om toch echt zelf te scannen maar ik weiger het gewoon.
Als ik een veel artikelen heb, gaat de ouderwetse kassa meestal sneller dan wanneer ik het zelf scan. En in de wachtrij kan ik Fok!ken.quote:Op woensdag 22 februari 2023 14:16 schreef Hathor het volgende:
Ik vind het altijd een chaos bij die zelfscan, daarom kies ik ervoor om gewoon bij een normale kassa aan te sluiten en lekker ouderwets mijn boodschappen op de band te leggen.
Daar geloof ik geen kloot van. Tenminste niet als je zelf de scanner meeneemt. Er is wel een groei van mensen die hun mandje volgooien en dan pas bij de 'kassa' alles gaan scannen. Dat is a) fucking annoying voor andere klanten en b) je gooit een groot deel van je tijdswinst weg.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Er is ook ooit een onderzoek naar uitgevoerd: meestal is de normale kassa sneller dan de zelfscan, alleen lijkt de zelfscan gevoelsmatig sneller omdat je dan zelf bezig bent ipv te wachten.
Wat is dit voor hysterisch betoog?quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe
Welnee. Als een schaapje mee schuifelen in die lange wachtrijen voor de kassa, dat is pas vernederend!quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Winkelketens die hun klanten aan zelfscankassa’s laten afrekenen verdienen het wat mij betreft om helemaal leeg geplukt te worden, ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart en sta mezelf die vernedering zeker niet toe
Het is al vernederend dat mensen voor eten en drinken betalen moeten.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
Contant betalen begint wel de voorkeur te krijgen in ieder geval.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is dit voor hysterisch betoog?![]()
Jij betaalt ook alles nog contant, zeker? Het is 2023, ffs.
Jup. Ik vind het alleen super irritant om bij de normale kassa alles weer in m'n winkelwagentje te flikkeren en dan een paar meter verder op weer alles eruit te halen om in boodschappentassen te doen. En als je een mandje hebt dan moet je die bij de kassa achterlaten. En als je geen muntje hebt voor zo'n karretje dan moet je wel een mandje nemen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Als ik een veel artikelen heb, gaat de ouderwetse kassa meestal sneller dan wanneer ik het zelf scan. En in de wachtrij kan ik Fok!ken.
Er is ook ooit een onderzoek naar uitgevoerd: meestal is de normale kassa sneller dan de zelfscan, alleen lijkt de zelfscan gevoelsmatig sneller omdat je dan zelf bezig bent ipv te wachten.
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
a) like I give a fuck en b) like I give a fuck.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen kloot van. Tenminste niet als je zelf de scanner meeneemt. Er is wel een groei van mensen die hun mandje volgooien en dan pas bij de 'kassa' alles gaan scannen. Dat is a) fucking annoying voor andere klanten en b) je gooit een groot deel van je tijdswinst weg.
Samequote:Op woensdag 22 februari 2023 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.
Verbaast me niks.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:02 schreef Farenji het volgende:
[..]
a) like I give a fuck en b) like I give a fuck.
Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.quote:
quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:11 schreef Farenji het volgende:
Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.
Niet iedereen heeft genoeg geld ter beschikking om de boodschappen te laten bezorgen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:11 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik betaal voor de boodschappen, doe het werk van de cassiere, en dan zou ik ook nog rekening moeten houden met de zogenaamde haast van anderen? Als je zoveel haast hebt dan laat je de boodschappen maar lekker bezorgen. Zelf heb ik geen haast, haast is voor mensen die niet kunnen plannen.
Je kunt het toch ook bij de kassa direct in tassen stoppen?quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:59 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Lol, ik heb het tegenovergestelde. Vind het juist heerlijk om het zelf te doen en nog even stil te staan bij elk product dat ik in m'n mandje heb gegooid. En het scheelt me het gekloot van dat ik bij de normale kassa alles weer in het karretje moet gooien om een paar meter verder het weer over te zetten naar boodschappentassen.
Wow, wat een argument, ik ben om.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is dit voor hysterisch betoog?![]()
Jij betaalt ook alles nog contant, zeker? Het is 2023, ffs.
Is nieuw sinds deze week en 1 van de nieuwe maatregelen. Is landelijk deze week bij de AH.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:56 schreef tjoptjop het volgende:
Ik had vanavond opeens ook een 100% controle
Komt wel erg dichtbij zo
quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:04 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Wow, wat een argument, ik ben om.
Dan heb je wel issues.quote:Op woensdag 22 februari 2023 18:57 schreef rododendronneke het volgende:
ik haat die dingen zo uit de grond van mijn hart
Nope, want je wilt de zwaarste spullen onderin zetten en het lichtste bovenop. Dat sorteren kost tijd. En je wilt niet de cassiere en de andere klanten ophouden terwijl je aan het prutsen bent.quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:55 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Je kunt het toch ook bij de kassa direct in tassen stoppen?
Ik weet niet of het technisch kan maar ik zou een vinkje in het systeem bij die klant zetten dat ie in de toekomst vaker gesteekproeft moet worden.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is toch makkelijk, je scant het duurste artikel niet en als ze je pakken zeg je dat je het 'toch echt wel gescand had dacht ik'. Laat ze de politie maar bellen, die lachen ze uit. Als je je halve karretje niet gescand hebt, ja dan heb je een probleem.
Gebeurt ook, ik heb de richtlijnen bij een grote supermarkt in Nederland ingezien. 1x wordt 'door de vingers' gezien, zolang het niet overduidelijk is. De 2e keer krijg je of een winkelverbod of wordt de politie gebeld, afhankelijk van wat er die keer niet gescand is. De rechter bepaald vervolgens wel wat redelijk of onredelijk is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:23 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het technisch kan maar ik zou een vinkje in het systeem bij die klant zetten dat ie in de toekomst vaker gesteekproeft moet worden.
Jij hebt sowieso een issue met andermans mening.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
[..]
Dan heb je wel issues.
Ook AH houdt rekening met dat mensen weleens fouten maken. ALs jij dus een keertje een product verkeerd of niet scant, zal je echt niet gelijk beschuldigd worden van diefstal. Maar als jij keer op keer een artikel of meerdere artikelen niet gescand hebt, dan heb je wel een probleem en heb je wel wat uit te leggen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je het een keer goed doet, het gaat erom of je het nooit fout doet. Kun je dat garanderen? Zelfs als je er een keer met je hoofd niet bij bent, om wat voor reden dan ook? Nee, want ieder mens maakt wel eens een vergissing. Daarom richt je processen zo in dat er ruimte is voor menselijk falen zonder dat het gelijk verkeerd loopt. Behalve als je de Albert Heijn bent, blijkbaar.
Nou dan ga je gewoon naar de supermarkt en wacht je maar in de rij tot mensen zoals ik al hun producten bij de scankassa op hun gemak hebben ingescand. Zal je net zien dat ik ook nog een steekproef krijg. Zwaar leven!quote:Op woensdag 22 februari 2023 20:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft genoeg geld ter beschikking om de boodschappen te laten bezorgen.
Erg mooi.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:06 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Is nieuw sinds deze week en 1 van de nieuwe maatregelen. Is landelijk deze week bij de AH.
Plus meer controlles.
Een beetje minder vijandig mag ook wel.quote:Op woensdag 22 februari 2023 22:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou dan ga je gewoon naar de supermarkt en wacht je maar in de rij tot mensen zoals ik al hun producten bij de scankassa op hun gemak hebben ingescand. Zal je net zien dat ik ook nog een steekproef krijg. Zwaar leven!
Vijandig? Ik denk dat je dingen leest die er niet zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:25 schreef torentje het volgende:
[..]
Een beetje minder vijandig mag ook wel.
Je zegt toch zelf dat de mensen die geen geld genoeg hebben om de boodschappen te laten bezorgen, maar achter in de rij moeten gaan wachten totdat mensen zoals jij klaar zijn in de supermarkt.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Vijandig? Ik denk dat je dingen leest die er niet zijn.
Ik heb ook al elders gelezen dat mensen zeggen "oh, maar die producten wilde ik via mijn andere pas betalen"quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
Is toch makkelijk, je scant het duurste artikel niet en als ze je pakken zeg je dat je het 'toch echt wel gescand had dacht ik'. Laat ze de politie maar bellen, die lachen ze uit. Als je je halve karretje niet gescand hebt, ja dan heb je een probleem.
Weet je wat vijandig overkomt? Mensen die boos op mij worden omdat ik "pas" bij de kassa scan en daarmee hun "kostbare tijd verdoe".quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:46 schreef torentje het volgende:
[..]
Je zegt toch zelf dat de mensen die geen geld genoeg hebben om de boodschappen te laten bezorgen, maar achter in de rij moeten gaan wachten totdat mensen zoals jij klaar zijn in de supermarkt.
Dat komt bij mij vijandig over.
Dus na de zelfscan alsnog langs de gewone kassa.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Dan vermijd je in dit geval wel een discussie over etnisch profileren of etnisch discrimineren.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Yes.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus na de zelfscan alsnog langs de gewone kassa.
Prima plan.
Nee, de rechter bepaalt of er een strafbaar feit is gepleegd volgens de wet. En dat is nog best wel lastig aangezien zowel van wegnemen als het oogmerk van wederrechtelijke toeëigening sprake moet zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2023 21:25 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Gebeurt ook, ik heb de richtlijnen bij een grote supermarkt in Nederland ingezien. 1x wordt 'door de vingers' gezien, zolang het niet overduidelijk is. De 2e keer krijg je of een winkelverbod of wordt de politie gebeld, afhankelijk van wat er die keer niet gescand is. De rechter bepaald vervolgens wel wat redelijk of onredelijk is.
Dat is op zich nog best een interessante uitspraak.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Slechts de rijken hebben geen dagelijkse strijd om te kunnen overleven.
Nou, dit is bij ons niet aan de orde. Wel meer producten checken tijdens een steekproef, maar niet alles en zeker niet bij alle klanten die op dat moment gebruik maken van de zelfscan. Dat is volgens mij ook flink doorwerken in je eentje.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Ja, zal wel.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:51 schreef Farenji het volgende:
[..]
Weet je wat vijandig overkomt? Mensen die boos op mij worden omdat ik "pas" bij de kassa scan en daarmee hun "kostbare tijd verdoe".
Dat is best wel slim eigenlijk.quote:Op donderdag 23 februari 2023 12:49 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb ook al elders gelezen dat mensen zeggen "oh, maar die producten wilde ik via mijn andere pas betalen"
En zo komen ze er weer onderuit als ze gecheckt worden en de helft is niet gescanned
Dit klopt wel inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2023 13:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nou, dit is bij ons niet aan de orde. Wel meer producten checken tijdens een steekproef, maar niet alles en zeker niet bij alle klanten die op dat moment gebruik maken van de zelfscan. Dat is volgens mij ook flink doorwerken in je eentje.
Edit: ik zie meer personeel. Dan is het wel te doen.
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.quote:Op donderdag 23 februari 2023 23:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit klopt wel inderdaad.
Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.
Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.
Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.
Wat vind je onbeschoftquote:Op vrijdag 24 februari 2023 03:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.
Nee tegen gezegd, ik vind het onbeschoft en zo’n stempel voelt als een stickertje voor goed gedrag.
Ik heb er geen hekel aan, dat weet je nou eenmaal als je de zelfscan gebruikt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 04:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat gegraai in mijn tas met boodschappen, ik vind zo’n steekproef echt vervelend.
Ik heb me zojuist in post #185 van @Weltschmerz hierboven laten vertellen dat dat dus niet mag.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 04:16 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat gegraai in mijn tas met boodschappen, ik vind zo’n steekproef echt vervelend.
Je kan een muntje bij de kassa halen en je spullen na het afrekenen meteen in je tas stoppen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 19:58 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Jup. Ik vind het alleen super irritant om bij de normale kassa alles weer in m'n winkelwagentje te flikkeren en dan een paar meter verder op weer alles eruit te halen om in boodschappentassen te doen. En als je een mandje hebt dan moet je die bij de kassa achterlaten. En als je geen muntje hebt voor zo'n karretje dan moet je wel een mandje nemen.
Dat ga ik nu ook niet meer doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 04:17 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb er geen hekel aan, dat weet je nou eenmaal als je de zelfscan gebruikt.
Hier verbaasden we ons deze week ook over de steekproef. Het bleef maar door gaan. Het vervelende was dat dat meisje alles weer uit de tassen haalde en ze vervolgens weer onhandig terug in de tas deed zodat het niet meer goed paste. Konden we de tassen weer helemaal opnieuw tetrissen. We gaan denk ik maar weer aan de 'gewone' kassa als we veel boodschappen hebben.quote:Op donderdag 23 februari 2023 23:52 schreef PS. het volgende:
[..]
Dit klopt wel inderdaad.
Ik had vanavond een steekproef van 12 producten, mijn max was altijd 5. Volgens die medewerkster was dat net ingevoerd.
Ik was in een andere stad, dus weer niet of het landelijk is: Maar ik kon dus een stempelkaart krijgen oid? Waarbij ik bij 6 stempels iets gratis kon afhalen bij de servicebalie? Die stempel krijg je dan als je vlekkeloos door de steekproef heen komt.
Maar kan ook zijn dat dat van dit filiaal zelf was, kom er normaal dus nooit.
Eens met dat laatste, al zal de intentie goed zijn. Je hoeft geen beloning om je gewoon aan de wet te houden. Verder vind ik een door een computer gegenereerde willekeurige steekproef niet zo erg. Wel echt vervelend vind ik het als je als nietsvermoedende klant door een medewerker wordt teruggeroepen voor een controle omdat je bijvoorbeeld een rugzak draagt. Dat voelt veel persoonlijker en kan voor mij wel een reden zijn om niet terug te komen.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 03:49 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hier vandaag ook 12, de hele tas leeggetrokken. En dan vragen ze of je een stempel wil voor een reep chocolade.
Nee tegen gezegd, ik vind het onbeschoft en zo’n stempel voelt als een stickertje voor goed gedrag.
Of diefstal wordt geaccepteerd. Dat zie ik eerder gebeurenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:18 schreef Drass het volgende:
Met de huidige techniek ga je de strijd met diefstal niet winnen en ben je terug bij af. Steekproeven tot 100% van alle producten zorgen voor een enorme vertraging en heel veel extra personeel bij de zelfscankassa's met politiepet.
Dat kan je een student van 16 tot 21 jaar niet aandoen.
Of terug naar de kassa of het slimme systeem van Amazon waar je de winkelkar gekoppeld staat met je wallet en bij weglopen uit de supermarkt een automatische afschrijving en slimme cameras die elke handeling meten bij aanraking van een product.
Ftfyquote:Op vrijdag 24 februari 2023 11:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Of diefstal wordt in de prijs berekend. Dat zie ik eerder gebeuren
Ik denk dat het diefstal wel een stuk spannender maakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:01 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ftfy
Hier in Utrecht heb je een ah waar je je mandje in een speciaal vak moet zetten waar een camera boven hangt, vraag me af of iemand de hele tijd zit te kijken of je wel alles gescand hebt.
Dat moeten zij weten...quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;
[ twitter ]
Dat is de enige juiste reactie en dan ga je weer doorquote:Op vrijdag 24 februari 2023 15:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar natuurlijk.
Maar ik vind het dan weer grappig.
Dat is bij een XL, de Appie Akbar.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
Ondertussen zijn ze bij DENK nu heel boos dat er een foto word gebruikt die de multiculi illustreert;
[ twitter ]
Zo heerlijk hoe die uiterst geforceerde politiek-correcte quota in de praktijk dan weer uitpakken. Bij veel nieuwsberichten waarbij men stockfoto's gebruikt, zie je tegenwoordig onevenredig veel gebruik van multi-culti. Is het bijvoorbeeld een totaal ander bericht over supermarkten, dan zie je een lachende caissière met hoofddoek die een donkere klant helpt (ik noem maar iets). Voelt allemaal uiterst geforceerd aan, maar goed. Dan is het allemaal super, 'divers' en 'inclusief', zodat daar niet meer over geklaagd kan worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[ twitter ]
Als je aanstoot neem aan deze foto bij een dergelijk bericht dan zegt dat volgens mij vooral iets over je eigen vooroordelen....kortom: lekker bezig DENKquote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:54 schreef SpaceOddity het volgende:
[ twitter ]
Die tas moet je ook scannen trouwens, oh wee je gebeente!!quote:Op vrijdag 24 februari 2023 18:24 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik heb in de regel erg weinig medelijden met miljarden bedrijven die boehoe doen over dit soort dingen en ondertussen miljarden winst uitkeren aan hun aandeelhouders. We hebben het hier niet over een buurt supertje die op omvallen staat omdat alles wordt leeggestolen.
Verder geen behoefte aan om te stelen, maar als iets niet wil scannen om wat voor reden dan ook dan verdwijnt het ook gewoon in m'n tas. Daar lig ik echt geen seconde wakker van.
Het is dat je waarschijnlijk nog wel vaker in die super wilt komen maar je krijgt toch bijna zin om de inhoud dan uit je tas te gooien en weg te lopenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 09:38 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Hier verbaasden we ons deze week ook over de steekproef. Het bleef maar door gaan. Het vervelende was dat dat meisje alles weer uit de tassen haalde en ze vervolgens weer onhandig terug in de tas deed zodat het niet meer goed paste. Konden we de tassen weer helemaal opnieuw tetrissen. We gaan denk ik maar weer aan de 'gewone' kassa als we veel boodschappen hebben.
En nee, we kregen geen stempel. Ik zou het eigenlijk wel beledigend vinden. Alsof ik een kleuter ben die stempeltjes nodig heeft voor goed gedrag!
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassenquote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vandaag ook bij mij 100% controle gehad
Schijnt nogal wat teweeggebracht brengen al die media-aandacht![]()
Alles in orde dus geen probleem hier alleen wat extra tijd kwijt
Had alles nog niet eens ingepakt lag nog los op de nieuwe tasquote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:28 schreef Newone82 het volgende:
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassen?
Gast, lul niet. Er is helemaal niks Landelijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2023 23:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Klopt. Is landelijk nu. Keken ze ook goed in alle tassen?
met een petje en een vierkante zonnebrilquote:Op woensdag 22 februari 2023 10:05 schreef Confetti het volgende:
Zelfde hier ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Hier bleek bij een intensieve controle dag dat het voornamelijk jongeren zijn die stelen. Die zijn vaak niet klein trouwens.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 07:35 schreef nomina het volgende:
Weer zo'n typische schreeuwende krantenkop.
De diefstal is niet populair onder het merendeel van de klanten, wel onder een klein bepaald soort.
In nieuw Zeeland moet je het op een speciaal vlak zetten en wordt alles gewogen,quote:Op vrijdag 24 februari 2023 14:39 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik denk dat het diefstal wel een stuk spannender maakt.
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In nieuw Zeeland moet je het op een speciaal vlak zetten en wordt alles gewogen,
Dit was ook irritant want vaker niet dan wel werkte dat en weigerde het apparaat af te rekenen omdat de bagging area niet klopte.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.
Hoezo een sulletje? Je laat juist zien dat je een opvoeding hebt gehad en geen vieze jatmoos bent.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
De gelegenheid maakt de dief , er komt een punt dat men de winkeldief niet meer mag straffen als het zo makkelijk wordt gemaaktquote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:34 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Een aantal jaren teug was hier een experiment dat je alles op de band moest zetten en dan schoof het door een tunnel waar het gescand en gewogen werd. Concept was geweldig maar er waren te veel storingen.
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zienquote:Op zaterdag 25 februari 2023 09:16 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Hier bleek bij een intensieve controle dag dat het voornamelijk jongeren zijn die stelen. Die zijn vaak niet klein trouwens.
De eertse keer dat ik zelf scande , ging er een signaal en kwamer iemand mijn 6 boodschappen controleren, maar alles was goed uiteraardquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
En bejaarden, maar die hoeven vrijwel nooit hun tas te laten zien
Meestal staan al de bejaarden bij de enige bemande kassa.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
ja even in de BH van de kassa dame kijkenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meestal staan al de bejaarden bij de enige bemande kassa.
Nee, pas sinds een week. AH heeft aangekondigd dat ze hun beleid aanpassen naar aanleiding van de gestegen diefstallen bij de zelfscan.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:53 schreef Caland het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst dat mijn hele tas (vooraf al) gecontroleerd moest worden in plaats van 3-4 artikelen bij de appie. Is dat aan de hand van dit soort berichten of was dat al langer zo?
Ah oke. Nouja ik ging altijd naar de zelfscan omdat het gewoon een stuk sneller is bij enkele boodschappen maar merk nu dat er regelmatig niemand staat bij de bemande kassa(‘s) en genoeg mensen bij de zelfscan. Bemande kassa is dan wel een stuk snellerquote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, pas sinds een week. AH heeft aangekondigd dat ze hun beleid aanpassen naar aanleiding van de gestegen diefstallen bij de zelfscan.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoezo een sulletje? Je laat juist zien dat je een opvoeding hebt gehad en geen vieze jatmoos bent.
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 10:09 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Is jatten dan stoer? Voel je je dan HET mannetje of vrouwtje?
Door de extra controlles kan je nu toch niks meer jattenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[..]
Nee dat niet zozeer, maar ik voel me wel vet benadeeld.
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.
Wat betreft goederen kun je je benadeeld voelen ja. Maar wat betreft karakter hoef je je zeker niet benadeeld te voelen. Stelen is gewoon not done en ontzettend aso. Ik zou ook persoonlijk niet van mijn gejatte etenswaren/drinken kunnen genieten.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[..]
En vind het kut als ik braaf betaal terwijl anderen het allemaal gratis meenemen.
ik betaal ook altijd hoor, al heb ik niet veel nodigquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[..]
En voel me dan dus een sul, omdat ik mezelf benadeel met mijn eigen brave gedoe.
en het is niet goed om werk te doen waar ook een leuk meisje van betaald kan wordenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:05 schreef Postbus100 het volgende:
Ik pak vaak bewust de bemande kassa, want ik heb geen zin om zelf het werk te moeten doen als daar ook iemand zit die ervoor betaald wordt![]()
Grote eeltige handen en een fors postuur hebben de echte winkeldievenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 04:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met een petje en een vierkante zonnebril
Heb je dit vaker als je verhalen leest over criminaliteit? Bv drugshandel.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
[..]
Hoe bedoel je, wat zou het systeem dan zijn? Totaal geen logica in deze postquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:28 schreef NaarMensje het volgende:
Toevallig vandaag eens geprobeerd bij de zelfscankassa mét het gebruik van de bonuskaart (uiteraard alles uit mijn mandje netjes gescand, de rest zal al in m'n tas) en ja hoor, steekproefik begin het systeem door te krijgen geloof ik.
Nee, want dat is maar een veel kleiner deel van de bevolking.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Heb je dit vaker als je verhalen leest over criminaliteit? Bv drugshandel.
als jij zo bij mij deed dan zou ik je spullen ook niet terug in je tas doenquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:47 schreef roos94 het volgende:
Ik kocht een schoonmaakspray bij action, deed die in tas en toen naar ah spullen gekocht. Uiteraard weer controle. Dus ik zeg: spray heb ik bij de action gekocht. Ze gaat door met uitpakken reageert niet. Ze pakt de spray. Ik heb die bij action gekocht, bon bij me zeg ik nogmaals wat luider. Ze SCANT de spray ¿¿¿ Kijkt lang naar dr scherm. Legt spray terugdie spray verkoopt appie geneens
loopt vervolgens weg zonder iets te zeggen en zonder mijn spullen terug in tas te doen. Bedankt!
Ze reageerde helemaal niet op mijquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als jij zo bij mij deed dan zou ik je spullen ook niet terug in je tas doen
ik zou denken verrot maar trut
Dat kan dat meisje toch niet weten , die weet het pas zeker als de scan het niet pakt
al was ze 90quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:55 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ze reageerde helemaal niet op mijlekker vooroordelend ook dat het een meisje was. Deze vrouw was minstens 60 jaar.
Oh... daar baal ik wel behoorlijk van.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:29 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, wat zou het systeem dan zijn? Totaal geen logica in deze post
Prima maar ik zei gewoon heel beleefd, de spray komt van elders. Meerdere keren met de bon in mijn hand.maar ze negeerde mij compleet. Boeit verder niet. Is een zure taartquote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
al was ze 90
je moet beleefd doen, en zij had moeten zeggen , ik moet alles scannen mevrouw , dat is voorschrift
teveel mensen komen met de smoes dat ze elders iets gekocht hebben
ik lees weleens artikelen, kijk waar gebeurde films en heb weleens in een wijjk gewoond waarin ik het gevoel krijg dat drugshandel heel normaal is.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:52 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, want dat is maar een veel kleiner deel van de bevolking.
Maar door dit soort artikelen krijg ik het gevoel dat 80% dit doet?
volgende keer doet een ander precies zo, dat is de procedurequote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:59 schreef roos94 het volgende:
[..]
Prima maar ik zei gewoon heel beleefd, de spray komt van elders. Meerdere keren met de bon in mijn hand.maar ze negeerde mij compleet. Boeit verder niet. Is een zure taart
Precies niet. Ik kom daar zo vaak. Dit gebeurt nooit.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgende keer doet een ander precies zo, dat is de procedure
Je hoeft toch geen filiaal te vermijden omdat ze strenger toezien op eventuele winkeldiefstallen? Als je het irrirtant vindt om alles weer uit te pakken, dan kan je toch gewoon naar de reguliere kassa?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:09 schreef franske19 het volgende:
Bepaalde AH filialen zijn wel de controles aan het uitbreiden. Ik gebruik de zelfscan al jaren omdat ik redelijk vaak naar de winkel ga voor een paar boodschappen. Ben nog nooit iets vergeten te scannen en tot voor kort had ik misschien één keer in de maand een controle van een paar producten en nu in twee weken moest twee keer alles gescand worden. Ga daardoor toch dat filiaal vermijden want het is irritant.
Volgens mij selecteren ze personeel daar op. Want ik heb vrijwel hetzelfde gehad. Eerst wat spullen bij de AH gekocht vervolgens naar de Jumbo, allemaal AH-huismerk dus dat leek mij geen probleem. Het kostte me enige overtuigingskracht om de controlemiep aan het verstand te brengen dat de Jumbo toch echt geen AH-huismerk verkoopt.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 12:47 schreef roos94 het volgende:
Ik kocht een schoonmaakspray bij action, deed die in tas en toen naar ah spullen gekocht. Uiteraard weer controle. Dus ik zeg: spray heb ik bij de action gekocht. Ze gaat door met uitpakken reageert niet. Ze pakt de spray. Ik heb die bij action gekocht, bon bij me zeg ik nogmaals wat luider. Ze SCANT de spray ¿¿¿ Kijkt lang naar dr scherm. Legt spray terugdie spray verkoopt appie geneens
loopt vervolgens weg zonder iets te zeggen en zonder mijn spullen terug in tas te doen. Bedankt!
Met name het oudere personeel is laaggeschoold uiteraard, hoef je ook weer niet zo neerbuigend over te doen.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Volgens mij selecteren ze personeel daar op.
Welnee. Ik ben 40 en ik heb MBO 4. Of is dat ook laaggeschoold?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Met name het oudere personeel is laaggeschoold uiteraard, hoef je ook weer niet zo neerbuigend over te doen.
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Welnee. Ik ben 40 en ik heb MBO 4. Of is dat ook laaggeschoold?
Kweet niet. Ik vraag mijn collega's niet naar hun diploma'squote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?
Het ging in dat voorbeeld om iemand van rond de 60 die werkzaam is als caissière. Denk dat je daar wel in zijn algemeenheid van kan zeggen dat ze vaak geen of weinig opleiding hebben genoten.
Precies, maar er zijn weinigen die de vinger op de zere plek leggen en zeggen dat het onderwijs heeft gefaald.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, denk gemiddeld of iets erboven?
Het ging in dat voorbeeld om iemand van rond de 60 die werkzaam is als caissière. Denk dat je daar wel in zijn algemeenheid van kan zeggen dat ze vaak geen of weinig opleiding hebben genoten.
Ach, die mensen heb je ook gewoon nodigquote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:28 schreef torentje het volgende:
[..]
Precies, maar er zijn weinigen die de vinger op de zere plek leggen en zeggen dat het onderwijs heeft gefaald.
Je komt bij een zelfscan omdat het lekker werkt en vaak snel is. Waarom zou je dan die overkill aan controles accepteren? En nee, die gewone kassa wil je juist niet, je komt juist voor die zelfscan.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 13:12 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen filiaal te vermijden omdat ze strenger toezien op eventuele winkeldiefstallen? Als je het irrirtant vindt om alles weer uit te pakken, dan kan je toch gewoon naar de reguliere kassa?
Beloon nou alsjeblieft de winkels die hun controles goed op orde hebben. Daarmee blijft het op den duur ook houdbaar voor alle andere klanten. (want diefstal kost een winkel bakken met geld).
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Ach, die mensen heb je ook gewoon nodig
Als ik een keer een vraag heb in de supermarkt ga ik veel liever naar een wat oudere medewerker dan een scholiertje, je moet alleen wel goed zoeken dan.
Het is ook niet de bedoeling dat je contant betaalt hoor!quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.
Nu kunnen de meisjes van 18 niet het wisselgeld netjes terugrekenen.
Maar dat doe ik dan zelf wel als herscan check.
Doe ik zelden, maar soms moet het.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:43 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat je contant betaalt hoor!
Er was een dag lang iedereen gecontroleerd. Met politie erbij dus. De overgrote meerderheid was dus jeugd zoals ik al zei.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 11:06 schreef rododendronneke het volgende:
[..]
Boomer gespotquote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:33 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Voorheen had je HAVO nodig om bij de Appie achter de kassa te mogen werken.
Nu kunnen de meisjes van 18 niet het wisselgeld netjes terugrekenen.
Maar dat doe ik dan zelf wel als herscan check.
Maar ook alle boodschappentassen controleren?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:12 schreef Jaroon het volgende:
Hier gaan ze over tot meer controles en zeker boven de 10 producten.
Geen idee. Lijkt mij weer wat verder gaan. Maar ook dit meisje was zich zeer bewust van het feit dat er veel gestolen wordt bij die kassa's. Lachwekkend veel.....quote:Op zaterdag 25 februari 2023 15:17 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Maar ook alle boodschappentassen controleren?
Je vindt dat er geen gemak aan jou als klant wordt geboden met de zelfscankassa, of de handscanners/scannen via je mobiel?quote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:40 schreef Yasmin__x het volgende:
Geen medelijden mee. Ze willen toch zo graag besparen op personeel dan moeten ze ook de consequenties daarvan accepteren.
Bedank hier je mede-klanten maar voor. Blijkbaar is het nodig.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:31 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Je komt bij een zelfscan omdat het lekker werkt en vaak snel is. Waarom zou je dan die overkill aan controles accepteren? En nee, die gewone kassa wil je juist niet, je komt juist voor die zelfscan.
Maar ik bestel boodschappen momenteel online, dus heb het probleem nu niet, maar werd er in mijn vaste supermarkt gek van.
Elke keer 3 minuten wachten tot Truus komt scannen.Elke keer je zorgvuldig geplaatste boodschappen in de tas geprakt zien worden.
![]()
Herscan: ja. Maar niet 19 van de 20 keer.![]()
Dat ze het maar goed mogen voelen.quote:Op donderdag 23 februari 2023 23:58 schreef rododendronneke het volgende:
Wat een droefenis toch, en dat allemaal om je caissières van de loonlijst te kunnen schrappen
Gemakquote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:14 schreef Repentless het volgende:
[..]
Je vindt dat er geen gemak aan jou als klant wordt geboden met de zelfscankassa, of de handscanners/scannen via je mobiel?
Zie je de zelfscankassa uitsluitend als een kostenbesparing op personeel, waardoor jouw winkelervaring minder is? Heb je die boodschappen liever drie keer in je handen alvorens je ermee de deur uitloopt en vind je in de rij staan bij de kassa fijner?
Prima. Die keuze heb je nu. Je kunt afrekenen bij de caissière of bij de zelfscankassa. Ik ervaar de zelfscankassa wel als groot gemak, ik word niet gedwongen om er gebruik van te maken. Die keuze maak ik zelf.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:27 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
GemakKom nou zeg, ze verdienen al genoeg geld aan de boodschappen die ik doe en dan mag ik die ook nog eens zelf gaan scannen...
![]()
En dat omdat ze te gierig zijn om een caissière te betalen.
Ik sta gewoon lekker in de rij bij de kassajuffrouw, al is de rij van hier tot aan Tokio.![]()
50 jarige gespotquote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:27 schreef Yasmin__x het volgende:
[..]
GemakKom nou zeg, ze verdienen al genoeg geld aan de boodschappen die ik doe en dan mag ik die ook nog eens zelf gaan scannen...
![]()
En dat omdat ze te gierig zijn om een caissière te betalen.
Ik sta gewoon lekker in de rij bij de kassajuffrouw, al is de rij van hier tot aan Tokio.![]()
Dat probleem is veroorzaakt door ondernemers, die willen namelijk veel drukte bij de levensmiddelen..quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:16 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Bedank hier je mede-klanten maar voor. Blijkbaar is het nodig.
Het is een beetje van beiden denk ik.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:40 schreef De_Onstopbare het volgende:
Veel mensen gooien het telkens op 'gierigheid' van de supermarkt vanwege kostenbesparing op personeel, maar blijkbaar wil het maar niet doordringen dat er ook echt genoeg klanten zijn die het zelfscannen een stuk efficiënter vinden. Ik ben in ieder geval veel sneller de supermarkt weer uit met de winkelwagen. Maar blijf vooral in de kassarij staan, ieder z'n ding verder.
quote:Op zaterdag 25 februari 2023 17:42 schreef NaarMensje het volgende:
Was vandaag toch ook voor het eerst een beetje huiverig. Heb wel 2 bakjes met garnalen meegenomen, maar heb de sixpack met dubbel weer teruggezet.
Ja sneu hè? Een eckte neemt het gewoon mee zonder blikken of blozen. Ik schaam me nu ook wel een beetje.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |