Als je uitgelegd moet worden dat diefstal bestraft wordt -en zwaarder bij recidive- is er niet alleen iets mis met je morele kompas.quote:Strafrechtadvocaat Julia Mekkes beaamt deze toename van winkeldiefstal onder jongeren, maar ziet dat ze zich helemaal niet bewust zijn van de consequenties. Bij de eerste keer eindigt het vaak nog met een geldboete en een winkelontzegging. "Maar als je het vaker doet staat er zelfs een gevangenisstraf op", benadrukt de advocate. "En je krijgt een strafblad."
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Wat heeft de AH verandert sinds enkele dagen weet ik van neefje die er werkt:
Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:32 schreef PS. het volgende:
[..]
Knap, vanavond nog een steekproef gehad, 5 artikelen van de ca 30
Lijkt me sterk. Meeste filialen zijn ook franchise. Dit soort dingen worden nooit landelijk bepaald.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:33 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Wordt deze week uitgerold naar alle filialen.
Wat is dan het nut van een zelfscan?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Meer personeel zelfscan plein en medewerkers die meer opletten op verdacht gedrag. Plus alles (!) wordt gescand bij controlle. Echt alles nu, geen steekproef meer.
Proletarisch winkelen wie eine Kampioen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.
Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
https://www.ah.nl/product(...)-zalm-op-huid-1-stukquote:"Als iemand zalm of tonijn wil eten, kost dat gewoon negen euro per bakje.
Dit is voor arme mensen...quote:
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannenquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
'Mijn' Plus is een jaar of 4 geleden volledig verbouwd met allerlei moderne dingen zoals een keuken waar verse maaltijden worden bereid enzo, maar geen zelfscan. Naar verluid omdat de eigenaar te veel diefstal had verwacht en klantvriendelijkheid hoog in het vaandel heeft staan. Blijkbaar geen slechte zet geweest.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:25 schreef Farenji het volgende:
Tja je vraagt je ook af of terugbrengen van de cassiere niet gewoon veel beter zou zijn. Je ziet nu hele peletons medewerkers bij de zelfscan staan om de boel in de gaten te houden. en zometeen moeten ze ipv een steekproef al je boodschappen gaan scan-checken. Dan kun je die medewerkers netzogoed achter de lopende band zetten, dat is dan veel efficienter, en je hebt veel minder diefstal.
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Klein beginnen. Roomboter croissant als petit croissant scannen
Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Weet die zelfscan dan wat voor kleur/ras/afkomst er voor het apparaat staat? Hoe kan deze etnisch profileren?quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:56 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Één mini-watermeloen is ¤3,50 bij de Albert heijn. Dat werkt wel diefstal in de hand.
(En etnisch profileren)
Ik pak altijd een random bonuskaart van Googlequote:Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef Hahug13 het volgende:
Albert Heijn heeft toch al van die diepgaande algoritmes die ze op de gegevens van de bonuskaarten loslaten? Kunnen ze daar niet iets mee? Bijvoorbeeld dat als jij om de 2 weken telkens tandpasta koopt, en dan ineens een keer niet, dat hij dan gewoon altijd om een steekproef vraagt?
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Er kan een steekproef handmatig aangevraagd wordenquote:Op woensdag 22 februari 2023 01:04 schreef Hahug13 het volgende:
[..]
Zijn opzich dan ook wel goede bonuskaarten om mee te stelen. En ik heb weleens gehoord dat ze bij een foutieve steekproef steeds vaker om steekproeven gaan vragen, en bij succesvolle steekproeven steeds minder.
Ik weet het ook niet. Ik gebruik mijn bonuskaart alleen als ik ook producten in de bonus koop en zelfs als ik hem niet gebruik wordt ik bijna nooit gecontroleerd.
Zou zo'n cassiere ook handmatig een steekproef kunnen aangeven? Wanneer iemand haar verdacht lijkt ofzo? Dat ze gewoon kan aanklikken dat kassa 2 zo op steekproef moet springen.
Er zijn diverse soorten steekproeven. Soms gehele controle, soms maar x aantal producten.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Broodjes wel. Sterker, ik word naar mijn idee vaker gecontroleerd als ik (alleen) verse broodjes heb gehaald.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trouwens bij controle checken ze nooit spul zonder barcode. Dus nooit losse groente of fruit. Altijd raar gevonden.
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.quote:Op woensdag 22 februari 2023 00:59 schreef EenAndereWeg het volgende:
Allemaal karma. Iets jatten van 5 euro en dan raar opkijken dat je band lek is van je fiets. Iets jatten voor 20 euro en dan begeven je schoenen het opeens.Het komt altijd dubbel zo hard terug.Of je maakt tandartskosten ermee.Of je laat je telefoon uit je klauwen tippen.Of en of en etc
Kun je net zo goed weer terug naar bemande kassasquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Je moet er een beetje ervaring mee krijgen daarna gaat het steeds makkelijker.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik durf het nooit, maar nu ik dit steeds meer lees en er amper bestraft wordt krijg ik de neiging om het ook te doen.
Ik voel me nu benadeeld en eigenlijk een sulletje, als ik het eerlijk doe en de rest niet.
Klok bier zeker?quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:35 schreef Harvest89 het volgende:
Schuldige hier.
Aan af en toe een kratje bier.
Als je gepakt wordt gewoon zo'n kassameisje uitschelden dat je zeker weet dat je het had gescand.
Ze lezen hier ook mee natuurlijk. Win-winquote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:23 schreef Newone82 het volgende:
Met dat ze nog eens belachelijke prijzen hanteren en woekerwinsten draaien.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
Tja, supers willen bezuinigen op kassapersoneel, dan krijg je dit.
En dan elke keer koopzegels kopen voor die slimme gast die zijn bonuskaart bovenaan google heeft gekregen.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik pak altijd een random bonuskaart van Google
Dan ben je dus even weinig waard als degenen die je 'alles afnamen'.quote:Op woensdag 22 februari 2023 07:03 schreef NaarMensje het volgende:
[..]
Bij mij is het juist precies andersom. Ik begon als de raven te stelen van de supermarkten nadat mij alles afgenomen werd. Stukje karma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |