Pad thai verspakket. Staat binnen 15 min op tafel.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:12 schreef BE het volgende:
Iemand een tip voor avondeten?
Keywords: Lekker, veel, niet te moeilijk.
En nee een bak sla is niet waar ik op doel.
Moe en koud en geen inspiratie.
Ik krijg echt net een sms met een korting‘s code van mijn favoriete bestel pizza-tokoquote:Op vrijdag 3 maart 2023 15:17 schreef Donna het volgende:
[..]
Wij bestellen pizza. Ben ook moe en koud en zin in pizza.
Zulke dingen zijn nog mooier dan de getalletjes op een weegschaalquote:Op zondag 5 maart 2023 09:42 schreef Pinuts het volgende:
Happy me. Heb iets van 5 jaar geleden een hele mooie fijne trui gekocht. Maar na een half jaar ongeveer nooit meer aangedaan omdat ie toch wel strak om mijn buik. En vanmorgen dacht ik weer eens proberen en hij zat perfect. Dus nu heb ik er een 'nieuwe' trui bij
Als je zo doorgaat dan wel jaquote:Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef SilverEyes het volgende:
Fijn Pinuts! Altijd leuk is dat, beetje shoppen in eigen kast
Hier dit weekend helemaal van het padje. Vanochtend mezelf gedwongen om op de weegschaal te staan, om te voorkomen dat ik ga struisvogelen en over 2 maanden weer terug bij af ben. Schade: +0.6
Zo heerlijk motiverend om Libra dan gelijk 6 jaar bij de datum voor bereikte streefgewicht op telt
Als de kroketten maar lekker warenquote:Op woensdag 8 maart 2023 20:18 schreef BE het volgende:
Zo! Ik vandaag voor het eerst sinds lang gewoon lekker meegesnoept en gegeten bij een uitvaart.
Beginnen met een Kamphuisen stroopwafel en na terugkomst van de begraafplaats, in de natte sneeuw, zonder paraplu een heerlijk broodje kroket!En toen nog een, want ik moest en zou de vega-versie ook proberen van de cateraar.
![]()
![]()
Bij thuiskomst bleek de bami heel vies zout, maar goed, ik heb vanmiddag genoeg op zeg maar.
Het is en blijft nog steeds retedruk, krijg amper tijd om adem te halen, slaap is echt voor mietjes en dan blijft er uiteindelijk toch wel minder ruggegraat over.
Same. Door de week heb ik ritme. In het weekend minder. En in het weekend staan er ook meer leuke dingen zoals borrels en etentjes gepland.quote:Op donderdag 9 maart 2023 07:40 schreef Avelie het volgende:
Ik vind mijn werkdagen een stuk makkelijker vol te houden dan het weekend en als ik thuis ben met de kinderen.
Hoe ervaren jullie dat?
quote:Op zaterdag 18 maart 2023 08:49 schreef BE het volgende:
En jawel, it giet oan!
Ein-de-lijk weer eens een keer powerwalken. Laatste keer was 2 maart!![]()
Let’s see if I can slap myself into submission with that!![]()
Geen nootjes wel 1,5 blik 0.0 Radler.quote:Op maandag 20 maart 2023 11:32 schreef Sarabi het volgende:
Ik doe ook maar weer eens een lijstje
L: chinese tomatensoep en een hard broodje
D: penne met bolognesesaus
T: kwark, iets van snackgroente en misschien nog wat nootjes
Eten jullie dan apart? Is dat niet raar?quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:06 schreef BE het volgende:
Manlief maakte AGV met doodgekookte broccoli![]()
Dus ik ging voor iets gezonds naar de ah en koos een stoommaaltijd: Pad Thai
Maar ik vind het er zo onaantrekkelijk uitzien en het ruikt ook niet echt lekker dus ik krijg mezelf er niet eens toe gezet er een vork in te steken en 1 hap te nemen.
Boterham met pindakaas it is!
Moet hij de broccoli maar niet vermoordenquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Eten jullie dan apart? Is dat niet raar?
Waarom is dat raar? Doen wij ook wel eens.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:27 schreef Jeroboam het volgende:
We eten best vaak apart hier. Mijn werktijden lopen krom en onze smaak ligt soms best uiteen. Hij en de kinderen zijn gek op AGV en dingen als chicken tonightquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:27 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Lijkt me ingewikkeld en veel extra moeite maar ik zou ook in het kamp geen chicken tonight staanquote:Op woensdag 22 maart 2023 20:41 schreef BE het volgende:
[..]
We eten best vaak apart hier. Mijn werktijden lopen krom en onze smaak ligt soms best uiteen. Hij en de kinderen zijn gek op AGV en dingen als chicken tonighten dat krijg ik echt niet weg. En andersom kunnen zij niet echt waarderen dat ik van alles uitprobeer met pompoen en andere dingen.
4 avonden in de week is er altijd wel een kind aan het sporten dus zijn we toch niet compleet en met mijn werktijden ben ik ook lang niet altijd thuis als de rest al gaat eten.
Ons moment van met zijn allen samen aan tafel is bij de brunch op zondag en op feestdagen.
#disfunctionalfamily
Maar ook als we wel samen eten, eten we lang niet altijd hetzelfde.
De pubers op zaterdag altijd troep uit de airfryer, ik en mijn lieftallige meestal iets anders als een curry oid.
Het went.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:59 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Lijkt me ingewikkeld en veel extra moeite maar ik zou ook in het kamp geen chicken tonight staan
Ik heb altijd begrepen dat meer dan 20 gram eiwit per maaltijd niet echt gebruikt kan worden, dus ik probeer daar niet (te veel) overheen te gaan. Bij skyr oid pak ik meestal iets van 200 gram.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die ontbijten met proteīnepudding: hoeveel gram eten jullie dan? Ik kom er niet helemaal uit wat nou een standaard portie is.
Kleine update die mei/juni gaat hem niet worden eerder eind juli/augustusquote:Op zondag 15 januari 2023 18:51 schreef amp25 het volgende: Hier vorige week 1-1-23 begonnen 2 weken bezig 4 kilo eraf maar ik weegde ok 120 doel eind mei/juni In de 80 wegen bij goed weer fiets ik buiten als ik vrij ben en soms lopen Ben express na de feestdagen begonnen
Wow, 17 eraf! Knapquote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:54 schreef amp25 het volgende:
[..]
Kleine update die mei/juni gaat hem niet worden eerder eind juli/augustus
Zit nou op 103
Jeetje wat knap!quote:Op vrijdag 31 maart 2023 18:54 schreef amp25 het volgende:
[..]
Kleine update die mei/juni gaat hem niet worden eerder eind juli/augustus
Zit nou op 103
Herkenbaar.quote:Op woensdag 22 maart 2023 20:41 schreef BE het volgende:
[..]
We eten best vaak apart hier. Mijn werktijden lopen krom en onze smaak ligt soms best uiteen. Hij en de kinderen zijn gek op AGV en dingen als chicken tonighten dat krijg ik echt niet weg. En andersom kunnen zij niet echt waarderen dat ik van alles uitprobeer met pompoen en andere dingen.
4 avonden in de week is er altijd wel een kind aan het sporten dus zijn we toch niet compleet en met mijn werktijden ben ik ook lang niet altijd thuis als de rest al gaat eten.
Ons moment van met zijn allen samen aan tafel is bij de brunch op zondag en op feestdagen.
#disfunctionalfamily
Maar ook als we wel samen eten, eten we lang niet altijd hetzelfde.
De pubers op zaterdag altijd troep uit de airfryer, ik en mijn lieftallige meestal iets anders als een curry oid.
Beetje laat maar ik ontdek dit topic nu pas.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die ontbijten met proteīnepudding: hoeveel gram eten jullie dan? Ik kom er niet helemaal uit wat nou een standaard portie is.
Jinxed it. 2 kilo erbij.quote:Op maandag 10 april 2023 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met rehabtrainingen, afgewisseld met extra goed voor mezelf zorgen qua eten en de boel de boel te laten qua eten. Dat resulteert in afvallen.![]()
Fine by me.
*boksquote:
Deze video legt het wel aardig uit:quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:08 schreef SilverEyes het volgende:
Ja, ik ben er ook nog. Maandje wat stil gestaan in gewicht door m'n eigen gegraas, maar heb het niet uit de klauwen laten lopen. Vanochtend dus ook 'officieel' -15 kilo sinds eind november.
Heb ook even gekeken naar powerwalken, maar er is geen clubje in mijn woonplaats. Zijn er ook aan te raden YT video's? Of is het 'gewoon' behoorlijk stevig doorlopen?
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slagquote:Op vrijdag 14 april 2023 09:05 schreef BE het volgende:
[..]
Deze video legt het wel aardig uit:
Belangrijk is dat je echt van je hiel naar je voorvoet afrolt. Dat maakt dat je je beenspieren actief gebruikt.
Schouders laag, armen idd bewegen. Vuistregel is dat de muis van je hand altijd net voorbij je heup komt als je naar achteren zwaait. Span je buikspieren aan.
En dan doe je tussen door wat oefeningen. Push-ups aan een brugleuning, stap-op/stap-af op een groot houtblok of muurtje, squats, lunges etc.
Ik doe bijv op een lange weg om de lantaarnpaal 8 squats en dan weer door etc.
Ik heb mijn uurtje er net weer op zitten.tussendoor dips, push-ups, plank, squats en mijn nieuwste abs-obsessie van een of andere Aziatische dame.
![]()
![]()
https://youtube.com/shorts/4wBbp5rXAe0?feature=share
En als het lekker gaat, kun je ook gewichtjes van een halve of hele kilo erbij gebruiken. Ik vind het prettig met de gewichtjes mijn armen te bewegen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slag
Gedoe jaquote:Op donderdag 20 april 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Allemaal dik
Mij lukt het ook niet meer. Mijn leven is zo tering tandjes druk (Nou ja, in mijn hoofd dan) dat ik echt te lui ben geworden om verstandige keuzes te maken.
Maar ik wil niet dik zijn. Het is wel een gedoe hoor
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo, ik ben nog steeds dik. Mijn man is tegenwoordig ook dik. We willen graag een app gebruiken om onze voeding in te loggen. Bij voorkeur voer ik een avondmaaltijd in in mijn app en stuur die dan naar hem zodat hij het niet ook nog in zijn app hoeft in te voeren.
Wat is tegenwoordig een goede app hiervoor?
En geldt dat van je onderhoud berekenen en daar wat onder gaan zitten nog steeds?
Oh ja, MFP heette dat.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.
En qua tekort zou ik als eerste stap je eten een week tracken en op basis daarvan een tekort creëren, in eerste instantie iets van 200-300kcal per dag in de min ofzo. Ook even rekening houden met wat je BMR (verbruik in absolute rust) is, want daar wil je niet onder gaan zitten. Dit lijkt een aardig rekentooltje: https://www.bmi-calculato(...)c-bmr-calculator.php
Hoopgevende berichten!quote:Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef exode het volgende:
Ik verbaas mezelf nog steeds, april en mei zijn vreselijke maanden op mijn werk (piek deadlines from hell) en prive gaan we voor mijn gevoel van feestje naar feestje, maar still going strong.
Morgen weer meten en we gaan even kijken wat en hoe vanaf eind mei. Dan heb ik dit 4 maanden gedaan en ik wil dan op eigen benen verder. Maar uiteraard wil ik voorkomen dat ik ga jojo'en, sterker nog ik ben er dan nog niet.
Maar verloofde gaat ook sporten vanaf mei dus dan gaan we deels samen, dan is het nog gezellig ook.
Ik vermoed dat ik tegen de -12 kilo zit inmiddels en dat heerlijke fitte gevoel, dat heb ik zo gemist. Juist in deze drukte merk ik een enorm verschil. Ik stort 's avonds niet in, heb nog energie en ben niet lamlendig.
Ik was steeds moe, echt lamlendig, maar maakte ook amper meer lol.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoopgevende berichten!
Ik vermoed dat er niks gaat komen uit mijn bloedonderzoek morgen en dat dit ook de boodschap weer gaat zijn, afvallen en sporten ditdat.
ik wilde eigenlijk zo graag een quick fix voor mijn vermoeidheid, omdat ik dus zo moe ben
hihahoquote:Op donderdag 20 april 2023 12:41 schreef exode het volgende:
[..]
Ik was steeds moe, echt lamlendig, maar maakte ook amper meer lol.
Nog buiten allerlei kleine kwalen.
Dit zo doen met begeleiding was echt een topbeslissing, maar goed, ik stelde dit ook al een jaar uit. Ik heb het eerst vet laten komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |