abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_208726201
Mijn paas-dieethack was buikgriep. Ook erg functioneel, maar niet heel gezellig.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_208726552
Ik ben nog steeds bezig met rehabtrainingen, afgewisseld met extra goed voor mezelf zorgen qua eten en de boel de boel te laten qua eten. Dat resulteert in afvallen. :')

Fine by me.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208734649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2023 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die ontbijten met proteīnepudding: hoeveel gram eten jullie dan? Ik kom er niet helemaal uit wat nou een standaard portie is.
Beetje laat maar ik ontdek dit topic nu pas.
Als ik Proteīne kwart pak als ontbijt dan eet ik 50 gram proteīne.
als kwark zijnde eet ik Kvarg, en omdat mijn dagelijkse behoeft 150-180 gram is eet ik zo'n hele bak dan leeg voor 50 gram.
pi_208734671
In totaal 5 choco paaseitjes op, not bad.

Tijd voor een lijstje:
L: 1 bagel met roomkaas en gerookte zalm
D: pasta met bolognesesaus en extra groente
T: magere yoghurt en 2 dadels
pi_208735107
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2023 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met rehabtrainingen, afgewisseld met extra goed voor mezelf zorgen qua eten en de boel de boel te laten qua eten. Dat resulteert in afvallen. :')

Fine by me.
Jinxed it. 2 kilo erbij. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_208744901
L: skyr met noten
D: rijst met tofu, edamame en wakame
T: 2 dadels en een stukje pure chocolade
  woensdag 12 april 2023 @ 09:57:02 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208745233
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2023 11:37 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Jinxed it. 2 kilo erbij. :')
*boks

Net hijgend en puffend een 20m workout gedaan. Ben mezelf spuugzat.
Maar had zondag een positieve coronatest (ik test eig. nooit maar proefde de jus d'orange niet :+ ) dus dat het nu extra hijgend en puffend ging vergeef ik mezelf.
Maar ik heb het wel gedaan! :s)
  donderdag 13 april 2023 @ 20:03:20 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208762905
Vanmorgen een uur gepowerwalked met squats en buikspieroefeningen tussendoor. Kwam neer op 30min ong in cardio en 30 in vetverbranding. Volgens fitbit, maar ik doe het er voor! *O*

Qua eten was vandaag redelijk. Eettijden zijn niet heel logisch maar het komt neer op het volgende:

2 volkoren boterhammen met avocado en 2 gebakken eitjes, tomatensalade
2 volkoren kapjes met smeerkaas, appel
Stuk oude kaas
Vegaschnitzel, gebakken aardappeltjes en een flinke kom spinazie a la creme

En dan nu nog mijn nieuwste guilty pleasure: een portie melkschuim uit de melkopschuimer. O+ :D
pi_208766954
Ja, ik ben er ook nog. Maandje wat stil gestaan in gewicht door m'n eigen gegraas, maar heb het niet uit de klauwen laten lopen. Vanochtend dus ook 'officieel' -15 kilo sinds eind november.
Heb ook even gekeken naar powerwalken, maar er is geen clubje in mijn woonplaats. Zijn er ook aan te raden YT video's? Of is het 'gewoon' behoorlijk stevig doorlopen?
  vrijdag 14 april 2023 @ 09:05:19 #285
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208767283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 08:08 schreef SilverEyes het volgende:
Ja, ik ben er ook nog. Maandje wat stil gestaan in gewicht door m'n eigen gegraas, maar heb het niet uit de klauwen laten lopen. Vanochtend dus ook 'officieel' -15 kilo sinds eind november.
Heb ook even gekeken naar powerwalken, maar er is geen clubje in mijn woonplaats. Zijn er ook aan te raden YT video's? Of is het 'gewoon' behoorlijk stevig doorlopen?
Deze video legt het wel aardig uit:
Belangrijk is dat je echt van je hiel naar je voorvoet afrolt. Dat maakt dat je je beenspieren actief gebruikt.
Schouders laag, armen idd bewegen. Vuistregel is dat de muis van je hand altijd net voorbij je heup komt als je naar achteren zwaait. Span je buikspieren aan.
En dan doe je tussen door wat oefeningen. Push-ups aan een brugleuning, stap-op/stap-af op een groot houtblok of muurtje, squats, lunges etc.
Ik doe bijv op een lange weg om de lantaarnpaal 8 squats en dan weer door etc.

Ik heb mijn uurtje er net weer op zitten. *O* tussendoor dips, push-ups, plank, squats en mijn nieuwste abs-obsessie van een of andere Aziatische dame. :+ :D
https://youtube.com/shorts/4wBbp5rXAe0?feature=share

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 14-04-2023 09:13:42 ]
pi_208768271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 09:05 schreef BE het volgende:

[..]
Deze video legt het wel aardig uit:
Belangrijk is dat je echt van je hiel naar je voorvoet afrolt. Dat maakt dat je je beenspieren actief gebruikt.
Schouders laag, armen idd bewegen. Vuistregel is dat de muis van je hand altijd net voorbij je heup komt als je naar achteren zwaait. Span je buikspieren aan.
En dan doe je tussen door wat oefeningen. Push-ups aan een brugleuning, stap-op/stap-af op een groot houtblok of muurtje, squats, lunges etc.
Ik doe bijv op een lange weg om de lantaarnpaal 8 squats en dan weer door etc.

Ik heb mijn uurtje er net weer op zitten. *O* tussendoor dips, push-ups, plank, squats en mijn nieuwste abs-obsessie van een of andere Aziatische dame. :+ :D
https://youtube.com/shorts/4wBbp5rXAe0?feature=share
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slag :)
  Moderator vrijdag 14 april 2023 @ 11:58:34 #287
5428 crew  miss_sly
pi_208769030
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2023 10:47 schreef SilverEyes het volgende:

[..]
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slag :)
En als het lekker gaat, kun je ook gewichtjes van een halve of hele kilo erbij gebruiken. Ik vind het prettig met de gewichtjes mijn armen te bewegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_208770175
15 kilo, wow SE!

Hier gaat het nog steeds goed, ik heb het sporten echt te pakken nu. Heb een stuk meer energie en ben fitter. Ik merk dat ik er ook gewoon zin in heb om 2x per week te knallen in de sportschool. De trainingen zijn deze week weer opgevoerd en ik moet af en toe echt even over mijn grenzen en daarna voelt dat zo goed. Dat is echt wel een voordeel van een PT. Dan ga je net wat verder door.

En -10 kilo inmiddels *O*
  zaterdag 15 april 2023 @ 11:11:11 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_208778614
1u38 gelopen: 9.3km *O*
pi_208778798
Ik heb de menstruatie from hell. Nooit last van, maar dit is niet grappig }:|
Nu nog met m'n tengels van de chocolade afblijven
pi_208778856
Lekker bezig hier.

Hier gaat het meh. De afgelopen maand weer veel gesnaaid en weer in de tradionele: ik moet afvallen, nee geen zin ik start x datum wel weer opnieuw etc. Gelukkig qua gewicht niet heel veel bijgekomen dus niet mega slecht, maar toch.
Maar nu moet de knop wel weer om. Nog 9 weken tot ik op vakantie ga en dan zou ik er eigenlijk toch nog wel wat vanaf willen, puur voor mijn eigen zelfvertrouwen over mijn lichaam. Enige nadeel is dat ik tot eind april volgens mij nog 4 etentjes heb, maar oke. Wat je niet kan controleren ook niet druk over maken en vooral 'goed' doen wat je wel kan controleren...
pi_208834463
Hallo, ik ben nog steeds dik. Mijn man is tegenwoordig ook dik. We willen graag een app gebruiken om onze voeding in te loggen. Bij voorkeur voer ik een avondmaaltijd in in mijn app en stuur die dan naar hem zodat hij het niet ook nog in zijn app hoeft in te voeren.

Wat is tegenwoordig een goede app hiervoor?

En geldt dat van je onderhoud berekenen en daar wat onder gaan zitten nog steeds?
Spoilers!
  donderdag 20 april 2023 @ 10:49:38 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_208834502
Allemaal dik O+

Mij lukt het ook niet meer. Mijn leven is zo tering tandjes druk (Nou ja, in mijn hoofd dan) dat ik echt te lui ben geworden om verstandige keuzes te maken.

Maar ik wil niet dik zijn. Het is wel een gedoe hoor :')
disclaimer
pi_208834608
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Allemaal dik O+

Mij lukt het ook niet meer. Mijn leven is zo tering tandjes druk (Nou ja, in mijn hoofd dan) dat ik echt te lui ben geworden om verstandige keuzes te maken.

Maar ik wil niet dik zijn. Het is wel een gedoe hoor :')
Gedoe ja ;(

Hier gaat het best ok qua drukte. Ook sinds gisteren terug van vakantie. Geen excuses meer om niets aan het gewicht te gaan doen dus. Ik heb er wel sort of zin in, vooralsnog.

Ik ben heel benieuwd hoe het met mijn man gaat. Die hebben we jaren moeten bijvoeden omdat hij zo mager was. Sinds stoppen met roken een paar jaar geleden werd hij wat steviger. Maar nu hij een doodnormale kantoorbaan met doodnormale uren maar wel met veel gebak heeft, is hij enorm uitgedijd. Hij is totaal niet gewend om over zijn eten na te denken.

Persoonlijk vind ik het stiekem wel fijn om dit samen te gaan doen. Als ik alleen bezig was, was hij altijd aan het miepen dat ik niet zo moest miepen over een keertje friet ofzo :')

Stap1 is genomen: morgen wordt er een nieuwe weegschaal bezorgd. Ik wil helemaal niet weten wat ik weeg man.
Spoilers!
  donderdag 20 april 2023 @ 11:01:01 #295
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208834619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo, ik ben nog steeds dik. Mijn man is tegenwoordig ook dik. We willen graag een app gebruiken om onze voeding in te loggen. Bij voorkeur voer ik een avondmaaltijd in in mijn app en stuur die dan naar hem zodat hij het niet ook nog in zijn app hoeft in te voeren.

Wat is tegenwoordig een goede app hiervoor?

En geldt dat van je onderhoud berekenen en daar wat onder gaan zitten nog steeds?
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.

En qua tekort zou ik als eerste stap je eten een week tracken en op basis daarvan een tekort creëren, in eerste instantie iets van 200-300kcal per dag in de min ofzo. Ook even rekening houden met wat je BMR (verbruik in absolute rust) is, want daar wil je niet onder gaan zitten. Dit lijkt een aardig rekentooltje: https://www.bmi-calculato(...)c-bmr-calculator.php
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208834727
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 11:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.

En qua tekort zou ik als eerste stap je eten een week tracken en op basis daarvan een tekort creëren, in eerste instantie iets van 200-300kcal per dag in de min ofzo. Ook even rekening houden met wat je BMR (verbruik in absolute rust) is, want daar wil je niet onder gaan zitten. Dit lijkt een aardig rekentooltje: https://www.bmi-calculato(...)c-bmr-calculator.php
Oh ja, MFP heette dat.

Morgen dus op de weegschaal en dan aan de slag met alle berekeningen, thanks.
Spoilers!
  donderdag 20 april 2023 @ 11:17:25 #297
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_208834785
Hier overigens ook nog steeds dik, het zit me niet genoeg dwars geloof ik. :+

Ben naast m'n gevreet wel braaf regelmatig aan het sporten weer, dus het is niet helemaal bagger. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_208835336
Ik verbaas mezelf nog steeds, april en mei zijn vreselijke maanden op mijn werk (piek deadlines from hell) en prive gaan we voor mijn gevoel van feestje naar feestje, maar still going strong.

Morgen weer meten en we gaan even kijken wat en hoe vanaf eind mei. Dan heb ik dit 4 maanden gedaan en ik wil dan op eigen benen verder. Maar uiteraard wil ik voorkomen dat ik ga jojo'en, sterker nog ik ben er dan nog niet.
Maar verloofde gaat ook sporten vanaf mei dus dan gaan we deels samen, dan is het nog gezellig ook.

Ik vermoed dat ik tegen de -12 kilo zit inmiddels en dat heerlijke fitte gevoel, dat heb ik zo gemist. Juist in deze drukte merk ik een enorm verschil. Ik stort 's avonds niet in, heb nog energie en ben niet lamlendig.
  donderdag 20 april 2023 @ 12:36:00 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_208835461
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef exode het volgende:
Ik verbaas mezelf nog steeds, april en mei zijn vreselijke maanden op mijn werk (piek deadlines from hell) en prive gaan we voor mijn gevoel van feestje naar feestje, maar still going strong.

Morgen weer meten en we gaan even kijken wat en hoe vanaf eind mei. Dan heb ik dit 4 maanden gedaan en ik wil dan op eigen benen verder. Maar uiteraard wil ik voorkomen dat ik ga jojo'en, sterker nog ik ben er dan nog niet.
Maar verloofde gaat ook sporten vanaf mei dus dan gaan we deels samen, dan is het nog gezellig ook.

Ik vermoed dat ik tegen de -12 kilo zit inmiddels en dat heerlijke fitte gevoel, dat heb ik zo gemist. Juist in deze drukte merk ik een enorm verschil. Ik stort 's avonds niet in, heb nog energie en ben niet lamlendig.
Hoopgevende berichten!

Ik vermoed dat er niks gaat komen uit mijn bloedonderzoek morgen en dat dit ook de boodschap weer gaat zijn, afvallen en sporten ditdat.
ik wilde eigenlijk zo graag een quick fix voor mijn vermoeidheid, omdat ik dus zo moe ben :')
disclaimer
pi_208835504
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef SQ het volgende:

[..]
Hoopgevende berichten!

Ik vermoed dat er niks gaat komen uit mijn bloedonderzoek morgen en dat dit ook de boodschap weer gaat zijn, afvallen en sporten ditdat.
ik wilde eigenlijk zo graag een quick fix voor mijn vermoeidheid, omdat ik dus zo moe ben :')
Ik was steeds moe, echt lamlendig, maar maakte ook amper meer lol.
Nog buiten allerlei kleine kwalen.

Dit zo doen met begeleiding was echt een topbeslissing, maar goed, ik stelde dit ook al een jaar uit. Ik heb het eerst vet laten komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')