Beetje laat maar ik ontdek dit topic nu pas.quote:Op zaterdag 25 maart 2023 08:12 schreef Morgane89 het volgende:
Even een vraagje voor diegenen die ontbijten met proteīnepudding: hoeveel gram eten jullie dan? Ik kom er niet helemaal uit wat nou een standaard portie is.
Jinxed it. 2 kilo erbij.quote:Op maandag 10 april 2023 15:39 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben nog steeds bezig met rehabtrainingen, afgewisseld met extra goed voor mezelf zorgen qua eten en de boel de boel te laten qua eten. Dat resulteert in afvallen.![]()
Fine by me.
*boksquote:
Deze video legt het wel aardig uit:quote:Op vrijdag 14 april 2023 08:08 schreef SilverEyes het volgende:
Ja, ik ben er ook nog. Maandje wat stil gestaan in gewicht door m'n eigen gegraas, maar heb het niet uit de klauwen laten lopen. Vanochtend dus ook 'officieel' -15 kilo sinds eind november.
Heb ook even gekeken naar powerwalken, maar er is geen clubje in mijn woonplaats. Zijn er ook aan te raden YT video's? Of is het 'gewoon' behoorlijk stevig doorlopen?
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slagquote:Op vrijdag 14 april 2023 09:05 schreef BE het volgende:
[..]
Deze video legt het wel aardig uit:
Belangrijk is dat je echt van je hiel naar je voorvoet afrolt. Dat maakt dat je je beenspieren actief gebruikt.
Schouders laag, armen idd bewegen. Vuistregel is dat de muis van je hand altijd net voorbij je heup komt als je naar achteren zwaait. Span je buikspieren aan.
En dan doe je tussen door wat oefeningen. Push-ups aan een brugleuning, stap-op/stap-af op een groot houtblok of muurtje, squats, lunges etc.
Ik doe bijv op een lange weg om de lantaarnpaal 8 squats en dan weer door etc.
Ik heb mijn uurtje er net weer op zitten.tussendoor dips, push-ups, plank, squats en mijn nieuwste abs-obsessie van een of andere Aziatische dame.
![]()
![]()
https://youtube.com/shorts/4wBbp5rXAe0?feature=share
En als het lekker gaat, kun je ook gewichtjes van een halve of hele kilo erbij gebruiken. Ik vind het prettig met de gewichtjes mijn armen te bewegen.quote:Op vrijdag 14 april 2023 10:47 schreef SilverEyes het volgende:
[..]
Dank voor deze uitleg! Ik ga er eens mee aan de slag
Gedoe jaquote:Op donderdag 20 april 2023 10:49 schreef SQ het volgende:
Allemaal dik
Mij lukt het ook niet meer. Mijn leven is zo tering tandjes druk (Nou ja, in mijn hoofd dan) dat ik echt te lui ben geworden om verstandige keuzes te maken.
Maar ik wil niet dik zijn. Het is wel een gedoe hoor
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.quote:Op donderdag 20 april 2023 10:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo, ik ben nog steeds dik. Mijn man is tegenwoordig ook dik. We willen graag een app gebruiken om onze voeding in te loggen. Bij voorkeur voer ik een avondmaaltijd in in mijn app en stuur die dan naar hem zodat hij het niet ook nog in zijn app hoeft in te voeren.
Wat is tegenwoordig een goede app hiervoor?
En geldt dat van je onderhoud berekenen en daar wat onder gaan zitten nog steeds?
Oh ja, MFP heette dat.quote:Op donderdag 20 april 2023 11:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik gebruik nog steeds MyFitnessPal, volgens mij kan je daarmee ook vrij makkelijk maaltijden van vrienden kopiëren.
En qua tekort zou ik als eerste stap je eten een week tracken en op basis daarvan een tekort creëren, in eerste instantie iets van 200-300kcal per dag in de min ofzo. Ook even rekening houden met wat je BMR (verbruik in absolute rust) is, want daar wil je niet onder gaan zitten. Dit lijkt een aardig rekentooltje: https://www.bmi-calculato(...)c-bmr-calculator.php
Hoopgevende berichten!quote:Op donderdag 20 april 2023 12:22 schreef exode het volgende:
Ik verbaas mezelf nog steeds, april en mei zijn vreselijke maanden op mijn werk (piek deadlines from hell) en prive gaan we voor mijn gevoel van feestje naar feestje, maar still going strong.
Morgen weer meten en we gaan even kijken wat en hoe vanaf eind mei. Dan heb ik dit 4 maanden gedaan en ik wil dan op eigen benen verder. Maar uiteraard wil ik voorkomen dat ik ga jojo'en, sterker nog ik ben er dan nog niet.
Maar verloofde gaat ook sporten vanaf mei dus dan gaan we deels samen, dan is het nog gezellig ook.
Ik vermoed dat ik tegen de -12 kilo zit inmiddels en dat heerlijke fitte gevoel, dat heb ik zo gemist. Juist in deze drukte merk ik een enorm verschil. Ik stort 's avonds niet in, heb nog energie en ben niet lamlendig.
Ik was steeds moe, echt lamlendig, maar maakte ook amper meer lol.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Hoopgevende berichten!
Ik vermoed dat er niks gaat komen uit mijn bloedonderzoek morgen en dat dit ook de boodschap weer gaat zijn, afvallen en sporten ditdat.
ik wilde eigenlijk zo graag een quick fix voor mijn vermoeidheid, omdat ik dus zo moe ben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |