Er zullen in totaal 21 artiesten mee doen (7 per halve finale). De 3 artiesten met de meeste stemmen gaan door naar de finale. De finale vind plaats in Trondheim, internationale jury stemt voor 50% mee, publiek voor 50%.quote:Melodi Grand Prix - Semi-Final 1 - Saturday 14 January
Melodi Grand Prix - Semi-Final 2 - Saturday 21 January
Melodi Grand Prix - Semi-Final 3 - Saturday 28 January
Melodi Grand Prix - Grand Final - Saturday 4 February
Zeker leuk om te hebben, maar ik zou niet op basis van een dergelijke show in Nederland de inzending willen kiezen. Dan heeft het publiek een stem.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:17 schreef Em31 het volgende:
Qua show, deze avonden, etc. ben ik wel een beetje jaloers op Noorwegen/Zweden. Is toch leuk om zoiets te hebben in je land.
Nee ik ook niet, werkt hier gewoon niet. Helaasquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:21 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Zeker leuk om te hebben, maar ik zou niet op basis van een dergelijke show in Nederland de inzending willen kiezen. Dan heeft het publiek een stem.
Zeker in Zweden maar ook in Italië heeft dit al zo`n lange traditie dat het eigenlijk niet eens om de winnaar gaat.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:17 schreef Em31 het volgende:
Qua show, deze avonden, etc. ben ik wel een beetje jaloers op Noorwegen/Zweden. Is toch leuk om zoiets te hebben in je land.
Die Ben Adams wel, de andere weet ik zo niet.quote:
Ben en Gautequote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:24 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
één van die twee volgens mij wel
Ja precies, dan hadden we het ook al jaren moeten hebben. En Zweden bijv. maakt ook vaak wel de juiste keuze. Op wat uitzonderingen na Hier gaat dat sowieso helemaal mis als je er nu nog mee begint.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:24 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Zeker in Zweden maar ook in Italië heeft dit al zo`n lange traditie dat het eigenlijk niet eens om de winnaar gaat.
En als artiest wordt je ook niet afgerekend op een minder resultaat. Dat zie ik in Nederland wel gebeuren.
Vorig jaar was het ook een van de betere finalesquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:12 schreef Zigsky het volgende:
Wel 1 van de betere finales deze. Heel divers, veel keuze, leuk.
Gemist .quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Vorig jaar was het ook een van de betere finales
Het is de mini playbackshow nietquote:
Je bent niet getagd, dus neequote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:32 schreef Strani het volgende:
Zo, ik neem aan dat ik alle liedjes gemist heb?
Zat er nog iets Spaanstaligs tussen?
Het is een detailquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:32 schreef Strani het volgende:
Alessandra heeft in Italie gewoond. Het komt in de buurt.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:32 schreef Strani het volgende:
Niet anders van je verwacht!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké meteen even aan het checken op YouTube. Interessant.
Neem aan dat ze daar ook wel hoog zit, misschien niet eerstequote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef Em31 het volgende:
Straks gaat het mis bij de televote in plaats van bij de jury
@Strani waardeert jouw mening Emquote:
Ook begrijpelijkquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:36 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
@:Strani waardeert jouw mening Em
Iets met lichtjes erin zou leuk zijn, soort kerstboomquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:38 schreef Fred_B het volgende:
Leuke achtergrond in Parijs. Ik mis wel iets.
Nee, maar er mist een echte knaller eigenlijk.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:38 schreef Strani het volgende:
Op het eerste gehoor spreekt Alessandra's stemgeluid me eerlijk gezegd niet zo heel erg aan.
Maar goed dat ik geen eigen mening heb.
Wij hebben toch wansmaak?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:39 schreef Em31 het volgende:
Nog één en dan weten we over WIJ smaak hebben
Die hebben het begrepen!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef NailQueen het volgende:
Nederland is gewoon Nederland in het Noors. Goed om te weten.
Er zijn verrassend veel overeenkomsten tussen Nederlands en Noorsquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef NailQueen het volgende:
Nederland is gewoon Nederland in het Noors. Goed om te weten.
Zoals ik zeiquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef Momo het volgende:
Atle zou best wel eens gaan winnen als zijn televote net wat beter is...
Dit zijn statements.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef Momo het volgende:
Atle zou best wel eens gaan winnen als zijn televote net wat beter is...
Als het 2 punten scheelt weten we wie de schuldige isquote:
Oddjes zijn ook gesloten nuquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:43 schreef GeorgeM het volgende:
Vooralsnog geen beweging in de oddjes.
Burgeroorlog tussen Blanca en Agoney fansquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat staat half Spanje over twee uur.
Ik bedoel bij Eurovisionworld, alle landen.quote:
Nee, dat hadden wij nog niet gezegd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:40 schreef Strani het volgende:
Ik vind Alessandra wel wat lijken op Miley Cyrus, in het gezicht. Of is dat al gezegd?
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:43 schreef GeorgeM het volgende:
Vooralsnog geen beweging in de oddjes.
Lekker geld inzetten nadat al punten bekend zijn.quote:
Noodtoestand in de hele regio is al afgekondigd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Burgeroorlog tussen Blanca en Agoney fans
Een beetje? Ik raak bijna tegen mijn wil bekeerd.quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Een beetje? Ik raak bijna tegen mijn wil bekeerd.
Jij doet toch niks tegen je wil?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Een beetje? Ik raak bijna tegen mijn wil bekeerd.
Dan moeten we daar eens selecteren voor het ESF.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:48 schreef Hamlapjes het volgende:
Op de EO-Jongerendag hoor je spannendere muziek dan dit, hoor
Dat wísten we, Em, dat wisten wequote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:49 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer dat we over zoiets grapjes zaten te maken kwamen we er later achter dat het over huiselijk geweld ging
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:49 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer dat we over zoiets grapjes zaten te maken kwamen we er later achter dat het over huiselijk geweld ging
Geen kans meer voor ons om naar de hemel te gaanquote:
quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:51 schreef NailQueen het volgende:
Ierland staat voorlopig bovenaan mijn lijst.
Hevige onenigheid hier.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:52 schreef Hamlapjes het volgende:
In zo'n recap doet Ierland al helemaal niets voor mij
Nee maar goed daar komt de Noorse EO-evenknie wel dus dan maar liever naar de hel Em.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:51 schreef Em31 het volgende:
[..]
Geen kans meer voor ons om naar de hemel te gaan
Ook waar!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:53 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee maar goed daar komt de Noorse EO-evenknie wel dus dan maar liever naar de hel Em.
@NailQueen schrijven we alvast even op voor de zwarte lijst.quote:
Jammer dan. Ik blijfquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
@:Nailqueen schrijven we alvast even op voor de zwarte lijst.
Ik zeg nergens dat je niet mag blijven, vanaf nu krijg je echter een speciale behandeling.quote:
quote:
ZOOOOOOquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:58 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, maar ze had meer dan 120.
hundretjue-nogiets.Dus 120-nogiets.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:58 schreef Cirilico het volgende:
Ik verstond 100 nog wat, maar ik zie geen punten meer in beeld.
Hoelang kan je zoiets rekken ? Dat had wel iets sneller gemogen.quote:
dat dacht ik ook te horen, jaquote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:59 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
hundretjue-nogiets.Dus 120-nogiets.
Of die gast op Twitter hèquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:00 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ai, dan hebben Sableheart en ik het allebei verkeerd gehoord
Ja, het breekt zo lekker een reeks van jonge mannen met een treurige ballad.quote:
Feestje bij EiC johquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:04 schreef Cee het volgende:
Ik heb echt zo’n intense hekel aan dit nummer, niet normaal.
En dan als 21e in de finale? Nou, dan gaat Matt nog gelijk krijgenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:03 schreef NailQueen het volgende:
Ik presenteer u: De opener van de eerste halve finale!
Ik weet niet of dat goed samengaat met wat ze al op heeft.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:04 schreef Momo het volgende:
Alessandra gaat zo een hele fles wijn leeg drinken
In mei allemaal mensen: Hey dit is dat nummer van TikTok!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:02 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijken of het nummer nu verder viral gaat op TikTok
Ja, dat maakt voor mij best een hoop goed.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ze is wel een leuk figuur, dat kan hysterische beelden uit Liverpool gaan opleveren
Ja dit kan in mei best een televote knaller wordenquote:
Beetje Brooke achtigquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:05 schreef Hamlapjes het volgende:
Ze is wel een leuk figuur, dat kan hysterische beelden uit Liverpool gaan opleveren
Vorig jaar had Lights Off van We Are Domi ook hitpotentie. Als het door David Guetta was gemaakt, was het een radiohit geweest.quote:
Terechtquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:19 schreef Momo het volgende:
Ik realiseer me nu, Swing It, derde in de televote.
We hebben nog niet eens een lied dus dat lijkt me logisch. Geen zorgen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:49 schreef GeorgeM het volgende:
Weer een plekje opgeschoven, ze gaan ons zodadelijk voorbij
Logisch toch, het verdient van alle gekozen liedjes ook plek 1quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:49 schreef GeorgeM het volgende:
Weer een plekje opgeschoven, ze gaan ons zodadelijk voorbij
Das een goed teken, wat dat zijn toch de mensen die stemmenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:55 schreef Nexum het volgende:
JAAAAAA IK BEN EEN BEETJE DRONKEN MAAR IK VIND DIT ZO LEUK
Dat vroeg ik me dus ook af toen ik haar optreden terug keek op YouTube, in hoeverre werd er autotune gebruikt..quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik vermoed dat dit het best goed kan gaan doen, al vraag ik me nog steeds af of dit vocaal niet helemaal onderuit gaat zonder autotune...
Hij is Albina vergetenquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:54 schreef koffieleuk het volgende:
Dit vind ik wel grappig ja.
[ twitter ]
Als ik dit filmpje zie maak ik me al zorgen om hoe ze vandaag gaat klinken haha. Die heeft geen stem meer over straks denk ik.quote:Op zondag 5 februari 2023 00:25 schreef Funhouse het volgende:
Ik kon helaas de finale niet live kijken, maar ik heb het optreden van Alessandra even bekeken en ik maak me toch wel een beetje zorgen over hoe ze gaat klinken in Liverpool hoor
Ik kreeg deze net aanbevolen, lijkt me een goed idee want haar lage stem in het Italiaans klinkt mooiquote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:03 schreef koffieleuk het volgende:
Ik wil een volledige Italiaanse versie nu!
Ow God, du denk ik dat Ranomi eruit ligt in widm.quote:Op zondag 5 februari 2023 00:15 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
En mijn trends zijn niet persoonlijk !
Ik plak Run to the hills er voor het gemak bij.quote:
Ik vind het wel 10x beter dan Run to the Hills.quote:Op zondag 5 februari 2023 19:59 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Ik plak Run to the hills er voor het gemak bij.
Persoonlijk zou ik ook zeggen dat Alessandra meer kans maakt om Eurovisie te winnen dan Tvorchiquote:
Laatst had je een poll gemaakt met wie er nu zou gaan winnen.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik ook zeggen dat Alessandra meer kans maakt om Eurovisie te winnen dan Tvorchi
Zal na dit weekend weer een poll maken denk het ookquote:Op donderdag 9 februari 2023 20:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Laatst had je een poll gemaakt met wie er nu zou gaan winnen.
Ik denk dat Noorwegen en Tsjechie nu eerder met de winst van door kan gaan dan Oekraine.
Klopt, al heb ik niet het idee dat we de winnaar al hebben gehoord. Maar Alessandra heeft best een hitje te pakken.quote:Op donderdag 9 februari 2023 20:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik ook zeggen dat Alessandra meer kans maakt om Eurovisie te winnen dan Tvorchi
We zijn nu een week verder en het staat nu op 3 in m'n Top 8.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 22:04 schreef Cee het volgende:
Ik heb echt zo’n intense hekel aan dit nummer, niet normaal.
Bij mij groeit ie ook een PÍETSIE maar ik ben nog niet zo ver als jij.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:51 schreef Cee het volgende:
[..]
We zijn nu een week verder en het staat nu op 3 in m'n Top 8.
Ja, die outfit is vrij ongelukkig, en het zou op een ESF ook vast punten kosten door de ordinaire uitstraling. Terwijl het helemaal niet nodig is, want op Instagram staat ze ook gewoon in normale jurkjes, en dan ziet ze er meteen een stuk charmanter uit.quote:Op zondag 19 februari 2023 23:57 schreef Prego het volgende:
Ik zie dit best scoren bij de televote, ik krijg een beetje Spirit in the sky vibes ondanks dat het er niet op lijkt.
Wel hoop ik dat ze haar kleding aanpast, d’r schaamstreek vind ik ontzettend onflatteus en ordinair in de video
De intro van haar live optreden mist op Spotifyquote:Op dinsdag 21 februari 2023 19:13 schreef Thrts het volgende:
Het nummer is op spotify nu 2:28, is dit lang genoeg?
We zijn nu drie weken verder en het staat nog steeds op 3.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 14:51 schreef Cee het volgende:
[..]
We zijn nu een week verder en het staat nu op 3 in m'n Top 8.
Ik ben ff terug aan het lezen waar ze zich bij MGP bekend maakten, en deze aangeklikt en weer eens teruggekeken. Maar ik zie het niet hoor Waar dan?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 21:25 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ze hadden zichzelf al prijs gegeven in Space Kelly
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |