SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Te dun ijs op sommige plekken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap nu ook nog steeds niet waarom het in 2012 niet kon. Twee weken niets dan ijsdagen, waarvan één week zeer zware nachtvorst. Heel veel beter ga je niet krijgen in Nederland, of je moet echt een gigantische toevalstreffer hebben. 1997 was vele malen milder.
Ja, dat snap ik, maar hoe?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Te dun ijs op sommige plekken.
https://www.knmi.nl/kenni(...)-een-elfstedenwinter
Zit nu even in het zonnetje en die begint alweer aangenaam warm te voelenquote:
Best wel ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zit nu even in het zonnetje en die begint alweer aangenaam warm te voelen
Vitamine Dquote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:16 schreef ondeugend het volgende:
In mijn beschutte stadstuin zit ik nu in een dunne trui van de zon te genieten. Omdat het kan.
En ze geeft zowaar warmte af
Prima weer om buiten te werkenquote:
9 van de 10 keer is het andersom.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:28 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zon? Hier is echt heel de dag geen zon geweest. Alleen maar bewolkt en saai.
Zag er op Twitter ook 1. Begint de droogte nu, zei die. komende week droog nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober. Tief toch op met dat gejank. Eindelijk zon en langer droog dan 2 dagen.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Er komen (eindelijk) een aantal droge zonnige dagen aan in NL en op weerwoord beginnen sommigen al te paniekeren over "droogte" .... man man man...
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zag er op Twitter ook 1. Begint de droogte nu, zei die. komende week droog nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober. Tief toch op met dat gejank. Eindelijk zon en langer droog dan 2 dagen.
Ja echt hequote:Op maandag 6 februari 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.
Oktober was zelfs extreem droog voor normale begrippenquote:Op maandag 6 februari 2023 11:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens mij was januari veel te nat, maar onafgebroken nat is toch echt overdreven
Het is begin februariquote:Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Vigilance het volgende:
Gvd ik had gehoopt op typische early spring dagen : volop zon, uit de wind al lekker in je t shirt buiten zitten. Maar dit heeft niets met mooi pre-voorjaarsweer te maken. Is hier alsnog waterkoud en pleuris bewolkt. Enige verschil met voorgaande weken/maanden is dat er af en toe een keer een minuutje zonneschijn doorheen komt.
Dan verhuis je lekker naar Spanje of Oostenrijkquote:Op maandag 6 februari 2023 12:03 schreef Vigilance het volgende:
Maakt toch niet uit? In oostenrijk is het soms -5 en zit je heerlijk in de zon. Als het windstil is en de zon flink schijnt kan het best lekker zijn. Maar dit is gewoon nog waterkoud en veel te veel bewolking. Ja als je goed kijkt zie je links en rechts wat blauw ertussen, da's al een heel contrast met voorgaande maanden, maar om dit nou ''stralend zonnig weer'' te noemen dat nu al tijdenlang wordt aangekondigd
Het is februari. Dan is het koud.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:11 schreef Vigilance het volgende:
Het staat letterlijk op alle weersites dat het stralend zonnig en windstil weer wordt/is en dan heb ik opeens onrealistische verwachtingen. Maargoed Amsterdam / Midden NL zal wel weer totaal niet representatief zijn.
Het was wel heel vaak nat. Als het al niet echt regende was het wel vochtig of viel er wel wat motregen. Er is deze herfst/winter echt wel voldoende neerslag gevallen. Het is sowieso geen week lang droog geweestquote:Op maandag 6 februari 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.
Aan de costa momenteel flink bewolkt en regenachtig bij 11 graden. Lekker herfstig dus even voor de veranderingquote:Op maandag 6 februari 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verhuis je lekker naar Spanje of Oostenrijk
Over onrealistische verwachtingen gesproken, de tering.
Erg mooi.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aan de costa momenteel flink bewolkt en regenachtig bij 11 graden. Lekker herfstig dus even voor de verandering
Hier ook.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:05 schreef Felagund het volgende:
Het is hier vrij blauw en zonnig hoor.
Hahaha...dat viel mij ook al op. Af en toe daar..quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Er komen (eindelijk) een aantal droge zonnige dagen aan in NL en op weerwoord beginnen sommigen al te paniekeren over "droogte" .... man man man...
quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Bizar ja..maar zo gaat het wel de laatste jaren..quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
November had flink wat zon.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het was wel heel vaak nat. Als het al niet echt regende was het wel vochtig of viel er wel wat motregen. Er is deze herfst/winter echt wel voldoende neerslag gevallen. Het is sowieso geen week lang droog geweest
Slechts nieuws voor de Alpen landen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende weer alweer 10-12 graden.![]()
[ twitter ]
Het was prachtig weer in de Amsterdamse Waterleidingduinenquote:
Vind ik ook. Genot dit.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Dit weer moet toch ook gewoon de hele winter kunnen
Wat een genotquote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Ik teken direct.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Geweldige zonsondergangen ookquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:47 schreef aloa het volgende:
Zon is al onder nu...maar prachtige dag vandaag.![]()
[ afbeelding ]
Geregeld zonneschijn van een bovendien snel in kracht toenemende zon. Temperaturen die goed over de tien graden gaan, in het zuiden en zuidoosten zelfs richting de 15 graden. Dus inderdaad, lente-achtig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
Zo'n SSW die weer eens veel te laat is. Hopen dat het minder van invloed is al dat hier staat want anders krijgen we nog een maand extra te maken met kou, grijze zooi en nattigheid.
En wat bedoelen zij met lenteachtig volgende week? ik zie 10-12 graden. Wat is daar precies lente achtig aan?
[ twitter ]
in die regio zit nu juist de winter. Sicilië had wel erg veel neerslag. net als maltaquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:57 schreef Dven het volgende:
Volgens weerwoorders is het overal op het noordelijk halfrond winters. Behalve in Europa natuurlijk!
Ondertussen op Sicilië en in het zuiden van Griekenland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Geregeld zonneschijn van een bovendien snel in kracht toenemende zon. Temperaturen die goed over de tien graden gaan, in het zuiden en zuidoosten zelfs richting de 15 graden. Dus inderdaad, lente-achtig.
Klopt. Hier was het afgelopen nacht -13. Iets verderop net geen -19. Andere koek dan de lenteachtige januariquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in die regio zit nu juist de winter. Sicilië had wel erg veel neerslag. net als malta
Niet echt, daarom -achtigquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.
Het is half februari, wat verwacht je?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.
geen lente, maar dat zeg ik ook niet. ze schrijven dat dat komende week wel zo isquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is half februari, wat verwacht je?
Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:57 schreef Dven het volgende:
Volgens weerwoorders is het overal op het noordelijk halfrond winters. Behalve in Europa natuurlijk!
Ondertussen op Sicilië en in het zuiden van Griekenland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een klein puntje van aandacht is dat er alleen op hoogte sneeuw ligt.quote:
Redelijk subjectief en afhankelijk van de plek natuurlijk. Uit de wind in de zon zal het beste aanvoelen als 15 gradenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
geen lente, maar dat zeg ik ook niet. ze schrijven dat dat komende week wel zo is
Denk dat zon, windstil en 13 graden komende week al best een beetje een lentegevoel gaat geven.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
geen lente, maar dat zeg ik ook niet. ze schrijven dat dat komende week wel zo is
In Griekenland zit je al snel 'op hoogte'. De foto in Griekenland is genomen op zo'n 400-450 meter.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 11:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een klein puntje van aandacht is dat er alleen op hoogte sneeuw ligt.
Toch al 1,5x hoger dan het hoogste punt van Nederland. Hier ligt er soms ook een laag sneeuw op de Vaalserberg terwijl Maastricht niets heeft.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:00 schreef Dven het volgende:
[..]
In Griekenland zit je al snel 'op hoogte'. De foto in Griekenland is genomen op zo'n 400-450 meter.
Ja, als je alles wil vergelijken met het Nederlandse laaglandquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Toch al 1,5x hoger dan het hoogste punt van Nederland. Hier ligt er soms ook een laag sneeuw op de Vaalserberg terwijl Maastricht niets heeft.
Wat zit je moeilijk te doen manquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, als je alles wil vergelijken met het Nederlandse laagland
Overigens lag er ook op de stranden sneeuw.
Zegt de persoon die moeilijk doen welhaast uitgevonden heeftquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat zit je moeilijk te doen man
Je hebt het over het pislaagje op de stranden vergeleken met 40cm sneeuw.
Paar jaar terug was dat wel heel erg. Toen werd er zo'n hotel weggevaagd in Italië meen ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:24 schreef Dven het volgende:
Doen we even een foto van direct aan zee. Het telt namelijk niet wanneer een locatie hoger ligt dan Nederland. Ofzo. Wel zo gemakkelijk.
[ afbeelding ]
Onderstaande foto is van het twijfelgevalletje Thebe. Deze in het zuiden van Griekenland gelegen stad ligt namelijk op z'n 200 meter. Hoe dan ook, daar hadden ze een dag of twee geleden een klein beetje last van lake effect van de Middellandse zee.
[ afbeelding ]
In Bulgarije ligt vaker sneeuw dan hier in Nederlandquote:Op vrijdag 10 februari 2023 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, als je alles wil vergelijken met het Nederlandse laagland
Overigens lag er ook op de stranden sneeuw.
Dat was wel elders in Italië, dacht ik. Kom even niet op de naamquote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Paar jaar terug was dat wel heel erg. Toen werd er zo'n hotel weggevaagd in Italië meen ik.
Farindola. Was ook door lake effect.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 18:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat was wel elders in Italië, dacht ik. Kom even niet op de naam
Dit jaar was in ieder geval geen vetpot. Meer dan een paar centimeter heeft er niet gelegenquote:Op vrijdag 10 februari 2023 17:09 schreef aloa het volgende:
[..]
In Bulgarije ligt vaker sneeuw dan hier in Nederland![]()
Nog geen vlok gezien hier deze winter
Lijkt hier juist weer kouder te gaan worden. De lange termijn voorspelling laat een koudere maart zien.quote:Op zaterdag 11 februari 2023 08:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit jaar was in ieder geval geen vetpot. Meer dan een paar centimeter heeft er niet gelegen
Na vandaag hier wel gedaan met de winter. Het was eerder deze ochtend -11°C maar gezien de verwachtingen gaat het daar niet meer bij in de buurt komen.
Ik ben bang dat na deze zachtere periode het weer eeuwig wachten wordt op de lente-temperaturen waar we zo naar smachten. Dat iedereen zoiets heeft van "wanneer wordt het nou eindelijk eens aangenaam lenteweer want we zijn dit eeuwige, grouwe, kille kutweer meer dan zat!quote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt hier juist weer kouder te gaan worden. De lange termijn voorspelling laat een koudere maart zien.
en dat is precies niet de bedoelingquote:Op zaterdag 11 februari 2023 16:57 schreef aloa het volgende:
[..]
Lijkt hier juist weer kouder te gaan worden. De lange termijn voorspelling laat een koudere maart zien.
Als de zon maar schijntquote:Op zondag 12 februari 2023 00:30 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat na deze zachtere periode het weer eeuwig wachten wordt op de lente-temperaturen waar we zo naar smachten. Dat iedereen zoiets heeft van "wanneer wordt het nou eindelijk eens aangenaam lenteweer want we zijn dit eeuwige, grouwe, kille kutweer meer dan zat!" tijdens zo'n vastgeroest stromingspatroon dat van eind februari tot half april duurt ofzo.
Dit is in Nederland heel goed mogelijk helaas.
Dat is altijd goed, maar kou in april zit ook niemand op te wachten.quote:
Koutisten be like: "Hold my Jägermeister!"quote:Op maandag 13 februari 2023 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is altijd goed, maar kou in april zit ook niemand op te wachten.
quote:Op maandag 13 februari 2023 10:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is altijd goed, maar kou in april zit ook niemand op te wachten.
Die worden blij van 5 graden in april ja?quote:Op maandag 13 februari 2023 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Koutisten be like: "Hold my Jägermeister!"
Natuurlijk nietquote:Op maandag 13 februari 2023 11:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die worden blij van 5 graden in april ja?
quote:Op maandag 13 februari 2023 11:59 schreef quirina het volgende:
Nog wat Chinese ballonnen gespot of wa?
Dat zou geweldig zijn, toch nog een klein beetje winter. Maar nee, dat gaat 'm inderdaad niet worden. Nog een maandje of twee en het is zomer.quote:Op maandag 13 februari 2023 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
Laten we hopen dat maart geen winterse trekken krijgt
[ twitter ]
Liever nog een paar weken winter dan dat continue grijze weer waar we al weken in zittenquote:Op maandag 13 februari 2023 18:26 schreef INViCTuS het volgende:
Laten we hopen dat maart geen winterse trekken krijgt
[ twitter ]
Die contreien hebben het wel zwaar en bijzonder weinig neerslag al 2 winters op rij. van de zomers moeten ze het al helemaal niet hebben.quote:Op maandag 13 februari 2023 21:34 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En wordt nog veel ernstiger ben ik bang.
In maart heb ik daar echt totaal geen behoefte meer aan. Genoeg tijd gehadquote:Op maandag 13 februari 2023 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn, toch nog een klein beetje winter. Maar nee, dat gaat 'm inderdaad niet worden. Nog een maandje of twee en het is zomer.
Opzich is een ssw een goede initiële opening maar het is geen garantie op. Daarnaast wil je wel gewoon "lekker" winterweer. Grijs, waterkoud met eens straffe wind is niks aan.quote:Op maandag 13 februari 2023 21:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn, toch nog een klein beetje winter. Maar nee, dat gaat 'm inderdaad niet worden. Nog een maandje of twee en het is zomer.
Tot nu toe ziet het er goed uit en lijkt het vooralsnog niet heel koud te worden, dus dat is gunstigquote:Op maandag 13 februari 2023 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Opzich is een ssw een goede initiële opening maar het is geen garantie op. Daarnaast wil je wel gewoon "lekker" winterweer. Grijs, waterkoud met eens straffe wind is niks aan.
Bij jou misschien een pak sneeuw. Hier een paar uur een ijzig straatje.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat heerlijk, voor de tweede dag een strakblauwe lucht, zonder wind, lekker zacht.
Ik begrijp niet hoe mensen hier kunnen zeuren dat het geen winter is geweest... Er zijn echt al veel dagen onder nul geweest, 'snachts nog meer, er heeft bijna een week sneeuw gelegen, nog maar drie weken geleden... Hoe dan? Slecht geheugen of zo.
Nederland is niet alleen jouw Limburg he.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat heerlijk, voor de tweede dag een strakblauwe lucht, zonder wind, lekker zacht.
Ik begrijp niet hoe mensen hier kunnen zeuren dat het geen winter is geweest... Er zijn echt al veel dagen onder nul geweest, 'snachts nog meer, er heeft bijna een week sneeuw gelegen, nog maar drie weken geleden... Hoe dan? Slecht geheugen of zo.
hemelsluizen open. Mooi frontje, maar waarom die debiele muziek erbijquote:
Nee nu wil ik mosterd na de maaltijd waterkoud weer, boeit me niet als het grijs is en regent als het maar "koud" is.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je zo graag allemaal de sneeuw in wilde, had je gewoon hier kunnen komen wandelen. Maar nu geen winter meer, op naar de lente!
Geen sneeuw gehad hier hoor afgelopen maanden. En dat aantal dagen onder 0 is op 2 vingers te tellen, en waren voornamelijk ´s nachts. Absoluut geen winter dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar dat is Den Haag, dus daar is winter sowieso een zeldzaamheid. Altijd al zo geweest.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Geen sneeuw gehad hier hoor afgelopen maanden. En dat aantal dagen onder 0 is op 2 vingers te tellen, en waren voornamelijk ´s nachts. Absoluut geen winter dus.
Ik ben toch echt bovengemiddeld vaak op mijn muil gegaan op de fiets deze winter.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:26 schreef Haags het volgende:
[..]
Geen sneeuw gehad hier hoor afgelopen maanden. En dat aantal dagen onder 0 is op 2 vingers te tellen, en waren voornamelijk ´s nachts. Absoluut geen winter dus.
Nou, ik ben dol op de zomer, maar als het een zomer is waarbij het 1 week boven de 21 graden is en wellicht twee klappen onweer vind ik het ook een kut zomer.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
2021 flashbacksquote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, ik ben dol op de zomer, maar als het een zomer is waarbij het 1 week boven de 21 graden is en wellicht twee klappen onweer vind ik het ook een kut zomer.
Gladdekatquote:Op dinsdag 14 februari 2023 20:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben toch echt bovengemiddeld vaak op mijn muil gegaan op de fiets deze winter.
Wel keihard genoten van mijn autorit de avond daarvoor. Het was zo glad dat ik met 4 wielen richting de stoep gleed in een poging om juist weg te komen van die stoep.quote:
Hoeveel onweer zou je dan willen?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 21:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou, ik ben dol op de zomer, maar als het een zomer is waarbij het 1 week boven de 21 graden is en wellicht twee klappen onweer vind ik het ook een kut zomer.
Ben jij ook gaan paardrijden in de sneeuw?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:15 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je zo graag allemaal de sneeuw in wilde, had je gewoon hier kunnen komen wandelen. Maar nu geen winter meer, op naar de lente!
Jaquote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoeveel onweer zou je dan willen?
Ah, genoteerd.quote:
Jazeker! Dat gaat goed, dan is het helemaal niet glad in het bos, gewoon verse sneeuw. Was heerlijk. Zelfs gegaloppeerd door de sneeuw.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 22:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben jij ook gaan paardrijden in de sneeuw?
quote:Op woensdag 15 februari 2023 01:29 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jazeker! Dat gaat goed, dan is het helemaal niet glad in het bos, gewoon verse sneeuw. Was heerlijk. Zelfs gegaloppeerd door de sneeuw.
Dit is wel wensdenken van die Alpenmeneer. Zoals het er nu naar uitziet heeft de SSW nog weinig invloed op Europa. Misschien dat Siberië extra afkoelt en met een beetje geluk deze kant op waait, maar voorlopig is daar geen zicht op.quote:
Maar misschien ook niet..quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:19 schreef Paul het volgende:
![]()
![]()
![]()
https://www.noodweer.be/s(...)PL8-bBqh7uEnNSkZYn-c
Wat een rare combinatie van koppen.quote:
Verwachtingen (14 dagen) geven gewoon rustig wat koeler weer aan, met redelijk wat zon en veelal droog.quote:
Ja, zo'n maart als vorig jaar krijg je helaas niet snel weer. Liever wel natuurlijkquote:Op zondag 19 februari 2023 11:30 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Verwachtingen (14 dagen) geven gewoon rustig wat koeler weer aan, met redelijk wat zon en veelal droog.
Media = Drama!
Lente wil ik het niet noemen, maar bijna dubbele cijfers en zon is sowieso goedquote:Op maandag 20 februari 2023 09:34 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie zaagtand pluim Lente
Nachtvorstquote:Op maandag 20 februari 2023 09:34 schreef michiel_merk het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie zaagtand pluim Lente
quote:Op maandag 20 februari 2023 09:30 schreef Nattekat het volgende:
Godverdomme, doe deze onzin eens een maand eerder voortaan.
Lekker toch? Goed voor de klimaatmodellen.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een aantal modelletjes gaan weer voor kou.
Wel zonnig.quote:Op maandag 20 februari 2023 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Een aantal modelletjes gaan weer voor kou.
Dit typische Nederlandse herfstweer heb je ook niks aan. Grijs ohne ende. Doe maar zonnigquote:
Mijn zonnepanelen zeggen anders. 2022 geweldig mooi jaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 07:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit typische Nederlandse herfstweer heb je ook niks aan. Grijs ohne ende. Doe maar zonnig.
Eigenlijk best wel triest dat we zo vaak dit intens kansloze en depressieve zielige weerbeeld hebben
Sommige mensen vergeten snel de mooie dagen.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 08:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Mijn zonnepanelen zeggen anders. 2022 geweldig mooi jaar.
Vorig jaar vergeten we nooit meer. Maar dat was wel uitzonderlijk. Het liefst elk jaar zo. Zou niet weten waarom nietquote:Op dinsdag 21 februari 2023 09:22 schreef aloa het volgende:
[..]
Sommige mensen vergeten snel de mooie dagen.
Wat meer neerslag en onweer zou leuk zijn en beter voor de natuur.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:29 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vorig jaar vergeten we nooit meer. Maar dat was wel uitzonderlijk. Het liefst elk jaar zo. Zou niet weten waarom niet
De natuur went wel!!!!!! Maandelijks mediterrane omstandigheden, zoniet: JANKEN.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Wat meer neerslag en onweer zou leuk zijn en beter voor de natuur.
Tsjaa.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
De natuur went wel!!!!!! Maandelijks mediterrane omstandigheden, zoniet: JANKEN.
Mediterrane omstandigheden hebben we hier vorig jaar in de lente niet gehad hoor. Waar haal je dat vandaan? Was wat droog en wat meer zon dan normaal, maar dat is echt niet gelijk mediterraan ofzo. Niet zo overdrijven.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 10:54 schreef Dven het volgende:
[..]
De natuur went wel!!!!!! Maandelijks mediterrane omstandigheden, zoniet: JANKEN.
Dat is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat jij graag onder mediterraan wil verstaanquote:Op dinsdag 21 februari 2023 12:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mediterrane omstandigheden hebben we hier vorig jaar in de lente niet gehad hoor. Waar haal je dat vandaan? Was wat droog en wat meer zon dan normaal, maar dat is echt niet gelijk mediterraan ofzo. Niet zo overdrijven.
Nouja, het zal vast per regio - zoals overal - enorm verschillen. Maar dit is vandaag de live radar van Frankrijk:quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef Mykonos het volgende:
Hier in Frankrijk al een maand geen regen gevallen, dus dat gaat weer lekker.
Er zou vandaag inderdaad wat regen moeten komen. Nog geen druppel gezien, maar het record is wel officieel gevestigd met 32 dagen droogte.quote:Op woensdag 22 februari 2023 11:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nouja, het zal vast per regio - zoals overal - enorm verschillen. Maar dit is vandaag de live radar van Frankrijk:
[ afbeelding ]
Op zich genoeg buien overal te zien...
Voortaan drink ik niet meer uit de Maas.quote:Op dinsdag 21 februari 2023 13:47 schreef Mykonos het volgende:
Hier in Frankrijk al een maand geen regen gevallen, dus dat gaat weer lekker.
Ziet er goed uit volgende week.quote:Op donderdag 23 februari 2023 08:57 schreef dick_laurent het volgende:
Lijkt erop dat het na het weekend juist flink zonnig gaat worden.
Hier was het gister 23 graden, en volgende week is het overdag nog maar 12 gradenachja, hoort erbij.
Zaagtand pluim is eigenlijk altijd wel goedquote:
Welke warmte?quote:Op donderdag 23 februari 2023 10:57 schreef Nattekat het volgende:
Ik zou het wel weer fijn vinden als er in maart niet meer gestookt hoeft te worden. Misschien sowieso wel een goed idee, want ervaring leert dat ik in april alweer bezig ga zijn met de warmte eruit krijgen
Maar die warmte heb jij dan in huis. Buiten zou mooi zijn met 20 graden, maar daar zijn er nog niet veel van in aprilquote:Op donderdag 23 februari 2023 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die van de zon. Het is hier tot diep in oktober 22+ geweest
Ja, dat ook, maar ik had het vanaf het begin al over bij mij binnenquote:Op donderdag 23 februari 2023 18:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar die warmte heb jij dan in huis. Buiten zou mooi zijn met 20 graden, maar daar zijn er nog niet veel van in april
de komende dagen gaat het als semi lente voelenquote:Op zondag 26 februari 2023 01:16 schreef cherrycoke het volgende:
ik heb het idee alsof het al 6 maanden herfst is.
Heel erg semi dan.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:47 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
de komende dagen gaat het als semi lente voelen
ik zeg semi want het gaat maar 6 graden wordenquote:
Er is niks semi aan 6. Gebruik dan een PI of smilie.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:54 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
ik zeg semi want het gaat maar 6 graden worden
niet heel erg warm
quote:
quote:Veel zon, koude wind.
Vandaag schijnt de zon op de meeste plaatsen uitbundig, al verschijnen in de middag ook wel enkele wolken. Het blijft overal droog. De noordoostenwind waait matig en aan zee soms vrij krachtig. Na een koude ochtend, loopt de temperatuur vanmiddag op naar 6 of 7 graden. Door de noordoostenwind voelt het soms wel wat kouder aan. Vanavond en vannacht is het zo goed als onbewolkt. De wind neemt landinwaarts in kracht af en het gaat 1 tot 5 graden vriezen. Morgen volgt wederom een zonnige februaridag.
Ik vertel jou ook niet wat je moet doen dus doe maar rustig hoor.quote:Op zondag 26 februari 2023 08:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er is niks semi aan 6. Gebruik dan een PI of smilie.
Ja, mijn bericht was luchtiger bedoeld, sorry.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:20 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik vertel jou ook niet wat je moet doen dus doe maar rustig hoor.
Doei.
Hij trekt hier af en toe weg, maar mooie momenten met zon.quote:Op zondag 26 februari 2023 11:22 schreef Nattekat het volgende:
Vandaag vieren we de wederopstanding van de zon.
Dit is precies niet lente achtig. Maar goed, de zon schijnt, dus dat is dikke prima. Geen grijze treurnis meer. Iets warmer is uiteraard wel fijnquote:Op maandag 27 februari 2023 12:24 schreef Vigilance het volgende:
Stervenskoud nog steeds. Het zijn meer mooie winterdagen dan dat het nou enorm lente-achtig is. En ik zie in de voorspellingen ook weer een shitload aan grijze druilerige dagen aankomen.
Pas medio maart lijken de temperaturen wat boven de 10 graden te gaan komen![]()
Wij gaan gewoon voor een geweldige lente.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:08 schreef viagraap het volgende:
Het is nog niet eens maart en er roept al iemand dat het een kut lente wordt
Nouja op weer.nl is het al tot medio maart koud, druilerig en volledig grijs. Na de 180 dagen grijs die we al achter de rug hebben is dat zacht gezegd niet echt een lekker begin van de lente. Maargoed dan ook maar even de glas half vol benadering : morgen en overmorgen het er nog maar ff van nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:08 schreef viagraap het volgende:
Het is nog niet eens maart en er roept al iemand dat het een kut lente wordt
Alles langer dan anderhalve week later kun je met een korrel zout nemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:41 schreef Vigilance het volgende:
[..]
Nouja op weer.nl is het al tot medio maart koud, druilerig en volledig grijs. Na de 180 dagen grijs die we al achter de rug hebben is dat zacht gezegd niet echt een lekker begin van de lente. Maargoed dan ook maar even de glas half vol benadering : morgen en overmorgen het er nog maar ff van nemen.
Heb zo'n gevoel dat het weer zo'n 2020 lente wordt, waarbij het vanaf April kurkdroog en warm wordt.quote:Op dinsdag 28 februari 2023 10:27 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wij gaan gewoon voor een geweldige lente.
Moet je nog even geduld hebben.quote:Op woensdag 1 maart 2023 07:13 schreef INViCTuS het volgende:
-7. Frisjes wel.
Maar, welkom (meteorologische) lente. Op naar de 15 graden
Zouden we toch nog een staartje winter krijgen?quote:Op woensdag 1 maart 2023 11:02 schreef aloa het volgende:
[..]
Moet je nog even geduld hebben.
Volgende week weer een stukje kouder met kans op sneeuw.
quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zouden we toch nog een staartje winter krijgen?
Een mens mag hopen
Gekquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een mens mag hopen
Tuurlijk. 3 maanden de tijd gehad en wederom zodra de lente begint die onzin weer.quote:
Ik trap er nog niet in, maar wie weet.quote:
Laten we hopen van nietquote:Op woensdag 1 maart 2023 12:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Een mens mag hopen
Niks mis mee.quote:Op woensdag 1 maart 2023 12:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tuurlijk. 3 maanden de tijd gehad en wederom zodra de lente begint die onzin weer.
Koud maar met zo'n strakblauwe lucht als vandaag is echt het beste wandelweer ooitquote:
Heeeerlijk.quote:
Veel te optimistisch. De Noordzee is relatief warm gebleven deze winter, dus ik denk dat de verwachtingen flink getemperd moeten worden.quote:
Datquote:
Kan!quote:
Ja of het valt ergens Alpen ofzoquote:Op donderdag 2 maart 2023 14:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kan!
Winterse buien, in binnenland vooral sneeuwbuien, en de harde tot stormachtige aantrekkende wind met in het westelijk kustgebied (zeer) zware windstoten zullen in de loop vd dinsdagmiddag -avond en nacht op woensdag voor zeer guur en turbulent weer gaan zorgen.
Maar dinsdag en woensdag dus nog veel meer wind en winterse buien. Iets met maart en staart. Maar ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten. Doe maar langzaam richting 12-14 gradenquote:Op donderdag 2 maart 2023 17:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat is toch helemaal niet waar je op zit te wachten, guur en onstuimig weer en dat ook nog eens in het weekend.
Heeft geen zak met winter te maken.
Maartse buien zijn tof hoor, maar dat is de worst die men zichzelf voor houdt want het is gewoon grijs winderig en waterkoud. Met inderdaad een of twee scherpe wisselingen tussen buien en blauwe lucht.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dinsdag en woensdag dus nog veel meer wind en winterse buien. Iets met maart en staart. Maar ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten. Doe maar langzaam richting 12-14 graden. Winter heeft 3 maanden de kans gehad
Dit wil je niet meer in maart. Zoiets moet je dan in januari of februari hebben.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:59 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk ik slinger weerwoord even aan om verdieping te krijgen over de huidige situatie..
Alleeeeeen maar gereutel over evt drabsneew. Wat een verschrikkelijke echoput is dat forum toch ook
Nee joh, snap wel dat het interessant is hoor maar je leest ook direct niks anders meerquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:01 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit wil je niet meer in maart. Zoiets moet je dan in januari of februari hebben.
Maar goed kan in de nacht en ochtend wel wit worden...
Idd ja, het valt elke keer weer net te laat.quote:Op donderdag 2 maart 2023 18:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee joh, snap wel dat het interessant is hoor maar je leest ook direct niks anders meer
Las er vorige week wel een interessant artikel over die late ssws die steeds vaker voor lijken te komen. Als dat eerder plaatsgrijpt en de kaarten vallen goed heb je een monsterwinter te pakken.
Ook al de 4e keer in 10 jaar? Volgens mij. Zo laat is eigenlijk wel zondequote:Op donderdag 2 maart 2023 18:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Idd ja, het valt elke keer weer net te laat.
Maar goed het kan allemaal nog in maart (echt zo'n maand waarin alles wel kan).
Jij brengt mooie berichten.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:59 schreef Haags het volgende:
Komt allemaal goed winter/herfst haters.
Straks vanaf eind maart is het weer 24 weken lang droog en alleen maar zon. Waarvan er 7 weken bij zitten met temperaturen boven de 30 graden en minstens 5 dagen 40+
(Verkapte zomerse voorspelling van weerman Piet Haags)
12-14 graden is wat het hier de afgelopen week is geweest. En ik kan je melden, ik vond dat al pleuris koudquote:Op donderdag 2 maart 2023 17:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maar dinsdag en woensdag dus nog veel meer wind en winterse buien. Iets met maart en staart. Maar ik zit er eigenlijk ook niet op te wachten. Doe maar langzaam richting 12-14 graden. Winter heeft 3 maanden de kans gehad
Doe maar in de winter.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
poh, wat een dikke pakketten. lijkt me wel een keer vet
[ twitter ]
Nog nooit gehoord dit.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:59 schreef Nattekat het volgende:
Mijn voornemen om in maart niet te stoken mag trouwens ook in hetzelfde hoekje als mijn voornemen om in september geen airco te gebruiken![]()
Als het maandagochtend weer weg is, kom maar door.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 09:28 schreef INViCTuS het volgende:
poh, wat een dikke pakketten. lijkt me wel een keer vet
[ twitter ]
Dat was dit jaar heel makkelijkquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord dit.
In de herfst zo lang mogelijk wachten met de verwarming is toch al een hele taak op zich?
sneeuw in het eerste weekend van april, dat is zo'n leuke rubriekquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:23 schreef Vigilance het volgende:
Week 1: van maandag 6 tot en met zondag 12 maart: Vrij koud weer met beneden normale temperaturen
Week 2: van maandag 13 tot en met zondag 19 maart Onzekere temperaturen, het noorden kouder dan het zuiden
Wisselvallig met de passage van diverse storingen
Week 3: van maandag 20 tot en met zondag 26 maart: Nog steeds wisselvallig met geregeld regen
Week 4: van maandag 27 maart tot en met zondag 2 april: Wisselvallig weer
Week 5 en 6: van maandag 3 tot en met zondag 16 april Mogelijk weer iets kouder
![]()
![]()
Dit wordt gewoon een nog slechtere versie van het voorjaar 2021
Vorig jaar nog natte sneeuwbuien in 1e week van april dus heel uitzonderlijk is het niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:53 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
sneeuw in het eerste weekend van april, dat is zo'n leuke rubriek
Zo ben ik ook begonnen in herfst 2013. Tot op de dag van vandaag volgehouden. Dus ik vier mijn 10-jarig niet-stookjubileumquote:Op vrijdag 3 maart 2023 10:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nog nooit gehoord dit.
In de herfst zo lang mogelijk wachten met de verwarming is toch al een hele taak op zich?
Klopt, toen was het zeer koud. En een maand later begon de warmte. Het kan alle kanten uitgaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2023 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vorig jaar nog natte sneeuwbuien in 1e week van april dus heel uitzonderlijk is het niet.
Als iemand hier nog (zelf) mooie foto’s heeft kunnen maken? Altijd leuk om te zien.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Best wat sneeuw op diverse plekken in Nederland. Komende dagen worden wel interessant.
nu al of alleen voorspeld? hier in Limburg nog niks iig.quote:Op maandag 6 maart 2023 08:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Best wat sneeuw op diverse plekken in Nederland. Komende dagen worden wel interessant.
Vanochtend al.quote:Op maandag 6 maart 2023 10:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu al of alleen voorspeld? hier in Limburg nog niks iig.
Ja in fucking Spanje (waar zit je ergens in Spanje?)quote:Op maandag 6 maart 2023 16:50 schreef dick_laurent het volgende:
Dat moment dat het buiten warmer is dan binnen is aangebroken.
Nee maar echt. Binnen was het gewoon 13 graden vanmorgen.quote:Op maandag 6 maart 2023 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja in fucking Spanje (waar zit je ergens in Spanje?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |