SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Te dun ijs op sommige plekken.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:55 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap nu ook nog steeds niet waarom het in 2012 niet kon. Twee weken niets dan ijsdagen, waarvan één week zeer zware nachtvorst. Heel veel beter ga je niet krijgen in Nederland, of je moet echt een gigantische toevalstreffer hebben. 1997 was vele malen milder.
Ja, dat snap ik, maar hoe?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Te dun ijs op sommige plekken.
https://www.knmi.nl/kenni(...)-een-elfstedenwinter
Zit nu even in het zonnetje en die begint alweer aangenaam warm te voelenquote:
Best wel ja.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zit nu even in het zonnetje en die begint alweer aangenaam warm te voelen
Vitamine Dquote:Op zaterdag 4 februari 2023 13:16 schreef ondeugend het volgende:
In mijn beschutte stadstuin zit ik nu in een dunne trui van de zon te genieten. Omdat het kan.
En ze geeft zowaar warmte af
Prima weer om buiten te werkenquote:
9 van de 10 keer is het andersom.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:28 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Zon? Hier is echt heel de dag geen zon geweest. Alleen maar bewolkt en saai.
quote:
Zag er op Twitter ook 1. Begint de droogte nu, zei die. komende week droog nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober. Tief toch op met dat gejank. Eindelijk zon en langer droog dan 2 dagen.quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Er komen (eindelijk) een aantal droge zonnige dagen aan in NL en op weerwoord beginnen sommigen al te paniekeren over "droogte" .... man man man...
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zag er op Twitter ook 1. Begint de droogte nu, zei die. komende week droog nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober. Tief toch op met dat gejank. Eindelijk zon en langer droog dan 2 dagen.
Ja echt hequote:Op maandag 6 februari 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.
Oktober was zelfs extreem droog voor normale begrippenquote:Op maandag 6 februari 2023 11:08 schreef aloa het volgende:
[..]
Volgens mij was januari veel te nat, maar onafgebroken nat is toch echt overdreven
Het is begin februariquote:Op maandag 6 februari 2023 11:59 schreef Vigilance het volgende:
Gvd ik had gehoopt op typische early spring dagen : volop zon, uit de wind al lekker in je t shirt buiten zitten. Maar dit heeft niets met mooi pre-voorjaarsweer te maken. Is hier alsnog waterkoud en pleuris bewolkt. Enige verschil met voorgaande weken/maanden is dat er af en toe een keer een minuutje zonneschijn doorheen komt.
Dan verhuis je lekker naar Spanje of Oostenrijkquote:Op maandag 6 februari 2023 12:03 schreef Vigilance het volgende:
Maakt toch niet uit? In oostenrijk is het soms -5 en zit je heerlijk in de zon. Als het windstil is en de zon flink schijnt kan het best lekker zijn. Maar dit is gewoon nog waterkoud en veel te veel bewolking. Ja als je goed kijkt zie je links en rechts wat blauw ertussen, da's al een heel contrast met voorgaande maanden, maar om dit nou ''stralend zonnig weer'' te noemen dat nu al tijdenlang wordt aangekondigd
Het is februari. Dan is het koud.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:11 schreef Vigilance het volgende:
Het staat letterlijk op alle weersites dat het stralend zonnig en windstil weer wordt/is en dan heb ik opeens onrealistische verwachtingen. Maargoed Amsterdam / Midden NL zal wel weer totaal niet representatief zijn.
Het was wel heel vaak nat. Als het al niet echt regende was het wel vochtig of viel er wel wat motregen. Er is deze herfst/winter echt wel voldoende neerslag gevallen. Het is sowieso geen week lang droog geweestquote:Op maandag 6 februari 2023 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
nadat het maanden bijna onafgebroken geregend heeft sinds half oktober.
Aan de costa momenteel flink bewolkt en regenachtig bij 11 graden. Lekker herfstig dus even voor de veranderingquote:Op maandag 6 februari 2023 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan verhuis je lekker naar Spanje of Oostenrijk
Over onrealistische verwachtingen gesproken, de tering.
Erg mooi.quote:Op maandag 6 februari 2023 13:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Aan de costa momenteel flink bewolkt en regenachtig bij 11 graden. Lekker herfstig dus even voor de verandering
Hier ook.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:05 schreef Felagund het volgende:
Het is hier vrij blauw en zonnig hoor.
Hahaha...dat viel mij ook al op. Af en toe daar..quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Er komen (eindelijk) een aantal droge zonnige dagen aan in NL en op weerwoord beginnen sommigen al te paniekeren over "droogte" .... man man man...
quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
Bizar ja..maar zo gaat het wel de laatste jaren..quote:Op maandag 6 februari 2023 08:56 schreef dick_laurent het volgende:
November had flink wat zon.quote:Op maandag 6 februari 2023 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Het was wel heel vaak nat. Als het al niet echt regende was het wel vochtig of viel er wel wat motregen. Er is deze herfst/winter echt wel voldoende neerslag gevallen. Het is sowieso geen week lang droog geweest
Slechts nieuws voor de Alpen landen.quote:Op maandag 6 februari 2023 20:10 schreef INViCTuS het volgende:
Volgende weer alweer 10-12 graden.![]()
[ twitter ]
Het was prachtig weer in de Amsterdamse Waterleidingduinenquote:
Vind ik ook. Genot dit.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Dit weer moet toch ook gewoon de hele winter kunnen
Wat een genotquote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Ik teken direct.quote:Op woensdag 8 februari 2023 15:52 schreef INViCTuS het volgende:
Geweldige zonsondergangen ookquote:Op dinsdag 7 februari 2023 17:47 schreef aloa het volgende:
Zon is al onder nu...maar prachtige dag vandaag.![]()
[ afbeelding ]
Geregeld zonneschijn van een bovendien snel in kracht toenemende zon. Temperaturen die goed over de tien graden gaan, in het zuiden en zuidoosten zelfs richting de 15 graden. Dus inderdaad, lente-achtig.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:27 schreef INViCTuS het volgende:
Zo'n SSW die weer eens veel te laat is. Hopen dat het minder van invloed is al dat hier staat want anders krijgen we nog een maand extra te maken met kou, grijze zooi en nattigheid.
En wat bedoelen zij met lenteachtig volgende week? ik zie 10-12 graden. Wat is daar precies lente achtig aan?
[ twitter ]
in die regio zit nu juist de winter. Sicilië had wel erg veel neerslag. net als maltaquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:57 schreef Dven het volgende:
Volgens weerwoorders is het overal op het noordelijk halfrond winters. Behalve in Europa natuurlijk!
Ondertussen op Sicilië en in het zuiden van Griekenland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.quote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Geregeld zonneschijn van een bovendien snel in kracht toenemende zon. Temperaturen die goed over de tien graden gaan, in het zuiden en zuidoosten zelfs richting de 15 graden. Dus inderdaad, lente-achtig.
Klopt. Hier was het afgelopen nacht -13. Iets verderop net geen -19. Andere koek dan de lenteachtige januariquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
in die regio zit nu juist de winter. Sicilië had wel erg veel neerslag. net als malta
Niet echt, daarom -achtigquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.
Het is half februari, wat verwacht je?quote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
met de zon is nog maar afwachten en ik zie hier max een graad of 12 in het oosten. nog niet echt lente ofzo.
geen lente, maar dat zeg ik ook niet. ze schrijven dat dat komende week wel zo isquote:Op vrijdag 10 februari 2023 10:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het is half februari, wat verwacht je?
Dat wil ik ookquote:Op vrijdag 10 februari 2023 09:57 schreef Dven het volgende:
Volgens weerwoorders is het overal op het noordelijk halfrond winters. Behalve in Europa natuurlijk!
Ondertussen op Sicilië en in het zuiden van Griekenland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |