Ik luister weer radio door Kink. Dus hoezee hoeze oladiejeequote:Op woensdag 1 februari 2023 09:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Nog niet geluisterd vandaag maar hoera![]()
De reden waarom ik jaren geleden een dab+ radio kocht op werk. Dan konden we met zijn allen Kink luisteren want het bleek wel dat iedereen van alternatieve muziek houdt.
Ik wist niet zo goed wat de Icon top 150 was, dus even opgezocht:quote:
Son Mieux vind ik dat ook wel een euh 'bijzondere' keuzequote:In het KINK Icon Weekend draaien we de 150 grootste artiesten en bands aller-tijden. Welke band kun jij ALTIJD op zetten en stelt nooit, maar dan ook echt nooit, teleur? Wie zijn de allergrootste KINK-artiesten? In het weekend van 3 t/m 5 februari eren we de grootste namen uit de muziek, de helden, de voorbeelden, de vernieuwers, de inspirators, de giganten.
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud.. En ze worden gevolgd door genot met Soulwax en Talking Heads. Vind het ook leuk dat ze niet altijd dé overbekende hits van de artiesten draaien.quote:
Mja, en dat staat allemaal in hetzelfde eerste rijtje met The Clash, Ramones, The Golden Earring en The Manic street preachers. Ik denk dat sommige luisteraars een andere definitie van 'icon' hanteren dan ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud..
Paar plekken hoger dan vorig jaar zeker?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Nepo babyquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Tja. Kan KINK daar iets aan doen?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft.
Maar een icon komt natuurlijk ook gewoon uit de exoterie van de muziekgeschiedenis, lijkt mij. Met het Kink-gitaar jasje in dit geval, maar het zou vreemd zijn om totaal onbekende artiesten tot icon te bombarderen. Dit alles met de kanttekening dat nieuwe artiesten wel makkelijk tot icon worden gebombardeerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Klopt. Ik heb er wel begrip voor, maar ik vind het nog steeds wel een beetje jammer.quote:Op maandag 6 februari 2023 @ 10:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.
Zoals Arctic Monkeys - Leave Before The Lights Come On ?quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:58 schreef Breuls het volgende:
Als je dat als voorbeeld bedoelt van een minder bekend liedje?
Daar heb je gelijkquote:Ja, wellicht. Maar dat is nog steeds best wel safe.
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Dit mis ik met name bij de album top xxx. Dan worden toch vaak de hits van het album gedraaid. Op zich logisch, toch ook een van de redenen waarom er op dat album gestemd wordt. Maar het is juist leuk om een 'relatief' onbekend album nummer te draaien in de album top xxx.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.
Hear hearquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch mag er best wel wat meer uit de distortion lijst op de reguliere zender.
Yeah, wel iets waar we vaker over geklaagd hebben hier.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Heb het idee dat de reguliere zender steeds toegankelijker moet zijn en vooral bestaan uit nummers die herkenbaar zijn. Wellicht om een kans te maken op een investeerder voor een anders onbetaalbare FM frequentie ofzo.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Ik kende het eigenlijk niet, Ik luister ook eigenlijk pas de laatste maanden weer flink naar KINK. Hoorde het van deze lijst. Dus gestemd en deze lijst gaat rond 14.00 uur aan als ik thuis kom van het werk.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:16 schreef Poppejans het volgende:
Wát een genot deze lijst
Sowieso Distortion fan
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef Berkery het volgende:
Vreemde versie van Die Laughing. Sowieso raar dat dit het enige Therapy? nummer op de keuzelijst was.
Mee eens, maar van andere 'gewone' Kink-bands stond wel de halve discografie in de keuzelijst. FF bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:25 schreef Poppejans het volgende:
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.
Hoort meer thuis op gewone Kink
De logica van die voorkeuzelijst ontging mij ookquote:Op donderdag 30 maart 2023 17:29 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mee eens, maar van andere 'gewone' Kink-bands stond wel de halve discografie in de keuzelijst. FF bijvoorbeeld.
Vind dat voorin de dagprogrammering, wel heel braaf af en toe. En dan tussendoor een 'hard' nummer, maar dat is altijd eem classic die niet meer als hard wordt ervaren. Teen spirit / last resort / freak on a leash.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Heb het idee dat de reguliere zender steeds toegankelijker moet zijn en vooral bestaan uit nummers die herkenbaar zijn. Wellicht om een kans te maken op een investeerder voor een anders onbetaalbare FM frequentie ofzo.
Neequote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Kenden jullie t-shirt van metallica nog niet?
Ik kende het al hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Die is zelfs meta
en ook in de kink500
fuck uw vrienden
Stemplaatgenotttquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Die is zelfs meta
en ook in de kink500
fuck uw vrienden
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Is dat een permanente switch?quote:Op zondag 9 april 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het trouwens waardeloos dat ze Kink dna classics hebben vervangen door kink 80’s, ik had kink dna standaard aan staan thuis, 80’s is me een beetje te beperkt voor een zender die ik altijd aan heb staan.
Sinds vorige week is het kink 80’s geworden, zo jammer, ik vond de mix van dna classics echt precies goedquote:
Belachelijk slechte keuze inderdaad. Hoop dat ze er snel weer op terugkomen.quote:Op zondag 9 april 2023 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Sinds vorige week is het kink 80’s geworden, zo jammer, ik vond de mix van dna classics echt precies goed
https://kink.nl/nieuws/vanaf-zaterdag-kink80s
Oude Snow Patrol vind ik wel gewoon alternative. Dan bedoel ik ten tijde van Final Straw. Eyes Open en daarna heeft inderdaad wel een paar platen die de oogjes laten dichtgaan, zo saai.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:01 schreef Albert86 het volgende:
Kink wordt ook steeds minder en minder. Vanmorgen Racoon en Snowpatrol. Kom op zeg. Ze willen zich als alternatief neerzetten, maar draaien steeds vaker van dit soort ouwe Veronica meuk...
De longlist voor Koningsdag verschilde ook niet zoveel met die van NPO2 als we het dan toch over Racoon hebben. 25x het liedje van jouw favoriete Nederlandse band uit de tens en dergelijke. Dat was in het verleden ook niet in die mate.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oude Snow Patrol vind ik wel gewoon alternative. Dan bedoel ik ten tijde van Final Straw. Eyes Open en daarna heeft inderdaad wel een paar platen die de oogjes laten dichtgaan, zo saai.
Racoon, tsja. Vind ik inderdaad niet in het profiel passen. Ondanks dat ze best een paar leuke liedjes hebben.
Ik hoorde hem inderdaad langskomenquote:Op zondag 30 april 2023 20:51 schreef maily het volgende:
Tot drie keer toe wordt hier "Hooverponic" genoemd![]()
Er zitten soms wat dingen tussen die ik eerder op een hitjesstation verwacht maar over de hele linie is Kink van alles wat ik in de auto kan ontvangen nog steeds straatlengtes beter dan welke andere zender dan ook.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:01 schreef Albert86 het volgende:
Kink wordt ook steeds minder en minder. Vanmorgen Racoon en Snowpatrol. Kom op zeg. Ze willen zich als alternatief neerzetten, maar draaien steeds vaker van dit soort ouwe Veronica meuk...
Daar kan ik mij ook wel in vinden ja. Ik luister Kink vooral 's ochtends, eigenlijk ook omdat ik Michiel (nu Tim) en Eric gewoon ook fijne DJ's vind om naar te luisteren. Maar de muziek is wel vaak weinig verrassend. Wat dat betreft zap ik heen en weer tussen Kink en Veronica. Zo hou ik er zelf wat afwisseling inquote:Op zondag 30 april 2023 21:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er zitten soms wat dingen tussen die ik eerder op een hitjesstation verwacht maar over de hele linie is Kink van alles wat ik in de auto kan ontvangen nog steeds straatlengtes beter dan welke andere zender dan ook.
Dat gezegd zou de playlist nog wel wat breder mogen zodat je niet de indruk krijgt dat je hetzelfde nummer zo ongeveer elk uur hoort langskomen. Helemaal ideaal wordt het als je met grote regelmaat iets hoort langskomen dat je nog nooit eerder had gehoord.
commerciële zender hequote:Op zondag 9 april 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het trouwens waardeloos dat ze Kink dna classics hebben vervangen door kink 80’s, ik had kink dna standaard aan staan thuis, 80’s is me een beetje te beperkt voor een zender die ik altijd aan heb staan.
Kan ik dit zelfde lijstje inleveren?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
De stembussen zijn nog t/m 30 juni open voor de Kink album top 1000. Deze zal klinken van 10-21 juli. Hier nog stemmers?
Dit is mijn worp voor dit jaar:
1.ARCADE FIRE - FUNERAL
2.SMITHS, THE - THE QUEEN IS DEAD
3.DJ SHADOW - ENDTRODUCING...
4.WATERBOYS, THE - THIS IS THE SEA
5.DAVID BOWIE - THE RISE AND FALL OF ZIGGY STARDUST AND THE SPIDERS FROM MARS
6.KENDRICK Lamar - GOOD KID : M.A.A.D. CITY
7.VELVET UNDERGROUND, THE - THE VELVET UNDERGROUND & NICO
8.BEATLES, THE - ABBEY ROAD
9.DAFT PUNK - RANDOM ACCESS MEMORIES
10.CURE, THE - DISINTEGRATION
11.STONE ROSES, THE - THE STONE ROSES
12.PIXIES - DOOLITTLE
13.OPGEZWOLLE - EIGEN WERELD
14.AIR - MOON SAFARI
15.MARILLION - MISPLACED CHILDHOOD
16.LANA DEL REY - NORMAN FUCKING ROCKWELL
17.BIG THIEF - DRAGON NEW WARM MOUNTAIN I BELIEVE IN YOU
18.INTERPOL - TURN ON THE BRIGHT LIGHTS
19.PULP - DIFFERENT CLASS
20 SPINVIS - TOT ZIENS, JUSTINE KELLER
21.ARCTIC MONKEYS- FAVOURITE WORST NIGHTMARE
22.MOBY - PLAY
23.RADIOHEAD - OK COMPUTER
24.XX, THE - XX
25.BEACH HOUSE - BLOOM
26.BEIRUT - THE RIP TIDE
27.VAMPIRE WEEKEND - MODERN VAMPIRES OF THE CITY
28.TAME IMPALA - CURRENTS
29.STROKES, THE - THE NEW ABNORMAL
30.MGMT - ORACULAR SPECTACULAR
Ik zie geen kink in de kabel daarvoorquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kan ik dit zelfde lijstje inleveren?
Hopelijk nu weer de stap terug naar het alternatievere, nu ze toch niet op de FM komenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
commerciële zender he
er moet wel voldoende publiek zijn
als ze dalijk misschien een fm frequentie hebben zal de hoofdzender waarschijnlijk nog veel veiliger gaan draaien.
Ben bang dat ze dat toch niet aandurven. Het begon leuk bij de herstart maar alle diversiteit werd er al heel snel uitgemeubeld. De avond programmering was even leuk maar toen heel snel weer meh.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Piles het volgende:
Aan de andere kant:
[..]
Hopelijk nu weer de stap terug naar het alternatievere, nu ze toch niet op de FM komen
Nederland blijft een smakeloos landquote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:48 schreef Pharkus het volgende:
Heel jammer dit weer. Tot in de eeuwigheid verdoemd tot het geluid van Qmusic.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:48 schreef Pharkus het volgende:
Heel jammer dit weer. Tot in de eeuwigheid verdoemd tot het geluid van Qmusic.
Gewoon Spotify/Apple music aanzetten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nederland blijft een smakeloos land
Leuke radio heeft echt wel meerwaarde. Een fm frequentie helpt kink en daarom vind ik het wel jammer dat het ze niet gelukt is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:55 schreef superniger het volgende:
[..]
[..]
Gewoon Spotify/Apple music aanzetten.
Nee. Nederland blijft bediend worden door smakeloze aanbieders. Een aantal partijen heeft nu de hoofdprijs betaald om allemaal exact hetzelfde te gaan doen op die FM-frequenties. Ik ben benieuwd hoe die luistercijfers gaan houden met een bandbreedte tussen SkyRadio en Q-Music. Het zal voor een paar aanbieders verdriet gaan worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nederland blijft een smakeloos land
Er is in ieder geval goed de portemonnee getrokken ipv dat het stilzwijgend verlengd werd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee. Nederland blijft bediend worden door smakeloze aanbieders. Een aantal partijen heeft nu de hoofdprijs betaald om allemaal exact hetzelfde te gaan doen op die FM-frequenties. Ik ben benieuwd hoe die luistercijfers gaan houden met een bandbreedte tussen SkyRadio en Q-Music. Het zal voor een paar aanbieders verdriet gaan worden.
Het enige dat Kink en nog een paar aanbieders kunnen doen is dan maar groot worden op DAB+ en iinternet. Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Al 3 jaar, 5 maanden en 2 dagen niet?quote:Op dinsdag 11 juli 2023 12:10 schreef pipster het volgende:
Arrested Development, die had ik al een tijd niet meer gehoord.
De lijst is wel lekker afwisselend, mag alleen iets meet metalquote:Op dinsdag 11 juli 2023 09:57 schreef Piles het volgende:
Album top 1000
Eindelijk weer eens andere muziek op radio
Veeeelgehoorde klacht bij zulke top zoveels ...quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:50 schreef AgeEll het volgende:
Wel altijd jammer dat ze vooral de hits spelen van een album. Leuke albumtrack en 1 hit heeft wel mijn voorkeur.
volgend jaar zelf stemmen en een oproepje op een aardschok forum oid plaatsen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:51 schreef AgeEll het volgende:
[..]
De lijst is wel lekker afwisselend, mag alleen iets meet metal
Lijkt me ook lastig te overtreffen.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:51 schreef pipster het volgende:
Na Dookie is het ook nooit meer wat geworden met Green Day.
Van de meeste albums 2 nummers.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:36 schreef tong80 het volgende:
Cool, meer dan 1 nummer van een album. Althans nu van English Settlement.
Ja mooi. Nu Janes Addiction 2 keer. Verder kundige presentatie. Lekker om naar te luisteren.quote:
Bij verhuizing was ik dat album toevallig weer tegengekomen en gezien ik een nog een cd speler in de auto heb zitten maar weer eens opgezet.quote:Op dinsdag 11 juli 2023 17:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Lijkt me ook lastig te overtreffen.
Weet het moment nog dat ik het album kocht, met de fluor hoes.
Ik heb natuurlijk gestemd en het aardschokformum was me even ontschotenquote:Op dinsdag 11 juli 2023 15:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
volgend jaar zelf stemmen en een oproepje op een aardschok forum oid plaatsen.
Ik vind het van voor naar achter een fantastisch album.quote:Op woensdag 12 juli 2023 11:19 schreef ems. het volgende:
[..]
Bij verhuizing was ik dat album toevallig weer tegengekomen en gezien ik een nog een cd speler in de auto heb zitten maar weer eens opgezet.
Maar eigenlijk viel het mij best tegen. "Vroeger" had ik al een beetje hetzelfde. Natuurlijk is het ook een beetje het genre maar op een uitzondering na (meestal de hitjes) vond ik het toch allemaal wel een beetje eenheidsworstig. De overige nummers hebben voor mijn gevoel niet echt een eigen identiteit behalve dat het wel heel duidelijk green day is.
Ik vind het een beetje saai. Eigenlijk. Na het luisteren van het album hoef ik ook even geen green day meer te horen. Er zijn andere punkbandjes die ik een stuk meer replay-value vind hebben.
Maargoed, dat ben ik.
Ik schakel nu in. Hoist uit Nederland. Nooit van gehoord. Goeie fanclub waarschijnlijk. Het klinkt iig bagger.quote:
Zo'n 3FM bandje van een jaar of wat geledenquote:Op donderdag 13 juli 2023 10:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik schakel nu in. Hoist uit Nederland. Nooit van gehoord. Goeie fanclub waarschijnlijk. Het klinkt iig bagger.
Was wel even lekker natuurlijk. Kan je nagaan hoe goed de rest gaat worden...... (oh wacht)quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:02 schreef tong80 het volgende:
Ha ha ha The Stooges zo laag in een alternatieve site![]()
Nu Sandinista ergens in de 700. Eén van de meest revolutionaire albums ooit.quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:17 schreef pipster het volgende:
[..]
Was wel even lekker natuurlijk. Kan je nagaan hoe goed de rest gaat worden...... (oh wacht)
quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:21 schreef Berkery het volgende:
[..]
Maar, maar dan mis je Chef'Special...
Dank je. Die lijst is niet serieus te nemen. Dat wangedrochten als Radiohead en Pearl Jam zo hoog staan was te verwachten. Maar dat 80 % van de TOP-100 absurd is ?quote:Op donderdag 13 juli 2023 11:28 schreef Berkery het volgende:
[..]
Hier
Of via de homepage van https://kink.nl/
Het valt me ook op dat van sommige (nog actieve) bands het laatste album blijkbaar de beste is (Foo Fighters, Rammstein, Tool, en vast nog meer), terwijl albums doorgaans meer moeten 'rijpen'.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:16 schreef tong80 het volgende:
Dank je. Die lijst is niet serieus te nemen. Dat wangedrochten als Radiohead en Pearl Jam zo hoog staan was te verwachten. Maar dat 80 % van de TOP-100 absurd is ?
Ha ha ha ha. Ja Abbey Road, Doolitle, Ramones, The Smiths, Stone Roses en New Gold Dream moeten rijpen.quote:Op donderdag 13 juli 2023 12:43 schreef Berkery het volgende:
[..]
Het valt me ook op dat van sommige (nog actieve) bands het laatste album blijkbaar de beste is (Foo Fighters, Rammstein, Tool, en vast nog meer), terwijl albums doorgaans meer moeten 'rijpen'.
Ik ben 60. Naast zuur heb ik ook meer euforische momenten om aan te refereren.quote:Op donderdag 13 juli 2023 14:10 schreef pipster het volgende:
Wij hadden het afgelopen weekend in onze vriendengroep erover dat het heerlijk is om af en toe de zure oude man te kunnen zijn.![]()
Wtf ... jammer!quote:Op maandag 17 juli 2023 22:30 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.spreekbuis.nl(...)t-uit-naar-veronica/
Ja das ook weer zoquote:Op maandag 17 juli 2023 16:21 schreef maily het volgende:
[..]
Ja, maar ook nog steeds veel te veel bekende nummers.
Gelukkig hebben we nu het niet bekende liedje van Jantje jumpkei over de andere kant van een rivier.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:53 schreef maily het volgende:
[..]
Van Tenacious D hoor je bv ALTIJD alleen maar "tribute" en dat seksliedje.
Pfffffquote:Op dinsdag 18 juli 2023 14:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we nu het niet bekende liedje van Jantje jumpkei over de andere kant van een rivier.
Ja ik begrijp dat ze een hit van een album spelen. Daarom stemmen mensen op dat album, maar een leuke album track ernaast moet wel kunnenquote:Op dinsdag 18 juli 2023 13:53 schreef maily het volgende:
[..]
Van Tenacious D hoor je bv ALTIJD alleen maar "tribute" en dat seksliedje.
Op zijn minstquote:Op dinsdag 18 juli 2023 18:45 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat ze een hit van een album spelen. Daarom stemmen mensen op dat album, maar een leuke album track ernaast moet wel kunnen
Welk lijstje?quote:Op donderdag 20 juli 2023 08:14 schreef PippenScottie het volgende:
Ik vind dit toch altijd wel een fijn lijstje
Goed idee. FFmuziek opzetten.quote:
Telefoon mee en streamen.quote:Op donderdag 20 juli 2023 11:54 schreef Berkery het volgende:
Ik krijg wel een beetje een top 2000-erlebnis, ik probeer een gaatje te vinden om tussen nu en 14:00 uur de hond uit te laten. Lukt niet
Mevrouw Berkery sturenquote:Op donderdag 20 juli 2023 11:54 schreef Berkery het volgende:
Ik krijg wel een beetje een top 2000-erlebnis, ik probeer een gaatje te vinden om tussen nu en 14:00 uur de hond uit te laten. Lukt niet
Wees blij.quote:Op donderdag 20 juli 2023 12:12 schreef tong80 het volgende:
Ik luister nu mee. Maar wat is zij ongelooflijk slecht.
Nu Wet Leg. Is het raar dat ik deze kutband niet ken?
Had gekund, maar Angel Dust is ook fijn. Ik ga wel na Metallicaquote:
Ik had het raarder gevonden als je wel had gekendquote:Op donderdag 20 juli 2023 12:12 schreef tong80 het volgende:
Ik luister nu mee. Maar wat is zij ongelooflijk slecht.
Nu Wet Leg. Is het raar dat ik deze kutband niet ken?
Dit is pseudo camp. Gewoon derderangs kut. Easy.quote:
Hoe ver je kunt komen met een goeie marketing.quote:
Dit is mijn meest gedraaide album van de 90'squote:
Ik in een kapot vol Tivoli! Leuk feestje was dat!quote:Op donderdag 20 juli 2023 14:09 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dit is mijn meest gedraaide album van de 90's![]()
Blij dat dit nog zo hoog staat, vorig jaar zag ik ze nog in een half leeg Hedon
Ik heb wat filmpjes zitten kijken, viel me ook op ja.quote:Op donderdag 20 juli 2023 15:57 schreef Berkery het volgende:
Limp Bizkit nog gezien dit jaar, die zijn een beetje tam geworden.
Als je beide albums met elkaar vergelijkt, zou je idd niet zeggen dat de ene uit 1979 en de andere uit 2020 isquote:Op donderdag 20 juli 2023 16:08 schreef PippenScottie het volgende:
Unknown Pleasures genot.
Die heeft de tand des tijds echt goed doorstaan
Je mag er prima wat van vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2023 16:08 schreef Piles het volgende:
[..]
Maar ik heb niet gestemd, dus ik mag er niks van vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dukes of Hazzard in the classroom
Wordt een hele lang poeppauze danquote:Op vrijdag 21 juli 2023 10:05 schreef Berkery het volgende:
Ik ben benieuwd welke van Tool Eric gaat draaien, de twee populairste tracks duren meer dan 10 minuten.
quote:Op vrijdag 21 juli 2023 07:56 schreef Berkery het volgende:
![]()
DEZE ALBUMS HOOR JE VANDAAG BIJ KINKWat een armoe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
En vandaag weer, zelfs met de opmerking “ ze Draaien hem nooit”.quote:Op donderdag 20 juli 2023 23:17 schreef Albert86 het volgende:
ALBUM top 1000 en dan speelden ze vandaag de RADIO edit van Rammstein Deutschland. Jammer hoor.
Hou jij de lijst ook bij?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:49 schreef AgeEll het volgende:
Pearl Jam /Eddie Veddet zit echt om de dag in de dag top3. Mag wel meer afwisseling in de keuzes
Nee deze kon ik niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 12:50 schreef maily het volgende:
[..]
Hou jij de lijst ook bij?
MUZ / Familie
Die staat al een tijdje in mijn lijstje favorieten, om leeg te trekken voor mijn eigen lijstjesquote:Op donderdag 24 augustus 2023 11:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Voor de liefhebbers:
mijn spotifyplaylist over de beginjaren van KINK FM ('90s), een paar jaar voor de doorstart gemaakt, eens upgedatert.
KINK FM 90s · Playlist · 350 songs · 82 likes
Heb je mazzel dat ze iedere dag halverwege de avond stoppen, anders zou je weinig aan slapen toekomen met zo’n stemlijstje!quote:
Ik zie in de link nergens waar of hoe ik moet stemmen.quote:Op maandag 2 oktober 2023 21:49 schreef Poppejans het volgende:
Altijd leuk deze lijst
Dus gestemd!
https://kink.nl/voting/co(...)fe-956f-39fe697a2016
https://kink.nl/nieuws/de(...)nk-1500-zijn-geopendquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie in de link nergens waar of hoe ik moet stemmen.
Bij deze.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:26 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie in de link nergens waar of hoe ik moet stemmen.
Bedankt. Maar zo ver was ik al.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 12:29 schreef pipster het volgende:
[..]
https://kink.nl/nieuws/de(...)nk-1500-zijn-geopend
Oh ja dat kon ook. Nee dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:07 schreef Basp1 het volgende:
Tong heb je bij de 5 keuze nummers dan 5 maal de nozems gezet?
De developer van dienst kende het woord The niet, maar deze staan er wel allemaal gewoon op, zonder The dus. Hüsker Du trouwens ook, maar slechts met het hitje, verder niets.quote:
Ik had ze eerst ingeklikt zonder The. Dus waarschijnlijk mijn fout.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De developer van dienst kende het woord The niet, maar deze staan er wel allemaal gewoon op, zonder The dus. Hüsker Du trouwens ook, maar slechts met het hitje, verder niets.
Eerlijk gezegd, je zou zeggen dat het na 50 jaar internet allemaal wel wat gestroomlijnder kon, dus trek het je niet aan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:17 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik had ze eerst ingeklikt zonder The. Dus waarschijnlijk mijn fout.
Ha ha ha. Inderdaad. Het zou zo simpel moeten zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, je zou zeggen dat het na 50 jaar internet allemaal wel wat gestroomlijnder kon, dus trek het je niet aan.
Wat lette je om die andere 10 in te vullen dan?quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:54 schreef Berkery het volgende:
40i is veel te weinig
https://kink.nl/voting/8a485351-7804-4161-a173-16a9b27477e1
Lange dag, en niet goed lezenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 18:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wat lette je om die andere 10 in te vullen dan?
quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 19:00 schreef Tussle266 het volgende:
Willen jullie allemaal even stoppen met platen na P te stemmen.
Dat probleem had ik met the cure. Kon ik eerst ook niet vindenquote:Op dinsdag 3 oktober 2023 13:16 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De developer van dienst kende het woord The niet, maar deze staan er wel allemaal gewoon op, zonder The dus. Hüsker Du trouwens ook, maar slechts met het hitje, verder niets.
Eerst nog wel even de bomenverzameling naar nummer 1 stemmen hequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 19:18 schreef Tussle266 het volgende:
Voor de overtuigd lijstlozen, oogjes toe. Voor de rest: het programma voor de komende twee weken. Met andere woorden, de kink 1490
https://kink.nl/nieuws/1500-2023
Present! @Tussle266quote:
quote:
Ik ben er. Er is me een stukje Happy Mondays beloofd tussen 9.00 en 10.00 dat maak je ook maar één keer per jaar mee.quote:
Happy Mondays op maandag? Doorgestoken kaart.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:05 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
[..]
Ik ben er. Er is me een stukje Happy Mondays beloofd tussen 9.00 en 10.00 dat maak je ook maar één keer per jaar mee.
Gelukkig is het een deprimerende maandag. Anders zou ik echt gaan twijfelen aan het universumquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Happy Mondays op maandag? Doorgestoken kaart.
Ik geloof niet dat bij veel users de radio Alanisquote:
Hoog niveau direct hoorquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat bij veel users de radio Alanis
(effe oefenen)
Om het nummer daarom meteen af te kappenquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:39 schreef Berkery het volgende:
Shaun Ryder komt nog een keer voorbij met de Gorillaz
Ja, Live is ook wel een beetje een matige sell-out geworden waar het alleen maar om Kowalziek draaide vanaf The Distance To Here.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:44 schreef Tussle266 het volgende:
Live is wel een beetje de Moron 5 van Kink hè?
Throwing Copper is wel een ijzersterk albumquote:Op maandag 23 oktober 2023 09:44 schreef Tussle266 het volgende:
Live is wel een beetje de Moron 5 van Kink hè?
Die van Ugly Kid Joe vind ik wel geinigquote:Op maandag 23 oktober 2023 10:42 schreef Tussle266 het volgende:
Wel lekker dat dit nu allemaal komt, dan hebben we dat maar afgesloten voor dit jaar.
Dit is een genotsoverzichtquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:38 schreef Hamlapjes het volgende:
Ik knutsel voor mezelf altijd nog een extra spoorboekje in elkaar, vind ik net wat fijner dan wat KINK zelf levert, deel het maar even hier voor de geïnteresseerden: klik.
Nog een kleine disclaimer: ik sta niet in voor eventuele foutjes die erin zittenquote:Op maandag 23 oktober 2023 11:39 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Dit is een genotsoverzicht
Ja?quote:
Kleine lijstjes beginnen altijd goed en dat trekt dan wat mensen omdat het allemaal zo hip en gaaf is. En als dank stemmen ze dan vervolgens het randje eraf. Ik reken hier ook de Joan Osbournes, FU2’s en Stones en zo verder die we ineens krijgen dan voor het gemak even onder.quote:
Ja, die van Joan Osborne brrrrrrr. Hel. Dit is wel lekker natuurlijkquote:Op maandag 23 oktober 2023 12:30 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kleine lijstjes beginnen altijd goed en dat trekt dan wat mensen omdat het allemaal zo hip en gaaf is. En als dank stemmen ze dan vervolgens het randje eraf. Ik reken hier ook de Joan Osbournes, FU2’s en Stones en zo verder die we ineens krijgen dan voor het gemak even onder.
Ik heb helaas wel het idee dat de lijst door de jaren heen steeds minder divers wordt inderdaadquote:Op maandag 23 oktober 2023 12:30 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kleine lijstjes beginnen altijd goed en dat trekt dan wat mensen omdat het allemaal zo hip en gaaf is. En als dank stemmen ze dan vervolgens het randje eraf. Ik reken hier ook de Joan Osbournes, FU2’s en Stones en zo verder die we ineens krijgen dan voor het gemak even onder.
Het is nu nog wel prima als geheel. Het viel me alleen wel op. Daar komen we in de komende 2 weken vast nog wel eens op terug.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, die van Joan Osborne brrrrrrr. Hel. Dit is wel lekker natuurlijk
Ik vond de eerste twee uur eigenlijk erg matig, en nu wordt het langzaam beter en ook gevarieerder, hier en daar een oudje, hier en daar een plaat met een randje, hier en daar poprock of meer recht toe recht aan, hier en daar een nummer wat ik slecht ken. Prima.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:39 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het is nu nog wel prima als geheel. Het viel me alleen wel op. Daar komen we in de komende 2 weken vast nog wel eens op terug.
Er zijn altijd plussen en minnen te vinden bij zo'n lijst. Tuurlijk Kink Usual suspects U2 en Royal Blood komen binnen met middelmatige plaatjes, maar Radiohead komt ook opeens vrij random binnen met 3 nieuwe noteringen. Dat is weer een goede zaak.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:38 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik heb helaas wel het idee dat de lijst door de jaren heen steeds minder divers wordt inderdaad
Met een snelle blik op de cijfers lijken er dit jaar ook een paar tientallen minder verschillende artiesten in de lijst te zitten dan vorig jaar
Helpt ook niet mee dat een U2 net met nieuw werk komt, die worden dan weer massaal zo'n lijst in gestempt
Nu vind ik de diversiteit in de gedraaide muziek sowieso nog altijd het grootste verbeterpunt voor de zender, jammer dat deze lijsten dat ook steeds meer weerspiegelen
Een onderschatte in ieder gevalquote:
Zo slecht is Royal Blood toch niet? Ik vind niet alles raak, dat moet gezegd worden, maar ze hebben echt een aantal hele lekkere nummers.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:48 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Er zijn altijd plussen en minnen te vinden bij zo'n lijst. Tuurlijk Kink Usual suspects U2 en Royal Blood komen binnen met middelmatige plaatjes, maar Radiohead komt ook opeens vrij random binnen met 3 nieuwe noteringen. Dat is weer een goede zaak.
Vind het meeste van hun werk vooral heel erg op Muse en The White Stripes lijken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 12:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zo slecht is Royal Blood toch niet? Ik vind niet alles raak, dat moet gezegd worden, maar ze hebben echt een aantal hele lekkere nummers.
Ja, de lijst van 2019 had dat het minst denk ik aangezien er toen veel klassieke alternativenummers maar ook classic rock nummers niet terugkeerde. De intrede van Queen vorig jaar zet bijvoorbeeld te denken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:04 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind er vooral veel algemene 'allertijdenplaatjes' tussen zitten als ik naar de nieuwkomers kijk. Ik kan me van vorig jaar nog herinneren dat het halverwege de tweede week in sommige blokken wel heel erg week 53 leek, maar dat lijkt dus alleen maar te zijn toegenomen. Als je naar de 1500 bij elkaar kijkt, dan is het nog wel oke, maar het is wel al veranderd ten opzichte van, pakweg 2020.
Daar heeft vast iedereen de mond vol van..quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:49 schreef Tussle266 het volgende:
Roept iemand zo even iets over dat busje van N00bie...
Pixies had gerust nummer 6 mogen zijn in dat rijtjequote:Op maandag 23 oktober 2023 13:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Bij de 1e 100 5 titels die met Hey beginnen. Dat zie je niet vaak.
Ben maar gestopt me steeds te verbazen. Zo zag ik dat At the Drive in er vorige keer niet eens in stond.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:28 schreef Berkery het volgende:
De enige notering voor Jane's Addiction
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |