Ik luister weer radio door Kink. Dus hoezee hoeze oladiejeequote:Op woensdag 1 februari 2023 09:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Nog niet geluisterd vandaag maar hoera
De reden waarom ik jaren geleden een dab+ radio kocht op werk. Dan konden we met zijn allen Kink luisteren want het bleek wel dat iedereen van alternatieve muziek houdt.
Ik wist niet zo goed wat de Icon top 150 was, dus even opgezocht:quote:
Son Mieux vind ik dat ook wel een euh 'bijzondere' keuzequote:In het KINK Icon Weekend draaien we de 150 grootste artiesten en bands aller-tijden. Welke band kun jij ALTIJD op zetten en stelt nooit, maar dan ook echt nooit, teleur? Wie zijn de allergrootste KINK-artiesten? In het weekend van 3 t/m 5 februari eren we de grootste namen uit de muziek, de helden, de voorbeelden, de vernieuwers, de inspirators, de giganten.
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud.. En ze worden gevolgd door genot met Soulwax en Talking Heads. Vind het ook leuk dat ze niet altijd dé overbekende hits van de artiesten draaien.quote:
Mja, en dat staat allemaal in hetzelfde eerste rijtje met The Clash, Ramones, The Golden Earring en The Manic street preachers. Ik denk dat sommige luisteraars een andere definitie van 'icon' hanteren dan ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud..
Paar plekken hoger dan vorig jaar zeker?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Nepo babyquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Tja. Kan KINK daar iets aan doen?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft.
Maar een icon komt natuurlijk ook gewoon uit de exoterie van de muziekgeschiedenis, lijkt mij. Met het Kink-gitaar jasje in dit geval, maar het zou vreemd zijn om totaal onbekende artiesten tot icon te bombarderen. Dit alles met de kanttekening dat nieuwe artiesten wel makkelijk tot icon worden gebombardeerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Klopt. Ik heb er wel begrip voor, maar ik vind het nog steeds wel een beetje jammer.quote:Op maandag 6 februari 2023 @ 10:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.
Zoals Arctic Monkeys - Leave Before The Lights Come On ?quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:58 schreef Breuls het volgende:
Als je dat als voorbeeld bedoelt van een minder bekend liedje?
Daar heb je gelijkquote:Ja, wellicht. Maar dat is nog steeds best wel safe.
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Dit mis ik met name bij de album top xxx. Dan worden toch vaak de hits van het album gedraaid. Op zich logisch, toch ook een van de redenen waarom er op dat album gestemd wordt. Maar het is juist leuk om een 'relatief' onbekend album nummer te draaien in de album top xxx.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.
Hear hearquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch mag er best wel wat meer uit de distortion lijst op de reguliere zender.
Yeah, wel iets waar we vaker over geklaagd hebben hier.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Heb het idee dat de reguliere zender steeds toegankelijker moet zijn en vooral bestaan uit nummers die herkenbaar zijn. Wellicht om een kans te maken op een investeerder voor een anders onbetaalbare FM frequentie ofzo.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Ik kende het eigenlijk niet, Ik luister ook eigenlijk pas de laatste maanden weer flink naar KINK. Hoorde het van deze lijst. Dus gestemd en deze lijst gaat rond 14.00 uur aan als ik thuis kom van het werk.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:16 schreef Poppejans het volgende:
Wát een genot deze lijst
Sowieso Distortion fan
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef Berkery het volgende:
Vreemde versie van Die Laughing. Sowieso raar dat dit het enige Therapy? nummer op de keuzelijst was.
Mee eens, maar van andere 'gewone' Kink-bands stond wel de halve discografie in de keuzelijst. FF bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:25 schreef Poppejans het volgende:
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.
Hoort meer thuis op gewone Kink
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |