Ik luister weer radio door Kink. Dus hoezee hoeze oladiejeequote:Op woensdag 1 februari 2023 09:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Nog niet geluisterd vandaag maar hoera![]()
De reden waarom ik jaren geleden een dab+ radio kocht op werk. Dan konden we met zijn allen Kink luisteren want het bleek wel dat iedereen van alternatieve muziek houdt.
Ik wist niet zo goed wat de Icon top 150 was, dus even opgezocht:quote:
Son Mieux vind ik dat ook wel een euh 'bijzondere' keuzequote:In het KINK Icon Weekend draaien we de 150 grootste artiesten en bands aller-tijden. Welke band kun jij ALTIJD op zetten en stelt nooit, maar dan ook echt nooit, teleur? Wie zijn de allergrootste KINK-artiesten? In het weekend van 3 t/m 5 februari eren we de grootste namen uit de muziek, de helden, de voorbeelden, de vernieuwers, de inspirators, de giganten.
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud.. En ze worden gevolgd door genot met Soulwax en Talking Heads. Vind het ook leuk dat ze niet altijd dé overbekende hits van de artiesten draaien.quote:
Mja, en dat staat allemaal in hetzelfde eerste rijtje met The Clash, Ramones, The Golden Earring en The Manic street preachers. Ik denk dat sommige luisteraars een andere definitie van 'icon' hanteren dan ik.quote:Op vrijdag 3 februari 2023 11:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Nouja het kan schrijnender. 10 plekken lager ofzo staat dan een Yungblud..
Paar plekken hoger dan vorig jaar zeker?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Nepo babyquote:Op vrijdag 3 februari 2023 12:06 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inhaler is meer een gevalletje zoon van een icon.
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.quote:
Eens.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Tja. Kan KINK daar iets aan doen?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft.
Maar een icon komt natuurlijk ook gewoon uit de exoterie van de muziekgeschiedenis, lijkt mij. Met het Kink-gitaar jasje in dit geval, maar het zou vreemd zijn om totaal onbekende artiesten tot icon te bombarderen. Dit alles met de kanttekening dat nieuwe artiesten wel makkelijk tot icon worden gebombardeerd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:24 schreef Albert86 het volgende:
[..]
Dan heeft Kink een publiek dat geen muziekkennis heeft. Het zijn vooral weer dezelfde veilige nummers van artiesten die ze altijd draaien. Alsof niemand iets anders kent van een bepaalde artiest.
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Klopt. Ik heb er wel begrip voor, maar ik vind het nog steeds wel een beetje jammer.quote:Op maandag 6 februari 2023 @ 10:49 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ze zitten vol in de frequentieoorlog, het is niet heel raar dat ze binnen de kaders van waar ze voor staan wel een zo breed mogelijk publiek proberen aan te spreken. Dat doen ze al een hele tijd.
Zoals Arctic Monkeys - Leave Before The Lights Come On ?quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Overigens wel eens met dat KINK het vaak op safe speelt. Ik zou wat meer lef wel kunnen waarderen.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:58 schreef Breuls het volgende:
Als je dat als voorbeeld bedoelt van een minder bekend liedje?
Daar heb je gelijkquote:Ja, wellicht. Maar dat is nog steeds best wel safe.
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.quote:Op maandag 6 februari 2023 10:25 schreef Breuls het volgende:
Dit mis ik met name bij de album top xxx. Dan worden toch vaak de hits van het album gedraaid. Op zich logisch, toch ook een van de redenen waarom er op dat album gestemd wordt. Maar het is juist leuk om een 'relatief' onbekend album nummer te draaien in de album top xxx.quote:Op woensdag 15 februari 2023 13:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nu ook weer draaien ze Rosie van de claw boys claw leuk hoor maar draai dan ook meteen eens een wat steviger nummer van deze band er achter aan om het gezapige publiek kennis te laten maken met bijvoorbeeld superkid.
Hear hearquote:Op dinsdag 28 maart 2023 14:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
Toch mag er best wel wat meer uit de distortion lijst op de reguliere zender.
Yeah, wel iets waar we vaker over geklaagd hebben hier.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Heb het idee dat de reguliere zender steeds toegankelijker moet zijn en vooral bestaan uit nummers die herkenbaar zijn. Wellicht om een kans te maken op een investeerder voor een anders onbetaalbare FM frequentie ofzo.quote:Op woensdag 29 maart 2023 21:32 schreef AgeEll het volgende:
[..]
Hear hear
Vind sowieso apart dat nieuwe nummers van artiesten wel op distortion te horen zijn op de reguliere zender alleen dd grote hits
Ik kende het eigenlijk niet, Ik luister ook eigenlijk pas de laatste maanden weer flink naar KINK. Hoorde het van deze lijst. Dus gestemd en deze lijst gaat rond 14.00 uur aan als ik thuis kom van het werk.quote:Op donderdag 30 maart 2023 13:16 schreef Poppejans het volgende:
Wát een genot deze lijst
Sowieso Distortion fan
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:00 schreef Berkery het volgende:
Vreemde versie van Die Laughing. Sowieso raar dat dit het enige Therapy? nummer op de keuzelijst was.
Mee eens, maar van andere 'gewone' Kink-bands stond wel de halve discografie in de keuzelijst. FF bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 30 maart 2023 15:25 schreef Poppejans het volgende:
Voor een Distortion lijst? Nee, vind ik niet.
Hoort meer thuis op gewone Kink
De logica van die voorkeuzelijst ontging mij ookquote:Op donderdag 30 maart 2023 17:29 schreef Berkery het volgende:
[..]
Mee eens, maar van andere 'gewone' Kink-bands stond wel de halve discografie in de keuzelijst. FF bijvoorbeeld.
Vind dat voorin de dagprogrammering, wel heel braaf af en toe. En dan tussendoor een 'hard' nummer, maar dat is altijd eem classic die niet meer als hard wordt ervaren. Teen spirit / last resort / freak on a leash.quote:Op woensdag 29 maart 2023 22:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Heb het idee dat de reguliere zender steeds toegankelijker moet zijn en vooral bestaan uit nummers die herkenbaar zijn. Wellicht om een kans te maken op een investeerder voor een anders onbetaalbare FM frequentie ofzo.
Neequote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Kenden jullie t-shirt van metallica nog niet?
Ik kende het al hoorquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Die is zelfs meta
en ook in de kink500
fuck uw vrienden
Stemplaatgenotttquote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Die is zelfs meta
en ook in de kink500
fuck uw vrienden
quote:Op vrijdag 31 maart 2023 14:48 schreef Pharkus het volgende:
Is dat een permanente switch?quote:Op zondag 9 april 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het trouwens waardeloos dat ze Kink dna classics hebben vervangen door kink 80’s, ik had kink dna standaard aan staan thuis, 80’s is me een beetje te beperkt voor een zender die ik altijd aan heb staan.
Sinds vorige week is het kink 80’s geworden, zo jammer, ik vond de mix van dna classics echt precies goedquote:
Belachelijk slechte keuze inderdaad. Hoop dat ze er snel weer op terugkomen.quote:Op zondag 9 april 2023 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Sinds vorige week is het kink 80’s geworden, zo jammer, ik vond de mix van dna classics echt precies goed
https://kink.nl/nieuws/vanaf-zaterdag-kink80s
Oude Snow Patrol vind ik wel gewoon alternative. Dan bedoel ik ten tijde van Final Straw. Eyes Open en daarna heeft inderdaad wel een paar platen die de oogjes laten dichtgaan, zo saai.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:01 schreef Albert86 het volgende:
Kink wordt ook steeds minder en minder. Vanmorgen Racoon en Snowpatrol. Kom op zeg. Ze willen zich als alternatief neerzetten, maar draaien steeds vaker van dit soort ouwe Veronica meuk...
De longlist voor Koningsdag verschilde ook niet zoveel met die van NPO2 als we het dan toch over Racoon hebben. 25x het liedje van jouw favoriete Nederlandse band uit de tens en dergelijke. Dat was in het verleden ook niet in die mate.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Oude Snow Patrol vind ik wel gewoon alternative. Dan bedoel ik ten tijde van Final Straw. Eyes Open en daarna heeft inderdaad wel een paar platen die de oogjes laten dichtgaan, zo saai.
Racoon, tsja. Vind ik inderdaad niet in het profiel passen. Ondanks dat ze best een paar leuke liedjes hebben.
Ik hoorde hem inderdaad langskomenquote:Op zondag 30 april 2023 20:51 schreef maily het volgende:
Tot drie keer toe wordt hier "Hooverponic" genoemd![]()
Er zitten soms wat dingen tussen die ik eerder op een hitjesstation verwacht maar over de hele linie is Kink van alles wat ik in de auto kan ontvangen nog steeds straatlengtes beter dan welke andere zender dan ook.quote:Op donderdag 20 april 2023 08:01 schreef Albert86 het volgende:
Kink wordt ook steeds minder en minder. Vanmorgen Racoon en Snowpatrol. Kom op zeg. Ze willen zich als alternatief neerzetten, maar draaien steeds vaker van dit soort ouwe Veronica meuk...
Daar kan ik mij ook wel in vinden ja. Ik luister Kink vooral 's ochtends, eigenlijk ook omdat ik Michiel (nu Tim) en Eric gewoon ook fijne DJ's vind om naar te luisteren. Maar de muziek is wel vaak weinig verrassend. Wat dat betreft zap ik heen en weer tussen Kink en Veronica. Zo hou ik er zelf wat afwisseling inquote:Op zondag 30 april 2023 21:50 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er zitten soms wat dingen tussen die ik eerder op een hitjesstation verwacht maar over de hele linie is Kink van alles wat ik in de auto kan ontvangen nog steeds straatlengtes beter dan welke andere zender dan ook.
Dat gezegd zou de playlist nog wel wat breder mogen zodat je niet de indruk krijgt dat je hetzelfde nummer zo ongeveer elk uur hoort langskomen. Helemaal ideaal wordt het als je met grote regelmaat iets hoort langskomen dat je nog nooit eerder had gehoord.
commerciële zender hequote:Op zondag 9 april 2023 10:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik vind het trouwens waardeloos dat ze Kink dna classics hebben vervangen door kink 80’s, ik had kink dna standaard aan staan thuis, 80’s is me een beetje te beperkt voor een zender die ik altijd aan heb staan.
Kan ik dit zelfde lijstje inleveren?quote:Op woensdag 21 juni 2023 13:32 schreef Gale_Boetticher het volgende:
De stembussen zijn nog t/m 30 juni open voor de Kink album top 1000. Deze zal klinken van 10-21 juli. Hier nog stemmers?
Dit is mijn worp voor dit jaar:
1.ARCADE FIRE - FUNERAL
2.SMITHS, THE - THE QUEEN IS DEAD
3.DJ SHADOW - ENDTRODUCING...
4.WATERBOYS, THE - THIS IS THE SEA
5.DAVID BOWIE - THE RISE AND FALL OF ZIGGY STARDUST AND THE SPIDERS FROM MARS
6.KENDRICK Lamar - GOOD KID : M.A.A.D. CITY
7.VELVET UNDERGROUND, THE - THE VELVET UNDERGROUND & NICO
8.BEATLES, THE - ABBEY ROAD
9.DAFT PUNK - RANDOM ACCESS MEMORIES
10.CURE, THE - DISINTEGRATION
11.STONE ROSES, THE - THE STONE ROSES
12.PIXIES - DOOLITTLE
13.OPGEZWOLLE - EIGEN WERELD
14.AIR - MOON SAFARI
15.MARILLION - MISPLACED CHILDHOOD
16.LANA DEL REY - NORMAN FUCKING ROCKWELL
17.BIG THIEF - DRAGON NEW WARM MOUNTAIN I BELIEVE IN YOU
18.INTERPOL - TURN ON THE BRIGHT LIGHTS
19.PULP - DIFFERENT CLASS
20 SPINVIS - TOT ZIENS, JUSTINE KELLER
21.ARCTIC MONKEYS- FAVOURITE WORST NIGHTMARE
22.MOBY - PLAY
23.RADIOHEAD - OK COMPUTER
24.XX, THE - XX
25.BEACH HOUSE - BLOOM
26.BEIRUT - THE RIP TIDE
27.VAMPIRE WEEKEND - MODERN VAMPIRES OF THE CITY
28.TAME IMPALA - CURRENTS
29.STROKES, THE - THE NEW ABNORMAL
30.MGMT - ORACULAR SPECTACULAR
Ik zie geen kink in de kabel daarvoorquote:Op donderdag 22 juni 2023 11:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Kan ik dit zelfde lijstje inleveren?
Hopelijk nu weer de stap terug naar het alternatievere, nu ze toch niet op de FM komenquote:Op dinsdag 2 mei 2023 14:01 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
commerciële zender he
er moet wel voldoende publiek zijn
als ze dalijk misschien een fm frequentie hebben zal de hoofdzender waarschijnlijk nog veel veiliger gaan draaien.
Ben bang dat ze dat toch niet aandurven. Het begon leuk bij de herstart maar alle diversiteit werd er al heel snel uitgemeubeld. De avond programmering was even leuk maar toen heel snel weer meh.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 11:48 schreef Piles het volgende:
Aan de andere kant:
[..]
Hopelijk nu weer de stap terug naar het alternatievere, nu ze toch niet op de FM komen
Nederland blijft een smakeloos landquote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:48 schreef Pharkus het volgende:
Heel jammer dit weer. Tot in de eeuwigheid verdoemd tot het geluid van Qmusic.
quote:Op vrijdag 7 juli 2023 12:48 schreef Pharkus het volgende:
Heel jammer dit weer. Tot in de eeuwigheid verdoemd tot het geluid van Qmusic.
Gewoon Spotify/Apple music aanzetten.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nederland blijft een smakeloos land
Leuke radio heeft echt wel meerwaarde. Een fm frequentie helpt kink en daarom vind ik het wel jammer dat het ze niet gelukt is.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:55 schreef superniger het volgende:
[..]
[..]
Gewoon Spotify/Apple music aanzetten.
Nee. Nederland blijft bediend worden door smakeloze aanbieders. Een aantal partijen heeft nu de hoofdprijs betaald om allemaal exact hetzelfde te gaan doen op die FM-frequenties. Ik ben benieuwd hoe die luistercijfers gaan houden met een bandbreedte tussen SkyRadio en Q-Music. Het zal voor een paar aanbieders verdriet gaan worden.quote:Op vrijdag 7 juli 2023 13:39 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Nederland blijft een smakeloos land
Er is in ieder geval goed de portemonnee getrokken ipv dat het stilzwijgend verlengd werd.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 19:43 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Nee. Nederland blijft bediend worden door smakeloze aanbieders. Een aantal partijen heeft nu de hoofdprijs betaald om allemaal exact hetzelfde te gaan doen op die FM-frequenties. Ik ben benieuwd hoe die luistercijfers gaan houden met een bandbreedte tussen SkyRadio en Q-Music. Het zal voor een paar aanbieders verdriet gaan worden.
Het enige dat Kink en nog een paar aanbieders kunnen doen is dan maar groot worden op DAB+ en iinternet. Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |