abonnement Unibet Coolblue
pi_207793486



quote:
The Last of Us op een na best bekeken première op HBO
De eerste aflevering van de serie The Last of Us is zondagavond in de VS op de zenders van HBO en de streamingdienst HBO Max door 4,7 miljoen mensen bekeken. Daarmee is het de op een na best bekeken première van HBO.

Dat maakte HBO vandaag bekend. Alleen de aftrap van House of the Dragon trok vorig jaar meer kijkers: zo'n 10 miljoen. HBO maakt geen kijkcijfers van HBO Max in andere landen openbaar.

Ook op sociale media was The Last of Us populair: de serie was wereldwijd trending topic op Twitter.

Daarnaast zijn ook Amerikaanse recensenten overwegend positief over de start van de serie. Dat is opvallend omdat verfilmingen van games doorgaans niet goed worden ontvangen.
Bron/meer op: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eken-premiere-op-hbo



poll
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207793493
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator dinsdag 31 januari 2023 @ 16:46:12 #3
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_207793632
Ik las reacties op aflevering 3 als 'na deze aflevering ben je een ander mens'. Dat vind ik wat ver gaan, maar dit verhaal was wel heel mooi uitgewerkt. Geweldig geacteerd ook, vooral door Nick Offerman.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_207794109
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:46 schreef Mike het volgende:
Ik las reacties op aflevering 3 als 'na deze aflevering ben je een ander mens'. Dat vind ik wat ver gaan, maar dit verhaal was wel heel mooi uitgewerkt. Geweldig geacteerd ook, vooral door Nick Offerman.
Ik was verrast dat hij zo'n goede dramatisch acteur was. Erg mooie understated acteerprestatie.

Also: goede tt 14.gif
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207794133
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik was verrast dat hij zo'n goede dramatisch acteur was. Erg mooie understated acteerprestatie.

Also: goede tt 14.gif
Ik vond hem dramatisch middelmatig eerlijk gezegd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207794142
Mooi verteld verhaal. Kwam toch best wel binnen deze episode. Zeker met de muziek van Max Richter ( On The Nature Of Daylight) er onder
pi_207794164
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vond hem dramatisch middelmatig eerlijk gezegd.
Dat mag.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 31 januari 2023 @ 17:53:50 #8
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_207794306
Bella wordt ook met de week leuker O+
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Admin dinsdag 31 januari 2023 @ 18:09:32 #9
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207794475
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:53 schreef D_A het volgende:
Bella wordt ook met de week leuker O+
Zij speelt het gewoon echt heerlijk vind ik. Vond haar in GoT ook al sterk overigens.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207794935
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:53 schreef D_A het volgende:
Bella wordt ook met de week leuker O+
De interactie tussen die twee is heerlijk
pi_207795383
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:37 schreef TommyL0204 het volgende:
Mooi verteld verhaal. Kwam toch best wel binnen deze episode. Zeker met de muziek van Max Richter ( On The Nature Of Daylight) er onder
Was al aan het zoeken. Bedankt. Schitterend inderdaad :)
pi_207795406
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:46 schreef Mike het volgende:
Ik las reacties op aflevering 3 als 'na deze aflevering ben je een ander mens'. Dat vind ik wat ver gaan, maar dit verhaal was wel heel mooi uitgewerkt. Geweldig geacteerd ook, vooral door Nick Offerman.
Blijft inderdaad hangen. Wat een serie!!
pi_207795533
Zou het bij een schimmel-pandemie trouwens niet het beste zijn om een quarantainezone te bouwen in de woestijn? Omdat schimmels vocht nodig hebben? Of denk ik nu te ver door? :P
pi_207795879
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 19:27 schreef Breekfast het volgende:
Zou het bij een schimmel-pandemie trouwens niet het beste zijn om een quarantainezone te bouwen in de woestijn? Omdat schimmels vocht nodig hebben? Of denk ik nu te ver door? :P
Je hebt altijd vocht in je lijf ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207796057
Ik kan niet wachten tot we Tommy weer tegenkomen. Vond hem heel sterk en cool in de eerste aflevering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207796246
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:09 schreef Danny het volgende:

[..]
Zij speelt het gewoon echt heerlijk vind ik. Vond haar in GoT ook al sterk overigens.

Blijft genieten, mijn Queen of the North _O_
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:03:24 #17
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207797647
TT 👌
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207798274
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:53 schreef D_A het volgende:
Bella wordt ook met de week leuker O+
Ik vind haar maar een irritante kut kind. Geweldig gespeeld neergezet wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207798324
TT deed me denken aan de game wolf among us waarop ik erachter kwam dat er een deeltje twee opkomst is :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 31 januari 2023 @ 21:57:04 #20
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_207798561
Had klein traantje in m’n ogen op het einde van aflv 3 :')
pi_207799139
Wat een prachtige aflevering. Tof dat ze Bill en Frank een backstory hebben gegeven. Dat maakt deze serie zoveel meer dan de standaard 'oh shit daar komen de zombies' show.

En fuck alle redneck Amerikanen die deze ep een 1 of 3 geven op IMDB vanwege 'HeRe CoMeS tHe GAYNESS!!!'
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207799248
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 21:57 schreef jigggy het volgende:
Had klein traantje in m’n ogen op het einde van aflv 3 :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207800528
Mooie maar bitterzoete aflevering ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Prego op 01-02-2023 00:17:36 ]
pi_207800888
Oh en fijn om Anna Torv weer te zien, prachtige vrouw en een hele fijne stem.
pi_207801220
Ik ben nu een ander mens, nu zie ik dat homo's ook mooie waardevolle relaties kunnen hebben, heel anders dan Geer en Goor.
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  woensdag 1 februari 2023 @ 08:07:54 #26
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207801536
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 15:25 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
Murray Bartlett gaat ook hard tegenwoordig O+
Ken 'm vooral van Looking (ook HBO), maar nu White Lotus en TLOU... hoppa *O*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207802014
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 16:26 schreef GGMM het volgende:

[..]
Eens hoor. Bijzonder vermoeiend dat er hele analyses over geschreven worden omdat die mensen homo zijn. 90% van het gezeur daarover heeft ook helemaal niks meer met de serie te maken.

Ik vond de aflevering zelf wat minder maar dat staat daar los van. Kwam een beetje over als filler voor mij. Leuke aflevering maar niet echt heel bijzonder. Volgende week beter :)
Voor mij ook zo, leuke aflevering, maar had gehoopt op een beetje interactie tussen Bill en Ellie. De minste van de 3 eerste afleveringen imo.
pi_207802997
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207803024
ik denk dat de makers zich wel meer "filler" afleveringen gaan veroorloven. als ze puur de game zouden verfilmen dan zou het allemaal niet heel veel om het lijf hebben en zou elke aflevering toch weer zijn "oh shit here come the infected / fedra / looters, now we have to shoot 'em!" en dat zou ook snel saai worden. prima om af en toe eens wat karakters van een backstory te voorzien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207803169
Wat is dit goed zeg. _O_
Vind Bill erg sterk, echter zie ik steeds zijn optreden van We're the Millers, voor mij. :')

Makers van Chernobyl toch? Kun je wel zien, had bij die serie ook kippenvel.
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:30:57 #31
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207804919
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 11:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is dit goed zeg. _O_
Vind Bill erg sterk, echter zie ik steeds zijn optreden van We're the Millers, voor mij. :')

Makers van Chernobyl toch? Kun je wel zien, had bij die serie ook kippenvel.
Ja, same! Toen ik zag dat die regisseur t ging doen, dacht ik “dan komt r met de beklemmende dreigende sfeer al helemaal goed!”
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207804946
Geweldige aflevering, maar sommige stukken tussen Bill & Frank duurden wmb net iets te lang. De hele montage waarin Bill Lincoln ombouwt tot een fort was wel echt smullen icm de muziek.

Mensen die zeggen/posten dat dit een filler aflevering is, begrijpen het overkoepelende thema niet en de essentie van Bill's brief aan Joel.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Forum Admin woensdag 1 februari 2023 @ 13:34:46 #33
35723 crew  GGMM
pi_207804958
Mensen die niet vinden wat ik vind begrijpen het niet
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_207805056
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:

Mensen die zeggen/posten dat dit een filler aflevering is, begrijpen het overkoepelende thema niet en de essentie van Bill's brief aan Joel.
De essentie van Bills brief aan Joel was vrij duidelijk in beeld gebracht. Lijkt me niet dat mensen dat niet zouden begrijpen. Daarnaast dat sommige mensen het als een filler episode zien snap ik wel omdat de ep nauwelijks iets voegt aan het verhaal van Joel en Ellie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 februari 2023 @ 13:48:10 #35
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_207805069
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:34 schreef GGMM het volgende:
Mensen die niet vinden wat ik vind begrijpen het niet
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!

Zucht.
pi_207805075
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:45 schreef Slayage het volgende:

[..]
De essentie van Bills brief aan Joel was vrij duidelijk in beeld gebracht. Lijkt me niet dat mensen dat niet zouden begrijpen. Daarnaast dat sommige mensen het als een filler episode zien snap ik wel omdat de ep nauwelijks iets voegt aan het verhaal van Joel en Ellie.
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805092
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.
Dat werd dus expliciet vermeld in de ep.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207805100
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.
Ja dat klopt hoor. Betekent alleen nog steeds niet dat je het gewoon niet leuk kan vinden :P
Ik vond het top. Daar niet van. Maar de mensen die zeggen ik vind het minder want je zit naar 2 personages te kijken die het einde van de aflevering niet halen snap ik ook wel weer. Heeft niks met het snappen te maken
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207805132
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dat werd dus expliciet vermeld in de ep.
Het voegt dus wel degelijk iets toe aan het verhaal van Joel/Ellie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805152
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het voegt dus wel degelijk iets toe aan het verhaal van Joel/Ellie.
Nauwelijks.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin woensdag 1 februari 2023 @ 13:55:25 #41
35723 crew  GGMM
pi_207805154
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!

Zucht.
Ja, alsof het hogere wiskunde is

En alsof je in een aflevering van anderhalf uur duidelijk moet maken dat mensen iets om elkaar kunnen geven. Juist zo'n open deur boodschap maakte het voor mij wat onnodig allemaal.

Maar goed, volgende week beter :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:16:31 #42
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207805462
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:48 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!

Zucht.
Ook soms best wel vermoeiend als mensen die laag niet zien, en alleen maar schieten tieten en helikopters willen.
Je hoeft hem niet te zien, dan geniet je gewoon van een ander niveau van de serie. Ook prima. Entertainment.
Maar waarom is t vermoeiend als mensen net een laagje dieper willen kijken? Laat ze.

(overigens zijn die diepere lagen wel degelijk bevestigd door de makers en dus ook wel degelijk zo bedoelt, niet zoals bij moderne kunst dat je de diepere betekenis van een potlood streep aan t verzinnen bent als kijker :P ).

Het blijft een HBO serie, die gaan vaak meer over karakterontwikkeling dan over actie scenes.
Zo is dat bij het spel van TLOU zelf ook al. Het is meer dan allene zombies knallen en sluipen.
Anders hadden ze er waarschijnlijk ook geen serie van gemaakt, en al zeker niet HBO.

Ieder z'n ding.
En juist dat praten over de bedoeolingen er achter is wat voor mij een serie-topic op een forum interessant maakt.
Anders zijn we snel uitgeluld :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Forum Admin woensdag 1 februari 2023 @ 14:20:03 #43
35723 crew  GGMM
pi_207805520
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:16 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ook soms best wel vermoeiend als mensen die laag niet zien, en alleen maar schieten tieten en helikopters willen.
Je hoeft hem niet te zien, dan geniet je gewoon van een ander niveau van de serie. Ook prima. Entertainment.
Maar waarom is t vermoeiend als mensen net een laagje dieper willen kijken? Laat ze.

(overigens zijn die diepere lagen wel degelijk bevestigd door de makers en dus ook wel degelijk zo bedoelt, niet zoals bij moderne kunst dat je de diepere betekenis van een potlood streep aan t verzinnen bent als kijker :P ).

Het blijft een HBO serie, die gaan vaak meer over karakterontwikkeling dan over actie scenes.
Zo is dat bij het spel van TLOU zelf ook al. Het is meer dan allene zombies knallen en sluipen.
Anders hadden ze er waarschijnlijk ook geen serie van gemaakt, en al zeker niet HBO.

Ieder z'n ding.
En juist dat praten over de bedoeolingen er achter is wat voor mij een serie-topic op een forum interessant maakt.
Anders zijn we snel uitgeluld :D
Dat die er is betekent alleen niet automatisch dat het goed is
En dat je hem niet ziet als je het niet (zo heel erg) goed vindt.
Zo'n conclusie vind ik gewoon altijd wat voorbarig/stompzinnig.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:20:07 #44
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207805522
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:55 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja, alsof het hogere wiskunde is

En alsof je in een aflevering van anderhalf uur duidelijk moet maken dat mensen iets om elkaar kunnen geven. Juist zo'n open deur boodschap maakte het voor mij wat onnodig allemaal.

Maar goed, volgende week beter :)
Voor Joell was dat niet zo'n open deur, want tot aan die brief (die het directe gevolg is van die 1,5 uur ervoor) zat ie nog te twijfelen wat ie met dat rot kind aanmoest :P De brief, en dus de gebeurtenissen met Frank & Bill, gaven wat mij betreft de doorslag.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:23:36 #45
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207805558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef GGMM het volgende:

[..]
Dat die er is betekent alleen niet automatisch dat het goed is
En dat je hem niet ziet als je het niet (zo heel erg) goed vindt.
Zo'n conclusie vind ik gewoon altijd wat voorbarig/stompzinnig.
Je mag die achterliggende motivatie best stom vinden ja. Als kijker.
Joell vond dat niet, want die geeft er nu gas op :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Forum Admin woensdag 1 februari 2023 @ 14:24:20 #46
35723 crew  GGMM
pi_207805565
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:23 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Je mag die achterliggende motivatie best stom vinden ja. Als kijker.
Joell vond dat niet, want die geeft er nu gas op :P
Als Joell tevreden is ben ik dat ook.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:24:58 #47
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207805577
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:24 schreef GGMM het volgende:

[..]
Als Joell tevreden is ben ik dat ook.
En die is net zo hard to please :P
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 februari 2023 @ 14:47:48 #48
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_207805835
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar waarom is t vermoeiend als mensen net een laagje dieper willen kijken? Laat ze.

Ja, dat was dus het hele punt niet. Wat @GGMM zegt .
pi_207805918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Voor Joell was dat niet zo'n open deur, want tot aan die brief (die het directe gevolg is van die 1,5 uur ervoor) zat ie nog te twijfelen wat ie met dat rot kind aanmoest :P De brief, en dus de gebeurtenissen met Frank & Bill, gaven wat mij betreft de doorslag.
Die brief motiveert hem inderdaad zeker in die richting. Maar hij was toch wel die richting opgegaan omdat het zo gescript is ook zonder brief zoals in de game :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207805940
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:

[..]
Die brief motiveert hem inderdaad zeker in die richting. Maar hij was toch wel die richting opgegaan omdat het zo gescript is ook zonder brief zoals in de game :P
Voor de kijker is het wel zo fijn om interne en externe mechanismes te gebruiken om zijn gevoel over Ellie te doen veranderen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207805954
quote:
6s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:24 schreef GGMM het volgende:

[..]
Als Joell tevreden is ben ik dat ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 9% gewijzigd door Danny op 01-02-2023 15:05:16 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207805967
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Voor de kijker is het wel zo fijn om interne en externe mechanismes te gebruiken om zijn gevoel over Ellie te doen veranderen.
Zeker.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207805991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 13:55 schreef GGMM het volgende:
Maar goed, volgende week beter
Nog beter :o oke ik vond 1 en 2 ook beter :P maar als nog wel erg goed!
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207806000
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 14:58 schreef Slayage het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit soort dingen kan je dan wel of in een spoilers zetten of achterwegen laten. Niet iedereen hier heeft de games gespeeld

edit: tnxs @Danny

[ Bericht 8% gewijzigd door over_hedge op 01-02-2023 15:11:46 ]
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 15:10:11 #55
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_207806096
Wat een fantastische serie is dit zeg. Een meesterwerk. Ik begrijp echt niet dat er mensen zijn die dat niet kunnen waarderen. Je moet bij deze serie in staat zijn de onderliggende boodschap op te pikken.

Alles aan deze serie klopt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Danny op 01-02-2023 16:36:20 ]
What can change the nature of a man?
  Forum Admin woensdag 1 februari 2023 @ 15:24:08 #56
35723 crew  GGMM
pi_207806249
Spoiler niet gelezen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_207806268
Ik krijg het gevoel dat ik deze serie pas moet gaan bekijken als er al twee seizoenen voorhanden zijn. Anders gaat het me waarschijnlijk te langzaam. Maar ik heb een trailer gezien en ziet er wel kijkwaardig uit. Ik wacht wel een jaar.
  Admin woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:44 #58
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207806333
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207806401
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:27 schreef WheatWaffles het volgende:
Ik krijg het gevoel dat ik deze serie pas moet gaan bekijken als er al twee seizoenen voorhanden zijn. Anders gaat het me waarschijnlijk te langzaam. Maar ik heb een trailer gezien en ziet er wel kijkwaardig uit. Ik wacht wel een jaar.
Eerste seizoen is 9 afleveringen meen ik en we zitten nu al op 3, dus het gaat toch vrij snel :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207806421
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:36 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
Dat mensen te weinig "zombies" hebben gezien
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 15:49:48 #61
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207806438
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:36 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
Denk dat deze zijstap juist wel nodig was om een beter beeld te krijgen van hoe het is om in die wereld te leven. In de game krijg je ook allemaal verhalen van bijstanders mee met briefjes, dagboeken en verhalen. Tenminste als je de tijd neemt in de game en er niet door heen rent. Dat soort verhaaltjes brengen de wereld meer tot leven.
pi_207806558
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat deze zijstap juist wel nodig was om een beter beeld te krijgen van hoe het is om in die wereld te leven. In de game krijg je ook allemaal verhalen van bijstanders mee met briefjes, dagboeken en verhalen. Tenminste als je de tijd neemt in de game en er niet door heen rent. Dat soort verhaaltjes brengen de wereld meer tot leven.
Zeker, al was de situatie van Bill en Frank wel uitzonderlijk te noemen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:17:32 #63
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207806691
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:36 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
Voor mij in elk geval, en ik heb de games echt veel te vaak gespeeld, dat het uiteindelijk niets bijdraagt aan het globale verhaal. Waar je in de game nog interactie tussen karakters uit het hoofdverhaal en Bill hebt is dat nu niet.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  Admin woensdag 1 februari 2023 @ 16:19:30 #64
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207806706
quote:
Op woensdag 1 februari 2023 @ 15:47 schreef Slayage het volgende:

[..]


Dat mensen te weinig "zombies" hebben gezien
Mja. Dit is The Walking Dead niet. We gaan hier voor inhoud, lijkt me. ;)
quote:
Op woensdag 1 februari 2023 @ 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]

Denk dat deze zijstap juist wel nodig was om een beter beeld te krijgen van hoe het is om in die wereld te leven. In de game krijg je ook allemaal verhalen van bijstanders mee met briefjes, dagboeken en verhalen. Tenminste als je de tijd neemt in de game en er niet door heen rent. Dat soort verhaaltjes brengen de wereld meer tot leven.
Zeker!

Ik snap niet dat men kan denken dat dit een overbodige afleiding van het verhaal is. Dit is wat de makers ons voorschotelen, dus het is per definitie niet overbodig. (Okay, dat is misschien wat flauw om zo zwart-wit voor te stellen, maar zou dat niet het uitgangspunt moeten zijn?)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin woensdag 1 februari 2023 @ 16:19:33 #65
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207806707
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Mwah. Ik spoiler niks. Het is een opendeur dat dat gaat gebeuren en is gebeurd met zijn vriendin, die hij heeft opgeofferd voor een batterij zoals Ellie zei. Ik zie dat @:Danny het in een spoiler plaats, prima, maar een beetje overdreven.
niks overdreven. Gewoon in spoilers zetten. Ook jij moet je daar gewoon aan houden.
En nu weer ontopic.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin woensdag 1 februari 2023 @ 16:20:10 #66
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_207806714
quote:
Op woensdag 1 februari 2023 @ 16:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]


Voor mij in elk geval, en ik heb de games echt veel te vaak gespeeld, dat het uiteindelijk niets bijdraagt aan het globale verhaal. Waar je in de game nog interactie tussen karakters uit het hoofdverhaal en Bill hebt is dat nu niet.
Interactie is dan ook niet het punt. Indruk is meer het punt, denk ik.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_207806787
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Waar je in de game nog interactie tussen karakters uit het hoofdverhaal en Bill hebt is dat nu niet.
Jawel, in de flashback waarbij Joel en Tess Bill en Frank bezoeken. Dat je nu Bill niet ziet afgeven op Ellie is jammer en men had daar omheen kunnen schrijven door de ontmoeting vlak voor hun dood plaats te laten vinden, maar dan was de impact van de brief weggevallen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Admin woensdag 1 februari 2023 @ 16:32:05 #68
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207806842
eea opgeschoond.
- spoilers (ook als je die uit de game hebt) in spoilertags
- geen homofoob gedoe, maar OOK geen 'boze witte mannen' gezanik. beiden zijn achterlijk en niet wenselijk
- ontopic en normaal doen graag. Ieder heeft z'n mening, respecteer dat gewoon.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207806865
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:19 schreef Breuls het volgende:

Mja. Dit is The Walking Dead niet. We gaan hier voor inhoud, lijkt me. ;)

Day is nog niet bij iedereen duidelijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:35:41 #70
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207806889
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Jawel, in de flashback waarbij Joel en Tess Bill en Frank bezoeken. Dat je nu Bill niet ziet afgeven op Ellie is jammer en men had daar omheen kunnen schrijven door de ontmoeting vlak voor hun dood plaats te laten vinden, maar dan was de impact van de brief weggevallen.
Ik doel op interactie in het ‘heden’ uiteraard.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:46:02 #71
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207807005
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:19 schreef Breuls het volgende:

[..]
Mja. Dit is The Walking Dead niet. We gaan hier voor inhoud, lijkt me. ;)

AMC vs HBO :Y
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207807027
Was alleen niet de klacht bij the walking dead dat het juist amper meer over zombies ging en alleen nog mens vs mens met af en toe een zombie als er iemand dood moet? :P ik ben zelf gestopt bij seizoen 3 geloof ik.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207807057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Voor mij in elk geval, en ik heb de games echt veel te vaak gespeeld, dat het uiteindelijk niets bijdraagt aan het globale verhaal. Waar je in de game nog interactie tussen karakters uit het hoofdverhaal en Bill hebt is dat nu niet.
De aflevering speelt gewoon iets meer in op hoe mensen op verschillende manieren om gingen met de maatregelen na de pandemie. Dat is juist onderdeel van het globale verhaal. Helemaal prima wat mij betreft. Beter dan elke aflevering infected en Fedra knallen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:50:10 #74
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207807064
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:49 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat deze zijstap juist wel nodig was om een beter beeld te krijgen van hoe het is om in die wereld te leven. In de game krijg je ook allemaal verhalen van bijstanders mee met briefjes, dagboeken en verhalen. Tenminste als je de tijd neemt in de game en er niet door heen rent. Dat soort verhaaltjes brengen de wereld meer tot leven.
Ik denk dat daar het grote verschil in zit tussen sommige kijkers en ook gamers.

Je het gamers die al die info op die briefjes gestolen kunnen worden, die dat soort achtergronden niet boeiend vinden en gewoon door t spel heen gaan om te knallen en sluipen. En je hebt gamers die dat allemaal enorm uitpluizen.

Zo heb je ook kijkers die dit soort achtergrond informatie afleveringen niets vindt, omdat ze "het tempo er uit halen". En je hebt kijkers die er juist van smullen.

Prima. Puur een kwestie van smaak.
Alleen daar waar je in een game makkelijker die briefjes kan skippen en door kan gassen, werkt dat bij een serie wat anders :D Ik denk echt dat niet de laatste "filler" episode was (tussen " " want ik zie t niet zo), zeker omdat HBO vaker voor karakter opbouw gaat dan voor actie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator woensdag 1 februari 2023 @ 16:50:43 #75
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207807073
Niet echt een spoiler, maar niet klikken als niks wil weten over volgende aflevering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207807086
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:47 schreef over_hedge het volgende:
Was alleen niet de klacht bij the walking dead dat het juist amper meer over zombies ging en alleen nog mens vs mens met af en toe een zombie als er iemand dood moet? :P ik ben zelf gestopt bij seizoen 3 geloof ik.
Maar dat zie je in de games ook. Ja de infected zijn er massaal aanwezig en fungeren als creepy cannon fodder maar uiteindelijk draait de strijd in zowel TLOU 1 en 2 tussen allerlei verschillende groepen mensen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:53:13 #77
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207807105
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]
De aflevering speelt gewoon iets meer in op hoe mensen op verschillende manieren om gingen met de maatregelen na de pandemie. Dat is juist onderdeel van het globale verhaal. Helemaal prima wat mij betreft. Beter dan elke aflevering infected en Fedra knallen.
Ik denk ook......

(spoiler voor de niet gamers)
(en spoiler voor de wel gamers die de DLC niet gedaan hebben)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 februari 2023 @ 16:54:39 #78
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207807119
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:36 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
Een zijstap van de lineaire hoofdlijn Joell&Ellie denk ik.
Maar ik zie dat ook als wat anders dan "filler".
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207807156
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik denk ook......

(spoiler voor de niet gamers)
(en spoiler voor de wel gamers die de DLC niet gedaan hebben)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De dlc hebben ze dus verwerkt in dit seizoen. Logisch.

Ik vroeg me ook af of ze Ellie voor seizoen 2 zouden hercasten omdat de game 5 jaar n
Later afspeelt maar deze guy beargumenteerd dat dat onwaarschijnlijk is https://www.forbes.com/si(...)ramsey-for-season-2/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207807165
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:54 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Een zijstap van de lineaire hoofdlijn Joell&Ellie denk ik.
Maar ik zie dat ook als wat anders dan "filler".
Laat het los
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 februari 2023 @ 17:02:04 #81
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207807200
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:59 schreef Slayage het volgende:

[..]
Laat het los
Trut :P

O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207807356
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207807358
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 17:02 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Trut :P

O+
:*
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207808158
quote:
10s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:59 schreef Slayage het volgende:

[..]
Laat het los
Rustig prinses Elsa :T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207808953
Hunters zal wel zoiets zijn als The Reapers in The Walking Dead.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207809063
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:11 schreef Discombobulate het volgende:
Hunters zal wel zoiets zijn als The Reapers in The Walking Dead.
met het verschil dat twd dikke bagger is. in mijn mening :')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207809114
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 19:17 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
met het verschil dat twd dikke bagger is. in mijn mening :')
Naja het is gewoon een minder kwalitatieve en goedkopere serie. Ik heb altijd met plezier gekeken. House of the Dragon was ook maar matig in vergelijking met GoT. En al helemaal omdat het van hbo is. Natuurlijk zijn er levels to the game.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207810840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:47 schreef over_hedge het volgende:
Was alleen niet de klacht bij the walking dead dat het juist amper meer over zombies ging en alleen nog mens vs mens met af en toe een zombie als er iemand dood moet? :P ik ben zelf gestopt bij seizoen 3 geloof ik.
The walking dead was meer het GTST-niveau als het om menselijke interacties gaat :P . Aflevering drie van the last of us zit wat dat betreft wel op een veel hoger niveau.
pi_207813505
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 16:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Voor mij in elk geval, en ik heb de games echt veel te vaak gespeeld, dat het uiteindelijk niets bijdraagt aan het globale verhaal. Waar je in de game nog interactie tussen karakters uit het hoofdverhaal en Bill hebt is dat nu niet.
Het alternatief voor deze aflevering was geweest dat Joel en Ellie, net als in de game

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De serie is niet alleen maar een verfilming van de game, het is natuurlijk ook een kans voor de originele schrijver en regisseur om de achtergrond van personages te vertellen die in het spel niet aan bod was gekomen. Er was wat achtergrond info over Bill in het spel aanwezig aanwezig, maar het verhaal hebben we nooit gehoord tot nu toe. Ik zou niet zeggen dat dat 'niets toevoegt'. In de serie misschien niet, maar in het grotere geheel wel.

Ik vond het in ieder geval een erg mooie aflevering, het heet immers "The Last of Us", niet "The Last of Joel and Ellie." :)
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 1 februari 2023 @ 23:06:51 #90
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207814032
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Het alternatief voor deze aflevering was geweest dat Joel en Ellie, net als in de game

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De serie is niet alleen maar een verfilming van de game, het is natuurlijk ook een kans voor de originele schrijver en regisseur om de achtergrond van personages te vertellen die in het spel niet aan bod was gekomen. Er was wat achtergrond info over Bill in het spel aanwezig aanwezig, maar het verhaal hebben we nooit gehoord tot nu toe. Ik zou niet zeggen dat dat 'niets toevoegt'. In de serie misschien niet, maar in het grotere geheel wel.

Ik vond het in ieder geval een erg mooie aflevering, het heet immers "The Last of Us", niet "The Last of Joel and Ellie." :)
Nouja, niet eens dat dat het enige alternatief zou zijn. Er is wel meer aangepast in de serie zonder van het grotere geheel af te wijken. Ik had het graag anders gezien, maar goed, dat is nu al genoeg besproken.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_207824780
Wat meer actie had ook wel gemogen, maar ik waardeer het enorm dat de makers flinke risico's nemen. Zonder daarbij uit het oog te verliezen waar het originele verhaal over ging. Ik ben tevreden tot nu toe, ik hoop dat de andere wijzigingen in het verhaal net zo goed uitpakken :)
  vrijdag 3 februari 2023 @ 15:40:28 #92
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_207833650
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:31 schreef MoreDakka het volgende:
Wat meer actie had ook wel gemogen, maar ik waardeer het enorm dat de makers flinke risico's nemen. Zonder daarbij uit het oog te verliezen waar het originele verhaal over ging. Ik ben tevreden tot nu toe, ik hoop dat de andere wijzigingen in het verhaal net zo goed uitpakken :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
pi_207837130
Ik vind de podcast met beide showrunners ook fijn om naar te luisteren

Te vinden onder de onverrassende naam "HBO's The Last of Us Podcast"
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 23:29:17 #94
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207840669



Viel mij eerder nog niet op :)
pi_207841467
Mooie aflevering.
  zaterdag 4 februari 2023 @ 02:31:31 #96
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207841747
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 23:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Viel mij eerder nog niet op :)
Leuk detail en logisch ook.. hoe kom je anders aan nieuwe kleding?
pi_207862937
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 5 februari 2023 @ 12:30:19 #98
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207863149
quote:
Hoe kan het gemiddelde een 7.9 zijn als mannen op 8 zitten en vrouwen op 9.6.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Moderator zondag 5 februari 2023 @ 12:31:58 #99
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207863174
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Hoe kan het gemiddelde een 7.9 zijn als mannen op 8 zitten en vrouwen op 9.6.
Denk dat sommige mensen hun profiel invullen maar ook veel mensen niet.
  FOK!fotograaf zondag 5 februari 2023 @ 12:44:35 #100
364681 over_hedge
pi_207863416
quote:
Ja imdb cijfers kan je al tijden niet meer serieus nemen :') Een 1 geven is debiel. Maar een 10 geven slaat ook nergens op. Als je die 2 weghaalt verlies je opeens 80% van de stemmen :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207863704
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Hoe kan het gemiddelde een 7.9 zijn als mannen op 8 zitten en vrouwen op 9.6.
Meer dan 40.000 mannen stemmen en minder dan 7000 vrouwen, vrouwen kijken dit bijna niet
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_207863817
quote:
19s.gif Op zondag 5 februari 2023 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Hoe kan het gemiddelde een 7.9 zijn als mannen op 8 zitten en vrouwen op 9.6.
Omdat 7,9 alle stemmen zijn, ook van profielen waarvan het geslacht niet is ingevuld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 5 februari 2023 @ 13:35:48 #103
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_207864363
quote:
twitter
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_207864656
Ugh. Waarom die lui niet gewoon negeren in plaats van dit soort eigengeilerij.
pi_207865483
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:35 schreef mstx het volgende:

[..]
[ twitter ]
De gebruiker waar Nick op reageert heeft zijn account verwijderd _O-
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207865518
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
Ugh. Waarom die lui niet gewoon negeren in plaats van dit soort eigengeilerij.
Omdat Offerman politieke punten wil scoren. Duh.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207865551
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:38 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
De gebruiker waar Nick op reageert heeft zijn account verwijderd _O-
Tegen de mainstream in zwemmen ia niet voor iedereen weggelegd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207865563
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:39 schreef Slayage het volgende:

[..]
Omdat Offerman politieke punten wil scoren. Duh.
Nou wat een punten zeg. Een verhaal heeft een homostel en er zijn sommige idioten en trolls die daar dan online wat over roepen. :')
pi_207865592
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Tegen de mainstream in zwemmen ia niet voor iedereen weggelegd.
Het was naar alle waarschijnlijkheid een zure alleshatende lutser die heeft getweet.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207865651
quote:
1s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:43 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Het was naar alle waarschijnlijkheid een zure alleshatende lutser die heeft getweet.
Als je scrolt dan krijg je een screenshot te zien van de tweet. Iets met de bijbel. Geen idee of het een bekend iemand is of een random nobody.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207865666
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:41 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nou wat een punten zeg. Een verhaal heeft een homostel en er zijn sommige idioten en trolls die daar dan online wat over roepen. :')
Social media is een godsgeschenk :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Admin zondag 5 februari 2023 @ 14:48:16 #112
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207865701
quote:
waar zie jij dat het mannen waren :?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207865719
quote:
10s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als je scrolt dan krijg je een screenshot te zien van de tweet. Iets met de bijbel. Geen idee of het een bekend iemand is of een random nobody.


:')
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207865730
Zin in aflevering 4

even werk afraffelen morgen :T
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207865817
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 14:48 schreef Danny het volgende:

[..]
waar zie jij dat het mannen waren :?
Staat aangegeven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207867172
The last of us was erg goed destijds op de PS3. Serie is ook prima tot nu toe imo.
  zondag 5 februari 2023 @ 22:38:53 #117
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_207873144
quote:
1s.gif Op woensdag 1 februari 2023 15:36 schreef Breuls het volgende:
Ik vind het ook wat eigenaardig om de derde aflevering van een serie een "filler" te noemen.

Die term betekende vroeger een aflevering waarvan je als kijker vond dat die er alleen was om aan de vereiste 22 afleveringen in een seizoen te komen. Wat houdt het in deze context eigenlijk in?
bijdrage aan het verhaal(of ontwikkeling) zou ik het noemen, geldt gewoon voor alles. Als je bijvoorbeeld een serie hebt waar het gaat om het voorkomen van een invasie van groep X en we krijgen een hele aflevering over hoe een koppel hun relatie probeert te redden dat is het wel een filler. Deze aflevering is geen filler vanwege de brief, maar dat is mijn mening. Of deels filler als er kijkers zijn die de term filler serieus nemen.

Mij boeit het geen flikker.
  maandag 6 februari 2023 @ 04:55:56 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207874027
GVD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 februari 2023 @ 04:56:28 #119
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207874029
quote:
6s.gif Op zondag 5 februari 2023 22:38 schreef KingRoland het volgende:

[..]
bijdrage aan het verhaal(of ontwikkeling) zou ik het noemen, geldt gewoon voor alles. Als je bijvoorbeeld een serie hebt waar het gaat om het voorkomen van een invasie van groep X en we krijgen een hele aflevering over hoe een koppel hun relatie probeert te redden dat is het wel een filler. Deze aflevering is geen filler vanwege de brief, maar dat is mijn mening. Of deels filler als er kijkers zijn die de term filler serieus nemen.

Mij boeit het geen flikker.
Dit was gewoon een mooi stuk universe building
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 6 februari 2023 @ 06:36:33 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_207874155
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'0
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 6 februari 2023 @ 11:46:25 #121
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207876728
Het blijft een trage bedoeling elke keer.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_207879978
Leuke aflevering hoor. lekker sfeertje

Aflevering 5 is zaterdag trouwens al te streamen ivm superbowl op zondag in de usa
lekker faxen heel de dag echt genot
  Beste/leukste mod 2022 maandag 6 februari 2023 @ 16:12:04 #123
319979 Fok-it
All is well
pi_207880310
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 06:36 schreef Maanvis het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'0
Vond Ellie wel leuk juist deze aflevering. Joel begint wel zwak voor d'r te krijgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 6 februari 2023 @ 16:35:13 #124
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_207880542
De actrice die Ellie speelt heeft wel iets irritants over zich hangen kan er de vinger niet op leggen wat het precies is nog beetje apart hoofd heeft ze ook ofzo.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_207880981
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
De actrice die Ellie speelt heeft wel iets irritants over zich hangen kan er de vinger niet op leggen wat het precies is nog beetje apart hoofd heeft ze ook ofzo.
Totaal geen last van, vind het een goede actrice
lekker faxen heel de dag echt genot
  FOK!fotograaf maandag 6 februari 2023 @ 17:24:15 #126
364681 over_hedge
pi_207881281
als het donker is nog maar eens kijken. Op het einde zag ik echt niks meer :D Lage zon die naar binnen scheen. + heeel donker. het werd een soort podcast ipv serie :P En ja ligt aan mij hoor. Want geen gordijnen waar ik het aan het kijken was. Maar ik zag echt niks :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Forum Admin / PR maandag 6 februari 2023 @ 18:37:43 #127
436595 crew  Sked
Zonnestraal
pi_207882358
Hij was weer goed :)
pi_207882391
Tof weer! Waar de vorige aflevering ver van het spel af ging, volgde het nu zo goed mogelijk het verhaal.
En weer behoorlijk wat letterlijke teksten uit het spel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A mind with a heart of it's own
pi_207882670
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 17:24 schreef over_hedge het volgende:
als het donker is nog maar eens kijken. Op het einde zag ik echt niks meer :D Lage zon die naar binnen scheen. + heeel donker. het werd een soort podcast ipv serie :P En ja ligt aan mij hoor. Want geen gordijnen waar ik het aan het kijken was. Maar ik zag echt niks :D
Dit mag je natuurlijk niet gebeuren als fotograaf
pi_207882678
Saaie aflevering, hopelijk volgende week weer een karakterstudie
  Forum Admin maandag 6 februari 2023 @ 18:57:52 #131
35723 crew  GGMM
pi_207882689
The Last of Us S01E04

8,2/10

@Sked @Scrummie @maxi-mus @Caland
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_207883780
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:57 schreef GGMM het volgende:
The Last of Us S01E04

8,2/10

@:sked @:scrummie @:maxi-mus @:caland
netjens cijfertjen
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 6 februari 2023 @ 20:01:47 #133
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207884305

The Last of Us
Please Hold to My Hand(s01e04 - 2023)
8.7action, adventure, drama, horror, sci-fi, thriller4545minn/aPedro Pascal, Bella Ramsey, Lamar JohnsonAfter Joel and Ellie leave Bill and Frank's compound, they come across something that is even more deadly than the infected. People. Joel must protect Ellie at all costs, lest he relive what happened to his daughter all those years ago
Prima aflevering
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  maandag 6 februari 2023 @ 20:18:10 #134
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207884754
Ik kan er niet over uit hoe goed dit nog steeds is _O_

Die rit in de auto door de verlaten wereld. Die muziek eronder. En dan die slechte grappen van Ellie. Samen de slappe lach krijgen. Subliem.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207885750
Een No pun intended boekje met de flauwe grappen _O_

Joel die hard zijn best doet om een vader figuur te zijn en "het kind" het gevoel te geven dat het goed komt en dat het veilig is terwijl Ellie een stuk volwassener is dan dat Joel haar inschat. "Have you killed innocent people?" Pfff kut kind.

En mensen die proberen om een soort functionerende maatschappij op te bouwen in een haast onmogelijke situatie.

En dan afsluiten met een new order Cover _O_


Mooie ep weer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207885791
En dan volgende week alweer over de helft van het seizoen ;(

Snl flauw als altijd



[ Bericht 60% gewijzigd door Slayage op 06-02-2023 21:34:20 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207886670
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:
En dan volgende week alweer over de helft van het seizoen ;(
En dan weer dik een jaar of anderhalf wachten op het 2e seizoen natuurlijk... of langer

zo immens klote ;(

gelukkig nog 5 afleveringen te gaan
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207886954
Stukken beter dan de vorige, gelukkig, zit er weer helemaal in.

Wel vraagje, mag in spoiler: Wat was nou die bewegende krater in dat gebouw?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207887039
Heb ik gemist waarom Henry en z'n zoontje (of vader) op de vlucht waren of is dat niet gemeld?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207887724
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:12 schreef Discombobulate het volgende:
Stukken beter dan de vorige, gelukkig, zit er weer helemaal in.

Wel vraagje, mag in spoiler: Wat was nou die bewegende krater in dat gebouw?
Eindbaas probably.
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Heb ik gemist waarom Henry en z'n zoontje (of vader) op de vlucht waren of is dat niet gemeld?
Zal nog verduidelijkt worden lijkt me.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207887758
Prima serie imo

Vond de homo episode ook tof juist voor even tussendoor, klein inkijkje in die 20 jaar
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 6 februari 2023 @ 23:08:11 #142
206731 Mortaxx
Doomer
pi_207887773
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:18 schreef Discombobulate het volgende:
Heb ik gemist waarom Henry en z'n zoontje (of vader) op de vlucht waren of is dat niet gemeld?
Hij heeft de broer verraden van die vrouw die de dokter en ondervraagde en dood schoot
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_207889388
Deze aflevering bevatte misschien wel de meeste game elementen tot nu toe. Van de interacties tussen Joel en Ellie, tot kleine stukjes navigeren in gebouwen.

Mooi dat er wat meer backstory is gevormd rondom Henry en Sam. Heel benieuwd naar de volgende aflevering die dus al zaterdag op HBO NL zal staan vanwege de Super Bowl.

De bewegende krater was overduidelijk een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
want die is al in voorstukjes te zien.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 februari 2023 @ 09:10:50 #144
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207889765
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 18:39 schreef DrMarten het volgende:
Tof weer! Waar de vorige aflevering ver van het spel af ging, volgde het nu zo goed mogelijk het verhaal.
En weer behoorlijk wat letterlijke teksten uit het spel _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij ging nog steeds van t spel af, want die hele vrouw bestaat niet in t spel :P

Maar t porno boekje, en t feit dat Ellie dan door kleine gaten moet kruipen om deuren te openen, was wel weer heel erg de game :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207889775
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 09:10 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Hij ging nog steeds van t spel af, want die hele vrouw bestata niet in t spel :P
Wordt wel genoemd, maar is nooit te zien inderdaad. Maar dat is juist wat de serie nodig heeft.

Die kerel met die baard was trouwens de stem van Tommy in het spel _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 februari 2023 @ 09:14:16 #146
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207889801
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 13:51 schreef MoreDakka het volgende:
Ugh. Waarom die lui niet gewoon negeren in plaats van dit soort eigengeilerij.
quote:
“To remain silent and indifferent is the greatest sin of all”
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 09:15:47 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207889814
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 09:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Wordt wel genoemd, maar is nooit te zien inderdaad. Maar dat is juist wat de serie nodig heeft.
Ik twijfelde, want t is echt al bijna 10j geleden dat ik t spel gespeeld heb (op de PS3 nog). Dus ff google gebruikt om te zoeken wie zij in godsnaam was in t spel of hoe ze er dara uit zag. Niet dus. :D

quote:
Die kerel met die baard was trouwens de stem van Tommy in het spel _O_
Ja ik begreep al dat ze een aantal voice actors hebben gecast, maar die ga ik natuurlijk never nooit spotten :')
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin dinsdag 7 februari 2023 @ 10:06:16 #148
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207890444
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
De actrice die Ellie speelt heeft wel iets irritants over zich hangen kan er de vinger niet op leggen wat het precies is nog beetje apart hoofd heeft ze ook ofzo.
Vind dat ze het geweldig speelt. Precies het juiste toontje wmb :Y

Kon 'm vanmorgen pas kijken ivm college en werk van zoonlief, maar wederom een compleet boeiende topaflevering :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207890545
Top aflevering weer ^O^
pi_207890576
tvp, de eerste 3 afleveringen zorgden dat ik aan de tv geplakt zat! super! kan niet wachten op de volgende afleveringen! :)
Just say hi!
pi_207890624
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:20 schreef Chandler het volgende:
tvp, de eerste 3 afleveringen zorgden dat ik aan de tv geplakt zat! super! kan niet wachten op de volgende afleveringen! :)
De 4de aflevering is al uit dus je hoeft niet te wachten :P
pi_207890634
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 10:25 schreef Sjemmert het volgende:

[..]
De 4de aflevering is al uit dus je hoeft niet te wachten :P
Jawel, ik wil minimaal een paar achter elkaar kijken.. dus nog 2 afleveringen wachten! :+
Just say hi!
pi_207891108
echt weer een hele goede aflevering.

ik weet niet wat het is met deze serie. je blijft aandachtig kijken hoewel er als je het objectief bekijkt niet heel veel gebeurd. (geen grote actiescenes of iets dergelijks)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_207891330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:07 schreef DestroyerPiet het volgende:
echt weer een hele goede aflevering.

ik weet niet wat het is met deze serie. je blijft aandachtig kijken hoewel er als je het objectief bekijkt niet heel veel gebeurd. (geen grote actiescenes of iets dergelijks)
Mee eens, er zit ook zo veel aandacht in de sets, camerawerk, licht, muziek. Het tempo is ook goed en er is terecht gekozen om niet elke aflevering vol te stoppen met geïnfecteerden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207891524
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 17:53 schreef D_A het volgende:
Bella wordt ook met de week leuker O+
Ze heeft een heel autistisch gezicht
pi_207891550
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 08:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Deze aflevering bevatte misschien wel de meeste game elementen tot nu toe. Van de interacties tussen Joel en Ellie, tot kleine stukjes navigeren in gebouwen.

Mooi dat er wat meer backstory is gevormd rondom Henry en Sam. Heel benieuwd naar de volgende aflevering die dus al zaterdag op HBO NL zal staan vanwege de Super Bowl.

De bewegende krater was overduidelijk een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
want die is al in voorstukjes te zien.
In welk voorstukje is die te zien?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207891558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
In welk voorstukje is die te zien?
Staat vast ergens bij de video's op imdb.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 11:50:20 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207891604
Ik snap trouwens niet echt dat je bepaalde dingen al wilt weten als je het verhaal niet kent. Het is juist bedoeld dat je de wereld leert kennen via de serie. Het haalt de verrassing wel weg als er nu al gespoiled wordt wat de verrassingen of teaser betekenen.
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 11:54:00 #159
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207891665
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2023 16:35 schreef Dr.Mikey het volgende:
De actrice die Ellie speelt heeft wel iets irritants over zich hangen kan er de vinger niet op leggen wat het precies is nog beetje apart hoofd heeft ze ook ofzo.
quote:
https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op dinsdag 7 februari 2023 11:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Ze heeft een heel autistisch gezicht
Enige die commentaar op het uiterlijk krijgt in deze serie is de actrice van Ellie. Ook online dat de actrice die de 14-jarige Ellie speelt dan niet aantrekkelijk genoeg zou zijn.
  Admin dinsdag 7 februari 2023 @ 12:37:18 #160
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207892206
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:44 schreef _The_General_ het volgende:

Ze heeft een heel autistisch gezicht
Zo werkt autisme niet.

quote:
83s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:54 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Enige die commentaar op het uiterlijk krijgt in deze serie is de actrice van Ellie. Ook online dat de actrice die de 14-jarige Ellie speelt dan niet aantrekkelijk genoeg zou zijn.
ja, raar om te zeggen. Nou snap ik dat ze 19 is en niet echt 14, maar dan nog. Ik heb liever iemand die gewoon goed speelt.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:45:59 #161
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207892325
Gelukkig kom ik nergens online om al dat soort onzinnig gedram te lezen.

Nouja, behalve hier dan.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  dinsdag 7 februari 2023 @ 12:58:37 #162
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207892511
Ik vond het fantastisch.

Algebra _O- _O-
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207892527
Ze speelt de rol met verve, en daar gaat het om.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Admin dinsdag 7 februari 2023 @ 13:04:28 #164
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207892596
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:00 schreef StateOfMind het volgende:
Ze speelt de rol met verve, en daar gaat het om.
Precies. Sowieso vind ik de chemie tussen Joel en Ellie erg goed. Qua casting hadden ze het niet veel beter kunnen doen denk ik.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:06:55 #165
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207892629
quote:
83s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:54 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Enige die commentaar op het uiterlijk krijgt in deze serie is de actrice van Ellie. Ook online dat de actrice die de 14-jarige Ellie speelt dan niet aantrekkelijk genoeg zou zijn.
Want iedereen in de echte wereld (of het spel) is inderdaad bloedbarbieknapmooi :D
Ik snap dat soort commentaar ook echt niet. En al vind je 't, waarom spreek je daar de actrice op aan?
Wat doet dat met een persoon om steeds maar te horen "je bent gvd te lelijk om die rol te spelen!"
Blijft een mens he. Een mens van nog maar 19 ook.

Ik vind dat ze t erg knap doet. Geloofwaardig.
Zeker afgelopen aflevering, die angst bij haar.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:09:33 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207892661
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:44 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Ze heeft een heel autistisch gezicht
Dat is de eerste keer dat ik hoor dat er fysieke gelaatstrekken en kenmerken bij de diagnose autisme horen.
Vertel me meer, oh ontzettend bloedmooie knappe expert. ;)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207892689
En wanneer ze alleen maar knappe acteurs hebben is het daarover weer janken.


Ik vind haar uitstekend gecast.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 7 februari 2023 @ 13:17:43 #168
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207892756
Puur qua uiterlijk lijkt ze niet op Ellie, maar in gedrag en zelfs stem vind ik het echt perfect gecast. Gedrag is natuurlijk ook onderdeel van acteren, maar petje af. De kleine maniertjes, het ondeugende af en toe, in aflevering 1 dat schelden met 'motherfucker', het was, vond ik, aslof je Ellie in de game zag.
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_207892782
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Puur qua uiterlijk lijkt ze niet op Ellie, maar in gedrag en zelfs stem vind ik het echt perfect gecast. Gedrag is natuurlijk ook onderdeel van acteren, maar petje af. De kleine maniertjes, het ondeugende af en toe, in aflevering 1 dat schelden met 'motherfucker', het was, vond ik, aslof je Ellie in de game zag.
Dat dus ^O^
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207892788
Ik maak me wel zorgen om Ellie's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 13:38:53 #171
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207892932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik maak me wel zorgen om Ellie's

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Momo op 07-02-2023 13:45:23 ]
pi_207892943
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:17 schreef Scrummie het volgende:
Puur qua uiterlijk lijkt ze niet op Ellie, maar in gedrag en zelfs stem vind ik het echt perfect gecast. Gedrag is natuurlijk ook onderdeel van acteren, maar petje af. De kleine maniertjes, het ondeugende af en toe, in aflevering 1 dat schelden met 'motherfucker', het was, vond ik, aslof je Ellie in de game zag.
Tja ik vind precies het omgekeerde. Hoe zij het speelt heeft niets te maken met Ellie uit het spel wat mij betreft. De tekst klopt en de directie ook maar ze maakt telkens de verkeerde keuze, waardoor je moet raden wat de motivatie nou precies is. Helaas.

Gelukkig heeft ze wel chemie met de acteur die Joel speelt, dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat ze gecast is.
pi_207893317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 13:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja ik vind precies het omgekeerde. Hoe zij het speelt heeft niets te maken met Ellie uit het spel wat mij betreft. De tekst klopt en de directie ook maar ze maakt telkens de verkeerde keuze, waardoor je moet raden wat de motivatie nou precies is. Helaas.

Gelukkig heeft ze wel chemie met de acteur die Joel speelt, dat zal dan ook de voornaamste reden zijn dat ze gecast is.
Die motivatie kreeg je in deel 1 eigenlijk ook niet mee hoor - daar speelde je ook als Joel voor het overgrote deel van het spel en nam je Ellie mee op sleeptouw. De cutscenes brachten meer gewicht aan het verhaal en de band tussen die 2 die geleidelijk versterkt wordt met alles wat ze meemaken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207893353
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Die motivatie kreeg je in deel 1 eigenlijk ook niet mee hoor - daar speelde je ook als Joel voor het overgrote deel van het spel en nam je Ellie mee op sleeptouw.
Tja daar ben ik het niet mee eens, juist omdat je vanuit Joel's perspectief keek was het nodig om Ellie's motivatie heel duidelijk te laten zien. In de serie weet je het eigenlijk alleen omdat je het spel kent, ze proberen het wel met extra scènes met alleen Ellie maar juist in die scènes laat Ramsey het echt afweten wat mij betreft. Joel zelf als karakter is ook nogal leeg (dat is met opzet natuurlijk, maar in de serie komt het meer naar voren).
pi_207893494
vind haar wel goed gecast. Alleen ergerde ik me tijdens GoT een beetje aan haar. Hier veel minder.

[ Bericht 56% gewijzigd door Danny op 07-02-2023 15:36:02 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207893825
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 14:31 schreef Discombobulate het volgende:
Alleen ergerde ik me tijdens GoT een beetje aan haar. Hier veel minder.
In game Thrones was ze briljant. In elke scène dat ze speelde.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207893920
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:05 schreef Slayage het volgende:

[..]
In game Thrones was ze briljant. In elke scène dat ze speelde.
Scene stealer was ze. En ik vind haar geweldig in deze serie.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_207894062
Ik vond Ellie in het begin ook iets irritants over zich heen hebben, tot de 4e episode waar ik juist meer sympathie voor haar heb gekregen. En dat wil voor mij zeggen dat ze goed acteert :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 7 februari 2023 @ 15:38:13 #179
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207894086
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:35 schreef Prego het volgende:
Ik vond Ellie in het begin ook iets irritants over zich heen hebben, tot de 4e episode waar ik juist meer sympathie voor haar heb gekregen. En dat wil voor mij zeggen dat ze goed acteert :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond in t spel Ellie in t begin ook een irritante betweterige kleuter met veeeeeels te vele vragen :D
Tot je net als Joell er een band mee opbouwt. Wat dat betreft goed gedaan ook in de serie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 15:38:17 #180
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_207894087
In de game vond ik Ellie een onschuldigere lievere uitstraling hebben dan hoe Ramsey haar speelt.
pi_207894093
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:35 schreef Prego het volgende:
Ik vond Ellie in het begin ook iets irritants over zich heen hebben, tot de 4e episode waar ik juist meer sympathie voor haar heb gekregen. En dat wil voor mij zeggen dat ze goed acteert :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator dinsdag 7 februari 2023 @ 15:41:26 #182
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207894119
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207894181
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:41 schreef Momo het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207894247
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef Slobeend het volgende:
In de game vond ik Ellie een onschuldigere lievere uitstraling hebben dan hoe Ramsey haar speelt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207894255
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef Slobeend het volgende:
In de game vond ik Ellie een onschuldigere lievere uitstraling hebben dan hoe Ramsey haar speelt.
Dat komt door Bella Ramsey's tot kop itt het vriendelijke gezicht van Ellie in de game :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207894260
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik vond in t spel Ellie in t begin ook een irritante betweterige kleuter met veeeeeels te vele vragen :D
Tot je net als Joell er een band mee opbouwt. Wat dat betreft goed gedaan ook in de serie.
Ik had voor de serie nog nooit van het spel gehoord :@

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 08-02-2023 07:07:50 ]
pi_207903115
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:53 schreef Prego het volgende:

[..]
Ik had voor de serie nog nooit van het spel gehoord :@
Als je niet in het gaming ecosysteem zit, is dat niet verwonderlijk.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207903149
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207903585
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 15:38 schreef Slobeend het volgende:
In de game vond ik Ellie een onschuldigere lievere uitstraling hebben dan hoe Ramsey haar speelt.
Vond ik dus ook. In de game is Ellie eigenlijk gewoon een watje en best wel onzeker alleen door omstandigheden en de wereld is ze gedwongen om wat stoere dingen te doen. In de serie is het toch meer een stoerder meisje, al een beetje harder geworden door de wereld om haar heen. Komt echt wel door het uiterlijk en de uitstraling, dat vind ik wel jammer. Verder prima gecast, niet storend ofzo, maar het is toch echt wel een ander type dan de game.
pi_207904163
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
lekker frisse neus halen niks mis mee
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207905146
Leuke bella Ramsey quotes uit interviews in inclusief een Ikea pun intended joke https://www.ranker.com/li(...)-us-hbo/linda-meyers
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207905156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
Ik slaap liever liggend don't know about you :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207907092
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
Om ook eventueel gevaar te horen? In een auto wordt alles gedempt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Admin woensdag 8 februari 2023 @ 14:38:08 #194
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207907359
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
Omdat er maar één achterbank is (en die lag ook nog eens vol met zooi). Laadbak lag ook vol trouwens.
Geen idee of dat de reden zou moeten zijn hoor, maar dat klinkt voor mij het meest logisch.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Om ook eventueel gevaar te horen? In een auto wordt alles gedempt.
en dat klinkt ook logisch.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207907401
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Om ook eventueel gevaar te horen?
We weten nu wel beter wat betreft het gehoor van Joel :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207907519
Je kan je raampje toch open doen? In geval van gevaar ben je veel sneller weg.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207907658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Je kan je raampje toch open doen? In geval van gevaar ben je veel sneller weg.
sowieso handig als er 1 bijvoorbeeld windjes ligt te laten
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:29:24 #198
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207908003
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 11:56 schreef Slayage het volgende:
Leuke bella Ramsey quotes uit interviews in inclusief een Ikea pun intended joke https://www.ranker.com/li(...)-us-hbo/linda-meyers
:D

Lijkt me echt een leuk mens
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Admin woensdag 8 februari 2023 @ 15:30:50 #199
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207908029
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:49 schreef Nielsch het volgende:
Je kan je raampje toch open doen? In geval van gevaar ben je veel sneller weg.
Zouden ze samen lepeltje lepeltje op de achterbank liggen zouden we hier allemaal 'pedo' roepen. Ik denk dat ze dat voor wilden zijn ;)
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 8 februari 2023 @ 15:32:13 #200
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_207908045
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 15:30 schreef Danny het volgende:

[..]
Zouden ze samen lepeltje lepeltje op de achterbank liggen zouden we hier allemaal 'pedo' roepen. Ik denk dat ze dat voor wilden zijn ;)
Het is toch Pedro?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_207920529
Ben wel heel benieuwd naar de aflevering van zaterdag. De games meerdere malen uitgespeeld en weet hoe deze laatste ontmoeting (uiteindelijk) eindigt, dus denk dat dit wel uitgesponnen wordt over 2 afleveringen die waarschijnlijk erg cool en mooi gaan worden.
pi_207939413
Heerlijk dat ie er morgen al is. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207941272
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
Heerlijk dat ie er morgen al is. :)
Je moet nu wel langer wachten op de volgende aflevering
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207941322
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]
Je moet nu wel langer wachten op de volgende aflevering
Het is niet anders.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207945087
Wel apart dat ze Melanie Lynskey hebben gecast voor Kathleen. Ik zie haar nog altijd als Rose uit Two and a Half Men |:)
pi_207945356
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:46 schreef Nielsch het volgende:
Waarom sliepen ze de eerste nacht in dat bos niet in de auto?
Omdat een auto in de nacht kouder is dan buiten in een slaapzak
pi_207945440
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 01:31 schreef Gehrman het volgende:
Wel apart dat ze Melanie Lynskey hebben gecast voor Kathleen. Ik zie haar nog altijd als Rose uit Two and a Half Men |:)
Nog nooit gezien. Geen last van.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_207947005
everything is great... _O_ :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 10:42:57 #209
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207947044
Ik kan me wekelijks herhalen maar wat een geweldige serie. Elke aflevering heeft spanning, humor, en verdriet, leegte... So good.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207947574
fuck wat aflevering
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207947590
Waarom is die aflevering er nu al?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_207947613
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:25 schreef dimmak het volgende:
Waarom is die aflevering er nu al?
superbowl
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207947994
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207948600
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
superbowl
Aah dat circus is er weer. :P
Uitvinder van de biersmiley.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:24:54 #215
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207950702
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
  zaterdag 11 februari 2023 @ 15:41:30 #216
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207950885
:{
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_207950910
Belachelijk goed. Echt niet normaal.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207951339
Ik heb bezoek vandaag dus kan pas later op de avond kijken ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207953161
Wow wat een aflevering weer _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207953191
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 16:37 schreef Slayage het volgende:
Ik heb bezoek vandaag dus kan pas later op de avond kijken ;(
eruitschoppen
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 11 februari 2023 @ 20:44:07 #221
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_207954847
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 15:43 schreef wolfrolf het volgende:
Belachelijk goed. Echt niet normaal.
Goede scriptwriting eindelijk
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_207954889
Veelzeggend dat de podcast van deze week twee keer zo lang is als die van vorige week
pi_207955533
Dit is zo leuk *O*
Is even geleden dat ik zo blij was met een serie.
Tap tap tap
pi_207955687
Zeer goede aflevering met meerdere verrassende wendingen!
pi_207955864
Ze overtreffen zichzelf met het diepere verhaal voor Henry (en Sam). Man, wat was dit weer goed _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207956643
De karakters komen en gaan wel in een hoog tempo in deze serie :X
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  zaterdag 11 februari 2023 @ 21:55:39 #227
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207956679
Wat een aflevering _O_
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 11 februari 2023 @ 21:56:10 #228
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_207956683
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:08 schreef FundsAreSafu het volgende:
Wow wat een aflevering weer _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook :'(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_207956819
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:08 schreef FundsAreSafu het volgende:
Wow wat een aflevering weer _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ach _O- ;(
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_207958080
Fuck, wat een aflevering weer.

Deze serie. _O_
pi_207958174
We zijn alleen nog maar bij het begin van de herfst, hoe gaan ze de rest van het verhaal nog in 4 afleveringen proppen? Ook deze aflevering had volgens mij ook zo een uur langer kunnen duren, met wat er allemaal in de tunnel gebeurd in de game.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:23:02 #232
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207958461
Game niet gespeeld maar sommige dingen op het eind zag je wel van mijlen ver aankomen.
  zaterdag 11 februari 2023 @ 23:24:44 #233
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_207958483
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:09 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
We zijn alleen nog maar bij het begin van de herfst, hoe gaan ze de rest van het verhaal nog in 4 afleveringen proppen? Ook deze aflevering had volgens mij ook zo een uur langer kunnen duren, met wat er allemaal in de tunnel gebeurd in de game.
Herfst/winter voor Seizoen 1? De dlc zou sowieso één aflevering zijn begreep ik.
Ze kunnen echt niet de rest dan in drie afleveringen proppen :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_207959665
Zo tof weer.
Weer een goede mix van elementen uit het spel en het uitdiepen van de karakters.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
A mind with a heart of it's own
pi_207959960
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:25 schreef DrMarten het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is omdat je op die manier weer een extra vinkje hebt met je diversiteits targets :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207960015
Beste ep ever ooit in de geschiedenis van tv. Wink-wink

De reactie van Ellie wanneer Joel zegt "take out your gun" _O- ze vond zichzelf zo stoer 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Slayage op 12-02-2023 11:10:54 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207960044
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 21:53 schreef Gremen het volgende:
De karakters komen en gaan wel in een hoog tempo in deze serie :X
De tempo is zeker snel, maar ze weten de karakters wel verrassend genoeg goed uit te diepen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207960065
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:08 schreef FundsAreSafu het volgende:
Wow wat een aflevering weer _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik dacht "meisje dat gaat toch niet werken" en "Joel gaat weer boos worden op haar"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 12 februari 2023 @ 01:19:19 #239
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207960377
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 00:25 schreef DrMarten het volgende:
Zo tof weer.
Weer een goede mix van elementen uit het spel en het uitdiepen van de karakters.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sam is doof, niet Henry.
En de stilte voegt iets toe aan de angst
Iemand die geen geluid kent in een wereld waar de vijand juist op elk geluid reageert verhoogt de spanning.

Plus kan op een later moment ook nog voorbij komen, dat Ellie en Joel in een gevaarlijke situatie overgaan op gebarentaal.
Nu hebben we dan een uitleg gekregen over hoe ze (een beetje) gebarentaal kennen.

Ik vond het een mooie aflevering, best heftig op sommige momenten.
Ik ken de game verder niet maar je ziet wel hoe game elementen zijn omgezet in een tv aflevering.
Joel in het huis schieten op de vijand, dat moet wel een in de game terugkomen lijkt me.
Ellie die probeert te ontsnappen aan de fungies ook (Ja, ik noem ze fungies, funghi-zombies)
En op het eind, die bloater en tientallen andere fungies die uit dat gat komen, dat lijkt me ook vrijwel rechtstreeks uit de game geplukt.

Ik snap Kathleen alleen niet helemaal.. of eigenlijk haar volgers snap ik niet.
Kathleen is bezig met een persoonlijke jacht en sleept daarbij iedereen mee de dood in.
  zondag 12 februari 2023 @ 01:20:56 #240
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207960385
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
superbowl
Wat mij betreft mag de superbowl wekelijks komen, zondag is een fijnere dag voor een serie dan maandag.
(Ik had niet door dat het gister al uitgezonden was)

[ Bericht 5% gewijzigd door SiGNe op 12-02-2023 01:43:43 ]
pi_207960410
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 12 februari 2023 @ 01:42:55 #242
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207960579
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 19:08 schreef FundsAreSafu het volgende:
Wow wat een aflevering weer _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik deels, als ze nou een infuus had gegeven dan had ik nog wel hoop gehad maar even wat druppels gaan natuurlijk niet helpen.
En de infectie is natuurlijk ook enorm snel, daar kan het lichaam niet tegenop vechten.
Voor zo'n infectie als hier zou je eigenlijk een bloedtransfusie moeten geven, zo snel mogelijk na besmetting.
Beetje zoals dialyse, al het vuile bloed eruit en nieuw bloed er in.

Ik denk dat je met zo'n infectieuitbraak beter preventief kan werken.
Uit het bloed van Ellie de antistoffen halen en dat synthetiseren en er een MRNA vaccin van maken, net zoals bij Covid.
Voorkomen dat mensen na een beet besmet kunnen raken en zorgen dat ze meteen al antistoffen hebben.
  Admin zondag 12 februari 2023 @ 08:24:16 #243
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207961540
gisterochtend gezien en echt bizar goeie aflevering weer. Deze serie overtreft alle verwachtingen :Y
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207961723
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:09 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
We zijn alleen nog maar bij het begin van de herfst, hoe gaan ze de rest van het verhaal nog in 4 afleveringen proppen? Ook deze aflevering had volgens mij ook zo een uur langer kunnen duren, met wat er allemaal in de tunnel gebeurd in de game.
Benieuwd naar ja, wellicht eindigt het niet waar game 1 eindigt?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207961799
Die bloater was trouwens geen CGI, allemaal “practical effect”
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 12 februari 2023 @ 09:34:06 #246
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_207961853
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 08:24 schreef Danny het volgende:
gisterochtend gezien en echt bizar goeie aflevering weer. Deze serie overtreft alle verwachtingen :Y
Heb me er mee vermaakt hoor, maar wat maakt het voor jou eigenlijk 'bizar goed'?
  Admin zondag 12 februari 2023 @ 09:43:21 #247
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_207961926
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Heb me er mee vermaakt hoor, maar wat maakt het voor jou eigenlijk 'bizar goed'?
De manier van filmen, het acteerwerk, de dialogen, de muziek, de opbouw van spanning en - voor mij wellicht het belangrijkste - het uitdiepen van de personages.
Precies om die laatste reden lees ik graag Stephen King. In the Stand wijdt hij een heel (lang) hoofdstuk aan het introduceren van een personage, louter om die persoon aan het eind te laten sterven.

The Last Of Us doet dat ook en doet dat goed. Verder ook 'show, don't tell' goed hanteren. We kunnen weten hoe lang het duurt nadat je besmet bent voordat je wordt overgenomen, op basis van waar je gewond raakt. Niet omdat dat verteld wordt, maar omdat dat vluchtig voorbij komt op een poster in de eerste aflevering. De omgeving doet ertoe en eigenlijk moet je als kijker gewoon blijven opletten.

De laatste keer dat ik zó geboeid naar een serie heb gekeken was Game of Thrones.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_207961976
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:24 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Herfst/winter voor Seizoen 1? De dlc zou sowieso één aflevering zijn begreep ik.
Ze kunnen echt niet de rest dan in drie afleveringen proppen :D
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Benieuwd naar ja, wellicht eindigt het niet waar game 1 eindigt?
Ik meen gelezen te hebben dat seizoen 1 de hele eerste game zou omvatten. Maar gezien de hoeveelheid materiaal er nog is zou ik dat echt jammer vinden.
pi_207962489
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Die bloater was trouwens geen CGI, allemaal “practical effect”
twitter
pi_207962500
quote:
Die infected met die beker koffie op rechts :')

lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 10:38:34 #251
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207962526
quote:
19s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 23:24 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Herfst/winter voor Seizoen 1? De dlc zou sowieso één aflevering zijn begreep ik.
Ze kunnen echt niet de rest dan in drie afleveringen proppen :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_207962533
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 10:36 schreef wolfrolf het volgende:

[..]
Die infected met die beker koffie op rechts :')

[ afbeelding ]
Vocht is belangrijk voor schimmel. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 12 februari 2023 @ 10:41:56 #253
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2023/2024
pi_207962565
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Die bloater was trouwens geen CGI, allemaal “practical effect”
'Helaas' niet dus.

https://www.radiotimes.co(...)xclusive-newsupdate/

quote:
"We thought, ‘He looks pretty good, but we want the option.’ So we did it both ways and actually, in the end, we did replace him because we wanted him to move differently. But having the reference of the costume in the real space is one of the reasons the CG looks so incredibly real."
9 444 33 0 3 444 8 0 555 33 33 7777 8 0 444 7777 0 4 33 55 0 33 66 0 333 33 999 33 66 666 666 777 3 0 4 2 2 8 0 9 33 33 777 0 55 2 6 7 444 666 33 66 0 9 666 777 3 33 66
pi_207962877
Wat een zieke aflevering. Hard fucking core. Die suicide ook, echt heel heftig. Ik geloofde ook dat Ellie's bloed het potentieel zou oplossen, maar dat is best wel dom. Ik dacht ook echt dat die gast met die sniper niet bij Kathleen hoorde, maar gewoon een lone wolf zou zijn. En toen kwamen die auto's... Ik dacht echt hoe gaat dit goed komen, ze worden sowieso gepakt.

Ze gaan wel snel door de personages heen. Ik hoop dat Tommy een tijdje blijft straks. Het lijkt een beetje alsof elke ep een soort van stand alone is waar de karakters, muv Joel en Ellie, komen en gaan.

Wat dan wel storend was, was de gigantische plot armor van Ellie en Joel. Mja, op het moment van de actie stoor je je daar niet aan.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207962929
Hoe kill je eigenlijk een bloater?

Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207962955
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kill je eigenlijk een bloater?

Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
Als ze deel 2 in één seizoen willen proppen hebben ze 24 afleveringen nodig.
pi_207962977
Scherp!

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207963030
Hoe veel is er al bekend van de lore? We weten dat die schimmeldraden ondergrondse netwerken kunnen vormen enzo, dat clickers echolocatie hebben, etc. Zijn er nog meer leuke dingetjes/gevaren over hoe die infected precies werken?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 11:24:11 #259
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207963085
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:20 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel is er al bekend van de lore? We weten dat die schimmeldraden ondergrondse netwerken kunnen vormen enzo, dat clickers echolocatie hebben, etc. Zijn er nog meer leuke dingetjes/gevaren over hoe die infected precies werken?
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.
pi_207963130
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:20 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel is er al bekend van de lore? We weten dat die schimmeldraden ondergrondse netwerken kunnen vormen enzo, dat clickers echolocatie hebben, etc. Zijn er nog meer leuke dingetjes/gevaren over hoe die infected precies werken?
Ik zou zeggen, speel de game.
En je weet alles wat je moet weten.
En dat maakt het kijken van de serie zoveel toffer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207963426
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:14 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Als ze deel 2 in één seizoen willen proppen hebben ze 24 afleveringen nodig.
Inderdaad, lukt praktisch niet en HBO zal dit giga succes uit willen smeren over minstens nog 2 seizoenen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207963439
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kill je eigenlijk een bloater?

Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
Heb je nou wel of niet de games gespeeld want je stelt vragen waarvan je zelf volgens mij heel goed het antwoord weet
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207964363
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Heb je nou wel of niet de games gespeeld want je stelt vragen waarvan je zelf volgens mij heel goed het antwoord weet
Ik heb de games niet gespeeld. Ben gewoon benieuwd naar de wereld. Het verhaal is wat anders natuurlijk, dat zijn spoilers.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207964384
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb de games niet gespeeld. Ben gewoon benieuwd naar de wereld. Het verhaal is wat anders natuurlijk, dat zijn spoilers.
Maar je weet wel al over the Rat King, wat gewoon onderdeel van het verhaal is.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207964417
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.

Ben gewoon benieuwd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207964438
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Maar je weet wel al over the Rat King, wat gewoon onderdeel van het verhaal is.
Gewoon zoeken 'stages of infected' en lezen. Ik weet niet hoe dat in het verhaal gebruikt gaat worden. Verder ook niks extra's over gelezen.

Het is puur wat achtergrondinfo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 13:19:38 #267
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207964478
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.

Ben gewoon benieuwd.
Maar het is toch juist de charme van het verhaal dat je er achter komt hoe de wereld in elkaar steekt, het was juist de bedoeling dat je pas later in het verhaal voor het eerst een bloater ziet, niet dat je bij aflevering 1 al weet wat dat is. Als je na de aflevering nog iets niet snapt is wel logisch om te vragen. Niet om al te gaan vragen wat er nog aan komt. En het verhaal volgt ook niet precies de games op elk punt. Dat hele Rat King is ook geen soort echt maar een plot uit de tweede game. Je spoilert jezelf alleen maar zo. Ga dan meteen het hele plot lezen.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 13:43:55 #268
5428 crew  miss_sly
pi_207964786
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:24 schreef Momo het volgende:

[..]
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 13:44:51 #269
5428 crew  miss_sly
pi_207964798
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.

Ben gewoon benieuwd.
Wat voor jou geen spoilers zijn, zijn dat voor een ander wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 13:46:36 #270
5428 crew  miss_sly
pi_207964829
Ik weet niet over lore en rat king en wil dat graag zo houden. Kan dat verder in spoilers?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Beste/leukste mod 2022 zondag 12 februari 2023 @ 13:53:59 #271
319979 Fok-it
All is well
pi_207964938
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.
Eens
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_207965198
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.
Dit. Dit weekend aan de serie begonnen en ik kwam dit topic binnen en las meteen allemaal dingen die ik (nog) helemaal niet had willen weten :{w
Tails tell tales
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:18:21 #273
364681 over_hedge
pi_207965228
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:16 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dit. Dit weekend aan de serie begonnen en ik kwam dit topic binnen en las meteen allemaal dingen die ik (nog) helemaal niet had willen weten :{w
ja een topic openen van een serie die je nog niet gezien hebt. Dan vraag je er wel een beetje om he?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207965233
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:18 schreef over_hedge het volgende:

[..]
ja een topic openen van een serie die je nog niet gezien hebt. Dan vraag je er wel een beetje om he?
Eh. Nee.
Tails tell tales
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:19:15 #275
364681 over_hedge
pi_207965236
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:18 schreef Forbry het volgende:

[..]
Eh. Nee.
eh. ok.

Ligt er aan of je alles dit weekend bekeken hebt. Zo niet dan is het vragen om problemen om een topic te openen als je nog niet alles gezien hebt
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207965245
Anders even in de TT *spoilers* ofzo zetten. Ik kwam hier pas toen ik bij was. Die fout had ik met GoT ook een keer gemaakt.
Tap tap tap
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:22:54 #277
5428 crew  miss_sly
pi_207965269
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
eh. ok.

Ligt er aan of je alles dit weekend bekeken hebt. Zo niet dan is het vragen om problemen om een topic te openen als je nog niet alles gezien hebt
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:24:38 #278
364681 over_hedge
pi_207965286
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:20 schreef CherryLips het volgende:
Anders even in de TT *spoilers* ofzo zetten. Ik kwam hier pas toen ik bij was. Die fout had ik met GoT ook een keer gemaakt.
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207965287
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.
Precies. Volgens mij is dat de normale gang van zaken op FOK! Ik lees al vanaf het begin mee en pas nu gaat het "fout". Daarvoor werd alles netjes in spoilers gezet.
Tails tell tales
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:25:19 #280
364681 over_hedge
pi_207965297
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.
Nee. De regels staan in de faq. En als de aflevering uitgezonden is. Zijn spoilers niet nodig. Bespreek je dingen van de games dan dus wel.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:25:48 #281
5428 crew  miss_sly
pi_207965300
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.
Maar hoe moeilijk is het om bepaalde zaken even in spoilers te zetten als anderen dat prettig vinden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:27:24 #282
364681 over_hedge
pi_207965311
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Maar hoe moeilijk is het om bepaalde zaken even in spoilers te zetten als anderen dat prettig vinden?
Geen idee. ik heb de games zelf niet gespeeld dus mij zal je geen spoilers zien vertellen. Van de rest zijn de regels dus vrij duidelijk. Als het uitgezonden is mag je het er over hebben. Dus kom niet in het topic als je nog niet gekeken hebt.

Kan je het niet mee eens zijn. Maar daar is dit topic voor: F&S / FAQ en FB en niet hier :P

en ja die 2 regels spreken elkaar wel beetje tegen. Maar last of us is 1x per week en niet al heel het seizoen dus
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207965451
Ik lees/post heel vaak in topics over games/films/series die ik zelf nog niet (volledig) gezien heb. Ik vind het leuk om al reacties te lezen en bepaalde andere randzaken, zonder dat ik over het verhaal wordt gespoilerd. Het is ook best vaak deels op die reacties en randzaken gebaseerd of ik wel of niet die game/film/serie ga spelen/kijken. Gaat bijna altijd goed.
Tails tell tales
pi_207965566
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:38 schreef Forbry het volgende:
Ik lees/post heel vaak in topics over games/films/series die ik zelf nog niet (volledig) gezien heb. Ik vind het leuk om al reacties te lezen en bepaalde andere randzaken, zonder dat ik over het verhaal wordt gespoilerd. Het is ook best vaak deels op die reacties en randzaken gebaseerd of ik wel of niet die game/film/serie ga spelen/kijken. Gaat bijna altijd goed.
Ik vermijd het topic totdat ik de laatst uitgezonden aflevering heb gezien. Lijkt me ook logisch, want mensen die al wel de aflevering hebben gezien willen die natuurlijk gewoon kunnen bespreken.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:54:01 #285
5428 crew  miss_sly
pi_207965675
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:27 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Geen idee. ik heb de games zelf niet gespeeld dus mij zal je geen spoilers zien vertellen. Van de rest zijn de regels dus vrij duidelijk. Als het uitgezonden is mag je het er over hebben. Dus kom niet in het topic als je nog niet gekeken hebt.

Kan je het niet mee eens zijn. Maar daar is dit topic voor: F&S / FAQ en FB en niet hier :P

en ja die 2 regels spreken elkaar wel beetje tegen. Maar last of us is 1x per week en niet al heel het seizoen dus
Geklets over wat er conform de game nog aankomt, wat voor soort geïnfecteerden dat er zijn en dat soort zaken zijn sowieso wel spoilers. Niet iedereen heeft de game gespeeld en ik ontdek de serie graag zelf.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:55:24 #286
364681 over_hedge
pi_207965705
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Geklets over wat er conform de game nog aankomt, wat voor soort geïnfecteerden dat er zijn en dat soort zaken zijn sowieso wel spoilers. Niet iedereen heeft de game gespeeld en ik ontdek de serie graag zelf.
Dat klopt. Daar ben ik het ook mee eens.

Mijn enige punt is dat je zonder spoiler mag praten over dingen die uitgezonden zijn. Dus slim om hier niet te komen als je nog niet alles gezien hebt. Thats it :) Games zijn niet uitgezonden dus idd spoilers
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 14:56:42 #287
5428 crew  miss_sly
pi_207965734
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:55 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat klopt. Daar ben ik het ook mee eens.

Mijn enige punt is dat je zonder spoiler mag praten over dingen die uitgezonden zijn. Dus slim om hier niet te komen als je nog niet alles gezien hebt. Thats it :) Games zijn niet uitgezonden dus idd spoilers
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2023 @ 14:58:42 #288
364681 over_hedge
pi_207965776
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doen :)
zou zeggen bespreek het met je collegas. Dan kunnen we het nu weer over de inhoud hebben :Y
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207965835
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Goede samenvatting van de norm mbt spoilers
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207966265
quote:
7s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doen :)
Vind ik een rare gedachte, het is uitgezonden, waarom mag het dan niet besproken worden? Alles in spoilers maakt het niet leesbaarder. Vermijd het topic gewoon als je nog niet bij bent.

Game dingen in spoilers, lijkt me duidelijk.
pi_207966289
Zit er wel echt helemaal in. Die quarantine zone van aflevering 1 vond ik een beetje cheesy en lame. En aflevering 3 was zeer matig, maar voor de rest is alles absoluut geweldig. Misschien komt die variatie ook door de verschillende schrijvers. Denk dat ik die dingen toch wat beter opmerk dan als de serie door één iemand geschreven zou zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207966329
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Vind ik een rare gedachte, het is uitgezonden, waarom mag het dan niet besproken worden? Alles in spoilers maakt het niet leesbaarder. Vermijd het topic gewoon als je nog niet bij bent.

Game dingen in spoilers, lijkt me duidelijk.
Is het antwood op "Hoe kill je een bloater?" en spoiler? Lijkt me niet. Ten eerste weten we nu wat bloaters zijn omdat het uitgezonden is en ten tweede weten we niet of het antwoord op die vraag als plot device gebruikt gaat worden in aflevering X. Het gaat over de Last of Us universe. Niet over wat er feitelijk uitgezonden gaat worden in de komende afleveringen.

Snap niet echt waarom ik die vraag niet mag stellen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207966339
Maar genoeg gekanker weer, laten we er over ophouden. :)
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 12 februari 2023 @ 15:48:49 #294
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207966383
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.
Series die in een keer uitgezonden zijn zijn niet leuk om over te discussieren.
Het kunnen goede series zijn, daar niet van maar het is juist leuk om wekelijks even de aflevering te bespreken, te vertellen wat je goed (of slecht) aan de aflevering vond.
pi_207966553
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:48 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Series die in een keer uitgezonden zijn zijn niet leuk om over te discussieren.
Het kunnen goede series zijn, daar niet van maar het is juist leuk om wekelijks even de aflevering te bespreken, te vertellen wat je goed (of slecht) aan de aflevering vond.
Inderdaad . Iedereen kijkt op zijn eigen tempo waardoor je niet een specifieke aflevering kan bespreken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 12 februari 2023 @ 16:20:53 #296
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207966937
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een zieke aflevering. Hard fucking core. Die suicide ook, echt heel heftig. Ik geloofde ook dat Ellie's bloed het potentieel zou oplossen, maar dat is best wel dom. Ik dacht ook echt dat die gast met die sniper niet bij Kathleen hoorde, maar gewoon een lone wolf zou zijn. En toen kwamen die auto's... Ik dacht echt hoe gaat dit goed komen, ze worden sowieso gepakt.

Ze gaan wel snel door de personages heen. Ik hoop dat Tommy een tijdje blijft straks. Het lijkt een beetje alsof elke ep een soort van stand alone is waar de karakters, muv Joel en Ellie, komen en gaan.

Wat dan wel storend was, was de gigantische plot armor van Ellie en Joel. Mja, op het moment van de actie stoor je je daar niet aan.
Die zelfmoord was in de serie beter dan in de game.
Ik heb er stukjes van op Youtube gezien en in de game zegt henry "it's your fault" terwijl ie het pistool op Joel richt, in de serie richt hij het istool op Joel en zegt hij "what have i done?"
Je krijgt het besef mee dat Henry z'n broertje die hij wilde beschermen heeft moeten doden en dat maakt die scene erg sterk.

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kill je eigenlijk een bloater?

Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
Vuur..
Valt me nog mee dat de clickers wel met kogels te doden zijn trouwens maar de schimmels hebben een levende host nodig.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:25:38 #297
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207967021
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 15:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Inderdaad . Iedereen kijkt op zijn eigen tempo waardoor je niet een specifieke aflevering kan bespreken.
Ook met degenen die alles in een keer gebinged hebben kan je dan niet lekker discusieren want discussies over afleveringen gaan volledig door elkaar heen.

Iemand die bij TLOU het nu over aflevering 1 wil hebben kan dat ook gewoon doen nu.
Degenen die hier posten hebben die aflvering allemaal al gezien een tijdje terug maar we kunnen er op terug komen.
Misschien dat we iets gemist hebben bijv.

Bij series die in een keer worden uitgezonden is dat lastiger want het is teveel om in een keer te bespreken.
Het is dan meer een film dan een serie.
  Moderator zondag 12 februari 2023 @ 16:34:32 #298
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207967142
quote:
11s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:20 schreef SiGNe het volgende:

[..]

[..]
Vuur..
Maar kijk dit bedoel ik nou met dit soort antwoorden te geven spoil je waarschijnlijk gedeeltelijk een van de komende afleveringen. @Discombobulate komt zelf wel achter met zijn vraagjes elke keer. Gewoon in de spoiler dit soort zaken die op het verhaal vooruit lopen.
  zondag 12 februari 2023 @ 16:51:26 #299
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_207967387
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2023 16:34 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar kijk dit bedoel ik nou met dit soort antwoorden te geven spoil je waarschijnlijk gedeeltelijk een van de komende afleveringen. @:Discombobulate komt zelf wel achter met zijn vraagjes elke keer. Gewoon in de spoiler dit soort zaken die op het verhaal vooruit lopen.
Dat is maar een gok van me, schimmels kunnen niet tegen warmte/droogte.
Daarnaast is in de aflevering ook te zien dat vuur en fungies niet goed samengaan, je ziet er op het eind enkele verbranden.

Ik heb de game verder niet gespeeld, dat wordt wachten tot 28 maart voor me (dan komt de PC versie eindelijk uit)
De serie is voor mij mijn introductie in het verhaal.
pi_207967509
quote:
1s.gif Op zondag 12 februari 2023 14:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
Ik vermijd het topic totdat ik de laatst uitgezonden aflevering heb gezien. Lijkt me ook logisch, want mensen die al wel de aflevering hebben gezien willen die natuurlijk gewoon kunnen bespreken.
Daar valt ook wel iets voor te zeggen. Maar mijn ervaring op FOK! is dat de topics doorgaans ook geschikt zijn voor mensen 'zoals ik'. En door het gebruik van spoilers kan iedereen zijn ei kwijt hier, dus ik zie het probleem niet zo. Zoveel moeite is het zetten en het bekijken van een tekst in een spoiler toch niet? Maar goed, als dit topic idd af gaat wijken van wat ik doorgaans gewend ben, zal ik dit topic idd wel vermijden tot ik bij ben. Zo erg is dat verder ook niet. Het waren overigens de zeer enthousiaste reacties hier die maakten dat ik überhaupt aan de serie ben begonnen (want ik heb de game niet gespeeld en ik heb doorgaans weinig met series met zombies)...
Tails tell tales
  zondag 12 februari 2023 @ 18:33:01 #301
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')