Bron/meer op: https://www.rtlnieuws.nl/(...)eken-premiere-op-hboquote:The Last of Us op een na best bekeken première op HBO
De eerste aflevering van de serie The Last of Us is zondagavond in de VS op de zenders van HBO en de streamingdienst HBO Max door 4,7 miljoen mensen bekeken. Daarmee is het de op een na best bekeken première van HBO.
Dat maakte HBO vandaag bekend. Alleen de aftrap van House of the Dragon trok vorig jaar meer kijkers: zo'n 10 miljoen. HBO maakt geen kijkcijfers van HBO Max in andere landen openbaar.
Ook op sociale media was The Last of Us populair: de serie was wereldwijd trending topic op Twitter.
Daarnaast zijn ook Amerikaanse recensenten overwegend positief over de start van de serie. Dat is opvallend omdat verfilmingen van games doorgaans niet goed worden ontvangen.
Ik was verrast dat hij zo'n goede dramatisch acteur was. Erg mooie understated acteerprestatie.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:46 schreef Mike het volgende:
Ik las reacties op aflevering 3 als 'na deze aflevering ben je een ander mens'. Dat vind ik wat ver gaan, maar dit verhaal was wel heel mooi uitgewerkt. Geweldig geacteerd ook, vooral door Nick Offerman.
Ik vond hem dramatisch middelmatig eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik was verrast dat hij zo'n goede dramatisch acteur was. Erg mooie understated acteerprestatie.
Also: goede tt
Dat mag.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:36 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik vond hem dramatisch middelmatig eerlijk gezegd.
Zij speelt het gewoon echt heerlijk vind ik. Vond haar in GoT ook al sterk overigens.quote:
Was al aan het zoeken. Bedankt. Schitterend inderdaadquote:Op dinsdag 31 januari 2023 17:37 schreef TommyL0204 het volgende:
Mooi verteld verhaal. Kwam toch best wel binnen deze episode. Zeker met de muziek van Max Richter ( On The Nature Of Daylight) er onder
Blijft inderdaad hangen. Wat een serie!!quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:46 schreef Mike het volgende:
Ik las reacties op aflevering 3 als 'na deze aflevering ben je een ander mens'. Dat vind ik wat ver gaan, maar dit verhaal was wel heel mooi uitgewerkt. Geweldig geacteerd ook, vooral door Nick Offerman.
Je hebt altijd vocht in je lijfquote:Op dinsdag 31 januari 2023 19:27 schreef Breekfast het volgende:
Zou het bij een schimmel-pandemie trouwens niet het beste zijn om een quarantainezone te bouwen in de woestijn? Omdat schimmels vocht nodig hebben? Of denk ik nu te ver door?
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 18:09 schreef Danny het volgende:
[..]
Zij speelt het gewoon echt heerlijk vind ik. Vond haar in GoT ook al sterk overigens.
Ik vind haar maar een irritante kut kind. Geweldig gespeeld neergezet wel.quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2023 21:57 schreef jigggy het volgende:
Had klein traantje in m’n ogen op het einde van aflv 3
Murray Bartlett gaat ook hard tegenwoordigquote:
Voor mij ook zo, leuke aflevering, maar had gehoopt op een beetje interactie tussen Bill en Ellie. De minste van de 3 eerste afleveringen imo.quote:Op dinsdag 31 januari 2023 16:26 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens hoor. Bijzonder vermoeiend dat er hele analyses over geschreven worden omdat die mensen homo zijn. 90% van het gezeur daarover heeft ook helemaal niks meer met de serie te maken.
Ik vond de aflevering zelf wat minder maar dat staat daar los van. Kwam een beetje over als filler voor mij. Leuke aflevering maar niet echt heel bijzonder. Volgende week beter
Ja, same! Toen ik zag dat die regisseur t ging doen, dacht ik “dan komt r met de beklemmende dreigende sfeer al helemaal goed!”quote:Op woensdag 1 februari 2023 11:18 schreef Vjenne12345 het volgende:
Wat is dit goed zeg.![]()
Vind Bill erg sterk, echter zie ik steeds zijn optreden van We're the Millers, voor mij.![]()
Makers van Chernobyl toch? Kun je wel zien, had bij die serie ook kippenvel.
De essentie van Bills brief aan Joel was vrij duidelijk in beeld gebracht. Lijkt me niet dat mensen dat niet zouden begrijpen. Daarnaast dat sommige mensen het als een filler episode zien snap ik wel omdat de ep nauwelijks iets voegt aan het verhaal van Joel en Ellie.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Mensen die zeggen/posten dat dit een filler aflevering is, begrijpen het overkoepelende thema niet en de essentie van Bill's brief aan Joel.
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:34 schreef GGMM het volgende:
Mensen die niet vinden wat ik vind begrijpen het niet
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
De essentie van Bills brief aan Joel was vrij duidelijk in beeld gebracht. Lijkt me niet dat mensen dat niet zouden begrijpen. Daarnaast dat sommige mensen het als een filler episode zien snap ik wel omdat de ep nauwelijks iets voegt aan het verhaal van Joel en Ellie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Dat werd dus expliciet vermeld in de ep.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.
Ja dat klopt hoor. Betekent alleen nog steeds niet dat je het gewoon niet leuk kan vindenquote:Op woensdag 1 februari 2023 13:49 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het feit dat ze met Bill's verhaal in de serie laten zien dat uit het ontmoeten van een willekeurige vreemdeling iets heel moois op kan bloeien - ook in een post apocalyptische wereld als die van TLOU. Dat geeft extra zwaarte aan de band tussen Joel en Ellie en dat wordt versterkt door Bill's boodschap in de brief. Als ze die relatie tussen Bill en Frank niet zo uitgebreid hadden neergezet, zou de hele reis naar Lincoln en het oppikken van de auto/batterij pas echt een lege huls zijn geweest.
Het voegt dus wel degelijk iets toe aan het verhaal van Joel/Ellie.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat werd dus expliciet vermeld in de ep.
Nauwelijks.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het voegt dus wel degelijk iets toe aan het verhaal van Joel/Ellie.
Ja, alsof het hogere wiskunde isquote:Op woensdag 1 februari 2023 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!
Zucht.
Ook soms best wel vermoeiend als mensen die laag niet zien, en alleen maar schieten tieten en helikopters willen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 13:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Zo vermoeiend is dat altijd, en dan hele zaken erom heen verzinnen want zij zien de diepere laag wel hoor!!!
Zucht.
Dat die er is betekent alleen niet automatisch dat het goed isquote:Op woensdag 1 februari 2023 14:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ook soms best wel vermoeiend als mensen die laag niet zien, en alleen maar schieten tieten en helikopters willen.
Je hoeft hem niet te zien, dan geniet je gewoon van een ander niveau van de serie. Ook prima. Entertainment.
Maar waarom is t vermoeiend als mensen net een laagje dieper willen kijken? Laat ze.
(overigens zijn die diepere lagen wel degelijk bevestigd door de makers en dus ook wel degelijk zo bedoelt, niet zoals bij moderne kunst dat je de diepere betekenis van een potlood streep aan t verzinnen bent als kijker).
Het blijft een HBO serie, die gaan vaak meer over karakterontwikkeling dan over actie scenes.
Zo is dat bij het spel van TLOU zelf ook al. Het is meer dan allene zombies knallen en sluipen.
Anders hadden ze er waarschijnlijk ook geen serie van gemaakt, en al zeker niet HBO.
Ieder z'n ding.
En juist dat praten over de bedoeolingen er achter is wat voor mij een serie-topic op een forum interessant maakt.
Anders zijn we snel uitgeluld
Voor Joell was dat niet zo'n open deur, want tot aan die brief (die het directe gevolg is van die 1,5 uur ervoor) zat ie nog te twijfelen wat ie met dat rot kind aanmoestquote:Op woensdag 1 februari 2023 13:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, alsof het hogere wiskunde is
En alsof je in een aflevering van anderhalf uur duidelijk moet maken dat mensen iets om elkaar kunnen geven. Juist zo'n open deur boodschap maakte het voor mij wat onnodig allemaal.
Maar goed, volgende week beter
Je mag die achterliggende motivatie best stom vinden ja. Als kijker.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat die er is betekent alleen niet automatisch dat het goed is
En dat je hem niet ziet als je het niet (zo heel erg) goed vindt.
Zo'n conclusie vind ik gewoon altijd wat voorbarig/stompzinnig.
Als Joell tevreden is ben ik dat ook.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:23 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je mag die achterliggende motivatie best stom vinden ja. Als kijker.
Joell vond dat niet, want die geeft er nu gas op
En die is net zo hard to pleasequote:Op woensdag 1 februari 2023 14:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als Joell tevreden is ben ik dat ook.
Ja, dat was dus het hele punt niet. Wat @GGMM zegt .quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:16 schreef Ang3l het volgende:
Maar waarom is t vermoeiend als mensen net een laagje dieper willen kijken? Laat ze.
Die brief motiveert hem inderdaad zeker in die richting. Maar hij was toch wel die richting opgegaan omdat het zo gescript is ook zonder brief zoals in de gamequote:Op woensdag 1 februari 2023 14:20 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Voor Joell was dat niet zo'n open deur, want tot aan die brief (die het directe gevolg is van die 1,5 uur ervoor) zat ie nog te twijfelen wat ie met dat rot kind aanmoestDe brief, en dus de gebeurtenissen met Frank & Bill, gaven wat mij betreft de doorslag.
Voor de kijker is het wel zo fijn om interne en externe mechanismes te gebruiken om zijn gevoel over Ellie te doen veranderen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 14:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die brief motiveert hem inderdaad zeker in die richting. Maar hij was toch wel die richting opgegaan omdat het zo gescript is ook zonder brief zoals in de game
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |