quote:Op zaterdag 11 februari 2023 23:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Herfst/winter voor Seizoen 1? De dlc zou sowieso één aflevering zijn begreep ik.
Ze kunnen echt niet de rest dan in drie afleveringen proppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vocht is belangrijk voor schimmel.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:36 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Die infected met die beker koffie op rechts
[ afbeelding ]
'Helaas' niet dus.quote:Op zondag 12 februari 2023 09:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Die bloater was trouwens geen CGI, allemaal “practical effect”
quote:"We thought, ‘He looks pretty good, but we want the option.’ So we did it both ways and actually, in the end, we did replace him because we wanted him to move differently. But having the reference of the costume in the real space is one of the reasons the CG looks so incredibly real."
Als ze deel 2 in één seizoen willen proppen hebben ze 24 afleveringen nodig.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe kill je eigenlijk een bloater?
Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:20 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel is er al bekend van de lore? We weten dat die schimmeldraden ondergrondse netwerken kunnen vormen enzo, dat clickers echolocatie hebben, etc. Zijn er nog meer leuke dingetjes/gevaren over hoe die infected precies werken?
Ik zou zeggen, speel de game.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:20 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe veel is er al bekend van de lore? We weten dat die schimmeldraden ondergrondse netwerken kunnen vormen enzo, dat clickers echolocatie hebben, etc. Zijn er nog meer leuke dingetjes/gevaren over hoe die infected precies werken?
Inderdaad, lukt praktisch niet en HBO zal dit giga succes uit willen smeren over minstens nog 2 seizoenen.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:14 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Als ze deel 2 in één seizoen willen proppen hebben ze 24 afleveringen nodig.
Heb je nou wel of niet de games gespeeld want je stelt vragen waarvan je zelf volgens mij heel goed het antwoord weetquote:Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ook heel benieuwd naar de rat king, maar die zal ongetwijfeld volgend seizoen komen. Hoop wel dat s2 de laatste is.
Ik heb de games niet gespeeld. Ben gewoon benieuwd naar de wereld. Het verhaal is wat anders natuurlijk, dat zijn spoilers.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Heb je nou wel of niet de games gespeeld want je stelt vragen waarvan je zelf volgens mij heel goed het antwoord weet
Maar je weet wel al over the Rat King, wat gewoon onderdeel van het verhaal is.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:09 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik heb de games niet gespeeld. Ben gewoon benieuwd naar de wereld. Het verhaal is wat anders natuurlijk, dat zijn spoilers.
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.
Gewoon zoeken 'stages of infected' en lezen. Ik weet niet hoe dat in het verhaal gebruikt gaat worden. Verder ook niks extra's over gelezen.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar je weet wel al over the Rat King, wat gewoon onderdeel van het verhaal is.
Maar het is toch juist de charme van het verhaal dat je er achter komt hoe de wereld in elkaar steekt, het was juist de bedoeling dat je pas later in het verhaal voor het eerst een bloater ziet, niet dat je bij aflevering 1 al weet wat dat is. Als je na de aflevering nog iets niet snapt is wel logisch om te vragen. Niet om al te gaan vragen wat er nog aan komt. En het verhaal volgt ook niet precies de games op elk punt. Dat hele Rat King is ook geen soort echt maar een plot uit de tweede game. Je spoilert jezelf alleen maar zo. Ga dan meteen het hele plot lezen.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.
Ben gewoon benieuwd.
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom wil je zo graag dat allemaal al gespoilerd hebben? Ja er zijn meer dingen, ook iets wat ze bewust weg laten uit s1, maar waarschijnlijk wel terug komt in s2.
Wat voor jou geen spoilers zijn, zijn dat voor een ander wel.quote:Op zondag 12 februari 2023 13:14 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Lore zijn voor mij niet per se spoilers. Het verhaal zelf wel. Mensen lezen toch ook van te voren wat clickers of bloaters zijn. Dat ik die gister in de aflevering zag is geen spoiler. Als je verteld had dat er een bloater in de aflevering zou zitten dan wel natuurlijk.
Ben gewoon benieuwd.
Eensquote:Op zondag 12 februari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.
Dit. Dit weekend aan de serie begonnen en ik kwam dit topic binnen en las meteen allemaal dingen die ik (nog) helemaal niet had willen wetenquote:Op zondag 12 februari 2023 13:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En als er al iemand antwoord geeft en dingen uitlegt, graag in spoilers, want er zijn genoeg mensen, waaronder ikzelf, die de game niet gespeeld hebben en graag alles aflevering voor aflevering ontdekken.
ja een topic openen van een serie die je nog niet gezien hebt. Dan vraag je er wel een beetje om he?quote:Op zondag 12 februari 2023 14:16 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dit. Dit weekend aan de serie begonnen en ik kwam dit topic binnen en las meteen allemaal dingen die ik (nog) helemaal niet had willen weten
Eh. Nee.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:18 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ja een topic openen van een serie die je nog niet gezien hebt. Dan vraag je er wel een beetje om he?
eh. ok.quote:
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
eh. ok.
Ligt er aan of je alles dit weekend bekeken hebt. Zo niet dan is het vragen om problemen om een topic te openen als je nog niet alles gezien hebt
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?quote:Op zondag 12 februari 2023 14:20 schreef CherryLips het volgende:
Anders even in de TT *spoilers* ofzo zetten. Ik kwam hier pas toen ik bij was. Die fout had ik met GoT ook een keer gemaakt.
Precies. Volgens mij is dat de normale gang van zaken op FOK! Ik lees al vanaf het begin mee en pas nu gaat het "fout". Daarvoor werd alles netjes in spoilers gezet.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.
Nee. De regels staan in de faq. En als de aflevering uitgezonden is. Zijn spoilers niet nodig. Bespreek je dingen van de games dan dus wel.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is wel het idee dat er in spoilers wordt gesproken zodat mensen die het niet meteen op dag kijken hier ook mee kunnen lezen en reageren zonder meteen teveel te weten.
Maar hoe moeilijk is het om bepaalde zaken even in spoilers te zetten als anderen dat prettig vinden?quote:Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.
Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.
Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.
Geen idee. ik heb de games zelf niet gespeeld dus mij zal je geen spoilers zien vertellen. Van de rest zijn de regels dus vrij duidelijk. Als het uitgezonden is mag je het er over hebben. Dus kom niet in het topic als je nog niet gekeken hebt.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar hoe moeilijk is het om bepaalde zaken even in spoilers te zetten als anderen dat prettig vinden?
Ik vermijd het topic totdat ik de laatst uitgezonden aflevering heb gezien. Lijkt me ook logisch, want mensen die al wel de aflevering hebben gezien willen die natuurlijk gewoon kunnen bespreken.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:38 schreef Forbry het volgende:
Ik lees/post heel vaak in topics over games/films/series die ik zelf nog niet (volledig) gezien heb. Ik vind het leuk om al reacties te lezen en bepaalde andere randzaken, zonder dat ik over het verhaal wordt gespoilerd. Het is ook best vaak deels op die reacties en randzaken gebaseerd of ik wel of niet die game/film/serie ga spelen/kijken. Gaat bijna altijd goed.
Geklets over wat er conform de game nog aankomt, wat voor soort geïnfecteerden dat er zijn en dat soort zaken zijn sowieso wel spoilers. Niet iedereen heeft de game gespeeld en ik ontdek de serie graag zelf.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:27 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Geen idee. ik heb de games zelf niet gespeeld dus mij zal je geen spoilers zien vertellen. Van de rest zijn de regels dus vrij duidelijk. Als het uitgezonden is mag je het er over hebben. Dus kom niet in het topic als je nog niet gekeken hebt.
Kan je het niet mee eens zijn. Maar daar is dit topic voor: F&S / FAQ en FB en niet hier
en ja die 2 regels spreken elkaar wel beetje tegen. Maar last of us is 1x per week en niet al heel het seizoen dus
Dat klopt. Daar ben ik het ook mee eens.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geklets over wat er conform de game nog aankomt, wat voor soort geïnfecteerden dat er zijn en dat soort zaken zijn sowieso wel spoilers. Niet iedereen heeft de game gespeeld en ik ontdek de serie graag zelf.
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doenquote:Op zondag 12 februari 2023 14:55 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dat klopt. Daar ben ik het ook mee eens.
Mijn enige punt is dat je zonder spoiler mag praten over dingen die uitgezonden zijn. Dus slim om hier niet te komen als je nog niet alles gezien hebt. Thats itGames zijn niet uitgezonden dus idd spoilers
zou zeggen bespreek het met je collegas. Dan kunnen we het nu weer over de inhoud hebbenquote:Op zondag 12 februari 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doen
Goede samenvatting van de norm mbt spoilersquote:Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.
Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.
Vind ik een rare gedachte, het is uitgezonden, waarom mag het dan niet besproken worden? Alles in spoilers maakt het niet leesbaarder. Vermijd het topic gewoon als je nog niet bij bent.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat het zou mogen (wat ik eigenlijk raar vind, want streamingdienst enzo) betekent niet dat je het ook moet doen
Is het antwood op "Hoe kill je een bloater?" en spoiler? Lijkt me niet. Ten eerste weten we nu wat bloaters zijn omdat het uitgezonden is en ten tweede weten we niet of het antwoord op die vraag als plot device gebruikt gaat worden in aflevering X. Het gaat over de Last of Us universe. Niet over wat er feitelijk uitgezonden gaat worden in de komende afleveringen.quote:Op zondag 12 februari 2023 15:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Vind ik een rare gedachte, het is uitgezonden, waarom mag het dan niet besproken worden? Alles in spoilers maakt het niet leesbaarder. Vermijd het topic gewoon als je nog niet bij bent.
Game dingen in spoilers, lijkt me duidelijk.
Series die in een keer uitgezonden zijn zijn niet leuk om over te discussieren.quote:Op zondag 12 februari 2023 14:24 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.
Inderdaad . Iedereen kijkt op zijn eigen tempo waardoor je niet een specifieke aflevering kan bespreken.quote:Op zondag 12 februari 2023 15:48 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Series die in een keer uitgezonden zijn zijn niet leuk om over te discussieren.
Het kunnen goede series zijn, daar niet van maar het is juist leuk om wekelijks even de aflevering te bespreken, te vertellen wat je goed (of slecht) aan de aflevering vond.
Die zelfmoord was in de serie beter dan in de game.quote:Op zondag 12 februari 2023 11:08 schreef Discombobulate het volgende:
Wat een zieke aflevering. Hard fucking core. Die suicide ook, echt heel heftig. Ik geloofde ook dat Ellie's bloed het potentieel zou oplossen, maar dat is best wel dom. Ik dacht ook echt dat die gast met die sniper niet bij Kathleen hoorde, maar gewoon een lone wolf zou zijn. En toen kwamen die auto's... Ik dacht echt hoe gaat dit goed komen, ze worden sowieso gepakt.
Ze gaan wel snel door de personages heen. Ik hoop dat Tommy een tijdje blijft straks. Het lijkt een beetje alsof elke ep een soort van stand alone is waar de karakters, muv Joel en Ellie, komen en gaan.
Wat dan wel storend was, was de gigantische plot armor van Ellie en Joel. Mja, op het moment van de actie stoor je je daar niet aan.
Vuur..quote:Op zondag 12 februari 2023 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
Ook met degenen die alles in een keer gebinged hebben kan je dan niet lekker discusieren want discussies over afleveringen gaan volledig door elkaar heen.quote:Op zondag 12 februari 2023 15:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
Inderdaad . Iedereen kijkt op zijn eigen tempo waardoor je niet een specifieke aflevering kan bespreken.
Maar kijk dit bedoel ik nou met dit soort antwoorden te geven spoil je waarschijnlijk gedeeltelijk een van de komende afleveringen. @Discombobulate komt zelf wel achter met zijn vraagjes elke keer. Gewoon in de spoiler dit soort zaken die op het verhaal vooruit lopen.quote:
Dat is maar een gok van me, schimmels kunnen niet tegen warmte/droogte.quote:Op zondag 12 februari 2023 16:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar kijk dit bedoel ik nou met dit soort antwoorden te geven spoil je waarschijnlijk gedeeltelijk een van de komende afleveringen. @:Discombobulate komt zelf wel achter met zijn vraagjes elke keer. Gewoon in de spoiler dit soort zaken die op het verhaal vooruit lopen.
Daar valt ook wel iets voor te zeggen. Maar mijn ervaring op FOK! is dat de topics doorgaans ook geschikt zijn voor mensen 'zoals ik'. En door het gebruik van spoilers kan iedereen zijn ei kwijt hier, dus ik zie het probleem niet zo. Zoveel moeite is het zetten en het bekijken van een tekst in een spoiler toch niet? Maar goed, als dit topic idd af gaat wijken van wat ik doorgaans gewend ben, zal ik dit topic idd wel vermijden tot ik bij ben. Zo erg is dat verder ook niet. Het waren overigens de zeer enthousiaste reacties hier die maakten dat ik überhaupt aan de serie ben begonnen (want ik heb de game niet gespeeld en ik heb doorgaans weinig met series met zombies)...quote:Op zondag 12 februari 2023 14:48 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Ik vermijd het topic totdat ik de laatst uitgezonden aflevering heb gezien. Lijkt me ook logisch, want mensen die al wel de aflevering hebben gezien willen die natuurlijk gewoon kunnen bespreken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |