Dit is het eerste wat bij mij te binnen schiet.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:55 schreef BasEnAad het volgende:
Oh gaaf, een ministerie van waarheid!
Een disclaimer zou nuttig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 17:35 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meningen verbieden. Die zorgen te vaak voor ellende. Een verbod op individuele gedachten zal ons allemaal beschermen.
Wat stel je voor dan? VVD66 verbieden?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak, staatsondermijnende leugenverspreiders moeten maar eens flink uitgerookt worden.
Dit is nou precies iets wat een staatsbot gezegd zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 15:31 schreef capricia het volgende:
Als ik een vijandige buitenlandse mogendheden was, en lekker veel desinformatie uit wil strooien hier, zou ik meteen dit initiatief flink in discredit brengen.
"Het publieke debat verstoren" is nog vager. "Misleidend" impliceert dat iemand anders wel de waarheid in pacht heeft.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 13:36 schreef AchJa het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat de feitelijke maatregelen gaan worden... Want "gepast reageren" klinkt niet heel concreet...
Je moet je regeringpropaganda wel goed herkauwen natuurlijk. "Ondermijning van de democratische rechsstaat" was toch de nieuwe bezweringsformule? Staatsondermijnend is meer een DDR term. Wel accurater aangezien het de regering zelf is die de democratische rechtsstaat aan het afbreken is, zowel qua rechtsstaat als democratie als de combinatie tussen die twee.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak, staatsondermijnende leugenverspreiders moeten maar eens flink uitgerookt worden.
Als jij dat denkt, dan is de opzet van deze vijandige buitenlandse mogendheid geslaagd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit is nou precies iets wat een staatsbot gezegd zou kunnen hebben.
Dat laatste heb ik wel eens gecoined horen worden als “malinformatie”. Informatie die wèl klopt, maar weggelaten wordt uit het narratief omdat dit botst met beleid of huidig beleid ondermijnt. Tijdens corona, om maar een voorbeeld te noemen, was het verdomde lastig om mis-des- en malinformatie uit elkaar te houden. De stilzwijgende op- en afschaling van censuursvormen (zie twitter files o.a.) van exact dezelfde informatie binnen socials door de tijd heen is daar een voorbeeld van. Wat eerst banwaardig was, kon een (hele) tijd later opeens toch door de beugel.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Waar gaat het je om, om het verspreiden van leugens, of het verspreiden van staatsondermijnende informatie. Dat is niet hetzelfde, en soms zelfs een tegenstelling.
Dat is ook wat waard. Stel je eens voor hoeveel schade die ambtenaren aan hadden kunnen richten als ze op onderwerp gezet waren dat de mensen wel direct raakt.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
Weinig op aan te merken maar ik vraag me af of dit ooit concreet wordt. Kans is groot dat dit gewoon weer dagbesteding is voor een blik ambtenaren.
Ga jij nou mijn grapjes lopen herhalen of zo?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 18:21 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Dit is nou precies iets wat een staatsbot gezegd zou kunnen hebben.
I'm glad you noticed.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:08 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ga jij nou mijn grapjes lopen herhalen of zo?
Wat wil je precies verbieden om die mensen te kunnen vervolgen?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:12 schreef pokkerdepok het volgende:
het is een groot probleem. veel mensen zijn er gewoon erg gevoelig voor,zien de tekenen niet. desinformatie is eenw etenschapje op zichzelf geworden, en ik vrees dat we als mensheid een evolutietje nodig hebben voordat het wordt overwonnen.
mensen waarscuwen en laten zien moet zeker, maar het zal niet meer verdwijnen. ik zie zelf, helaas, meer heil in gewoon verbieden en oppakken, dat tuig. maak er maar een wet voor.
De Belastingdienst heeft nog mensen nodig, hoor ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:07 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is ook wat waard. Stel je eens voor hoeveel schade die ambtenaren aan hadden kunnen richten als ze op onderwerp gezet waren dat de mensen wel direct raakt.
Ik denk echter dat wettelijke vervolging van het bolwerk van desinformatie in Den Haag - de potentiële staatsgreepplegers van de FvD - een efficiëntere eerste stap in dit proces zou zijn geweest ipv een informatiecampagne.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef Hexagon het volgende:
het doelbewust verspreiden/maken van desinformatie, dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:39 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat wil je precies verbieden om die mensen te kunnen vervolgen?
We hebben al smaad, laster en opruiing.
Tja, ik blijf denken dat smaad, laster en opruiing genoeg zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het doelbewust verspreiden/maken van desinformatie, dus.
Je wil voor elke betwijfelbare post niet alleen de validiteit proberen te bepalen maar ook de intentie? Je hebt toevallig een blik met waarheidsprofeten of rechters in de kast staan?quote:Op zaterdag 14 januari 2023 21:59 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
het doelbewust verspreiden/maken van desinformatie, dus.
waarheid, dus. wat vind je daar dan zo vervelend aan? lijkt me nogal belangrijk, dat we telkens wel weten fo iets waar is of niet. dit probleem wordt alleen maar groter he, de komende eeuw. met alles. beeld, informatie, geluid. niets kan je zomaar meer vertrouwen starks, of eigenlijk nu al, met AI en manipulatie van media. je ziet rutte iets zeggen, maar dat had hij nooit gezegd.quote:Op zaterdag 14 januari 2023 22:23 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Je wil voor elke betwijfelbare post niet alleen de validiteit proberen te bepalen maar ook de intentie? Je hebt toevallig een blik met waarheidsprofeten of rechters in de kast staan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |