abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207556621
Mission Impossible.
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:35:47 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_207556693
We moeten meningen verbieden. Die zorgen te vaak voor ellende. Een verbod op individuele gedachten zal ons allemaal beschermen.
Graag op anoniem
pi_207556835
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:55 schreef BasEnAad het volgende:
Oh gaaf, een ministerie van waarheid!
Dit is het eerste wat bij mij te binnen schiet.
Zeker met kaag, ollongren en die andere mafkees robotje easyjetten plus netwerk.
Dit is gewoon een voortzetting van dat bureautje eu-desinfo wat door ollongrens schoolvriendin bestuurd werd en waar de kamer tegen was. Komt het via de achterdeur weer terug...

Ongewenst, zwaar ongewenst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 14 januari 2023 @ 17:56:34 #54
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207557029
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 17:35 schreef Twiitch het volgende:
We moeten meningen verbieden. Die zorgen te vaak voor ellende. Een verbod op individuele gedachten zal ons allemaal beschermen.
Een disclaimer zou nuttig kunnen zijn.

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207557254
De staat gaat zelf desinformatie verspreiden
pi_207557328
Ik denk dat ze zich beter kunnen richten op de grote jongens die desinformatie verspreiden om geld te verdienen. De onderlaag kun je geen intelligentie aanleren.

Als je de jongens aan de 'top' vermorzelt is het probleem snel opgelost. Vele malen effectiever dan ongeschoold tuig te laten bekeren.
pi_207557339
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:11 schreef Hexagon het volgende:
Goede zaak, staatsondermijnende leugenverspreiders moeten maar eens flink uitgerookt worden.
Wat stel je voor dan? VVD66 verbieden?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207557367
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 15:31 schreef capricia het volgende:
Als ik een vijandige buitenlandse mogendheden was, en lekker veel desinformatie uit wil strooien hier, zou ik meteen dit initiatief flink in discredit brengen.
Dit is nou precies iets wat een staatsbot gezegd zou kunnen hebben.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_207557426
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 13:36 schreef AchJa het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat de feitelijke maatregelen gaan worden... Want "gepast reageren" klinkt niet heel concreet... :')
"Het publieke debat verstoren" is nog vager. "Misleidend" impliceert dat iemand anders wel de waarheid in pacht heeft.

quote:
Goede zaak, staatsondermijnende leugenverspreiders moeten maar eens flink uitgerookt worden.
Je moet je regeringpropaganda wel goed herkauwen natuurlijk. "Ondermijning van de democratische rechsstaat" was toch de nieuwe bezweringsformule? Staatsondermijnend is meer een DDR term. Wel accurater aangezien het de regering zelf is die de democratische rechtsstaat aan het afbreken is, zowel qua rechtsstaat als democratie als de combinatie tussen die twee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207557902
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als jij dat denkt, dan is de opzet van deze vijandige buitenlandse mogendheid geslaagd.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_207558038
Verkiezingsprogramma's ook maar eens als desinformatie kwalificeren dan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207558216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 14:28 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Waar gaat het je om, om het verspreiden van leugens, of het verspreiden van staatsondermijnende informatie. Dat is niet hetzelfde, en soms zelfs een tegenstelling.
Dat laatste heb ik wel eens gecoined horen worden als “malinformatie”. Informatie die wèl klopt, maar weggelaten wordt uit het narratief omdat dit botst met beleid of huidig beleid ondermijnt. Tijdens corona, om maar een voorbeeld te noemen, was het verdomde lastig om mis-des- en malinformatie uit elkaar te houden. De stilzwijgende op- en afschaling van censuursvormen (zie twitter files o.a.) van exact dezelfde informatie binnen socials door de tijd heen is daar een voorbeeld van. Wat eerst banwaardig was, kon een (hele) tijd later opeens toch door de beugel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_207558919
Als ik al die zwartgelakte WOB verzoeken zie loop ik niet over van vertrouwen in de overheden.
Is natuurlijk niet hetzelfde, maar het ondermijnt het vertrouwen wel.

Dit voelt voor mij meer als een PR actie van/voor/door de overheid dan mij daadwerkelijk objectieve infomatie willen verschaffen.
Maar goed op Facebook ed zal vast allerlei rare onzin staan, en ook op de frontpage noemen mensen de VVD links.

En dan een plaatje met zo'n belerend vingertje.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tanatos op 14-01-2023 21:36:18 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207559840
Weinig op aan te merken maar ik vraag me af of dit ooit concreet wordt. Kans is groot dat dit gewoon weer dagbesteding is voor een blik ambtenaren.
pi_207560684
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 20:41 schreef MoreDakka het volgende:
Weinig op aan te merken maar ik vraag me af of dit ooit concreet wordt. Kans is groot dat dit gewoon weer dagbesteding is voor een blik ambtenaren.
Dat is ook wat waard. Stel je eens voor hoeveel schade die ambtenaren aan hadden kunnen richten als ze op onderwerp gezet waren dat de mensen wel direct raakt.
pi_207560730
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 18:21 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ga jij nou mijn grapjes lopen herhalen of zo?
pi_207560820
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ga jij nou mijn grapjes lopen herhalen of zo?
I'm glad you noticed.
pi_207560856
het is een groot probleem. veel mensen zijn er gewoon erg gevoelig voor,zien de tekenen niet. desinformatie is eenw etenschapje op zichzelf geworden, en ik vrees dat we als mensheid een evolutietje nodig hebben voordat het wordt overwonnen.
mensen waarscuwen en laten zien moet zeker, maar het zal niet meer verdwijnen. ik zie zelf, helaas, meer heil in gewoon verbieden en oppakken, dat tuig. maak er maar een wet voor.
pi_207561800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:12 schreef pokkerdepok het volgende:
het is een groot probleem. veel mensen zijn er gewoon erg gevoelig voor,zien de tekenen niet. desinformatie is eenw etenschapje op zichzelf geworden, en ik vrees dat we als mensheid een evolutietje nodig hebben voordat het wordt overwonnen.
mensen waarscuwen en laten zien moet zeker, maar het zal niet meer verdwijnen. ik zie zelf, helaas, meer heil in gewoon verbieden en oppakken, dat tuig. maak er maar een wet voor.
Wat wil je precies verbieden om die mensen te kunnen vervolgen?
We hebben al smaad, laster en opruiing.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_207561958
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:07 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is ook wat waard. Stel je eens voor hoeveel schade die ambtenaren aan hadden kunnen richten als ze op onderwerp gezet waren dat de mensen wel direct raakt.
De Belastingdienst heeft nog mensen nodig, hoor ik.
pi_207562144
quote:
Ik denk echter dat wettelijke vervolging van het bolwerk van desinformatie in Den Haag - de potentiële staatsgreepplegers van de FvD - een efficiëntere eerste stap in dit proces zou zijn geweest ipv een informatiecampagne.

[ Bericht 4% gewijzigd door DDDDDaaf op 14-01-2023 21:55:52 ]
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207562460
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:39 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wat wil je precies verbieden om die mensen te kunnen vervolgen?
We hebben al smaad, laster en opruiing.

het doelbewust verspreiden/maken van desinformatie, dus.
pi_207562528
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Tja, ik blijf denken dat smaad, laster en opruiing genoeg zou moeten zijn.
pi_207563249
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 21:59 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Je wil voor elke betwijfelbare post niet alleen de validiteit proberen te bepalen maar ook de intentie? Je hebt toevallig een blik met waarheidsprofeten of rechters in de kast staan?

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 14-01-2023 22:41:29 ]
pi_207563805
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2023 22:23 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Je wil voor elke betwijfelbare post niet alleen de validiteit proberen te bepalen maar ook de intentie? Je hebt toevallig een blik met waarheidsprofeten of rechters in de kast staan?
waarheid, dus. wat vind je daar dan zo vervelend aan? lijkt me nogal belangrijk, dat we telkens wel weten fo iets waar is of niet. dit probleem wordt alleen maar groter he, de komende eeuw. met alles. beeld, informatie, geluid. niets kan je zomaar meer vertrouwen starks, of eigenlijk nu al, met AI en manipulatie van media. je ziet rutte iets zeggen, maar dat had hij nooit gezegd.

en jij denkt dan, laat maar gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')