Da's kut.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou ik heb in September 294 minuten in de rij gestaan en m’n vlucht gemist :-(
gewoon geen bagage meenemen en online inchecken dan kun je zo doorlopenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Da's kut.
Op echt drukke dagen redde je het met die vier uur van ze ook niet. In augustus bv. een vlucht wel gehaald, maar was er veel vroeger dan die 4 uur. Had ik me gehouden aan die 4 uur, dan zou ik die vlucht nooit gehaald hebben.
Maar dat was ook vakantietijd. Nu is het een stuk rustiger.
Ja, eens. Ook 's ochtends vroeg was de rij bij het inchecken vaak de bottleneck, terwijl je dan bij de security zo door kon lopen nog (heel vroeg).quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon geen bagage meenemen en online inchecken dan kun je zo doorlopen
bagage heb je niet nodig als je naar warme oorden gaat
anders koop je daar een extra hemp of baddoek of je wast wat vaker
Heb in september met alleen Carry-on 294 minuten in de rij gestaan.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
gewoon geen bagage meenemen en online inchecken dan kun je zo doorlopen
bagage heb je niet nodig als je naar warme oorden gaat
anders koop je daar een extra hemp of baddoek of je wast wat vaker
Owh das goed balen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Nou ik heb in September 294 minuten in de rij gestaan en m’n vlucht gemist :-(
Inderdaad, al geeft hij aan geen ruimbagage gehad te hebben.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, eens. Ook 's ochtends vroeg was de rij bij het inchecken vaak de bottleneck, terwijl je dan bij de security zo door kon lopen nog (heel vroeg).
Vakantie met kinderen is anders, maar alleen neem ik sowieso al nooit ruimbagage mee.
Nee als ik 3 weken wegga heb ik geen kleding of spullen nodig. Lang leve Truus en haar uiterlijk van de campingquote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:06 schreef michaelmoore het volgende:
bagage heb je niet nodig als je naar warme oorden gaat
anders koop je daar een extra hemp of baddoek of je wast wat vaker
als je een keer zonder koffer bent gegaan dan neem je dat pokkeding nooit meer meequote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:03 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee als ik 3 weken wegga heb ik geen kleding of spullen nodig. Lang leve Truus en haar uiterlijk van de camping![]()
Maar deze discussie is ook al tig keer voorbij gekomen.
Net voor de kerst vertrokken, geen rij en overal snel doorheen.Terug verwacht ik ook geen gezeik.
Nee, want ik hoef er op vakantie niet als sloeber bij te lopen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je een keer zonder koffer bent gegaan dan neem je dat pokkeding nooit meer mee
heb ook al een paar keer de hele koffer laten staan en terug met een rugzakje
wat een opluchting
al dat gesleep met spullen , ik heb ooit een keer een crossfiets meegenomenquote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee, want ik hoef er op vakantie niet als sloeber bij te lopen.Dan ben ik mezelf niet meer.
Tevens dure snorkel/duik/surf spullen mee dus is op geen enkele manier een optie.
Ik vind het geen probleem, ervaar het nooit als last en ben dankbaar dat ik met m’n spullen weer een mooie reis kan gaan maken.![]()
Tevens mensen die met een gezin alle bagagebakken vol gooien om voor een prikkie bagage mee te nemen.Mogen ze wel eens afschaffen. Ik betaal ook voor handbagage.
Niet iedereen ervaart het als lastig, jij klaarblijkelijk wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
al dat gesleep met spullen , ik heb ooit een keer een crossfiets meegenomen
Kon hem bij ontvangst gelijk weggooien
Zou beter moeten zijn maar tis geen garantie. Laatste keer deden collegas met business class/priority er net zo lang over.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb ik hier ook last van als ik business class vlieg of mag ik er dan voorbij lopen?
Vlieg volgende week via Frankfurt naar nieuw Zeeland.
Denken in oplossingen...lekker naar een nudisten resort.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:10 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je een keer zonder koffer bent gegaan dan neem je dat pokkeding nooit meer mee
heb ook al een paar keer de hele koffer laten staan en terug met een rugzakje
wat een opluchting
Priority kon er niet vanaf op de zaak?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:18 schreef nils7 het volgende:
[..]
Heb in september met alleen Carry-on 294 minuten in de rij gestaan.
Was een zaken trip van 3 dagen dus hoef niks groots mee.
Dan ga je wel via de priority rij, wat veel sneller gaat. Bij de security dan. Paspoort sta je gewoon tussen het gewone volk, behalve als je privium hebt.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb ik hier ook last van als ik business class vlieg of mag ik er dan voorbij lopen?
Vlieg volgende week via Frankfurt naar nieuw Zeeland.
Dat was ook al zo'n advies van Schiphol om geen trolley mee te nemen, maar alles in te checken. Ja, dan sta je dus bij de balie ook lang te wachten.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:51 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Inderdaad, al geeft hij aan geen ruimbagage gehad te hebben.
Maar ik reis eigenlijk alleen met trolley, zoveel fijner.
Heb nooit in de hoogtij dagen van de problemen gereisd, maar er net voor (mei) en daarna weer (september).
Altijd gewoon hup door de security heen, hooguit paar minuten. Veel rustiger dan dat ik normaal altijd had.
Hmm als het goed is pas in Frankfurt door de paspoort controle. Dus het is alleen security voor mij.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 12:56 schreef descon het volgende:
[..]
Zou beter moeten zijn maar tis geen garantie. Laatste keer deden collegas met business class/priority er net zo lang over.
Alleen ze kwamen 1,5 uur later aan op schiphol...dat was dus spannend 😁
[..]
Denken in oplossingen...lekker naar een nudisten resort.
Waarom vlieg je dan sowieso niet vanaf Frankfurt? Deze zomer ook gedaan en dat ging prima. In minder dan 20 minuten van de auto voorbij alle controles.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hmm als het goed is pas in Frankfurt door de paspoort controle. Dus het is alleen security voor mij.
Kan goed zijn dat het goedkoper is vanaf Schiphol, daarnaast is Frankfurt ook best nog wel stukje reizen als je in de randstad woont natuurlijk…quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom vlieg je dan sowieso niet vanaf Frankfurt? Deze zomer ook gedaan en dat ging prima. In minder dan 20 minuten van de auto voorbij alle controles.
Dat woon ik niet. Frankfurt is voor mij iets verder dan Amsterdam. Was toen in Schiphol mensen uren en uren stonden te wachten. Liep er daar gewoon overal doorheen.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 18:05 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan goed zijn dat het goedkoper is vanaf Schiphol, daarnaast is Frankfurt ook best nog wel stukje reizen als je in de randstad woont natuurlijk…
Omdat ik dan iemand 8 uur lang auto moet laten rijden om mij af te zetten en met de trein was het ook een hoop gedoe.. Plus was veel duurder.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 17:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waarom vlieg je dan sowieso niet vanaf Frankfurt? Deze zomer ook gedaan en dat ging prima. In minder dan 20 minuten van de auto voorbij alle controles.
Hoezo?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 13:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat was ook al zo'n advies van Schiphol om geen trolley mee te nemen, maar alles in te checken. Ja, dan sta je dus bij de balie ook lang te wachten.
Trolley zou ophouden bij de security. Alles in het ruim, dan hoef de security alleen nog maar wat laptoptassen en jassen te checken.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo?
Trolley hoef je niet in te checken dus boeit totaal niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)oblemen-op-het-spoor
Lekker bezig![]()
quote:FNV voorziet nu al chaos op Schiphol in meivakantie: luchtvaartmaatschappijen aan zet
Vakbond FNV voorziet opnieuw chaos in de meivakantie, vanwege een hardnekkig personeelstekort bij de bagagesjouwers. De bond roept alle luchtvaartmaatschappijen op Schiphol op om de hoge werkdruk aan te pakken onder het afhandelingspersoneel. De maatschappijen zijn volgens FNV aan zet om het tij te keren door in de buidel te tasten voor meer loon en verbetering van de werkomstandigheden .
Op Schiphol wordt de afhandeling van vluchten en reizigers gedaan door acht bedrijven. Luchtvaartmaatschappijen sluiten contracten af met deze afhandelingsbedrijven voor onder andere het laden en lossen van bagage en het inchecken van passagiers. Vakbonden klagen al jaren over het hoge aantal afhandelingsbedrijven op Schiphol. De bedrijven zouden elkaar de tent uit concurreren, ten koste van het personeel.
FNV denkt dat de luchtvaartmaatschappijen ervoor kunnen zorgen dat een nieuwe meivakantiechaos uitblijft, door de werkomstandigheden op Schiphol en de beloning van het personeel te verbeteren. De bond heeft de vliegmaatschappijen vandaag een brief gestuurd met de oproep tot actie.
Verbetering bij beveiligingspersoneel
Opvallend is de positieve benadering van FNV over de wervingscampagne van Schiphol voor nieuw beveilingspersoneel. Volgens de bond is het loon van de beveiligers sterk verbeterd en zien de roosters er beter uit. Het personeelstekort bij de beveiliging op Schiphol was een van de grootste oorzaken van de aanhoudende chaos van vorig jaar. FNV roept de luchtvaartmaatschappijen op om het voorbeeld van Schiphol te volgen.
Nieuwe banenmarkt
Barin, de belangenorganisatie van luchtvaartmaatschappijen, heeft nog niet gereageerd op de oproep van FNV. Een woordvoerder van Schiphol laat weten dat de luchthaven op de hoogte is van het personeelstekort bij de afhandelingsbedrijven. "We werken eraan om voor de meivakantie genoeg personeel in dienst te hebben. Niet alleen bij de afhandelaren en beveiliging, maar ook bij de schoonmaakbedrijven."
Op zaterdag 4 februari wordt er opnieuw een grote banenmarkt op Schiphol gehouden. De luchthaven hakt volgende week de knoop door over de nog geldende beperking voor vertrekkende passagiers. Sinds de zomer kunnen er minder reizigers vanaf Schiphol vliegen. Als er genoeg personeel én vertrouwen is, kan die rem er vanaf de meivakantie af.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)atschappijen-aan-zet
En dan moeten er meer mensen de trein in i.p.v. in de autoquote:Op maandag 9 januari 2023 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
CEO van ProRail John Voppen over het rampjaar voor treinreizigers
Personeelstekort, vertragingen en uitgevallen treinen; voor treinreizigers was 2022 een rampjaar. Er vielen meer treinen uit dan een jaar eerder en op sommige dagen lag meer dan 10 procent van het treinverkeer plat. 2023 wordt volgens CEO van ProRail beter John Voppen niet veel beter. Vanavond vertelt hij bij Op1 waarom.
En dat zegt John Voppenquote:Op maandag 9 januari 2023 20:57 schreef Halcon het volgende:
En dan moeten er meer mensen de trein in i.p.v. in de auto
Vanwaar al die berichten over het spoor opeens? Wat heeft dat met Schiphol te maken?quote:Op maandag 9 januari 2023 20:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
CEO van ProRail John Voppen over het rampjaar voor treinreizigers
Personeelstekort, vertragingen en uitgevallen treinen; voor treinreizigers was 2022 een rampjaar. Er vielen meer treinen uit dan een jaar eerder en op sommige dagen lag meer dan 10 procent van het treinverkeer plat. 2023 wordt volgens CEO van ProRail beter John Voppen niet veel beter. Vanavond vertelt hij bij Op1 waarom.
Mja, om 7 uur daar zijn?quote:Op maandag 9 januari 2023 21:12 schreef ludovico het volgende:
Hoe is de situatie morgenvroeg om een uur of 7?
Yes voor een trip naar Murica vanaf 9:40 o.i.d.quote:Op maandag 9 januari 2023 21:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mja, om 7 uur daar zijn?
Het zal wel meevallen, want geen vakantietijd. Maar als je zeker wilt zijn, ga een uur of anderhalf eerder en daar ergens relaxt in een lounge zitten.
Plan voor 1 grote bende, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op woensdag 11 januari 2023 09:52 schreef MissButterflyy het volgende:
Zou het in juni weer druk zijn op Schiphol? Vluchten vanaf daar zijn wel goedkoper tov Brussel of Düsseldorf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. https://fd.nl/bedrijfslev(...)cht-weg-bij-schiphol
En dat is een debiel minder
![]()
quote:Op maandag 23 januari 2023 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
Operationeel directeur Hanne Buis onverwacht weg om conflict aansturing Schiphol
Bestuurder Hanne Buis, bij Schiphol Group verantwoordelijk voor operationele zaken, vertrekt onverwacht. Amper drie maanden na de aanstelling van een crisismanager bij de luchthavengroep, moet zij het veld ruimen. Buis was achttien jaar werkzaam bij Schiphol.
Aan haar vertrek ligt een verschil van inzicht ten grondslag. Het conflict gaat over de operationele aansturing van de luchthaven. ‘De raad van commissarissen ziet geen andere mogelijkheid dan de arbeidsovereenkomst met Hanne Buis te beëindigen', staat in een persverklaring zaterdag.Alsof daar geen andere debiel voor in de plaats komt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. https://fd.nl/bedrijfslev(...)cht-weg-bij-schiphol
En dat is een debiel minder
![]()
Ik denk helemaal niet dat zij een 'debiel' is. Wel dat er mogelijk sprake is van het Peter Principle, wat zegt dat mensen promotie maken tot het moment dat ze niet meer functioneren. Zij zal in haar eerdere functies bij Schiphol waarschijnlijk heel goed gepresteerd hebben en zodoende steeds promotie gemaakt hebben. Tot ze uiteindelijk promotie maakte naar een functie die net iets te hoog gegrepen was.quote:Op maandag 23 januari 2023 14:13 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alsof daar geen andere debiel voor in de plaats komt.
Iddhelaas is dat wel de werkelijkheidquote:Op maandag 23 januari 2023 14:13 schreef Halcon het volgende:
Alsof daar geen andere debiel voor in de plaats komt.
Heb je hier al eens hulp voor gezocht?quote:Op maandag 23 januari 2023 13:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)cht-weg-bij-schiphol
En dat is een debiel minder
Hoe kom je er bij dat de mensen in de Schipholdirectie VVD'ers zijn? De enige wiens politieke voorkeur volgens mij bekend was, was een PvdA'er.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Iddhelaas is dat wel de werkelijkheid![]()
Ze hebben zelfs een aparte vereniging ervoor opgericht
VVD de Vereniging voor en Van Debielen
Lijkt er eerder op dat ze niet om kon gaan met iemand die haar puinhoop probeerde op te ruimen.quote:Op maandag 23 januari 2023 15:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ik denk helemaal niet dat zij een 'debiel' is. Wel dat er mogelijk sprake is van het Peter Principle, wat zegt dat mensen promotie maken tot het moment dat ze niet meer functioneren. Zij zal in haar eerdere functies bij Schiphol waarschijnlijk heel goed gepresteerd hebben en zodoende steeds promotie gemaakt hebben. Tot ze uiteindelijk promotie maakte naar een functie die net iets te hoog gegrepen was.
Dat hoeft niet in tegenspraak te zijn met wat ik zei.quote:Op maandag 23 januari 2023 18:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt er eerder op dat ze niet om kon gaan met iemand die haar puinhoop probeerde op te ruimen.
Met een beetje geluk 2 dagen extra als je erg lang in de rij mag gaan staan en vroeg gaat aansluiten.quote:Op maandag 23 januari 2023 19:14 schreef DX11 het volgende:
Hadden we voor de zomer een reis geboekt vanaf Maastricht, dacht lekker rustig en gratis parkeren, top.
Krijgen we vandaag een mail dat het verplaatst word naar Schiphol omdat ze niet meer vanaf Maastricht gaan vliegen, tof man. Maar we krijgen wel een dag extra gratis dus tja dan moet het maar.
Wel vanaf eind maart. Dus als je voor die tijd vliegt zit je goed?quote:Op vrijdag 3 februari 2023 20:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
Mogelijk weer reizigersplafond op Schiphol om personeelstekort![]()
![]()
Dat komt omdat de afhandelbedrijven op de luchthaven personeel tekort komen. Als ze dat probleem niet binnen enkele weken hebben opgelost, dan zal Schiphol opnieuw moeten ingrijpen, bevestigt een woordvoerder van Schiphol. „Het gaat om honderden vacatures in de bagagekelder en het platform. Als de luchtvaartmaatschappijen en afhandelingsbedrijven dat niet oplossen dan mogen ze minder passagiers meenemen”, zegt de zegsman van Schiphol. Een tekort aan mensen aan het platform kan zorgen voor vertragingen en kofferbergen.
https://www.telegraaf.nl/(...)-om-personeelstekort
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
nachtje slapen op schiphol, wandel je zo je vliegtuig inquote:Op maandag 23 januari 2023 19:14 schreef DX11 het volgende:
Hadden we voor de zomer een reis geboekt vanaf Maastricht, dacht lekker rustig en gratis parkeren, top.
Krijgen we vandaag een mail dat het verplaatst word naar Schiphol omdat ze niet meer vanaf Maastricht gaan vliegen, tof man. Maar we krijgen wel een dag extra gratis dus tja dan moet het maar.
Het is nu allemaal prima te doen.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:32 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wel vanaf eind maart. Dus als je voor die tijd vliegt zit je goed?
We vliegen om 7 uur dus zal wel goed komen als we er gewoon 4 uur zijn. Vrij rustig om die tijden volgens mij.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 09:36 schreef MissHobje het volgende:
[..]
nachtje slapen op schiphol, wandel je zo je vliegtuig in
Ja, ook in drukke tijden was het voor 5 uur 's ochtends best ok.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:13 schreef DX11 het volgende:
[..]
We vliegen om 7 uur dus zal wel goed komen als we er gewoon 4 uur zijn. Vrij rustig om die tijden volgens mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De luchthaven voert de verwarring verder op richting de meivakantie. Moeten reizigers de koffer thuislaten? „Reizigers kunnen gewoon boeken. We hebben nog niet gezegd dat het aantal reizigers omlaag moet. De afhandelaren en de luchtvaartmaatschappijen moeten over de brug komen”, zo stelt een woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/(...)u-problemen-oplossen
We moeten gewoon extra betalen Dat is de oplossing![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Reizigers wéér in onzekerheid op Schiphol: ’Extra koffertoeslag zou problemen oplossen’
Het is onacceptabel dat de reiziger op Schiphol weer de dupe wordt van personeelstekorten in de bagagekelder en het platform. Dat meldt reisorganisatie ANVR. Vakbond FNV pleit voor een speciale ’koffertoeslag’ per ticket zodat de meivakantie op de luchthaven niet in de soep loopt.
De meivakantie zou probleemloos verlopen, beloofde Schiphol. Maar er hangen toch kofferproblemen in de lucht.Ja, uiteraard, Duurdere vliegreizen betekent dat er minder mensen zouden moeten gaan vliegen. Alleen bereik je dat niet met 2 tientjes extra of zo. Daar gaan mensen het niet voor laten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De luchthaven voert de verwarring verder op richting de meivakantie. Moeten reizigers de koffer thuislaten? „Reizigers kunnen gewoon boeken. We hebben nog niet gezegd dat het aantal reizigers omlaag moet. De afhandelaren en de luchtvaartmaatschappijen moeten over de brug komen”, zo stelt een woordvoerder.
https://www.telegraaf.nl/(...)u-problemen-oplossen
We moeten gewoon extra betalen Dat is de oplossing![]()
![]()
Dat is ook helemaal niet de bedoeling, het is een rechtvaardiging om meer belastinginkomsten te hebben.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, uiteraard, Duurdere vliegreizen betekent dat er minder mensen zouden moeten gaan vliegen. Alleen bereik je dat niet met 2 tientjes extra of zo. Daar gaan mensen het niet voor laten.
Uiteindelijk zullen er toch gewoon minder mensen moeten gaan vliegen. Alle regels, beperkingen en problemen leiden maar tot één conclusie en die luidt dat er minder gevlogen moet gaan worden.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is ook helemaal niet de bedoeling, het is een rechtvaardiging om meer belastinginkomsten te hebben.
Mensen willen meer vliegen, zo min mogelijk betalen...dat werkte in het verleden en nu niet meer.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 14:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Uiteindelijk zullen er toch gewoon minder mensen moeten gaan vliegen. Alle regels, beperkingen en problemen leiden maar tot één conclusie en die luidt dat er minder gevlogen moet gaan worden.
Dat is toch altijd zo geweest? Behalve eerste zomer met corona.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 15:22 schreef DX11 het volgende:
In ieder geval als je weg wilt dit jaar, beste zsm boeken, het kan alleen maar (veel) duurder worden en sowieso niet goedkoper.
Vorig jaar was een maand voor vertrekt onze vakantie 20% duurder dan wat we 5 maanden daarvoor hadden betaald.
20% is wel echt een groot verschil hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo geweest? Behalve eerste zomer met corona.
Ook handbagage kan ineens toch het ruim in moeten als de cabine te vol zit. Daarom ALTIJD een Samsung smarttag of Apple airtag in elk bagage stuk doen! Als je geen Samsung of Apple telefoon hebt zijn er helaas niet echt hele goede alternatieven.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
dus als het goed is, raken we onze bagage niet kwijt.
Ja, maar de tip voelde als een 20 jaar oude tipquote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
20% is wel echt een groot verschil hoor.
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
20% is wel echt een groot verschil hoor.
[..]
Ook handbagage kan ineens toch het ruim in moeten als de cabine te vol zit. Daarom ALTIJD een Samsung smarttag of Apple airtag in elk bagage stuk doen! Als je geen Samsung of Apple telefoon hebt zijn er helaas niet echt hele goede alternatieven.
Ik ga helemaal niks taggen, als men mijn koffer kwijt maakt terwijl ik 35 euro heb betaalt dan fixen ze dat maar lekker zelf, en anders krijgen ze gewoon een claim op hun bakkes.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
20% is wel echt een groot verschil hoor.
[..]
Ook handbagage kan ineens toch het ruim in moeten als de cabine te vol zit. Daarom ALTIJD een Samsung smarttag of Apple airtag in elk bagage stuk doen! Als je geen Samsung of Apple telefoon hebt zijn er helaas niet echt hele goede alternatieven.
Sow boem koekoek!quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niks taggen, als men mijn koffer kwijt maakt terwijl ik 35 euro heb betaalt dan fixen ze dat maar lekker zelf, en anders krijgen ze gewoon een claim op hun bakkes.
Ik betaal voor een dienst, niet voor het oplossen van andermans problemen. Dit jaar had ik trouwens vrijwel een gratis vakantie op basis van mijn claimquote:
Geen idee maar zon tag kost ¤20 en geef je heel veel rust als je opstijgt en ziet dat je koffer in het vliegtuig is.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Moet je helemaal zelf weten maar ik lees/zie genoeg verhalen het afgelopen jaar dat ze een koffer kwijt zijn geraakt en dat volgens de vlieg maatschappij hij niet te vinden is, en dan kan je met de tag dus exact zeggen oh hij staat daar precies, regel maar dat je hem bij me krijgt. En dan heb je dus je koffer op dag 2 van je vakantie terug ipv dag 10, nou ik weet het wel.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ga helemaal niks taggen, als men mijn koffer kwijt maakt terwijl ik 35 euro heb betaalt dan fixen ze dat maar lekker zelf, en anders krijgen ze gewoon een claim op hun bakkes.
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Wij boekten eergisteren een reisje naar New York in de meivakantie. En nu komen ze hier weer mee
We vliegen vroeg, 7 uur, en zorgen dus dat we er om 4 uur zijn. En we reizen met alleen kleine rolkoffers, dus als het goed is, raken we onze bagage niet kwijt. En verder wachten we maar af of we gecanceld worden.
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie
https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie
![]()
![]()
Och meid wat een drama, je hebt je vlucht gehaald (ok, niet zonder stress) en je hebt een fijne vakantie gehad. Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je « trauma ».quote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:45 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.
Je reageert op iemand die het verschil tussen KLM en Schiphol niet kent en snapt.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.
Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Nee volgde normaliter een Bell curve. Dat is wel veranderd.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo geweest? Behalve eerste zomer met corona.
Uiteraard chargeer ik met trauma, maar prettig was die agressieve sfeer (tot vechtpartijen aan toe) niet.quote:Op maandag 13 februari 2023 02:23 schreef Prego het volgende:
[..]
Och meid wat een drama, je hebt je vlucht gehaald (ok, niet zonder stress) en je hebt een fijne vakantie gehad. Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je « trauma ».
[..]
Je reageert op iemand die het verschil tussen KLM en Schiphol niet kent en snapt.
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatiequote:Op zaterdag 4 februari 2023 18:45 schreef ISVV het volgende:
[..]
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.
Goeiemorgen zegquote:Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie![]()
![]()
En voor Schiphol.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.
Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Breed verzet tegen schrappen vluchten op Schiphol in meivakantie: ’Onbegrijpelijk’quote:Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.
Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.
Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.quote:Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Wat heeft dat te maken met mijn post?quote:Op maandag 13 februari 2023 23:32 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland.quote:Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Nee dat maakt niks uit, de laatste boarding groep (die met de goedkoopste tickets en geen status bij de vliegtuigmaatschappij) moet vaak de handbagagekoffer afgeven bij de gate. Beter is een tas meenemen die onder de stoel past, dan heb je dat probleem niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Typisch KLM.quote:Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie
https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie
![]()
![]()
En ook daar heeft klm last van. Ze delen bagagebanden.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 06:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland.
Jij hebt het over zaakje op orde.quote:Op maandag 13 februari 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met mijn post?
Daar had ik het inderdaad over.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Jij hebt het over zaakje op orde.
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..quote:Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie![]()
![]()
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schipholgisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.
[ twitter ]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxiën bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.quote:
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitterquote:Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.
De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.
Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.
Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.
3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.
In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.
Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Fixed.quote:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.quote:
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:
KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schipholquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol
En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.quote:In tegenstelling tot de beveiligingsbedrijven, die een contract hebben met Schiphol, is het bij de bagageafhandelaars zo dat ze een contract hebben met de luchtvaartmaatschappijen. "Die hebben niet door dat er problemen zijn, of ze willen het niet doorhebben", zegt woordvoerder Van Doesburg.
"Vorig jaar konden luchtvaartmaatschappijen bij de problemen nog lekker de schuld geven aan Schiphol, vanwege de tekorten aan beveiligers", zegt hij. Maar die verdienen nu meer, er zijn betere rooster en rustruimtes. De flessenhals is nu dus het tekort aan bageafhandelaars.
Ja maar je snapt er niks van.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
Zeker niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Dit stukje ook:quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticketquote:Zowel Schiphol als FNV wil dat het startsalaris omhoog gaat naar 14 euro per uur. De extra kosten, jaarlijks 20 miljoen euro, kunnen volgens Schiphol-baas Sondag dan worden doorberekend aan de reiziger. ‘Dat gaat minder dan een euro per ticket kosten. Dat is goed te doen.’
I know. Komt nog wel O.R.T. bij.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Dat hoeft niet eens.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit stukje ook:
[..]
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro perquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.![]()
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:
Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
Wat voor een beveiliger best een laag uurloon is als je die bedragen hoort die ze elders kunnen verdienen (met daarbij andere omstandigheden).quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken
Vraag ik me ook af of die ¤17,- incl ORT is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Maar dat gaat niet gebeuren Pisces29, zodra er geld bij komt voor die tickets, gaat dat naar de maatschappijen. De maatschappijen betalen namelijk de afhandelaren. En de maatschappijen geven geen fuck om welzijn. Die geven alleen een fuck om aandeelhouders. Laat staan dat ze ook maar iets geven om de flex-schil-uitzendkrachten van de bagagemedewerkers van de afhandelaren.quote:
Podcast waarbij Frederique van FTM met Ties Joosten over dit boek praatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De NOS meldt maandag dat de Arbeidsinspectie de bagagebedrijven inmiddels heeft bezocht, waarbij allerlei tekortkomingen werden geconstateerd. In de afgelopen maanden was er veel kritiek op de Arbeidsinspectie omdat deze dienst volgens de NOS en Nieuwsuur jarenlang niet zou hebben gecontroleerd in de bagageafhandeling terwijl uit rapporten bleek dat het werk fysiek te zwaar was.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)ewerkers-op-schiphol
https://nos.nl/artikel/24(...)ur-en-maakte-verliesquote:Wat iedereen al wist, zegt Schiphol nu ook zelf bij de presentatie van de jaarcijfers. Het luchthavenbedrijf had in 2022 een slecht jaar. Ondanks een sterk herstel van het vliegverkeer, maakte Schiphol onder aan de streep een verlies van 77 miljoen euro.
Die slechte financiële cijfers passen bij de grote problemen waar de luchthaven het afgelopen jaar mee kampte, zoals personeelstekorten, grootscheepse annuleringen, ellenlange rijen en maatschappijen die gedwongen werden om vluchten te schrappen.
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:39 schreef xminator het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216
Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
Ik lees dat ze sinds 2020 terug is bij Schiphol en sindsdien diverse probleemdossiers goed heeft opgepakt, waaronder ook de problemen bij de beveiligers. De oplossingen waarmee Sondag goede sier maakt, zijn al voor zijn komst door haar in gang gezet. Hij staat dat trots aan de pers te vertellen, zij is niet eens uitgenodigd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.
En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.
Zie jij het anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)n-de-kant-werd-gezet
Zo is het dus gegaan
![]()
Gewaagde voorspellingquote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:47 schreef quirina het volgende:
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
Hoezo? Waar zou dat uit blijken?quote:Op zaterdag 18 februari 2023 20:02 schreef xzaz het volgende:
Dus zowel Sondag als Buis hebben gewoon geen kut gedaan het laatste jaar?
Omdat er geen verandering is.quote:Op woensdag 22 februari 2023 01:30 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Hoezo? Waar zou dat uit blijken?
Huh? Er zijn inmiddels toch een hoop nieuwe beveiligers aangenomen, zodat de doorstroming weer goed loopt?quote:
Dat moet nog blijkenquote:Op woensdag 22 februari 2023 17:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Huh? Er zijn inmiddels toch een hoop nieuwe beveiligers aangenomen, zodat de doorstroming weer goed loopt?
nee hoor. MEGA tekort nog.quote:Op woensdag 22 februari 2023 17:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Huh? Er zijn inmiddels toch een hoop nieuwe beveiligers aangenomen, zodat de doorstroming weer goed loopt?
Bron? Volgens alle artikelen van de laatste tijd is het tekort aan beveiligers inmiddels zo goed als opgelost, nu de lonen structureel verhoogd zijn.quote:
Ze komen nu bagagegooiers te kort.quote:Op donderdag 23 februari 2023 17:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bron? Volgens alle artikelen van de laatste tijd is het tekort aan beveiligers inmiddels zo goed als opgelost, nu de lonen structureel verhoogd zijn.
Die zijn door de hogere lonen overgestapt naar de beveiliging?quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:28 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze komen nu bagagegooiers te kort.
Dat weet ik, maar dat is de verantwoordelijkheid van de maatschappijen, niet van de luchthaven.quote:Op donderdag 23 februari 2023 21:28 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Ze komen nu bagagegooiers te kort.
Dat is mooi. En dat terwijl er vorig jaar geroepen werd dat meer salaris geen oplossing wasquote:Op donderdag 23 februari 2023 17:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Bron? Volgens alle artikelen van de laatste tijd is het tekort aan beveiligers inmiddels zo goed als opgelost, nu de lonen structureel verhoogd zijn.
Fijn, mijn dochter vliegt zondag naar de VSquote:Op woensdag 19 april 2023 11:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
Problemen in afhandeling op Schiphol alleen maar toegenomen, wilde acties dreigen in meivakantie![]()
Op Schiphol dreigen deze meivakantie wilde acties van bagagemedewerkers, platformpersoneel en passagiersafhandelaars. Waar met bonussen, extra personeel en forse investeringen de enorme problemen bij beveiliging zijn opgelost, zijn die in de afhandeling alleen maar toegenomen.![]()
https://www.ad.nl/economi(...)eivakantie~a2e75a3a/
Goed bezig daar
In mijn ervaring: als ze al acties gaan voeren en als ze al wat vluchten moeten annuleren doen ze dat sneller bij bijvoorbeeld vluchten binnen Europa; bestemmingen waar toch al meermaals per dag op gevlogen wordt. Dan kan er nog geprobeerd worden om passagiers om te boeken op een andere vlucht diezelfde dag. Internationale vluchten worden in mijn beleving minder snel geannuleerd. Al snap ik dat het spannend blijft; ik zit me ook altijd op te vreten als er een vlucht gepland staat terwijl er stakingen of onderhoud gaande is.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Fijn, mijn dochter vliegt zondag naar de VS![]()
Hopelijk doet KLM deze keer niet mee aan de acties
Wij gaan volgende week naar New York, vliegen Schiphol-Kopenhagen-New York.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In mijn ervaring: als ze al acties gaan voeren en als ze al wat vluchten moeten annuleren doen ze dat sneller bij bijvoorbeeld vluchten binnen Europa; bestemmingen waar toch al meermaals per dag op gevlogen wordt. Dan kan er nog geprobeerd worden om passagiers om te boeken op een andere vlucht diezelfde dag. Internationale vluchten worden in mijn beleving minder snel geannuleerd. Al snap ik dat het spannend blijft; ik zit me ook altijd op te vreten als er een vlucht gepland staat terwijl er stakingen of onderhoud gaande is.
Ja, die service is handig. Wij hebben het heel even overwogen toen we naar Lyon vlogen twee weken terug, maar uiteindelijk vlogen we buiten een vakantie periode & we konden wat moeilijk inschatten hoe laat we rond de security zouden gaan zijn, dus niet gedaan. Maar wel een goed initiatief, ik hoop dat het veel gaat helpen rond de vakantie periodes.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan volgende week naar New York, vliegen Schiphol-Kopenhagen-New York.
Voordeel van binnen Schengen vliegen is dat er een nieuwe dienst is. Nog niet voor alle vluchten, maar de moeite van het checken waard: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/
Wij gaan kijken of we dat voor onze eerste vlucht kunnen regelen.
Leuk, heel veel plezier! Mijn dochter gaat ook naar NY maar dan dus rechtstreeks.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan volgende week naar New York, vliegen Schiphol-Kopenhagen-New York.
Voordeel van binnen Schengen vliegen is dat er een nieuwe dienst is. Nog niet voor alle vluchten, maar de moeite van het checken waard: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/
Wij gaan kijken of we dat voor onze eerste vlucht kunnen regelen.
Wil je niet luisteren. Niet serieus te nemen die man. Leugens en onzin.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 17:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Podcast waarbij Frederique van FTM met Ties Joosten over dit boek praat
https://pca.st/episode/652bbc95-fe97-4929-b493-3fc74add3ea8
Het is bijzonder hoe links en rechts Nederland over alles van mening verschillen behalve over Schiphol en KLM
Nee hoor.quote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:47 schreef quirina het volgende:
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
Idd. Overheid en links maken Schiphol helemaal kapot.quote:Op donderdag 23 februari 2023 11:20 schreef Yasmin__x het volgende:
We hadden ooit een o-zo-mooi Schiphol, pijnlijk om te zien hoe dat kapot gemaakt is.
No worries, die gaat geen enkel probleem hebben. Niemand.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:06 schreef Arizona het volgende:
[..]
Fijn, mijn dochter vliegt zondag naar de VS![]()
Hopelijk doet KLM deze keer niet mee aan de acties
Je wilt niets zelf gaan regelen? Waarom zou je dat willen doen.quote:Op woensdag 19 april 2023 12:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij gaan volgende week naar New York, vliegen Schiphol-Kopenhagen-New York.
Voordeel van binnen Schengen vliegen is dat er een nieuwe dienst is. Nog niet voor alle vluchten, maar de moeite van het checken waard: https://www.schiphol.nl/nl/pagina/timeslots/
Wij gaan kijken of we dat voor onze eerste vlucht kunnen regelen.
Ik begrijp niet wat je hier wil zeggen.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:35 schreef bianconeri het volgende:
[..]
No worries, die gaat geen enkel probleem hebben. Niemand.
[..]
Je wilt niets zelf gaan regelen? Waarom zou je dat willen doen.
Dat doet de maatschappij wel.
Ah, ok. Er was dus afgelopen jaar eigenlijk helemaal geen probleem op Schiphol. Niet met de security, niet met de douane, niet met de bagage-afhandeling. Er waren geen urenlange wachtrijen waardoor mensen hun vluchten hebben gemist.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:33 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik heb geregeld gevlogen in zogenaamde probleem periodes, nog nooit een probleem gehad.
Het zijn soms specifieke dagen dat het even wat langer is, maar verder.
Ik vlieg in de meivakantie ook weer, gaat gewoon weer goed lopen hoor. Geen probleem.
[..]
Idd. Overheid en links maken Schiphol helemaal kapot.
Hij schrijft voor Follow the Money, wat een serieus, gerespecteerd journalistiek medium is. Vertrouw ik toch net iets meer dan de eerste de beste schreeuwlelijk op Fok, die in het wilde weg - en zonder onderbouwing - allerlei krankzinnige uitspraken doet. Maar ja, dat ben ik.quote:Op donderdag 20 april 2023 12:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wil je niet luisteren. Niet serieus te nemen die man. Leugens en onzin.
Heb je het gelezen ?quote:Op donderdag 20 april 2023 12:30 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ties Joosten als schrijver, oftewel totale onzin en leugens.
In de post die je quote staat letterlijk dat er wat dagen waren dat het langer wasquote:Op donderdag 20 april 2023 15:01 schreef Sodemieters het volgende:
Ah, ok. Er was dus afgelopen jaar eigenlijk helemaal geen probleem op Schiphol. Niet met de security, niet met de douane, niet met de bagage-afhandeling. Er waren geen urenlange wachtrijen waardoor mensen hun vluchten hebben gemist.
Apart dat we dat dan steeds in het nieuws zagen. Apart ook dat de CEO van Schiphol daardoor is opgestapt. Maar wel fijn dat jij het even hebt opgehelderd. Nu weten we tenminste hoe het écht zit.
Leuk dat je direct weer agressief begint te doen. Typisch voor jou, maar nergens voor nodig.quote:Op donderdag 20 april 2023 15:02 schreef Sodemieters het volgende:
Hij schrijft voor Follow the Money, wat een serieus, gerespecteerd journalistiek medium is. Vertrouw ik toch net iets meer dan de eerste de beste schreeuwlelijk op Fok, die in het wilde weg - en zonder onderbouwing - allerlei krankzinnige uitspraken doet. Maar ja, dat ben ik.
Dat verhaal zeker niet. Ook niet van plan.quote:
Dus de CEO van Schiphol is opgestapt omdat het een paar dagen niet zo lekker liep?quote:Op donderdag 20 april 2023 17:09 schreef bianconeri het volgende:
In de post die je quote staat letterlijk dat er wat dagen waren dat het langer was
Ik zeg dus nergens dat er nooit problemen zijn geweest.
Wat ik wel aangeef is dat het flink opgeblazen is.
Ik heb regelmatig op ''probleemdagen'' in ''probleemperioden'' gevlogen en nooit problemen gehad.
Nooit lange rijen gehad ondanks de party tenten die buiten klaar stonden.
Nee, je roept alleen dat het 'leugens en onzin' is wat hij schrijft. Dat is geen onderbouwing.quote:Op donderdag 20 april 2023 17:09 schreef bianconeri het volgende:
Zonder onderbouwing? Ik geef heel duidelijk ervaringen weer.
Een ambtenaar?quote:Op donderdag 20 april 2023 19:16 schreef Mortaxx het volgende:
Over de oude ceo gesproken. Het is nu weer duidelijk dat een ambtenaar aan het roer gewoon niet werkt. De nieuwe doet het een stuk beter
Het was een typische polderaar.quote:Op donderdag 20 april 2023 19:18 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Een ambtenaar?
En of de nieuwe het een stuk beter doet is nog maar de vraag. De echte test is nog niet geweest.
Trap niet in deze val. Hij gaat weer zuigen over dat ambtenaar stuk, Is al 2 pagina's besproken. Laat aub liggen.quote:
Ik heb onder die broodmongool mogen werken, dus hij doet zijn best maarquote:Op donderdag 20 april 2023 20:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Trap niet in deze val. Hij gaat weer zuigen over dat ambtenaar stuk, Is al 2 pagina's besproken. Laat aub liggen.
Heeft niks met zuigen te maken. Het verbaast me gewoon dat hier steeds, door diverse users, gezegd wordt dat Benschop een ambtenaar was. Waar komt dat idee toch vandaan?quote:Op donderdag 20 april 2023 20:09 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Trap niet in deze val. Hij gaat weer zuigen over dat ambtenaar stuk, Is al 2 pagina's besproken. Laat aub liggen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)schiphol-beheersbaarquote:Minister Mark Harbers van Infrastructuur heeft 'heel goede hoop' dat de drukte en de wachtrijen op Schiphol dit jaar 'gewoon beheersbaar' zijn. De reizigers kunnen nu ook tijdslots boeken bij de security 'dus dat moet wel goed gaan', zei de bewindsman voor aanvang van de ministerraad.
https://nos.nl/artikel/24(...)h-schrap-voor-druktequote:Vandaag beginnen veel Nederlanders aan hun meivakantie. Het wordt druk op Schiphol, met 66.000 tot ruim 70.000 vertrekkende passagiers per dag.
Dat is meer dan vorig jaar toen gemiddeld 58.000 mensen per dag vertrokken. Toen ontstonden op de luchthaven lange rijen door personeelstekorten bij bagage-afhandelaren, baliemedewerkers en beveiligers. Vluchten werden geannuleerd en mensen misten hun vlucht.
Schiphol heeft meer beveiligers aangenomen en hoopt daarmee nieuwe chaos te voorkomen. Er komen weer rijen, maar niet zo lang als vorig jaar, belooft Schiphol. Vakbonden maken zich zorgen of alle beveiligers ook blijven en over de aanhoudende tekorten bij de bagagemedewerkers.
Was dit niet voor corona ook al de standaard drukte tijdens de vakanties?quote:
neequote:Op zaterdag 22 april 2023 20:00 schreef HSG het volgende:
[..]
Was dit niet voor corona ook al de standaard drukte tijdens de vakanties?
Jawelquote:
Ze hebben het vooralsnog prima op orde idd. Goede voorbode voor de zomer!quote:Op zondag 23 april 2023 11:12 schreef zatoichi het volgende:
Er is weinig aan de hand toch? Gisteren had ik letterlijk één persoon voor me bij de beveiliging en bij de drop off van bagage kon ik al helemaal doorlopen.
Langste rij waa die bij de burger king
Dat idee heb ik ook. Wij waren nog wel een beetje bezorgd, maar het was nergens voor nodig. Mijn dochter was vanmorgen binnen 30 minuten door bagagedropoff, security en paspoortcontrole (vertrekhal 2, intercontinentale vlucht) .quote:Op zondag 23 april 2023 11:12 schreef zatoichi het volgende:
Er is weinig aan de hand toch? Gisteren had ik letterlijk één persoon voor me bij de beveiliging en bij de drop off van bagage kon ik al helemaal doorlopen.
Langste rij waa die bij de burger king
Misschien dat ik van de zomer dan toch een vliegreis overweeg. Al kan het ook nog Eindhoven worden (waar het volgens mij ook steeds drukker is).quote:Op zondag 23 april 2023 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ze hebben het vooralsnog prima op orde idd. Goede voorbode voor de zomer!
Wij willen ook in de eerste week van juli, dus nét voor de start van de schoolvakanties, nog een paar dagen weg met het vliegtuig. Ik krijg er wel steeds meer vertrouwen in om te gaan boeken via Schiphol, in ieder geval met alleen handbagage.quote:Op zondag 23 april 2023 11:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien dat ik van de zomer dan toch een vliegreis overweeg. Al kan het ook nog Eindhoven worden (waar het volgens mij ook steeds drukker is).
Dat is iets anders als 3-4 uur hè.quote:Op zondag 23 april 2023 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel
30-45 minuten wachten was wel normaal in de drukke periode. Plus security met halve bezetting.
Dat is nu toch niet het geval?quote:Op zondag 23 april 2023 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is iets anders als 3-4 uur hè.
Dat is nu toch ook niet.quote:Op zondag 23 april 2023 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is iets anders als 3-4 uur hè.
Dacht ik al.quote:Op zondag 23 april 2023 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jawel
30-45 minuten wachten was wel normaal in de drukke periode. Plus security met halve bezetting.
De vraag was of die rij een beetje vergelijkbaar was met de standaarddrukte voor 2020, niet met die van vorig jaar.quote:Op zondag 23 april 2023 12:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is iets anders als 3-4 uur hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |