abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 4 februari 2023 @ 17:39:24 #76
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207849000
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ga helemaal niks taggen, als men mijn koffer kwijt maakt terwijl ik 35 euro heb betaalt dan fixen ze dat maar lekker zelf, en anders krijgen ze gewoon een claim op hun bakkes.
Sow boem koekoek!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207849011
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sow boem koekoek!
Ik betaal voor een dienst, niet voor het oplossen van andermans problemen. Dit jaar had ik trouwens vrijwel een gratis vakantie op basis van mijn claim :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207849388
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Geen idee maar zon tag kost ¤20 en geef je heel veel rust als je opstijgt en ziet dat je koffer in het vliegtuig is.

Overigens nog een groot voordeel: de rest van het jaar verstop je hem in de auto / hang je hem aan je sleutelbos en als je auto ooit gejat wordt zeg je tegen de politie hij staat daar haal maar op.

[ Bericht 14% gewijzigd door DX11 op 04-02-2023 18:17:03 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207849411
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:37 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ga helemaal niks taggen, als men mijn koffer kwijt maakt terwijl ik 35 euro heb betaalt dan fixen ze dat maar lekker zelf, en anders krijgen ze gewoon een claim op hun bakkes.
Moet je helemaal zelf weten maar ik lees/zie genoeg verhalen het afgelopen jaar dat ze een koffer kwijt zijn geraakt en dat volgens de vlieg maatschappij hij niet te vinden is, en dan kan je met de tag dus exact zeggen oh hij staat daar precies, regel maar dat je hem bij me krijgt. En dan heb je dus je koffer op dag 2 van je vakantie terug ipv dag 10, nou ik weet het wel.

Overigens nog een groot voordeel: de rest van het jaar verstop je hem in de auto / hang je hem aan je sleutelbos en als je auto ooit gejat wordt zeg je tegen de politie hij staat daar haal maar op.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207849852
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 12:37 schreef miss_sly het volgende:
Wij boekten eergisteren een reisje naar New York in de meivakantie. En nu komen ze hier weer mee :')

We vliegen vroeg, 7 uur, en zorgen dus dat we er om 4 uur zijn. En we reizen met alleen kleine rolkoffers, dus als het goed is, raken we onze bagage niet kwijt. En verder wachten we maar af of we gecanceld worden.
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.
pi_207849866
Oh en een tip: verdeel je bagage over meerdere koffers (als je met twee of meer reist). Vrienden van ons waren één koffer kwijt, dus een persoon continu de lul met kleren kopen
  maandag 13 februari 2023 @ 00:37:54 #82
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207974410
KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie

https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie

:') _O- _O-
  maandag 13 februari 2023 @ 00:41:13 #83
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207974429
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie

https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie

:') _O- _O-
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_207974901
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:45 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.
Och meid wat een drama, je hebt je vlucht gehaald (ok, niet zonder stress) en je hebt een fijne vakantie gehad. Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je « trauma ».

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Je reageert op iemand die het verschil tussen KLM en Schiphol niet kent en snapt.
pi_207975079
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 16:47 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat is toch altijd zo geweest? Behalve eerste zomer met corona.
Nee volgde normaliter een Bell curve. Dat is wel veranderd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_207975990
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 02:23 schreef Prego het volgende:

[..]
Och meid wat een drama, je hebt je vlucht gehaald (ok, niet zonder stress) en je hebt een fijne vakantie gehad. Heel veel sterkte toegewenst met het verwerken van je « trauma ».
[..]
Je reageert op iemand die het verschil tussen KLM en Schiphol niet kent en snapt.
Uiteraard chargeer ik met trauma, maar prettig was die agressieve sfeer (tot vechtpartijen aan toe) niet.
pi_207976032
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 18:45 schreef ISVV het volgende:

[..]
Ik heb nog een trauma van vorig jaar. Wij vlogen om 11 uur 's ochtends, vier uur van tevoren aanwezig en de vlucht op het nippertje gehaald. Wat een ellende. Gelukkig maakt NY veel goed.
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie :@ :@ :@
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207976042
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie :@ :@ :@
Goeiemorgen zeg :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207976834
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
En voor Schiphol.
  maandag 13 februari 2023 @ 20:03:22 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207985712
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Breed verzet tegen schrappen vluchten op Schiphol in meivakantie: ’Onbegrijpelijk’ :o

https://www.telegraaf.nl/(...)antie-onbegrijpelijk

En weer gezeik :') :') _O- _O-
pi_207988624
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Verstandig toch? Dat is ook wat er afgelopen maanden gedaan is en dat leidt tot een veel stabielere en handzamere operatie dan als je alles tot zijn voegen onder druk zet.

Beter voor de passagiers, de werknemers en dus uiteindelijk ook de maatschappijen.
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
pi_207988968
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
pi_207988996
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:32 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het is nu rustig omdat er nog steeds niet maximaal op Schiphol wordt gevlogen.
Wat heeft dat te maken met mijn post? :?
  dinsdag 14 februari 2023 @ 06:47:01 #94
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_207989830
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Vorige keer was het Schiphol die de maxima instelde, wat tot kritiek leidde van de maatschappijen. Ik meen dat ze zelfs de schade wilden gaan claimen bij Schiphol. Nu heeft Schiphol z'n zaakjes inmiddels wat beter op orde en blijkt KLM het zelf dus niet aan te kunnen. Straks staan er dus voldoende beveiligers om een vakantiepiek op te vangen, maar komt die piek niet in de volle omvang omdat KLM onvoldoende mensen heeft lopen.
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland. :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 14 februari 2023 @ 07:17:36 #95
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_207989884
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 17:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]
We vliegen intercontinentaal, maakt dat nog verschil?
Nee dat maakt niks uit, de laatste boarding groep (die met de goedkoopste tickets en geen status bij de vliegtuigmaatschappij) moet vaak de handbagagekoffer afgeven bij de gate. Beter is een tas meenemen die onder de stoel past, dan heb je dat probleem niet.
Eerder viel het nog mee, maar door die kofferchaos vliegen meer en meer toeristen ook alleen nog maar met trolleys heb ik het idee en is er sneller te weinig plaats.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 08:06:11 #96
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207990042
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2023 00:37 schreef ikweethetookniet het volgende:

KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie

https://www.telegraaf.nl/(...)chaos-in-meivakantie

:') _O- _O-
Typisch KLM.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207990152
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol :') gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.


twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207990471
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 06:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja, en de andere afhandelaren ook. Niet gek met de huidige lonen in afhandelaarland. :)
En ook daar heeft klm last van. Ze delen bagagebanden.
pi_207990497
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 23:36 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat heeft dat te maken met mijn post? :?
Jij hebt het over zaakje op orde.
pi_207992852
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 09:18 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jij hebt het over zaakje op orde.
Daar had ik het inderdaad over.
pi_207992922
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie :@ :@ :@
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993101
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol :') gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.

[ twitter ]
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.
Al die bedrijven opereren onder Activity Based Costing, ofwel iedere vestiging moet zijn broek zelf ophouden.

Het kromme is alleen, is dat de moedermaatschappijen gewoon verdrinken in het geld. Investingsmaatschappijen of eigenaren, maakt niet uit.
Er is gewoonweg geen wil en de race to the bottom de afgelopen 20 jaar heeft zijn sporen nagelaten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:17:47 #103
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993158
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:

Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993188
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207993208
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxiën bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207993220
Anyway, zondagochtend ben ik tussen 04:00 en 05:00 uur weer op Schiphol, benieuwd naar de situatie dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:24:52 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993249
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 08:06 schreef Scorpie het volgende:

Typisch KLM.
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:31:37 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993311
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:

Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.

Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt. :')

De blocktijd wordt nooit ruimer gemaakt dan strikt noodzakelijk. Een vliegtuig dat onnodig op de grond staat kost veel meer geld dan de eventuele compensatie die je aan passagiers moet geven bij vertraging.

Als ze er in geslaagd zijn om 03:20h vertrekvertraging om te zetten in 02:55h aankomstvertraging, hebben ze waarschijn een gunstige wind gehad en inderdaad harder gevlogen (wat uiteraard ook extra kosten meebrengt).
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993628
Oh wacht ik reageer op het broertje van ikweethetookniet.
pi_207993669
quote:
Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.

De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.

Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.

Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.

3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.

In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitter
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:01:05 #111
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207993680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.

Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.

KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207993700
twitter
pi_207993724
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:04:30 #114
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993732
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:

Ik weet niet waar ik het over heb.
Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:12:02 #115
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207993840
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Fixed.
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.

Kijk en huiver je gelieve hypocriete KLM:

12/02/2023

KLM trekt het allemaal niet meer, het piept, kraakt en schuurt aan alle kanten door de personeelstekorten.
Kan Schiphol ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT ALSJEBLIEFT een cap doen want het kan zo echt niet meer, KLM staat op omvallen, ze gaan kapot, deaud, stuk, KLM loopt gevaar:

"KLM wil reizigersbeperking tegen chaos in meivakantie" -> https://dvhn.nl/binnenlan(...)kantie-28238200.html

29/09/2022:

"KLM WITHEET OVER ZOVEELSTE CAPACITEITSBEPERKING SCHIPHOL"

Een half jaar geleden waren ze nog "witheet", was "de maat vol" en was het "uitzichtloos".
Dit kon echt niet en Schiphol moest maar gauw orde op zaken stellen want KLM ging KAPOT, STUK, DEAUD, het kon echt niet meer, KLM liep gevaar! (dit komt je vast wel bekend voor)

https://www.luchtvaartnie(...)tsbeperking-schiphol

Kortom, 6 maanden later een 180 graden draai door een hypocriete KLM, maar ja, wat verwacht je dan van een bedrijf dat geleid wordt door criminelen en fraude schering en inslag is.

KLM, de meest hypocriete luchtvaartmaatschappij die er is _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:14:15 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_207993876
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:

Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_207993887
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:


KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
pi_207993982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:29:47 #119
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994019
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994079
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol :D

En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken :)
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994115
quote:
In tegenstelling tot de beveiligingsbedrijven, die een contract hebben met Schiphol, is het bij de bagageafhandelaars zo dat ze een contract hebben met de luchtvaartmaatschappijen. "Die hebben niet door dat er problemen zijn, of ze willen het niet doorhebben", zegt woordvoerder Van Doesburg.

"Vorig jaar konden luchtvaartmaatschappijen bij de problemen nog lekker de schuld geven aan Schiphol, vanwege de tekorten aan beveiligers", zegt hij. Maar die verdienen nu meer, er zijn betere rooster en rustruimtes. De flessenhals is nu dus het tekort aan bageafhandelaars.
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:42:04 #122
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
Ja maar je snapt er niks van.

Aldus sommige simpele zielen die waarschijnlijk bij het hypocriete KLM werken :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 14 februari 2023 @ 14:42:24 #123
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994176
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
pi_207994336
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Zeker niet.
Het is een algeheel zooitje waarin iedereen een flinke duit in het zaakje doet. Naar elkaar wijzen en het handje boven het hoofd houden tegelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Dit stukje ook:

quote:
Zowel Schiphol als FNV wil dat het startsalaris omhoog gaat naar 14 euro per uur. De extra kosten, jaarlijks 20 miljoen euro, kunnen volgens Schiphol-baas Sondag dan worden doorberekend aan de reiziger. ‘Dat gaat minder dan een euro per ticket kosten. Dat is goed te doen.’
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207994382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
I know. Komt nog wel O.R.T. bij.
Maar het liefste betalen ze geen moer en praten ze de O.R.T. goed met een slavenrooster van een continue jetleg met gebroken diensten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit stukje ook:
[..]
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket :')
Dat hoeft niet eens.
De moeder maatschappijen van de afhandelaren maken bijna allemaal miljoenen winst per jaar. Maar aandeelhoudertjes aan het Damrak, Wallstreet en sjeik al maktoum de dochterkidnapper van dubai zijn belangrijker.

Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:03:33 #129
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994476
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
pi_207994486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:


Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207994536
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Wat voor een beveiliger best een laag uurloon is als je die bedragen hoort die ze elders kunnen verdienen (met daarbij andere omstandigheden).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207995888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Vraag ik me ook af of die ¤17,- incl ORT is bijvoorbeeld.
Doet je werk je rug niet vermoorden, dan zijn het de extreem wisselende tijden wel die de rest van je lichaam verneukt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207995945
pi_207995960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
^O^
Maar dat gaat niet gebeuren Pisces29, zodra er geld bij komt voor die tickets, gaat dat naar de maatschappijen. De maatschappijen betalen namelijk de afhandelaren. En de maatschappijen geven geen fuck om welzijn. Die geven alleen een fuck om aandeelhouders. Laat staan dat ze ook maar iets geven om de flex-schil-uitzendkrachten van de bagagemedewerkers van de afhandelaren.

Via de havengelden die de maatschappijen moeten betalen? Ja, dat is hetzelfde, moet ook via de maatschappijen.
Via ticketbelasting? Gaat via de fiscus en komt in de algemene pot.

Never nooit niet die hogere prijzen voor welzijn, direct bij het personeel terecht komt.
Het is echt een hele rotte wereld daar vol met koppelbaasjes, voor eeuwig stuk materieel, 'veiligheid' wat een checklijstje is, onderbetaald werk en eeuwig moeie mensen.

Daarbij zijn het de maatschappijen die bij einde contract voor een paar tienden van centen (ja, je leest het goed), naar een andere afhandelaar gaan. Die het vervolgens weer moet zien recht te breien met lagere loonkosten en dus weer over de ruggen van het personeel gaat. Want 70%-75% van de kosten bij de afhandelaren zijn loonkosten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207996016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:24 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Podcast waarbij Frederique van FTM met Ties Joosten over dit boek praat
https://pca.st/episode/652bbc95-fe97-4929-b493-3fc74add3ea8

Het is bijzonder hoe links en rechts Nederland over alles van mening verschillen behalve over Schiphol en KLM
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:08:59 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207997132
Het wordt gezellig daar *O* *O* _O-

FNV werkt aan massaclaim van bagagemedewerkers op Schiphol

Vakbond FNV werkt aan een collectieve rechtszaak van enkele honderden werknemers die bagage sjouwen op Schiphol. De massaclaim is gericht tegen de bagage- en vrachtbedrijven op de luchthaven. Dit heeft FNV maandag gemeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De NOS meldt maandag dat de Arbeidsinspectie de bagagebedrijven inmiddels heeft bezocht, waarbij allerlei tekortkomingen werden geconstateerd. In de afgelopen maanden was er veel kritiek op de Arbeidsinspectie omdat deze dienst volgens de NOS en Nieuwsuur jarenlang niet zou hebben gecontroleerd in de bagageafhandeling terwijl uit rapporten bleek dat het werk fysiek te zwaar was.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)ewerkers-op-schiphol
pi_207998075
https://www.nu.nl/economi(...)-niet-geschrapt.html


Heb je fijn je vlucht om 07:00 geboekt en aparte transit naar je hotel enz geregeld, gaan ze gewoon lekker je vlucht verplaatsen naar later op de dag (dus ook effectief korter vakantie).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208029148
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216

Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
pi_208029978
quote:
Wat iedereen al wist, zegt Schiphol nu ook zelf bij de presentatie van de jaarcijfers. Het luchthavenbedrijf had in 2022 een slecht jaar. Ondanks een sterk herstel van het vliegverkeer, maakte Schiphol onder aan de streep een verlies van 77 miljoen euro.

Die slechte financiële cijfers passen bij de grote problemen waar de luchthaven het afgelopen jaar mee kampte, zoals personeelstekorten, grootscheepse annuleringen, ellenlange rijen en maatschappijen die gedwongen werden om vluchten te schrappen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ur-en-maakte-verlies
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:38:00 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208030963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:39 schreef xminator het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216

Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
pi_208036085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.

En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.

Zie jij het anders?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:05:43 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208036128
Chaos en wanbeleid leiden tot miljoenenverlies Schiphol in 2022

De aanhoudende chaos op Schiphol door grote personeelstekorten bij de beveiliging en wanbeleid van de directie, drukken de luchthaven opnieuw in de rode cijfers. Vorig jaar draaide Schiphol een verlies van 77 miljoen euro. Alleen al de pogingen om de puinhoop in de vertrekhallen te herstellen, kostten de luchthaven 120 miljoen euro extra.

Schiphol had kunnen profiteren van het sterke herstel van het vliegverkeer, maar was niet op tijd met het herkennen van de grote problemen die de luchthaven had kunnen zien aankomen. Vanuit de vakbonden, de politiek en de medewerkers zelf werd ruim op tijd gewaarschuwd voor chaos, als Schiphol de tekorten bij het personeel niet zou aanpakken.

Bij het bekendmaken van de jaarcijfers van 2021, toen Schiphol nog 287 miljoen euro verlies draaide vanwege de coronacrisis, maakte toenmalig directeur Dick Benschop zich geen zorgen over uitpuilende vertrekhallen, een personeelstekort en een overschot aan reizigers.

"Er zullen hoogstens wat knelpunten zijn"
Voormalig Schiphol-directeur Dick Benschop, begin 2022 over de verwachte drukte op Schiphol
"Er zullen hoogstens wat knelpunten zijn", voorspelde Benschop vorig jaar februari. Later in het najaar vertrok hij als topman, vanwege het gevoerde wanbeleid op Schiphol.

Ook zijn opvolger, interim-directeur Ruud Sondag, is er nog niet in geslaagd om het tij te keren: "Nooit eerder in de geschiedenis van Schiphol hebben we zoveel reizigers en luchtvaartmaatschappijen teleurgesteld als in 2022. De geleverde inzet en het harde werken van iedereen bij Schiphol hebben niet geleid tot de noodzakelijke verbeteringen in het systeem. Daardoor hebben we niet de service kunnen bieden die we wilden."

Slecht hoofdstuk

"2022 zal onze geschiedenisboeken ingaan als een slecht hoofdstuk. Een hoofdstuk dat we niet vergeten en gebruiken om vanaf nu beter te presteren. Daar werken we hard aan. In 2022 zijn we gestart met het doorvoeren van structurele verbeteringen. Omdat we het beter moeten doen. En ik ben ervan overtuigd dat we dat kunnen", aldus Sondag.

Schiphol maakt na het weekend bekend hoeveel beperkingen er zullen gelden in de komende meivakantie. De luchthaven wilde eigenlijk vanaf eind maart geen grenzen meer stellen aan het aantal reizigers in de vertrekhal, maar kan door personeelstekorten bij de afhandelingsbedrijven de drukte in meivakantie toch niet altijd aan.

https://www.at5.nl/artike(...)ies-schiphol-in-2022

:o :') :|W _O- _O- _O-

Wanbeleid dus nu nog vervolgen en kaalplukken :7 ^O^
pi_208036265
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:01 schreef xminator het volgende:

[..]
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.

En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.

Zie jij het anders?
Ik lees dat ze sinds 2020 terug is bij Schiphol en sindsdien diverse probleemdossiers goed heeft opgepakt, waaronder ook de problemen bij de beveiligers. De oplossingen waarmee Sondag goede sier maakt, zijn al voor zijn komst door haar in gang gezet. Hij staat dat trots aan de pers te vertellen, zij is niet eens uitgenodigd.

Bovendien wijst ze erop dat de luchthaven, naast de problemen die steeds in de pers komen, ook andere verplichtingen heeft, waar aandacht voor nodig is. Wat bij mij de indruk wekt dat Sondag zich wellicht wat te veel laat leiden door de beeldvorming, terwijl zij wellicht juist iets te technocratisch is. Ik krijg echter beslist niet de indruk dat ze incompetent zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2023 19:15:38 ]
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:38:14 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208048976
Hoe de gedroomde opvolger van Schiphol-baas Benschop aan de kant werd gezet

Het optreden van crisismanager Ruud Sondag bij Schiphol Group leidde tot het vertrek van beoogd president-directeur Hanne Buis. Een geschil tussen de twee zette ook druk op de relatie tussen Schiphol en de Nederlandse staat. Buis was namelijk een voorkeurskandidaat van de grootaandeelhouder om Dick Benschop op te volgen, blijkt uit een reconstructie.

In het kort

Na het vertrek van Dick Benschop als baas van Schiphol moest er naar een opvolger worden gezocht.
Grootaandeelhouder de staat had een voorkeur voor operationeel directeur Hanne Buis.
De raad van commissarissen koos echter voor crisismanager Ruud Sondag.
Conflicten tussen Buis en Sondag leidden tot het vertrek van eerstgenoemde, blijkt uit een reconstructie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)n-de-kant-werd-gezet

:7 Zo is het dus gegaan ;)
pi_208049103
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:02:02 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208049342
Dus zowel Sondag als Buis hebben gewoon geen kut gedaan het laatste jaar?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:16:38 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208049747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:47 schreef quirina het volgende:
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
Gewaagde voorspelling
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208049943
Mischien moeten we er maar aan wennen dat er rijen zijn.

Rij vrij is geen recht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')