abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207994374
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Dit stukje ook:

quote:
Zowel Schiphol als FNV wil dat het startsalaris omhoog gaat naar 14 euro per uur. De extra kosten, jaarlijks 20 miljoen euro, kunnen volgens Schiphol-baas Sondag dan worden doorberekend aan de reiziger. ‘Dat gaat minder dan een euro per ticket kosten. Dat is goed te doen.’
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207994382
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
I know. Komt nog wel O.R.T. bij.
Maar het liefste betalen ze geen moer en praten ze de O.R.T. goed met een slavenrooster van een continue jetleg met gebroken diensten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207994408
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit stukje ook:
[..]
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket :')
Dat hoeft niet eens.
De moeder maatschappijen van de afhandelaren maken bijna allemaal miljoenen winst per jaar. Maar aandeelhoudertjes aan het Damrak, Wallstreet en sjeik al maktoum de dochterkidnapper van dubai zijn belangrijker.

Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:03:33 #129
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_207994413
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken. 8-)

https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_207994476
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
pi_207994486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:


Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
^O^
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_207994536
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken :)
Wat voor een beveiliger best een laag uurloon is als je die bedragen hoort die ze elders kunnen verdienen (met daarbij andere omstandigheden).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_207995888
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Vraag ik me ook af of die ¤17,- incl ORT is bijvoorbeeld.
Doet je werk je rug niet vermoorden, dan zijn het de extreem wisselende tijden wel die de rest van je lichaam verneukt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207995945
pi_207995960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 15:10 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
^O^
Maar dat gaat niet gebeuren Pisces29, zodra er geld bij komt voor die tickets, gaat dat naar de maatschappijen. De maatschappijen betalen namelijk de afhandelaren. En de maatschappijen geven geen fuck om welzijn. Die geven alleen een fuck om aandeelhouders. Laat staan dat ze ook maar iets geven om de flex-schil-uitzendkrachten van de bagagemedewerkers van de afhandelaren.

Via de havengelden die de maatschappijen moeten betalen? Ja, dat is hetzelfde, moet ook via de maatschappijen.
Via ticketbelasting? Gaat via de fiscus en komt in de algemene pot.

Never nooit niet die hogere prijzen voor welzijn, direct bij het personeel terecht komt.
Het is echt een hele rotte wereld daar vol met koppelbaasjes, voor eeuwig stuk materieel, 'veiligheid' wat een checklijstje is, onderbetaald werk en eeuwig moeie mensen.

Daarbij zijn het de maatschappijen die bij einde contract voor een paar tienden van centen (ja, je leest het goed), naar een andere afhandelaar gaan. Die het vervolgens weer moet zien recht te breien met lagere loonkosten en dus weer over de ruggen van het personeel gaat. Want 70%-75% van de kosten bij de afhandelaren zijn loonkosten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207996016
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 17:24 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Podcast waarbij Frederique van FTM met Ties Joosten over dit boek praat
https://pca.st/episode/652bbc95-fe97-4929-b493-3fc74add3ea8

Het is bijzonder hoe links en rechts Nederland over alles van mening verschillen behalve over Schiphol en KLM
  dinsdag 14 februari 2023 @ 19:08:59 #137
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_207997132
Het wordt gezellig daar *O* *O* _O-

FNV werkt aan massaclaim van bagagemedewerkers op Schiphol

Vakbond FNV werkt aan een collectieve rechtszaak van enkele honderden werknemers die bagage sjouwen op Schiphol. De massaclaim is gericht tegen de bagage- en vrachtbedrijven op de luchthaven. Dit heeft FNV maandag gemeld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De NOS meldt maandag dat de Arbeidsinspectie de bagagebedrijven inmiddels heeft bezocht, waarbij allerlei tekortkomingen werden geconstateerd. In de afgelopen maanden was er veel kritiek op de Arbeidsinspectie omdat deze dienst volgens de NOS en Nieuwsuur jarenlang niet zou hebben gecontroleerd in de bagageafhandeling terwijl uit rapporten bleek dat het werk fysiek te zwaar was.

https://fd.nl/bedrijfslev(...)ewerkers-op-schiphol
pi_207998075
https://www.nu.nl/economi(...)-niet-geschrapt.html


Heb je fijn je vlucht om 07:00 geboekt en aparte transit naar je hotel enz geregeld, gaan ze gewoon lekker je vlucht verplaatsen naar later op de dag (dus ook effectief korter vakantie).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_208029148
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216

Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
pi_208029978
quote:
Wat iedereen al wist, zegt Schiphol nu ook zelf bij de presentatie van de jaarcijfers. Het luchthavenbedrijf had in 2022 een slecht jaar. Ondanks een sterk herstel van het vliegverkeer, maakte Schiphol onder aan de streep een verlies van 77 miljoen euro.

Die slechte financiėle cijfers passen bij de grote problemen waar de luchthaven het afgelopen jaar mee kampte, zoals personeelstekorten, grootscheepse annuleringen, ellenlange rijen en maatschappijen die gedwongen werden om vluchten te schrappen.
https://nos.nl/artikel/24(...)ur-en-maakte-verlies
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 februari 2023 @ 10:38:00 #141
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208030963
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 08:39 schreef xminator het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216

Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
pi_208036085
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.

En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.

Zie jij het anders?
  vrijdag 17 februari 2023 @ 19:05:43 #144
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208036128
Chaos en wanbeleid leiden tot miljoenenverlies Schiphol in 2022

De aanhoudende chaos op Schiphol door grote personeelstekorten bij de beveiliging en wanbeleid van de directie, drukken de luchthaven opnieuw in de rode cijfers. Vorig jaar draaide Schiphol een verlies van 77 miljoen euro. Alleen al de pogingen om de puinhoop in de vertrekhallen te herstellen, kostten de luchthaven 120 miljoen euro extra.

Schiphol had kunnen profiteren van het sterke herstel van het vliegverkeer, maar was niet op tijd met het herkennen van de grote problemen die de luchthaven had kunnen zien aankomen. Vanuit de vakbonden, de politiek en de medewerkers zelf werd ruim op tijd gewaarschuwd voor chaos, als Schiphol de tekorten bij het personeel niet zou aanpakken.

Bij het bekendmaken van de jaarcijfers van 2021, toen Schiphol nog 287 miljoen euro verlies draaide vanwege de coronacrisis, maakte toenmalig directeur Dick Benschop zich geen zorgen over uitpuilende vertrekhallen, een personeelstekort en een overschot aan reizigers.

"Er zullen hoogstens wat knelpunten zijn"
Voormalig Schiphol-directeur Dick Benschop, begin 2022 over de verwachte drukte op Schiphol
"Er zullen hoogstens wat knelpunten zijn", voorspelde Benschop vorig jaar februari. Later in het najaar vertrok hij als topman, vanwege het gevoerde wanbeleid op Schiphol.

Ook zijn opvolger, interim-directeur Ruud Sondag, is er nog niet in geslaagd om het tij te keren: "Nooit eerder in de geschiedenis van Schiphol hebben we zoveel reizigers en luchtvaartmaatschappijen teleurgesteld als in 2022. De geleverde inzet en het harde werken van iedereen bij Schiphol hebben niet geleid tot de noodzakelijke verbeteringen in het systeem. Daardoor hebben we niet de service kunnen bieden die we wilden."

Slecht hoofdstuk

"2022 zal onze geschiedenisboeken ingaan als een slecht hoofdstuk. Een hoofdstuk dat we niet vergeten en gebruiken om vanaf nu beter te presteren. Daar werken we hard aan. In 2022 zijn we gestart met het doorvoeren van structurele verbeteringen. Omdat we het beter moeten doen. En ik ben ervan overtuigd dat we dat kunnen", aldus Sondag.

Schiphol maakt na het weekend bekend hoeveel beperkingen er zullen gelden in de komende meivakantie. De luchthaven wilde eigenlijk vanaf eind maart geen grenzen meer stellen aan het aantal reizigers in de vertrekhal, maar kan door personeelstekorten bij de afhandelingsbedrijven de drukte in meivakantie toch niet altijd aan.

https://www.at5.nl/artike(...)ies-schiphol-in-2022

:o :') :|W _O- _O- _O-

Wanbeleid dus nu nog vervolgen en kaalplukken :7 ^O^
pi_208036265
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2023 19:01 schreef xminator het volgende:

[..]
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.

En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.

Zie jij het anders?
Ik lees dat ze sinds 2020 terug is bij Schiphol en sindsdien diverse probleemdossiers goed heeft opgepakt, waaronder ook de problemen bij de beveiligers. De oplossingen waarmee Sondag goede sier maakt, zijn al voor zijn komst door haar in gang gezet. Hij staat dat trots aan de pers te vertellen, zij is niet eens uitgenodigd.

Bovendien wijst ze erop dat de luchthaven, naast de problemen die steeds in de pers komen, ook andere verplichtingen heeft, waar aandacht voor nodig is. Wat bij mij de indruk wekt dat Sondag zich wellicht wat te veel laat leiden door de beeldvorming, terwijl zij wellicht juist iets te technocratisch is. Ik krijg echter beslist niet de indruk dat ze incompetent zou zijn.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 19:38:14 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_208048976
Hoe de gedroomde opvolger van Schiphol-baas Benschop aan de kant werd gezet

Het optreden van crisismanager Ruud Sondag bij Schiphol Group leidde tot het vertrek van beoogd president-directeur Hanne Buis. Een geschil tussen de twee zette ook druk op de relatie tussen Schiphol en de Nederlandse staat. Buis was namelijk een voorkeurskandidaat van de grootaandeelhouder om Dick Benschop op te volgen, blijkt uit een reconstructie.

In het kort

Na het vertrek van Dick Benschop als baas van Schiphol moest er naar een opvolger worden gezocht.
Grootaandeelhouder de staat had een voorkeur voor operationeel directeur Hanne Buis.
De raad van commissarissen koos echter voor crisismanager Ruud Sondag.
Conflicten tussen Buis en Sondag leidden tot het vertrek van eerstgenoemde, blijkt uit een reconstructie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)n-de-kant-werd-gezet

:7 Zo is het dus gegaan ;)
pi_208049103
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:02:02 #148
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_208049342
Dus zowel Sondag als Buis hebben gewoon geen kut gedaan het laatste jaar?
  zaterdag 18 februari 2023 @ 20:16:38 #149
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_208049747
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2023 19:47 schreef quirina het volgende:
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
Gewaagde voorspelling
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_208049943
Mischien moeten we er maar aan wennen dat er rijen zijn.

Rij vrij is geen recht.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')