Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..quote:Op maandag 13 februari 2023 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik niet, 4 uur vertraging na het inchecken, en 800 euro als compensatie
Kost geld en de afhandelaren hebben op Schiphol niet veel geld om daar snel wat aan te doen.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 08:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wordt weer een chaotische zomer voor Schiphol gisteren ook dat stuk bij Nieuwsuur zitten kijken.. man man er is totaal geen bereidwilligheid om snel te schakelen.
[ twitter ]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 12:58 schreef DX11 het volgende:
Wij hadden vorig jaar 2 uur 55 minuten vertraging (aankomst), en dan krijg je dus ¤0,00. Echt bizar hoe die regel werkt. En eigenlijk was het wel 3 uur 20min vertraging maar omdat ze waarschijnlijk wat harder hebben gevlogen ofzo kwamen we onder de 3 uur aankomst vertraging aan en dan krijg je dus niks. Heel slim van ze hoor..
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Vertraging wordt gemeten bij aankomst, niet bij vertrek. En terecht, natuurlijk. En regels zijn regels. Niets bizars aan.
Dat is vrijwel altijd zo; vluchten worden vaak inclusief taxiën bij vertrek en aankomst ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.quote:
Jij hebt duidelijk geen kaas gegeten van hoe de luchtvaart werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:19 schreef DX11 het volgende:
Snap ik maar als je dus 10 minuten langer vertraging hebt krijg je honderden euro's en wij krijgen niks. En de vertrektijd had wel meer dan 3 uur vertraging maar de aankomsttijd was waarschijnlijk (slim) ruim ingeschat.
Ze kunnen ook zeggen ja je vlucht duurt 5 uur, maar in werkelijkheid duurt die 3 uur. Kunnen ze 2 uur extra "gratis" vertraging geven. Is dat dan eerlijk?
https://www.luchtvaartnie(...)t&utm_medium=twitterquote:Schiphol moet in de meivakantie toch weer een grens stellen aan het aantal reizigers. Vanaf eind maart tot half mei wil de luchthaven 5 procent minder reizigers verwerken dan in de plannen van eind januari nog de bedoeling was. Een woordvoerder van Schiphol bevestigt dit aan Luchtvaartnieuws na berichtgeving in de Telegraaf.
De woordvoerder voegt er aan toe dat over de plannen nog wordt gesproken met de luchtvaartmaatschappijen.
Op 18 januari zei interim-CEO Ruud Sondag dat de luchthaven voldoende nieuwe beveiligers had aangenomen om vanaf eind maart bij de invoering van de zomerdienstregeling het plafond van 50.000 reizigers per dag. Er zouden weer 70.000 reizigers mogelijk zijn en met wat extra maatregelen zelfs 74.000, al bleef er gedurende tien dagen in de ochtendpiek wel een probleem.
Inmiddels is duidelijk dat die plannen te ambitieus zijn door een tekort aan mensen bij de bagageafhandeling en op andere afdelingen. De woordvoerder stelt dat het om een combinatie van factoren gaat die Schiphol nu dwingt om alsnog een beperking aan te houden.
3.500 reizigers minder
Met airlines is nu een beperking met 5 procent besproken vanaf 26 maart, de dag waarop de zomerdienstregeling ingaat. Dit zou neerkomen op circa 3.500 reizigers die Schiphol dagelijks minder wil verwerken. De details worden nog uitgewerkt, maar het plafond zou vooral gelden voor wat Schiphol als de piektijden ziet tussen 06.00 en 11.00 uur. Of Schiphol na de meivakantie het plafond kan opheffen is nog niet bekend.
In een reactie op Twitter zegt ANVR-voorzitter Frank Oostdam: “Om droevig van te worden. Ondanks stoere taal van een paar weken geleden nu toch beperkingen. Reizigers en reissector in de meivakantie de dupe.” Marnix Fruitema, voorzitter van de organisatie van luchtvaartmaatschappijen in Nederland BARIN, zegt dat er woensdag nog verder wordt gesproken. Donderdag wordt dan meer bekend.
Nee, het is zoals gewoonlijk weer de hypocriete bende die het altijd is, waarbij falen op andermans bordje geschoven wordt (zoals Schiphol) terwijl ze janken en huilie doen in de media.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 13:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zeker typisch KLM. De zaken vooraf goed afspreken kenmerkt goede bedrijfsvoering.
Schiphol heeft zijn shit gewoon nog steeds niet voor elkaar.
Fixed.quote:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord. Staat genoteerd.quote:
Heb ik wel. Kijk maar. Jij heb geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:12 schreef Scorpie het volgende:
Zoals gewoonlijk heb je dus geen weerwoord.
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:01 schreef Scorpie het volgende:
KLM wil hier dus een beperking hebben, niet Schiphol.
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schipholquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De klm heeft toch zijn eigen bagage afhandelingen bedrijf en juist dat bedrijf zou toch een van de afhandelaren zijn die het wel redelijk geregeld had?
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want de arbeidsmarkt is krap dus die mensen worden weggekaapt door bv de hogere uurlonen bij de beveiliging van Schiphol
En dan heb je nog donuts zoals Jack Sparrow die er geen kut van snappen, geen bronnen lezen, en dus maar beginnen te roepen dat het allemaal de schuld van Schiphol is. Ben wel jaloers dat er mensen zijn die zo simpel tegen de wereld kunnen kijken
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.quote:In tegenstelling tot de beveiligingsbedrijven, die een contract hebben met Schiphol, is het bij de bagageafhandelaars zo dat ze een contract hebben met de luchtvaartmaatschappijen. "Die hebben niet door dat er problemen zijn, of ze willen het niet doorhebben", zegt woordvoerder Van Doesburg.
"Vorig jaar konden luchtvaartmaatschappijen bij de problemen nog lekker de schuld geven aan Schiphol, vanwege de tekorten aan beveiligers", zegt hij. Maar die verdienen nu meer, er zijn betere rooster en rustruimtes. De flessenhals is nu dus het tekort aan bageafhandelaars.
Ja maar je snapt er niks van.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Aldus een bericht op RTL Nieuws van 9 januari j.l.
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naja, die kelder is wel inmiddels zo'n 50-60 jaar oud. Het enige wat er veranderd is zijn handscanners, terminals en misschien een beetje tilhulpen hier en daar. Lang niet alle slides hebben ook een automatische blikken vuller, laat staan dat die werkt.
Het enige wat echt gaat helpen is wanneer Schiphol zelf die kelder gaat aanpakken. Ook op de handelswijze van Schiphol zelf is genoeg aan te merken met het mede faciliteren en toelaten van de race to the bottom in de vlucht- en vrachtafhandeling.
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
KLM doet zijn eigen afhandeling inderdaad op AMS. Daarbij ook nog veel van de partner airlines.
Ze lopen wel voor met innovaties op de andere buitenlandse afhandelaren, maar echt niet heel veel. Het proces blijft hetzelfde.
Zeker niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker, die kelder moet zeker aangepakt worden. Pleit dat KLM vrij? Absoluut niet.
Dit stukje ook:quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticketquote:Zowel Schiphol als FNV wil dat het startsalaris omhoog gaat naar 14 euro per uur. De extra kosten, jaarlijks 20 miljoen euro, kunnen volgens Schiphol-baas Sondag dan worden doorberekend aan de reiziger. ‘Dat gaat minder dan een euro per ticket kosten. Dat is goed te doen.’
I know. Komt nog wel O.R.T. bij.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Dat hoeft niet eens.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit stukje ook:
[..]
Als je die mensen eens fatsoenlijk gaat betalen man, al is het 5 euro per ticket
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro perquote:Op dinsdag 14 februari 2023 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Blijkbaar betaald de klm bagageafhandelaar 14 euro per uur in tegenstelling tot de andere cowboys die 11.5 per uur betalen om je rug te verneuken.
https://www.volkskrant.nl(...)er-betalen~b275f2ed/
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken
quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Red_85 het volgende:
Maar dan nog idd, die ¤5,- op mijn ticket zal me aan mn reet roesten als die direct terecht bij het personeel.
Wat voor een beveiliger best een laag uurloon is als je die bedragen hoort die ze elders kunnen verdienen (met daarbij andere omstandigheden).quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maar Schiphol betaalt beveiligers dus 17 euro per
Uur, en dan hoef je niet je rug te verneuken
Vraag ik me ook af of die ¤17,- incl ORT is bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 14 februari 2023 15:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er wordt vaak met bedragen gegooid door werkgevers waarbij ze dan opeens in het zogenaamde uurloon opeens vakantiegeld en onregelmatigheidstoeslag meegerekend hebben. Of dat hier het geval is weet ik niet.
Maar dat gaat niet gebeuren Pisces29, zodra er geld bij komt voor die tickets, gaat dat naar de maatschappijen. De maatschappijen betalen namelijk de afhandelaren. En de maatschappijen geven geen fuck om welzijn. Die geven alleen een fuck om aandeelhouders. Laat staan dat ze ook maar iets geven om de flex-schil-uitzendkrachten van de bagagemedewerkers van de afhandelaren.quote:
Podcast waarbij Frederique van FTM met Ties Joosten over dit boek praatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De NOS meldt maandag dat de Arbeidsinspectie de bagagebedrijven inmiddels heeft bezocht, waarbij allerlei tekortkomingen werden geconstateerd. In de afgelopen maanden was er veel kritiek op de Arbeidsinspectie omdat deze dienst volgens de NOS en Nieuwsuur jarenlang niet zou hebben gecontroleerd in de bagageafhandeling terwijl uit rapporten bleek dat het werk fysiek te zwaar was.
https://fd.nl/bedrijfslev(...)ewerkers-op-schiphol
https://nos.nl/artikel/24(...)ur-en-maakte-verliesquote:Wat iedereen al wist, zegt Schiphol nu ook zelf bij de presentatie van de jaarcijfers. Het luchthavenbedrijf had in 2022 een slecht jaar. Ondanks een sterk herstel van het vliegverkeer, maakte Schiphol onder aan de streep een verlies van 77 miljoen euro.
Die slechte financiële cijfers passen bij de grote problemen waar de luchthaven het afgelopen jaar mee kampte, zoals personeelstekorten, grootscheepse annuleringen, ellenlange rijen en maatschappijen die gedwongen werden om vluchten te schrappen.
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 08:39 schreef xminator het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)utm_content=20230216
Wat een verhaal ook weer. Hanne Buis lijkt mij incompetent en dus terecht dat ze weggaat. Wat een amateurisme.
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 11:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je dat vindt? Ik haal dat niet uit het artikel.
Ik lees dat ze sinds 2020 terug is bij Schiphol en sindsdien diverse probleemdossiers goed heeft opgepakt, waaronder ook de problemen bij de beveiligers. De oplossingen waarmee Sondag goede sier maakt, zijn al voor zijn komst door haar in gang gezet. Hij staat dat trots aan de pers te vertellen, zij is niet eens uitgenodigd.quote:Op vrijdag 17 februari 2023 19:01 schreef xminator het volgende:
[..]
Wat is de reden dat Benschop het veld moest ruimen? Omdat de operationele zaken in de soep liepen. Wie stond er aan hoofd van de operationele zaken? Juist, die dame.
En dan het stuk dat die crisismanager prioriteiten stelt om de operationele issues te verhelpen en dat zij dat niet de juiste prioriteit vindt. Ofwel zij is een veroorzaker/onderdeel van de problemen bij schiphol en heeft nog steeds niet geleerd en kan niet de juiste prioritisering aanbrengen.
Zie jij het anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://fd.nl/bedrijfslev(...)n-de-kant-werd-gezet
Zo is het dus gegaan
Gewaagde voorspellingquote:Op zaterdag 18 februari 2023 19:47 schreef quirina het volgende:
Let maar op.
De meivakantie gaat weer drama worden!
Ookal ontkennen ze dat nu.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |