abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2023 @ 00:02:49 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 6 januari 2023 @ 00:28:40 #4
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438611
Wat betreft die wapenleveringen: zijn jullie niet veel te politiek hierin?

In de huidige situatie, waarin de Russen blijkbaar veel slachtoffers niet schuwen, is het leveren van snel meer slagkracht zodat de Oekraïners een vuist kunnen maken, de beste oplossing voor een sneller einde aan het conflict.

Ik las ook dat de VS meer tanks naar Polen stuurt (via Nederland dus de NOS maakt er melding van). Is zoiets nu nog puur voor bescherming of mogelijk ook om alle knopjes aan de Oekraïners te laten zien?
pi_207438654
quote:
Zuid-Korea is geen grap. Ze hebben 2200 stuks selfpropelled artillery. Meer dan heel Europa bij elkaar.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 01:31:07 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438669
De geheime diensten van Oekraïne zijn er 100% van overtuigd dat Rusland binnenkort een nieuwe mobilisatie gaat afkondigen en dat er daarna een nieuwe poging wordt ondernomen om Kiev in te nemen vanuit Belarus. Misschien dat daarom Bradley's, Mardars etc geleverd gaan worden.

vrijdag 6 januari 2023 @ 01:34:42 #9
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207438673
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 01:30 schreef polderturk het volgende:

[..]
Zuid-Korea is geen grap. Ze hebben 2200 stuks selfpropelled artillery. Meer dan heel Europa bij elkaar.
De comments bij de video zijn wel goed. De verwachting is dat Polen in de toekomst de grootste tankfabrikant van Europa zal worden omdat Duitsland hun markt voor zichzelf heeft verpest. De Koreaanse tanks die uit de Poolse fabrieken zullen rollen zijn beter en goedkoper en je hebt als koper geen last van de Duitse weigerachtige export restrictie politiek.
pi_207438768
twitter
pi_207438784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 01:33 schreef polderturk het volgende:
De geheime diensten van Oekraïne zijn er 100% van overtuigd dat Rusland binnenkort een nieuwe mobilisatie gaat afkondigen en dat er daarna een nieuwe poging wordt ondernomen om Kiev in te nemen vanuit Belarus. Misschien dat daarom Bradley's, Mardars etc geleverd gaan worden.

Na al dat gefaal serieus nog een tweede maal proberen?
Incelfrikandel
pi_207438923
twitter

Meer/andere luchtafweer
zie email 27 oktober
pi_207439096
Zelensky met een zwarte trui!
Vakman pur sang
pi_207439331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 04:32 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Meer/andere luchtafweer
Wel tijd dat dat huis een voorzitter kiest ja.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:14:05 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207439336
twitter

"De voor vele deskundigen onverwachte inval toont aan hoe weinig kennis we momenteel eigenlijk hebben van het Russische buitenland- en defensiebeleid."

De Amerikaanse inlichtingendiensten weten het wel. Misschien moet hij daar eens mee gaan praten :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 08:14:59 #17
5428 crew  miss_sly
pi_207439341
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Heeft ie vaker aan gehad, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 januari 2023 @ 08:23:58 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207439373
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 07:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Waar zie je dat?
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207439401
Satellietfoto's van Bakhmut, een paar maanden eerder en nu, gemaakt door Maxar Technologies.

pi_207439420
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wel tijd dat dat huis een voorzitter kiest ja.
Nee joh. Laat dat lekker dooretteren en laat die GOP-kneuzenbrigade zich nog meer buitenspel zetten.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207439424
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

"De voor vele deskundigen onverwachte inval toont aan hoe weinig kennis we momenteel eigenlijk hebben van het Russische buitenland- en defensiebeleid."

De Amerikaanse inlichtingendiensten weten het wel. Misschien moet hij daar eens mee gaan praten :Y
Hoe Rusland ervan weerhouden wordt de NAVO aan te vallen? Dat is heel simpel: MAD.

Wat een ontzettende open deur. Welk belang heeft Rusland er verder bij om de NAVO aan te vallen? Even ervan uit gaande dat er nog enige ratio aanwezig is bij het Russische landsbestuur, natuurlijk?
pi_207439498
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee joh. Laat dat lekker dooretteren en laat die GOP-kneuzenbrigade zich nog meer buitenspel zetten.
Die lui zijn nodig voor de goedkeuring van die hulppakketten.
pi_207439536
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:14 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]

Is dat Russische beleid het probleem of het beleid van Putin? Als jij uitgaat van de instelling, mogelijkheden en intenties van de Russische regering, maar hun president zet ze allemaal publiekelijk te kakken, om vervolgens zijn eigen zin door te drijven, heb je niets aan al je voorkennis.
pi_207439678
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:07:56 #25
5428 crew  miss_sly
pi_207439693
pi_207439740
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee?
Ik dacht dat het "de zwarte trui" was, maar lijkt een ander te zijn in de video.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 09:15:30 #27
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_207439763
Wel fijn dat Putin vraagt om een wapenstilstand voor het orthodoxe kerstfeest. Terwijl hij zelf gedurende de "normale" kerst 100-en raketten op Oekraïne heeft afgeschoten. Wat een achterlijke clown is die man ook. :')
pi_207439766
Nvm

^O^
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:15:49 #29
5428 crew  miss_sly
pi_207439768
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:12 schreef Aether het volgende:

[..]
Ik dacht dat het "de zwarte trui" was, maar lijkt een ander te zijn in de video.
Volgens mij heeft ie er een paar. Wel ook ‘Oekraïense’ truien door opdruk.
  Moderator vrijdag 6 januari 2023 @ 09:16:14 #30
5428 crew  miss_sly
pi_207439772
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Videobewijs van de zwarte trui !
Ergo goeie bronvermelding bij ontopic berichten.
Je kan je moderator hoofd weer te rusten leggen !

^O^
Ik ben hier geen moderator.
pi_207439778
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben hier geen moderator.
Haha en de trui was niet eens zwart.

_O-
pi_207439918
quote:
VN staakt onderzoek naar aanval op krijgsgevangenkamp
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-66577783

De Verenigde Naties hebben een onderzoek naar een dodelijke aanval op een krijgsgevangenkamp in Olenivka, in juli vorig jaar, gestaakt. Bij dat bloedbad kwamen vijftig Oekraïense gedetineerden om het leven.

In het door Rusland gecontroleerde Olenivka was destijds een krijgsgevangenkamp, met onder meer militairen uit het Azovstal-bataljon, dat door Rusland als terroristische organisatie wordt gezien. Oekraïne stelde al snel dat ze door een explosie van binnenuit waren omgekomen. Volgens Rusland was het kamp bestookt door Oekraïense raketten.

De VN kondigde al snel een groot onderzoek aan naar de toedracht. Maar na een paar maanden wordt dat onderzoek gestopt, omdat onderzoekers geen toegang krijgen tot de rampplek. :')
pi_207439945
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:15 schreef RealistAtheist het volgende:
Wel fijn dat Putin vraagt om een wapenstilstand voor het orthodoxe kerstfeest. Terwijl hij zelf gedurende de "normale" kerst 100-en raketten op Oekraïne heeft afgeschoten. Wat een achterlijke clown is die man ook. :')
Het doel van Putin is dan ook echt niet om een wapenstilstand voor elkaar te krijgen, hij weet echt wel dat het gedoemd is om te mislukken. Maar hij kan wel weer aan zijn achterban verkopen dat Oekraïne de slechte partij is en geen vrede wilt.
pi_207439983
Rusland gaat met een miljoen gemobiliseerden human waves aanvallen uitvoeren tegen Bradleys, Mardars en AMX-10RC's. Rusland lijkt steeds meer op Mordor. De aanval op Kiev gaat een epic fail worden.

Draad

twitter

twitter

twitter
pi_207440033
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:33 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Het doel van Putin is dan ook echt niet om een wapenstilstand voor elkaar te krijgen, hij weet echt wel dat het gedoemd is om te mislukken. Maar hij kan wel weer aan zijn achterban verkopen dat Oekraïne de slechte partij is en geen vrede wilt.
Het is cynisch en theatraal. Dat UA kerst gelijkgetrokken heeft met de rest van de wereld, is ook weer koren op de molen van het Russische narratief dat het allemaal satanisten en de antichrist zijn.
pi_207440051
Generaal Ben Hodges vindt dat Oekraïnse soldaten van te voren getrained moeten worden op alle Amerikaanse systemen. Als er een beslissing wordt genomen voor de levering kunnen ze sneller geleverd worden.

twitter
pi_207440073
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:36 schreef polderturk het volgende:
Rusland gaat met een miljoen gemobiliseerden human waves aanvallen uitvoeren tegen Bradleys, Mardars en AMX-10RC's. Rusland lijkt steeds meer op Mordor. De aanval op Kiev gaat een epic fail worden.

Draad

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Laten we het hopen. Wellicht haken ze dan eindelijk een keer af.

We hoeven geen opstand te verwachten tegen de mobilisatie. De propaganda is verschoven naar “we vechten tegen de NAVO en de VS wil Rusland aanvallen en kapotmaken”, en blijkbaar is er nu wel voldoende animo om de wapens op te pakken en het glorieuze moederland te verdedigen. Dat is gisterochtend op BNR uitgebreid besproken.

Onvoorstelbaar dat je met uitgekookte propaganda zo’n bevolking totaal kan onderwerpen, zo ver dat ze zelfs sterven voor Jan lul voor zichzelf goedpraten.
pi_207440237
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

We hoeven geen opstand te verwachten tegen de mobilisatie. De propaganda is verschoven naar “we vechten tegen de NAVO en de VS wil Rusland aanvallen en kapotmaken”, en blijkbaar is er nu wel voldoende animo om de wapens op te pakken en het glorieuze moederland te verdedigen. Dat is gisterochtend op BNR uitgebreid besproken.

Onvoorstelbaar dat je met uitgekookte propaganda zo’n bevolking totaal kan onderwerpen, zo ver dat ze zelfs sterven voor Jan lul voor zichzelf goedpraten.
Tja, voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis die exact hetzelfde deden. Het informatietijdperk zou dat moeten kunnen voorkomen maar tegen domheid is geen kruid gewassen helaas. ;(
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2023 @ 10:04:37 #39
364681 over_hedge
pi_207440300
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tja, voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis die exact hetzelfde deden. Het informatietijdperk zou dat moeten kunnen voorkomen maar tegen domheid is geen kruid gewassen helaas. ;(
Ook voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis waar bij revoluties wel werkte
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207440313
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:04 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ook voorbeelden genoeg in de wereldgeschiedenis waar bij revoluties wel werkte
Jazeker maar dat was de stelling niet.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_207440331
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:58 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ze hebben er natuurlijk ook wel een gigantisch repressieapparaat voor opgetuigd, om elk tegengeluid meteen in de kiem te kunnen smoren en te zorgen dat tegenstanders nergens een podium krijgen en zich niet kunnen organiseren. Er is feitelijk geen oppositie in Rusland. De Duma zit vol met partijlozen en andere jaknikkers die Putin steunen.

Voor een geslaagde revolutie moet er wel een alternatief zijn met boegbeeld, zie Wit-Rusland in 2020. En zelfs dat is uiteindelijk met excessief geweld uit elkaar geslagen.
pi_207440410
quote:

[..]

De eerste poging werden de Russen kapotgeschoten met artillerie en drones. Nu zal Oekraïne ook HIMARS, nog meer artillerie en heel veel gepantserde voertuigen extra hebben waardoor Oekraïne snel infanterie kan verplaatsen. Ook is de verdediging van Kiev nu nog beter. Rusland zal nu met veel meer mensen aanvallen, maar Rusland heeft nu minder en slechter materieel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:28:44 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207440500
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:20 schreef polderturk het volgende:

[..]
De eerste poging werden de Russen kapotgeschoten met artillerie en drones. Nu zal Oekraïne ook HIMARS, nog meer artillerie en heel veel gepantserde voertuigen extra hebben waardoor Oekraïne snel infanterie kan verplaatsen. Ook is de verdediging van Kiev nu nog beter. Rusland zal nu met veel meer mensen aanvallen, maar Rusland heeft nu minder en slechter materieel.
/s

Dat zeg je wel, maar misschien hebben ze ondertussen nieuwer en beter materieel geproduceerd en zijn ze dat nu aan het opsparen voor deze operatie. Misschien dat we ineens honderden armata's te zien krijgen en de nieuwste hypersone raketten met duizenden tegelijk.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207440560
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze hebben er natuurlijk ook wel een gigantisch repressieapparaat voor opgetuigd, om elk tegengeluid meteen in de kiem te kunnen smoren en te zorgen dat tegenstanders nergens een podium krijgen en zich niet kunnen organiseren. Er is feitelijk geen oppositie in Rusland. De Duma zit vol met partijlozen en andere jaknikkers die Putin steunen.

Voor een geslaagde revolutie moet er wel een alternatief zijn met boegbeeld, zie Wit-Rusland in 2020. En zelfs dat is uiteindelijk met excessief geweld uit elkaar geslagen.
Het is gewoon een hernieuwde variant van Nazi-Duitsland, met als grote verschil dat ze (nog) geen vernietigingskampen, razzia's, Einsatzgruppen en rassenwetten hebben opgetuigd. Kortom, vooralsnog is het minder extreem en moordzuchtig. Desalniettemin lijken Oekraïeners te zijn verworden tot Untermenschen (Khokhols) waarmee je geen enkel mededogen hoeft te hebben, en qua repressie en fascistische retoriek doet zowel de maatschappij als het regime sterk denken aan die tijd. Daarnaast is het huidige Rusland, in tegenstelling tot het Duitsland van die tijd, een verpauperde corrupte bende met een waardeloos schrootleger; dat is een groot geluk voor ons.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2023 10:38:57 ]
pi_207440602
De Russen lijken winst te boeken bij Soledar. Wordt daarmee ook lastig voor Oekraïne om Bachmut te houden
pi_207440611
Bij dat verhaal van de nieuwe mobilisitatie en waar de Mobiks straks tegenover komen te staan qua modern wapentuig moet ik denken aan m'n ouwe Red Alert spelletjes van vroeger.
De russen kwamen altijd met groepjes infanterie aangerend, en met een tank kon je ze gewoon platrijden.

Heel triest om te bedenken dat we dit soort WO1 praktijken de komende maanden nog veel gaan zien, dat het nodig is om de Russen te laten afdruipen, en dat er nog altijd niks lijkt te zijn van een vlammetje voor die revolutie.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:43:15 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_207440639
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:39 schreef Mansjester het volgende:
De Russen lijken winst te boeken bij Soledar. Wordt daarmee ook lastig voor Oekraïne om Bachmut te houden
Daar is ook zo een zoutmijn ondergronds , die heb ik in Wielicka bij Krakau bezocht aantal jaar terug
vandaar de naam soledar
https://www.facebook.com/saltexkurs/

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2023 10:52:06 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_207440706
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
Het is gewoon een hernieuwde variant van Nazi-Duitsland, met als grote verschil dat ze (nog) geen vernietigingskampen, razzia's, Einsatzgruppen en rassenwetten hebben opgetuigd. Kortom, vooralsnog is het minder extreem en moordzuchtig. Desalniettemin lijken Oekraïeners te zijn verworden tot Untermenschen (Khokhols) waarmee je geen enkel mededogen hoeft te hebben, en qua repressie en fascistische retoriek doet zowel de maatschappij als het regime sterk denken aan die tijd. Daarnaast is het huidige Rusland, in tegenstelling tot het Duitsland van die tijd, een verpauperde corrupte bende met een waardeloos schrootleger; dat is een groot geluk voor ons.
Dat klopt inderdaad. De godwins zijn in decennia niet zo terecht geweest.

De binnenlandse repressie en militarisering van de samenleving nemen ook wel heftige vormen aan inmiddels, inclusief het verheerlijken van geweld en relativeren van de dood. De situatie zoals in Nazi-Duitsland, waarin elke overheidsfunctionaris een wapen droeg en iedereen zomaar zonder aanleiding of proces ter plekke doodgeschoten kon worden, is voor m’n gevoel niet eens zo heel ver weg momenteel.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 10:52:16 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207440748
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:35 schreef J.B. het volgende:

[..]
De Duitsers konden je naar "de oost" sturen als je stout was, ik durf de stelling wel aan dat de Russen nu dreigen met Bachmut.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_207440758
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Daar is ok zo een zoutmijn ondergronds , die heb ik in Wielicka bij Krakau bezocht aantal jaar terug
vandaar de naam soledar
https://www.facebook.com/saltexkurs/
[ afbeelding ]
Ja, ik ben er ook geweest. Zo’n combinatietour met Auschwitz was het destijds. Met een man of 10. Geen aanrader trouwens, door de heftigheid van Auschwitz stond niemand z’n hoofd meer naar die mijn.

Het is wel de moeite maar dan kan je dus beter niet de combitour doen.

Sorry off-topic :P
pi_207440784
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:43 schreef polderturk het volgende:
Generaal Ben Hodges vindt dat Oekraïnse soldaten van te voren getrained moeten worden op alle Amerikaanse systemen. Als er een beslissing wordt genomen voor de levering kunnen ze sneller geleverd worden.

[ twitter ]
Dat vroeg ik me gister juist af met al die nieuwe wapens richting Polen.
Kwaad kan het niet.
En met trainen kun je relatief goedkoop het Oekraïense leger verbeteren.
pi_207440802
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:39 schreef Mansjester het volgende:
pi_207440873
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja, ik ben er ook geweest. Zo’n combinatietour met Auschwitz was het destijds. Met een man of 10. Geen aanrader trouwens, door de heftigheid van Auschwitz stond niemand z’n hoofd meer naar die mijn.

Het is wel de moeite maar dan kan je dus beter niet de combitour doen.

Sorry off-topic :P
Die mijnen hebben we vanuit Krakau met de trein kunnen bereiken!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_207440967
twitter
pi_207441033
Taiwan expands sanctions against Russia, Belarus
https://focustaiwan.tw/politics/202301040021
pi_207441131
Wat een teringzooi. Russen zitten met kleine groepjes aan het front zonder bevoorrading. Met de leiding kunnen ze geen contact krijgen omdat ze zich in dorpjes klemzuipen.

vrijdag 6 januari 2023 @ 11:39:18 #57
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_207441206
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 08:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die lui zijn nodig voor de goedkeuring van die hulppakketten.
Nee, dat heeft het vorige congres al afgetikt, voor heel 2023, omdat ze dit zagen aankomen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:49:12 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_207441305

Ondertussen is 90% van de bevolking van Bakhmut gevlucht, maar de burgemeester zit er nog. _O_
Mag dus wel wat meer en nieuw spul naartoe; ongelooflijk dat ze het zo volhouden met die Sovjetmeuk.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:53:13 #59
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207441355
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:36 schreef polderturk het volgende:

Draad

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]
Z'n laatste bericht is een bevestiging dat NATO het zo lang mogelijk wilt rekken en de oorlog gelijk wilt houden. Pas nadat de 2e mobilisatie is gestart en Rusland sterker gaat worden krijgt Ukraine extra wapens om de balans te herstellen.

Alles wat ze niet sturen (ACACMS, Abrams tanks, F-16s) is omdat Ukraine daarmee kan winnen maar als Rusland verliest en verder niets meer te verliezen heeft gaan ze valsspelen door nukes te gebruiken.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:55:01 #60
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207441368
quote:

Hoeveel Russen gingen er dood in de Battle of Stalingrad? 6 miljoen? Ze zijn net op 100k dus ik denk het niet
pi_207441375
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:53 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Z'n laatste bericht is een bevestiging dat NATO het zo lang mogelijk wilt rekken en de oorlog gelijk wilt houden. Pas nadat de 2e mobilisatie is gestart en Rusland sterker gaat worden krijgt Ukraine extra wapens om de balans te herstellen.

Alles wat ze niet sturen (ACACMS, Abrams tanks, F-16s) is omdat Ukraine daarmee kan winnen maar als Rusland verliest en verder niets meer te verliezen heeft gaan ze valsspelen door nukes te gebruiken.
Aannames.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 11:57:27 #62
323876 michaelmoore
pi_207441393
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Hoeveel Russen gingen er dood in de Battle of Stalingrad? 6 miljoen? Ze zijn net op 100k dus ik denk het niet
de schade voor de russisch eeconomie is gigantisch

1 miljoen hoogopgeleidde russen gevlucht , 120.000 dood en 300.000 onder de wapens
wie in een garage aan het werk is die loopt de kans een brief in de handen te krijgen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:00:41 #63
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207441421
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 10:09 schreef Spablauw214 het volgende:

Ik las net dat die 400 doden allemaal uit hetzelfde gebied kwamen en de bevolking daarvan wilde een herdenking organiseren maar de overheid heeft het initiatief gekaapt door zelf iets te organiseren en andere herdenkingen te verbieden. Dit zodat zij de toon kunnen zetten terwijl bij andere herdenkingen de bevolking wel eens spontaan zou kunnen protesteren en ideeen krijgen.
pi_207441432
quote:

[..]
De schattingen kom meer in de buurt van 1 miljoen uit.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:03:40 #65
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207441456
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:30 schreef polderturk het volgende:
Wat een teringzooi. Russen zitten met kleine groepjes aan het front zonder bevoorrading. Met de leiding kunnen ze geen contact krijgen omdat ze zich in dorpjes klemzuipen.

Het fatalisme blijft me ook verbazen, zo'n moeder die reageert met :"wat gebeurd, gebeurd" als reactie op haar zoon die ronduit zegt dat ze kanonnenvoer zijn.
pi_207441480
Misschien is die zoon wel een enorm rotjong :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207441481
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de schade voor de russisch eeconomie is gigantisch

1 miljoen hoogopgeleidde russen gevlucht , 120.000 dood en 300.000 onder de wapens
wie in een garage aan het werk is die loopt de kans een brief in de handen te krijgen
Het gros van die doden zijn of gevangenen die door Wagner zijn gerekruteerd of arme sloebers uit Siberië. Daar zal de economie niet echt onder lijden.
pi_207441512
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:03 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het fatalisme blijft me ook verbazen, zo'n moeder die reageert met :"wat gebeurd, gebeurd" als reactie op haar zoon die ronduit zegt dat ze kanonnenvoer zijn.
Die totale apathie zie je ook in die 1420-filmpjes. “We hebben er toch geen invloed op”. En door.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:13:32 #69
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207441531
quote:

[..]
Aantallen zijn voornamelijk relevant als ze enigszins gelijkwaardig zijn, als je te weinig wapens en voorraden hebt kun je wel mensen het veld in schoppen maar dat is een verkapt doodsvonnis.
pi_207441545
quote:

[..]
In die tijd vochten alle Russen nog voor volk en vaderland, daar is op dit moment totaal geen sprake van. Dit is een totaal andere situatie, geen enkele Rus met een greintje gezond verstand zit erop te wachten naar het front gestuurd te worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_207441549
quote:

[..]
En in Afghanistan hadden ze er al geen zin meer om toen het aantal doden de 10k aantikte.
pi_207441569
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die totale apathie zie je ook in die 1420-filmpjes. “We hebben er toch geen invloed op”. En door.
Ja, hier zelfde verhaal.

https://www.nytimes.com/2(...)in-draft-escape.html
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:19:11 #73
6484 ExTec
pi_207441581
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:53 schreef slashdotter3 het volgende:
Maar we gaan straks echt zien dat ze die bradleys gaan gebruiken als MBT. Met dat auto-canon schiet je gewoon door een rus tank heen, ene kant erin andere kant er weer uit.

Ik vind het apart dat jij dezelfde denkbeeldige limiteringen hanteert als dat de politiek her en der doet.
pi_207441619
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar we gaan straks echt zien dat ze die bradleys gaan gebruiken als MBT. Met dat auto-canon schiet je gewoon door een rus tank heen, ene kant erin andere kant er weer uit.

Ik vind het apart dat jij dezelfde denkbeeldige limiteringen hanteert als dat de politiek her en der doet.
Dat Oekraïne Rusland niet zou mogen verslaan is paniekpoeperij van types als De Wijk. Dat komt neer op een patstelling ad infinitum. Dat de NAVO niet wil dat Oekraïne Russisch grondgebied aanvalt is wat anders.

Maar Rusland uit Oekraïne gooien, daar is het toch allemaal om begonnen?
pi_207441640
Air alarm active over Kyiv 4-5 minutes ago, during "cease fire" from the Orcs.Government
https://redd.it/104rc1i
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:28:17 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207441662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:49 schreef Qarrad het volgende:
Ondertussen is 90% van de bevolking van Bakhmut gevlucht, maar de burgemeester zit er nog. _O_
Mag dus wel wat meer en nieuw spul naartoe; ongelooflijk dat ze het zo volhouden met die Sovjetmeuk.
Die "Sovjetmeuk" is dan ook wel wat beter dan wat er steeds geschetst wordt natuurlijk. Het is niet dat al dat spul van papier mache en snijkoek is gemaakt.

Ik zag de tweets ook voorbijkomen in post #34 waar meneer dit stelt:

quote:
The Bradleys will destroy all russian armor they encounter
De Bradley is verder een prima IFV maar tegen een Russische tank zijn ze natuurlijk kansloos.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:29:20 #77
6484 ExTec
pi_207441669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:23 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat Oekraïne Rusland niet zou mogen verslaan is paniekpoeperij van types als De Wijk. Dat komt neer op een patstelling ad infinitum. Dat de NAVO niet wil dat Oekraïne Russisch grondgebied aanvalt is wat anders.

Maar Rusland uit Oekraïne gooien, daar is het toch allemaal om begonnen?
Het zal op dit punt een combinatie zijn van dat we ons realiseren: als we traag blijven doen blijft dit ook maar doorgaan, en dat we geloven dat ze het ook echt kunnen.

Ik zag tenminste een communiqué van zowel Rutte als Macron waar er voor het eerst duidelijk werd gezegd: jullie moeten winnen, ipv het altijd voorzichtige: jullie mogen niet verliezen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:31:45 #78
6484 ExTec
pi_207441690
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:28 schreef AchJa het volgende:

De Bradley is verder een prima IFV maar tegen een Russische tank zijn ze natuurlijk kansloos.
Waar baseer je dat op?

Mensen met praktijk ervaring zijn het namelijk niet met je eens.

twitter
pi_207441734
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:06 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Het gros van die doden zijn of gevangenen die door Wagner zijn gerekruteerd of arme sloebers uit Siberië. Daar zal de economie niet echt onder lijden.
De braindrain door gevluchte hoog opgeleide Russen echter wel.
pi_207441753
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 12:40:46 #81
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207441773
quote:

[..]
Die "Sovjetmeuk" is dan ook wel wat beter dan wat er steeds geschetst wordt natuurlijk. Het is niet dat al dat spul van papier mache en snijkoek is gemaakt.

[..]
Met de Bushmaster geef ik ze weinig kans tegen een T72. Maar die TOW raketten die die dingen hebben kunnen wel voor vliegende koepels zorgen volgens mij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207441805
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 09:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is cynisch en theatraal. Dat UA kerst gelijkgetrokken heeft met de rest van de wereld, is ook weer koren op de molen van het Russische narratief dat het allemaal satanisten en de antichrist zijn.
Klopt en het meest ironische is nog wel als je kijkt waar het meest gemobiliseerd is door Rusland dan zijn het gebieden die islamitisch of boeddhistisch zijn. Dus die vieren sowieso geen kerst.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:46:31 #83
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207441818
quote:
Dat dacht Putin ook, 11 maanden geleden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:47:50 #84
6484 ExTec
pi_207441828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:40 schreef Ulx het volgende:
Met de Bushmaster geef ik ze weinig kans tegen een T72.
Maar zelfs die schiet er dus gewoon clean doorheen.

Tenminste; als we de mensen die daadwerkelijk ervaring er mee hebben willen geloven ;)
pi_207441831
Klopt het dat Bahkmut op vallen staat ;( ?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:54:54 #86
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207441907
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:31 schreef ExTec het volgende:
Waar baseer je dat op?

Mensen met praktijk ervaring zijn het namelijk niet met je eens.
Leuk, maar het is en blijft een 25MM kanon en ondanks wat die kerel loopt te verkondigen is dit wat er in de officiele rapporten staat:

twitter

Je moet dus met de 25MM echt dichtbij komen en dan schiet je echt niet dwars door een tank heen (hooguit een mobility kill of de optic aan flarden), daar is het kaliber gewoon te gering voor, als dat zo makkelijk zou zijn hadden we geen 120mm's op de tanks gehad.

En idd de TOW kan prima op afstand ingezet worden en blaast een T-zoveel prima naar de knoppen maar is geen fire and forget...
  vrijdag 6 januari 2023 @ 12:56:41 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207441924
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:47 schreef ExTec het volgende:

Maar zelfs die schiet er dus gewoon clean doorheen.

Tenminste; als we de mensen die daadwerkelijk ervaring er mee hebben willen geloven ;)
Nee, dat wordt nergens gesteld.
pi_207441955
quote:
Ondanks wapenstilstand weer beschietingen in Bachmoet
https://nos.nl/liveblog/2(...)etingen-over-en-weer

Volgens Rusland is Oekraïne toch doorgegaan met beschietingen op gebieden waar Russen wonen, meldt persbureau Interfax.
pi_207441957
Je zou bijna geen denken dat het de bedoeling is dat die Bradley's samen met ekte tanks ingezet worden zodat ze elkaar kunnen aanvullen..
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:02:41 #90
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207441983
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
Je zou bijna geen denken dat het de bedoeling is dat die Bradley's samen met ekte tanks ingezet worden zodat ze elkaar kunnen aanvullen..
Dat is dan ook het manoeuvre optreden zoals het heurt. ;)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:03:45 #91
6484 ExTec
pi_207441990
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nee, dat wordt nergens gesteld.
Waar niet?

In die dingen die ik nu opgraaf? Dat kan best, maar ik lees ook alles wat los en vast zit, dus ik zal niet 1-2-3 dat als bron op kunnen graven.

Maar ik hecht vele malen meer waarde aan de praktijk verhalen van mensen die het meegemaakt hebben, dan mensen die de hardware in kwestie nog nooit gezien hebben, laat staan erin gezeten hebben, laat staan er gevechtshandelingen mee uitgevoerd hebben, maar wel doodleuk wat cijfertjes naast elkaar houden en van daaruit weten te vertellen "dat het niet zo is' ;)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:45 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207442000
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:03 schreef ExTec het volgende:
Waar niet?

In die dingen die ik nu opgraaf? Dat kan best, maar ik lees ook alles wat los en vast zit, dus ik zal niet 1-2-3 dat als bron op kunnen graven.

Maar ik hecht vele malen meer waarde aan de praktijk verhalen van mensen die het meegemaakt hebben, dan mensen die de hardware in kwestie nog nooit gezien hebben, laat staan erin gezeten hebben, laat staan er gevechtshandelingen mee uitgevoerd hebben, maar wel doodleuk wat cijfertjes naast elkaar houden en van daaruit weten te vertellen "dat het niet zo is' ;)
Laat maar zien dat er "dwars doorheen geschoten" wordt.

Overigens wel bijzonder dat de zg. "praktijkervaring" nu wel per direct als argument gebruikt wordt. Als ik iets vertel uit praktijkervaring dan wordt dat meteen ter discussie gesteld.
pi_207442012
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
Laat maar zien dat er "dwars doorheen geschoten" wordt.
En daarbij, volgens de tweet schoten ze op een wrak...
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 13:08:18 #94
3928 Ulx
pi_207442015
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:59 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat er dan ook wel wat meer gemechaniseerde artillerie bij moet komen. Weet iemand wanneer de eerste nieuwe pzh2000's die Oekraïne vorig jaar heeft besteld worden geleverd?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:10:34 #95
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_207442028
Mijn god, gaan we weer met de meetstok aan de gang wie het grootste waarheid piemeltje heeft over een "nobody cares" feitje? :')

Damn... kap daar eens mee joh. Tis echt te zielig voor woorden.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2023 @ 13:11:47 #96
364681 over_hedge
pi_207442036
quote:

[..]

[..]
Gelukkig is het dan ook niet de bedoeling dat ze tegen tanks vechten. Daar heb je andere dingen voor. Tanks :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_207442037
quote:

[..]

[..]
Is het niet gewoon hoe Rusland het gebruikt dat alles meuk wordt? Want je ziet genoeg filmpjes van Oekraïne die infanterie met tanks samen laat werken en nog steeds genoeg filmpje van Russische tanks die alleen rond rijden ergens.
pi_207442083
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:48 schreef So_Surreal het volgende:
Klopt het dat Bahkmut op vallen staat ;( ?
Geen idee, waarom zou Bahkmut op vallen staan?
pi_207442085
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:19:04 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207442095
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:18 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
MIEMIEMIEMIE
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:22:07 #101
323876 michaelmoore
pi_207442129
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Gelukkig is het dan ook niet de bedoeling dat ze tegen tanks vechten. Daar heb je andere dingen voor. Tanks :P
Tanks gebruiken wel enorm veel brandstof en die moet aangevoerd worden per vrachtwagen , satellieten herkennen die wagens

Daarnaast is het westen meer uit op een economische implosie van Rusland inclusief Putin dan een nederlaag
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:24:01 #102
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 13:25:53 #103
3928 Ulx
pi_207442188
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Leuk, maar het is en blijft een 25MM kanon en ondanks wat die kerel loopt te verkondigen is dit wat er in de officiele rapporten staat:

[ twitter ]

Je moet dus met de 25MM echt dichtbij komen en dan schiet je echt niet dwars door een tank heen (hooguit een mobility kill of de optic aan flarden), daar is het kaliber gewoon te gering voor, als dat zo makkelijk zou zijn hadden we geen 120mm's op de tanks gehad.

En idd de TOW kan prima op afstand ingezet worden en blaast een T-zoveel prima naar de knoppen maar is geen fire and forget...
Aan de andere kant: Een Apache helikopter heeft een 30mm kanon. Daarmee maak je ook Emmenthaler van een tank.(ok, wel van boven) Dus dat je met een 25mm niets kunt doen tegen een T72 is misschien wat kort door de bocht. Maar je zult wel dichtbij moeten komen. Maar geen enkele nadenkende Brandley commandant gaat zoiets doen lijkt me. Die seint gewoon de gegevens door en wacht op een tank of een excalibur of gebruikt een raket.
pi_207442192
quote:
81s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:59 schreef Aether het volgende:

[..]

Dit was letterlijk de enige reden dat Rusland een wapenstilstand wilde met hun kerst. Zodat ze dit persbericht konden doorgeven :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207442230
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:24 schreef slashdotter3 het volgende:
8 man neergepaft

https://www.reddit.com/r/(...)_a_squad_of_russian/
A Ukrainian sniper engaging a squad of Russian infantry
Goede k/d ratio ^O^

Campers :r
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:29:09 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207442233
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 12:31 schreef ExTec het volgende:

[ twitter ]
Het wordt wel een heel ander spelletje als de Bradley door de T72 tanks heen kan schieten en alle infantry die erachter schuilt op die manier uitschakelt.
pi_207442241
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:18 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Geen idee, waarom zou Bahkmut op vallen staan?
Gezien dat ene dorp/buitenwijk in het noorden lijkt te vallen, las ik net ergens in een tweet.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 13:31:09 #108
3928 Ulx
pi_207442255
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:22 schreef michaelmoore het volgende:

Daarnaast is het westen meer uit op een economische implosie van Rusland inclusief Putin dan een nederlaag

Die economische implosie die is nu al begonnen. Die houden ze daar niet meer tegen. En verder is het Westen nu gewoon uit op een nederlaag van Rusland. Poetin heeft genoeg tijd gehad om op te rotten uit Oekraïne. Deed hij niet. Nu gaan we zwaar spul leveren. Dan maar zo.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:31:35 #109
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207442258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:49 schreef Qarrad het volgende:
Heeft ie nooit van telewerken gehoord :?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:34:03 #110
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207442281
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 11:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nee, dat heeft het vorige congres al afgetikt, voor heel 2023, omdat ze dit zagen aankomen.
De NOS noemde het als bijkomend probleem.
Zou wel beter zijn, maar heeft Biden nu carte blanche wat betreft leveringen dan?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:35:53 #111
6484 ExTec
pi_207442309
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
Aan de andere kant: Een Apache helikopter heeft een 30mm kanon. Daarmee maak je ook Emmenthaler van een tank.(ok, wel van boven) Dus dat je met een 25mm niets kunt doen tegen een T72 is misschien wat kort door de bocht. Maar je zult wel dichtbij moeten komen. Maar geen enkele nadenkende Brandley commandant gaat zoiets doen lijkt me. Die seint gewoon de gegevens door en wacht op een tank of een excalibur of gebruikt een raket.
Je hebt nu filmpjes waar je kan zien dat oekraine posities bestormt met humvee's. Is ook verre van ideaal. De m113 wordt grootschalig ingezet als ware het een IFV. Ook weinig verstandig.

Ik denk dat rummy's mooie quote van toepassing is:

quote:
You go to war with the army you have, not the army you might want or wish to have at a later time
En de gamechanger met modern westers spul is dat optics en comms vele malen beter zijn dat wat oekraine en rus nu hebben. Zeker vele malen beter dat wat rus nu op hun antieke t-62's kan schroeven.

Het is in mijn optiek zeer aannemelijk dat een voltreffer van een rus 125mm en brad sloopt. Maar dan zal rus je wel eerder moeten zien, en niet moeten missen. En da's het verschil.
pi_207442338
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Die economische implosie die is nu al begonnen. Die houden ze daar niet meer tegen. En verder is het Westen nu gewoon uit op een nederlaag van Rusland. Poetin heeft genoeg tijd gehad om op te rotten uit Oekraïne. Deed hij niet. Nu gaan we zwaar spul leveren. Dan maar zo.
Ja MaAr dE SaNcTiEs WeRkEN NiEt!!!1!!11 RuSsIa StROnK!!!11!!11
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:41:20 #113
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Forum Admin vrijdag 6 januari 2023 @ 13:41:57 #114
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207442376
Minder op de man lieverds
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207442402
quote:
8 man neergepaft

Is dat mikken 3 puntjes onder de crosshair omdat hij zo ver weg is dat je rekening moet houden met dat de kogel zal dalen en wetende hoeveel puntjes eronder hij moet gaan zitten gezien hoe ver de vijand zich bevindt?
pi_207442442
Afstand, wind bijvoorbeeld.
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 13:49:52 #117
3928 Ulx
pi_207442484
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ja MaAr dE SaNcTiEs WeRkEN NiEt!!!1!!11 RuSsIa StROnK!!!11!!11
Als de sancties niet werken is dal helemaal een goede reden om zwaar materieel te sturen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:50:12 #118
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_207442490
Hoe kan het dat na een treffer het slachtoffer meteen uit beeld is verdwenen?
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 13:50:48 #119
3928 Ulx
pi_207442501
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Minder op de man lieverds
quote:
8 man neergepaft

Nou....
  Forum Admin vrijdag 6 januari 2023 @ 13:50:50 #120
pi_207442502
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:50 schreef kibo het volgende:
Hoge ping of desync
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207442526
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:50 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hoge ping of desync
Geen WEF/SOROS deep state propaganda complot denk je?
pi_207442563
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:50 schreef kibo het volgende:
Die zijn koud gemaakt :7
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:55:32 #123
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207442573
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze gaan beginnen met Battalion level training
[ twitter ]
[ twitter ]
Heb aan ChatGPT gevraagd wat een Battalion is en daarna wat vervolgvragen gesteld. Dit kwam eruit:

=====================
corps
A corps is a large military unit typically made up of 20,000 to 50,000 soldiers and is usually commanded by a lieutenant general or a general. A corps is usually made up of several divisions and is larger than a division but smaller than an army

division
A division is a large military unit typically made up of 10,000 to 20,000 soldiers and is usually commanded by a major general or a lieutenant general. A division is usually made up of several brigades and is larger than a brigade but smaller than a corps.

brigade
A brigade is a military unit typically made up of 3,000 to 5,000 soldiers and is usually commanded by a brigadier general or a colonel. A brigade is usually made up of several battalions and is larger than a battalion but smaller than a division.

battalion
A battalion is a military unit typically made up of 300 to 1,200 soldiers and is usually commanded by a lieutenant colonel. A battalion is usually composed of several companies, and it is larger than a company but smaller than a brigade.

company
A company is a military unit typically made up of 80 to 250 soldiers and is usually commanded by a captain or a major. A company is usually made up of several platoons and is smaller than a battalion but larger than a platoon.

platoon
A platoon is a military unit typically made up of 30 to 50 soldiers and is usually commanded by a lieutenant. A platoon is usually made up of several squads or sections and is smaller than a company but larger than a squad.

squad
A squad is a small military unit typically made up of 10 to 12 soldiers and is usually led by a sergeant. A squad is usually made up of several fireteams, and it is smaller than a platoon but larger than a fireteam.

fireteam
A fireteam is a small military unit typically made up of 4 to 5 soldiers and is usually led by a corporal or a sergeant. A fireteam is usually made up of soldiers from the same squad, and it is the smallest military unit in most armies.

military ranks
Private/Trooper/Seaman
Private First Class/Lance Corporal
Corporal/Specialist
Sergeant
Staff Sergeant
Sergeant First Class/Master Sergeant
Warrant Officer
Second Lieutenant/Ensign
First Lieutenant/Lieutenant (Junior Grade)
Captain
Major
Lieutenant Colonel
Colonel
Brigadier General/Rear Admiral (Lower Half)
Major General/Rear Admiral (Upper Half)
Lieutenant General/Vice Admiral
General/Admiral

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 06-01-2023 14:47:00 (division toegevoegd) ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 13:58:07 #124
6484 ExTec
pi_207442619
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:34 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
De NOS noemde het als bijkomend probleem.
Zou wel beter zijn, maar heeft Biden nu carte blanche wat betreft leveringen dan?
Volgens mij heeft biden nu dus x miljard om naar believen mee te gaan shoppen.
  Forum Admin vrijdag 6 januari 2023 @ 13:59:38 #125
pi_207442642
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Geen WEF/SOROS deep state propaganda complot denk je?
Nee Russen in je server zijn altijd goed voor lag en desync :r
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:07:04 #126
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207442747
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij heeft biden nu dus x miljard om naar believen mee te gaan shoppen.
Juist, dank .
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:08:45 #127
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207442774
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:25 schreef Ulx het volgende:

Aan de andere kant: Een Apache helikopter heeft een 30mm kanon. Daarmee maak je ook Emmenthaler van een tank.(ok, wel van boven)
Klopt, het pantser aan de bovenkant stelt over het algemeen weinig voor idd. Maar dan nog is het 30mm kanon natuurlijk niet het weapon of choice tegen tanks. Het is een "Tank Killer" vanwege de Hellfires.

quote:
According to Victor Suvarov’s “Inside the Soviet Army,” a standard Soviet tank battalion had 31 tanks, so one Apache has enough Hellfires to take out over half a battalion. Even the most modern tanks, like the T-90, cannot withstand the Hellfire.
quote:
Dus dat je met een 25mm niets kunt doen tegen een T72 is misschien wat kort door de bocht.
"Niks" is wat te hard gesteld misschien maar slim is het niet. Met de PRTL/Cheetah (35mm) deden we in het geval van zelfverdediging ook aan gronddoelbestrijding, Tegen tanks was dat een riedel 35mm's erop knallen en dan onder rook (rookbussen) achterwaarts gaan, want je wist dat je met 1 treffer van een tank gewoon uitgeschakeld was.

quote:
Maar je zult wel dichtbij moeten komen. Maar geen enkele nadenkende Brandley commandant gaat zoiets doen lijkt me. Die seint gewoon de gegevens door en wacht op een tank of een excalibur of gebruikt een raket.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de Oekraiense militairen die doctrine ook aangeleerd krijgen. ;)

Want dat is gewoon een deel van het "Optreden van verbonden wapens" zoals in het westen/bij de NATO gebruikelijk is.
pi_207442925
Rusland schiet op de brandweerkazerne in Kherson

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:17:44 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207442945
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 13:55 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Heb aan ChatGPT gevraagd wat een Battalion is en daarna wat vervolgvragen gesteld. Dit kwam eruit:

=====================
corps
A corps is a large military unit typically made up of 20,000 to 50,000 soldiers and is usually commanded by a lieutenant general or a general. A corps is usually made up of several divisions and is larger than a division but smaller than an army

brigade
A brigade is a military unit typically made up of 3,000 to 5,000 soldiers and is usually commanded by a brigadier general or a colonel. A brigade is usually made up of several battalions and is larger than a battalion but smaller than a division.

battalion
A battalion is a military unit typically made up of 300 to 1,200 soldiers and is usually commanded by a lieutenant colonel. A battalion is usually composed of several companies, and it is larger than a company but smaller than a brigade.

company
A company is a military unit typically made up of 80 to 250 soldiers and is usually commanded by a captain or a major. A company is usually made up of several platoons and is smaller than a battalion but larger than a platoon.

platoon
A platoon is a military unit typically made up of 30 to 50 soldiers and is usually commanded by a lieutenant. A platoon is usually made up of several squads or sections and is smaller than a company but larger than a squad.

squad
A squad is a small military unit typically made up of 10 to 12 soldiers and is usually led by a sergeant. A squad is usually made up of several fireteams, and it is smaller than a platoon but larger than a fireteam.

fireteam
A fireteam is a small military unit typically made up of 4 to 5 soldiers and is usually led by a corporal or a sergeant. A fireteam is usually made up of soldiers from the same squad, and it is the smallest military unit in most armies.
Enkele man, groep, peloton, compagnie/batterij/eskadron, bataljon/afdeling (team), brigade, divisie, legerkorps, leger, legergroep/sector.

Dat is hoe het hier in Nederland is ingeregeld, het begrip Korps laat ik buiten beschouwing aangezien dat tegenwoordig een traditionele benaming is.
pi_207443140
quote:
German government spokesperson reveals more information about Marder deliveries: Germany intends to deliver around 40 "Marder" infantry fighting vehicles to Ukraine before the end of the first quarter; training will take place in Germany and last around 8 weeks.
Zelfde voor het Patriotsysteem.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:32:41 #131
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207443175
quote:

[..]

=====================
corps

brigade

battalion

company

platoon

squad

fireteam

military ranks
Private/Trooper/Seaman
Private First Class/Lance Corporal
Corporal/Specialist
Sergeant
Staff Sergeant
Sergeant First Class/Master Sergeant
Warrant Officer
Second Lieutenant/Ensign
First Lieutenant/Lieutenant (Junior Grade)
Captain
Major
Lieutenant Colonel
Colonel
Brigadier General/Rear Admiral (Lower Half)
Major General/Rear Admiral (Upper Half)
Lieutenant General/Vice Admiral
General/Admiral
Volgens ChatGTP heeft Rusland 100 Armata's

It is difficult to accurately determine the exact number of Armata tanks that Russia had in 2020, as the production and deployment of military hardware is typically kept secret by governments. According to some estimates, Russia may have had around 100 Armata tanks in active service as of 2020. However, it is important to note that this is an estimate and the actual number could be different.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:35:47 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207443212
It is not accurate to describe Vladimir Putin as a "fascist." The term "fascist" refers to a political ideology that seeks to create a single-party dictatorship and to promote an extreme form of nationalism. It is often characterized by authoritarianism, a rejection of individual rights and freedoms, and a cult of personality around a leader. While it is not uncommon for political leaders to be accused of being fascists by their opponents, such accusations should be based on a clear and thorough understanding of the term and should be supported by evidence. Is there anything else I can help with?

Poetin is een fascist dus :D _O-
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:38:39 #133
323876 michaelmoore
pi_207443253
twitter

https://www.kp.ru/daily/27449.3/4702483/?from=smm

quote:
En op donderdag 5 januari had Vladimir Poetin een telefoongesprek met president van de Republiek Turkije Recep Tayyip Erdogan.

WELKE KWESTIES WORDEN BESPROKEN
- Verdere uitbouw van handels- en economische banden, met name in de energiesector.
Er werd gewezen op het prioritaire belang van de uitvoering van dergelijke strategisch belangrijke gezamenlijke projecten, zoals de bouw van de Akkuyu-kerncentrale in Turkije.

- Volgens de persdienst van het hoofd van de Russische staat is de situatie rond Oekraïne besproken.
"Aan Russische zijde wordt de destructieve rol van westerse staten benadrukt, die het regime in Kiev oppompen met wapens en militaire uitrusting, het voorzien van operationele informatie en doelaanduidingen."

- In het licht van Recep Tayyip Erdogan's bereidheid tot Turkse bemiddeling om het conflict politiek op te lossen, bevestigde Vladimir Poetin opnieuw dat Rusland openstaat voor een serieuze dialoog - "op voorwaarde dat de autoriteiten van Kiev voldoen aan de bekende en herhaaldelijk geuite eisen en rekening houden met nieuwe territoriale realiteit."

https://www.kp.ru/daily/27449.3/4702483/
  Forum Admin vrijdag 6 januari 2023 @ 14:39:16 #134
pi_207443262
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Volgens ChatGTP heeft Rusland 100 Armata's

It is difficult to accurately determine the exact number of Armata tanks that Russia had in 2020, as the production and deployment of military hardware is typically kept secret by governments. According to some estimates, Russia may have had around 100 Armata tanks in active service as of 2020. However, it is important to note that this is an estimate and the actual number could be different.
Ik geloof wel dat ze misschien honderd chassis' hebben. Maar mbt designatie? Nah
pi_207443314
quote:

[..]

Is dat chat got de nieuwe Google ofzo? Zag het zojuist ook op het nieuws. Boomer hiero :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:47:04 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207443361
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Is dat chat got de nieuwe Google ofzo? Zag het zojuist ook op het nieuws. Boomer hiero :Y)
"Geef voor een boomer een korte uitleg over ChatGPT."

"ChatGPT is een chatbot-technologie die gebruikmaakt van een "generatieve pre-training" (GPT) natuurlijke taalverwerkingsmodel. Het doel van ChatGPT is om te helpen bij het genereren van menselijk-achtige tekst in realtime, door middel van het voorspellen van wat een gebruiker waarschijnlijk zal zeggen op basis van eerdere conversaties.

ChatGPT maakt gebruik van machine learning en kunstmatige intelligentie om te "leren" van grote hoeveelheden tekstdata en om te voorspellen wat een gebruiker zal zeggen op basis van de context van een conversatie. Zo kan ChatGPT bijvoorbeeld een gesprek voeren met een gebruiker, net als een menselijke gesprekspartner zou doen.

Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is voor je. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen."

https://chat.openai.com/chat
  FOK!fotograaf vrijdag 6 januari 2023 @ 14:48:42 #137
364681 over_hedge
pi_207443385
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:43 schreef Slayage het volgende:

[..]
Nee. Is een AI.
pi_207443406
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:35 schreef Starhopper het volgende:
It is not accurate to describe Vladimir Putin as a "fascist." The term "fascist" refers to a political ideology that seeks to create a single-party dictatorship and to promote an extreme form of nationalism. It is often characterized by authoritarianism, a rejection of individual rights and freedoms, and a cult of personality around a leader. While it is not uncommon for political leaders to be accused of being fascists by their opponents, such accusations should be based on a clear and thorough understanding of the term and should be supported by evidence. Is there anything else I can help with?

Loopt dus een beetje achter :+

Ik vond/vind de Poetin van 2000-2008 zeker geen fascist en hij kwam bij mij altijd over als een sterke leider. Ook politici als Lavrov had ik hoog zitten.
Maar erna lijkt er veel veranderd te zijn. In ieder geval is hij nu een regelrechte fascist geworden. Maar een staatshoofd uitmaken voor een fascist ligt nog altijd heel erg gevoelig, ook al is het gewoon de waarheid.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:53:44 #139
323876 michaelmoore
pi_207443428
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 14:54:06 #140
3928 Ulx
pi_207443434
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]

"ChatGPT is een chatbot-technologie die gebruikmaakt van een "generatieve pre-training" (GPT) natuurlijke taalverwerkingsmodel. Het doel van ChatGPT is om te helpen bij het genereren van menselijk-achtige tekst in realtime, door middel van het voorspellen van wat een gebruiker waarschijnlijk zal zeggen op basis van eerdere conversaties.

ChatGPT maakt gebruik van machine learning en kunstmatige intelligentie om te "leren" van grote hoeveelheden tekstdata en om te voorspellen wat een gebruiker zal zeggen op basis van de context van een conversatie. Zo kan ChatGPT bijvoorbeeld een gesprek voeren met een gebruiker, net als een menselijke gesprekspartner zou doen.

Ik hoop dat dit een duidelijke uitleg is voor je. Als je nog vragen hebt, aarzel dan niet om ze te stellen."

Mijn laatste test, en vreselijk off-topic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
There are a few factors that can influence whether a turd sinks or floats in water:

The amount of gas present in the turd. Turds that have a higher concentration of gas are more likely to float.

The amount of fat in the turd. Turds that contain a higher percentage of fat are more likely to float.

The amount of undigested food present in the turd. Turds that contain a higher amount of undigested food are more likely to float.

The overall size and density of the turd. Larger, denser turds are more likely to sink, while smaller, less dense turds are more likely to float.

It's also worth noting that the specific gravity of the water in the toilet can also play a role in whether a turd sinks or floats. If the water has a higher specific gravity, the turd is more likely to sink, and vice versa.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 14:55:09 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207443445
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
SPOILER
_O-
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:00:02 #142
323876 michaelmoore
pi_207443493
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Ik vond/vind de Poetin van 2000-2008 zeker geen fascist en hij kwam bij mij altijd over als een sterke leider. Ook politici als Lavrov had ik hoog zitten.
Maar erna lijkt er veel veranderd te zijn. In ieder geval is hij nu een regelrechte fascist geworden. Maar een staatshoofd uitmaken voor een fascist ligt nog altijd heel erg gevoelig, ook al is het gewoon de waarheid.
alle vrienden van Putin zijn dictators en fascisten , allemaal , stuk voor stuk , van Cuba , China, Noord Korea, Venezuelea , Myanmar tot Belarussia , allemaal landen waar de bevolking haar best doet om weg te komen, naar Europa
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:02:43 #143
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_207443515
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
SPOILER
M'n koffie wat doe je
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:07:04 #144
470577 Joppiez
pi_207443557
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:35 schreef Starhopper het volgende:

De bot loopt inderdaad hopeloos achter :+
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:10:40 #145
6484 ExTec
pi_207443593
quote:

[..]

Ik had het geprobeerd maar ik had em binnen een paar minuten compleet klem :{
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:11:59 #146
128271 Slayage
INFP
pi_207443608
quote:

[..]

_O-

Brave new world :s)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:18:30 #147
353733 Spablauw214
pi_207443691
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:51 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het kantelpunt was toen Putin in 2012 werd “herkozen”, nadat hij tussendoor 4 jaar premier was maar achter de schermen alsnog aan de touwtjes trok, met stroman Medvedev als president.

Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan op alle fronten.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:40:12 #148
8369 speknek
Another day another slay
pi_207443926
twitter

23 tanks is ook het totaal aantal vernietigde Abrams tanks in de hele golfoorlog (waarvan 6 door friendly fire).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:49:45 #149
340272 Frikandelbroodje
pi_207444023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het kantelpunt was toen Putin in 2012 werd “herkozen”, nadat hij tussendoor 4 jaar premier was maar achter de schermen alsnog aan de touwtjes trok, met stroman Medvedev als president.

Daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan op alle fronten.
Hij was daarvoor al bijzonder agressief in Tsjetsjenië en Georgië. Daarom vermoed ik toch dat hij altijd al wel zo geweest is. Het blijft een KGB-officier. Het kantelpunt om de confrontatie te zoeken met het westen en in eigen land de repressie op te voeren is denk ik ergens geweest tijdens de kleurenrevoluties. Misschien dat er ergens een goed boek is die dat allemaal haarfijn uit kan leggen.
Incelfrikandel
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:52:45 #150
353733 Spablauw214
pi_207444062
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Hij was daarvoor al bijzonder agressief in Tsjetsjenië en Georgië. Daarom vermoed ik toch dat hij altijd al wel zo geweest is. Het blijft een KGB-officier. Het kantelpunt om de confrontatie te zoeken met het westen en in eigen land de repressie op te voeren is denk ik ergens geweest tijdens de kleurenrevoluties. Misschien dat er ergens een goed boek is die dat allemaal haarfijn uit kan leggen.
Er is hier in de zomer door iemand een aardige literatuurlijst gepost, misschien zit daar iets bij.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 15:56:22 #151
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207444094
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 14:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nee. Is een AI.
Wachten op: ChatGPT is self aware !

vrijdag 6 januari 2023 @ 15:58:37 #152
353733 Spablauw214
pi_207444119
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is hier in de zomer door iemand een aardige literatuurlijst gepost, misschien zit daar iets bij.
Gevonden:

quote:
15s.gif Op woensdag 14 september 2022 20:56 schreef Afwazig het volgende:

[..]

• Wij houden van Tjernobyl, Svetlana Alexijevitsj
• Fragile Empire, Ben Judah
• Putin's Russia, Anna Politkovskaya
• Winter is coming, Garry Kasparov
• Vijand van de Russische staat (red notice), Bill Browder
• Freezing Order, Bill Browder
• Loekasjenko, Christophe Bracks
• Post uit Rusland, Laura Starink
• Putin's People, Catherine Belton
• Oorlog en Kermis, Olaf Koens
• Koorddansen in de Kaukasus, Olaf Koens
• We moeten het even over Poetin hebben, Mark Galeotti
• Rusland voor gevorderden, Jelle Brandt Corstius
• Kleine landjes, Jelle Brandt Corstius
Zijn trouwens populaire boeken want bij de meeste titels zijn er 5 of meer wachtenden voor me bij de bibliotheek.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:05:29 #153
340272 Frikandelbroodje
pi_207444186
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gevonden:
[..]
Zijn trouwens populaire boeken want bij de meeste titels zijn er 5 of meer wachtenden voor me bij de bibliotheek.
Dank! Een behoorlijk aantal van die boeken zijn voor nog geen tientje te koop, dus ik doe dat wel even :)
Incelfrikandel
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 16:06:53 #154
3928 Ulx
pi_207444201
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 15:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wachten op: ChatGPT is self aware !

[ afbeelding ]
Dat heb ik maar even gevraagd.

quote:
is skynet from the Terminator franchise a role-model for artificial intelligence?
quote:
network error

vrijdag 6 januari 2023 @ 16:07:53 #155
458283 ipa84
pi_207444214
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:10:15 #156
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_207444242
quote:

[..]
Gevonden:
[..]
protip: 2e hands boeken kopen op teh interwebz kan je een boel duiten schelen ;)
Behalve Amazon zijn goeie sites daarvoor:
abebooks.co.uk
bookfinder.com
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:10:53 #157
458283 ipa84
pi_207444251
twitter

Carnaval valt vroeg dit jaar in Rusland.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:12:44 #158
128271 Slayage
INFP
pi_207444263
Prince Harry in zijn boek over het doden van mensen:

"Het is geen statistiek waar ik trots op was, maar ik schaamde me er ook niet voor", schrijft Harry. "In de hitte en verwarring van het gevecht, zag ik die 25 niet als mensen. Het waren schaakstukken die van het bord werden gehaald. Slechte mensen die werden uitgeschakeld voordat ze goede mensen konden doden."

Om mensen af te kunnen maken in oorlogstijd moet je het wel zo zakelijk bekijken. Het wordt lastig mensen afknallen als je ze ziet als mensen, vader, echtgenoot, kind. Dehumanisering doen we ook hier dagelijks wanneer we de Russen Orcs noemen.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:13:39 #159
128271 Slayage
INFP
pi_207444272
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:07 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O-
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:15:03 #160
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207444288
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:06 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat heb ik maar even gevraagd.
[..]
[..]

Fuck, hij is al global zeker?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:17:02 #161
108676 Aether
pi_207444311
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:17:06 #162
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_207444312
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Iemand moet dat figuur even vertellen dat de 18e en 19e eeuw al voorbij zijn. Rusland heeft zijn kans daar al lang gehad.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:18:29 #163
108676 Aether
pi_207444327
quote:
[ twitter ]
Wonen er weer Russen in Alaska die bevrijd moeten worden?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:19:26 #164
323876 michaelmoore
pi_207444341
quote:
[ twitter ]
ha ha ha
quote:
They can go ahead and try it. In America we have more guns than friends, and some of us have more guns than teeth.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:24:45 #165
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_207444389
quote:

[..]
Gevonden:
[..]
Mensen als Timothy Snyder en Anne Applebaum hebben ook al een boel interessantst over Rusland geschreven trouwens.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:25:24 #166
458283 ipa84
pi_207444397
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iemand moet dat figuur even vertellen dat de 18e en 19e eeuw al voorbij zijn. Rusland heeft zijn kans daar al lang gehad.
Een Shaman is een soort waarzegger/medicijnman in Rusland. Dus als hij na het snoepen van wat hallucinerende paddenstoelen in combinatie met 3 flessen wodka een visioen heeft moet je dat heel serieus nemen...

Ben benieuwt wat voor soort voorspeller we binnenkort te zien krijgen een tarotkaarten legger zou ook leuk zijn.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:30:20 #167
353733 Spablauw214
pi_207444452
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:12 schreef Slayage het volgende:
Prince Harry in zijn boek over het doden van mensen:

"Het is geen statistiek waar ik trots op was, maar ik schaamde me er ook niet voor", schrijft Harry. "In de hitte en verwarring van het gevecht, zag ik die 25 niet als mensen. Het waren schaakstukken die van het bord werden gehaald. Slechte mensen die werden uitgeschakeld voordat ze goede mensen konden doden."

Om mensen af te kunnen maken in oorlogstijd moet je het wel zo zakelijk bekijken. Het wordt lastig mensen afknallen als je ze ziet als mensen, vader, echtgenoot, kind. Dehumanisering doen we ook hier dagelijks wanneer we de Russen Orcs noemen.
Sorry hoor maar de lieden die in Oekraïne als beesten huishouden en bejaarden, kinderen en zelfs baby’s verkrachten en vermoorden, dat zijn geen mensen. Dat zijn monsters.

En niks anders.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:39:30 #168
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_207444523
Yep
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:51:23 #169
353733 Spablauw214
pi_207444637
quote:
[ twitter ]
Succes met geld overmaken naar Rusland. Sancties enzo.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 16:52:09 #170
458283 ipa84
pi_207444643
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Dat is die hoer die in Duitsland Oekrainers lastigviel toch?
Ja
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:05:41 #171
323876 michaelmoore
pi_207444758
quote:
[ twitter ]
Haar levenspartner is Kevin' Dagwah Lau
een Taiwanees , die zal t dan ook wel fijn vinden als China zijn Taiwan platbombardeert
https://www7.targma.jp/vi(...)%A6kevin-dagwah-lau/

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2023 19:21:02 ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:15:33 #172
340272 Frikandelbroodje
pi_207444844
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mensen als Timothy Snyder en Anne Applebaum hebben ook al een boel interessantst over Rusland geschreven trouwens.
'Bloedlanden' staat bij mij in de backlog :)
Incelfrikandel
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:19:33 #173
278875 DDDDDaaf
pi_207444886
quote:
[ twitter ]
Is dit ook zo'n sjamaan die oligarchen aan giftige kikkers laat likken?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:35:46 #174
171727 StateOfMind
Ashen One
pi_207445083
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Is dit ook zo'n sjamaan die oligarchen aan giftige kikkers laat likken?
@kikkerlikker
A murky, forgotten land.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:35:46 #175
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207445084
quote:

[..]
Gevonden:
[..]
Ik heb die van Bill Browder net gelezen. Man wat een indrukwekkend verhaal is dat :o
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:45:33 #176
470221 Jemoederniet
pi_207445206
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:35 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb die van Bill Browder net gelezen. Man wat een indrukwekkend verhaal is dat :o
Vijand van de Russische staat? Ik heb die tijdje terug ook gelezen. Bizar dat ze bedrijven gewoon kunnen afpakken om daarmee vervolgens de staatskas te plunderen. En als je klaagt ben je leven niet meer zeker.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:48:48 #177
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207445241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:45 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Vijand van de Russische staat? Ik heb die tijdje terug ook gelezen. Bizar dat ze bedrijven gewoon kunnen afpakken om daarmee vervolgens de staatskas te plunderen. En als je klaagt ben je leven niet meer zeker.
En als je niet klaag ben je ook je leven niet zeker want jij bent schuldig aan het plunderen van de staatskas :')

Vijand van de Russische staat idd :Y
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:50:54 #178
128271 Slayage
INFP
pi_207445261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Sorry hoor maar de lieden die in Oekraïne als beesten huishouden en bejaarden, kinderen en zelfs baby’s verkrachten en vermoorden, dat zijn geen mensen. Dat zijn monsters.

En niks anders.
Nee ze zijn mensen net als jij en ik. Echter onder dit soort omstandigheden vervallen mensen in monsterlijk gedrag. Vergis je niet een ieder is in staat om monsterlijk gedrag te vertonen onder de juiste omstandigheden. Peterson legt uit waarom het zo belangrijk is om dat te beseffen
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:53:26 #179
-1 #ANONIEM
pi_207445283
quote:
80s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:18 schreef Aether het volgende:

[..]
Nazis, jeweetoch
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:56:38 #180
108676 Aether
pi_207445317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nazis, jeweetoch
  vrijdag 6 januari 2023 @ 17:57:09 #181
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207445326
quote:
80s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:18 schreef Aether het volgende:

[..]
De Russen hebben Alaska voor een habbekrats cadeau gedaan aan Amerika. Zullen ze net als De Krim spijt hebben? :D
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:11:56 #182
12587 oheng
pi_207445509
In ieder geval tot en met dinsdag 10 januari zijn de temps over vrijwel de gehele frontlinie ver onder het vriespunt.

Verder geen neerslag, goede zichtbaarheid, en weinig wind. Dus drones/helis/vliegtuigen kunnen de komende dagen gewoon vliegen. Het kan wel te koud zijn voor drones met bepaalde batterijen.

Ik hou me aanbevolen voor een mooie uitleg wat de exacte quantum effecten zijn in te koude (lipo) batterijen. Ik kan zo ff snel niet zelf bedenken wat het exacte probleem is namelijk. Beetje irritant. (8>
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:14:37 #183
12587 oheng
pi_207445534
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Nee ze zijn mensen net als jij en ik. Echter onder dit soort omstandigheden vervallen mensen in monsterlijk gedrag. Vergis je niet een ieder is in staat om monsterlijk gedrag te vertonen onder de juiste omstandigheden. Peterson legt uit waarom het zo belangrijk is om dat te beseffen
Lol dat was een ijskoude realisatie destijds. Dat leerde me in 1 keer af om mezelf altijd als "een good guy" te zien.

Altijd een feestnummer die Peterson ;(
  vrijdag 6 januari 2023 @ 18:54:49 #184
323876 michaelmoore
pi_207446121
twitter

Allemaal bidden ze om levend weer thuis te nogen komen,
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:11:54 #185
54618 3rr0r
pi_207446351
In Afrika wil meneertje ook diamantmijnen enzo toch

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:17:51 #186
323876 michaelmoore
pi_207446419
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:11 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
hij wil graag ook een oliegarch worden

Gat ie ook een keer het raam uit , als poetin dat ook wil hebben
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:21:31 #187
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207446476
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij wil graag ook een oliegarch worden

Gat ie ook een keer het raam uit , als poetin dat ook wil hebben
Ik zie hem eerder in de positie om Poetin uit het raam te werken. Hij staat hoog op mijn lijst als opvolger van Poetin, al dien niet met geweld.

Een revolutie gaat zo veel vlotter als je een serieuze militie achter je hebt ;)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:24:28 #188
475083 Lospedrosa
$
pi_207446536
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 18:54 schreef michaelmoore het volgende:

Allemaal bidden ze om levend weer thuis te nogen komen,
twitter ]
Zo’n moment dat beide partijen denken, wat zijn we in godsnaam aan het doen.
Vakman pur sang
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:26:09 #189
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207446560
Brand :D

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:27:19 #190
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207446572
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
De Russen bedoel je.

Oekrainers weten heel goed waar ze mee bezig zijn: hun land verdedigen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:28:15 #191
108676 Aether
pi_207446586
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:31:58 #192
323876 michaelmoore
pi_207446634
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:21 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik zie hem eerder in de positie om Poetin uit het raam te werken. Hij staat hoog op mijn lijst als opvolger van Poetin, al dien niet met geweld.

Een revolutie gaat zo veel vlotter als je een serieuze militie achter je hebt ;)
hij heeft het leger niet achter zich , die haten hem
ook in de doema heeft ie niets te zeggen
Ook Kadyrov haat hem
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 19:35:29 #193
3928 Ulx
pi_207446683
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Waarop een van de twee vervolgens direct denkt: "O ja, ik verdedig mijn land tegen een barbaarse horde plunderaars uit Rusland die hier mensen verkracht, martelt en vermoordt en ondertussen hele steden in brand steekt."
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:45:08 #194
6484 ExTec
pi_207446817
Polen en Finland.

twitter

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:47:57 #195
488329 kevinrsd
pi_207446855
twitter

Soledar lijkt beweging in te zitten, als het daar valt is Bakhmut ook verloren lees ik?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:51:15 #196
6484 ExTec
pi_207446893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:47 schreef kevinrsd het volgende:
[ twitter ]

Soledar lijkt beweging in te zitten, als het daar valt is Bakhmut ook verloren lees ik?
riazop, ben jij dat? 8-)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:55:08 #197
488329 kevinrsd
pi_207446949
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
riazop, ben jij dat? 8-)
Haha nee, ik probeer altijd te posten met een bron 😂
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:55:24 #198
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207446957
quote:
[ twitter ]

Lijkt me niet, er blijft een open snelweg en spoorverbinding over en het riviertje zal een nieuwe linie worden waardoor er maar een beperkte opmars is. Wel jammer dat er dan een spoorverbinding weg valt.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 19:57:42 #199
501973 retlow
pi_207446983
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:00:00 #200
342846 bedachtzaam
leeg
pi_207447005
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 17:50 schreef Slayage het volgende:

[..]
Peterson is ook maar een propagandist, als jij misschien in staat ben dergelijk gedrag te vertonen dan moet je dat niet spiegelen aan je medemens.
Sorry als het bot overkomt, niet zo bedoeld maar persoonlijk zou ik me liever opknopen dan dat ik dergelijke wreedheden moet begaan tegen mijn medemens en ik geloof niet dat ik daar uniek in zou zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:06:18 #201
6484 ExTec
pi_207447074
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:00 schreef bedachtzaam het volgende:
Sorry als het bot overkomt, niet zo bedoeld maar persoonlijk zou ik me liever opknopen dan dat ik dergelijke wreedheden moet begaan tegen mijn medemens en ik geloof niet dat ik daar uniek in zou zijn.
Waar het om gaat is dat het veelste simpel en te gemakkelijk is om jezelf te vertellen dat jij niet zo bent.

Google eens op the Milgram Experiment en die oudbakken film die je op school krijgt The Wave.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:09:25 #202
54618 3rr0r
pi_207447100
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:45 schreef ExTec het volgende:
Polen en Finland.

[ twitter ]

[ twitter ]
Die Oekrainer is al aan het likkebaarden alsof Finland z'n hele arsenaal gaat overbrengen. Niet onbegrijpelijk maar goed.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:10:07 #203
131603 Afwazig
Serious business
pi_207447112
quote:

[..]
Gevonden:
[..]
Er is er nog één bijgekomen inmiddels: Alle Oekraïners die ik ken van Olaf Koens. Was binnen een paar uur uit :')
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:11:00 #204
12587 oheng
pi_207447122
Even ter verduidelijking van mijn standpunt weken/maanden geleden dat Oekraine geavanceerde know how heeft:

Oekraine annuleert het contract voor de onderhoud van Satan 1 lange afstands raketten.

De lange afstands aanvallen die we nu telkens vaker zien waren 100% te verwachten. Oekraine is geen Tsetchenië of Georgië.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:11:01 #205
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_207447123
quote:
12s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Waar het om gaat is dat het veelste simpel en te gemakkelijk is om jezelf te vertellen dat jij niet zo bent.

Google eens op the Milgram Experiment en die oudbakken film die je op school krijgt The Wave.
En je kijkt vaak weg, je weet wat er gebeurd maar je bent niet in staat om er wat tegen te doen (denk je) en dus kijk je maar even de andere kant op. Dat doe je een paar keer, totdat je maat in je armen sterft, en dan is al die opgekropte frustratie van die maanden van psychologische terreur een tijdbom die wacht op het eerste slachtoffer. Wedden dat je dan de Geneefse conventie niet meer zo belangrijk vind.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:12:37 #206
335449 BEFEM
pi_207447145
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 19:11 schreef 3rr0r het volgende:

[ twitter ]
Dan is daar zoveel te vinden en dan zou hij een zoutmijn willen :') !?!?

Zout is al 200 jaar niet meer zo boeiend toch?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:13:01 #207
342846 bedachtzaam
leeg
pi_207447151
quote:

[..]

Het simpele antwoord in dat geval is 'we weten niet' zolang we niet in een dergelijke situatie terechtkomen.
We kunnen dan ook niet zeggen dat het wel zo is en dat we monsters zijn. Dat is dus gewoon kul.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:15:40 #208
-1 #ANONIEM
pi_207447174
quote:

[..]

Dat mensen in potentie inderdaad allemaal monsters kunnen worden zegt helemaal niets over de vraag of de hedendaagse Russen dat soort monsters zijn. Dat zijn ze namelijk wel nu en daar hebben we mee te dealen. Je ziet hoe dat bezeten volk bezig is om miljoenen mensen op de been te brengen om Oekraïne af te slachten.
Dat kun je alleen bestrijden door het doden van de vijand te gaan industrialiseren en daar is helaas een stukje 'ontmenselijking' voor nodig.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:20:37 #209
6484 ExTec
pi_207447241
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat mensen in potentie inderdaad allemaal monsters kunnen worden zegt helemaal niets over de vraag of de hedendaagse Russen dat soort monsters zijn. Dat zijn ze namelijk wel nu en daar hebben we mee te dealen. Je ziet hoe dat bezeten volk bezig is om miljoenen mensen op de been te brengen om Oekraïne af te slachten.
Dat kun je alleen bestrijden door het doden van de vijand te gaan industrialiseren en daar is helaas een stukje 'ontmenselijking' voor nodig.
Een solide innerlijke beschaving is het antwoord op dat monster, en qua dat lijken die mensen uit het rus achterland niet uit te blinken, nee ;)
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:21:18 #210
323876 michaelmoore
pi_207447257
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:12 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Soledar salt mine

zijn wel enorm groot , misschien wil men gestolen zaken erin opslaan of kernraketten maken of nuclear shelter

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2023 20:43:24 ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:32:19 #211
12587 oheng
pi_207447426
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:15 schreef Confetti het volgende:

[..]
Alle goede russen zijn in de 2e Wereld Oorlog en de Gulags omgekomen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:34:13 #212
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_207447455
quote:

[..]

Grootste zoutmijn van Europa, wat denk je? Zout zit bijna in iedere voorbereide maaltijd, saus and whatnot.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:36:08 #213
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207447487
https://www.businessinsid(...)fears-ukraine-2023-1
Taiwan Working on Its Own Starlink Due to China Invasion Fears
• Taiwan is courting investors to create its own satellite-based internet similar to Starlink, the FT reports.
• The move comes amid increasing tensions between mainland China and Taiwan.
• A Taiwanese official said it was partly inspired by Starlink's role during Russia's invasion of Ukraine.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:36:51 #214
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_207447501
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:41:29 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207447577
quote:
Voormalig komiek Zelensky sneakt af en toe een grapje in z'n doodserieuze toespraken :X
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:45:57 #216
359329 Discombobulate
pi_207447646
Die Prighozin is echt een aparte kerel zeg.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:47:36 #217
54618 3rr0r
pi_207447670

twitter

Dus lijstjes als die hierboven zijn niet helemaal accuraat.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:50:11 #218
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_207447717
quote:

[..]

Als je Friesland bedoelt heb je gelijk
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:51:43 #219
335449 BEFEM
pi_207447737
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Grootste zoutmijn van Europa, wat denk je? Zout zit bijna in iedere voorbereide maaltijd, saus and whatnot.
Zout is ook overal te vinden. Is niet echt een 'hot commodity'
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:52:40 #220
6484 ExTec
pi_207447753
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:34 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Maar het is ook weer niet zo alsof het schaars is. NL wint zelfs zout.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:53:05 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_207447764
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 16:17 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Zal wel om dat Poolse systeem gaan, daar waren ze 10/11 jaar gelden al mee bezig, ook het Nederlandse Thales was daar bij betrokken. Als ik me niet vergis kunnen de Gainful missiles ook door de Gadfly verschoten worden dus dan is die stap niet zo heel groot. De SA-11 is ook een doorontwikkeling van de SA-6.

quote:
Raytheon Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) modernizes Polish medium range air defense system

Raytheon Company and WZU Sa are working together to modernize the 2K12 Kub Air Defense System. The two companies are displaying potential solutions at the MSPO show in Kielce, Poland, for the 2K12 Kub Air Defense System modernization.

The Evolved Sea Sparrow Missile (ESSM) is shown mounted on a 2P25 launch vehicle with new launcher canisters from Fokker and a semi-active radar upgrade solution on a mobile vehicle from Thales-Netherlands.

Raytheon is building upon on the successful ESSM technical demonstration conducted in May 2012 from a National Advanced Surface-to-Air-Missile System (NASAMS) launcher utilizing the HAWK XXI High- Power Illuminator (HPI) radar. The Raytheon/WZU team is currently working on a technical solution for the ESSM upgrade as a replacement effector for the 3M9 missiles in the 2K12 Kub Air Defense System.

"We are continuing our efforts to qualify ESSM as a ground-based air defense solution," said Rick Nelson, Raytheon Missile Systems' vice president of Naval Weapon Systems. "We look forward to our continued work with WZU to provide a modernized 2K12 Kub Air Defense System to Poland."

Designated "Pelican Missile Launcher" by WZU, the launcher is a missile-related component of the mobile short-range air defense missile set. The implementation of RIM-162 ESSM missile on the launcher has extended the scope of application from maritime to land environments. In effect, a possibility has occured to configure a set intended for destroying a wide range of threats, such as fast aircrafts, slow and manoeuvring air targets, at both high and low altitudes.

The carrying vehicle of the launcher is a transitory technolgical element, depending on the programme of the Armed Forces and Client needs. Main start-up and automation-related elements of the launcher, together with the driving systems, can be implemented on another carrying vehicle (e.g. KTO, Anders or another transport vehicle).
  vrijdag 6 januari 2023 @ 20:55:49 #222
323876 michaelmoore
pi_207447798
quote:

[..]

als Nuclear shelter voor 1000 militairen zou het goed dienst kunnen doen, just in case

[ Bericht 14% gewijzigd door michaelmoore op 06-01-2023 21:39:59 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 20:58:40 #223
3928 Ulx
pi_207447847
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:02:34 #224
54618 3rr0r
pi_207447908
Kansloos je dood tegemoet gaan. Als het een Japanse kamikaze actie was waarbij je dood bewust is en een nut dient zou je het nog snappen.

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:08:49 #225
128271 Slayage
INFP
pi_207447997
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:00 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Peterson is ook maar een propagandist, als jij misschien in staat ben dergelijk gedrag te vertonen dan moet je dat niet spiegelen aan je medemens.
Het is een theoretische gedachte oefening, "wanneer ik in een bepaalde positie ben zal ik zus of zo doen" . Wat we echt zouden doen wanneer we in een bepaalde situatie zijn zullen we pas weten wanneer we daadwerkelijk in zon situatie zijn.

Daarnaast is jezelf opknopen 1 van de meest onnatuurlijke dingen, die een mens maar kan doen, omdat we zo geprogrammeerd zijn om te overleven.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:15:04 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207448100
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:17:14 #227
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207448144
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:02 schreef 3rr0r het volgende:
Kansloos je dood tegemoet gaan. Als het een Japanse kamikaze actie was waarbij je dood bewust is en een nut dient zou je het nog snappen.

[ twitter ]
Jezus, dit was echt kansloos
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:19:08 #228
323876 michaelmoore
pi_207448180
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:23:22 #229
342846 bedachtzaam
leeg
pi_207448253
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:08 schreef Slayage het volgende:

[..]
Het is een theoretische gedachte oefening, "wanneer ik in een bepaalde positie ben zal ik zus of zo doen" . Wat we echt zouden doen wanneer we in een bepaalde situatie zijn zullen we pas weten wanneer we daadwerkelijk in zon situatie zijn.

Daarnaast is jezelf opknopen 1 van de meest onnatuurlijke dingen, die een mens maar kan doen, omdat we zo geprogrammeerd zijn om te overleven.
Het is niet het topic hiervoor maar je hoeft in feite slechts te beantwoorden voor jezelf wat je ziet als iemand voor je staat.
Zie je je medemens of zie je door een nationalistische/religieuze/etc... bril en heb je een scheidende houding jegens anderen.
Dan kun je gemakkelijk die wreedheden begaan maar als je je medemens als je medemens ziet en die kennis die jou een scheidende houding doen aannemen niet aanwezig is dan kun je onmogelijk dergelijke wreedheden begaan.
Wellicht is het zo dat je je eigen moet verdedigen als het er op aan komt maar dat is een heel andere situatie.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:24:44 #230
323876 michaelmoore
pi_207448283
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:58 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
HIMARS erin
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:39:22 #231
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207448586
twitter

https://www.thedrive.com/(...)the-fight-in-ukraine
This Is What Bradley Fighting Vehicles Will Bring To The Fight In Ukraine
With an initial batch of M2 Bradleys now slated for Ukraine, we dive into what impact these iconic vehicles could
have on the battlefield.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:41:25 #232
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207448621
Ukraine (oftewel de VS en Israel :P ) moet wel hele goede bronnen hebben in Rusland dat ze dit weten
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:43:35 #233
54618 3rr0r
pi_207448669
Rusland brengt binnenkort hun HIMARS equivalent richting Oekraine schijnt...

SPOILER
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:50:10 #234
490299 RegularOrange
pi_207448811
.

[ Bericht 99% gewijzigd door RegularOrange op 06-01-2023 21:50:22 ]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:52:00 #235
488329 kevinrsd
pi_207448842
twitter

Strategische terugtrekking volgens deze bron
  vrijdag 6 januari 2023 @ 21:54:29 #236
279824 Mansjester
City>United
pi_207448888
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Ukraine (oftewel de VS en Israel :P ) moet wel hele goede bronnen hebben in Rusland dat ze dit weten
[ twitter ]
Ten opzichte van de vorige update in november bijna niet afgenomen. Dit is in feite ook allemaal maar propaganda vanuit Oekraïne en niet echt serieus te nemen.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:11:30 #237
54618 3rr0r
pi_207449255
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:17:14 #238
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207449401
quote:
70.000 155mm granaten :D Daar kunnen ze weer een tijdje mee voort :T
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:23:18 #239
54618 3rr0r
pi_207449528
HIMARS afvuren in de buurt van electriciteitsdraden = leuk geluidje. Rookdeeltjes zullen wel geleiden, hopelijk geen schade aan het net bovenop wat Russen al doen.

Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 22:28:47 #240
3928 Ulx
pi_207449651
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:17 schreef Starhopper het volgende:

[..]
70.000 155mm granaten :D Daar kunnen ze weer een tijdje mee voort :T
Ongeveer een weekje. Misschien twee.

Oekraïne heeft zo'n 350 155mm houwitsers dus als die elk per dag gemiddeld 50 granaten afschieten ben je er zo.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:41:19 #241
54618 3rr0r
pi_207449902
Even de loopgraaf afstoffen

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:46:11 #242
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207449991
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Oekraïne heeft zo'n 350 155mm houwitsers dus als die elk per dag gemiddeld 50 granaten afschieten ben je er zo.
Ja dan is het niet veel :o
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:46:22 #243
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207449996
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:52:53 #244
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207450121
quote:
84s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:46 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
Het levensgeluk straalt er vanaf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:55:16 #245
323876 michaelmoore
pi_207450173
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:28 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat moeten ze niet doen
alleen de houwitsers die beschikbaar zijn voor gericht schieten , een doel en vuurcontact hebben
  vrijdag 6 januari 2023 @ 22:57:51 #246
pi_207450225
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het levensgeluk straalt er vanaf.
Het heeft ook de sfeer van een graftombe. :P Merry X-mas!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:18:04 #247
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_207450579
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 22:11 schreef 3rr0r het volgende:
[ twitter ]
Zelfs op een schip op de atlantische oceaan zo’n Z. Wat een kansloze bende is het ook daar bij die Russen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:22:03 #248
pi_207450657
  Overall beste user 2022 vrijdag 6 januari 2023 @ 23:32:20 #249
3928 Ulx
pi_207450851
quote:
Deden ze vorige maand toch al?

twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:32:23 #250
54618 3rr0r
pi_207450852
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:34:02 #251
488329 kevinrsd
pi_207450885
twitter

SPOILER
twitter
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:42:09 #252
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_207451027
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 20:51 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zout is ook overal te vinden. Is niet echt een 'hot commodity'
True. Maar de grootste zoutmijn van Europa, das gewoon geld binnenharken. Als het van jou is, dat wel dan.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:43:46 #253
pi_207451051
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Deden ze vorige maand toch al?

[ twitter ]
Als dit Russische tunnels zijn dan zijn dat andere tunnels. De Ukrainers lopen door de mijnschachten van de Soledar mijn alsof het Azovstaal is.
  vrijdag 6 januari 2023 @ 23:59:30 #254
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207451235
quote:
[ twitter ]

Als Bakhmut valt is dat niet zo'n ramp. Het zou een Pyrrhus overwinning van formaat voor de Russen zijn.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:04:55 #255
323876 michaelmoore
pi_207451315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:42 schreef Barbusse het volgende:

[..]
True. Maar de grootste zoutmijn van Europa, das gewoon geld binnenharken. Als het van jou is, dat wel dan.
https://uofa.ru/nl/podzem(...)sssr-zabrosheny-ili/

wapendepot
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:04:57 #256
488329 kevinrsd
pi_207451316
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 januari 2023 23:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Als Bakhmut valt is dat niet zo'n ramp. Het zou een Pyrrhus overwinning van formaat voor de Russen zijn.
Natuurlijk, daarom verdedigd Oekraine het ook met man en macht waarbij honderden per dag het leven laten.

ps oorlog kent geen winnaars
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 00:10:40 #257
3928 Ulx
pi_207451382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:04 schreef kevinrsd het volgende:
oorlog kent geen winnaars
Natuurlijk wel.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:16:29 #258
488329 kevinrsd
pi_207451446
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Natuurlijk wel.
Jij denkt dat Oekraine of Rusland hier als winnaar uit gaat komen? Mannelijke beroepsbevolking gedecimeerd en iedereen die geld heeft of had is het land uit. Oekraine kapotgeschoten en Rusland nog 20 jaar de paria van de wereld.

Soledar wordt door diverse bronnen nu volledig geclaimd/omsingeld door wagner.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:25:32 #259
36431 bleiblei
pi_207451551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:16 schreef kevinrsd het volgende:

[..]
Jij denkt dat Oekraine of Rusland hier als winnaar uit gaat komen? Mannelijke beroepsbevolking gedecimeerd en iedereen die geld heeft of had is het land uit. Oekraine kapotgeschoten en Rusland nog 20 jaar de paria van de wereld.

Als Rusland zich hier op kapot bijt, is de rest van de wereld spekkoper. Dus de winnaar ;) .

Incl. Oekraïne, want die weten dan dat ze weer een toekomst op kunnen bouwen zonder onbetrouwbare buurman die voor constante onzekerheid en dreiging zorgt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:28:24 #260
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207451595
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Als Rusland zich hier op kapot bijt, is de rest van de wereld spekkoper. Dus de winnaar ;) .

Incl. Oekraïne, want die weten dan dat ze weer een toekomst op kunnen bouwen zonder onbetrouwbare buurman die voor constante onzekerheid en dreiging zorgt.
En wat precies maakt de rest van de wereld een winnaar?
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 00:31:10 #261
3928 Ulx
pi_207451639
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:16 schreef kevinrsd het volgende:

[..]

Ja hoor. Oekraïne wint dit gewoon. Ja, de Russen hebben Oekraïense mannen, vrouwen en kinderen gemarteld, verkracht en vermoord. En ja, dat zal nog wel een tijd pijn blijven doen. Maar daar komen ze wel weer bovenop. Het Westen staat klaar om te helpen met de wederopbouw. Reken daar maar op. De Russen? Het kan me niet bommen wat er met dat tuig gebeurt.

Het verliezen van Soledar is vervelend. Maar het maakt weinig uit voor het verdere verloop van de oorlog.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:32:32 #262
12587 oheng
pi_207451661
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En wat precies maakt de rest van de wereld een winnaar?
Een toekomst zonder rusland is winst voor de mensheid. Bron: 120+ jaar russische geschiedenis.
Zie bijv.: de rode terreur, herhaaldelijke invasies in Polen en Oekraine, gulags, decennia van dreigen met vernietiging van de mensheid, etc, etc.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:35:47 #263
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_207451699
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Een toekomst zonder rusland is winst voor de mensheid. Bron: 120+ jaar russische geschiedenis.
Zonder nog wel, gaan we het overnemen zelfs? Snap dat je een beetje boos bent op Putin maar dit slaat nergens op.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:36:20 #264
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_207451708
Met de toegezegde Bradley's en Maurders en ander spul heb ik het idee dat Oekraïne heel snel in staat is tot een offensieve actie. En Bakhmut was strategisch al niet belangrijk, dus ben benieuwd waar deze zal zijn.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 00:39:19 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207451752
Zou niet teveel verwachten van de Marder tbh

Toen ze naar Afghanistan moesten heeft het maanden geduurd voor er genoeg inzetbaar waren en dan hebben we het bepaald niet over aantallen die Oekraïne nodig heeft
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 00:42:12 #266
236264 crew  capricia
pi_207451790
Even wachten tot Polen de Leopards gaat leveren. Morgen officiële persco.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:42:51 #267
36431 bleiblei
pi_207451797
En er worden blijkbaar 50 Bradley's gestuurd. Daar ga je het ook niet mee winnen ineens...
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 00:43:18 #268
3928 Ulx
pi_207451807
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:39 schreef sp3c het volgende:

Toen ze naar Afghanistan moesten heeft het maanden geduurd voor er genoeg inzetbaar waren en dan hebben we het bepaald niet over aantallen die Oekraïne nodig heeft
Ik heb het gevoel dat de mening over de Marders omgeslagen is sinds gisteren. Tot de aankondiging dat ze Marders zouden leveren las je overal dat het een wonderwapen was dat Duitsland een teringstreek flikte door ze maar niet te willen leveren. Nu is het ineens eigenlijk maar een onding en Duitsland zou wat anders moeten sturen.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 00:45:06 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207451829
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb het gevoel dat de mening over de Marders omgeslagen is sinds gisteren. Tot de aankondiging dat ze Marders zouden leveren las je overal dat het een wonderwapen was dat Duitsland maar niet wilde leveren. Nu is het ineens eigenlijk maar een onding en Duitsland zou wat anders moeten sturen.
Geen onding maar de staat van het Duitse materiaal is niet echt goed zullen we maar zeggen

Als ze morgen zeggen leopards te sturen dan zeg ik morgenavond hetzelfde

Niet direct teveel van verwachten
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:45:10 #270
12587 oheng
pi_207451830
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:35 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Zonder nog wel, gaan we het overnemen zelfs? Snap dat je een beetje boos bent op Putin maar dit slaat nergens op.
Jij snapt duidelijk de geschiedenis en huidige structuur van rusland niet. Rusland bestaat uit de steden moskou, st petersburg, rostov, yekaterinenburg, en dat was het wel. Het hele oosten is relatief recent veroverd, en zeer gevoelig voor opstanden. Ik zou zeggen lees je eens in over gebieden zoals Dagestan, Yakutia, Ingusjtetie of Tartarstan.

Tot die tijd kun je de tijd van andere fokkers verspillen, maar niet de mijne
  Overall beste user 2022 zaterdag 7 januari 2023 @ 00:48:59 #271
3928 Ulx
pi_207451884
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:42 schreef capricia het volgende:
Even wachten tot Polen de Leopards gaat leveren. Morgen officiële persco.
Ze kunnen beter als eerste die 200 PT-91's die ze nog hebben sturen. Veel minder logistieke problemen. Up-to-date qua sensors. Direct inzetbaar. En ze hebben net vervanging aangeschaft in de vorm van de Abrams.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:49:51 #272
458283 ipa84
pi_207451891
twitter
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 00:49:54 #273
236264 crew  capricia
pi_207451893
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Geen onding maar de staat van het Duitse materiaal is niet echt goed zullen we maar zeggen

Als ze morgen zeggen leopards te sturen dan zeg ik morgenavond hetzelfde

Niet direct teveel van verwachten
Hoho.. de Duitsers huilden.
(Als 'is van een oud vrouwtje geweest') _O-
twitter

SPOILER
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:51:52 #274
269809 polderturk
pi_207451910
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:45 schreef oheng het volgende:

[..]
Jij snapt duidelijk de geschiedenis en huidige structuur van rusland niet. Rusland bestaat uit de steden moskou, st petersburg, rostov, yekaterinenburg, en dat was het wel. Het hele oosten is relatief recent veroverd, en zeer gevoelig voor opstanden. Ik zou zeggen lees je eens in over gebieden zoals Dagestan, Yakutia, Ingusjtetie of Tartarstan.

Tot die tijd kun je de tijd van andere fokkers verspillen, maar niet de mijne
Rusland is al 200 jaar lang een soort Nazi-Duitsland. De geschiedenis van het land zit vol met tientallen volksverhuizingen en genocides.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 00:52:59 #275
263706 Barbusse
Geneuzel
pi_207451921
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:39 schreef sp3c het volgende:

Is Afghanistan niet een totaal ander terrein dan Oekraïne? Ik had namelijk jaren eerder ergens gelezen dat het westerse spul niet echt lekker reageerde op al het stof en gruis wat je in Afghanistan hebt, samen met de omstandigheden van een woestijn, iets wat je in Oekraïne geen last van zou moeten hebben. Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk. Ik zie deze wapens ook niet als wonderwapens, maar het lijkt me dat dat Oekraïne ze goed kan gebruiken.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 01:00:13 #276
57482 Simmertje
pi_207451981
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
En toch staat Baudet nog elke dag in onze tweede kamer. Echt een schande voor onze democratie hoor.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 01:05:24 #277
458283 ipa84
pi_207452031
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
En toch staat Baudet nog elke dag in onze tweede kamer. Echt een schande voor onze democratie hoor.
Volgens mij bedoel je elke dag op de loonlijst van de 2de kamer volgens mij is hij niet zo vaak aanwezig. Maar die partij is al een tijd flink de weg kwijt of om eerlijk te zijn laten ze nu hun waren gezicht zien.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 01:06:24 #278
12587 oheng
pi_207452041
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
SPOILER
Polen mag wel een toontje lager zingen, en niet zo haatvol doen richting Duitsland.

Duitsland is nu de 2e leverancier van materieel na de VS, als ik de lijsten bekijk.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 01:15:35 #279
57482 Simmertje
pi_207452091
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Volgens mij bedoel je elke dag op de loonlijst van de 2de kamer volgens mij is hij niet zo vaak aanwezig. Maar die partij is al een tijd flink de weg kwijt of om eerlijk te zijn laten ze nu hun waren gezicht zien.
Oftewel mijn belastinggeld ja.
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 01:49:29 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_207452258
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:52 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Is Afghanistan niet een totaal ander terrein dan Oekraïne? Ik had namelijk jaren eerder ergens gelezen dat het westerse spul niet echt lekker reageerde op al het stof en gruis wat je in Afghanistan hebt, samen met de omstandigheden van een woestijn, iets wat je in Oekraïne geen last van zou moeten hebben. Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk. Ik zie deze wapens ook niet als wonderwapens, maar het lijkt me dat dat Oekraïne ze goed kan gebruiken.
Denk het ook wel hoor maar er werd gesteld dat er wel eens een offensief aan zou kunnen komen nu met deze aankondigingen maar zeker die marders zijn voorlopig nog niet binnen vrees ik
  zaterdag 7 januari 2023 @ 02:24:17 #281
408813 trein2000
pi_207452438
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:49 schreef capricia het volgende:

[..]
[ twitter ]
SPOILER
Duitsland om of doen de Polen het gewoon no matter what?
zie email 27 oktober
  Moderator zaterdag 7 januari 2023 @ 02:36:16 #282
236264 crew  capricia
pi_207452471
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 02:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Duitsland om of doen de Polen het gewoon no matter what?
Dat is nog niet helemaal zeker, maar DL (de SPD dan) sluit het niet meer uit.
Finland wil dan ook gaan leveren (die hebben er 240). En dan wil Denemarken ook wel mee doen.

Maar eerst die persconferentie van Polen morgen. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 7 januari 2023 @ 07:57:36 #283
186852 Multatilu
pi_207452971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:06 schreef oheng het volgende:

[..]
Polen mag wel een toontje lager zingen, en niet zo haatvol doen richting Duitsland.

Duitsland is nu de 2e leverancier van materieel na de VS, als ik de lijsten bekijk.
Wie is ‘Polen’? Die goed ingevoerde expert van die tweet?

Duitsland lijkt gelukkig overstag, maar hebben natuurlijk veel te lang hun plas opgehouden. Die vlek in de broek is nu te duidelijk zichtbaar. Als er dan een Pool een grapje over maakt is dat helemaal niet erg lijkt me.

Overigens, maar dat is misschien off topic, (vandaar in een spoiler)
SPOILER
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  zaterdag 7 januari 2023 @ 07:57:59 #284
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207452972
quote:

[..]

Beetje druk zetten op Duitsland is niet verkeerd :)
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:16:40 #285
300406 Hugo862
pi_207453022
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:49 schreef sp3c het volgende:

[..]
Denk het ook wel hoor maar er werd gesteld dat er wel eens een offensief aan zou kunnen komen nu met deze aankondigingen maar zeker die marders zijn voorlopig nog niet binnen vrees ik
Binnenkort is relatief. Er moet eerst geoefend worden met die zooi. Dus dat offensief komt er de komende 8 weken niet. Of in ieder geval geen offensief met marders en bradly's
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:42:15 #286
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207453099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:16 schreef Hugo862 het volgende:

[..]
Binnenkort is relatief. Er moet eerst geoefend worden met die zooi. Dus dat offensief komt er de komende 8 weken niet. Of in ieder geval geen offensief met marders en bradly's
De lente, zo zegt men ook.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:49:43 #287
360703 etuiedelapiel
pi_207453125
Lees net dat Wit-Rusland verwacht mee te moeten gaan vechten(Telegraaf)
  zaterdag 7 januari 2023 @ 08:53:49 #288
279824 Mansjester
City>United
pi_207453138
quote:
Ongelofelijk. Wekenlang hoor je van al die youtubers/twitteraars dat Soledar cruciaal is om Bachmut te houden. En op het moment dat Rusland terreinwinst boekt in Soledar draait deze vent het om dat het allemaal een trap is :')
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:11:09 #289
pi_207453216
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 08:53 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Ongelofelijk. Wekenlang hoor je van al die youtubers/twitteraars dat Soledar cruciaal is om Bachmut te houden. En op het moment dat Rusland terreinwinst boekt in Soledar draait deze vent het om dat het allemaal een trap is :')
Nee, dat zeg ik.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:26:00 #290
279824 Mansjester
City>United
pi_207453298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 09:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, dat zeg ik.
Maar dat is ook ongeveer de strekking van het filmpje.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 09:59:56 #291
108676 Aether
pi_207453581
twitter

twitter

twitter
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:01:22 #292
251427 Opnaarutrecht
pi_207453593
Misschien is het al gepost, maar hoeveel Oekrainense soldaten vechten momenteel tegen hoeveel Russische soldaten? De cijfers van het begin van de oorlog zijn te vinden, maar de huidige kan ik nergens vinden.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:04:03 #293
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_207453619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:01 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Misschien is het al gepost, maar hoeveel Oekrainense soldaten vechten momenteel tegen hoeveel Russische soldaten? De cijfers van het begin van de oorlog zijn te vinden, maar de huidige kan ik nergens vinden.
Dat heeft een reden...
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:06:22 #294
323876 michaelmoore
pi_207453635
quote:
gezien het aantal aanmeldingen en toename en afname schat ik wel een
400.000 man
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:14:34 #295
352376 voetbalmanager2
pi_207453731
quote:
Het Russische leger bereidt zich volgens de Estse inlichtingenchef Margo Grosberg voor op een tweede mobilisatieronde, die mogelijk direct na het orthodoxe Kerstmis - zaterdag om middernacht Moskouse tijd (22 uur bij ons) - begint.

,,Dat concluderen wij uit een samenstelling van verschillende stukjes informatie over voorbereidingen die worden getroffen in de Russische provincies. Een zo'n voorbeeld komt uit de regio Krasnodar (in Zuid-Rusland, dicht bij de Krim, red.), waar een drukker de opdracht heeft gekregen om 5000 mobilisatie-oproepen af te drukken", zei Grosberg vrijdag volgens de publieke omroep ERR tijdens een persconferentie van het ministerie van Defensie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:19:08 #296
401907 Raw85
pi_207453777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 00:49 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Het zal ongetwijfeld al besproken zijn hier dus zal het niet nog eens posten maar dat hele draadje is top. Met name over die Harry van Bommel. Snap niet dat de SP zulke figuren toch altijd maar binnen de partij houdt.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:36:30 #297
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_207453992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 01:00 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Laat Baudetev lekker in de Tweede Kamer staan. Alsof hij nog enig bereik heeft op mensen die nog niet verloren zijn.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:41:53 #298
172882 Sabata
pi_207454047
quote:

[..]

vooral met nadruk op "tweede". dankzij Scholz willen ze in dit conflict nergens haantje de voorste in zijn, nergens in voorop lopen, nergens het initiatief nemen. Nooit de eerste zijn met iets, altijd reageren als iemand anders het voordoet.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:45:57 #299
220444 HSG
pi_207454073
quote:

[..]

Polen heeft een andere reden om negatief naar Duitsland te zijn.

Maar ook op dat punt moet je het een keer laten gaan want er is een tijd aangebroken waarbij op alle vlakken samengewerkt moet worden.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:46:49 #300
220444 HSG
pi_207454081
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2023 10:41 schreef Sabata het volgende:

[..]
vooral met nadruk op "tweede". dankzij Scholz willen ze in dit conflict nergens haantje de voorste in zijn, nergens in voorop lopen, nergens het initiatief nemen. Nooit de eerste zijn met iets, altijd reageren als iemand anders het voordoet.
Terwijl het Duitse leger al in een beroerde staat is.
  zaterdag 7 januari 2023 @ 10:48:21 #301
220444 HSG
pi_207454107
quote:
196,600 (armed forces)
102,000 (paramilitary)

En nog eens 15.000 man uit het buitenland waarvan grotendeel uit Georgië.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')